Na 6 jaar heb jij geen wettelijk recht op garantie en daardoor ook geen recht meer op een vervangend model. Hoe jij er dan bijkomt dat je een in nieuwstaat verkerend iPod zou moeten ontvangen ontgaat mij.me_mrtn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:00:
[...]
Het inleveren van je 1G was volledig vrijwillig en het lijkt mij dan ook dat je 6 jaar na introductie van de eerste generatie nog zo'n terugroepactie inlast je niet ingewikkelde procedures wilt gaan zitten met betrekking tot kleuren/versies. Ten eerste was je 1G Nano al niet veel meer waard, ongeacht of je nu €300 (was dat ook echt €300? Ik weet alleen dat de 1G in 4GB $249.- kostte) hebt neergelegd voor je Nano. Dus qua afschrijving kom je er ook nog beter af ook. De gemiddelde gebruiksduur van een MP3-speler is immers niet 6 jaar. Afgezien daarvan, een Nano heeft een nostalgische waarde (net zoals mijn iPod Classic) en een vervangende moet dan ook in nieuwstaat worden geleverd, dat ben ik geheel met je eens.
iPod nano 1g 4gb kostte bij de launch in mijn beleving overigens ook €250.
@Destianto:
Kijk, dat je een refurbished model terug zou krijgen wisten we allemaal. Welke generatie was echter de vraag. Aan de sporen op jouw iPod is dus te zien dat hij open gemaakt is. Ik zou er ook van balen, maar je kan er niets aan doen. Apple had geen verplichtingen tegenover jou. Ik ben nu door jouw berichtgeving echter wel benieuwd in welke staat de ipods zullen zijn die ik ga ontvangen..