Pff, eindelijk de update naar Bada 2.0, maar valt me erg tegen.
Updaten met kies faalt nog steeds blijkbaar, stopte halverwege met updaten waarna ik nog steeds in Bada 1.2 bleef zitten, maar dan in geforceerde vliegtuigmodes en alleen werkend terwijl hij aan de computer aangesloten zit. Heb dus maar hard reset gedaan, wat ook niet direct hielp en nog bij kies wat verbindingsherstel pogingen waarna hij hem tog weer (na een uur kloten) eindelijk herkende en weer wilde updaten.
Nu gelukt zijnde ben ik dus wel alles kwijt en blijkbaar kan je in Bada2.0 niet meer applicaties die je ooit eens gratis hebt gedownload maar nu geld kosten nog een keer downloaden vanuit je downloads, dus wil ik nu Plants v.s. Zombies willen spelen moet ik t kopen. Daarbij is VLC Remote, die ik ook wel regelmatig gebruikte, helemaal uit de appstore verdwenen.

Verder is er dus zoals eerder gemeld geen echte muziek-herkenning meer, en werken ook widgets gemaakt met BONDI (voor bijvoorbeeld agenda items ophalen, vond ik altijd wel handig om komende agendaitems op mn homescreen te hebben) niet meer.
Verder is m'n mobiel nu met Bada2.0 zo traag als dikke stront. Heb onder andere geüpdate omdat maps.google.nl niet meer werkte met Bada 1.2, maar als het langer dan een halve minuut duurt om een beetje te scrollen heb je er ook geen reet aan, inzoomen met 2 vingers lijkt zelfs al helemaal niet meer te werken.
Ook is het probleem dat als je een app opstart die een beetje geheugen nodig heeft dat er gewoon vrolijk widgets van je homescreen af worden gegooid die niet vanzelf weer terug komen nog steeds aanwezig, gebeurt voor m'n gevoel nog vaker dan in Bada 1.2 zelfs.
Verder is het enige voordeel van Bada 2.0 naar mijn idee dat het ChatOn heeft.. Dus nu kan ik gratis met die ene andere jongen uit mn klas chatten die ook ChatOn heeft. YAY
Dus ik raad mensen aan gewoon lekker op Bada 1.2 te blijven, ik weet dat die ook zuigt, maar niet zo hard als Bada 2.0.