Zit geen logica in het verzenden van de ipods. Aanvraag op 14 november en ontvangen op 10 december, maar bij mij staat de status nog op pending.
Heb een witte 2gb opgestuurd.
Heb een witte 2gb opgestuurd.
Verwijderd
Niet zo zeuren man.Chris89 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:54:
Eerlijk?! Nou als je een 1 gb krijg en een 8 terug krijgt dan wel,,,,
Maar als je een 4 inlever en een 8 terug krijg dan niet.... De verhouding klopt gewoon niet....
**Aghja we denken maar zo me ipod 4gb was toch stuk en had hem gevonden dus ben al lang blij dat ik iets terug krijg**
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
November 12, 2011: Service RequestedTourniquet schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:47:
Service aangevraagd: 12 november 2011
9 december 2011: Product ontvangen
9 december 2011: Probleem geïdentificeerd
5 januari 2012: Vervangend product verzonden
Bij mij wordt een 4 GB witte nano vervangen voor een (aan het serienummer te zien) 6th gen nano (zal dus wel de 8 GB lichtgrijze zijn)
Hoe lang duurde het versturen van jou naar Apple? Want op 12 Nov heb je "hulp" gevraagd, maar daarna moest ie ergens opgepikt zijn...rvtk schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:08:
[...]
November 12, 2011: Service Requested
December 12, 2011: Product received
December 12, 2011: Issue identified
December 12, 2011: Product replacement pending
Hopelijk ben ik dan over een paar dagen aan de beurt!
offtopic:
dit is natuurlijk een verkapte "ik hoop dat ik niet de enige van 12 december ben die nog zit te wachten"
Volgens de ups site is de order voor de retourenvelop op 23 november aangemaakt. Ik denk dat ik hem pas een week later in huis had. Toen heeft de envelop nog een weekje op tafel gelegen (ik was die week veel weg) en op 11 december heeft de ups hem opgehaald (en de 12de dus bij Apple afgeleverd).toxict schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:09:
Hoe lang duurde het versturen van jou naar Apple? Want op 12 Nov heb je "hulp" gevraagd, maar daarna moest ie ergens opgepikt zijn...
Ok..dus je zou kunnen zeggen dat het 1 werkdag duurt om 'm vanaf jou huis bij Apple te krijgen en dan dezelfde dag of de dag daarna een "diagnose" gedaan te krijgen.rvtk schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:23:
[...]
Volgens de ups site is de order voor de retourenvelop op 23 november aangemaakt. Ik denk dat ik hem pas een week later in huis had. Toen heeft de envelop nog een weekje op tafel gelegen (ik was die week veel weg) en op 11 december heeft de ups hem opgehaald (en de 12de dus bij Apple afgeleverd).
Klopt, topic staat er vol vantoxict schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:02:
Oh ja.....de servicedeskmedewerker kon mij melden dat er 6g versies uitgestuurd worden....hoorde hij van klanten.
Nou nee, t/m diagnose klopt het wel, daarna staat hij (bij mij op dezelfde dag) op "Product replacement pending" maar heeft het dus nog bijna een maand geduurd voor de vervanging daadwerkelijk werd verstuurd.toxict schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:28:
[...]
Ok..dus je zou kunnen zeggen dat het 1 werkdag duurt om 'm vanaf jou huis bij Apple te krijgen en dan dezelfde dag of de dag daarna een "diagnose" gedaan te krijgen.
Dan die dag of de dag daarna wordt er dan een "vervanger" verstuurd...
Zou theoretisch snel moeten gaan vanaf dat moment.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Het lange wachten is pas wanneer je je oude Nano hebt ingestuurd.toxict schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:02:
Hier een ProTIP!!!
Meld het niet via de site aan...dan wacht je een eeuwigheid.
Ik heb gisteravond vlak voor 18:00 uur met Apple gebeld en daar mijn iPod Nano aangemeld.
Vandaag UPS aan de deur en kon 'm zo aan de beste chauffeur meegeven.
...
Dance Dance Revolution
Je hebt meelV525 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:59:
Ik kan mij voorstellen dat er een hoop mensen zijn die inmiddels al overgestapt zijn naar de nieuwe generatie nano. Met het gevolg dat deze actie voor een hoop dubbele nanos zorgt. :-)
Korom mocht iemand de nieuwe verkregen willen verkopen, stuur me een berichtje! :-)
Je krijgt een mail met een serienummer erin. In dit topic staat een link om te kijken wat het serienummer inhoud. Oftewel welk product het is. SuccesChrisdeW schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:54:
Hoe weten jullie nou dat er een 6th gen is terugestuurd?
2 maal:
Stap 3 Retournering
5 januari 2012: Vervangend product verzonden
[ Voor 7% gewijzigd door NickvdB op 05-01-2012 20:21 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Wacht maar even af, de mail krijg je vanzelfPeentje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:25:
november 15: Service requested
December 9: Product received
December 9: Issue identified
January 5: Replacement product Shipped
Geen mail van Apple oid (dus geen serienummer, tracking id whatsoever), het was een zwarte Nano, gekocht in 2005 vlak na release dus 1GB kan het dan niet zijn volgens mij, capaciteit weet ik namelijk niet meer, had hem eigenlijk weggegeven... Toch maar weer teruggevraagd.
Dus geen idee wat ik nu terug krijg....
Ik heb 'm precies 1 dag later dan jouw aangevraagd, en 1 dag later received/identified. Hopelijk krijg ik dan morgen het bericht dat er een replacement onderweg isPeentje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:25:
november 15: Service requested
December 9: Product received
December 9: Issue identified
January 5: Replacement product Shipped
Geen mail van Apple oid (dus geen serienummer, tracking id whatsoever), het was een zwarte Nano, gekocht in 2005 vlak na release dus 1GB kan het dan niet zijn volgens mij, capaciteit weet ik namelijk niet meer, had hem eigenlijk weggegeven... Toch maar weer teruggevraagd.
Dus geen idee wat ik nu terug krijg....
Omdat sommige mensen nog wel hun oude Ipodje dagelijks in gebruik hadden?arnoud_h schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:21:
Mensen.... Who cares of het nog 1 dag of 1 week of desnoods nog 1 maand duurt? Je krijgt zonder kosten een nieuwe iPod van Apple. Ga ondertussen een stukje punniken ofzo
[ Voor 50% gewijzigd door AndereKoekoek op 06-01-2012 10:17 ]
[ Voor 98% gewijzigd door plofkip op 06-01-2012 10:02 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
zo'n tracking nummer heb ik ook gekregen, en dus ook geen idee waar mijn pakketje is/blijft. Het mailtje is binnengekomen op 4-1 (net als de status wijziging)CurlyMo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:02:
Is er al iemand achter waar je het tracking nummer kan invoeren? Eergisteren heb ik mijn eerste replacement ontvangen, op mijn tweede ben ik nog aan het wachten. Dit terwijl ze volgens Apple toch tegelijk verzonden hadden moeten zijn. Ik had de tweede dus eigenlijk gisteren al verwacht. Mijn tracking nummers zijn beide 10 cijfers lang: 818510****
Net binnen gehad! veel plezier iedereen met z'n iPod!MrGangstaQ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:44:
Hier precies hetzelfde, maar heb vanochtend naar Apple gebeld en die zeiden dat deze iPods vandaag pas verzonden werden en ik deze volgende week kan verwachten.
4POX schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:53:
[...] Mijn papa krijgt een tijdschrift omdat hij goede klant van auto bedrijf X is.
[ Voor 23% gewijzigd door CurlyMo op 06-01-2012 13:28 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Dacuuu op 09-03-2013 08:42 ]
Mektheb schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:41:
Bij mij komen ze van UPC per direct langs had het van de week aangevraagt en nu komen ze binnen 2 dagen langs !
Wel raar dat ik hem niet hoef in te pakken of er iets mee te doen want dat doet UPC ?.
Dus hij wordt geleverd als brievenpost?[b][message=37449781,noline]CurlyMo Is er al iemand achter waar je het tracking nummer kan invoeren? Eergisteren heb ik mijn eerste replacement ontvangen, op mijn tweede ben ik nog aan het wachten. Dit terwijl ze volgens Apple toch tegelijk verzonden hadden moeten zijn. Ik had de tweede dus eigenlijk gisteren al verwacht. Mijn tracking nummers zijn beide 10 cijfers lang: 818510****
Het eerste pakketjes zat trouwens tussen de klep van mijn brievenbus waardoor eigenlijk iedereen hem had kunnen meenemenDe vraag is dus of dat bij het tweede pakketje niet gebeurt is.
[ Voor 5% gewijzigd door bluesparkle op 11-03-2013 10:39 ]
Verwijderd
heb uit betrouwbare bron vernomen dat de garantie wel eens tot ca 6 jaar opgerekt werd....[b][message=37451066,noline]
- Documentje met uitleg dat er maar 90 dagen garantie is
- Géén USB-kabel of oordopjes
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 14:46 ]
It's All In The "Mix"
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Nee, heb hem in een envelop gedaan en toen in de UPS tas en met het etiket van UPS aan de buitenkant van de tas.Mektheb schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:08:
Maar het klopt wel dat je de ipod aan UPS moet mee geven zonder doosje zakje of iets ?.
[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 06-01-2012 16:18 ]
It's All In The "Mix"
Maak eens een foto en post dieMixpower schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:48:
Wat mij trouwens opvalt is dat er best nog wel wat kieren rondom het scherm zitten,
meer mensen die daar last van hebben?
Blackout LunaTik besteld!
Dat heb ik dus ook die kieren...boeiuhMixpower schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:48:
Wat mij trouwens opvalt is dat er best nog wel wat kieren rondom het scherm zitten,
Ja precies.Zenix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:17:
[...]
Nee, heb hem in een envelop gedaan en toen in de UPS tas en met het etiket van UPS aan de buitenkant van de tas.
Maar als je bedoeld zonder orginele doos etc, ja gewoon alleen ipod zonder iets erbij.
Idem hier, ook twee plekjes waar zwarte substantie (ik denk lijm) tussen die kier uitkomt.Mixpower schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:48:
It's All In The "Mix"
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ja bij mij. Misschien komt hij morgen nogJohanson16 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:49:
Op 4 jan. een berichtje gehad dat mijn vervanging verzonden is, vandaag geen pakketje gehad. Meer die hem nog niet hebben ontvangen en 4 jan. verzonden?
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Verwijderd
Dat is onzin.KirovAir schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:12:
Je wist van tevoren al dat je een 6g ging krijgen...
Yep, hier ook nog niet binnen.Johanson16 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:49:
Op 4 jan. een berichtje gehad dat mijn vervanging verzonden is, vandaag geen pakketje gehad. Meer die hem nog niet hebben ontvangen en 4 jan. verzonden?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 19:01 ]
Wanneer iemand de moeite heeft genomen, om een volwaardig informatief en onderbouwend stuk schrijft. Wordt het wel zo gewaardeerd, indien je hierop wilt reageren, om met juiste informatie en bronnen te komen.KirovAir schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:12:
[...]
Je kon hem vrijwillig omruilen hè. Je wist van tevoren al dat je een 6g ging krijgen, met alle (persoonlijke?) nadelen van dien.
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 06-01-2012 18:41 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
[ Voor 36% gewijzigd door Zenix op 06-01-2012 18:49 ]
Maar ik vind dat je wel moet denken aan de afschrijving (zoals gezegd) dan vind ik het een nog steeds een goede deal. ik denk als je voor de 2G nog €100 krijgt is het knap.Zenix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:47:
Ik ben persoonlijk wel blij mee, ik heb minder dan 100 euro betaald voor mijn 2GB en krijg nu product terug wat meer waard is. Maar begrijp wel dat iemand die er 300 euro aan uitgegeven daar iets anders over denkt.
Heb express ook een tijdje gewacht met opsturen totdat ik las dat ze hier de 6G gingen leveren want ik vond het niet de moeite waard om te wachten op de UPS als ik toch dezelfde terug kreeg, want ik gebruikte hem toch al lang niet meer.
Selektvracht bezorgt ook op zaterdag.Fliene schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:42:
Ik heb hem vandaag niet gehad. Ben benieuwd wanneer ik hem dan krijg. Ik hoop morgen, aangezien PostNL wel op zaterdag bezorgt. Alleen van de rest van de pakketdiensten weet ik het niet.
Het inleveren van je 1G was volledig vrijwillig en het lijkt mij dan ook dat je 6 jaar na introductie van de eerste generatie nog zo'n terugroepactie inlast je niet ingewikkelde procedures wilt gaan zitten met betrekking tot kleuren/versies. Ten eerste was je 1G Nano al niet veel meer waard, ongeacht of je nu €300 (was dat ook echt €300? Ik weet alleen dat de 1G in 4GB $249.- kostte) hebt neergelegd voor je Nano. Dus qua afschrijving kom je er ook nog beter af ook. De gemiddelde gebruiksduur van een MP3-speler is immers niet 6 jaar. Afgezien daarvan, een Nano heeft een nostalgische waarde (net zoals mijn iPod Classic) en een vervangende moet dan ook in nieuwstaat worden geleverd, dat ben ik geheel met je eens.Destianto schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:33:
Het topic staats reeds vol met berichten van gelukkige eigenaren van de nieuwe iPods 6G ter vervanging van de eerste generatie. Ook bij mij is het pakketje vandaag keurig bezorgd. Vanaf het moment dat Apple hem heeft mogen ontvangen is er slechts een maand verstreken. Uitstekende service dus.
Wel heb ik wat gemixte gevoelens. Uiteraard ben ik blij omwille het feit dat Apple zich zo coulant heeft opgesteld. Nooit eerder in mijn hardware aankoophistorie een dergelijke beweging mee mogen maken.
Toch vindt ik het jammer dat Apple geen origineel doosje mee levert. De verpakking ziet er namelijk altijd mooi uit qua design, en is tevens een ideale opberg plaats.
Ik las her en der een discussie over het feit dat iedereen vooralsnog hetzelfde type en volume iPod heeft mogen ontvangen, ongeachte welke versie ze hebben opgestuurd. Ik kan me in een dergelijke discussie enigszins inleven. Destijds heb ik bijna € 300,-- neergelegd voor het topmodel Wit 4GB.
Uiteraard ben ik er qua volume op vooruit gegaan, en ben Apple daarom ook erkentelijk.
Echter de waarde van het product is een ander aspect, Tegenwoordig kost het instapmodel slechts € 129,-
en het topmodel € 149,00. Voor die twee tientjes is de gemaakte keuze jammer te noemen.
Rekening houdend met de afschrijving van het product per jaar, zal het natuurlijk geen waarde meer hebben van € 149,- relevant aan het huidige topmodel, en derhalve is de gemaakte keuze aanvaardbaar.
1G vs 6G
Dit is natuurlijk een persoonlijke discussie aangezien het design naarmate de jaren zijn verstreken ongelooflijk is veranderd. Qua functionaliteit heb ik als enig pluspunt bij de 6de generatie de klok / horloge functie kunnen ontdekken. Als ik voor mezelf mag spreken ben ik toch meer gecharmeerd over het uiterlijk van de 1ste generatie iPod Nano, waarschijnlijk omdat het niet zo trendy oogt, en toch meer houvast biedt. In tegenstelling tot de 6de generatie, waarvan de gedachte me voorbij vliegt, hoeveel meer makkelijker het nu geworden is om dit ding per ongeluk te verliezen.
Uit onderstaande informatie kan worden geconcludeerd dat mijn nieuwe iPod 6G een nieuw gefabriceerd product
betreft. Ik zet hier enigszins wat vraagtekens bij, gezien de staat waarin het product werd geleverd of tot stand is gekomen.
Het vooraanzicht is redelijk en aannemelijk, echter onder een kijkhoek is de beschadiging wel degelijk zichtbaar.
Verkeert het door jullie nieuwe ontvangen product wel in perfecte staat ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij mij precies dezelfde beschadigingen/plekjes,Destianto schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:33:
Uit onderstaande informatie kan worden geconcludeerd dat mijn nieuwe iPod 6G een nieuw gefabriceerd product
betreft. Ik zet hier enigszins wat vraagtekens bij, gezien de staat waarin het product werd geleverd of tot stand is gekomen.
Het vooraanzicht is redelijk en aannemelijk, echter onder een kijkhoek is de beschadiging wel degelijk zichtbaar.
Verkeert het door jullie nieuwe ontvangen product wel in perfecte staat ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
It's All In The "Mix"
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoewel ik niet het gehele topic heb doorgelezen, lijkt het mij een behoorlijk onlogische gedachte dat je daadwerkelijk een eerste generatie iPod zou terugkrijgen. Het is immers een omruil actie, en geen reparatie actie. De kans dat Apple daadwerkelijk opnieuw haar productie proces gaat herstarten, is daarbij ook nihil.Destianto schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:39:
[...]
Wanneer iemand de moeite heeft genomen, om een volwaardig informatief en onderbouwend stuk schrijft. Wordt het wel zo gewaardeerd, indien je hierop wilt reageren, om met juiste informatie en bronnen te komen.
Als je enigszins de moeite had genomen om dit topic door te lezen, kon je enkel concluderen dat men wederom een Eerste Generatie terug kreeg, alvorens iemand in NL een exemplaar had bemachtigd, en dat er geruchten rond deden dat het productie proces was herstart.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Verwijderd
Dat zou ik dan maar eens doen, voordat je commentaar levert.KirovAir schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:08:
Hoewel ik niet het gehele topic heb doorgelezen,
astonmbp schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:35:
In Amerika worden ze al uitgeleverd:
http://www.macrumors.com/...overheating-now-arriving/
Dan is het gewoon warm in je huis, want ze zitten geplakt met lijm (iFixit).Mixpower schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:00:
[...]
Bij mij precies dezelfde beschadigingen/plekjes,
waar normaliter het scherm overheen valt!
Tevens als je een beetje tegen het scherm aandrukt schuif je hem zo over die plekjes heen,
gezien mijn ervaring met apple producten viel dit me wel tegen kwa afwerking.
Maar goed met een week heb ik me Blackout LunaTik wel binnen en zie je er toch niks meer van!
Ik ga niet klagen over je mening, maar wel over je houding. Wij zijn er al maanden mee bezig en iemand komt het topic instappen zonder het te lezen en kwakt er zijn mening neer. Zou je zelf ook vreselijk irritant vinden.KirovAir schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:08:
[...]
Persoonlijk mag niemand klagen naar mijn mening.
Als je 'm telefonisch hebt aangemeld, dan komt er de dag na aanmelden iemand van UPS langs om 'm in ontvangst te nemen.Jumpman schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:05:
En weer verder...
18-11-2011 Het serienummer is niet bekend bij Apple, terwijl ik eerste eigenaar ben met de bon;
28-11-2011 Na drie telefoongesprekken het serienummer eindelijk geactiveerd;
28-11-2011 iPod nano 4GB aangemeld;
07-12-2011 Lege verpakking verzonden;
05-01-2012 Apple gebeld het duurt toch wel lang;
06-01-2012 Nieuw Casenummer van Apple gekregen;
06-01-2012 Briefje van UPS in de bus, dat ze iets hebben proberen op te halen (zonder doosje/enveloppe te hebben gehad).
Maandag komen ze weer, maar er zal waarschijnlijk niemand thuis zijn.
Dance Dance Revolution
Verwijderd
als er een UPC vestiging in de buurt zit kan je hem ook daar afgeven, tekent men ervoor en gaat ie richting Breda...[b][message=37453179,noline]
06-01-2012 Briefje van UPS in de bus, dat ze iets hebben proberen op te halen (zonder doosje/enveloppe te hebben gehad).
Maandag komen ze weer, maar er zal waarschijnlijk niemand thuis zijn.
Ow neeVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:38:
[...]
als er een UPC vestiging in de buurt zit kan je hem ook daar afgeven, tekent men ervoor en gaat ie richting Breda...
`Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:38:
[...]
als er een UPC vestiging in de buurt zit kan je hem ook daar afgeven, tekent men ervoor en gaat ie richting Breda...
[ Voor 13% gewijzigd door toxict op 06-01-2012 22:09 ]
Verwijderd
Werkte deze iPod toen nog? Want anders was het al helemaal bizar dat ze hem voor 2 euro had verkochtVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:32:
Mijn nieuwe ipod zou 4 januari verstuurd zijn nu heb ik hem nog niet binnen. Wat ik nog even wou vertellen was het verhaal hoe ik aan de ipod nano 1G ben gekomen.
Het begon op een koude herfst dag ( 27 november ) ik was naar een rommelmarkt gegaan en zag daar een ipod nano 1G liggen, gevraagd hoe duur hij kosten waarop het dameetje van het kraampje zei 2 euro, natuurlijk had ik hem gekocht en onmiddelijk een nieuwe aangevraagd. Dus om een lang verhaal nog langer te maken uiteindelijk heb ik dus een ipod nano 6G gekocht voor 2 euro.
[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-01-2012 23:47 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
[ Voor 19% gewijzigd door Kartmans1 op 07-01-2012 00:17 ]
Om toch mezelf maar even te quoten, vandaag (naja, gister eigenlijk) is mijne verstuurd. Dus toch exact een dag laterbartbh schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:05:
[...]
Ik heb 'm precies 1 dag later dan jouw aangevraagd, en 1 dag later received/identified. Hopelijk krijg ik dan morgen het bericht dat er een replacement onderweg is
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq