Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 16:55
Toppertje bedankt voor de link,
Ik heb niet veel problemen met mijn telefoon hoor, maar ik wil hem origineel maken voor de verkoop.
Bada 2.0 is leuk, maar als mijn navigatie (Sygic) niet meer werkt heb ik een stuk minder aan mijn toestel. (edit: bada 2.0 in de beta versie zoals ie nu nog is)

Hierdoor zou het ook handig zijn als deze weer naar 1.2 gaat en dat ik hem daarna netjes via Kies kan updaten naar de (toekomstige) Bada 2.0 update

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 12-01-2012 13:21 . Reden: zie edit ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo,

Ik heb nieuwe firmware op mijn s8500 gezet.
Betreft: S8500XPKH3 (Bada 2.0)

Nu wil ik graag enkele widgets toevoegen aan mijn homescreen, helaas lukt me dat niet.
Als ik een nieuwe widget wil toevoegen komt er alleen 'Map' bij te staan die vervolgens weer weg gaat.

Hoe kan ik widgets toevoegen zoals NU.nl?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:33
Raz3r schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:47:
Hallo,

Ik heb nieuwe firmware op mijn s8500 gezet.
Betreft: S8500XPKH3 (Bada 2.0)

Nu wil ik graag enkele widgets toevoegen aan mijn homescreen, helaas lukt me dat niet.
Als ik een nieuwe widget wil toevoegen komt er alleen 'Map' bij te staan die vervolgens weer weg gaat.

Hoe kan ik widgets toevoegen zoals NU.nl?

Alvast bedankt
Officieel?

Ik heb de onofficiele op de mijn Wave 8530 staan maar kan in de App store nu ook eigenlijk niets vinden voor Widgets..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
On-officieel

Ik heb per ongeluk het Google pictogrammetje weg gehaald en krijg deze niet meer terug.
Deze stond op de homescreen tussen CHATon en Samsung Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Raz3r schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:31:
On-officieel

Ik heb per ongeluk het Google pictogrammetje weg gehaald en krijg deze niet meer terug.
Deze stond op de homescreen tussen CHATon en Samsung Apps.
Ga naar het menu, hou de achtergrond even ingedrukt.. dan gaat het scherm als het waren naar 'achteren'.

Dan moet je het Google teken naar beneden slepen, daar zie je wat schermpjes staan en dan moet je het bij die eerste loslaten. Als je dan terug gaat zien je hem weer op die homescreen staan.

Heb het zojuist getest met SocialHubs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Gynnad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:07:
[...]

Ga naar het menu, hou de achtergrond even ingedrukt.. dan gaat het scherm als het waren naar 'achteren'.

Dan moet je het Google teken naar beneden slepen, daar zie je wat schermpjes staan en dan moet je het bij die eerste loslaten. Als je dan terug gaat zien je hem weer op die homescreen staan.

Heb het zojuist getest met SocialHubs :)
Super! Dat zocht ik.

Dankjewel! :)

Edit: Weet je misschien ook een oplossing voor het onverwachts uitvallen? Soms start hij opeens opnieuw op. Erg vervelend, is hier een oplossing voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Raz3r op 12-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Toppertje, helaas is het niet direct gelukt, heb precies hetzelfde probleem als de persoon die het probleem erop heeft gezet.
Ik heb even zitten nadenken en ik heb op de site gezocht naar een XEN berichten. Uiteindelijk kwam ik op upgrade installatie van XXJL2 uit. Ik heb deze gecombineerd met een volledige versie die nog op mijn pc stond zodat de CSC_S8500_Open_Europe_Common_XENJL1.csc ook op de telefoon wordt gezet.
Inmiddels is de upgrade gelukt.
Daarna nog een keer de code gebruikt op de website van Badaforums en handmatig het systeem op XEN gezet.
Door die laatste acties werkt het nu wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 13-01-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Ik heb nog een probleem met ChatON, als ik het opstart komt de melding dat er een nieuwe versie klaar is en of ik deze wil installeren. Maar als ik hem probeer te installeren is hij niet beschikbaar? 8)7

Ook is het bij mij (nog) niet mogelijk om Android ChatON gebruikers toe te voegen. Er komt dan een melding dat het nummer van die gene geen ChatON gebruikt. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 18:45

yzx

Raz3r schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:01:
Ik heb nog een probleem met ChatON, als ik het opstart komt de melding dat er een nieuwe versie klaar is en of ik deze wil installeren. Maar als ik hem probeer te installeren is hij niet beschikbaar? 8)7

Ook is het bij mij (nog) niet mogelijk om Android ChatON gebruikers toe te voegen. Er komt dan een melding dat het nummer van die gene geen ChatON gebruikt. Is hier een oplossing voor?
Als gebruiker X de chaton app op zijn gsm heeft en geen account heeft kan je hem niet toevoegen ;) euh en chaton doet soms moeilijk mijn nummer is volledig en heeft +32 daar nog eens voor

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440759

Ik heb een firmware versie van samsung gedownload, en ik heb multiloader v.5,65 gedownload. maar ik kan er niks mee, heb niet het juiste progamma om te openen, wat moet ik ervoor downloaden zodat de pc, mijn firmware en multiloader kan openen en gebruiken, voor bada 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Sivv, ik weet niet wat je wel/niet hebt gebruikt, maar met de handleiding op de site van samfirmware (waar je de firmware waarschijnlijk vandaan hebt) zie je precies hoe je bada 2.0 erop krijgt. Zonder de juiste kennis is het niet verstandig om eraan te beginnen. Zoek dus zoveel mogelijk informatie op over het upgraden van je telefoon. Met de firmware of acties kan je telefoon worden gebricked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Anoniem: 440759 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:19:
Ik heb een firmware versie van samsung gedownload, en ik heb multiloader v.5,65 gedownload. maar ik kan er niks mee, heb niet het juiste progamma om te openen, wat moet ik ervoor downloaden zodat de pc, mijn firmware en multiloader kan openen en gebruiken, voor bada 2.0?
Multiloader normaal alleen hoor

Je moet kijken dat ie simlock vrij is, dan een "DOWNLOAD MODE" zetten, je GSM he en dan moet je die verbinden via USB en multiloader opstarten ff dan zorgen dat multiloader hem ziet en alle bestanden aanklikken

Er is een guide van hoor en youtube filmpkes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee, maar als ik me mobiel simloch vrij maak, welke code moet je dan hebben om op te starten? en kan ik hem daarna weer dan op vodafone zetten als het simlock vrij is? Mijn multiloader werkt niet omdat hij niet ondersteund word ofzo, ik moet iets downloaden waardoor het werkt, maar ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376036

just in case dat de update toch komt,

tetheren gaat dat toch goed in bada 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:21
Ik heb geen bijzonderheden met tetheren met Bada 1.2. Ik doe het regelmatig en nog nooit vastgelopen of geen verbinding gehad.

Verder vind ik het nu wel allemaal erg lang duren. Niet dat ik Bada 2.0 nu echt nodig heb, maar ze hebben me nu eenmaal lekker gemaakt ervoor, dus wil ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

dat ie maar snel legit komt, heb veel problemen met mijn mobiele browser :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417238

Hallo,

Ik heb een probleem met de Samsung Wave GT-S8500. Hij is eigenlijk van een vriend van me en hij zei tegen me dat zijn mobiel spontaan vastliep tijdens het opstarten. Hij blijft namelijk steken op het Bada welkomsscherm.

Ik heb al geprobeerd hem weer aan te zetten zonder sd kaart of sim-kaart maar geen van beide helpt. Ik heb ook al rondgekeken op internet over dit probleem en heb geprobeert met en zonder samsung kies te verbinden met twee computers maar maar beide computers herkenden het apparaat niet. Ook niet wanneer ik de mobiel in "downlad modus" had gezet.

Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem en hopelijk ook een antwoord heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363355

Bada 2.0 updates. (S8500)
We just confirmed that Samsung start rolling out bada 2.0 for the Samsung Wave!
Keep your eye on our firmware page or twitterchannels!

If you download files via our firmware page make sure to use samfirmware.com as pass!
Enjoy and take care with flashing!

For questions go to our forum… You are welcome!

Latest bada 2.0 updates:
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXGLA2_XEB Belgium
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXGLA2_PHB Belgium
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXGLA2_PRO Belgium / Luxemburg
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXDLA1_VDC Czech (Vodafone)
Firmware: S8500XXLA1_S8500O2CLA1_O2C Czech Republic (O2C)
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXXLA1_ORC France
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXDLA1_VDC Hungary
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXFLA2_MBM Macedonia
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXFLA2_CMF Macedonia
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXFLA2_MSR Serbia
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXFLA2_SMO Serbia
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXFLA2_TSR Serbia
Firmware: S8500XXLA1_S8500OXGLA2_MOZ Switzerland

Talk HERE about all roms!

If you want to be the first with bada 2.0 on your Samsung Mobile follow our special KIES channel!
If you want to be up to date of all latest firmware follow our FIRMWARE channel!

Published by DannyD
26 January 2012
22:02

En nu Nederland er nog bij....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 20:23
Hier helaas nog niet beschikbaar, we wachten maar weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
dit is denk ik de enige dag in mijn leven dat ik liever een belg was dan een Nederlander..

niets tegen belgie of belgen.. just saying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:21
Ik heb ook nog steeds niets met mijn Duitse toestel :(

Het duurt allemaal weer eens veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 21:29
Voor het laatst het wachtspelletje van Samsung uitzitten. Nooit meer een Samsung toestel. Twee keer de mist ingegaan met een Samsung smartphone en dat gaat mij niet de derde keer gebeuren :)

Sorry voor de losstaande zinnen :p Kon er geen 'leuker' verhaal van maken :P Ik hoop dat we morgen of overmorgen onze toestellen dan uiteindelijk ook kunnen updaten. Ik ben aardig zat van bada 1.2 geworden. Ook al heb ik geen hoge verwachtingen van 2.0, het is in ieder geval een verandering (in de goede richting).

Edit: De bovenstaande firmware blijken enkel op de servers van KIES te staan. Voordat deze firmwares daadwerkelijk vrijgegeven worden via KIES zijn we vast weer een paar maand verder.

Edit2: Oh trouwens, heeft iemand anders ook last van inbrandverschijnselen van het AMOLED-schermpje? Ik merk dat de SD-kaart icoontje en de tijd ingebrand is (bovenaan het scherm). Met een grijs (of paars) achtergrond is dit bij mij goed te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Amps op 27-01-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Amps schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:51:
Edit2: Oh trouwens, heeft iemand anders ook last van inbrandverschijnselen van het AMOLED-schermpje? Ik merk dat de SD-kaart icoontje en de tijd ingebrand is (bovenaan het scherm). Met een grijs (of paars) achtergrond is dit bij mij goed te zien.
Heb net even gekeken en heb het ook. Maar om te zeggen dat ik er last van heb, niet echt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
The Dolf schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:29:
[...]

Heb net even gekeken en heb het ook. Maar om te zeggen dat ik er last van heb, niet echt.
Nouja, idd, heb er geen last van maar het viel me alleen op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Amps schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Nouja, idd, heb er geen last van maar het viel me alleen op :p
Heb je ook met plasma TVs als je hoog contrast hebt en bv lang GT5 speelt branden die meters ook in :P Noem het een ziekte?

Euh dus ik heb mijn Wave II geflashed naar Bada 2,0, hoe kan ik hem nu legit Bada 2,0 via kies laten draaien? :?

[ Voor 16% gewijzigd door yzx op 28-01-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is de Nederlandse Bada 2.0 er al? Want er staat:

http://mobile.twitter.com...status/163255107767640065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
YZX, probeer hem via samfirmware te downgraden naar een volledige versie zodat je hem uiteindelijk via Kies naar de huidige versie kan brengen. Ik kan helaas geen tips over de Wave2 geven doordat de installaties anders zijn. Ik heb mijn S8500 via XXJL2 naar de huidige downloadbare versie gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjowij
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 16:05
M'n Samsung wave s8500 aan m'n dochter gegeven. Voor haar zal ik de updates in de gaten houden.
Voor mij geen Samsung meer. Ben totaal klaar met Samsung. Wat een beschamende arrogantie! Om kopers van het eerste uur (Bada) zo in de kou te laten staan. Schande!

Sinds vrijdag m'n iPhone 4s in bezit. Wat een totale opluchting! Meer dan uitstekend apparaat. Eindeloze mogelijkheden. Werkt als een tierelier. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Cheerio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Kiswum schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:44:
YZX, probeer hem via samfirmware te downgraden naar een volledige versie zodat je hem uiteindelijk via Kies naar de huidige versie kan brengen. Ik kan helaas geen tips over de Wave2 geven doordat de installaties anders zijn. Ik heb mijn S8500 via XXJL2 naar de huidige downloadbare versie gebracht.
Dat zullen we straks of morgen dan maar proberen (Y)

Zal wel nog iets laten weten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
Hier nog niets te beleven met 2.0, wederom erg rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastanl
SamKiesUpdates SamKiesUpdates
ATO = Austria (A1) S8500XXLA1/S8500OXGLA2 (Bada 2.0) sammobile.com/kies
= Bada 2.0 maar niet in nederland

SamKiesUpdates SamKiesUpdates
XEN = Netherlands I9000XWJW1/I9000XENJV5 sammobile.com/kies
= wel in nederland!, maar niet bada 2.0 niet eens een wave...

Arg stop teasing samsung

[ Voor 0% gewijzigd door bastanl op 30-01-2012 14:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

iemand die de Bada 2.0 belgie heeft? Mijn Wave 2 is totally screwed :P de Bada 2,0 die ik haden nu deze 1,2 werken helemaal niet :L

Edit. gewoon de nieuwe Bada 2 erop geflashed en Kies doet nog altijd moeilijk boeieuuhhh 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door yzx op 30-01-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443573

Is er eigenlijk al iemand die in Belgie de update naar 2.0 heeft kunnen downloaden via Kies? Ik zie hem nog steeds niet.

ff later....

Net bericht gehad via twitter van Samsung_BE
Wave 3 en Wave Y draaien inderdaad al op 2.0. Voor andere toestellen is update nog niet beschikbaar. Ik hou je op de hoogte!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 443573 op 01-02-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De bovengenoemde toestellen worden standaard met bada 2.0 geleverd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kan goed maart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Asphalt 6 HD das pas een knal spel op de Wave 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
yzx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:50:
Asphalt 6 HD das pas een knal spel op de Wave 2 :P
Maar die kost geld fni? =O

Kan hem ook niet vinden in de shop?

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 02-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Op welke bada 2.0 voor de s8500 wérkt ChatON?!
De versie die ik nu heb werkt het niet goed; Ik kan alleen chatten met mede Bada gebruikers en niet met Android gebruikers die ook ChatON hebben.

Welke bada versie moet ik hebben waarbij ChatON ook werkt naar de Android gebruikers?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Gynnad schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:47:
[...]

Maar die kost geld fni? =O

Kan hem ook niet vinden in de shop?
Neuh gratis :9

En er is een trukje voor, hoe legaal die is weet ik niet, hoe illigaal weet ik ook niet 8)7

Eigenlijk peins ik dat het gewoon legaal is

-> als je het wilt weten DM me ff niet dat ik hier naar me voeten krijg van een Mod dat ik het hier post

[ Voor 13% gewijzigd door yzx op 03-02-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Angry Birds is beschikbaar voor de Wave II en Wave III, kost nu nog 3 euro. Dus ik wacht even tot hij in de reclame/of gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
Gynnad schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:25:
Angry Birds is beschikbaar voor de Wave II en Wave III, kost nu nog 3 euro. Dus ik wacht even tot hij in de reclame/of gratis is!
Hij is ook beschikbaar voor de Wave I :) Je hebt er volgens mij wel bada 2.0 voor nodig.

edit: Koop het NIET voor de s8500! Hij werkt niet. Weer 3,00 euro weg :(

edit: Leuke update! Heb het spel even verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gevolg; Het spel werkt nu uitstekend! Haarscherp en geen lag! Echt een aanrader voor de mensen met een s8500. Hoe het gaat voor de Wave II en de Wave III kan ik helaas niet testen. Maar voor de S8500 werkt het na de 2e keer installeren. Aanrader :D

[ Voor 38% gewijzigd door Raz3r op 05-02-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 19:38
is dit toestel al te voorzien van android? volgens mij kwam ik dat een keer tegen ergens. Mochten mensen dat al hebben gedaan, hoe bevalt het op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

GranCanaria schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:04:
is dit toestel al te voorzien van android? volgens mij kwam ik dat een keer tegen ergens. Mochten mensen dat al hebben gedaan, hoe bevalt het op dit toestel?
Dat heet Badadroid ofzo dacht ik ;) had er ook interesse in maar gezien het onstabiel wordt soms toch maar links laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bada 2.0 moet snel in Nederland uitkomen, ik snap niet waarom het bij ons zo lang duurt want het is bijna in alle landen uit, het begint me ook te irriteren. Ik heb gelezen dat Bada 2.0 een grote vooruitgang is voor de Samsung wave S8500. De mensen zijn erg tevreden over het nieuwe besturingssysteem, en ChatOn is ook handig! Ik ben blij om te zien dat Angry Birds en Asphalt 6 is uitgekomen voor de Samsung Wave's. Hopen dat Bada 2.0 in één van deze dagen uit komt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weten jullie misschien de verwachting van Bada 2.0 voor de Samsung Wave S8500 wanneer het uitkomt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schema Bada 2.0 voor Samsung Wave S8500.

GT-S8500 S8500XPKG5 ## 2.0 2011 July S8500OXAKG5 Open Europe
GT-S8500 S8500XPKG6 ## 2.0 2011 July S8500OXAKG6 Open Europe
GT-S8500 S8500XPKG7 ## 2.0 2011 July S8500OXAKG7 Open Europe
GT-S8500 S8500XPKH1 ## 2.0 2011 August S8500OXAKH1 Open Europe
GT-S8500 S8500XPKH2 ## 2.0 2011 August S8500OXAKH2 Open Europe
GT-S8500 S8500XPKH3 ## 2.0 2011 August S8500OXAKH3 Open Europe
GT-S8500 S8500XPKJ1 ## 2.0 2011 October S8500OXAKJ1 Poland
GT-S8500 S8500XPKJ1 ## 2.0 2011 October S8500OXAKJ1 Open Europe
GT-S8500 S8500XXKK7 ## 2.0 2011 November S8500OXAKK7 Germany
GT-S8500 S8500XXKK7 ## 2.0 2011 November S8500OXAKK7 Poland
GT-S8500 S8500XXKK5 ## 2.0 2011 November S8500OXAKK5 Germany
GT-S8500 S8500XXKL6 ## 2.0 2011 December S8500OXAKL6 Poland
GT-S8500 S8500XXKL1 ## 2.0 2011 December S8500PLSKL1 Poland (PLUS)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXXLA1
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXDLA1 Hungary
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXXLA1 France
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXDLA1 Czech Republic (Vodafone)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500O2CLA1 Czech Republic (O2C)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXDLA1 Slovakia (Orange)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXCLA2 Spain
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Serbia (Telenor)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Macedonia
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Serbia
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXGLA2 Belgium
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXGLA2 Belgium / Luxemburg
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXGLA2 Belgium
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Serbia
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXGLA2 Switzerland
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Macedonia
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Croatia
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Croatia (TWO)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Croatia (VIPNET)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Croatia
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXGLA2 Austria
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Croatia (T-Mobile)
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500OXFLA2 Baltic
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500WINLA1 Italy (Wind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444409

Hey, ik zit al een hele tijd met een vervelend probleem.
ik kan mijn wave namelijk niet verbinden met mijn pc.
Opladen doet hij wel en sinds kort krijg ik af en toe zelfs het USB-menu op mijn telefoon te zien (ik heb "vragen bij verbinden" aangevinkt) en ik heb vervolgens geprobeerd via Kies (lukte niet) en via massaopslag (hierna gaf ie aan dat mijn telefoon verbonden was) verbinding te maken,
maar mijn pc blijft zeggen dat het USB apparaat niet wordt herkend.
Ik heb dit ook op een andere pc geprobeerd met hetzelfde probleem.

Ik dacht eerst dat er iets mis was met de usb-kabel of de usbingang van mijn telefoon, maar zelfs als ik dus via mijn telefoon wel de verbinding kan maken, herkent mijn pc hem niet.

Ik zit te denken om hem op te sturen, maar ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat ze er iets van waterschade/valschade of wat dan ook van zullen maken en dat het een dure grap gaat worden.
iets waarvan ik niet weet of dat dat het waard is (waardeloze appstore, loopt altijd vast noem maar op)

Ik had het eigenlijk al opgegeven, maar met Bada 2.0. op komst begint het toch weer te knagen...
Vandaar dat ik het even hier vraag, misschien dat iemand een oplossing heeft?
Ik ben wel echt een complete leek... maar zou het op prijs stellen als iemand mij toch zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je hebt een voordeel dat Windows het toestel herkend, hierdoor kan het een ander probleem zijn dan mijn onderstaande kwestie. Wordt je toestel eventueel wel door Multiloader gezien? Ik weet niet of je hier bekend mee bent, maar daarmee kun je buiten Kies om, firmwares op je telefoon zetten.

Ik heb verder ongeveer hetzelfde probleem gehad. Na een aantal pogingen via mijn provider werd hij onder een geval "waterschade" terug gestuurd. Daarna heb ik op de website van Samsung contact gehad met een erkende reparateur en daarna was het gemaakt in Belgie ipv Nuth.

Als je je toestel netjes hebt gebruikt in een zakje/hoesje en nooit nat/vochtig hebt laten worden dan mag het nooit een geval van waterschade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444409

bedankt voor je reactie :)
het probleem is echter dat Windows mijn toestel juist niet herkend. Volgens Windows wordt er idd wel een usb-apparaat gekoppeld (miss dat je dat bedoelt), maar het wordt niet herkend.
ik heb nog wat lopen proberen en een enkele keer werd deze wel herkend als zijnde een samsung wave, maar dan krijg ik helemaal niks te zien in de windowsverkenner.
Via apparaatbeheer zag ik dan ook niks staan. hier zie ik wel onbekend apparaat staan bij de USB-controllers wanneer dat mijn Wave niet wordt herkend (wat dus 9 van de 10 x het geval is)
Ook heb ik een keer, toen ik samsung kies als verbinding had ingesteld, de melding gehad dat er een MTP-apparaat was geinstalleerd, maar nogmaals was er geen herkenning noch door Kies noch door windowsverkenner en nog een keer iets soortgelijks maar dan stond er Samsung Mobile Modem V2 #4 en MTP function.
Ik had van de laatste twee situaties een printscreen gemaakt, maar ik weet niet hoe ik dat hier geupload krijg :$

Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar als een telefoon mij keer op keer teleurstelt dan heb ik weleens de neiging om de verzorging daarvan te verwaarlozen... het zou dus zeer goed kunnen dat de regen ongemerkt zijn werk heeft gedaan.

Ik kan over een maand of 4 weer een nieuwe telefoon kiezen, ik wilde eigenlijk mijn Wave houden (het blijft toch wel een mooi ding) en voor sim only gaan, maar als ik er meer ga moeten insteken dan dat ik er uithaal, dan kan ik misschien toch beter voor een ander (android!) toestel gaan... Ik heb eigenlijk geen flauw idee in welke prijsklasse ik zo'n reparatie zou moeten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastanl
Anoniem: 440759 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:42:
Schema Bada 2.0 voor Samsung Wave S8500.

GT-S8500 S8500XPKG5 ## 2.0 2011 July S8500OXAKG5 Open Europe
...
GT-S8500 S8500XXLA1 ## 2.0 2012 January S8500WINLA1 Italy (Wind)
Dus hij komt überhaupt niet in Nederland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
bastanl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:34:
[...]

Jawel,is tot nu toe...
Maar `t duurt wel fckng lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bastanl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:34:
[...]

Jawel, in het 1e kwartal maar het kan ieder moment komen in Nederland, niemand weet het precies want er is daar nog niks over bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Anoniem: 440759 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:48:
[...]

Jawel, in het 1e kwartal maar het kan ieder moment komen in Nederland, niemand weet het precies want er is daar nog niks over bekent.
Ja, in het eerste/tweede/derde/vierde kwartaal van 2012/2013/2014. Rond die tijd ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
Ik ga uit van Sint Juttemis, elke dag eerder valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ Samsunguser, ik ken het probleem wat jij hebt deels, maar dan was het een software probleem op mijn systeem icm Kies. Hiervoor kun je denk ik wel verder komen door te zoeken naar een oplossing om je USB probleem op te lossen. Op de vraagbaak van de Samsung website zag ik nog nuttige tips staan zodat je je drivers volledig kunt verwijderen en daarna opnieuw kunt installeren.

Aangezien Windows je telefoon wel herkend, vermoed ik niet dat je toestel zelf defect is.
Mocht je waterschade hebben dan alles vervangen moeten worden en dan kost het meer dan een nieuw toestel.

Ik geef je gelijk dat het design van de Wave zeer goed is en ik vond het jammer dat er geen soortgelijk toestel meer is. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik een ander toestel gekocht, ik zal mijn toestel hierdoor binnenkort gaan verkopen incl. navigatie, autohouder, doosje, etc.
Mocht je hierin alsnog interesse hebben dan raad ik je aan om Vraag & Aanbod in de gaten te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amps schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:13:
[...]

Ja, in het eerste/tweede/derde/vierde kwartaal van 2012/2013/2014. Rond die tijd ergens.
Nee het komt in februari of maart IN 2012!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastanl
Anoniem: 440759 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Nee het komt in februari of maart IN 2012!
eerst zien dan geloven...
"pick's or it didn't happen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 00:53
Hallo!

Ik zit op dit moment met XPKJ1 ben tevreden over 2.0 zover, maar ik wil zodra 2.0 uit is (Hoop snel) graag terug naar officiële firmware via Kies, dit omdat ik merk dat mijn telefoon toch wel erg vaak een BSOD (Of hoe je het wel noemen op de wave) krijg.

Een tijdje geleden heb ik dit al met een stuk of 5 verschillende firmwares geprobeerd, maar toen is het nog niet gelukt.

http://www.badaforums.net...-updates-s8500-t4746.html
Dat is de guide die ik er toen voor gebruikt heb (Er staat nog een link in voor het wijzigen van CSC). Echter is het me niet gelukt om XEU XEN of Whatever te flashen en via Kies te updaten.

Nu heb ik ook dit nog gevonden voor het wijzigen van de product code, maar geen idee of dit nog nodig zou zijn!
http://forum.xda-develope...b4893a9e60478f4&t=1333956

Kan iemand mij helpen met een link van de benodigde werkende firmware. En mij te vertellen welke stappen ik allemaal moet ondernemen.
Zodat ik zodra 2.0 officieel uit is in Nederland ik deze ook kan gaan gebruiken!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heeft de 2.0 die al in België uitgekomen is ook NL-T9 en dergelijke? In dat geval wil ik die wel flashen, instellingen van eigen provider kan ik ook wel handmatig doen. Snap niet waarom we nog langer moeten w8en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Beetje kort door de bocht Advena, maar hier is mijn oplossing van 2 pagina's terug om het toestel weer origineel te maken:
Dit was mijn vraag:
Kiswum in "Samsung Wave S8500 - Deel 2"

Hier de oplossing:
Kiswum in "Samsung Wave S8500 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 00:53
Kiswum bedankt voor die informatie, welke volledige versie heb jij gebruikt? Degene waar dus CSC_S8500_Open_Europe_Common_XENJL1.csc in staat.

Ik dl nu de XXKF3 volgens de site heeft die de XENJL1.csc erbij! Ben benieuwd of het dan goed gaat werken volgens sammobile is XXKF3 een volledige versie, dus dan lijkt me dat ik hier genoeg aan heb!

Moet nu weer weg, maar morgen eens kijken of het wil lukken! Hopelijk succesvol downgraden en dan snel weer terug naar 2.0 en wachten op de officiele firmware!

Edit:
Hij werkt weer! En geeft aan dat ik de nieuwste firmware heb!

Wat ik gedaan heb:
ik heb de XXKF3 XENJL1 gedownload, deze had echter geen bootfiles en een Shpapp_HD ipv zonder HD
Ik heb toen de XXKF3 zonder CSC gedownload. Hiervan heb ik de missende bestanden gebruikt.
Multiloader opgestart, alles ingevuld, en downloaden maar!
Tijdje wachten, hard-reset, CSC veranderen (stond al op XEN maar je weet maar nooit)
En hij deed het perfect!

Nu tijdelijk even de Belgische 2.0 versie draaien tot we onze eigen 2.0 krijgen!

[ Voor 34% gewijzigd door advena op 12-02-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed gedaan Advena, je hebt het globaal zoals ik gedaan eigenlijk.

Weer veel plezier met je mobieltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
advena schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:50:
Nu tijdelijk even de Belgische 2.0 versie draaien tot we onze eigen 2.0 krijgen!
Heeft die Belgische ook de Nederlandse taal ingebakken? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 08:20
Chris.nl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:02:
[...]

Heeft die Belgische ook de Nederlandse taal ingebakken? :9~
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx :) Ben nu aan het flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
Chris.nl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:56:
[...]

Thnx :) Ben nu aan het flashen :)
En... werkt het wat?

Welke versie heb je nu geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Toppertje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:28:
[...]

En... werkt het wat?

Welke versie heb je nu geflashed?
Jahaha :D
'k Heb (officiële) Belgische firmware S8500XXLA1_S8500OXGLA2_XEB nu draaien.

Tot nu toe werkt alles prima en zonder vastlopers.
Ik ben nog wel een paar uurtjes en een doner-kebab bezig met instellen, als ik bijzonderheden tegenkom hoor je het.

- edit -

Nou ja, alles werkt gewoon. Deze firmware is echt stabiel! Naast het normale gefreubel moest ik alleen even handmatig de Vodafone verbindingsprofielen invoeren en 'k heb er gewoon een volwaardig Bada 2.0 NL toestel voor teruggekregen.

Waarom Belgen deze 2.0 versie allang als XEB via KIES hebben gekregen en Nederlanders hem niet als XEN is mij echt een raadsel. Gelukkig bestaat MultiLoader :)

[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 24-02-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Weet je wat ik eigenlijk mis in Bada 2.0? Als je nou bij je muziekspeler kijkt, kun je niet meer muziekherkennen doen. Of zit dit voortaan ergens anders, want ik kan het namelijk nergens meer vinden.

Terwijl dit er bij 1.0 en 1.2 wel gewoon bij zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:44:
Weet je wat ik eigenlijk mis in Bada 2.0? Als je nou bij je muziekspeler kijkt, kun je niet meer muziekherkennen doen. Of zit dit voortaan ergens anders, want ik kan het namelijk nergens meer vinden.
Klopt dat die er niet meer ingebakken zit.. best jammer. 'k Gebruikte um regelmatig.
Hopelijk komt er snel een losse app voor of komt ie zelfs terug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem, ik wil dat nieuwe spel van Kuifje TinTin downloaden maar het lukt niet.... Ik heb alles verwijderd en heb nu 2GB helemaal vrij, maar hij blijft maar zeggen dat ik niet genoeg ruimte heb terwijl het 600mb is.... ik snap het niet, kan iemand mij helpen want ik heb me geheugenkaart helemaal leeg gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Settings > Applications > Installation settings > Memory card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amps schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:54:
Settings > Applications > Installation settings > Memory card?
Dat heb ik dus gedaan, maar ik kan het nog steeds niet downloaden op de een of andere manier.... wat moet ik doen, kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:28:
[...]

Klopt dat die er niet meer ingebakken zit.. best jammer. 'k Gebruikte um regelmatig.
Hopelijk komt er snel een losse app voor of komt ie zelfs terug in de firmware.
Ik denk niet dat dan nog komt.
Vind het nl heel raar waarom de S8600 het nog wel heeft en ze het bij de S8500 moedwillig hebben uitgesloopt.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je eigenlijk de Samsung wave S8600 ook met een Android abonnement nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Anoniem: 440759 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:21:
Kan je eigenlijk de Samsung wave S8600 ook met een Android abonnement nemen?
Sivv, jij held ;). Android is een operating system van een telefoon. Een abonnement is hetgeen je afsluit over hoeveel je gaat betalen voor je bellen / sms-en etc..

De wave telefoons (in ieder geval niet de 8500/8600) zijn Bada en dus NIET Android ;).

Overigens, raadt iemand het me aan om nu de belgische Bada 2.0 voor mijn vriendin te flashen? De vraag is met name eigenlijk of ze dan ook nog haar huidige smsjes en dergelijke heeft die ze wil bewaren. Met kies werkt daar ook weer voor gene meter natuurlijk en bada 1.* is echt een ramp op die telefoon. Als je naar de pers releases kijkt verwacht ik eigenlijk gewoon nooit meer een bada 2.0 voor NL....

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpei schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:32:
[...]

Sivv, jij held ;). Android is een operating system van een telefoon. Een abonnement is hetgeen je afsluit over hoeveel je gaat betalen voor je bellen / sms-en etc..

De wave telefoons (in ieder geval niet de 8500/8600) zijn Bada en dus NIET Android ;).

Overigens, raadt iemand het me aan om nu de belgische Bada 2.0 voor mijn vriendin te flashen? De vraag is met name eigenlijk of ze dan ook nog haar huidige smsjes en dergelijke heeft die ze wil bewaren. Met kies werkt daar ook weer voor gene meter natuurlijk en bada 1.* is echt een ramp op die telefoon. Als je naar de pers releases kijkt verwacht ik eigenlijk gewoon nooit meer een bada 2.0 voor NL....
Hee! oh okee bedankt, jammer dat het alleen Bada is... want die Bada 2.0 duurt zo lang voor Nederland. Je kan de Belgische versie gewoon erop flashen, dat is geen probleem want ze houd alles bijvoorbeeld haar smsjes etc. Je kan het later weer terug flashen naar de officiële versie van kies uit Nederland, als die Bada 2.0 er is. Bada 2.0 komt zeker in Nederland, het komt in het 1Q, dat zijn dus de maanden, januari,februari en maart. Het is gewoon even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Anoniem: 440759 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:50:
[...]
Hee! oh okee bedankt, jammer dat het alleen Bada is... want die Bada 2.0 duurt zo lang voor Nederland
De S8600 wordt standaard met bada 2.0 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
The Dolf schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:58:
[...]

Ik denk niet dat dan nog komt.
Vind het nl heel raar waarom de S8600 het nog wel heeft en ze het bij de S8500 moedwillig hebben uitgesloopt.
De S8600 heeft iets wat Samsung "embedded song recognition" noemt.
Deze "embedded song recognition" zit standaard in Bada 2.0 dus ook op de S8500.

Ja: Je kan met de mp3 speler in Bada 2.0 nummers "herkennen" die je al op je telefoon hebt staan.
Nee: Muziek die je hoort in het wild met de telefoon opnemen en dan laten "herkennen" kan niet.

Ik heb een en ander getest...

Eerst het goede nieuws.
Ik heb midden uit een mp3 nummer een fragment geknipt, dit fragment heeft geen tags met artiest- of album info. Kortom: een geknipt bestand om die "embedded song recognition" eens aan de tand te voelen.

Via mijn bestanden zie je het fragment eenzaam in de testmap staan.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/1.jpg

Bij de afspeellijsten van de Bada 2.0 mp3 speler, staat het fragment keurig bovenaan in de lijst "Onlangs toegevoegd".
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/2.jpg

Het fragment wordt afgespeeld.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/3.jpg

Wanneer ik op de Info knop druk, zien we geen media info vanuit het mp3-fragment.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/4.jpg

De knop Labels zoeken maakt je blij, het fragment wordt online herkent.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/5.jpg

Wanneer je een voorstel aanklikt krijg je meer info over het afgespeelde fragment.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/6.jpg

Je kan zelfs de hele tracklist van het album bekijken.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/7.jpg

En een gebrekkige "review" lezen.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/8.jpg

Alle opgezocht info wordt in een xml bestand bewaard, in dezelfde map als het mp3 nummer.
Via mijn bestanden zie je het fragment niet meer eenzaam in de testmap staan.
Voor mij persoonlijk had dit niet gehoeven, ik zie het als memorycardvervuiling.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/9.jpg

Nu het slechte nieuws:
Je zou denken: "Nou, dan neem ik een fragment op met de spraakrecorder en dan speel ik die af met de mp3 speler en zo krijg ik music recognition" Helaas dit werkt niet!

Waarom? De mp3 bestanden die de spraakrecorder uitspuwd krijgen een GENRE tag mee: Recorded Voice
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/a/1a.jpg (screenshot) vanaf pc.

Mp3 nummers met deze tag verschijnen niet in de mp3 speler. Dit ook getest door bestaande mp3z de GENRE tag Recorded Voice te geven. Mp3 bestanden met deze tag kan je alleen via mijn bestanden of de spraakrecorder benaderen. Wanneer mp3 bestanden met deze tag worden afgespeeld, krijg je met geen mogelijkheid de knop Labels zoeken te zien...

Toen ik het openomen mp3 bestand via de pc ontdeed van deze tag, kon ik hem wel afspelen met de mp3 speler en de knop Labels zoeken gebruiken. Deze werkwijze is natuurlijk onnodige flauwekul. Dan kan je net zo goed het opgenomen spraakbestand via de pc uploaden om online te laten herkennen. link

Mijn conclusie:
Wat Samsung "embedded song recognition" noemt is geen "music recognition", want het geeft niet dezelfde functie of het gebruiksgemak wat je verwacht. Ik vind het gewoon kut. Hopelijk komt de echte music recognition terug in de Bada 2.1 firmware, of komt er binnenkort een mooie app met deze functie in de Bada appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De Java mogelijkheden in Bada 2.0 zijn vooralsnog iets minder.
Vergeleken bij Bada 1.2 mis ik de opties fit to screen & (hide) virtual keyboard.
Opera Mini 6.5 vanaf http://m.opera.com/ werkte daarom bij mij voor geen meter.
'k Kon nog geen aangepaste NL versie voor Bada 2.0 vinden dus heb ik die zelf even gemaakt.
Screenshots: een twee drie. Het scherm draait nu ook automatisch mee en hij kan multitasken.
Download: link

Hoe? Onderstaande code aan het Manifest.mf bestand toegevoegd:
MIDlet-ScreenMode: ROTATE
MIDlet-Landscape-Support: true
MIDlet-Input-Support: true
MIDlet-Input-Hide-Support: true
MIDlet-Touch-Support: true
MIDlet-Scaleup-Support: false
MVM-Pause-Background: false

[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 19-02-2012 20:41 . Reden: de standaard browser doet het prima, maar als ik geen 3G ontvangst heb wil ik ook snel kunnen browsen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379143

Beste afwachters van BADA 2.0

Toen ik mijn wave net had heb ik érgens het zo ingesteld dat mail van mijn gmail account niet voor 9 uur 's-morgens bezorgd moet worden. Ik wil dat nu veranderen maar kom er niet meer achter hoe ik dat heb gedaan. Ik heb de handleiding, dit topic en die van deel 1 doorgeploegd en m'n hele telefoon van voren naar achteren bekeken maar zonder resultaat. Weet iemand hier zo 1 2 3 hoe ik dat weer veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-02-2012
Merci Chris.nl
zat hier ook al even achter te zoeken
werkt perfect _/-\o_

een ander vraagje: is het eigenlijk mogelijk snelkoppelingen van de java apps in het hoofdscherm te krijgen van je menu ? dus zonder dat je eerst via de java koppeling moet klikken ... ik kan die wel kopiëren maar kan ze dan enkel plakken op men extern geheugen. kan dit vie STune mss ?

[ Voor 65% gewijzigd door J0ch3nK op 20-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx. Helaas is het niet mogelijk om java apps in het menu of op 't hoofdscherm te krijgen. Ook niet met sTune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Anoniem: 379143 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:11:
Beste afwachters van BADA 2.0

Toen ik mijn wave net had heb ik érgens het zo ingesteld dat mail van mijn gmail account niet voor 9 uur 's-morgens bezorgd moet worden. Ik wil dat nu veranderen maar kom er niet meer achter hoe ik dat heb gedaan. Ik heb de handleiding, dit topic en die van deel 1 doorgeploegd en m'n hele telefoon van voren naar achteren bekeken maar zonder resultaat. Weet iemand hier zo 1 2 3 hoe ik dat weer veranderen?
via hoofdmenu instellingen/accounts en dan je gmail aanklikken kan je synchronisatie instellen als dit is wat je zoekt... mijn staat op push, maar je kan daar ook handmatig of per bepaalde uren laten synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ch3nK
Chris.nl schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:40:
Thnx. Helaas is het niet mogelijk om java apps in het menu of op 't hoofdscherm te krijgen. Ook niet met sTune.
pech :| nuja, is eigenlijk maar 1 klikje meer hé ... leek gewoon leuk men menuscherm wat uit te breiden met apps die ik daadwerkelijk gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
J0ch3nK schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:49:
[...]
pech :| nuja, is eigenlijk maar 1 klikje meer hé ... leek gewoon leuk men menuscherm wat uit te breiden met apps die ik daadwerkelijk gebruik :P
Ha idd, gelukkig kan je nu wel apps die je niet gebruikt in 1 mapje drukken om menu-vervuiling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379143

J0ch3nK schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:47:
[...]

via hoofdmenu instellingen/accounts en dan je gmail aanklikken kan je synchronisatie instellen als dit is wat je zoekt... mijn staat op push, maar je kan daar ook handmatig of per bepaalde uren laten synchroniseren
Hier heb ik het wel ergens ingesteld maar kan nog niet de oplossing vinden. Ik zie ook de pushmogelijkheid staan (zo staat het bij mij ook ingesteld) maar niet de in te stellen uren. Nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377129

Hello,

Ik heb mijn telefoon nu 1,5 jaar en sinds een half jaar valt mijn telefoon af en toe spontaan uit als hij in mijn broekzak zit.
Dit kan ik op zich nog wel begrijpen, misschien dat mijn batterij klem zat ofzo. Maar vandaag viel hij uit zonder dat hij in mijn broekzak zat! Gebeurde wel 6 keer. Toen ik mijn navi (route 66) probeerde in te stellen en toen hij al ingesteld was.. Erg iritant, vooral als je al aan het rijden bent! :-(

Gebeurd dit vaker bij iemand?
En zo ja; kan ik er iets aan doen of moet ik er iets aan laten doen?
In ieder geval bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als je geen vuil bij de batterij-contactpunten hebt zitten zou ie niet mogen uitvalllen.
Wanneer de Wave te strak in je broekzak zit en je perongeluk de aan/uit knop iets van 10sec lang ingedrukt houd reset ie (ook met toetsenblokkering aan) dus dat zou wel eens kunnen gebeuren. Maar wat jij omschrijft is bijzonder, heel heel heel soms wil ie wel eens uitvallen tijdens normaal gebruik maar dit overkomt me eigenlijk niet.

Als paardenmiddel zou je hem een volledige reset kunnen geven, maar dan ben je wel alles kwijt (mits je backups maakt) en ben je wel een uurtje oid zoet om hem weer in te stellen.
Anders heb je nog garantie? (2jr ofzo toch?)

[ Voor 0% gewijzigd door Chris.nl op 21-02-2012 23:49 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bada 2.0 is in Nederland uit voor Vodafone! ik heb gelukkig een Vodafone provider. Als ik straks thuis ben ga ik het gelijk op me samsung Wave S8500 instaleren. Je kan het zien op www.sammobile.com dat bada 2.0 uit is voor de Samsung Wave S8500 in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363355

Jawel, nu maar even wachten op KPN update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb geen Vodafone, maar gewoon een simlockvrije. Denk dat die Vodafone update niet werkt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Is nog niet via Kies...
Er staat ook een sterretje bij :
* = Incomplete firmware before flashing your device always check our forum!

-zucht- :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb die firmware op me tellefoon nu van vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Anoniem: 440759 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:23:
ik heb die firmware op me tellefoon nu van vodafone
En is het erg met vodafone reclame enzo?
Ik ben nooit zo enthousiast over branded phones dus ook niet over dat soort firmware's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppertje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:04:
[...]

En is het erg met vodafone reclame enzo?
Ik ben nooit zo enthousiast over branded phones dus ook niet over dat soort firmware's.
ik heb een vodafone provider, ik ben erg tevreden, ik zit nu alles uit tezoeken ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand een progamma voor muziek herkennen voor bada 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
Anoniem: 440759 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:10:
weet iemand een progamma voor muziek herkennen voor bada 2.0?
Scroll op deze pagina eens omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Toppertje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:36:
[...]

Scroll op deze pagina eens omhoog...
En dan zie je dat het toen nog niet bestond. Misschien is er vooruitgang en is het helemaal geen rare vraag.
Dit is eigenlijk voor mij de enige reden om nog bij versie 1.2 te blijven.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 440759 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:06:
[...]
ik heb een vodafone provider, ik ben erg tevreden, ik zit nu alles uit tezoeken ook
Zou prettig zijn als je een paar vragen wil beantwoorden :)

Heb je ook echt branded vodafone firmware?
Bijvoorbeeld het vodafone-logo wanneer ie opstart, het browser icoon aangepast naar iets van vodafone oid.

Daarnaast ben ik benieuwd welk versienummer jou Bada heeft bij Instellingen -> Algemeen -> Over het toestel. Zelf heb ik nu versie 2.01201051942LISS8500XXLA1.

Als jou Vodafone firmware wel een latere build datum heeft, maar de bada versie hetzelfde is blijf ik ws. nog even bij de unbranded Belgische versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
The Dolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:54:
[...]

En dan zie je dat het toen nog niet bestond. Misschien is er vooruitgang en is het helemaal geen rare vraag.
Dit is eigenlijk voor mij de enige reden om nog bij versie 1.2 te blijven.
Toch een manier gevonden om met Bada 2.0 "music recognition" te krijgen!

Stap 1 neem met de spraakrecoder een muziekfragment op. (hoe langer hoe beter? ik deed 13 sec)

Stap 2 ga naar http://audiotag.info/index.php?simplehtml=1 en maak er gelijk maar even een bookmark van ;)

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/toch/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/toch/3.jpg

Stap 3 Wanneer je op de knop Choose File klikt, kan je het bestand op telefoon selecteren.
Klik vervolgens op Upload

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/toch/4.jpg

Stap 4 doe een simpel rekensommetje om te bewijzen dat je mensch bent.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/toch/5.jpg

Stap 5 spreekt voor zich :)

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Samsung%20Wave/toch/6.jpg

Vooralsnog lijkt iets me beter als niets. Dit werkt.
Maar 'k blijf hopen dat Bada 2.1 beterschap geeft of er een mooie app voor komt.

[ Voor 2% gewijzigd door Chris.nl op 23-02-2012 01:48 . Reden: Blah ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste