Zo, ik ben zo ondertussen wel een beetje uitgelevelled denk ik. Op 't moment l51 en eigenlijk is de content allemaal wel een beetje triviaal op 't moment. Heb een 'battlemage' of 'spellsword', het is mij niet geheel duidelijk wat nu het beste van toepassing is op mijn char

.
Draag heavy armor (Legendary dragonbone) met op alle stukken twee enchants (merendeels magicka/destro enchants en een paar +health) en gebruik een mix van destruction en conjuration (vooral bound swords). Heel soms ga ik voor sword+board, maar dat is eigenlijk alleen ter afwisseling (en een beetje saai, want de damage output is wat laag

). Dientengevolge heb ik dus smithing, enchanting, conjuration en destruction op 100 en one-handed en heavy armor bijna op honderd. Heavy armor heb ik nog niet op 100 omdat ik een tijdje met de College quest rewards heb gespeeld; mijn enchanting was nog niet op voldoende hoog level om lekker te spelen met heavy armor.. Perks heb ik vooral in de trees die 100 zijn zitten, maar er zitten er ook voldoende in de andere trees (voor bijvoorbeeld magicka regen).
Ik heb vrij vlot Lydia gedropped voor een mage* als follower; die in volledig enchante dragonscale gestopt en probeer zoveel mogelijk staves in haar inventory te droppen. Verder wordt ze eigenlijk vooral als pakezel gebruikt. In den beginne deed ze nog wel vrij veel damage, maar de laatste tijd lijkt ze vooral als een kip zonder kop rond te rennen óf een 2H zwaard uit haar inventory te pakken (pakezel he) en daarmee melee combat te verkiezen boven van op afstand de tegenstand te bombarderen. Ik vind het jammer dat de game niet voorziet in een klein 'keuzemenu' voor een rol die jouw follower kan spelen. Zoals het nu is probeert gewoon iedere follower de zwaarste armor aan te trekken en de grootste twohander te gebruiken. Dat is natuurlijk nogal vreemd als je bewust voor een mage hebt gekozen.
spoiler:*Mijn follower is Ilia uit de darklight tower

In zowel dungeons als daarbuiten kan ik nu gerust als een malle rondrennen en 'spelen' met mijn tegenstanders. Incoming damage is over 't algemeen vrij laag, zeker omdat 't meeste altijd wel physical is. De enige probleemgevallen die ik tegenkom zijn groepen mages die véél lightning damage doen. Meestal staat er dan ook een 'Master Mage' bij en dat zijn toch wel pittige jongens om tegen te vechten ;-). Vaak biedt het summonen van een Dremora Lord dan wel uitkomst, die tankt aardig en doet redelijke damage (en ik vind z'n geschreeuw gewoon erg grappig

).
Nu heb ik begrepen dat level 50 de 'softcap' is voor Skyrim, terwijl je daarna (duidelijk

) nog wel doorlevelled. Naar een 'wiskundig' maximum van level 80. Logischerwijs kan ik dus niet ál de perks die er zijn halen, maar het is dus wél mogelijk om een redelijk aantal verschillende speelstijlen voor één char te hebben. Het opnieuw doorspelen op laag level trekt me dan ook niet zo.
Doen mensen dit opnieuw levellen vooral om ook andere keuzes te maken (als in; roleplaying), of écht om andere specs te spelen?