• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:51:
[...]

De gameplay an sich hoeft niet heel moeilijk te zijn (zelf instelbaar zeg maar) maar games worden gewoon te simpel gemaakt. Zoals het simplificeren van armor sets (en dus limiteren van aanpasbaarheid) en het simplificeren van levelen en skills (verwijderen van acrobatics en mysticism bijv.), dat hoeft van mij niet.
Dat zeiden ze bij de overgang van morrowind naar oblivion toch ook. Mij boeit het persoonlijk niks, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor veel mensen een issue is.

Ik zou zeggen ontwikkel zelf zo een game/ probeer een beweging op de gang te krijgen die dit aanklaagt. Maar ik denk dat sinds gamen mainstream is geworden, de trend verder zal gezet worden. Niemand gaat 50miljoen vergokken op iets waarvan men niet zeker is dat het werkt, of waarvan de kans er is dat men de hele franchise de nek omdraait

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:22:
[...]

Veel van de gameplay > graphics voorstanders doen net alsof graphics niks toevoegen aan de gameplay ervaring. Ik vind dat echt de grootste onzin. Graphics zijn wel degelijk belangrijk. Juist bij een fantasie game. Hoe mooier de graphics hoe beter ze hun visie in beeld kunnen brengen!

Games moeten geweldige gameplay én graphics hebben. Kiezen is kut.

Helaas worden de huidige ontwikkelingen nogal afgeremd door de verouderde consoles, ik hoop dat wanneer de volgende generatie er is de graphics (en gameplay) weer enorm vooruit gaan!

Ik hoop ook dat ze ooit weer eens terug gaan naar complexere games. Tegenwoordig moet het allemaal simpel en makkelijk. Skyrim heeft hier ook last van. Armor is gesimplificeerd (nog erger dan in Oblivion) en skills ook.
Ik vind de graphics op zich goed genoeg. Wat ik jammer vind zijn de animaties. Daar kon echt heel wat aan verbeterd worden. Characters lopen tegenwoordig wel echt de trap op, maar stappen nog steeds door de treden heen etc.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:56:
[...]

Dat zeiden ze bij de overgang van morrowind naar oblivion toch ook. Mij boeit het persoonlijk niks, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor veel mensen een issue is.

Ik zou zeggen ontwikkel zelf zo een game/ probeer een beweging op de gang te krijgen die dit aanklaagt. Maar ik denk dat sinds gamen mainstream is geworden, de trend verder zal gezet worden. Niemand gaat 50miljoen vergokken op iets waarvan men niet zeker is dat het werkt, of waarvan de kans er is dat men de hele franchise de nek omdraait
Ze moeten gewoon de trend onderbreken. Games worden steeds simpeler gemaakt om iedereen en hun moeder aan het spelen te krijgen. Over 20 jaar spelen we een spel waarbij je nog maar op 1 knop hoeft te drukken voor ALLE acties. Springen met A, schieten met A, praten met mensen met A etc. "vette gameplay" heb je dan :)

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
hyptonize schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:59:
[...]
Ik vind de graphics op zich goed genoeg. Wat ik jammer vind zijn de animaties. Daar kon echt heel wat aan verbeterd worden. Characters lopen tegenwoordig wel echt de trap op, maar stappen nog steeds door de treden heen etc.
Ik vind het erg jammer dat de gezichtsexpressies totaal niet te zien zijn, hierdoor wordt het toch moeilijk om in sommige quests in te leven. Het gesprek met Cicero bvb klinkt heel leuk, maar zijn gezicht vertrekt gewoon niet. Zo ook bij een paar quests waarbij je twee geliefden bij elkaar brengt, klinkt heel leuk maar het ziet er kil uit..

Verwijderd

Jarrean schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:01:
[...]

Ik vind het erg jammer dat de gezichtsexpressies totaal niet te zien zijn, hierdoor wordt het toch moeilijk om in sommige quests in te leven. Het gesprek met Cicero bvb klinkt heel leuk, maar zijn gezicht vertrekt gewoon niet. Zo ook bij een paar quests waarbij je twee geliefden bij elkaar brengt, klinkt heel leuk maar het ziet er kil uit..
Jammerlijk één van de vele concessies om een 10GB+ game in een 6GB format te releasen...

• Tarkin
EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:59:
[...]

Ze moeten gewoon de trend onderbreken. Games worden steeds simpeler gemaakt om iedereen en hun moeder aan het spelen te krijgen. Over 20 jaar spelen we een spel waarbij je nog maar op 1 knop hoeft te drukken voor ALLE acties. Springen met A, schieten met A, praten met mensen met A etc. "vette gameplay" heb je dan :)
spellen zoals supermario, daar moet je misschien 5 knoppen induwen. Wil je zeggen dat dat geen vette gameplay is en dat het supergemakkelijk is? Ik vind het allemaal wat kort door de bocht.

Ik ga zeker niet ontkennen dat er verschillende (negatieve) trends aan de gang zijn, zoals het actiefilm game (denk aan MW serie), Vroeger speelde ik ook heel graag een single player FPS, maar tegenwoordig geraak ik er gefrustreerd van omdat het allemaal zo hectisch is. Denk aan MoHAA of Half life 2, veel leuker om te spelen in tegenstelling tot MW serie (persoonlijke mening).

Maar er zijn nog genoeg games die best wel moeilijk zijn om te spelen, misschien zelfs evenveel als vroeger, maar de blockbusters zijn nu eenmaal simpeler en simpeler aan het worden. Zeggen dat dat niet kan is zeggen dat hollywood vanaf nu enkel maar arthouse films mag maken. Dat gaat ook niet gebeuren hoor

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:56:
Ik zou zeggen ontwikkel zelf zo een game
:')
Dooddoener van de eeuw. :')

Overigens wel jammer dat wapens niet om te smelten zijn.
Maar aan de andere kant, dan zou je het kunnen omsmelten, smithen, omsmelten, smithen etc.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-10 15:03
Zit zeker wat in dat gaming steeds meer casual wordt, maar een game als Skyrim is nog steeds relatief complex als je het hele spectrum bekijkt. Als je de meeste 14-jarige Farmville-meisjes achter dit spel zet, zullen ze de vele aspecten niet snappen, er niet goed in zijn en er ook niks aan vinden (even generaliserend). Daarnaast zijn er nog altijd wel verfijnde, diepgaande games, alleen worden die een stuk toegankelijker en gestroomlijnder gemaakt. En dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Bijvoorbeeld Starcraft 2: prima te spelen zonder veel voorkennis, maar met een diepgaande balans en tactieken. Voor hoge moeilijkheidsgraad is ook nog steeds ruimte, in games als Dark Souls. Dus casual gaming hoeft niet heel erg te zijn; de essentie van de meeste genres blijft wel behouden, het wordt allemaal een stuk toegankelijker voor mensen met weinig tijd en er is alsnog best wat complexiteit te vinden als je ernaar zoekt. Bovendien: Als alle games te simpel dreigen te worden, dan zal er altijd wel een (nieuwe) ontwikkelaar opstaan om weer eens een ervaring als Baldur's Gate of Knights of the Old Republic neer te zetten.

En over de graphics: Laten we het erop houden dat graphics zeker iets toevoegen, vernieuwend kunnen werken en nieuwe genres / gameplay-mogelijkheden kunnen toevoegen, maar dat het alsnog altijd ondergeschikt blijft aan de andere elementen van een game. Zeker belangrijk dus, maar een game wordt zelden verpest door slechte graphics.

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
geert1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:07:
En over de graphics: Laten we het erop houden dat graphics zeker iets toevoegen, vernieuwend kunnen werken en nieuwe genres / gameplay-mogelijkheden kunnen toevoegen, maar dat het alsnog altijd ondergeschikt blijft aan de andere elementen van een game. Zeker belangrijk dus, maar een game wordt zelden verpest door slechte graphics.
Mee eens, maar als het eruit had gezien als morrowind denk ik dat meer dan de helft van de spelers het niet eens had geprobeert.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Tarkin
hexta schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:07:
[...]

:')
Dooddoener van de eeuw. :')

Overigens wel jammer dat wapens niet om te smelten zijn.
Maar aan de andere kant, dan zou je het kunnen omsmelten, smithen, omsmelten, smithen etc.
ik weet het, ik kon het mij niet laten. Maar in de geest van dit spel, een mod om armor apart te maken, een mod om wapens om te smelten. Juist bij een TES game is dit allemaal mogelijk. prachtig toch

Verwijderd

Soms is het versimpelen van een game niet zo ernstig. Er is geklaag over hoe simpel het is om armor te craften etc. maar een Daedric armor met volle enchants Legendary maken kost je zeker uren aan questen, craften, enchanten etc. Heb er nu zeker 6-7 uur in zitten en ben nog niet klaar met mijn set tot het laatste punt brengen.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
(jarig!)
waar kan je eigenlijk je total playtime zien? ik denk dat er voor mij inmiddels ook al een uurtje of 25 in zit :)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Wat een meesterlijk spel is het ook, alleen:
Ik dacht gister even wat sidequests afronden, en ipv dat ik het een en ander afrond, zit ik ineens bij the thiefs guild met nog meer side quests... help ik kan door de bomen het bos niet meer zien :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:38:
[...]
LMFAO 8)7

Dus per jouw definitie zijn alle PS3 games beter dan Legend of Zelda Ocarina of Time, Crysis beter dan alle games ervoor (en nog vele erna) alleen maar omdat het er beter uitziet?
Volgens mij schrijft hij alleen dat grafische vooruitgang een verbetering in de gameplay is, niet dat betere graphics de enige meetbare metric van gameplay is. En hij heeft gelijk: een spel dat hetzelfde doet maar er beter uitziet ís vooruitgang, omdat het oog ook wat wil, en het verschil tussen de werelden in zeg Duke3D en Quake aan de ééne kant en Oblivion en S.T.A.L.K.E.R. aan de andere kant is vooral gigantisch door de veel betere graphics. Alle vier goeie spellen, maar alleen in de mooie games slenter je wat door de wereld om van het uitzicht te genieten. De sfeerverbetering die je met betere graphics kunt bewerkstelligen afschrijven als irrelevant is behalve dom en kortzichtig ook onrealistisch.
Gast, ga toch fietsen met je getroll.
Ik geloof dat niet hij degene is die aan het trollen is...

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-10 17:34
Flghter1982 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:13:
waar kan je eigenlijk je total playtime zien? ik denk dat er voor mij inmiddels ook al een uurtje of 25 in zit :)
Dat kan je zien in het load-savegame menu.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• EnigmaNL
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:06:
[...]

spellen zoals supermario, daar moet je misschien 5 knoppen induwen. Wil je zeggen dat dat geen vette gameplay is en dat het supergemakkelijk is? Ik vind het allemaal wat kort door de bocht.

Ik ga zeker niet ontkennen dat er verschillende (negatieve) trends aan de gang zijn, zoals het actiefilm game (denk aan MW serie), Vroeger speelde ik ook heel graag een single player FPS, maar tegenwoordig geraak ik er gefrustreerd van omdat het allemaal zo hectisch is. Denk aan MoHAA of Half life 2, veel leuker om te spelen in tegenstelling tot MW serie (persoonlijke mening).

Maar er zijn nog genoeg games die best wel moeilijk zijn om te spelen, misschien zelfs evenveel als vroeger, maar de blockbusters zijn nu eenmaal simpeler en simpeler aan het worden. Zeggen dat dat niet kan is zeggen dat hollywood vanaf nu enkel maar arthouse films mag maken. Dat gaat ook niet gebeuren hoor
Super Mario... Tja dat is wel een héél ander genre natuurlijk. Die games hebben een simplistische besturing en opzet nodig omdat anders kinderen ze niet meer kunnen spelen. Persoonlijk vind ik Mario geen vette gameplay hebben. Simpel spel waar ik mijn tijd niet in ga stoppen.

RPG's zijn geen kinderspellen en mogen best wat meer "denk-inzet" verwachten van mensen vind ik. Morrwind bijvoorbeeld, je moest daar wel even je best doen om te begrijpen hoe het allemaal werkt maar in ruil daarvoor kreeg je wel veel diepgang en het gevoel dat je echt in die wereld zit. In moderne games moet het voor iedereen te begrijpen zijn en ik vind dat de game ervaring daar slechter van wordt. In Skyrim kun je bijvoorbeeld zelf geen spells meer maken, dat vind ik een enorm gemis.

Je ziet het ook bij Mass Effect. Deel 1 was nog een echte RPG, al iets aan de magere kant maar het was een RPG. Deel 2 is eigenlijk niets meer dan een shooter met heel lichtelijk wat RPG elementjes erin verwerkt.

Je ziet het zelfs bij spellen zoals Fable...

Oblivion was al simpeler van opzet dan Morrowind, Skyrim is nog erger geworden...

Maar laten we weer OT gaan :)

P.s. ik wil niet zeggen dat Skyrim zuigt, ik vind het juist een vette game, alleen jammer dat het wat diepgang mist.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hey, maar, je hebt dus geen key om even snel van spell of wapen te veranderen? Alles moet via het favorite menu? (sowieso is de interface bestwel om te huilen en staat tot geen vergelijking met de qualiteit van het spel, imho)

[ Voor 33% gewijzigd door maratropa op 24-11-2011 10:24 ]

specs

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:30
maratropa schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:23:
Hey, maar, je hebt dus geen key om even snel van spell of wapen te veranderen? Alles moet via het favorite menu? (sowieso is de interface bestwel om te huilen en staat tot geen vergelijking met de qualiteit van het spel, imho)
Yep dat klopt. Op de console werkt dit opzich prima, ik kan me alleen voorstellen dat ik op de pc lastig kan zijn deze optie is duidelijk voor de console bedacht net als de rest van de interface..

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Je kunt vanuit het favorites menu hotkeys toewijzen aan wapens/spells.
Onder de toetsen 1 t/m 0.

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 20:56

Noq

Weet niet of je speelt op console of pc, maar op de pc slecteer je de items die je als Favourite wilt hebben. Wanneer je nu weer in-game bent, ga je naar het Favourite menu (Q als default) en ga je staan op het item dat je wilt hotkeyen. Je kan hotkeyen met 1 tot en met 8.

• manmetdehamer
Noq schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:27:
[...]

Weet niet of je speelt op console of pc, maar op de pc slecteer je de items die je als Favourite wilt hebben. Wanneer je nu weer in-game bent, ga je naar het Favourite menu (Q als default) en ga je staan op het item dat je wilt hotkeyen. Je kan hotkeyen met 1 tot en met 8.
ah dan werkt het op de pc toch nog makkelijker als op de console :P
Ik snap niet waarom ze niet iets hebben gemaakt dat je met de dpad kunt switchen tussen wapens en spells ><

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30
manmetdehamer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:28:
[...]

ah dan werkt het op de pc toch nog makkelijker als op de console :P
Ik snap niet waarom ze niet iets hebben gemaakt dat je met de dpad kunt switchen tussen wapens en spells ><
Je hebt op de console 2 shortcut keys. Links/rechts op de DPAD ingedrukt houden een seconde in je favourite list.

• Dj Neo Ziggy
Noq schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:27:
[...]

hier heb ik me echt helemaal kapot naar gezocht. Als het nou ook nog met een scrollwheel kan...
Verder had ik wel een vreemde grafische bug.
Bij de exit van de thiefsguild werden alle blaadjes van de bomen 10x zo groot en blauw

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
O+

specs

EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:51:
[...]

Dat komt maar door 1 ding. Multiplatform. Als ze deze game enkel en alleen voor de PC hadden gemaakt (met bijbehorende engine), had hij er veel beter uit gezien. Een beetje game PC kan veel mooiere graphics op het scherm toveren. Met de huidige engine moet je bijvoorbeeld voor exterior shadows kiezen voor scherpe schaduwen of schaduwen in de verte. Als je in de ini files de schaduwen scherper maakt worden ze steeds minder ver gerendered.

[...]
Daar kunnen we nog veel discussie over hebben, maar feit is dat consoles niet meer gaan verdwijnen en we er mee zullen moeten leren leven. Zonder consoles was elke game een stapje vooruit, nu met de consoles wordt er eens in de 8 jaar ofzo een grote sprong gemaakt en daarna blijft alles weer een beetje hetzelfde.

Feit blijft dat Skyrim een stap(je) vooruit is vanaf Oblivion gezien, en voor mij is de sfeer die de game heeft belangrijker dan pure graphics. Ik ben in Skyrim al een paar keer op het puntje van de bank gaan zitten omdat er stof van het plafond van een dungeon naar beneden viel, zulk soort kleine dingen misten in Oblivion en dat zijn wel echt simpele maar goede toevoegingen.
De gameplay an sich hoeft niet heel moeilijk te zijn (zelf instelbaar zeg maar) maar games worden gewoon te simpel gemaakt. Zoals het simplificeren van armor sets (en dus limiteren van aanpasbaarheid) en het simplificeren van levelen en skills (verwijderen van acrobatics en mysticism bijv.), dat hoeft van mij niet.
Het schrappen van Acrobatics en Mysticism vind ik niet zo'n ramp (hoewel het springen op wateroppervlak leuk was), wat ik erger vind is dat fout levellen nu onmogelijk is geworden. In Oblivion kon je echt underpowered raken door verkeerde keuzes te maken, bij Skyrim heb je dat niet. Je kunt alleen verkeerde perks kiezen, maar ach who cares want de gemiddelde speler krijgt toch zeker 30 perks om te kiezen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:29:
[...]

hier heb ik me echt helemaal kapot naar gezocht. Als het nou ook nog met een scrollwheel kan...
Verder had ik wel een vreemde grafische bug.
Bij de exit van de thiefsguild werden alle blaadjes van de bomen 10x zo groot en blauw
Je had niet toevallig paddestoelen gesnoept? :P
Zonder consoles was elke game een stapje vooruit, nu met de consoles wordt er eens in de 8 jaar ofzo een grote sprong gemaakt en daarna blijft alles weer een beetje hetzelfde.
Onzin. Ook op de consoles wordt enorme vooruitgang geboekt. Nog steeds na een aantal jaar. Kijk bijvoorbeeld naar Uncharted 3, die er echt oogverblindend uitziet. Of LA Noire met de zeer realistische gezichtsanimaties.

Er wordt juist veel meer moeite gestopt in de laatste druppel performance uit het apparaat te trekken, terwijl op de PC games vaak maar misschien de helft van je werkelijke performance gebruiken (o.a. door de enorme DirectX overhead).

Verder zit veel vernieuwing niet alleen in het grafische aspect, maar ook in mechanics, UI, gameplay, etc.

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 24-11-2011 10:34 ]

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
manmetdehamer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:25:
[...]

Yep dat klopt. Op de console werkt dit opzich prima, ik kan me alleen voorstellen dat ik op de pc lastig kan zijn deze optie is duidelijk voor de console bedacht net als de rest van de interface..
Afgezien van ´t feit dat je 1-8 kan toewijzen aan 8 favorites (open favorites, selecteer degene die je wilt toewijzen en druk op een cijfer);

Hebben meer mensen er last van dat je niet zowel links als rechts kan veranderen via de favorites? Als ik mijn ps/3 controller (als xbox controller) aansluit, gebruik ik de triggers om zowel links als rechts gemakkelijk te selecteren. Incinerate links en wall of flames rechts kan ik selecteren door de linker trigger op incinerate te gebruiken en de rechter trigger voor wall of flames. Echter, met de muis kan ik klikken wat ik wil, ik kan alleen maar links toewijzen..

Nu los ik dit op door m'n favs aan 1-8 toe te wijzen, twee maal op 1 (incinerate) te rammen en één maal op 2 (wall). Maar voor combinaties die ik minder vaak gebruik is dit dan weer niet mogelijk.. Het lijkt me dat ik ook met lmb en rmb dit moet kunnen doen, maar wellicht is het bugged..

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-10 00:00

Pablo

Rito pls

volgens mij wordt dit opgelost in de aankomende patch

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• Dj Neo Ziggy
Bosmonster schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:30:
[...]

[...]

Onzin. Ook op de consoles wordt enorme vooruitgang geboekt. Nog steeds na een aantal jaar. Kijk bijvoorbeeld naar Uncharted 3, die er echt oogverblindend uitziet. Of LA Noire met de zeer realistische gezichtsanimaties.
ik zal even een foto uploaden. Want na 1 boom begonnen ze te klonen

• Pablo

Pablo

Rito pls

die paddenstoelen moet ik ook hebben !

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik begin dat geneuzel over de grafische vooruitgang wel een beetje zat te raken. Skyrim is gewoon VEEL mooier dan Oblivion en ik heb mening 'wow' momentje gehad. Natuurlijk zijn er wat mindere puntjes maar die heeft iedere game en kunnen we het daar gewoon eens een dag niet over hebben? :)

https://niels.nu

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:15:
[...]

Volgens mij schrijft hij alleen dat grafische vooruitgang een verbetering in de gameplay is.
Maar volgens jouw post dus niet waar, je noemt strict uitzonderingen.

Grafische vooruitgang hoeft NIETS bij te dragen aan verbetering in de gameplay. Zou Ocarina of Time betere gameplay hebben als er anti-aliasing in zit? Nee. Was de remake van Super Mario op de SNES beter omdat Mario nu rond was ipv vierkant? Nee. Het blijft hetzelfde spel en de gameplay veranderd er niet aan.

• Pablo

Pablo

Rito pls

Ik vindt het spel onwijs episch !
ik heb op me pc alles op ultra staan en vindt dit een verbluffend mooie game !

Dus ik denk dat als mensen "klagen'' over de grafische kwaliteit dat die mensen gewoon even hun hardware moeten optimaliseren of niet ? ?;p

• Tarkin
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:36:
[...]

Grafische vooruitgang hoeft NIETS bij te dragen aan verbetering in de gameplay. Zou Ocarina of Time betere gameplay hebben als er anti-aliasing in zit? Nee. Was de remake van Super Mario op de SNES beter omdat Mario nu rond was ipv vierkant? Nee. Het blijft hetzelfde spel en de gameplay veranderd er niet aan.
maar de spelervaring wordt wel beter natuurlijk

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 21:20
R.plas schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:39:
Ik vindt het spel onwijs episch !
ik heb op me pc alles op ultra staan en vindt dit een verbluffend mooie game !

Dus ik denk dat als mensen "klagen'' over de grafische kwaliteit dat die mensen gewoon even hun hardware moeten optimaliseren of niet ? ?;p
Nee hoor, ga maar eens ergens tegenaan staan. ziet er niet al te mooi uit,
Ik heb daar geen problemen mee, anderen blijkbaar wel lol :D

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik heb zowel Morrowind, als Oblivion en deze game gespeeld. En ik moet zeggen. Ik ben erg blij dat al die meuk van 10 verschillende stats, repairen van gear etc er niet meer in zit. Het huidige systeem van no bullshit en de focus op exploren, en story en minder of je wel de juiste stats hebt of een random iets maakt met blacksmithing. Maar gewoon gericht ergens mee bezig zijn. Heerlijk. Misschien word ik oud, maar dat extreme hardcore alleen voor de echte die-hards hoeft van mij ook niet. Al vermaak ik me prima met Dark Souls.

Zoals Skyrim nu is vind ik het vele malen beter dan oblivion en morrowind. Het gevoel van vrijheid is er nog steeds en exploren blijft leuk :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd

ye-roon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:41:
Ik heb zowel Morrowind, als Oblivion en deze game gespeeld. En ik moet zeggen. Ik ben erg blij dat al die meuk van 10 verschillende stats, repairen van gear etc er niet meer in zit. Het huidige systeem van no bullshit en de focus op exploren, en story en minder of je wel de juiste stats hebt of een random iets maakt met blacksmithing. Maar gewoon gericht ergens mee bezig zijn. Heerlijk. Misschien word ik oud, maar dat extreme hardcore alleen voor de echte die-hards hoeft van mij ook niet. Al vermaak ik me prima met Dark Souls.

Zoals Skyrim nu is vind ik het vele malen beter dan oblivion en morrowind. Het gevoel van vrijheid is er nog steeds en exploren blijft leuk :)
+veel

Mensen vergissen zich in het verschil tussen simplificatie en stroomlijnen.

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10 09:32
Ik vind het juist een prachtig spel, en dat komt niet zozeer om het alleen maar grafische pracht en praal is. Sommige textures zijn niet al te mooi van dichtbij. Het is juist de sfeer die neergezet wordt waardoor ik het een van de mooiste spellen vind. Die mist in een moeras of de wolken die om een berg heenhangen zetten mijn inziens echt een heel erg mooi beeld neer

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:36:
[...]

De spelervaring van OoT zou zeker beter worden als de graphics mooier zijn. Ik zou een HD remake van OoT ook met open armen ontvangen!

Overigens is OoT niet perfect als het op gameplay aan komt. Camera controls zuigen hard :)
Bosmonster schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:30:
[...]

[...]

Er wordt juist veel meer moeite gestopt in de laatste druppel performance uit het apparaat te trekken, terwijl op de PC games vaak maar misschien de helft van je werkelijke performance gebruiken (o.a. door de enorme DirectX overhead).

Verder zit veel vernieuwing niet alleen in het grafische aspect, maar ook in mechanics, UI, gameplay, etc.
Gedeeltelijk mee eens, wat ik probeerde aan te geven is dat grafisch er geen grote sprongen worden gemaakt zodra het plafond van de consoles is bereikt. Met nieuwe consoles duurt het inderdaad weer even totdat het maximale eruit gehaald kan worden, en dan is er nog wel vooruitgang.

Feit blijft dat revolutionaire graphics moeten wachten tot de volgende generatie consoles, tot die tijd blijven consoles en vooral de Xbox (die max 9GB per disc heeft) gewoon de grote beperkende factor voor multiplatform games.

Overigens vind ik het opofferen van elke vorm van vrijheid om een game grafisch erg mooi te maken geen vooruitgang, Uncharted 3 komt bij mij dus ook m'n PS3 niet in.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 23:25
Skyrim is op zich best een prachtige game, alleen moet je wel tweaken om alles uit de engine te halen. Een beetje game PC kan met gemak alles trekken, wat je met de engine doet. Met Custom Ini file (Met alle LOD lvls omhoog en grafische effecten op high) haal je nog met gemak een acceptabele framerate. Daarnaast nog een PostFX mod erover heen met Sharpen, Technicolor en Bloom en het is een wereld van verschil. Over een tijdje nog nieuwe texturepacks en de game haalt met gemak een 9.5 op grafisch niveau. Enige waar ik me een beetje aan erger is dat je het laatste LoD level nergens kan disablen.

• manmetdehamer
XyritZz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:44:
[...]

Gedeeltelijk mee eens, wat ik probeerde aan te geven is dat grafisch er geen grote sprongen worden gemaakt zodra het plafond van de consoles is bereikt. Met nieuwe consoles duurt het inderdaad weer even totdat het maximale eruit gehaald kan worden, en dan is er nog wel vooruitgang.

Feit blijft dat revolutionaire graphics moeten wachten tot de volgende generatie consoles, tot die tijd blijven consoles en vooral de Xbox (die max 9GB per disc heeft) gewoon de grote beperkende factor voor multiplatform games.

Overigens vind ik het opofferen van elke vorm van vrijheid om een game grafisch erg mooi te maken geen vooruitgang, Uncharted 3 komt bij mij dus ook m'n PS3 niet in.
Ondanks dat ik Uncharted 2 wel een keer of 6 opnieuw gespeeld heb op alle moeilijkheids niveaus wacht ik dit keer ook met kopen todat deel 3 een stuk goedkoper geworden is. tot die tijd vermaak ik me lekker met SKYRIM :D

• Tarkin
XyritZz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:44:
[...]

het grappige is, toen ik in 2001 mijn eerste pc kocht, dit de helft was van mijn harde schijf. Gek hoe het toch allemaal kan veranderen. Juist daarom vind ik het prachtig dat skyrim een gigantisch grote wereld kan maken die toch op "maar 6GB past". Sommige ontwikkelaars moeten eens wat meer met het less is more principe werken, want dit is (net als de run naar een snellere cpu, met daarbij grotere elektriciteitskosten) onhoudbaar aan het worden

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Waarom de discussie over betere graphics én dus betere gameplay?
Wanneer de graphics beter zijn heb je een over het algemeen een leukere/betere SPEELERVARING.
Mensen vergeten blijkbaar dat gameplay en speelervaring twee totaal verschillende dingen zijn.

Overigens heb ik me ook uren vermaakt met Zork.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:43:
[...]

De spelervaring van OoT zou zeker beter worden als de graphics mooier zijn. Ik zou een HD remake van OoT ook met open armen ontvangen!

Overigens is OoT niet perfect als het op gameplay aan komt. Camera controls zuigen hard :)
Gameplay != spelervaring. Vandaar dat graphics helemaal niet ermee te maken hebben.

---

Gameplay is a term used to describe the interactive aspects of game design. An alternative name for gameplay that is finding favor with academics is game mechanics, however, it can be argued that gameplay and game mechanics are different concepts. Gameplay is what distinguishes a game from a non-interactive medium such as a book or film through the interaction with the game by the player. Often the game designer will seek to provide challenges for players through the design of game mechanics that it is hoped to be found entertaining by the player. Key concepts in gameplay design are:

The presence of an environment.
The ability for objects within the environment to change.
Rules governing changes of state of objects—such as position—in response to the state of other objects and/or decisions made by the player.
Player rewards and punishments resulting from changes to the state of the game.
Players being able to manipulate objects or interact with the environment and its objects.

--

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:01:
[...]

Gameplay != spelervaring. Vandaar dat graphics helemaal niet ermee te maken hebben.

---

Gameplay is a term used to describe the interactive aspects of game design. An alternative name for gameplay that is finding favor with academics is game mechanics, however, it can be argued that gameplay and game mechanics are different concepts. Gameplay is what distinguishes a game from a non-interactive medium such as a book or film through the interaction with the game by the player. Often the game designer will seek to provide challenges for players through the design of game mechanics that it is hoped to be found entertaining by the player. Key concepts in gameplay design are:

The presence of an environment.
The ability for objects within the environment to change.
Rules governing changes of state of objects—such as position—in response to the state of other objects and/or decisions made by the player.
Player rewards and punishments resulting from changes to the state of the game.
Players being able to manipulate objects or interact with the environment and its objects.

--
Klopt, je moet naar het totaalbeeld kijken. Speleraring. Gameplay is daar onderdeel van naast graphics en geluid etc.

De spelervaring van Skyrim is goed maar de graphics zijn niet van deze tijd. Ze zijn wel oké maar niet baanbrekend. De gameplay is nog simpeler van opzet dan die van Oblivion. De kwaliteit van het verhaal en questlines maakt dat deels weer goed.

[ Voor 8% gewijzigd door EnigmaNL op 24-11-2011 11:09 ]

• Tarkin
EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:03:
[...]

Klopt, je moet naar het totaalbeeld kijken. Speleraring. Gameplay is daar onderdeel van naast graphics en geluid etc.

De spelervaring van Skyrim is goed maar de graphics zijn niet van deze tijd. Ze zijn wel oké maar niet baanbrekend. De gameplay is nog simpeler van opzet dan die van Oblivion. De kwaliteit van het verhaal en questlines maakt dat deels weer goed.
je kijkt alleen maar naar de versimpelde dingen. En volgens mij verkijk je je daar ook op. Er zijn toch ook zaken bijgekomen (waaronder dragonshouts, smithing: vroeger kon je gewoon met 1 hamertje alles repareren, nu heb je tig zaken nodig om iets te kunnen maken). En er zijn veel zaken veranderd om het optimaler te maken. Maar de gameplay is er toch zeker niet minder om.

• EnigmaNL
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:20:
[...]

je kijkt alleen maar naar de versimpelde dingen. En volgens mij verkijk je je daar ook op. Er zijn toch ook zaken bijgekomen (waaronder dragonshouts, smithing: vroeger kon je gewoon met 1 hamertje alles repareren, nu heb je tig zaken nodig om iets te kunnen maken). En er zijn veel zaken veranderd om het optimaler te maken. Maar de gameplay is er toch zeker niet minder om.
Er zijn wat dingen bijgekomen maar ook veel weggehaald. Shouts zijn gewoon spells, niets bijzonder. Smithing is inderdaad leuk maar vergeet niet dat repareren van items helemaal weg is gehaald. Ze gaan nooit meer kapot.
Veel spelers vonden dat misschien lastig maar ik vond het bij de diepgang horen. Wapens en harnassen gaan nou eenmaal stuk en in Skyrim ineens niet meer.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Het valt me op dat regelmatig hoor zeggen dat je companion (bij mij nog steeds Lydia) onbeperkt meuk kan dragen en ook dat ze de magic uit een item niet op gebruiken.

Sinds iig de laatste update (voor zover die is geweest), gebruikt Lydia bij mij gewoon de spells op in de staffs die ze bij zich draagt. Pijlen gaan op (voor zover dit niet altijd al zo was) en ik kwam er net ook achter dat ze veel kan dragen, maar onbeperkt niet meer. Dan wordt er gewoon gezegd dat het te zwaar is om te dragen.
Balen, maar wel wat realistischer.

Oh, en iedere keer dezelfde zeik zin als je met haar wilt traden. :P Dat begint me wel een beetje de strot uit te komen.

Verwijderd

"I am sworn to carry your burdens". Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb. Ze hadden daar best wat afwisseling in mogen doen.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:28

ZenTex

Doet maar wat.

Heh, wil ik Skyrim kopen via steam, kan het niet.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een NL account heb maar me momenteel in Hong Kong bevind? Zie alle prijzen ook enkel in Dollars trouwens (US$, niet HK$)

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:35:
"I am sworn to carry your burdens". Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb. Ze hadden daar best wat afwisseling in mogen doen.
Ik verstond de laatste keer "I'm sworn to burn"..

Nu heb ik geen last meer van haar :+

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
whaha zo irritant!!!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 17:09
Heb mijn Minion ook maar even flinke upgrade gegeven(Jordis the Sword-Maiden)
Volledig heavy dragon armor naar legendary geënchant met een ebony sword legendary en dragon bone shield legendary.

ik heb haar verkregen rond level 42 en nu kwamen er twee giants aanlopen en dacht, dit is een mooi moment om te kijken als ze haar "mannetje" staat. Giants vallen mij aan, doe een ethernal? shout zodat ik een essence wordt, dus zij begint flink op de giants in te slaan. En ja hoor, na een klein minuutje waren de giants dood en stond ze mij vrolijk aan te kijken!

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Gisteren nog een raar bugje, als je een crime begaat krijg je een bounty. Als de bounty hoog genoeg is dan vervalt de optie om jezelf over te geven en valt iedereen on sight aan.

Ik heb het nu echter al 2x gehad dat ik door verboden gebied loop, een bounty krijg van 5 Gold en vervolgens gaat de hele stad me aanvallen. Lijkt me toch dat ik bij zo'n lage bounty gewoon de optie moet krijgen om te betalen en er vanaf te zijn.

Overigens vind ik dat de game sowieso slecht aangeeft wanneer je verboden gebieden betreed, bovenstaande had ik gisteren in Markath in het museum. Door een quest te doen (en een hele grote enge spin te vermoorden) had ik toegang tot het museum en de sleutel die ik had gekregen opende ook het Laboratorium dat er achter zit. Ik heb dus een sleutel voor een deur, en vervolgens krijg ik een tik met een mace op m'n hoofd omdat ik door die deur loop .... :X

Overigens: Heb geen followers die mijn kleine bounty 1000x zo erg maken door iedereen te vermoorden.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-10 20:22

Melkaz

Melkazar

Nog erger als je een hele set voor haar craft om te equipen, 20 minuten mee bezig geweest en dan gaat ze cynisch zeiken . Ondankbaar kreng! 8)7

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:26:
Het valt me op dat regelmatig hoor zeggen dat je companion (bij mij nog steeds Lydia) onbeperkt meuk kan dragen en ook dat ze de magic uit een item niet op gebruiken.

Sinds iig de laatste update (voor zover die is geweest), gebruikt Lydia bij mij gewoon de spells op in de staffs die ze bij zich draagt. Pijlen gaan op (voor zover dit niet altijd al zo was) en ik kwam er net ook achter dat ze veel kan dragen, maar onbeperkt niet meer. Dan wordt er gewoon gezegd dat het te zwaar is om te dragen.
Balen, maar wel wat realistischer.

Oh, en iedere keer dezelfde zeik zin als je met haar wilt traden. :P Dat begint me wel een beetje de strot uit te komen.
I AM SWORN TO CARRY YOUR BURDENS ]:<

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Mja, en ik dacht slim te zijn en Lydia thuis in Whiterun te dumpen om vervolgens naar mijn huisje in Riften te rennen om daar Iona op te pikken, hopende dat die iets vrolijker zou zijn...

"I am sworn to carry your burdens..."

*zucht*

D3 char(s)

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 09:06
ZenTex schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:35:
Heh, wil ik Skyrim kopen via steam, kan het niet.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een NL account heb maar me momenteel in Hong Kong bevind? Zie alle prijzen ook enkel in Dollars trouwens (US$, niet HK$)
Niet helemaal relevant voor het topic, maar ik geef toch maar even antwoord:

Standaard staat je Steam Account gelockt, dit betekent dat je op geen manier kunt kopen in het (verre) buitenland. Wat je kan doen is contact opnemen met Steam Support, die dan je account kan 'unlocken'. Dit betekent dat je dan via de NL pagina (http://store.steampowered.com/?cc=nl) weer games kan kopen in het buitenland.

Technisch gezien kun je dan volgens mij ook kopen via de main page (dus van het land waar je bent), maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Steam support gaf namelijk vrij sterk aan dat dat niet de bedoeling is.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-10 16:08

jeka

Support your local club.

Ik hoor iedereen hier zeuren dus ik denk dat ik gewoon niet met die skank trouw...

FCG

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:28

ZenTex

Doet maar wat.

NickD schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:55:
[...]

Niet helemaal relevant voor het topic, maar ik geef toch maar even antwoord:

Standaard staat je Steam Account gelockt, dit betekent dat je op geen manier kunt kopen in het (verre) buitenland. Wat je kan doen is contact opnemen met Steam Support, die dan je account kan 'unlocken'. Dit betekent dat je dan via de NL pagina (http://store.steampowered.com/?cc=nl) weer games kan kopen in het buitenland.

Technisch gezien kun je dan volgens mij ook kopen via de main page, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Steam support gaf namelijk vrij sterk aan dat dat niet de bedoeling is.
offtopic:
Leuk dat ze die orderpagina ook aangeeft wat er aan scheelt.
Enfin, support al gecontacteerd, wacht al een poosje op mail terug.
Maar bedankt voor de info

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of je ook een "Cleared" te zien krijgt bij steden of alleen maar bij dungeons en mijnen?

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:04:
Kan iemand mij vertellen of je ook een "Cleared" te zien krijgt bij steden of alleen maar bij dungeons en mijnen?
Haha, wilde je een hele stad uitmoorden dan ?

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Mogelijk als je iedereen, maar dan ook iedereen in de stad uitgemoord hebt :+

Maar aangezien de Stewards/ Jarls altijd repeatable quests zullen blijven uitdelen vermoed ik dat dat niet het geval zal zijn :)

D3 char(s)

• ye-roon

ye-roon

knaak

Oggy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:44:
Heb mijn Minion ook maar even flinke upgrade gegeven(Jordis the Sword-Maiden)
Volledig heavy dragon armor naar legendary geënchant met een ebony sword legendary en dragon bone shield legendary.

ik heb haar verkregen rond level 42 en nu kwamen er twee giants aanlopen en dacht, dit is een mooi moment om te kijken als ze haar "mannetje" staat. Giants vallen mij aan, doe een ethernal? shout zodat ik een essence wordt, dus zij begint flink op de giants in te slaan. En ja hoor, na een klein minuutje waren de giants dood en stond ze mij vrolijk aan te kijken!
Ff een vraagje hierover. Die jordis heb ik nog niet gezien in de keep in solitude. Betekend dit dat als ik dat huis koop, dat ze dan pas "spawned" en dan dus op mijn level spawned ipv het level toen ik voor het eerst solitude binnen liep? Of is ze fixed op het moment dat ik naar solitude ging? :)

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:49
Had dat hele Enchantment! gebeuren laten schieten en me gefocused op smithing, 2 handed en heavy armour. Heb nu wel enchanten opgepakt en een deel van mijn stash verbrandt. Maar ga ik wel genoeg perks overhouden om ook nog enchanting op te hogen? Heb nu namelijk het idee dat ik qua skills achterloopt mijn levels (mijn smithing is beduidend hoger dat heavy armour en two handed).

Wat ik wel jammer vindt is dat je enchantments niet kan slopen. Ik had soul trap op mijn sky metel sword gegooid maar achteraf die deadric mace aan lydia gegeven met een schild en dump nu al mijn soul gems op haar en laat haar lekker souls vangen maar heb nu een nutteloze enchantment op mijn zwaard.
Seriph schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:08:
Had dat hele Enchantment! gebeuren laten schieten en me gefocused op smithing, 2 handed en heavy armour. Heb nu wel enchanten opgepakt en een deel van mijn stash verbrandt. Maar ga ik wel genoeg perks overhouden om ook nog enchanting op te hogen? Heb nu namelijk het idee dat ik qua skills achterloopt mijn levels (mijn smithing is beduidend hoger dat heavy armour en two handed).

Wat ik wel jammer vindt is dat je enchantments niet kan slopen. Ik had soul trap op mijn sky metel sword gegooid maar achteraf die deadric mace aan lydia gegeven met een schild en dump nu al mijn soul gems op haar en laat haar lekker souls vangen maar heb nu een nutteloze enchantment op mijn zwaard.
Die kun je er niet af halen en tegelijk je zwaard behouden, maar een sky metal sword is vrij goedkoop... dus gewoon een nieuwe maken/halen :).

Verwijderd

Seriph schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:08:

Voor Enchanting heb je maar 8 nodig voor de double enchant.

• Oggy
ye-roon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:07:
[...]

Ff een vraagje hierover. Die jordis heb ik nog niet gezien in de keep in solitude. Betekend dit dat als ik dat huis koop, dat ze dan pas "spawned" en dan dus op mijn level spawned ipv het level toen ik voor het eerst solitude binnen liep? Of is ze fixed op het moment dat ik naar solitude ging? :)
Je krijgt haar pas als je een Thane bent van Solitude.
Hiervoor moet je eerst een pre-quest doen, Als je je bewezen heb geeft de Jarl je een mogelijkheid het huis te kopen, ala 25k -> incl inrichting 36k gold.
Heb je het huis, moet je nog 5 stadsliederen helpen met hun problemen. Bijvoorbeeld smekend kind een gold coin geven.

Als je dat alles heb gedaan wordt je dus een Thane met een schildknaap.
Ga je naar je huis in Solitude, zit ze daar waarschijnlijk op een stoel in de woonkamer. Dit was bij mij in ieder geval zo.

edit:
ze spawnt pas wanneer je als Thane benoemt wordt, dus op dat level. Niet wanneer je voor het eerst Solitude binnen loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Oggy op 24-11-2011 12:18 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:14:
[...]

Voor Enchanting heb je maar 8 nodig voor de double enchant.
8 perks? Das best wel veel als je al een hoog lvl bent!

• Oggy
NoUseWhatsoever schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:17:
[...]

8 perks? Das best wel veel als je al een hoog lvl bent!
Heb ik dus ook, level 42 nu, en mis één cruciale perk in enchanting.
Degene die de stats van health/stamina/magica met 25% verhoogt.

Kwam ik pas achter nadat ik mijn gehele daedric set had geënchant.

ps. is er een site/methode waar jij je character kan exporteren om te showen zeg maar.
Bijvoorbeeld een website waar je je char upload, zoals wow-armory.

[ Voor 16% gewijzigd door Oggy op 24-11-2011 12:20 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Nou, als lvl 4 Orc warrior proberen de dark brotherhood uit te moorden is in ieder geval een suicide mission merk ik al :') Maar even een eerdere save laden en later opnieuw proberen. Of gewoon toch maar de dark brotherhood joinen >:)

• Seriph
  • Laatst online: 11:49
Zal eens gaan shoppen voor een nieuw zwaard dan. Dacht eigenlijk dat het een quest reward was en dus unique.

Maar wat Oggy zegt is wel een van de dingen die jammer is. Een foutje is zo moeilijk te herstellen.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Oggy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:16:
[...]

Je krijgt haar pas als je een Thane bent van Solitude.
Hiervoor moet je eerst een pre-quest doen, Als je je bewezen heb geeft de Jarl je een mogelijkheid het huis te kopen, ala 25k -> incl inrichting 36k gold.
Heb je het huis, moet je nog 5 stadsliederen helpen met hun problemen. Bijvoorbeeld smekend kind een gold coin geven.

Als je dat alles heb gedaan wordt je dus een Thane met een schildknaap.
Ga je naar je huis in Solitude, zit ze daar waarschijnlijk op een stoel in de woonkamer. Dit was bij mij in ieder geval zo.

edit:
ze spawnt pas wanneer je als Thane benoemt wordt, dus op dat level. Niet wanneer je voor het eerst Solitude binnen loopt.
Ok cool. Ik ben nu level 50 en heb 20k, en solitude was mijn volgende plek om een beetje quests te doen. (na Riften de plek waar ik me het fijnst voel :)) En ik zocht nog een follower om in een mooie deadric set te hijsen en misschien af en toe mee te nemen.

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Seriph schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:35:
Zal eens gaan shoppen voor een nieuw zwaard dan. Dacht eigenlijk dat het een quest reward was en dus unique.

Maar wat Oggy zegt is wel een van de dingen die jammer is. Een foutje is zo moeilijk te herstellen.
Achja, had ik ook. Echter, je komt zo weer een zwaard tegen dat net zo goed is en dan enchant je die gewoon.

Ik had een zwaard ge-enchant met leech life (ofzo) en toen loote ik van iemand een soultrap wapen; gedisenchant en een nieuw zwaard gezocht om te enchanten. Super handig als je veel ge-enchante wapens gebruikt om er eentje bij te hebben met soultrap (incl Azura's Star natuurlijk). Als je tegen een mens vecht, pak je je frost damage wapen en tegen een beest, pak je je soul trap wapen. Ziel komt terecht in Azura's Star; gelijk gebruiken zodat je weer een lege bij je hebt en zo houd je alles super easy op peil (niet dat er in Skyrim een tekort is aan soul gems, maar toch :) )

• bangkirai
  • Laatst online: 19-10 15:52
Hmm, wat een watjes hier allemaal met je minions :D

Heb je die nou echt nodig om je handje vast te houden en je te beschermen?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
(na Riften de plek waar ik me het fijnst voel :))
Onder de grond in Riften loop ik altijd zo naar die piepels toe, maar de terugweg naar buiten raak ik ALTIJD verdwaald :'(

Het lijkt voor mn gevoel dat ik op de heenweg de deur door loop naar die ronde kamer waar die knakkers zitten als ik diezelfde deur terug ga dat ik dan compleet in een andere gang terecht kom 8)7

• Metalkai
  • Laatst online: 11-01-2022
bangkirai schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:48:
Hmm, wat een watjes hier allemaal met je minions :D

Heb je die nou echt nodig om je handje vast te houden en je te beschermen?
Volgens mij worden ze meestal gebruikt als pakezel. Zelf gebruik ik helemaal geen followers omdat ik sneaky wil spelen en AI is meestal niet al te best daarvoor, maar ik kan begrijpen dat het handig is om dubbele opslag te hebben.

• ye-roon

ye-roon

knaak

vosss schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:50:
[...]

Onder de grond in Riften loop ik altijd zo naar die piepels toe, maar de terugweg naar buiten raak ik ALTIJD verdwaald :'(

Het lijkt voor mn gevoel dat ik op de heenweg de deur door loop naar die ronde kamer waar die knakkers zitten als ik diezelfde deur terug ga dat ik dan compleet in een andere gang terecht kom 8)7
ben je lid van the thieves guild? dan kan je namelijk ook gebruik maken van een shortcut ^^

• Oggy
NoUseWhatsoever schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:44:
[...]

Achja, had ik ook. Echter, je komt zo weer een zwaard tegen dat net zo goed is en dan enchant je die gewoon.

Ik had een zwaard ge-enchant met leech life (ofzo) en toen loote ik van iemand een soultrap wapen; gedisenchant en een nieuw zwaard gezocht om te enchanten. Super handig als je veel ge-enchante wapens gebruikt om er eentje bij te hebben met soultrap (incl Azura's Star natuurlijk). Als je tegen een mens vecht, pak je je frost damage wapen en tegen een beest, pak je je soul trap wapen. Ziel komt terecht in Azura's Star; gelijk gebruiken zodat je weer een lege bij je hebt en zo houd je alles super easy op peil (niet dat er in Skyrim een tekort is aan soul gems, maar toch :) )
Mijn wapens zijn denk ik op dit moment het sterkst wat er in het hele spel te krijgen is
Duel Daedric swords, legendary, dmg 2x 282 totaal 564 damage, duel-enchanted met elk soulcapture for 1 and does 10 fireburn dmg (soulfire enchant, unique echant wat fireenchant combineerd met soulenchant) + Frost dmg 28 to health and stamina dus elk heeft dan nog +38elemental dmg en soulcapture op.
564+76=640 damage met mijn wapens 8)7 (dat is incl 4x+40%onehanded dmg)

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:19

faraway

Dank U...

vosss schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:50:
[...]

Vanuit de Ragged Flagon: Niet de deur nemen waar je recht tegenaan loopt, maar naar rechts. Een klein stukje verder zit de deur die je hebben moet

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10 23:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb gisteren ontdekt dat het summonen van een Frost Atronarch érg handig is. Samen met Lydia zorgen ze toch voor de nodige afleiding, zeker als je meerdere (sterke) tegenstanders tegenover je hebt.

Mijn quest log is aardig vol geraakt, met bij elkaar denk ik nu een stuk of 40 quests. Lastig, als je naar bepaalde lokaties gaat om deze op te pakken. Op die plekken wordt je log ook weer aardig aangevuld...

Kleine spoiler over een bepaald item:
spoiler:
Werd laatst in een dorp random aangevallen door een draak. Er vielen twee doden te betreuren, en in het huis van 1 van die gasten plunderde ik een kist leeg. Nu zat daar het hilt van Mehrunes Razor in! Weet iemand waar het andere stuk gevonden kan worden? En zijn er meer van dit soort items, die je weer samen moet stellen? Ik vond gisteren ook nog een halve soul gem...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Invisible_man
  • Laatst online: 12:52
Nyarlathotep schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:09:
Heb gisteren ontdekt dat het summonen van een Frost Atronarch érg handig is. Samen met Lydia zorgen ze toch voor de nodige afleiding, zeker als je meerdere (sterke) tegenstanders tegenover je hebt.

Mijn quest log is aardig vol geraakt, met bij elkaar denk ik nu een stuk of 40 quests. Lastig, als je naar bepaalde lokaties gaat om deze op te pakken. Op die plekken wordt je log ook weer aardig aangevuld...

Kleine spoiler over een bepaald item:
spoiler:
Werd laatst in een dorp random aangevallen door een draak. Er vielen twee doden te betreuren, en in het huis van 1 van die gasten plunderde ik een kist leeg. Nu zat daar het hilt van Mehrunes Razor in! Weet iemand waar het andere stuk gevonden kan worden? En zijn er meer van dit soort items, die je weer samen moet stellen? Ik vond gisteren ook nog een halve soul gem...
spoiler:
Daar zit normaal een hele questline achter die je krijgt van de eigenaar van een museum in Dawnstar, die onderdelen zijn door heel skyrim bij diverse personen verspreid en het reforgen van het wapen moet ook op een speciale plek gebeuren in die quest.

[ Voor 4% gewijzigd door Invisible_man op 24-11-2011 13:23 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22
Yeah. Alweer een draak dood! (2e) ... en ben al level 9. Met andere woorden, het levelen schiet niet erg op.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 10:47

D-rez

dexels

De_Bastaard schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:26:
Yeah. Alweer een draak dood! (2e) ... en ben al level 9. Met andere woorden, het levelen schiet niet erg op.
Mwah, ik vind juist dat het levelen behoorlijk/te rap gaat.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Soms gaat het levelen vrij snel en soms langzaam.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

R.plas schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:33:
[...]

volgens mij wordt dit opgelost in de aankomende patch
Kan niet wachten want dit werkt voor geen meter :P Kom niet van mn sprarks af in mn rechterhand

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het ligt er volgens mij ook hoe je het speelt als je Thief spelt dan gaat het zoiezo stuk sneller dan bij mage (bij mij althans). Maar goed heb nu 2 chars en heb per char er ongeveer 40 uur in zitten. Maar hoop dat die patch voor 360 toch wel wat dingen oplost. Ik heb hem niet op mijn hdd geinstalleerd maar soms krijg ik gewoon hangups in spel is gewoon niet speelbaar meer dan. Het lijkt er op dat het meer voor komt des de groter de savegame word (zelfde als ps3 dus), maar cache weghalen dat helpt soms ook wel maar goed das nog wel minste vervelende.

[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 24-11-2011 13:33 ]

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
(jarig!)
weet iemand waar ik fire salts vandaan haal. ik heb er tot nu maar 1 gevonden van een vuur mage. ik heb er nog 9 nodig. en wat is eigenlijk max lvl dat je kan halen?

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ha, ik heb Skyrim ook maar eens opgepikt. Ben nu afgelopen week 9 uur het spel in gedoken, heb nu een lvl 14 woudelf, en ik speel het spel alsof het Thief 4 is.

Wel opmerkelijk vond ik het dat als je level 14 bent de wereld om je heen een stuk sterker begint te worden maar de mainquest dat eigenlijk niet wordt. Ik ben telkens gewoon aan het questen in de steden waar je langs komt voor het verhaal.
spoiler:
En toen ik eindelijk eens bij Ustengrav aan kwam, en daarna een draak sloopte (zou je 2e moeten zijn, ik had al een andere gevonden ondertussen) ging dat me allemaal wel heel makkelijk af.

Ik gebruik al die tijd maar steeds geen companion, omdat sneak eigenlijk m'n normale manier van lopen is.

Ben eigenlijk nog steeds geen betere boog tegen gekomen dat een Falmer boog, uit een willekeurig grotje.

Wat me wel opvalt is dat iedereen me de hele tijd "sneakthief" noemt. Ehh, ik ben nooit betrapt en zoveel steel ik nou ook weer niet, maar ik moet toch lockpicking en pickpocketing leren... Pelgrims zijn daar altijd wel handig voor overigens. Gewoon even praten, daarna roven, daarna de afgrond is schieten. Sommige kunnen alleen niet dood, volgens mij kan je daar oneindig op trainen als je zou willen.

Ik heb eigenlijk niet zo veel gewicht tekort, ik neem gewoon sporadischer mee, merchants houden dan als nog geen geld meer over. Het enige wat ik mee zeul wat té zwaar is, is al die draken drops. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat je die 10 wegende stukjes op den duur voor mooie voorwerpen kan gebruiken. Of kan ik ze beter dumpen?

• EnigmaNL
Oggy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:01:
[...]

Mijn wapens zijn denk ik op dit moment het sterkst wat er in het hele spel te krijgen is
Duel Daedric swords, legendary, dmg 2x 282 totaal 564 damage, duel-enchanted met elk soulcapture for 1 and does 10 fireburn dmg (soulfire enchant, unique echant wat fireenchant combineerd met soulenchant) + Frost dmg 28 to health and stamina dus elk heeft dan nog +38elemental dmg en soulcapture op.
564+76=640 damage met mijn wapens 8)7 (dat is incl 4x+40%onehanded dmg)
Hoe krijg jij een Daedric Sword met 282 damage?
Ik merk wel dat des te meer ik speel des te meer ik ook wil met m'n character.
Ben begonnen als Stealth Archer, en wil nu het volgende:

- Stealth
- Archer
- One handed (voor als ik detected raak)
- Heavy armor (vind light niet mooi :p)
- Blocking
- Smithing
- Enchanting

Smithing/Heavy Armor zijn wel erg met elkaar verbonden, sterke armors kun je nauwelijks krijgen zonder ze zelf te maken. Enchanting kan alle bovenstaande dingen versterken, dus die laat ik ook niet vallen.

Blocking en one handed zijn erg handig omdat je in boss fights meestal niet continue hidden kunt blijven en jezelf dan nog wel moet kunnen verdedigen...

Lastig lastig lastig :)

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 10:47

D-rez

dexels

Flghter1982 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:34:
...en wat is eigenlijk max lvl dat je kan halen?
van:http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Leveling
Maximum Level

Past level 50, leveling up happens much more slowly. The theoretical level cap (maximum level) is level 81, reached by increasing all skills to 100.(tested with player.advskill console cheat)

One implication of the leveling system is that although it is possible to create a character with 100 in all skills, it is not possible for one character to unlock all skill perks, unless a console command is used (player.addperk). In such a case, one may unlock every perk available, even at level 1. This, however, will disable obtainment of achievements, and is considered cheating. There are more than 250 total skill perks (including multi-point perks), but only around 80 of them can be unlocked by any given character.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

XyritZz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:36:
Ik merk wel dat des te meer ik speel des te meer ik ook wil met m'n character.
Ben begonnen als Stealth Archer, en wil nu het volgende:

- Stealth
- Archer
- One handed (voor als ik detected raak)
- Heavy armor (vind light niet mooi :p)
- Blocking
- Smithing
- Enchanting
Stealth en Heavy kan niet samen. Het maakt namelijk teveel geluid als je beweegt. Dat doet light ook al, maar daar is een perk voor. Met Heavy aan blijf je detected worden als je loopt of als ze dicht op je naderen. Als je geen armor draagt (cloth, eventueel met weinig light armor) dan heb je dit niet. En het heeft effect op alle stealth gerelateerde andere skills.

Maar goed, het is met veel stealth perks ook geen onmogelijke opgave, maar je zult nooit super ondetecteerbaar worden.

One handed kom je inderdaad niet onderuit, maar ik heb nu op level 14 al dat ik eigenlijk close range al meer schade doe met pijlen dan met een zwaardje. Het enige is dat je niet kan blokken met je boog (duh), maar het moment dat je stagger hebt, kan je gewoon een stukje weglopen na een hit en zo kiten.
djunicron schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:42:
[...]

Stealth en Heavy kan niet samen. Het maakt namelijk teveel geluid als je beweegt. Dat doet light ook al, maar daar is een perk voor. Met Heavy aan blijf je detected worden als je loopt of als ze dicht op je naderen. Als je geen armor draagt (cloth, eventueel met weinig light armor) dan heb je dit niet. En het heeft effect op alle stealth gerelateerde andere skills.

Maar goed, het is met veel stealth perks ook geen onmogelijke opgave, maar je zult nooit super ondetecteerbaar worden.

One handed kom je inderdaad niet onderuit, maar ik heb nu op level 14 al dat ik eigenlijk close range al meer schade doe met pijlen dan met een zwaardje. Het enige is dat je niet kan blokken met je boog (duh), maar het moment dat je stagger hebt, kan je gewoon een stukje weglopen na een hit en zo kiten.
Met Muffle enchantment en 0-weight armor perk kom je volgens mij aardig in de buurt van sneak + heavy.
Sowieso ga ik nog wel een 2e keer spelen, dan als full attack tank orc :D. Niks sneaken, rennen en iedereen z'n kop indeuken :P

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb de wood elf race gekozen, beesten oproepen etc (geen idee hoe je dat doet), pijl en boog, assasinating. Leek me wel een toffe race.
Maakt een race echt uit hoe sterk je bent in Skyrim? Zoja, is de Woodelf een leuke keuze? :D
LikeAKing schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:22:
Heb de wood elf race gekozen, beesten oproepen etc (geen idee hoe je dat doet), pijl en boog, assasinating. Leek me wel een toffe race.
Maakt een race echt uit hoe sterk je bent in Skyrim? Zoja, is de Woodelf een leuke keuze? :D
Beesten oproepen doe je bij Magic, en dan Powers.
Race maakt niet zo heel veel uit.

Je hebt 1 speciaal iets, zoals bijv. beesten oproepen, extra magica of tijdelijk 2x zo sterk zijn. Daarnaast start je met een aantal skills.

Als wood elf start je met +10 in archery.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

djunicron schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:34:
Het enige wat ik mee zeul wat té zwaar is, is al die draken drops. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat je die 10 wegende stukjes op den duur voor mooie voorwerpen kan gebruiken. Of kan ik ze beter dumpen?
Heb ik in een chest in mijn huisje gestopt. Hopelijk geen dieven daar :X

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
XyritZz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:26:
[...]

Beesten oproepen doe je bij Magic, en dan Powers.
Race maakt niet zo heel veel uit.

Je hebt 1 speciaal iets, zoals bijv. beesten oproepen, extra magica of tijdelijk 2x zo sterk zijn. Daarnaast start je met een aantal skills.

Als wood elf start je met +10 in archery.
Ah ik dacht juist meer in sneaking en assassinating, sneaken en stealth geen idee wat het precies is nog, maar het klinkt tof. Pijl en boog.. is dat niet zwakjes? duurt lang voordat je schiet, weinig damage, steeds ammo kopen, meer skill nodig om mensen te raken etc. :+

• Metalkai
  • Laatst online: 11-01-2022
LikeAKing schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:40:
[...]

Ah ik dacht juist meer in sneaking en assassinating, sneaken en stealth geen idee wat het precies is nog, maar het klinkt tof. Pijl en boog.. is dat niet zwakjes? duurt lang voordat je schiet, weinig damage, steeds ammo kopen, meer skill nodig om mensen te raken etc. :+
Ik vind Archery juist erg goed werken. Ammo hoef je eigelijk nooit te kopen, vijanden hebben vaak ook genoeg pijlen bij zich die je kan looten. Damage is ook best goed, na een paar perks kan je veel vijanden in 1 of 2 schoten dood hebben.
Pagina: 1 ... 32 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.