Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:55:
[...]

Over een Follower gesproken. Kan een follower zoals Lydia ook echt dood gaan? Vaak neemt ze wel de knie, maar staat later toch weer op.
Ja. Als ze door hun knien zakken stoppen vijanden met hun aanvallen. Maar als ze op dat moment bijv in de hens staan kunnen ze alsnog doodbranden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Over een Follower gesproken. Kan een follower zoals Lydia ook echt dood gaan? Vaak neemt ze wel de knie, maar staat later toch weer op.
Ik ontdekte gisteren dat ze wel degelijk dood kan door friendly fire. Dat overkwam mij een paar keer :X

Als ze door tegenstanderd wordt belaagd, zakt ze op 1 knie, en komt ze vanzelf weer bij. Volgens mij nadat je de baddies hebt verslagen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:56:
[...]

Ja. Als ze door hun knien zakken stoppen vijanden met hun aanvallen. Maar als ze op dat moment bijv in de hens staan kunnen ze alsnog doodbranden.
Of een draak kan ze bijv. alsnog in de hens zetten als jij er vlakbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Totdat je haar per ongeluk in de fik zet terwijl ze op haar knieën gebogen zitten. Dan gaat ze toch echt dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Lol die reacties in een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
[...]

Ze kunnen inderdaad dood gaan. Wanneer ze op hun knie vallen, zal de vijand hun verder negeren en dus geen directe schade aan ze doen.
Als ze echter geraakt worden door een AoE effect, of door een aanval van jou, zullen ze dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

ja

* D-rez moet vaker verversen

[ Voor 91% gewijzigd door D-rez op 18-11-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik begin last te krijgen dat ik veel te weinig health potions heb, zijn er enkele locaties bij jullie bekend waar je er veel kan aanschaffen?
Moet zeggen sinds ik een weer wolf ben ik zie niet echt veel nadelen er aan, meer voor dan nadelen iig..
Zat te denken tja vampier zijn is wellicht ook wel gaaf maar daar zitten toch heel wat meer nadelen aan, als je het verkeerd aanpakt kun je de game niet eens meer fatsoenlijk spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 18-11-2011 13:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Of dat ze zelf een trap trigered, en zichzelf in de fik zet...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:59

Vis

pino85 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:12:
Ik begin last te krijgen dat ik veel te weinig health potions heb, zijn er enkele locaties bij jullie bekend waar je er veel kan aanschaffen?
In Whiterun op het pleintje waar o.a. de Inn zit en de shop...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vis schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:14:
[...]

In Whiterun op het pleintje waar o.a. de Inn zit en de shop...
Bedankt, daar zal ik eens langs gaan!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Geweldig, een jongen op stage hier, komt er net in z'n pauze achter dat hij ook kan rennen. heeft al +/- 15 uur gespeeld met alleen lopen. Je had zn gezicht moeten zien toen ik vertelde dat dat kon. Priceless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dan weet em waarschijnlijk ook niet dat je ook nog sprintjes kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
aargh ik ben verder gegaan met de main quest en ik zit nu op het punt waar ik Esbern moet ophalen. Hij doet alleen de deur niet open. Via google nog geen werkende oplossing gevonden.

Ik kan wel collision uitzetten en door de deur heenvliegen maar dan krijg ik alsnog de deur niet open omdat esbern niet reageert als ik E inram. :(

Ik neem aan dat er al meerdere mensen op dit punt gekomen zijn? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

sprintjes trekken was ben ik ook nog niet achter.... :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het af en toe wel moeilijk waar ik mijn perk punten aan wil besteden.
Ik speel als een archer/battle mage.
Dus 5 punten in de archer class , ook een paar in one handed sword , ook een paar in destruction.

Maar je wilt ook punten in je armor steken , en ook smithing verbeten.
Veel te veel keuzes haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:49:
[...]
Ik eerder een eigen kasteeltje :P
Mjah, de huizen die ik maak zijn niet klein :P Ik heb graag grote ruimtes met voldoende armour mannequins etcetera. Display cases voor mn Daedric artifacts en dat soort spul. Een bibliotheek met een gezellig haardvuur en wat stevige stoelen, een alchemy kamer met een kast vol potjes (per ingredient een potje, anders raak ik alles kwijt).. Misschien gooi ik er nog wat NPCs in als Guards :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

[ALT] indrukken, kun je sprinten tot je stamina op is

wat overigens verrekte irritant is want als je een sprintje trekt en je, je magic/wapens wilt switchen [TAB] lig je uit het spel. (staat gelukkig wel op pauze)

[ Voor 60% gewijzigd door D-rez op 18-11-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Aha, daarom kreeg ik m'n 2H critical charge niet aan de praaat.. had al een vermoeden dat ik sprint miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Vraagje over de quest: Blessings of Nature

spoiler:
Ik ben eropuit gestuurd naar Eldergleam Sanctuary. Man man wat een mooie cave is dit! Met die watervallen etc.
Maar ik kom niet verder.. ik moet naar boven lopen bij die boom, maar ik kom daar maar niet terecht, door die stronken...
k kreeg aan het begin van de quest wel iemand met me mee, maar die is in de reis daar naar toe verdwenen :s
Heb ik die persoon nodig, om in de Eldergleam Sanctuary bij de boom te geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
YouTube: Skyrim Archer SkillShot 4 (headshot)

Hahah deze is echt geniaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57

Rannasha

Does not compute.

WernerL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:16:
aargh ik ben verder gegaan met de main quest en ik zit nu op het punt waar ik Esbern moet ophalen. Hij doet alleen de deur niet open. Via google nog geen werkende oplossing gevonden.

Ik kan wel collision uitzetten en door de deur heenvliegen maar dan krijg ik alsnog de deur niet open omdat esbern niet reageert als ik E inram. :(

Ik neem aan dat er al meerdere mensen op dit punt gekomen zijn? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Je moet wat met de data-files rommelen om het te fixen. Zie: http://answers.yahoo.com/...qid=20111112223928AA9qU95

Ik heb de methode van "answer 3" op die pagina gebruikt en dat werkte prima.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:23:

spoiler:
Ik ben eropuit gestuurd naar Eldergleam Sanctuary. Man man wat een mooie cave is dit! Met die watervallen etc.
Maar ik kom niet verder.. ik moet naar boven lopen bij die boom, maar ik kom daar maar niet terecht, door die stronken...
k kreeg aan het begin van de quest wel iemand met me mee, maar die is in de reis daar naar toe verdwenen :s
spoiler:
Je hebt die dagger (netherbane ofzo), als je daar de wortels mee slaat gaan ze omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is met een bow schieten te doen en sterk, of kan je beter een single handed sword met een spell gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
WernerL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:16:

zijn zat oplossingen voor te vinden op het internet
maar sinds je dus te lui bent om zelf te zoeken : ga voor de deur staan en typ dit in console "movetoqt mq202 1" dan wordt je in die kamer gezet..... druk een paar keer op e en hij doet de deur open

edit: oh ja gba extractor werkt oook, dan werkt zijn geluid weer etc

[ Voor 4% gewijzigd door TI_Observer op 18-11-2011 13:27 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:26:
Is met een bow schieten te doen en sterk, of kan je beter een single handed sword met een spell gebruiken?
Ligt erg aan je speelstijl, bogen zijn erg sterk (zeker met de juiste perks), maar ook single handed heeft weer zo zijn voordelen. Je kan met allebei goed uit de voeten als je je perks goed indeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bow begint wat zwak, maar zodra je wat perks geinvesteerd hebt, is het zeker een goed wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Vis schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:23:

spoiler:
spoiler:
Je hebt eerst een dagger moeten halen, daarna moet je met die dagger de roots van de boom slaan en ze gaan omhoog.

Zelf heb ik een vraag over de blade of woe. Weet iemand of dit een leveled item is? Of heeft deze standaard de stats die het nu heeft? Hij is best sterk namelijk.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57

Rannasha

Does not compute.

Beide opties zijn prima te doen. Zolang je maar perks investeert in de skill-tree en je equipment af en toe een upgrade geeft. Ik begon met spelen met spell + 1H sword (conjured) en ben inmiddels overgestapt op boogschieten. Dat werkt nu bijna net zo goed, loop nog een klein beetje achter met m'n archery perks, maar dat is over 1-2 levels wel ingehaald.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:25:
[...]

spoiler:
Je hebt die dagger (netherbane ofzo), als je daar de wortels mee slaat gaan ze omhoog.
Dank u! Zal vanavond eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
D-rez schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:18:
[ALT] indrukken, kun je sprinten tot je stamina op is

wat overigens verrekte irritant is want als je een sprintje trekt en je, je magic/wapens wilt switchen [TAB] lig je uit het spel. (staat gelukkig wel op pauze)
Dat is gewoon rennen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
mijn lydia is volgens mij ook dood........ ze wordt niet meer in mijn huis gespawned....
ik denk dat ze gestorven is in die dungeon dat je zo trap op moet lopen en dat er in het midden zo'n draaiend geval met messen op en neer gaat en als je daar doorheen loopt ben je zo goed als insta dood
ag ja , lydia is toch alleen maar een blok aan het been als je door het lastige terrein van skyrim moet lopen

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Species5618 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:28:
[...]

Beide opties zijn prima te doen. Zolang je maar perks investeert in de skill-tree en je equipment af en toe een upgrade geeft. Ik begon met spelen met spell + 1H sword (conjured) en ben inmiddels overgestapt op boogschieten. Dat werkt nu bijna net zo goed, loop nog een klein beetje achter met m'n archery perks, maar dat is over 1-2 levels wel ingehaald.
Vooral goed te combineren met sneak en daarna met je melee wapen of migic de rest van HP wegnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
sheez88 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:30:
mijn lydia is volgens mij ook dood........ ze wordt niet meer in mijn huis gespawned....
ik denk dat ze gestorven is in die dungeon dat je zo trap op moet lopen en dat er in het midden zo'n draaiend geval met messen op en neer gaat en als je daar doorheen loopt ben je zo goed als insta dood
ag ja , lydia is toch alleen maar een blok aan het been als je door het lastige terrein van skyrim moet lopen
Ik dacht laatst ook, laat ik haar eens meenemen (had nog nooit een follower meegenomen).

In tien minuten was ze dood :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

nee, [SHIFT] of [Caps Lock] is gewoon rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Mijn lydia is ook weg, the silverbloods killed her! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
D-rez schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:31:
nee, [SHIFT] of [Caps Lock] is gewoon rennen
Daar is op de console volgens mij geen verschil in ;)

Met analoge sticks kun je lopen tot rennen in verschillende gradaties. Dat kan met een keyboard niet.

"Rennen" (of sprinten voor de PC-users) is L2.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-11-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:25:
[...]

spoiler:
spoiler:
Inderdaad dat is het eerste deel van de quest,je moet zo'n chief verslaan in een dugeon en dan krijg je die Nethelbane dagger. Tweede deel is dus die mooie cave, met die dagger kun je de wortels van die boom een tik geven en dan gaan ze aan de kant. Pas op met die boom, wanneer je het sap eruit haalt verschijnen er wat van die boomachtige vijanden. Kan op lagere levels lastig zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door FloydRaalte op 18-11-2011 13:34 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Je hebt drie "niveaus" van bewegen. Lopen, rennen en sprinten. Alt is sprinten, je kan tussen lopen en rennen wisselen met Caps Lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Bosmonster schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:32:
[...]

Daar is op de console volgens mij geen verschil in ;)

Met analoge sticks kun je lopen tot rennen in verschillende gradaties. Dat kan met een keyboard niet.
Skyrim speel ik ook op een console, maar Oblivion en Morrowind heb ik (ook) op de PC gespeeld en dan is het best irritant als je per ongeluk op Caps Lock drukt en je ineens wegloopt van een vijand ipv wegrent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
hoi allemaal,

ik ben vrij nieuw in het Elder scroll genre. heb oblivian nooit gespeeld. ik ben sinds gister gestart met Skyrim en vind het een erg vet spel. ik ben zelf een behoorlijke hack en slash fanaat en wil dus sword shield heavy armor gaan. is dit een beetje een viable build om te maken? en ook zijn er mogelijkheden voor pre-sets b.v. ik heb nu sword shield maar als ik wil wisselen naar boog of een ander 2 handed wapen, moet ik dan elke keer handmatig alles equipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/594702591088415337/DEED76B5265F146A08DA280E826F10EB66A52BCC/

I just had to... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Metalkai schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:32:
[...]

Je hebt drie "niveaus" van bewegen. Lopen, rennen en sprinten. Alt is sprinten, je kan tussen lopen en rennen wisselen met Caps Lock.
Arme PC-user. Op de console heb je met analoog dus oneindige niveau's van bewegen, plus sprinten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
lol nu nog een pijl in de emmer en dan is ie helemaal af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Flghter1982 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:34:
hoi allemaal,

ik ben vrij nieuw in het Elder scroll genre. heb oblivian nooit gespeeld. ik ben sinds gister gestart met Skyrim en vind het een erg vet spel. ik ben zelf een behoorlijke hack en slash fanaat en wil dus sword shield heavy armor gaan. is dit een beetje een viable build om te maken? en ook zijn er mogelijkheden voor pre-sets b.v. ik heb nu sword shield maar als ik wil wisselen naar boog of een ander 2 handed wapen, moet ik dan elke keer handmatig alles equipen?
Je kan zooi in je favourites menu zetten en naar mijn weten zijn er verder geen quickbuttons meer. Alles is in principe een viable build in Skyrim. Ligt eraan wat je zelf fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:35:
[...]

Je kan zooi in je favourites menu zetten en naar mijn weten zijn er verder geen quickbuttons meer. Alles is in principe een viable build in Skyrim. Ligt eraan wat je zelf fijn vindt.
dat is dus een soort van apparte sectie met je favourite wapens zodat je in ieder geval niet overal doorheen hoeft te gaan. als ik het goed snap kan je dus niet bijvoorbeeld een main hand + offhand onder een macro key stoppen om te switchen dus b.v. 1 sword shield en 2 bow arrow.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bosmonster schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:34:
[...]

Arme PC-user. Op de console heb je met analoog dus oneindige niveau's van bewegen, plus sprinten :P
Ja, was helemaal vergeten dat Skyrim ook op consoles gespeeld kan worden. Wat dat betreft hebben consoles zeker wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

4 hè! je hebt ook nog sluipen.

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Laatst online: 31-03-2022
bij welke grote stad(waar ik met carriage heen kan) is een ebony ore mijn?
en waar kan ik deadra hearts krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Overigens als mensen het irritant vinden om Lydia mee te sjouwen dwars door het rugged terrain van Skyrim heen en merkt dat ze als een gek allerlei soorten wildlife begint aan te vallen. Doe dan zoals ik.. Reis alleen en als je de dungeon hebt ontdekt.. Fasttravel even heen en weer naar Dragonsreach om haar op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey zijn er misschien Die-Hards die weten of dit mogelijk is zodat ik niet me tijd verdoe met zoeken :P

Kan je de Thief Guild of de Black Briars ook tegen houden? Of uitmoorden?
En kan je er achter komen wie de moorden pleegt in ik geloof Winterhold? (iemand heeft het daar over 3 moorden op jonge vrouwen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die esbern fix net gedownload. De quest is echt onhaalbaar zo. Na 1 keer het foute antwoord geven (en je kan niet weten welk antwoord goed is, omdat hij niet praat) wilt hij de deur niet meer open doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:40:
En kan je er achter komen wie de moorden pleegt in ik geloof Winterhold? (iemand heeft het daar over 3 moorden op jonge vrouwen?)
Ja, da's een questline. Op een gegeven moment kwam ik op de graveyard een verse moord tegen, en toen begon de quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Flghter1982 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:36:
[...]

dat is dus een soort van apparte sectie met je favourite wapens zodat je in ieder geval niet overal doorheen hoeft te gaan. als ik het goed snap kan je dus niet bijvoorbeeld een main hand + offhand onder een macro key stoppen om te switchen dus b.v. 1 sword shield en 2 bow arrow.?
Macro's voor een hele outfit is niet mogelijk, maar je kan dus je boog in je favourites zetten, evenals spells en andere items. Die moet je dan wel stuk voor stuk equippen, maar hoef je niet door al je items te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Bosmonster schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:34:
[...]

Dat offeren wij "arme pc-users" graag op in ruil voor beter richten met de muis, scherper en beter beeld en mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

EnigmaNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:43:
[...]

Dat offeren wij "arme pc-users" graag op in ruil voor beter richten met de muis, scherper en beter beeld en mods!
en een lagere prijs.
En als je met een Xdoos controller zou spelen? zou je dan ook niet dezelfde optie hebben als de console players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Alcmaria schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:40:
Overigens als mensen het irritant vinden om Lydia mee te sjouwen dwars door het rugged terrain van Skyrim heen en merkt dat ze als een gek allerlei soorten wildlife begint aan te vallen. Doe dan zoals ik.. Reis alleen en als je de dungeon hebt ontdekt.. Fasttravel even heen en weer naar Dragonsreach om haar op te halen.
Je kan ook gewoon scheit aan haar hebben en je eigen tempo aanhouden, in principe gaat ze toch niet dood van gevechten tegen wildlife en dergelijke, en als je op je besteming bent komt ze vanzelf wel aangesprint of staat ze opeens naast je als je een cave binnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

[...]

+ lager laadtijden, sneller save/load en de shortcuts op je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[...]

PC user met xbox wireless controller, best of both worlds }>

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:18
Ik speel op mijn tv met een xdoos controller via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:27:
[...]

spoiler:
Je hebt eerst een dagger moeten halen, daarna moet je met die dagger de roots van de boom slaan en ze gaan omhoog.

Zelf heb ik een vraag over de blade of woe. Weet iemand of dit een leveled item is? Of heeft deze standaard de stats die het nu heeft? Hij is best sterk namelijk.
Toevallig vandaag ook al een vraag over gesteld :P. Is levelled, maar ik weet niet vanaf welk level je de sterkste variant krijgt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hoorde ik een tijd terug iets over dat ze destruction magic sterker willen maken omdat ondertussen je atronach meer dmg doet dan jijzelf. Weet iemand hier meer van en/of wanneer dit gaat komen?

btw. the refresh rate of this topic, it's too damn high!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:48:
Dit is geen topic meer, maar een chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotkeys 1,2,3,4,5,6,7,8 (no numpad) D-Pad D-Pad Used to mark the items / spells / shouts in the quick menu (hotkey Q) you may later equip ingame by pressing the respective hotkey.

Je kan dus wel degelijk snel van wapens en spells switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:48:
Volgens mij hoorde ik een tijd terug iets over dat ze destruction magic sterker willen maken omdat ondertussen je atronach meer dmg doet dan jijzelf. Weet iemand hier meer van en/of wanneer dit gaat komen?

Ik kan me daar iets bij voorstellen. Ik ben ook gaan conjuren omdat ik mijn atronach niet bij kon houden qua damage. Maar vond de destruction magic van zichzelf ook al niet zo zwak hoor. Conjuren met sommige spells werkt naar mijn mening overdreven sterk. Ook bij je tegenstanders. Gisteren 3 mages met alle 3 een atronach. Dat is lastiger dan een draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Voor degenen die problemen hebben met de bug dat het rennen/lopen verwisselt is (dus bij shift rennen ipv bij shift lopen): druk capslock in (je rent weer), druk op tab (menu in) druk weer op capslock (capslock uit) en als je dan uit het menu gaat is het rennen/lopen weer normaal.

Voor Esbern moet je de ruimte een aantal keer verlaten, dan is ineens de deur open. zo kan je het doorspelen zonder tools te gebruiken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Kaw schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:50:
[...]

Ik kan me daar iets bij voorstellen. Ik ben ook gaan conjuren omdat ik mijn atronach niet bij kon houden qua damage. Maar vond de destruction magic van zichzelf ook al niet zo zwak hoor. Conjuren met sommige spells werkt naar mijn mening overdreven sterk. Ook bij je tegenstanders. Gisteren 3 mages met alle 3 een atronach. Dat is lastiger dan een draak.
Gewoon Ice Storm doen (met beide handen) en dood zijn ze niet zo moeilijk doen hoor :D

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik mis vooral gewoon goede spells.. Na 30 uur loop ik nog steeds praktisch dezelfde vuurballen te gooien. Iets meer variatie in destruction had wel gemogen..

Wie weet trouwens waar je goede destro spells kunt kopen? Waar ik tot nu toe ben geweest verkopen ze niet meer dan adept ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 18-11-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
kKaltUu schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:52:
Voor degenen die problemen hebben met de bug dat het rennen/lopen verwisselt is (dus bij shift rennen ipv bij shift lopen): druk capslock in (je rent weer), druk op tab (menu in) druk weer op capslock (capslock uit) en als je dan uit het menu gaat is het rennen/lopen weer normaal.

Voor Esbern moet je de ruimte een aantal keer verlaten, dan is ineens de deur open. zo kan je het doorspelen zonder tools te gebruiken.
Haha dat is geen bug maar een functie! CAPS LOCK is de walk/run toggle. Default is rennen maar als je CAPS LOCK in drukt ga je wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:50:
[...]

inderdaad, het is opzich wel zo dat ik met een lightning spell dual-cast een atronach zo kapot heb maar dat kan ik ook maar 2 keer doen en dan is m'n magicka weer leeg 8)7 terwijl ik toch echt full mage ben met verschillende enchantments en arch-mage robes en een +100% regen mask, gloves met +magicka en een necklace en ring die er voor zorgen dat destruction minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:44
Waar staan je Skyrim screenshots? Kan ze niet vinden in My Documents -> Games -> Skyrim

Heb namelijk voor mij en me compagnion een setje full Deadric armor gemaakt, Legendary uiteraard.
Ik heb zelfs nog een spare zetje maar geen enkele shopkeeper kan die betalen. *sadface*

Oh... FYI: Deadric is beter dan Dragonbone :3

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

EnigmaNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
[...]

Haha dat is geen bug maar een functie! CAPS LOCK is de walk/run toggle. Default is rennen maar als je CAPS LOCK in drukt ga je wandelen.
Nee, waar ik het over heb is dat het af en toe verwisseld is als je een deur doorgaat. Dan loop je (zonder ook maar caps te gebruiken) ineens. Moet je shift indrukken om te rennen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
EnigmaNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
[...]

Nee, het is soms zo dat het veranderd. Dan is, zelfs als Caps Lock uit staan, default lopen en met Caps Lock ga je dan rennen.
Best lastig als je in windowed mode speelt met een chat op de achterground, zit je de hele tijd in Caps te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
kunnen we niet beter een chatbox maken? of irc channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
XyritZz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:47:
[...]

Toevallig vandaag ook al een vraag over gesteld :P. Is levelled, maar ik weet niet vanaf welk level je de sterkste variant krijgt.
Trouwens:
spoiler:
You will need 70 pickpocket with the steal equipped items perk.

When you become a dark brother, pickpocket astrid. You will be able to take the blade of woe. Later on, you end up having to kill her for a quest. When you do this, you will get another blade of woe.

Dual life steal + Dagger Attack Speed = OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adib schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:56:
Hmm das ook wat maar dan gaat het allemaal door elkaar lopen wat ook lastig lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Adib schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:56:
irc://irc.tweakers.net/skyrim

? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:00:
[...]

Hmm das ook wat maar dan gaat het allemaal door elkaar lopen wat ook lastig lezen is.
tja, je moet iets opgeven voor inplaats van het forum "spammen". we hadden in 3 dagen nadat skyrim uit was iets van deel 4/5
EDIT: we hebben nu dus een chatbox:http://irc.tweakers.net/skyrim

[ Voor 9% gewijzigd door Adib op 18-11-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Adib schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:01:
[...]

tja, je moet iets opgeven voor inplaats van het forum "spammen". we hadden in 3 dagen nadat skyrim uit was iets van deel 4/5
Ja, maar bij andere topics zie ik ze tot pagina 400 gaan en in hetzelfde topic doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Adib schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:01:
[...]

EDIT: we hebben nu dus een chatbox:http://irc.tweakers.net/skyrim
Dat is altijd hoor

Kijk naar het gta IV topic. daar zaten ze al aan deel 8 vooraleer het spel uitwas denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik vindt die schatkaarten die je van tijd tot tijd vindt echt geniaal! Halve schetsen/tekeningen van een bepaald stukje omgeving, soms met een brug of gebouw. En dan een rood stippellijntje met een X. Mag je zelf de schat zoeken! Super! Voel me net een piraat. Heb al een super gaaf gold-look Dwarven Armor gevonden! Vet spel...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tarkin schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is altijd hoor

Kijk naar het gta IV topic. daar zaten ze al aan deel 8 vooraleer het spel uitwas denk ik
/me Wijst naar het Diablo III topic :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
weet iemand waar ik dichtbij een stad ebony ores en deadra hearts kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:41:
Ik heb die esbern fix net gedownload. De quest is echt onhaalbaar zo. Na 1 keer het foute antwoord geven (en je kan niet weten welk antwoord goed is, omdat hij niet praat) wilt hij de deur niet meer open doen...
(Ook met het goede antwoord -iets met 30 blabla frost' ofzo gaat de deur niet open.)

Zelf heb ik dit opgelost dmv ~ TCL (no clip) zelf deur activeren en toen kon ik ineens wel praten.
Geloof me dit is niet de enige bug die je tegen zal komen met Esbern.

Ja kan ook op UESP.net de quest opzoeken en via 'SetStageMSxxStart x' de quest in een verder stadium zetten. Je zat dit commando met een beetje pech zeker 2 keer nodig hebben bij de Esbern quests.

Wel vreemd dat deze bugs eigenlijk alleen op PC voorkomen? Ik heb nog geen enkele Console speler over deze bugs gehoord.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Pfff Skyrim is overigens niet goed voor mijn werk, gisteren 1 uur op bed, dus maar 6 uurtjes slaap, eergister 13:30 op bed dus maar 5,5 uurtjes slaap... kzit nu brak te zijn en de hele tijd hier te lurken of in de wiki's te lezen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrParanoid schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:59:
[...]

Trouwens:

When you become a dark brother, pickpocket astrid. You will be able to take the blade of woe. Later on, you end up having to kill her for a quest. When you do this, you will get another blade of woe.

Let me guess, dat kan alleen als je in dat hutje zit met 3 potentiële slachtoffers? Omdat je daarna Member van DB bent en niet meer van elkaar mag stelen? Of kan het ook later nog, want dan maak ik nog een kans :P.

Blade of Woe + Mehrunes Razor lijkt me trouwens ook niet verkeerd, lifeleech + kans op instant kill is lekker.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
OxTox schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:31:
Illusion is best "overpowered" als je je enemy kan Fearen, is gewoon free kill zonder moeite, behalve er achteraan rennen dan. Komen er twee sabercats aan, Fear en nog een Fear, kill er een binnen 30 seconden fear de andere nog een keer en die kill je erna!

Illusion is tevens ook makkelijk te levelen door Courage op een guard ofzo te spammen.
Muffle is nog simpeler om te levelen (en trouwens ook redelijk handig), je kan het overal casten en krijgt in het begin 1 level erbij per keer dat je het cast. Best slecht gedaan eigenlijk, de meeste andere schools laten zoiets niet toe.

[ Voor 7% gewijzigd door RaCio op 18-11-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
RaCio schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:19:
[...]

Muffle is nog simpeler om te levelen (en trouwens ook redelijk handig), je kan het overal casten en krijgt in het begin 1 level erbij per keer dat je het cast. Best slecht gedaan eigenlijk, de meeste andere schools laten zoiets niet toe.
Kon bij Oblivion ook met 'Open easy lock'. Zelfs als een deur al open was bleef je XP krijgen voor het casten. Misschien kan dat nu ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Chaoss schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:13:
Pfff Skyrim is overigens niet goed voor mijn werk, gisteren 1 uur op bed, dus maar 6 uurtjes slaap, eergister 13:30 op bed dus maar 5,5 uurtjes slaap... kzit nu brak te zijn en de hele tijd hier te lurken of in de wiki's te lezen :P
Lol... hier nog 1

Cappuccino en forum _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:52:
Ik mis vooral gewoon goede spells.. Na 30 uur loop ik nog steeds praktisch dezelfde vuurballen te gooien. Iets meer variatie in destruction had wel gemogen..

Wie weet trouwens waar je goede destro spells kunt kopen? Waar ik tot nu toe ben geweest verkopen ze niet meer dan adept ofzo.
De College is de beste plek.
De spells die je kan krijgen zijn wel afhankelijk van je skill-level geloof ik.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wie heeft er trouwens al veel ervaring met het vamepier spelen? en hoe bevalt het tot nu toe.
Ik ben bang als ik die stap zet dat de game juist minder leuk word omdat je nogal belemmerd word, zeker als je stage 4 word( zo heet dat toch?)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
pino85 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:26:
Wie heeft er trouwens al veel ervaring met het vamepier spelen? en hoe bevalt het tot nu toe.
Ik ben bang als ik die stap zet dat de game juist minder leuk word omdat je nogal belemmerd word, zeker als je stage 4 word( zo heet dat toch?)
Het is niet veel anders dan in Oblivion, afgezien van het feit dat je niet meer dood gaat door de zon.

Je moet gewoon regelmatig voeden en dat is wel een groot nadeel.

Als het niet bevalt kun je ook gewoon weer genezen worden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
DrParanoid schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:59:
[...]

Trouwens:

spoiler:

Yo, bedankt voor de dikke spoiler :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ Enigma,

Ah ik dacht je zit er aan vast, nou dan kan ik de gok wel eens wagen maar dat elke dag voeden is inderdaad wel vervelend, en stel je doet dat voeden gewoon niet dan word je uiteindelijk 1 of ander monster en dan word de game spelen moeilijk toch :P

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
XtrmEend schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:28:
[...]

Lol, er staat niet voor niets een spoiler tag omheen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
[...]

jou keuze om de spoiler te lezen, en je moet niet zeuren als er iets gespoild word. vooral in een thread dat puur over skyrim gaat, als je niets gespoild wil hebben moet je ook niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
pino85 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:30:
Ah ik dacht je zit er aan vast, nou dan kan ik de gok wel eens wagen maar dat elke dag voeden is inderdaad wel vervelend, en stel je doet dat voeden gewoon niet dan word je uiteindelijk 1 of ander monster en dan word de game spelen moeilijk toch :P
Vanaf Stage 4 valt iedereen je aan, dus ja dat is best lastig :)

Misschien handig om dit even door te lezen: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Vampirism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
[...]

Gespoilerd :P helemaal vergeten omdat ik hier niets met spoiler tags lees ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Jongens, ajb niet weer een spoiler-rage-discussie. Welke kant je ook van de discussie bent.
Pagina: 1 ... 15 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.