Ik heb een desktop, I7 2600, 16gb 1600mhz geheugen, 67XX ATI. Draai het op high. De grootste tijd gaat het soepel, maar op onverwachte momenten in dungeons en gebouwen stotterd hij. Waarom? Geen idee. Weet dat de videokaart niet highrange is, maar daarom is er nog geen verklaring waarom het op makkelijke momenten moet stotteren. Ik vermoed toch een bugje die vertraging oplevert.
2 x gtx 480 i7 920 16 gb ddr3 , alles ultra , bugged hier ook soms , kwa uiterlijk ziet de game er niet uit is net alsof de game al 2 jaar oud is . jammer maar spel is wel verslavend dus ik heb er mee leren leven .
nou ik vind het allemaal wel meevallen. ik ben 1x met fast travel ergens snachts aangekomen en toen was het super heldere lucht met groene vlagen van het noorderlicht en dat was toch echt supergaaf gemaakt. echt zo'n wow dit is vet momentje.Dus idd grafisch is deze game zeer terleurstellend, zelfs als je het afzet tegen games die 5 jaar geleden uitkwamen.. Tel daarbij op de duizenden bugs en etterlijke inventory systeem... Maar toch op de een of andere manier verslavend.
maar geen armor die ik leuk kan vinden voor mijn barb dus (vaste plek) omdat alles randomized is ?
Kun je ook ff uitleggen waar die ~ zit op mn controller?SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:38:
[...]
Deze heb ik al een keer gepost, maar vooruit dan maar:
Klik op ~.
Selecteer haar en type : Showinventory
dan zoek je haar kutboog op en type je:
Removeitem [itemID] [aantal ( meestal 1 )]
Je kan misschien de boog niet zien omdat ze meer dingen draagt, gewoon alles van haar afpakken wat je aan haar hebt gegeven en dan zie je de boog misschien wel.
Hope it helpes
Word beetje moe van die aanname dat iedereen maar achter zn pc'tje zit. Er staat niet voor niks [Multi] voor de topic title.
Wederom iets dat buggy is dus, als je de console nodig hebt om het op te lossen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2011 17:26 ]
Je moet ook helemaal niet op consoles spelen....Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:25:
[...]
Kun je ook ff uitleggen waar die ~ zit op mn controller?
Word beetje moe van die aanname dat iedereen maar achter zn pc'tje zit. Er staat niet voor niks [Multi] voor de topic title.
Wederom iets dat buggy is dus, als je de console nodig hebt om het op te lossen.
Ik weet niet welke knop op de controller ~ is. Console openen - zal waarschijnlijk alleen voor PC zijn. Voortaan gewoon op PC gamen
Ik kan dit soort reacties helemaal niet serieus nemen, game ziet er op bepaalde locaties adembenemend uit, nog nooit zo mooi gezien.jayjay1986 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:16:
2 x gtx 480 i7 920 16 gb ddr3 , alles ultra , bugged hier ook soms , kwa uiterlijk ziet de game er niet uit is net alsof de game al 2 jaar oud is . jammer maar spel is wel verslavend dus ik heb er mee leren leven .
Je kan gewoon niet verwachten dat een grote open wereld (met super veel mogelijkheden) zoals Skyrim eruit gaat zien zoals Battlefield 3.
Kan het ook niet serieus nemen als mensen GTAIV niet mooi vinden, terwijl het technisch best een indrukwekkend spel is.
ATI HD 5800 en dat zou een bottle neck zijn omdat? Was top game bak toen ik hem kocht.. zou niet weten waarom dit een bottleneck zou zijn lol.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:03:
[...]
Wat doet een HD5xxx in een i7 systeem? Dat is waarschijnlijk je bottleneck! Ik heb netjes Vsync 60 FPS met een minder systeem met superieure grafische kaart.
`naast skyrim schijn je ook alle andere delen van tamriel te kunnen bezoeken.....
Omdat het een I7 is !!!! daar moet een GTX590 SLI BIJDarth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:33:
[...]
ATI HD 5800 en dat zou een bottle neck zijn omdat? Was top game bak toen ik hem kocht.. zou niet weten waarom dit een bottleneck zou zijn lol.

Neuh maar een 58xx kan BF3 wel draaien maar niet op ultra

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Gelukkig maakt het niet uit wat jij vind. En die kaart was toen niet beschikbaar net zoals in sommige nvidia wordt gedauwd en in sommige ATI. Dat jij een nvidia fanboy bent begrijp ik nu. Kraak echter niet zomaar iets af zonder dat je verstand van zaken hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:10:
[...]
wat ik niet snap is dat je een dure zware asus gaminglaptop met ATI grafische kaart neemt ipv de nvidia GTX die ze ook leveren
lekkere laptop beetje zonde van het type grafische kaart
heb vergelijkbaar model thuis
lekker kwijl
Van een afstand is het allemaal prima, zelfs goed, maar helaas wordt je soms wel even uit de experience gegooid. Bijv de kleren van een NPC die tegen je praat, ALTIJD low res. Zoek maar eens zon Jarl op en ga met m praten, low res galore.Liteiten schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:31:
[...]
Ik kan dit soort reacties helemaal niet serieus nemen, game ziet er op bepaalde locaties adembenemend uit, nog nooit zo mooi gezien.
Je kan gewoon niet verwachten dat een grote open wereld (met super veel mogelijkheden) zoals Skyrim eruit gaat zien zoals Battlefield 3.
Kan het ook niet serieus nemen als mensen GTAIV niet mooi vinden, terwijl het technisch best een indrukwekkend spel is.
Niet dat t me uitmaakt, mn GTX 260 maxed de game nog altijd, en graphics maken me in een RPG niet zo heel veel uit, maar t is soms toch jammer.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Bensimpel
Positieve meneer
Bugs? Eerlijk gezegd ben ik na 50 uur spelen nog amper iets tegengekomen, soms een harde crash en 1 of 2 keer vastgezeten in een rots/muur.
Kan me voortstellen dat dit bij andere mensen dan weer anders is, maar wat verwacht je dan? Er zijn gewoon zoveel variabelen, dat perfect gewoon niet bestaat
Kan me voortstellen dat dit bij andere mensen dan weer anders is, maar wat verwacht je dan? Er zijn gewoon zoveel variabelen, dat perfect gewoon niet bestaat

😆 - Denk ook eens om ;)
Als je Skyrim in "HD" wilt spelen, en zeker als je een supercomputer hebt, zijn er al een hoop mods uit die de resoluties van de textures verbeteren. Dan vraag je je natuurlijk af waarom de makers hier geen tijd aan hadden besteed: console spelers zijn niet beter gewend, en daar lijden wij computerspelers onder.
edit: ik speel overigens met settings op high, op een pentium e5200, 4 gb ram en een HD6950. Prima speelbaar en tot nu toe nog geen crashes.
edit: ik speel overigens met settings op high, op een pentium e5200, 4 gb ram en een HD6950. Prima speelbaar en tot nu toe nog geen crashes.
[ Voor 18% gewijzigd door ejtnaj op 22-11-2011 17:43 ]
Verwijderd
Lees net een paar pagina's terug dat er een soort auto-aim of aim-assist op de boog zit, dat verklaart ineens een hoop voor mij. De eerste paar keren richtte ik uiteraard zoals ik gewend was in Oblivion, toen merkte ik (dacht ik) dat je in Skyrim schijnbaar niet zo hoog hoeft te richten om verre doelen te raken. Ik dacht het een beetje door te hebben, is het helemaal anders, gewoon richten op het doel. Achja zal wel wennen want ik raak nu al meer.
Ben een nieuw character begonnen, Breton allround vrouwtje wat ik ook gebruikte in Oblivion. Met haar ben ik na een korte stop in Whiterun meteen doorgelopen naar Winterhold College.
Toen was ze level 2 en dat is zo'n 20 in-game dagen en 20 echte uren terug. Nu is ze level 10 en nog steeds liggen er dode wolven op die weg naar Winterhold die ik als level 2 heb lek geschoten. Hoe lang blijven wolvenlijken (en een geit) liggen? Ik heb er een paar tot zombie omgetoverd ondertussen, moest toch even mijn nieuwe spell uitproberen.
Nog een (klein) ergernisje, maar die gaat in spoilers want het betreft een quest voor de Winterhold College.
Ben een nieuw character begonnen, Breton allround vrouwtje wat ik ook gebruikte in Oblivion. Met haar ben ik na een korte stop in Whiterun meteen doorgelopen naar Winterhold College.
Toen was ze level 2 en dat is zo'n 20 in-game dagen en 20 echte uren terug. Nu is ze level 10 en nog steeds liggen er dode wolven op die weg naar Winterhold die ik als level 2 heb lek geschoten. Hoe lang blijven wolvenlijken (en een geit) liggen? Ik heb er een paar tot zombie omgetoverd ondertussen, moest toch even mijn nieuwe spell uitproberen.
Nog een (klein) ergernisje, maar die gaat in spoilers want het betreft een quest voor de Winterhold College.
spoiler:
Ik werd op pad gestuurd om een staf te gaan zoeken ver in het zuiden. Na een lange wandeling eindelijk gevonden. Details laat ik weg, maar het was een hele mooie maar vooral een hele lánge dungeon. Vooral omdat ik het grootste deel van de weg gesneakt heb, plus had ik mijn volger Brelyna bij die ook levend moest blijven. Na die hele lange weg en quest, eindelijk klaar, terug naar Winterhold. Gelukkig is er na nog maar één gang een deur naar buiten. Sta ik buiten en kijk ik rond, blijk ik hoog op een platform te staan met geen weg naar beneden! Ik fast-travel bijna nooit, ik loop overal heen (of neem een paard). Dus ik kon die hele lange dungeon weer in omgekeerde volgorde terug gaan lopen. (rennen, want alles was toch dood)
Bij een niet zo lange grot snap ik het idee van weer terug naar de ingang, maar een deur maken die in principe uitkomt op een balkon met geen ladder viel mij even tegen.
Bij een niet zo lange grot snap ik het idee van weer terug naar de ingang, maar een deur maken die in principe uitkomt op een balkon met geen ladder viel mij even tegen.
Verwijderd
Nadat je wat mods ect. hebt aangepast loopt alles vloeiend en op ultra.
http://www.pcgamer.com/20...-best-skyrim-mods-so-far/
http://www.gamefront.com/top-10-best-skyrim-mods/
http://gaming.stackexchan...se-acceleration-in-skyrim
Ik heb zelf mouse acceleration uit gezet, antiallias and sharpen effect(betere textures), large address aware patch(meer dan 2gb ram gebruikt).
Nadat ik dit gedaan heb ben ik van ''high'' naar ultra gegaan met antialiasing 0x en anisotropic 8x rest alles op ultra stats gehouden, run ik 60 FPS, erg smooth met i5 2500, 16GB ram en een HD 57**, geen stottering ect(wat ik wel voor deze mods had).
Ik heb zelf mouse acceleration uit gezet, antiallias and sharpen effect(betere textures), large address aware patch(meer dan 2gb ram gebruikt).
Nadat ik dit gedaan heb ben ik van ''high'' naar ultra gegaan met antialiasing 0x en anisotropic 8x rest alles op ultra stats gehouden, run ik 60 FPS, erg smooth met i5 2500, 16GB ram en een HD 57**, geen stottering ect(wat ik wel voor deze mods had).
Verwijderd
Is er ook specifieke mage gear voor de boots/gauntlets slots? Ik heb nog niets gevonden, dus gebruik voorlopig maar iron boots en gauntlets.
Verwijderd
Nope. Alleen robes en hoods of combo daarvan. Craft LA gaunts en boots met Magicka related zooi eropVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:54:
Is er ook specifieke mage gear voor de boots/gauntlets slots? Ik heb nog niets gevonden, dus gebruik voorlopig maar iron boots en gauntlets.
Of standaard armorless boots, anders mis je als mage de mage armor bonusVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:04:
[...]
Nope. Alleen robes en hoods of combo daarvan. Craft LA gaunts en boots met Magicka related zooi erop
Verwijderd
Wat kan ik op mijn boots enchanten dat nuttig is voor een mage? Op gauntlets kan ik Fortfiy Magicka doen volgens http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Enchanting_(Skyrim), maar op boots zie ik alleen resist enchants en misschien muffle dat nuttig kan zijn.
Heb het spel nu een aantal uren gespeeld en begin het spel (inclusief het omslachtige menu) nu aardig door te krijgen. Tot nu toe vind ik het een erg indrukwekkend spel, waar alleen de zwakke AI van de NPCs en de ietwat vaak voorkomende bugs afbreuk aan doen.
Ik speel overigens op de PC.
Ik speel overigens op de PC.
Кузьма Минич Захарьев Сухорукий
Ik heb nu pas na een 40 uur ontdekt dat je kan rennen xD voor de mensen die net zo 'dom' zijn als ik; ren met ALT
Nou, weer opgestart.
Ik kan enkel nog wapens in mijn linkerhand dragen. mijn rechterhand kan niets meer.
Ik kan enkel nog wapens in mijn linkerhand dragen. mijn rechterhand kan niets meer.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Tennisarm?hexta schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:50:
Nou, weer opgestart.
Doh!-momentje hier.. moest bij een quest andere kleren aan.. vergeet ik daarna m'n oude plunje weer aan te doen.. en maar afvragen waarom stealthen zo belabberd ging en ik ineens veel dmg te verduren kreeg >.<
Le Meow
Leuk.
Ik moet denk ik een uur terug, naar de laatste save hiervoor, tenzij iemand een tip heeft?
Een nieuwe character begonnen na eerst een thief gemaakt te hebben met Archery (easy mode), nu een mage gemaakt met punten in de blocking perk, dus 1 hand casten andere een shield, beetje shield bashen er tussendoor werkt erg leuk
Je karakter is hard aan fappen terwijl je niet speelthexta schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:50:
Nou, weer opgestart.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Was gister opeens, daarom ben ik toen gestopt.MrVegeta schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:04:
[...]
Je karakter is hard aan fappen terwijl je niet speelt
Overigens: het is gelukt.
12 keer fast travel 6 uur slapen, en dan het wapen met enter aanklikken heeft geholpen.
Hehe, je bent niet de enige hoor. Ook ik kwam er pas achter na ergens in de 20 uur speeltijd, toen las ik hier iets over sprinten. Huh?Marvin- schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:48:
Ik heb nu pas na een 40 uur ontdekt dat je kan rennen xD voor de mensen die net zo 'dom' zijn als ik; ren met ALT
Holy crap...
http://ppsh-41.tumblr.com...andmass-built-into-skyrim
Heel Tamriel zit in Skyrim! De grond dan
Alvast gemaakt voor de DLC's? Of speciaal om het mensen makkelijker te maken om HEEL Tamriel in een mod te bouwen?
Alvast gemaakt voor de DLC's? Of speciaal om het mensen makkelijker te maken om HEEL Tamriel in een mod te bouwen?

[ Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 22-11-2011 19:28 ]
De mogelijke redenen voor het toevoegen van heel Tamriel zijn in het artikel al toegevoegd. Waarschijnlijk dat de World Map klopt of dat het verre uitzicht klopt.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Werd een pagina of 7 terug al besproken geloof ik, maar ik persoonlijk denk dat het een mix is tussen realistische vergezichten als je tussen de bergen van Skyrim uitkijkt en inderdaad een extraatje voor de modders. De hele oppervlakte van Skyrim maal 7 is, zoals ook eerder besproken, erg onrealistisch omdat er dan enorm veel content gemaakt moet worden wat gewoon voor de designers onbegonnen werk is.Melkunie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:26:
Holy crap...
[afbeelding]
Edit: Denk aan GTA III waar ook een groot deel extra land ingebouwd zat, wat speciaal en alleen maar was voor de vergezichten tijdens de openingscutscene.
[ Voor 8% gewijzigd door Gwildor op 22-11-2011 19:32 ]
hmm wat zijn destruction mages toch slap... ben nu bij de eerste dragon priest, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid dood en lydia is ook niets waard 1 hit en ze is er geweest
Bensimpel
Positieve meneer
Die dragonpiest was inderdaad lastig, maar ik als je hem naar het water lokt, en achter een pilaar blijft staan en vanuit daar aanvalt, kun je hem wel neerhalen. Melee is die te doen, maar niet zonder veel veel potions.manmetdehamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:32:
hmm wat zijn destruction mages toch slap... ben nu bij de eerste dragon priest, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid dood en lydia is ook niets waard 1 hit en ze is er geweest
😆 - Denk ook eens om ;)
ja met men sneak archer was in iets van 5 schoten doodBensimpel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:36:
[...]
Die dragonpiest was inderdaad lastig, maar ik als je hem naar het water lokt, en achter een pilaar blijft staan en vanuit daar aanvalt, kun je hem wel neerhalen. Melee is die te doen, maar niet zonder veel veel potions.
haha hij is nu zelf naar het water geloopen en nu ziet ie vast ofzo, hij doet helemaal niets meer
[ Voor 11% gewijzigd door manmetdehamer op 22-11-2011 19:39 ]
Verwijderd
Destruction werkt (meestal) voor geen meter op andere mages, probeer conjuration es, koop conjure dremora lord, conjure er een ga in een hoekje zitten huilen dat je em zelf niet aan kan, wacht een moment en voila alles is dood.manmetdehamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:32:
Andere mogelijkheid is dat zijn level te hoog is/ het jouwe is te laag, of je gebruikt verkeerde element ofzo, fire op een fire mage gooien werkt niet. Als hij een ward heeft dan zou ik of proberen met een staff of iets dergelijks hem die te ontnemen maar er niet recht op schieten.
Nog een punt, welke spells gebruikt je, de spells van het begin van de game levelen niet mee qua dmg dus als je nog oude spells gebruikt op een hoog level zal er inderdaad niet veel gebeuren.
Over het algemeen vind ik destruction magic niet zwak ofzo, het wordt later in de game wel wat lastiger als andere zaken beter worden, en jouw dmg niet meelvld, maar met wat goede enchantments kan je ongeveer oneindig frost magic of fire of storm gooien, wat dus kan zorgen dat meelee niet bij je kan komen, of dat mages geen mana meer hebben, of dat ze gewoon branden.
TIP: Maak enchanting 100, enchanct je necklace, ring, helmet en (nog een item waarop je een fortify destruction kan zetten), dan kan je voor 0 magicka destruction casten...
Ik heb dit bij meerdere dungeons gezien: je kunt in zo'n geval meestal (een klein stukje) naar beneden springen en dan je weg vervolgen. De sprong is er om te voorkomen dat je de dungeon van de andere kant in komt (per ongeluk), het is namelijk te hoog om op te springen, maar niet zo hoog dat je schade oploopt bij het omlaag springen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:50:
Na die hele lange weg en quest, eindelijk klaar, terug naar Winterhold. Gelukkig is er na nog maar één gang een deur naar buiten. Sta ik buiten en kijk ik rond, blijk ik hoog op een platform te staan met geen weg naar beneden! Ik fast-travel bijna nooit, ik loop overal heen (of neem een paard). Dus ik kon die hele lange dungeon weer in omgekeerde volgorde terug gaan lopen. (rennen, want alles was toch dood)
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ethiek in de echte wereld ha! Das pas een farce. Ethiek is er zolang als de nood niet hoog is, er consequenties aan gedrag hangen en we iedereen om ons heen als gelijken zien..
Echter.. vele religies zien ongelovigen of zondigers niet als gelijken, zodra er hoger of belangen in het geding zijn gaat Ethiek de deur uit, zodra het om mensen gaat die 'anders genoeg' zijn gaat alles de deur uit. Ethiek is echt een gedachte die alleen werkt in een utopische wereld.
Als Ethiek -echt- zou zijn zouden wij geen Skyrim aan het spelen zijn maar armen aan het helpen zijn, of dijken aan het aanleggen zijn in Thailand of zelfs maar een denken aan het brengen zijn naar die dakloze terwijl het buiten vriest. Hypocriet, en nog hypocrieter om te claimen dat die 'verzonnen ethiek' een plaats moet hebben in een spelletje dat volledig denkbeeldig is. Wat een illusie.
Ontopic:
Weet iemand wanneer die development kit uitkomt? heb wel zin om een huisje te bouwen in de middle of nowhere waar ik al mijn gejatte spullen kan opslaan, en een mod waarin je wel kinderen in de fik kunt steken te maken. Ik vind het logisch dat een draak ook kinderen zou aanvallen en dat ze niet 'onaantastbaar' zijn..
Echter.. vele religies zien ongelovigen of zondigers niet als gelijken, zodra er hoger of belangen in het geding zijn gaat Ethiek de deur uit, zodra het om mensen gaat die 'anders genoeg' zijn gaat alles de deur uit. Ethiek is echt een gedachte die alleen werkt in een utopische wereld.
Als Ethiek -echt- zou zijn zouden wij geen Skyrim aan het spelen zijn maar armen aan het helpen zijn, of dijken aan het aanleggen zijn in Thailand of zelfs maar een denken aan het brengen zijn naar die dakloze terwijl het buiten vriest. Hypocriet, en nog hypocrieter om te claimen dat die 'verzonnen ethiek' een plaats moet hebben in een spelletje dat volledig denkbeeldig is. Wat een illusie.
Ontopic:
Weet iemand wanneer die development kit uitkomt? heb wel zin om een huisje te bouwen in de middle of nowhere waar ik al mijn gejatte spullen kan opslaan, en een mod waarin je wel kinderen in de fik kunt steken te maken. Ik vind het logisch dat een draak ook kinderen zou aanvallen en dat ze niet 'onaantastbaar' zijn..
Er is nog niet bekend gemaakt wanneer de Creation Kit uitkomt. Er wordt gespeculeerd dat de Creation Kit tegelijk met de volgende update komt. De update komt ergens volgende week.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Die >2GB memory patch werkt na vandag of gisteren niet meer. Ze hebben een patch uitgebracht die het niet meer mogelijk maakt de executable direct te starten. Alleen via de launcher.. Geen >2GB patch meer. Lees ik o.a. op tweakguides e.d.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:52:
Nadat je wat mods ect. hebt aangepast loopt alles vloeiend en op ultra.
Verwijderd
Waarom zou die >2GB patch niet meer werken? Je patcht toch gewoon die TESV.exe, die wordt toch door de launcher opgestart.
GaafCoolGamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:20:
Er is nog niet bekend gemaakt wanneer de Creation Kit uitkomt. Er wordt gespeculeerd dat de Creation Kit tegelijk met de volgende update komt. De update komt ergens volgende week.
Zit echt te wachten op een mooie afgelegen boerderij met moestuin en alles.. Wat ik me eigenlijk afvraag (heb er nog niet op gelet) is, groeien die boerderijen ook weer bij?
Ik gebruik nu een andere exe : fnv4gb.exe. Nieuwere versie van >2gb geloof ik
Ja, na 48(?) uur groeit het weer terug aan. Geldt voor alle planten en ingrediënten, behalve Nirnroot, die kunt oogsten.Tasma schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:24:
Wat ik me eigenlijk afvraag (heb er nog niet op gelet) is, groeien die boerderijen ook weer bij?
En je haar groeit ook niet mee. Jammer eigenlijk.
natuurlijk
Je uiterlijk kan je na het begin van het spel niet meer veranderen, dus inderdaad het haar ook niet. Ook het "vuil" van je gezicht kan je na het begin van het spel niet verwijderen.
De game schaalt niet echt mee dus sommige tegenstanders zal je later terug op moeten komen wanneer je sterker bent gewordenmanmetdehamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:32:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Via TweakGuides.com kwam ik dit topic tegen.
Door vsync uit te zetten, loopt de ingame tijd in de war waardoor quests kunnen gaan buggen of zelfs onspeelbaar worden. De oorzaak: Skyrim gebruikt het aantal fps om de ingame klok bij te houden.
Waarom bouwt een ontwikkelaar zo'n systeem in om de ingame tijd te syncen? Omdat het op de consoles met hun stabiele fps wel werkt. Maar op de pc dus niet. Als ik dat topic zo eens doorlees wordt toch maar weer pijnlijk duidelijk hoe weinig moeite Bethesda in de pc-versie gestoken heeft. Het is dat de game an sich zo ongelooflijk goed is...
Ik speel maar weer met vsync aan. Alleen erg jammer dat daardoor de mouse lag weer terugkeert.
Door vsync uit te zetten, loopt de ingame tijd in de war waardoor quests kunnen gaan buggen of zelfs onspeelbaar worden. De oorzaak: Skyrim gebruikt het aantal fps om de ingame klok bij te houden.
Waarom bouwt een ontwikkelaar zo'n systeem in om de ingame tijd te syncen? Omdat het op de consoles met hun stabiele fps wel werkt. Maar op de pc dus niet. Als ik dat topic zo eens doorlees wordt toch maar weer pijnlijk duidelijk hoe weinig moeite Bethesda in de pc-versie gestoken heeft. Het is dat de game an sich zo ongelooflijk goed is...
Ik speel maar weer met vsync aan. Alleen erg jammer dat daardoor de mouse lag weer terugkeert.
via console op pc en diverse mods is het zo aan te passen gelukkig.CoolGamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:31:
Je uiterlijk kan je na het begin van het spel niet meer veranderen, dus inderdaad het haar ook niet. Ook het "vuil" van je gezicht kan je na het begin van het spel niet verwijderen.
Le Meow
Euh? Welke spells levelen er dan wél mee? Want ik ben nog niet veel destruction spells tegengekomen....Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:41:
Nog een punt, welke spells gebruikt je, de spells van het begin van de game levelen niet mee qua dmg dus als je nog oude spells gebruikt op een hoog level zal er inderdaad niet veel gebeuren.
Mijn conjuration lijkt ook geen effect te hebben op mijn atronarchs overigens...

Er werd inderdaad geclaimt dat Nirnroot niet meer teruggroeid, maar volgens mij klopt dat niet. Ik weet niet of het ook 48 uur is, maar ik weet zeker dat die Nirnroot die tegenover de inn in Morthal groeit ik daar twee keer geoogst heb.CoolGamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:26:
[...]
Ja, na 48(?) uur groeit het weer terug aan. Geldt voor alle planten en ingrediënten, behalve Nirnroot, die kunt oogsten.
Maar tenminste haar en vuil zou gewoon in het spel aan te passen moeten zijn, zeker als je naar Fallout kijkt.Poekie McPurrr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:37:
[...]
via console op pc en diverse mods is het zo aan te passen gelukkig.
Bensimpel
Positieve meneer
Zojuist de 50 uur gehaald, Ik heb maar weinig games gespeeld die dat voor elkaar konden krijgen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Groeit inderdaad wel terug, zo heb ik onder een brug in de buurt van Whiterun al een keer of vijf dezelfde gegrepen.Gwildor schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:38:
[...]
Er werd inderdaad geclaimt dat Nirnroot niet meer teruggroeid, maar volgens mij klopt dat niet. Ik weet niet of het ook 48 uur is, maar ik weet zeker dat die Nirnroot die tegenover de inn in Morthal groeit ik daar twee keer geoogst heb.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
DARKSOULS!!!!!Bensimpel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:48:
Zojuist de 50 uur gehaald, Ik heb maar weinig games gespeeld die dat voor elkaar konden krijgen.
Of elke zelf respecterende rpg duurt gemiddeld 50 a 75 uur aan storymode.
[ Voor 14% gewijzigd door monkyswing op 22-11-2011 20:54 ]
natuurlijk
Ik heb op dit moment mijn smithing lvl op 100 zitten. Ik heb al daedric armor, dragonarmor en noem het maar op gemaakt. Deze kunnen ook allemaal legandary worden wat ik dus ook heb gedaan. Echter heb ik nu het dark brotherhood armor bemachtigd maar deze kan ik maar smithen tot flawless, is dit de eindfase van het armor?
Zeg mensen.. Hoe zit dat nou met investeren in shops?
iets duidelijker je vraag formuleren mag wel.....FranticDJ schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:45:
Maar... je geeft eenmalig 500g aan een vendor, en vervolgens heeft die vendor 500 gold extra te besteden aan shit wat jij aan hem verkoopt. wanneer hij reset heeft hij dit extra budget nog steeds.
Verwijderd
Dat kent The Elder scrolls/ Fallout volgens mij niet. Fable bedoel je..FranticDJ schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:45:
Hmm ok.. En kan dat bij elke vendor?batsma schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:49:
[...]
iets duidelijker je vraag formuleren mag wel.....
Maar... je geeft eenmalig 500g aan een vendor, en vervolgens heeft die vendor 500 gold extra te besteden aan shit wat jij aan hem verkoopt. wanneer hij reset heeft hij dit extra budget nog steeds.
FranticDJ schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:45:
Jawel:Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:50:
Dat kent The Elder scrolls/ Fallout volgens mij niet.
70 Speech
Can invest 500 gold with a shopkeeper to increase his available gold permanently.
[ Voor 23% gewijzigd door Rone op 22-11-2011 21:56 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Klopt je kan dat doen maar zelf vind ik dat je er niet bar veel aan hebt.
Ik zou liever hebben gezien dat je dus echt een investering doet zodat je dit geld ook deels terug zal zien ( een soort van profit) om de zo veel tijd bijvoorbeeld of dat je hoe meer je investeerd dat je ziet dat de shop/.stalletje echt veranderd kwa uiterlijk bv en of assortiment( dit is ook niet zo toch?)
Had mij wel mooi geleken
!
Ik zou liever hebben gezien dat je dus echt een investering doet zodat je dit geld ook deels terug zal zien ( een soort van profit) om de zo veel tijd bijvoorbeeld of dat je hoe meer je investeerd dat je ziet dat de shop/.stalletje echt veranderd kwa uiterlijk bv en of assortiment( dit is ook niet zo toch?)
Had mij wel mooi geleken
[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 22-11-2011 22:08 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik las laatst iets over het maken van iron daggers, upgraden, enchanten en dan weer doorverkopen. Veel details werden helaas niet gegeven, dus kan iemand hierop uitbreiden? Mijn eerste TES-game, maar ik moet zeggen dat het geweldig is!
Ik ben nu een Nord mage, maar moet zeggen dat er maar weinig destruction spells te vinden zijn. Zit echter nog niet zo lang in het spel, maar ik mag aannemen dat je nog heel wat nieuwe destruction spells tegenkomt?
Ik ben nu een Nord mage, maar moet zeggen dat er maar weinig destruction spells te vinden zijn. Zit echter nog niet zo lang in het spel, maar ik mag aannemen dat je nog heel wat nieuwe destruction spells tegenkomt?
@HotFix
Ik weet dat je door het maken van Iron Daggers (1 iron ingot + 1 leather strip) heel snel je smithing kan trainen. Zo heb ik het gedaan, binnen een paar uur op 100. Ik neem aan dat als je er een heleboel maakt en ze upgrade (waarde stijgt, voor 1 iron ingot + smithing stijgt) en vervolgens enchant (waarde stijgt + traint enchanting) en daarna weer per stuk verkoopt (per stuk, want speech train je per transactie) dat je een hele mooie trainingscirkel hebt
Ik weet dat je door het maken van Iron Daggers (1 iron ingot + 1 leather strip) heel snel je smithing kan trainen. Zo heb ik het gedaan, binnen een paar uur op 100. Ik neem aan dat als je er een heleboel maakt en ze upgrade (waarde stijgt, voor 1 iron ingot + smithing stijgt) en vervolgens enchant (waarde stijgt + traint enchanting) en daarna weer per stuk verkoopt (per stuk, want speech train je per transactie) dat je een hele mooie trainingscirkel hebt
Ik wil niet opscheppen maar ehm...Bensimpel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:48:
Op mijn steam staat 85 uur rond
Poe jij held
haha
Ja ik zit op +40 uur maar speel ook BF3(+45 uur) jammer dat een dag maar 24 uur heeft
Ja ik zit op +40 uur maar speel ook BF3(+45 uur) jammer dat een dag maar 24 uur heeft
Liefhebber van Tweakers
32 uur. Waar halen jullie al die tijd vandaan?
[ Voor 30% gewijzigd door Wolfos op 22-11-2011 22:43 ]
Na een uur of 30 spelen heb ik toch nog een beetje gemengde gevoelens, er zijn gewoon een paar dingen die ene beetje knagen;
Het level-uppen heeft naar mijn idee niet zo veel zin, daarbij komen de punten die je mag verdelen over je skills; dan is is 10% beter, dat vind ik ook niet echt waard om het daar aan uit te geven.. Verder heb ik ook geen zin om skills te upgraden die ik toch niet zo vaak gebruik, zoals hand-to-hand combat, aangezien ik veel met magie doe.
Over magie gesproken, ik loop al het hele spel rond met Flames/Sparks. Puur omdat die het effectiefst zijn en niet de hele magic-balk in een keer leeg zuigen. Daarnaast vind ik het echt super onhandig om te wisselen tussen verschillende spreuken, is er echt iemand die dat zo doet? Het nemen van potions lijkt ook meer een pleister op de wonde, aangezien deze niet heel sterk zijn, en mocht je van een vijand winnen, dan heb je deze meestal niet nodig. Verlies je meteen, gaat dit ook niet zo veel helpen.
Verder vind ik de wereld echt heel sfeerloos. Ik zie alleen maar wit, groen, grijs en bruin. Altijd slecht weer, loop je daar een beetje in je eentje door bossen en grotten. Veel verschillende vijanden zijn er ook niet. Kwam ik vandaag een draak tegen, was die binnen een halve minuut dood..
Herkenbaar voor mensen? Soms denk ik dat ik beter AC3 of BF3 had kunnen kopen voor 55e
Het level-uppen heeft naar mijn idee niet zo veel zin, daarbij komen de punten die je mag verdelen over je skills; dan is is 10% beter, dat vind ik ook niet echt waard om het daar aan uit te geven.. Verder heb ik ook geen zin om skills te upgraden die ik toch niet zo vaak gebruik, zoals hand-to-hand combat, aangezien ik veel met magie doe.
Over magie gesproken, ik loop al het hele spel rond met Flames/Sparks. Puur omdat die het effectiefst zijn en niet de hele magic-balk in een keer leeg zuigen. Daarnaast vind ik het echt super onhandig om te wisselen tussen verschillende spreuken, is er echt iemand die dat zo doet? Het nemen van potions lijkt ook meer een pleister op de wonde, aangezien deze niet heel sterk zijn, en mocht je van een vijand winnen, dan heb je deze meestal niet nodig. Verlies je meteen, gaat dit ook niet zo veel helpen.
Verder vind ik de wereld echt heel sfeerloos. Ik zie alleen maar wit, groen, grijs en bruin. Altijd slecht weer, loop je daar een beetje in je eentje door bossen en grotten. Veel verschillende vijanden zijn er ook niet. Kwam ik vandaag een draak tegen, was die binnen een halve minuut dood..
Herkenbaar voor mensen? Soms denk ik dat ik beter AC3 of BF3 had kunnen kopen voor 55e
Tx to: @internetofshit
Verwijderd
Er zitten 24 uur in een dag hoor, verder is het een kwestie van willenWolfos schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:42:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 22:54 ]
Doe eens paar gokjesWolfos schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:42:
Liefhebber van Tweakers
Juist, zo doe ik het ook. Heb alleen beetje tekort aan iron ingots om iig smithing in 1x naar 100 te knallen, maargoed.. zit nu op +-90 ofzo, dus dat is ook al fijn.Melkunie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:31:
@HotFix
1 iron ingot + 1 leather straps maakt 1 iron dagger twv 10 goudstukken oid.
Vervolgens iron dagger enchanten (damage stamina is de beste volgens mij + petty soul gem (enchanting levelen gaat niet harder dmv betere soulgems te gebruiken) en je dagger kan (met goede speech skill) iets van 750 opbrengen (stuk voor stuk verbetert je speech skill sneller)
Dus;
+smithing
+enchanting
+speech
+gold
-gevoel dat je hard werkt voor je skills (who cares, I don't

Dat over skills snap ik niet echt. Skill verbeteringen gaan altijd in kleine stapjes in RPG's, dat hoort er nou eenmaal bij. Ook kun je punten spenderen aan non-combat skills die indirect ook kunnen zorgen dat je beter kunt vechten, zoals smithing en enchanting.Nap schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:51:
Na een uur of 30 spelen heb ik toch nog een beetje gemengde gevoelens, er zijn gewoon een paar dingen die ene beetje knagen;
Wisselen tussen spells gaat heel makkelijk met de cijfertoetsen 1-8
Potions ZIJN ook een pleister op de wonde. Ze zijn ervoor als je net dat beetje extra nodig hebt, niet om je volledig in leven te houden. Als je merkt dat je constant potions nodig hebt om in leven te blijven moet je misschien je manier van vechten aanpassen.
En wat betreft de wereld, het is wel Skyrim, dé noordelijkste provincie van het keizerrijk die ook erg koud is. Ik vind het persoonlijk een hele mooie omgeving. Afgezien dat het een koud gebied is hebben ze toch heel wat variatie weten aan te bregen. Sommige gebieden zijn mooi groen en de andere wit. Het is alleen geen Cyrodiil waar alle kleuren enorm fel waren, ben ik persoonlijk erg blij mee.
Verwijderd
Er zit wel verschil in. Zo doet spraks ook de magicka van je tegenstander uitputten, terwijl frost de stamina van je tegenstander uitput. Ofwel, sparks kun je beter tegenover een vijandige mage inzetten en frost tegenover een vijandige vechter.Nap schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:51:
Spreuken switch ik wel, ik zet de favorieten gewoon onder de Q.
Verder heb ik regelmatig mijn health van bijna 0 tot bijna vol gebracht met potions en food.
Het slechte weer en de eenzaamheid klopt wel een beetje. Je kunt overigens huurlingen meenemen, of via quests aan mensen komen, maar echt emoties worden niet echt getoont. Op zich bevalt het duistere mysterieuze sfeetje me ook wel weer. Draken ben ik nog niet tegengekomen, maar ik heb pas 12 uur speeltijd er op zitten :-)
Het levellen zijn vooral handig voor je perks. Ook stapelen die 10%-en zich over tijd best aardig op. Ik mis nog wel een beetje indrukwekkend spell-aanbod voor destruction, Dat flamewerp-achtige heb je op een gegeven moment wel weer gezien. Nu gebruik ik zelf ook conjuration, maar ook daar is de verscheidenheid van wat je op kunt roepen laag.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 23:11 ]
Het punt wat ik het meeste jammer vind is het vlak van emoties.
De gezichts uitdrukkingen/stemmen zijn vaak emotieloos en dat hadden ze echt beter moeten aanpakken want dat voegt mijn ziens echt veel toe aan een spel als Skyrim maar dit is ook iets wat ik persoonlijk bij veel games gewoon mis.. dat zou mits goed verwerkt bijna een extra dimensie kunnen toevoegen aan een spel.
Ik heb dan altijd dat een spel me gewoon echt kan grijpen en niet meer los laat.
Maar verder heb ik nog niet echt dat ik me irriteer aan de omgevingen etc.. vind het wel een leuke complete game.
De gezichts uitdrukkingen/stemmen zijn vaak emotieloos en dat hadden ze echt beter moeten aanpakken want dat voegt mijn ziens echt veel toe aan een spel als Skyrim maar dit is ook iets wat ik persoonlijk bij veel games gewoon mis.. dat zou mits goed verwerkt bijna een extra dimensie kunnen toevoegen aan een spel.
Ik heb dan altijd dat een spel me gewoon echt kan grijpen en niet meer los laat.
Maar verder heb ik nog niet echt dat ik me irriteer aan de omgevingen etc.. vind het wel een leuke complete game.
[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 22-11-2011 23:17 ]
Liefhebber van Tweakers
damn lekker dan mijn ps3 lijkt te zijn vast gelopen en ik denk dat het al wel even geleden is dat ik gesaved heb 
pew gelukkig lijkt er op dat ik niet al te veel tijd verloren ben
pew gelukkig lijkt er op dat ik niet al te veel tijd verloren ben
[ Voor 23% gewijzigd door manmetdehamer op 22-11-2011 23:29 ]
Zo was het ongeveer in Two Worlds 2 geloof ik, had je ook als quest het helpen van een shop eigenaar van wie alles gejat was, en die bleef maar zeiken om geld, elke keer als je langsliep weer, en aan het eind had hij een grote winkel, waar je goedkoop spullen kreeg, en 1 keer per week ofzo een deel van de opbrengst kon ophalen.pino85 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:58:
Klopt je kan dat doen maar zelf vind ik dat je er niet bar veel aan hebt.
Had mij wel mooi geleken!
Nou ik heb t even op mn macbook pro (bootcamp) gespeeld vanavond, en t ziet er allemaal mooi uit. Maar ik stop er maar weer mee want ik vind het echt veeel te eng
.. Ik heb een behoorlijke spinnen fobie, en om dan vervolgens door mummies achtervolgd te worden, naahh... ps, wat is t doel?
traktor scratch!
Verwijderd
Er is een mod waarmee spinnen in krabben of beren veranderen (je kan kiezen) en alle spinnenwebben in mos.Erikie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:44:
Nou ik heb t even op mn macbook pro (bootcamp) gespeeld vanavond, en t ziet er allemaal mooi uit. Maar ik stop er maar weer mee want ik vind het echt veeel te eng.. Ik heb een behoorlijke spinnen fobie, en om dan vervolgens door mummies achtervolgd te worden, naahh... ps, wat is t doel?
Het doel? Totaal niet opgeled tijdens het spelen ofzo? Het doel van de mainquest lijkt me wel duidelijk... daarnaast zijn er tig andere "doelen" die je voor jezelf kunt bepalen.
Magoed als je voor een virtueel spinnetje al bang bent kun je idd beter maar niet doorspelen
Magoed als je voor een virtueel spinnetje al bang bent kun je idd beter maar niet doorspelen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Was ook sarcastisch. Ik ga t morgen weer een paar uurtjes spelen, maar ik vind t gewoon niet flex als er monsters op me af stormen. Haren staan echt overeind, t is dat m'n kat in de buurt is maar anders. 't is allemaal erg mooi uitgewerkt. maargoed, ff aankijken nogChaoss schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:52:
Het doel? Totaal niet opgeled tijdens het spelen ofzo? Het doel van de mainquest lijkt me wel duidelijk... daarnaast zijn er tig andere "doelen" die je voor jezelf kunt bepalen.
traktor scratch!
Verwijderd
Als ik een willekeurig horror film kijk.
Al is het schrikmoment nog zo goed, ik vertek geen spier.
maar ik heb me nu toch al 2x me het leplazerus geschrokken dankzij zo´n fucking rot spin.
loop een ruimte in, al sneakend,
"goh wat raar, ik ben detected, maar de hele ruimte is leeg"
snuffel door rond, pick een lock van een kist... roof die ook netjes leeg zoals het hoord.
Draai me om, en wie zit me aan te staren met zijn 8 oogjes, meneer frost spider.
ik rukte men muis mijn uit de USB poort zo´n spastische beweging maakte ik.
trouwens ik denk dat mijn character als eerste de lagere dampkring heeft bereikt van iedereen hier.
toen ik net begonnen was, loop whiterun uit, zie zo´n Giant picknick plek.
loop daar eens in, dacht, hoe erg kan het zijn.
one-hit zo´n reus door gewoon naast me op de grond te rammen.
maar lanceerde me dus grof weg 300 meter de lucht in...
en dan bedoel ik niet lukraak getal 300, nee, er was niets meer te herkennen daar beneden...
heb het helaas niet nog een keer kunnen nadoen, verder briliant spel
Al is het schrikmoment nog zo goed, ik vertek geen spier.
maar ik heb me nu toch al 2x me het leplazerus geschrokken dankzij zo´n fucking rot spin.
loop een ruimte in, al sneakend,
"goh wat raar, ik ben detected, maar de hele ruimte is leeg"
snuffel door rond, pick een lock van een kist... roof die ook netjes leeg zoals het hoord.
Draai me om, en wie zit me aan te staren met zijn 8 oogjes, meneer frost spider.
ik rukte men muis mijn uit de USB poort zo´n spastische beweging maakte ik.
trouwens ik denk dat mijn character als eerste de lagere dampkring heeft bereikt van iedereen hier.
en dan bedoel ik niet lukraak getal 300, nee, er was niets meer te herkennen daar beneden...
ja... 66 dingen die je als favorite zou kunnen benoemen maar echt ja 1-8 is dan echt zo voldoende... hoe vaak je niet door die eindeloze lijst aan het scrollen bent tijdens een gevecht komt vaker wel voor dan niet. Got, alsof ze nooit van de shift of ctrl toets hebben gehoord... Bravo !! Misschien niet zo'n issue voor het overgrote deel hier wat volgens mij melee is.. Maar goed in dat opzicht is het misschien meer te vergelijn met turn based vechten.. zoals de vroege KOTOR... Of dit nu zo goed werkt in deze game.. meh... Ik heb het nooit als zo zwaar ervaren tijdens oblivion maar misschien komt het door die eindeloze console based lijsten/text UI etc.. Flame ON
[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 23-11-2011 00:17 ]
Verwijderd
Heb ik ook al eens gehadVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:11:
En wat zouden ze volgens jou met die shift- en ctrl-toets moeten doen dan?Darth Malak schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:16:
ja... 66 dingen die je als favorite zou kunnen benoemen maar echt ja 1-8 is dan echt zo voldoende... hoe vaak je niet door die eindeloze lijst aan het scrollen bent tijdens een gevecht komt vaker wel voor dan niet. Got, alsof ze nooit van de shift of ctrl toets hebben gehoord... Bravo !!
Van de rest van je post kan ik totaal geen chocola bakken, dus daar reageer ik maar niet op.
hier ook, is volgens mij niet zeldzaamVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:19:
[...]
Heb ik ook al eens gehadDaarna herhaald met een npc xD Duurde echt een halve minuut voordat hij op de grond landde
leuke bij mij was dat er 2 giants te gelijk erop mepte
geen idee hoe lang het duurde om de grond weer te kussen, want ik lag IRL al op de grond van het lachen
wie verzint het ook dat een giant met een superknots je de grónd inslaat en je dan als een soort van niet-meer-levende-stuiterbal de lucht in bounced?!
ben trouwens net begonnen aan het hele armour maak verhaal, wat een iritant gebeuren zeg

20tal ingots kopen, paar daggertjes maken en weer 48H wachten

daar kwam nog bij dat ik al een tijdje (lees: 50+H) geen loot meer had verkocht, die stapelde zich op in m'n huis
daar dus nog ff 2 uur aan gespendeert om 't kwijt te raken (van een arme sloeber met 3k op zak naar jan modaal met 40k)
en dan vervolgens enchanten

wat een pokkesysteem is dát dan!
maar goed, het eind heiligt de middelen roepen we dan maar
hopen dat die gear van de college questline te disenchanten valt, die bonus zou ik graag op een volledige heavyarmour set willen zien
ben een destruction/heal mage trouwens, die geen enkele questline schuwt en voor de goede/neutrale keuzes gaat
Verwijderd
Ik ben nooit een fan van TES geweest dus ook al waren de verhalen van vrienden erg positief heb ik getwijfeld of ik Skyrim wel zou halen, maar ik heb de PS3 redbox versie gehaald voor een paar dagen (game verhuur), en gisteren die maar teruggebracht en mijn eigen exemplaar gekocht. Wat is dit een goed spel zeg
Er zitten wat kleine bugs in maar om zo'n groot / uitgebreid spel zo soepeltjes te laten lopen vind ik toch nogal een prestatie van Bethesda. Irritantste bug is dat ik in mijn enige huis (tot nu toe) in Whiterun geen wapens kan plaatsen op de weaponracks, behalve die boven mijn bed.
Verwijderd
Even om te relativeren.
Ik ben ooit lang geleden in een universum ver ver weg, hiermee begonnen:

Ik geniet elke seconde van deze game wat men ook mag denken hier van de AI, de FPS, de textures, etc.
En ja ik ben grijs.
Welterusten....

Ik geniet elke seconde van deze game wat men ook mag denken hier van de AI, de FPS, de textures, etc.
En ja ik ben grijs.
Welterusten....
Hear Hear! Behalve dat grijs zijn danVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:32:
Even om te relativeren.
[afbeelding]
En ja ik ben grijs.
Welterusten....
Hoge bomen vangen veel wind zullen we dan maar zeggen. Ondanks alle foutjes stijgt de game op heel veel vlakken boven de rest uit. Ik grniet er ook iedere seconde van...
Grote kans dat je:manmetdehamer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:32:
- Te laag level bent. Side quests en de uitgebreide wereld zijn er niet voor niets. Doe eerst wat andere dingen, neem relevante perks, krijg betere gear en spells, voordat je een dragon priest gaat proberen te killen..
- Zorg voor de juiste Stone buff, zoals de Atronach Stone. Die zorgt bijvoorbeeld voor 50% magic damage absorption. Er zijn ook stones die het tegenovergestelde doen (increase magic damage taken) en dan wordt zo'n Dragon priest ook vrij pittig ja
- Investeer in relevante andere trees, zoals Alteration, voor (magic) damage reduction perks.
Als al die mensen op de console het met 2 shortcut keys kunnen doen, dan kun je het op de PC vast ook wel met 8Darth Malak schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:16:
ja... 66 dingen die je als favorite zou kunnen benoemen maar echt ja 1-8 is dan echt zo voldoende... hoe vaak je niet door die eindeloze lijst aan het scrollen bent tijdens een gevecht komt vaker wel voor dan niet. Got, alsof ze nooit van de shift of ctrl toets hebben gehoord... Bravo !! Misschien niet zo'n issue voor het overgrote deel hier wat volgens mij melee is.. Maar goed in dat opzicht is het misschien meer te vergelijn met turn based vechten.. zoals de vroege KOTOR... Of dit nu zo goed werkt in deze game.. meh... Ik heb het nooit als zo zwaar ervaren tijdens oblivion maar misschien komt het door die eindeloze console based lijsten/text UI etc.. Flame ON
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2011 07:37 ]
Gisteren even lekker kunnen spelen.
Huis in Solitude gekocht, echt heel groot (en duur, huis zelf al 25k en daarna met alle meubels 36k)
Info over huis in Solitude
Meteen verhuist van whiterun naar solitude, wist niet dat ik al zoveel " zooi " had verzameld. Had namelijk mijn hele whiterun huis leeg gehaald maar dat leverde een gewicht op van 2000+/460 die ik kon dragen.
Gelukkig had ik een paard bij de poort staan waardoor ik nog wel kon fast travellen naar solitude.
Daarna uurtje bezig geweest hele huis in te richten, mannequins bekleden met mooi armor, de unique wapens ophangen met schild. Jammer dat je niet echt de mogelijkheid heb om mensen uit te nodigen in je huis??
Eindelijk smithing + enchanting beiden op 100 gekregen. Krijg nu wel echt machtig gevoel als duelwield warrior. Overal zitten stats op zoals +50health, +18 heavy armor, +40% one-handed damage, magica/stamina regenaration.
Met enchanting een smithing set gemaakt (met blacksmiths apron, natuurlijk) wat 4x +25 better smithing geeft in totaal 100%. En dat in combinatie met enchants is mijn Character nu wel baas te noemen
Health 460, Stamina 250
Armor-rating: 1037 (zonder schild)
2x 249 Daedric Swords enchanted met +20fire dmg en +20 frost dmg. (totaal 539 damage)
Huis in Solitude gekocht, echt heel groot (en duur, huis zelf al 25k en daarna met alle meubels 36k)
Meteen verhuist van whiterun naar solitude, wist niet dat ik al zoveel " zooi " had verzameld. Had namelijk mijn hele whiterun huis leeg gehaald maar dat leverde een gewicht op van 2000+/460 die ik kon dragen.
Gelukkig had ik een paard bij de poort staan waardoor ik nog wel kon fast travellen naar solitude.
Daarna uurtje bezig geweest hele huis in te richten, mannequins bekleden met mooi armor, de unique wapens ophangen met schild. Jammer dat je niet echt de mogelijkheid heb om mensen uit te nodigen in je huis??
Eindelijk smithing + enchanting beiden op 100 gekregen. Krijg nu wel echt machtig gevoel als duelwield warrior. Overal zitten stats op zoals +50health, +18 heavy armor, +40% one-handed damage, magica/stamina regenaration.
Met enchanting een smithing set gemaakt (met blacksmiths apron, natuurlijk) wat 4x +25 better smithing geeft in totaal 100%. En dat in combinatie met enchants is mijn Character nu wel baas te noemen
Health 460, Stamina 250
Armor-rating: 1037 (zonder schild)
2x 249 Daedric Swords enchanted met +20fire dmg en +20 frost dmg. (totaal 539 damage)
[ Voor 3% gewijzigd door Oggy op 23-11-2011 07:38 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
ik heb het spel gisteren pas binnengekregen via gamesync (was een pre-order dus lekker op tijd)
maar daar zou een kaart bij zitten! zit die in het hoesje? of hebben ze me genaaid
EDIT: pc versie trouwens, weet niet of dat verschil maakt
maar daar zou een kaart bij zitten! zit die in het hoesje? of hebben ze me genaaid
EDIT: pc versie trouwens, weet niet of dat verschil maakt
[ Voor 14% gewijzigd door roeltjow op 23-11-2011 07:53 ]
Blijft dat huis in solitude beschikbaar na de Stormcloaks questline?
Weet ik niet, heb de mainquest nog niet afgerond (zit al op 45 uur!)
Maar ik ga voor imperial Legion denk ik
Maar ik ga voor imperial Legion denk ik
[ Voor 23% gewijzigd door Oggy op 23-11-2011 07:54 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik heb toch maar de difficulty omhoog gezet. die zelf gemaakte boog die inmiddels met 89 archery op 364 damage zit (up van 360 op 86 archery
)en dat inclusief 4x 42% archery damage op armor en zelf ge-enchante ring/necklace, vind ik toch maar matige increase van skill.
Maja ik kwam een ancient dragon tegen op adept en die had ik in 4 pijlen dood. En dat vond ik toch te makkelijk. En ondanks mijn 100 sneak gebruik ik dat nu ook niet meer, gewoon 3rd person dungeon crawlen met me zwaardje en naar m'n boog voor bosses. Enige mooie aan 100 sneak is shadow warrior. Gewoon voor zo'n draak even in crouch mode, soort flash bang effect en BAM, sneak attack crit in ze face
Wat ik ook merk is dat ik met 100 sneak, die perk running and walking does not effect sneak attempts, 0 gewicht op light armor, muffle enchant en 42% sneak enchant op boots, dat ik daarmee gewoon achter mensen kan komen zonder in sneak mode te zitten. Door gewoon te lopen en te rennen en niemand heeft me door, behalve als ik in line of sight ben of als er veel licht is. Best wel geniaal
Enige wat ik tot nu toe wel mis is geen night eye spell. Hopelijk komt die er snel in via een patch of anders een mod zodra de creation kit er is.
Oh en gebruikt iemand die shouts nog?
@pino hierbeneden: Als je dragon armor kan maken dan heb je neem ik aan 100 smithing. Het ligt er dan een beetje aan welke kant je bent op gegaan, maar je kan dan ook deadric weapons en armor maken (deadric is heavy en heeft hogere armor value dan dragonplate). Als je dan ook 100 enchanting hebt kun je die gear zelf enchanten. Let wel voor deadric wapens en armor heb je deadra hearts nodig, die droppen van deadra en zijn soms te koop in alchemy shops.
Maja ik kwam een ancient dragon tegen op adept en die had ik in 4 pijlen dood. En dat vond ik toch te makkelijk. En ondanks mijn 100 sneak gebruik ik dat nu ook niet meer, gewoon 3rd person dungeon crawlen met me zwaardje en naar m'n boog voor bosses. Enige mooie aan 100 sneak is shadow warrior. Gewoon voor zo'n draak even in crouch mode, soort flash bang effect en BAM, sneak attack crit in ze face
Wat ik ook merk is dat ik met 100 sneak, die perk running and walking does not effect sneak attempts, 0 gewicht op light armor, muffle enchant en 42% sneak enchant op boots, dat ik daarmee gewoon achter mensen kan komen zonder in sneak mode te zitten. Door gewoon te lopen en te rennen en niemand heeft me door, behalve als ik in line of sight ben of als er veel licht is. Best wel geniaal
Enige wat ik tot nu toe wel mis is geen night eye spell. Hopelijk komt die er snel in via een patch of anders een mod zodra de creation kit er is.
Oh en gebruikt iemand die shouts nog?
@pino hierbeneden: Als je dragon armor kan maken dan heb je neem ik aan 100 smithing. Het ligt er dan een beetje aan welke kant je bent op gegaan, maar je kan dan ook deadric weapons en armor maken (deadric is heavy en heeft hogere armor value dan dragonplate). Als je dan ook 100 enchanting hebt kun je die gear zelf enchanten. Let wel voor deadric wapens en armor heb je deadra hearts nodig, die droppen van deadra en zijn soms te koop in alchemy shops.
[ Voor 24% gewijzigd door ye-roon op 23-11-2011 08:23 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik kan maar geen fatsoenlijke wapens vinden lijkt het wel.. dual wield zit ik nog niet eens aan 100 en het sterkste one handed wapen wat ik heb is 60 kwa damage oid.. heb wel dragon plate(legendary armor bv) maar lijkt wel alsof ik alles mis loop kwa sterkere wapens lol.
Dus ik ga eens hopen dat ik echt fatsoenlijke wapens ga vinden want is toch zonde zo..
Dus ik ga eens hopen dat ik echt fatsoenlijke wapens ga vinden want is toch zonde zo..
[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 23-11-2011 08:25 ]
Liefhebber van Tweakers
Die eenzaamheid is idd wel wat vervelend, je krijgt vrij snel in de mainquest een buddy die je mee kunt nemen en je kunt ten alle tijden huurlingen meenemen, probleem is echter dat die lui soms nogal irritant zijn door een gebrek aan goede AI.Erikie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:02:
[...]
Was ook sarcastisch. Ik ga t morgen weer een paar uurtjes spelen, maar ik vind t gewoon niet flex als er monsters op me af stormen. Haren staan echt overeind, t is dat m'n kat in de buurt is maar anders. 't is allemaal erg mooi uitgewerkt. maargoed, ff aankijken nogIk vind t alleen wel een ernstig eenzame game.. Ik mag het natuurlijk niet vergelijken met een MMO, maar mocht ik iets 'te spannend' vinden in wow lotro of eve, dan heb je altijd nog je buddies die je handje vasthouden
Maar van schrik op de verkeerde knoppen van dat geniale UI rammen is niet zo fijn
wanneer kun je dat huis kopen? ben bij die steward in sollitude geweest maar khad geen optie om het huis te kopen? schijnt dat je dan eerst een quest voor die regent moet done maar zij heeft geen quests voor mij?Oggy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 07:34:
Gisteren even lekker kunnen spelen.
[ Voor 31% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2011 08:28 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.