Vandaag binnen gekregen. Gelijk een update. Helaas nog geen ICS. Hij ging wel gelijk een hoop apps downloaden die ik ook op de telefoon heb, maar dan weer niet allemaal. Kon de helft er weer afflikkeren.
ICS komt 'later deze week' voor Nederlandse Prime's, aldus de officiele twitter van Asus Benelux.
https://twitter.com/#!/AS...status/156682092846120960@SJLvandertuin Vandaag is de uitrol gestart voor VS & TW, later deze week start WW, waar ook Nederland toe behoort. ^CD
[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 10-01-2012 16:40 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
laer deze week , waarom kunnen ze nooit een specifieke datum zeggen en er gewoon bijzeggen dat deze nog kan veranderen
Zucht.. Wij zouden maar eens een keer als eerste wat krijgen.Freekers schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:27:
ICS komt 'later deze week' voor Nederlandse Prime's
[...]
https://twitter.com/#!/AS...status/156682092846120960

Omdat Asus Benelux het zelf volgens mij ook niet weet.roel0 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:33:
laer deze week , waarom kunnen ze nooit een specifieke datum zeggen en er gewoon bijzeggen dat deze nog kan veranderen
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Er was toch iemand die foto's wilde van de kleuren? Hier is er eentje met een champagne scherm en grey dock:

Ik vind beide kleuren eigenlijk erg mooi, kan nu niet meer kiezen (eerst wilde ik de grey omdat die champagne te goud zou zijn dacht ik)
Dan maar de volgende vraag: op welke kleur zou je de krasjes het slechtst kunnen zien als die erop komen? Ik gok de champagne, omdat je niet echt door een gekleurde laag heen gaat? Krasjes lijken mij op de grijze zilver-kleurig op te lichten en juist op te vallen dan?

Ik vind beide kleuren eigenlijk erg mooi, kan nu niet meer kiezen (eerst wilde ik de grey omdat die champagne te goud zou zijn dacht ik)
Dan maar de volgende vraag: op welke kleur zou je de krasjes het slechtst kunnen zien als die erop komen? Ik gok de champagne, omdat je niet echt door een gekleurde laag heen gaat? Krasjes lijken mij op de grijze zilver-kleurig op te lichten en juist op te vallen dan?
Nou, hij is daar in verhouding een stuk goedkoper, en is daar eerder uitgekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:39:
Die Amerikanen hebben er ook wat langer op moeten wachten
Een prima RDP client voor Windows vanaf de Tablet is de gratis Remote RDP Lite.Tadango schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:46:
Die RDP Gratis is geen RDP, die heeft een client nodig.
Pocket cloud FREE heeft wel een goede rechtermuis, de pro nietEven zeuren bij Wyse, dat klopt niet......
Android Market: Remote RDP Lite - Apps op Android Market#?t=W251bGwsMSwyLDEsIm9yZy50b3JlbW90ZS5yZHBkZW1vIl0.
Hierin kun je clients en wachtwoorden direct in opslaan.
De Windows systemen hoeven dit programma overigens niet te installeren, dit draait gewoon via het 3899 protocol.
Rechtermuisknop werkt gewoon via het toetsenbord, maar ook door vanaf je touchscreen het bestand ingedrukt te houden.
Het enige probleem dat ik een klein beetje heb is dat het scrollen niet helemaal over wordt genomen door de tablet, maar hiervoor heb je evt. een balk aan de rechterkant.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ze zeiden de 12e, dat is donderdag pas??? En nu al zeuren dat het niet klopt? Snap ik niet. Het is ook nooit goed.
MM neemt laptop's en PC's en tablets vaak NIET terug, ook al koop je het 5min daarvoor. Staat in de voorwaarden, eikels. Ik heb al eens ruzie staan maken met een chef jaar, dikke plaat voor zijn kop had ie. Alles verzinnen om maar niets te hoeven ruilen of terug nemen. Nog net geen oplichters.......
Btw, mist nog iemand een del knop op het toetsenbord? Ik mis hem soms echt, beetje jammer.
MM neemt laptop's en PC's en tablets vaak NIET terug, ook al koop je het 5min daarvoor. Staat in de voorwaarden, eikels. Ik heb al eens ruzie staan maken met een chef jaar, dikke plaat voor zijn kop had ie. Alles verzinnen om maar niets te hoeven ruilen of terug nemen. Nog net geen oplichters.......
Btw, mist nog iemand een del knop op het toetsenbord? Ik mis hem soms echt, beetje jammer.
Niemand zeurt er toch over , iedereen is gewoon zeer benieuwd en kan zeker niet meer wachten omdat hij in Amerika uit is.Tadango schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:47:
Ze zeiden de 12e, dat is donderdag pas??? En nu al zeuren dat het niet klopt? Snap ik niet. Het is ook nooit goed.
Ik mis inderdaad ook een DEL knop op het toetsenbord. Beetje spijtig , ze hadden die van mij wel in de plaats van bv de instellingen knop mogen zetten ( maar dan wel op een andere locatie wel te verstaan)
Ik ben ook bezitter van zo een mooie tablet....vraag me af hoe je backlight bleeding kan testen? hoor graag van jullie?
gr. Keith
gr. Keith
Gebruik een zwart plaatje om backlight bleeding te testen.
Ik ga ipv "voor" en te "Deleten" ga ik achter iets staan om te "backspacen."
Mis hem dus eigenlijk niet echt.
Ik ga ipv "voor" en te "Deleten" ga ik achter iets staan om te "backspacen."
Mis hem dus eigenlijk niet echt.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Er valt niet veel te testen , aanje vraag te zien heb je er geen last van.keith_007 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:08:
Ik ben ook bezitter van zo een mooie tablet....vraag me af hoe je backlight bleeding kan testen? hoor graag van jullie?
gr. Keith
Het valt wel eht hardste op bij een zwart scherm, dus herstart je tablet en kijk naar de randen van je tablet als daar sommige plekken extra oplichten heb je last van screen bleeding.
Maar zoals ik al zei , als je met deze vraag komt heb je er oftewel geen last van oftewel heb je het wel maar was het je nog niet opgevallen en dan heb je er ook geen last van.(beetje dubbelzinnig
Is duidelijk te zien als je hem opstart en je ziet het zwate scherm met het asus logo.keith_007 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:08:
gr. Keith
Bij mij is er duidelijk een witte rand aan de linker en rechter kant te zien die uitstraalt.
Verwijderd
Zijn er al verhalen van een eventueel betere (stabielere) wifi/gps met ICS?
Ik heb besloten om een 'echt' GPS toestel aan te schaffen, dus dat is voor de Prime voor mij een non-issue geworden.
Ik heb besloten om een 'echt' GPS toestel aan te schaffen, dus dat is voor de Prime voor mij een non-issue geworden.
Grijs s ie geworden had eerst de goude maar met kras op scherm...deze geprobeerd te slijten op tweakers maar was niet zo slimme zet....maar ik geniet hier et zo van als de goude
Verwijderd
Ik voel me idd een beetje aan mijn lot overgelaten door die dozenduwers bij mediamarkt,
maar goed, het zij zo, als ze het je niet gunnen kun je zeuren tot je een ons weegt..
Op XDA geven er een paar aan dat wifi beter geworden is van ICS, maar das allemaal maar natte vinger werk of een placebo effect denk ik. Ik moet nog zien of het ECHT geholpen heeft. GPS is evengoed nog zo dood als een pier.
Wat me trouwens opvalt net als jullie, geen delete knop. Maar om het nog vreemder te maken heeft het ding wel twee "Fn" functie knoppen. Zou het mogenlijk zijn om zonder al teveel gemiep die naast de cursortoetsen te remappen als delete knop? Of zegt android zelf "heuh, delete, kun je dat eten ofzo"?
maar goed, het zij zo, als ze het je niet gunnen kun je zeuren tot je een ons weegt..
Op XDA geven er een paar aan dat wifi beter geworden is van ICS, maar das allemaal maar natte vinger werk of een placebo effect denk ik. Ik moet nog zien of het ECHT geholpen heeft. GPS is evengoed nog zo dood als een pier.
Wat me trouwens opvalt net als jullie, geen delete knop. Maar om het nog vreemder te maken heeft het ding wel twee "Fn" functie knoppen. Zou het mogenlijk zijn om zonder al teveel gemiep die naast de cursortoetsen te remappen als delete knop? Of zegt android zelf "heuh, delete, kun je dat eten ofzo"?
Heb hem net binnen met de riggel waar de tablet in mioet op het dock zit nog al vast. Moet ik hem gewoon open klappen, of hoe zit dit?
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Zit idd een beetje stroef , gwn opendraaienMHz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:31:
Heb hem net binnen met de riggel waar de tablet in mioet op het dock zit nog al vast. Moet ik hem gewoon open klappen, of hoe zit dit?
Verwijderd
En vergeet niet die twee rubbertjes uit de gaten in de tablet te halen. Ik zat me een ongeluk te duwen.MHz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:31:
Thanks voor je reactie. Links en rechts onder op de tablet lijken nog rubberen dopjes te zitten. Het dopje in het midden is eraf, maar moeten die links en rechts er ook af, of moeten die blijven zitten?
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
RTFM?MHz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:36:
[...]
Thanks voor je reactie. Links en rechts onder op de tablet lijken nog rubberen dopjes te zitten. Het dopje in het midden is eraf, maar moeten die links en rechts er ook af, of moeten die blijven zitten?
Klopt, dat is echt een telefoon-app... helaas. Font is ook behoorlijk lelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:38:
De Tweakers app werkt wat lastig in dock mode. Wil niet in landscape.
Verwijderd
Grappig je kunt er een gamecontroller aan hangen en daar de interface mee proberen te besturen. Toetsenbord en muis wil ook. Zelfs de delete knop werkt
.
Ik heb dead pixel test gebruikt.keith_007 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:08:
gr. Keith
Hiermee geeft hij ook een keer een zwart scherm.
Ik heb er een klein beetje last van.
Bij mij zie je aan de rchter kan een paar kleine stukjes.
Dit zie ik alleen bij het opstarten en bij pixel tester. Verder totaal geen last van.
Dus vind het wel prima.
Jammer dat ICS nog een paar dagen duurt... Maar ja, wacht rustig af
Blijkbaar tijd voor een tablet versie.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:38:
De Tweakers app werkt wat lastig in dock mode. Wil niet in landscape.
Eigenlijk moeten ze hierin wel voorop lopen al zeg ik het zelf!
Verwijderd
Ach ja De site werkt ook prima. Alleen het typen gaat wat traag. Lagt als een gek. In polaris office heb ik er geen last van. Zal dus aan de browser liggen.stimpyrulez schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:08:
[...]
Blijkbaar tijd voor een tablet versie.
Eigenlijk moeten ze hierin wel voorop lopen al zeg ik het zelf!
Verwijderd
Ik meld me hier even, net binnen (dixons, gisteren besteld) bij het opstarten zag ik aan de rechterkant wat licht aan de zijkant waar het niet hoort.. eens kijken in hoeverre dat opvalt tijdens normaal gebruik.. en eens teruglezen hier natuurlijk.
Nu de Transformer 4 dagen in bezit. Ik ben fan, wat een heerlijk apparaat. Net ff buiten GPS getest, met wifi binnen 1 minuut 12 satelietten. Zonder wifi hetzelfde, binnen een minuut 12 satelietten. Geen problemen dus.
Kewl krijg zo te zien de ICS update binnen!! (mijn tablet komt overigens uit de US, de 25ste van december opgepikt in NYC) Weet niet hoe ze t doen , maar misschien eerst op volgorde van uitgifte ofzo?
Nee op kleur na voor de rest identiekVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:40:
is er eigelijk een verschil tussen beide versies: gray en gold?
wifi
gps
Serienummers gok ikdoncalitri schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:38:
Kewl krijg zo te zien de ICS update binnen!! (mijn tablet komt overigens uit de US, de 25ste van december opgepikt in NYC) Weet niet hoe ze t doen , maar misschien eerst op volgorde van uitgifte ofzo?
Verwijderd
Ik schrok me kapot.doncalitri schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:38:
Kewl krijg zo te zien de ICS update binnen!!
Kun je als je hem hebt draaien eens vergelijken met wat je eerder haalde? (hopelijk heb je getest).
Zou je er een korte 'review' van willen plaatsen in dit topic, vooral over de knipperende beeldschermen/lijnen etc.doncalitri schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:38:
Bluetooth i.c.m. WiFi geeft hier overigens ook geen problemen. GPS werkt uitstekend, geen backlight bleeding etc. ik ben een blij man

Mijn Prime gaat wat mij betreft terug
Ik vind het lastig om het beeld goed op de camera maar links onderin is de bleed dusdanig fel dat hij zichtbaar blijft in het normale venster (bij de 3 icoontjes). Omdat ik ook wel eens een filmpje wil kijken weet ik bijna zeker dat dit irritant wordt.
Verder een dikke lol dat hij maar 1 wifi streepje bereik had in de keuken. Ik heb hier een netgear N600 router staan die het gehele huis prima dekt, heb maar de moeite bespaard om de speedtest app te downloaden want de verbinding knalde er steeds uit. In de woonkamer ging het wat beter maar niet zonder slag of stoot. Met mijn HTC Desire kan ik zelfs nog redelijk gebruik maken van mijn netwerk als ik op de galerij sta. Dus ja...
Echt positief ben ik wel over de bouwkwaliteit. Het spul ziet er gewoon goed uit en doet absoluut niet onder de iPad.
Heb ook een exemplaar binnengekregen vandaag.
Ervaringen zijn opzich prima, alleen van de GPS krijg ik geen enkele reactie, met mijn SGS2 heb ik binnen een minuut 6 stellieten als ik die in de vensterbank leg, de prime heeft er na 5 minuten nog nul.
Ervaringen zijn opzich prima, alleen van de GPS krijg ik geen enkele reactie, met mijn SGS2 heb ik binnen een minuut 6 stellieten als ik die in de vensterbank leg, de prime heeft er na 5 minuten nog nul.
Ik twijfel... het ding is perfect verder, maar heeft inderdaad bleed, nog wat meer als jouw screenshot deadsy. Maar ik zie het alleen bij een zwart scherm. Dalijk een filmpje kijken om te zien of het storend is... risico is natuurlijk dat als ik een nieuwe haal, er iets anders mis mee is...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
net effe speedtest gedraaid:deadsy33 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:57:
[afbeelding]
Verder een dikke lol dat hij maar 1 wifi streepje bereik had in de keuken. Ik heb hier een netgear N600 router staan die het gehele huis prima dekt, heb maar de moeite bespaard om de speedtest app te downloaden want de verbinding knalde er steeds uit.
Echt positief ben ik wel over de bouwkwaliteit. Het spul ziet er gewoon goed uit en doet absoluut niet onder de iPad.
20Mbit down en 10Mbit up.
Heb wel een snellere verbinding, maar dat geeft speedtest niet aan.
Heb dus niks te klagen
Ga eens effe buiten staan.Grannd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:59:
Heb ook een exemplaar binnengekregen vandaag.
Heb er binnen ook 0, maar buiten 12 of meer....
Dus probeer het eens buiten met wifi aan. Als hij eenmaal een fix heeft gehad dan gaat het sneller!
Verwijderd
Ik heb hier al 1080p lopen streamen over het netwerk. Ging prima. Geen wifiproblemen tot nu toe.
Heb hem sinds vanmiddag ook binnen. Top apparaat.
De bleed is wel te zien in 1 hoek, wanneer het scherm op volle brightness staat en zwarte achtergrond. Als er maar iets van beeld staat zie je het niet meer, dus wat mij betreft acceptabel.
Voor het raam krijg ik al het laatste uur maar een halve satteliet te zien. Die is ook binnen een minuut weer weg. Nu even op het balkon gaan staan en kijken of dat beter werkt.
Ter vergelijking, mijn desireHD heeft hier binnen al direct contact met meerdere sattelieten binnen 10 seconden.
Wifi overigens geen problemen mee, haalde net 1500 KB/s bij het downloaden van GTA3 files. DesireHD haalt bij mij ongeveer 1200 KB/s met downloaden.
De bleed is wel te zien in 1 hoek, wanneer het scherm op volle brightness staat en zwarte achtergrond. Als er maar iets van beeld staat zie je het niet meer, dus wat mij betreft acceptabel.
Voor het raam krijg ik al het laatste uur maar een halve satteliet te zien. Die is ook binnen een minuut weer weg. Nu even op het balkon gaan staan en kijken of dat beter werkt.
Ter vergelijking, mijn desireHD heeft hier binnen al direct contact met meerdere sattelieten binnen 10 seconden.
Wifi overigens geen problemen mee, haalde net 1500 KB/s bij het downloaden van GTA3 files. DesireHD haalt bij mij ongeveer 1200 KB/s met downloaden.
[ Voor 12% gewijzigd door FunFair op 10-01-2012 19:17 ]
Verwijderd
Ik heb mijn Prime ook vandaag binnen gekregen, gelukkig geen tot nauwelijks backlight bleeding. Ik merk overigens wel dat ik ook lage WiFi ontvangst heb, echter heb ik geen last van het wegvallen van de verbinding. Ik hoop dan ook dat de update hier verbetering in brengt!
GPS zal ik ook eens gaan testen!
Edit: zonder problemen een binnen fix met GPS.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 19:16 ]
mag ik vragen waar mee je over het netwerk browsed en met welk programma je dan afspeeld?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:10:
Ik heb hier al 1080p lopen streamen over het netwerk. Ging prima. Geen wifiproblemen tot nu toe.
bij mij gaat 720p aardig tot je gaat spoelen, daarna gaat hij stotteren.
Had toen ik even buiten ging staat redelijk snel een satelliet of vier / vijf te pakken. Toen de stomme fout gemaakt om op "update agps" te drukken. Sindsdien vindt hij geen enkele satelliet meer - net een kwartier in de open lucht gestaan... grrr
Weet iemand een manier om dat /etc/gps.conf bestand aan te passen zonder je tablet te rooten?
Weet iemand een manier om dat /etc/gps.conf bestand aan te passen zonder je tablet te rooten?
[ Voor 16% gewijzigd door Aesculapius op 10-01-2012 19:19 ]
Waarmee test je, je verbinding? Toch niet met google maps oid?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:13:
Ik heb mijn Prime ook vandaag binnen gekregen, gelukkig geen tot nauwelijks backlight bleeding. Ik merk overigens wel dat ik ook lage WiFi ontvangst heb, echter heb ik geen last van het wegvallen van de verbinding. Ik hoop dan ook dat de update hier verbetering in brengt!
Als ik bijvoorbeeld met Sygic (Navigatieprogramma) test, die maakt gebruik van internet om locatie te bepalen, waardoor het lijkt dat hij verbinding heeft...
...
Heb de prime opnieuw opgestart en plotseling heb ik 5 sattelieten in de buurt. Heel even een lock gehad...
...
Tijdens het typen heb ik een lock van 30 meter accuracy met 8 sattelieten in beeld... (4 in use)
wel maf, want dit fenomeen heb ik vaker ervaren met mijn DesireHD, waar een reboot ook wonderen deed.
In ieder geval werkt de GPS wel, maar niet super.
...
nu overigens weer 4 sattelieten te pakken... (2 in use)
[ Voor 23% gewijzigd door FunFair op 10-01-2012 19:36 . Reden: GPS update ]
Verwijderd
Ik heb GPS status gebruikt. Overigens wel aan de straatkant van het huis gaan staan.FunFair schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:23:
[...]
Waarmee test je, je verbinding? Toch niet met google maps oid?
Als ik bijvoorbeeld met Sygic (Navigatieprogramma) test, die maakt gebruik van internet om locatie te bepalen, waardoor het lijkt dat hij verbinding heeft...
Edit: mijn Desire heeft wel aanzienlijk een snellere fix dan de Prime
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 19:34 ]
Ik test het met gps essentials, gratis in de android market. Je krijgt dan een simpel plaatje met de satellieten die die ziet en hoeveel hij er in een fix gebruikt.
Net 10 minuten buiten gestaan, uiteindelijk een satelliet of 6 gevonden en een fix. GPS aan, GPS uit en ik stond weer 5 minuten naar een leeg scherm te staren, waar mijn SGS2 wederom veel sneller en meer satellieten vond.
Conclusie: mijn prime bevat weliswaar een gps-ontvanger, maar echt nuttig is die niet.
Net 10 minuten buiten gestaan, uiteindelijk een satelliet of 6 gevonden en een fix. GPS aan, GPS uit en ik stond weer 5 minuten naar een leeg scherm te staren, waar mijn SGS2 wederom veel sneller en meer satellieten vond.
Conclusie: mijn prime bevat weliswaar een gps-ontvanger, maar echt nuttig is die niet.
Verwijderd
Een programmaatje dat Mynet heet (maakt contact via DLNA) en de standaard player. Het was wel een van youtube gepakt bestand (met flashdownloader). dus mp4.stimpyrulez schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:17:
[...]
mag ik vragen waar mee je over het netwerk browsed en met welk programma je dan afspeeld?
bij mij gaat 720p aardig tot je gaat spoelen, daarna gaat hij stotteren.
Hier de speedtests van de afgelopen dagen, zijn in verschillende ruimtes gedaan.

Bij deze... dan valt het inderdaad weer tegen. Erg gevoelig voor de hoek van de TFP t.o.v. de satellieten aan de hemel. TFP stond even los op de voorbank van m'n Citroën Saxo. Fotootje genomen met m'n simpele Nokiaatje is te slecht voor publicatie hier.SAWYER schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:42:
[...]
Hoe groot acht jij de kans dat men GPS, in de open lucht, stilstaand, gaat gebruiken?
Probeer het eens in een auto op snelheid
Speed 42 miles/hour, 9 sats, 8 in use, accuracy 75 feet. Max SNR van de sats 29!
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Verwijderd
Vanaf wanneer kan ik verwachten dat de versies in de winkels ICS voorgeinstalleerd hebben?
Puur op de gok , eind februari/begin maart?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:56:
Vanaf wanneer kan ik verwachten dat de versies in de winkels ICS voorgeinstalleerd hebben?
Waarom zou je dat overigens willen? Of je hem nou zelf installeert of voor-geïnstalleerd krijgt.. zit geen verschil in hoor. Ze passen de productie vanwege GPS of zo waarschijnlijk toch niet aan. Te duur en tijdrovend.
De rollende band mag waarschijnlijk niet stoppen, veel vraag naar.
Heel toevallig gevonden: delete kan je doen met SHIFT + Backspace.Tadango schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:47:
Ik haal 23547 kpbs download en 24299 kpbs upload (op 100 Mbit verbinding up&down)12rip4 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:36:
Hier de speedtests van de afgelopen dagen, zijn in verschillende ruimtes gedaan.
[afbeelding]
Zijn er mensen hier die van plan zijn hun TF terug te brengen om te laten repareren of een diagnose stellen? Ik ben wel benieuwd hoe snel ASUS dat doet.
Ik ben zelf van plan om over een week of 2 de mijne terug te brengen naar Capi om krakende scherm op te laten lossen. De procedure daar is opsturen naar ASUS zodat die een diagnose kunnen doen. Ik verwacht dat ze 'm daarna omruilen voor een nieuwe (af te halen in de winkel) of weer in elkaar zetten en terug sturen.
Ik wacht nog even omdat ik wil kijken wat de update brengt en ik verwacht dat ik 'm over een paar weken wel een tijdje kan missen, nu is het nog te veel spelen en dingen proberen.
Ik ben zelf van plan om over een week of 2 de mijne terug te brengen naar Capi om krakende scherm op te laten lossen. De procedure daar is opsturen naar ASUS zodat die een diagnose kunnen doen. Ik verwacht dat ze 'm daarna omruilen voor een nieuwe (af te halen in de winkel) of weer in elkaar zetten en terug sturen.
Ik wacht nog even omdat ik wil kijken wat de update brengt en ik verwacht dat ik 'm over een paar weken wel een tijdje kan missen, nu is het nog te veel spelen en dingen proberen.
Vmu
Heb je toevallig ook wat tests gedaan met BT + wifi ? (even pairen met je telefoon moet al genoeg zijn)12rip4 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:36:
Wat me net pas opvalt, is dat alle wifi netwerken welke op mijn telefoon staan nu ook op de tablet staan! Wist niet dat deze ook in je google profiel hangen.
Als je er over nadenkt is het eigenlijk niet zo gek, google heeft immers de naam nog wel eens wat te bewaren. Zeker wat wifi betreft.......
Als je er over nadenkt is het eigenlijk niet zo gek, google heeft immers de naam nog wel eens wat te bewaren. Zeker wat wifi betreft.......
Verwijderd
Bovenstaande was bij mij niet het geval, terwijl ik toch alles synchroniseer met mijn google account. Had iemand anders ook al zijn WiFi netwerken?12rip4 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:35:
Wat me net pas opvalt, is dat alle wifi netwerken welke op mijn telefoon staan nu ook op de tablet staan! Wist niet dat deze ook in je google profiel hangen.
Hmm, hoef je je ook niet opnieuw te authentiseren? Dat zou ik dan namelijk nogal dubieus vinden.12rip4 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:35:
Bt nog niet aangehad, zal eens kijken wat de gevolgen zijn.
Ik heb geen idee, zoals ik net al zij valt het me nu pas op. ben nog net op stap geweest met de tfp. ik zag namelijk ineens de naam van het werk zijn wifi er tussen staan.zal hem morgen of donderdag eens meenemen naar mijn werk en dan kijken wat hij doet.Roamor schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:37:
[...]
Hmm, hoef je je ook niet opnieuw te authentiseren? Dat zou ik dan namelijk nogal dubieus vinden.
Net even gekoppeld met htc disire, daarna getest haal de een na hoogste score tot nu toe.deadsy33 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:29:
[...]
Heb je toevallig ook wat tests gedaan met BT + wifi ? (even pairen met je telefoon moet al genoeg zijn)

Apart, toen ik mijn desire koppelde voor gegevenstransfer daalde mijn snelheid flink (nadat wifi stabiel was), hetgeen ook reproduceerbaar was
Ben een sporadische gamer, maar heb zonet Shadowgun geïnstalleerd: wat een details en wat een soepele gameplay voor een tablet zeg! Ben onder de indruk van de grafische mogelijkheden van de Tegra 3, en wat is het een plezier om dat op de TFP te kunnen spelen in de saaie uurtjes.
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Net een test gdaan terwijl er via bluetooth een aantal mp3's verstuurd worden naar de prime. de snelheid zakt dan inderdaad behoorlijk hou nog zo'n 5 a 6 mbs over. Kan overigens nog steeds normaal internetten enzo.
Twittter staat open en op een ander tabblad een live dakar timer.
Twittter staat open en op een ander tabblad een live dakar timer.

Oh mijn god, even een simpel 10 euro USB muisje gekocht. Wat een intens genot op de Prime. Ook scrollen met de scrollbutton werkt prima. Kan alleen nog maar beter worden in ICS. Tablet is er misschien niet voor bedoeld, maar ik kan me genoeg situaties bedenken dat het met die muis erg fijn werken zal zijn.
Ontvangertje voor die muis in je USB poort stoppen... Noem je dat dan geen USB muisje?
Een draadloze (nand) werkte niet. Deze bedrade werkt prima. Is ook prima zat, bedraad. Zal hem niet heel vaak gebruiken ofzo, maar soms zal het heel prettig werken. Man man man, dat je zo tevreden kunt zijn met een toevoeging aan je tablet voor 10 eurootjes.Knakw0rst schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:35:
Draadloze muis of met draadje?
hier gebruiken we een draadloze logitech muis en die werkt als een jekko. (ook onze draadloze trust muis doet het netjes)
krijgen in de loop van volgende week een 3g dongle van UPC mobiel op proef, ben benieuwd of ik die ook aan de praat krijg.
krijgen in de loop van volgende week een 3g dongle van UPC mobiel op proef, ben benieuwd of ik die ook aan de praat krijg.
Had gister ook al even de muis van de laptop in de prime gedaan, werkt als een raket. (logitech draaadloos, nano receiver)
Ik heb net eens geprobeerd of mijn magic trackpad (apple) werkt.
Hij koppelt, wordt herkend als aanwijsapparaat, maar doet verder niets.
Zal wel iets met drivers zijn.
Hij koppelt, wordt herkend als aanwijsapparaat, maar doet verder niets.
Zal wel iets met drivers zijn.
Vmu
Trouwens, voor degene die willen wachten op de hogere resolutie tablets:
https://plus.google.com/1...0261832/posts/2FXDCz8x93s
Het is veel lezen, maar het is het wel waard.
Even nog over de hogere resolutie:
https://plus.google.com/1...0261832/posts/2FXDCz8x93s
Het is veel lezen, maar het is het wel waard.
Even nog over de hogere resolutie:
Ik denk wel dat de fabrikanten (te vroeg) mee gaan in de high-res war omdat de iPad dit ook heeft, terwijl de Tegra3 hier nog niet klaar voor is en de Tegra4 hier pas goed mee kan omgaan. (En dat lees ik meer.)Some have raised points along the lines of Samsung Galaxy S2 phones already having a smoother UI and indicating that they are doing something different vs. the Galaxy Nexus. When comparing individual devices though you really need to look at all of the factors. For example, the S2's screen is 480x800 vs. the Galaxy Nexus at 720x1280. If the Nexus S could already do 60fps for simple UIs on its 480x800, the CPU in the S2's is even better off.
The real important difference between these two screens is just that the Galaxy Nexus has 2.4x as many pixels that need to be drawn as the S2. This means that to achieve the same efficiency at drawing the screen, you need a CPU that can run a single core at 2.4x the speed (and rendering a UI for a single app is essentially not parallelizable, so multiple cores isn't going to save you).
This is where hardware accelerated rendering really becomes important: as the number of pixels goes up, GPUs can generally scale much better to handle them, since they are more specialized at their task. In fact this was the primary incentive for implementing hardware accelerated drawing in Android -- at 720x1280 we are well beyond the point where current ARM CPUs can provide 60fps. (And this is a reason to be careful about making comparisons between the Galaxy Nexus and other devices like the S2 -- if you are running third party apps, there is a good chance today that the app is not enabling hardware acceleration, so your comparison is doing CPU rendering on the Galaxy Nexus which means you almost certainly aren't going to get 60fps out of it, because it needs to hit 2.4x as many pixels as the S2 does.)
To be complete, there is another big advantage that the GPU gives you -- many more drawing effects become feasible. For example, if you are drawing a bitmap in software, you basically can't do anything to it except apply an offset. Just trying to scale it is going to make rendering significantly slower. On a GPU, applying transformations well beyond simple scales is basically free. This is why in the new default Holo themes in Android we have background images -- with hardware accelerated drawing, we can afford to draw (and scale) them. In fact, if the hardware path is not enabled by the app, these background images will be turned off.
Ik zit hier met hetzelfde euvel.Vmu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:17:
Zijn er mensen hier die van plan zijn hun TF terug te brengen om te laten repareren of een diagnose stellen? Ik ben wel benieuwd hoe snel ASUS dat doet.
Geen bleeding, wel GPS en goede WIFI dekking, maar een flinke kraak links in het midden in landscape.
Ik kan/wil hem nu nog niet missen, maar hij gaat zeker nog een keertje terug naar ASUS.
PSN: Klussertt (GTA V)
Ik heb zelf al bijna anderhalf jaar een iPad1 en ben erg geïnteresseerd in de Prime.
In eerste instantie wilde ik een nieuwe iPad (3-4), ben Apple fan en heb meer iDingen, maar na het lezen/zien van alle ervaringen/reviews/filmpjes, vandaag zelfs even met een Prime (incl. dock) van een collega kunnen spelen, krijg ik steeds meer trek in de Prime.
Zijn er Tweakers die zelf een iPad hebben (gehad) en zijn 'overgestapt' naar de Prime?
Hoe is deze overstap bevallen?
In eerste instantie wilde ik een nieuwe iPad (3-4), ben Apple fan en heb meer iDingen, maar na het lezen/zien van alle ervaringen/reviews/filmpjes, vandaag zelfs even met een Prime (incl. dock) van een collega kunnen spelen, krijg ik steeds meer trek in de Prime.
Zijn er Tweakers die zelf een iPad hebben (gehad) en zijn 'overgestapt' naar de Prime?
Heb op dit moment nog een iPad 2, maar als het goed is komt morgen de Prime binnen, ik zal uiteraard mijn ervaringen beschrijven hier.jwjol schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:57:
Ik heb zelf al bijna anderhalf jaar een iPad1 en ben erg geïnteresseerd in de Prime.
Heb hier na de speedtest met file transfer via BT naar de prime de transfer nog even laten doorlopen. Maar man wat gaat dat langzaam. ik kan me niet voorstellen dat iemand via Bt een aantal bestanden door wil sturen. Via bv dropbox of iets in die richting gaat dat toch echt een heel stuk sneller.
Maximaal 3Mbps via BT dus tsja, dan heb je meer aan de 65/72Mbps WiFi.12rip4 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:05:
Heb hier na de speedtest met file transfer via BT naar de prime de transfer nog even laten doorlopen. Maar man wat gaat dat langzaam.
[ Voor 20% gewijzigd door Nivk op 10-01-2012 22:12 ]
Dit is wellicht niet heel Prime specifiek, of toch wel.. Omdat de prime met kb dock zich vrijwel als normale laptop laat bedienen, zou ik 'm ook graag willen gebruiken als ssh-client. Vooral als ik waakdiensten heb, dan is de Prime natuurlijk een mooie compagnon om mee te nemen als je op stap gaat, maar dan moet ssh wel goed werken. Ik heb er nu een aantal geprobeerd (ssh clients dus), oa. ConnectBot (werkt aardig, maar alle shift-combo's zoals $!@#% en ga zo maar door doen het niet). Er wordt bovendien lomp om gegaan met ssh-keys, die kun je niet specifiek aan een sessie knopen. Dan heb je nog PaderSyncSSH (betaalde app), gaat al iets beter om met dat soort dingen, maar de terminal is een beetje fscked (waarschijnlijk wel goed te krijgen), maar ctrl-combo's werken hier ook weer niet. Er zijn verder niet bijster veel ssh-client apps in de Market te vinden.
Wat ik zoek moet iig met de private ssh-keys kunnen werken die gegenereerd zijn via commandline ssh-keygen of putty, moet je wel gewoon iets kunnen ctrl-c'en en uitroeptekens (gewoon alle shift-combo's) zijn ook wel fijn.
Iemand een idee? Desnoods off-market?
Wat ik zoek moet iig met de private ssh-keys kunnen werken die gegenereerd zijn via commandline ssh-keygen of putty, moet je wel gewoon iets kunnen ctrl-c'en en uitroeptekens (gewoon alle shift-combo's) zijn ook wel fijn.
Iemand een idee? Desnoods off-market?
Ik heb naast de Prime ook een iPad2. De smoothness van iOS is natuurlijk nog steeds niet echt geevenaard, maar de Prime komt een aardig eind in de buurt. En Android is gewoon zoveel prettiger dan iOS. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook echt een Apple man en zal altijd blijven erkennen dat Apple uiteindelijk altijd het beste is, maar wat is iOS door de jaren heen saaaaaaaaaai geworden. Dat statische scherm met al die icoontjes. Een Android tablet van deze klasse zal een verademing voor je zijn met al zijn mogelijkheden.jwjol schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:50:
Iemand al succes met BT-gps service vanaf een (geroote) android telefoon?
Ik heb nu al verschillende combinaties gebprobeerd van bluetooth gps apps maar ik krijg geen positie door nog en ook geen sat info. De telefoon ziet wel dat de tablet verbonden is. Mock locaties = aan.
-edit-
Gelukt!
App op de telefoon: Bluetooth GPS.
Daarna kun je bv met GPS test zien dat je verbinding hebt. Let op: Mock locaties moet aan staan.
Gek genoeg zie je niet de signaalsterkte van de sats van de telefoon maar het werkt wel.
Ik heb nu al verschillende combinaties gebprobeerd van bluetooth gps apps maar ik krijg geen positie door nog en ook geen sat info. De telefoon ziet wel dat de tablet verbonden is. Mock locaties = aan.
-edit-
Gelukt!
App op de telefoon: Bluetooth GPS.
Daarna kun je bv met GPS test zien dat je verbinding hebt. Let op: Mock locaties moet aan staan.
Gek genoeg zie je niet de signaalsterkte van de sats van de telefoon maar het werkt wel.
[ Voor 30% gewijzigd door Vmu op 10-01-2012 22:32 ]
Vmu
misschien een domme vraag maar zit hier even over na te denken. Als je via wifi thetering met je telefoon verbonden bent, zou je dan ook bestanden via die verbinding kunnen verzenden als via een wifi netwerk?Nivk schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:11:
[...]
Maximaal 3Mbps via BT dus tsja, dan heb je meer aan de 65/72Mbps WiFi.
Misschien wel maar ik zou het eerder met dropbox doen.
Vmu
In welke zin bedoel je, Indien je thetering op je telefoon inschakeld en met je Tablet verbinding maakt met dit netwerk kan je bestanden verzenden naar het internet en naar alle apparaten welke ook via WiFi verbinding maken met je telefoon. Je kan echter geen bestanden uitwisselen tussen je telefoon en je Tablet via het WiFi netwerk, je telefoon fungeert namelijk als een accespoint.12rip4 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:17:
[...]
misschien een domme vraag maar zit hier even over na te denken. Als je via wifi thetering met je telefoon verbonden bent, zou je dan ook bestanden via die verbinding kunnen verzenden als via een wifi netwerk?
Wuala is een stuk sneller.Vmu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:33:
Misschien wel maar ik zou het eerder met dropbox doen.
Canon Digital Ixus V2
Ik heb de Prime nu een week (woon vlakbij Capi, Schiphol) en ik vind hem fantastisch. Ik wilde in eigenlijk een iPad-2 kopen, en had al wat series verzameld voor mijn vrouw in iPad .m4v formaat met ondertiteling.
Het is me deze week nog niet gelukt om deze op de Prime af te spelen met ondertiteling. Iemand een tip misschien?
Duidelijk, was ook maar een idee ivm het testen van BT filetransfer en de verschrikkelijke traagheid daarvan. Zou het zelf via dropbox doen.timofp schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:37:
[...]
In welke zin bedoel je, Indien je thetering op je telefoon inschakeld en met je Tablet verbinding maakt met dit netwerk kan je bestanden verzenden naar het internet en naar alle apparaten welke ook via WiFi verbinding maken met je telefoon. Je kan echter geen bestanden uitwisselen tussen je telefoon en je Tablet via het WiFi netwerk, je telefoon fungeert namelijk als een accespoint.
Ik veronderstel dat de MX video player dit ook wel zal kunnen afspelen , zoek maar eens in de marketMarlonX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:39:
Ik heb de Prime nu een week (woon vlakbij Capi, Schiphol) en ik vind hem fantastisch. Ik wilde in eigenlijk een iPad-2 kopen, en had al wat series verzameld voor mijn vrouw in iPad .m4v formaat met ondertiteling.Het is me deze week nog niet gelukt om deze op de Prime af te spelen met ondertiteling. Iemand een tip misschien?
Verwijderd
als er geen drm op zit en geen ac3 geluid in, kun je ze afspelen door simpelweg de extensie in .mp4 te veranderen.MarlonX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:39:
Ik heb de Prime nu een week (woon vlakbij Capi, Schiphol) en ik vind hem fantastisch. Ik wilde in eigenlijk een iPad-2 kopen, en had al wat series verzameld voor mijn vrouw in iPad .m4v formaat met ondertiteling.Het is me deze week nog niet gelukt om deze op de Prime af te spelen met ondertiteling. Iemand een tip misschien?
Sorry, maar MX player en extensie veranderen naar mp4 geprobeerd
, maar nog steeds geen ondertiteling....
Verwijderd
sites.google.com/site/mxvpen/faq kijk hier eensMarlonX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:23:
Sorry, maar MX player en extensie veranderen naar mp4 geprobeerd
[/quote]
sites.google.com/site/mxvpen/faq kijk hier eens
[quote]
Daar zeggen ze dat interne ondertitels niet worden ondersteund, dus?
sites.google.com/site/mxvpen/faq kijk hier eens
[quote]
Daar zeggen ze dat interne ondertitels niet worden ondersteund, dus?
Verwijderd
Als er geen losse subtitle bestanden bij zitten kun je die misschien vinden via een subtitle website als opensubtitles.org.
Zou je een uitgebreidere vergelijking kunnen maken? Wat meer specifieke voors en tegens van de Prime t.o.v. een iPad2.joblamie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:15:
[...]
Ik heb naast de Prime ook een iPad2. De smoothness van iOS is natuurlijk nog steeds niet echt geevenaard, maar de Prime komt een aardig eind in de buurt. En Android is gewoon zoveel prettiger dan iOS. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook echt een Apple man en zal altijd blijven erkennen dat Apple uiteindelijk altijd het beste is, maar wat is iOS door de jaren heen saaaaaaaaaai geworden. Dat statische scherm met al die icoontjes. Een Android tablet van deze klasse zal een verademing voor je zijn met al zijn mogelijkheden.
Zelf namelijk sinds de kerst een iPad2 van de baas gekregen, maar ben juist meer Android fan. Zit er sterk aan te denken over te stappen naar de ATP met dock. En de iPad te verkopen...
Ik was van de foto idd haha, heb je ook ergens een foto dat je van beide de binnenkant kan zien + dock? vindt ze beide mooi eigenlijk nog steeds een lastige keuze :-)Jas99 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:40:
Er was toch iemand die foto's wilde van de kleuren? Hier is er eentje met een champagne scherm en grey dock:
[afbeelding]
Ben benieuwd of dat inderdaad lukt en dat ook kan-BaJo- schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:42:
@ iedereen
zijn er al mensen die een ''3g dongel'' werkend hebben gekregen op de prime? (of anders op de transformer 1)
Kan je ook mischien een wifi test doen Ipad2 vs Prime? te denken vooral aan de ontvangst/snelheidjoblamie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:15:
[...]
Ik heb naast de Prime ook een iPad2. De smoothness van iOS is natuurlijk nog steeds niet echt geevenaard, maar de Prime komt een aardig eind in de buurt. En Android is gewoon zoveel prettiger dan iOS. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook echt een Apple man en zal altijd blijven erkennen dat Apple uiteindelijk altijd het beste is, maar wat is iOS door de jaren heen saaaaaaaaaai geworden. Dat statische scherm met al die icoontjes. Een Android tablet van deze klasse zal een verademing voor je zijn met al zijn mogelijkheden.
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]