Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Ik probeer Skyrim zo ethisch correct mogelijk te spelen. Niet jatten, geen onschuldigen dood, etc. Voor mij is het fijn om te weten dat ik niet per ongeluk een kind on fire kan zetten terwijl ik een draak aan het bestoken ben.
Het zal mijn religieuze achtergrond zijn, maar ja ach... Een RPG zoals Skyrim mag ook zo gespeelt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:44:
Ik probeer Skyrim zo ethisch correct mogelijk te spelen. Niet jatten, geen onschuldigen dood, etc. Voor mij is het fijn om te weten dat ik niet per ongeluk een kind on fire kan zetten terwijl ik een draak aan het bestoken ben.
Het zal mijn religieuze achtergrond zijn, maar ja ach... Een RPG zoals Skyrim mag ook zo gespeelt worden. :)
Dan mis je toch wel de helft van de quests :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Dat is juist de grap van de R in RPG, je speelt een ROLE je bent het niet zelf..
Een acteur die een moordenaar speelt is ook geen moordenaar
een gamer die een Thief speelt is ook geen thief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-10 22:35

Pablo

Rito pls

moeten we niet al naar Deel 7 btw ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Het is en blijft een gamewereld waar alles kan. Dat kinderen niet dood kunnen slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Sommige van die kleine rotzakken (kinderen) zou ik soms toch graag op een pijl of firebal willen trakteren.

Vooral dat individu in Whiterun, zoontje van de Jarl denk ik: "Oh, another stranger here to look at my fathers boots"
Dat zinnetje ben ik zo beu gehoord van dat arrogant joch.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio-K
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:45:
[...]

Dan mis je toch wel de helft van de quests :P
Ik speel dit keer ook als een 'heilig boontje' Imperials, niet onnodig doden/stelen, etc.. Maar dit doe ik niet door mijn real-life ethische overtuigingen ;), maar dit past gewoon het beste bij mijn character. Full heavy armor/smithing/one-handed/blocking/restoration holy knight :P Dus over realisme gesproken, passen sommige dingen er gewoon niet bij die gameplay.

Daarvoor bewaar ik ook de Darkbrotherhood en de Thievesguild voor mijn volgende Character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

-AzErTy- schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:51:
Sommige van die kleine rotzakken (kinderen) zou ik soms toch graag op een pijl of firebal willen trakteren.

Vooral dat individu in Whiterun, zoontje van de Jarl denk ik: "Oh, another stranger here to look at my fathers boots"
Dat zinnetje ben ik zo beu gehoord van dat arrogant joch.
ik heb het eigenlijk bij ieder individu die elke keer het zelfde zegt als ik langs loop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Alcmaria schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:50:
[...]
Dat is juist de grap van de R in RPG, je speelt een ROLE je bent het niet zelf..
Een acteur die een moordenaar speelt is ook geen moordenaar
een gamer die een Thief speelt is ook geen thief.
Gelukkig is het zo dat je de ROLE speelt zoals je die wilt spelen, dus... Nog steeds RPG, maar dan op zijn Kaw's.
Ik hoef geen thief te zijn en er me vervolgens niet lekker bij te voelen.

Heb overigens ook nooit gesteld dat het andersom zo zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jatten en onschuldigen doodmaken moet je zelf toch ook bewust ontwijken, dus waarom zouden kinderen dan wel automatisch beschermd worden?

M'goed, zo boeiend is het niet lijkt me, ik vind het al heel wat dat er sowieso kinderen in Skyrim zijn en dat ze je ook nog bij hun spelletjes betrekken. Was t/m Oblivion ondenkbaar, Ma'iq the Liar was de enige verwijzing tot nu toe.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47
Of al die characters die wanneer je met TAB uit het gesprek gaat dat ze toch nog maar even dezelfde zin herhalen welke ze net tegen je gezegd hebben. Zucht!

Daarnaast wel grappig dat toen ik mijn huis kocht en mijn boeken uit een kast in een ander gebouw daarheen sjouwde, ik 2 nieuwe plekken op mijn kaart heb gekregen van guards die toevallig vertelden in het voorbij gaan aan iemand anders dat ze je afraden om ergens heen te gaan en dat er een draak over vloog richting (insert windrichting). Dat was dan wel weer leuk.

Over die boeken, het viel me op dat een aantal van mijn boeken welke ik in de kast van de Jarl heb geplaatst ineens rood waren. Denk dat dat dan weer te maken heeft dat ze gestolen waren, maar er stond bij geen van die boeken "steal".

Overigens daarna werd ik geowned, maar niet door die draak. Uiteraard niet na de draak meteen gesaved, dus toch nog maar een keer die draak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Wat ik nog een gemis vind is variatie in lengte en dikte.
Je zou verwachten dat er wel een Innkeeper of Jarl zou zijn die moddervet is. Maar nee, allemaal in topconditie. Iedereen. Ook zover ik zie allemaal (ongeveer?) even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:57:
Wat ik nog een gemis vind is variatie in lengte en dikte.
Je zou verwachten dat er wel een Innkeeper of Jarl zou zijn die moddervet is. Maar nee, allemaal in topconditie. Iedereen. Ook zover ik zie allemaal (ongeveer?) even groot.
ik zie wel vaak ''dikke'' draken maar dat is denk ik iets anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:36:
Dat kinderen dood kunnen gaan is een fout in de realiteit, niet een fout in Skyrim.
Wat? Een fout in de realiteit?? Het feit dat kinderen dood kunnen is hoe we aan onze huidige realiteit gekomen zijn. Evolutie kan niet plaatsvinden zonder dode kinderen (e/o volwassenen natuurlijk). Leven is wat dat betreft, zeker in ethisch verantwoorde games, behoorlijk overrated. Als alle kinderen in de wereld zouden overleven, dan hadden we nu al vele andere planeten moeten leegtrekken om aan voedsel te komen. Nu heeft dat natuurlijk niet bijzonder veel met skyrim te maken en ik ben ook absoluut niet voor het doden van kinderen, maar dat het eruit gehaald wordt door ethische bezwaren vind ik de grootste onzin die er bestaat. Ethiek is de meest belachelijke richtlijn op aarde en dat hoort, vind ik, niet thuis in Skyrim, waar de natuur min of meer de wet voorschrijft.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er inderdaad ook serieus op reageren :). Het blijft een sterke dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:04:
[...]

Wat? Een fout in de realiteit?? Het feit dat kinderen dood kunnen is hoe we aan onze huidige realiteit gekomen zijn. Evolutie kan niet plaatsvinden zonder dode kinderen (e/o volwassenen natuurlijk). Leven is wat dat betreft, zeker in ethisch verantwoorde games, behoorlijk overrated. Als alle kinderen in de wereld zouden overleven, dan hadden we nu al vele andere planeten moeten leegtrekken om aan voedsel te komen. Nu heeft dat natuurlijk niet bijzonder veel met skyrim te maken en ik ben ook absoluut niet voor het doden van kinderen, maar dat het eruit gehaald wordt door ethische bezwaren vind ik de grootste onzin die er bestaat. Ethiek is de meest belachelijke richtlijn op aarde en dat hoort, vind ik, niet thuis in Skyrim, waar de natuur min of meer de wet voorschrijft.
Mwah, ethiek is anders iets van alle tijden sinds het begin van de mensheid en van alle culturen, alleen is de inhoud van die ethiek wel altijd erg aan verandering onderhevig geweest. Zeggen dat het niet thuishoort in een spel als Skyrim vind ik erg kort door de bocht, alleen moet je spelers wel ruimte geven zelf een ethische norm te vormen voor wat kan en wat niet kan in het spel. En dat kan, gelukkig: als je het niet tof vindt lid te worden van een club dieven of moordenaars, dan doe je dat niet. Alleen is Skyrim vrij ruw, mensenlevens tellen in het algemeen minder dan hier in onze westerse knuffelcultuur.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had nog een leuke: Een draak uit de main quest die ik al had gedood (zal niet spoileren, maar dus een draak die echt een naam heeft en niet alleen 'Dragon' heet) kwam gewoon ineens met huid en vlees op de botten uit de lucht vallen en rolde zo de berg af.

Voor zover ik nog weet totaal niet in de buurt van de locatie waar ik 'm gedood heb.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 13:26
Lol
Ik zit op paard, ik stap van paard af
paard wordt naar de andere kant van het level geschoten
Noes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
is het mogelijk om meedere echtgenoten in een huis te zetten.
Want het zou handig zijn om wat extra merchants in de buurt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

shalaka schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:11:
Lol
Ik zit op paard, ik stap van paard af
paard wordt naar de andere kant van het level geschoten
Noes?
Dan heb je dat paard gestolen en niet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Bansheeben schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:04:
[...]
Wat een flauwekul. Ethiek houdt de samenleving leefbaar en voor mij ook houdt het de boel ook leuk.

Dat het een fout is in de realiteit is natuurlijk niet letterlijk bedoelt, maar ik ken wat mensen die een kind hebben verloren en dan zou je wensen dat de virtualiteit van Skyrim ook zou gelden in de realiteit. Natuurlijk heeft de dood van een volwassene ook heel veel impact en is het leven van een kind strikt genomen niet meer waard als een volwassene, maar het verliezen van een kind veroorzaakt verdriet en rouw in zo sterke mate dat de woorden verdriet en rouw eigenlijk nog te kort schieten. Schijnbaar hebben de makers van het spel dit gevoel ook. Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat ze het wel zouden doen om een te hoge rating te doen voorkomen. Er zijn heel wat zieke games te spelen waar je qua torture en doodslag een stuk verder kan gaan als in Skyrim. Als dat belangerijk voor je is; be my guest. Maar ik ben blij dat Skyrim niet voor dat stuk 'realisme' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:08:
[...]

Mwah, ethiek is anders iets van alle tijden sinds het begin van de mensheid en van alle culturen, alleen is de inhoud van die ethiek wel altijd erg aan verandering onderhevig geweest. Zeggen dat het niet thuishoort in een spel als Skyrim vind ik erg kort door de bocht, alleen moet je spelers wel ruimte geven zelf een ethische norm te vormen voor wat kan en wat niet kan in het spel. En dat kan, gelukkig: als je het niet tof vindt lid te worden van een club dieven of moordenaars, dan doe je dat niet. Alleen is Skyrim vrij ruw, mensenlevens tellen in het algemeen minder dan hier in onze westerse knuffelcultuur.
Dit is zo, ethiek is onderdeel van cultuur. Alleen de ethiek wordt in de game dus min of meer voorgeschreven.
Overigens, dat ethiek constant aan grote veranderingen onderhevig is geeft alleen al aan dat het slechts een mening is. Heb het altijd vreemd gevonden dat ethiek dan toch zo belangrijk is voor, bijvoorbeeld, rechtspraak.
Maar goed dit is allemaal wel erg off topic...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32
ArgantosNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:11:
is het mogelijk om meedere echtgenoten in een huis te zetten.
Want het zou handig zijn om wat extra merchants in de buurt te hebben.
Meerdere echtgenoten? Over ethisch verantwoord gamen gesproken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighters262
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Hallo ik ben van plan dit spel aan te schaffen. Maar wat kun je er allemaal mee? Is het net zoiets als Runescape? Woodcutting, Fletching, smithing en vechten? Is het uitgebreider dan Runescape of kun je beter member worden bij Runescape? Nogmaals wat zijn de voordelen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:13:
[...]

Meerdere echtgenoten? Over ethisch verantwoord gamen gesproken :+
er wordt hier gesproken over het vermoorden van kinderen, dan valt dit denkt ik wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Fighters262 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:14:
Hallo ik ben van plan dit spel aan te schaffen. Maar wat kun je er allemaal mee? Is het net zoiets als Runescape? Woodcutting, Fletching, smithing en vechten? Is het uitgebreider dan Runescape of kun je beter member worden bij Runescape? Nogmaals wat zijn de voordelen?

Alvast bedankt
Als je al twijfelt of runescape misschien beter is zou ik daar beter bij blijven

nu serieus : ja ik zou skyrim halen als je runescape cool vindt
Skyrim is qwa evraring x1000 als runescape
Het is zeker je geld waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:47
het feit dat je kinderen niet kunt vermoorden in fallout (3, new vegas) en skyrim is omdat het anders door minstens de helft van de landen niet verkocht zou mogen worden. Heeft niks met ethiek te maken hoor, gewoon door de kortzichtigheid van sommige landen.

dat jij een goody two shoes speelt is jouw goed recht, ik speel liever de thief/dark brotherhood, en als je dan kindjes moet vermoorden, so be it. Het is ook maar een RPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Het ergste is dat je ze niet kan doden maar wel kan aanvallen, dus dan krijg je de guards op je dak terwijl je niets hebt gedaan.

Ik had laatst met mijn JOL! op een draag ook een mammoth geraakt, kreeg gelijk hele kudde giants op mn nek.
Dat gebeurd dan ook als er toevallig een snotaap tussen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Alvast bedankt
:+ Je zou bijna denken dat je aan het trollen bent.
Maar goed... Allebei fantasy RPG.
Zover ik ken is in Runescape het craften van (nutteloze) items breder dan in Skyrim. Je speelt Runescape ook met 1000 man op een server.
Skyrim speel je alleen, is grafisch oneindig veel mooier en de setting is niet gemaakt voor 12 jarigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zorg ik er het beste voor dat ik altijd raak met bows??
Ik zit in 1ste person view en ik zie de target echter me arrow knalt tegen de steen voor me >.<

Zoo irritant want dan gaan ze me lopen zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Alvast bedankt
Het is eigelijk niet te vergelijken, RS is een top-down point and click MMORPG. Skyrim is een 1st/3rd person (SP)RPG.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:18:
[...]

:+ Je zou bijna denken dat je aan het trollen bent.
Maar goed... Allebei fantasy RPG.
Zover ik ken is in Runescape het craften van (nutteloze) items breder dan in Skyrim. Je speelt Runescape ook met 1000 man op een server.
Skyrim speel je alleen, is grafisch oneindig veel mooier en de setting is niet gemaakt voor 12 jarigen.
Alhoewel je nog steeds geen kinderen kan vermoorden :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:18:
Ik zit in 1ste person view en ik zie de target echter me arrow knalt tegen de steen voor me >.<

Verder naar achter staan zodat de pijl over de steen heen gaat, in plaats van ertegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

spelen jullie btw 1st person mode of 3th ?
ben ik toch wel benieuwd naar.

zelf speel ik het meest van de tijd 3th person

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47
Langer je knop ingedrukt houden zodat je boog ook spant. Want volgens mij klik je op de knop en laat je meteen weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighters262
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Oké thnx voor de antwoorden op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik speel vrijwel altijd 1st person, behalve als ik over de weg loop ofzo, waar er weinig gevaar in de buurt is. Maar mijn char is dan ook een archer, dus dat telt niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik speel het meest 1st person, ik vind 3rd person onoverzichtelijk met vechten, alhoewel ik in Oblivion altijd melee combat in 3rd deed om meer overzicht te hebben. Maargoed heeft met gewenning te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.plas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:20:
spelen jullie btw 1st person mode of 3th ?
ben ik toch wel benieuwd naar.

zelf speel ik het meest van de tijd 3th person
Altijd first person.

@hierboven:
Je boog strakker aanspannen helpt inderdaad erg veel, heb daar ook wel eens moeite mee gehad dat ik te snel wil schieten en dan zo'n pijl 2 meter voor m'n voeten zie landen :).

Daarnaast kan het ook zo zijn dat je gewoon op de verkeerde plaats zit. Ik heb wel eens dat ik een perfecte line of sight richting m'n target heb, ik schiet en raak het onzichtbare randje van een rots...

Tactiek tip: Als je enemies op een lastig punt staan en je kunt ze net niet raken: Schiet een pijl op de grond in de buurt. Het geluid triggert de enemies om daar te gaan zoeken, waarna je met een tweede pijl heerlijk raak kunt schieten :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:18:

de schietknop ingedrukt houden todat de boog gespannen is wil wel eens helpen :P anders komt de pijl niet ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:09
Mja, ik heb helaas ook last van die onzichtbare randjes bij rotsen. Heel irritant als je beetje loopt te sneaken met je bow en die pijl ketst vervolgens bijna terug je eigen kop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik ben nu bezig met enchanting. Klopt het dat een enchant beter wordt wanneer deze op een "duurder" item wordt geplaatst? Bijvoorbeeld een enchant op een golden ring is beter dan een silver ring. (de stone die je gebruikt is hetzelfde uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

XyritZz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:24:
[...]

Altijd first person.

@hierboven:
Je boog strakker aanspannen helpt inderdaad erg veel, heb daar ook wel eens moeite mee gehad dat ik te snel wil schieten en dan zo'n pijl 2 meter voor m'n voeten zie landen :).

Daarnaast kan het ook zo zijn dat je gewoon op de verkeerde plaats zit. Ik heb wel eens dat ik een perfecte line of sight richting m'n target heb, ik schiet en raak het onzichtbare randje van een rots...

Tactiek tip: Als je enemies op een lastig punt staan en je kunt ze net niet raken: Schiet een pijl op de grond in de buurt. Het geluid triggert de enemies om daar te gaan zoeken, waarna je met een tweede pijl heerlijk raak kunt schieten :)
Tja dat is dan toch wel weer jammer aan de ai... NPC: "What's that? Hmm, an arrow. Let's investigate that more closely." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bansheeben schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:27:
[...]

Tja dat is dan toch wel weer jammer aan de ai... NPC: "What's that? Hmm, an arrow. Let's investigate that more closely." 8)7
Helemaal grappig als je bijvoorbeeld een pijl in een tunnel achter ze schiet waar vallen liggen. Lopen ze gewoon in hun eigen val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:28:
[...]

Helemaal grappig als je bijvoorbeeld een pijl in een tunnel achter ze schiet waar vallen liggen. Lopen ze gewoon in hun eigen val.
Ik heb nu dus een lastige want deze gast healt zichzelf constant met magic >.< En ik kan hem niet 1 shotten >.< grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99% van de tijd first person, ik speel dan wel een sneaky archer character, misschien als ik een close combat character zou spelen ik dan wel 3rd person zou spelen.

Gisteren overigens wat gear verzameld en ge upgrade, ik draag nu een mixje van
spoiler:
nightengale
light armor, hands die ik via een quest uitbraak behaald heb,
spoiler:
Krosis
head piece(echt de enchants op dit item, niet normaal).
Deadra bow gemaakt om het af te maken, duurde me zeker 2 - 3 uur voordat ik eindelijk eens een deadra heart gevonden had.

Alles legendary ge upgrade behalve de
spoiler:
nightingale
pieces, zelfs met 67% improved items(pot + 2 items) heb ik die nog niet op legendary kunnen krijgen.
Zit op zo'n 300 armor(volle light armor set) en me bow die 126 dmg doet, gaat wel makkelijk nu ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:27:
[...]

Dat ze gaan kijken is realistisch, zodra ze die pijl zien moeten ze wegrennen en in ergens gaan staan waar ze cover hebben.

Gisteren ook: Vanaf hoge positie in een cave kunnen 'snipen' op tegenstanders, stuk of 8 in totaal. Op 2 na allemaal one hit kills maar elke keer gingen ze met z'n allen op onderzoek uit. Zou leuker zijn dat wanneer er in de buurt 1 of 2 NPC's gesneuveld zijn door pijlen ze zichzelf gaan verstoppen en 1 scout sneakend vooruit sturen om te zoeken waar die pijl vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Over AI gesproken.
Gisteren was ik bezig in een dungeon en had wat haast. Dus ren langs wat (4?) Draugr naar de volgende kamer waar drie mages de dienst uitmaken. Tot mijn grote verbazing ging mijn health niet naar beneden, maar was het wel een lichtshow en enorme herrie om mij heen. Draai ik me om: staat er nog 1 bijna dode mage overeind. Komt die slomo Lydia vervolgens de kamer insjokken en slaat nonchalant met 1 klap die mage naar het einde. Heerlijke AI. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 14:14
Loev schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:27:
Ik ben nu bezig met enchanting. Klopt het dat een enchant beter wordt wanneer deze op een "duurder" item wordt geplaatst? Bijvoorbeeld een enchant op een golden ring is beter dan een silver ring. (de stone die je gebruikt is hetzelfde uiteraard)
Zou ik ook wel willen weten ja.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 13:26
Vraagje?
Hoe kan ik zien hoeveel dmg bound weapons doen?
Ligt dat aan je conjuration level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ enchanting vragen.

Zover ik weet worden je enchants sterker hoe hoger je enchanting level is, en hoe ''sterker'' de soul gem is die je gebruikt.

Als je enchanting 30 is, en je plaatst een enchant met een common soul gem, is de enchant vele malen zwakker dan wanneer je een grand soul gem gebruikt.

Of het ook aan het item ligt, het lijkt me niet.

Heb je daar en tegen 100 enchanting, en gebruik je een common soul gem, is de enchant natuurlijk weer sterker dan wanneer je 30 enchanting hebt, maar ALSNOG zwakker dan wanneer je 100 enchanting hebt en een grand soul gem gebruikt.

Oftewel, wil je sterke enchants, gebruik grand soul gems en zorg ervoor dat je enchanting 80+ is :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 13:37 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:33:
Over AI gesproken.
Gisteren was ik bezig in een dungeon en had wat haast. Dus ren langs wat (4?) Draugr naar de volgende kamer waar drie mages de dienst uitmaken. Tot mijn grote verbazing ging mijn health niet naar beneden, maar was het wel een lichtshow en enorme herrie om mij heen. Draai ik me om: staat er nog 1 bijna dode mage overeind. Komt die slomo Lydia vervolgens de kamer insjokken en slaat nonchalant met 1 klap die mage naar het einde. Heerlijke AI. 8)
Ja met Lydia kun je lachen, heb haar een setje dragonplate armor gegeven en een lightning en ice staff. Ik hoef dus niets meer te doen als ik haar meeneem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
shalaka schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:35:
Vraagje?
Voor zover ik weet maakt je conjuration level niet uit voor bound weapons. Bound Sword krijgt bonussen van de one-handed perk-tree, Bound Bow krijgt de bonussen van de Archery perk-tree.
Ik denk dat er wel een perk in de Conjuration tree zit die de damage verhoogd, maar het ligt dus niet direct aan je skill-level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
XyritZz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:24:
[...]

Altijd first person.

@hierboven:

Wat ik ook heb gemerkt is dat in Oblivion moest je zelf hoog richten om raak te schieten over afstand omdat de pijl in een boogje vliegt, maar in Skyrim kun je er precies op mikken en dan vliegt de pijl zelf in de juiste hoogte voor die afstand te overbruggen, dit is veel beter speelbaar (wel iets minder realistisch maar ook minder frustrerend als je ook nog moet leaden) maar dan kan het dus zijn dat je precies tussen een steen en het plafond van een grot door kan schieten, en dan raakt de pijl het plafond omdat de lijn waar de pijl langs gaat veel hoger is dan je had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Even een vraagje over followers. Lydia kan veel voor je dragen en je kunt haar stuff geven. Maar ik kreeg haar op level 2 en dat begin ik toch te merken. Ik heb inmiddels ook wat andere NPC's tot mijn beschikking die me willen volgens als ik daar om vraag. Kan ik die ook zoals Lydia gebruiken of zit het dan anders in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
shalaka schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:35:
Vraagje?
Je kunt zien hoeveel damage je doet als je naar je inventory gaat en dan de weapons categorie ziet, je ziet dan onderin hoeveel damage je doet. Je Bound weapon moet wel actief zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:42:
Even een vraagje over followers. Lydia kan veel voor je dragen en je kunt haar stuff geven. Maar ik kreeg haar op level 2 en dat begin ik toch te merken. Ik heb inmiddels ook wat andere NPC's tot mijn beschikking die me willen volgens als ik daar om vraag. Kan ik die ook zoals Lydia gebruiken of zit het dan anders in elkaar?
als je eenmaal iemand anders betaald heb om je te followen doen/kunnen ze het zelfde als lydia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32
Metalkai schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:39:
[...]

Voor zover ik weet maakt je conjuration level niet uit voor bound weapons. Bound Sword krijgt bonussen van de one-handed perk-tree, Bound Bow krijgt de bonussen van de Archery perk-tree.
Ik denk dat er wel een perk in de Conjuration tree zit die de damage verhoogd, maar het ligt dus niet direct aan je skill-level.
Dat geldt niet alleen voor Conjuration, maar voor ALLE skills. Het skill level heeft geen invloed, alleen de perks die je met dat skill-level kunt kopen.

Beetje jammer.. wel. Destruction op 1 doet net zoveel damage als destruction op 100. Zelfde voor bijvoorbeeld one-handed of archery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:40:
[...]

Wat ik ook heb gemerkt is dat in Oblivion moest je zelf hoog richten om raak te schieten over afstand omdat de pijl in een boogje vliegt, maar in Skyrim kun je er precies op mikken en dan vliegt de pijl zelf in de juiste hoogte voor die afstand te overbruggen, dit is veel beter speelbaar (wel iets minder realistisch maar ook minder frustrerend als je ook nog moet leaden) maar dan kan het dus zijn dat je precies tussen een steen en het plafond van een grot door kan schieten, en dan raakt de pijl het plafond omdat de lijn waar de pijl langs gaat veel hoger is dan je had verwacht.
Ja dat is 'm! Niet aan gedacht, maar was me wel opgevallen dat bij het 'corrigeren' van de boog (dus net boven m'n target mikken) ik er ook altijd overheen schiet. Vind het zelf vrij irritant, want ik vind het dus wel leuk om zelf uit te denken waar ik precies moet schieten.

In Oblivion was het alleen erg irritant tijdens de Thieves Guild quest dat je de Elder Scroll moet stelen, je moet dan een pijl die tegelijk een sleutel is in een slot schieten, als je mist moet je die pijl terug zoeken omdat je er maar één hebt.
EnigmaNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:44:
[...]

Je kunt zien hoeveel damage je doet als je naar je inventory gaat en dan de weapons categorie ziet, je ziet dan onderin hoeveel damage je doet. Je Bound weapon moet wel actief zijn uiteraard.
Conjuration skill maakt in ieder geval niets uit, stond gisteren in dit topic. Wat wel een belangrijke is, als je met een bound bow wilt gaan sneaken is dat je quiet casting perk gebruikt anders vinden ze je veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Bosmonster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:47:
[...]

Dat geldt niet alleen voor Conjuration, maar voor ALLE skills. Het skill level heeft geen invloed, alleen de perks die je met dat skill-level kunt kopen.

Beetje jammer.. wel. Destruction op 1 doet net zoveel damage als destruction op 100. Zelfde voor bijvoorbeeld one-handed of archery.
Wat je zegt over 1handed en archery klopt niet. Als mijn archery skill omhoog gaat, dan veranderd meteen het nummertje wat aangeeft hoeveel damage mijn boog doet naar een hoger nummer. Zelfde geld voor mijn 1hander. Toen ik begon met het gebruiken zat hij op 34, nu op 50 en ik heb daar geen perks gespendeerd.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:42:
Als je op de PC speelt en je bent voor wat voor reden gesteld op Lydia kan je ook het volgende doen.

Je pakt alle spullen af die je haar hebt gegeven, je vermoord haar, vervolgens gebruik je de console om haar te teleporteren naar je(gloedje nieuw).

player.placeatme 000A2C8E

*weet btw niet 100% zeker of dit haar ID is, mar volgens mij is het die, wel even saven voordat je dit doet!*

Dan zijn haar stats geupdate naar jouw level, en kan je aan haar vragen of ze je wilt ''volgen'', nadat je dit hebt gedaan kan je alle stuff weer terug geven en volgt ze je weer zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:27:
Nee. Enchanting kracht ligt aan je Enchant Perks (Enchant skill levelen en de perks aanleren), Soul Gem (en welke Soul je daarin hebt) en eventuele Potions die Enchanten voor x seconden beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
hah heerlijk , net de kill children mod enabled en gvd wat fantastisch om ff die klote etters op hun plek te zetten. you here to lick my fathers boots ? uhhh no ;p im here to kill ya ^^

dan natuurlijk ff als zombie ressen voor giggles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Ik heb misschien een rare vraag maar ik heb in Oblivion enkel de main quest gespeeld en vond dit niet zo bijzonder, nu wil ik echt op mijn gemakje rond karren in Skyrim. Nu heb ik gisteren ergens in de bergen een kampje bandits met een eindbaasje op gerold. Heeft dit effect op quests later? Als iemand me vraagt die vent te gaan dood maken, zal ik dan kunnen zeggen dat ik het al gedaan heb of ben ik beter van te wachten met oprollen van dievenbendes tot ik er een quest voor krijg?

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Zamalan schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:59:
Ik heb misschien een rare vraag maar ik heb in Oblivion enkel de main quest gespeeld en vond dit niet zo bijzonder, nu wil ik echt op mijn gemakje rond karren in Skyrim. Nu heb ik gisteren ergens in de bergen een kampje bandits met een eindbaasje op gerold. Heeft dit effect op quests later? Als iemand me vraagt die vent te gaan dood maken, zal ik dan kunnen zeggen dat ik het al gedaan heb of ben ik beter van te wachten met oprollen van dievenbendes tot ik er een quest voor krijg?
Gewoon doen waar je zin in hebt, ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad, ik heb eens zo'n situatie gehad als die je aangeeft en dan kan je gewoon zeggen dat je het al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zal je die quest dan onmiddellijk kunnen completen als je deze krijgt van een NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Als je er later een quest voor krijgt, kan je inderdaad zeggen dat je dat al gedaan hebt, en heb je de quest meteen gecomplete.
Dus ik zou zeggen, explore overal maar, je verliest er niks mee, behalve veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalkai schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:
[...]

Als je er later een quest voor krijgt, kan je inderdaad zeggen dat je dat al gedaan hebt, en heb je de quest meteen gecomplete.
Dus ik zou zeggen, explore overal maar, je verliest er niks mee, behalve veel tijd.
Tsja, Explore overal maar.... precies wat ik heb gedaan en precies wat mijn Companions quest line heeft verkracht. Hopelijk wordt dit gefixed in de volgende update (Schijnt volgende week te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
XyritZz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:47:
[...]

Ja dat is 'm! Niet aan gedacht, maar was me wel opgevallen dat bij het 'corrigeren' van de boog (dus net boven m'n target mikken) ik er ook altijd overheen schiet. Vind het zelf vrij irritant, want ik vind het dus wel leuk om zelf uit te denken waar ik precies moet schieten.

In Oblivion was het alleen erg irritant tijdens de Thieves Guild quest dat je de Elder Scroll moet stelen, je moet dan een pijl die tegelijk een sleutel is in een slot schieten, als je mist moet je die pijl terug zoeken omdat je er maar één hebt.
Ik kan me nog herinneren dat ik in Oblivion niet eens een wegrennende hert kon raken met pijl en boog (Dan renden ze vaak bergafwaarts en ook nog schuin of zigzaggend) Ik gebruikte alleen de boog voor het eerste schot sneak attack en verder niet, was gewoon niet te doen. En al helemaal niet met een controller want ik had hem op de 360.

Later had ik hem voor de PC en wilde ik ook speciaal een archer maken, maar liep ook al snel tegen obstakels aan, en dat je meestal meer met je zwaard aan het vechten was dan met de boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:51
vergeet dan niet een disable en enable te doen op haar, anders zijn alle andere npc's in de war en denken ze dat ze dood is in gesprekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 08:29

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:
[...]

Volgens mij zal je die quest dan onmiddellijk kunnen completen als je deze krijgt van een NPC.
Niet helemaal waar. Ik heb ooit een kasteel opgerold en een chief gemold. Kom ik bij de achteruit gang een groepje mercs tegen die het kasteel terug wouden hebben. Terwijl ik dat in feite al gedaan had! Ik moest een gate openen en die was ook al open. Weer terug lopen.... gate open, gate dicht. Weer naar die mercs om de quest beloning te krijgen.

Al met al loop ik ook vaak met de vraag: ga ik hier later niet iets van merken? Of: wanneer ik deze chief nu dood, krijg ik de quest zeker helemaal niet meer.

Kom ik bij een orc kamp, staat daar een reus dat hele kamp uit te moorden.... alle questgivers dood. Nice.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

FloydRaalte schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:03:
Kom ik bij een orc kamp, staat daar een reus dat hele kamp uit te moorden.... alle questgivers dood. Nice.
hahahhaaa dat is inderaad zuur....

Wat ik nog afvraag is als je NPC's afmaakt komen ze dan op zekere hoogte ook weer terug of zijn ze dan gewoon kapot ?
Dus als ik een npc neer maai uit bv de general goods store komt er dan een ander voor in de plaats of wat gebeurt er ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 14:14
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb ooit een kasteel opgerold en een chief gemold. Kom ik bij de achteruit gang een groepje mercs tegen die het kasteel terug wouden hebben. Terwijl ik dat in feite al gedaan had! Ik moest een gate openen en die was ook al open. Weer terug lopen.... gate open, gate dicht. Weer naar die mercs om de quest beloning te krijgen.

Al met al loop ik ook vaak met de vraag: ga ik hier later niet iets van merken? Of: wanneer ik deze chief nu dood, krijg ik de quest zeker helemaal niet meer.

Meestal ga ik gewoon de NPC's toe in steden of langs de wegen. Die hebben altijd voldoende side quests te doen waardoor ik toch overal kom. Het is inderdaad soms wel een uitdaging om lekker de wildernis of een moeras te betreden met je char, maar ik play liever safe.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:03:
[...]

vergeet dan niet een disable en enable te doen op haar, anders zijn alle andere npc's in de war en denken ze dat ze dood is in gesprekken :P
Ok, toen ik het gisteren probeerd(had lydia sinds lvl 2, ben nu lvl 38), summonde ik eerste de ''nieuwe'' lydia, wel komisch om 2 lydia's naast elkaar te hebben(1tje in de begin gear, andere in full dragon armor)

Sinds de ''nieuwe'' lydia hoef ik me geen eens zorgen te maken over haar suicidal behaviour haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bulls schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:40:
[...]

Zelf merk dat dit alleen geld voor korte afstanden. Als een vijand te ver weg staat moet ik alsnog zelf corrigeren voor het feit dat de pijl in een boogje vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

R.plas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:06:
[...]

Wat ik nog afvraag is als je NPC's afmaakt komen ze dan op zekere hoogte ook weer terug of zijn ze dan gewoon kapot ?
Dus als ik een npc neer maai uit bv de general goods store komt er dan een ander voor in de plaats of wat gebeurt er ?
Lijkt me sterk dat ze weer tot leven komen. Ik denk dood = dood. Waarschijnlijk kun je ze via de console wel weer oproepen maar daar doe ik niet aan. Wat happens, happens tenzij het een showstopper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 15-10 15:56
EnigmaNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:08:
[...]

Zelf merk dat dit alleen geld voor korte afstanden. Als een vijand te ver weg staat moet ik alsnog zelf corrigeren voor het feit dat de pijl in een boogje vliegt.
Kan dit bevestigen! Voor een hele lange afstand geld het niet, moet je als nog corrigeren. Best lastig, maar als je mis schiet is het niet zo heel erg :P ze vinden je toch niet zo snel ;)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
[...]

Jaaa.. EXACT deze heb ik ook gehad!

Daarnaast kan je bij de ingang zo het muurtje op springen :') je hoeft heel die tunnels niet eens door >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Soepstengel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:10:
[...]

Kan dit bevestigen! Voor een hele lange afstand geld het niet, moet je als nog corrigeren. Best lastig, maar als je mis schiet is het niet zo heel erg :P ze vinden je toch niet zo snel ;)
Ja dat had ik ook wel gemerkt, had dan het gevoel dat de pijl niet zo ver kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:11:
[...]

Daarnaast kan je bij de ingang zo het muurtje op springen :') je hoeft heel die tunnels niet eens door >:) .
Inderdaad, muurtje was te laag muahaha! Wel fout zeg dat je een quest op zo'n horkerige wijze kunt afmaken maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
[...]

Relatives, als ze die hebben, nemen de winkel over. Als de winkeleigenaar oorspronkelijk ook nog een quest voor je had geeft de nieuwe eigenaar die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bulls schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:11:
[...]

Ja dat had ik ook wel gemerkt, had dan het gevoel dat de pijl niet zo ver kon komen.
Ik vind het zelf geen verbetering moet ik zeggen. Het systeem is nu nogal onvoorspeelbaar. Dan denk je "oh ik kan nu wel gewoon OP mijn doel richt" en dan mis je, volgende keer denk je "ik zal er nu wel boven moeten richten" en zie je dat de pijl er mijlenver overheen gaat!

In Oblivion was het tenminste consequent. Wachten op mods dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Gwildor schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:14:
[...]

Relatives, als ze die hebben, nemen de winkel over. Als de winkeleigenaar oorspronkelijk ook nog een quest voor je had geeft de nieuwe eigenaar die dan.
Soms ook gewoon willekeurige andere lui. Ik had de eigenaar van de pijl & boog winkel gedood (een Wood Elf of High Elf) en er kwam een Imperial voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Als ik lydia armour geef gebeurt er niet zo veel
ze kan alleen maar wapens en een shield dragen die ik haar geef of doe ik iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben dat pijlen lichtelijk randomized vliegen. Maar soms is het zo onmogelijk om te zien of je nou te HOOG of te LAAG schoot.

Een perk dat je "trails" kan zien van je pijlen zou imho wel welkom zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:17:
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben dat pijlen lichtelijk randomized vliegen. Maar soms is het zo onmogelijk om te zien of je nou te HOOG of te LAAG schoot.

Een perk dat je "trails" kan zien van je pijlen zou imho wel welkom zijn :) .
Met de Bound Bow kun je de pijlen wel goed zien vliegen omdat ze blauw gloeien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
R.plas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:16:
ze kan alleen maar wapens en een shield dragen die ik haar geef of doe ik iets fout ?
Alleen als het armour wat je geeft beter is en gelijk is aan haar hoogste skill (Dus light of heavy armor) zal een follower de armour dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
EnigmaNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:18:
[...]

Met de Bound Bow kun je de pijlen wel goed zien vliegen omdat ze blauw gloeien! :D
50 conjuration voor nodig dacht ik.

* D4NG3R conjuration trainen gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:18:
[...]

Alleen als het armour wat je geeft beter is en gelijk is aan haar hoogste skill (Dus light of heavy armor) zal een follower de armour dragen.
Dank u

daar hebben we wat aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

R.plas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:16:
Ze pakt alleen betere wapens en armor volgens mij. Ik had een dwarven armor die ze niet aan deed. Toen ik die late had verbeterd tot 'exquisit' armor droeg ze het opeens wel. Ligt dus aan haar level en of het beter is wat ze al heeft. Bij wapens moet je gewoon alleen het wapen geven wat ze volgens jouw moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Zijn er als mensen getrouwd met iets of iemand ?

Ik denk dat ik btw deze op het oog heb :P
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Aela_the_Huntress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:11:
[...]

Wel in de tunnel geweest. Grand Soulgems + Grand Soul inside en een vrij zeldzame item om te disenchanten voor een nuttig effect. Zou het toch even doen!
FloydRaalte schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:08:
[...]

Lijkt me sterk dat ze weer tot leven komen. Ik denk dood = dood. Waarschijnlijk kun je ze via de console wel weer oproepen maar daar doe ik niet aan. Wat happens, happens tenzij het een showstopper is.
Dood is inderdaad voor eeuwig dood.
[...]

spoiler:
Voor zover ik heb gemerkt niet. Ben een keer aan het einde van een speelsessie voor de lulz als weerwolf ff Whiterun gaan afslachten, daarn Riverwood en Winterhold, eenmaal terug (een paar dagen later) in Whiterun was het nagenoeg leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
D4NG3R schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:18:
[...]

50 conjuration voor nodig dacht ik.

* D4NG3R conjuration trainen gaat :9
Je hebt ook meer dan 100 magicka nodig. Ik heb zelf mijn Magicka op 150 gezet en Adept Conjuration erbij genomen, en die perk die meer damage doet met Bound weapons.

Ik ben in ieder geval erg tevreden over Bound Bow, doet lekker veel damage en ziet er vet uit. Enige nadeel voor stealthy gasten is dat de vijand het hoort wanneer je de boog summont.

[ Voor 32% gewijzigd door EnigmaNL op 22-11-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 07-10 19:45
Joh als ik geweten had dat je die lydia terug kon roepen en dan hoger level was, was ze niet overleden :(
En ook die ene merc in de Drunken Huntsman WTF die is zo slap, heb der helemaal full Dwarven armor gegeven en gaat nog dood aan 2 krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Laatst online: 03-05-2019
Er zitten nog wat bugs hier en daar, zoals ; als je dingen wilt oppakken blijft het aan je cross-hair hangen, lijken met een overdreven ragdoll effect die aan je blijven hangen en met een sprong of 30 weer loslaat.
Het spel sluit zich ook vaak uit zich zelf af.
Grafisch is dit spel zeer indrukwekkend en hoe langer je het speelt hoe mooier het wordt (pc/ultra). Vooral de bijna perfecte kleuring van de verschillende omgevingen, woningen en grotten.

Ja bij pijl en boog moet ik meestal op de nek richten om een headshot te krijgen... Zwaartekracht in Skyrim zit zeker in het plafon. (drop up effect ;) )

Lydia gaf ik een steelplate epic helmet om te kijken wat ze er mee deed maar die wisselde gewoon om met de zelfde helm met een dikke enchantment. ze koos voor de zwakkere...? Selectieve vrouw zeg..!

[ Voor 6% gewijzigd door monkyswing op 22-11-2011 14:25 ]

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:24:
Joh als ik geweten had dat je die lydia terug kon roepen en dan hoger level was, was ze niet overleden :(
als je nog weet waar haar corpse ligt kan je er heen gaan en haar reviven via de command console
als je hem op de PC speelt tenminste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Console op de PS3 zou ook wel handig zijn... waarom voegen ze dat niet gewoon toe aan het menu... Ik wil m'n pakezel ook wel weer terug eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 15-10 15:56
monkyswing schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:24:
Er zitten nog wat bugs hier en daar, zoals ; als je dingen wilt oppakken blijft het aan je cross-hair hangen, lijken met een overdreven ragdoll effect die aan je blijven hangen en met een sprong of 30 weer loslaat.
Je moet de knop niet vast houden want dat hou je het item zeg maar vast om te verplaatsen bijvoorbeeld.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 07-10 19:45
R.plas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:26:
[...]

als je nog weet waar haar corpse ligt kan je er heen gaan en haar reviven via de command console
als je hem op de PC speelt tenminste :D
Helaas die is al een paar dagen dood :D
Maar heb nog wel allemaal haar epic gear opgepakt :/.
Is er iemand anders tanky als Lydia die ik ergens kan krijgen ( ben imperial ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Laatst online: 03-05-2019
@soepstengel
Weet ik maar het werkt niet altijd even goed

[ Voor 13% gewijzigd door monkyswing op 22-11-2011 14:32 ]

natuurlijk

Pagina: 1 ... 26 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.