I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Hoezo unrelated bashen. Hij noemde de game graphics niet eens.Michielodc schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:54:
[...]
De graphics van Skyrim vallen idd tegen.
Shadowmere doet bijna geen damage. Zal wel lang duren dan.XyritZz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:05:
[...]
Ik speel al tientallen uren zonder paard, nog geen seconde gemist. Bij Dark Brotherhood krijg je een paard dat bijna niet dood te krijgen is. Zo zijn er 'tactics' te vinden op sommige sites waarin staat dat je je Dark Brotherhood paard rustig de Dragon Priests kan laten verslaan
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 15:06 ]
dont feed the trollsVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:05:
[...]
Hoezo unrelated bashen. Hij noemde de game graphics niet eens.
sommige quests leveren een paard op, maar je kunt ze ook kopen bij de stables (buiten grotere steden).Michielodc schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:03:
gvd ketting inkorten!
On topic: waar en wanneer kregen jullie een paard? En blijft deze altijd waar je als laatste bent afgestapt? Ben gister begonnen en probeerde een te stelen, maar dat faalde.
Paard blijft idd staan waar je hem achterlaat... maar hij fast traveled wel mee... voor de rest kunnen paarden erg irritant zijn! ik heb er al 2 dood gehad ben daarna maar gestopt met het gebruiken van paarden.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Goede tip, heb m'n Daedra hearts nu in de wildernis gevonden, gejat bij Companions en gekocht (voor behoorlijk wat geld) bij de College maar het is wel sprokkelen nu en kan 4 extra hearts zeer goed gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:04:
[...]
spoiler:Eigenlijk moet je die quest van Mehrunes Dagon (begint in Dawnstar Museum) gewoon doen als je gaat smithen of nadat je klaar bent met smithen (dat laatste deed ik) om Daedra Hearts te kunnen krijgen elke keer als je zijn followers dood bij zijn shrine (4 per ingame maand) Dan kun je direct een Daedric wapen of armor stukken maken.
Ik heb nu na mijn smith/alch/enchant spree dat mijn spells achterlopen @ 75 Destruction en weinig schade doen. Nu dus alle dragon, giant en bandit spawns rapen
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik noemde het boek mooier, maar bedoelde daar natuurlijk mee dat dit een mooier item is in de CE versie dan de draak.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:05:
[...]
Geeft wel aan hoeveel dat beest kan hebben; ik hou het geen 10 seconden vol tegen een Dragon Priest en moet het puur van Sneak hebben. Shadowmere is niet dood te krijgen, tenzij je met paard en al van een berg af dondert[...]
Shadowmere doet bijna geen damage. Zal wel lang duren dan.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Wat voor type char speel je? Bow Thief? Toen ik nog robes droeg op m'n mage moest ik flink wat tactieken bedenken om ze te verslaanXyritZz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:09:
[...]
Geeft wel aan hoeveel dat beest kan hebben; ik hou het geen 10 seconden vol tegen een Dragon Priest en moet het puur van Sneak hebben. Shadowmere is niet dood te krijgen, tenzij je met paard en al van een berg af dondert.
Bow Thief, met voor de variatie Heavy Armor. Wissel het soms vanwege thief bonussen wel af met light, maar m'n focus ligt op heavy. Als ik niet sneak tegen die Priests ben ik er aan, ik moet echt van afstand een schot doen, wegduiken en wachten totdat ik full hidden ben en dan opnieuw een schot doen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:14:
[...]
Wat voor type char speel je? Bow Thief? Toen ik nog robes droeg op m'n mage moest ik flink wat tactieken bedenken om ze te verslaan
spoiler:Morokei het water in lokken zodat hij ophoudt met lightning spells, Krosis met de draak laten vechten
Pas een half uur later toen ik klaar was met de greybeards en fast travel deed kwam ik erachter dat mijn paard dood was.
Sindsdien sprint ik en gebruik die whirlwind shout, gaat bijna nog sneller en je hoeft niet telkens af te stappen als je iets wilt doen. Geen paarden meer voor mij.
Verwijderd
Dat verandert niet meer hoor, aangezien destruction niet meer meeschaalt. Fireball blijft de beste skill om te spammen helaas, zelfs met 100 destruction. Incinerate en Wall of fire zijn crap.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:04:
[...]
Ik heb nu na mijn smith/alch/enchant spree dat mijn spells achterlopen @ 75 Destruction en weinig schade doen. Nu dus alle dragon, giant en bandit spawns rapen
Verwijderd
Ik moet nog even de Expert spells uitproberen. Gisteren gekocht. Alles beter dan wat ik nu gebruik.Bosmonster schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:30:
[...]
Dat verandert niet meer hoor, aangezien destruction niet meer meeschaalt. Fireball blijft de beste skill om te spammen helaas, zelfs met 100 destruction. Incinerate en Wall of fire zijn crap.
EDIT: Fire Storm - A 100 point fiery explosion centered on the caster. The closer a target is, the more damage they take.
Ziet er goed uit aangezien ik Heavy Armor mage ben. Hard tanken en DPSen zonder mezelf te raken.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 15:37 ]
Mij maakt graphics helemaal niks uit. Alles voor de gameplay. Zei het alleen omdat er nogal kritiek op is en hij zei dat het boek veel mooier is.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:05:
[...]
Firestorm moet ik nog even halen. Heb pas 97 destruction en dan moet je de quest nog doen. Lijkt me alleen nogal situational, tenzij je zin hebt om naar iedere mage/archer te rennenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:35:
[...]
Ik moet nog even de Expert spells uitproberen. Gisteren gekocht. Alles beter dan wat ik nu gebruik.
EDIT: Fire Storm - A 100 point fiery explosion centered on the caster. The closer a target is, the more damage they take.
Ziet er goed uit aangezien ik Heavy Armor mage ben. Hard tanken en DPSen zonder mezelf te raken.
(En casting time is nogal huge, waardoor je meer damage doet door in dezelfde tijd 3 fireballs tegen de grond te mikken...)
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2011 15:55 ]
Ah nvm.. heb al iets in een wiki gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 29-11-2011 15:59 ]
Toch ben ik erg blij met m'n paard, is ook nog nooit aangevallen geweest... dus ook niet dood of bijna dood gegaan.Chaoss schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:06:
[...]
sommige quests leveren een paard op, maar je kunt ze ook kopen bij de stables (buiten grotere steden).
Paard blijft idd staan waar je hem achterlaat... maar hij fast traveled wel mee... voor de rest kunnen paarden erg irritant zijn! ik heb er al 2 dood gehad ben daarna maar gestopt met het gebruiken van paarden.
Het is maar hoe je je paard gebruikt.
Ik loop zelf overal naartoe, en als ik het idee heb dat ik ergens veel loot uit ga halen loop ik er naartoe, sla alles buiten dood en fasttravel er naartoe, zodat me paard er ook staat.
Als ik dan later overweight ben, stap ik dungeon uit direct op me paard en fasttravel naar huis.
Moet wel 'ns wat quests gaan doen, want ik word gek van alle stomme quest items die ik nergens kan droppen... en wel gewicht hebben.
http://games.fok.nl/nieuw...erse-game-in-famitsu.htmlHet gerespecteerde Japanse gamesmagazine Famitsu heeft namelijk voor het eerst in zijn geschiedenis een perfecte score aan een westerse game gegeven. De eer gaat naar Elder Scrolls V: Skyrim die een 40/40 krijgt.
Dus als je te veel draagt om te rennen en je stapt op je paard, kun je wel gewoon fast travelen? Misschien maar eens tijd om een paard te nemen dan. Of gewoon potions ofzo.3xNix schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:03:
[...]
Toch ben ik erg blij met m'n paard, is ook nog nooit aangevallen geweest... dus ook niet dood of bijna dood gegaan.
Het is maar hoe je je paard gebruikt.
Ik loop zelf overal naartoe, en als ik het idee heb dat ik ergens veel loot uit ga halen loop ik er naartoe, sla alles buiten dood en fasttravel er naartoe, zodat me paard er ook staat.
Als ik dan later overweight ben, stap ik dungeon uit direct op me paard en fasttravel naar huis.
Moet wel 'ns wat quests gaan doen, want ik word gek van alle stomme quest items die ik nergens kan droppen... en wel gewicht hebben.
Zit er trouwens weer een feather spell in zoals in Oblivion? Ben ik nog niet tegen gekomen, maar zou wel handig zijn...
Ik heb hetzelfde probleem met (een via de console gespawnde) Lydia en als ik player.moveto gebruik kom ik bij de dode low level uitDarth Malak schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:58:
Hmm... quest voor stormcloaks.. een van die gasten vervangt mijn follower bertrand of betrand of iets en die gaat ervandoor.. Weet alleen niet waar die nu uithangt en ik weet niet waar ik hem vandaan heb..
Ah nvm.. heb al iets in een wiki gevonden.
of een light armor craften en enchanten met carry limit increase.NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:07:
[...]
Dus als je te veel draagt om te rennen en je stapt op je paard, kun je wel gewoon fast travelen? Misschien maar eens tijd om een paard te nemen dan. Of gewoon potions ofzo.
Zit er trouwens weer een feather spell in zoals in Oblivion? Ben ik nog niet tegen gekomen, maar zou wel handig zijn...
ik weet niet zeker of je het op andere dingen kan zetten naast je boots, moet ik vanavond nog uitproberen.
Ja dat kan, ik heb het op een ring en op een necklace gezet, die wegen bijna niks en heb ik altijd mee voor het geval ik aan het eind van een dungeon "vol" zit en Lydia ook.ArgantosNL schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:12:
[...]
of een light armor craften en enchanten met carry limit increase.
ik weet niet zeker of je het op andere dingen kan zetten naast je boots, moet ik vanavond nog uitproberen.
zelf ben ik niet zo heel vaak te zwaar en ik heb geen eens een buddy bij me... ik neem tegenwoordig ook alleen maar magic items mee om te disenchanten. magic spell voor cary limit increase kun je iig op boots, gauntlets en sierraden doen.
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2011 16:34 ]
Maar dat gaat alleen op voor heavy armour die je ge-equipped hebt toch? Niet voor heavy armour die je gewoon hebt opgeraapt maar die je niet "aan hebt". Tenminste, zo was het met heavy armour skills bij Morrowind en Oblivion wel (hoge skill, geen perks).Chaoss schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:31:
voor heavy armour heb je iig een perk waarbij heavy armor niets meer weegt dat scheelt aardig.
zelf ben ik niet zo heel vaak te zwaar en ik heb geen eens een buddy bij me... ik neem tegenwoordig ook alleen maar magic items mee om te disenchanten. magic spell voor cary limit increase kun je iig op boots, gauntlets en sierraden doen.
Verwijderd
Alleen de equipped ja, maar desondanks een heilige perkSnoeiKoei schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:37:
[...]
Maar dat gaat alleen op voor heavy armour die je ge-equipped hebt toch? Niet voor heavy armour die je gewoon hebt opgeraapt maar die je niet "aan hebt". Tenminste, zo was het met heavy armour skills bij Morrowind en Oblivion wel (hoge skill, geen perks).
Yep, ook al weeg je 2000 stones, op paard stappen en fasttravel...NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:07:
[...]
Dus als je te veel draagt om te rennen en je stapt op je paard, kun je wel gewoon fast travelen? Misschien maar eens tijd om een paard te nemen dan. Of gewoon potions ofzo.
Ik gebruik geen mercs, ook niet als pakezel.. puur solo, mep dungeon leeg, loop rapend terug en stap op paard...
Ik kan me nog herinneren dat ik bij Oblivion op een gegeven moment een hele tijd met bijna-volle-inventory rondliepVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:40:
[...]
Alleen de equipped ja, maar desondanks een heilige perk(vooral als je veel rond rent)
In Skyrim kan ik me goed voorstellen dat die perk je gaat 'bijten' wanneer je een light armor Dragon Priest masker wil gebruikenSnoeiKoei schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:43:
[...]
Ik kan me nog herinneren dat ik bij Oblivion op een gegeven moment een hele tijd met bijna-volle-inventory rondliepMoest ik vanuit mijn inventory een quest item (geen heavy armour) equippen, werd er een stuk heavy armour ge-unequipped, “you are over-encumbered”… FUUUUUUU….
Nu ik 100 smithing heb raap ik ook lang niet meer zoveel op, ook ore en shit laat ik liggen.Chaoss schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:42:
maar waarom zou je alles op willen rapen? veel item brengen "amper" wat op, over het algmeen zijn alleen magic items de moeite.
Heb ook inmiddels iets van 170k septims ofzo... dus niet echt meer nodig om dingen te verkopen.
Maar in het begin kwam ik in een dwemmer ruin... daar heb ik iets van 2000-3000 stones aan zooi meegenomen om om te smelten in dwarf armor.
Raap alleen nog maar ingrediënten op, en potjes/gold/gems / (magic zooi alleen als ik de enchant nog niet heb)
(ben nu levl 35, Heavy armor(84) / 2Hander(88) / Alchemy(50+) / Enchanting(40+)Smithing(100))
Kan nog zo 100k erbij halen, maar dan moet ik een keer m'n gold bars en gems gebruiken... die heb ik nog stashed omdat vendors nu nog niet genoeg septim hebben om er minimaal 2 te kopen.
Ik vind het jammer dat "friendly fire" niet aan staat voor de mobs... vaak schieten mages in de rug van andere... maar zonder damage, als ze mij raken ben ik bijna het hoekje om...
[ Voor 24% gewijzigd door 3xNix op 29-11-2011 17:00 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:04:
[...]
spoiler:Eigenlijk moet je die quest van Mehrunes Dagon (begint in Dawnstar Museum) gewoon doen als je gaat smithen of nadat je klaar bent met smithen (dat laatste deed ik) om Daedra Hearts te kunnen krijgen elke keer als je zijn followers dood bij zijn shrine (4 per ingame maand) Dan kun je direct een Daedric wapen of armor stukken maken.
Goede reden om vrijwel alles mee te nemen is enchanten, en het levelen daarvan. Gezien goud niet echt een issue is in het spel kun je nadat je enchanting geleveled hebt gewoon (op gevoel) een gewicht/item waarde ratio aanhouden.
[ Voor 12% gewijzigd door toxicunderGroov op 29-11-2011 17:45 ]
(ja, ik kan um moeilijker zetten.)
natuurlijk
Dat valt toch wel mee? Ik smith en enchant aardig wat met mijn mage-ventje, maar ben na 60 uur spelen op respectievelijk level 55 en level 45.monkyswing schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:49:
Je bent nog al snel OP met smithing en enchanting op 100. Prachtige game wel erg makkelijk.
(ja, ik kan um moeilijker zetten.)
Denk dat het dus iets van 100+ uur kost om smithing en enchanting op 100 te hebben?
Tenzij je als een dolle het spel gaat gamen en juist gaat smithen en enchanten puur en alleen om op te levellen, maar volgens mij verpest je het dan alleen voor jezelf?
Edti:
Aan de andere kant: Ik level wel heel erg op mijn gemakje. Easy going
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 29-11-2011 18:06 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Eigenlijk is het het slechtste wat ze in Skyrim hebben gestoken. Ze hadden best een leuker systeem kunnen bedenken, want nu is het of nutteloos of meteen redelijk OP.
Aan de andere kant, de spullen die ik overal in moeilijkere dungeons vind zijn beter dan wat ik in wiki's lees. M'n normaal gelevelde sneak archer met Elven boog schiet rustig groepen low tegenstanders omver.
Verwijderd
Conjuration? Dacht dat elke mage vrijwel altijd Conjuration en Destruction leveled. Dremora Lords en Atronach kunnen vrij goed tanken, jij kunt met de perk Stagger mensen stunnen.Bosmonster schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:27:
Smithing en enchanting is in een paar uur naar 100 te krijgen, mits je genoeg gevulde soul gems hebt. Maar dan is het wel OP ja. Al heb je als mage weinig keus, boven level 40 is het anders bijna geen doen meer, zelfs op normal. Zou niet weten hoe ik zonder armor 3 deathlords tegelijkertijd aan zou kunnen bvb :x
Verwijderd
Die zijn niet beter dan een enchanted helm, dus weinig reden om een masker te dragen op het punt waar je genoeg cash hebt om te upgraden.XyritZz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:44:
[...]
In Skyrim kan ik me goed voorstellen dat die perk je gaat 'bijten' wanneer je een light armor Dragon Priest masker wil gebruiken.
Ach, dat 'hoort' een beetje bij TES, dat makkelijk kunnen levellen (als je wil).djunicron schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:36:
Mwah als je niet echt bewust continue smithing / enchanting wilt doen, zit je niet zo snel op een hoog level en heb je er niet zoveel aan. Ik vraag me af waarom ze de mechanics zo gemaakt hebben als ze nu zijn eigenlijk. Het nodigt ontzettend uit om 200 daggers / boots te maken in de Whiterun en deze vervolgens allemaal met de duurst mogelijke enchantment te bespammen om daarna pas eindelijk iets fatsoenlijks te kunnen bouwen met beide skills over de 80.
Eigenlijk is het het slechtste wat ze in Skyrim hebben gestoken.
In Morrowind en Oblivion had je ook trucjes, zoals urenlang tegen een pilaar van een brug aanzwemmen, dat soort dingen.
En er is imho niets mis mee, net als de console gebruiken. Sommige mensen vinden het fijn om zo snel mogelijk te levellen of andere cheats te gebruiken. Het mooie van TES-spellen is dat met al die vrijheid die je hebt dát ook tot de mogelijkheden behoort
Iets anders:
Ik ben net tegen een bugje aangelopen, mijn eerste 'echte' (los van clipping enzo).
Gaat over een drankje:
In ruil daarvoor krijg ik 'Esbern's Potion'. Maar na het drinken van die potion gebeurt er niets.
En de quest blijft ook open staan.
Nouja, hopen dat het snel gefixt wordt in een officiële of onofficiële patch
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 29-11-2011 19:13 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat valt wel mee, ben het pas gaan levelen toen ik level 35 was ofzo en moet nog praktisch beginnen aan de main questdjunicron schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:36:
Mwah als je niet echt bewust continue smithing / enchanting wilt doen, zit je niet zo snel op een hoog level en heb je er niet zoveel aan.
Ik wil geen conjuration. Maar heb het geprobeerd. De atronach deed niet zoveel meer tegen een deathlord (alsin die werd geone-hitVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:48:
[...]
Conjuration? Dacht dat elke mage vrijwel altijd Conjuration en Destruction leveled. Dremora Lords en Atronach kunnen vrij goed tanken, jij kunt met de perk Stagger mensen stunnen.
Skyrim is niet zo heel mage-friendly, aangezien de scaling gewoon ophoudt op level 30 ofzo, maar met enchanting/smithing op 100 heb ik wel de lol weer een beetje terug op hoger level.
Ben nu level 49 en ik kan weer een beetje meekomen
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2011 19:17 ]
Verwijderd
Niet veel moeite meer gehad sinds ik tijd heb gestoken in armor en skill upgrades. Al was daarvoor damage niet echt een punt, meer het overleven. En Dread Lords/Storm Atronach zijn prima tanks. Als je een Flame gebruikt ben je verkeerd bezig denk ik.Bosmonster schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:15:
[...]
Dat valt wel mee, ben het pas gaan levelen toen ik level 35 was ofzo en moet nog praktisch beginnen aan de main quest
[...]
Ik wil geen conjuration. Maar heb het geprobeerd. De atronach deed niet zoveel meer tegen een deathlord (alsin die werd geone-hit)
Skyrim is niet zo heel mage-friendly, aangezien de scaling gewoon ophoudt op level 30 ofzo, maar met enchanting/smithing op 100 heb ik wel de lol weer een beetje terug op hoger level.
Ben nu level 49 en ik kan weer een beetje meekomen
Tenzij je 300 keer dat ding wil gaan opladen om weer 1 enchant te kunnen doenDj Neo Ziggy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:27:
Is die azura's star dan niets?
Azura's star is wel handig voor melee's. Pak een soul trap wapen en gebruik azura's star om hem op te laden. Met de rest kun je dan een berg normale soul gems opladen.
Puur verzamelwoede van mijn kant. Heb zo goed als alle sets inmiddels in enchanted en niet-enchanted variant en hoop dat er nog een keer een huis komt waar ik alles in kan uitstallen. Weapon racks voor 100 wapens, boekenkasten voor 500 boeken en een stuk of 20 mannequins voor alle armour setsChaoss schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:42:
maar waarom zou je alles op willen rapen? veel item brengen "amper" wat op, over het algmeen zijn alleen magic items de moeite.
EDIT: Gevonden. Ze zaten te eten...
[ Voor 18% gewijzigd door Conscience NL op 29-11-2011 21:12 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Verwijderd
Even mezelf quoten voor de duidelijkheid.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:32:
Ik heb trouwens een leuke plek gevonden waar je veilig wat loot zou kunnen dumpen als je in het begin nog geen huis hebt of kunt betalen. Ten westen van Whiterun, halverwege tussen de Western Watchtower en Fort Greymour, ligt aan de rechterkant van de weg een gesloopt houten huisje. Deze bevat een bed waarin je kunt slapen en een kist. Ik heb daar bewust een fluit in gedonderd, na hem leeggeroofd te hebben natuurlijk, en ben lekker rond gaan wandelen met Lydia. Na zo'n 16 in-game dagen ligt die fluit er nog altijd netjes in, dus die kist zou veilig moeten zijn voor (tijdelijke) opslag.
Helaas, helaas, bovenstaande blijkt toch te mooi om waar te zijn. Ben er pas weer langs gekomen en heb even gespiekt, de kist was gereset. Weg fluit. Het oude 'paar dagen erin gooien en als het erin blijft is het veilig' systeem schijnt niet echt op te gaan in Skyrim.
Achja, er staat wel een bed om een nachtje in te ronken. Mis ik toch wel weer als ik op pad ben, iemand al ergens een slaapzakkie te koop gezien?
Geduldig wachten op de Construction Set om met zekerheid containers te checken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 21:43 ]
Verwijderd
Een huis is maar 5k, ook zijn er bepaalde guild quests die je je eigen vertrekken bieden waar alles netjes blijft liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:41:
[...]
Even mezelf quoten voor de duidelijkheid.
Helaas, helaas, bovenstaande blijkt toch te mooi om waar te zijn. Ben er pas weer langs gekomen en heb even gespiekt, de kist was gereset. Weg fluit. Het oude 'paar dagen erin gooien en als het erin blijft is het veilig' systeem schijnt niet echt op te gaan in Skyrim.
Achja, er staat wel een bed om een nachtje in te ronken. Mis ik toch wel weer als ik op pad ben, iemand al ergens een slaapzakkie te koop gezien?
Geduldig wachten op de Construction Set om met zekerheid containers te checken.
Ik ben lvl 45 en dualhand vandaar smithing en enchantment op 100, smithing ging erg snel.
Enchanting gaat snel als je een boog met soul trap kunt maken. Als je daggers verzameld en met een petty soul bewerkt zwem je zo in het geld.
Jammer dat je moet lvled in speech om te kunnen inversteren in shops.
Tijd voor die artifact die complete skilltree lvl. Ben ff vergeten hoe ie heet.
[ Voor 86% gewijzigd door monkyswing op 29-11-2011 22:21 ]
natuurlijk
Verwijderd
Ok, correctie, het goedkoopste huis is maar 5k. En in het begin, wanneer je weinig geld te sparen hebt, doe je eigenlijk toch weinig quests in de buurt van Solitude.monkyswing schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:05:
In solitude in een woning 25k.
En zo is het.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:10:
[...]
Ok, correctie, het goedkoopste huis is maar 5k. En in het begin, wanneer je weinig geld te sparen hebt, doe je eigenlijk toch weinig quests in de buurt van Solitude.
natuurlijk
Verwijderd
Gewoon zelf maken, ik smith al 70% beter door enchantment van een ring, necklace en bracers.bierkwadraat schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:27:
als je The Steed als sign (of wat het ook is) neemt, heb je toch al 100 extra punten om te dragen? Volgens mij is een van de thieves guild kledingstukken goed voor 20 punten
natuurlijk
Verwijderd
Op de grond in Archmage's Quarters verdwijnen dingen, heb al m'n enchanted misbaksel die ik niet meer kon dragen op de grond gesmeten. Die zijn na een aantal ingame-weken nu toch echt allemaal weg.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:25:
Ik heb het huis in Whiterun en nog wat rommel in de kast in Winterhold College. Het was was puur een test voor nieuwe personages om vooral in het begin wat overtollige loot te kunnen dumpen. Leek mij een handige plek omdat er ook een bed in stond. In principe kun je ook de hele zooi op de grond pleuren, zou moeten blijven liggen.
Dit is alleen zo als je bij levelup kiest voor stamina. Stamina van gear zorgt niet voor meer carry capacity.Stan. schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:
De bodypart van de thieves guild zorg inderdaad voor 20 meer, volgens mij is het verder ook zo dat je per 10 stamina 5 draagkracht erbij krijgt? Heeft iemand al 'ns geprobeerd die draagkracht enchantment op iets anders te gooien (en gelijk grooter te maken) Zou wel gaaf zijn, een ring die je carry capacity met 50 vergroot
Verwijderd
Ja, je kan carry cap. gewoon op ringen en armor stukken gooien. Ik kan mezelf er niet toe zetten om tussen sets te blijven wisselen om wat extra stuivers mee te dragen.Stan. schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:
De bodypart van de thieves guild zorg inderdaad voor 20 meer, volgens mij is het verder ook zo dat je per 10 stamina 5 draagkracht erbij krijgt? Heeft iemand al 'ns geprobeerd die draagkracht enchantment op iets anders te gooien (en gelijk grooter te maken) Zou wel gaaf zijn, een ring die je carry capacity met 50 vergroot
Thx!
natuurlijk
Verwijderd
Met een Potion/Elixir.monkyswing schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:40:
Ik kan smithing en alchemy versterken. Weet iemand ook of je enchantment kunt versterken?
Thx!
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
natuurlijk
Kvin de mainquest tot nu toe wel aardig boeiend en leuk om te spelen, bij oblivion ben ik erg snel afgehaakt bij de mainquest maar nu moet ik er op letten hem niet te snel uit te spelen.. ik weet van mezelf dat ik dan de neiging heb om het spel niet meer op te pakken voor de sidequests.
Oh , dat was makkelijk dan ik dacht;
"setstage mg01 200"
[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 30-11-2011 01:36 ]
Nog een kleine tip voor je. Ik weet niet hoever je nu bent maar op een gegeven moment is er een onderdeel in de main quest die een behoorlijke invloed kan hebben op je andere quests (openstaand of nieuw).Chaoss schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:59:
Vanavond weer een stukje mainquest gedaan.. maar ligt het aan mij of lijkt die stem van Paarthurnax wel heel erg op die van optimus prime
Kvin de mainquest tot nu toe wel aardig boeiend en leuk om te spelen, bij oblivion ben ik erg snel afgehaakt bij de mainquest maar nu moet ik er op letten hem niet te snel uit te spelen.. ik weet van mezelf dat ik dan de neiging heb om het spel niet meer op te pakken voor de sidequests.
Na bovenstaand onderdeel kan het zijn dat openstaande quests wegvallen (failed) of andere quests niet meer beschikbaar zijn.
Uiteindelijk heb ik daardoor een oudere savegame (3 uurtjes speeltijd terug) teruggezet en ben eerst andere dingen gaan doen.
PSN-id: Chrasher
Standaard enchant met 100 enchanting en grand soul gem voor Carry capacity is helaas maar 37. Dus met potion zou je op 44 komen ofzo. Ik vond laatst boots met +40, dus loot komt vaak wel in de buurt van wat je kunt enchanten.Stan. schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:
Sterker nog, ik vond boots met 60% shock resistantance. Met 100 enchanting + potion krijg ik mijn resist enchant niet verder dan 41%..
Verwijderd
Ik heb zonder deze abuse (Met gevonden 25% Enchant Elixir een Alchemy Set gemaakt) een potion van 32% Enchant bonus, dus dat denk ik niet. En dit kan nog hoger. Potions hebben tiers (tot aan Ultimate) en de mijne is nog geclassificeerd als laagste tier Potion.Kees schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:41:
en met die potions sterkere enchantemenst, en met die enchantments sterkere potions.. helaas capped het tot 23%
Maar goed, tip aan beginners: Niet deze cyclus misbruiken, gamebreaker en effectief een pseudo God-mode.
@hierboven Het hoogste zonder cyclus misbruiken is 47% <element> Resist door enchants.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 08:09 ]
Je hebt een paar "gratis" woningen zoals Spoilerts!monkyswing schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:05:
In solitude is een woning 25k.
Ik ben lvl 45 en dualhand vandaar smithing en enchantment op 100, smithing ging erg snel.
Enchanting gaat snel als je een boog met soul trap kunt maken. Als je daggers verzameld en met een petty soul bewerkt zwem je zo in het geld.
Jammer dat je moet lvled in speech om te kunnen inversteren in shops.
Tijd voor die artifact die complete skilltree lvl. Ben ff vergeten hoe ie heet.
47? Ik kwam op 41 met 20% enchant potion...Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:08:
[...]
Ik heb zonder deze abuse (Met gevonden 25% Enchant Elixir een Alchemy Set gemaakt) een potion van 32% Enchant bonus, dus dat denk ik niet. En dit kan nog hoger. Potions hebben tiers (tot aan Ultimate) en de mijne is nog geclassificeerd als laagste tier Potion.
Maar goed, tip aan beginners: Niet deze cyclus misbruiken, gamebreaker en effectief een pseudo God-mode.
@hierboven Het hoogste zonder cyclus misbruiken is 47% <element> Resist door enchants.
ah thanx voor de tip, wel vaag dat daardoor bepaalde sidequests wegvallen!Chrasher schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:15:
[...]
Nog een kleine tip voor je. Ik weet niet hoever je nu bent maar op een gegeven moment is er een onderdeel in de main quest die een behoorlijke invloed kan hebben op je andere quests (openstaand of nieuw).
spoiler:Op een gegeven moment moet je een aantal hoofdpersonen vragen voor een diplomatiek overleg met de Graybeards en daar een keuze maken.
Na bovenstaand onderdeel kan het zijn dat openstaande quests wegvallen (failed) of andere quests niet meer beschikbaar zijn.![]()
Uiteindelijk heb ik daardoor een oudere savegame (3 uurtjes speeltijd terug) teruggezet en ben eerst andere dingen gaan doen.
Maar ik ben nu bij het gedeelte waar ik opzoek moet naar "the elder scroll"
Mjah maar das toch anders, ik heb tot nu toe 2 huizen gekocht die in whiterun al redelijk in het begin vd game en daarna die in sollitude, vooral dat huis in sollitude is met alle upgrades erg mooi!OxTox schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:19:
[...]
Je hebt een paar "gratis" woningen zoals Spoilerts!spoiler:Abadoned House na de Molag Bal quest in Markarth, Abandoned Shack waar je bent nadat je gekidnapped bent door de Dark Brotherhood, specifieker door Astrid, winterhold college als je net de binnenplaats binnen komt het gebouw rechts en dan meteen links, volgensmij voor companions krijg je ook wel een chest ofzo en thieves guild heeft ook z'n vertrekken in Riften's ratway.
Andere steden heb ik nog geen behoefte gehad om een huis te kopen... die steden zijn te lelijk
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2011 08:34 ]
Ik heb in eerste instantie zelfs die in Whiterun overgeslagen, had er niet echt behoefte aan… al mijn meuck ging in de kist in de Archmage Quarters van Winterhold College (mijn eerste afgeronde guild questline). Het huis in Solitude heb ik wel meteen gekocht, die weapon- en shieldracks zijn namelijk erg gaaf, net als de mannequins voor armor sets. Daarna kwamen daar nog de Flagon bij (thieves guild) en de sanctuary van de DB en nu gaat het geld zo hard dat ik toch maar de andere huizen ook koop (gisteren Whiterun met inrichting, in de andere steden moet ik het recht om een huis te kopen nog verdienen), gewoon omdat het kanChaoss schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:32:Andere steden heb ik nog geen behoefte gehad om een huis te kopen... die steden zijn te lelijk
Als ik een ring heb van (bv 15% extra bow damage) en ik disenchant em ..
En ik wil em op iets doen wat ik vee gebruik, bepaalt type armor (wolf ofzo geloof ik dat ie heet)
Dan staat er bow dows 1% extra damage ..
Ligt dat aan mij? want ik weet zeker dat ie op die ring 15% deed -.-
Of moetje level daarvoor hoger zijn? gebruik ik de verkeerde gems?
Want voor die 1e % ga ik men enchantment ding niet verprutsen, dan moet ik daarna maar weer iets zien te vinden voor extra bow damage? of houd je die enchantments als je ze op een ander item zet?
Kheb zlef nog geen perks over voor enchantment, kheb ze allemaal in Smithing, Heavy armor, en one-hand gestopt.
Maar ik enchent niet veel, want ik weet niet of je ze houd
Ik heb men perks voornameljk in achery en sneaken gestopt ;d snipen met een boog, heerlijk
[ Voor 26% gewijzigd door Zen!th op 30-11-2011 09:16 ]
Verwijderd
Grand Soulgem, Black Soulgem of Azura's Star. Gevuld met Grand Soul.Zen!th schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:15:
Ow okee -.- en welke gems zijn het beste? want ik heb bakken aan petty soul gems ofzo? (die kan je gebruiken)
Maar ik enchent niet veel, want ik weet niet of je ze houdenchante op iets van 25 oid, terwijl achery en sneake boven de 60 zit )
Nog niet tegen gekomen geloof ik ..Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:16:
[...]
Grand Soulgem, Black Soulgem of Azura's Star. Gevuld met Grand Soul.
Alleen maar petty soulgems (100den) en misschien een grand, maar die was niet filled met soul geloof ik, kan dat?
precies je wilt toch niet in Riften of Markarth wonen... depressieve bole daar! sowieso is Sollitude imho de mooiste stad in skyrim... de eerste keer dat ik erheen liep en ik zag sollitude in de verte opdoemen had ik toch zoiets van "oehhhhh gaaf..!" Ik liep alleen wel verkeerd, ik liep onder de stad doorSnoeiKoei schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:02:
Maar idd, die steden zijn mij eigenlijk ook te lelijk om lang rond te hangen. Niet lelijk als in slecht gemaakt of slecht game design maar lelijk als in: ik zou er niet willen wonen
Kheb zlef een (dwarven) battle axe met soultrap... handig ding! en nog vrij veel basis dmg (65 oid) ook.XyritZz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:21:
Ja dat kan, je moet daarvoor een Capture Soul magic spell leren en casten op je tegenstander of je moet een wapen met Capture Soul enchant hebben en daarmee je tegenstander doden (bijv. de Mace of Molag Bal is een vrij goede).
[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2011 09:23 ]
Ja dat kan, je moet daarvoor een Capture Soul magic spell leren en casten op je tegenstander of je moet een wapen met Capture Soul enchant hebben en daarmee je tegenstander doden (bijv. de Mace of Molag Bal is een vrij goede).Zen!th schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:18:
[...]
Nog niet tegen gekomen geloof ik ..
Alleen maar petty soulgems (100den) en misschien een grand, maar die was niet filled met soul geloof ik, kan dat?
In een Grand Soul gem kun je overigens geen souls van menselijke NPC's doen.
Verwijderd
Dat kan. Met de low level spreuk Soul Trap kun je deze zelf vullen. Of een Soul Trap wapen.Zen!th schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:18:
[...]
Nog niet tegen gekomen geloof ik ..
Hoewel als je zon mod gebruikt voor FXAA injector, dan is het een stuk minder depressief al ..
Maar solitude is wel een mooie stad, heb ook genoeg geld voor een woning(25k+), heb al missies gedaan voor die jarl, maar kan nog geen huis oid kopen (staat niet tussen de gesprekken van die jarl)
Die Mace of Molag Bal heb ik,, dus ik ga die wel wat vaker gebruiken, en gaat dat vullen automatisch? of moetje daar weer rare dingen voor uithalen?
Ja, die gaat Soul Gems vullen. Let wel op: Je moet af en toe ook een gevulde Soul Gem gebruiken om je Mace of Molag Bal weer op te ladenZen!th schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:23:
Inderdaad, van die half bemiste, ondergesneeuwde steden ..
Hoewel als je zon mod gebruikt voor FXAA injector, dan is het een stuk minder depressief al ..
Maar solitude is wel een mooie stad, heb ook genoeg geld voor een woning(25k+), heb al missies gedaan voor die jarl, maar kan nog geen huis oid kopen (staat niet tussen de gesprekken van die jarl)
Die Mace of Molag Bal heb ik,, dus ik ga die wel wat vaker gebruiken, en gaat dat vullen automatisch? of moetje daar weer rare dingen voor uithalen?
Dat kan gewoon overal? of moetje daar weer naar zon enchantings gebeuren lopen?
Ik ga het morge maar proberen, hoewel ik een hekel heb aan die wapens met een glow!
T ziet er niet uit, zijn er ook bogen die soul trappe? (of pijlen met een enchantment) want dat zou beter zijn voor mij
Dat vechten gaat me te traag, en je kan niet door combo'en oid
Huis kopen moet ook niet bij de Jarl, maar bij zijn hulpje.Zen!th schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:23:
[ Voor 24% gewijzigd door Wolfos op 30-11-2011 09:47 ]
Of je lege soul gems en de Mace of Molag Bal aan je follower geven, die vult dan je soul gems voor je en die verbruikt geen charge van de MaceXyritZz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:26:
[...]
Ja, die gaat Soul Gems vullen. Let wel op: Je moet af en toe ook een gevulde Soul Gem gebruiken om je Mace of Molag Bal weer op te laden.
Huh? Geen perks in enchanting? De eerste perk is al +100% enchanting effect, maakt dat niet uit? En +25% skill enchants. En 2 enchants op 1 item (top perk).Chaoss schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:15:
idd je enchanment skill naar 100 boosten is iig iets wat je voor elkaar moet krijgen en daarna grand soul gems oid gebruiken. dan heb je de optimale enchant zonder dat je er perks in stopt.
Whiterun is trouwens ook mijn favoriete huisje. Heb ook Mage College studentje gescoord die ik daar heb ondergebracht.
Die in Solitude vind ik te groot en de stad vind ik maar niks (sowieso Imperial loser stad natuurlijk
[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 30-11-2011 09:52 ]
Verder om nog ff over die soulgems verder te gaan.
Als je een wapen summoned(Conjuration) dan bevind zich binnen deze skill tree een perk waarmee je automatisch soul trap hebt ;o
Erg tof zijn de 2 mannequins waar je armor sets op kunt showen, en aan de muur een paar plaques waar je 2 gekruisde zwaarden en daaroverheen een schild op kunt hangen. En nog meer zooi. Als je niet meer weet wat je met je geld moet is het een aanrader.
[ Voor 77% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-11-2011 09:57 ]
Een tip om makkelijk aan soulgems te komen met een sneakie char.hellfighter87 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:48:
* vind persoonlijk whiterun de mooiste stad. misschien niet zo groot maar ik weet teminste waar ik alles kan vinde ^^
Verder om nog ff over die soulgems verder te gaan.
Als je een wapen summoned(Conjuration) dan bevind zich binnen deze skill tree een perk waarmee je automatisch soul trap hebt ;o
Boog enchanten met trap soul, en de tijd extreem laag zetten. 1 of 2 sec.
Als je pijl land gaat hij pas tellen, dus zo heb je veel charges op je bow.
Verwijderd
Als je fast travelt zitten er gelijk 2 shops aan je rechter hand. En het heeft een normale grootte in vergelijking met de andere steden. Downstar bijvoorbeeld is pas klein.Wolfos schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:47:
Vind Solitude helemaal geen mooie stad, het is ontzettend klein, en je kan er niet eens je zooi verkopen.
Met extreem lage tijd kon je in Oblivion ook leuke dingen doen, had daar eens een dagger met ongeveer het volgende:Thasquealer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:00:
[...]
Een tip om makkelijk aan soulgems te komen met een sneakie char.
Boog enchanten met trap soul, en de tijd extreem laag zetten. 1 of 2 sec.
Als je pijl land gaat hij pas tellen, dus zo heb je veel charges op je bow.
Soul trap 1 second,
100% Weakness to frost for 1 second,
3pt frost damage for 1 second,
100% Weakness to fire for 1 second,
3pt fire damage for 1 second,
100% Weakness to shock for 1 second,
3pt shock damage for 1 second,
100% Weakness to magic for 1 second.
Dit op een dagger waarmee je 2 hits in 1 seconde kunt maken, en oh oh oh wat een damage output
Guards zijn humanoids. Humanoids hebben altijd grand souls, en kun je alleen capturen met Black Soul Gems, of de Black Star. Zodra je die hebt kun je ook gewoon een random bandit omleggenArgantosNL schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:05:
als we toch bezig zijn met tips om soulgems te vullen hier is er een voor mensen die geen moeite hebben met het vermoorden van guards. Guards hebben een grand soul in zich, dus staat er een alleen of kun je sneakattack guards one shotten is het makkelijk om aan grand souls te komen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.