Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:00:
[...]

Zou prettig zijn als je een paar vragen wil beantwoorden :)

Heb je ook echt branded vodafone firmware?
Bijvoorbeeld het vodafone-logo wanneer ie opstart, het browser icoon aangepast naar iets van vodafone oid.

Daarnaast ben ik benieuwd welk versienummer jou Bada heeft bij Instellingen -> Algemeen -> Over het toestel. Zelf heb ik nu versie 2.01201051942LISS8500XXLA1.

Als jou Vodafone firmware wel een latere build datum heeft, maar de bada versie hetzelfde is blijf ik ws. nog even bij de unbranded Belgische versie :)
Je ziet als ik hem opstart het Vodafone logo, maar voor de rest zie ik niks van Vodafone reclame. Ik ben erg tevreden en alles werkt super goed!

Versie: Bada 2.01202071656LISS8500BULB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mel1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-08 18:33
Een vraagje:

Ik dacht in eerste instantie dat ik een Vodafone branded telefoon had, aangezien ik deze ook in de winkel van Vodafone heb gekocht. Ik zie echter nergens iets van branded Vodafone software o.i.d.

Ik ben nu ook wel benieuwd wanneer ik ein-de-lijk eens kan updaten naar Bada 2.0. Kan iemand me uitsluitsel geven of ik daadwerkelijk Vodafone branded software heb?

SW VER
S8500XXKF3

CSC VER
S8500XENJL1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:44:
Je ziet als ik hem opstart het Vodafone logo, maar voor de rest zie ik niks van Vodafone reclame. Ik ben erg tevreden en alles werkt super goed!

Thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan, en veel plezier! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 6GB of 8GB memorycard voor me telefoon kopen, kan dat gewoon? ja toch? en hoeveel kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kan zeker, in de pricewatch kan je ze vinden.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat we al heel blij mogen zijn dat een toestel van bijna 2 jaar oud nog een firmware update krijgt naar Bada 2.0. 2.1 zal denk ik niet meer gebeuren voor de Wave.

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:20
W00fer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:27:
[...]
Ik denk dat we al heel blij mogen zijn dat een toestel van bijna 2 jaar oud nog een firmware update krijgt naar Bada 2.0. 2.1 zal denk ik niet meer gebeuren voor de Wave.
Daar ben ik het wel mee eens, welke telefoon heeft dat tegenwoordig nog?

Echter, de manier waarop had wel anders gemogen.

• W00fer
  • Niet online
Sony Ericssons hebben / hadden lange support. Ligt ook aan de verkoopaantallen. Bijvoorbeeld de Galaxy S krijgt minder lange updates dan de Wave.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:04

W84

Ik heb ook nog een Wave (S8500) liggen, maar het duurt wel belachelijk lang met die 2.0 update en ik weet niet of ik nog wel ga updaten als die via KIES te downloaden is. Ik had al een keer geflasht met een beta alleen was die een beetje laggy en buggy. Verder miste ik wat functies en vond ik het SMS-gedeelte zonder mapweergave ook maar niks. Maar ja, wel jammer dat het over is met BADA en dat ze er mee stoppen. Typisch weer zo'n actie van Samsung. Ik ga weer terug naar Sony (Ericsson)...

[ Voor 4% gewijzigd door W84 op 23-02-2012 20:58 ]

W00fer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:27:
[...]

Zal je nog steeds blij zijn als bada 2.0 nòg een half jaar uitgesteld wordt, en dat je toestel van 3 jaar oud nog support krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Tja, je kunt alleen maar hopen toch. Firmware updates zijn geen recht.

[ Voor 32% gewijzigd door W00fer op 24-02-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
mel1986 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:10:
Een vraagje:

Ik dacht in eerste instantie dat ik een Vodafone branded telefoon had, aangezien ik deze ook in de winkel van Vodafone heb gekocht. Ik zie echter nergens iets van branded Vodafone software o.i.d.

Ik ben nu ook wel benieuwd wanneer ik ein-de-lijk eens kan updaten naar Bada 2.0. Kan iemand me uitsluitsel geven of ik daadwerkelijk Vodafone branded software heb?

SW VER
S8500XXKF3

CSC VER
S8500XENJL1
Ik zit met met hetzelfde probleem volgens mij... :'(
Heb ook XXKF3/XENJL1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb T-Mobile en heb ook XXKF3/XENJL1. Denk dat dat een niet-gemerkte versie is. Betwijfel of er überhaubt BADA 2.0 komt voor deze versie. Heb iig mijn conclusies getrokken en een Xperia S besteld.. (op hoop van zege dat daar wel snel een softwareupdate komt voor ics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Same here, ik ga ook voor de Xperia S. Nadat ik wist dat ze met BADA stoppen en het zolang duurde met 2.0, ben ik voor een ander toestel gaan zoeken. Begrijp me niet verkeerd, de Wave is een prima toestel. Maar het is gewoon mooi geweest na bijna 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
W84 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:23:
Same here, ik ga ook voor de Xperia S. Nadat ik wist dat ze met BADA stoppen en het zolang duurde met 2.0, ben ik voor een ander toestel gaan zoeken. Begrijp me niet verkeerd, de Wave is een prima toestel. Maar het is gewoon mooi geweest na bijna 2 jaar.
Stoppen met Bada? Ze zijn al 3.0 aan het ontwikkelen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Het wordt vervangen door Tizen. Zie hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
W84 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:06:
Het wordt vervangen door Tizen. Zie hier. ;)
Oh ik had het zo begrepen dat er dan een upgrade naar dat zou komen, voor mij niet relevant aangezien ik dan toch al een ander phone heb, gezien ik in Augustus en nieuwe mag! En dat wordt gewoon een Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Wel jammer dat BADA het niet is geworden. Vind het persoonlijk wel mooier en in sommige opzichten ook fijner dan Android. Echter is alles voor Android gemaakt en niks voor BADA. Wat was er gebeurd als Samsung met zijn galaxy lijn met BADA verder was gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Crossposten is niet de bedoeling.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 24-02-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:53
Hoi,
ik zit nu al (helaas) een halfjaar te wachten voor Bada 2.0 voor de S8500.
ik volg samfirmware al een tijdje via twitter en de laatste tijd komen er heleboel firmwares bij, en sinds paar dagen geleden (hierboven ook wel te lezen) de Vodafone versie van Bada 2.0.
telkens als ik mijn mobiel aansluit op KIES is er nog steeds geen nieuwe firmware-upgrade :(
en ik vraag me af of er al wat nieuwe informatie is vrijgegeven?

enige informatie: (ik draai het nu nog op Bada 1.2)

<SW VER>
S8500XXKF3

<CSC VER>
S8500DBTJL2

als ik op google zoek naar Bada 2.0 netherlands, krijg ik helaas niet veel informatie.

kan iemand hierop reageren? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Hendriksie schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:28:
Hoi,
ik zit nu al (helaas) een halfjaar te wachten voor Bada 2.0 voor de S8500.
ik volg samfirmware al een tijdje via twitter en de laatste tijd komen er heleboel firmwares bij, en sinds paar dagen geleden (hierboven ook wel te lezen) de Vodafone versie van Bada 2.0.
telkens als ik mijn mobiel aansluit op KIES is er nog steeds geen nieuwe firmware-upgrade :(
en ik vraag me af of er al wat nieuwe informatie is vrijgegeven?

enige informatie: (ik draai het nu nog op Bada 1.2)

<SW VER>
S8500XXKF3

<CSC VER>
S8500DBTJL2

als ik op google zoek naar Bada 2.0 netherlands, krijg ik helaas niet veel informatie.

kan iemand hierop reageren? alvast bedankt!
Helaas,ik heb `t ook nagevraagd op Samfirmware ,we zullen het moeten uitzitten... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"So far we know bada 2.0 updates will roll out next week for the missed European countries." ??
is dat wat je bedoeld jmc?? ik zie verder niets relevants tov bada 2.0 dus ik snap je emoticon niet met wat je bedoeld,...

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Zit daar ook degene tussen waar zovelen hier op wachten ,of wèèr niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik moet zeggen dat ik gewoon nog 0,0 problemen heb met mijn belgische firmware!
Sinds 11 februari draaiend en pas 1probleem (Kan Earth and Legend? niet spelen) Maar dit heeft te maken met de specs van de S8500 als ik het goed begrijp (Ok, op het moment van schrijven start ik het spel op om te kijken naar de error die ik kreeg, en het spel werkt gewoon...)
Iets met beschikbaar RAM geheugen dacht ik...

Anyway, zeer tevreden en ik kan iedereen aanraden deze gewoon te flashen als je niet meer kunt wachten!
Ik heb onlangs succesvol heen en weer geflashed naar bruikbare KIES firmware! Dus ik kan indien nodig binnen enkele uren (Ja flashen duurt lang incl backup) van Belg naar KIES xen versie :)
Al denk ik dat ik dit nog niet eens ga doen! Geen zin in weer het gezeik van instellen configureren enz als dit toch allemaal werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee ik heb bada 2.0 van vodafone. Ik kan kuifje niet downloaden en fruit ninja kan ik ook niet meer downloaden. Weet iemand hoe dit kan? ik wil graag deze spellen op mijn mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Heeft iemand een officiele versie van Bada 2.0 voor de Samsung Wave II voor mij ( Belgie, maar de EU versie is goed genoeg )

Want ik vind er geen, en wil weer een legit bada

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
vandaag is een Bada 2.0 versie uitgekomen voor de S8530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
advena schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:15:
Ik moet zeggen dat ik gewoon nog 0,0 problemen heb met mijn belgische firmware!
-knip-
Anyway, zeer tevreden en ik kan iedereen aanraden deze gewoon te flashen als je niet meer kunt wachten!
Ik heb onlangs succesvol heen en weer geflashed naar bruikbare KIES firmware! Dus ik kan indien nodig binnen enkele uren (Ja flashen duurt lang incl backup) van Belg naar KIES xen versie :)
Al denk ik dat ik dit nog niet eens ga doen! Geen zin in weer het gezeik van instellen configureren enz als dit toch allemaal werkt!
Inderdaad. Die zogenaamde Belgische versie is, als je naar de bestanden zelf kijkt, gewoon een unbranded euro versie. Zolang er geen drastische verbeteringen komen blijf ik ook bij deze, stabieler kan toch niet, alleen de browser mag iets sneller van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een 2-tal weken Bada 2.0 en bijna alles werkt prima. Ik heb alleen een probleem met berichten.
Deze komen binnen op het SIM-geheugen ipv het telefoongeheugen. Hierdoor zijn er ook geen meldingen zichtbaar op het statusscherm of standby-scherm.
Ik vind nergens een instelling om dit aan te passen.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Hendriksie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:27:
vandaag is een Bada 2.0 versie uitgekomen voor de S8530
Officieel in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
  • Laatst online: 30-08 17:18
Jep, ik heb zojuist de nieuwe firmware geïnstalleerd. Eerste indruk is positief! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Martin90 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Jep, ik heb zojuist de nieuwe firmware geïnstalleerd. Eerste indruk is positief! :)
Gewoon via Kies? :)
Ik heb hem er al opstaan via MultiLoader, maar wil toch liever de orginele natuurlijk.
Bij mij werkt bijv. The Sims 3 niet, zie daar witte achtergronden etc, volgens mij hoort dat niet.

Zal vanavond eens kijken als hij voor Kies verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
Yup, via Kies is die verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Weet iemand hoe je die instelling kan wijzigen dat je toetsenbord meedraait als je het toestel horizontaal houdt? Sinds BADA 2.0 gebeurt dit niet meer op de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ases schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:02:
Weet iemand hoe je die instelling kan wijzigen dat je toetsenbord meedraait als je het toestel horizontaal houdt? Sinds BADA 2.0 gebeurt dit niet meer op de mijne.
Je klikt boven op het scherm, waar je ook wifi, bluetooth en trillen/geluid aanzet en daar zie je rechts een tekentje staatn Autom. draaien en daar mee kun je het aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Heb net ook Bada 2.0 op mijn Wave II gezet. Eerste indruk is dat er toch behoorlijk wat bloatware opstaat. Daar ik in bij 1.2 en al zijn updates absoluut geen last van.

Verder ziet het er allemaal iets beter uit dan bij 1.2 en het toestel lijkt wat sneller te reageren. Al met al toch wel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:08

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Sinds een week ongeveer Bada 2 op mijn S8500 staan en eigenlijk weinig geks wat me opgevallen is, behalve dan dat het een stuk mooier is.

Wat me nog het meeste op valt is de accu duur... ik kon altijd een kleine week doen met 1 keer opladen (gebruik de telefoon amper, is vooral bereikbaarheid waar ik het ding voor heb), maar sinds ik Bada 2 erop heb staan ben ik zwaar de lul, binnen 4 uur na opladen is de accu al voor ruim 20 % leeggezogen en ik ben al blij als ik 2 dagen met 1 keer laden kan doen.

Verder werkt het super, het ziet er errug nice uit maar die accu die leeggezogen wordt vind ik echt een gruwelijk nadeel.

[ Voor 12% gewijzigd door lameeuw op 28-02-2012 19:37 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk, bada 2.0 is nog steeds niet beschikbaar voor de S8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Amps schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:38:
Natuurlijk, bada 2.0 is nog steeds niet beschikbaar voor de S8500.
Via Kies gewoon geinstalleerd hoor, eerst Kies moeten updaten, toen mijn telefoon geupdate....

Over het toestel:

Naam: Samsung Wave
Model: GT-S8500

of mis ik ergens iets....

[ Voor 19% gewijzigd door lameeuw op 28-02-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lameeuw schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Via Kies gewoon geinstalleerd hoor, eerst Kies moeten updaten, toen mijn telefoon geupdate....

Over het toestel:

Naam: Samsung Wave
Model: GT-S8500

of mis ik ergens iets....
Geen update voor de sim-lockvrije Nederlandse toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Amps schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:58:
[...]

Geen update voor de sim-lockvrije Nederlandse toestel.
Ah okee, dan ligt het aan mijn vodafone branded toestel... wist niet dat daar onderscheid op gemaakt wordt tegenwoordig.

Maar goed, neemt niet weg dat het dus wel al mogelijk is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door lameeuw op 28-02-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Iemand die zoeen officiele firmware eventjes kan rarren en lief hem door wilt mailen of uploaden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 12-09 12:20
yzx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:10:
Iemand die zoeen officiele firmware eventjes kan rarren en lief hem door wilt mailen of uploaden? :P
Klikje
(Aanmelding is misschien nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Toppertje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:26:
[...]

Klikje
Zit ik al op _/-\o_ los vergeten, merci! Morgen maar eens flashen voor de 7de keer deze week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nu voor NEDERLAND BADA 2

GT-S8500 S8500XXLB2 * 2012 February S8500KPNLB1 Netherlands (KPN) Download

groet
en Suc6
:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bada 2.0, sinds vandaag, nu ook via KIES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Toppertje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:26:
[...]

Klikje
Maakt het eigenlijk uit ofj e het via de Multiloader doet of gewoon via Kies? Want ik moet anders eerst via Multiloader de 'orginele Nederlandse' 1.2 opzetten en dan via Kies weer 'updaten'

Maar zou anders natuurlijk ook rechtstreeks naar Bada 2.0 Nederland kunnen gaan via Multiloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
ik kan nog steeds geen nieuwe Bada 2.0 upgraden,,,

maar weet iemand hoe het komt dat mijn mobiel niet tussen:
Hulpmiddelen > Instellingen voor firmware-upgrade

Automatisch firmware downloaden voor:

hier staat mijn telefoon niet tussen (S8500)

weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Ik heb T-Mobile.. zojuist melding via kies gekregen dat er een update is.. Ben hem nu aan het uitvoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
ik heb een simlock vrije telefoon,

met een simkaart van Simpel...

maar volgens mij is mijn telefoon duits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is inderdaad een nieuwe firmware beschikbaar voor de unlockte Nederlandse toestel! Eerst even back-uppen en dan hopelijk een update zonder errors :)

De beschikbare firmware is S8500XLB2/S8500XENLB1

Edit: Eerste update ging naar S8500XXKGG/S8500XENKGG (bada 1.2) en kies geeft nog een firmware update aan naar "S8500XLB2/S8500XENLB1"

[ Voor 26% gewijzigd door Amps op 29-02-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-08 14:30
Hier is hij binnen en geinstalleerd. Ziet er goed uit tot zover. Alleen de contacten en agenda syngronisatie met google moet nu via exchange, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcusderegt schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:31:
Hier is hij binnen en geinstalleerd. Ziet er goed uit tot zover. Alleen de contacten en agenda syngronisatie met google moet nu via exchange, maar werkt wel.
Bij mij loopt het back-uppen van de data bij de tweede keer firmware update niet echt. Volgens mij is KIES ook vastgelopen... lol

Edit: Nvm, hij loopt al door :P

[ Voor 4% gewijzigd door Amps op 29-02-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Gynnad schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:02:
[...]

Maakt het eigenlijk uit ofj e het via de Multiloader doet of gewoon via Kies? Want ik moet anders eerst via Multiloader de 'orginele Nederlandse' 1.2 opzetten en dan via Kies weer 'updaten'

Maar zou anders natuurlijk ook rechtstreeks naar Bada 2.0 Nederland kunnen gaan via Multiloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast een waarschuwing - en tegelijk geruststelling - na de eerste firmware-update naar S8500XXKGG/S8500XENKGG (bada 1.2) duurt het backuppen van al je data een "eeuwigheid". Ik had 'm uit frustatie al losgekoppeld, omdat de back-up maar niet wilde beginnen. Hij bleef hangen in "voorbereiden". Geduld bleek echter een schone zaak. Toestel opnieuw aangekoppeld, iets gaan doen om boosheid en frustatie te vermijden en ziedaar....ineens was ie toch alles aan het back-uppen. Kortom....geduld, geduld, geduld....en het komt goed. Bada 2,0 en alle oude gegevens staan er keurig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bada 2.0 is hier ook binnen! (Alleen wel een half jaar te laat. Voor mij nooit een Samsung telefoon meer :') )

Het back-uppen van de data duurde inderdaad erg lang. Maar heb tijdens de eerste keer gewoon het proces uitgewacht. Op het moment van typen worden de gegevens weer terug gezet.

Eerste indruk: verfrissend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Amps schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:21:
bada 2.0 is hier ook binnen! (Alleen wel een half jaar te laat. Voor mij nooit een Samsung telefoon meer :') )

Het back-uppen van de data duurde inderdaad erg lang. Maar heb tijdens de eerste keer gewoon het proces uitgewacht. Op het moment van typen worden de gegevens weer terug gezet.

Eerste indruk: verfrissend :)
Ook geen Galaxy? ;)

Nooit Bada meer iig, of is het met Android er op net zo belachelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
hai,

kan iemand alstublieft mij helpen?
tijdens het updaten is het verkeert gegaan en nu start mijn mobiel niet meer op, het blijft hangen op: Samsung Wave GT-S8500 logo.

mijn baterij is meer dan 80% dus das mooi.

In KIES is een noodherstel firmware tab maar als ik die aanklik staat mijn mobiel er niet bij, dus moet ik een code invoeren alleen ik zou niet weten waar ik die code moet vinden,,, als ik in DOWNLOAD MODE in de USB doe staat er alleen: Verbinden.

ik ben nu echt niet blij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 14:51
Mijn USB poort maakt geen verbinding meer. In KIES 1.5.3 kan je nog via bluetooth verbinding maken met je mobiel. In KIES 2 kan dat volgens mij niet meer. Kan ik via KIes 1.5.3. ook Bada 2.0 op mijn toestel flashen? Ik krijg nu namelijk nog de melding: de apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
pwlekkerkerk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:32:
Mijn USB poort maakt geen verbinding meer. In KIES 1.5.3 kan je nog via bluetooth verbinding maken met je mobiel. In KIES 2 kan dat volgens mij niet meer. Kan ik via KIes 1.5.3. ook Bada 2.0 op mijn toestel flashen? Ik krijg nu namelijk nog de melding: de apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.
je kan als goed is nog steeds met Bluetooth connecten in KIES 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Ook geen Galaxy? ;)

Nooit Bada meer iig, of is het met Android er op net zo belachelijk dan?
Het gaat me om het bedrijf, niet om de toestellen zelf. Samsung maakt top toestellen, alleen mankeert de support aan alle kanten. Maarja, dat heb ik al meerdere keren kenbaar gemaakt :)

Om jouw vraag te beantwoorden; nee, ook geen Galaxy. (Wellicht wel de Galaxy Nexus aangezien de support van Google komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Hendriksie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:01:
[...]

je kan als goed is nog steeds met Bluetooth connecten in KIES 2
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
Hulpmiddelen > apparaat met bluetooth ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Laatst online: 04-09 10:10
Pff, eindelijk de update naar Bada 2.0, maar valt me erg tegen.
Updaten met kies faalt nog steeds blijkbaar, stopte halverwege met updaten waarna ik nog steeds in Bada 1.2 bleef zitten, maar dan in geforceerde vliegtuigmodes en alleen werkend terwijl hij aan de computer aangesloten zit. Heb dus maar hard reset gedaan, wat ook niet direct hielp en nog bij kies wat verbindingsherstel pogingen waarna hij hem tog weer (na een uur kloten) eindelijk herkende en weer wilde updaten.

Nu gelukt zijnde ben ik dus wel alles kwijt en blijkbaar kan je in Bada2.0 niet meer applicaties die je ooit eens gratis hebt gedownload maar nu geld kosten nog een keer downloaden vanuit je downloads, dus wil ik nu Plants v.s. Zombies willen spelen moet ik t kopen. Daarbij is VLC Remote, die ik ook wel regelmatig gebruikte, helemaal uit de appstore verdwenen. :(
Verder is er dus zoals eerder gemeld geen echte muziek-herkenning meer, en werken ook widgets gemaakt met BONDI (voor bijvoorbeeld agenda items ophalen, vond ik altijd wel handig om komende agendaitems op mn homescreen te hebben) niet meer.
Verder is m'n mobiel nu met Bada2.0 zo traag als dikke stront. Heb onder andere geüpdate omdat maps.google.nl niet meer werkte met Bada 1.2, maar als het langer dan een halve minuut duurt om een beetje te scrollen heb je er ook geen reet aan, inzoomen met 2 vingers lijkt zelfs al helemaal niet meer te werken.
Ook is het probleem dat als je een app opstart die een beetje geheugen nodig heeft dat er gewoon vrolijk widgets van je homescreen af worden gegooid die niet vanzelf weer terug komen nog steeds aanwezig, gebeurt voor m'n gevoel nog vaker dan in Bada 1.2 zelfs.
Verder is het enige voordeel van Bada 2.0 naar mijn idee dat het ChatOn heeft.. Dus nu kan ik gratis met die ene andere jongen uit mn klas chatten die ook ChatOn heeft. YAY

Dus ik raad mensen aan gewoon lekker op Bada 1.2 te blijven, ik weet dat die ook zuigt, maar niet zo hard als Bada 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met tetheren in 2.0>?>?

iemand daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwlekkerkerk
Hendriksie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:08:
[...]

Hulpmiddelen > apparaat met bluetooth ? :)
dankje! Alleen staat er dan helaas: firmwareupdates worden ondersteund bij verbinding via USB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
Hendriksie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:21:
hai,

kan iemand alstublieft mij helpen?
tijdens het updaten is het verkeert gegaan en nu start mijn mobiel niet meer op, het blijft hangen op: Samsung Wave GT-S8500 logo.

mijn baterij is meer dan 80% dus das mooi.

In KIES is een noodherstel firmware tab maar als ik die aanklik staat mijn mobiel er niet bij, dus moet ik een code invoeren alleen ik zou niet weten waar ik die code moet vinden,,, als ik in DOWNLOAD MODE in de USB doe staat er alleen: Verbinden.

ik ben nu echt niet blij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Ben blijkbaar dus niet de enige die wat kritiek heeft op Bada 2.0. Mijn opsomming:
- Nog steeds alleen AP mobile news op homescreen
- Wel agenda, maar geen agendapunten (ook geen locatie) op homescreen
- Wanneer je agenda opent altijd op maand, niet in te stellen op dag
- Wel het weer, maar geen agendapunten op lockscreen
- Muziekherkenning (is al eerder genoemd)
- Traagheid (ook al eerder genoemd)
- Betaalde applicaties kwijt

Dit was het tot nu toe even.. verder ziet het er heel mooi uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wat nu de native wallpaper resolutie is? Schijnt niet meer 1200x800 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ken je herafhalen als je een samsung account hebt ;) heb mijn eerste apps nog altijd >:) na ongeveer 20 flashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen!!!
Heb ook geupdate naar bada 2.0 met mijn wave S8500
Ging allemaal heel goed, telefoon reageerde ok.
Tot ie vast liep en ik er alleen nog maar batterij uit kon halen,
en nu: Gaat ie niet meer aan!!!!
Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:55:
Wie kan mij helpen!!!
Heb ook geupdate naar bada 2.0 met mijn wave S8500
Ging allemaal heel goed, telefoon reageerde ok.
Tot ie vast liep en ik er alleen nog maar batterij uit kon halen,
en nu: Gaat ie niet meer aan!!!!
Help
dat heb ik ook, die van mij blijft haken bij de logo: Samsung Wave GT-S8500 :(
EN ik kan geen noodherstel firmware doen in KIES want mijn telefoon staat daar niet bij, en als ik het wel moet doen dan heb ik een herstelcode nodig maar ik zou niet weten waar die hoort te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Weet je zeker dat hij vast liep? Want soms duurt het gewoon even.. ik denk dat je m in download modus moet zetten en dan opnieuw proberen te synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriksie
Hoe? als ik hem nu aansluit en in download mode zet, blijft hij bezig met verbinden verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indruk van 2.0....zeker geen verbetering. De batterij ging onder 1.2 minimaal enkele dagen mee, maar is nu al na 1 nacht vrijwel helemaal leeg.

Vraag om hulp voor het volgende. Op m.nos.nl keek ik onder 1.2 regelmatig naar het NOS-journaal. Werkte voortreffelijk. Onder 2.0 lukt het niet meer. Het geluid is er wel, het beeld niet.

Dus nogmaals m.nos.nl en dan helemaal onderaan....daar heb je de keuze uit journaal, etc. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Hmm vreemd.. m.video.nos.nl doet het bij mij idd ook niet.. hij geeft een foutmelding met: opnieuw proberen aub.
De batterijduur is bij mij overigens prima. Ging met bada 1.2 net zo lang mee als met 2.0.

Weet er iemand hoe je het trilsignaal kan veranderen? Want hij is nu hardstikke lang en ook bij het smsen trilt hij. Hoe kan ik dit uitzetten? kan het niet vinden bij instellingen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellngen--> geluid--->Trillen uitzetten ( of onderaan trillingsreactie verschuiven).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.ja best wel handig
Instellingen--->Algemeen-->Gebruik--->Gegevensteller pakket....

de oude internet Mb teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:46:
Instellngen--> geluid--->Trillen uitzetten ( of onderaan trillingsreactie verschuiven).

Succes
Dank je, maar het type trilsignaal kun je niet wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, hier nu ook net BADA2.0 via kies er op gezet. Lukte fantastisch iig.
Vind het er netjes uitzien, beetje meer android look.

Enige waar ik ff niet uitkom;
ik heb even gekeken hoe ik schermen op mijn startscherm er BIJ kan zetten.
Dat bleek geen probleem (heb er nu iets van 11 ofzo) 8)7
Enkel wil ik nu (de overtollige) schermen verwijderen.
Kom alleen geen (-) button tegen.

Iemand een idee _/-\o_

-edit- Oh ja, en facebook werkt niet meer

-edit2_ heb het verwijderen van homescreens gevonden, homescreen kleiner "pinchen" maken met vingers.
Dan zie je alle homescreens en kun je ze ook verwijderen. _/-\o_
Facebook krijg ik enkel feeds, geen "echte" facebook meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt de update voor alle providers? Ik heb Vodafone.
En kan alleen via Kies geupdate worden? Vorige x naar een servicepunt gebracht en daar hebben ze de 8500 voor mij geupdate, zal dat nu weer kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat updaten los van provider, zodra je telefoon met Kies wordt herkent zal Kies met een firmware updatemelding komen
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:31:
En kan alleen via Kies geupdate worden? Vorige x naar een servicepunt gebracht en daar hebben ze de 8500 voor mij geupdate, zal dat nu weer kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:31:
Provider maakt niet uit, mits het een unlockte toestel is en niet een Vodafone gelockte toestel. De mensen van de servicepunt zouden je gewoon moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat geklooi met Samsung Kies komt me mijn neus uit. Samsung Kies 2.2 is stukken langzamer dan 1.5.3. Ze kunnen niet naast elkaar op de pc functioneren.

Dus eerst 2.2 erop, toen die eraf omdat die geen berichtenviewer meer heeft, toen 1.5.3 erop, alle SMS'jes backuppen en contacten. Wat blijkt: die kun je niet terugschrijven naar het toestel.
Toen alles maar naar een microSD gekopieerd en de contacten met Google gesynced.

Toen geupdate vanuit 1.5.3, maar die update is naar 2.0 en niet 2.2. Nu 2.2 erop en dan weer verder.

EDIT: Anderhalf uur later en een onsuccesvolle flash later. Startte gewoon weer Bada 1.2 op. Kreeg fouten op het schermpje van firmware update onvoltooid en in Kies de melding of ik gegevens wilde backuppen, wat ik niet wilde. Wel op het scherm de afbeelding van de telefoon met een pijltje erbij.

Nu de tweede flash, waar wel DOWNLOAD MODE bij staat. Handmatig in download mode zetten via de camera key + volume down + on switch accepteerde Kies bij mij niet.

Overigens is flashen op een singlecore machine niet aan te raden. 100% CPU load.
Terwijl ik m'n andere Samsung met Odin flashte in 2 min.

[ Voor 36% gewijzigd door W00fer op 02-03-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb echt enorm veel spijt van de upgrade.

- geen muziekherkenning meer
- als wifi aan staat en ik heb geen verbinding word er niet meer automatisch overgeschakeld naar 3G.
- geen enkele mogelijkheid om sms vertraagd te versturen.
- voice command niet in de Nederlandse taal
- voice output is te zacht om ooit te kunnen verstaan.

Zo lang moeten wachten op een update en het is er alleen maar op achteruit gegaan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nu is het me gelukt.

Eerste indruk: traag, heb alle homescreens eraf gehaald. Lettertypes zijn anders. Nu zit die Choco Cookie erbij, wat ik erg kinderachtig vind.

Video's afspelen heeft geen kleurtoon instellingen meer (warm/koud/normaal). Soms toch nog wel eens handig om fletse video's wat te boosten.

Batterij percentage is wel handig.

SMS vertraagd versturen kan wel, via Geavanceerd in het sms menu (onderaan, dat knopje)

[ Voor 53% gewijzigd door W00fer op 02-03-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 02:02:
SMS vertraagd versturen kan wel, via Geavanceerd in het sms menu (onderaan, dat knopje)
Het gaat idd. Nogal omslachtig vergeleken met bada 1.2.

Ook bij het log. Bij 1.2 kon je naar links of naar rechts vegen om een bericht te sturen of te bellen. Dat is ook ineens verdwenen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
  • Laatst online: 07-09 12:40
Is er een manier om te forceren dat Apps Wi-FI moeten gebruiken? Ik kan geen van me apps gebruiken omdat hij constant vraagt naar 3G. De normale browser werkt wel met Wifi.

S8500 met BADA 2.0 Voorheen werkte het wel

[ Voor 11% gewijzigd door Derrick op 02-03-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die in ChatON de push-meldingen niet aan krijgen? Als ik het wil activeren geeft hij aan dat de verbinding mislukt. (S8500, met bada 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Voor ChatOn heb je toch een samsung-account nodig? Weiger ik aan te maken, zij hoeven mijn gegevens allemaal niet te weten.

Verder, is het iemand al gelukt om NavMii GPS Live Nederland op zijn gsm te zetten? Telkens wanneer ik in Samsung Apps zit en ik klik op die applicatie, sluit Samsung Apps af.. heel raar :S

Zelfde geldt voor Google Maps.. wanneer ik deze probeer te openen sluit hij vanzelf af.. iemand een idee?

De standaard navigatie die erop zit kost nog steeds 30 euries om te activeren...

[ Voor 12% gewijzigd door Venta op 02-03-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier springt Wi-Fi steeds aan!
Weet iemand hoe je die instelling uitkunt zetten?
Lastig als je onderweg bent, is de batterij snel leeg !!

Ik wil zelf kiezen wanneer Wi-Fi aan/uit moet.... :? :? :?

O ja dit naruurlijk in BADA 2 :r

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 00:03
Ik ben ruim 4 uur bezig geweest mmet het instaleren van bada 2.0 en dat exclusief detijd om hem naar mijn zin te zetten, maar nu werkt hij weer als van ouds. Ik heb niks aan te merken op de batterij duur als zo velen. Wat mij wel op valt is datde batterij velen malen warmer wordt dan voor heen.
Om google maps te gebruiken kan je het beste op de google button drukken daar staan alle google applicaties in die werken ( helaas niet los op te halen via apps).
Het tweede wat me wel een beetje tegen staat is dat er zo veel ingebakken zit in versie 2.0 die je niet kan verwijderen bv. Msn messenger en yahoo chat.
Ik zelf heb hetidee dat hij ook beter om gaat met het 3g signaal. Waar ik eerst geen 3g had (zwembad in een hotel) heb ik dat na deze update wel terwijl ik steeds op dezelfde plaats zit.
Bada 2.0 is naar mijn mening weldegelijk voor uit gang, maar het werkt niet meer zo intuïtief als versies er voor.
Chaton was zonder problemen te activeren (alleen niemand die ik ken gebruikt het 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door masterbas op 02-03-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
Venta schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:52:
Voor ChatOn heb je toch een samsung-account nodig? Weiger ik aan te maken, zij hoeven mijn gegevens allemaal niet te weten.

Verder, is het iemand al gelukt om NavMii GPS Live Nederland op zijn gsm te zetten? Telkens wanneer ik in Samsung Apps zit en ik klik op die applicatie, sluit Samsung Apps af.. heel raar :S

Zelfde geldt voor Google Maps.. wanneer ik deze probeer te openen sluit hij vanzelf af.. iemand een idee?

De standaard navigatie die erop zit kost nog steeds 30 euries om te activeren...
Ik heb Navmii erop gekregen,nog niet geprobeerd trouwens.BadaNav 2.0 doet `t ook weer...
Need for Speed niet meer :( (Moet opnieuw gedownload worden maar is niet meer beschikbaar in Samsung Apps, is nu Hot Persuit,à €4,00)

Meer batterydrain helaas...

Heeft iemand al geprobeerd om een live thema / flash thema te installeren? Ik krijg na het installeren de melding dat er een "fatale fout" optreed en of ik hem wil verwijderen...
Ook verdwijnen regelmatig de widgets die ik naar de verschillende screens heb gesleept,zijn opeens alle screens weer leeg... Dit gebeurd als een app spontaan ermee ophoudt(o.a. Asphalt 6 :-( ) en de Wave terug gaat naar het homescreen,lijkt toch weer een memory probleem te zijn... ;(

[ Voor 12% gewijzigd door jcm800 op 02-03-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:17
een aantal vraagjes.

- Is het nog mogelijk om hotmail contacten te importeren ?
- En bij de mail zelf ik ben ingelogd maar nu krijg ik alle mails van mijn hotmail als ongelezen binnen. In 1.2 was deze zo verbonden dat als ik hem op mijn mobiel las die bij hotmail zelf ook als gelezen werd gemarkeerd en ook andersom wanneer ik op hotmail de mail lees word die op m`n mobiel gelezen dit krijg ik echter nog niet voor elkaar in 2.0 wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 00:03
Als het goed is doet hij dat maar 1 keer. Alles is er namelijk vanaf verwijderd door de update. Al thans dat was bij mij zo. Na de eerste maal alles opgehaald te hebben haalt hij het nu alleen nog maar de nieuwe berichten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thema's installeren moet via sTune. De oude thema's die ik nog bada 1.0 had staan er nog steeds op, maar kennelijk zitten ze nu in een verborgen map.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste