Gewoon favorites gebruiken?
Eerst de items favorite maken via het TAB menu. Dan druk je op Q en krijg je het quick menu, daar mouse over het wapen dat je wilt en dan 1 t/m 8 indrukken. Dan kun je wisselen met de cijfertoetsen.Cassius schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:13:
Ik heb dan wel een Nord genomen, maar eigenlijk speel ik een beetje van alles. Het meest verschrikkelijke waar je dan achter komt is weapon switching op de PC - iemand die hier iets snellers voor weet?
Ik zie iemand long range, die sneak-arrow ik een keer, dan nog 1 of 2 arrows - dan medium range gooi ik er thunder/fire op - short range pak ik mijn one/two handed gerij en maak ik het af. Maar iedere keer druk ik op tab, moet ik die meuk equippen, weer tab etc. Zo gaat de flow er helemaal uit?
Kan het overigens kwaad als je zo gemixt speelt?
Wanneer weet je dat je teveel Skyrim hebt gespeeld... Wanneer je in een GoT topic F5 wil drukken met de intentie om te saven...
Ik vind het echt een heerlijk spel, ik ben benieuwd hoeveel uur ik er in totaal aan kwijt ben wanneer ik hem heb "uitgespeeld".

Ik vind het echt een heerlijk spel, ik ben benieuwd hoeveel uur ik er in totaal aan kwijt ben wanneer ik hem heb "uitgespeeld".
Voor een huis heb je in ieder geval nog alternatieven beschikbaar, voor mij betekent het nu dat Jorrvaskr verboden terrein is omdat ik anders in die bugstate terecht kom van de Companions quests wat ik gewoon een zeer knullige fout vind in de game.EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:09:
[...]
Ik heb ook zo'n probleem. Ik kan het huis in Windhelm niet kopen omdat ik de Imperial Legion questline uitgespeeld heb.spoiler:Ulfric is nu dus dood en de vervangende Jarl heeft mij Thane gemaakt maar ik kan alsnog het huis niet kopen. Zijn hulpje zegt dat het huis niet beschikbaar is vanwege "unpleasantries"
Ben overigens niet de enige, als ik via Google zoek zijn er ontzettend veel mensen die dit probleem hebben.
Lydia is bij mij trouwens dood gegaan dit weekend, en ik ben 100% zeker dat er geen friendly fire bij betrokken was. Wel grappig, stuk of 6 draken incl. Blood Dragons overleven... neem ik haar mee om
spoiler:
te halen zodat ik toegang krijg tot een 'Forgemasters Fingers'
spoiler:
... een paar beuken op d'r hoofd en net als laatste hit een critical van die Bandit Leader. Einde verhaal voor Lydia Ebony Mine
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
ze kan alleen dood door jou, en zou je een spoiler erom wille doen?XyritZz schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:25:
[...]
Voor een huis heb je in ieder geval nog alternatieven beschikbaar, voor mij betekent het nu dat Jorrvaskr verboden terrein is omdat ik anders in die bugstate terecht kom van de Companions quests wat ik gewoon een zeer knullige fout vind in de game.
Ben overigens niet de enige, als ik via Google zoek zijn er ontzettend veel mensen die dit probleem hebben.
Lydia is bij mij trouwens dood gegaan dit weekend, en ik ben 100% zeker dat er geen friendly fire bij betrokken was. Wel grappig, stuk of 6 draken incl. Blood Dragons overleven... neem ik haar mee om 'Forgemasters Fingers' te halen zodat ik toegang krijg tot een Ebony Mine... een paar beuken op d'r hoofd en net als laatste hit een critical van die Bandit Leader. Einde verhaal voor Lydia
Verwijderd
Heb sinds zaterdag Skyrim in huis, wat is dat een geweldig spel zeg. Het is de eerste TES die ik speel dus veel ervaring heb ik niet.
Heeft iemand toevallig een soort "guide" voor verschillende klasses? Mijn Dark Elf gaat de hele tijd dood na 1-2 hits. Dus heb maar een Nord aangemaakt, die leeft wat langer. Ik weet alleen niet in welke skills ik moet investeren, vandaar dat ik op zoek ben naar een aantal tips of een handleiding voor een Dark Elf of Nord.
Heeft iemand toevallig een soort "guide" voor verschillende klasses? Mijn Dark Elf gaat de hele tijd dood na 1-2 hits. Dus heb maar een Nord aangemaakt, die leeft wat langer. Ik weet alleen niet in welke skills ik moet investeren, vandaar dat ik op zoek ben naar een aantal tips of een handleiding voor een Dark Elf of Nord.
nou wat ben je? mage gewoon afstand houden conjuring is goed daarvoor, melee gewoon points in armor en health doenVerwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:28:
Heb sinds zaterdag Skyrim in huis, wat is dat een geweldig spel zeg. Het is de eerste TES die ik speel dus veel ervaring heb ik niet.
Ik spoil dat Lydia dood kan?Adib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:26:
[...]
ze kan alleen dood door jou, en zou je een spoiler erom wille doen?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Ben idd een mage met mijn eerste character, dus gewoon conjuring doen en dan zit ik goed? En met mijn Nord gewoon alles in armor, maar welke armor is voor een nord het beste? light, heavy, iets anders?Adib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:29:
[...]
nou wat ben je? mage gewoon afstand houden conjuring is goed daarvoor, melee gewoon points in armor en health doen
conjuring is summoning, als je flame atronach hebt gewoon die laten tanken, voor je nord heavy armor en bevoorbeeld een schild en war-axeVerwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:33:
[...]
Ben idd een mage met mijn eerste character, dus gewoon conjuring doen en dan zit ik goed? En met mijn Nord gewoon alles in armor, maar welke armor is voor een nord het beste? light, heavy, iets anders?
Verwijderd
http://uk.ign.com/wikis/the-elder-scrolls-5-skyrim/RacesVerwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:28:
De handleiding zegt: in je inventory kun je items als favorite zetten via de F toets. Vervolgens kun je deze in je Quickmenu aanspreken in je normale UI via Q. Als je in het quickmenu zit, kun je vervolgens de numerieke toetsen van 1 t/m 8 gebruiken om je favorites te 'hotkeyen'.Cassius schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:13:
Ik heb dan wel een Nord genomen, maar eigenlijk speel ik een beetje van alles. Het meest verschrikkelijke waar je dan achter komt is weapon switching op de PC - iemand die hier iets snellers voor weet?
Ik zie iemand long range, die sneak-arrow ik een keer, dan nog 1 of 2 arrows - dan medium range gooi ik er thunder/fire op - short range pak ik mijn one/two handed gerij en maak ik het af. Maar iedere keer druk ik op tab, moet ik die meuk equippen, weer tab etc. Zo gaat de flow er helemaal uit?
Kan het overigens kwaad als je zo gemixt speelt?
Als je dit al gedaan hebt, dan is dit helaas de snelste methode.
Old school gamer
Leuk dat je dit post maar lees je het topic uberhaupt wel? Een paar posts boven je heb ik dit ook al verteldDirk IJntema schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:41:
[...]
De handleiding zegt: in je inventory kun je items als favorite zetten via de F toets. Vervolgens kun je deze in je Quickmenu aanspreken in je normale UI via Q. Als je in het quickmenu zit, kun je vervolgens de numerieke toetsen van 1 t/m 8 gebruiken om je favorites te 'hotkeyen'.
Als je dit al gedaan hebt, dan is dit helaas de snelste methode.
Damage gaat niet omhoog met skill volgens mij. Alleen met perks en hogere level spells.EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:06:
[...]
Lijkt me heel sterk, dat zou betekenen dat je 0 skill increases gehad hebt op destruction en dat zou weer betekenen dat je die 15 levels niet gevochten hebt
Een Atronach laten tanken?Adib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:34:
[...]
conjuring is summoning, als je flame atronach hebt gewoon die laten tanken, voor je nord heavy armor en bevoorbeeld een schild en war-axe
[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 21-11-2011 09:47 ]
Ik wil best voorzichtig zijn met spoilers, zal mijn eerdere post ook maar aanpassen voor de zekerheid. Ben wel van mening dat het ophalen van item x om toegang te krijgen tot locatie y waarbij X geen bijzonder sterk item is en Y niet bij naam genoemd wordt niet echt spoilen isAdib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:32:
[...]
nee "sommige" mensen vinden het al erg als je een plaats noemt
Pfff gisteren nog een quest gestart, kom je een ondergronds bos tegen. De quest gaf me echt het idee dat de reward een Umbra achtig zwaard zou zijn, bleek het niets meer dan een zwak scheermes te zijn
Hoi,
Heb wel het gevoel dat mijn character te sterk is voor de game op dit moment.
Orc: lv 37
370 health
290 stamina
Smithing 100,
Blocking 100,
onehanded 89,
heavy armor 84.
spoiler tag ivm inside game info
Heb het moeilijkheids niveau al staan op de eenna hoogste ?Expert?
370 health
290 stamina
Smithing 100,
Blocking 100,
onehanded 89,
heavy armor 84.
spoiler:
Met deels deadric armor en dragon bone zit ik met duelwield wapens op 540 armor en krijg bijna geen schade.
Heb gloves die +30% one handed dmg-increaseen daarmee doen mijn deadric swords*(duelwield) elk 92 dmg (totaal 184 melee dmg) dus tegen "boss" monsters heb ik slechts 2 power attacks nodig om ze te dooden, zelfs de sterksten.
Met shield en matching armor is het voor mij mogelijk om rond de 700 armor te halen en kan trolls oneindig blocken zonder daarbij health te verliezen. Ik heb hierbij nog niet eens enchanting om mijn items, behalve ring +20% health regen en een necklac met 30health,30stamina,30magica boost.
En is er een keer een echt sterke boss, dan kan ik altijd nog mijn Orc-racial gebruiken (doing double damage, taking half dmg).
Heb gloves die +30% one handed dmg-increaseen daarmee doen mijn deadric swords*(duelwield) elk 92 dmg (totaal 184 melee dmg) dus tegen "boss" monsters heb ik slechts 2 power attacks nodig om ze te dooden, zelfs de sterksten.
Met shield en matching armor is het voor mij mogelijk om rond de 700 armor te halen en kan trolls oneindig blocken zonder daarbij health te verliezen. Ik heb hierbij nog niet eens enchanting om mijn items, behalve ring +20% health regen en een necklac met 30health,30stamina,30magica boost.
En is er een keer een echt sterke boss, dan kan ik altijd nog mijn Orc-racial gebruiken (doing double damage, taking half dmg).
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Bensimpel
Positieve meneer
Kun je ice mages ook met gemak aan? Heb namelijk bijna dezelfde build als jou, (level 34 atm), en die mages pwnen me keihardOggy schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:46:
Hoi,
370 health
290 stamina
Smithing 100,
Blocking 100,
onehanded 89,
heavy armor 84.
spoiler:Met deels deadric armor en dragon bone zit ik met duelwield wapens op 540 armor en krijg bijna geen schade.

😆 - Denk ook eens om ;)
Dat probleem heb ik nu ook, ik had een volledig Daedric armor set gecraft op level 32 en toen kreeg ik vrijwel geen damage meer van physical attacks. De enige vijanden die me nog wat konden doen waren mages.Oggy schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:46:
Hoi,
370 health
290 stamina
Smithing 100,
Blocking 100,
onehanded 89,
heavy armor 84.
spoiler:Met deels deadric armor en dragon bone zit ik met duelwield wapens op 540 armor en krijg bijna geen schade.
Ik speel ook op de een na hoogste moeilijkheidsgraad en heb nu maar een ander slechter armor set aangetrokken (Blades armor
Zo niet waar, als ze op de grond gaan liggen negeren andere AI haar, maar als er dan eentje een mep geeft omdat die er wat langer over doet (bijv. een giant) gaat ze alsnog dood. Ook area of effect spreuken willen haar nog wel eens dood maken (en echt niet alleen die van mij).Adib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:26:
[...]
Dat mens sterft nog sneller dan een groep eendagsvliegen
Ik ben nu lvl 27 sneak/archer build met bound bow en 100 smitting om dragon armor the fixen.
Heb er nu zon 30uur in zitten en ben nog niet de 7000 steps op geweest. Wel net de college of winterhold uitgespeeld en met de compannions bezig. denk dat ik mezelf nog wel een tijdje ga vermaken met dit spel!
Heb er nu zon 30uur in zitten en ben nog niet de 7000 steps op geweest. Wel net de college of winterhold uitgespeeld en met de compannions bezig. denk dat ik mezelf nog wel een tijdje ga vermaken met dit spel!
Klopt, ik weet ook zeker dat ik haar niet gedood heb, want de afstand was te groot om met een zwaard te overbruggen.Caelorum schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:52:
[...]
Zo niet waar, als ze op de grond gaan liggen negeren andere AI haar, maar als er dan eentje een mep geeft omdat die er wat langer over doet (bijv. een giant) gaat ze alsnog dood. Ook area of effect spreuken willen haar nog wel eens dood maken (en echt niet alleen die van mij).
Dat mens sterft nog sneller dan een groep eendagsvliegen
Ik had gewoon pech dat net die laatste hit dit ze nodig had om op de grond te vallen een critical was, waardoor ze niet op de grond ging zitten om bij te komen maar gewoon meteen dood was. Had ook geen zin om een reload terug te halen. Jammer voor Lydia dan, hoewel ze tegen draken soms best handig was
Is een bound bow veel sterker dan een gewone bow?manmetdehamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:53:
Ik ben nu lvl 27 sneak/archer build met bound bow en 100 smitting om dragon armor the fixen.
Ik heb overigens wel het idee dat ik met een spell in mijn handen minder goed kan sneaken, lijkt me ook logisch omdat een spell wat licht uitstraalt. Heb je hier met een bound bow geen last van?
Ik heb het een tijd flink lastig gehad tegen draken en dragon priests e.d.
Speel als mage dus zonder armor en dan ben ik ook nog zo eigenwijs om geen ebony flesh of summons te gebruiken, gewoon puur destruction. Mn followers vliegen altijd in de fik dus ben ook solo. Zorgt wel voor leuke gevechten!
Ik deal lekker veel damage maar ben na 2 hits meestal wel dood, dus na 1 hit meteen healen en alles proberen te ontwijken.
Speel als mage dus zonder armor en dan ben ik ook nog zo eigenwijs om geen ebony flesh of summons te gebruiken, gewoon puur destruction. Mn followers vliegen altijd in de fik dus ben ook solo. Zorgt wel voor leuke gevechten!
Ik deal lekker veel damage maar ben na 2 hits meestal wel dood, dus na 1 hit meteen healen en alles proberen te ontwijken.
Tip van de dag?
Vast al bekend
Blocking levelen:
zo levelde ik blocking in 10-15 minuten naar 85+
Vast al bekend
Blocking levelen:
spoiler:
Neem aan als je voor blocking gaat ook al heavy armor heb, gebruik je armorset dat meeste armorrating heeft met behulp van je perks, ik had z'n 525 met dragonarmor en met shield 620+(legandary, met smithing)
Zorg ervoor dat je stamina,magica,health pots heb en zoek een giant op.
Laat de giant op je inrammen en tot block ~60 gaat hij bij elke hit 1 level omhoog.
je vrije hand kan je heal spel gebruiken en met pots je magica/stamina/health aanvullen.
Laat de giant op je inrammen en tot block ~60 gaat hij bij elke hit 1 level omhoog.
je vrije hand kan je heal spel gebruiken en met pots je magica/stamina/health aanvullen.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik had gelezen dat een bound bow ongeveer gelijk is aan een deadric bow. ik heb zon 87 damage met de bound bow.. je kunt nergens de stats van de bow zelf zien alleen door hem te summonen en dan in je inventory onderin te kijken. maar ik heb tot nu nog geen betere boog kunnen vinden.XyritZz schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:57:
[...]
Is een bound bow veel sterker dan een gewone bow?
Ik heb overigens wel het idee dat ik met een spell in mijn handen minder goed kan sneaken, lijkt me ook logisch omdat een spell wat licht uitstraalt. Heb je hier met een bound bow geen last van?
Verwijderd
Weer een lekker weekend gehad zit nu alleen te twijfelen hoe ik verder zal gaan eerst de main storyline of nu toch gaan voor 1 van de 2 faction en die eerst uitspelen.
Maar de vraag is wat is het volgende wat ik ga doen. ^_^
Er is zoveel te doen en zoveel kleinere quests lines die ook nog interessant kunnen zijn.
spoiler:
Ik ben nu al leider van de Companions, de mage guild , de Dark brotherhood en sinds dit weekend ook de Thieves guild.
Maar de vraag is wat is het volgende wat ik ga doen. ^_^
Er is zoveel te doen en zoveel kleinere quests lines die ook nog interessant kunnen zijn.
Doe jij er dan ook even spoilers rond? Gewoon om het goede voorbeeld te geven?Adib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:26:
[...]
Verwijderd
Qua bows
spoiler:
zover ik weet is de sterkste bow die je kan krijgen van de thieves guild quest line, maar de stats zouden niet zoveel afwijken van een deadric bow
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:03:
Qua bows
spoiler:zover ik weet is de sterkste bow die je kan krijgen van de thieves guild quest line, maar de stats zouden niet zoveel afwijken van een deadric bow
spoiler:
Ik denk dat je de Nightingale bow bedoelt? Deze varieert afhankelijk van het level dat je hem krijgt maar zelfs op max level is hij 1 damage lager dan een Daedric bow en 7 lager dan Karliah's bow. Dat is dan wel base damage 
heb ik alsnog gedaan, ben terug gereisd naar Markarth, kheb me alsnog laten arresteren en de quest in de gevangenis/mijn gedaanBansheeben schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:43:
[...]
Je had gewoon gewillig mee moeten gaan, dan start er een nieuw deel van de quest en was er uiteindelijk niets aan de hand geweest.
Hebben jullie overigens ook wel eens van die quests die je om morele redenen niet wilt afmaken?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Bij mij is Lydia ook al vaak gestorven. Een aantal andere companion NPC's leggen zo nu en dan ook het loodje. Maar gezien ik (meestal) save tijdens of vóór grote gevechten, herlaad ik altijd maar weer om ervoor te zorgen dat ze tóch blijven leven. In gevechten waar ze echt 'in de weg' lopen laat ik ze een metertje of 50 verderop wachten, zodat ik ze zelf niet perongeluk kapot AoE met m'n destruction spells.
Ze zijn nu eenmaal handig in sommige battles, en zijn daarnaast een perfecte uitbreiding van je inventory. Je kan ze immers een shitload aan spul laten dragen. De enige keer dat ik er genoeg van had, en dacht "Weet je wat, Lydia, helaas pindakaas, je bent nu voor de laatste maal gestorven" heb ik TOCH moeten reloaden, puur en alleen omdat we ergens in the middle of nowhere waren,en zij AL mijn dragon bones/hide meedroeg, en ik meteen overencumbered raakte als ik die van haar wilde looten. Laat staan wat ze verder nog aan apparel/weaponry op zich had.
Nee, mijn pakezels laat ik niet zomaar sterven
Ze zijn nu eenmaal handig in sommige battles, en zijn daarnaast een perfecte uitbreiding van je inventory. Je kan ze immers een shitload aan spul laten dragen. De enige keer dat ik er genoeg van had, en dacht "Weet je wat, Lydia, helaas pindakaas, je bent nu voor de laatste maal gestorven" heb ik TOCH moeten reloaden, puur en alleen omdat we ergens in the middle of nowhere waren,en zij AL mijn dragon bones/hide meedroeg, en ik meteen overencumbered raakte als ik die van haar wilde looten. Laat staan wat ze verder nog aan apparel/weaponry op zich had.
Tip: Bewaar je spullen in een huis. Voorkomt een hoop ellende en dan heb je ook geen pakezel meer nodig.Seroth schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:09:
Bij mij is Lydia ook al vaak gestorven. Een aantal andere companion NPC's leggen zo nu en dan ook het loodje. Maar gezien ik (meestal) save tijdens of vóór grote gevechten, herlaad ik altijd maar weer om ervoor te zorgen dat ze tóch blijven leven. In gevechten waar ze echt 'in de weg' lopen laat ik ze een metertje of 50 verderop wachten, zodat ik ze zelf niet perongeluk kapot AoE met m'n destruction spells.
Het huis in Whiterun is ideaal hiervoor, lekker dicht bij je fasttravel punt!
Hier nog wat informatie over de bound bow
spoiler:
Please collect your Bound Bow questions and answers here in this thread. I will begin by posting some info I've gathered from the other threads on this forum, as well as some observations from my own playthrough.
Q: What determines Bound Weapon Damage?
A: All of the following:
*The Mystic Binding perk (Not sure how much this increases damage. I have seen the number 50% floating around on this board. If someone could be so kind as to report damage before and after taking the perk, that would be helpful)
*Skill levels in the corresponding weapon tree (e.g., Archery for the Bow)
*Corresponding weapon perks (e.g. Overdraw for the bow)
*Armor enchants and other buffs that increase damage of the corresponding weapon type
Several players on this board have suggested that raising your Conjuration skill level will increase the damage of Bound weaponry. This is FALSE.
You can prove this to yourself by using the quick Conjuration leveling trick to raise your Conuration skill independently of your other skills (Note: I did not devise this method. Not sure who to credit for this):
1) Acquire Bound Sword
2) Run to a body of water and aggro a Slaughterfish
3) Kite the fish to land; it will continue to pursue you and thus will keep you in combat, but it will be unable to hit you
4) Cast Bound Sword ad nauseum
This is a good testing method because, provided you aren't attacking things in the meantime, you will be raising your Conjuration skill exclusively. My results from last night's testing:
Bound Bow damage at Conjuration skill level 50: 64 (Note: This is with Mystic Binding, two ranks of the Overdraw perk, and umpteen points of Archery skill)
Bound Bow damage at Conjuration skill level 100: 64
Ergo, Conjuration skill does not equal Bound Weapon damage. For those who believe they are seeing a different result, make sure you have isolated other skill and perk increases from your experiment.
Note that increased Conjuration skill DOES reduce the mana cost of casting Bound Weapon.
Q: How can I find out how much damage my weapon is doing?
A: First, summon your weapon. Open the Item menu, then go to the Weapons tab. The total damage will be displayed at bottom.
Q: How much base damage does the Bound Bow do?
A: Purportedly, the base damage of Bound weapons is the same as equivalent Daedric weapons (19 base, the highest in the game). I do not have a Daedric bow myself to make the comparison, but perhaps someone can oblige. (Please be sure to account for the Mystic Binding perk when making the comparison. I assume the damage will be equivalent without the perk.)
Q: Where can I acquire the Bound Bow spell tome?
A: There are multiple ways to acquire the tome. It apparently can be found as random loot. Additionally, a few vendors will sell the Tome once you reach Conjuration skill level 50 (or so--have heard of people buying it as low as 45; can someone confirm?). I bought mine from Calcelmo in the Understone Keep in Markarth. It can also be purchased from the Conjuration trainer in the College of Winterhold.
Q: Can the Bound Bow be used in a Sneaky build?
A: Yes! But you will have to invest four points into the Illusion tree to acquire the Quiet Casting perk before it will be viable. Without this perk, casting Bound Bow seems to attract aggro from miles around.
Note that the cast animation seems to reveal your location to enemies within line of sight, so be sure to summon before engaging.
A couple players on this board have purported that the bow itself emanates light that will reveal your location. Anecdotally speaking, this appears to be FALSE. Though the weapon model is certainly shiny, I have not noticed any difference in detection in using the Bound Bow versus a regular bow (casting animation excluded). If someone is willing to do some more rigorous testing, that would be helpful.
Q: How long do Bound Weapons last?
A: Two minutes by default. If you take the Conjuration Dual Casting perk and Dual Cast your weapon, the duration is doubled to four minutes.
Q: How much magicka does it cost to cast Bound Bow?
A: At level 100 Conjuration, with the Adept Conjuration perk, 61 magicka. If you Dual Cast the Bow with the Dual Casting perk, it costs 173 magicka.
Q: Is the Bound Bow the strongest bow in the game?
A: No. A Daedric Bow can be smithed past the damage value on the Bound Bow. Moreover, Bound Weapons cannot be enchanted, unlike the physical stuff.
Q: If the Bound Bow is not the strongest bow in the game, why use it?
A: The Bound Bow is still an incredibly powerful weapon, especially once you factor in enchanted Archery bonuses on your armor and 3x damage modifiers if you are attacking from stealth. A one hit kill is still a one hit kill, whether you deal 300 damage and down the target or deal 3,000 damage worth of overkill
Beyond this, here's a list of pros and cons:
PROS
+Aesthetics! Bound Bow is, in my book, the best looking weapon model in the game
+(Effectively) Unlimited Ammo! You get a quiver of 100 Bound Arrows every time you summon your bow
+You can still apply poisons to Bound Bow
+You can still use enchanted arrows with Bound Bow by switching your ammo selection in the Items menu after summoning your bow. Note that the Bound Arrows appear to deal more damage than any physical arrow (I presume they are the equivalent of Daedric arrows)
+Powerful! Despite the lack of smithing and weapon enchanting, you will hit like a truck, particularly from stealth
+With the Soul Stealer perk, you will automatically Soul Trap your targets. Incredibly useful for leveling Enchanting, which will be useful if you want to enchant your armor for Archery damage buffs
+Weightless! Your physical bow is probably not weighing you down very much, but it's at least a little more space for you to carry loot out of ruins
CONS
-Requires some talent investments you might have skipped in a physical weapon build (4 points in Illusion for Quiet Casting is a must for sneaky archers; you may want as many as 6 in Conjuration for Soul Stealer, Conjuration Dual casting to increase the summon duration, and Adept Conjuration to reduce the spell cost)
-Not as powerful as a fully smithed and enchanted physical weapon (but still within one-shot territory on all but the crunchiest critters)
-Takes slightly longer to unsheathe, since you have to get through both the casting and the unsheathing animation (this adds 1-2 seconds to the total time; not a deal breaker, just plan engagement accordingly)
-It might be too awesome. Not for people who hate the notion of a GHOSTLY FLAMING SPIRIT BOW IN THEIR HANDS
Q: What determines Bound Weapon Damage?
A: All of the following:
*The Mystic Binding perk (Not sure how much this increases damage. I have seen the number 50% floating around on this board. If someone could be so kind as to report damage before and after taking the perk, that would be helpful)
*Skill levels in the corresponding weapon tree (e.g., Archery for the Bow)
*Corresponding weapon perks (e.g. Overdraw for the bow)
*Armor enchants and other buffs that increase damage of the corresponding weapon type
Several players on this board have suggested that raising your Conjuration skill level will increase the damage of Bound weaponry. This is FALSE.
You can prove this to yourself by using the quick Conjuration leveling trick to raise your Conuration skill independently of your other skills (Note: I did not devise this method. Not sure who to credit for this):
1) Acquire Bound Sword
2) Run to a body of water and aggro a Slaughterfish
3) Kite the fish to land; it will continue to pursue you and thus will keep you in combat, but it will be unable to hit you
4) Cast Bound Sword ad nauseum
This is a good testing method because, provided you aren't attacking things in the meantime, you will be raising your Conjuration skill exclusively. My results from last night's testing:
Bound Bow damage at Conjuration skill level 50: 64 (Note: This is with Mystic Binding, two ranks of the Overdraw perk, and umpteen points of Archery skill)
Bound Bow damage at Conjuration skill level 100: 64
Ergo, Conjuration skill does not equal Bound Weapon damage. For those who believe they are seeing a different result, make sure you have isolated other skill and perk increases from your experiment.
Note that increased Conjuration skill DOES reduce the mana cost of casting Bound Weapon.
Q: How can I find out how much damage my weapon is doing?
A: First, summon your weapon. Open the Item menu, then go to the Weapons tab. The total damage will be displayed at bottom.
Q: How much base damage does the Bound Bow do?
A: Purportedly, the base damage of Bound weapons is the same as equivalent Daedric weapons (19 base, the highest in the game). I do not have a Daedric bow myself to make the comparison, but perhaps someone can oblige. (Please be sure to account for the Mystic Binding perk when making the comparison. I assume the damage will be equivalent without the perk.)
Q: Where can I acquire the Bound Bow spell tome?
A: There are multiple ways to acquire the tome. It apparently can be found as random loot. Additionally, a few vendors will sell the Tome once you reach Conjuration skill level 50 (or so--have heard of people buying it as low as 45; can someone confirm?). I bought mine from Calcelmo in the Understone Keep in Markarth. It can also be purchased from the Conjuration trainer in the College of Winterhold.
Q: Can the Bound Bow be used in a Sneaky build?
A: Yes! But you will have to invest four points into the Illusion tree to acquire the Quiet Casting perk before it will be viable. Without this perk, casting Bound Bow seems to attract aggro from miles around.
Note that the cast animation seems to reveal your location to enemies within line of sight, so be sure to summon before engaging.
A couple players on this board have purported that the bow itself emanates light that will reveal your location. Anecdotally speaking, this appears to be FALSE. Though the weapon model is certainly shiny, I have not noticed any difference in detection in using the Bound Bow versus a regular bow (casting animation excluded). If someone is willing to do some more rigorous testing, that would be helpful.
Q: How long do Bound Weapons last?
A: Two minutes by default. If you take the Conjuration Dual Casting perk and Dual Cast your weapon, the duration is doubled to four minutes.
Q: How much magicka does it cost to cast Bound Bow?
A: At level 100 Conjuration, with the Adept Conjuration perk, 61 magicka. If you Dual Cast the Bow with the Dual Casting perk, it costs 173 magicka.
Q: Is the Bound Bow the strongest bow in the game?
A: No. A Daedric Bow can be smithed past the damage value on the Bound Bow. Moreover, Bound Weapons cannot be enchanted, unlike the physical stuff.
Q: If the Bound Bow is not the strongest bow in the game, why use it?
A: The Bound Bow is still an incredibly powerful weapon, especially once you factor in enchanted Archery bonuses on your armor and 3x damage modifiers if you are attacking from stealth. A one hit kill is still a one hit kill, whether you deal 300 damage and down the target or deal 3,000 damage worth of overkill
Beyond this, here's a list of pros and cons:
PROS
+Aesthetics! Bound Bow is, in my book, the best looking weapon model in the game
+(Effectively) Unlimited Ammo! You get a quiver of 100 Bound Arrows every time you summon your bow
+You can still apply poisons to Bound Bow
+You can still use enchanted arrows with Bound Bow by switching your ammo selection in the Items menu after summoning your bow. Note that the Bound Arrows appear to deal more damage than any physical arrow (I presume they are the equivalent of Daedric arrows)
+Powerful! Despite the lack of smithing and weapon enchanting, you will hit like a truck, particularly from stealth
+With the Soul Stealer perk, you will automatically Soul Trap your targets. Incredibly useful for leveling Enchanting, which will be useful if you want to enchant your armor for Archery damage buffs
+Weightless! Your physical bow is probably not weighing you down very much, but it's at least a little more space for you to carry loot out of ruins
CONS
-Requires some talent investments you might have skipped in a physical weapon build (4 points in Illusion for Quiet Casting is a must for sneaky archers; you may want as many as 6 in Conjuration for Soul Stealer, Conjuration Dual casting to increase the summon duration, and Adept Conjuration to reduce the spell cost)
-Not as powerful as a fully smithed and enchanted physical weapon (but still within one-shot territory on all but the crunchiest critters)
-Takes slightly longer to unsheathe, since you have to get through both the casting and the unsheathing animation (this adds 1-2 seconds to the total time; not a deal breaker, just plan engagement accordingly)
-It might be too awesome. Not for people who hate the notion of a GHOSTLY FLAMING SPIRIT BOW IN THEIR HANDS
Ik benEnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:10:
[...]
Tip: Bewaar je spullen in een huis. Voorkomt een hoop ellende en dan heb je ook geen pakezel meer nodig.
Het huis in Whiterun is ideaal hiervoor, lekker dicht bij je fasttravel punt!
spoiler:
na de questline te hebben afgerond, dus ik heb mijn eigen "huisje/kamertje" Arch-mage van de mages college
spoiler:
dus heb ik direct bij een fasttravel punt toegang, en heb ik daar voldoende chests en cupboards en whatnot. Scheelt me wel een uitgave van 5K de Arch-mages' quarters
Desalniettemin moet ik het spul daar af en toe naar toe krijgen, dus heb ik nog steeds een pakezel nodig (met name als je met drakenbotten of heavy armor gaat lopen slepen). Of als ik tig ores en bars en whatnot met me meezeul omdat ik smithing aan het levelen ben.
Tussendoor ga ik dan terug naar mijn "huisje" om overbodig spul te dumpen, idd.
[ Voor 3% gewijzigd door Seroth op 21-11-2011 10:14 ]
Verwijderd
EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:07:
[...]
spoiler:Ik denk dat je de Nightingale bow bedoelt? Deze varieert afhankelijk van het level dat je hem krijgt maar zelfs op max level is hij 1 damage lager dan een Daedric bow en 7 lager dan Karliah's bow.
spoiler:
is de nightingale bow niet de gene die je van Karliah krijgt?, moet toch eerst nog even mijn enchanting lvlen naar 100 en een deadric bow maken om te kijken 
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:13:
[...]
spoiler:is de nightingale bow niet de gene die je van Karliah krijgt?, moet toch eerst nog even mijn enchanting lvlen naar 100 en een deadric bow maken om te kijken
spoiler:
Het schijnt dat Karliah's bow een bugged item is dat je niet kunt krijgen
Dan is de base damage van een Daedric bow dus het hoogste. Goede enchant erop en hij is beter dan de Nightingale bow 
Verwijderd
Goed om te weten!EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:15:
[...]
spoiler:Het schijnt dat Karliah's bow een bugged item is dat je niet kunt krijgenDan is de base damage van een Daedric bow dus het hoogste. Goede enchant erop en hij is beter dan de Nightingale bow
Ik weet wel wat ik ga doen als ik vanavond thuis kom!
spoiler:
deadric bow maken!!!!!
Ik heb mijn blacksmithing op 100, maar is het zo dat als ik alchemy poitions gebruik(die van 30% betere blacksmithing) en wat armor draag met enchants(20% improved blacksmithing) dat ik dan ''nog'' sterkere wapens maak?
misschien is dit ook wel een leuke boog, volgens de wiki de sterkste die er is 
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Firinel%27s_End
En zo heb je na een heel weekend Skyrim The Thieves Guild Questline uitgespeeld. En die vond ik Lorewise gewoon veel toffer dan de Dark Brotherhood Questline. Ook de quests waren leuker en mooiere items als rewards. Vanavond de College doen of zo en random shizzle 
Gisteren ook mijn Dragonscale armor set af. Tezamen met 100 enchanting en 100 smithing resulteerd dit in zeer OP gear
. Mijn deadric bow doet nu 360+20(ebony arrow)+26fire(enchant)+26shock(enchant)+13magicka(enchant) damage. En dat met 86 archery. Maja wel 4 armor stukjes met +42% archery damage
Gisteren ook mijn Dragonscale armor set af. Tezamen met 100 enchanting en 100 smithing resulteerd dit in zeer OP gear
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Die heb ik gehad, maar ik denk dat die naar je level scaled. Ik had hem opgepakt rond level 15, dus na een tijdje vond ik reguliere bogen die sterker waren.manmetdehamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:21:
Het is een leuke boog, ik heb hem aan Lydia gegeven die er goed gebruik van maakt.manmetdehamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:21:
Uiteindelijk is het beste gewoon self-crafted/ self-enchanted.
God does not play dice
Kun je na het joinen van een vd 2 factions de andere faction ook nog joinen om die quests te doen?
ben nl "per ongeluk" de Imperial legion gejoined, maar ik had eigenlijk nog geen keuze gemaakt of ik het imperial legion of de stormcloaks ging joinen.
ben nl "per ongeluk" de Imperial legion gejoined, maar ik had eigenlijk nog geen keuze gemaakt of ik het imperial legion of de stormcloaks ging joinen.
Nee, er gebeuren namelijk vrij onomkeerbare zaken tijdens die questlines van imperial legion/stormcloak
God does not play dice
Verwijderd
Dat is onzin. Lydia kan ook dood door anderen. In de eerste instantie zal ze zitten en negeren NPCs haar. Als je naast haar gaat staan of je Atronach, en die krijgt een AoE tegen z'n bakkes, dan gaat Lydia (of een andere follower) dus fijn dood.Adib schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:26:
[...]
Dat zie je toch verkeerd. Niet alle Staves hebben hetzelfde effect als spells en ook kun je met een Staff bvb een Spell casten terwijl je gehele Magicka balk dedicated is aan een Ward of andere spreuk.Bosmonster schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:32:
[...]
Ten eerste, waarom zou je ooit staves gebruiken als mage, als die dezelfde spells doen die je zelf kunt doen, maar daarvoor 0,0 XP geeftStaves zijn juist bedoeld voor niet-mages, om magic-vulnerable enemies te kunnen killen e.d.
Mage College questline complete en wat redelijke items daaruit gekregen
spoiler:
Jij kreeg Light Armor? Ik kreeg o.a. een krachtige Robe.
Hoe lang had je Lydia al? Ik bedoel kwam je haar tegen op lvl 10 of 20 en welk level ben je nu?XyritZz schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:54:
[...]
Klopt, ik weet ook zeker dat ik haar niet gedood heb, want de afstand was te groot om met een zwaard te overbruggen.
Ik had gewoon pech dat net die laatste hit dit ze nodig had om op de grond te vallen een critical was, waardoor ze niet op de grond ging zitten om bij te komen maar gewoon meteen dood was. Had ook geen zin om een reload terug te halen. Jammer voor Lydia dan, hoewel ze tegen draken soms best handig was
Als er dus een groot level verschil is dan hier de oplossing :
spoiler:
Elke companion blijft hangen op het level dat je ze voor het eerst mee kon nemen. Dus kon je Lydia b.v. meenemen op lvl 10 dan blijft Lydia lvl 10 ookal ben jij lvl 30 en gaat ze dus erg makkelijk dood zodra je de lastige dungeons in gaat. De enige manier om dit op te lossen is door haar dood te maken, looten en haar via het console command opnieuw bij je te spawnen dus : ~ player.placeatme 000a2c8e 1 (enter) en dan komt ze terug met de spelers huidige level. Nu zul je zien dat ze wel HEEL wat kan hebben ook in de lastigere dungeons/dragons etc en is ze zoals ze bedoelt is. Zelf doe ik dit om de 5 a 10 levels om zo de balans te vinden aangezien ik een beetje door mijn 'niet repeatable quests' heen ben.
Deze bug gaat trouwens over ALLE companions, Lydia was puur als voorbeeld.
Deze bug gaat trouwens over ALLE companions, Lydia was puur als voorbeeld.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Is het iemand eigenlijk opgevallen dat de mensen uit skyrim niet naar de plee kunnen?
Dat gebeurde vroeger gewoon in het plaatselijke riviertje of in de emmerFranticDJ schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:33:
Is het iemand eigenlijk opgevallen dat de mensen uit skyrim niet naar de plee kunnen?
Level 10 ondertussen! Heb m'n eerste level 6 aan de kant gezet (die had een focus op magic en dat werkte toch niet zo lekker) en ben nu met een fighter begonnen. Vooral veel sidequests gedaan. Volgens mij is dit wel een game waar ik me voorlopig wel mee ga vermaken want ik ben nog nieteens echt begonnen met de main quest line.
Gewoon rondlopen, alles ontdekken en een beetje dungeons leeghalen alleen al vermaak ik me enorm goed mee.
Gewoon rondlopen, alles ontdekken en een beetje dungeons leeghalen alleen al vermaak ik me enorm goed mee.
Het is een magische wereld he, er is vast een "unsummon poop"-spellFranticDJ schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:33:
[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 21-11-2011 10:37 ]
https://niels.nu
Ik had op een gegeven moment zo ongelooflijk veel shit in mijn chest in Homebreeze zitten.... alleen het naar beneden scrollen duurde al minuten. Toch maar het huis geupgrade met wat furniture. Ik heb nu de potions in een cubord gestopt, scroll en books op de boeken plank, armor en weapons in de chest, ingredients in de keukenkast, ore en ingots (plus die dwarven cogs enzo, wat kun je daar eigenlijk mee?) ergens in een dressor.... eindelijk georderndSeroth schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:12:
[...]
Ik benspoiler:na de questline te hebben afgerond, dus ik heb mijn eigen "huisje/kamertje"Arch-mage van de mages collegespoiler:dus heb ik direct bij een fasttravel punt toegang, en heb ik daar voldoende chests en cupboards en whatnot. Scheelt me wel een uitgave van 5Kde Arch-mages' quarters
Desalniettemin moet ik het spul daar af en toe naar toe krijgen, dus heb ik nog steeds een pakezel nodig (met name als je met drakenbotten of heavy armor gaat lopen slepen). Of als ik tig ores en bars en whatnot met me meezeul omdat ik smithing aan het levelen ben.
Tussendoor ga ik dan terug naar mijn "huisje" om overbodig spul te dumpen, idd.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
De eerste quest is volgens mij hetzelfde bij Imperial en Stormcloak, als je het item dat je moet verzamelen naar de andere partij brengt kun je volgens mij een switch maken.Chaoss schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:25:
Kun je na het joinen van een vd 2 factions de andere faction ook nog joinen om die quests te doen?
Daarnaast zou je dat ook niet willen in een game natuurlijk. Een poop-meter in beeld die aangeeft wanneer je moet schijten en als je niet schijt raak je over-encumbered!?
Die kan je omsmelten.FloydRaalte schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:35:
[...]
Ik had op een gegeven moment zo ongelooflijk veel shit in mijn chest in Homebreeze zitten.... alleen het naar beneden scrollen duurde al minuten. Toch maar het huis geupgrade met wat furniture. Ik heb nu de potions in een cubord gestopt, scroll en books op de boeken plank, armor en weapons in de chest, ingredients in de keukenkast, ore en ingots (plus die dwarven cogs enzo, wat kun je daar eigenlijk mee?) ergens in een dressor.... eindelijk geordernd
Nee, dan zit je Armor vol en moet je dmv smithing de vieze leather straps vervangenEnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:36:
Daarnaast zou je dat ook niet willen in een game natuurlijk. Een poop-meter in beeld die aangeeft wanneer je moet schijten en als je niet schijt raak je over-encumbered!?
Verwijderd
Dwarven Cogs zijn voor een Mage College quests. De rest voor Smithing geloof ik.FloydRaalte schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:35:
[...]
Ik had op een gegeven moment zo ongelooflijk veel shit in mijn chest in Homebreeze zitten.... alleen het naar beneden scrollen duurde al minuten. Toch maar het huis geupgrade met wat furniture. Ik heb nu de potions in een cubord gestopt, scroll en books op de boeken plank, armor en weapons in de chest, ingredients in de keukenkast, ore en ingots (plus die dwarven cogs enzo, wat kun je daar eigenlijk mee?) ergens in een dressor.... eindelijk geordernd
Zijn er al mods uit die de UI van het menu verbeteren? Ik erger me nog steeds aan het menu wat gewoon niet lekker reageert, verder is het een geweldig spel
Omsmelten naar ingots voor smithing. Nevermind.FloydRaalte schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:35:
(plus die dwarven cogs enzo, wat kun je daar eigenlijk mee?) ergens in een dressor.... eindelijk geordernd
[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 21-11-2011 10:38 ]
Dat gebeurd pas wanneer je te lang over-encumbered bent, dan schijt je in je broekXyritZz schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:37:
[...]
Nee, dan zit je Armor vol en moet je dmv smithing de vieze leather straps vervangen
Ah ok, want omsmelten wou niet.... je kunt alleen bepaalde scrap pieces omsmelten. Heb dat dwarven armor al lang compleet.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:37:
[...]
Dwarven Cogs zijn voor een Mage College quests. De rest voor Smithing geloof ik.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Op den duur komt 't er toch wel uit he. Zoals je wapens rood worden door gebruik zou je achterkant dan bruin zijn!EnigmaNL schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:36:
Nee, laat dat realisme maar zitten
Ja dan ga je langzamer lopen omdat het langs je broekspijpen naar beneden loopt. Dan gaan de NPC's ook zeggen dat je stinkt natuurlijkHydra schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:39:
[...]
Op den duur komt 't er toch wel uit he. Zoals je wapens rood worden door gebruik zou je achterkant dan bruin zijn!
Nee, laat dat realisme maar zitten
Heeft blocking ook nut als je geen shield gebruikt? Want ik heb altijd een 1 handed sword + een magic spell als ik vecht.Oggy schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:59:
Tip van de dag?
Vast al bekend
Blocking levelen:
spoiler:Neem aan als je voor blocking gaat ook al heavy armor heb, gebruik je armorset dat meeste armorrating heeft met behulp van je perks, ik had z'n 525 met dragonarmor en met shield 620+(legandary, met smithing)
NeeBulls schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:43:
[...]
Heeft blocking ook nut als je geen shield gebruikt? Want ik heb altijd een 1 handed sword + een magic spell als ik vecht.
Tenzij je 2-handed gebruikt. Al is het met een schild wel veel effectiever (staat volgens mij in zo'n game-tip in de laadschermen
RP.Bosmonster schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:32:
[...]
Ten eerste, waarom zou je ooit staves gebruiken als mage,
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Tot nu toe dit:JanW schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:37:
Zijn er al mods uit die de UI van het menu verbeteren? Ik erger me nog steeds aan het menu wat gewoon niet lekker reageert, verder is het een geweldig spel
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=667
- nevermind -
[ Voor 97% gewijzigd door arjen9551 op 21-11-2011 10:52 ]
n.a.
FranticDJ schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:33:
FloydRaalte schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:35:
[...]
Ik had op een gegeven moment zo ongelooflijk veel shit in mijn chest in Homebreeze zitten....
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Goed argument
Jammer dat het spel (een RPG nota bene) het niet praktisch toelaat
Verwijderd
Heeft iemand de laatste 2hand perks al gestest? Sweep etc?
Zijn die het waard om te nemen?
Ik ha liever gezien dat de Staves zelf geen weapon damage hadden in vorm van magic spells, maar dat je je spells kan equipen op de staff en dan via de staff af kan schieten met een bonus wat er toevallig in zit, soort van buff.
Dat je dus staves hebt met increased spell damage of casting speed etc. (en natuurlijk de 50% less magica costs en soort gelijk)
Dat je dus staves hebt met increased spell damage of casting speed etc. (en natuurlijk de 50% less magica costs en soort gelijk)
dus je moet wel echt een keuze maken? je kunt niet beide factions spelen?XyritZz schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:35:
[...]
De eerste quest is volgens mij hetzelfde bij Imperial en Stormcloak, als je het item dat je moet verzamelen naar de andere partij brengt kun je volgens mij een switch maken.
Nadeel van een 2Hander vindt ik dat je erg snel gepummelt wordt door vijanden met een schild, dus je moet echt die 'charge' gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:00:
Heeft iemand de laatste 2hand perks al gestest? Sweep etc?
Wat ik erg irritant vindt is dat je geen spells/bow kan gebruiken als je op je paard zit, dus vijand.. afstappen... wapens tevoorschijn toveren... schieten.. Nou is dit geen probleem als je Shadowmere hebt dat is gewoon een aggro paard wat werkelijk alles aanvalt dat je maar tegenkomt.
Ik merk wel dat ik steeds meer last krijg van dode dragons die overal blijven liggen, zoals b.v. 1 in het 'tuintje' net voor de ingang van Blue Palace... om er maar 1 te noemen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb trouwens al 2x een draak gehad die geen soul gaf, het werd ook geen skelet maar bleef een corpse. Hoe kan dit? Heeft dat te maken dat het een gerespawnde draak is? Want de laatste was op een locatie waar ik een word of power had geleerd en die draak had ik dus al een keer geslain.
[ Voor 46% gewijzigd door Bulls op 21-11-2011 11:08 ]
Heb nu een stave die, toen deze tegen me gebruikt werd, me in 2 shots beroofde van alle mana en health.
Wanneer ik het zelf gebruik gaat ie ook best hard. Nu wil ik Lydia deze stave laten gebruiken, omdat Lydia de magic niet op maakt. Haar voor de zekerheid berooft van alle weapons en haar die staf gegeven, maar ze vertikt het te gebruiken.
Is er een oplossing?
Wanneer ik het zelf gebruik gaat ie ook best hard. Nu wil ik Lydia deze stave laten gebruiken, omdat Lydia de magic niet op maakt. Haar voor de zekerheid berooft van alle weapons en haar die staf gegeven, maar ze vertikt het te gebruiken.
Is er een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Kaw op 21-11-2011 11:07 ]
Die eerste draak bij de toren heb ik geraakt met de shout. Die valt als ik daar naartoe fast travel door de grond. Had er bones in zitten etc, maar gelukkig met lopen daar naartoe van een andere punt, blijft hij wel gewoon liggen. De 2e keer viel hij wel, maar blijft hij met zijn kop hangen.
Dus wellicht een idee om dat geraamte weg te blazen.
Dus wellicht een idee om dat geraamte weg te blazen.
Lydia neemt alleen als het meer damage geeft dan haar eigen of vorige wapen, en met armor ook alleen in armor value ongeacht hoe goed de enchantment ook is.Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:07:
Heb nu een stave die, toen deze tegen me gebruikt werd, me in 2 shots beroofde van alle mana en health.
Is er een oplossing?
Nee, dat is onmogelijk. Maar volgens mij zit het hem meer in de "join the imperial legion"/"join the stormcloak rebellion" quests die je krijgt.Chaoss schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:05:
[...]
dus je moet wel echt een keuze maken? je kunt niet beide factions spelen?
Ik zit overigens nog met de quest waarin ik de originele eigenaar van de golden claw moet vinden, maar i heb verder geen enkel aanknopingspunt. Heeft iemand een tip?
Verwijderd
Is dat de gene die je vind in de dungeon bij de trap met 7000 treden? Of is dat weer een andere
mijn madam op level 7 geloof ik:
Balen. Hij doet van zichzelf geen damage, maar de magic is killing. Misschien maar disenchanten en dan later een ander wapen er mee uitrusten.Bulls schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:09:
[...]
Lydia neemt alleen als het meer damage geeft dan haar eigen of vorige wapen, en met armor ook alleen in armor value ongeacht hoe goed de enchantment ook is.
Is dat die eerste dungeon die je tegen komt?
Er staat me iets van bij.
Ja, het is die in
Die heb ik pas nog gedaan. Weet je zeker dat je de quest aan hebt gezet? Want dat probleem had ik zelf namelijk.
Er staat me iets van bij.
spoiler:
, maar het kan ook zijn dat daar een andere quest zit.Niet in dat eerste dorpje waar je na de intro komt?
Ja, het is die in
spoiler:
Riverwood
Die heb ik pas nog gedaan. Weet je zeker dat je de quest aan hebt gezet? Want dat probleem had ik zelf namelijk.
Verwijderd
Je moet eerst wat verder in die dungeon, voordat je quest ''tracker'' automatisch aangeeft waarheen je moet.Plasma_Wolf schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:10:
[...]
Nee, dat is onmogelijk. Maar volgens mij zit het hem meer in de "join the imperial legion"/"join the stormcloak rebellion" quests die je krijgt.
Ik zit overigens nog met de quest waarin ik de originele eigenaar van de golden claw moet vinden, maar i heb verder geen enkel aanknopingspunt. Heeft iemand een tip?
Daarom wacht ik even op een mod (request ga ik nog maken) dat je je staff kan gebruiken om te duelcasten en dat je staff te enchanten isBosmonster schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:59:
[...]
Goed argument
Jammer dat het spel (een RPG nota bene) het niet praktisch toelaat
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
hmmm ok dan zal ik nog even twijfelen... wellicht dat ik even op inet ga kijken welke vervolg quests de beide factions hebben. want qua morele overweging zou ik niet weten welke vd 2 ik moet joinen.Plasma_Wolf schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:10:
[...]
Nee, dat is onmogelijk. Maar volgens mij zit het hem meer in de "join the imperial legion"/"join the stormcloak rebellion" quests die je krijgt.
Die golden claw quest heb ik een tijd gelden al gedaan, die moet je toch gewoon opzoeken in een dungeon en dan terugbrengen naar die gast waar je de quest krijgt?
ik weet niet in hoeverre het werkt. Maar kun je niet alle quests uit zetten behalve die van de claw en dan Clairvoyance gebruiken?
over de golden clawD-rez schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:18:
ik weet niet in hoeverre het werkt. Maar kun je niet alle quests uit zetten behalve die van de claw en dan Clairvoyance gebruiken?
spoiler:
Die goldenclaw moet je bregen naar de traider in Riverwood
manmetdehamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:24:
[...]
over de golden claw
spoiler:Die goldenclaw moet je bregen naar de traider in Riverwood
spoiler:
En dan ben je de Golden Claw kwijt en als je dan b.v. een dungeon gemist hebt waar je hem nodig hebt kun je hem eerst weer gaan stelen
prutser001 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:27:
[...]
spoiler:En dan ben je de Golden Claw kwijt en als je dan b.v. een dungeon gemist hebt waar je hem nodig hebt kun je hem eerst weer gaan stelen
spoiler:
volgens mij is de einge dungeon waar je hem nodig hebt bleak falls barrow? die bovenop de berg waar je op het begin op gewezen wordt door de npc
kan iemand mij uitleggen hoe ik een zwarte balk over mijn text krijg? wil 1 en ander neerzetten maar kan spoilers bevatten en ik heb geen idee hoe dat werkt
[ spoiler] lap text [/ spoiler] maar dan zonder spaties
spoiler:
Gister een Elder Scroll bemachtigd uit dat ondergronde paddestoelen Falmer/Dwemer paradijs! Dat was een mooie plek! Zitten Geode Veins voor Soul Gems, en Crimson Nirnroot. Jammer dat Steam Screenshots niet werkte ik denk dat ik een goede 40-50 screenshots had genomen!
Als je een Elder Scroll leest flipt je character uit, soort van black out krijg je, op de Elder Scroll staat een soort van sterrenkaart die licht geeft maar dan doet je character heb vlug dicht.
Als je een Elder Scroll leest flipt je character uit, soort van black out krijg je, op de Elder Scroll staat een soort van sterrenkaart die licht geeft maar dan doet je character heb vlug dicht.
manmetdehamer schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:28:
[...]
spoiler:volgens mij is de einge dungeon waar je hem nodig hebt bleak falls barrow? die bovenop de berg waar je op het begin op gewezen wordt door de npc
spoiler:
Dit klopt. Je krijgt later nog een quest, maar daar heb je weer een andere claw voor nodig.
Je kunt staves ook niet disenchanten...Kaw schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:13:
[...]
Balen. Hij doet van zichzelf geen damage, maar de magic is killing. Misschien maar disenchanten en dan later een ander wapen er mee uitrusten.
Ik had die labyrinthian al veer eerder gecleared.. nu moet ik er voor de quest heen.. ben benieuwd of ik nog wat vind.. kan me vaag herinneren dat ik daar een staff had gevonden die nutteloos leek en verkocht heb..manmetdehamer schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:57:
Haha damn ben nu in Labyrinthian. super mooie dungeon is dit toch wel meerdere malen de neckharen rechtop vooral door het geluid
Spoiler tags!OxTox schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:31:
spoiler:Gister een Elder Scroll bemachtigd uit dat ondergronde paddestoelen Falmer/Dwemer paradijs! Dat was een mooie plek! Zitten Geode Veins voor Soul Gems, en Crimson Nirnroot. Jammer dat Steam Screenshots niet werkte ik denk dat ik een goede 40-50 screenshots had genomen!
Kijk dat zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn inderdaad! Dat moeten we eens uittesten dus!Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:01:
[...]
In Windows 7, go to Control Panel > Hardware and Sound > Sound
You will see your default sound device. Click it, then click properties.
Go to the Advanced Tab, make sure the default format is set to 44.1Khz 16-bit.
Hit Apply/OK, then run Skyrim.
Werkte bij mij.
Bedankt alvast
er vet spel to zo ver. ik zit nu alleen in
spoiler:
een gevangenis na een conspiracy uitgezocht te hebben. het is geen normale gevangenis maar een Mine waar ik silver moet minen om mijn vrijheid terug te verdienen
schijnt dat die bewakers om de 7 dagen komen en die orc bij de deur schijnt een sleutel te hebben maar als ik pickpocket check heeft die niets. zit ik hier nu dus 7 dagen vast? en zo ja. is er een manier om te rusten zonder een bed. om de tijd sneller te laten gaan zeg maar.
Dan hoop ik voor je dat dat niet de Staff of Magnus wasDarth Malak schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:32:
[...]
Ik had die labyrinthian al veer eerder gecleared.. nu moet ik er voor de quest heen.. ben benieuwd of ik nog wat vind.. kan me vaag herinneren dat ik daar een staff had gevonden die nutteloos leek en verkocht heb..
Flghter1982 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:33:
er vet spel to zo ver. ik zit nu alleen inspoiler:een gevangenis na een conspiracy uitgezocht te hebben. het is geen normale gevangenis maar een Mine waar ik silver moet minen om mijn vrijheid terug te verdienenschijnt dat die bewakers om de 7 dagen komen en die orc bij de deur schijnt een sleutel te hebben maar als ik pickpocket check heeft die niets. zit ik hier nu dus 7 dagen vast? en zo ja. is er een manier om te rusten zonder een bed. om de tijd sneller te laten gaan zeg maar.
spoiler:
Quest line volgen, je moet samen met de Forsworn uitbreken!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.