Ik snap alleen niet hoe mensen haar staves laten dual wielden. Ik gaf haar 2 staves van 4K gold en ze bleef haar zwaardje en schildje gebruiken.FloydRaalte schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:19:
[...]
Ze pakt alleen betere wapens en armor volgens mij. Ik had een dwarven armor die ze niet aan deed. Toen ik die late had verbeterd tot 'exquisit' armor droeg ze het opeens wel. Ligt dus aan haar level en of het beter is wat ze al heeft. Bij wapens moet je gewoon alleen het wapen geven wat ze volgens jouw moet gebruiken.
Dan pak je die toch af? Het zijn net kleine kinderen hoor die NPC's....Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:32:
[...]
Ik snap alleen niet hoe mensen haar staves laten dual wielden. Ik gaf haar 2 staves van 4K gold en ze bleef haar zwaardje en schildje gebruiken.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Volgens mij kan dat niet altijd.FloydRaalte schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:33:
[...]
Dan pak je die toch af? Het zijn net kleine kinderen hoor die NPC's....
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
kun je die zwaard en schild niet afpakken?
* D-rez heeft geen idee want is nog niet op pad geweest met een companion en wil dat liever ook niet
* D-rez heeft geen idee want is nog niet op pad geweest met een companion en wil dat liever ook niet
Werkt niet altijd bij haar standard items, dan moet je dat via console doen ( ~ ).FloydRaalte schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:33:
[...]
Dan pak je die toch af? Het zijn net kleine kinderen hoor die NPC's....
en dan haar selecteren en typen ( showinventory ).
Dan removeitem [itemID] [aantal meestal 1]
Verwijderd
Zwaard + Shield is close range, staff is long range. Ze wisselt op afstand. Ook pakt ze gewoon het sterkste qua damage, let niet op enchants/spells. Je moet haar vrijwel zelf equippen, niet gewoon een handjevol armor op d'r dumpen en verwachten dat ze die armor met +100HP enchant pakt.Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:32:
[...]
Ik snap alleen niet hoe mensen haar staves laten dual wielden. Ik gaf haar 2 staves van 4K gold en ze bleef haar zwaardje en schildje gebruiken.
Stom dat je dat zo omslachtig moet doen eigenlijk. Hadden ze toch makkelijk zo kunnen inbouwen zoals bij andere RPG's.
begrijp ik ook niet. ik mis menu het inventory menu waar je alles zelf kunt doen voor je sidekick. mooie perkament rollen uiterlijk voor het inventory menu was ook niet verkeerd geweest. Had de sfeer completer gemaakt naar mijn mening.
natuurlijk
MMmm zoals Danger al wel vermelde: het kan liggen aan het feit dat je follower niet over de juiste perks of levelhoogte beschikt. Lydia zal dan terugvallen op andere wapens. Ik heb haar in ieder geval een staff of fireball gegeven, en dat werkt prima. Ook pakt ze Dwarven Two Handers en alle soorten bogen. Ik heb haar nu in een full Exquisit Dwarven Armor rond lopen en we zijn als team (2 tankes) niet te stoppen.
Tsja, dat had Oblivion. Ik vind dit strakke design ook wel fijn. Al vind ik het jammer dat ik mijn character nu niet meer zo vaak zie als in Oblivionmonkyswing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:36:
begrijp ik ook niet. ik mis menu het inventory menu waar je alles zelf kunt doen voor je sidekick. mooie perkament rollen uiterlijk voor het inventory menu was ook niet verkeerd geweest. Had de sfeer completer gemaakt naar mijn mening.
Verwijderd
Wat ik ook nog wel leuk had gevonden is als er verschillende currencies waren.
Nu is alles 'gold' en that's it.
Beetje meer een handels aspect toevoegen.
Hoe investeer je trouwens in shops?
In Oblivion moest je dan een bepaald lvl (volgens mij 100) zijn in speech. Zal in Skyrim misschien ook wel een perk zijn oid..?Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:38:
Edit: Google says:
Edit2: proberen waard:I think you if you want to invest in Skyrim, you can marry a NPC, they will open up a store in your name, then you will get 100 gold from spouse everyday.
Just head over to Riverwood Trader and talk to the Golden Claw quest giver, Lucan Valerius. As mentioned, there is a chat option to invest in his store. Then your problems of selling high value gear are over as Lucan will have 10 000+ septims for bartering every 2 days. ^
[ Voor 37% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 22-11-2011 14:41 ]
Verwijderd
Vanwege de discussie net over autoaim en zwaartekracht met betrekking tot archery:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=758
Deze mod is echt geniaal. 3 lines toevoegen aan je Skyrim.ini en de autoaim is gedisabeled, je hebt langere range (kun je ook weglaten), en voila, je kan volledig mikken op targets zonder dat je weet of autoaim je shot overneemt of niet.
Zware aanrader van mijn kant iig. Er geeft weinig zoveel voldoening als van grote afstand een bandit op patrol oneshotten met een goed gemikte skillshot. In het begin gaat het even wat lastiger wel, maar als je gewent bent wil je niet meer terug.
Deze mod is echt geniaal. 3 lines toevoegen aan je Skyrim.ini en de autoaim is gedisabeled, je hebt langere range (kun je ook weglaten), en voila, je kan volledig mikken op targets zonder dat je weet of autoaim je shot overneemt of niet.
Zware aanrader van mijn kant iig. Er geeft weinig zoveel voldoening als van grote afstand een bandit op patrol oneshotten met een goed gemikte skillshot. In het begin gaat het even wat lastiger wel, maar als je gewent bent wil je niet meer terug.
Kan jij eigenlijk meerdere factions joinen ?
Ben nu baas van de Companions en wil eigenlijk naar de Bards en daarna evt. de Dark Brotherhood maar ga ik dan uit de Companions ?
Ben nu baas van de Companions en wil eigenlijk naar de Bards en daarna evt. de Dark Brotherhood maar ga ik dan uit de Companions ?
FUMES et CARNES
Ik maak van het camara draaien maak ik continu gebruik van 1st naar 3de person...
Als ik gear wissel zet ik de camara in een goede hoek zodat ik m'n poppetje kan zien, dat is wel het voordeel van zo'n modern transparant menu.
Ik had lydia een epic fire glassbow gegeven maar ze maakt gebruik van haar standaard goedje?
Als ik gear wissel zet ik de camara in een goede hoek zodat ik m'n poppetje kan zien, dat is wel het voordeel van zo'n modern transparant menu.
Ik had lydia een epic fire glassbow gegeven maar ze maakt gebruik van haar standaard goedje?
natuurlijk
Je kan gewoon overal bij. De enige keuze die je moet maken is tussen de facties van Imperial Army of Stormcloaks.Iusedto schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:41:
Kan jij eigenlijk meerdere factions joinen ?
Wellicht haar dood maken en opnieuw laten spawnen met console commands. Dan wordt haar level aangepast aan het ouwe. Kan zijn dat ze die bow dan wel gebruiken kan. (wel eerst saven uiteraard)monkyswing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:43:
Ik maak van het camara draaien maak ik continu gebruik van 1st naar 3de person...
Cool, bedankt! Ik ga het vanavond gelijk proberen!Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:40:
Vanwege de discussie net over autoaim en zwaartekracht met betrekking tot archery:
Verwijderd
Vind het raar, ik zie overal ledgers waar ik nietsmee kjan doen (shops) ik denk dat het op een gegeven moment wel zou kunnen... idd misschien een speech perk.NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:39:
[...]
In Oblivion moest je dan een bepaald lvl (volgens mij 100) zijn in speech. Zal in Skyrim misschien ook wel een perk zijn oid..?
Edit: Google says:
[...]
Edit2: proberen waard:
[...]
Vandaar dat die saber cat niet dood ging na 50 sneaked shots van een berg af... Bedankt man, de .ini ga ik zeker aanpassen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:40:
Het werkt!! Thx!Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:40:
Deze mod is echt geniaal.
hier meer tweaks,
Skyrim
[ Voor 11% gewijzigd door monkyswing op 22-11-2011 15:07 ]
natuurlijk
Nog niet. Ben te bang dat ik met mods mijn huidige game verknal!DeepSeven schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:05:
Op nexus zag ik net deze mod:
2k Textures
Ziet er goed uit, iemand al geprobeerd?
Lijkt me trouwens een mod die wel wat meer van je systeem eist. Dit soort mods zijn super maar mijn FPS moet ook redelijk blijven natuurlijk. Je kunt trouwens een complete mod manager installeren en dan hoef je deze mods niet handmatig over je huidige files te kopiëren.
Verwijderd
Gadver. Al 999x gedaan in andere games en meer cheesy dan functioneel.monkyswing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:36:
mooie perkament rollen uiterlijk voor het inventory menu was ook niet verkeerd geweest. Had de sfeer completer gemaakt naar mijn mening.
Merchant Perk in Speech tree. Is volgens mij 40/50 Speech. In Fallout New Vegas voegde verschillende currencies niets toe eigenlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:38:
Hoe kan je inzoomen met een bow?
vind het nergens
vind het nergens
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:59:
[...]
Vind het raar, ik zie overal ledgers waar ik nietsmee kjan doen (shops) ik denk dat het op een gegeven moment wel zou kunnen... idd misschien een speech perk.
spoiler:
Once you officially join the Thieves' Guild, you'll be able to pick up additional jobs from Devin Mallory and Vex: they'll assign you one of seven types of random quests for you to do.
One of the quests, The Numbers Job, will task you with forging/modifying a random business ledger throughout the world. That's what you need them for.
Outside of that, they're not used.
One of the quests, The Numbers Job, will task you with forging/modifying a random business ledger throughout the world. That's what you need them for.
Outside of that, they're not used.
Is een perk bij archery. Weet even niet uit mijn hoofd welke...buster01 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:14:
Hoe kan je inzoomen met een bow?
vind het nergens
[ Voor 57% gewijzigd door Tyoi op 22-11-2011 15:15 ]
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
@ onder en boven
[ Voor 63% gewijzigd door monkyswing op 22-11-2011 15:18 ]
natuurlijk
Dead eye lvl 40 volgens mijTyoi schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:15:
Is een perk bij archery. Weet even niet uit mijn hoofd welke...
Edit: Eagle eye lvl30
[ Voor 38% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 22-11-2011 15:25 ]
Stenen tabletten dan... van kaas lijkt me niet echt logisch..Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:14:
[...]
Gadver. Al 999x gedaan in andere games en meer cheesy dan functioneel.
natuurlijk
Ik ga de imperials joinen, alleen omdat ik die stormcloaks niet mag, zij misbruiken mijn naam!! Moet je eens de lightningcloak spell op je mage doen, nou das pas een stormcloak! (wel vet gedaan trouwens, alleen wordt een beetje gek van de herrie die het maakt.)
[ Voor 4% gewijzigd door shenr op 22-11-2011 15:29 ]
Ik vind het jammer dat er geen optie voor de main quest is zoals bij FO:NV dat je voor jezelf kiest ipv een van de twee partijen, ik mag zowel de imperial als de stormcloaks niet.
Imperials niet omdat ze mij zonder zelf een reden te weten willen executeren en de stormcloaks omdat ze niets van me moeten hebben omdat ik geen Nord ben en magic gebruik.
Imperials niet omdat ze mij zonder zelf een reden te weten willen executeren en de stormcloaks omdat ze niets van me moeten hebben omdat ik geen Nord ben en magic gebruik.
Hoe doen ze dat eigenlijk?DeepSeven schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:05:
Op nexus zag ik net deze mod:
2k Textures
Ziet er goed uit, iemand al geprobeerd?
Misschien zie ik het veels te simpel maar als de geleverde textures bv 1k zijn, wordt het er toch niet mooier op als je ze 2k maakt?
Omgekeerd kan ik nog wel snappen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wanneer je dichtbij de textures komt worden ze uitgerekt, met een grotere resolutie textures moet je veel dichter bij staan voor je dat uitrekken ziet.(meer detail)
[ Voor 4% gewijzigd door Jarrean op 22-11-2011 15:34 ]
Als ik de bestaande textures domweg verdubbel, dan worden ze niet beter om te zien.Jarrean schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:34:
Wanneer je dichtbij de textures komt worden ze uitgerekt, met een grotere resolutie textures moet je veel dichter bij staan voor je dat uitrekken ziet.(meer detail)
Het mooiste zou zijn dat de echte makers een high-res pack uitbrengen. Dat gepruts in photoshop is alleen maar psychologisch in mijn opinie.
Verwijderd
Zo werkt het ook niet...Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:36:
[...]
Als ik de bestaande textures domweg verdubbel, dan worden ze niet beter om te zien.
Komt vast nog wel. Of deze modder maakt het werk af. Die mod doe ik tijdens Playthrough #2 wel.Het mooiste zou zijn dat de echte makers een high-res pack uitbrengen. Dat gepruts in photoshop is alleen maar psychologisch in mijn opinie.
Maar als je zelf een texture maakt die een twee keer zo grote resolutie heeft, zal dat wel zo zijn.Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:36:
[...]
Als ik de bestaande textures domweg verdubbel, dan worden ze niet beter om te zien.
Het mooiste zou zijn dat de echte makers een high-res pack uitbrengen. Dat gepruts in photoshop is alleen maar psychologisch in mijn opinie.
De 2k texture is geen texture die met het spel meegeleverd is, de modmaker maakt deze zelf. (of haalt ze ergens vandaan)
Psychologisch? Ik zie daadwerkelijk wel verschil hoor...Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:36:
[...]
Verwijderd
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:FollowersSHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:31:
[...]
Helaas die is al een paar dagen dood
Maar heb nog wel allemaal haar epic gear opgepakt.
Is er iemand anders tanky als Lydia die ik ergens kan krijgen ( ben imperial ).
check welke het beste bij je past
Denk dat ie ze gewoon vergroot en sharpened en bijwerkt in photoshop. Kan me niet voorstellen dat je de textures voor de hele game, waar een team jaren aan gewerkt heeft, even exact namaakt in hogere resolutieJarrean schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:40:
[...]
Maar als je zelf een texture maakt die een twee keer zo grote resolutie heeft, zal dat wel zo zijn.
De 2k texture is geen texture die met het spel meegeleverd is, de modmaker maakt deze zelf. (of haalt ze ergens vandaan)
Echt huge verschil zal het dus niet zijn, maar verschil zul je best zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2011 15:45 ]
Dat kun je in batch door photoshop laten doen.Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:44:
[...]
Denk dat ie ze gewoon vergroot en sharpened en bijwerkt in photoshop. Kan me niet voorstellen dat je de textures voor de hele game, waar een team jaren aan gewerkt heeft, even exact namaakt in hogere resolutie
Misschien dat je het beter vind, maar ikzelf vind die verbetering eerder psycholigisch zoals ik dat al noemde dan echt een kwaliteitsverbetering.
Volgens mij vergroot de modder geen textures maar verbeterd hij ze enkel. Het is niets anders dan een plaatje dat om een bepaalde structuur wordt geplakt. (warp) Als ik een texture uit Skyrim pak kan ik die in photoshop openen en mooier maken. Als je een texture mooier maakt dan wordt hij ook groter qua omvang. Dus bijvoorbeeld in plaats van 1mb wordt het 2mb. Maarja das mijn simpele visie eropBosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:44:
[...]
Denk dat ie ze gewoon vergroot en sharpened en bijwerkt in photoshop. Kan me niet voorstellen dat je de textures voor de hele game, waar een team jaren aan gewerkt heeft, even exact namaakt in hogere resolutie
Ten eerste, een afbeelding wordt niet groter als die "mooier" is. Compressiealgoritmes zien geen verschil in mooie pixels en minder mooie pixelsFloydRaalte schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:48:
[...]
Volgens mij vergroot de modder geen textures maar verbeterd hij ze enkel. Het is niets anders dan een plaatje dat om een bepaalde structuur wordt geplakt. (warp) Als ik een texture uit Skyrim pak kan ik die in photoshop openen en mooier maken. Als je een texture mooier maakt dan wordt hij ook groter qua omvang. Dus bijvoorbeeld in plaats van 1mb wordt het 2mb. Maarja das mijn simpele visie erop
Ten tweede gaat het niet om de bestandsgrootte, maar om de afmetingen. 2000x2000 ipv 1000x1000.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2011 15:50 ]
Hey shit, dacht ik net interessant te zijn.Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:49:
[...]
Ten eerste, een afbeelding wordt niet groter als die "mooier" is.
Ten tweede gaat het niet om de bestandsgrootte, maar om de afmetingen. 2000x2000 ipv 1000x1000.
Ik denk dat deze modder (als hij/zij het goed doet) de bestanden van Skyrim pakt, en met behulp van fotomateriaal (vb. cgtextures.com) nieuwe textures maakt?
zal 2048*2048 zijn ipv 1024x1024.
Het gaat om duizenden textures. Dat gaat niet door 1 persoon gebeuren met handwerk als daar net een heel team jaren aan gewerkt heeft. (ik val in herhaling geloof ik).D-rez schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:51:
Ik denk dat deze modder (als hij/zij het goed doet) de bestanden van Skyrim pakt, en met behulp van fotomateriaal (vb. cgtextures.com) nieuwe textures maakt?
Is dus gewoon batch resize/sharpen/bewerk -actie.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2011 15:52 ]
Dat zal de reden zij dat hij alleen delen van WindHelm heeft gemod.Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:52:
[...]
Het gaat om duizenden textures. Dat gaat niet door 1 persoon gebeuren met handwerk als daar net een heel team jaren aan gewerkt heeft. (ik val in herhaling geloof ik).
Lees anders gewoon even wat de modder zelf als commentaar bij de files voegt:Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:52:
[...]
Het gaat om duizenden textures. Dat gaat niet door 1 persoon gebeuren met handwerk als daar net een heel team jaren aan gewerkt heeft. (ik val in herhaling geloof ik).
Kortom, dit zijn niet alle textures maar een deel. Dit wordt echter steeds meer.This is a WIP (Work in Progress).
There are many Low-Res Textures in Skyrim... This Mod will make Skyrim prettier with complete Re-Texturing of the World, starting at a point (Whiterun) in Skyrim.
From there I will go and replace more and more with High-Res Textures (2048px).
This Mod will not be just for Whiterun or a specified City. I always try to pay attention to the Textures where I play, and when i find a bad Texture, I'll try to replace it with a High-Res one.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik heb nu 4 keer achter elkaar de draak bij Bonestrewn Crest verslagen, maar telkens gebeurt er vervolgens niets. Hij brandt niet op en ik krijg geen drakenziel. Hij blijft maar liggen met al z'n vel en vlees er nog aan. Is dat een bekend probleem?
Verwijderd
Of je bekijkt gewoon de plaatjes op de site. Is een best groot verschil.Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:44:
[...]
Ik had iets soortgelijks. Verschenen opeens twee draken tegelijk waarbij er één werd afgemaakt door een Giant. Die verbrande vervolgens niet en ik kreeg z'n ziel ook niet. De andere had ik zelf gedood en daarbij ging het wel goed.Melkunie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:59:
Ik heb nu 4 keer achter elkaar de draak bij Bonestrewn Crest verslagen, maar telkens gebeurt er vervolgens niets. Hij brandt niet op en ik krijg geen drakenziel. Hij blijft maar liggen met al z'n vel en vlees er nog aan. Is dat een bekend probleem?
Zou een gerespawnde draak kunnen zijn... blijkbaar:Melkunie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:59:
There's no max, you just can't absorb a soul from a respawning dragon after you've killed it.
To elaborate on this a little.
Some areas (like dragon walls) always have a dragon there. When you kill that dragon, it will re-spawn eventually. If when it re-spawns it is the same type as you originally killed (for example, you killed a frost dragon there, go back sometime later, and the frost dragon is back) you cannot absorb its soul again.
If it re-spawns as a different type, like you killed a frost dragon, and when you go back its a blood dragon, you can absorb its soul.
[ Voor 46% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 22-11-2011 16:06 ]
Je moet moet wel eerst de draakt verslaan die je van een quest moet verslaan.Melkunie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:59:
Leuk armor voor barb 2 handed ? en waar kan ik die vinden :0
Leuke armors moet je zelf makenjayjay1986 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:05:
Leuk armor voor barb 2 handed ? en waar kan ik die vinden :0
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
ja dat ken ik dus niet haha speel net
suggesties?
Google? Dit soort vragen komen elke dag 10x voorbij.jayjay1986 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:07:
[...]
ja dat ken ik dus niet haha speel net![]()
suggesties?
Gewoon blijven spelen. je vind vanzelf betere armorstukken. Ondertussen oefenen met je Smithing-skill om uiteindelijk je eigen armor te bakken.jayjay1986 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:07:
[...]
ja dat ken ik dus niet haha speel net![]()
suggesties?
Hij heeft ze ook nog lang niet allemaal gedaan hoor. Als ik naar deze screenshot kijk, lijkt het mij niet gewoon een "resize/sharpen/bewerk -actie."Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:52:
[...]
de kleur van het hout is "bruiner" en de grond heeft een heel andere structuur.
/edit
* D-rez is een spuit elf en moet als hij een telefoon krijgt eerst kijken naar de nieuwe posts voor hij submit.
[ Voor 9% gewijzigd door D-rez op 22-11-2011 16:12 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Zojuist een deadric shield gevonden met 50% extra blocking skill, jammer dat ik die niet nodig heb.

😆 - Denk ook eens om ;)
Er zijn wel meer dingen die ik mis.. Maar het skyrim inventory systeem is zo belabberd slecht en omslachtig dat ik me niet anders kan voorstellen dat desbetreffende ontwikkelaar een totaal gebrek aan talent heeft. Ik bedoel zelfs in 1995 hadden we al betere systemen.monkyswing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:36:
Een van de dingen die me het meeste tegenstaat in deze game en wat ook al een probleem was in vorige games is dat je continue met je inventory aan het worstelen bent om maar niet teveel mee te dragen. Als mage kun je standaard zo weinig bij je hebben dat je wel verplicht bent om zo'n bacterie AI follower bij je te hebben voor je zooi. Het was op zijn minst wenselijk geweest als er een manier was geweest op gewicht e.d. te sorteren (zoals wel bij oblivion) om snel zware shit te verwijderen. En om een beetje geld te verdienen zoals sommige hier doen moet ik gewoon heel veel waardevolle rommel laten liggen omdat ik te snel te zwaar wordt.. Zit dan continue ook maar met 2k aan gold op zak rond te rennen.
40% van de tijd in deze game ben je bezig me het verplaatsen van shit van en naar je follower en dan weer ergens anders naar toe
[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 22-11-2011 16:15 ]
LOL, heb er nu een tweede maatje bijgekregen die met me meegaat. Lydia is er al heel lang bij en nu is er ook Meeko, een trouwe viervoeter die ik vond bij een overleden avonturier in een klein eenzaam hutje.
Erg gezellig zo....
Speel als een Bosmer en ben level 30 met zo'n 60 uur speeltijd.
Heb me vooral gespecialiseerd in Archery, Sneak, Heavy Armor, Block en One Handed Weapons.
Smithing, Alchemy en Enchantment doe ik erbij als wat extra geld nodig heb of wat betere Armor en Weapons wil maken.
Zonder dat ik die perks misbruik is het spel geweldig en voelt zeer gebalanceerd aan. Kom nog steeds genoeg vijanden tegen waar ik echt moeite voor moet doen, dat houdt het erg leuk. Het laatste grootte gevecht was met een Arch-Necromancer, ben twee keer dood gegaan, maar de derde poging had ik hem te pakken.
Erg gezellig zo....
Speel als een Bosmer en ben level 30 met zo'n 60 uur speeltijd.
Heb me vooral gespecialiseerd in Archery, Sneak, Heavy Armor, Block en One Handed Weapons.
Smithing, Alchemy en Enchantment doe ik erbij als wat extra geld nodig heb of wat betere Armor en Weapons wil maken.
Zonder dat ik die perks misbruik is het spel geweldig en voelt zeer gebalanceerd aan. Kom nog steeds genoeg vijanden tegen waar ik echt moeite voor moet doen, dat houdt het erg leuk. Het laatste grootte gevecht was met een Arch-Necromancer, ben twee keer dood gegaan, maar de derde poging had ik hem te pakken.
PSN-id: Chrasher
Als Mage weinig bij je hebben? Dan doe je volgens mij toch iets verkeerd want als Mage ga ik er vanuit dat je robes draagt en geen Heavy Armor. Ik heb met m'n Heavy Armor genoeg ruimte in m'n inventory, zelfs nog veel meer dan in Oblivion. Ik moet er alleen op letten dat ik m'n Dragon Bones op tijd ergens opsla ipv dat ik alles laat zitten in de Inventory.Darth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:14:
[...]
Er zijn wel meer dingen die ik mis.. Maar het skyrim inventory systeem is zo belabberd slecht en omslachtig dat ik me niet anders kan voorstellen dat desbetreffende ontwikkelaar een totaal gebrek aan talent heeft. Ik bedoel zelfs in 1995 hadden we al betere systemen.
Een van de dingen die me het meeste tegenstaat in deze game en wat ook al een probleem was in vorige games is dat je continue met je inventory aan het worstelen bent om maar niet teveel mee te dragen. Als mage kun je standaard zo weinig bij je hebben dat je wel verplicht bent om zo'n bacterie AI follower bij je te hebben voor je zooi. Het was op zijn minst wenselijk geweest als er een manier was geweest op gewicht e.d. te sorteren (zoals wel bij oblivion) om snel zware shit te verwijderen. En om een beetje geld te verdienen zoals sommige hier doen moet ik gewoon heel veel waardevolle rommel laten liggen omdat ik te snel te zwaar wordt.. Zit dan continue ook maar met 2k aan gold op zak rond te rennen.
40% van de tijd in deze game ben je bezig me het verplaatsen van shit van en naar je follower en dan weer ergens anders naar toe
Verder kijk ik gewoon wat het me oplevert: Heavy armor dat 35 weegt en maar 200 opbrengt neem ik niet mee. Een gem die 0.1 weegt en 200 opbrengt daarentegen wel.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De inventory is natuurlijk toegespitst op console gebruik. Je kan niet een mooi schempje hebben zoals in de oudere games voor de consoles, dat werkt voor hun gewoon niet lekker. Het is helaas 1 van de opofferingen die je moet maken als je multiplatform gaat.
blup
Je hebt gelijk. Hij vervangt ze gewoon met iets nieuws, maar alleen af en toe een texture die die tegenkomt. Das wat anders dan dat er gezegd wordt dat alle textures worden vervangen..D-rez schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:11:
[...]
Hij heeft ze ook nog lang niet allemaal gedaan hoor. Als ik naar deze screenshot kijk, lijkt het mij niet gewoon een "resize/sharpen/bewerk -actie."
de kleur van het hout is "bruiner" en de grond heeft een heel andere structuur.
Overigens vind ik het niet per definitie beter. Ja het is scherper, maar veel van de feel van de textures is weg. (het stro is bij hem ineens bruine modder geworden bijvoorbeeld..)
Ja, want op een console kun je echt niks anders doen met een interface dan lijstjes tekst...Bezulba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:21:
De inventory is natuurlijk toegespitst op console gebruik. Je kan niet een mooi schempje hebben zoals in de oudere games voor de consoles, dat werkt voor hun gewoon niet lekker. Het is helaas 1 van de opofferingen die je moet maken als je multiplatform gaat.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 22-11-2011 16:23 ]
Verwijderd
Ja, ik ben met haar getrouwd. Gisteren.R.plas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:19:
Zijn er als mensen getrouwd met iets of iemand ?
Ik denk dat ik btw deze op het oog heb
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Aela_the_Huntress
spoiler: trouwen met Aela
Haha, voordat ik leider van de companions werd was ze altijd bitchy. Nu is het "what do you need dear", of "Yes, love?" Bruiloften stellen niet veel voor. Aela liep zelfs al weg voordat de vent die het huwelijk voltrekt uitgesproken was. Toen ik haar weer vond, want ze loopt de hele weg van Riften naar Whiterun in haar eentje, vond ze het hele gedoe maar een beetje vreemd, maar toch was ze blij met me. Dan vraagt ze waar we zullen wonen, bij haar of bij mij. Ik koos bij mij.
Nu staat ze de halve dag met een schort om voor me te koken. En ze wil een winkel openen. Ik bedoel, erg schattig allemaal, maar eerst was ze zo stoer, en nu is ze een softie die me op mijn wenken bediend.
Nu staat ze de halve dag met een schort om voor me te koken. En ze wil een winkel openen. Ik bedoel, erg schattig allemaal, maar eerst was ze zo stoer, en nu is ze een softie die me op mijn wenken bediend.
Een van de vele opofferingen. Een andere is achtergestelde graphics (lage res textures enzo) wat ook erg jammer is.Bezulba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:21:
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:23:
[...]
Ja, ik ben met haar getrouwd. Gisteren.
spoiler: trouwen met AelaHaha, voordat ik leider van de companions werd was ze altijd bitchy. Nu is het "what do you need dear", of "Yes, love?" Bruiloften stellen niet veel voor. Aela liep zelfs al weg voordat de vent die het huwelijk voltrekt uitgesproken was. Toen ik haar weer vond, want ze loopt de hele weg van Riften naar Whiterun in haar eentje, vond ze het hele gedoe maar een beetje vreemd, maar toch was ze blij met me. Dan vraagt ze waar we zullen wonen, bij haar of bij mij. Ik koos bij mij.
spoiler:
Kan je haar ook daadwerkelijk een winkel laten openen?
De vraag; Waar heb je die gevonden? Is zeker irrelevant, omdat de items random zijn??Bensimpel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:13:
Zojuist een deadric shield gevonden met 50% extra blocking skill, jammer dat ik die niet nodig heb.
Verwijderd
Items zijn niet geheel random. Op NPCs misschien, in kisten e.d. niet geheel.Julio-K schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:27:
[...]
De vraag; Waar heb je die gevonden? Is zeker irrelevant, omdat de items random zijn??
Mods mods mods. De enige opoffering die je moet maken is dat je er even op moet wachtenBezulba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:21:
Ik ben ook mage en lvl niet op stamina. Ik vind het ook vervelend dat ik niet veel mee kan nemen. In Oblivion lvlde ik altijd opstrength zodat ik alles uit een dungeon mee kon sjouwen. Maarja, ik ga denk ik maar eens goed kijken naar mijn speech skill tree zodat ik alles wat ik meeneem ook daadwerkelijk kan verkopen, want na 800 septims ben ik bij de meeste merchants nu wel klaar. Dan heb ik drie of vier items verkocht...XyritZz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:20:
[...]
Als Mage weinig bij je hebben? Dan doe je volgens mij toch iets verkeerd want als Mage ga ik er vanuit dat je robes draagt en geen Heavy Armor. Ik heb met m'n Heavy Armor genoeg ruimte in m'n inventory, zelfs nog veel meer dan in Oblivion. Ik moet er alleen op letten dat ik m'n Dragon Bones op tijd ergens opsla ipv dat ik alles laat zitten in de Inventory.
Verder kijk ik gewoon wat het me oplevert: Heavy armor dat 35 weegt en maar 200 opbrengt neem ik niet mee. Een gem die 0.1 weegt en 200 opbrengt daarentegen wel.
En ze zijn level gebonden natuurlijk.. Deadric zal ik nog niet krijgen, maar het gaat mij om die 50%extra block skill
Ja dat probleem ken ik, ebony bow met dikke enchant erop gegeven en ze pakt haar lowby standaard-boogje...monkyswing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:43:

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Behalve worlditems (Potten, Pannen objecten die fysiek in de wereld liggen) en scripted items (Denk aan een questitem in een kist of een speciaal zwaard wat je _altijd_ op die plek zult vinden) is alles wat je in chests en op corpses van mensen/beesten vind randomized.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:29:
[...]
Items zijn niet geheel random. Op NPCs misschien, in kisten e.d. niet geheel.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
klopt, en dat zuigt idd. best hard. Bovendien, als je 20 high-def textures hebt, en een paar honderd low-def, is dat nogal een schril contrast wat storender is dan een paar honderd + 20 low-def (maar gelijkwaardige) textures.Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:22:
Overigens vind ik het niet per definitie beter. Ja het is scherper, maar veel van de feel van de textures is weg. (het stro is bij hem ineens bruine modder geworden bijvoorbeeld..)
Ahaa, bedankt! Dat is het inderdaad. Ook wel logisch aan de ene kant, anders wordt het dragonsouls harvesten wel heel gemakkelijk gemaakt. Wordt alleen niet echt duidelijk gemaakt in het spel.NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:04:
[...]
Zou een gerespawnde draak kunnen zijn... blijkbaar:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de grafische pracht en praal wel prima vind ook al is het een poort, het ziet er imho gewoon prima uit.EnigmaNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:24:
[...]
Een van de vele opofferingen. Een andere is achtergestelde graphics (lage res textures enzo) wat ook erg jammer is.
blup
waarom dood maken? pak haar standaard boog af en ze gaat gewoon knallen met je ebony bow hoor. en imho levelt ze wel gewoon mee.SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:31:
[...]
Ja dat probleem ken ik, ebony bow met dikke enchant erop gegeven en ze pakt haar lowby standaard-boogje...Vanavond haar maar eens doodmaken en vervangen door een nieuwe Lydia.
(nog niet eerder gedaan, ik heb haar altijd in leven gehouden in de veronderstelling dat ze meelevelt).
blup
Als ik met haar trade, zie ik die standaardboog niet, dus kan ik ook niet afpakken.Bezulba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:35:
[...]
waarom dood maken? pak haar standaard boog af en ze gaat gewoon knallen met je ebony bow hoor. en imho levelt ze wel gewoon mee.
Deze heb ik al een keer gepost, maar vooruit dan maar:SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:36:
[...]
Als ik met haar trade, zie ik die standaardboog niet, dus kan ik ook niet afpakken.
Klik op ~.
Selecteer haar en type : Showinventory
dan zoek je haar kutboog op en type je:
Removeitem [itemID] [aantal ( meestal 1 )]
Je kan misschien de boog niet zien omdat ze meer dingen draagt, gewoon alles van haar afpakken wat je aan haar hebt gegeven en dan zie je de boog misschien wel.
Hope it helpes
Verwijderd
Ja en nee. Chests scalen met level en wat er in zit valt dus binnen een bepaalde scope. Op lv1 ga je geen Ebony Armor Set en 400g vinden en op Lv50 geen Iron Dagger. Ook zit er in een chest naast Whiterun in een grotje geen Dwarven meuk etc.D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:31:
[...]
is alles wat je in chests vind randomized.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 16:42 ]
Ga maar eens naast een deur of muur staan, lelijke low res bendeBezulba schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:34:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de grafische pracht en praal wel prima vind ook al is het een poort, het ziet er imho gewoon prima uit.
Verwijderd
EnigmaNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:25:
[...]
spoiler:Kan je haar ook daadwerkelijk een winkel laten openen?
spoiler:
Gisteren heb ik afgesloten nadat ik haar een maaltijd voor me heb later bereiden. Ze zei dat ze elke dag een maaltijd voor me zou klaarzetten (tnx schat, dat doet mijn eigen vrouw nog niet eens) en ze vroeg of ze een winkel mocht openen. Ik zei dat ik het prima vond. Ik weet niet wat ze gaat verkopen maar ik neem aan dat ze dat echt gaat doen. Ik laat je het wel weten, vanavond weer verder spelen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:43:
[...]
spoiler:Gisteren heb ik afgesloten nadat ik haar een maaltijd voor me heb later bereiden. Ze zei dat ze elke dag een maaltijd voor me zou klaarzetten (tnx schat, dat doet mijn eigen vrouw nog niet eens) en ze vroeg of ze een winkel mocht openen. Ik zei dat ik het prima vond. Ik weet niet wat ze gaat verkopen maar ik neem aan dat ze dat echt gaat doen. Ik laat je het wel weten, vanavond weer verder spelen.
spoiler:
En dan gaat ze jouw shit dadelijk verkopen 
Vermoedelijk eerder gemist vanwege de stortvloed aan posts maar bedankt!!!SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:38:
[...]
Deze heb ik al een keer gepost, maar vooruit dan maar:
Klik op ~.
Selecteer haar en type : Showinventory
dan zoek je haar kutboog op en type je:
Removeitem [itemID] [aantal ( meestal 1 )]
Je kan misschien de boog niet zien omdat ze meer dingen draagt, gewoon alles van haar afpakken wat je aan haar hebt gegeven en dan zie je de boog misschien wel.
Hope it helpes
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:43:
[...]
spoiler:Gisteren heb ik afgesloten nadat ik haar een maaltijd voor me heb later bereiden. Ze zei dat ze elke dag een maaltijd voor me zou klaarzetten (tnx schat, dat doet mijn eigen vrouw nog niet eens) en ze vroeg of ze een winkel mocht openen. Ik zei dat ik het prima vond. Ik weet niet wat ze gaat verkopen maar ik neem aan dat ze dat echt gaat doen. Ik laat je het wel weten, vanavond weer verder spelen.
spoiler:
Volgens mij kun je zelf niks kopen, je krijgt alleen dagelijks winstdeling.
Verwijderd
Hahaha ik hoop het niet. Ik heb alle kisten in mijn huis gevuld met dingen die ik nog denk nodig te hebben. Alles in een andere kast. Dus weapons in 1, apparel in een ander, alle smithing spul weer in een ander. En alle boeken en scrolls heb ik bovenop Lydia gegooid die altijd boven zit. lol. Die weet nu niet of ze moet zitten of staan. Dus om de 5 seconden gaat ze zitten, dan weer staan, enz.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:45:
[...]
spoiler:En dan gaat ze jouw shit dadelijk verkopen
NPSnoeiKoei schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:45:
[...]
Vermoedelijk eerder gemist vanwege de stortvloed aan posts maar bedankt!!!
Verwijderd
XyritZz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:46:
[...]
spoiler:Volgens mij kun je zelf niks kopen, je krijgt alleen dagelijks winstdeling.
spoiler:
Ah, ok. Maar gaat ze wel een winkel openen, met uithang bord en alles? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Tis wel een contrast he. Eerst is ze een stoere jaagster met weerwolfbloed. Nu is ze een trouwe onderdanige werkvrouw die voor me kookt. Overigens nog steeds met weerwolfbloed want ik wil haar niet genezen.
Tis wel een contrast he. Eerst is ze een stoere jaagster met weerwolfbloed. Nu is ze een trouwe onderdanige werkvrouw die voor me kookt. Overigens nog steeds met weerwolfbloed want ik wil haar niet genezen.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:50:
[...]
spoiler:Ah, ok. Maar gaat ze wel een winkel openen, met uithang bord en alles? Daar ben ik wel benieuwd naar.
spoiler:
Kun je haar genezen dan?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:50:
[...]
spoiler:Ah, ok. Maar gaat ze wel een winkel openen, met uithang bord en alles? Daar ben ik wel benieuwd naar.
spoiler:
Want dan wil ze het niet meer op z'n hondjes doen? 
Verwijderd
Tja... of je noemt je kind gewoon écht Dovahkiin.
http://games.yahoo.com/bl...-character-195904653.html
http://games.yahoo.com/bl...-character-195904653.html
En dan te bedenken dat ik met mijn systeem AA etc op 0 (nul) moet zetten en detail settings of low of medium om de game nog enigszins speelbaar te houden.. Maar met veer horten en stoten, lag etc... soms lijkt alles lag vrij en dan in een keer.. is het een slideshow... (g73jh, i7, 8GB ram, ATI HD 5800 etc btw).. Het is me duidelijk dat deze game gewoon de oblivion engine draait (natuurlijk gemodificeerd).. Hetzelfde etterlijke gedrag vertoonde Oblivion nl ook.EnigmaNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:40:
[...]
Ga maar eens naast een deur of muur staan, lelijke low res bendeDe modellen zijn mooi maar de textures minder.
Dus idd grafisch is deze game zeer terleurstellend, zelfs als je het afzet tegen games die 5 jaar geleden uitkwamen.. Tel daarbij op de duizenden bugs en etterlijke inventory systeem... Maar toch op de een of andere manier verslavend.
Mwoah, ik draai em op ultra onder Windows 7 Ultimate op een E6700, 4GB, HD4870 systeem...Darth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:56:
[...]
En dan te bedenken dat ik met mijn systeem AA etc op 0 (nul) moet zetten en detail settings of low of medium om de game nog enigszins speelbaar te houden.. Maar met veer horten en stoten, lag etc... soms lijkt alles lag vrij en dan in een keer.. is het een slideshow... (g73jh, i7, 8GB ram, ATI HD 5800 etc btw).. Het is me duidelijk dat deze game gewoon de oblivion engine draait (natuurlijk gemodificeerd).. Hetzelfde etterlijke gedrag vertoonde Oblivion nl ook.
Dus idd grafisch is deze game zeer terleurstellend, zelfs als je het afzet tegen games die 5 jaar geleden uitkwamen.. Tel daarbij op de duizenden bugs en etterlijke inventory systeem... Maar toch op de een of andere manier verslavend.
Dus zwaar is het allemaal niet echt.
Je moet gewoon een grafbak hebben om deze game goed te spelenDarth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:56:
[...]
En dan te bedenken dat ik met mijn systeem AA etc op 0 (nul) moet zetten en detail settings of low of medium om de game nog enigszins speelbaar te houden.. Maar met veer horten en stoten, lag etc... soms lijkt alles lag vrij en dan in een keer.. is het een slideshow... (g73jh, i7, 8GB ram, ATI HD 5800 etc btw).. Het is me duidelijk dat deze game gewoon de oblivion engine draait (natuurlijk gemodificeerd).. Hetzelfde etterlijke gedrag vertoonde Oblivion nl ook.
Ik heb een E6750(2.66 ghz dualcore), 2gb geheugen en een HD4830 en ik speel de game met 2xAA op High, lekker soepel. Ik heb nog geen een keer een CTD gehad.
edit: mijn processor is trouwens op 2.8ghz geklokt en de 4830 heeft ook een schop gehad, is te vergelijken met een 4850 denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Jarrean op 22-11-2011 17:01 ]
Duizenden bugs?Darth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:56:
[...]
Ik krijg met elke post van jou steeds meer het gevoel dat je gewoon een troll bent.

Verwijderd
Wat doet een HD5xxx in een i7 systeem? Dat is waarschijnlijk je bottleneck! Ik heb netjes Vsync 60 FPS met een minder systeem met superieure grafische kaart.Darth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:56:
[...]
2 Punten: Het is een laptop (zie het typenummer dat hij ervoor vermeldt) en over het algemeen is de 5xxx serie sneller dan de 6xxx serie...Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:03:
[...]
Wat doet een HD5xxx in een i7 systeem? Dat is waarschijnlijk je bottleneck! Ik heb netjes Vsync 60 FPS met een minder systeem met superieure grafische kaart.
Verwijderd
wat ik niet snap is dat je een dure zware asus gaminglaptop met ATI grafische kaart neemt ipv de nvidia GTX die ze ook leverenDarth Malak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:56:
[...]
lekkere laptop beetje zonde van het type grafische kaart
heb vergelijkbaar model thuis
lekker kwijl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.