Verwijderd

Omdat hij vaak wel aanstaat, bij mij ook namelijk.
Zo ie zo vreemd dat ie soms aan en soms uitstaat o.O

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:45:
[...]

Als je hem aan laat staan dan werkt de cursor in menu's niet zoals het hoort en krijg je een soort van mouselag. Als je hem uitvinkt gedraagt de muis zich pas als een muis :D.

Xbox 360 controller staat standaard aangevinkt.
Heel vreemd. Bij mij gaat ie aan/uit als ik de controller in/uit de PC haal. Ook reageert muis totaal niet als de controller ingeschakeld staat. (Krijg geen cursor in het beeld, zoals t hoort)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 10:48 ]

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-01 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:47:
[...]

Heel vreemd. Bij mij gaat ie aan/uit als ik de controller in/uit de PC haal. Ook reageert muis totaal niet als de controller ingeschakeld staat. (Krijg geen cursor in het beeld, zoals t hoort)
geen idee of ie aan staat :p
Als je muis het niet doet .. heb je een verconsolde pc :9
Of je muis is niet dominant genoeg ;)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:47:
[...]

Misschien omdat jij daadwerkelijk een 360 controller hebt aangesloten? Ik heb er geen aangesloten en als ik het vinkje aanzet blijft m'n muis gewoon werken alleen heel traag.

Verwijderd

Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:48:
[...]

geen idee of ie aan staat :p
Als je muis het niet doet .. heb je een verconsolde pc :9
Of je muis is niet dominant genoeg ;)
Volgens mij hoort het gewoon zo. Wat moet ik met een muis als een controller aangesloten is? Dat de muis uberhaupt actief is met het Xbox360 vinkje aan lijkt me dan een glitch. Evenals het aanvinken van datzelfde vakje. Die moet alleen maar aanpasbaar zijn op het moment dat er een controller is aangesloten.

Verwijderd

Wat ook heel raar is dat sommige quests opeens weer normaal functioneren als je de persoonlijke instellingen verwijder. bv de Skyrim.ini etc het schijnt dat veel bugs worden opgelost door deze file te verwijderen. Echter dat houd in dat al je persoonlijke settings etc ook wegzijn.

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:55:
[...]

Volgens mij hoort het gewoon zo. Wat moet ik met een muis als een controller aangesloten is? Dat de muis uberhaupt actief is met het Xbox360 vinkje aan lijkt me dan een glitch. Evenals het aanvinken van datzelfde vakje. Die moet alleen maar aanpasbaar zijn op het moment dat er een controller is aangesloten.
Hoe dan ook, als je geen controller gebruikt moet je het vinkje gewoon uitzetten, hij staat standaard aan.

• Zen!th
EnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:59:
[...]

Hoe dan ook, als je geen controller gebruikt moet je het vinkje gewoon uitzetten, hij staat standaard aan.
Hoe een duidelijke console port :p
Hebben ze niet eens de moeite kunnen nemen om een controller uit te vinken voor de pc :O:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:22:
[...]

Als je eenmaal gepatched hebt kun je het vergeten. Deleten en opnieuw downloaden geeft je automatisch 1.3

Snap ook niet waarom je terug zou willen tbh.
Omdat de patch game uitvallen heeft. Dit is een bekend probleem die mee gekomen is met deze patch. Stat ook ergens op de frontpage geloof ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 11:14 ]

• Zen!th
K heb het gekocht .. en gedownload :p
Via steam speel ik nooit (gamecrashed bij het leven)
En bij de gedownloade versie speelt het perfect zonder crash/lagg/crap zonder patches alleen wat community mods!
Dus .. EN ik ben blij, want het spel werkt! EN hun zijn blij want ze hebben met 50 euro ^^
(tip dus voor de mensen die gek worden om via steam de nieuwste patches te hebben ..
download het gewoon, je hebt er toch voor betaald!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:04:
[...]

Omdat de patch game uitvallen heeft. Dit is een bekent probleem die mee gekomen is met deze patch. Stat ook ergens op de frontpage geloof ik?
De game valt sinds unpatched al willekeurig uit.

Ik heb overigens sinds 1.3 en dat ik ingame AA en AF uit heb gezet en dit via Ati Center regel plezierige textuur en frame verbeteringen meegemaakt.

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:00:
[...]

Hoe een duidelijke console port :p
Hebben ze niet eens de moeite kunnen nemen om een controller uit te vinken voor de pc :O:O
Dat is zodat wanneer mensen met een controller willen spelen deze gewoon in kunnen pluggen en dat het gelijk werkt. Het is echter natuurlijk wel zeer vreemd te noemen dat dat ene vinkje voor problemen zorgt, en ook maak ik er inmiddels op uit dat er specifiek "xbox 360 controller" staat? Beetje vreemd dat de ps3 controller niet ondersteund wordt dan...

• Zen!th
Gwildor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
[...]

Dat is zodat wanneer mensen met een controller willen spelen deze gewoon in kunnen pluggen en dat het gelijk werkt. Het is echter natuurlijk wel zeer vreemd te noemen dat dat ene vinkje voor problemen zorgt, en ook maak ik er inmiddels op uit dat er specifiek "xbox 360 controller" staat? Beetje vreemd dat de ps3 controller niet ondersteund wordt dan...
Omdat een xbox controller word ondersteund door Windows .. en een Ps3 controller altijd problemen geeft!
Daarentegen vind ik de ps3 controller wel fijner :$

Verwijderd

Gwildor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
[...]

Omdat de plugin voor games "Xinput" van Microsoft heet. Games zoals GTA, Bastion etc. hebben dezelfde ingebouwde plugin, waarbij je controller plugt en alle ingame symbolen en controls meteen overgaan.

Gaat Microsoft Sony faciliteren zodat je ipv een Xbox controller een PS3 controller koopt? Denk het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
[...]

De game valt sinds unpatched al willekeurig uit.

Ik heb overigens sinds 1.3 en dat ik ingame AA en AF uit heb gezet en dit via Ati Center regel plezierige textuur en frame verbeteringen meegemaakt.
Valt hij bij jou ook willekeurig uit?
Ik heb het vanaf de laatste patch wat ook op de frontpae stond/staat

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:16:
[...]

Hij valt bij iedereen willekeurig uit. En dat is niet sinds de laatste patch. Gelukkig is het over het algemeen maar 1/2 keer per 4-5 uur.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:16:
Ik heb zelf heel af en toe een CTD, maar dat is dan 1 of 2 keer op een avond ofzo. Gelukkig F5 ik veel dus is het geen big deal. Meestal gebeurt het als ik een door door ga ofzo en dan wordt er toch al een autosave gemaakt.

En wat betreft de frontpage: dat iemand dat gezeik daar nog leest. Ik maak me er zelf soms ook schuldig aan maar damn wat een zuur geneuzel daar soms zeg...

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 08-12-2011 11:19 ]

https://niels.nu

Verwijderd

Nou dat vind ik wat overdreven. De game is bij mij maar 2x gecrasht sinds ik em speel vanaf de release date.
En ik heb maar 1x een bug gehad in me quests iets vaker dat de voices niet komen maar de subs wel, naja boeie :P ik kan lezen wat men zegt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:19:
Nou dat vind ik wat overdreven. De game is bij mij maar 2x gecrasht sinds ik em speel vanaf de release date.
En ik heb maar 1x een bug gehad in me quests iets vaker dat de voices niet komen maar de subs wel, naja boeie :P ik kan lezen wat men zegt.
Dat gebeurt meestal als je met 2 mensen tegelijk in dialoog gaat. Moge dit per ongeluk zijn of niet.
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:17:
[...]

Hij valt bij iedereen willekeurig uit. En dat is niet sinds de laatste patch. Gelukkig is het over het algemeen maar 1/2 keer per 4-5 uur.
1 crash in meer dan 100 uur spelen... En dat was tijdens een root kit scan van Kaspersky, verder nooit problemen gehad op m'n C2D met 3GB ram... Zo crash-gevoelig is het spel bij mij iig dus niet.

Vwb controllers, PS3-controller werkt prima via de motioninjoy-driver. (emuleert naar XBox 360, dis standaard ondersteund wordt, en regelt de button mapping)

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-12-2011 11:25 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb heel soms ook dat ik mijn PS3 moet resetten, nu in totaal 2 keer gehad dat hij tijdens het laden van een zone nergens meer op reageert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:17:
[...]

Voor de eerste patch kon ik gewoon lekker door gamen zins de patches is het bij mij om de 30 minuten wel.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Ach, het "uitvallen" van het spel kan ik nog wel hebben. Vervelend, maar start snel zat weer op. Vervelender vind ik dat ik ondertussen drie bugged quests heb. Gelukkig niks in de main questline, maar toch.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Weet iemand trouwens een oplossing voor het questobjective probleem?

Ik heb een quest die ik niet kan afmaken want ik die dat de "baas" niet als quest objective is gemerkt. Met een pijltje boven zijn hoofd. Ik kan hem dus wel killen maar daar schiet ik niks mee op als die niet gemarked word in-game.
kloos2 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:25:
Ik heb heel soms ook dat ik mijn PS3 moet resetten, nu in totaal 2 keer gehad dat hij tijdens het laden van een zone nergens meer op reageert.
Dit heb ik gehad nadat ik zonder te rebooten ging spelen na het installeren van een patch. Laden was sowieso belachelijk traag, en bleef inderdaad op den duur hangen.

Na een reboot van de PS3 werkte het weer perfect.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Beetje het gevoel dat Steam overlay de crashes stimuleert. Heb het recent weer aangezet ivm vrienden die me via Steam uitnodigen voor Dota2 en de crashes waren ervoor minder frequent. Die overlay geeft wel vaker problemen. Beetje irritant dat Steam zichzelf zo in het spel wormt en niet gewoon een app op de achtergrond is die gewoon een popupje over het spel heen gooit als er een bericht is (a la oude MSN messenger)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:01
Het verschil met die overlay is dat je niet uit het spel hoeft. Ikzelf heb helemaal geen crashes gehad. zet hem altijd op die overlay als ik het spel uit ga.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Jongens, voor CTD's en andere performance-related problemen hebben we toch dit topic: [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen

Ik kom trouwens achter iets lekker onhandigs: Een paar dagen geleden had ik eindelijk mijn smithing naar 100 opgekrikt. Uiteraard gelijk mijn lang gespaarde dragon bones en scales afgestoft en direct een mooi setje dragon armor gecraft voor mij en mijn companions. Direct een paar goede enchants erop, dus ook mijn voorraadje grand soul gems gebruikt.
Nu heb ik ook mijn enchanting naar 100 geboost, en de perk voor extra effect geunlockt. Dus dacht ik: Mooi! Kan ik mijn dragon armor mooi voorzien van nog een paar mooie enchants. Maar mooi niet! Dat gaat dus alleen op voor nieuwe unenchanted items. Komt er op neer dat ik opnieuw een shitload dragon bones en scales moet gaan verzamelen en een lading grand soul gems moet gaan vullen om een nieuwe set dragon armor te maken met dubbele enchants. FML.... :P

TL;DR: Level 100 enchanting Extra Effect Perk geldt alleen voor nieuwe unenchanted items!

Klaar voor de steroorlogen?

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:22
Ben nu een beetje aan het ronddollen op de PS3, net level 10 gehaald. Kon de verleiding niet weerstaan om een wood-elf te maken(beste boogschutters). Iemand een tip om shouts te vinden? Heb momenteel 2 dragon souls over
TunderNerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:37:
Ben nu een beetje aan het ronddollen op de PS3, net level 10 gehaald. Kon de verleiding niet weerstaan om een wood-elf te maken(beste boogschutters). Iemand een tip om shouts te vinden? Heb momenteel 2 dragon souls over
Als je al bij de greybeards bent geweest kun je hun (of iig Arngeir) vragen een dragon wall op je kaart te markeren, krijg je een miscelaneous quest om die te vinden.

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

3 tips:
- Bij de Greybeards bovenop The Throat of the World (bij Ivarstead) kun je vragen om nieuwe Word Of Power Locations.
- Shouten in een stad of dorp in nabijheid van villagers levert een briefje van een courier op die je wijst naar een nieuwe Word Of Power Location (als miscellaneous quest).
- Als je op je map een icoontje ziet van een draak is dat vaak een Word Of Power Location die wordt bewaakt door een draak. 2 vliegen in 1 klap: dragon soul en word of power! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Leedbek op 08-12-2011 11:40 ]

Verwijderd

Niet echt de beste boogschutters. Archery is alleen iets hoger. Hun native skill is vrij waardeloos. Orcs zijn overigens de beste Archers met hun double damage native skill. Native skill + Sneak Crit = gg.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

Rannasha

Does not compute.

Als je in een stad een Shout gebruikt (wel zorgen dat je niemand raakt of je hebt ruzie) en mensen zien/horen het, dan is er een kans dat er later een courier bij je langs komt met een brief van "een vriend" die een quest geeft om een lokatie te verkennen met een onbekende powersource. Dat is dan een nieuwe shout.

Ook kun je naar High Hrothgar teruggaan en daar aan de Greybeards vragen naar een nieuwe Shout, die geven je dan ook een quest.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• EnigmaNL
Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:35:

TL;DR: Level 100 enchanting Extra Effect Perk geldt alleen voor nieuwe unenchanted items!
Klopt, als je een item enchant kun je die niet meer aanpassen.

• Zen!th
Hoe kan je btw beter enchantmens maken?
Want ik heb een ring gedisenchant van .. 15% bow damage
Maar ik heb een ding met 40% .. die kan ik niet disenchante, dan zegt ie dat die enchantment al bekend is
Maar als ik die 15% enchant op iets, met een black soul gem dan kan ik niet hoger als 15% :O
Maar ik wil die 40% ffs :$

oplossingen? :$

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:03:
Hoe kan je btw beter enchantmens maken?
Want ik heb een ring gedisenchant van .. 15% bow damage
Maar ik heb een ding met 40% .. die kan ik niet disenchante, dan zegt ie dat die enchantment al bekend is
Maar als ik die 15% enchant op iets, met een black soul gem dan kan ik niet hoger als 15% :O
Maar ik wil die 40% ffs :$

oplossingen? :$
Het ligt aan je Enchanting skill. De 15% and 40% enchant zijn één en dezelfde, maar hoe hoger je enchanting skill is, hoe hoger het percentage wordt.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01 10:58
Je disenchant alleen het type, niet de sterkte.

De sterkte van het type dat je op het item enchant hangt onder andere af van je enchanting skill en potions.

• Zen!th
Metalkai schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:06:
[...]

Het ligt aan je Enchanting skill. De 15% and 40% enchant zijn één en dezelfde, maar hoe hoger je enchanting skill is, hoe hoger het percentage wordt.
Oww okee dat gebeurt automatisch?
Want ik kreeg op level 5 ofzo al die 15%/15%
Maar hij word vanzelf hoger dus zegje? Hoewel ik nooit enchant wil k wel zoveel mogelijk bow improvements op men ringen/kettingen ;d

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:09:
[...]

Maar hij word vanzelf hoger dus zegje? Hoewel ik nooit enchant wil k wel zoveel mogelijk bow improvements op men ringen/kettingen ;d
Nee, op het moment dat je een item enchant wordt de hoogte van de enchantment bepaald door je huidige enchanting level. Die hoogte ligt dan vast. Als je enchanting level hoger wordt en je enchant opnieuw een item met dezelfde enchantment zal die een hogere waarde krijgen.

Dus: zorg eerst voor een hoge enchanting skill voordat je echt waardevolle enchantments op je items kunt krijgen. Fortify Enchanting potions zijn dan ook erg handig.

Door een lading iron daggers te enchanten met petty soul gems kun je je enchanting level snel opkrikken.

Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:09:
[...]

Jep, wordt vanzelf hoger.

Ik ben daar nu ook op aan het trainen, gewoon zoveel mogelijk troep verzamelen en enchanten maar :D. Levert je nog een flinke duit op ook, want lege soul gems zijn goedkoper dan de waarde van enchanted gear.

Leuk ook dat de guards reageren op je skills, zo krijg ik regelmatig de opmerking naar m'n hoofd of ik z'n zwaard niet wil enchanten omdat het te zwak is om boter mee te snijden :D

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Zen!th
XyritZz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:18:
[...]

Jep, wordt vanzelf hoger.

Ik ben daar nu ook op aan het trainen, gewoon zoveel mogelijk troep verzamelen en enchanten maar :D. Levert je nog een flinke duit op ook, want lege soul gems zijn goedkoper dan de waarde van enchanted gear.

Leuk ook dat de guards reageren op je skills, zo krijg ik regelmatig de opmerking naar m'n hoofd of ik z'n zwaard niet wil enchanten omdat het te zwak is om boter mee te snijden :D
Oww okee :) naah dan ga k dat maar ff proberen!
Hoewel ik dat enchante niet echt nodig vind, hoewel men boog volle sterkte wel leuk is :)

Verwijderd

Alleen vond ik dat zodra ik enchanting op 100 had en die perk van dual enchants op je items de game vreselijk simpel word en dat op expert. Het lijkt erop dat de game de damage etc niet bijhoud en dus als je probeert enchanting te powerlevelen de game al snel saai word omdat je alles in 1x neer maait.
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
Alleen vond ik dat zodra ik enchanting op 100 had en die perk van dual enchants op je items de game vreselijk simpel word en dat op expert. Het lijkt erop dat de game de damage etc niet bijhoud en dus als je probeert enchanting te powerlevelen de game al snel saai word omdat je alles in 1x neer maait.
Dat kon in Oblivion ook al; had daar op den duur iets van 100% reflect damage, en 110% absorb magic. Het is maar net hoe je de game wilt spelen, ik vind die overpowered items wel gaaf. Past ook wel bij je unieke status als redder van de wereld.

Ik gebruik dat spul echter niet de hele tijd, en wissel ook nog wel af met andere armors. Wat ik overigens wel jammer vind is dat je enchantments niet kunt verwijderen van items. Zo vind ik de Nightingale Armor ontzettend gaaf qua looks, maar met 100 enchantment kan ik zelf iets maken dat veel beter is in het versterken van Thief skills.

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:40
Gewoon niet doen dan, houd je het inderdaad leuker voor jezelf als je nog wat uitdaging wilt!
Gister ontzettend veel lol beleefd aan een gevecht met wat magiers bij een vrij oud fort ergens richting Dunstad geloof. Duurde een half uur maar toen had ik dan ook wel alles plat! Was best fors met mijn lvl 15 tegen een paar doorgewinterde magiers!

Vanavond zelf maar eens origineel installeren, paar dagen geprobeerd (eerst gedownload dus) en
gister netjes in de winkel gehaald omdat ie goed beviel. Is het met save-games gewoon een kwestie van kopiëren en plakken? Had gister al ff snel gezocht naar save-bestanden maar kon ze zo 123 niet vinden..

[ Voor 5% gewijzigd door maikel_rox op 08-12-2011 12:35 ]

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32
Eén woord : Simpele Zelfdiscipline ! (ehhh twee woorden dus. 8)7 )

Juist als je die zelfgemaakte God-Mode saai vindt worden kun je simpelweg met minder zware wapens en armor gaan rondhuppelen om het een beetje uitdagend te houden. Een reus met 1 pijl platleggen is nou niet echt meer spannend...
Gewoon een longbow enchanten zodat je weer als mortal rondwandelt. Zelfde geldt voor armor. In plaats van een zwaar gepimpte daedric suit kun je ook met een light-armour leather pakkie spelen.

Just my 2 septims

Edit: LOL duidelijk meer mensen met hetzelfde idee ...

[ Voor 3% gewijzigd door strider1007 op 08-12-2011 12:37 ]

Verwijderd

Save games kan je in Win7 vinden in je Mijn Documenten folder onder My Games.

Dat is ook zo maja waarom spaar je dragon bones als je die niet gaat gebruiken.
Ik vind het Frosworn armor voor hunters toch wel vet eruit zien ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 12:38 ]

• Hydra
Tja, je kunt jezelf zo powerful maken als je wil. Met 100 smithing en enchanting ben je ronduit overpowered. Waar ik in het begin met m'n archer echt op moest passen schiet ik nu alles compleet aan gort. Elder dragons en dragonpriests zijn ook maar een paar schoten. Enige wat 'lastig' is af en toe is de magic damage die sommige mobs doen maar physical damage is sowieso een nonissue, nog afgezien van 't feit dat ik met 80 sneak gewoon eigenlijk nooit gezien wordt.

Ik vind die soort god-like status ook wel passen bij het hele Dragonborn concept. Je bent en blijft een uniek iemand in de wereld van Skyrim natuurlijk :)

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:46:
[...]

Tja, je kunt jezelf zo powerful maken als je wil. Met 100 smithing en enchanting ben je ronduit overpowered. Waar ik in het begin met m'n archer echt op moest passen schiet ik nu alles compleet aan gort. Elder dragons en dragonpriests zijn ook maar een paar schoten. Enige wat 'lastig' is af en toe is de magic damage die sommige mobs doen maar physical damage is sowieso een nonissue, nog afgezien van 't feit dat ik met 80 sneak gewoon eigenlijk nooit gezien wordt.

Ik vind die soort god-like status ook wel passen bij het hele Dragonborn concept. Je bent en blijft een uniek iemand in de wereld van Skyrim natuurlijk :)
True True maar als je vergelijkt ranged vs melee
Ben nu met een 2h Nord en WE Ranger bezig maar die ranger is overal zo vele malen beter in. Alleen de finishers van 2h zijn lachen elke keer weer.

Anyway weet iemand hoe het kan dat je opeens met smithing nieuw armor kan maken? Hoe unlock je dit?
Ik kan namelijk opeens falmer wapens maken.......

• Plekuz
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Metalkai schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:06:
Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg. Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:53:
[...]

Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg. Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.
Zoek een item die soul capture heeft daarmee vul je gems.
Of de spel Soul Tap ik dacht in Illusion magic kan dit ook.

sterkte van de soul gem is wel degelijk belangrijk voor je enchants hoor ;) en ook het aantal charges je maximaal kan krijgen op je wapen. Hogere gem is meer charges is langere tijd voordat je wapen bij gevult moet worden.

Verwijderd

Gewoon op Master gooien. Ancient Draken flamberen me met 50% Fire/Frost resist nog steeds hard.

De enige cyclus die ik gebruik is met gevonden Enchant Elixir (25%) een Alchemy Set maken en daarmee 32% Enchant Potion. Daarna met die Potions Blacksmith Set maken, met die Blacksmith Set items upgraden en vervolgens met de 32% Potion de spullen Enchanten.
Azura's Star kun je met Giants vullen.

En het hangt wel af van de Soul Gem. Enchant sterkte is afhankelijk van Soul Gem en Perks in Enchanting. Eventueel ook Enchant% Potions.

Verwijderd

Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:21:
[...]

Het enige voordeel aan de ps3 vind ik idd lat loungen op de bank ..
Voor de rest, vind ik geen nadelen aan mods zitten op de PC ..
Je kiest zelf welke je gebruikt! en .. de graphics eindelijk is op een niveau brengen wat de PC betaamd!
Wel jammer omdat nog niet alles gemod is, dat de helft lelijk is (origineel) en de andere helft HD/vet mooi (mods)

Maar gelukkig zijn de belangrijkste dingen al wel aardig gemod!
Er zijn inderdaad wel al wat aardig dingen gemod.

Maar ik ga nog even paar maandjes wachten voordat ik hem op de pc ga spelen , dan zijn er meestal ook questmods en companionmods. ...

Ga ik alvast op de ps3 wat goede tactieken leren en lekker gamen , zolang die niet vastloopt tenminste :P

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

[...]

Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg.
Jawel, het hangt van beide af. De hoogte van een enchantment wordt bepaald door je enchanting level en de grootte van de gebruikte soul gem + eventuele fortify enchanting effects (potions).
Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.
Hangt er van af hoe je de quest beëindigd hebt. Heb je The Black Star, dan kan ie alleen gevuld worden door NPC souls (en die geven een Grand Soul). Azura's Star werkt net als een Grand Soul Gem (dus niet op NPC's, bijv. Mammoths en Dragon Priests hebben grand souls). Je moet dan wel eerst een Soul Trap spell casten of een wapen hebben met een Soul Trap Enchantment.

//Edit: Spuit 11 :P

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Hogere gem is meer charges is langere tijd voordat je wapen bij gevult moet worden.
hoe vul je een wapen bij? nieuwe enchant? of kan je hem ergens opladen

Verwijderd

roeltjow schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:04:
[...]

hoe vul je een wapen bij? nieuwe enchant? of kan je hem ergens opladen
Je kan ze opladen met soul gems.
Als je op je wapen staat met je muis heb je een optie T (charge) dan kies je een soul gem en hoppa.

• Hydra
Het hangt zowel van je enchanting level als van de soulgem af. Voor armor geldt dat effecten als "fortify one-handed" dus zowel van je enchanting level (eventueel geboost met potions) als de grootte van de soul in de gem (een "lesser" soul in een grand gem levert je evenveel op als een "lesser" soul in een "lesser soulgem".

Voor wapens is de kracht van het effect afhankelijk van je enchanting level en de hoeveelheid charge die je hebt afhankelijk van de grootte van je soul. Dit is overigens allemaal te vinden op de wiki.

Welke versie van de Star heb je trouwens? De normale of de black?
En 12 :(

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 08-12-2011 13:08 ]

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:58:

Hangt er van af hoe je de quest beëindigd hebt. Heb je The Black Star, dan kan ie alleen gevuld worden door NPC souls (en die geven een Grand Soul). Azura's Star werkt net als een Grand Soul Gem (dus niet op NPC's, bijv. Mammoths en Dragon Priests hebben grand souls). Je moet dan wel eerst een Soul Trap spell casten of een wapen hebben met een Soul Trap Enchantment.

//Edit: Spuit 11 :P
De Black Star is dan toch veel handiger? Of valt bijvoorbeeld een Bandit niet onder de NPCs?

Verwijderd

kloos2 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:10:
[...]

De Black Star is dan toch veel handiger? Of valt bijvoorbeeld een Bandit niet onder de NPCs?
Yeps black star is constant vullen met human souls :D

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:13:
[...]

Yeps black star is constant vullen met human souls :D
Dit wordt alleen over het algemeen als "slecht" ervaren binnen Skryim en daarom wil niet iedereen dat doen.
Ik heb daarom ook gewoon Azura's star

Verwijderd

Hoe kun je die gems vullen met souls dan? moet ik daar eerst een missie voor doen?
Want ik ben er nog geen tegen gekomen om mijn zwaard weer te vullen

Verwijderd

BartKers schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:14:
[...]

Dit wordt alleen over het algemeen als "slecht" ervaren binnen Skryim en daarom wil niet iedereen dat doen.
Ik heb daarom ook gewoon Azura's star
Pff nou ik heb die gast verslagen die gevangen zat en ut doet niemand kwaad lol
Alleen als je een bandit bent of whatever hehe
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:16:
Hoe kun je die gems vullen met souls dan? moet ik daar eerst een missie voor doen?
Want ik ben er nog geen tegen gekomen om mijn zwaard weer te vullen
Dat kan je doen met Soul Tap... en spell of enchant die je tegen komt in de shops.
Kijk naar wapen met een Soulsnare enchant bv. Staat er ook bij, target dies within .. seconds fills a soul gem.

Afbeeldingslocatie: http://www.heavyartilleryrpg.com/skyrim/skyrim_enchant_05.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:21 ]

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:16:
[...]

Pff nou ik heb die gast verslagen die gevangen zat en ut doet niemand kwaad lol
Alleen als je een bandit bent of whatever hehe
haha, ik vind het prima dat jij het wel gebruikt, ik zeg alleen dat ik gewoon Azura's star gebruik. Verder gebruik ik ook black soul gems als ik ze gevuld vind (beetje krom misschien :P ). Verder kom ik nu ook regelmatig beesten tegen met grand souls, maar dat komt misschien ook doordat ik in middels level 45 ben en er toch best nog wat meeleveld.

• Ryan1981
  • Laatst online: 28-01 06:48

Ryan1981

Je ne sais pas

Hier een mogelijke oplossing voor mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Ik liep tegen het volgende aan: Ik was van plan om alle shouts te verzamelen voordat ik verder ging met de hoofd verhaallijn. Ik kwam op een gegeven moment echter vast te zitten.

spoiler:
Ik gebruikte de greybeards om alle words of power te vinden. Op een gegeven moment zeggen die echter dat ze niets meer horen en dat ik later terug moet komen. Ik ga vanavond nog even proberen voor de zekerheid om te kijken of ze na een paar dagen slapen nog wat hebben gehoord maar ik verwacht van niet. Ik las ergens dat je ook locaties via esbern kan krijgen maar die kwam opeens met een quest met draken botten en schubben die dus niet werkt en niet meer uit je lijst verdwijnt. Nu heb ik ook gelezen dat als je op een willekeurig moment veel shouts gebruikt je een courier krijgt die je een briefje geeft en deze quest zou uiteindelijk ook tot het vinden van zoeen muur leiden. Ik ga dat proberen als blijkt dat de greybeards niet meer geven. Ik hoop wel dat die bug met esbern opgelost wordt want dit blokkeerd voor mij toch wel een hoop

• Zen!th
Ryan1981 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:25:
Hier een mogelijke oplossing voor mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Ik liep tegen het volgende aan: Ik was van plan om alle shouts te verzamelen voordat ik verder ging met de hoofd verhaallijn. Ik kwam op een gegeven moment echter vast te zitten.

spoiler:
Ik gebruikte de greybeards om alle words of power te vinden. Op een gegeven moment zeggen die echter dat ze niets meer horen en dat ik later terug moet komen. Ik ga vanavond nog even proberen voor de zekerheid om te kijken of ze na een paar dagen slapen nog wat hebben gehoord maar ik verwacht van niet. Ik las ergens dat je ook locaties via esbern kan krijgen maar die kwam opeens met een quest met draken botten en schubben die dus niet werkt en niet meer uit je lijst verdwijnt. Nu heb ik ook gelezen dat als je op een willekeurig moment veel shouts gebruikt je een courier krijgt die je een briefje geeft en deze quest zou uiteindelijk ook tot het vinden van zoeen muur leiden. Ik ga dat proberen als blijkt dat de greybeards niet meer geven. Ik hoop wel dat die bug met esbern opgelost wordt want dit blokkeerd voor mij toch wel een hoop
spoiler:
in de grot van The Darkbrotherhood zit ook een Shout .. Die ik niet kreeg van die greybeards! dus .. misschien moetje daar ook even kijken ;)

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:58:
Hangt er van af hoe je de quest beëindigd hebt. Heb je The Black Star, dan kan ie alleen gevuld worden door NPC souls (en die geven een Grand Soul).
wat je hier zegt klopt dus niet, ik heb in mijn black star zelfs zielen van skeevers, spiders, trollen, imperials, stormcloaks, guerds en die talos schreeuwer in whiterun (I hate that guy) gevangen. De black star kan ALLE soorten zielen vangen op draken na dan :+
Ik heb enchantment lopen boosten met dit gaat vrij rap moet ik zeggen.

Verwijderd

Ryan1981 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:25:

spoiler:
Hoeveel shouts heb je er ondertussen al?
Ik neem aan dat er ook een aantal via een andere questline te vinden zijn die de Greybeards je niet geven.
Verder doe ik nu hetzelfde als jij en heb er ondertussen al iets van 10+ kunnen krijgen op deze manier.

• Ryan1981
  • Laatst online: 28-01 06:48

Ryan1981

Je ne sais pas

Thanks voor de tip.

spoiler:
Ik weet eigenlijk niet of er shouts zijn die niet via greybeards/esbern/courier te vinden zijn. Ik las ergens dat er in totaal 60 zijn. Mijn tip komt van de wikia van the elder scrolls omdat ik zelf zoiets had van moet ik nou echt random dungeons gaan bezoeken om ze allemaal te vinden? Maar misschien heb je gelijk en is dat de enige, niet cheat, manier om ze allemaal te vinden. Ik weet zo uit me hoofd niet hoeveel ik er heb maar de greybeards geven er niet meer en ik heb in het begin een hoop via dungeons gekregen, met name voor de quests via the college of winterhold

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

ArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:28:
[...]

wat je hier zegt klopt dus niet, ik heb in mijn black star zelfs zielen van skeevers, spiders, trollen, imperials, stormcloaks, guerds en die talos schreeuwer in whiterun (I hate that guy) gevangen. De black star kan ALLE soorten zielen vangen op draken na dan :+
Ik heb enchantment lopen boosten met dit gaat vrij rap moet ik zeggen.
Klopt inderdaad, hoewel de game zelf zegt van niet blijkt het inderdaad wel te kunnen. Dat maakt de Black Star wel vele malen meer bruikbaar dan de gewone Azura's Star.

Overigens gebruik ik mijn Black Star alleen maar om NPC's Grand Souls te vangen, voor de lagere creatures gebruik ik gewoon een lading petty, lesser en common soul gems. Die spaar ik dan op om in een keer mijn enchanting te boosten, terwijl ik de Black Star dan gebruik om mijn wapens te reloaden.

Verwijderd

Ryan1981 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:34:
Thanks voor de tip.

spoiler:
Ik weet eigenlijk niet of er shouts zijn die niet via greybeards/esbern/courier te vinden zijn. Ik las ergens dat er in totaal 60 zijn. Mijn tip komt van de wikia van the elder scrolls omdat ik zelf zoiets had van moet ik nou echt random dungeons gaan bezoeken om ze allemaal te vinden? Maar misschien heb je gelijk en is dat de enige, niet cheat, manier om ze allemaal te vinden. Ik weet zo uit me hoofd niet hoeveel ik er heb maar de greybeards geven er niet meer en ik heb in het begin een hoop via dungeons gekregen, met name voor de quests via the college of winterhold
Ik wel :P
Die zijn er zeker. bv een van de allereerste quests (golden claw) geeft je al een shout ;)
Dus zo zijn er wel meerdere, ik denk zelf dat je via de grey's alleen shouts kan vinden die geen quest eraan hebben hangen. Ik ben namelijk best op veel plekken geweest en veel quests gedaan en alle plekken die ik van hun krijg ben ik 9 van 10 keer nog nooit geweest.
Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:34:
[...]

Klopt inderdaad, hoewel de game zelf zegt van niet blijkt het inderdaad wel te kunnen. Dat maakt de Black Star wel vele malen meer bruikbaar dan de gewone Azura's Star.

Overigens gebruik ik mijn Black Star alleen maar om NPC's Grand Souls te vangen, voor de lagere creatures gebruik ik gewoon een lading petty, lesser en common soul gems. Die spaar ik dan op om in een keer mijn enchanting te boosten, terwijl ik de Black Star dan gebruik om mijn wapens te reloaden.
Probleem is vaak wel dat je grote gems ook kan vullen met lesser gems >.<
Ook al kies je daar niet voor gaat automatisch. Zo heb ik een aantal grand gems die nu gevult zijn met lesser souls :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:38 ]

Gebruik van Black Soulgems is necromancy en dat wordt, sinds de val van het mages guild na de Oblivion-verhaallijn, helemaal niet meer als “evil” gezien… Vraag maar aan de mage die in ’t Winterhold College necromancy-spells verkoopt, dan krijg je er uitleg over. Necromancy is gewoon een ‘tool’ die er is om gebruikt te worden.

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
SnoeiKoei schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:38:
Gebruik van Black Soulgems is necromancy en dat wordt, sinds de val van het mages guild na de Oblivion-verhaallijn, helemaal niet meer als “evil” gezien… Vraag maar aan de mage die in ’t Winterhold College necromancy-spells verkoopt, dan krijg je er uitleg over. Necromancy is gewoon een ‘tool’ die er is om gebruikt te worden.
Desondanks vragen ze wel of je het off-campus wilt doen geloof ik, dus helemaal ingeburgerd is het nog niet.
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:36:
[...]
Probleem is vaak wel dat je grote gems ook kan vullen met lesser gems >.<
Ook al kies je daar niet voor gaat automatisch. Zo heb ik een aantal grand gems die nu gevult zijn met lesser souls :(
Automatisch wordt altijd de laagste gem gevuld met de soul die je trapt. Als je een lege petty soulgem hebt wordt die ALTIJD gebruikt als je een petty soul trapt. Maar als je geen petty soulgem beschikbaar hebt pakt hij een betere als je die hebt. Als je met een hele bak lege grand soul gems rondloopt moet je dus geen petty souls gaan trappen zonder ook lege petty soulgems mee te nemen nee.

Los daarvan vind je ook soul gems waar al een soul inzit en die zijn helaas vaak al verprutst (vind je een grand soulgem met daarin een greater soul ofzo, zonde).

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:45:
[...]

Automatisch wordt altijd de laagste gem gevuld met de soul die je trapt. Als je een lege petty soulgem hebt wordt die ALTIJD gebruikt als je een petty soul trapt. Maar als je geen petty soulgem beschikbaar hebt pakt hij een betere als je die hebt. Als je met een hele bak lege grand soul gems rondloopt moet je dus geen petty souls gaan trappen zonder ook lege petty soulgems mee te nemen nee.

Los daarvan vind je ook soul gems waar al een soul inzit en die zijn helaas vaak al verprutst (vind je een grand soulgem met daarin een greater soul ofzo, zonde).
True das best wel zonde en beetje een flaw in het hele systeem. Greater soulgems vind ik namelijk best vaak nu en de pretty niet zoveel meer. Dus moet ik die gaan kopen om er maar voor te zorgen dat ik al die small souls kan storen ergens anders.

Denk dat ik ook maar een bow gaat maken zonder soulsnare dat scheelt veel ellende.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:50 ]

• ArgantosNL
Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:34:
[...]

ik had vaak alleen de blackstar op zak, het ging echt van kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter. alleen je moet je boog niet gespannen houden terwijl je op i duwd , want met de QD inventory mod heb ik een aantal keer gehad dat mijn muis niet meer reageerde met mikken en klikken. Als ik op TAB druk werkte de muis gewoon, ingame niks. Helemaal afsluiten en weer opnieuw opstarten.

Verwijderd

BartKers schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:21:
[...]

haha, ik vind het prima dat jij het wel gebruikt, ik zeg alleen dat ik gewoon Azura's star gebruik. Verder gebruik ik ook black soul gems als ik ze gevuld vind (beetje krom misschien :P ). Verder kom ik nu ook regelmatig beesten tegen met grand souls, maar dat komt misschien ook doordat ik in middels level 45 ben en er toch best nog wat meeleveld.
Alleen de hoogste type monsters droppen gevulde Grand Soul Gems (Dwemer reus, hoge mages etc) Vijanden levelen niet mee, als je een gebied voor het eerst bezoekt, locked het de level van vijanden op jouw huidige level op dat moment. Voorbeeld: Als je voor het eerst Bleak Fall Barrows bezoekt (meestal op lv2-3) zijn de vijanden rond hetzelfde. Ga je later terug op lv30, kun je iedereen one-hitten met een Iron Dagger.
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:58:
[...]

Alleen de hoogste type monsters droppen gevulde Grand Soul Gems (Dwemer reus, hoge mages etc) Vijanden levelen niet mee, als je een gebied voor het eerst bezoekt, locked het de level van vijanden op jouw huidige level op dat moment. Voorbeeld: Als je voor het eerst Bleak Fall Barrows bezoekt (meestal op lv2-3) zijn de vijanden rond hetzelfde. Ga je later terug op lv30, kun je iedereen one-hitten met een Iron Dagger.
Een Boss fight in een dungeon levelt wel altijd mee, zo heb ik het gehad dat ik een dungeon in liep, toch er maar weer uit ging om 10 levels later terug te komen.

Resultaat: iedereen 1 hitten met iron arrows en een niet al te spannende boog.
Bossfight: zeer lastig, meerdere potions moeten gebruiken.

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn eerste of tweede boss was echt super makkelijk. Ik had hem dood voordat hij stond xD, hij moest namelijk gaan staan en kon ik al meppen tijdens het opstaan.

• Zen!th
Michielodc schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:14:
Mijn eerste of tweede boss was echt super makkelijk. Ik had hem dood voordat hij stond xD, hij moest namelijk gaan staan en kon ik al meppen tijdens het opstaan.
Heb pas zon dwemer boss ding (robot formaat) figuur moeten pwne om weg te komen in een grot ..
Maar daarheb ik behoorlijk op in moeten hakken :d
En hij had me in 1 klap 80% health kwijt :O tot ik erachter kwam dat ik in men random clothes liep ipv in armor ......

• EnigmaNL
Named Dragon Priests worden toch ook als bosses gezien? Ik heb er eentje gedood voordat hij mij uberhaupt damage kon doen. Met one handed en shield de hele tijd shield bashen als hij iets wilde gaan doen :D

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Gwildor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:40:
[...]

Desondanks vragen ze wel of je het off-campus wilt doen geloof ik, dus helemaal ingeburgerd is het nog niet.
Ze vragen juist of je het on-campus wilt doen omdat dorpsbewoners misschien bang worden van wandelende skeletten en zombies :)

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:17:
Named Dragon Priests worden toch ook als bosses gezien? Ik heb er eentje gedood voordat hij mij uberhaupt damage kon doen. Met one handed en shield de hele tijd shield bashen als hij iets wilde gaan doen :D
Zijn er unnamed Dragon Priests? Nog nooit gezien...

Verwijderd

Mijn geplande The Thief build, puur Bow/Illusion user.

http://tldr.srsface.com/gRV6FW74m

Ervaren The Thief gebruikers, inzicht? :D

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:23:
[...]

Zijn er unnamed Dragon Priests? Nog nooit gezien...
Jep die zijn er, hebben ook geen masker.
EnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:17:
Klopt, Dragon Priests zitten volgens mij locked op Level 50 en zijn dus altijd even sterk. Op Shearpoint had ik 'm ook dood zonder moeite, ligt er ook aan hoeveel ruimte ik krijg voor mijn build. Sneaky doen op Shearpoint is easy, ver weg lopen na een schot en dan wachten totdat je weer hidden bent om daarna weer een schot in z'n rug te plaatsen :).

In een kleine, cramped dungeon wordt dat voor mij een stuk lastiger.

@hierboven, volgens mij kom je op enkele plaatsen ook Dragon Priests tegen die geen mask droppen, en daardoor dus ook geen naam krijgen... ben daar echter niet zeker van :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:24:

Ik merk dat als je sneak eenmaal hoog genoeg is en je one handed skills ook je de meeste dingen gewoon 1 shot dus heb je zowat niks meer aan Illusion magic. En de dingen die je niet one shot (draken giants etc) daar heeft Illusion ook weinig effect op.

Ben ook gewoon meer punten in sneak gaan doen en heb helemaal geen magic meer nodig nu :P

• Zen!th
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:28:
[...]

Ik merk dat als je sneak eenmaal hoog genoeg is en je one handed skills ook je de meeste dingen gewoon 1 shot dus heb je zowat niks meer aan Illusion magic. En de dingen die je niet one shot (draken giants etc) daar heeft Illusion ook weinig effect op.

Ben ook gewoon meer punten in sneak gaan doen en heb helemaal geen magic meer nodig nu :P
Heb men sneak nu op 80 ofze .. en nu is het niet leuk meer :(
Ik sta gewoon 5 meter voor ze .. en ze zien me niet, kan stealth damage 2 a 3x doen .. en als ze dan NOG niet dood zijn hebben ze me pas dooor :F

Verwijderd

Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:29:
[...]

Heb men sneak nu op 80 ofze .. en nu is het niet leuk meer :(
Ik sta gewoon 5 meter voor ze .. en ze zien me niet, kan stealth damage 2 a 3x doen .. en als ze dan NOG niet dood zijn hebben ze me pas dooor :F
Tja het is dan pas makkelijk pickpoketing lvlen :P
Anders is het van heh ik zie je boom dood >.< weer geen lvl pickpocket erbij :(

• ArgantosNL
ik heb sneak op 100 zitten en equipment enchants voor minimaal 85% sneaking en muffle op mijn boots. ik kan in het donker een enemy pointblank in zijn gezicht schieten.
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:31:
[...]

Tja het is dan pas makkelijk pickpoketing lvlen :P
Anders is het van heh ik zie je boom dood >.< weer geen lvl pickpocket erbij :(
zeker in het begin is het handig omdat je een hoop geld binnen kan halen.

[ Voor 50% gewijzigd door ArgantosNL op 08-12-2011 14:34 ]

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:32:
ik heb sneak op 100 zitten en equipment enchants voor minimaal 85% sneaking en muffle op mijn boots. ik kan in het donker een enemy pointblank in zijn gezicht schietten.
ow jaaa o.O

Probeer dat eens met een beer >.< die zien mij altijd mijlen ver nog steeds aankomen en ook met shadow warrior zien ze me nog >.<

Bears = OP :(

• Zen!th
ArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:32:
ik heb sneak op 100 zitten en equipment enchants voor minimaal 85% sneaking en muffle op mijn boots. ik kan in het donker een enemy pointblank in zijn gezicht schietten.
Jaa maar dat vind ik ergens gewoon slecht :O
Want hoe dom een guard ook is .. hoe slaperig je ook ben, iemand zien die voor je staat doe je toch wel ;)
Sowieso is het .. je schiet 1 enemy neer .. zen mattie ernaast denkt Heeeu men mattie is dood .. naah vast niet door iemand die sneakt met een boog
en je bent vervolgens weer undetected -.-
Ze zouden gewoon als ze een kill doorhebben gewoon moeten kunnenschreeuwen en dat iedereen gaat opletten en je half door hebt (zodat je geen sneak damage meer doetofzo)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:28:
[...]

Wil vooral voor groepen de Fear/Frenzy en de invisibility enzo. Ik ga meest waarschijnlijk solo het spel doorspelen.

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-01 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:34:
[...]
Probeer dat eens met een beer >.< die zien mij altijd mijlen ver nog steeds aankomen en ook met shadow warrior zien ze me nog >.<

Bears = OP :(
Beren moet je ook altijd met wind tegen benaderen ;)

Natte krant (363218) (V.242)

• Zen!th
YuriV schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:37:
[...]

Beren moet je ook altijd met wind tegen benaderen ;)
Hebben ze daar overnagedacht? :O en .. er staat amper wind?:p

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:36:
[...]

Wil vooral voor groepen de Fear/Frenzy en de invisibility enzo. Ik ga meest waarschijnlijk solo het spel doorspelen.
Verder is het wel netjes alleen zou ik light footed in sneak ook nemen. Er zijn veeeel traps in dungeons later en het is hilarisch om te zien dat enemie's er door worden gepwnd en jij loopt er gewoon over heen :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:19

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:58:
[...]

dat is dus wel kut. Ik heb momenteel heel (heel!) erg veel dingen al gedaan maar heb geweigerd up te levelen. Hang dus nog op lvl5 met voltooide thieves guild quest reeks, mages guild, companions, dark brotherhood en zo'n 70% van de random quests die je in steden krijgt... Als ik toch besluit een hoger leveltje te worden, wordt het spelletje al helemaal gemakkelijk dus.

-_-

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:48:
Denk dat ik ook maar een bow gaat maken zonder soulsnare dat scheelt veel ellende.
Dat sowieso. Ik heb er een met en een zonder soultrap. Die met heeft over de 1000 charges (1 seconde is genoeg). Meestal gebruik ik die zonder want ik kom echt om in de soulgems nu ik m'n enchanting op 100 heb, en heb ook weinig zin die 150 iron daggers die ik nog heb liggen te gaan enchanten :)
ArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:48:
ik had vaak alleen de blackstar op zak, het ging echt van kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter. alleen je moet je boog niet gespannen houden terwijl je op i duwd , want met de QD inventory mod heb ik een aantal keer gehad dat mijn muis niet meer reageerde met mikken en klikken. Als ik op TAB druk werkte de muis gewoon, ingame niks. Helemaal afsluiten en weer opnieuw opstarten.
Waarom zou je na iedere kill je wapen hervullen?
Michielodc schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:14:
Ligt compleet aan de boss natuurlijk. Een bandit chief is niet te vergelijjken met een dwemer centurion of een dragon priest.

Level gewoon wat je gebruikt. Zie niet zo goed wat je met illusion moet. Daarnaast heb ik geen punten in Alchemy gestopt, en alleen die ik nodig heb in smithing en enchanting. Pickpocketing zie ik voor mezelf niet het nut van in.

Bij mij zijn enchanting, smithing, archery, sneak en light armor de hoogste skills. Ik snap niet waarom je voor heavy armor smithing gaat als je zelf light armor neemt.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 08-12-2011 14:48 ]

Hydra schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:44:
[...]

Dat sowieso. Ik heb er een met en een zonder soultrap. Die met heeft over de 1000 charges (1 seconde is genoeg). Meestal gebruik ik die zonder want ik kom echt om in de soulgems nu ik m'n enchanting op 100 heb, en heb ook weinig zin die 150 iron daggers die ik nog heb liggen te gaan enchanten :)

[...]

Waarom zou je na iedere kill je wapen hervullen?
Enige reden die ik kan bedenken: Om van petty souls af te komen.
Zodra er een Grand Soul in je Star zit is dat ook niet meer nodig :P

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:43:
[...]

dat is dus wel kut. Ik heb momenteel heel (heel!) erg veel dingen al gedaan maar heb geweigerd up te levelen. Hang dus nog op lvl5 met voltooide thieves guild quest reeks, mages guild, companions, dark brotherhood en zo'n 70% van de random quests die je in steden krijgt... Als ik toch besluit een hoger leveltje te worden, wordt het spelletje al helemaal gemakkelijk dus.
Nou nee niet helemaal het geld alleen voor dungeons en je komt er in meerdere per quest Als je al in die dungeon geweest bent blijft ie zo moeilijk. Maar je moet meerdere dungeons bezoeken en die zijn dan allemaal jou huidige lvl. En dungeons worden later ook weer gevuld met nieuwe enemie's ;)

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2025

Ik kan helaas de build niet inzien vanaf mijn werk, wordt geblokt.

Weet wel dat met een volledige sneak build je de 1hand tree en bow tree makkelijk kan missen en kan vervangen door illusion wil je een thief/assassin roleplayen. Er zijn maar weining dingen die blijven leven nadat je er overheen gaat met je iron dagger en 30x dmg.
Ik heb zelf een thief met een dagger rechts en illusion (muffle, invis, quiet casting) links en ik ben onoverwinnelijk terwijl ik natuurlijk nogsteeds ge 2 shot wordt in melee, maar je krijgt teveel tools om dat te voorkomen.

Ik ben er uiteindelijk maar mee gestopt ;/

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:43:
[...]

Er zijn dingen die wel meelevelen elke 5 a 10 levels, zoals Dragons en Bandits (in het begin gewoon bandits, later Highwaymen die ook high level magic gebruiken) en meestal verandert de naam dan ook mee. Level telt later minder mee dan training in je primaire aanvalsmethode. (Lv50 zijn, Hide Armor en lv2 Archery hebben = you die a horrible death)

Het gepeupel levelt niet mee though. Giants worden later een eitje, net als Trolls etc.
Pagina: 1 ... 56 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.