Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja, met vier Smithing gear pieces en een Blacksmith's Elixir upgrade ik mijn Legendary Daedric Bow en kom ik vervolgens (met vier +45% bow damage enchants op gear) uit op een weapon damage van 395.XyritZz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:58:
[...]
Ik vermoed dat je Legendary Upgrade van 10 niet klopt, dat zal Legendary upgrade zijn met een smithing skill van 100, terwijl je die met enchantments + potions tot ver boven de 100 kan boosten.
Je zal dus om deze giga getallen te krijgen een speciale armor/kledingset voor smithing moeten maken.
Volgens http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Sneak wordt de Sneak damage met perk (dus 3,0x) toegepast op de base damage van je bow inclusief arrow damage zoals zichtbaar in je inventory.
Dus 395 + 24 (Daedric Arrow damage) = 419 × 3 (Sneak multiplier) = 1257. Daar komt vervolgens nog de enchant van 52 Shock damage bij en ik doe doodleuk 1309 damage in één schot. Holy shit.
En dat kan dus nòg hoger door je eigen potions te maken met Alchemy gear en de juiste Alchemy perks. Dan maak je betere Enchanting potions, waarmee je vervolgens nieuwe Alchemy gear maakt, waarmee je weer Enchanting potions maakt, todat je uitkomt op een 32% Enchanting increase...
[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 25-11-2011 04:01 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Verwijderd
Bij elke quest zou je de mogelijkheid moeten hebben om je eigen keuze te maken, nu wordt je geforceerd om kwaadaardig te zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 06:48 ]
Ben nu level 43 en de mainquest nog niet af
Mijn character is te sterk geworden voor het spel denk ik, misschien master nog proberen. Maar een duelwieldpowerattack killt de sterktse bosses in 1 slag...... Had gehoopt dat het iets beter zou schalen naar je level, misschien niet zo sterk als in oblivion maar wel sterker dan het nu is. Lokale wereld bewoners zoals Ice-trolls en giants worden al hard weg geslagen door mijn follower. Mede doordat de character te sterk is gaat er wel wat spel-ervaring verloren, geen enkele situatie is meer uitdagend, doe zelfs geen quicksaves.
Iemand nog een vette questline en faction die je zou moeten volgen? Heb alleen nog maar gequest in whiterun en solitude
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Het ligt eraan hoe je speelt. Ik lees net paar posts hierboven hoe Rone zijn damage probeert de max'en. Dan blijft er inderdaad weinig fun over. Het is wel typisch des Tweakers natuurlijk om dit soort dingen uit te zoeken, maar het zijn in mijn ogen meer exploits (waarmee je je eigen spelplezier bederft).Oggy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 07:17:
Hmm, ben verloren in de skyrim wereldWeet niet zo goed wat ik moet doen.
Ben nu level 43 en de mainquest nog niet afspoiler:draken verhaal lijn wel, faction war nog niet en dragon priest mask heb ik nu 6 van de 8
Mijn character is te sterk geworden voor het spel denk ik, misschien master nog proberen. Maar een duelwieldpowerattack killt de sterktse bosses in 1 slag...... Had gehoopt dat het iets beter zou schalen naar je level, misschien niet zo sterk als in oblivion maar wel sterker dan het nu is. Lokale wereld bewoners zoals Ice-trolls en giants worden al hard weg geslagen door mijn follower. Mede doordat de character te sterk is gaat er wel wat spel-ervaring verloren, geen enkele situatie is meer uitdagend, doe zelfs geen quicksaves.
Iemand nog een vette questline en faction die je zou moeten volgen? Heb alleen nog maar gequest in whiterun en solitudeZit al wel 48 uur in de game en wow wat heb ik veel gereist:) hele map staat vol locations. Had bij stats gekeken en heb al 173 plekken ontdekt.
Ik kies ervoor om als mage te spelen, zonder companions en zonder alchemy en enchanting. Dan blijft alles steeds een leuke uitdaging. Ten minste, ik krijg een boss niet in minder dan 10 schoten met de zwaarste spell neer tot nu toe (lees: bijv. dualcast fireball (50dmg voor single ball)).
[ Voor 4% gewijzigd door Loona35 op 25-11-2011 07:39 ]
Doe ik ook. Ik focus me in mijn eerste playthrough slechts gedeeltelijk op smithing en enchanting en volledig op destruction. Ook lvl ik veelal op magie, nauwelijks op health en helemaal niet op stamina. Krijg ook de indruk dat enchanting en smithing, gecombineerd met potions en gear voor die skills, je outfit nogal OP maken en je dan al veel te snel owned. Als ik een hoger lvl wordt, zal ik ook wel gaan ownen, maar dan draag ik nog steeds maar een robe en geen daedric armour. Zal ik misschien in de tweede (of derde) playthrough wel eens proberen.Loona35 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 07:36:
[...]
Het ligt eraan hoe je speelt. Ik lees net paar posts hierboven hoe Rone zijn damage probeert de max'en. Dan blijft er inderdaad weinig fun over. Het is wel typisch des Tweakers natuurlijk om dit soort dingen uit te zoeken, maar het zijn in mijn ogen meer exploits (waarmee je je eigen spelplezier bederft).
Ik kies ervoor om als mage te spelen, zonder companions en zonder alchemy en enchanting. Dan blijft alles steeds een leuke uitdaging. Ten minste, ik krijg een boss niet in minder dan 10 schoten met de zwaarste spell neer tot nu toe (lees: bijv. dualcast fireball (50dmg voor single ball)).
Ik vind het iig leuk om te lezen hoe OP je jezelf kunt maken met genoeg geld en skill.
Wat is QD dan voor mod?anandus schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:13:
Pfff... 4 dagen op vakantie weg geweest en ben er nu weer helemaal 'uit' qua mods. Gaat snel, meer dan 1000 mods
Ik begrijp dat QD dé musthave mod is? Werkt dat een beetje lekker?
Verwijderd
Niet disenchantable. anders zou je 4 schools of magic naar 60-100% reduction kunnen maken lol...Bosmonster schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 02:19:
[...]
Waarom alleen destruction. Disenchant de Arch-Mage robe, die heeft all magic reduction enchant
oooooh, hoeveel % enchanting potion heb je daar voor gebruikt?Rone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 03:32:
[...]
Ja, met vier Smithing gear pieces en een Blacksmith's Elixir upgrade ik mijn Legendary Daedric Bow en kom ik vervolgens (met vier +45% bow damage enchants op gear) uit op een weapon damage van 395.
Volgens http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Sneak wordt de Sneak damage met perk (dus 3,0x) toegepast op de base damage van je bow inclusief arrow damage zoals zichtbaar in je inventory.
Dus 395 + 24 (Daedric Arrow damage) = 419 × 3 (Sneak multiplier) = 1257. Daar komt vervolgens nog de enchant van 52 Shock damage bij en ik doe doodleuk 1309 damage in één schot. Holy shit.
En dat kan dus nòg hoger door je eigen potions te maken met Alchemy gear en de juiste Alchemy perks. Dan maak je betere Enchanting potions, waarmee je vervolgens nieuwe Alchemy gear maakt, waarmee je weer Enchanting potions maakt, todat je uitkomt op een 32% Enchanting increase...
Oh en over +smithing gear/potions: Vriend van me had het volgende getest.
Deadric Bow
Upgrade met 100 skill en geen gear: +8 damage
Upgrade met 100 skill en 100% van enchanted gear: +15 damage (dit deed vermoeden dat het steeds minder werd)
Upgrade met 100 skill 100% van enchanted gear + 40% van een potion: +29 damage. Dat is dus 14 damage increase bij 140% ten opzichte van 100%. Wat inhoud dat mocht er een 100% blacksmithing potion zijn, en je hebt je hebt een armor set met 130% totaal. Dat het extreem hoog kan worden
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik heb zo'n 40 uur gespeeld, en ben level 18.
maar ik kan me zo maar 3 uur vermaken door rond te lopen en wat wolfjes te slopen.
Nu heb ik wel afentoe ge alt-tabt en ben ik even wat anders gaan doen, maar dat zal nooit heel lang zijn geweest.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
en toen was het weer way past bedtime

Ik ben vrij gericht bezig, maar vermaak me al een dag of 4 met sidequests voor de Thieves Guild. Die kroeg wordt er steeds gezelliger doorDe_Bastaard schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:54:
Het is gewoon verschrikkelijk verslavend! Gisteren weer "eventjes deze quest ... " .... "Eventjes die kant op lopen..."...
en toen was het weer way past bedtime
spoiler:Overigens kwam ik opweg naar Rorikstead een groepje gasten tegen (soort van patrouille), die mij meteen aanvielen met een lading aan magic, en ook zo'n Frost mannetje spawnden. Erg hard te killen en dat "monster" deed ongeveer dezelfde damage als zo'n troll of zelfs Giant. Overdag kwam ik die groep niet tegen, maar kwam ik een draak tegen
Wel leuk dat je een keer in een Guild komt waar ze ook blij zijn met je, niet zoals bij de Companions waar 9 van de 10 NPC's op je zitten te schelden omdat je het niet waard bent bij de Companions te zitten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 06:41:
Ik probeer een good guy te spelen, maar als je niet heel erg voorzichtig bent kan dat in sommige gevallen niet.
spoiler:Tijdens de quest House of Horrors onderzoek je een verlaten huis waar diep verborgen de Daedric prins Molag Bal zit. Op een gegeven moment sta je gevangen in een kooi voor zijn altaar en heb je twee opties. Je kunt zeggen dat je hem nooit wilde helpen of je kunt vragen "You want revenge on Boethiah?". Dat laatste leek me onschuldig en klikte ik om te kijken hoe de dialoog verder zou gaan. Blijkbaar ben je vanaf dat punt al zijn 'minion' en is er geen mogelijkheid meer om de quest als een good-guy te eindigen. Je kunt of de quest niet afmaken en blijft de quest voor de rest van je speeltijd in je quest list houden of je speelt door en hebt geen andere keus dan een priester tot drie keer toe in elkaar te slaan en uiteindelijk dood te maken. Bij de Mehrunes Razor quest is dit wel goed uitgewerkt.
Bij elke quest zou je de mogelijkheid moeten hebben om je eigen keuze te maken, nu wordt je geforceerd om kwaadaardig te zijn.
Bensimpel
Positieve meneer

Het huwelijk was niet eens begonnen en iedereen was boos op mij, zelfs mijn vriendin verliet de zaal verdrietig XD. Ik heb niets gedaan!!
😆 - Denk ook eens om ;)
LOLBensimpel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:36:
WTF momentje.. Wou gaan trouwen met een "vriendin", dus ik ging naar die tempel, eventjes wachten en toen zij dus binnenkwam, spawnde er meteen een dode Lydia samen met haar bij de duur. Lydia had zichzelf vermoord toen ze een trap triggerde en dood ging door het vuur. Omdat ze er bleeft staan natuurlijk
Het huwelijk was niet eens begonnen en iedereen was boos op mij, zelfs mijn vriendin verliet de zaal verdrietig XD. Ik heb niets gedaan!!
Moet je weer naar haar toegaan en vragen of ze weer wil trouwen, heb ik ook gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 25-11-2011 09:39 ]
Ik geloof dat Lydia niet te trouwen is overigens... Jammer hoor, want dat was mijn eerste keus.
Meer mensen die haar als trouwe sidekick gebruiken?
Zo ja, dan herken je dit artikeltje wel; http://www.rockpapershotg...11/21/skyrim-lydia-death/
Bensimpel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:36:
WTF momentje.. Wou gaan trouwen met een "vriendin", dus ik ging naar die tempel, eventjes wachten en toen zij dus binnenkwam, spawnde er meteen een dode Lydia samen met haar bij de duur. Lydia had zichzelf vermoord toen ze een trap triggerde en dood ging door het vuur. Omdat ze er bleeft staan natuurlijk
Huh, wat? Zoeken op internet, kan dat tegenwoordig?
Ja, blijkbaar wel!
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=667
Jammer van dat ontzettend lelijke font.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Awesome op 25-11-2011 09:51 ]
Ik speelde Imperial met 1handed, block, heavy armor en archer. helemaal good en richting imperial army. Aangezien ik toch ook wel het tegenovergestelde wil doen, dus light armor, archery, sneak en wat magic erbij heb ik een Kajit aangemaakt, maar die wordt vrij snel afgemaakt/ontdekt steeds.
Wat is nou een goede om mee te starten als ik me wil toeleggen op archery, sneak, pickpocket, eventueel destruction, als het maar zo evil mogelijk is.
Kajit ziet er al evil uit, Woodelf vind ik zelf wat te lief eruit zien daarvoor.
Ik zoek dus eigenlijk een puur evil caracter, ga uiteraard later ook de thieves guild en dark brotherhood joinen met dat caracter.
Al die keuzes en steeds weer de intro spelen word ik ook niet blij van.
Ik krijg trouwens het idee dat Imperial army goed is en de stormhood?? bad, dus uiteraard start ik daar mijn keuze mee
Alle tips zijn welkom
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mijn wood-elf archer/mage ziet er toch redelijk bad-ass uit. Flinke scars over zijn gezicht en één blind oog. Lekker sikje erbij (nu een masker dus ook redelijk freaky) maakt het af. Je character maakt uiteindelijk heel weinig uit (zoals al eerder besproken). Ga gewoon voor iets dat je er leuk uit vind zien, of een leuke racial perk voor in het begin. Zoek een passende stone uit (thief of mage in jouw geval?) en doe waar je zin in hebt.janus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:56:
Gisteren een nieuw mannetje aangemaakt.
Ik speelde Imperial met 1handed, block, heavy armor en archer. helemaal good en richting imperial army. Aangezien ik toch ook wel het tegenovergestelde wil doen, dus light armor, archery, sneak en wat magic erbij heb ik een Kajit aangemaakt, maar die wordt vrij snel afgemaakt/ontdekt steeds.
Wat is nou een goede om mee te starten als ik me wil toeleggen op archery, sneak, pickpocket, eventueel destruction, als het maar zo evil mogelijk is.
Kajit ziet er al evil uit, Woodelf vind ik zelf wat te lief eruit zien daarvoor.
Ik zoek dus eigenlijk een puur evil caracter, ga uiteraard later ook de thieves guild en dark brotherhood joinen met dat caracter.
Al die keuzes en steeds weer de intro spelen word ik ook niet blij van.
Ik krijg trouwens het idee dat Imperial army goed is en de stormhood?? bad, dus uiteraard start ik daar mijn keuze mee
Alle tips zijn welkom
Als je een vlak voor karakter select een save maakt, en iedere keer als je opnieuw wil starten die save pakt?
de sneak bonus is ook lekker voor het begin.
Ik merkte namelijk dat ik bij mijn imperial op een gegeven moment niet meer mee kwam, omdat ik teveel lukraak perks had gepakt die ik leuk vind.
Wil met mijn volgende echt gaan rp'en op bepaalde skils. rude doen tegen iedereen, iedereen leeg jatten, vermoorden, etc.
Misschien even een template maken daarvoor
Hmmm nog niet aan gedachtD-rez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:00:
Ideetje!
Als je een vlak voor karakter select een save maakt, en iedere keer als je opnieuw wil starten die save pakt?
Evil kun je ook zelf invulling aan geven, je noemt nu sneaky zijn en iedereen leeg jatten maar als je iedereen als Orc Berserker de pan in hakt ben je ook evil. Voor het leegjatten van een lijk heb je geen sneak skills nodigjanus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:03:
Ja idd doen waar ik zin in heb, alleen welke skills passen nou echt goed bij evil? Archer +10 van woodelf is wel lekker natuurlijk om sneaky te spelen vanaf het begin.
de sneak bonus is ook lekker voor het begin.
Ik merkte namelijk dat ik bij mijn imperial op een gegeven moment niet meer mee kwam, omdat ik teveel lukraak perks had gepakt die ik leuk vind.
Wil met mijn volgende echt gaan rp'en op bepaalde skils. rude doen tegen iedereen, iedereen leeg jatten, vermoorden, etc.
Misschien even een template maken daarvoor
Ik speel zelf als woodelf en ben er erg happy mee, let wel op: De power om dieren bevriend te krijgen heb je alleen op low level wat aan. Zodra je high level bent is dat nutteloos want je tegenstanders zullen je huisdiertje met 1 klap omleggen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Zo ook heb je bijna niets aan de Khajit racial : night eye. Het zicht wordt er niet veel beter op en je hebt eigenlijk bijna altijd wel genoeg licht (ook moet je de skill aan je ability knop binden, dus je kan niet een shout en nighteye ge-equiped hebben)XyritZz schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:09:
[...]
Evil kun je ook zelf invulling aan geven, je noemt nu sneaky zijn en iedereen leeg jatten maar als je iedereen als Orc Berserker de pan in hakt ben je ook evil. Voor het leegjatten van een lijk heb je geen sneak skills nodig.
Ik speel zelf als woodelf en ben er erg happy mee, let wel op: De power om dieren bevriend te krijgen heb je alleen op low level wat aan. Zodra je high level bent is dat nutteloos want je tegenstanders zullen je huisdiertje met 1 klap omleggen.
Lijkt me ook wel handig als je een beest tegenkomt welke je niet aan kunt?XyritZz schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:09:
[...]
Evil kun je ook zelf invulling aan geven, je noemt nu sneaky zijn en iedereen leeg jatten maar als je iedereen als Orc Berserker de pan in hakt ben je ook evil. Voor het leegjatten van een lijk heb je geen sneak skills nodig.
Volgens mij werkt je power bij beesten tot level 6, die kun je al vrij snel aan dus op die manier heb je er alleen op level 1 ofzo iets aankloos2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:16:
[...]
Lijkt me ook wel handig als je een beest tegenkomt welke je niet aan kunt?
Ik heb het niet geprobeerd, maar het enige beest dat ik niet aan kon low level was de ice troll die je tegen komt bij het beklimmen van de berg. Ik vermoed dat die te high-level is om met deze power te beïnvloeden.
Heb dat in het begin vaak met Sabre Cats gedaan. Zoals met de meeste van die racials zijn ze in het begin wel fijn, maar later in de game heb je sterkere spells/potions.kloos2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:16:
[...]
Lijkt me ook wel handig als je een beest tegenkomt welke je niet aan kunt?
Klopt, maar ik zie evil toch meer als sluipen, stelen, op afstand omleggen, beetje destruction erbij, wat alchemy om giftige pijlen te maken (kan dat eigenlijk?)XyritZz schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:09:
[...]
Dus dat wordt dan ongeacht de race : sneak, archery, alchemy, destruction, 1 handed, light armor, pickpocket, security.
Wat zou ik daar nog bij kunnen doen om het gebalanceerd te houden? oftewel mocht ik ze met mijn pijltje niet om kunnen leggen ik wel een paar klappen aankan, of ze op een andere manier snel om kan leggen?
Nog een paar draken omgelegd. Daarnaast tijdens het lopen naar bovenstaande stad, bij een paar plekken geweest waarvan een kasteel waar ik aardig geowned werd.
Een dwergen ruine en een orc fort. Best mooi om te zien allemaal.
Ik wil ook zoiets maken, maar dan zonder light armor, in plaats daarvan Alteration armor spell? Of ben ik dan vaak insta-death?janus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:19:
[...]
Klopt, maar ik zie evil toch meer als sluipen, stelen, op afstand omleggen, beetje destruction erbij, wat alchemy om giftige pijlen te maken (kan dat eigenlijk?)
Dus dat wordt dan ongeacht de race : sneak, archery, alchemy, destruction, 1 handed, light armor, pickpocket, security.
Wat zou ik daar nog bij kunnen doen om het gebalanceerd te houden? oftewel mocht ik ze met mijn pijltje niet om kunnen leggen ik wel een paar klappen aankan, of ze op een andere manier snel om kan leggen?
Sneak, Alchemy voor poisons, Pickpocket (poison in iemand zak stoppen), Archery (pijlen met poison). Als pijlen niet genoeg zijn, of ze zijn met meerdere wil ik er poison daggers bij, of Destruction om het af te maken. Lijkt me ook wel leuk om Speech erbij te nemen, past wel bij het karakter. Sneaky, mensen ompraten, poisons, etc.
Ik heb ongeveer hetzelfde, maar om de klappen op te vangen heb ik gekozen voor Heavy Armor. (Op high level krijg je perks die de nadelen ongedaan maken). Daarnaast is Blocking ook wel een handige om te trainen, ook zonder perks daarin te investeren gaat het op den duur veel damage tegenhouden en als je perks over hebt is het effect hiervan nog erg te versterken.janus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:19:
[...]
Klopt, maar ik zie evil toch meer als sluipen, stelen, op afstand omleggen, beetje destruction erbij, wat alchemy om giftige pijlen te maken (kan dat eigenlijk?)
Smithing zou ik ook niet willen missen, of je nu heavy of light armor gaat kiezen, de mogelijkheid om het te verbeteren is een zeer handige en makkelijke boost voor zowel je armor als je weapons.
Als je poisoned arrow niet werkt (ja, dat kan), dan kun je altijd je destruction gebruiken. Paar perks unlocken (augmented flames e.d.) of toch maar one/two-handed...janus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:19:
[...]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nee je kan er maar 1 schot mee doen. Ik gebruik het vooral bij sneak attacks met me thief.SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:28:
Werkt gif aanbrengen op een boog nou alleen op het eerstvolgende schot dat je ermee afvuurt of kun je met 1 dosis gif meerdere schoten doen?
Kost het dan 1 potion per pijl?
Ik wil namelijk one handed, archery, smithing, heavy armor en sneak trainen (en enchanting als dat ook nog lukt). Is dit te veel en moet ik er een schrappen of heb ik hier wel genoeg perks voor om dit rustig door te levelen?
Dat ligt er aan welke posion je gebruikt maar je kan behoorlijk krachtige vinden of maken als je alchemy hoog genoeg is. En ja het kost 1 potje per pijlkloos2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:31:
Hmm, dat is wel een beetje jammer. Voegt het wel veel damage toe dan?
Hangt van je poison af, maar kan best wel wat toevoegen. 1 poison per pijl, maar (zie boven). Poison kan je gemakkelijk zelf maken dus kost je niet veel. Damage health is een best veelvoorkomend effect bij ingredienten. Ook zijn poisons best wel te looten. Ik gebruik het niet vaak, maar wel als er veel enemies zijn om er snel één of twee neer te leggen vorodat ze dichtbij komen. Ook wekaness to magicka of fire en dan met destruction afmaken die hap!kloos2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:31:
[ Voor 3% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 25-11-2011 10:36 ]
Op zich kan je poisons wel heel goedkoop zelf maken natuurlijk als je alle plantjes etc meepakt.kloos2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:31:
Dus sneak, security, pickpocket, destruction, archery, light armor/alteration, 1 handed, block (zonder perks) en smithing voor mijn latere glass armor en upgrades.
Eventueel ook enchanting er nog bij, om hele mooie bogen/armor te maken.
Idd Poison daggers passen ook wel bij zo'n caracter.
speech is ook niet verkeerd om erbij te doen om het geheel af te maken.
hmmm is dat haalbaar of kom ik dan perks te kort?
En dat alles dan op een Kajit of woodelf. waarvan alleen het gebin wat verschil maakt. de een sneakt beter en de ander schiet beter
Dat is wel veel. Ik zou (een beetje als in Oblivion) enkele major skills gebruiken en wat meer minor skills. Dus bijv sneak, destruction, archery, light armour en one handed als majors en daar dus ook de meeste perks in te unlocken en de rest als minors. Dan de vraag: levelen op magicka, health of stamina? Ik zou voor je archery voor in de latere levels op stamina levelen en in het begin vooral op magicka; dan kun je al snel de goede destruction spells gebruiken. Wanneer je merkt dat het nodig wordt ook op health levelen...janus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:36:
[...]
Op zich kan je poisons wel heel goedkoop zelf maken natuurlijk als je alle plantjes etc meepakt.
Dus sneak, security, pickpocket, destruction, archery, light armor/alteration, 1 handed, block (zonder perks) en smithing voor mijn latere glass armor en upgrades.
Eventueel ook enchanting er nog bij, om hele mooie bogen/armor te maken.
Idd Poison daggers passen ook wel bij zo'n caracter.
speech is ook niet verkeerd om erbij te doen om het geheel af te maken.
hmmm is dat haalbaar of kom ik dan perks te kort?
En dat alles dan op een Kajit of woodelf. waarvan alleen het gebin wat verschil maakt. de een sneakt beter en de ander schiet beter
Gewoon doorlevelen, aangezien je 'pas' level 21 bent (ik was lvl 48 toen ik alle sidequests en main quest afgerond had). met 48 perks kun je een hoop en dan heb ik nog een aantal skills amper gebruikt welke erg makkelijk te levelen zijn waardoor je makkelijk xp krijgt om zo perks te gebruik voor de dingen die je echt wilt.microoo schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:33:
Toch nog even een vraag aan mensen die al wat verder zijn. Ik ben nu level 21 en zit me druk te maken dat ik te weinig perks heb.
Ik wil namelijk one handed, archery, smithing, heavy armor en sneak trainen (en enchanting als dat ook nog lukt). Is dit te veel en moet ik er een schrappen of heb ik hier wel genoeg perks voor om dit rustig door te levelen?
Hou er rekening mee dat hoe hoger je skill level de meer je die skill moet gebruiken om te levelen.. Bij archery met skill level 89 zijn het bijna 30k 'increases' (dus pijlen afschieten?) En het is afhankelijk van je tegenstanders dus moeilijkere tegenstanders geen meer 'skill increase' dan een simpele bandit ofzo.
Zelf heb ik ook gewoon zoveel mogelijk lopen sneaken ookal was het helemaal niet nodig zo ook met 'alteration' dus flink wat mage light en dat soort spul casten.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Skill req: 40
Perk Req: Backstab
Sneak attacks with bows do 3x damage
Is dat dan bovenop de 2x die je standaard hebt, of is het slechts een upgrade van +1x? Dan is het namelijk voor mij niet echt de moeite.
Gelukkig staat eronder:hyptonize schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:50:
[...]
Huh, wat? Zoeken op internet, kan dat tegenwoordig?
Ja, blijkbaar wel!
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=667
Jammer van dat ontzettend lelijke font.
Dus het hangt er vanaf welk mod je geïnstalleerd hebt.The font is the one I am using, as far as I can tell the mod should be made in a way, that it will automatically take whatever font you are using
Bij mij ziet het er zo uit, ik gebruik de default font (Ik heb even de ingredient-pagina gepakt zodat ik niets spoil : ) :
Het is trouwens echt een hele fijne mod, Kilometers beter dan de standaard inventory.
Er wordt nog wel aan gewerkt, maar ik vind het prima bruikbaar
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-11-2011 10:51 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Alle sidequests en nog maar 48? Ten eerste geloof ik niet dat je alle sidequests hebt afgerond, want ik ben 44 en heb er nog een heeeeele boel staan en ik weet dat ik er 100+ nog niet heb geaccepteerd.prutser001 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:41:
[...]
Gewoon doorlevelen, aangezien je 'pas' level 21 bent (ik was lvl 48 toen ik alle sidequests en main quest afgerond had).
Omdat ik sneak op 80 heb + talenten + sneak gear ben ik vaak onzichtbaar zelfs als ze vlak langs me lopen terwijl ik ze blijven beschieten met pijlen, best handig.
@ het hierboven geposte verhaal van Lydia: ge-wel-dig. Ik schoot Lydia per ongeluk dood bij een missie en liet het maar zo, het was een lastig gevecht en ze was al niet briljant behulpzaam. Ik heb sindsdien als companion die Nord woman uit Riften gehad en die is vele malen sterker, al heeft ze wel de neiging na mijn eerste sneak-shot met getrokken wapen naar binnen te rennen. Vind ik niet erg, ze overleeft het altijd en ik blijf gewoon onzichtbaar doorschieten.
Ja dat is +1x maar het is het wel waard hoor het is soms net dat beetje om ze in 1 shot te killen of niet.D-rez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:49:
Deadly Aim Perk:
Is dat dan bovenop de 2x die je standaard hebt, of is het slechts een upgrade van +1x? Dan is het namelijk voor mij niet echt de moeite.
In totaal 3x, dus een upgrade van 1. Heb hem gelijk genomen, want maakt vaak het veschil van one-hit kill of toch nog je zwaard moeten gebruiken...D-rez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:49:
Deadly Aim Perk:
In Skyrim bestaan minor en major skills niet meer. Alle skills worden hetzelfde behandelt en tellen allemaal mee voor het levelen.NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:39:
[...]
Dat is wel veel. Ik zou (een beetje als in Oblivion) enkele major skills gebruiken en wat meer minor skills. Dus bijv sneak, destruction, archery, light armour en one handed als majors en daar dus ook de meeste perks in te unlocken en de rest als minors. Dan de vraag: levelen op magicka, health of stamina? Ik zou voor je archery voor in de latere levels op stamina levelen en in het begin vooral op magicka; dan kun je al snel de goede destruction spells gebruiken. Wanneer je merkt dat het nodig wordt ook op health levelen...
[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 25-11-2011 10:51 ]
...dat weet ik...EnigmaNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:51:
[...]
In Skyrim bestaan minor en major skills niet meer.
Daarom zeg ik dat het slim is om je skills toch een beetje zo in te delen; namelijk skills kiezen die je belangrijk vind, deze lvlen en daarin de meeste perks steken. Als je dat niet doet, haal je van geen enkele skill de sterkste perks.
http://uk.ign.com/builds/...5010000321000000000510001
Ik ben meer een melee-type speler en wil altijd beste weapons en gear, dus ik denk heavy armor, one handed, enchanting en smithing. Magic ben ik niet zo van en de rest zoals pickpocket, block, etc, vind ik niet zo nuttig voor mijn speelstijl. Heb nu nog 3 skill points over, zit te twijfelen waar ik deze in moet doen.
Of gaat dat nog gewoon goed.
Ik heb mijzelf meermaal's ge-TCL'd (Noclip) omdat ik ergens vast zat achter een sten OID. Achievements blijf ik gewoon netjes halen op steam.Arunia schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:55:
Ik heb met die console "cheat" gezorgd dat punten van een aantal perks afgehaald zijn, maar toegevoegd aan een andere. Heeft dit nog problemen met het behalen van Achievments?
Of dit ook opgaat voor het toevoegen van items/perks weet ik niet..
Verwijderd
In andere Bethesda games op dezelfde engine schakelt dat het behalen achievements uit tot je de game .exe opnieuw start. (als je gaat cheaten/console, gewoon even afsluiten en opnieuw starten vanuit Steam, dan gaat het goed)Arunia schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:55:
Ik heb met die console "cheat" gezorgd dat punten van een aantal perks afgehaald zijn, maar toegevoegd aan een andere. Heeft dit nog problemen met het behalen van Achievments?
hmm, Ik ben in principe mage, dus wil zo min mogelijk in andere perktree's steken.NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:51:
[...]
In totaal 3x, dus een upgrade van 1. Heb hem gelijk genomen, want maakt vaak het veschil van one-hit kill of toch nog je zwaard moeten gebruiken...
heeft deze mod effect op je save games, het ziet er namelijk erg handig uit, scheeld een hoop scroll werk.anandus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:49:
[...]
Gelukkig staat eronder:
[...]
Dus het hangt er vanaf welk mod je geïnstalleerd hebt.
Bij mij ziet het er zo uit, ik gebruik de default font (Ik heb even de ingredient-pagina gepakt zodat ik niets spoil : ) :
[afbeelding]
Het is trouwens echt een hele fijne mod, Kilometers beter dan de standaard inventory.
Er wordt nog wel aan gewerkt, maar ik vind het prima bruikbaar
Ik ook en als er een perk in zou zitten voor fireball sneak damage oid zou ik die zeker nemen. Echter, ik gebruik in dungeons toch vaak mn boog voor de eerste hit op afstand en met 3x damage heb je de meeste 'normale' enemies wel neer. Is mooi als je een hele dungeon kan uitmoorden zonder dat men je ook maar gezien heeftD-rez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:00:
[...]
hmm, Ik ben in principe mage, dus wil zo min mogelijk in andere perktree's steken.
Hoe weet je dat? Skyrim is tot nu toe de enige game die deze engine gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:59:
[...]
In andere Bethesda games op dezelfde engine schakelt dat het behalen achievements uit tot je de game .exe opnieuw start. (als je gaat cheaten/console, gewoon even afsluiten en opnieuw starten vanuit Steam, dan gaat het goed)
Nee hoor. Deze engine is geïntroduceerd met Oblivion en ook in Fallout 3 en Fallout New Vegas gebruikt.hyptonize schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:05:
[...]
Hoe weet je dat? Skyrim is tot nu toe de enige game die deze engine gebruikt.
Precies, is echt een merkbaar verschil. Heb ook +80% damage nu met de perks dus dan wordt het verschil groter en groter. Kost wel een perk of 5 in totaal maargoed, dat heb ik er wel voor over!NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:51:
[...]
In totaal 3x, dus een upgrade van 1. Heb hem gelijk genomen, want maakt vaak het veschil van one-hit kill of toch nog je zwaard moeten gebruiken...
Het enige verschil tussen de Oblivion engine en de engine in Skyrim is het grafische gedeelte. De rest is identiek aan elkaar.hyptonize schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:05:
[...]
Hoe weet je dat? Skyrim is tot nu toe de enige game die deze engine gebruikt.
Skyrim is gewoon Gamebyro maar dan met een nieuwe Grafische engine, en deze hebben ze nu "Creation" genoemt.
Zie ook:
Wikipedia: Gamebryo
1
2
3
4
5
6
7
| The Elder Scrolls III: Morrowind 2002 Windows, Xbox Bethesda Game Studios Bethesda Game Studios, ZeniMax Media The Elder Scrolls IV: Oblivion 2006 Windows, Xbox 360, PlayStation 3 Bethesda Game Studios Bethesda Game Studios, Bethesda Softworks The Elder Scrolls V: Skyrim* 2011 Windows, Xbox 360, PlayStation 3 Bethesda Game Studios Bethesda Game Studios, Bethesda Softworks * Engine Modded, Given new name in version release. |
[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 25-11-2011 11:08 ]
De enige manier waarop dat een beetje kan is punten in Illustion steken, daar zit als het goed is een perk in die silent casting mogelijk maakt. ik denk dat je dan X2 hit met je spells maar weet het niet zeker.NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:05:
[...]
Ik ook en als er een perk in zou zitten voor fireball sneak damage oid zou ik die zeker nemen. Echter, ik gebruik in dungeons toch vaak mn boog voor de eerste hit op afstand en met 3x damage heb je de meeste 'normale' enemies wel neer. Is mooi als je een hele dungeon kan uitmoorden zonder dat men je ook maar gezien heeft
edit: voorbeeldje van een mage met hoge sneak en silent casting:
[ Voor 8% gewijzigd door Jarrean op 25-11-2011 11:09 ]
Is niet zo (nagekeken in die IGN-tool) Klopt ja, alleen krijg je volgens mij helemaal geen sneak damage met spells...Jarrean schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:06:
[...]
De enige manier waarop dat een beetje kan is punten in Illustion steken, daar zit als het goed is een perk in die silent casting mogelijk maakt. ik denk dat je dan X2 hit met je spells maar weet het niet zeker.
edit: voorbeeldje van een mage met hoge sneak en silent casting:
[ Voor 3% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 25-11-2011 11:11 ]
Hmm, in dat geval is het vooral handig om geen klappen te hoeven vangen, wat als mage best handig kan zijn.NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:10:
[...]
Is niet zo (nagekeken in die IGN-tool) Klopt ja, alleen krijg je volgens mij helemaal geen sneak damage met spells...
Dat weet ik niet. Er wordt aangeraden om voor de zekerheid een savegame van voor de mod te bewaren.ArgantosNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:01:
[...]
heeft deze mod effect op je save games, het ziet er namelijk erg handig uit, scheeld een hoop scroll werk.
Ik zal zo even een savegame met mod maken, daarna de mod uischakelen en dan kijken of ik de save gewoon kan laden.
(Maar eerst even een kopje koffie halen, prioriteiten, hè?
Er is ook een uitgebreidere scripting engine. Maar niets schrikbarends.D4NG3R schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:06:
[...]
Het enige verschil tussen de Oblivion engine en de engine in Skyrim is het grafische gedeelte. De rest is identiek aan elkaar.
Sneaken als mage is zonde van je tijd en perks. Je kunt beter wat puntjes in alteration steken en Ebonyflesh regelen.Jarrean schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:12:
[...]
Hmm, in dat geval is het vooral handig om geen klappen te hoeven vangen, wat als mage best handig kan zijn.
EnigmaNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:13:
[...]Sneaken als mage is zonde van je tijd en perks. Je kunt beter wat puntjes in alteration steken en Ebonyflesh regelen.
Wat is dat?
Edit: Ebonyflesh is an Expert level Alteration spell. It increases the caster's armor rating by 100 points for 60 seconds
[ Voor 52% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 25-11-2011 11:19 ]
Wat Ebonyflesh is? Een armor spell voor magesNoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:14:
Ik zag in reacties van dat filmpje (quiet mage thingy) dat als je een poison in iemands inventory stopt door hem te pickpocketing, hij geraakt wordt door dat poison. heeft iemand hier in de praktijk ervaring mee?
[...]Sneaken als mage is zonde van je tijd en perks. Je kunt beter wat puntjes in alteration steken en Ebonyflesh regelen.
Wat is dat?
je krijgt geen sneak dmg met spells, maar, hij kreeg wel een sneak skill up in het begin toen hij raakte met die spell. Wat doet vermoeden dat de game mechanics dit wel als "sneak attack" ziet en zo je sneak kan levelenNoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:10:
[...]
Is niet zo (nagekeken in die IGN-tool) Klopt ja, alleen krijg je volgens mij helemaal geen sneak damage met spells...
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Natuurlijk is de engine verder ook wel uitgebreid (Bugfixes, nieuwe functies e.d), maar niet op een dusdanig niveau dat ik het een compleet nieuwe engine durf te noemenanandus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:13:
[...]
Er is ook een uitgebreidere scripting engine. Maar niets schrikbarends.
Dat ze op de E3 en andere events zeiden "Complete new engine" vind ik dan weer wat minder.. Maar eigelijk had ik bij de eerste gameplay videos al zoiets van: Hmm. Dit is gamebyro maar dan met een nieuwe grafische engine
Ik vind het zelf ook wat jammer dat je geen sneak attacks kan doen als mage. Ik houd me wel koest omdat ik vaak wel met een boog een sneak attack probeer te doen, maar daarna ga ik direct over op (dual) fireball en/of lesser ward (Greater ward blokked wellistwaar 2x zoveel damage, maar kost me ook 89 magicka per sec VS 13 magicka per sec.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 25-11-2011 11:23 ]
Mooi stukje inderdaad, kon er erg om lachen XDHTT-Thalan schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:50:
Ik ben nu level 31 en ben dus wél een Nord (cold resistance ftw) maar speel een sneaky archer type. Ik heb nu een glass bow, improved, met een stamina/health damage van 10 punten erop, met glass arrows. Inclusief de 3x sneak dmg bonus kan ik de meeste mobs one-shotten (een troll of bear meestal in 2 schoten) dus ik voel me redelijk sterk.
Omdat ik sneak op 80 heb + talenten + sneak gear ben ik vaak onzichtbaar zelfs als ze vlak langs me lopen terwijl ik ze blijven beschieten met pijlen, best handig.
@ het hierboven geposte verhaal van Lydia: ge-wel-dig. Ik schoot Lydia per ongeluk dood bij een missie en liet het maar zo, het was een lastig gevecht en ze was al niet briljant behulpzaam. Ik heb sindsdien als companion die Nord woman uit Riften gehad en die is vele malen sterker, al heeft ze wel de neiging na mijn eerste sneak-shot met getrokken wapen naar binnen te rennen. Vind ik niet erg, ze overleeft het altijd en ik blijf gewoon onzichtbaar doorschieten.
Dacht dat die poison alleen werkte met een bepaalde perk uit de pickpocket tree?NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:14:
Ik zag in reacties van dat filmpje (quiet mage thingy) dat als je een poison in iemands inventory stopt door hem te pickpocketen, hij geraakt wordt door dat poison. heeft iemand hier in de praktijk ervaring mee?
Wat is dat?
Edit: Ebonyflesh is an Expert level Alteration spell. It increases the caster's armor rating by 100 points for 60 seconds
Geeft voor zover ik kan zien geen p[roblemen. Met de mod weer uitgeschakeld kon ik gewoon met mijn savegame verder, geen issues, oude inventory zit er weer.anandus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:13:
[...]
Ik zal zo even een savegame met mod maken, daarna de mod uischakelen en dan kijken of ik de save gewoon kan laden.
bedankt voor het testen, zo vriendelijk die mede skyrim verslaafdeanandus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:31:
[...]
Geeft voor zover ik kan zien geen p[roblemen. Met de mod weer uitgeschakeld kon ik gewoon met mijn savegame verder, geen issues, oude inventory zit er weer.
Verwijderd
Gisteren een e-mail gestuurd en kreeg te horen dat er geen voorraad was, en dat hij ook geen zicht had, wanneer er wel voorraad zou komen.
Maar ik zie dat er eigenlijk nergens wat op voorraad is
Weten jullie hier misschien meer over?
Ja wij hebben alle voorraden opgekocht.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:52:
Weten jullie hier misschien meer over?
Overigens wel de (voor zover) standaard versie.
[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 25-11-2011 11:57 ]
armor spells zijn bar nutteloos, ik ben 37 en loop rond in archmage robes en kan makelijk een paar klappen en shouts van een draak aanEnigmaNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:18:
[...]
Wat Ebonyflesh is? Een armor spell voor mages
Ik heb daar de 11de besteld, ook nog niets. Er is over het algemeen weinig geleverd lijkt het. De fysieke winkels hebben ze wel liggen (afgelopen weekend in meerdere winkels gezien), wel iets duurder uiteraard. Hoewel de prijs bij Pro Gamestore ook beduidend lager was toen ik bestelde.
Dus als jet het snel wilt zou ik een fysieke winkel zoeken. En anders is het volgens mij maar afwachten.
En dan klagen ze dat pc games niet verkopen... zucht, moet je wel iets maken om te verkopen...
Zit even op de wiki te kijken.NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:39:
[...]
Dat is wel veel. Ik zou (een beetje als in Oblivion) enkele major skills gebruiken en wat meer minor skills. Dus bijv sneak, destruction, archery, light armour en one handed als majors en daar dus ook de meeste perks in te unlocken en de rest als minors. Dan de vraag: levelen op magicka, health of stamina? Ik zou voor je archery voor in de latere levels op stamina levelen en in het begin vooral op magicka; dan kun je al snel de goede destruction spells gebruiken. Wanneer je merkt dat het nodig wordt ook op health levelen...
Aangezien ik met mijn volgende sessie echt wil gaan Roleplayen zit ik nu te twijfelen tussen Argonian, wood elf en Kajit.
Dit zal waarschijnlijk alleen in het begin van de game uitmaken toch? en dan bedoel ik de eerste 3/4 levels.
Of zijn er ook tussen de verschillende rassen nog vetes/likes en dislikes? (zou wel leuk zijn in Roleplaying)
Gisteren bijvoorbeeld kwam ik ergens op een bergpad op weg naar een dragon wall een soort van turret tegen, die een ice spell op me knalde zodra ik in het zicht kwam. Die 'turrets' gebruiken een soul gem die je kunt pakken, dan werkt de turret niet meer. Nou, ik kwam niet eens in de buurt, werd meteen ge1shot. Na een paar pogingen (wards, whirlwind sprint, stealth, frost resist) geprobeerd via become ethereal, loop gewoon naar die turret en pak de soul gem. Ding schiet wel op me tijdens het naderen maar haalt niks uit!
Verder natuurlijk gewoon erg cool om van bergen af te springen.
De Babbelbox vraagt u vandaag: waarvoor hebt u welke dragon shouts al gebruikt?
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-11-2011 12:07 ]
De Nords hebben lang oorlog gehad met Elven, dus als Wood Elf krijg je soms nog wel een smerige opmerking naar je hoofd geslingerd. Mede daardoor heb ik nog geen keuze gemaakt tussen Stormcloaks of Imperials.janus_freggel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:05:
[...]
Zit even op de wiki te kijken.
Aangezien ik met mijn volgende sessie echt wil gaan Roleplayen zit ik nu te twijfelen tussen Argonian, wood elf en Kajit.
Dit zal waarschijnlijk alleen in het begin van de game uitmaken toch? en dan bedoel ik de eerste 3/4 levels.
Of zijn er ook tussen de verschillende rassen nog vetes/likes en dislikes? (zou wel leuk zijn in Roleplaying)
Imperials wilden me doden, Stormcloaks zijn Nords en haten mij als Elf. Denk dat ik de Imperials maar vergeef voor hun foutje, want zodra ik in Windhelm dat kasteel binnen loop en die opper Stormcloak begint tegen me te praten dan krijg ik direct de neiging z'n kop af te hakken.
Yup, het is niet zozeer de base armor, maar de verbetering die je krijgt als je met +smithing enchants en potions nog een keer je deadric spul verbetert. Dan krijg je echt enorm sterke wapens. Ik heb er nieteens enchants op zitten (die paar punten extra damage boeien niet). Melee damage doet me helemaal niks. Ik heb alleen 'maar' 260 HP ofzo dus met magic damage moet ik nog ff uitkijken.NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:32:
Doe ik ook. Ik focus me in mijn eerste playthrough slechts gedeeltelijk op smithing en enchanting en volledig op destruction. Ook lvl ik veelal op magie, nauwelijks op health en helemaal niet op stamina. Krijg ook de indruk dat enchanting en smithing, gecombineerd met potions en gear voor die skills, je outfit nogal OP maken en je dan al veel te snel owned.
Met bonus iets van 300 armor ofzo toch? In m'n dragonbone set heb ik toch wel iets van 500 ofzo, zonder shield.
Doh! Die ben ik ook tegengekomen maar had helemaal niet aan die shout gedacht! Heb het zelf met een fireresist potion gedaan maar.SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:06:
Wat ik trouwens een briljante dragon shout vind is become ethereal. Kun je lekker creatief gebruiken.
Gisteren bijvoorbeeld kwam ik ergens op een bergpad op weg naar een dragon wall een soort van turret tegen, die een ice spell op me knalde zodra ik in het zicht kwam. Die 'turrets' gebruiken een soul gem die je kunt pakken, dan werkt de turret niet meer. Nou, ik kwam niet eens in de buurt, werd meteen ge1shot. Na een paar pogingen (wards, whirlwind sprint, stealth, frost resist) geprobeerd via become ethereal, loop gewoon naar die turret en pak de soul gem. Ding schiet wel op me tijdens het naderen maar haalt niks uit!
Verder natuurlijk gewoon erg cool om van bergen af te springen.
De Babbelbox vraagt u vandaag: waarvoor hebt u welke dragon shouts al gebruikt?
[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 25-11-2011 12:17 ]
https://niels.nu
Voor elke smerige opmerking die ik krijg jat ik hun zakken leeg en krijgen ze een poison terug, terwijl ik gewoon lief tegen ze blijf lachenXyritZz schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:09:
[...]
De Nords hebben lang oorlog gehad met Elven, dus als Wood Elf krijg je soms nog wel een smerige opmerking naar je hoofd geslingerd. Mede daardoor heb ik nog geen keuze gemaakt tussen Stormcloaks of Imperials.
Imperials wilden me doden, Stormcloaks zijn Nords en haten mij als Elf. Denk dat ik de Imperials maar vergeef voor hun foutje, want zodra ik in Windhelm dat kasteel binnen loop en die opper Stormcloak begint tegen me te praten dan krijg ik direct de neiging z'n kop af te hakken.
Ik neig wel naar woodelf
Briljant stukje!OxyDrokz schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:41:
Mooi verhaal weer!
Ik geloof dat Lydia niet te trouwen is overigens... Jammer hoor, want dat was mijn eerste keus.
Meer mensen die haar als trouwe sidekick gebruiken?
Zo ja, dan herken je dit artikeltje wel; http://www.rockpapershotg...11/21/skyrim-lydia-death/
[...]
Stuk toffer dan mijn eerste char Muninn de boze Nord in plate armor + 2 hander
in dat overzichtje is het de onderste perkNoUseWhatsoever schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:14:
Ik zag in reacties van dat filmpje (quiet mage thingy) dat als je een poison in iemands inventory stopt door hem te pickpocketen, hij geraakt wordt door dat poison. heeft iemand hier in de praktijk ervaring mee?
Wat is dat?
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Pickpocket
Dat wordt mijn tweede playthrough denk ik, een sneaky archer&backstab bastard. Nu speel ik destro, fireball-in-your-face. En heavy armor + dual wield of 2H komt ook nog wel een keer. Grappig dat die combo me nu het minste trekt, terwijl ik Morrowind/Oblivion altijd juist zo gespeeld heb (heavy armor + 2H) en de rest me niet zo kon boeien.roodbwoy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:13:
Mijn character met full archery en stealth + bound bow, invisibility spell & silent casting met daarnaast de double backstab dmg gear is EEN BEEST! Meeste backstabs zijn instakill, bound bow ziet er super nice uit en doet dikke damage zonder dat ik verschillende soorten arrow bij me hoef te hebben. Invisibility zorgt voor extra tactiek wanneer ik een kamer met mobs moet uitschakelen
Stuk toffer dan mijn eerste char Muninn de boze Nord in plate armor + 2 hander
Op zich past dat ook wel bij Fully ranged natuurlijk..... hmmmm lastig.
roodbwoy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:20:
[...]
spoiler:conjuration lvl 50 en dan kopen bij die conjuration mage in de mage tower. Je kan conjuration extreem snel levelen (net zoals alle andere magic crap) door bij en mob in de buurt de spells te doen.
Is welke books beschikbaar zijn afhankelijk van je magic level?roodbwoy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:20:
spoiler:conjuration lvl 50 en dan kopen bij die conjuration mage in de mage tower. Je kan conjuration extreem snel levelen (net zoals alle andere magic crap) door bij en mob in de buurt de spells te doen.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:22:
[...]
spoiler:Gewoon een bound item ofzo chain casten terwijl je in de buurt van een hostile mob bent? Gaat dat zoveel sneller dan zonder die mob in de buurt?
Jups... de books worden pas beschikbaar als je de juiste skill-lvl voor de betreffende spel hebt.Hydra schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:24:
[...]
Is welke books beschikbaar zijn afhankelijk van je magic level?
Ze loopt dus ook niet meer met me mee enzo, maar ik alleen maar arrows op hem aan het verspillen.
Je kunt haar sowieso stoppen door een paar pijlen in haar hoofd te schietendtech schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:27:
Net getrained met Valkir in het begin van de companions quest, maar nu blijft Lydia hem maar aanvallen! Weet iemand hoe ik haar kan stoppen?
Ze loopt dus ook niet meer met me mee enzo, maar ik alleen maar arrows op hem aan het verspillen.
Dit topic is gesloten.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.