Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer even gespeeld, ben nog druk bezig met verkennen dus ik doe niet zoveel quests of pure skillups, hoewel mijn vrouw gisteren een uurtje Alchemy heeft lopen levelen...ga nu zsam Smithing naar 60 krijgen zodat ik Arcane kan unlocken....ik gebruik bijna alleen Enchanted stuff dus dan is het wel handig als ik die kan upgraden.

Ik moet trouwens mijn vrouw niet rond laten lopen buiten de stad...we waren aan het verkennen in The Rift (vlakbij Froki's Cabin) en daar gaat ze "hey een dode vos..." 5 seconden later: "hey, een dode beer"...uhhh nee, dat is een slapende beer...en nu is ie wakker. Vervolgens aandachtig de paniekaanval aanschouwd terwijl ze al rennend en springend probeert weg te komen van de beer terwijl ze gilt "ik weet niet hoe ik moet vechten in dit spel!!".

Over dat gebied gesproken: de quest van de steward om de Bandit Leader te vermoorden heb ik nu twee keer succesvol gedaan (ik moest even terug in de saves omdat ik per ongeluk een Imperial Soldier door zijn hoofd schoot), en geen van de twee keer heb ik daadwerkelijk zelf de Bandit Leader omgebracht. De eerste keer kwam de Bandit Leader een beer tegen die achter een hert aanzat en de beer vermoordde hem, en de tweede keer een groep Imperials die hem neerschoot :P makkelijke quest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
phosporus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:30:
[...]

Door alleen al beetje rond te lopen kom je al snel draken tegen :). Gewoon missies doen en niet al te veel fasttravelen en dan kom je ze meer dan genoeg tegen :)
Ik kom ze juist vaker met fast travel tegen, ga ik naar een locatie en gelijk bruller de brul. Ik vind een dragon battle eigenlijk meet een onderbreking met wat ik bezig ben, en je kan al je potions bijna weer gaan op drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word het geen tijd voor ene deel 7 alweer!? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:47:
Snap eigenlijk niet zo goed waarom steeds die nieuwe delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Wat eigenlijk al deel 12 moet zijn onderhand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Bulls schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:47:
[...]

Ik kom ze juist vaker met fast travel tegen, ga ik naar een locatie en gelijk bruller de brul. Ik vind een dragon battle eigenlijk meet een onderbreking met wat ik bezig ben, en je kan al je potions bijna weer gaan op drinken.
Klopt je komt ze ook vaak tegen na een fast travel. Wat ik meer bedoel is dat je niet alles moet vast travelen anders kom je nooit in bepaalde gebieden waar zo'n draak zich schuil houd.
Denk dat de mods dat prima zelf in de gaten kunnen houden.

[ Voor 17% gewijzigd door phosporus op 23-11-2011 16:50 . Reden: Gezeur over nieuw topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:47:
[...]

Ik ook vooral bij fasttravel, toen ik m'n Companions bug tegen kwam moest ik 2 uur opnieuw spelen. Eerste keer niks tegengekomen, tweede keer loop ik door hetzelfde stuk.... Hey een brandende kar, die stond er eerst niet. Geen lampje gaan branden en rustig doorlopen. Ineens detected vanuit sneak, kijk omhoog en jahoor een Blood Dragon :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:48:
[...]

Snap eigenlijk niet zo goed waarom steeds die nieuwe delen...
Omdat je met de T.NET search alleen topics kunt vinden, en geen losse posts. En het aantal posts dat je maximaal kunt weergeven 999 is.

Dus starten we elke keer een nieuw topic als we over de 1000 gaan. (Maar daar zijn we nog wel eens te laat mee met dit soort slowchat-topics..)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Conscience NL schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:22:
[...]

Achievement; als je met een merchant trouwt elke 24 uur 100 gold; elke 24 uur een 'homecooked meal'.
Kun je gewoon met elke willekeurige (vrouwelijke) merchant trouwen of zijn er maar een beperkt aantal bij wie dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of er een makkelijke manier is om te zien of iemand een friendly is of een Bandit/Thief/Scavenger voordat je ze een pijl door hun hoofd jaagt? Ik heb regelmatig meegemaakt dat ik per ongeluk een friendly neerschiet, en elke pijl is instant kill dus dat moet ik weer terug naar een autosave (ik wil murders in de crimelist graag op 0 houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 14:52
Ik heb innonce lost gedaan voor de dark brotherhood daarna zou gelijk een courier komen maar die komt niet

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Die wilde ik ook doen, maar de poort van het stadje waar je die moord moet plegen blijft dicht. Heb je een idee hoe je die open krijgt?

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Laatst online: 28-09 15:17
@ buster01
spoiler:
Slapen in een inn, dan word je wakker op een andere plek.

@Kuzma
spoiler:
Je moet de guard omkopen

[ Voor 93% gewijzigd door BertusB404 op 23-11-2011 17:13 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:35
EnigmaNL schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:55:
[...]

Kun je gewoon met elke willekeurige (vrouwelijke) merchant trouwen of zijn er maar een beperkt aantal bij wie dit kan?
Geen idee, ik ben met Ysolda getrouwd (Whiterun). Als je voor een quest een Mammoth Tusk voor haar haalt vindt ze je aardig en wilt ze met je trouwen. Je hebt wel die ketting nodig uit Riften.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuzma Minin schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:11:
Die wilde ik ook doen, maar de poort van het stadje waar je die moord moet plegen blijft dicht. Heb je een idee hoe je die open krijgt?
Ik ben door het water gezwommen naar de Meadery en via daar de stad ingelopen. Ik probeerde eerst de guard om te praten (Persuasion) maar dat werkte niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertusB404 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:12:

@Kuzma
spoiler:
Je moet de guard omkopen
spoiler:
Je kunt ook zeggen dat je m erbij lapt met z'n woekerprijzen. Hij probeert je gewoon op te lichten, de entree tot die stad is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:15:
[...]

Ik ben door het water gezwommen naar de Meadery en via daar de stad ingelopen. Ik probeerde eerst de guard om te praten (Persuasion) maar dat werkte niet...
Dat hangt dan af van je level speech. Bij mij lukte dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster01
Ik heb geslapen (12 uur) ben wel een weerwolf. nog steeds geen courier met een brief.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-10 21:02
buster01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:21:
Ik heb geslapen (12 uur) ben wel een weerwolf. nog steeds geen courier met een brief.. ?
Ik moest 2 dagen (2x 24 uur ) slapen voordat er "iets" gebeurde. Try again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
buster01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:21:
Duurt 48 uur naar mijn weten.

Heb gewoon geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
Bedankt voor de reacties. De guard kon ik niet omkopen, die was überhaupt vrij onverschillig. Zal het omzwemmen vanavond even proberen. Had zelf al geprobeerd vanaf het water de stad in te komen, maar stuitte overal op een onzichtbare muur. Het zal wel goed gaan als ik doe wat MrRudi zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster01
48 uur geslapen in palace of kings...

Helemaal niks!

wat is dit ik word nu echt gefrustreerd van deze game heb het al zovaak gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
Het is inderdaad jammer dat het spul dusdanig buggy aanvoelt, dat je soms niet weet of je iets verkeerd doet/over het hoofd ziet, of dat het weer domweg een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
buster01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:37:
48 uur geslapen in palace of kings...

Helemaal niks!

wat is dit ik word nu echt gefrustreerd van deze game heb het al zovaak gehad..
Je wordt gefrustreerd van "deze game" omdat je geen zak zelf uitvogelt maar constant hier om onbenullige vagen komt en geen geduld hebt.

Wacht gewoon, na die 48 uur moet die courier je ook nog eens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat soort dingen gelukkig nog nooit gehad. Ik ben wel Lydia een keer kwijtgeraakt....terug naar huis, daar was ze ook niet, dus ik al denken dat ze dood was (en das mooi klote ik had haar volgeladen met items en gear), maar een dag later was ze er opeens weer.

Ook wel grappig met Lydia, was toen ik naar een kamp aan het sluipen was...niet zeker of het goodies of baddies waren, dus maar een pijl schieten. Bleken het Stormcloaks te zijn...40 gold fine, en vervolgens namen ze mee naar Windhelm. Lydia was niet meegeteleporteerd, dus ik terug naar dat kamp...is Lydia daar het hele kamp aan het uitmoorden...1000 gold bounty added ding! 1000 gold bounty added ding! 1000 gold bounty added ding! :D :D ...... :/ .... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster01
Nou ik wil niet 1 uur rondlopen naar een courrier te zoeken kom op zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buster01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:42:
ja want dat is waarschijnlijk het enige dat je nog kan doen in de game :s

ps:
YouTube: Fat girl's reaction to Skyrim Trailer

mind = blown, hopelijk zo fake als i love cats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster01
ik wil gewoon de dark brother hood doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 12:49
Aaaawwww, krijgt het kindje z'n lolly niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster01
Nee dat klopt ik krijg me lolly niet. maar waarom moet ik op een damn coerrier wachten, en ik heb al 48 uur geslapen.. en ja jullie lukt het allemaal in 1x en ik moet dan weer 56 bugs krijgen waardoor het damn lang duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45

Poekie McPurrr

Mreoww~

hoezo bug? misschien moet je dit eens proberen:

spoiler:
activeer de quest waarbij je een vrouwke van het weeshuis in windhelm moet omleggen

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 12:49
Ik denk dat je gewoon moet relaxen en genieten van het spel.
Of heb je vandaag te veel kleurstoffen binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:50:
hoezo bug? misschien moet je dit eens proberen:

spoiler:
activeer de quest waarbij je een vrouwke van het weeshuis in windhelm moet omleggen
Hij heeft al aangegeven die quest net gedaan te hebben Poekie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

whoops hehe, titel quest klonk al bekend.. :') Nou ja.. gewoon nog eens maffen dan.. 8 uur in een inn :)

Zit zelf maar weer eens in een grot te klooien.. kwam 'm tegen.. ff kijken.. weg tijd :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:44:
[...]

ja want dat is waarschijnlijk het enige dat je nog kan doen in de game :s

ps:
YouTube: Fat girl's reaction to Skyrim Trailer

mind = blown, hopelijk zo fake als i love cats
Ze reageerde ook al zo op Halo, ze is gewoon erg emotioneel ingesteld!

YouTube: Fat Girl's Reaction Halo Combat Evolved

Originele reactie was blijkbaar op de Twilight trailer.. (hoe kan het ook anders :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb geloof ik een vrij ernstige bug in de hoofdverhaallijn ontdekt.
Het gaat over de missie Season Unending:

spoiler:
Ik zit aan de grote vergadertafel bij de Greybeards samen met allemaal Jarls. Op een gegeven moment, niet lang na dat ik heb geantwoord dat één van de Jarls Riften mag hebben, loopt het gesprek vast. Dat wil zeggen: er wordt niks meer gezegd en ik kan verder helemaal niks doen. Meer mensen die dit probleem hebben? Ik kan zo helemaal niet verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

monnick schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:03:
Ik heb geloof ik een vrij ernstige bug in de hoofdverhaallijn ontdekt.
Het gaat over de missie Season Unending:

spoiler:
Ik zit aan de grote vergadertafel bij de Greybeards samen met allemaal Jarls. Op een gegeven moment, niet lang na dat ik heb geantwoord dat één van de Jarls Riften mag hebben, loopt het gesprek vast. Dat wil zeggen: er wordt niks meer gezegd en ik kan verder helemaal niks doen. Meer mensen die dit probleem hebben? Ik kan zo helemaal niet verder!
De Esbern-bug misschien. Esbern weigert te praten in sommige versies.
spoiler:
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Season_Unending heeft wat meer info, zelf moest ik via console de boel weer aan de gang krijgen via die quest-stage in console

edit: Moet wel zeggen dat hoe langer ik speel hoe minder ik geneigd ben elk potje/tafeltje etc af te zoeken voor loot

[ Voor 6% gewijzigd door Poekie McPurrr op 23-11-2011 18:11 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 15:52
Gwildor schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:41:
[...]

Je wordt gefrustreerd van "deze game" omdat je geen zak zelf uitvogelt maar constant hier om onbenullige vagen komt en geen geduld hebt.

Wacht gewoon, na die 48 uur moet die courier je ook nog eens vinden.
Echter, spel heeft gewoon een bug met hoe tijd passeert als je wait gebruikt.
Shops zouden op bepaalde tijden open moeten wezen, maar als je wait gebruikt, dan zitten ze soms daarna nog steeds op slot, totdat je verder wegloopt, ergens anders binnengaat en dan weer terug komt.

Ben er nog niet precies 100 percent achter, wat er fout gaat, maar heb het al paar keer mee mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dan ga je toch wat anders doen. Het is een super groot spel en het leuke is juist dat het dynamisch is. Je hoort eigenlijk helemaal niet te weten dat die quest de toegang is tot the dark brotherhood, dat hoort een verrassing te zijn. Ik vind het de laatste tijd moeilijk om dit topic te lezen, zijn nog steeds mensen die geen spoiler tags gebruiken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

bangkirai schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:12:
[...]

Echter, spel heeft gewoon een bug met hoe tijd passeert als je wait gebruikt.
Shops zouden op bepaalde tijden open moeten wezen, maar als je wait gebruikt, dan zitten ze soms daarna nog steeds op slot, totdat je verder wegloopt, ergens anders binnengaat en dan weer terug komt.

Ben er nog niet precies 100 percent achter, wat er fout gaat, maar heb het al paar keer mee mogen maken.
Mijn idee over als je /wait gebruikt: npc's blijven op dezelfde spot als je /wait inschakelt voor bv een uur of wat. Je komt uit /wait.. en die npc ook en moeten dan nog naar hun shop lopen etc. Echter, voer je een lange /wait in dan zijn de npc's netjes op hun plek (de shop bv). Lijkt alsof Bethesda een soort van buffer heeft ingebouwd, pas na x-uur in /wait verplaatsen de npc's zich zonder te lopen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:06:
[...]
De Esbern-bug misschien. Esbern weigert te praten in sommige versies.
spoiler:
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Season_Unending heeft wat meer info, zelf moest ik via console de boel weer aan de gang krijgen via die quest-stage in console
Klopt, Esbern heeft nog nooit gepraat bij mij. De paar keer dat ik hem ben tegen gekomen was dit geen probleem. Ik hoorde gewoon niet wat hij zei, maar verder geen probleem. Weet je toevallig of Esbern in die missie aan tafel zit? Als dat inderdaad zo is, zou het best kunnen dat het dezelfde bug is. Alleen dit keer dus met gevolg dat ik niet verder kan...

Ik speel op de PC trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:24

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik heb nu mijn Smithing op 100 en heb 2x de 1handed Deadra swords gemaakt maar ze zijn niet legendary, hoe kan ik ze legendary maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Esbern aan tafel? ja of nee.. oeh.. spannend...

spoiler:
sorry alvast, was te mooi om te laten ^^;; . Esbern zit zeker aan tafel, vanuit je oogpunt aan tafel op rechts-voor. De groep zal iets voorleggen aan Esbern en dan.. houd het op.. je kan niks meer doen. via console command setstage MQ302 300 schiet je voorbij z'n geleuter en is de quest ook ineens klaar. Je moet dan nog wel ff wat dingen doen, keer Esbern aanklikken en de mep-die-draak quest accepten bv anders zit je nog klem denk ik.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
Heeft iemand trouwens een tip hoe je als lvl 10 het makkelijkst aan een steel plate armour kan komen? Vind die er wel kickass uitzien en het geeft waarschijnlijk ook wel een leuke defence-boost ten opizchte van mijn huidige steel armor.

Edit:

Heavy imperial armor lijkt me ook vet. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Kuzma Minin op 23-11-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 15:52
Roshnak schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:24:
Ik heb nu mijn Smithing op 100 en heb 2x de 1handed Deadra swords gemaakt maar ze zijn niet legendary, hoe kan ik ze legendary maken?
Ik heb nog geen deadra materiaal gevonden trouwens, dus kan het niet zelf testen.
Maar kleine tip: gebruik de andere opties in het spel, die de resultaten van skills/dingen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Roshnak schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:24:
Op de slijpsteen verbeteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
Poekie McPurrr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:06:
edit: Moet wel zeggen dat hoe langer ik speel hoe minder ik geneigd ben elk potje/tafeltje etc af te zoeken voor loot
Hier hetzelfde. Ik merk zelfs dat5 ik shit soms gewoon weg gooi omdat ik geen zin heb om naar een handelaar te lopen, en bij dungeons niet ALLES gelijk check. Waar ik normaal sommige stukken terug heb gelopen om zeker te zijn dat ik niets miste, maakt dat me nu weinig meer uit.

En nog iets wat me opvalt, ik wil al 3 dagen 1 quest doen, en het is me nog niet gelukt. :')
Side-tracked much? :')

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 11:42
Ik weet niet of het helpt, maar ik had ook last van de Esbern bug.
spoiler:
Alleen dan dat je Esbern moet bevrijden, uit de Rat Hole ding in Riften

Bij mij hielp dit:
http://answers.yahoo.com/...qid=20111112223928AA9qU95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:56
buster01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:45:
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/The_Elder_Scrolls_Wiki

veel plezier. staat alles in.

Als je het dan nog niet gevonden hebt, lees dan de skyrim guide, daar staat alles gedetailleerd in. Dat is nuttiger dan hier gewoon je vraag te dumpen. Het is hier geen helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Bound Sword, ik kan het namelijk niet unbounden ...
Ik wil graag Flames en Healing in linker en rechterhand, maar wat ik ook doe Bound Sword blijft op R staan, soms zelfs LR, ik krijg het echt niet voor elkaar ... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:22:
Ik heb een probleem met mijn Bound Sword, ik kan het namelijk niet unbounden ...
Ik wil graag Flames en Healing in linker en rechterhand, maar wat ik ook doe Bound Sword blijft op R staan, soms zelfs LR, ik krijg het echt niet voor elkaar ... :s
terugstoppen met R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, ik heb last van Vampirism.

spoiler: Cure
Nu heb ik die quest gestart waardoor je een cure kan maken om er vanaf te komen, maar ik loop vast. Ik moet een black soul gem (deze heb ik ondertussen) vullen met een soul. Alleen hier heb ik de spell soul trap voor nodig. Iemand enige idee hoe ik aan deze spell kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt ook niet ...
Ik heb zelfs mijn PC al herstart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
buster01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:45:
Ik heb de courier nooit gehad, heb wel de quest voor het jongetje gedaan, maar toen ik ging slapen werd ik wel ontvoerd en werd de questline in gang gezet. Was gewoon in mijn eigen huis btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 23-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:25:
[...]

Werkt ook niet ...
Ik heb zelfs mijn PC al herstart ...
Een dualwielded weapon aandoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:29:
[...]

Een dualwielded weapon aandoen?
Ook al gedaan ..., ik weet het echt niet weg te krijgen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09
zojuist dragon plate armor gemaakt voor mijn destruction mage, nu ben ik bezig met het enchanten er van en daarna ff testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het op de een of andere manier kunnen wegkrijgen, fwiew :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 19:41
Vraagje:

spoiler:
Ik kan nu als ik wil een weerwolf worden, 1 van de missies bij de compagnions, ik kan niet kiezen dat ik het niet wil dus moet ik het wel accepteren om verder met de quests te gaan? Is het verstandig om toch ervoor te kiezen om een weerwolf te worden? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 13:00

yzx

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:24:

Nu heb ik die quest gestart waardoor je een cure kan maken om er vanaf te komen, maar ik loop vast. Ik moet een black soul gem (deze heb ik ondertussen) vullen met een soul. Alleen hier heb ik de spell soul trap voor nodig. Iemand enige idee hoe ik aan deze spell kan komen?
Wapens hebben die spel hoor

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
anders kun je hem van zowat elke mage kopen, court wizzard of in the college of winterhold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt me op zich genoeg informatie om een nieuwe topic-start te bouwen, dus als je je geroepen voelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhpwolf schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:43:
Vraagje:

spoiler:
Ik kan nu als ik wil een weerwolf worden, 1 van de missies bij de compagnions, ik kan niet kiezen dat ik het niet wil dus moet ik het wel accepteren om verder met de quests te gaan? Is het verstandig om toch ervoor te kiezen om een weerwolf te worden? Thanks.
spoiler:
Gewoon doen...de nadelen wegen niet op tegen de voordelen en je hebt het nodig voor de Companions verhaallijn...als je alle quests hebt gedaan kun je het volgens mij weer uitzetten, alleen tussendoor niet. Ik gebruik het eerlijk gezegd nooit en in tegenstelling tot Vampirism maakt het niet uit hoe je door burgers en soldaten gezien wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb het spel gekocht, leuke game, maar ik zie wel een paar nadelen in, omdat slome gameplay etc op Xbox360, geen laggs, maar de gevechten, als je iemand slaat duurt het 3 seconde voordat de zwaard aankomt en dan zie je hem geen eens pijn lijden. Iets hack 'n slasheriger, mag wel imo.
Moet je het verhaal echt snappen voor dit spel? Ik hou van RPG's enzo, action, adventure.. alles mag, maar ik vind het allemaal maar wat sloom hier. verder is het wel tof, maar ik ben niet zo'n 100% singleplayer kerel. ^^

of tja, word het allemaal wat leuker des te verder je komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-10 17:34
Zodra je verder in het spel komt, wordt het verhaal minder belangrijk. Alleen in de main-quest is het verhaal belangrijk, maar bij de andere quests speelt het een mindere rol.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou dikke spoiler : LEZEN OP EIGEN RISICO!

spoiler:
Zojuist Skyrim 'uitgespeeld' waar ik die draak moest vangen was ik al eerder geweest op lvl17 ofzo, nu ben ik verder gegaan op lvl35 (dacht dat het zoiets was als in DA:O waar je dmv 'side quests' de 'main quest' moest afronden, DA:O spelers weten wat ik bedoel). Dus ik op de rug van die draak naar Alduin, paar draakjes doodmaken, paar Draugr en tempel door...

Kom ik buiten in de mist, moet ik de weg zoeken naar het 'hiernamaals' kom ik daar staan er 3 springerige gasten (die van de flashback met Alduin) en gingen we Alduin aanvallen... Dit was alles behalve Episch.... gevecht duurde zeker 30 seconden... weer terug naar 'Throat of the world' zitten daar zo'n 20 draken op me te wachten Parthunaax en Niihacvajkjasdnogwat zeiden wat... en ik kreeg niet de spell om de 3 hero's te summonen, ook niet de spell(bedenk me net dat dit misschien dragon call was) om die draak op te roepen als ik deze nodig had.. dikke domper.. en ik kon Alduin niet eens looten...

Toen maar Civil War quests gaan doen, heb voor de Stormcloaks gekozen omdat ik die 'Thaldor?' niet mag, was niet onaardig maar voor een 'civil war' was het me iets te 'civil' misschien 30 tegen 30 in een fort en dat was alles, wel lastig om in leven te blijven met al die archers maar toch.. Solitude was pittig maar toch gehaald, je companion mag niet mee naar binnen....?
Solitude overgenomen, geeft die kerel een speech, verhaal afgelopen... 'koning' verdwijnt en daar sta je dan.. 'en nu'? met nog 5 quests in je log waarvan er 3 bugged zijn... vraag je 'kan ik nog iets betekenen voor jullie' krijg je als antwoord nee... ja ga maar Emperials ruimen in de bergen...

Ik zit nu op zo'n 170 quest, 160 'die daaronder' 210 nogwat Misc quests en een lading andere dingen, Esbern is nogsteeds bugged en ik heb geen idee wat ik daarmee moet. Het enige dat ik nu nog kan doen zijn al die repeatable quests, en die quests die ik gemist heb, en dat is een hoop zoekwerk...

Ik denk dat ik klaar ben, als ik Skyrim zou moeten vergelijken met b.v. Mass Effect 1 of 2, DA:O/Awakening dan vindt ik Skyrim mooier kwa wereld maar als het om het complete plaatje gaat (Missies/verhaal/'gevoel dat je wat gedaan/bereikt hebt'/interactie met npc's of companions en relaties) dan vindt ik DA:O de beste.

Kortom waar ik een epic gevoel had toen ik ME1/2 DA:O/Awakening (DA2 laten we maar even buiten beschouwing) uitspeelde had ik nu zoiets van.. was dat het? Ik heb tot het einde van het spel niet het idee gehad dat ik ook maar invloed had op de wereld, behalve als er een dikke bounty op me kop staat dan ben ik ineens erg populair.

Dit is na +/- 67 uur (tegen 112 uur in DA:O en 98 uur in ME1) speeltijd, om de 1 of andere reden ging het in het begin heel snel, ik weet ook wel dat er nog dingen te doen zijn, quests om te zoeken maar ik voel me daar niet echt tot geroepen alles wat ik nu kan doen heeft geen effect, moeilijk tegenstanders hoef ik ook niet meer te verwachten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is Skyrim voor de PC opeens zo duur en/of slecht leverbaar? Of mis ik wat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:22:
Ik heb het zelfde probleem met thunder of weet ik veel hoe die spreuk precies heet in mn rechterhand. Wat ik ook doe, ik kan m niet unbounden en niets anders bounden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik zit vast in een quest, wie kan me helpen?

spoiler:
Het gaat over het spook meisje bij het afgebrande huis in Mortal.
Ik heb haar voor het eerst gesproken in het huis en moest haar later weer opzoeken nadat het donker is bij het graf.
Bij het graf aangekomen kan ik nl niets doen, er staat wel dat je op E moet drukken om de kist open te maken, maar hij reageerd niet op E. Is het een bug of moet ik nog wat anders doen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2010
  • Laatst online: 11-06 23:39
Bullus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:41:
Ik zit vast in een quest, wie kan me helpen?

spoiler:
Het gaat over het spook meisje bij het afgebrande huis in Mortal.
Ik heb haar voor het eerst gesproken in het huis en moest haar later weer opzoeken nadat het donker is bij het graf.
Bij het graf aangekomen kan ik nl niets doen, er staat wel dat je op E moet drukken om de kist open te maken, maar hij reageerd niet op E. Is het een bug of moet ik nog wat anders doen?
spoiler:
Degene die haar gedood heeft is in de buurt 's nachts en moet eerst gedood worden. Voor mij was ze hostile en in de buurt van de kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2010
  • Laatst online: 11-06 23:39
LikeAKing schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:43:
Ik heb het spel gekocht, leuke game, maar ik zie wel een paar nadelen in, omdat slome gameplay etc op Xbox360, geen laggs, maar de gevechten, als je iemand slaat duurt het 3 seconde voordat de zwaard aankomt en dan zie je hem geen eens pijn lijden. Iets hack 'n slasheriger, mag wel imo.
Moet je het verhaal echt snappen voor dit spel? Ik hou van RPG's enzo, action, adventure.. alles mag, maar ik vind het allemaal maar wat sloom hier. verder is het wel tof, maar ik ben niet zo'n 100% singleplayer kerel. ^^

of tja, word het allemaal wat leuker des te verder je komt?
Ligt aan je definitie van leuk. Combat voor jou persoonlijk veranderd niet echt tenzij je voor een mage of stealth gaat. Elder scrolls games gaan ook veel om roleplay, verkennen en quests en minder om hack&slash, hoewel dat zeker wel een element in het spel is. De combat is altijd wat simplistisch geweest in deze spellen. Als je het spel speelt voor de combat kan ik me indenken dat je wel verveeld raakt. Ikzelf speel het om te verkennen, te experimenteren met karakters en een beetje om te roleplayen; bijvoorbeeld heb ik al een thief gespeeld die veel pickpocket, en niet een quicksave laden als het misgaat.

Het is wat je zelf van het spel maakt. De vrijheid om te doen en laten wat je zelf wilt is wat de Elder Scrolls spellen over het algemeen populair maakt. je kan lekker hakken als je dat leuk vind. Ik persoonlijk vind de achtergrond van de wereld interessant en de verhaallijn. Ik lees ook vaak de boeken die je links en rechts kunt vinden. Het voegt diepte toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader2010 op 24-11-2011 00:02 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Net m'n eerste dwemer ruin achter de rug. Dit spel is gewoon brilliant. Tuurlijk zitten er wat bugjes in maar DAMN, wat een berg content.

https://niels.nu

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14

jpiwf

licenced pepernootaddict

prutser001 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:04:
Nou dikke spoiler : LEZEN OP EIGEN RISICO!

spoiler:
blaatverhaal over uitspelen

Dit is na +/- 67 uur (tegen 112 uur in DA:O en 98 uur in ME1) speeltijd, om de 1 of andere reden ging het in het begin heel snel, ik weet ook wel dat er nog dingen te doen zijn, quests om te zoeken maar ik voel me daar niet echt tot geroepen alles wat ik nu kan doen heeft geen effect, moeilijk tegenstanders hoef ik ook niet meer te verwachten.
Lijkt me een mooi moment op eens een ander karakter aan te maken. ik ga zeker nog een keer herspelen met een Kajiit assasin/thief, ipv mn huidige Redguard battlemage. Levert zeker weten andere gameplay op. En 98 uur aan ME1 besteden met character? Kudo's, ik was na 40 uur meestal toch wel klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door jpiwf op 24-11-2011 02:03 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
jpiwf schreef op donderdag 24 november 2011 @ 02:02:
[...]

Lijkt me een mooi moment op eens een ander karakter aan te maken. ik ga zeker nog een keer herspelen met een Kajiit assasin/thief, ipv mn huidige Redguard battlemage. Levert zeker weten andere gameplay op. En 98 uur aan ME1 besteden met character? Kudo's, ik was na 40 uur meestal toch wel klaar.
Eindelijk heb ik het spel binnen voor de Ps3! Heb er al veel over nagedacht wat voor karakter ik ga maken en welke speelstijl ik ga gebruiken, maar iedere keer verander ik weer van ideeën. Het lijkt mij persoonlijk wel leuk om te kunnen sneaken en pickpocketen+stelen en daar zou ik dan een archerstijl bij doen. Maar aan de andere kant lijkt mage (Of combinatie van melee + archer) me ook wel vet. Wat vinden jullie eigenlijk de leukste manier om het spel te spelen?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Houdt het wel een beetje nuttig aub.

[ Voor 81% gewijzigd door psychoclown op 24-11-2011 09:55 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Kain_niaK schreef op donderdag 24 november 2011 @ 03:43:
Mijn nieuwe karakter met huisdier in Skyrim!
[afbeelding]
Quadro wielding dog legs? :? Niet handig dat de rest van de hond er dan nog aan vast zit.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• g0ulash
  • Laatst online: 30-08 20:37
nWo_Riot schreef op donderdag 24 november 2011 @ 03:25:
[...]

Eindelijk heb ik het spel binnen voor de Ps3! Heb er al veel over nagedacht wat voor karakter ik ga maken en welke speelstijl ik ga gebruiken, maar iedere keer verander ik weer van ideeën. Het lijkt mij persoonlijk wel leuk om te kunnen sneaken en pickpocketen+stelen en daar zou ik dan een archerstijl bij doen. Maar aan de andere kant lijkt mage (Of combinatie van melee + archer) me ook wel vet. Wat vinden jullie eigenlijk de leukste manier om het spel te spelen?
Gewoon beginnen waarmee je op dat moment zin in hebt. Ik ben begonnen met een Nord, omdat dat bij het originele verhaallijn hoort en straks heb ik toch weer 6 characters. Gewoon alles uitproberen!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

[...]

Mjah, ik begon als mage, her en der wat perks, toen kreeg ik een leuk wapen en was ik ineens 'battlemage'.
Toen had ik Conjuration op 60 ofzo, kwam Bound Bow tegen en toen maar lekker gaan sneaken/bow met dezelfde toon.. Ik speel Nord trouwens.. misschien ga ik nog ff trouwen om het af te ronden, ben namelijk benieuwd hoe dat gaat werken als je alle huizen hebt. Met alle gear/enchants die je oppikt en met enchant/smithing setjes kun je zoveel goedmaken op stats/perks die je eventueel niet hebt...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Gisteren was is ik van van die misc quests aan het doen (shout locaties). Had ik er 1 gekregen van die grey beards. Maar die plek had 2 ingangen (beiden als locaties op de map zichtbaar). Dus ik was bij de ene begonnen, kom ineens bij de andere naar buiten. Goed, dus weer terug naar binnen en dat woord gehaald. Kom ik even later in riften, komt er een hele disturbing courrier naar me toe. (hij had alleen een hoed op en schoenen aan... Geeft hij mij een briefje van een vriend: ik merkte dat je in plaats x (waar die shout zat) een shout gebruikte, misschien moet je naar plaats x(zelfde plaats) om daar de shout te halen. Ik had zoiets van huh? wat? dat heb ik al gedaan?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Skyrim is grafisch toch wel sterk.
Weet niet hoeveel mods en nabewerking op deze video is uitgevoerd maar het ziet er allemaal wonderschoon uit.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

Precies, ME en DA:O zijn hele lineaire games en daardoor een stuk korter en mindere replay value.
Imho zijn DA:O en ME ook hele andere spellen dan de Elder Scrolls games.
ES games zijn echte sandbox games, met hele grote vrije werelden, waarin je kunt doen en laten wat je wilt. Dit is iets wat zeker niet van toepassing is op Mass Effect. Dat is vooral door een linear level lopen en de 3 gescripte events uitvoeren. ME heeft dan wel weer 100x betere animaties e.d.

Ze hebben beide hun voor- en nadelen, maar echt vergelijkbaar zijn ze imho niet.

• manmetdehamer
Gister avond de dragon bone armor gemaakt voor mijn destruction mage en daarna 4x 21% less destruction cost er op gedaan.
Ineens een stuk minder moeite om in leven te blijven als een mage :D

• EnigmaNL
Wat een onzin zeg, de enige reden dat je uberhaupt weet dat er een courier is dat je het opgezocht hebt. Het is juist de bedoeling dat je het niet weet en dat die courier je onverwachts die brief geeft.

Ga gewoon iets anders doen ondertussen.

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 20:56

Noq

Smithing op 100... dat is het enigste waar ik mij de laatste 2 dagen mee bezig heb gehouden :P (Had elke dag maar 1 uurtje even de tijd om te spelen)

Gisteravond wel even de main quest kunnen doen en ben momenteel level 30. Ik ga vanavond eens even kijken voor die Mouse Acceleration, want ik heb vaak ook wel een beetje zo'n fps spike nar mijn gevoel...

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 10:28
Kain_niaK schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:17:
Skyrim is grafisch toch wel sterk.
Weet niet hoeveel mods en nabewerking op deze video is uitgevoerd maar het ziet er allemaal wonderschoon uit.
[video]
persoonlijk vind ik Skyrim ook schitternd. Misschien niet baanbrekend voor deze tijd, maar ze hebben hun uiterste best gedaan om alles uit die arme oude engine te persen, en uit dx9 zonder dat het de meeste computers onderuit haalt. Natuurlijk heeft de game last van een glitch en een bug hier en daar, onoverkomelijk denk ik in zo een grote wereld met al de content die er in is gestopt. Maar het feit dat elke speler wel eens op een bergtop of watchtower heeft gestaan om te genieten van het uitzicht zegt genoeg toch? En daarnaast heb ik liever dat een game wordt ondersteund door mooie graphics, dan dat het er door wordt gedragen en het hier vooral van moet hebben.

Ik vind het een van de vetste games, zo niet de beste van afgelopen jaren.

• Tarkin
udybees schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:58:
[...]

persoonlijk vind ik Skyrim ook schitternd. Misschien niet baanbrekend voor deze tijd, maar ze hebben hun uiterste best gedaan om alles uit die arme oude engine te persen, en uit dx9 zonder dat het de meeste computers onderuit haalt. Natuurlijk heeft de game last van een glitch en een bug hier en daar, onoverkomelijk denk ik in zo een grote wereld met al de content die er in is gestopt. Maar het feit dat elke speler wel eens op een bergtop of watchtower heeft gestaan om te genieten van het uitzicht zegt genoeg toch? En daarnaast heb ik liever dat een game wordt ondersteund door mooie graphics, dan dat het er door wordt gedragen en het hier vooral van moet hebben.

Ik vind het een van de vetste games, zo niet de beste van afgelopen jaren.
Wat verkies je? een spel dat niet baanbrekend is maar toch speelbaar? Of een spel zoals crysis (en in mindere mate Gta IV) dat je met moeite op de huidige hardware kan spelen (je vraagt je dan toch af hoe ze dat testen :))

geef mij maar skyrim hoor. mooi genoeg

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-10 15:03
Ik vind het ook zeker "mooi genoeg", maar het concept dat je moet kiezen tussen óf verouderde graphics, óf een veel te zware, onspeelbare game, is natuurlijk onzin. Er zit ook iets tussenin namelijk, en Skyrim zou naar mijn idee wel nóg beter zijn geweest met high-res textures, meer bumpmapping, meer postprocessing (subtiel dan welteverstaan), enz.

Natuurlijk zijn graphics niet zo belangrijk (ik zou dit spel nog willen spelen ook al was het een 2-kleuren, 320x240 resolutie game), maar het zou wel iets toe kunnen voegen qua beleving. Feit blijft dat dit één van de beste RPG's in jaren is, en ik vermaak me er prima mee :)

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
heeft skyrim ook zoiets als een wardrobe? (zodat je zelf kan kiezen hoe je er uit ziet als je dat stukje armor maar hebt/heb gehad) of kan je er alleen zo uit zien als de armor die je daadwerkelijk draagt?
hetzelfde voor wapens

[ Voor 5% gewijzigd door roeltjow op 24-11-2011 09:10 ]

• BertusB404
  • Laatst online: 28-09 15:17
Kon je in Morrowind niet een robe dragen over je armor heen?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Verwijderd

roeltjow schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:10:
heeft skyrim ook zoiets als een wardrobe? (zodat je zelf kan kiezen hoe je er uit ziet als je dat stukje armor maar hebt/heb gehad) of kan je er alleen zo uit zien als de armor die je daadwerkelijk draagt?
hetzelfde voor wapens
Je kan alleen zien wat je daadwerkelijk equipped.

• EnigmaNL
geert1 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:05:
Ik vind het ook zeker "mooi genoeg", maar het concept dat je moet kiezen tussen óf verouderde graphics, óf een veel te zware, onspeelbare game, is natuurlijk onzin. Er zit ook iets tussenin namelijk, en Skyrim zou naar mijn idee wel nóg beter zijn geweest met high-res textures, meer bumpmapping, meer postprocessing (subtiel dan welteverstaan), enz.

Natuurlijk zijn graphics niet zo belangrijk (ik zou dit spel nog willen spelen ook al was het een 2-kleuren, 320x240 resolutie game), maar het zou wel iets toe kunnen voegen qua beleving. Feit blijft dat dit één van de beste RPG's in jaren is, en ik vermaak me er prima mee :)
Veel van de gameplay > graphics voorstanders doen net alsof graphics niks toevoegen aan de gameplay ervaring. Ik vind dat echt de grootste onzin. Graphics zijn wel degelijk belangrijk. Juist bij een fantasie game. Hoe mooier de graphics hoe beter ze hun visie in beeld kunnen brengen!

Games moeten geweldige gameplay én graphics hebben. Kiezen is kut.

Helaas worden de huidige ontwikkelingen nogal afgeremd door de verouderde consoles, ik hoop dat wanneer de volgende generatie er is de graphics (en gameplay) weer enorm vooruit gaan!

Ik hoop ook dat ze ooit weer eens terug gaan naar complexere games. Tegenwoordig moet het allemaal simpel en makkelijk. Skyrim heeft hier ook last van. Armor is gesimplificeerd (nog erger dan in Oblivion) en skills ook.
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:24:

Kun je op veel plaatsen kopen, als je het niet kunt vinden kun je even in Markath de quest doen om de 'Mace of Molag Bal' te krijgen. Die heeft ook soul trap.
EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:52:
[...]

Wat een onzin zeg, de enige reden dat je uberhaupt weet dat er een courier is dat je het opgezocht hebt. Het is juist de bedoeling dat je het niet weet en dat die courier je onverwachts die brief geeft.

Ga gewoon iets anders doen ondertussen.
Ik ben de koerier nooit tegen gekomen :P.

Heb dat mens gedood, ben even later een tukje gaan doen en werd wakker in een schuur. Daarna nog vele uren gespeeld maar m'n briefje heb ik nooit meer gekregen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:23:
[...]

Kun je op veel plaatsen kopen, als je het niet kunt vinden kun je even in Markath de quest doen om de 'Mace of Molag Bal' te krijgen. Die heeft ook soul trap.
Court Wizard in Dragonsreach heeft het boek ervoor voor weinig Gold.

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:22:
[...]

Veel van de gameplay > graphics voorstanders doen net alsof graphics niks toevoegen aan de gameplay ervaring. Ik vind dat echt de grootste onzin. Graphics zijn wel degelijk belangrijk. Juist bij een fantasie game. Hoe mooier de graphics hoe beter ze hun visie in beeld kunnen brengen!

Helaas worden de huidige ontwikkelingen nogal afgeremd door de verouderde consoles, ik hoop dat wanneer de volgende generatie er is de graphics (en gameplay) weer enorm vooruit gaan!

Ik hoop ook dat ze ooit weer eens terug gaan naar complexere games. Tegenwoordig moet het allemaal simpel en makkelijk. Skyrim heeft hier ook last van. Armor is gesimplificeerd (nog erger dan in Oblivion) en skills ook.
Ze zijn even belangrijk. Zonder grafische vooruitgang zijn alle genres die vandaag de dag gemaakt worden amper mogelijk. Dan zaten we nog steeds zork games te spelen. Grafische vooruitgang IS nieuwe, betere gameplay.

Verwijderd

actionInvoke schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:31:
[...]
Grafische vooruitgang IS nieuwe, betere gameplay.
LMFAO 8)7

Dus per jouw definitie zijn alle PS3 games beter dan Legend of Zelda Ocarina of Time, Crysis beter dan alle games ervoor (en nog vele erna) alleen maar omdat het er beter uitziet? Gast, ga toch fietsen met je getroll.

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 10:51
Ik heb inmiddels redelijk wat uur in het spel zitten en ben nu een level 30 Assassin-type Dunmer. Vooral One-handed, Sneak, Archery en Light Armor. Loop in full epic Glass armor met een epic Glass bow met Soul Trap en dual wielding epic Glass Daggers. Ben wel door zoveel side-quests afgeleid dat ik nog niet eens naar de Greybeards ben geweest. Loop nog wat rond voor de Companions quests.

Ik heb wel een paar vragen:
- Hoe kan je terug van Beast Form naar human form? Moet je per sé die 180 seconden afwachten, of kan je het anders oplossen? Ik stond namelijk net een volle 2 minuten naar mijn scherm te staren nadat ik in Beast Form wat Fire Mages had afgemaakt.
- Moet je perks hebben in Steel, Dwarven, Orcish en Ebony smithing voordat je de Daedric smithing perk kan kiezen, of kun je ook 'door' vanaf de Dragon smithing perk?
- Zijn er mijnen waar je lekker veel ores e.d. vandaan kunt halen? En dan bedoel ik geen Iron ores, maar liever dingen als Malachite en Moonstone e.d.? Ik ben ook op zoek naar Soul stones waar ik geen geld voor hoef te betalen. Kun je die ergens vinden?

Hoop dat jullie wat meer weten.

• Tarkin
actionInvoke schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:31:
[...]

Ze zijn even belangrijk. Zonder grafische vooruitgang zijn alle genres die vandaag de dag gemaakt worden amper mogelijk. Dan zaten we nog steeds zork games te spelen. Grafische vooruitgang IS nieuwe, betere gameplay.
beetje BS vind je niet? neem de graphics van RTCW maar voeg daar een monsterlijk goede AI aan toe en je hebt een pracht van een game. Er zouden beter wat vooruitgang gemaakt worden op dat gebied (beter pathfinding, AI e.d.)
EnigmaNL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:22:
[...]

geef hetzelfde verhaal van skyrim in een oblivionjasje en de sfeer is veel minder, dat geef ik ook toe. Maar als ze beginnen met vanalle high resolution dingen, dan gaan ze (volgens mij) een veel kleinere distance kunnen doen. Ik weet niet of het je al opgevallen is, maar veel dungeons zijn zonder deuren, gewoon een grote. Dat had je in oblivion toch vele, vele minder. Ook de vele texture packs van oblivion zijn pas jaren nadien gekomen, als er zwaardere hardware op de markt was/is

Dat games gemakkelijker worden is wel een feit ja. Maar persoonlijk vind ik het zo erg niet. Zolang het maar plezant blijft. En op sommige punten heb ik veel meer moeite gehad met skyrim tov oblivion. Zoals je kijkt naar die eerste frost troll in high hrothgar. Dan ben ik toch wel even heel hard naar boven gelopen, terwijl je die in oblivion op een lage level zelfs nog niet zou tegenkomen.

Er zijn wel een paar spellen die de moeilijkheidsgraad verhogen (ik denk dark souls?) Of je kan ook altijd morrowind terug uit de kast halen (inkoppertje)

@hierboven, voor de mines moet je eens kijken op een wiki, daar staat welke mine wat heeft van ore en hoeveel veins er liggen, best wel handig!

[ Voor 15% gewijzigd door Tarkin op 24-11-2011 09:48 ]

Verwijderd

BramSd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:40:

- Hoe kan je terug van Beast Form naar human form? Moet je per sé die 180 seconden afwachten, of kan je het anders oplossen? Ik stond namelijk net een volle 2 minuten naar mijn scherm te staren nadat ik in Beast Form wat Fire Mages had afgemaakt.
Ja, gewoon wachten.
- Zijn er mijnen waar je lekker veel ores e.d. vandaan kunt halen? En dan bedoel ik geen Iron ores, maar liever dingen als Malachite en Moonstone e.d.? Ik ben ook op zoek naar Soul stones waar ik geen geld voor hoef te betalen. Kun je die ergens vinden?
Gloombound zuidoost van Windhelm geeft 40 Ebony Ore per run, benodigd voor Daedric Armor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 09:51 ]

BramSd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:40:
Ik heb inmiddels redelijk wat uur in het spel zitten en ben nu een level 30 Assassin-type Dunmer. Vooral One-handed, Sneak, Archery en Light Armor. Loop in full epic Glass armor met een epic Glass bow met Soul Trap en dual wielding epic Glass Daggers. Ben wel door zoveel side-quests afgeleid dat ik nog niet eens naar de Greybeards ben geweest. Loop nog wat rond voor de Companions quests.

- Moet je perks hebben in Steel, Dwarven, Orcish en Ebony smithing voordat je de Daedric smithing perk kan kiezen, of kun je ook 'door' vanaf de Dragon smithing perk?

Hoop dat jullie wat meer weten.
Een paar antwoorden:
- Mines zijn er zeker, maar wat jij zoekt weet ik niet te vinden. Ik ben alleen op zoek geweest naar Ebony omdat je dat nodig hebt voor de sterkste armors / weapons in de game (Daedric). Voor Ebony wil je opzoek gaan naar Gloombound Mine.
- Voor een Soul Stone moet je op zoek gaan naar Azura's Shrine, als je de quest afrond krijg je een reusable Grand Soul Gem.

[ Voor 8% gewijzigd door XyritZz op 24-11-2011 09:50 . Reden: Opmerking verwijderd, was al beter uitgelegd boven me. ]

• EnigmaNL
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:45:
[...]

geef hetzelfde verhaal van skyrim in een oblivionjasje en de sfeer is veel minder, dat geef ik ook toe. Maar als ze beginnen met vanalle high resolution dingen, dan gaan ze (volgens mij) een veel kleinere distance kunnen doen. Ik weet niet of het je al opgevallen is, maar veel dungeons zijn zonder deuren, gewoon een grote. Dat had je in oblivion toch vele, vele minder. Ook de vele texture packs van oblivion zijn pas jaren nadien gekomen, als er zwaardere hardware op de markt was/is
Dat komt maar door 1 ding. Multiplatform. Als ze deze game enkel en alleen voor de PC hadden gemaakt (met bijbehorende engine), had hij er veel beter uit gezien. Een beetje game PC kan veel mooiere graphics op het scherm toveren. Met de huidige engine moet je bijvoorbeeld voor exterior shadows kiezen voor scherpe schaduwen of schaduwen in de verte. Als je in de ini files de schaduwen scherper maakt worden ze steeds minder ver gerendered.
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:45:
[...]Dat games gemakkelijker worden is wel een feit ja. Maar persoonlijk vind ik het zo erg niet. Zolang het maar plezant blijft. En op sommige punten heb ik veel meer moeite gehad met skyrim tov oblivion. Zoals je kijkt naar die eerste frost troll in high hrothgar. Dan ben ik toch wel even heel hard naar boven gelopen, terwijl je die in oblivion op een lage level zelfs nog niet zou tegenkomen.
De gameplay an sich hoeft niet heel moeilijk te zijn (zelf instelbaar zeg maar) maar games worden gewoon te simpel gemaakt. Zoals het simplificeren van armor sets (en dus limiteren van aanpasbaarheid) en het simplificeren van levelen en skills (verwijderen van acrobatics en mysticism bijv.), dat hoeft van mij niet.
Pagina: 1 ... 31 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.