Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat hij ze allemaal ongelezen op mijn mobiel zet en niet gelijkt kijkt wat gelezen/ongelezen is.masterbas schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:38:
Als het goed is doet hij dat maar 1 keer. Alles is er namelijk vanaf verwijderd door de update. Al thans dat was bij mij zo. Na de eerste maal alles opgehaald te hebben haalt hij het nu alleen nog maar de nieuwe berichten op.
Verwijderd
Vraag: hoe krijg ik het Qwerty-toetsenbord in landscapemode bij het maken van een sms? Bij 1.2 was het draaien van de telefoon naar landscape voldoende....
Dit doet bij mij prima. Heb je automatisch draaien wel aanstaan ?Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:02:
Vraag: hoe krijg ik het Qwerty-toetsenbord in landscapemode bij het maken van een sms? Bij 1.2 was het draaien van de telefoon naar landscape voldoende....
Aangezien ze toch op de server staan heb ik ze zelf gewoon allemaal verwijdert en heb ik ze echt nodig log ik even online in.Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat hij ze allemaal ongelezen op mijn mobiel zet en niet gelijkt kijkt wat gelezen/ongelezen is.
Verwijderd
Pfff wat een klein drama dat updateproces. Na een mooi begin bleef de wave hangen (lang gewacht of hij nog doorging maar helaas) en uiteindelijk de boel losgekoppeld. De wave was tot niets meer te bewegen en er voor moeten kiezen de telefoon via de herstelstatus te activeren. Daarna vele keren met KIES gekoppeld en keer op keer liep de boel vast. Na veel pogingen eindelijk een bijgewerkte wave. 1e indruk ziet er mooi uit maar tot mijn schrik zie ik dat al m'n contacten apart staan. Daar waar ik eerst Piet had met alle telefoonnummers en emailadressen, heb ik nu Piet1 Piet2 Piet3 etc. En de mailadressen zie ik al helemaal niet meer.
Bij camera gebruik is hij eeerrrrgg traag,bij opnemen video reageert hij regelmatig niet op de knop rec/stop. In/uitzoomen alles behalve vloeiend...
Diverse apps die spontaan ermee stoppen,batterij binnen een paar uur leeg...
Ook bij mij de NOS app met alleen geluid ,geen beeld.Flashlight Pro met een unknown error...
Alle live/flash thema`s die een onverwachte fatale fout veroorzaken...
Ik word steeds minder blij met 2.0.
Ik voel langzamerhand weer een hard reset aankomen,waar ik dus eigenlijk geen zin in heb...
Diverse apps die spontaan ermee stoppen,batterij binnen een paar uur leeg...
Ook bij mij de NOS app met alleen geluid ,geen beeld.Flashlight Pro met een unknown error...
Alle live/flash thema`s die een onverwachte fatale fout veroorzaken...
Ik word steeds minder blij met 2.0.
Ik voel langzamerhand weer een hard reset aankomen,waar ik dus eigenlijk geen zin in heb...
[ Voor 3% gewijzigd door jcm800 op 04-03-2012 18:37 ]
Verwijderd
Tot op heden vrij tevreden met de bada update, enkele problemen:
1. krijg het niet voor elkaar hotmail als push in te stellen. Via windowslive icoon kan ik geen push kiezen zoals bij Gmail icoon. Via de exchange activesync krijg ik bij instellen eerst de waarschuwing: ongeldig cervercertificaat?? Nadien krijg ik opmerking na invoeren server m.hotmail.com: kan account niet valideren controleer email/wachtwoord. Met bada 1.2 geen problemen!
2. krijg asphalt 6 niet op mijn tel. Geeft aan dat er onvoldoende geheugen is. (zou ruim voldoende ruimte moeten hebben (>1gb vrij op sd). Installatielocatie is ingesteld op geheugenkaart.
Mocht iemand oplossingen hebben, THANX
1. krijg het niet voor elkaar hotmail als push in te stellen. Via windowslive icoon kan ik geen push kiezen zoals bij Gmail icoon. Via de exchange activesync krijg ik bij instellen eerst de waarschuwing: ongeldig cervercertificaat?? Nadien krijg ik opmerking na invoeren server m.hotmail.com: kan account niet valideren controleer email/wachtwoord. Met bada 1.2 geen problemen!
2. krijg asphalt 6 niet op mijn tel. Geeft aan dat er onvoldoende geheugen is. (zou ruim voldoende ruimte moeten hebben (>1gb vrij op sd). Installatielocatie is ingesteld op geheugenkaart.
Mocht iemand oplossingen hebben, THANX
Asphalt is vrij groot
ik had die toen voor de Wave 3 op mijn Wave 2 geinstaleerd en de rar was alleen al 600mb
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
Met bada 1.2 kon ik de agenda op het toestel en die van gmail zien. Nu lukt het me niet die van gmail te koppelen. Iemand een idee?
Smsjes kunnen alleen nog in threaded mode, wat ik echt jammer vind.
Verder batterij gaat vlotter leeg heb ik het idee.
Warm toestel,dat was alleen bij de update.
Verder batterij gaat vlotter leeg heb ik het idee.
Warm toestel,dat was alleen bij de update.
In Bada 1.2 werden hotmail accounts heel anders ingesteld als in Bada 2.0 het geval was idd. (Geen push synchronisatie, maar standaard handmatige synchronisatie, geen check of e-mails gelezen zijn, geen keuze om contacten te synchroniseren, etc.)roy--93 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:32:
een aantal vraagjes.
- Is het nog mogelijk om hotmail contacten te importeren ?
- En bij de mail zelf ik ben ingelogd maar nu krijg ik alle mails van mijn hotmail als ongelezen binnen. In 1.2 was deze zo verbonden dat als ik hem op mijn mobiel las die bij hotmail zelf ook als gelezen werd gemarkeerd en ook andersom wanneer ik op hotmail de mail lees word die op m`n mobiel gelezen dit krijg ik echter nog niet voor elkaar in 2.0 wat doe ik fout ?
Om een vergelijkbare instelling te krijgen als in Bada 1.2 moet je je Hotmail account niet instellen als Hotmail-account, maar als een Exchange Activesynch account. Om dit te doen volg je de volgende stappen:
- Open de e-mail applicatie
- Klik op de accounts knop, of de terug knop rechtsonder (beetje erg random welke knoppen er onderaan komt te staan naar mijn idee)
- Klik op de knop Instellingen en kies E-mailaccounts.
- Als je nog een Hotmail account daar hebt staan, is het handig deze te verwijderen met de Account wissen knop.
- Klik Account toevoegen.
- Kies Exchange ActiveSync
- Vul bij E-mailadres je e-mail adres in.
- Vul bij gebruikersnaam ook je e-mail adres in. (Dus inclusief de @hotmail.com die niet automatisch ingevuld wordt!)
- Vul je wachtwoord in
- Laat het domeinveld leeg
- Vinkje wil je waarschijnlijk aan hebben.
- Klik op volgende
- Vul bij server "m.hotmail.com" in.
- Laat SSL gebruiken aan staan.
- Klik op inloggen
- Klik op synchronisatieschema.
- Kies bij schema buiten piekuren desgewenst ook Push synchronisatie.
- Ga een blad terug.
- Maak je keuzes hier om Agenda's, Contacten en of Taken te synchroniseren en hoe oud je e-mails wilt ontvangen.
- Klik op gereed.
Als het goed is krijg je nu een lelijk icoontje naast je wi-fi en ontvang je nu wel direct je e-mails zonder handmatig te synchroniseren.
Heb t zelf ook pas net gevonden, dus weet nog niet of je accu het met deze instellingen heel lang overleefd..
Bedankt voor je reactie, echter als ik op volgende druk na dat ik mijn gegevens heb ingevuld geeft die aan: kan niet activeren. Enig idee waar dit aan kan liggen ?
Verwijderd
'Apple maakt oudere toestellen bewust trager met updates'
http://www.nu.nl/gadgets/...t-trager-met-updates.html
Ik heb het vermoeden dat SAMSUNG dit ook kent, m'n Wave is nou ook niet bepaald een racekarretje meer na instal BADA 2
http://www.nu.nl/gadgets/...t-trager-met-updates.html
Ik heb het vermoeden dat SAMSUNG dit ook kent, m'n Wave is nou ook niet bepaald een racekarretje meer na instal BADA 2
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 10:11 ]
Verwijderd
Ik heb Bada 2.0 nu ook draaien en ik vraag me af hoe ik kan checken hoe roaming uitstaat. Kan het nergens meer vinden.
Verder moet ik zeggen dat het wel lekker werkt. Vergis me nog wel vaak met nieuwe indeling qwerty toetsenbord. Vooral dat de spatie lang ingedrukt houden niet meer werkt voor punten en andere veelgebruikte leestekens.
Verder moet ik zeggen dat het wel lekker werkt. Vergis me nog wel vaak met nieuwe indeling qwerty toetsenbord. Vooral dat de spatie lang ingedrukt houden niet meer werkt voor punten en andere veelgebruikte leestekens.
Daarvoor kan je nu de punt ingedrukt houdenVerwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:51:
Ik heb Bada 2.0 nu ook draaien en ik vraag me af hoe ik kan checken hoe roaming uitstaat. Kan het nergens meer vinden.
Roaming zit onder instellingen->netwerk
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 05-03-2012 11:59 ]
Verwijderd
[quote]Chris.nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Daarvoor kan je nu de punt ingedrukt houden
Hoi Chris, blij met jouw speurneus. Ik was die leestekens bij langer vasthouden van de spatiebalk tot m'n teleurstelling al kwijt. Dank zij jou heb ik het weer gevonden. Zou toch leuk zijn als er een handleiding bada 2.0 mee zou worden geleverd. Het staat mij bij dat in het verleden werd gezegd dat met Bada 2.0 ook swype geïntroduceerd zou worden. Iemand enig idee?
[...]
Hoi Chris, blij met jouw speurneus. Ik was die leestekens bij langer vasthouden van de spatiebalk tot m'n teleurstelling al kwijt. Dank zij jou heb ik het weer gevonden. Zou toch leuk zijn als er een handleiding bada 2.0 mee zou worden geleverd. Het staat mij bij dat in het verleden werd gezegd dat met Bada 2.0 ook swype geïntroduceerd zou worden. Iemand enig idee?
Verwijderd
Ik ben over het algemeen best tevreden met Bada 2.0. Het is best lekker snel. Widgets worden wel steeds, zonder vragen, gesloten. Waar ik wel mee zit is dat Route 66 niet echt goed meer werkt. Zo valt route info regelmatig uit/weg, draait de weg op het scherm rondjes en wordt de route veelvuldig herberekend. Verder worden de kaarten zeer donker weergegeven. Gisteren scheen af en toe de zon en kon ik de wegen bijna niet waarnemen. 's Avonds was het beeld wel goed zichtbaar, maar saai (grijs en bruin) van kleur. Ik kreeg het niet aangepast door de verlichting op maximum te stellen en te kiezen voor dagkleuren.
Wat zijn jullie ervaringen met Route 66?
Wat zijn jullie ervaringen met Route 66?
Kan al sinds 1.2Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:24: Het staat mij bij dat in het verleden werd gezegd dat met Bada 2.0 ook swype geïntroduceerd zou worden. Iemand enig idee?
Via instelling-knop links van spatiebalk, doorlopende invoer aanvinken en je kan woorden "swypen"
Verwijderd
Huh?! Ik heb dus iets gemist! Je hebt gelijk dat ik nu kan swypen maar dat dat onder 1.2 al kon wist ik niet. Nou, thx voor deze tip (uit de oude doos)
Chris.nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:06:
[...]
Kan al sinds 1.2
Via instelling-knop links van spatiebalk, doorlopende invoer aanvinken en je kan woorden "swypen"
Verwijderd
Ik lijk toch de enige niet te zijn met geheugen foutmelding bij installatie Asphalt 6 na installatie bada2.
http://www.mysamsungwave.com/index.php?topic=14378.0
Volgens kies vereiste ruimte 380mb. Iemand wel succes?
Yep ,ik heb `m erop staan,maar niet zonder slag of stoot...Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:36:
Ik lijk toch de enige niet te zijn met geheugen foutmelding bij installatie Asphalt 6 na installatie bada2.
De eerste 5 keer opstarten van de game resulteerde in een terugkeer naar het homescreen.
Om hem werkend te krijgen moet ik alle screens sluiten en een soft reset uitvoeren ...
Zal wel een memory probleem zijn,maar ik heb eigenlijk weinig zin om weer een hard reset uit te voeren

Verwijderd
Helemaal top, bedankt!Chris.nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Roaming zit onder instellingen->netwerk
Inmiddels Bada 2.0 geinstalleerd, moet zeggen, het voelt wel iets volwassener aan. Het gaat de goede kant op
Heb nog wel een paar problemen namelijk:
Waarom doen alle apps die met een backup (die kies zelf aanbood om te maken en terug te zetten na de firmware upgrade) teruggezet zijn het niet meer?
Waarom staat minstens de helft van die apps niet als "aangekochte" apps op mijn Aankoopgeschiedenis pagina?
Waarom kan ik wel inloggen op mijn samsung account via Kies, maar krijg ik op mijn telefoon de error "Ongeldige e-mail of wachtwoord (3007)"??
Verder lijkt de accuduur er behoorlijk op achteruit te zijn gegaan, maar dat durf ik niet na 1 dag hardop te beweren
Heb nog wel een paar problemen namelijk:
Waarom doen alle apps die met een backup (die kies zelf aanbood om te maken en terug te zetten na de firmware upgrade) teruggezet zijn het niet meer?
Waarom staat minstens de helft van die apps niet als "aangekochte" apps op mijn Aankoopgeschiedenis pagina?
Waarom kan ik wel inloggen op mijn samsung account via Kies, maar krijg ik op mijn telefoon de error "Ongeldige e-mail of wachtwoord (3007)"??
Verder lijkt de accuduur er behoorlijk op achteruit te zijn gegaan, maar dat durf ik niet na 1 dag hardop te beweren
Het gebruik van de camera is (bij mij tenminste) echt veel te traag.
Er gaan soms wel 2 seconden voorbij voor hij scherpgesteld is,een groen kader geeft en kan afdrukken...
Dan gaat het scherm eerst op zwart om dan vervolgens 4 seconden de genomen foto weer te geven voordat hij weer klaar om de volgende te schieten.
Ben dus regelmatig te laat om hèt moment vast te leggen en weer te laat voor het volgende,zucht...
Heb je zò lang uitgekeken naar de update en dan pakt ie zò uit.
Er gaan soms wel 2 seconden voorbij voor hij scherpgesteld is,een groen kader geeft en kan afdrukken...
Dan gaat het scherm eerst op zwart om dan vervolgens 4 seconden de genomen foto weer te geven voordat hij weer klaar om de volgende te schieten.
Ben dus regelmatig te laat om hèt moment vast te leggen en weer te laat voor het volgende,zucht...
Heb je zò lang uitgekeken naar de update en dan pakt ie zò uit.
Jammer dat push met een "normale" Hotmail-account niet meer werkt, maar op deze manier werkt 't weer als vanouds wat toch een stuk fijner is. Dus bedankt voor de uitleg!Benji87 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:26:
[...]
Als het goed is krijg je nu een lelijk icoontje naast je wi-fi en ontvang je nu wel direct je e-mails zonder handmatig te synchroniseren.
Heb t zelf ook pas net gevonden, dus weet nog niet of je accu het met deze instellingen heel lang overleefd..
Nu kijken wat het met de accu doet. Enig idee al of het dataverbruik hierdoor ook omhoog gaat?
Hoe kun je een smsje als concept opslaan. Ik dacht drukken op een threaded message en dan de terug knop, maar dat werkte niet altijd.
USB tethering werkt in 2 prima, scheelt behoorlijk in warm worden van het toestel. Geen idee of het scheelt in batterij, want hij laad nutuurlijk zo op
Tethering werkt inderdaad vlotter dan voor heen (mijn mening). Dat het met foto's nemen iets langer duurt heb ik eigenlijk al last van sinds de laatste update die er geweest is voor de wave (s8500). Dat het systeem langzamer is wat menig een zegt dat herken ik eigenlijk niet. Na de update stond bij mij alles er gewoon weer op ook de contacten op dezelfde manier zoals ze eerder er al op stonden.
Ik hoop dat er voor sommige games nog wel een update komt, want PvZ (Plants vs Zombies) kan ik alleen maar afsluiten door mijn wave op nieuw op te laten starten.
Ik hoop dat er voor sommige games nog wel een update komt, want PvZ (Plants vs Zombies) kan ik alleen maar afsluiten door mijn wave op nieuw op te laten starten.
Verwijderd
Upgrade naar Bada 2.0: een bittere nasmaak
Ik heb afgelopen middag de firmware van mijn Samsung Wave ook geüpdatet van Bada 1.2 naar 2.0. Ik vond dit niet gebruikersvriendelijk gaan. Te weinig uitleg, onverwachte dingen, etc. Kortom: zoals dat wel vaker gaat met KIES.
Zo startte de telefoon op een gegeven moment weer op met vliegtuigmodes en de vraag of het daar op moet blijven. Dan kan je je afvragen of en zo ja wat je dan moet doen, maar in KIES staat er niks over. Ook had ik eerst weer de m.i. onduidelijke foutmelding dat er niet genoeg vrije schijfruimte was voor de upgrade (3 GB was nodig). Ook werd de upgrade in het begin nog een keer om onduidelijk redenen afgebroken.
Nadat het proces al een redelijke tijd bezig was geweest, kwam er bij Kies een vaag schermpje over het maken van een back-up. Ik dacht dat de upgrade al ver gevorderd zou zijn, maar lijkt erop dat het proces tot tot dan toe alleen het maken van een back-up mogelijk heeft gemaakt. Met Bada 1.2 heb je in KIES namelijk geen "Back-up/herstellen" tab (ik i.i.g. niet).
Ik heb toen via KIES een back-up gemaakt en daarbij volgens mij alle items geselecteerd. Eerder had ik zelf voor de zekerheid mijn bestanden (foto's, video's, e.d.) al geëxporteerd naar mijn pc.
Hierna kon ik verder gaan en begon de firmware upgrade pas echt. Op het toestel staat dan "Download Mode". Dit duurt ook weer i.i.g. meer dan een half uur. Hierna heb je Bada 2.0 op je Wave. Vervolgens moet je nog de back-up herstellen.
Misschien ben ik naïef, maar ik had eigenlijk verwacht dat de eigen data in de Wave er gewoon in zou blijven staan, net als bij de vorige firmware upgrades, maar bij deze upgrade lijkt alles uit het telefoongeheugen te verdwijnen (geheugenkaart lijkt wel onberoerd te worden gelaten). Dus wie geen back-up heeft gemaakt, is zijn data kwijt of vergis is me? Waarom dan in KIES geen duidelijke uitleg hierover? Waarom dit niet geheel automatisch laten gebeuren in het update proces?
Maar goed, ik had een back-up gemaakt, dus vervolgens heb ik die "hersteld". Zo zou alle eigen data weer op de telefoon moeten komen. Echter, het blijkt dat de oproeplijst leeg is. Ik heb het back-upbestand bekeken en het blijkt dat van de 15 items die je kan back-uppen er 2 items ontbreken: de Oproepenlijst, en Navigatiegegevens en instellingen. Is dit normaal? Is dit bij anderen ook het geval?
Andere data die is gewist/gereset: Data van gebruik: Gespreksduur, Aantal berichten, Gegevensteller pakket. Jammer dat ook dit is gereset, maar vooral dat de Oproepenlijst leeg is, vind ik erg vervelend. Daar viel voor mij nuttige data uit te halen met wie en wanneer ik had gebeld.
Over Bada 2.0 heb ik gemengde gevoelens, waarbij negatieve gevoelens (vooralsnog) de overhand hebben (daarover meer in een volgend bericht). Dat in combinatie met het lastige en tijdrovende upgrade proces en de verdwenen data, en dan weer urenlang Googelen op deze problemen, maakt dat deze upgrade een bittere nasmaak heeft achtergelaten. En daar heb je dan zó lang op gewacht...
Ik heb afgelopen middag de firmware van mijn Samsung Wave ook geüpdatet van Bada 1.2 naar 2.0. Ik vond dit niet gebruikersvriendelijk gaan. Te weinig uitleg, onverwachte dingen, etc. Kortom: zoals dat wel vaker gaat met KIES.
Zo startte de telefoon op een gegeven moment weer op met vliegtuigmodes en de vraag of het daar op moet blijven. Dan kan je je afvragen of en zo ja wat je dan moet doen, maar in KIES staat er niks over. Ook had ik eerst weer de m.i. onduidelijke foutmelding dat er niet genoeg vrije schijfruimte was voor de upgrade (3 GB was nodig). Ook werd de upgrade in het begin nog een keer om onduidelijk redenen afgebroken.
Nadat het proces al een redelijke tijd bezig was geweest, kwam er bij Kies een vaag schermpje over het maken van een back-up. Ik dacht dat de upgrade al ver gevorderd zou zijn, maar lijkt erop dat het proces tot tot dan toe alleen het maken van een back-up mogelijk heeft gemaakt. Met Bada 1.2 heb je in KIES namelijk geen "Back-up/herstellen" tab (ik i.i.g. niet).
Ik heb toen via KIES een back-up gemaakt en daarbij volgens mij alle items geselecteerd. Eerder had ik zelf voor de zekerheid mijn bestanden (foto's, video's, e.d.) al geëxporteerd naar mijn pc.
Hierna kon ik verder gaan en begon de firmware upgrade pas echt. Op het toestel staat dan "Download Mode". Dit duurt ook weer i.i.g. meer dan een half uur. Hierna heb je Bada 2.0 op je Wave. Vervolgens moet je nog de back-up herstellen.
Misschien ben ik naïef, maar ik had eigenlijk verwacht dat de eigen data in de Wave er gewoon in zou blijven staan, net als bij de vorige firmware upgrades, maar bij deze upgrade lijkt alles uit het telefoongeheugen te verdwijnen (geheugenkaart lijkt wel onberoerd te worden gelaten). Dus wie geen back-up heeft gemaakt, is zijn data kwijt of vergis is me? Waarom dan in KIES geen duidelijke uitleg hierover? Waarom dit niet geheel automatisch laten gebeuren in het update proces?
Maar goed, ik had een back-up gemaakt, dus vervolgens heb ik die "hersteld". Zo zou alle eigen data weer op de telefoon moeten komen. Echter, het blijkt dat de oproeplijst leeg is. Ik heb het back-upbestand bekeken en het blijkt dat van de 15 items die je kan back-uppen er 2 items ontbreken: de Oproepenlijst, en Navigatiegegevens en instellingen. Is dit normaal? Is dit bij anderen ook het geval?
Andere data die is gewist/gereset: Data van gebruik: Gespreksduur, Aantal berichten, Gegevensteller pakket. Jammer dat ook dit is gereset, maar vooral dat de Oproepenlijst leeg is, vind ik erg vervelend. Daar viel voor mij nuttige data uit te halen met wie en wanneer ik had gebeld.
Over Bada 2.0 heb ik gemengde gevoelens, waarbij negatieve gevoelens (vooralsnog) de overhand hebben (daarover meer in een volgend bericht). Dat in combinatie met het lastige en tijdrovende upgrade proces en de verdwenen data, en dan weer urenlang Googelen op deze problemen, maakt dat deze upgrade een bittere nasmaak heeft achtergelaten. En daar heb je dan zó lang op gewacht...
Bij mij zijn wel foto`s en video`s op mijn geheugenkaartje beschadigd tijdens de update... Is mijn eigen schuld,weet ik, maar dit ging idd. bij alle vorige updates wel goed.Misschien ben ik naïef, maar ik had eigenlijk verwacht dat de eigen data in de Wave er gewoon in zou blijven staan, net als bij de vorige firmware upgrades, maar bij deze upgrade lijkt alles uit het telefoongeheugen te verdwijnen (geheugenkaart lijkt wel onberoerd te worden gelaten). Dus wie geen back-up heeft gemaakt, is zijn data kwijt of vergis is me? Waarom dan in KIES geen duidelijke uitleg hierover? Waarom dit niet geheel automatisch laten gebeuren in het update proces?
Heeft al iemand een live/flash thema geprobeerd te installeren? Ik blijf die "onverwachte fatale fout"melding krijgen...
Ik snap het probleem hier niet. Je kan toch gewoon je telefoon uit vliegtuigmodes zetten?Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 05:25:
Upgrade naar Bada 2.0: een bittere nasmaak
Zo startte de telefoon op een gegeven moment weer op met vliegtuigmodes en de vraag of het daar op moet blijven. Dan kan je je afvragen of en zo ja wat je dan moet doen, maar in KIES staat er niks over.
Wat voor gegevens versta je onder "het telefoongeheugen"?Misschien ben ik naïef, maar ik had eigenlijk verwacht dat de eigen data in de Wave er gewoon in zou blijven staan, net als bij de vorige firmware upgrades, maar bij deze upgrade lijkt alles uit het telefoongeheugen te verdwijnen (geheugenkaart lijkt wel onberoerd te worden gelaten).
Het kan best wanneer je geen back-up maakt, dat je dan tijdens de update van 1.2 naar 2.0 je gegevens kwijt bent. Daarom dat je nu ook de mogelijkheid krijgt om te back-uppen.Dus wie geen back-up heeft gemaakt, is zijn data kwijt of vergis is me? Waarom dan in KIES geen duidelijke uitleg hierover? Waarom dit niet geheel automatisch laten gebeuren in het update proces?
Je krijgt nu de optie om dingen te selecteren die je wilt back-uppen, niks mis mee toch?
Oproeplijst wordt zover ik weet nooit geback-upt. Zelfs bij het verwisselen van de SIM-kaart wordt deze gewist.Echter, het blijkt dat de oproeplijst leeg is. Ik heb het back-upbestand bekeken en het blijkt dat van de 15 items die je kan back-uppen er 2 items ontbreken: de Oproepenlijst, en Navigatiegegevens en instellingen. Is dit normaal? Is dit bij anderen ook het geval?
Verwijderd
Of misschien moet het daar per se op blijven tijdens het updaten? Ik vroeg me op dat punt zelfs even af of het betekende dat de update al klaar was en ik de telefoon kon loskoppelen. Mijn punt is dat de begeleiding tijdens het updaten beter kan.Amps schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:23:
Ik snap het probleem hier niet. Je kan toch gewoon je telefoon uit vliegtuigmodes zetten?
Niet een eventuele geheugenkaart, maar al het persoonlijke wat in het telefoongeheugen kan worden opgeslagen, zoals video's en foto's, SMS-berichten, memo's, oproepenlijst, etc.Wat voor gegevens versta je onder "het telefoongeheugen"?
Het lijkt me dat de meeste mensen hun data zullen willen houden, dus die "back-up" kan wel standaard tijdens het updateproces gemaakt worden. Als persoonlijke data tijdens de update naar Bada 2.0 verdwijnt, vind ik dat dit duidelijk vermeld moet worden, zo voorkom je vervelende verrassingen achteraf.Het kan best wanneer je geen back-up maakt, dat je dan tijdens de update van 1.2 naar 2.0 je gegevens kwijt bent. Daarom dat je nu ook de mogelijkheid krijgt om te back-uppen.
Je krijgt nu de optie om dingen te selecteren die je wilt back-uppen, niks mis mee toch?
Verder is de normale betekenis van back-up een reservekopie. Dit is tijdens de update van 1.2 naar 2.0 een verwarrende benaming. Je maakt geen reservekopie, maar je verplaatst je gegevens in feite naar je pc om het veilig te stellen en daarna weer naar de Wave te kopiëren, want anders ben je het kwijt.
Bij de back-up mogelijkheid in KIES (die je krijgt nadat je hebt geüpgraded naar 2.0), is "Oproepenlijst" één van de 15 te selecteren items. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat die niet in mijn "back-up" zit.Oproeplijst wordt zover ik weet nooit geback-upt. Zelfs bij het verwisselen van de SIM-kaart wordt deze gewist.
Bij de vorige Bada upgrades werd de Oproepenlijst niet gewist, en ook niet de "Data van gebruik". Alle persoonlijke gegevens bleven behouden in het telefoongeheugen.
Meh.
Bada 2.0 was interessant en leuk maar ik ben toch weer terug gegaan naar Bada 1.2 XXKF3
2.0 ziet er wat mooier uit, en sommige dingen zijn gelikter maar na een tijdje ben ik toch gaan nadenken...
- Browser was me net iets te traag
- Tekst invoeren ging niet zo lekker als met 1.2
- Bericht als niet concept op kunnen slaan
- De java mogelijkheden; passend op scherm en virtueel toetsenbord miste ik
- Wat ik deed met 1.2 kon ik zelfs na lange tijd wennen niet even snel met 2.0
- Muziek herkennen
- Daarnaast miste ik wat spelletjes
Als Bada 2.0 nog een upgrade krijgt kan ik altijd weer een kijkje nemen
Bada 2.0 was interessant en leuk maar ik ben toch weer terug gegaan naar Bada 1.2 XXKF3
2.0 ziet er wat mooier uit, en sommige dingen zijn gelikter maar na een tijdje ben ik toch gaan nadenken...
- Browser was me net iets te traag
- Tekst invoeren ging niet zo lekker als met 1.2
- Bericht als niet concept op kunnen slaan
- De java mogelijkheden; passend op scherm en virtueel toetsenbord miste ik
- Wat ik deed met 1.2 kon ik zelfs na lange tijd wennen niet even snel met 2.0
- Muziek herkennen
- Daarnaast miste ik wat spelletjes
Als Bada 2.0 nog een upgrade krijgt kan ik altijd weer een kijkje nemen
Concept opslaan kan bij mij wel, hoe?:
Je typt je bericht en drukt gewoon op de knop afsluiten, nu vraagt hij of je op wil slaan als concept of annuleren.
Voor de rest: Goeie argumenten
Edit: By the way, als mijn huidige contract afloopt geen bada meer voor mij!
Je typt je bericht en drukt gewoon op de knop afsluiten, nu vraagt hij of je op wil slaan als concept of annuleren.
Voor de rest: Goeie argumenten
[ Voor 17% gewijzigd door Toppertje op 15-03-2012 21:30 ]
Yep, ik blijf aardig positief over bada, maar dat is dan ook alles.Toppertje schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:29:
Over drie maand neem ik ook een andriod toestel, heb nu 4.0.3. op de tablet draaien en daarbij lijkt Bada meer featurephone dan smartphone.
Een paar dingen zijn, na een volle week van gebruik toch wel fijn:
-Chaton. Waarom zo'n simpele applicatie niet gewoon porten naar Bada 1.2
-Webbrowser, idem
-Scherpere tekst, al kan dat aan het font liggen.
-Widgets functioneler.
-Camera lijkt ook wat beter afgestemd.
-Minder/geen spontane reboots
-Sneller opstarten en afsluiten van het toestel
-WPA2 AES werkt gewoon minder goed in verbinden
-Geen afzonderlijke smsjes meer maar alles in conferentie mode
-CPU clockfrequentie niet meer echt goed te regelen
-Veel meer batterij verbruik.
-Sneller bluetooth opstarten en afsluiten
-Social hub is iets functioneler maar nog verre van wat het moet zijn
-Chaton. Waarom zo'n simpele applicatie niet gewoon porten naar Bada 1.2
-Webbrowser, idem
-Scherpere tekst, al kan dat aan het font liggen.
-Widgets functioneler.
-Camera lijkt ook wat beter afgestemd.
-Minder/geen spontane reboots
-Sneller opstarten en afsluiten van het toestel
-WPA2 AES werkt gewoon minder goed in verbinden
-Geen afzonderlijke smsjes meer maar alles in conferentie mode
-CPU clockfrequentie niet meer echt goed te regelen
-Veel meer batterij verbruik.
-Sneller bluetooth opstarten en afsluiten
-Social hub is iets functioneler maar nog verre van wat het moet zijn
Verwijderd
hallo,
ik heb echt een groot probleem met mijn samsung wave 1.
Ik via samsung kies aangesloten om te upgraden naar bada 2.0, alles gedownload komt er in beeld voordat je verder gaat een back up maken (in de tussen tijd viel mijn mobiel uit en restarten). Dus hij verloor de connectie dus ik dag gewoon opnieuw connecten. Maar telkens als ik op connect met samsung kies drukte, viel mijn telefoon uit. Dit al echt 10x geprobeerd, maar er gebeurde steeds hetzelfde. Ik heb al mijn afbeeldingen etc op mijn computer staan, en nummer op mijn sim kaart dus ik dag als ik nou "reset met fabrieks instellingen"doe, is alles weer normaal. Ik gedaan, en alles is eraf en nogsteeds zit hij in die upgrade fase en nogsteeds valt de telefoon uit bij het connecten met samsung kies.....
Kan iemand mij alsjeblieft een oplossing voor geven?
Groetjes janco!
Ik via samsung kies aangesloten om te upgraden naar bada 2.0, alles gedownload komt er in beeld voordat je verder gaat een back up maken (in de tussen tijd viel mijn mobiel uit en restarten). Dus hij verloor de connectie dus ik dag gewoon opnieuw connecten. Maar telkens als ik op connect met samsung kies drukte, viel mijn telefoon uit. Dit al echt 10x geprobeerd, maar er gebeurde steeds hetzelfde. Ik heb al mijn afbeeldingen etc op mijn computer staan, en nummer op mijn sim kaart dus ik dag als ik nou "reset met fabrieks instellingen"doe, is alles weer normaal. Ik gedaan, en alles is eraf en nogsteeds zit hij in die upgrade fase en nogsteeds valt de telefoon uit bij het connecten met samsung kies.....
Groetjes janco!
Verwijderd
Zet de wave in de noodherstel. Ik ben even de toetscombinatie kwijt (dacht de aanknop, geluid harder en de cameraknop tegelijkertijd indrukken), zo is het mij uiteindelijk ook geluktVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:37:
hallo,
Groetjes janco!
In Bada 1.2 kon je de menu's (Contacten, Groepen en Favorieten) onder contacten verschuiven. Ik zie namelijk liever mijn favorieten eerst als ik naar contacten ga. Onder Bada 2.0 lijkt het niet meer mogelijk die menu's onderaan te verschuiven.
Ik heb net het programma FaceGet geprobeerd.
Het probleem is dat ik elk contact manueel moet synchroniseren. Bestaat er toevallig een handiger programma voor?
De bedoeling is dat de contactenlijst van de telefoon de profielfoto's van facebook over neemt.
Het probleem is dat ik elk contact manueel moet synchroniseren. Bestaat er toevallig een handiger programma voor?
De bedoeling is dat de contactenlijst van de telefoon de profielfoto's van facebook over neemt.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Nog een tip die ik gevonden heb, in E-mail kun je ook swipen op een berichttitel, en dan kiezen voor downloaden in zijn geheel, beantwoorden, doorsturen, blokkeren of verwijderen.
Verwijderd
Ik heb twee Wave's. Eentje is ge-update naar Bada 2. Eigenlijk ben ik daar - achteraf - wat minder gelukkig mee. De tweede gaat dus niet over op Bada 2. Maar helaas....wanneer ik een app uit de shop van Samsungt wil downloaden op die tweede Wave, lukt dat niet meer. De "firmware" op de telefoon ondersteunt de app niet....en welke app ik ook probeer....eerst moet er volgens Kies en Samsung ge-update worden naar Bada 2 voordat er weer apps gedownload kunnen worden.
Wie herkent dit probleem? Ik heb er geen goed woord voor over.
Wie herkent dit probleem? Ik heb er geen goed woord voor over.
Heeft er nog iemand goede of slechte ervaringen met Route 66 na de upgrade naar Bada 2.0? Op 5 maart heb ik hier al gemeld dat Route 66 bij mij niet goed meer werkt (GPS valt veelvuldig weg, soms minuten lang, tijdens het navigeren en is daarmee niet betrouwbaar meer). Het probleem heb ik voorgelegd aan Route 66 en die verwijzen naar het Samsung help center. Toen probleem voorgelegd aan Samsung en ... je raadt het al: die verwijzen weer naar Route 66. Van het kastje naar de muur heet dat!
Verwijderd
Route 66 functioneert bij mij heel aardig onder Bada 2.0. Geen problemen met wegvallen van GPS. Dat je scherm niet goed leesbaar is kun je misschien verhelpen door een ander kleurenschema in te stellen, ik heb Amsterdam ingesteld.
Sowieso redelijk tevreden over Bada 2.0, wel af en toe een spontane reboot.
Sowieso redelijk tevreden over Bada 2.0, wel af en toe een spontane reboot.
Waar ik vaak last bij heb (heb wel niet de officiele bada 2.0) maar dat het scherm vastloopt.. Dan haal ik de batterij eruit en weer erin start hem weer op en dan is de batterij van 80% naar 22% gegaan.. En dat loopt dan gedurende de dag gewoon weer heel langszaam op. Hij is nou inmiddels van 22% naar 36% weer gegaan..
Verder doen heel erg veel van de nieuwe spelletjes het bij mij niet, zoals: Sims 3, Asphalt 6 en Heavygunner bijvoorbeeld.. Weet nou niet of dat aan de spellen ligt en/of dat de telefoon te zwak is om ze af te spelen (heb S8530) of dat het komt omdat ik Bada 2.0 erop heb van voor dat hij uitkwam. Via multiloader gedaan..
Verder doen heel erg veel van de nieuwe spelletjes het bij mij niet, zoals: Sims 3, Asphalt 6 en Heavygunner bijvoorbeeld.. Weet nou niet of dat aan de spellen ligt en/of dat de telefoon te zwak is om ze af te spelen (heb S8530) of dat het komt omdat ik Bada 2.0 erop heb van voor dat hij uitkwam. Via multiloader gedaan..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wat je kunt doen is meer geheugen vrijmaken, dat vreet wat meer batterij, maar laat je meer tabbladen openen in de browser en waarschijnlijk draait Asphalt 6 ook beter.
"First things first, get the dialer up and key in this: *#8740# it should read "AP UART mode enabled" if it reads "CP UART" key in the number again until it displays "AP UART".
CP UART is de mode met veel geheugen
AP UART is de energie besparende mode - die ik nu draai.
Het wordt naar mijn weten niet gereset na een handmatige reboot, spontane reboot weet ik niet.
"First things first, get the dialer up and key in this: *#8740# it should read "AP UART mode enabled" if it reads "CP UART" key in the number again until it displays "AP UART".
CP UART is de mode met veel geheugen
AP UART is de energie besparende mode - die ik nu draai.
Het wordt naar mijn weten niet gereset na een handmatige reboot, spontane reboot weet ik niet.
Werkt bij mij alleen als ik een soft reset doe en alle openstaande schermen sluit...Verder doen heel erg veel van de nieuwe spelletjes het bij mij niet, zoals: Sims 3, Asphalt 6 en Heavygunner bijvoorbeeld.. Weet nou niet of dat aan de spellen ligt en/of dat de telefoon te zwak is om ze af te spelen (heb S8530) of dat het komt omdat ik Bada 2.0 erop heb van voor dat hij uitkwam. Via multiloader gedaan..

Eergisteren ook Bada 2.0 op mijn Samsung Wave (S8500) gezet, zonder enige issues.
Ben wel blij met de user interface: ziet er veel professioneler uit.
Qua snelheid voel ik een lichte verbetering maar dat komt ook doordat nu alle nutteloze apps eraf zijn die ik erop had staan, maar nooit de moeite had genomen die te verwijderen.
Toch een vraagje: kan je instellen hoeveel keer je gsm trilt als je een sms krijgt? Nu is dit een stuk of 4 keer en dat vind ik wat vervelend.
Ben wel blij met de user interface: ziet er veel professioneler uit.
Qua snelheid voel ik een lichte verbetering maar dat komt ook doordat nu alle nutteloze apps eraf zijn die ik erop had staan, maar nooit de moeite had genomen die te verwijderen.
Toch een vraagje: kan je instellen hoeveel keer je gsm trilt als je een sms krijgt? Nu is dit een stuk of 4 keer en dat vind ik wat vervelend.
Verwijderd
weet iemand nog waar die ene widget te vinden is; het geeft een todo list weer van je agenda,...?
Beste,
een paar weken geleden heb ik mijn wave geflashd naar bada 2.0. Nou werkt het allemaal niet zo goed, en zie ik dat de officiele update uit is. Deze is natuulijk (ga ik vanuit) wel goed, maar omdat ik hem geflashed heb kan ik m'n wave niet meer updaten via Kies.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Downgraden naar bada 1.2?
Bvd
een paar weken geleden heb ik mijn wave geflashd naar bada 2.0. Nou werkt het allemaal niet zo goed, en zie ik dat de officiele update uit is. Deze is natuulijk (ga ik vanuit) wel goed, maar omdat ik hem geflashed heb kan ik m'n wave niet meer updaten via Kies.
Bvd
Hallo,
Ik heb de S8500 met de nieuwe Bada 2.0...
Het hele uiterlijk is anders, wat opzich wel prima is, maar de home-knop gaat ineens niet meer naam 'home'.. Weet iemand hoe je dit kunt veranderen?
(Met home-knop bedoel ik de dimant vormige knop in het midden onder)
Heeft er nog iemand last van dat het internet slecht verbinding maakt sinds de update?!
Het hele uiterlijk is anders, wat opzich wel prima is, maar de home-knop gaat ineens niet meer naam 'home'.. Weet iemand hoe je dit kunt veranderen?
Heeft er nog iemand last van dat het internet slecht verbinding maakt sinds de update?!
Met de call end knopje ga je van een app in het menu. De home-knop is nu echt naar home. Dat valt niet te veranderen.Irene112 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:58:
Hallo,
Zo S8530XXLB1_S8530XENLB1_XEN er maar op gepleurd hopelijk blijft deze iets stabieler als de vorige. Had de laatste dagen toch vaak een herstart. Vooral bij internet pagina's die 'te groot' waren..
Verwijderd
Jeetje wat ben ik lang niet meer hier op de hoogte van,Dan maar geen 2.0. Tenenkrommend bad reviews en ook nog achteruitgang inplaats van veel vooruitgang zeg,Vooral als de routeLBS66 en de fotocamara ook nog traag doet Hou ik het nog op 1.2 bada.Werk stabiel op enkele new apps wat ni werk,Ach ja Zomer overgaan naar een android toestel v samsung maar.
Zo te zien is de Hardware vd Wave toch slapper dan de galaxy's reeks om al die upgrades bijtehouden, hmmmm dissepointed maar zeker tevreden met 1.2 fw tot nu toe.
Zo te zien is de Hardware vd Wave toch slapper dan de galaxy's reeks om al die upgrades bijtehouden, hmmmm dissepointed maar zeker tevreden met 1.2 fw tot nu toe.
Ik heb op Bada 2.0 uitgevonden doe je concept smsjes maakt. Gewoon de hangup key gebruiken, dan slaat hij het op in die specifieke conversatie.
Ander punt trouwens is dat bij HD filmen hij zegt dat m'n geheugenkaart de resolutie niet ondersteund, en dan stop hij. Het geheugenkaartje is sinds Bada 1.2 niet meer eruit geweest, dus vind ik dat onzin. Soms doet hij het wel, alleen heb ik last van framedrops.
Ander punt trouwens is dat bij HD filmen hij zegt dat m'n geheugenkaart de resolutie niet ondersteund, en dan stop hij. Het geheugenkaartje is sinds Bada 1.2 niet meer eruit geweest, dus vind ik dat onzin. Soms doet hij het wel, alleen heb ik last van framedrops.
Kies : S8530XXLB1 *Appel105 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:04:
Beste,
Bvd
Die zou normaal "legaal" orgineel moeten zijn
Verwijderd
Ik heb bada 2.0 er nu bijna 2 weken op staan. Het is wel behoorlijk wennen, vooral dat de menu knop je menuknop niet meer is vind ik irritant!!
Ik kan vertellen hoe niet-goed mijn upgrade gegaan is, maar dan wordt het een nogal lang verhaal, terwijl ik alleen maar wil weten hoe je:
1. De tabbladen in je beginscherm kan verwijderen (ik heb er nu 6 staan terwijl ik er maar 2 gebruik)
2. Hoe je je on-boord kaarten voor route66 kan gebruiken.. Als ik er nu een route in wil zetten moet ik zorgen dat ik via Wifi verbinding heb, omdat dat via 3G niet kan.. Bij route66 op de site (heeuull vervelende site, de helft is vertaald via googletranslate..) staat dat ik kan kiezen tussen on- en offboord kaarten, maar voorzover ik nu weet heeft'ie toch nog iedere keer internet nodig terwijl dat met de oude firmware niet zo was.
Dan nog even een mededeling voor mensen met een Wave gt-3500s die denken: mwoa, ik wil ook wel graag route66 gaan gebruiken (kan niet voorstellen, maar je weet maar nooit): dat kan niet, want de telefoon is uit de lijst verdwenen. Ik denk omdat de telefoon niet meer in de verkoop is..?
En als je last hebt van widgets die verdwijnen: zet er gewoon maar een stuk of 3 neer. Dat werkte bij mij heel goed
En bedankt voor de tip over de amail (dat je Exchange moet gebruiken ipv hotmail zelf) dat werkt tot nu toe heel goed!!
Oh en heeft iedereen dat je 2 keer op je standby knopje moet drukken om 'm weer in te schakelen?? En dat het dan ook best lang duurt voordat je je beeldscherm kan wegvegen?? Niet heel belangrijk, maar wel erg irritant!!
Ik kan vertellen hoe niet-goed mijn upgrade gegaan is, maar dan wordt het een nogal lang verhaal, terwijl ik alleen maar wil weten hoe je:
1. De tabbladen in je beginscherm kan verwijderen (ik heb er nu 6 staan terwijl ik er maar 2 gebruik)
2. Hoe je je on-boord kaarten voor route66 kan gebruiken.. Als ik er nu een route in wil zetten moet ik zorgen dat ik via Wifi verbinding heb, omdat dat via 3G niet kan.. Bij route66 op de site (heeuull vervelende site, de helft is vertaald via googletranslate..) staat dat ik kan kiezen tussen on- en offboord kaarten, maar voorzover ik nu weet heeft'ie toch nog iedere keer internet nodig terwijl dat met de oude firmware niet zo was.
Dan nog even een mededeling voor mensen met een Wave gt-3500s die denken: mwoa, ik wil ook wel graag route66 gaan gebruiken (kan niet voorstellen, maar je weet maar nooit): dat kan niet, want de telefoon is uit de lijst verdwenen. Ik denk omdat de telefoon niet meer in de verkoop is..?
En als je last hebt van widgets die verdwijnen: zet er gewoon maar een stuk of 3 neer. Dat werkte bij mij heel goed
En bedankt voor de tip over de amail (dat je Exchange moet gebruiken ipv hotmail zelf) dat werkt tot nu toe heel goed!!
Oh en heeft iedereen dat je 2 keer op je standby knopje moet drukken om 'm weer in te schakelen?? En dat het dan ook best lang duurt voordat je je beeldscherm kan wegvegen?? Niet heel belangrijk, maar wel erg irritant!!
Was voor mij idd ook aan het begin erg wennen.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:41:
Ik heb bada 2.0 er nu bijna 2 weken op staan. Het is wel behoorlijk wennen, vooral dat de menu knop je menuknop niet meer is vind ik irritant!!
Door te 'pinchen' op je homescreen kan je je homescreens beheren.1. De tabbladen in je beginscherm kan verwijderen (ik heb er nu 6 staan terwijl ik er maar 2 gebruik)
1x is genoeg bij mij, zit wel wat lag in. Het is wel irritant dat enkel de lock knop nu werkt bij het unlocken/wakker maken van het scherm. Is verder bij 2.0 volgens mij ook niet meer in te stellen.Oh en heeft iedereen dat je 2 keer op je standby knopje moet drukken om 'm weer in te schakelen?? En dat het dan ook best lang duurt voordat je je beeldscherm kan wegvegen?? Niet heel belangrijk, maar wel erg irritant!!
Hebben jullie het ook dat de toetsenbord van bada 2.0 minder accuraat/slechter werkt dan die van 1.2?
Jep. Word er helemaal gestoord van.Amps schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:19:
Hebben jullie het ook dat de toetsenbord van bada 2.0 minder accuraat/slechter werkt dan die van 1.2?
Is het eigenlijk mogelijk om terug te gaan naar 1.2 en de backup van je toestel dan terug te zetten?
Gezocht!
Router
Jep!Amps schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:19:
De toetsen zijn kleiner dan voorheen! En wat die klote microfoon toets daar doet, weet ik ook niet. Geef tenminste een optie om die te verwijderen als je dat niet gebruikt
Het toetsenbord neemt nu 2/4 van het beeld in beslag. En 1/4 voor het tekstveld. En 1/4 dat verspild wordt.
Vroeger was het toetsenbord 3/4 v/h beeld. En 1/4 voor het tekstveld.
Ah, ligt dus niet aan mijzelf
Ik sms sowieso erg weinig, maar laatst toen ik weer een sms probeerde te tikken ging het wel erg kut
Ben gewend geraakt aan 3.5" en 9.7" schermen, maar kon me niet herinneren dat die zo slecht typte

Joh die microfoon shit is grappigAsgaro schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:48:
[...]
Jep!
De toetsen zijn kleiner dan voorheen! En wat die klote microfoon toets daar doet, weet ik ook niet. Geef tenminste een optie om die te verwijderen als je dat niet gebruikt
Het toetsenbord neemt nu 2/4 van het beeld in beslag. En 1/4 voor het tekstveld. En 1/4 dat verspild wordt.
Vroeger was het toetsenbord 3/4 v/h beeld. En 1/4 voor het tekstveld.

Voor degenen die terug naar 1,2 willen heb paar posten hierboven een linkje gegeven dat is wel voor de Wave 2! maar met wat wisselen van de link kun je naar Wave 1 gaan of andere
Als je een sms aan het typen bent als antwoord op een andere sms, kan je dan terugkeren naar die andere sms? En tegelijk wat je al typte, behouden?
Telkens als ik even naar de gekregen sms wil om iets te checken, moet ik precies mijn reeds-getypte deel wegsmijten.
Telkens als ik even naar de gekregen sms wil om iets te checken, moet ik precies mijn reeds-getypte deel wegsmijten.
Weer een probleem.
Ik raak steeds meer berichten kwijt en dan voornamelijk die ik zelf verzonden heb. Iemand anders daar ook last van?
Ik raak steeds meer berichten kwijt en dan voornamelijk die ik zelf verzonden heb. Iemand anders daar ook last van?
Gezocht!
Router
Hallo
Ik heb ook een Samsung Wave. En nu gebruik ik vaak de optie mobiel toegangspunt om andere apparaten ook gebruik te laten maken van mijn internet, maar vandaag kwam ik er achter dat er maar maximaal 3 apparaten mee verbonden kon zijn. Er is een manier waarop ik dit aantal kan verhogen?
Alvast bedankt!
Ik heb ook een Samsung Wave. En nu gebruik ik vaak de optie mobiel toegangspunt om andere apparaten ook gebruik te laten maken van mijn internet, maar vandaag kwam ik er achter dat er maar maximaal 3 apparaten mee verbonden kon zijn. Er is een manier waarop ik dit aantal kan verhogen?
Alvast bedankt!
Field Service Engineer Mobile
Bij mij wordt het getypte bericht wel bewaard als ik weg navigeer van het smsje. Als je de 'hang up' knop indrukt, kan je hem in concepten opslaan.Asgaro schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:30:
Als je een sms aan het typen bent als antwoord op een andere sms, kan je dan terugkeren naar die andere sms? En tegelijk wat je al typte, behouden?
Verwijderd
Na een paar maanden gebruik van bada 2.0 op mijn Wave S8500 ben ik toch minder positief dan in het begin. Het uiterlijk is er duidelijk op vooruit gegaan. Het oogt modern en lijkt op het Android OS. Snelheid is goed. Minpunten zijn: spontane herstarts van het systeem bij het openen van internetpagina's en applicaties. Minstens een paar keer per week. De meeste ergernis heb ik over het Navigatie systeem Route 66 dat ik heb aangeschaft. Na de update bleek dat kaarten en software alleen via het toestel kunnen worden gedwonload en niet meer via de PC en het programma Route 66. Die informatie staat op een Duits forum en is een reactie van Route 66 op een vraag. Tijdens het navigeren valt de GPS verbinding veelvuldig weg, wordt de route steeds opnieuw berekend en als het wel werkt worden onlogische routes, via omwegen, voorgesteld. Zowel Route 66 als Samsung heb ik emails gestuurd, maar beide wijzen naar elkaar als verantwoordelijke/schuldige. Op vervolg mails reageert Samsung niet meer (onbeschoft en arrogant!). Ik heb ook bij een Samsung Service center bada 2.0 opnieuw laten installeren omdat installatie via KIES nog wel eens mis wil gaan. Maar ook de nieuwe installatie van bada 2.0 heeft het probleem niet opgelost. In feite heb ik dus niks meer aan Route 66 omdat het onbetrouwbaar is geworden.
Weet iemand of je ook smsjes van bada 2.0 naar Android (4.0) kan exporteren? Ik heb het (via een tweet) aan Samsung gevraagd en kreeg als antwoord dat het niet ondersteund wordt vanuit Samsung. Ik neem aan dat wij wat creatiever dan Samsung zelf zijn 
Sinds bada 2.0 zie ik ook geen optie meer om smsjes vanaf het telefoongeheugen naar SIM kaart te kopieren e vice versa.
Sinds bada 2.0 zie ik ook geen optie meer om smsjes vanaf het telefoongeheugen naar SIM kaart te kopieren e vice versa.
menu->settings->messages->backup and restore
ik weet niet of android het backup bestand kan lezen maar daar moet wat op te vinden zijn
ik weet niet of android het backup bestand kan lezen maar daar moet wat op te vinden zijn
Heb inderdaad via die file geprobeerd om hem te 'porten' naar de Galaxy S2, maar tevergeefs. Zal wel een andere keer weer proberen via een andere weg
Verwijderd
Ben ik nou een van de weinige die zeer tevreden is met Bada 2.0
Een grote vooruitgang.
Alles werkt perfekt !
Een grote vooruitgang.
Alles werkt perfekt !
Vandaag wèèr verschillende mooie momenten geprobeerd vast te leggen met de camera... niet dus...
Ik hoop echt dat Samsung snel met een verbeterde versie komt want dit zuigt . :-((
Ik hoop echt dat Samsung snel met een verbeterde versie komt want dit zuigt . :-((
Verwijderd
heb al enige tijd bada 2.0 op mijn Wave II staan en ik heb er zeer gemengde gevoelens over..
ziet er heel gelikt uit
werkt eigenlijk best vlot
maar..
de batterij loopt enorm snel leeg..vanmiddag om 14h stond hij op 100%
en om 21:00 stond hij op 0 !!
wifi stond niet aan, geen bluetooth gebruikt, niet gebeld, enkel 3 min internet gebruikt om mij via foursquare ergens in te loggen...dit is toch niet meer serieus
ziet er heel gelikt uit
werkt eigenlijk best vlot
maar..
de batterij loopt enorm snel leeg..vanmiddag om 14h stond hij op 100%
en om 21:00 stond hij op 0 !!
wifi stond niet aan, geen bluetooth gebruikt, niet gebeld, enkel 3 min internet gebruikt om mij via foursquare ergens in te loggen...dit is toch niet meer serieus
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 23:15 . Reden: typo ]
Verwijderd
Berichten die zijn ontvangen of verstuurd, zijn verdwenen nadat toestel een keer uit is geweest, weet iemand hier een instelling voor???, of is dit gewoon een bugggg.
Bada 1.2 kon je gewoon alllllll je berichtjes nog eens bekijken...
Mvg
Mvg
Vandaag is er een Kies update uitgekomen.
Nu start kies ineens niet meer op. Meer mensen met dit probleem?
Nu start kies ineens niet meer op. Meer mensen met dit probleem?
Ben er ook een aantal kwijtgeraakt. Voornamelijk berichten die ik zelf heb verstuurd. Is gewoon een bug.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:48:
Berichten die zijn ontvangen of verstuurd, zijn verdwenen nadat toestel een keer uit is geweest, weet iemand hier een instelling voor???, of is dit gewoon een bugggg.
Mvg
Gezocht!
Router
Heb sinds gisteren (i.c.m. music player?) dat mijn toestel op zwart blijft. Scherm schijnt uit te zijn, muziek stopt, lock/unlock button werkt niet en call end knop inhouden werkt dan ook niet meer. Enige oplossing is batterij uit en er weer in doen, waarna tijd en datum opnieuw ingesteld moet worden. Erg irritant.
Herkent iemand anders ook dit probleem? Ik draai S8500XXLB2.
Ben ook van plan om binnenkort van bada af te stappen; het doet het niet meer voor mij. Het systeem is te gesloten, erg traag ondanks degelijke hardware, en het tikken van sms'jes is te frustrerend geworden. Zit momenteel naar de Galaxy Nexus te kijken, maar voor 500 euro in de fysieke winkel vind ik het niet waard. Na reviews over webshops gelezen hebben durf ik dat toch niet aan.
Ik had nog gezworen geen Samsung telefoon te nemen door de slechte support, maar de Galaxy Nexus is dan ook de enige uitzondering; support komt (als je mazzel hebt) direct van Google.
Herkent iemand anders ook dit probleem? Ik draai S8500XXLB2.
Ben ook van plan om binnenkort van bada af te stappen; het doet het niet meer voor mij. Het systeem is te gesloten, erg traag ondanks degelijke hardware, en het tikken van sms'jes is te frustrerend geworden. Zit momenteel naar de Galaxy Nexus te kijken, maar voor 500 euro in de fysieke winkel vind ik het niet waard. Na reviews over webshops gelezen hebben durf ik dat toch niet aan.
Ik had nog gezworen geen Samsung telefoon te nemen door de slechte support, maar de Galaxy Nexus is dan ook de enige uitzondering; support komt (als je mazzel hebt) direct van Google.
[ Voor 12% gewijzigd door Amps op 10-05-2012 18:36 ]
Verwijderd
Ineens krijg ik geen afbeeldingen meer als ik die zoek bij Google. Krijg melding dat zoekopdracht geen overeenkomstige documenten heeft opgeleverd. Zelfs als ik iets heel simpels zoek. Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Pff begin toch wel echt van deze telefoon te balen, veel dingen werken gewoon niet (Apps die gewoon ind e samsung store staan) en dan nog het grote gemis van Whatsapp, totaal niemand gebruikt ChatOn..
Het wordt steeds beter , YouTube werkt ook niet meer...
Als ik een film probeer af te spelen krijg ik deze pop-up :

Als ik dan èèn van de opties selecteer krijg ik een restart...
Als ik een film probeer af te spelen krijg ik deze pop-up :

Als ik dan èèn van de opties selecteer krijg ik een restart...
Verwijderd
poeewwww lucky me 1.2 werk toch nog beter bedank voor alle slechte recenties over 2.0 zeker niet upgraden voor mij. Drop it like it hottt for sjizzelll Galaxy S3 in de zomer maar claimen
Heb 2.0 net erop gezet via Kies, en op wat kleine hobbeltjes na ging dat best OK. Eerste indrukken zijn niet positief, maar ook niet negatief, en het ziet er in ieder geval een stuk beter uit.
Ik heb nu wel een groot probleem: Samsung Apps doet 't niet meer. Ik weet niet wat ik fout doe: hij start, ik zie het blauwe scherm met het logo van Samsung Apps, en daarna weer het home-scherm. In taakbeheer is het programma ook verdwenen. Ik heb al een factory reset geprobeerd, maar niets helpt. Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Google biedt tot nu toe geen soelaas.
Ik heb nu wel een groot probleem: Samsung Apps doet 't niet meer. Ik weet niet wat ik fout doe: hij start, ik zie het blauwe scherm met het logo van Samsung Apps, en daarna weer het home-scherm. In taakbeheer is het programma ook verdwenen. Ik heb al een factory reset geprobeerd, maar niets helpt. Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Google biedt tot nu toe geen soelaas.
Verwijderd
Ik heb vanmorge bada 2.0 eropgezet (ziet er mooi uit)
Echter ik zit met een Widget probleem.
ik kan alleen maar widget schermen erbij zetten (leeg) maar niet verwijderen.
terwijl ik dit eerder kon beheeren door mijn scherm te draaien en dan verwijderen.
hoe werkt dit nu?
gr rolf
-edit- Inmiddels via een andere site gevonden, scherm op 2 plaatsen aanraken, vingers naar elkaar bewegen (net als uitzoomen bij een mac). Je krijgt dan een venster waar je de widget home schermen kunt verwijderen.
Echter ik zit met een Widget probleem.
ik kan alleen maar widget schermen erbij zetten (leeg) maar niet verwijderen.
terwijl ik dit eerder kon beheeren door mijn scherm te draaien en dan verwijderen.
hoe werkt dit nu?
gr rolf
-edit- Inmiddels via een andere site gevonden, scherm op 2 plaatsen aanraken, vingers naar elkaar bewegen (net als uitzoomen bij een mac). Je krijgt dan een venster waar je de widget home schermen kunt verwijderen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 06:34 ]
'k Heb een flinke tijd lol gehad met de samsung wave / bada, maar morgen stap ik over en op andriod toestel.
Gegroet!
Gegroet!
Bofkont! Ik moet nog tot augustus wachten..Chris.nl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:19:
'k Heb een flinke tijd lol gehad met de samsung wave / bada, maar morgen stap ik over en op andriod toestel.
Gegroet!
Thnx. Maar ik koop um los
Op dit moment heb ik nog voor een eerlijke prijs een 200min/400sms + onbeperkt internet abbo lopen bij Vodafone. Met de absurd hoge nieuwe abbo prijzen + daarbij onbeperkt internet verliezen, is verlengen voor mij geen optie, ik laat het abbo gewoon doorlopen. Als je bij Vodafup loopt en daar wil blijven, kan het lonen om eens uit te rekenen wat voordeliger is, moet je natuurlijk wel de mazzel hebben dat je jezelf een phone kan 'voorschieten'.
Volgens mij heeft bada zijn tijd gehadChris.nl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:19:
Gegroet!
Nog ff wachten en hopen dat de prijs van de Galaxy Nexus verder dropt zodra de Galaxy S3 uitkomt.
Verwijderd
Zo.. vertel eens Chris.. Ik ben ook een voda abbo klant en Juli kan ik ook al claimen,Kan ik mijn abonnement dan met een sim onley verlengen om onbepert internet te behouden en same voorwaarden behouden,
En als ik het new toestel goedkoop wil bij lappen door middels te verlengen van me abonnement...kan ik dan niet meer mijn heden bundel en onbeperk internet behouden en hoe duur word het wel niet.
Is het echt waard om 600 e te geven voor een new samsung Gs3
En als ik het new toestel goedkoop wil bij lappen door middels te verlengen van me abonnement...kan ik dan niet meer mijn heden bundel en onbeperk internet behouden en hoe duur word het wel niet.
Chris.nl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:52:
[...]
Thnx. Maar ik koop um los![]()
Op dit moment heb ik nog voor een eerlijke prijs een 200min/400sms + onbeperkt internet abbo lopen bij Vodafone. Met de absurd hoge nieuwe abbo prijzen + daarbij onbeperkt internet verliezen, is verlengen voor mij geen optie, ik laat het abbo gewoon doorlopen. Als je bij Vodafup loopt en daar wil blijven, kan het lonen om eens uit te rekenen wat voordeliger is, moet je natuurlijk wel de mazzel hebben dat je jezelf een phone kan 'voorschieten'.
Ik vind het wel leuk om te reageren, maar 't moet natuurlijk geen abbo-praat topic worden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:17:
Kan ik mijn abonnement dan met een sim onley verlengen om onbepert internet te behouden en same voorwaarden behouden,
Kan jij je sim only abbo verlengen, of bedoel je gewoon door laten lopen?
Voor zover ik het begrijp kan je bij vodafone niet verlengen of overstappen zonder FUP kwijt te raken.
Als ik mijn abbo kon omzetten naar sim only + onbeperkt internet zou ik het doen. Voor zover ik het heb begrepen van de vodasite moet je ook bij sim only na bv 1gig bijbetalen.
Meestal gebruik ik rond de 300mb en ik kom nooit over mijn minuten/sms.
Maar 'k werk o.a. in de (jeugd)hulpverlening en soms tether ik er tijdens een weekend flink op los, ooit hebben we in één weekend zo'n 2,5gig verstookt met youtube en alwatniet. 'k Wil ook gewoon mijn tablet en alwatniet kunnen voorzien van internet, zonder krampachtig bijhouden hoeveel er verbruikt wordt.
Wanneer ik nu een abbo neem die 20 euro duurder is, heb ik nog steeds geen onbeperkt internet...
Ik wil niet overstappen naar een andere provider, hopelijk komt Vodafone over een tijd weer met betere abbo's.
Ik heb eieren voor min geld gekozen en een HTC one V gekocht. Net als de Wave een slank toestel met alu body, hoewel het een 1ghz processor is werkt ie vloeiend / stukken beter dan Bada. Zware games speel ik wel op de tablet. Ik vind de display even mooi als die van de Wave, met voordeel dat LCD2 niet zo hard achteruit gaat. Omdat het 3,7 inch is bevalt ie me zelfs beter. Frontcamera ga ik niet missen.
Ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn...
Verwijderd
@chris
Al die jaren heb ik bij vodafone wel een new toestel Na een 2 jarige contract die verlopen was en tijd om een aanbieding te claimen om door te gaan met hun, ik dacht misschien moet je veel bij betalen tegenwoordig met al die limit beperkte data bundels voor een hi end smartphone,.Maar goed ik vraag me dat wel eens na in de citypoint shop wanneer de tijd rijp is.
Al die jaren heb ik bij vodafone wel een new toestel Na een 2 jarige contract die verlopen was en tijd om een aanbieding te claimen om door te gaan met hun, ik dacht misschien moet je veel bij betalen tegenwoordig met al die limit beperkte data bundels voor een hi end smartphone,.Maar goed ik vraag me dat wel eens na in de citypoint shop wanneer de tijd rijp is.
Even een vraag tussendoor: hoeveel kan je nog vangen voor je toestel? Die van mij is zo goed als nieuw (geen krassen, altijd screen protector erop gehad, nooit laten vallen). In de doos zit nog de lader, MicroUSB kabel, 2GB MicroSD kaartje en headset (waarvan alles ongebruikt en origineel is!). Ik heb daarnaast ook nog een tweede accu. Wat zou een goede vraagprijs voor alles zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door Amps op 28-05-2012 02:27 ]
Amps misschien rond de 80 euro?
Ik ben zelf al een tijdje geleden overgestapt naar Windows Phone, maar dat is het ook niet helemaal. Zeer stabiel dat wel, maar er stapt ook geen ontwikkelaar over op dit OS. Ik wacht nu nog op de nieuwe Sony Xperia serie of op de bijna beschikbare Sony Sola.
Die van mij gaat binnenkort ook over de toonbank rond die prijs incl. autohouder, boekjes, headset, geheugenkaart, doosje en voorgeinstalleerde Sygic Mcguider navigatiesysteem.
Check MP:
http://kopen.marktplaats..../c841.html?q=wave%20s8500
Ik ben zelf al een tijdje geleden overgestapt naar Windows Phone, maar dat is het ook niet helemaal. Zeer stabiel dat wel, maar er stapt ook geen ontwikkelaar over op dit OS. Ik wacht nu nog op de nieuwe Sony Xperia serie of op de bijna beschikbare Sony Sola.
Die van mij gaat binnenkort ook over de toonbank rond die prijs incl. autohouder, boekjes, headset, geheugenkaart, doosje en voorgeinstalleerde Sygic Mcguider navigatiesysteem.
Check MP:
http://kopen.marktplaats..../c841.html?q=wave%20s8500
[ Voor 33% gewijzigd door Kiswum op 29-05-2012 11:43 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ah, best mager prijsje om eerlijk te zijn 
Welke WP7 telefoon heb je nu dan Kiswum? Ik ga zelf zeer binnenkort de Galaxy Nexus aanschaffen
Nvm. Meende te herinneren dat je een Omnia W had, en geverifieerd aan de hand van je inventaris
Welke WP7 telefoon heb je nu dan Kiswum? Ik ga zelf zeer binnenkort de Galaxy Nexus aanschaffen
Nvm. Meende te herinneren dat je een Omnia W had, en geverifieerd aan de hand van je inventaris
[ Voor 28% gewijzigd door Amps op 30-05-2012 17:05 ]
Inmiddels staan beide te koop in V&A en MP. Heb momenteel inderdaad nog een Omnia W, maar net als bij Bada is de ontwikkeling zeer traag. Voice commands in het Nederlands worden bijv. nog steeds niet ondersteund.
De prijs heb ik wel ietsjes omhoog geplaatst Amps
De prijs heb ik wel ietsjes omhoog geplaatst Amps
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 31-05-2012 11:49 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.