Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die conjur skill dat je 2 helpers kan oproepen zit ook op skill 80 (dacht ik) da's erg hoog :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Er zijn een aantal redenen waarom ik niet voor conjuration ben gegaan: Ten eerste de matige AI van companions / summons, en daarnaast kun je niet veel wezens tegelijk oproepen zoals aangegeven. Ik deel de pwnage ook liever zelf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

geert1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:12:
Er zijn een aantal redenen waarom ik niet voor conjuration ben gegaan: Ten eerste de matige AI van companions / summons, en daarnaast kun je niet veel wezens tegelijk oproepen zoals aangegeven. Ik deel de pwnage ook liever zelf uit :)
Ik ben toch gaan conjuren omdat ze zo overkill helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

ik ga ook voor conjurer omdat je dan een deftig meatshield hebt. Dan kun je zonder te veel problemen in je magekloffie rond huppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik moet trouwens weer wat terug komen op mijn distruction gezeik. Ik heb nu namelijk de spell "fireball". Dikke explosie alles meteen ~50% dood (de wat sterkere tegenstanders). Gaat nu weer lekker, skilllevel zit op ~58 dus nog 2 puntjes voor mijn 50% flames damage bonus <3

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:08:
[...]

Er is een Zombie staf in het spel waarmee je lijken tot leven kan roepen voor een x aantal seconden. Deze gaan dan voor je vechten. Erg handig :)
Die heet toch Skull of Corruption? Grappige is dat die in Oblivion nogal anders was :).

Oblivion:
Lijk tot leven roepen: Staff of Wyrms.
Kopie van NPC maken: Skull of Corruption.

Het kopieren van NPC's inclusief gear leverde te veel bugs op, dus is er om die reden uit gehaald vermoed ik :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:07:
idd. je kan er 2 conjuren, maar ik zou het ook wel wijzer vinden als je gewoon 10 zombies zou kunnen raisen (en die mogen relatief zwak zijn, ze zijn toch puur als meatshield bedoeld)
er is een shrine die je 1x per dag een spel geeft om alles om je heen te raisen en die volgen je dan best lang, vooral handig tegen dragon priests als je eerst van afstand de draugrs er omheen sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
als ik the DarkBrotherhood wil joinen, moet ik wel eerst thivesGuild joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

xamirz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:19:
als ik the DarkBrotherhood wil joinen, moet ik wel eerst thivesGuild joinen?
Sterker nog dit zijn niet eens vriendjes van elkaar,
spoiler:
het kan wel trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
MrVegeta schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:15:
Ik moet trouwens weer wat terug komen op mijn distruction gezeik. Ik heb nu namelijk de spell "fireball". Dikke explosie alles meteen ~50% dood (de wat sterkere tegenstanders). Gaat nu weer lekker, skilllevel zit op ~58 dus nog 2 puntjes voor mijn 50% flames damage bonus <3
Heb je dat spellbook gekocht of gevonden? In het laatste geval, dan waar? :)

Er valt in dit spel wel erg veel geld uit te geven trouwens! Als ik alle spells, uitrusting en training wil hebben + een eigen onderkomen, dan moet er nogal wat gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb mijn spel een beetje verziekt heb ik het gevoel. Ben nu lvl 33 met 100 smithing/80 enchanting. Dus heb dragon armor gemaakt en een lading items met enchanting bewerkt dat het mana verbruik van mijn destruction spells -24% is. Laat ik nou 4 van zulke items hebben... Dus mijn sterkste desctruction spell op dit moment kost 4 magic... Laat staan als ik straks 100 enchanting heb en er nog een 2de effect bij kan doen _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geert1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:22:
[...]

Er valt in dit spel wel erg veel geld uit te geven trouwens! Als ik alle spells, uitrusting en training wil hebben + een eigen onderkomen, dan moet er nogal wat gebeuren!
Ik mocht een huisje kopen in (naam vergeten, iig die stad op die stenen brug), voor 25000... :D ik heb al moeite 1000 te sparen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Eagle schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:23:
Heb mijn spel een beetje verziekt heb ik het gevoel. Ben nu lvl 33 met 100 smithing/80 enchanting. Dus heb dragon armor gemaakt en een lading items met enchanting bewerkt dat het mana verbruik van mijn destruction spells -24% is. Laat ik nou 4 van zulke items hebben... Dus mijn sterkste desctruction spell op dit moment kost 4 magic... Laat staan als ik straks 100 enchating heb en er nog een 2de effect bij kan doen _/-\o_.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:10
geert1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:22:
[...]

Ik heb deze spel gekocht van de mage in het gebouw bij de jarl van whiterun.
Die waar je naartoe moet om over de draken te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Nog een interessant weetje trouwens, save games voor de pc en de xbox zijn uitwisselbaar. Je kan dus je save game modden op de pc (perks toevoegen/veranderen) en dan kan je het op je xbox weer spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:24:
[...]

Ik mocht een huisje kopen in (naam vergeten, iig die stad op die stenen brug), voor 25000... :D ik heb al moeite 1000 te sparen. :D
In Oblivion had ik op een gegeven moment in mijn eerste game ruim 300.000 goudstukken verzameld. Ik vond het juist moeilijk geld uit te geven! Nu had daar elke merchant ook onbeperkt goud; alleen een maximum wat ze voor één item wilde betalen. Ik lvlde veel op strength en kon dus ongelofelijk veel meesjouwen na een dungeon crawl (en zo niet, dan was er Feather). Nu wel jammer dat bepakking een max heeft van 300; kan dat nog hoger met een perk ofzo?

In het echte leven kan ik absoluut niet sparen, maar in de game-wereld ben ik vrekkige, lootloving, bartering bandit.

[ Voor 22% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 18-11-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:24:
[...]

Er is in Whiterun een woning voor 5000 te krijgen geloof ik, maar dat heb ik er op dit moment nog niet voor over. Het grote voordeel van een huisje is dat je een opslagplaats krijgt voor spullen. Ik heb echter eerder behoefte aan meer inventory-space dan aan een externe opslagplaats. Als ik toch al naar een dorp moet om mijn spullen te dumpen, kan ik ze meestal ook wel verkopen of verwerken in mijn alchemy, enchanting en smithing.

[ Voor 10% gewijzigd door geert1 op 18-11-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:25:
[...]

In Oblivion had ik op een gegeven moment in mijn eerste game ruim 300.000 goudstukken verzameld. Ik vond het juist moeilijk geld uit te geven! In het echte leven kan ik absoluut niet sparen, maar in de game-wereld ben ik vrekkige, lootloving, bartering bandit.
In het echte leven mag je mensen niet met een vuurbal neermaaien en de portemonnee stelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een goed spel!
Kon niet kiezen tussen Dunmer, Altmer of Breton race. Dat heeft een uur geduurt met inlezen van de verschillende opties. xD
Maar Breton heeft een magicka resist die ik niet kon laten voor wat het is.
Ondertussen een aardig loopje gemaakt naar Winderhold voor Mage te "studeren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Gebruik niemand die koetsritten dan? Ik ben gewoon voor 50 gold naar Winterhold toegebracht vanuit Whiterun. Je kunt vanuit daar ook naar andere plaatsen. Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geert1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:28:
Gebruik niemand die koetsritten dan? Ik ben gewoon voor 50 gold naar Winterhold toegebracht vanuit Whiterun. Je kunt vanuit daar ook naar andere plaatsen. Aanrader :)
Je mist dan wel heel veel actie. Ik loop soms 3 uur door de game tussen plekken. :) De wereld is het loopje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik het erg veel, alle steden ga ik op die manier naartoe en dan heb je meteen een mooi aantal fast travel points om te gebruiken voor je missies :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever

Vanaf Whiterun Stables inderdaad overal naartoe (alleen de hoofdsteden dan) voor de eerste keer en daarna fast travel :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:29:
[...]

Je mist dan wel heel veel actie. Ik loop soms 3 uur door de game tussen plekken. :) De wereld is het loopje waard.
Vaak vind het het loopje vanaf de hoofdstad naar de dungeon waar je moet zijn, ook al wel de moeite waard. En vooral in het begin ben ik vooral geinteresseerd in de quests en pas wat later ga ik voor hardcore exploration...

[ Voor 29% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 18-11-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

[...].... Nu wel jammer dat bepakking een max heeft van 300; kan dat nog hoger met een perk ofzo?
stamina geeft toch extra? +5 bij het kiezen voor stamina als je leveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 13:59
D-rez schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:31:
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
[...]

Aaaahhh, daar heb ik nog nooit op geleveld. Vandaar... Wordt de keuze nog moeilijker.. :'( Thanks :D

[ Voor 6% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 18-11-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geert1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:27:
[...]

Er is in Whiterun een woning voor 5000 te krijgen geloof ik, maar dat heb ik er op dit moment nog niet voor over. Het grote voordeel van een huisje is dat je een opslagplaats krijgt voor spullen. Ik heb echter eerder behoefte aan meer inventory-space dan aan een externe opslagplaats. Als ik toch al naar een dorp moet om mijn spullen te dumpen, kan ik ze meestal ook wel verkopen of verwerken in mijn alchemy, enchanting en smithing.
Ik dump mijn dragonbones en scales daar, net zoals crafting items en items die ik later wil upgraden (mis magical smithing perk nog) of nog niet over uit ben of ik ze wil gaan omsmelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Ja, en bij pickpocketing kan je een perk kiezen met +100. Daarnaast is er een shrine die +100 geeft en je armor gewichtsloos maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:33
[...]

In Oblivion had ik op een gegeven moment in mijn eerste game ruim 300.000 goudstukken verzameld.
Hoe krijg je het voor elkaar, het hoogste wat ik tot nu toe heb behaald in 1.500 (ben ondertussen level 23). Heb wel een pick pocket skill van 90, lekker handig bij traners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Black Eagle schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:32:
[...]

Ja, en bij pickpocketing kan je een perk kiezen met +100. Daarnaast is er een shrine die +100 geeft en je armor gewichtsloos maakt.
Wat? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjit, dat was een behoorlijk loopje. Maarja wist ik niet. Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
In het noordwesten, shrine of the steed.
Overigens maakt het je armor niet gewichtloos, maar het belemmert je niet tijdens het rennen. Die +100 is wel handig, trouwens :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Tot nu toe niet veel moeite gehad om geld te verdienen/sparen. Ben level 5 en heb een paard + 1250G. Gewoon over een veld rennen en alle aardappelen/prei/etc. op pikken en aan de boeren verkopen. gaat behoorlijk rap dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb nu ook 45000 gold en veel items die ik zou kunnen verkopen om nog meer te krijgen. Op hogere levels krijg je veel goede loot en is het vooral een kwestie van wat wel en niet mee te nemen en waar merchants genoeg geld hebben om het te kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
anandus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:34:
[...]
spoiler:
In het noordwesten, shrine of the steed.
Overigens maakt het je armor niet gewichtloos, maar het belemmert je niet tijdens het rennen. Die +100 is wel handig, trouwens :)
Cool, ga ik eens proberen te vinden. Ik vind het loot & sell gedeelte van TES altijd bijna net zo leuk als questing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:34:
Tot nu toe niet veel moeite gehad om geld te verdienen/sparen. Ben level 5 en heb een paard + 1250G. Gewoon over een veld rennen en alle aardappelen/prei/etc. op pikken en aan de boeren verkopen. gaat behoorlijk rap dan.
Als je smithing gaat doen, je huis upgraden e.d. dan is 1250 niets.

Mijn eerste huisje koste 5000 + 2000-3000g aan upgrade items

Vervolgens bedacht ik me: Leuk smithing! Heb al 25000 aan ores gekocht denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor voordelen bied het om een huisje te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

spul dumpen die je wilt bewaren en beter rusten dan in een "wild" bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:39:
Heb je een plek om je spullen op te slaan en je leukste wapens en armor te stallen, je boekencollectie te showen, etc :)
Plus dat je een thuisbasisje hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 18-11-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het vnl storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Ben inmiddels bezig mijn karakter om te toveren van destruction/conjuration mage naar archer/crafter. Eerst een tijdje perks opgespaard en archery geleveled en geupgrade. Gisteren maar een deel van mijn armor vervangen met mooie geupgrade items en een leuke boog geregeld. Zit nu met archery/smithing/enchanting op hetzelfde niveau als met destruction/conjuration. Dus ik val in gevechten nog regelmatig terug op die combinatie, magie is toch iets beter in close combat dan boogschieten.

Weet iemand overigens een merchant die standaard veel gold heeft en veel dingen koopt. Ik heb best veel dragon bones/scales die ik lang niet allemaal wil bewaren (zeker gezien ik nu redelijk vaak een draak tegenkom), maar de general goods merchant in Whiterun heeft niet zoveel geld op voorraad, dus ik kan per restock-ronde telkens maar een kleine hoeveelheid verkopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Dus je heb dan een opslag plaats. En je huis upgrade is net als in Morrowind dat het groter word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

spoiler:
Een bed, plek waar je follower naartoe gaat, een gratis maaltijd indien je getrouwd bent, de kans om wat extra gold te krijgen als je echtgenoot een beroep heeft en een plek om spullen op te bergen / uit te stallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:41:
Oke. Dus je heb dan een opslag plaats. En je huis upgrade is net als in Morrowind dat het groter word?
Dat je meubels krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:41:
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Sleeping

wist ik nog niet over slapen (in je eigen huis)

o.a. Real vs game time ratio is 3 minutes = 1 hour, so rested bonus lasts 24 minutes

[ Voor 14% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 18-11-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik wil dat ze eens opschieten met die Construction Set. Ik wil een huis bouwen :/

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:42:
[...]

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Sleeping

wist ik nog niet over slapen (in je eigen huis)

o.a. Real vs game time ratio is 3 minutes = 1 hour, so rested bonus lasts 24 minutes
Is dat aan te passen? Ik zou graag willen dat het langer dag zou zijn... Vaak ben ik wat items aan het verkopen en aan het neuzelen en dan gaan die shops weer dicht voor ik alles gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:47:
Ik wil dat ze eens opschieten met die Construction Set. Ik wil een huis bouwen :/
Ik eerder een eigen kasteeltje :P Of... of... als je een jarl vermoord, ben je dan de jarl? Ik wil jarl zijn. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in de console
code:
1
set timescale to X
typt, dan kan je de tijd veranderen.
X is het aantal minuten dat verstrijkt per echte minuten. Standaard staat dit op 20 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer hoor, had eerst een Argonian aangemaakt die zich veel met magic bezighield, op een gegeven moment vampier geworden en toch zoiets gehad om een nieuwe aan te maken (en wat meer roleplaying te doen). Nu dan dus ook, een wat oudere man (Imperial) die eigenlijk in Cyrodiil (van Oblivion dus) in een boerderij zat te werken en eigenlijk altijd gewoon voor zichzelf werkte, dus crops zelf groeien .. of soms wat jagen op konijntjes en hier en daar smithing om tools te maken. Een sterke gast dus wel, maar niet echt ervaring met vechten. Maar dan komt opeens die hele Daedra en zo'n oblivion gate op zn woonplaats, en moet ie vluchten ... dus vlucht hij naar het noorden naar Skyrim en moet hier eigenlijk verder een leven opbouwen. En hoe ik dus nu verder speel is dat hij eigenlijk het vechten ontdekt en zo hierin verbeterd. Maar ook vooral lekker tussendoor werken en smithing!

Gebruik dus zoiezo geen fasttravel, absoluut geen magic (hij had het nooit gebruikt en om het te gaan leren als wat oudere gast, nee niet echt) en stealth is hij dus ook niet. Tot nu toe gaat het erg goed, en heb echt toch een tijdje in dat eerste dorpje gebleven om te kijken of er werk te doen was.. maar uiteindelijk maar verder gegaan om te gaan vechten (hij joined waarschijnlijk de stormcloaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
lol kan je een vampier worden in skyrim? en zo ja. kan je dan ook echt niet overdag rondlopen>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:51:
Stoer hoor, had eerst een Argonian aangemaakt die zich veel met magic bezighield, op een gegeven moment vampier geworden en toch zoiets gehad om een nieuwe aan te maken (en wat meer roleplaying te doen). Nu dan dus ook, een wat oudere man (Imperial) die eigenlijk in Cyrodiil (van Oblivion dus) in een boerderij zat te werken en eigenlijk altijd gewoon voor zichzelf werkte, dus crops zelf groeien .. of soms wat jagen op konijntjes en hier en daar smithing om tools te maken. Een sterke gast dus wel, maar niet echt ervaring met vechten. Maar dan komt opeens die hele Daedra en zo'n oblivion gate op zn woonplaats, en moet ie vluchten ... dus vlucht hij naar het noorden naar Skyrim en moet hier eigenlijk verder een leven opbouwen. En hoe ik dus nu verder speel is dat hij eigenlijk het vechten ontdekt en zo hierin verbeterd. Maar ook vooral lekker tussendoor werken en smithing!

Gebruik dus zoiezo geen fasttravel, absoluut geen magic (hij had het nooit gebruikt en om het te gaan leren als wat oudere gast, nee niet echt) en stealth is hij dus ook niet. Tot nu toe gaat het erg goed, en heb echt toch een tijdje in dat eerste dorpje gebleven om te kijken of er werk te doen was.. maar uiteindelijk maar verder gegaan om te gaan vechten (hij joined waarschijnlijk de stormcloaks).
Je weet dat Skyrim 200 jaar na Oblivion afspeelt hè? Imperials worden niet zo oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:47:
[...]

Is dat aan te passen? Ik zou graag willen dat het langer dag zou zijn... Vaak ben ik wat items aan het verkopen en aan het neuzelen en dan gaan die shops weer dicht voor ik alles gedaan heb.
In de console:
code:
1
set timescale to X

met X de schaal-factor. Standaard is 16. Met 1 krijg je dus realtime (1 minuut IRL = 1 minuut ingame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, een volwassen Imperial tijdens de Oblivion Crisis, die 200 jaar later nog eens gaat leren vechten in Skyrim ;). Dat wordt weerwolven meppen met een zilveren looprekje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

Wel tof dat je helemaal in het spel duikt! Mij lukt dat niet goed in single player games, wel genieten etc, maar niet ingezogen worden en strict geen magie en fast travel systeem gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flghter1982 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:55:
lol kan je een vampier worden in skyrim? en zo ja. kan je dan ook echt niet overdag rondlopen>?
Je kan wel overdag rondlopen, maar je health regenerate niet meer en je krijgt een penalty op je health dus bijv. -50hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
XyritZz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:57:
[...]

Je kan wel overdag rondlopen, maar je health regenerate niet meer en je krijgt een penalty op je health dus bijv. -50hp.
en mensen kijken negatiever tegen je aan. Ik ben nu zelf bij wat vampieren, maar ik wil geen vampier worden. Liever een weerwolf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

XyritZz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:56:
[...]

Cool, een volwassen Imperial tijdens de Oblivion Crisis, die 200 jaar later nog eens gaat leren vechten in Skyrim ;). Dat wordt weerwolven meppen met een zilveren looprekje :P
ROFLMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssander
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Wat is de beste (en leukste) manier om je bezig te houden met smithing? Hunten jullie naar dierenhuiden voor leer en minen jullie voor ijzer? Of kopen jullie de basiselementen in een shop en gaan jullie daar mee aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssander schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:00:
Wat is de beste (en leukste) manier om je bezig te houden met smithing? Hunten jullie naar dierenhuiden voor leer en minen jullie voor ijzer? Of kopen jullie de basiselementen in een shop en gaan jullie daar mee aan de slag?
Hunten en mining levert voor mij niet genoeg op, tenzij je dedicated ermee bezig bent... Maar ik pak alles wat ik tegen kom onderweg naar een missie. Dus ik koop er in shops nog ore bij. (de ingots is te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik travelde tussen 3 steden om iron ingots te verzamelen (vooral whiterun is handig omdat daar 2 blacksmith shops zijn), zelf wel straps gemaakt van leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Makkelijkste is kopen, leukste is gewoon mijnen en beesten schieten voor je mats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ben nu al zo'n uur of 1 1/2 bezig te proberen een of andere deathlord in een cave neer te krijgen... Lydia bij me... Wordt continue geone-shot... zelfde voor Lydia, die ligt na 1 hit ook al plat.. zelf op gemakkelijkste moeilijkheidsgraad lukt het me niet. Op range pakt die gast continue zijn boog en 1-hit.. en dichtbij hetzelfde verhaal.. Zuch wou dat de AI van companions een beetje intelligenter was of dat het mogelijk was een beetje fatsoenlijke commands te geven. Misschien later nog maar eens teruggaan daar. lvl14 trouwens. Mage met destruction/restoration spec.

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 18-11-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
XyritZz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:57:
[...]

Als je een lvl 4 vampier bent dan valt iedereen je aan overdag als ze je zien. Ik zou dus nooit een vampier worden. Je kan een lager level worden door bloed te drinken.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_J
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 15:14

K_J

Ben nu al level 27 haha, gaat vlot als je een Orc warrior bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Beste.. wat is nou de beste...

Voor de beste spel ervaring uiteraard zelf jagen + minen.

Voor het beste/snelste levelen kopen & craften

leukste? dat kan iemand anders jou niet vertellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb gisteren mijn eerste CTD gehad. Dit gebeurde toen ik op F5 drukte :X
Gelukkig was mijn savegame niet corrupt!

Ik heb twee vreemde bugs trouwens:

- Soms wanneer ik een conversatie optie selecteer, wordt de conversatie beëindigd. Ook bij het handelen gebeurt dit, dan moet ik de shopkeeper opnieuw aanspreken.

- Een bug uit Oblivion duikt ook op. Op de local map worden gebieden die ik reeds explored heb weer zwart. Wel irritant.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
5 kenmerken van een Skyrimspeler:

http://www.cracked.com/bl...-forces-you-to-deal-with/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Laatst online: 04-02 09:42
Effecten van Vampier en Weerwolf zijn.

Vampier heeft veel resistance tegen disease/frost weakness tegen vuur. Heeft 3 stages, als je voed blijft het minimaal, als je niet voed wordt het steeds erger, gaat je weakness tegen frost + minpunten in de zon omhoog. Je gaat niet dood in de zon zoals in Oblivion maar je bent VEEL zwakker.

NPC's geven wel is comments dat je er wit uitziet etc. Volgensmij is iedereen hostile in derde fase totdat je weer voed op slapende mensen.

Weerwolf enigste buiten de weerwolf vorm, mensen zeggen wel is: Ugh, you smell like wet dog. Tijdens je transformatie wordt je sterker maar je kan niet meer je menu's in, praten en looten. Wolven zijn friendly, de rest niet. Als iemand je ziet transformeren krijg je een 1000 bounty, zo niet dan heb je als weerwolf vrij spel, niemand weet dat "jij" het bent zolang ze jou transformaties niet zien dus je kan towns killen als weerwolf en vervolgens weg rennen en na terug transformatie terug komen zonder dat ze weten dat jij het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
OxTox schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:08:

Vampier heeft veel resistance tegen disease/frost weakness tegen vuur. Heeft 3 stages, als je voed blijft het minimaal, als je niet voed wordt het steeds erger, gaat je weakness tegen frost + minpunten in de zon omhoog. Je gaat niet dood in de zon zoals in Oblivion maar je bent VEEL zwakker.

NPC's geven wel is comments dat je er wit uitziet etc. Volgensmij is iedereen hostile in derde fase totdat je weer voed op slapende mensen.

Weerwolf enigste buiten de weerwolf vorm, mensen zeggen wel is: Ugh, you smell like wet dog. Tijdens je transformatie wordt je sterker maar je kan niet meer je menu's in, praten en looten. Wolven zijn friendly, de rest niet. Als iemand je ziet transformeren krijg je een 1000 bounty, zo niet dan heb je als weerwolf vrij spel, niemand weet dat "jij" het bent zolang ze jou transformaties niet zien dus je kan towns killen als weerwolf en vervolgens weg rennen en na terug transformatie terug komen zonder dat ze weten dat jij het was.
Klopt niet helemaal, kijk hier maar: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Vampirism

Vampirism heeft 4 stages en je hebt een weakness voor fire en niet frost :)

Als weerwolf heb je ook nog het nadeel dat je niet "rested" of "well rested" kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:41:
[...]

spoiler:
Een bed, plek waar je follower naartoe gaat, een gratis maaltijd indien je getrouwd bent, de kans om wat extra gold te krijgen als je echtgenoot een beroep heeft en een plek om spullen op te bergen / uit te stallen
Kijk dat is nog eens iets om voor te sparen, en dan een vrouw met een beroep, en geld stroomt rustig binnen.
Followers heen sturen is ook wel makkelijk. Ik ga eens op jacht naar een huis als ze die hebben in Winterhold. Nog mage tips over snel levelen of dikke spells?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Het irritantste met weerwolf zijn is dus je health. Ik heb een behoorlijk tanky mannetje, en ik zet af en toe de transformatie aan. Maar zodra je getransformeerd bent, moet je een kill maken om enigszins health bij te krijgen.
Leuk, als je tegenover een draak komt te staan, of een dungeon ingaat waar behoorlijk zware mobs inzitten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Ik had een Orc met Beast Blood, en als ik dan de orc z'n passive aan gooide dat ie double damage doet en minder krijgt en werewolf erbij, draken waren dood in 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
kKaltUu schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:19:
Het irritantste met weerwolf zijn is dus je health. Ik heb een behoorlijk tanky mannetje, en ik zet af en toe de transformatie aan. Maar zodra je getransformeerd bent, moet je een kill maken om enigszins health bij te krijgen.
Leuk, als je tegenover een draak komt te staan, of een dungeon ingaat waar behoorlijk zware mobs inzitten.
Tja beast form maakt je heel sterk maar heeft als nadeel dat je health niet regenerate. Hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat het anders echt overpowered wordt, beast form is niet altijd dé oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:21:
[...]

Tja beast form maakt je heel sterk maar heeft als nadeel dat je health niet regenerate. Hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat het anders echt overpowered wordt, beast form is niet altijd dé oplossing!
Early game is het wel heel vaak dé oplossing, je roar maakt iedereen onder lvl 25 bang waardoor ze hun aanvallen zullen staken. Later in het spel wordt dat minder effectief aangezien je enemies boven lvl 25 zullen komen en niet meer zullen stoppen met hun aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
XyritZz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:28:
[...]

Early game is het wel heel vaak dé oplossing, je roar maakt iedereen onder lvl 25 bang waardoor ze hun aanvallen zullen staken. Later in het spel wordt dat minder effectief aangezien je enemies boven lvl 25 zullen komen en niet meer zullen stoppen met hun aanval.
Klopt, ik heb er op laag level ook erg veel gebruik van gemaakt, ik shapeshift nu eigenlijk nooit meer. Af en toe als ik zin heb om een dorpje te terroriseren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Illusion is best "overpowered" als je je enemy kan Fearen, is gewoon free kill zonder moeite, behalve er achteraan rennen dan. Komen er twee sabercats aan, Fear en nog een Fear, kill er een binnen 30 seconden fear de andere nog een keer en die kill je erna!

Illusion is tevens ook makkelijk te levelen door Courage op een guard ofzo te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bij de weg, waarschijnlijk al eerder gevraagd maar goed.. Is er een manier om je companion te equipen, te kiezen wat hij/zij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Darth Malak schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:31:
Bij de weg, waarschijnlijk al eerder gevraagd maar goed.. Is er een manier om je companion te equipen, te kiezen wat hij/zij gebruikt?
Ja en nee, je kunt met je follower praten en de optie kiezen om met hem/haar te traden. Je kunt er dan items inzetten en dan pakt je follower de sterkste wapens/apparel dat je erin zet.

Je kunt niet direct zeggen wat ze MOETEN gebruiken, sommige kiezen liever pijl en boog dan een zwaard en als je ze allebei geeft pakken ze altijd liever de boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
Gear in ze dumpen door ze aan te spreken en te traden, en gear die je niet wilt dat ze dragen weg halen volgens mij./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Ja als je betere armor of wapen hebt. Gesprek met hem/haar aangaan en dan de optie nemen dat je wilt dat ze wat moet dragen of jij iets van haar moet hebben. Dan wapen armor van je companion unequipen en het wapen dat je aan haar wilt geven aan haar geven met r op de pc. Staat wel linkonderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ermee praten en dan ''I wish to trade some things with you'' of iets in die trend selecteren. Je companion equipped alleen dingen die beter dan haar huidige zijn en ze begint al met een redelijk goede Iron Armor. En als je wilt dat je companion geen 2h maar 1h en shield gebruikt moet je ook geen 2h geven aan je companion. Ze pakken gewoon degene met de beste stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Haha nou snel genoeg antwoord lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zou eigenlijk ook meer moeten zoals in veel ander games, dat je dat dus zelf aan kan wijzen, ipv dit "beste stats" systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
OxTox schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:08:

Volgens mij, al weet ik niet waar, is mijn character ook vampier. Krijg regelmatig een melding van NPC's dat ik er ziek uit zie, maar dat is me eigenlijk pas in één stadje opgevallen. Die stad waar dat huis afgebrand is door die vader en waar je de geest ziet van dat kleine meisje. Is 't zo dat die Jarl dit altijd zegt of ben ik ineens vampier geworden zonder er met één in aanraking te zijn geweest? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
JanW schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:37:
[...]

Volgens mij, al weet ik niet waar, is mijn character ook vampier. Krijg regelmatig een melding van NPC's dat ik er ziek uit zie, maar dat is me eigenlijk pas in één stadje opgevallen. Die stad waar dat huis afgebrand is door die vader en waar je de geest ziet van dat kleine meisje. Is 't zo dat die Jarl dit altijd zegt of ben ik ineens vampier geworden zonder er met één in aanraking te zijn geweest? :X
Je kan ook een gewone disease hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
JanW schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:37:
[...]

Als je nooit slaapt krijg je die opmerking ook. Als je altijd rested of well rested bent zeggen ze niet dat je er slecht uit ziet.

Als je vampier bent weet je dat wel :), je ogen zijn ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

D-rez schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:35:
zou eigenlijk ook meer moeten zoals in veel ander games, dat je dat dus zelf aan kan wijzen, ipv dit "beste stats" systeem.
Ja, zeker gezien het "beste stats" systeem niet altijd even goed werkt. Zo had mijn Lydia de keuze tussen 2 necklaces, een met +10 health en een met +50 magica. De +50 magica werd uiteindelijk gebruikt totdat ik dat ding maar van haar afpakte.

Overigens, geef Lydia 2 leuke staves met genoeg charges en je hebt gegarandeerd een coole lichtshow de volgende keer dat je een gevecht begint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Klopt het dat je niet met die carriage kunt reizen als je overencumbered bent? Was gister overencumbered, praatte met die gozer, stap achterin. En er gebeurt niets, ook geen melding ofzo...

En is er een woning die je kunt kopen met daarbij tools voor smithing en enchanting? Heb nu de woning in whiterun met de alchemy table, maar smithing en enchanting zou ook wel leuk zijn om thuis te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk dat mensen je toch anders benaderen als je als Imperial speelt.
What do you want Imperial!?
What are you looking at Imperial..

Toch wel fijn als je je zo welkom voelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thx voor de info.. ja dat praten met ze had ik wel door en traden van items.. Dacht misschien is er nog een manier om echt te bepalen wat ze gebruiken maar dat zou ook weer teveel micromanagement worden. :)

Wel cool ja, had me nog niet zo bekommerd om m'n companion zijn gear.. Er wat beter spul in droppen maakt wel degelijk een groot verschil hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel erg mis is een soort kompas zoals je bij GTA hebt. Dat switchen naar de map elke keer is vrij irritant op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:50:
Wat ik wel erg mis is een soort kompas zoals je bij GTA hebt. Dat switchen naar de map elke keer is vrij irritant op een gegeven moment.
Ken het kompas van GTA niet, maar heb geen enkele moeite met het kompas van Skyrim. Best heel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:50:
Een soort van minimap boven in beeld kan soms inderdaad van pas komen. Vooral in dungeons!
Als je gewoon rond loopt dan voldoet het kompas van skyrim wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wel grappig dat je Lydia een wapen met enchantments kan geven, en zij nooit door haar charges heen is.

Ik bedenk me net: wat gebeurt er als je haar een wapen geeft wat door zijn charges heen is? Werkt ie bij haar dan wel weer? En als je 'm dan terugneemt, zitten er dan weer charges op?

Ik ga dat vanavond eens proberen....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Kaw schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:51:
[...]

Ken het kompas van GTA niet, maar heb geen enkele moeite met het kompas van Skyrim. Best heel nuttig.
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/gtawiki/images/0/0a/Radar-GTASA.png
Zou bij Skyrim niet zo goed werken want alles ligt te ver uit elkaar. In stadjes zou het gemakkelijk zijn om te zien waar een bepaalde shop zit, maar ik heb dat toch wel redelijk snel door; ze zitten dicht bij elkaar, ze hebben uithangborden etc. Ik mis het ook echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Das geen kompas maar een minimap in mijn wereldje. Een minimap zou wel handig kunnen zijn ja. Zeker in steden en in dungeons.
Maar het kale beeld van Skyrim kan ik ook enorm waarderen. Je volledige view in het spel geeft een goede spelbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:53:
Wel grappig dat je Lydia een wapen met enchantments kan geven, en zij nooit door haar charges heen is.

Ik bedenk me net: wat gebeurt er als je haar een wapen geeft wat door zijn charges heen is? Werkt ie bij haar dan wel weer? En als je 'm dan terugneemt, zitten er dan weer charges op?

Ik ga dat vanavond eens proberen....
Over een Follower gesproken. Kan een follower zoals Lydia ook echt dood gaan? Vaak neemt ze wel de knie, maar staat later toch weer op.
Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.