Dat zou je inderdaad verwachten dat je er inderdaad 200 voor nodig hebt. Maar ik heb dus meegemaakt dat ik maar één iron ore had en toch kon door transmuten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:35:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Je kunt elke iron ore omzetten naar gold ja...dat is zoals transmute werkt. Maar als je 200 wilt hebben zul je toch eerst 200 iron ores moeten hebben. Ik gebruik het ook voor sieraden te maken, hoewel ik vaak silver ingots maak omdat je voor gold vaak (of alleen maar?) flawless edelstenen kunt gebruiken...
Verwijderd
Ok danNixadus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:42:
[...]
Dat zou je inderdaad verwachten dat je er inderdaad 200 voor nodig hebt. Maar ik heb dus meegemaakt dat ik maar één iron ore had en toch kon door transmuten.
een paar reacties van hln. Zoals altijd een paar die het gespeeld hebben, eentje die zijn zoon ineens kwijt is voor een paar weken (hoe zou dat nou toch komenMichael Desmet, Terhagen
Persoonlijk vind ik het spel overhyped. Qua afleverkwaliteit is het spel is ondermaats met teveel bugs en slechte UI. Concept was goed maar niet afgewerkt.
Jan Verplancke, Hasselt
idd, spijtig van de console UI, PC is toch het oorspronkelijke platform, kvind het een beetje spijtig. Voor de rest een superspel, de goeie dingen uit Fall-out overgenomen, Bethesda does it again!
Toon Van Aelbrouck, Outer
en het 'console' gevoel dat je hebt bij de PC versie echter wordt niet vermeld...
Larie en Apekool, Koksijde
Grafisch is het spel, zeker op pc, ondermaats qua textures. De user interface is ook duidelijk voor console ontwikkeld en er is helemaal geen moeite gedaan om deze voor de pc-spelers gebruiksvriendelijker te maken. Voor de rest echt een super game! Meeslepend verhaal en zoals bij elke elder scrolls enorme vrijheid in een grote wereld. De dungeons zijn enorm verbeterd tov Oblivion. Veel meer variatie. Game of the year 2011
EM VE, Attenhoven
De video's zijn schitterend. De gameplay, besturing en grafiek, zwak. Dit lijkt meer op een spel van jaren terug.
Captain Spaulding,
Mijn zoon kwam ermee thuis, heb hem niet meer gezien sindsdien. Vermist in skyrim.
Idool 1980, Antwerpen
De besturing en UI laten toch nog heel wat te wensen over. Ik hoop dat er snel een update komt, dan valt dit spel zeker nog te redden!
tin treseermijnie, Zelzate
ik snap echt niet, wat mensen zo leuk vinden aan dit game?
Sleutel Auto, Hoboken
Beste rpg dat ik ooit heb gespeeld.
http://www.hln.be/hln/nl/...eld-maakt-hype-waar.dhtml
Verwijderd
Sjah wat het hele gezeik over de 'console' UI betreft...ik speel het spel op de PS3 en vind het erg prettig werken. Moet er ook niet aan denken om een spel als dit op PC te spelen...behalve voor RTS of simulation (Football Manager ftwTarkin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:59:
[...]
een paar reacties van hln. Zoals altijd een paar die het gespeeld hebben, eentje die zijn zoon ineens kwijt is voor een paar weken (hoe zou dat nou toch komen) en een paar die denken om interessant te zijn
Een fatsoenlijke PC UI maken staat in verhouding tot niets vergeleken met het ontwikkelen van de hele game natuurlijk. Maar waarschijnlijk verwachten ze wel dat er een mod komt die het één en ander voor "ons" oplost.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Een UI die zit verweven in het spel herschrijven voor een paar PC users is financieel gezien de moeite niet. Zeker niet als de UI op zich prima werkt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat precies de problemen zijn waarom mensen zeuren, zover heb ik me er niet in verdiept...als iemand zich geroepen voelt dat eens samen te vatten in 1 post kan ik daar wel over oordelen, maar zoals gezegd vind ik het (op de PS3) een prima interface. Zouden er dingen aan verbeterd kunnen worden? Absoluut, maar ik vind het niet 'zeikwaardig' terwijl het in sommige reacties klinkt dat de interface het hele spel ondermijnd en het niet de moeite waar zou zijn zonder een andere interface...MrVegeta schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:30:
Een fatsoenlijke PC UI maken staat in verhouding tot niets vergeleken met het ontwikkelen van de hele game natuurlijk. Maar waarschijnlijk verwachten ze wel dat er een mod komt die het één en ander voor "ons" oplost.
Sorry maar jij speelt het dus op de PS3, dan kan je toch niets zeggen over de pc? Als een modder de UI wat kan veranderen dan zouden developers dat toch ook wel doen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
PC met Xb Controller, mag ik het zeggen?MrVegeta schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:54:
Sorry maar jij speelt het dus op de PS3, dan kan je toch niets zeggen over de pc? Als een modder de UI wat kan veranderen dan zouden developers dat toch ook wel doen?
Eeuwige gezeik over de UI... nee het is niet optimaal hier en daar, maar persoonlijk heb ik er niet al te veel problemen mee. Een uitdaging, speel Morrowind nu eens en besef hoe klote de besturing en UI daar is.
Of ik nu op escape of tab moet drukken om een menu terug te gaan, maakt mij niets uit.
Enige wat ik echt mis is een classic full map inplaats van de 3D map die ze voor Skyrim gemaakt hebben.
By the way, denk dat MrRudi wel weet waar hij het over heeft, financieel gezien
Of ik nu op escape of tab moet drukken om een menu terug te gaan, maakt mij niets uit.
Enige wat ik echt mis is een classic full map inplaats van de 3D map die ze voor Skyrim gemaakt hebben.
By the way, denk dat MrRudi wel weet waar hij het over heeft, financieel gezien
Probeer het menu eens te besturen met W,A,S,D, Tab en E.
Misschien doe je dat al, maar ik vind het allemaal eigenlijk prima werken!
Misschien doe je dat al, maar ik vind het allemaal eigenlijk prima werken!
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
Omdat ik een bovengemiddeld inzicht heb in interface design voor games, en de bijbehorende kosten. Ik zeg ook niets over de PC versie trouwens, ik zie en hoor alleen een hoop mensen bitchen over de PC interface en dat het een 'console UI' is en dat het het spel onderuit haalt, terwijl me dat onzin lijkt.MrVegeta schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:54:
En natuurlijk KAN Bethesda het aanpassen, alles kan, de vraag is: is het de moeite waard...nou, blijkbaar niet. En dat een modder dat ook kan is fijn, maar die vraagt geen geld voor zijn diensten.
Op de pc werkt het prima vind ik... is even wennen maar het is verder geen hel om zo te spelen.
Natuurlijk had het beter gekunt maar het werkt daar gaat het om.
Natuurlijk had het beter gekunt maar het werkt daar gaat het om.
Het grootste probleem is volgens mij dat je geen spullen overzichtelijk met elkaar kan vergelijken. Om te zien wat je beste amor is in je inventory moet je eerst elk item uit je waslijst invidueel selecteren en dan ook nog onthouden hoeveel die had. Als ze deze UI hadden gedaan met bijvoorbeeld de 3 rijtjes erbij a la Oblivion naast de naam (amor rating / dmg, weight en value) en deze ook sorteerbaar hadden gemaakt was in ieder geval voor de consoles de UI sterk verbeterd.
Het probleem met de PC versie, behalve bovenstaande probleem, lijkt mij de besturing ervan, maar daar kan ik niet over oordelen daar ik op de PS3 speel. Ik hoor echter problemen dat scrollen en aanklikken niet erg goed werkt.
Het probleem met de PC versie, behalve bovenstaande probleem, lijkt mij de besturing ervan, maar daar kan ik niet over oordelen daar ik op de PS3 speel. Ik hoor echter problemen dat scrollen en aanklikken niet erg goed werkt.
Of het de moeite waard is kan ik niets over zeggen, ik weet niet wat de precieze verkoopaantallen zijn maaaaaar...Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:27:
[...]Omdat ik een bovengemiddeld inzicht heb in interface design voor games, en de bijbehorende kosten. Ik zeg ook niets over de PC versie trouwens, ik zie en hoor alleen een hoop mensen bitchen over de PC interface en dat het een 'console UI' is en dat het het spel onderuit haalt, terwijl me dat onzin lijkt.
En natuurlijk KAN Bethesda het aanpassen, alles kan, de vraag is: is het de moeite waard...nou, blijkbaar niet. En dat een modder dat ook kan is fijn, maar die vraagt geen geld voor zijn diensten.
Het kan nooit duur zijn geweest om een PC specifieke UI te maken als een modder dat in 2 weken kan doen. Let op! 1 persoon in 2 weken dus. Dat is natuurlijk niets vergeleken met de duur van een project zoals Skyrim. Natuurlijk moet Bethesda nog testen, maar dan nog.
Daarnaast tenzij jij dezelfde engine gebruikt (of hebt gebruikt) als Bethesda voor Skyrim is er niet veel zinnigs te zeggen over de kosten die daarmee gepaard zijn. Zoals je ongetwijfeld weet verschilt de manier waarop een interface wordt gemaakt bijzonder veel tussen de verschillende game engines.
Zijn er ook crossbows in dit spel? Lijkt me wel gaaf eigenlijk. Denk het niet maar zou eigenlijk wel moeten.
Meer dmg meer range maar minder attack-speed. Leuk voor de sneak attack.
Verwijderd
Dat lijkt mij ook wel een handige extra functie, maar om te zeggen dat ik het irritant vind dat ik niet direct kan zien? Ik weet niet met hoeveel gear jij rondloopt maar ik kan de armor rating en damage van de 5-10 objecten wel onthouden...plus in de meeste gevallen wordt onderaan het scherm waar je huidige totale armor rating staat meteen aangegeven in rood of groen of er een + of - verschil is.Gwildor schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:48:
Het grootste probleem is volgens mij dat je geen spullen overzichtelijk met elkaar kan vergelijken. Om te zien wat je beste amor is in je inventory moet je eerst elk item uit je waslijst invidueel selecteren en dan ook nog onthouden hoeveel die had. Als ze deze UI hadden gedaan met bijvoorbeeld de 3 rijtjes erbij a la Oblivion naast de naam (amor rating / dmg, weight en value) en deze ook sorteerbaar hadden gemaakt was in ieder geval voor de consoles de UI sterk verbeterd.
Dat lijkt me ook zwaar kut, maar dan is het meer een technische tekortkoming of bug dan een design probleem van de interface.Het probleem met de PC versie, behalve bovenstaande probleem, lijkt mij de besturing ervan, maar daar kan ik niet over oordelen daar ik op de PS3 speel. Ik hoor echter problemen dat scrollen en aanklikken niet erg goed werkt.
Programmeren, testen, goedkeuren, debuggen, testen, door marketing laten checken, aanpassen, testen. Aanpassen van de handleiding / tutorials, localiseren in [x] talen, elke taal testen...er zit nog wel een verschil in wat een modder in elkaar knutselt en wat een commercieel bedrijf oplevert (en wat er van een commercieel bedrijf wordt verwacht dat ze opleveren). Dat één persoon het in twee weken tijd heeft gemaakt zegt ook niet zoveel, het aantal uren dat eraan gespendeert is zegt wat meer.Caelorum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:53:
[...]
Of het de moeite waard is kan ik niets over zeggen, ik weet niet wat de precieze verkoopaantallen zijn maaaaaar...
Het kan nooit duur zijn geweest om een PC specifieke UI te maken als een modder dat in 2 weken kan doen. Let op! 1 persoon in 2 weken dus. Dat is natuurlijk niets vergeleken met de duur van een project zoals Skyrim. Natuurlijk moet Bethesda nog testen, maar dan nog.
De manier waarop een interface werkt en dus wordt gemaakt verschilt helemaal niets qua engines, er zitten wel handige shortcuts (coding wise) in een Unreal 3 engine of een Unity engine, maar de hoeveelheid werk die het kost om welke interface dan ook te laten werken zoals je wilt verschilt niet zoveel per engine. Als je een engine gebruikt die er nauwelijks op voorbereid is (zoals de Infernal Engine) is het meer werk ja, dan moet je alles zelf maken en laten werken via het framework van de engine. En nee ik heb Gamebryo (of Creation) nooit gebruikt, maar ik betwijfel of er in tegenstelling tot elke andere engine een "create new interface" knop zit.Daarnaast tenzij jij dezelfde engine gebruikt (of hebt gebruikt) als Bethesda voor Skyrim is er niet veel zinnigs te zeggen over de kosten die daarmee gepaard zijn. Zoals je ongetwijfeld weet verschilt de manier waarop een interface wordt gemaakt bijzonder veel tussen de verschillende game engines.
Bottomline blijft: blijkbaar is het commercieel niet interessant om de interface aan te passen voor de PC versie, dus of Bethesda heeft gedacht dat iedereen het een goede interface zou vinden, of dat deel van de markt is niet groot genoeg om de kosten van een aanpassing te verantwoorden.
Ik heb nu een full dwarven armor, op de boots na. Dan ben je echt niet meer vooruit te branden!
Кузьма Минич Захарьев Сухорукий
Blijf je heavy armor trainen, op een bepaald moment wordt die weightlessKuzma Minin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:42:
Ik heb nu een full dwarven armor, op de boots na. Dan ben je echt niet meer vooruit te branden!
De meeste mensen deugen!
Tot die tijd in je nakie rond rennen en zodra je een gevecht aangaat je armor aantrekken.
Dat zijn beide goede tips
Heb alleen ook nog wel een goede light armour die ik aan heb als ik niet aan het vechten ben. (De shrouded armor, boots etc.)
Omdat ik Morrowind en Oblivion grijs gespeeld heb, ben ik met Skyrim begonnen op Master difficulty. Dit was op sommige momenten erg pittig, maar ook de moeilijkheid is er nu vanaf. Ik ben momenteel lvl 40 en gebruik alleen zwaard en schild. Hebben meer mensen hier last van?
Noooo! Mijn paardje Frost is verdwenen en ik meende te gelezen hebben dat je Shadowmere krijgt van de Thieves guild, heb ik de hele quest (leuk!) doorlopen krijg ik paardje niet. Moet ergens anders zijn. Nooooo.
MrVegeta schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:58:
Noooo! Mijn paardje Frost is verdwenen en ik meende te gelezen hebben dat je Shadowmere krijgt van de Thieves guild, heb ik de hele quest (leuk!) doorlopen krijg ik paardje niet. Moet ergens anders zijn. Nooooo.
spoiler:
Dark Brotherhood natuurlijk. Als je Oblivion hebt gespeeld had je dat kunnen weten 
De interface is voor de console zo mogelijk nog slechter dan voor PC, dus daar gaan je argumenten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:21:
[...]
Bottomline blijft: blijkbaar is het commercieel niet interessant om de interface aan te passen voor de PC versie, dus of Bethesda heeft gedacht dat iedereen het een goede interface zou vinden, of dat deel van de markt is niet groot genoeg om de kosten van een aanpassing te verantwoorden.
TES staat nu eenmaal niet bekend om hun briljante UI's. Blijkbaar heeft dat geen prioriteit, en dat is jammer.
Als je Frost kwijt bent (als in: je kunt hem niet meer terugvinden) en graag weer terug wilt, kun je dit via de console doen he. Zijn twee manieren: jij teleport naar Frost toe (weet je gelijk waar ie gebleven is), of je laat Frost naar jouw positie teleporten.MrVegeta schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:58:
Teleport naar Frost:
code:
1
| player.moveto 00097E1F |
Teleport Frost naar jouw toe:
code:
1
2
| prid 00097E1F moveto player |
Werkt ook bij Lydia, alleen dan gebruik je 000A2C94 als RefID. Heb ik al vaak gebruikt omdat ze soms ergens blijft haken, of niet met je mee wil een andere ruimte in etc. Zie ik persoonlijk niet als cheaten.
Voor andere followers en NPC's werkt dit natuurlijk ook, alleen moet je dan wel even zijn/haar reference ID opzoeken, bijvoorbeeld in de UESP Wiki.
Klaar voor de steroorlogen?
Het is niet eens alleen het aanpassen; het hele design is slecht. Stel ik vind een health potion die ik op een quick slot wilt zetten. Normale interface: druk op 'i', sleep het nieuwste icoontje van een potion, bovenaan in je inventory, naar je quickbar. Skyrim: druk op 'i', scroll naar potions, scroll door een op alfabet gesorteerde lijst, zoek bij de H, ohnee, bij de P, ohnee het was een major potion, bij de M, niet vergeten er niet op te klikken, druk op 'f', druk op 'tab', druk op 'q', zoek naar je potion in de lijst, druk op '1'. Phew. Streamlined.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:21:
Ik heb serieus pijn in m'n pols na een paar dagen skyrim...
Verwijderd
Ik kan me nog herinneren dat ze in een van de interviews zeiden dat ze de hele UI op de schop wilde gooien. Uiteraard moesten er perk-trees in en wilde ze dat je voorwerpen kon ronddraaien. Vervolgens zouden ze gezecht hebben: hoe zou het er uit zien als Apple het had ontworpen. Daar zijn ze denk ik de mist in gegaan. In plaats van iemand anders na te bootsen zonder hun beweegredenen echt te kennen kun ke volgens mij beter bij jezelf blijven. Stel gewoon duidelijke criteria op en begin vanuit die gedachte te ontwerpen. Pluspunt is wel dat ze er iig over nagedacht hebben en er zitten ook wel wat dingetjes in die wel beter zijn. Neemt niet weg dat je vaak te veel handelingen moet doen en dat het zoeken en vergelijken eerder lastiger dan makkelijker is geworden,
Door met ADWS er doorheen te navigeren is het nog best aardig te doen overigens.
Door met ADWS er doorheen te navigeren is het nog best aardig te doen overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 08:54 ]
Ik heb nu een lvl 28 nightblade (sneak, illusion, dual daggers, bow, bijna alles in magica en alleen een mage robe) en ik vind het nog best lastig op master. Aan het begin was het soms echt niet te doen, maar nu ben ik nog steeds in 1 of 2 hits dood. Ik moet dus echt sneaken anders lukt het niet. Nou kan ik bijna alles hebben door Calm te dual-casten en dan te backstabben (15x skill, 2x assassin's gloves, 2x dual-wield = 60x 15 = 900 dmgErikKo schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:30:
Omdat ik Morrowind en Oblivion grijs gespeeld heb, ben ik met Skyrim begonnen op Master difficulty. Dit was op sommige momenten erg pittig, maar ook de moeilijkheid is er nu vanaf. Ik ben momenteel lvl 40 en gebruik alleen zwaard en schild. Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
In het begin had ik ook moeite met de UI, vooral omdat ik alles met de muis deed en die beweegt nogal crappy binnen de menu's. Nu laat ik de muis met rust en gebruik alleen WASD, E en TAB, gaat stukken soepeler. Weet iemand trouwens of er een toets is die de klikfunctie op de [ok] knop kan overnemen? Dat is de enige keer dat ik de muis nog moet gebruiken binnen de UI. Ik doel op die bevestigingsschermpjes bij smithing e.d.
Ik heb trouwens een leuke plek gevonden waar je veilig wat loot zou kunnen dumpen als je in het begin nog geen huis hebt of kunt betalen. Ten westen van Whiterun, halverwege tussen de Western Watchtower en Fort Greymour, ligt aan de rechterkant van de weg een gesloopt houten huisje. Deze bevat een bed waarin je kunt slapen en een kist. Ik heb daar bewust een fluit in gedonderd, na hem leeggeroofd te hebben natuurlijk, en ben lekker rond gaan wandelen met Lydia. Na zo'n 16 in-game dagen ligt die fluit er nog altijd netjes in, dus die kist zou veilig moeten zijn voor (tijdelijke) opslag.
Mijn Breton mutsje is nu level 17 en ik heb ondertussen zo'n 48 uur met haar rondgewandeld. Ik denk dat ik nog behoorlijk wat uurtjes zoet ben met haar. Ik heb haar 'overgenomen' uit Oblivion, waar ze één van mijn laatste personages was. Ik speel haar als een soort manusje-van-alles, wat in Skyrim veel simpeler is natuurlijk. Niet nadenken over birthsign, major/minor skills, gewoon een leuk koppie maken en spelen maar.
In Oblivion was zij mijn langst gespeelde personage ooit, 180 uur en nog zat te doen eigenlijk. Ben benieuwd hoe lang ik het met haar volhoud in Skyrim. Af en toe jeukt het wel om even een ander personage uit te proberen, wat ik waarschijnlijk tussendoor ook wel zal doen.
Ik heb trouwens een leuke plek gevonden waar je veilig wat loot zou kunnen dumpen als je in het begin nog geen huis hebt of kunt betalen. Ten westen van Whiterun, halverwege tussen de Western Watchtower en Fort Greymour, ligt aan de rechterkant van de weg een gesloopt houten huisje. Deze bevat een bed waarin je kunt slapen en een kist. Ik heb daar bewust een fluit in gedonderd, na hem leeggeroofd te hebben natuurlijk, en ben lekker rond gaan wandelen met Lydia. Na zo'n 16 in-game dagen ligt die fluit er nog altijd netjes in, dus die kist zou veilig moeten zijn voor (tijdelijke) opslag.
Mijn Breton mutsje is nu level 17 en ik heb ondertussen zo'n 48 uur met haar rondgewandeld. Ik denk dat ik nog behoorlijk wat uurtjes zoet ben met haar. Ik heb haar 'overgenomen' uit Oblivion, waar ze één van mijn laatste personages was. Ik speel haar als een soort manusje-van-alles, wat in Skyrim veel simpeler is natuurlijk. Niet nadenken over birthsign, major/minor skills, gewoon een leuk koppie maken en spelen maar.
In Oblivion was zij mijn langst gespeelde personage ooit, 180 uur en nog zat te doen eigenlijk. Ben benieuwd hoe lang ik het met haar volhoud in Skyrim. Af en toe jeukt het wel om even een ander personage uit te proberen, wat ik waarschijnlijk tussendoor ook wel zal doen.
Een vraag: Ik speel als een "goed" karakter, is het dan handig om bij The Thieves Guild te gaan? Ik krijg het gevoel van niet, maar sla ik dan ook veel toffe content over? Zelfde geldt voor The Companions: Ik ben daar bij aangesloten in de verwachting dat ik wat klusjes ging oplossen, en nu wordt mij gevraagd om een weerwolf te worden. Dit sluit ook niet echt aan bij mijn speelstijl (mage, en een goed karakter dus). Deze beide maar overslaan, of kan ik deze ook doorlopen met een goed geweten?
Ik heb hem gisteren om half 10 voor het eerst opgestart. Ik ga nu maar eens slapen.
Man, wat een game \o/.
Mijn interactie ontwerphartje breekt wel bij het zien van de UI, maar het spel zelf maakt het voor de rest helemaal goed!
Skyrim is ook de eerste RPG waarbij ik actief gebruik maak van magie. Voorheen was ik standaard de warriorclass, up close and personal. Maar hier werkt het wel erg lekker!
Man, wat een game \o/.
Mijn interactie ontwerphartje breekt wel bij het zien van de UI, maar het spel zelf maakt het voor de rest helemaal goed!
Skyrim is ook de eerste RPG waarbij ik actief gebruik maak van magie. Voorheen was ik standaard de warriorclass, up close and personal. Maar hier werkt het wel erg lekker!
Ik had hetzelfde probleem, ik deed ook de companion quest tot de weerwolf en ik wilde dat anders aanpakken maar dat kan niet. Als je er voor kiest om een weerwolf te worden dan kan je verder in de quest en ga je op jacht naar een bepaalde groep die jaagt op weerwolven. Of jou dat meteen een slecht karakter maakt, ik heb het gewoon gedaan omdat ik de content niet wilde missen.geert1 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:45:
Een vraag: Ik speel als een "goed" karakter, is het dan handig om bij The Thieves Guild te gaan? Ik krijg het gevoel van niet, maar sla ik dan ook veel toffe content over? Zelfde geldt voor The Companions: Ik ben daar bij aangesloten in de verwachting dat ik wat klusjes ging oplossen, en nu wordt mij gevraagd om een weerwolf te worden. Dit sluit ook niet echt aan bij mijn speelstijl (mage, en een goed karakter dus). Deze beide maar overslaan, of kan ik deze ook doorlopen met een goed geweten?
De thieves guild, tja. Het zijn gewoon dieven die andere bewoners oplichten en afpersen, veel erger wordt het niet. Ik vond de Thieves quest wel leuk om te spelen. Ik vond het jammer dat ik als goed karakter niet meer keuzes had om dingen anders aan te pakken maar ach, zo'n ramp is het ook weer niet.
Ik zou zeggen, doen!
Moet je om iets met goede specs te enchanten nu eerst enchanten en dan upgraden op een grindstone of hoe zit dat? Ik kan alleen een gare 8% minder magicka gebruik op spul zetten. Terwijl ik inmiddels op 4/5 levels basic enchanting zit en ook 25% beter enchantments heb geperkt. Loop ik daarna naar een grindstone dan kan ik alleen smithin upgraden dus bijv. iets naar legendary upgraden, maar dat verandert niks aan de enchantment. Ik wil graag meer! Wie kan me helpen?
Ik ben wel pas level 61 in enchanting.
[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 26-11-2011 10:58 ]
Cool, ik had al gezocht naar die code maar niet kunnen vinden.Leedbek schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:43:
[...]
Als je Frost kwijt bent (als in: je kunt hem niet meer terugvinden) en graag weer terug wilt, kun je dit via de console doen he. Zijn twee manieren: jij teleport naar Frost toe (weet je gelijk waar ie gebleven is), of je laat Frost naar jouw positie teleporten.
Teleport naar Frost:
code:
1 player.moveto 00097E1F
Teleport Frost naar jouw toe:
code:
1 2 prid 00097E1F moveto player
Werkt ook bij Lydia, alleen dan gebruik je 000A2C94 als RefID. Heb ik al vaak gebruikt omdat ze soms ergens blijft haken, of niet met je mee wil een andere ruimte in etc. Zie ik persoonlijk niet als cheaten.
Voor andere followers en NPC's werkt dit natuurlijk ook, alleen moet je dan wel even zijn/haar reference ID opzoeken, bijvoorbeeld in de UESP Wiki.
@Redfish, wanneer je enchantin op 100 zit met de juiste perks krijg je betere stats op je enchanted items.
Tip, als je de duel enchant perk hebt moet je beide enchants in één keer plaatsen anders kan je maar één item enchanten
[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 26-11-2011 11:01 ]
Het enchanten van je wapen staat toch los van het upgraden ervan via smithing? Volgens mij zijn het losse processen, die beide wel je wapen verbeteren, maar niet elkaar. De kracht van je enchantment wordt voor zover ik weet bepaald door je enchanting skill en je soulgem.REDFISH schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:58:
Moet je om iets met goede specs te enchanten nu eerst enchanten en dan upgraden op een grindstone of hoe zit dat? Ik kan alleen een gare 8% minder magicka gebruik op spul zetten. Terwijl ik inmiddels op 4/5 levels basic enchanting zit en ook 25% beter enchantments heb geperkt. Loop ik daarna naar een grindstone dan kan ik alleen smithin upgraden dus bijv. iets naar legendary upgraden, maar dat verandert niks aan de enchantment. Ik wil graag meer! Wie kan me helpen?
Thieves guild is een soort van mafia, maar in principe zijn ze tegen doden. Ik zou ze eerder true neutral noemen dan (een vorm van) evil. De dark brotherhood is dan bijvoorbeeld wel weer neutral evil.geert1 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:45:
Een vraag: Ik speel als een "goed" karakter, is het dan handig om bij The Thieves Guild te gaan?
Typisch. De enige keren dat ik snel dood ben als ik een stel mages tegenkom, daar werkt mijn armor niet tegen. Beren, ice wolves en frost trolls daarentegen laat ik regelmatig op me los hakken om mijn armor skill te trainen.Zoijar schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:01:
[...]
maar als ik bijvoorbeeld een ice wolf of een beer tegenkom ben ik heel snel dood.
Tijd om mijn armor te enchanten tegen magic dus.
Dat inderdaad. Ik vind het ook een rare gedachtengang dat je smithing skill de stats van enchanting zou verbeteren. Je smithing bepaalt alleen in hoeverre je de damage en armor van je gesmithe items nog kunt verbeteren.geert1 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:00:
Het enchanten van je wapen staat toch los van het upgraden ervan via smithing? Volgens mij zijn het losse processen, die beide wel je wapen verbeteren, maar niet elkaar. De kracht van je enchantment wordt voor zover ik weet bepaald door je enchanting skill en je soulgem.
De stats die je van enchanting krijgt zijn puur afhankelijk van je enchanting skills, perks en soulgems (grand = beste).
Dat had ik dus ook op m'n level 38 warrior. Melee deert me helemaal niks (full legendary dragonbone) maar een caster kan me het leven nog redelijk zuur maken. Maargoed, casters kom ik meestal pas in de buurt als er op wonderbaarlijke wijze minstens 50% health mist en een paar arrows in ze stekenErikKo schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:36:
Typisch. De enige keren dat ik snel dood ben als ik een stel mages tegenkom, daar werkt mijn armor niet tegen. Beren, ice wolves en frost trolls daarentegen laat ik regelmatig op me los hakken om mijn armor skill te trainen.
Tijd om mijn armor te enchanten tegen magic dus.
Ben gister trouwens een nieuwe char gestart, een sneaky archer/thief en dat is ook echt wel een erg leuke speelstijl. Ga daar nu ff verder mee. 53 hours played nu en nog niet half begonnen aan de main quest line
https://niels.nu
weh, never mind:P wrong one
[ Voor 92% gewijzigd door Poesmij op 26-11-2011 12:10 ]
Op de console is het:Zoijar schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 08:35:
[...]
Het is niet eens alleen het aanpassen; het hele design is slecht. Stel ik vind een health potion die ik op een quick slot wilt zetten. Normale interface: druk op 'i', sleep het nieuwste icoontje van een potion, bovenaan in je inventory, naar je quickbar. Skyrim: druk op 'i', scroll naar potions, scroll door een op alfabet gesorteerde lijst, zoek bij de H, ohnee, bij de P, ohnee het was een major potion, bij de M, niet vergeten er niet op te klikken, druk op 'f', druk op 'tab', druk op 'q', zoek naar je potion in de lijst, druk op '1'. Phew. Streamlined.
Ik heb serieus pijn in m'n pols na een paar dagen skyrim...
Ow een gevecht. Snel pauzeren, DPAD up, door lijst scrollen en buff selecteren. Buffen. Pauzeren DPAD up. Goede shout selecteren. Shouten. DPAD up spell selecteren. Vechten. DPAD up heal selecteren. Heal. DPAD up spell selecteren. Vechten. DPAD up. Mana potion selecteren. Mana potions gebruiken. DPAD up spell selecteren... etc..
Als ze nu gewoon DPAD links/rechts ipv totaal verknoeid hadden met maar 2 shortcut keys (waar je alsnog 2x op moet drukken om hem in 2 handen te krijgen..) gewoon dit hadden gebruikt voor presets.. Dan had je gewoon sets kunnen maken voor bijvoorbeeld melee, fire, healing/support, travel, etc.
Deze UI is dus, ondanks wat veel PC-bezitters denken, totaal NIET gestroomlijnd voor de console. Daar is het nog erger
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2011 12:24 ]
Jahoor, net als in vorige TES games zijn er crossbows, door dwarfen gemaakt oa. maar niet van het type waar je even mee rond gaat lopen. Volgens mij zou zo'n draagbaar wapen alleen maar onhandig zijn, gezien het opspannen. Ze zijn behoorlijk trager dan een barebow, en gezien je met archery level 15 (laagste in de game) alsnog op 100 meter perfect raak kan schieten is er helemaal geen reden om over te stappen.Bulls schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:15:
Zijn er ook crossbows in dit spel? Lijkt me wel gaaf eigenlijk. Denk het niet maar zou eigenlijk wel moeten.
spoiler:
maar dat houd dus niet in dat je helemaal geen afschietbare crossbows tegen kan komen
Oh trouwens als je je paar dood laat vallen, issie dan permanent dood? Niet dat ik het zo erg vind, ik had het idee dat het helemaal niet sneller was dan lopen, maar dat je nu alleen geen falldmg meer zou krijgen. Ik ging alleen maar dood door een Thalmer squad op een paard, Ze schoten met magic en pijlen eerst m'n halve HP weg, en tegen de tijd dat ik m'n eigen wapen getrokken had was ik omgelegd door twee man sterk met zwaarden / bijlen.
@ Bosmonsters omschrijving: OMFG, dat is inderdaad nog een stap slechter! Op zich zou met een beter favourites menu best te leven zijn, maar inderdaad, deze lijstjes menustijl is echt inefficient.
Ook mis ik sorteer en samenvattende info, zoals info over hoeveel gewicht je nu eigenlijk hebt zitten aan armor, ingredients enz.
[ Voor 11% gewijzigd door djunicron op 26-11-2011 12:30 ]
Bij mij werkt E of Enter daar volgens mij ook gewoon voor.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:32:
Weet iemand trouwens of er een toets is die de klikfunctie op de [ok] knop kan overnemen? Dat is de enige keer dat ik de muis nog moet gebruiken binnen de UI. Ik doel op die bevestigingsschermpjes bij smithing e.d.
Ja die mounted crossbows had ik al gezien, maar het ging me om de draagbare.djunicron schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:27:
[...]
Jahoor, net als in vorige TES games zijn er crossbows, door dwarfen gemaakt oa. maar niet van het type waar je even mee rond gaat lopen. Volgens mij zou zo'n draagbaar wapen alleen maar onhandig zijn, gezien het opspannen. Ze zijn behoorlijk trager dan een barebow, en gezien je met archery level 15 (laagste in de game) alsnog op 100 meter perfect raak kan schieten is er helemaal geen reden om over te stappen.
spoiler:maar dat houd dus niet in dat je helemaal geen afschietbare crossbows tegen kan komen
Verwijderd
Net mijn Armor-set afgemaakt voor mijn female mage. Dit is het verste dat ik kon komen zonder die enchant/alchemy glitch cyclus.
http://imgur.com/a/xDY4y#0
Expres geen 100% reduction in Destruction gedaan. Niet alleen zou het wasted zijn (zou dan uitkomen op 120% ofzo) het zou waarschijnlijk vrij boring/gamebreaking zijn. Ik kan nu veel casten, maar het raakt wel op.
Nu die van Lydia nog. Armor en Shield all gecraft, nog geen volledige enchants of wapen.
Expres geen 100% reduction in Destruction gedaan. Niet alleen zou het wasted zijn (zou dan uitkomen op 120% ofzo) het zou waarschijnlijk vrij boring/gamebreaking zijn. Ik kan nu veel casten, maar het raakt wel op.
Nu die van Lydia nog. Armor en Shield all gecraft, nog geen volledige enchants of wapen.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 13:03 ]
Heb nu de eerste bossfight die ik echt moeilijk vindt.
spoiler:
ben lvl 14 en mat tegen Knevel (niet andries
)
Edit: Ah, hij heet ook Kvenel
Edit: Ah, hij heet ook Kvenel
[ Voor 11% gewijzigd door Kuzma Minin op 26-11-2011 13:32 ]
Ik heb nu vooral hoge skills voor archery, sneak, smithing (100) en one-handed weapons.
Infeite gebruik ik geen of nauwelijks iets van magic, mss omdat ik niet goed weet dewelke echt bij mijn karakter goed van toepassing zijn.
De spell 'Muffle' gebruik ik regelmatig om te sneaken
Infeite gebruik ik geen of nauwelijks iets van magic, mss omdat ik niet goed weet dewelke echt bij mijn karakter goed van toepassing zijn.
De spell 'Muffle' gebruik ik regelmatig om te sneaken
Hmm zijn er meer mensen die glitches ervaren met inventories? Ik gebruik Lydia als pakezel, maar merk toch dat er veel dingen misgaan. Als ik haar direct items laat oppakken worden die later in het spel vrijwel altijd als 'stolen' gemarkeerd... Daarnaast verdwijnen hele stacks goederen. Ik had 200+ Dwarven Ingots, kijk ik later heeft ze er nog maar 1. Idem met Dwarven Bows; had er 60+ gemaakt, zootje verkocht en de rest aan Lydia gegeven. Paar saves later heeft ze nog maar 1 Dwarven Bow...
Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dat toch wel dikke bugs
Nee, wanneer je een confirmation box krijgt met keuze uit [Ok] en [Cancel] dan werkt E of Enter niet en ben je dus verplicht om te klikken met de muis, maar dat is dan ook de enige uitzondering.Propane schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:33:
[...]
Bij mij werkt E of Enter daar volgens mij ook gewoon voor.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
jammer dat deadric armour zo extreem lelijk is... zelfde voor dragon armour kan beide al maken maar kvin ze te lelijk om in rond te lopen...Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:01:
Net mijn Armor-set afgemaakt voor mijn female mage. Dit is het verste dat ik kon komen zonder die enchant/alchemy glitch cyclus.
dus ik loop rond in full-ebony dat ziet er nog redelijk uit
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Voor de mensen die geintresseerd zijn, ik heb een klein filmpje gemaakt hoe het er uitziet op Ultra en hoogste settings, ook een aantal texture mods, INI edits en FXAA Post Process Injector gebruikt. Ik heb nu dus wel een nieuwe computer (eindelijk van mn zwakke laptop af!) maar het is wel een budget gaming pc die me ongeveer 500euro heeft gekost. (Een AMD Athlon II x3 455 3,30ghz CPU en Radeon HD6850 GPU)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GWi5mPda96Y]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GWi5mPda96Y]
Ik speel op de PS3 dus kan dit niet confirmeren, maar ik hoorde dat drukken op Y en N ook werkt.Rone schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:02:
[...]
Nee, wanneer je een confirmation box krijgt met keuze uit [Ok] en [Cancel] dan werkt E of Enter niet en ben je dus verplicht om te klikken met de muis, maar dat is dan ook de enige uitzondering.
Heb het ook maar eens aangeschaft, was wel erg nieuwsgierig na er zoveel over gehoord te hebben
Eerste keer dat ik een deel van deze serie uberhaubt speel (afgezien van een paar uur Oblivion dat niet echt geweldig draaide op m'n PC), dus ben nog vrij noob. Vooral bezig met uitvinden hoe alles werkt etc. Ben level 5, 2H gegaan, daar kom ik toch in de meeste games standaard op uit, lekker hakken en slashen!
De besturing is op de PC inderdaad niet subliem maar het is werkbaar. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de POV wat hoger te zetten in first person? Verder indrukwekkend hoe groot de wereld is en hoe vrij je bent, moet wel lichtelijk in het verhaal komen gok ik omdat ik de eerdere delen niet gespeeld heb (Stormcloaks? wtf hebben ze het over
).
Edit: op m'n 4870 selecteerde hij zelf High maar als ik Ultra probeer dan draait het eigenlijk ook prima, merk geen fps drops ofzo (meestal merk je <30 vrij snel).
De besturing is op de PC inderdaad niet subliem maar het is werkbaar. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de POV wat hoger te zetten in first person? Verder indrukwekkend hoe groot de wereld is en hoe vrij je bent, moet wel lichtelijk in het verhaal komen gok ik omdat ik de eerdere delen niet gespeeld heb (Stormcloaks? wtf hebben ze het over
Edit: op m'n 4870 selecteerde hij zelf High maar als ik Ultra probeer dan draait het eigenlijk ook prima, merk geen fps drops ofzo (meestal merk je <30 vrij snel).
[ Voor 9% gewijzigd door porn* op 26-11-2011 15:38 ]
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Bedoel je de FOV, field of view?porn* schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:28:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de POV wat hoger te zetten in first person?
Voeg dit aan de Skyrim.ini toe, onder [General]:
fdefaultfov=90
Je bedoelt FOV. Dat kan via een instelling in de ini file of via de console.porn* schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:28:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de POV wat hoger te zetten in first person?
Heb je tijdens de intro niet opgelet toen je met Ulfric Stormcloak in de kar zat en er verderop gezegd werd waarom de Imperials hem een kopje kleiner wilden maken? De Stormcloaks komen ook niet voor in eerdere games, die zijn specifiek voor Skyrim, dus wat dat betreft mis je niets als je vorige games niet kent.Verder indrukwekkend hoe groot de wereld is en hoe vrij je bent, moet wel lichtelijk in het verhaal komen gok ik omdat ik de eerdere delen niet gespeeld heb (Stormcloaks? wtf hebben ze het over).
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Thanks!Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:36:
[...]
Bedoel je de FOV, field of view?
Voeg dit aan de Skyrim.ini toe, onder [General]:
fdefaultfov=90
Jep, gezien maar weet er nog steeds nauwelijks iets van? Vervolgens kon ik ze joinen, of de Imperials. Wtf ik ken jullie allemaal niet waarom zou ik?Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:37:
[...]
Je bedoelt FOV. Dat kan via een instelling in de ini file of via de console.
[...]
Heb je tijdens de intro niet opgelet toen je met Ulfric Stormcloak in de kar zat en er verderop gezegd werd waarom de Imperials hem een kopje kleiner wilden maken? De Stormcloaks komen ook niet voor in eerdere games, die zijn specifiek voor Skyrim, dus wat dat betreft mis je niets als je vorige games niet kent.
Bnet pindle#2913
Heb nu eindelijk lvl 90 smithing. Heb veel Ebony ignots (en Daedra harts) gespaard die je nodig hebt voor Daedric armor.
Ziet er erg baas uit
http://imageshack.us/phot...tesv2011112421011477.jpg/
720 armor
Samen met lvl 90 enchanting ben je praktisch onverslaanbaar zelfs op master.
Heb nu +47 health, +47 stamina, 2x +30 one handed damage en +47 magic als enchants. Bij 100 enchanting zal ik helaas een nieuw setjes moeten craften en er dubbele enchants op gooien
Ziet er erg baas uit
http://imageshack.us/phot...tesv2011112421011477.jpg/
720 armor
Samen met lvl 90 enchanting ben je praktisch onverslaanbaar zelfs op master.
Heb nu +47 health, +47 stamina, 2x +30 one handed damage en +47 magic als enchants. Bij 100 enchanting zal ik helaas een nieuw setjes moeten craften en er dubbele enchants op gooien
SPOILER TAAAGGGGGGGSSSSS
Moest er even uit
Het spel staat redeljk op zichzelf.
Er zijn wel verwijzingen naar de andere delen en dergelijke, maar het is zeker niet essentieel om er van af te weten.
Er zijn wel verwijzingen naar de andere delen en dergelijke, maar het is zeker niet essentieel om er van af te weten.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
De versie van QD Inventory die vandaag uitgekomen is (0.23) kan sorterenVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:46:
[...]
Hij kan volgens mij nog niet sorteren nee, kwestie van tijd
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 26-11-2011 15:47 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Lydia kan maar een max gewicht aan als pakezel, misschien doordat die word overschreden gaat er iets fout?Morrar schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:58:
Hmm zijn er meer mensen die glitches ervaren met inventories? Ik gebruik Lydia als pakezel, maar merk toch dat er veel dingen misgaan. Als ik haar direct items laat oppakken worden die later in het spel vrijwel altijd als 'stolen' gemarkeerd... Daarnaast verdwijnen hele stacks goederen. Ik had 200+ Dwarven Ingots, kijk ik later heeft ze er nog maar 1. Idem met Dwarven Bows; had er 60+ gemaakt, zootje verkocht en de rest aan Lydia gegeven. Paar saves later heeft ze nog maar 1 Dwarven Bow...
Mja je kan haar oneindig veel op laten pakken in command mode... Maar misschien vervalt dat dan op een gegeven moment... Ik heb geen idee.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:50:
[...]
Lydia kan maar een max gewicht aan als pakezel, misschien doordat die word overschreden gaat er iets fout?
Heb die lydia eindelijk gedumpt maar nu belrand uit Solitude genomen.. Veel beter, zelf healing, gebruikt spells, heavy armor en alles goed oor mekaar.. Alleen nu een lekkere bug.. ben een dungeon ingegaan. na een encounter staat ie er lekker bevroren bij, beweegt nog een klein beetje, kan niet meer met hem praten, na rusten precies hetzelfde... reloaden.. nada nop...
Nee, dat werkt alleen bij [Yes] [No] vensters. Wanneer je bijvoorbeeld een Dragon Shout gaat unlocken met een Dragon Soul krijg je een venster met [Ok] [Cancel] en moet je daarop klikken met de muis.Gwildor schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:09:
[...]
Ik speel op de PS3 dus kan dit niet confirmeren, maar ik hoorde dat drukken op Y en N ook werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 26-11-2011 15:56 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Geweldig!!!anandus schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:46:
[...]
De versie van QD Inventory die vandaag uitgekomen is (0.23) kan sorteren
Heeft iemand last van dat die missies niet schalen ?
Toen ik lvl 14 was, waren de meeste missies nog wel enigzins tricky.
Nu ben ik lvl 25, en alles is doodsimpel.
Main quest is pratisch afgerond, maar ik heb nog een miljoen sidequests.
De tegenstand daarin is echter ver te zoeken,
Zonder schildjes gaan ze in 2 slagen dood, met schildjes hoogstens een paar meer.
Terwijl mijn heavy armor mij redelijk veilig houd, fast healing tussendoor is al goed, en ik misschien 1 keer een potion moeten pakken in de laatste 5 lvl's
Equipment die ik heb is gewoon standaard plate. en 2 skysteel axes die je ook gewoon kunt kopen, dus het is niet dat ik overpowerde gear heb ofzo.........
Lijkt wel of alle mobs blijven plakken op lvl20 ofzo.
Is er ergens nog een plek waar ik wat meer tegenstand kan verwachten ?
Zonder schildjes gaan ze in 2 slagen dood, met schildjes hoogstens een paar meer.
Terwijl mijn heavy armor mij redelijk veilig houd, fast healing tussendoor is al goed, en ik misschien 1 keer een potion moeten pakken in de laatste 5 lvl's
Equipment die ik heb is gewoon standaard plate. en 2 skysteel axes die je ook gewoon kunt kopen, dus het is niet dat ik overpowerde gear heb ofzo.........
Lijkt wel of alle mobs blijven plakken op lvl20 ofzo.
[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 26-11-2011 16:25 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Uit startpost:
Hoe schakel je VSync uit?
Open (Mijn) Documenten/My Games/Skyrim/Skyrim.ini. Verander/voeg daar toe: iPresentInterval=0 aan [display].
Verschillende mensen hebben in het officieële forum gemeld dat de klok in het spel van slag raakt van deze Tweak.
Kan iemand vertellen wat er precies fout gaat?
Hoe schakel je VSync uit?
Open (Mijn) Documenten/My Games/Skyrim/Skyrim.ini. Verander/voeg daar toe: iPresentInterval=0 aan [display].
Verschillende mensen hebben in het officieële forum gemeld dat de klok in het spel van slag raakt van deze Tweak.
Kan iemand vertellen wat er precies fout gaat?
Ik vind het niveau van de vijanden ook vrij laag. Ik ben level 20 en heb vooral hoge Archery (68) en Sneak en je ik kan gewoon alle vijanden één voor één kapotmaken vanaf een afstandje. Ik word ook bijna nooit geraakt en hoef zelden een potion te gebruiken.
De meeste dungeons zijn ook kinderlijk eenvoudig. Heeft iemand nog een leuke tip voor een dungeon met redelijk pittige vijanden en waarbij je ook nog een leuk item krijgt als je hem uitspeelt?
De meeste dungeons zijn ook kinderlijk eenvoudig. Heeft iemand nog een leuke tip voor een dungeon met redelijk pittige vijanden en waarbij je ook nog een leuk item krijgt als je hem uitspeelt?
Ziet er uber uit die mods..ik ga ook wat testen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:08:
Voor de mensen die geintresseerd zijn, ik heb een klein filmpje gemaakt hoe het er uitziet op Ultra en hoogste settings, ook een aantal texture mods, INI edits en FXAA Post Process Injector gebruikt. Ik heb nu dus wel een nieuwe computer (eindelijk van mn zwakke laptop af!) maar het is wel een budget gaming pc die me ongeveer 500euro heeft gekost. (Een AMD Athlon II x3 455 3,30ghz CPU en Radeon HD6850 GPU)
[video]
Waar heb je de mods trouwens gehaald?
|2600k|Asus 290|
Skyrim Nexus is dé plek voor modsBullus schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:36:
[...]
Ziet er uber uit die mods..ik ga ook wat testen.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-11-2011 16:46 ]
Ah what the hell. Trouwen lukt niet, krijg steeds de melding "you failed to attend your own wedding", terwijl ik gewoon netjes in de tempel zit te wachten. 
Edit: Het lijk van Uthgerd the Unbroken ligt in de kamer en lijkt het feest te verpesten. Even kijken hoe dit probleem verholpen kan worden.
Edit 2: Resurrect 00091918 werkt niet?
Edit 3: Uiteindelijk opgelost door het lijkt van Uthgerd in een andere kamer te slepen, vervolgens te vragen om een nieuwe bruiloft. Ditmaal bleef Uthgerd netjes weg bij de ceremonie.
Edit: Het lijk van Uthgerd the Unbroken ligt in de kamer en lijkt het feest te verpesten. Even kijken hoe dit probleem verholpen kan worden.
Edit 2: Resurrect 00091918 werkt niet?
Edit 3: Uiteindelijk opgelost door het lijkt van Uthgerd in een andere kamer te slepen, vervolgens te vragen om een nieuwe bruiloft. Ditmaal bleef Uthgerd netjes weg bij de ceremonie.
[ Voor 58% gewijzigd door Kuzma Minin op 26-11-2011 17:19 ]
Water is wel mooier, maar die 2K textures zijn echt te lelijk...Bullus schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:36:
[...]
Ziet er uber uit die mods..ik ga ook wat testen.
Heb ook Belrand, echt een top follower! Cast ook zelf ook nog een familier erbij (wellis waar in 1 slag dood maargoed).Darth Malak schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:55:
Heb die lydia eindelijk gedumpt maar nu belrand uit Solitude genomen.. Veel beter, zelf healing, gebruikt spells, heavy armor en alles goed oor mekaar.. Alleen nu een lekkere bug.. ben een dungeon ingegaan. na een encounter staat ie er lekker bevroren bij, beweegt nog een klein beetje, kan niet meer met hem praten, na rusten precies hetzelfde... reloaden.. nada nop...
Probeer is fasttravel of ontsla hem, je kan hem gratis weer oppikken in soltitude...
Verwijderd
Ik moet ook zeggen dat bijna alle texture mods van Skyrimnexus.com niet goed werken, textures die er niet zijn en dus gewoon ingame dingen zonder textures laat zien. Zag er niet uit en na wat getest heb ik toch de meeste texture mods weg gelaten, ik heb er nog een paar over zoals de Detailed Bodies/Faces/Eyes en de Night Sky mods. Die zien er namelijk wel erg goed uit.Bosmonster schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:17:
[...]
Water is wel mooier, maar die 2K textures zijn echt te lelijk...
Dus je raad de andere mods niet aan, wat je liet zien in het filmpje?
Het water ziet er inderdaad wel mooier uit.
|2600k|Asus 290|
Qua graphics hanteer ik deze guide over het algemeen: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=11
Verwijderd
Die mods uit het filmpje (Skyrim HD - 2K Textures / Realistic Water Textures) zijn wel goed, en die werken ook. Let wel op dat die 2K textures nog niet alle textures heeft geupdate, dus je zal nog veel default textures zien.Bullus schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:33:
Dus je raad de andere mods niet aan, wat je liet zien in het filmpje?
Wat ik alleen had gedaan was nog meer texture mods geinstalleerd, en die werkten gewoon niet goed. Missing textures enzo, maar wellicht gaat het ook gewoon niet goed als je teveel texture mods gebruikt die elkaar dan weer overschrijven enzo.
Oke, ik ben onverslaanbaar geworden! 450 health, 1000+ armor, 120% block, over 100% magic resistance!
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik zou juist het tegenovergestelde willen zeggen, in steden zien de 2K HD textures er echt goed uit, water lijkt daarentegen door de mod wel stroop geworden ofzo.Bosmonster schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:17:
[...]
Water is wel mooier, maar die 2K textures zijn echt te lelijk...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Bij the cure of madness (DB quest) dood ik een troll.. Blijft mn camera ineens hangen in een hoek van de dungeon
Zelfde quest en ook bijna zelfde moment ging mijn follower opeens glitchen. Hij kon alleen nog maar kruipen, het was alsof hij een lam been had (sleepte achter hem aan, en zo kroop hij ook). Zelf hurken en weer opstaan zodat hij zou volgen en of hem ergens laten wachten of zelf wachten etc. hielp allemaal niets. Gelukkig had ik nog save van 5min eerder. Nog steeds geen flauw idee wat er met hem aan de hand was.FranticDJ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:08:
Bij the cure of madness (DB quest) dood ik een troll.. Blijft mn camera ineens hangen in een hoek van de dungeon
Mja ik start de dungeon ff opnieuw denk ik.. Niet super veel werk..Gwildor schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:22:
[...]
Zelfde quest en ook bijna zelfde moment ging mijn follower opeens glitchen. Hij kon alleen nog maar kruipen, het was alsof hij een lam been had (sleepte achter hem aan, en zo kroop hij ook). Zelf hurken en weer opstaan zodat hij zou volgen en of hem ergens laten wachten of zelf wachten etc. hielp allemaal niets. Gelukkig had ik nog save van 5min eerder. Nog steeds geen flauw idee wat er met hem aan de hand was.
Ik ben nog steeds in een hit dood... maar wel net een draak gebackstabbed, ook in een hit doodOggy schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:36:
Oke, ik ben onverslaanbaar geworden! 450 health, 1000+ armor, 120% block, over 100% magic resistance!
Zoeken op 'mouse' in [Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 6SaN schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:23:
Is het mogelijk om mouse smoothing in het menu uit te schakelen?
In de Skyrimprefs.ini kan je dat dus aanpassen
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 26-11-2011 21:32 ]
Verwijderd
Heeft er iemand tips voor mij hoe snel ik een Bound Bow kan krijgen?
Ik heb nu 50 Archery en nu ga ik Conjugation levelen, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk perks gebruiken voor conjugation. Tips?
Ik heb nu 50 Archery en nu ga ik Conjugation levelen, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk perks gebruiken voor conjugation. Tips?
ConjuRationVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:48:
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Voor mij als pure destruction mage is het een backup voor als de magicka op is en ook wat afwisseling van het spell casten steeds. Vanmiddag toevallig een draak gedood met special move van m'n bound sword, dat zag er echt gruwelijk gaaf uitBulls schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:05:
Wat is er zo goed aan bound weapons?
Een bound weapon scheelt tov een echt wapen, omdat je niet steeds het gewicht bij je draagt. Hoe de damage zich verhoudt tot een echt wapen let ik eerlijk gezegd niet zo op. Een echt wapen zal ongetwijfeld sterker zijn, zeker als je verder komt in het spel, maar dan neemt het gewicht ook toe, wat voor een mage weer lastig is.
Klopt het trouwens dat er geen 'feather' effect meer in het spel zit? Dat vond ik altijd wel handig.
[ Voor 35% gewijzigd door Haan op 26-11-2011 22:43 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik denk dat je gewoon de spell tome moet kopen en dan aan de slag gaan? Misschien een puntje in conjuration stoppen voor de 50% reductie.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:48:
Kater? Eerst water, de rest komt later
monnick schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:29:
Ik vind het niveau van de vijanden ook vrij laag. Ik ben level 20 en heb vooral hoge Archery (68) en Sneak en je ik kan gewoon alle vijanden één voor één kapotmaken vanaf een afstandje. Ik word ook bijna nooit geraakt en hoef zelden een potion te gebruiken.
Ehm, ik weet niet op welke difficulty jullie spelen, maar dit kun je gewoon instellen? Settings -> gameplay.heuveltje schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:24:
Heeft iemand last van dat die missies niet schalen ?
[...]
Ik probeer het spel op Master uit te spelen, en een simpele Wolf of Draugr is inmiddels inderdaad met 2/3 klappen van een Dwarven Warhammer dood te krijgen (ik ben level 22 overigens). Maar alles daarboven is pittig en soms zelfs zo lastig dat ik hem 3 of 4x opnieuw moet doen omdat ik dood ga, en alles uit de kast moet halen (shouts, potions, the works) om het voor elkaar te krijgen. Vooral als je er meerdere krijgt. En zonder companion is het uberhaupt niet te doen - bij mij is het in ieder geval zo dat ik in 3 of 4 rake klappen dood ben, en ik een Draugr Wright bijvoorbeeld een keer of 10/20 goed moet raken.
Dus ik denk dat het aan jullie instellingen ligt, je kunt het zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil.
Als je echt tegenstand wil: zet hem op Master, en doe de eerste missie die je bij de Companions krijgt (deze begon ik op lvl 20). Het eindgevecht heeft me minstens een half uur gekost.
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Vraagje, wat vertelt Esbern in
Bij mij is zijn speech bugged waar hij alles heel snel verteld waardoor ik dus niet kan lezen wat hij zegt en ik vind het nogal spijtig om achtergrondinformatie te missen.
Schijnbaar is er een fix voor: YouTube: The Elder Scrolls V: Skyrim Esbern FIXED SOLUTION! Talking and FIXED Subtitles!! maar die zag ik nadat ik gesaved had.
spoiler:
over Riverwood
spoiler:
?Alduin's Wall
Bij mij is zijn speech bugged waar hij alles heel snel verteld waardoor ik dus niet kan lezen wat hij zegt en ik vind het nogal spijtig om achtergrondinformatie te missen.
Schijnbaar is er een fix voor: YouTube: The Elder Scrolls V: Skyrim Esbern FIXED SOLUTION! Talking and FIXED Subtitles!! maar die zag ik nadat ik gesaved had.
Ja, dat had ik zelf ook al bedacht. Maar het gaat me dus puur om het menu. In-game vind ik de muis prima.anandus schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:31:
[...]
Zoeken op 'mouse' in [Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 6
In de Skyrimprefs.ini kan je dat dus aanpassen
@Simon:
Da's ongeveer zoveel als ik weet, en de rest is bijzaak.
spoiler:
Alduin's Wall is gebouwd door de Nords die Alduin de eerste keer versloegen, met als doel om voor de toekomst vast te leggen hoe ze dat heben gedaan. Hij is echter vergeten in de loop der jaren, maar hij weet wel ongeveer waar je hem kan vinden.
Da's ongeveer zoveel als ik weet, en de rest is bijzaak.
[ Voor 23% gewijzigd door Wolfos op 26-11-2011 23:08 ]
Man, ik heb net zo'n EPIC gevecht geleverd dat ik even moet bijkomen. Ben twee keer doodgegaan en 1 keer had mijn hond het loodje gelegd, waarna ik toch weer een savegame ging inlezen (miste hem toch wel
)
Ben verder gegaan met de mainquest waar
Tijdens het gevecht, waarbij ik soms voor m'n leven moest rennen kom ik langs een andere grot waar 2 Hagravens rondlopen die ik nog nooit was tegengekomen. Was ik blij dat ik wat hulp had!. Het gevecht ging allemaal wat moeizaam tot ik in de verte een Fornsworn kamp zag liggen. Ben daar dus als een speer naartoe gerend, wetende dat die ook tegen de draken gaan vechten.
Wat ik dus niet wist dat dat niet een paar mannetjes waren, maar vermoedelijk wel 20. Die gingen dus niet allemaal met de draken vechten maar ook tegen mij. Heb me moeten concentreren op de man tegen man gevechten, ondertussen indien mogelijk de draken ontwijken en regelmatig een healing potion nemen terwijl de pijlen ook om mijn oren vlogen. (geweldig geluid is dat trouwens, whooosshhhhh....., zziiiieeeppp.....).
Soms had je zo'n geweldig overzicht over het gevecht met al die rondrennede mannetjes, overvliegende en vuurspuwende draken, fire bolts en ice spikes van mages die over en weer vlogen. EPIC gezicht.
Uiteindelijk was er nog 1 draak over met een heel klein levensbalkje die ik gemakkelijk met 1 pijl uit zijn lijden verlostte. Daarna de koppen geteld, waarbij we nog steeds met z'n vijfen waren (diepe zucht).
Ben verder gegaan met de mainquest waar
spoiler:
. Kom ik na een fasttravel in de buurt aan (was ooit eens in een grot geweest in die omgeving) begint er een gevecht met 2 Dragons tegelijk.we onderweg zijn naar een Alruin Wall met Delphine, Esbern, Lydia, Meeko (mijn trouwe viervoeter) en ik
spoiler:
.Een Frost Dragon en Elder dragon.
Tijdens het gevecht, waarbij ik soms voor m'n leven moest rennen kom ik langs een andere grot waar 2 Hagravens rondlopen die ik nog nooit was tegengekomen. Was ik blij dat ik wat hulp had!. Het gevecht ging allemaal wat moeizaam tot ik in de verte een Fornsworn kamp zag liggen. Ben daar dus als een speer naartoe gerend, wetende dat die ook tegen de draken gaan vechten.
Wat ik dus niet wist dat dat niet een paar mannetjes waren, maar vermoedelijk wel 20. Die gingen dus niet allemaal met de draken vechten maar ook tegen mij. Heb me moeten concentreren op de man tegen man gevechten, ondertussen indien mogelijk de draken ontwijken en regelmatig een healing potion nemen terwijl de pijlen ook om mijn oren vlogen. (geweldig geluid is dat trouwens, whooosshhhhh....., zziiiieeeppp.....).
Soms had je zo'n geweldig overzicht over het gevecht met al die rondrennede mannetjes, overvliegende en vuurspuwende draken, fire bolts en ice spikes van mages die over en weer vlogen. EPIC gezicht.
Uiteindelijk was er nog 1 draak over met een heel klein levensbalkje die ik gemakkelijk met 1 pijl uit zijn lijden verlostte. Daarna de koppen geteld, waarbij we nog steeds met z'n vijfen waren (diepe zucht).
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Of het goed is weet ik niet, maar ik vind het er heel gaaf uit zienBulls schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:05:
Wat is er zo goed aan bound weapons?
En een voordeel is dat je geen pijlen nodig hebt of hoeft te zoeken, en geen boog hoeft mee te dragen.
Ik ga even kijken of ik de spell ergens kan kopen (Winterhold) en of het dan werkt. Lees op sommige sites dat je Conjuration van 50 nodig hebt en Adept moet zijn.
Volgens mij kun je alle spells gewoon uitvoeren, maar de kosten worden minder met perks. Dus hangt niet van je level af of je ze kunt doen, hooguit je magicka. Sommige zijn vrij duur.
De "blood on the ice" quest is toch wel een van de meest buggy quests die ik ben tegengekomen.
spoiler:
Ik moet de echte moordenaar nu betrappen nadat ik de mage vals beschuldigd had, maar Calixto Corrium blijft in z'n verborgen necromancer ruimte en gaat er niet op uit om iemand opnieuw te vermoorden. Als ik hem in z'n ruimte vermoord gaat hij niet dood.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Alchemy/enchant glitch? Lijkt me niet erg leuk spelen...Oggy schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:36:
Ik heb van m'n eerste character van lvl 42 en bijna de mainquests afgerond even pauze genomen. Het werd te makkelijk met een woodelf met 90 archery. Alles 1 of 2 shotten werd saai. Er zit veeel meer uitdaging in een mage character en ik vind het heerlijk om rond te rennen en firebolts te spammen. Ik had natuurlijk ook de difficulty kunnen verhogen maar ik werd het archery echt een beetje zat.
Nu op lvl 19 met m'n nieuwe character de imperial kant opgegaan en dat voelt niet helemaal lekker. Die Stormcloaks zijn ook niet allemaal zuiver en ik snap wel dat dat hoort, maar die imperials die maar bedriegen en martelen voelt niet bepaald lekker om bij te horen. Er kunnen ook maar weinig bedankjes van af en niemand is er echt van onder de indruk dat ik een dragonborn ben.
Net de missie af dat je een tempel moet bestormen waar ook stormcloaks zijn en in de laatste chest zaten alleen maar juwelen.. Beetje karig. Ik denk dat de game ook lastiger is voor mages omdat er minder vette loot is. Jullie mening?
Nu op lvl 19 met m'n nieuwe character de imperial kant opgegaan en dat voelt niet helemaal lekker. Die Stormcloaks zijn ook niet allemaal zuiver en ik snap wel dat dat hoort, maar die imperials die maar bedriegen en martelen voelt niet bepaald lekker om bij te horen. Er kunnen ook maar weinig bedankjes van af en niemand is er echt van onder de indruk dat ik een dragonborn ben.
Net de missie af dat je een tempel moet bestormen waar ook stormcloaks zijn en in de laatste chest zaten alleen maar juwelen.. Beetje karig. Ik denk dat de game ook lastiger is voor mages omdat er minder vette loot is. Jullie mening?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.