Het valt me wel op dat normale NPC's dat wel goed kunnen, en soms ook followers wel maar niet bij traps. Als een NPC bijvoorbeeld ergens langs wilt volgens zijn path maar dit niet kunt probeert hij het een paar keer, maar transporteert dan opeens na een paar pogingen een meter verder om zijn path te vervolgen. Niet realistisch, maar het voorkomt wel bugs.EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:22:
[...]
Achteraf gezien denk ik dat zelfs een bacterie slimmer is dan de AI van followers in Skyrim
Ik denk dat als een bacterie merkt dat het ergens niet langs kan het wel een andere route kiest. Followers niet, die raken bewusteloos omdat ze vijf keer door dezelfde trap geslagen worden.
Die van mij was laatste bugged
Liep ze kreupel de trap op. Was grappig, ik was ergens aan het knokken. Hoor ik vanuit de gang "Stop that! I'm going to kill you!" Komt ze kreupel er aan kruipen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat een verhaal te weinig verhaallijnen bevat om het totale gevoel van vrijheid te ondersteunen... Er zitten ook zoveel verhalen in Skyrim dat het onbegonnen werk is om alle verhalen zo breed uit te werken.
Ik denk dat het wel mogelijk is om een wereld te maken met vrijwel totale vrijheid hoe je het spel wil spelen, maar dan is de wereld niet zo groot en uitgebreid als Skyrim. Of je hebt gewoon geen verhaal. Een schaakspel heeft een aantal basisspelregels en een tegenstander. Hoe je vervolgens speelt heeft een vrijwel onuitputtelijke hoeveelheid mogelijkheden. Maar een schaakspel bevat geen verhaal, geen scripted verrassingen, geen grafische hoogstandjes, etc.
Ik denk dat het wel mogelijk is om een wereld te maken met vrijwel totale vrijheid hoe je het spel wil spelen, maar dan is de wereld niet zo groot en uitgebreid als Skyrim. Of je hebt gewoon geen verhaal. Een schaakspel heeft een aantal basisspelregels en een tegenstander. Hoe je vervolgens speelt heeft een vrijwel onuitputtelijke hoeveelheid mogelijkheden. Maar een schaakspel bevat geen verhaal, geen scripted verrassingen, geen grafische hoogstandjes, etc.
Ik denk dat followers eigenlijk niet echt mensen zijn maar gereanimeerde lijken. Ze hebben dan een mud crab gedood en die ziel opgevangen in een petty soul stone en daarmee het lichaam van de follower gereanimeerd. Kan niet anders!Gwildor schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:23:
[...]
Het valt me wel op dat normale NPC's dat wel goed kunnen, en soms ook followers wel maar niet bij traps. Als een NPC bijvoorbeeld ergens langs wilt volgens zijn path maar dit niet kunt probeert hij het een paar keer, maar transporteert dan opeens na een paar pogingen een meter verder om zijn path te vervolgen. Niet realistisch, maar het voorkomt wel bugs.
Verwijderd
Iemand enig idee:
Betreft boeken zoeken in opdracth van....
Betreft boeken zoeken in opdracth van....
spoiler:
Urag gro-Shub, daar kun je vragen of je nog kunt kunt helpen met het zoeken van boeken die her en der door Skyrim liggen.
Nu heb ik er al een aantal opgehaald, laatste was een boek over de Ayelets (o.i.d.).
Het zijn telkens misc. quests. Komt er ooit een einde aan? Of zijn dit gewoon quests om dunegeons af te gaan opzoek naar boeken?
Nu heb ik er al een aantal opgehaald, laatste was een boek over de Ayelets (o.i.d.).
Het zijn telkens misc. quests. Komt er ooit een einde aan? Of zijn dit gewoon quests om dunegeons af te gaan opzoek naar boeken?
Heb dat ook een paar keer gehad. Kroop ze ook nog kreupel over een stel spikes heen die uit de grond kwamen zetten. Het zag er koddig uit.MrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:24:
Die van mij was laatste buggedLiep ze kreupel de trap op. Was grappig, ik was ergens aan het knokken. Hoor ik vanuit de gang "Stop that! I'm going to kill you!" Komt ze kreupel er aan kruipen
Haar daar laten wachten en even een paar kamertjes verder gelopen. Toen weer terug gerend en was ze weer correct.
Een vraagje over de stormcloaks questline:
spoiler:
Ik moet nu voor Ulfric naar de frontline gaan van een belegering van Whiterun. Nu vind ik dit jammer en onacceptabel want Whiterun is mijn thuis. Ik weiger dit dus te doen. Kan ik op dit moment nog de Stormcloaks links laten liggen en me aansluiten bij de Imperials? Zo ja? Hoe en waar?
Verwijderd
Maar als er geen verhaal is, wat is dan het nut van de game?
En waarom zou iemand het kopen, want daar draait het om. Een game zonder verhaal of einde verkoopt niet.
En als je het zo groot maakt dat men het na 10 jaar nog speelt zonder expansions levert het ook niks op.
En waarom zou iemand het kopen, want daar draait het om. Een game zonder verhaal of einde verkoopt niet.
En als je het zo groot maakt dat men het na 10 jaar nog speelt zonder expansions levert het ook niks op.
Maar hoe interessant is het dan nog? Een schaakspel is ook niet echt interessant. Het is wel uitdagend om tegen een goede tegenstander te schaken maar daar blijft het ook bij.Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:25:
Dat een verhaal te weinig verhaallijnen bevat om het totale gevoel van vrijheid te ondersteunen... Er zitten ook zoveel verhalen in Skyrim dat het onbegonnen werk is om alle verhalen zo breed uit te werken.
Het zou mooi zijn als ze een gamewereld maken waarbij geen vastgestelde verhaallijn is. Je bent gewoon iemand in de spelwereld, er gebeurd van alles en jij mag zelf weten hoe je je daarmee bemoeit. Niet zo van "jij bent de persoon die het MOET oplossen want zo is het geschreven".
Zal wel erg moeilijk zijn om zo'n spel interessant te maken en te houden.
P.s. ik ben wel erg voor grafische hoogstandjes. Dat verbeterd de game ervaring oneindig veel.
[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 21-11-2011 13:30 ]
Dat heet Minecraft?
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Vertel dat maar aan de mensen achter de simsVerwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:28:
En geen verhaal hebben + open einde betekent niet dat je geen expansions kan doen. Je kan altijd de wereld zelf nog vergroten en verrijken (bijv. door meer objecten, zie sims).
Zoals MicScott zei dus...
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 21-11-2011 13:31 ]
De Sims heeft daarentegen geen gebrek aan expansionsCaelorum schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:29:
[...]
Vertel dat maar aan de mensen achter de simsDat spel blinkt uit in geen verhaal hebben en geen einde hebben. (wel een doel, maar geen einde)
Wat ik bijvoorbeeld ook wat jammer vind is dat je niet altijd de keuze hebt tussen iets goed doen of iets slecht doen. Dat de Thieves jou iets willen laten doen okay maar dat je daar niet je eigen invulling aan kan geven vind ik dan wel weer jammer. Ach, dit zijn meer persoonlijke puntjes want de game is er wel erg leuk en de lore is prima! Kan niet wachten om weer bezig te gaan!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Heerlijke game, alleen 3 vervelende bugs.
- Ik zat in de buurt van de forge om een kroon te smeden, werd ik achter elkaar aangevallen door 3 soorten draken. Waarvan er eentje alleen meer rondjes om z'n eigen as bleef draaien.
- Mijn compagnion die zeikt dat ie geen healing nodig heeft als ie bijna dood is.
- Random draak encounter op de binnenplaats van Winterhold.
- Ik zat in de buurt van de forge om een kroon te smeden, werd ik achter elkaar aangevallen door 3 soorten draken. Waarvan er eentje alleen meer rondjes om z'n eigen as bleef draaien.
- Mijn compagnion die zeikt dat ie geen healing nodig heeft als ie bijna dood is.
- Random draak encounter op de binnenplaats van Winterhold.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Als je niets slechts wil doen, moet je gewoon niet bij de thieves guild gaan. Dat is gewoon vragen om morele problemen
Daar is een bedrijf al mee bezig geweest. Zeer geavanceerde AI.EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:28:
Het zou mooi zijn als ze een gamewereld maken waarbij geen vastgestelde verhaallijn is. Je bent gewoon iemand in de spelwereld, er gebeurd van alles en jij mag zelf weten hoe je je daarmee bemoeit. Niet zo van "jij bent de persoon die het MOET oplossen want zo is het geschreven".
Het probleem was echter dat wanneer je op zo'n 20% van het spel was, de AI het spel hadden uitgespeeld/beslist. En het spel voorbij was.
Dat was overigens meer een shooter.
Hierna hebben ze het project laten vallen volgens mij.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ik vind juist dat ze grafische pracht wel even kunnen laten en mee richten op een verbeterde AI. Dat geeft toch een stuk betere game ervaring!EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:28:
P.s. ik ben wel erg voor grafische hoogstandjes. Dat verbeterd de game ervaring oneindig veel.
Lijkt me bijzonder ongeloofwaardig, aangezien er niets zo random is voor de computer als een mens die de wereld kan veranderen. Daarnaast gaat het er hier om dat het spel geen einddoel heeft. De enigste manier om zo'n spel te laten stoppen is door iedereen die de spelwereld kan beinvloeden uit het spel te verwijderen (eg. vermoorden, freezen)hexta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:32:
[...]Daar is een bedrijf al mee bezig geweest. Zeer geavanceerde AI.
Het probleem was echter dat wanneer je op zo'n 20% van het spel was, de AI het spel hadden uitgespeeld/beslist. En het spel voorbij was.[...]
Wat ik ook schijtirritant vind is dat companions maar iedereen gaan aanvallen die evil lijkt. Vermoord ik iemand in de stad, krijg ik 1000 bounty. Prima, en wil ik mezelf aangeven. Maar in plaats daarvan wordt het aangeven onmogelijk omdat mijn companion in gaat hakken op alle soldiers.
Dat was het probleem in Oblivion ook destijds meen ik te hebben gelezen. De Radiant AI maakte het mogelijk dat random encounters buiten het zichtveld van de spelers er voor konden zorgen dat dorpen werpen uitgemoord of belangrijke personen werden gedood. Vandaar dat ze richting cell-based AI zijn gaan werken, zodra de speler in een cell (gebied) komt wordt de AI actief, alle andere cellen staat de AI disabled.
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Hele goede AI moet wel maar niet zo goed dat ze het spel zelf voor je uitspelenhexta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:32:
[...]
Daar is een bedrijf al mee bezig geweest. Zeer geavanceerde AI.
Het probleem was echter dat wanneer je op zo'n 20% van het spel was, de AI het spel hadden uitgespeeld/beslist. En het spel voorbij was.
Dat was overigens meer een shooter.
Hierna hebben ze het project laten vallen volgens mij.
Uiteraard, gameplay > graphics. Ik wil ze allebei! Goede gameplay én graphics. Kiezen is niet leuk.MrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:34:
[...]
Ik vind juist dat ze grafische pracht wel even kunnen laten en mee richten op een verbeterde AI. Dat geeft toch een stuk betere game ervaring!
Precies die vrijheid heb je dus wel in de Dark Brotherhood, waar je zelf de keuze kunt maken tussen joinen of uitroeien. Het was leuk geweest als dit ook bij de Thieves Guild zou kunnen, maar persoonlijk zou ik de verhaallijn gewoon willen spelen en zou ik altijd kiezen voor joinenMrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:31:
Wat ik bijvoorbeeld ook wat jammer vind is dat je niet altijd de keuze hebt tussen iets goed doen of iets slecht doen. Dat de Thieves jou iets willen laten doen okay maar dat je daar niet je eigen invulling aan kan geven vind ik dan wel weer jammer. Ach, dit zijn meer persoonlijke puntjes want de game is er wel erg leuk en de lore is prima! Kan niet wachten om weer bezig te gaan!
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Om nog maar even over de kwaliteit te ouwehoeren, ik snap werkelijk niet waarom ze hier en daar wat meer tijd in de NPC's en hun gedrag hebben gestoken. als je ze voorbij loopt hoor je ALTIJD het zelfde zinnetje, verkopers die je aanspreek zeggen ELKE keer hetzelfde. je ziet altijd dezelfde NPC's op dezeflde plaatsen etc. lopen steeds dezelfde route....vooral die uitspraken gaan mij irriteren kheb echt de neiging om bv dat meisje wat in whiterun rondloopt neer te slaan!
Dit doet imho nogal afbreuk aan de ervaring dat je in een "virtuele wereld" ronddwaald... blijkbaar is dat wel een wereld die bestaat uit halfgare zombies of mensen met een IQ van onder de 80... stop dan wat minder tijd en geld in al die 100'den boeken die toch niemand leest.
Dit doet imho nogal afbreuk aan de ervaring dat je in een "virtuele wereld" ronddwaald... blijkbaar is dat wel een wereld die bestaat uit halfgare zombies of mensen met een IQ van onder de 80... stop dan wat minder tijd en geld in al die 100'den boeken die toch niemand leest.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2011 13:43 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het was een shooter, geen Skyrim. Waardoor de impact op de omgeving enkel het doodschieten van anderen was.Caelorum schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:35:
[...]
Lijkt me bijzonder ongeloofwaardig, aangezien er niets zo random is voor de computer als een mens die de wereld kan veranderen. Daarnaast gaat het er hier om dat het spel geen einddoel heeft. De enigste manier om zo'n spel te laten stoppen is door iedereen die de spelwereld kan beinvloeden uit het spel te verwijderen (eg. vermoorden, freezen)
Je kon niet alles tegen iedereen zeggen nee, maar dat was ook niet het doel van het expiriment.
Het doel was om de AI zo levensecht mogelijk te maken voor die wereld.
De AI leerde ook. Waren ze 1 keer geraakt omdat ze in het open veld liepen, dan liepen ze voortaan gebukt etc.
Als het gelukt was waren ze misschien verder gegaan met gespreksopties in de ai ed. maar dat zullen we nooit weten.
Dit vind ik nog vervelender bij Lydia, elke keer bij het ruilen datzelfde klagende zinnetje, en dan ben je wat vergeten, weer wachten op dat klagende zinnetje.Chaoss schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:41:
Om nog maar even over de kwaliteit te ouwehoeren, ik snap werkelijk niet waarom ze hier en daar wat meer tijd in de NPC's en hun gedrag hebben gestoken. als je ze voorbij loopt hoor je ALTIJD het zelfde zinnetje, verkopers die je aanspreek zeggen ELKE keer hetzelfde. je ziet altijd dezelfde NPC's op dezeflde plaatsen etc. lopen steeds dezelfde route....vooral die uitspraken gaan mij irriteren kheb echt de neiging om bv dat meisje wat in whiterun rondloopt neer te slaan!
Verwijderd
Alleen weight en movement speed reduction als je HA kiest over LA/Robe, maar een Perk kan de Movespeed reduct verwijderen. Je Magic wordt er niet slechter op, nee.MrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:21:
[...]
Light of Heavy armor heeft verder geen invloed op de skills?
Dat je ze niet leest is jammer. Er staan echt heel veel leuke wetenswaardigheden in (de "romans" even niet meegeteld).Chaoss schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:41:
stop dan wat minder tijd en geld in al die 100'den boeken die toch niemand leest.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
als ik die moet lezen ben ik nog wel 40 jaar aan t spelen.MueR schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:45:
[...]
Dat je ze niet leest is jammer. Er staan echt heel veel leuke wetenswaardigheden in (de "romans" even niet meegeteld).
Je hoeft niet te wachten als je de dialog skipt (LMB op PC).hexta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:44:
[...]
Dit vind ik nog vervelender bij Lydia, elke keer bij het ruilen datzelfde klagende zinnetje, en dan ben je wat vergeten, weer wachten op dat klagende zinnetje.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Het overgrote gedeelte had meer aan extra dialogen gehad en andere dingetjes dan aan die boeken. Ik vind de boeken ook leuk, heb er echt al een boel gelezen met een flesje bier naast me.MueR schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:45:
[...]
Dat je ze niet leest is jammer. Er staan echt heel veel leuke wetenswaardigheden in (de "romans" even niet meegeteld).
en zo denken veel mensen er over... zullen best die-hard spelers zijn die een beetje die boeken gaan lezen maar laat dat 2% van het totaal aantal spelers zijn 
ik gok dat de meeste mensen nog nooit of amper een boek hebben gelezen... nogal verspilling dus... leg je prioritetien dan bij het verbeteren van de AI en het gedrag van de NPC's
ik gok dat de meeste mensen nog nooit of amper een boek hebben gelezen... nogal verspilling dus... leg je prioritetien dan bij het verbeteren van de AI en het gedrag van de NPC's
Tja een spel met volledige vrijheid betekent natuurlijk een enorme beperking voor de makers. Je kunt dan namelijk niets meer aannemen over het gedrag van de speler, waardoor gescripte events eigenlijk vervallen. Wat je overhoudt is een wereld die alleen nog aan elkaar kan hangen van vrij eenvoudige 'gedragsregels'. Het wordt dan een heel rekenkundige wereld.
Quests in die wereld zouden vervolgens ook heel beperkt zijn. Hooguit vermoord iemand of pak hem of haar op. Of zoek een bepaald item en breng het terug naar iemand voor een geldbedrag.
Volgens mij wordt een spel daar niet boeiender van... Wat dat betreft vind ik een wereld met gescripte quests maar dan gewoon een hele hoop zoals bij Skyrim interessanter.
Quests in die wereld zouden vervolgens ook heel beperkt zijn. Hooguit vermoord iemand of pak hem of haar op. Of zoek een bepaald item en breng het terug naar iemand voor een geldbedrag.
Volgens mij wordt een spel daar niet boeiender van... Wat dat betreft vind ik een wereld met gescripte quests maar dan gewoon een hele hoop zoals bij Skyrim interessanter.
[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 21-11-2011 13:50 ]
Aan de andere kant, de boeken/lore zijn wel een onderdeel van The Elder Scrolls. Als ze er uit waren gehaald was daar ook wel ophef over geweest.
Is toch gaaf! Stel je game begint, je spoelt aan op een strand. Je bent zo goed als dood maar overhoord een gesprek dat iemand de boot waar jij en je familie op zat gezonken is door hun schuld (een bom) en dat je dan op jacht gaat naar die kerel. Welke wijze je gaat gebruiken is helemaal aan jou. Lijkt me erg gaaf! Maar die AI (en wereld) zal dan even goed moeten zijn als de onze. Dat gaan we niet meer meemaken ben ik bang.Morrar schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:49:
[ Voor 71% gewijzigd door MrVegeta op 21-11-2011 13:53 ]
Ja, maar dat kan pas na 2 seconden ofzo.Herko_ter_Horst schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:48:
[...]
Je hoeft niet te wachten als je de dialog skipt (LMB op PC).
Ja, ik ben een zeikerd, maar 200 keer die zelfde 2 seconden zijn heel irritant.
Dat klopt, maar het is vrijwel nooit genoeg. Zelfs als iemand 20 zinnen heeft om te rouleren ga je na een tijdje toch het idee krijgen dat je alles gehad hebt. Ik vind het al een hele verbetering ten opzichte van Oblivion, waar de voice-acting echt nergens op sloeg.MrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:48:
Het overgrote gedeelte had meer aan extra dialogen gehad en andere dingetjes dan aan die boeken.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
nou NPC's die rondlopen meerdere dingen laten zeggen is vooral een investering in het inspreken van meerdere zinnetjes... programmeer technsich is het niet zo'n punt om in een array bij de houden welke zinnetjes gebruikt zijn etc.Morrar schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:49:
Tja een spel met volledige vrijheid betekent natuurlijk een enorme beperking voor de makers. Je kunt dan namelijk niets meer aannemen over het gedrag van de speler, waardoor gescripte events eigenlijk vervallen. Wat je overhoudt is een wereld die alleen nog aan elkaar kan hangen van vrij eenvoudige 'gedragsregels'. Het wordt dan een heel rekenkundige wereld.
Volgens mij wordt een spel daar niet boeiender van...
@Chaoss: het was vooral een antwoord op MrVegeta eigenlijk die zelf wil bepalen hoe hij een quest doet...
Wat jij zoekt is inderdaad makkelijk te maken en kost hooguit wat meer ruimte / werk voor het inspreken / intypen van al de teksten.
Wat jij zoekt is inderdaad makkelijk te maken en kost hooguit wat meer ruimte / werk voor het inspreken / intypen van al de teksten.
[ Voor 39% gewijzigd door Morrar op 21-11-2011 13:52 ]
Daar komt nog bij dat een hoop boeken 1 op 1 overgenomen zijn van Oblivion, dus het is niet dat er een mega investering in de boeken is gedaan en dat ze zonder boeken de AI tig keer beter hadden kunnen maken.MrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:50:
Aan de andere kant, de boeken/lore zijn wel een onderdeel van The Elder Scrolls. Als ze er uit waren gehaald was daar ook wel ophef over geweest.
[...]
Is toch gaaf! Stel je game begint, je spoelt aan op een strand. Je bent zo goed als dood maar overhoord een gesprek dat iemand de boot waar jij en je familie op zat gezonken is door hun schuld (een bom) en dat je dan op jacht gaat naar die kerel. Welke wijze je gaat gebruiken is helemaal aan jou. Lijkt me erg gaaf! Maar die AI (en wereld) zal dan even goed moeten zijn als de onze. Dat gaan we niet meer meemaken ben ik bang.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik vond het anders wel leuk dat ik na het afronden van de mage guild quests ik daar ook overal opmerkingen over kreeg.
Bij mij zeggen ze overal waar ik binnenkom dat ik hun tent niet in de fik moet zetten.Jarrean schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:56:
Ik vond het anders wel leuk dat ik na het afronden van de mage guild quests ik daar ook overal opmerkingen over kreeg.
Druk op 'R' om je vlammende handjes in je binnenzak te steken en die opmerkingen stoppen vanzelf.hexta schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:02:
[...]
Bij mij zeggen ze overal waar ik binnenkom dat ik hun tent niet in de fik moet zetten.
Haha nee.Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:03:
[...]
Druk op 'R' om je vlammende handjes in je binnenzak te steken en die opmerkingen stoppen vanzelf.
Ik heb aan het begin in wat gebouwen teveel met vuur gespeeld, ook als ik mijn vuur niet "in mijn handen" heb maken ze er nog opmerkingen over.
Overigens ben ik qua werk wel onder de indruk over de opmerkingen van de NPC's. Ik kreeg een quest die ik meteen moest doen van de NPC's in de mage guild Iedereen herinnerde me er aan.
Weer een zinnetje die elke actor moest inspreken.
Wat dat betreft kun je het ook niet perfect krijgen. Van mij had het daarom ook wel bij tekst mogen blijven. Dan kun je veel meer variatie er in programmeren. Overigens is het ook wel apart dat iedere NPC iets aan je wil vertellen. Dat gebeurd me ook niet op straat gelukkig. Zou er heel moe van worden.
Goh, wat zie je bleekjes! Pas je op? Vuile dief... Ben jij diegene die draken verslaat? etc. etc.
Weer een zinnetje die elke actor moest inspreken.
Wat dat betreft kun je het ook niet perfect krijgen. Van mij had het daarom ook wel bij tekst mogen blijven. Dan kun je veel meer variatie er in programmeren. Overigens is het ook wel apart dat iedere NPC iets aan je wil vertellen. Dat gebeurd me ook niet op straat gelukkig. Zou er heel moe van worden.
Goh, wat zie je bleekjes! Pas je op? Vuile dief... Ben jij diegene die draken verslaat? etc. etc.
[ Voor 23% gewijzigd door Kaw op 21-11-2011 14:07 ]
Er is gewoon een verhaal?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:28:
I beg to differ.En waarom zou iemand het kopen, want daar draait het om. Een game zonder verhaal of einde verkoopt niet.
Deze zin snap ik niet..En als je het zo groot maakt dat men het na 10 jaar nog speelt zonder expansions levert het ook niks op.
Anyhow, het verhaal in een notendop:
Draken zijn terug in de provincie Skyrim, en jij bent de Dragonborn. Simpelgezegt een mens met een drakenziel. Aan jouw om de wereld te redden!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Het was hypothetisch...D4NG3R schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:06:
[...]
Er is gewoon een verhaal?
[...]
I beg to differ.
[...]
Deze zin snap ik niet..
Anyhow, het verhaal in een notendop:
Draken zijn terug in de provincie Skyrim, en jij bent de Dragonborn. Simpelgezegt een mens met een drakenziel. Aan jouw om de wereld te redden!
Zijn hypothese klopt inderdaad niet, maar hij bedoelde niet dat Skyrim geen verhaal heeft.
Ik doe een poging:
Je bent een boertje en je bent vredig aan het farmen van wortels. Op een gegeven moment ben je klaar en ga je terug naar je shack. Daar blijken je vrouw en je kind omgebracht te zijn. Maar eigenlijk ben je een commando, uit een speciale groep commando's die weer een geheim elitegroepje commando's hadden waar jij de beste commando van was (allerlei zeldzame aziatische vechtsporten beoefend en kenner van elk uberwapen) en heb je tijdens een zeer geheime gevaarlijke buiten-alle-boekjes-om-missie een traumatische ervaring opgelopen waardoor je maar farmer ben geworden. Met deze achtergrond op zak ga je op zoek naar de moordenaar... De koning blijkt de opdrachtgever te zijn (zijn kroon lag per ongeluk nog in je shack) en om die te bereiken moet je iedereen vermoorden.
Je bent een boertje en je bent vredig aan het farmen van wortels. Op een gegeven moment ben je klaar en ga je terug naar je shack. Daar blijken je vrouw en je kind omgebracht te zijn. Maar eigenlijk ben je een commando, uit een speciale groep commando's die weer een geheim elitegroepje commando's hadden waar jij de beste commando van was (allerlei zeldzame aziatische vechtsporten beoefend en kenner van elk uberwapen) en heb je tijdens een zeer geheime gevaarlijke buiten-alle-boekjes-om-missie een traumatische ervaring opgelopen waardoor je maar farmer ben geworden. Met deze achtergrond op zak ga je op zoek naar de moordenaar... De koning blijkt de opdrachtgever te zijn (zijn kroon lag per ongeluk nog in je shack) en om die te bereiken moet je iedereen vermoorden.
Ik heb volgens mij een bug gevonden:
Hier verspringt de dag (zoals Tirdas -> Middas) niet om middernacht (zoals lijkt mij zou moeten) maar om 11 uur 's ochtends. 11 uur te laat dus (en niet 13 uur te vroeg, want kan uit andere dingen afleiden zoals iemands reisplanning dat het de dag zou moeten zijn die in de middag wel goed staat).
Hier verspringt de dag (zoals Tirdas -> Middas) niet om middernacht (zoals lijkt mij zou moeten) maar om 11 uur 's ochtends. 11 uur te laat dus (en niet 13 uur te vroeg, want kan uit andere dingen afleiden zoals iemands reisplanning dat het de dag zou moeten zijn die in de middag wel goed staat).
[ Voor 34% gewijzigd door Gwildor op 21-11-2011 14:21 ]
Bug of lore?Gwildor schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:19:
Hier verspringt de dag (zoals Tirdas -> Middas) niet om middernacht (zoals lijkt mij zou moeten) maar om 11 uur 's ochtends.
Grappig, lijkt net of er verschillende tijdzones zijn zo.Gwildor schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:19:
Hier verspringt de dag (zoals Tirdas -> Middas) niet om middernacht (zoals lijkt mij zou moeten) maar om 11 uur 's ochtends.
Ja, viel mij ook al op, maar dan om 3 uur s'nachts. Was trouwens tijdens het waiten (totdta de winkels open gingen) dus wellicht dat het daarbij niet goed gaat.Gwildor schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:19:
Heb ik aan gedacht, maar ik kan daar hier niets over terugvinden, dus lijkt me dat het gewoon om middernacht moet zijn.
Denk inderdaad ook dat de bug in het wachten zit, want hier had ik hetzelfde.Invisible_man schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:21:
[...]
Ja, viel mij ook al op, maar dan om 3 uur s'nachts. Was trouwens tijdens het waiten (totdta de winkels open gingen) dus wellicht dat het daarbij niet goed gaat.
Na vandaag hier weer een hoop gelezen te hebben ga ik m'n Blocking maar eens flink trainen. Ik vind dat ik als stealth archer veel te snel dood ben als het eenmaal op close combat aan komt en vind het toch ook wel leuk om als secundary build richting tank te gaan.
Verwijderd
Nee ben geen mage, maar heb wel quests daar die ik gewoon wil uitvoeren, en die trut liet me niet door.EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:57:
[...]
Dan ben je dus geen mage? Waarom wil je dan lid worden van die groep? Er zijn overigens fortify magicka potions en gear
Maar dat was de discussie niet. De vraag was: "Heb je al eens meegemaakt dat je door het missen van een bepaalde skill niet verder kon met een quest". Ja Dus.
Niet dat het een probleem is, gewoon wat andere dingen doen en later terugkomen/
Kon je daar ook niet voorbij met een Persuade actie? Ook daar heb je wat skill voor nodig natuurlijk (speech)Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:36:
[...]
Nee ben geen mage, maar heb wel quests daar die ik gewoon wil uitvoeren, en die trut liet me niet door.
Maar dat was de discussie niet. De vraag was: "Heb je al eens meegemaakt dat je door het missen van een bepaalde skill niet verder kon met een quest". Ja Dus.
Niet dat het een probleem is, gewoon wat andere dingen doen en later terugkomen/
Je kunt gewoon verder hoor, fortify magicka! (potion, enchant etc.) Je hoeft dus niet te wachten en je magicka te vergroten. Er zijn altijd mogelijkheden en nooit een reden om op een lame manier skillups te krijgen om te levelen of iets dergelijks.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:36:
[...]
Nee ben geen mage, maar heb wel quests daar die ik gewoon wil uitvoeren, en die trut liet me niet door.
[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 21-11-2011 14:41 ]
Verwijderd
Als je die dingen niet hebt als je daar op dat moment bent, kan je nog steeds niet verder. Moet je eerst op zoek naar dat spul. Tenzij ze het verkoopt, dan heb ik gewoon niet op zitten letten.EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:40:
[...]
Je kunt gewoon verder hoor, fortify magicka! (potion, enchant etc.) Je hoeft dus niet te wachten en je magicka te vergroten. Er zijn altijd mogelijkheden en nooit een reden om op een lame manier skillups te krijgen om te levelen of iets dergelijks.
Is het normaal dat weapon enchantments heel snel leeg zijn? Na 5-6 slagen is het al leeg, gaat enorm hard als je in een dungeon aan het hakken bent. De soul gems gaan bij de dozijnen er doorheen. Verschilt het per wapen?
Verwijderd
Ik denk ook dat het afhangt welke soul gem je gebruikt als charge.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:02:
Is het normaal dat weapon enchantments heel snel leeg zijn? Na 5-6 slagen is het al leeg, gaat enorm hard als je in een dungeon aan het hakken bent. De soul gems gaan bij de dozijnen er doorheen. Verschilt het per wapen?
Ik kwam pas vrij laat achter het hele soul gem en enchanting systeem, dus ben er ook nog niet helemaal uit.
OK, maar is dat absolute vrijheid?MrVegeta schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:50:Is toch gaaf! Stel je game begint, je spoelt aan op een strand. Je bent zo goed als dood maar overhoord een gesprek dat iemand de boot waar jij en je familie op zat gezonken is door hun schuld (een bom) en dat je dan op jacht gaat naar die kerel. Welke wijze je gaat gebruiken is helemaal aan jou. Lijkt me erg gaaf! Maar die AI (en wereld) zal dan even goed moeten zijn als de onze. Dat gaan we niet meer meemaken ben ik bang.
Misschien wil ik wel eerst die groep infiltreren en joinen... Kan dat? Misschien wil ik ze wel helemaal niet doden, want ik had een hekel aan m'n familie... Wat als ik alleen de bomlegger wil pakken maar niet het hoofd van de groep? Wat als ik me vergis in wie de bom heeft gelegd?
Als je elke mogelijke beslissing moet inprogrammeren (je kunt soms 1000en keuzes bedenken) wordt dat een enorme klus. Kun je wel alle mogelijkheden voorzien? De 'decision tree' wordt gewoonweg te groot, zeker als het om meerdere quests gaat.
Het alternatief is een wereld volgens een vaste set regels:
1) Iemand vermoorden zorgt voor een bounty op je hoofd.
2) Top 10 bounties verschijnen op een aanplakbord.
3) Iemand met een bounty oppakken / vermoorden levert geld op.
4) Als je zelf iets slechts doet krijg je ook een bounty op je hoofd.
5) NPCs doen op random basis slechte dingen of bijvoorbeeld als ze geen inkomen hebben.
6) NPCs pakken random mensen met een bounty op.
7) NPCs hebben random inkomen.
etc.
Nou ja, je snapt het idee. Als je het goed maakt kan het zich balanceren tot een 'duurzame' stabiele wereld. De speler kan hierin dan doen en laten wat hij / zij wil; iemand vermoorden kan, alleen komen er dan dus wel NPCs achter de speler aan. Vervolgens kun je nog items toevoegen die gezocht moeten worden op random basis.
Maar punt is dat het al vrij snel eentonig wordt als je *geen enkele aanname* kunt / mag doen over wat een speler gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 21-11-2011 15:11 ]
Een volledig open wereld die op al je acties reageert is onmogelijk gezien alles heel snel in de soep zal lopen. Tot iemand uitvogelt hoe je een adaptieve AI kan coderen die kan leren en aanpassen, zullen we zoiets nooit zien.
Als ik het goed heb begrepen beinvloedt de grootte van de gem de charge, niet het aantal. Dus als een common gem een wapen volledig oplaadt, zal een grotere niet meer doen. Misschien is het wapen gewoon kut, dat kan ook. Ik snap het in ieder geval niet helemaal.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:06:
[...]
Ik denk ook dat het afhangt welke soul gem je gebruikt als charge.
Ik kwam pas vrij laat achter het hele soul gem en enchanting systeem, dus ben er ook nog niet helemaal uit.
[ Voor 56% gewijzigd door mister_S op 21-11-2011 15:12 ]
Ja is normaal. Is afhankelijk van de soul gem en de soul die daarin zit. Als je meer charges wilt moet je een betere soul gem gebruiken of het effect verlagen tijdens het enchanten.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:02:
AI zou per definitie adaptief moeten zijn en op veel vlakken is er al adaptieve AI. Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt in compressie algoritmes en datamining. Het algoritme leert van zijn fouten.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:10:
Tot iemand uitvogelt hoe je een adaptieve AI kan coderen die kan leren en aanpassen, zullen we zoiets nooit zien.
Volgens mij kan dat ook in spellen gemaakt worden, maar willen mensen dat wel? Stel dat je als tactiek sneak heb, maar na een poosje heeft de AI door dat iedereen beter in een dode hoek kunnen gaan staan met het hoofd gericht op het loopgedeelte, dan zit je mooi met je sneakperks.
Of dat draken wegvliegen om het later nog maar eens te proberen zodra ze zien dat ze je niet neer krijgen...
Zomaar wat voorbeeldjes.
Het maakt niet uit met welke soul gem je je wapen hebt gerecharged (gevuld). Per aanval gaat er gewoon X hoeveelheid af.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:06:
[...]
Ik denk ook dat het afhangt welke soul gem je gebruikt als charge.
Het verschil van de soul gems onderling is dat je met slechte kwaliteit meer gems moet investeren om een wapen helemaal te rechargen. Volgens mij heb je voor een hele recharge 4x petty-, 2x common- of 1x greater soulgem nodig.
Laatste schaakspel dat ik speelde had anders wel een verdomd goeie renderer. De schaduwen waren echt superrealistisch!Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:25:
Serieus? Ben level 10, heb het eerste huis met alch lab EN heb 4000 gold over. Kwestie van slim looten denk ik. Waar je naar moet kijken is de ratio tussen gewicht en waarde. Dus hoeveel gold krijg je per kilo.Darth Malak schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:21:
Enne... ik heb nog geen huis gekocht en was dat ook niet van plan.. heb ook de gold niet
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 21-11-2011 15:16 ]
https://niels.nu
Verwijderd
Of je neemt de perk - Soul Charge in Enchanting reuze handigVP. schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:15:
[...]
Het maakt niet uit met welke soul gem je je wapen hebt gerecharged (gevuld). Per aanval gaat er gewoon X hoeveelheid af.
Het verschil van de soul gems onderling is dat je met slechte kwaliteit meer gems moet investeren om een wapen helemaal te rechargen. Volgens mij heb je voor een hele recharge 4x petty-, 2x common- of 1x greater soulgem nodig.
Inderdaad, slim looten is het belangrijkste. Ik loot eigenlijk alleen jewelry en af en toe een high end wapen en het geld stroomt binnenHydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:15:
[...]
Serieus? Ben level 10, heb het eerste huis met alch lab EN heb 4000 gold over. Kwestie van slim looten denk ik. Waar je naar moet kijken is de ratio tussen gewicht en waarde. Dus hoeveel gold krijg je per kilo.
De transmute spell is trouwens ook erg handig om geld te verdienen. Je kunt dan gratis (alleen wat magicka) iron ore naar silver ore omzetten en dan weer naar goud ore. Dikke winst dus
[ Voor 20% gewijzigd door EnigmaNL op 21-11-2011 15:18 ]
Ligt eraan wat je adaptief noemt denk ik. De voorbeelden die jij geeft lijken me "simpele" if/then mechanismen.Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:14:
[...]
AI zou per definitie adaptief moeten zijn en op veel vlakken is er al adaptieve AI. Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt in compressie algoritmes en datamining. Het algoritme leert van zijn fouten.
Volgens mij kan dat ook in spellen gemaakt worden, maar willen mensen dat wel? Stel dat je als tactiek sneak heb, maar na een poosje heeft de AI door dat iedereen beter in een dode hoek kunnen gaan staan met het hoofd gericht op het loopgedeelte, dan zit je mooi met je sneakperks.Bovendien is die tactiek niet echt lollig, maar werkt het wel.
Of dat draken wegvliegen om het later nog maar eens te proberen zodra ze zien dat ze je niet neer krijgen...
Zomaar wat voorbeeldjes.
Is mijn wapen nou slecht dan? Ik zie namelijk nergens staan hoeveel charge het heeft. Er komt alleen een balk boven mijn stamina te staan.
Verwijderd
Nee volgens mij is het bij soul steal altijd dezelfde hoeveelheid charges enkel de aantal seconden waarin iets dood gaat verschilt per soul gem.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:17:
[...]
Ligt eraan wat je adaptief noemt denk ik. De voorbeelden die jij geeft lijken me "simpele" if/then mechanismen.
Is mijn wapen nou slecht dan? Ik zie namelijk nergens staan hoeveel charge het heeft. Er komt alleen een balk boven mijn stamina te staan.
Als je een kleine gebruikt is dat iets van 2 sec en een grote is 6 of 7 seconden.
Uiteindelijk is jouw leven ook 1 grote beslisboom, dus zo raar is dat ook weer niet.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:17:
[...]
Ligt eraan wat je adaptief noemt denk ik. De voorbeelden die jij geeft lijken me "simpele" if/then mechanismen.
Het is trouwens niet de bedoeling om nog maar meer if/then-regels in te bouwen, maar je definieerd contextvariabelen die als input dienen voor een neuraal netwerk en het netwerk zelf definieerd de optimale beslisboom. Dat kan onverwachte resultaten en gedrag opleveren en is vaak niet goed meer op papier te zetten als een if/then-reeks, al is het in de kern niet anders.
Hoeveel neurale netwerken ken je die alle mogelijke keuzes van een menselijke speler aankan? Ik heb zelf ook een keer een adaptive huffman implementatie gemaakt en dat is gewoon niet te vergelijken. Bij dat soort algorithmes is het aantal variabelen gewoon enorm beperkt, terwijl die bij menselijke interactie vrijwel oneindig zijn.Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:21:
[...]
Uiteindelijk is jouw leven ook 1 grote beslisboom, dus zo raar is dat ook weer niet.
Het is trouwens niet de bedoeling om nog maar meer if/then-regels in te bouwen, maar je definieerd contextvariabelen die als input dienen voor een neuraal netwerk en het netwerk zelf definieerd de optimale beslisboom. Dat kan onverwachte resultaten en gedrag opleveren en is vaak niet goed meer op papier te zetten als een if/then-reeks, al is het in de kern niet anders.
Ik loot vanaf het begin eigenlijk alleen spullen met een gewicht/waarde verhouding van 1:10. Ik ben nu een rijke bastard met 3 volledig ingerichte huizen en nog 40k op de bank (in Skyrim natuurlijk in de pocket
).
Met enchanten kan je ook belachelijk rijk worden zeg, pfew! Tijd dat ik me daar maar eens in ga verdiepen!
Met enchanten kan je ook belachelijk rijk worden zeg, pfew! Tijd dat ik me daar maar eens in ga verdiepen!
Heeft een wapen een maximaal aantal charges? Het is Balor's Oathblade trouwens.
Ik doe precies hetzelfde. Als het niet 10 gold/kilo of meer waard is laat ik het sowieso liggen.VP. schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
Ik loot vanaf het begin eigenlijk alleen spullen met een gewicht/waarde verhouding van 1:10. Ik ben nu een rijke bastard met 3 volledig ingerichte huizen en nog 40k op de bank (in Skyrim natuurlijk in de pocket).
Die specifieke ken ik niet maar gewone enchanted wapens met 'on hit' effects hebben per definitie een eindig aantal charges.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 21-11-2011 15:29 ]
Ik vind het wel enorm jammer dat boeken een gewicht hebben. Als je alles oppakt kan dat best oplopen.
Ik bedoelde eigenlijk of het per wapen verschilt. Dat wapen X bijvoorbeeld veel meer charges heeft dan wapen Y. Het lijkt me logisch dat het zo moet zijn, maar ik zie nergens getallen bij de beschrijving van een wapen.Hydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:28:
Die specifieke ken ik niet maar gewone enchanted wapens met 'on hit' effects hebben per definitie een eindig aantal charges.
[ Voor 69% gewijzigd door mister_S op 21-11-2011 15:33 ]
Tja kijk bijvoorbeeld eens naar spraakprogramma's... Je hebt vrijwel meteen door dat het geen mens is waar je mee praat. Nog niets komt echt goed door een Turingtest. Zelfs als je handelingen (of vocabulair) enorm beperkt, blijven ook dingen als timing en volgorde lastig om rekening mee te houden.Hydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
Hoeveel neurale netwerken ken je die alle mogelijke keuzes van een menselijke speler aankan? Ik heb zelf ook een keer een adaptive huffman implementatie gemaakt en dat is gewoon niet te vergelijken. Bij dat soort algorithmes is het aantal variabelen gewoon enorm beperkt, terwijl die bij menselijke interactie vrijwel oneindig zijn.
Maar goed, laten we maar back on topic gaan want dit heeft natuurlijk niet echt meer met Skyrim te maken...
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 21-11-2011 15:33 ]
Verwijderd
Yeah iedere wapen enchant heeft een aantal charges.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
Dit hangt niet af van het type wapen.
Echter het hele soul steal verhaal is nog een beetje vaag, sommige zeggen dat het 5% is van de gem die het vult en andere zeggen dat het altijd 5% is.
bv als je iets slaat wat minder soul oplevert als 1 charge van je wapen dan laad je dus minder op dan dat je bv een grotere enemie verslaat.
Adaptive huffman is geen neuraal netwerk, maar huffman codering optimaal afgesteld voor de (plaatselijke, voorafgaande) input.Hydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
[...]
Hoeveel neurale netwerken ken je die alle mogelijke keuzes van een menselijke speler aankan? Ik heb zelf ook een keer een adaptive huffman implementatie gemaakt en dat is gewoon niet te vergelijken. Bij dat soort algorithmes is het aantal variabelen gewoon enorm beperkt, terwijl die bij menselijke interactie vrijwel oneindig zijn.
Bij compressiealgoritmes gebruik ik ongeveer 40 verschillende omgevingsvariabelen die als input dienen voor een neuraal netwerk die weer geoptimaliseerd is om met entropy als ondergrond per bit een voorspelling te doen. Dit als bovenlaag voor een arithmetic encoder.
Ik doe wel eens dingetjes op kaggle.com en daar kan het zijn dat je veel meer input-variabelen gebruikt.
Het is nog even wachten op de creaton-kit van Skyrim, maar als ik een NPC zou kunnen aansturen met externe code, dan zal ik een poging wagen. Ik denk dat het eerder niet lukt door de beperking aan CPU kracht, omdat neurale netwerken nu eenmaal veel rekentijd vragen. Het aantal inputvariabelen maken het neurale netwerk complexer, maar dat maakt voor de programmeur niet uit. Het enige probleem is dat het trainen lang zal duren. Misschien dat ik dan lagen van neurale netwerken bouw. Verschillende groottes, verschillende doelen om te halen. Een kleiner netwerk is sneller getraint en het effect is sneller zichtbaar.
Verwijderd
Enchanting mag trouwens wel even duidelijker zijn. Zo kan je bv niet zien welke enchants je al kan maken als je bv iets op de market vind om te disenchanten. Ook kost het veel moeite om uberhaupt iets te enchanten, eerst een item aanklikken dan welke enchant je wilt een gem dan het aantal charges en dan create en OK
Over gold gesproken, in het begin had ik echt zoiets van 'hoe moet ik dat gaan betalen' paard 1000 gold... ik had zoiets van ik loop wel.. Nu... loop ik met ~88K op zak... en heb ik 3 huizen volledig uitgerust, betaal voor elke 'overtreding' en met het levelen van Smithing/Enchanting ben ik wel een hoop gold kwijtgeraakt in het begin maar daarna heb ik het ook weer met bakken binnengekregen.
Gold had van mij minder gemogen, hier en daar wat items oppikken en je bent zo weer 1500-2500 gold rijker (als de shop dat geld heeft).
Gold had van mij minder gemogen, hier en daar wat items oppikken en je bent zo weer 1500-2500 gold rijker (als de shop dat geld heeft).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Lees op tesnexusforum.com dat de mod-kit tussen 27 november en 3 december uit gaat komen? Iemand hier al wat meer over gehoord of is dit voer voor de geruchtenstroom?
Toen ik op het middelbaar zat, vond ik dat ook.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:30:
Ik vind het wel enorm jammer dat boeken een gewicht hebben. Als je alles oppakt kan dat best oplopen.
Toch niet meer dan logisch dat boeken wegen? Anders zou het ook stom zijn dat dolken iets wegen, oh en dan ook meteen maar shortswords en he gewone zwaarden, twohanded swords, heavy armor etc.
Wat moet je met alles, al dat standaard troep laat ik altijd liggen, alleen armor parts met enchantments neem ik mee, en gems en andere sieraden die waarde hebben en niet zwaar zijn, en dan nog ben je heel snel te zwaar.mister_S schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:30:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk of het per wapen verschilt. Dat wapen X bijvoorbeeld veel meer charges heeft dan wapen Y. Het lijkt me logisch dat het zo moet zijn, maar ik zie nergens getallen bij de beschrijving van een wapen.
Ik heb wel vaak wat boeken bij me die je toevallig oppakt voor quests etc. Maar alles mee nemen is echt niet de moeite waard, als je daardoor zovaak terug moet om de rotzooi te verkopen.
Inderdaad, ik ben allang blij dat het op gewicht gaat en niet een aantal vakjes zoals met veel andere RPG'sD-rez schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:58:
[...]
Toen ik op het middelbaar zat, vond ik dat ook.
Toch niet meer dan logisch dat boeken wegen? Anders zou het ook stom zijn dat dolken iets wegen, oh en dan ook meteen maar shortswords en he gewone zwaarden, twohanded swords, heavy armor etc.
[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 21-11-2011 16:00 ]
Ik vind het juist stom dat pijlen niets wegen. Zo kun je een oneindige hoeveelheid pijlen meenemen zonder dat je daar rekening mee hoeft te houden.
Tsja, het verliezen van weightless Umbra was voor mij reden genoeg om die quest niet af te ronden in OblivionD-rez schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:58:
[...]
Toen ik op het middelbaar zat, vond ik dat ook.
Verwijderd
Wel als je Enchant/Smithing snel wil levelen.Bulls schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:59:
[...]
Wat moet je met alles, al dat standaard troep laat ik altijd liggen, alleen armor parts met enchantments neem ik mee, en gems en andere sieraden die waarde hebben en niet zwaar zijn, en dan nog ben je heel snel te zwaar.
Ik heb wel vaak wat boeken bij me die je toevallig oppakt voor quests etc. Maar alles mee nemen is echt niet de moeite waard, als je daardoor zovaak terug moet om de rotzooi te verkopen.
Dat was een quest item en als je de quest zou afmaken dan ging hij weg? Was dat niet de quest dat je daarvoor zijn faces helm kreeg?XyritZz schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:00:
[...]
Tsja, het verliezen van weightless Umbra was voor mij reden genoeg om die quest niet af te ronden in Oblivion. Mis dat toch wel heeel heeel heeel erg hoor, zo'n lekker pikzwart eng uitziend overpowered sword. Heerlijk wapen was dat gewoon
.
Je kon tijdens de quest ook weigeren het zwaard in te leveren. De quest werd dan gewoon completed gemarkeerd, dus als je een 100% game wilde halen moest je dat wel doen. Je had dan wel voor de rest van je leven een Daedric god die boos op je is, maar daar merk je ingame niets vanBulls schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:11:
[...]
Dat was een quest item en als je de quest zou afmaken dan ging hij weg? Was dat niet de quest dat je daarvoor zijn faces helm kreeg?
Ook was het afronden van de quest een vereiste om dat skill book als ultieme Daedric artifact te verkrijgen.
Na het weigeren Umbra in te leveren kreeg het zwaard een gewicht van 36 dacht ik.
Moet ook leuk blijven he, anders 'gimp' je jezelf enorm door voor archery te gaan omdat je dan veel meer mee moet zeulen.Gwildor schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:00:
Ik vind het juist stom dat pijlen niets wegen. Zo kun je een oneindige hoeveelheid pijlen meenemen zonder dat je daar rekening mee hoeft te houden.
Verwijderd
Dit telt in principe ook voor HA waar je al gauw 100-150 aan Armor/Weapons meezeult.Hydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:17:
[...]
Moet ook leuk blijven he, anders 'gimp' je jezelf enorm door voor archery te gaan omdat je dan veel meer mee moet zeulen.
Vind ik niet, in Oblivion hadden ze ook gewicht en nooit last van gehad terwijl archery daar relatief gezien zelfs een stuk zwakker was dan in Skyrim.Hydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:17:
[...]
Moet ook leuk blijven he, anders 'gimp' je jezelf enorm door voor archery te gaan omdat je dan veel meer mee moet zeulen.
Nu loop ik met 1000+ iron arrows, en 800+ steel arrows... het was dat ik gisteren er zelf aan dacht die zooi iron arrows weg te geven aan een merchant.
Je kan een perk krijgen waarmee je HA die je draagt gewichtloos wordt. Eigenlijk zou dat ook zo bij arrows moeten, een perk die ze gewichtloos maakt en standaard 0.1 wegen.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:18:
[...]
Dit telt in principe ook voor HA waar je al gauw 100-150 aan Armor/Weapons meezeult.
kan je ergens je stats bekijken? dus b.v. hoeveel weight je nog over hebt voordat je overweight ben. of je character status.. ben je ziek of poisoned etc.? en kan je ook op straat slapen dat de tijd vooruit gaat?
Ja, ja en... Ja!Flghter1982 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:23:
kan je ergens je stats bekijken? dus b.v. hoeveel weight je nog over hebt voordat je overweight ben. of je character status.. ben je ziek of poisoned etc.? en kan je ook op straat slapen dat de tijd vooruit gaat?
Op straat slapen niet, je kunt wel wachten. Verschil is dat je geen 'Rested' of 'Well Rested' bonus krijgt.Flghter1982 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:23:
Verwijderd
Hey,
Ik ben net skyrim begonnen en ik loop nu vanaf dragonsreach(jarls palace) naar riverwood, en ik kom steeds hired thugs tegen (groepje van 3) en die willen mij altijd killen, hoe kill ik hun of waarom zijn hun daar?
Ik snap even niet waarom ze mij willen killen terwyl de guards van dragonreach en riverwood gewoon friendly zijn.
Ty in advance
Ik ben net skyrim begonnen en ik loop nu vanaf dragonsreach(jarls palace) naar riverwood, en ik kom steeds hired thugs tegen (groepje van 3) en die willen mij altijd killen, hoe kill ik hun of waarom zijn hun daar?
Ik snap even niet waarom ze mij willen killen terwyl de guards van dragonreach en riverwood gewoon friendly zijn.
Ty in advance
Zie items / inventory, rechts onder in beeld.Flghter1982 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:23:
kan je ergens je stats bekijken? dus b.v. hoeveel weight je nog over hebt voordat je overweight ben.
Zie skills scherm, dus bij die sterrenstelsels onder in beeld. Rode HP = ziek.of je character status.. ben je ziek of poisoned etc.?
Wachten kan wel, gewoon "T" indrukken, uren opgeven en op "E" rammen. Kan niet als er vijanden in de buurt zijn.en kan je ook op straat slapen dat de tijd vooruit gaat?
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 21-11-2011 16:33 ]
De naam zegt het al een beetje he? Thugs..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.