MrVegeta schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:25:
[...]
De krabbenmod voor mij. Maakt de game een stuk leuker. Paar momenten gehad waar ik me normaal de tyfustering zou schrikken maar nu dus niet. Paar dagen terug deed ik ergens in een mijn deurtje open staan er 2 krabbetjes.
/me Flame on! Als dat 2 spinnen waren was ik weer als een klein schoolmeisje aan het gillen.
@bosmonster, potions maken. Heb je daar nog tips voor? Kan nergens een boekje vinden met recepten ofzo, moet ik alles uit mijn hoofd leren?

Voor alchemy: alle ingredients die je tegen komt oppakken, af en toe in je huis bij de alchemy table storen (kan je weer meer mee nemen). En dan gewoon potions grinden. Eerst even opeten om te zien wat het effect is, dan komen ze onder effect in de lijst te staan. Ik zou alleen zeker in het begin je fire salts, death bells, nirnroots, nightshades en jazbay niet gebruiken en veilig opbergen, je merkt vanzelf waarom. En deadra hearts natuurlijk NOOIT iets mee maken.. behalve als dat armor je een zorg zou zijn.
Het handigst is om maar 2 ingredienten per potion te gebruiken, je krijgt namelijk evenveel experience als met 3 ingredients. En gaande weg ontdek je nieuwe recipes. Doordat secondary effects zo ontdekt worden. Andere tip is eerst bij de trainer in whiterun te trainen naar 45 en het per train terug te stelen via een pickpocket. En daarna pas je ingredienten te gebruiken. Even een spoiler voor ingredienten die je misschien wil bewaren als je enchanting potions wil maken:
spoiler:Hagraven claws, blue butterfly wing, snowberries, spriggan sap
Met dat laatste over het pickpockten: als je 3 perks "over hebt" bij 50 pickpockting kan je een perk nemen 100 meer gewicht geeft. Dus met dat trainen en terug jatten word je dubbel beter
[
Voor 5% gewijzigd door
ye-roon op 23-11-2011 15:36
]