Is de development nu volledig gestopt van Bada? Of zullen er nu nog versies komen na v2.0 ?
Ikzelf heb al lange tijd Bada 2.0 nu. Ik gebruik de Samsung S8500, de Wave 1 dus.
Wel wat opmerkingen:
- dat irritante microfoon-icoontje naast de spacebar staat ontzettend slecht. Bij het sms-en klink ik teveel daarop. En wat doet die functie dan ook op zo'n ubertoegankelijke plaats? Als je in de interface komt om te sms-en; dan wil je toch niets gaan opnemen? Maak daar dan een aparte functie voor naast de bel- en sms-functie!
- de gsm voelt soms traag aan. Het sluiten van de smsjes-lijst, het sluiten van de contactenlijst, etc. Ik had verwacht dat de huidige gsm's wel op punt staan dat dit altijd pijlsnel kan.
Of als je op die hardwaretoets op de zijkant duwt en dan snel met je vinger wilt swipen om te unlocken: als je beide acties te kort op elkaar doet, wordt dit soms niet geregistreerd.
- en dan het feit dat mijn gsm om een of andere reden steeds om de zoveel tijd connect naar het internet als ik die Package Data functie aan heb. In het verleden al is paar keer een gepeperde rekening gehad. Gewoon toegang maken tot het internet via die 3G dus kost al geld. Gelukkig laat mijn provider Proximus op tijd via SMS weten als mijn rekening in korte tijd hoog is opgelopen, zodat ik het soms nog kon ongedaan maken.
Nu let ik er op dat Package Data enkel aanstaat als ik echt even op internet moet via 3G. Daarna doe ik het asap terug uit.
Maar dan nog: ik vind het zonde dat je niet kunt checken wélke software dan zo nodig frequent wilt connecten. Ik heb niet veel gadgets op het homescreen btw: enkel een klok en een kalender.
Op Android heb je wel apps waarmee je alles kunt monitoren, maar op Bada... ?
Ikzelf ga wel deze gsm behouden. De frustraties zijn nu ook nog niet zo hoog opgelopen, en de gsm blijft kwalitatief gezien zeer goed! Helderheid scherm staat wel altijd op het hoogste, en als je dan op een fuif bent, dan zien anderen dat dit dingetje wel wat betere colours dan bv de iPhone kan produceren.

(misschien zijn de nieuwste iPhones intussen bijgebeend, dat weet ik niet)
Ik zou er wel graag Android op willen. Maar ik heb vernomen dat de Android die Samsung maakt, hetzelfde uiterlijk heeft als die die Bada heeft? Op zich is dat uiterlijk doenbaar, maar ik had toch veel liever de native Android look gebruik. Maar dan moet je de Google Nexus phones al gaan opzoeken...
Qua apps mis ik niet echt iets. Sinds Bada 2.0 erop is, is er dus een format gebeurt. Sindsdien heb ik geen enkele optionele app meer gedownload. Voor mij zijn de standaard apps genoeg: zolang ik kan bellen, smsen, en foto's en vids kan maken, ben ik blij. De periode van experimenteren met apps is hier voorbij: veel van die apps zijn gewoon brol, and you know it.

Daarnaast heb ik IRL niet echt momenten waar ik niets te doen heb en dus zou kunnen ontspannen via mn gsm. Meestal heb ik een desktop ter beschikking en that's where all the entertainment happens!
Natuurlijk kan het zijn, dat indien ik de Android store eens zou bekijken, dat ik hierop terugkom.