Omdat hij vaak wel aanstaat, bij mij ook namelijk.
Zo ie zo vreemd dat ie soms aan en soms uitstaat o.O
Zo ie zo vreemd dat ie soms aan en soms uitstaat o.O
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Heel vreemd. Bij mij gaat ie aan/uit als ik de controller in/uit de PC haal. Ook reageert muis totaal niet als de controller ingeschakeld staat. (Krijg geen cursor in het beeld, zoals t hoort)EnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:45:
[...]
Als je hem aan laat staan dan werkt de cursor in menu's niet zoals het hoort en krijg je een soort van mouselag. Als je hem uitvinkt gedraagt de muis zich pas als een muis.
Xbox 360 controller staat standaard aangevinkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 10:48 ]
geen idee of ie aan staatVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:47:
[...]
Heel vreemd. Bij mij gaat ie aan/uit als ik de controller in/uit de PC haal. Ook reageert muis totaal niet als de controller ingeschakeld staat. (Krijg geen cursor in het beeld, zoals t hoort)
Misschien omdat jij daadwerkelijk een 360 controller hebt aangesloten? Ik heb er geen aangesloten en als ik het vinkje aanzet blijft m'n muis gewoon werken alleen heel traag.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:47:
[...]
Heel vreemd. Bij mij gaat ie aan/uit als ik de controller in/uit de PC haal. Ook reageert muis totaal niet als de controller ingeschakeld staat. (Krijg geen cursor in het beeld, zoals t hoort)
Verwijderd
Volgens mij hoort het gewoon zo. Wat moet ik met een muis als een controller aangesloten is? Dat de muis uberhaupt actief is met het Xbox360 vinkje aan lijkt me dan een glitch. Evenals het aanvinken van datzelfde vakje. Die moet alleen maar aanpasbaar zijn op het moment dat er een controller is aangesloten.Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:48:
[...]
geen idee of ie aan staat![]()
Als je muis het niet doet .. heb je een verconsolde pc![]()
Of je muis is niet dominant genoeg
Verwijderd
Hoe dan ook, als je geen controller gebruikt moet je het vinkje gewoon uitzetten, hij staat standaard aan.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:55:
[...]
Volgens mij hoort het gewoon zo. Wat moet ik met een muis als een controller aangesloten is? Dat de muis uberhaupt actief is met het Xbox360 vinkje aan lijkt me dan een glitch. Evenals het aanvinken van datzelfde vakje. Die moet alleen maar aanpasbaar zijn op het moment dat er een controller is aangesloten.
Hoe een duidelijke console portEnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:59:
[...]
Hoe dan ook, als je geen controller gebruikt moet je het vinkje gewoon uitzetten, hij staat standaard aan.
Verwijderd
Omdat de patch game uitvallen heeft. Dit is een bekend probleem die mee gekomen is met deze patch. Stat ook ergens op de frontpage geloof ik?Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:22:
[...]
Als je eenmaal gepatched hebt kun je het vergeten. Deleten en opnieuw downloaden geeft je automatisch 1.3
Snap ook niet waarom je terug zou willen tbh.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 11:14 ]
Verwijderd
De game valt sinds unpatched al willekeurig uit.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:04:
[...]
Omdat de patch game uitvallen heeft. Dit is een bekent probleem die mee gekomen is met deze patch. Stat ook ergens op de frontpage geloof ik?
Dat is zodat wanneer mensen met een controller willen spelen deze gewoon in kunnen pluggen en dat het gelijk werkt. Het is echter natuurlijk wel zeer vreemd te noemen dat dat ene vinkje voor problemen zorgt, en ook maak ik er inmiddels op uit dat er specifiek "xbox 360 controller" staat? Beetje vreemd dat de ps3 controller niet ondersteund wordt dan...Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:00:
[...]
Hoe een duidelijke console port
Hebben ze niet eens de moeite kunnen nemen om een controller uit te vinken voor de pc :O:O
Omdat een xbox controller word ondersteund door Windows .. en een Ps3 controller altijd problemen geeft!Gwildor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
[...]
Dat is zodat wanneer mensen met een controller willen spelen deze gewoon in kunnen pluggen en dat het gelijk werkt. Het is echter natuurlijk wel zeer vreemd te noemen dat dat ene vinkje voor problemen zorgt, en ook maak ik er inmiddels op uit dat er specifiek "xbox 360 controller" staat? Beetje vreemd dat de ps3 controller niet ondersteund wordt dan...
Verwijderd
Omdat de plugin voor games "Xinput" van Microsoft heet. Games zoals GTA, Bastion etc. hebben dezelfde ingebouwde plugin, waarbij je controller plugt en alle ingame symbolen en controls meteen overgaan.Gwildor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
[...]
Dat is zodat wanneer mensen met een controller willen spelen deze gewoon in kunnen pluggen en dat het gelijk werkt. Het is echter natuurlijk wel zeer vreemd te noemen dat dat ene vinkje voor problemen zorgt, en ook maak ik er inmiddels op uit dat er specifiek "xbox 360 controller" staat? Beetje vreemd dat de ps3 controller niet ondersteund wordt dan...
Verwijderd
Valt hij bij jou ook willekeurig uit?Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
[...]
De game valt sinds unpatched al willekeurig uit.
Ik heb overigens sinds 1.3 en dat ik ingame AA en AF uit heb gezet en dit via Ati Center regel plezierige textuur en frame verbeteringen meegemaakt.
Verwijderd
Hij valt bij iedereen willekeurig uit. En dat is niet sinds de laatste patch. Gelukkig is het over het algemeen maar 1/2 keer per 4-5 uur.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:16:
[...]
Valt hij bij jou ook willekeurig uit?
Ik heb het vanaf de laatste patch wat ook op de frontpae stond/staat
Ik heb zelf heel af en toe een CTD, maar dat is dan 1 of 2 keer op een avond ofzo. Gelukkig F5 ik veel dus is het geen big deal. Meestal gebeurt het als ik een door door ga ofzo en dan wordt er toch al een autosave gemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:16:
Valt hij bij jou ook willekeurig uit?
Ik heb het vanaf de laatste patch wat ook op de frontpae stond/staat
[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 08-12-2011 11:19 ]
https://niels.nu
Verwijderd
Verwijderd
Dat gebeurt meestal als je met 2 mensen tegelijk in dialoog gaat. Moge dit per ongeluk zijn of niet.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:19:
Nou dat vind ik wat overdreven. De game is bij mij maar 2x gecrasht sinds ik em speel vanaf de release date.
En ik heb maar 1x een bug gehad in me quests iets vaker dat de voices niet komen maar de subs wel, naja boeieik kan lezen wat men zegt.
1 crash in meer dan 100 uur spelen... En dat was tijdens een root kit scan van Kaspersky, verder nooit problemen gehad op m'n C2D met 3GB ram... Zo crash-gevoelig is het spel bij mij iig dus niet.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:17:
[...]
Hij valt bij iedereen willekeurig uit. En dat is niet sinds de laatste patch. Gelukkig is het over het algemeen maar 1/2 keer per 4-5 uur.
[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-12-2011 11:25 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Voor de eerste patch kon ik gewoon lekker door gamen zins de patches is het bij mij om de 30 minuten wel.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:17:
[...]
Hij valt bij iedereen willekeurig uit. En dat is niet sinds de laatste patch. Gelukkig is het over het algemeen maar 1/2 keer per 4-5 uur.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Dit heb ik gehad nadat ik zonder te rebooten ging spelen na het installeren van een patch. Laden was sowieso belachelijk traag, en bleef inderdaad op den duur hangen.kloos2 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:25:
Ik heb heel soms ook dat ik mijn PS3 moet resetten, nu in totaal 2 keer gehad dat hij tijdens het laden van een zone nergens meer op reageert.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Klaar voor de steroorlogen?
Als je al bij de greybeards bent geweest kun je hun (of iig Arngeir) vragen een dragon wall op je kaart te markeren, krijg je een miscelaneous quest om die te vinden.TunderNerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:37:
Ben nu een beetje aan het ronddollen op de PS3, net level 10 gehaald. Kon de verleiding niet weerstaan om een wood-elf te maken(beste boogschutters). Iemand een tip om shouts te vinden? Heb momenteel 2 dragon souls over
3 tips:TunderNerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:37:
Ben nu een beetje aan het ronddollen op de PS3, net level 10 gehaald. Kon de verleiding niet weerstaan om een wood-elf te maken(beste boogschutters). Iemand een tip om shouts te vinden? Heb momenteel 2 dragon souls over
[ Voor 5% gewijzigd door Leedbek op 08-12-2011 11:40 ]
Verwijderd
Niet echt de beste boogschutters. Archery is alleen iets hoger. Hun native skill is vrij waardeloos. Orcs zijn overigens de beste Archers met hun double damage native skill. Native skill + Sneak Crit = gg.TunderNerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:37:
Als je in een stad een Shout gebruikt (wel zorgen dat je niemand raakt of je hebt ruzie) en mensen zien/horen het, dan is er een kans dat er later een courier bij je langs komt met een brief van "een vriend" die een quest geeft om een lokatie te verkennen met een onbekende powersource. Dat is dan een nieuwe shout.TunderNerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:37:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Klopt, als je een item enchant kun je die niet meer aanpassen.Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:35:
TL;DR: Level 100 enchanting Extra Effect Perk geldt alleen voor nieuwe unenchanted items!
Het ligt aan je Enchanting skill. De 15% and 40% enchant zijn één en dezelfde, maar hoe hoger je enchanting skill is, hoe hoger het percentage wordt.Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:03:
Hoe kan je btw beter enchantmens maken?
Want ik heb een ring gedisenchant van .. 15% bow damage
Maar ik heb een ding met 40% .. die kan ik niet disenchante, dan zegt ie dat die enchantment al bekend is
Maar als ik die 15% enchant op iets, met een black soul gem dan kan ik niet hoger als 15%
Maar ik wil die 40% ffs
oplossingen?
Oww okee dat gebeurt automatisch?Metalkai schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:06:
[...]
Het ligt aan je Enchanting skill. De 15% and 40% enchant zijn één en dezelfde, maar hoe hoger je enchanting skill is, hoe hoger het percentage wordt.
Nee, op het moment dat je een item enchant wordt de hoogte van de enchantment bepaald door je huidige enchanting level. Die hoogte ligt dan vast. Als je enchanting level hoger wordt en je enchant opnieuw een item met dezelfde enchantment zal die een hogere waarde krijgen.Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:09:
[...]
Oww okee dat gebeurt automatisch?
Want ik kreeg op level 5 ofzo al die 15%/15%
Maar hij word vanzelf hoger dus zegje? Hoewel ik nooit enchant wil k wel zoveel mogelijk bow improvements op men ringen/kettingen ;d
Jep, wordt vanzelf hoger.Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:09:
[...]
Oww okee dat gebeurt automatisch?
Want ik kreeg op level 5 ofzo al die 15%/15%
Maar hij word vanzelf hoger dus zegje? Hoewel ik nooit enchant wil k wel zoveel mogelijk bow improvements op men ringen/kettingen ;d
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Oww okeeXyritZz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:18:
[...]
Jep, wordt vanzelf hoger.
Ik ben daar nu ook op aan het trainen, gewoon zoveel mogelijk troep verzamelen en enchanten maar. Levert je nog een flinke duit op ook, want lege soul gems zijn goedkoper dan de waarde van enchanted gear.
Leuk ook dat de guards reageren op je skills, zo krijg ik regelmatig de opmerking naar m'n hoofd of ik z'n zwaard niet wil enchanten omdat het te zwak is om boter mee te snijden
Verwijderd
Dat kon in Oblivion ook al; had daar op den duur iets van 100% reflect damage, en 110% absorb magic. Het is maar net hoe je de game wilt spelen, ik vind die overpowered items wel gaaf. Past ook wel bij je unieke status als redder van de wereld.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
Alleen vond ik dat zodra ik enchanting op 100 had en die perk van dual enchants op je items de game vreselijk simpel word en dat op expert. Het lijkt erop dat de game de damage etc niet bijhoud en dus als je probeert enchanting te powerlevelen de game al snel saai word omdat je alles in 1x neer maait.
[ Voor 5% gewijzigd door maikel_rox op 08-12-2011 12:35 ]
Eén woord : Simpele Zelfdiscipline ! (ehhh twee woorden dus.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
Alleen vond ik dat zodra ik enchanting op 100 had en die perk van dual enchants op je items de game vreselijk simpel word en dat op expert. Het lijkt erop dat de game de damage etc niet bijhoud en dus als je probeert enchanting te powerlevelen de game al snel saai word omdat je alles in 1x neer maait.
[ Voor 3% gewijzigd door strider1007 op 08-12-2011 12:37 ]
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 12:38 ]
Tja, je kunt jezelf zo powerful maken als je wil. Met 100 smithing en enchanting ben je ronduit overpowered. Waar ik in het begin met m'n archer echt op moest passen schiet ik nu alles compleet aan gort. Elder dragons en dragonpriests zijn ook maar een paar schoten. Enige wat 'lastig' is af en toe is de magic damage die sommige mobs doen maar physical damage is sowieso een nonissue, nog afgezien van 't feit dat ik met 80 sneak gewoon eigenlijk nooit gezien wordt.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
Verwijderd
True True maar als je vergelijkt ranged vs meleeHydra schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:46:
[...]
Tja, je kunt jezelf zo powerful maken als je wil. Met 100 smithing en enchanting ben je ronduit overpowered. Waar ik in het begin met m'n archer echt op moest passen schiet ik nu alles compleet aan gort. Elder dragons en dragonpriests zijn ook maar een paar schoten. Enige wat 'lastig' is af en toe is de magic damage die sommige mobs doen maar physical damage is sowieso een nonissue, nog afgezien van 't feit dat ik met 80 sneak gewoon eigenlijk nooit gezien wordt.
Ik vind die soort god-like status ook wel passen bij het hele Dragonborn concept. Je bent en blijft een uniek iemand in de wereld van Skyrim natuurlijk
Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg. Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.Metalkai schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:06:
Het ligt aan je Enchanting skill. De 15% and 40% enchant zijn één en dezelfde, maar hoe hoger je enchanting skill is, hoe hoger het percentage wordt.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Zoek een item die soul capture heeft daarmee vul je gems.Weakling schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:53:
[...]
Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg. Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.
Verwijderd
Gewoon op Master gooien. Ancient Draken flamberen me met 50% Fire/Frost resist nog steeds hard.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
Azura's Star kun je met Giants vullen.Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg. Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.
Verwijderd
Er zijn inderdaad wel al wat aardig dingen gemod.Zen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:21:
[...]
Het enige voordeel aan de ps3 vind ik idd lat loungen op de bank ..
Voor de rest, vind ik geen nadelen aan mods zitten op de PC ..
Je kiest zelf welke je gebruikt! en .. de graphics eindelijk is op een niveau brengen wat de PC betaamd!
Wel jammer omdat nog niet alles gemod is, dat de helft lelijk is (origineel) en de andere helft HD/vet mooi (mods)
Maar gelukkig zijn de belangrijkste dingen al wel aardig gemod!
Jawel, het hangt van beide af. De hoogte van een enchantment wordt bepaald door je enchanting level en de grootte van de gebruikte soul gem + eventuele fortify enchanting effects (potions).Weakling schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:53:
[...]
Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg.
Hangt er van af hoe je de quest beëindigd hebt. Heb je The Black Star, dan kan ie alleen gevuld worden door NPC souls (en die geven een Grand Soul). Azura's Star werkt net als een Grand Soul Gem (dus niet op NPC's, bijv. Mammoths en Dragon Priests hebben grand souls). Je moet dan wel eerst een Soul Trap spell casten of een wapen hebben met een Soul Trap Enchantment.Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.
hoe vul je een wapen bij? nieuwe enchant? of kan je hem ergens opladenHogere gem is meer charges is langere tijd voordat je wapen bij gevult moet worden.
Verwijderd
Je kan ze opladen met soul gems.roeltjow schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:04:
[...]
hoe vul je een wapen bij? nieuwe enchant? of kan je hem ergens opladen
Het hangt zowel van je enchanting level als van de soulgem af. Voor armor geldt dat effecten als "fortify one-handed" dus zowel van je enchanting level (eventueel geboost met potions) als de grootte van de soul in de gem (een "lesser" soul in een grand gem levert je evenveel op als een "lesser" soul in een "lesser soulgem".Weakling schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:53:
Ah, dus dat hangt niet af van de sterkte van de soul gem. Wel vervelend dat ik alle gems er doorheen gejaagd heb om enchanting te levellen en haast niks meer gevonden krijg. Daarnaast wil Azura's Star ook niet gevuld raken. Me toch maar eens wat meer verdiepen in hoe dat nu precies werkt.
En 12
[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 08-12-2011 13:08 ]
De Black Star is dan toch veel handiger? Of valt bijvoorbeeld een Bandit niet onder de NPCs?Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:58:
Hangt er van af hoe je de quest beëindigd hebt. Heb je The Black Star, dan kan ie alleen gevuld worden door NPC souls (en die geven een Grand Soul). Azura's Star werkt net als een Grand Soul Gem (dus niet op NPC's, bijv. Mammoths en Dragon Priests hebben grand souls). Je moet dan wel eerst een Soul Trap spell casten of een wapen hebben met een Soul Trap Enchantment.
//Edit: Spuit 11
Verwijderd
Yeps black star is constant vullen met human soulskloos2 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:10:
[...]
De Black Star is dan toch veel handiger? Of valt bijvoorbeeld een Bandit niet onder de NPCs?
Dit wordt alleen over het algemeen als "slecht" ervaren binnen Skryim en daarom wil niet iedereen dat doen.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:13:
[...]
Yeps black star is constant vullen met human souls
Verwijderd
Verwijderd
Pff nou ik heb die gast verslagen die gevangen zat en ut doet niemand kwaad lolBartKers schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:14:
[...]
Dit wordt alleen over het algemeen als "slecht" ervaren binnen Skryim en daarom wil niet iedereen dat doen.
Ik heb daarom ook gewoon Azura's star
Dat kan je doen met Soul Tap... en spell of enchant die je tegen komt in de shops.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:16:
Hoe kun je die gems vullen met souls dan? moet ik daar eerst een missie voor doen?
Want ik ben er nog geen tegen gekomen om mijn zwaard weer te vullen
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:21 ]
haha, ik vind het prima dat jij het wel gebruikt, ik zeg alleen dat ik gewoon Azura's star gebruik. Verder gebruik ik ook black soul gems als ik ze gevuld vind (beetje krom misschienVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:16:
[...]
Pff nou ik heb die gast verslagen die gevangen zat en ut doet niemand kwaad lol
Alleen als je een bandit bent of whatever hehe
Ryan1981 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:25:
Hier een mogelijke oplossing voor mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Ik liep tegen het volgende aan: Ik was van plan om alle shouts te verzamelen voordat ik verder ging met de hoofd verhaallijn. Ik kwam op een gegeven moment echter vast te zitten.
spoiler:Ik gebruikte de greybeards om alle words of power te vinden. Op een gegeven moment zeggen die echter dat ze niets meer horen en dat ik later terug moet komen. Ik ga vanavond nog even proberen voor de zekerheid om te kijken of ze na een paar dagen slapen nog wat hebben gehoord maar ik verwacht van niet. Ik las ergens dat je ook locaties via esbern kan krijgen maar die kwam opeens met een quest met draken botten en schubben die dus niet werkt en niet meer uit je lijst verdwijnt. Nu heb ik ook gelezen dat als je op een willekeurig moment veel shouts gebruikt je een courier krijgt die je een briefje geeft en deze quest zou uiteindelijk ook tot het vinden van zoeen muur leiden. Ik ga dat proberen als blijkt dat de greybeards niet meer geven. Ik hoop wel dat die bug met esbern opgelost wordt want dit blokkeerd voor mij toch wel een hoop
wat je hier zegt klopt dus niet, ik heb in mijn black star zelfs zielen van skeevers, spiders, trollen, imperials, stormcloaks, guerds en die talos schreeuwer in whiterun (I hate that guy) gevangen. De black star kan ALLE soorten zielen vangen op draken na danLeedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:58:
Hangt er van af hoe je de quest beëindigd hebt. Heb je The Black Star, dan kan ie alleen gevuld worden door NPC souls (en die geven een Grand Soul).
Verwijderd
Hoeveel shouts heb je er ondertussen al?Ryan1981 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:25:
Hier een mogelijke oplossing voor mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Ik liep tegen het volgende aan: Ik was van plan om alle shouts te verzamelen voordat ik verder ging met de hoofd verhaallijn. Ik kwam op een gegeven moment echter vast te zitten.
spoiler:Ik gebruikte de greybeards om alle words of power te vinden. Op een gegeven moment zeggen die echter dat ze niets meer horen en dat ik later terug moet komen. Ik ga vanavond nog even proberen voor de zekerheid om te kijken of ze na een paar dagen slapen nog wat hebben gehoord maar ik verwacht van niet. Ik las ergens dat je ook locaties via esbern kan krijgen maar die kwam opeens met een quest met draken botten en schubben die dus niet werkt en niet meer uit je lijst verdwijnt. Nu heb ik ook gelezen dat als je op een willekeurig moment veel shouts gebruikt je een courier krijgt die je een briefje geeft en deze quest zou uiteindelijk ook tot het vinden van zoeen muur leiden. Ik ga dat proberen als blijkt dat de greybeards niet meer geven. Ik hoop wel dat die bug met esbern opgelost wordt want dit blokkeerd voor mij toch wel een hoop
Klopt inderdaad, hoewel de game zelf zegt van niet blijkt het inderdaad wel te kunnen. Dat maakt de Black Star wel vele malen meer bruikbaar dan de gewone Azura's Star.ArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:28:
[...]
wat je hier zegt klopt dus niet, ik heb in mijn black star zelfs zielen van skeevers, spiders, trollen, imperials, stormcloaks, guerds en die talos schreeuwer in whiterun (I hate that guy) gevangen. De black star kan ALLE soorten zielen vangen op draken na dan![]()
Ik heb enchantment lopen boosten met dit gaat vrij rap moet ik zeggen.
Verwijderd
Ik welRyan1981 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:34:
Thanks voor de tip.
spoiler:Ik weet eigenlijk niet of er shouts zijn die niet via greybeards/esbern/courier te vinden zijn. Ik las ergens dat er in totaal 60 zijn. Mijn tip komt van de wikia van the elder scrolls omdat ik zelf zoiets had van moet ik nou echt random dungeons gaan bezoeken om ze allemaal te vinden? Maar misschien heb je gelijk en is dat de enige, niet cheat, manier om ze allemaal te vinden. Ik weet zo uit me hoofd niet hoeveel ik er heb maar de greybeards geven er niet meer en ik heb in het begin een hoop via dungeons gekregen, met name voor de quests via the college of winterhold
Probleem is vaak wel dat je grote gems ook kan vullen met lesser gems >.<Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:34:
[...]
Klopt inderdaad, hoewel de game zelf zegt van niet blijkt het inderdaad wel te kunnen. Dat maakt de Black Star wel vele malen meer bruikbaar dan de gewone Azura's Star.
Overigens gebruik ik mijn Black Star alleen maar om NPC's Grand Souls te vangen, voor de lagere creatures gebruik ik gewoon een lading petty, lesser en common soul gems. Die spaar ik dan op om in een keer mijn enchanting te boosten, terwijl ik de Black Star dan gebruik om mijn wapens te reloaden.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:38 ]
Desondanks vragen ze wel of je het off-campus wilt doen geloof ik, dus helemaal ingeburgerd is het nog niet.SnoeiKoei schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:38:
Gebruik van Black Soulgems is necromancy en dat wordt, sinds de val van het mages guild na de Oblivion-verhaallijn, helemaal niet meer als “evil” gezien… Vraag maar aan de mage die in ’t Winterhold College necromancy-spells verkoopt, dan krijg je er uitleg over. Necromancy is gewoon een ‘tool’ die er is om gebruikt te worden.
Automatisch wordt altijd de laagste gem gevuld met de soul die je trapt. Als je een lege petty soulgem hebt wordt die ALTIJD gebruikt als je een petty soul trapt. Maar als je geen petty soulgem beschikbaar hebt pakt hij een betere als je die hebt. Als je met een hele bak lege grand soul gems rondloopt moet je dus geen petty souls gaan trappen zonder ook lege petty soulgems mee te nemen nee.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:36:
[...]
Probleem is vaak wel dat je grote gems ook kan vullen met lesser gems >.<
Ook al kies je daar niet voor gaat automatisch. Zo heb ik een aantal grand gems die nu gevult zijn met lesser souls
Verwijderd
True das best wel zonde en beetje een flaw in het hele systeem. Greater soulgems vind ik namelijk best vaak nu en de pretty niet zoveel meer. Dus moet ik die gaan kopen om er maar voor te zorgen dat ik al die small souls kan storen ergens anders.SnoeiKoei schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:45:
[...]
Automatisch wordt altijd de laagste gem gevuld met de soul die je trapt. Als je een lege petty soulgem hebt wordt die ALTIJD gebruikt als je een petty soul trapt. Maar als je geen petty soulgem beschikbaar hebt pakt hij een betere als je die hebt. Als je met een hele bak lege grand soul gems rondloopt moet je dus geen petty souls gaan trappen zonder ook lege petty soulgems mee te nemen nee.
Los daarvan vind je ook soul gems waar al een soul inzit en die zijn helaas vaak al verprutst (vind je een grand soulgem met daarin een greater soul ofzo, zonde).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:50 ]
ik had vaak alleen de blackstar op zak, het ging echt van kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter. alleen je moet je boog niet gespannen houden terwijl je op i duwd , want met de QD inventory mod heb ik een aantal keer gehad dat mijn muis niet meer reageerde met mikken en klikken. Als ik op TAB druk werkte de muis gewoon, ingame niks. Helemaal afsluiten en weer opnieuw opstarten.Leedbek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:34:
[...]
Klopt inderdaad, hoewel de game zelf zegt van niet blijkt het inderdaad wel te kunnen. Dat maakt de Black Star wel vele malen meer bruikbaar dan de gewone Azura's Star.
Overigens gebruik ik mijn Black Star alleen maar om NPC's Grand Souls te vangen, voor de lagere creatures gebruik ik gewoon een lading petty, lesser en common soul gems. Die spaar ik dan op om in een keer mijn enchanting te boosten, terwijl ik de Black Star dan gebruik om mijn wapens te reloaden.
Verwijderd
Alleen de hoogste type monsters droppen gevulde Grand Soul Gems (Dwemer reus, hoge mages etc) Vijanden levelen niet mee, als je een gebied voor het eerst bezoekt, locked het de level van vijanden op jouw huidige level op dat moment. Voorbeeld: Als je voor het eerst Bleak Fall Barrows bezoekt (meestal op lv2-3) zijn de vijanden rond hetzelfde. Ga je later terug op lv30, kun je iedereen one-hitten met een Iron Dagger.BartKers schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:21:
[...]
haha, ik vind het prima dat jij het wel gebruikt, ik zeg alleen dat ik gewoon Azura's star gebruik. Verder gebruik ik ook black soul gems als ik ze gevuld vind (beetje krom misschien). Verder kom ik nu ook regelmatig beesten tegen met grand souls, maar dat komt misschien ook doordat ik in middels level 45 ben en er toch best nog wat meeleveld.
Een Boss fight in een dungeon levelt wel altijd mee, zo heb ik het gehad dat ik een dungeon in liep, toch er maar weer uit ging om 10 levels later terug te komen.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:58:
[...]
Alleen de hoogste type monsters droppen gevulde Grand Soul Gems (Dwemer reus, hoge mages etc) Vijanden levelen niet mee, als je een gebied voor het eerst bezoekt, locked het de level van vijanden op jouw huidige level op dat moment. Voorbeeld: Als je voor het eerst Bleak Fall Barrows bezoekt (meestal op lv2-3) zijn de vijanden rond hetzelfde. Ga je later terug op lv30, kun je iedereen one-hitten met een Iron Dagger.
Heb pas zon dwemer boss ding (robot formaat) figuur moeten pwne om weg te komen in een grot ..Michielodc schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:14:
Mijn eerste of tweede boss was echt super makkelijk. Ik had hem dood voordat hij stond xD, hij moest namelijk gaan staan en kon ik al meppen tijdens het opstaan.
Ze vragen juist of je het on-campus wilt doen omdat dorpsbewoners misschien bang worden van wandelende skeletten en zombiesGwildor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:40:
[...]
Desondanks vragen ze wel of je het off-campus wilt doen geloof ik, dus helemaal ingeburgerd is het nog niet.
Verwijderd
Zijn er unnamed Dragon Priests? Nog nooit gezien...EnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:17:
Named Dragon Priests worden toch ook als bosses gezien? Ik heb er eentje gedood voordat hij mij uberhaupt damage kon doen. Met one handed en shield de hele tijd shield bashen als hij iets wilde gaan doen
Verwijderd
Jep die zijn er, hebben ook geen masker.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:23:
[...]
Zijn er unnamed Dragon Priests? Nog nooit gezien...
Klopt, Dragon Priests zitten volgens mij locked op Level 50 en zijn dus altijd even sterk. Op Shearpoint had ik 'm ook dood zonder moeite, ligt er ook aan hoeveel ruimte ik krijg voor mijn build. Sneaky doen op Shearpoint is easy, ver weg lopen na een schot en dan wachten totdat je weer hidden bent om daarna weer een schot in z'n rug te plaatsenEnigmaNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:17:
Named Dragon Priests worden toch ook als bosses gezien? Ik heb er eentje gedood voordat hij mij uberhaupt damage kon doen. Met one handed en shield de hele tijd shield bashen als hij iets wilde gaan doen
Verwijderd
Ik merk dat als je sneak eenmaal hoog genoeg is en je one handed skills ook je de meeste dingen gewoon 1 shot dus heb je zowat niks meer aan Illusion magic. En de dingen die je niet one shot (draken giants etc) daar heeft Illusion ook weinig effect op.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:24:
Mijn geplande The Thief build, puur Bow/Illusion user.
http://tldr.srsface.com/gRV6FW74m
Ervaren The Thief gebruikers, inzicht?
Heb men sneak nu op 80 ofze .. en nu is het niet leuk meerVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:28:
[...]
Ik merk dat als je sneak eenmaal hoog genoeg is en je one handed skills ook je de meeste dingen gewoon 1 shot dus heb je zowat niks meer aan Illusion magic. En de dingen die je niet one shot (draken giants etc) daar heeft Illusion ook weinig effect op.
Ben ook gewoon meer punten in sneak gaan doen en heb helemaal geen magic meer nodig nu
Verwijderd
Tja het is dan pas makkelijk pickpoketing lvlenZen!th schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:29:
[...]
Heb men sneak nu op 80 ofze .. en nu is het niet leuk meer
Ik sta gewoon 5 meter voor ze .. en ze zien me niet, kan stealth damage 2 a 3x doen .. en als ze dan NOG niet dood zijn hebben ze me pas dooor
zeker in het begin is het handig omdat je een hoop geld binnen kan halen.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:31:
[...]
Tja het is dan pas makkelijk pickpoketing lvlen![]()
Anders is het van heh ik zie je boom dood >.< weer geen lvl pickpocket erbij
[ Voor 50% gewijzigd door ArgantosNL op 08-12-2011 14:34 ]
Verwijderd
ow jaaa o.OArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:32:
ik heb sneak op 100 zitten en equipment enchants voor minimaal 85% sneaking en muffle op mijn boots. ik kan in het donker een enemy pointblank in zijn gezicht schietten.
Jaa maar dat vind ik ergens gewoon slechtArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:32:
ik heb sneak op 100 zitten en equipment enchants voor minimaal 85% sneaking en muffle op mijn boots. ik kan in het donker een enemy pointblank in zijn gezicht schietten.
Verwijderd
Wil vooral voor groepen de Fear/Frenzy en de invisibility enzo. Ik ga meest waarschijnlijk solo het spel doorspelen.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:28:
[...]
Ik merk dat als je sneak eenmaal hoog genoeg is en je one handed skills ook je de meeste dingen gewoon 1 shot dus heb je zowat niks meer aan Illusion magic. En de dingen die je niet one shot (draken giants etc) daar heeft Illusion ook weinig effect op.
Ben ook gewoon meer punten in sneak gaan doen en heb helemaal geen magic meer nodig nu
Beren moet je ook altijd met wind tegen benaderenVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:34:
[...]
Probeer dat eens met een beer >.< die zien mij altijd mijlen ver nog steeds aankomen en ook met shadow warrior zien ze me nog >.<
Bears = OP
Natte krant (363218) (V.242)
Hebben ze daar overnagedacht?YuriV schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:37:
[...]
Beren moet je ook altijd met wind tegen benaderen
Verwijderd
Verder is het wel netjes alleen zou ik light footed in sneak ook nemen. Er zijn veeeel traps in dungeons later en het is hilarisch om te zien dat enemie's er door worden gepwnd en jij loopt er gewoon over heenVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:36:
[...]
Wil vooral voor groepen de Fear/Frenzy en de invisibility enzo. Ik ga meest waarschijnlijk solo het spel doorspelen.
dat is dus wel kut. Ik heb momenteel heel (heel!) erg veel dingen al gedaan maar heb geweigerd up te levelen. Hang dus nog op lvl5 met voltooide thieves guild quest reeks, mages guild, companions, dark brotherhood en zo'n 70% van de random quests die je in steden krijgt... Als ik toch besluit een hoger leveltje te worden, wordt het spelletje al helemaal gemakkelijk dus.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:58:
[...]
Alleen de hoogste type monsters droppen gevulde Grand Soul Gems (Dwemer reus, hoge mages etc) Vijanden levelen niet mee, als je een gebied voor het eerst bezoekt, locked het de level van vijanden op jouw huidige level op dat moment. Voorbeeld: Als je voor het eerst Bleak Fall Barrows bezoekt (meestal op lv2-3) zijn de vijanden rond hetzelfde. Ga je later terug op lv30, kun je iedereen one-hitten met een Iron Dagger.
Dat sowieso. Ik heb er een met en een zonder soultrap. Die met heeft over de 1000 charges (1 seconde is genoeg). Meestal gebruik ik die zonder want ik kom echt om in de soulgems nu ik m'n enchanting op 100 heb, en heb ook weinig zin die 150 iron daggers die ik nog heb liggen te gaan enchantenVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:48:
Denk dat ik ook maar een bow gaat maken zonder soulsnare dat scheelt veel ellende.
Waarom zou je na iedere kill je wapen hervullen?ArgantosNL schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:48:
ik had vaak alleen de blackstar op zak, het ging echt van kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter kill i t enter. alleen je moet je boog niet gespannen houden terwijl je op i duwd , want met de QD inventory mod heb ik een aantal keer gehad dat mijn muis niet meer reageerde met mikken en klikken. Als ik op TAB druk werkte de muis gewoon, ingame niks. Helemaal afsluiten en weer opnieuw opstarten.
Ligt compleet aan de boss natuurlijk. Een bandit chief is niet te vergelijjken met een dwemer centurion of een dragon priest.Michielodc schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:14:
Mijn eerste of tweede boss was echt super makkelijk. Ik had hem dood voordat hij stond xD, hij moest namelijk gaan staan en kon ik al meppen tijdens het opstaan.
Level gewoon wat je gebruikt. Zie niet zo goed wat je met illusion moet. Daarnaast heb ik geen punten in Alchemy gestopt, en alleen die ik nodig heb in smithing en enchanting. Pickpocketing zie ik voor mezelf niet het nut van in.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:24:
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 08-12-2011 14:48 ]
Enige reden die ik kan bedenken: Om van petty souls af te komen.Hydra schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:44:
[...]
Dat sowieso. Ik heb er een met en een zonder soultrap. Die met heeft over de 1000 charges (1 seconde is genoeg). Meestal gebruik ik die zonder want ik kom echt om in de soulgems nu ik m'n enchanting op 100 heb, en heb ook weinig zin die 150 iron daggers die ik nog heb liggen te gaan enchanten
[...]
Waarom zou je na iedere kill je wapen hervullen?
Verwijderd
Nou nee niet helemaal het geld alleen voor dungeons en je komt er in meerdere per quest Als je al in die dungeon geweest bent blijft ie zo moeilijk. Maar je moet meerdere dungeons bezoeken en die zijn dan allemaal jou huidige lvl. En dungeons worden later ook weer gevuld met nieuwe enemie'sM2M schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:43:
[...]
dat is dus wel kut. Ik heb momenteel heel (heel!) erg veel dingen al gedaan maar heb geweigerd up te levelen. Hang dus nog op lvl5 met voltooide thieves guild quest reeks, mages guild, companions, dark brotherhood en zo'n 70% van de random quests die je in steden krijgt... Als ik toch besluit een hoger leveltje te worden, wordt het spelletje al helemaal gemakkelijk dus.
Ik kan helaas de build niet inzien vanaf mijn werk, wordt geblokt.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:24:
Verwijderd
Er zijn dingen die wel meelevelen elke 5 a 10 levels, zoals Dragons en Bandits (in het begin gewoon bandits, later Highwaymen die ook high level magic gebruiken) en meestal verandert de naam dan ook mee. Level telt later minder mee dan training in je primaire aanvalsmethode. (Lv50 zijn, Hide Armor en lv2 Archery hebben = you die a horrible death)M2M schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:43:
[...]
dat is dus wel kut. Ik heb momenteel heel (heel!) erg veel dingen al gedaan maar heb geweigerd up te levelen. Hang dus nog op lvl5 met voltooide thieves guild quest reeks, mages guild, companions, dark brotherhood en zo'n 70% van de random quests die je in steden krijgt... Als ik toch besluit een hoger leveltje te worden, wordt het spelletje al helemaal gemakkelijk dus.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq