En, wat zei ze?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Sorry.. een noob vraag, terwijl ik toch al enige TES ervaring heb met Oblivion die ik rot gespeeld heb...: wat is een perk?XyritZz schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:
[...]
Als ik 30 pijlen op een draak afvuur vind ik er gemiddeld rond de 5 terug. Je krijg dus bij lange na niet alle pijlen terug.
Volgens mij was er wel een perk voor toch om meer terug te vinden?
Ik zie die term hier vaker rondgaan... maar wat is het?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zal ze niet verbaasd over zijn geweest, ik neem aan dat ze haar steentje bijgedragen heeft aan het feit dat er 2 liggen.
In je skill menu kun je, via die sterrebeelden, punten toekennen aan bepaalde bonussen (dat zijn die perks). Bijvoorbeeld, bij destruction kun je 1 punt toekennen zodat novice spells maar halve hoeveelheid magicka kosten. Ieder level krijg je 1 punt te besteden aan perks.Vis schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:08:
[...]
Sorry.. een noob vraag, terwijl ik toch al enige TES ervaring heb met Oblivion die ik rot gespeeld heb...: wat is een perk?
[ Voor 52% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2011 16:11 ]
Het skill systeemVis schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:08:
[...]
Sorry.. een noob vraag, terwijl ik toch al enige TES ervaring heb met Oblivion die ik rot gespeeld heb...: wat is een perk?
Zijn m'n eigen ervaringen, niks nonsense aan... Helaas... En alles op high bedoel ik alles op high, echt alles, behalve schaduwen. Maar vraag is verplaatst naar technische forumVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:48:
[...]
Hij vertelt niet het hele verhaal of pure nonsens. Wat zet hij precies op High of Medium, hoe staat de View Distance, staan reflections aan etc. Resolutie wordt ook niet genoemd. Op 1980x1080 met een Radeon 2GB 6870, 8GB RAM en een i5 haal ik net een stabiele 60. Ook zou ik Vsync weer aanzetten. Screen tearing maakt me aan het huilen.
OT: Wat is het effect precies van Stormcloaks/Imperials joinen? Kan op Google geen goed antwoord vinden. Wil weten of ik gebanned wordt uit bepaalde gebieden etc.
Iemand die dit kan bevestigen?SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:46:
[...]En nu we het daar toch over hebben, ik las dat als je een torch tegen een slot aanhoudt, dat slot daarna makkelijker te picken is. Kan iemand bevestigen of dit klopt, en of een dikke vuurbal dan hetzelfde effect heeft als die torch?
Fix gevonden.yok schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:54:
[...]
Even ter steun: ik moest ook 2 uur terug daarom. Heel erg kut.
Als je in de tempel bent tik je dit in de console.
rfid 0024280 (dan op enter)
moveto player (weer enter).
Hij zal dan naast je spawnen. Bij mij deed hij eerst niets maar toen ik naar de andere kant van de kamer liep volgde hij mij en toen hij in de buurt kwam van het grote stenen beeld wat in de muur zit ging hij er direct op af en ging verder met de quest.
Ben ik de enige die geen companion heeft?mat.hi.as schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:
[...]
Ik merkte het wel toen mn compagnon pijlen schoot, en ik ze weer kon oppakken. Ik ben geen archer, dus ik zou het niet weten, maar het zou me niet verbazen, na wat ik had gezien.
Op de eerste quest dat ik haar bij me had ging ze dood, daarna dus weer zonder companion verder
Verwijderd
Oh god, totaal niet gezien. BedanktSnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:04:
[...]
Kijk nou eens wat er in rood en blauw onderaan deze pagina staat
waarom pak je geen andere ?Tleilaxu schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:18:
[...]
Ben ik de enige die geen companion heeft?
Op de eerste quest dat ik haar bij me had ging ze dood, daarna dus weer zonder companion verder
Bronvermelding zou handig zijn idd, zie niet direct hoe dit zou werken en waarom precies. Zou eerder denken aan frost.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Zijn er genoeg te krijgen. Hoe krijg je dat voor elkaar trouwens, ze tanked alles voor me en sterft nooit.Tleilaxu schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:18:
[...]
Ben ik de enige die geen companion heeft?
Rondvragen, dan krijg je tips van mensen waar je naartoe moet.buster01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:20:
Waar kan ik de thieves guild in riften vinden
Bronvermelding:Tsurany schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:
[...]
Bronvermelding zou handig zijn idd, zie niet direct hoe dit zou werken en waarom precies. Zou eerder denken aan frost.
http://www.gamingreality....kyrim-tips-and-hints.html
Easier lockpicking: Hold a torch up to an object before you start lockpicking, it makes it easier. It's even mentioned in one of the in-game books, something along the lines of heat up a lock before picking it. I suppose a fire spell might be substituted as well, though I'm not sure.
stond ergens in een eerder geposte link naar een site met handige tips voor Skyrim. Heb het zelf 1x getest met een vuurbal op een master slot waar ik al 8 lockpicks op gesloopt had en na die vuurbal lukte het wel meteen. Is natuurlijk geen bevestiging maar het proberen waard.Tsurany schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:
[...]
In oblivion is er een boek waarin het volgende staatTsurany schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:
[...]
http://www.imperial-libra...ion-advances-lock-pickingSometimes the locks have weird spings. They all spring differently, which makes picking it hard. I hold my torch close to the lock. This makes it hot. When it's hot, the springs are all the same. They don't bounce so differently any more. Be careful not to burn yourself.
Het schijnt ook in een boek te staan in skyrim, ik heb het nog niet gevonden en ook nog niet geprobeerd. op internet zijn alleen maar vage referenties zonder bron te vinden
Meer een site die wat roept, dan een bronvermelding.SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:21:
[...]
Bronvermelding:
http://www.gamingreality....kyrim-tips-and-hints.html
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Rmg op 15-11-2011 16:23 ]
[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 5buster01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:24:
is er niet iemand waar je mee moet praten in riften om naar de thieves guild te gaan
[ Voor 24% gewijzigd door Rmg op 15-11-2011 16:26 ]
Ja waarom denk je dat ik hier vraag of iemand dit getest heeft en kan bevestigen?Rmg schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:22:
Meer een site die wat roept, dan een bronvermelding.
Ah zoSnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:26:
[...]
Ja waarom denk je dat ik hier vraag of iemand dit getest heeft en kan bevestigen?
Ik ga het straks direct testen!SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:26:
[...]
Ja waarom denk je dat ik hier vraag of iemand dit getest heeft en kan bevestigen?
Mijn laatste savegame is zowieso bij een vitrinekast met daarin een mooi elven zwaard welke op slot zit op master... nu nog even kijken of ik toevallig nog een torch in mn rugzak heb
Controls zuigen.. onder water is het een continue puzzle om ergens naartoe te gaan en volledig niet natuurlijk. Het equip systeem werk totaal verwarrend.. Soms equip je weer iets links, dan weer niet links, dan weer rechts (en ja, muis knop indrukken kan). Zelfde verhaal als met inventory, lekker door tekst lijstjes scrollen om je juiste spell e.d. te vinden via het zogenaamde (quick.. lol) menu. Soms verschijnt je mana bar wel, soms weer niet. Als je een andere spell of wapen equiped moet je maar hopen dat je het juiste cijfertje ingedrukt hebt aangezien er niks op het beeld van terug te vinden is. Tegen de tijd dat je denkt de juiste spells te pakken te hebben ben je dood... reload... reload.. reload...
Kan wel ff doorgaan.. Het lijkt erop dat deze game enorm gerushed is om 11/11 te halen. Jammer, had meer verwacht van de makers van Oblivion. Grafisch.. mm.... PC versie in ieder geval vergelijkbaar met Oblivion en die is toch echt dacht ik al een paar jaar oud.
[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 15-11-2011 16:32 ]
Die in Dragonreach zeker?Vis schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:28:
[...]
Ik ga het straks direct testen!
Mijn laatste savegame is zowieso bij een vitrinekast met daarin een mooi elven zwaard welke op slot zit op master... nu nog even kijken of ik toevallig nog een torch in mn rugzak heb
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Of het ligt gewoon aan jou?Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:30:
Got, wat teleurstellend is Skyrim... Terug naar de 80 iger jaren met het inventory systeem.. eindeloos scrollen door lijsten tekst om iets te vinden... Niet mogelijk te sorteren op bijv gewicht e.d. om overtollige rotzooi te verwijderen... Je ziet niet wat je al equiped hebt.
Controls zuigen.. onder water is het een continue puzzle om ergens naartoe te gaan en volledig niet natuurlijk. Het equip systeem werk totaal verwarrend.. Soms equip je weer iets links, dan weer niet links, dan weer rechts (en ja, muis knop indrukken kan). Soms verschijnt je mana bar wel, soms weer niet. Als je een andere spell of wapen equiped moet je maar hopen dat je het juiste cijfertje ingedrukt hebt aangezien er niks op het beeld van terug te vinden is. Tegen de tijd dat je denkt de juiste spells te pakken te hebben ben je dood... reload... reload.. reload...
Kan wel ff doorgaan.. Het lijkt erop dat deze game enorm gerushed is om 11/11 te halen. Jammer, had meer verwacht van de makers van Oblivion.
De interface is mooi maar absoluut niet functioneel. Mods gaan hier zeker weten binnenkort wat aan veranderen. Tot die tijd laat ik me door een onhandige UI niet weerhouden van het spel te genietenDarth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:30:
Got, wat teleurstellend is Skyrim... Terug naar de 80 iger jaren met het inventory systeem.. eindeloos scrollen door lijsten tekst om iets te vinden... Niet mogelijk te sorteren op bijv gewicht e.d. om overtollige rotzooi te verwijderen... Je ziet niet wat je al equiped hebt.
Controls zuigen.. onder water is het een continue puzzle om ergens naartoe te gaan en volledig niet natuurlijk. Het equip systeem werk totaal verwarrend.. Soms equip je weer iets links, dan weer niet links, dan weer rechts (en ja, muis knop indrukken kan). Soms verschijnt je mana bar wel, soms weer niet. Als je een andere spell of wapen equiped moet je maar hopen dat je het juiste cijfertje ingedrukt hebt aangezien er niks op het beeld van terug te vinden is. Tegen de tijd dat je denkt de juiste spells te pakken te hebben ben je dood... reload... reload.. reload...
Kan wel ff doorgaan.. Het lijkt erop dat deze game enorm gerushed is om 11/11 te halen. Jammer, had meer verwacht van de makers van Oblivion.
De problemen met het links/rechts equippen en de verdere controls komen mij niet bekend voor, trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door DeadKennedy op 15-11-2011 16:34 ]
WEBN & chill (@IBKR)
Als je mana bar niet zichtbaar is betekent het dat hij vol is en hoef je er dus ook niet naar om te kijken. Zelfde geldt voor health en stamnia bars.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:30:
Soms verschijnt je mana bar wel, soms weer niet.
Ik ga het wel even proberen, maar TES kennende staat er dan wel iets van in beeld bijv. dat je een 'Heated Lock' aan het picken bent.SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:26:
[...]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik vind dat de UI niet zo lekker werkt met muis als wel zou mogen maar voor de rest herken ik niks van je klachtenDarth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:30:
Controls zuigen.. onder water is het een continue puzzle om ergens naartoe te gaan en volledig niet natuurlijk. Het equip systeem werk totaal verwarrend.. Soms equip je weer iets links, dan weer niet links, dan weer rechts (en ja, muis knop indrukken kan). Zelfde verhaal als met inventory, lekker door tekst lijstjes scrollen om je juiste spell e.d. te vinden via het zogenaamde (quick.. lol) menu. Soms verschijnt je mana bar wel, soms weer niet. Als je een andere spell of wapen equiped moet je maar hopen dat je het juiste cijfertje ingedrukt hebt aangezien er niks op het beeld van terug te vinden is. Tegen de tijd dat je denkt de juiste spells te pakken te hebben ben je dood... reload... reload.. reload...
Kan wel ff doorgaan.. Het lijkt erop dat deze game enorm gerushed is om 11/11 te halen. Jammer, had meer verwacht van de makers van Oblivion. Grafisch.. mm.... PC versie in ieder geval vergelijkbaar met Oblivion en die is toch echt dacht ik al een paar jaar oud.
De kritiek dat de pc-versie aanvoelt als een console-port is qua besturing 100% terecht.
Nu doe ik dat nog af als: "ik speel pas 10 uur ik wen er wel aan".. maar het feit dat je er zo aan moet wennen is geen reclame.
Als het niet zo een fantastisch mooi, uitgebreid spel was geweest dat zoveel andere dingen voor heeft op andere RPG's had dit een kort avontuur voor mij geworden. Nu stort ik me gewoon dagen/weken/maanden lang in de beleving.
buster01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:38:
ik moet madesi's ring stelen... maar als ik hem wil pickpockten heeft die niet eens een ring!
Misschien is het op de console heel anders, maar serieus, de meeste punten die je aanhaalt zijn daar echt niet zo ingewikkeld. Ja een sorteer optie had makkelijk geweest, Sorteren op value helemaal. Maar om met lege handen komen te staan moet je gewoon echt moeite doenDarth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
L2play opmerkingen zijn zo kansloos... Kennelijk vinden kids het tegenwoordig nodig dat maar tegen iedereen aan te gooien die problemen heeft met een game of er kritiek op heeft.. Nee we moeten allen maar klakkeloos accepteren en perfect vinden... Ik had veel en veel meer verwacht van Skyrim.. Zoals de game nu is zou ik hem hooguit een 6'je geven als score. En ja, mogelijk tillen de vele patches die er ongetwijfeld gaan komen en sommige user mods de score nog naar een 7.
Dan ben je wel iemand die niet kickt op het RPG element dat keigroots is uitgewerkt in Skyrim. Bijv. voor jou is The Witcher 2 vergelijkbaar tot Skyrim in je beoordeling. Voor mij zijn die twee spellen totaal verschillend en beoordeel ik ze anders.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
L2play opmerkingen zijn zo kansloos... Kennelijk vinden kids het tegenwoordig nodig dat maar tegen iedereen aan te gooien die problemen heeft met een game of er kritiek op heeft.. Nee we moeten allen maar klakkeloos accepteren en perfect vinden... Ik had veel en veel meer verwacht van Skyrim.. Zoals de game nu is zou ik hem hooguit een 6'je geven als score. En ja, mogelijk tillen de vele patches die er ongetwijfeld gaan komen en sommige user mods de score nog naar een 7.
Als je Skyrim een 6 zou geven kan het niet anders dan dat je eigenlijk een hekel aan dit soort spellen hebt, maar aangezien je 'ik had beter verwacht van de makers van Oblivion' hebt geschreven, zal dat wel niet het geval zijn. Ik ben het wel eens met je punten van kritiek, maar ze beïnvloeden bij mij het spelplezier nauwelijks, en al helemaal niet zo dat het spel erdoor verziekt wordt. Geef het anders nog eens een 2e kans, want als je van TES games houdt, mis je echt een magisch avontuur anders.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
Maar oh oh oh wat een lol heb ik met dit spel. Heel lang geleden dat ik zo uitkijk naar de avond, zodat ik weer kan spelen
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben, en je bent echt niet de enige daarin hoor. Wij vinden allemaal dat de UI beter had gekund en duidelijk voor consoles is gemaakt. Ikzelf vind het op een ps3 heerlijk werken maar mis inderdaad overzichtelijke info om gemakkelijk objecten met elkaar te vergelijken zoals dat in Oblivion wel zat. Kritiek hebben mag, maar een deel van jou kritiek is gewoon onterecht (bijvoorbeeld over die mana bar) en om nou je hele spelbeleving van de UI af te laten hangen vind ik ook nogal vreemd aangezien het spel verder wel goed in elkaar zit. Natuurlijk is daar ook kritiek op mogelijk, zoals het zwemmen zoals jij zei, maar dan alsnog. Er is nog zoveel meer.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
edit al gevonden
[ Voor 15% gewijzigd door buster01 op 15-11-2011 16:47 ]
Op de PS3 vind ik het menu wel ok werken, maar ook niet super.Gwildor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:43:
[...]
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben, en je bent echt niet de enige daarin hoor. Wij vinden allemaal dat de UI beter had gekund en duidelijk voor consoles is gemaakt. Ikzelf vind het op een ps3 heerlijk werken maar mis inderdaad overzichtelijke info om gemakkelijk objecten met elkaar te vergelijken zoals dat in Oblivion wel zat. Kritiek hebben mag, maar een deel van jou kritiek is gewoon onterecht (bijvoorbeeld over die mana bar) en om nou je hele spelbeleving van de UI af te laten hangen vind ik ook nogal vreemd aangezien het spel verder wel goed in elkaar zit. Natuurlijk is daar ook kritiek op mogelijk, zoals het zwemmen zoals jij zei, maar dan alsnog. Er is nog zoveel meer.
Oblivion had ook zo'n onmogelijke GUI maar omdat ik die op de PC heb gespeeld heb ik die volledig kunnen patchen en er echt iets moois van gemaakt.
Dus ook @hierboven:
Laat je spelplezier niet bederven door het menu, en laat Skyrim even liggen totdat er een paar fatsoenlijke mods voor het menu uit zijn
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
>> maar goed, we wachten inderdaad gewoon af wat er nog komen gaat
[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 15-11-2011 16:49 ]
misschien moet je even op je map kijkenbuster01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:46:
ik moet naar ragged flagon maar waar is dat in riften?>
edit al gevonden

Verwijderd
Er bestaat ook zo iets als blijven zeuren. Je vind het spel leuk, of je vind het spel niet leuk. Het is een spel, get over it.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
Verwijderd
Beter kijken? Staat duidelijk een icoontje bij equipped items.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:30:
vreemd, dat probeerde ik ook alleen bij mij deed 'ie nietsDeadsy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:14:
[...]
Fix gevonden.
Als je in de tempel bent tik je dit in de console.
rfid 0024280 (dan op enter)
moveto player (weer enter).
Hij zal dan naast je spawnen. Bij mij deed hij eerst niets maar toen ik naar de andere kant van de kamer liep volgde hij mij en toen hij in de buurt kwam van het grote stenen beeld wat in de muur zit ging hij er direct op af en ging verder met de quest.

Ik ben het met je eens over de L2P opmerkingen maar ik vond je wel een heel hoog "Troll" gehalte hebben. Ik zelf speel Skyrim op de xbox360 en heb dus niet de gebreken in het menu omdat dit gewoon de beperkingen van een console zijn. Ik heb nog nooit eerder een TES spel gespeeld en ben dus blanco Skyrim ingegaan maar moet zeggen dat voor de console het allemaal redelijk natuurlijk aanvoelt.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
De problemen die jij beschrijft gaan echter puur over het menu/ de UI maar om een game daar nou inhoudelijk op af te rekenen tot een 6? Ik zelf ben behoorlijk onder de indruk van de grote vrijheid die je hebt in het spel, je kan letterlijk doen wat je maar wilt (al heeft dat ook zijn nadelen voor iemand zoals mij die niet zoveel in lore geinteresseerd is en ik dus een beetje last heb met het maken van keuzes omdat ik door het gebrek aan kennis het gevolg van mijn keuze niet kan inschatten). Ook vind ik de variatie aan quests leuk, tuurlijk lijken veel dingen op elkaar (dood beest X, zoek spulletje Y maar ze verpakken het op een leuke en vooral herspeelbare manier. Ik heb nog niet het gevoel gehad dat ik met een ellendige eeuwig durende grind bezig ben.
Waar ik me in het begin vooral aan ergerde is het gebrek aan informatie in het begin van het spel . hierdoor wist ik niet goed hoe ik moest vechten, wat alles deed, wat smithing was? Cooking en houthakken heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd en wist niet van het bestaan af voordat ik dit topic las. Maar na verloop van tijd (ben nu level 16) ben ik het "zelf ontdekken" idee van Skyrim wel gaan waarderen, het geeft je een goed gevoel om er zelf achter te komen hoe je een bepaalde potion maakt, een wapen enchant of hoe je een mooi nieuw paar laarzen maakt.
En dit is voor mij ook de reden om de kwaliteit van het spel (de content,graphics,quests, mogelijkheden in het algemeen) hoger te laten wegen dan dingen waar je aan kan wennen (mits ze geen beperking zijn) zoals bijvoorbeel de UI en het Menu.
Dit antwoord is eigenlijk heel simpel: Zo'n UI werkt niet op consoles. Ik ben wel van mening dat ze voor de PC versie dit natuurlijk anders hadden moeten aanpakken maarja ik ontwikkel het spel niet en weet dus ook niet wat de afwegingen zijn geweest om dat niet te doen. PC heeft wel weer een voordeel tegenover de console spelers namelijk het schieten met pijl en boog. Amper te doen tegen bewegende doelen op de console en voor de PC is dit een stuk makkelijker.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:47:
Nee... Het role playing element is de reden dat ik geinteresseerd ben in dit soort games.. Echter wordt het plezier totaal bedorven door o.a. de voogenoemde punten. Ik vind het gewoon erg jammer dat ipv innoverend te zijn er grote stappen terug worden gedaan. Een van de opmerkingen uit de OP.. "sterk verbeterde user interface",, Yeah right... iemand mag me uitleggen waar dit terug te vinden is. Vertel me waarom inventory systemen zoals die bijv al decennia lang gebruikt worden en hun waarde bewezen hebben zoals in WOW en straks diablo III (ok welliswaar MMORPG's maar goed), vervangen worden door eindeloze lijsten met tekst.
[ Voor 20% gewijzigd door Alwinonline op 15-11-2011 16:54 ]
Dan wil ik de Bard uitrusten met wat ludieke dingen zoals een spell dat je zolang je niet beweegt en die ander strak aankijkt binnen een straal van 10m, de ander stunned is. Natuurlijk werkt het niet op undead.
Verder een feign-death-spell lijkt me cool.
En twee spells waarvan je krimpt en wat groter wordt.
Qua UI heb je zeker gelijk, maar je drijft daar imho te ver in door. De UI is verre van goed, zeker voor PC's gezien, maar je laat je speelervaring daardoor teveel bederven ipv dat je ziet wat er wél allemaal goed is.Darth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:47:
Nee... Het role playing element is de reden dat ik geinteresseerd ben in dit soort games.. Echter wordt het plezier totaal bedorven door o.a. de voogenoemde punten. Ik vind het gewoon erg jammer dat ipv innoverend te zijn er grote stappen terug worden gedaan. Een van de opmerkingen uit de OP.. "sterk verbeterde user interface",, Yeah right... iemand mag me uitleggen waar dit terug te vinden is. Vertel me waarom inventory systemen zoals die bijv al decennia lang gebruikt worden en hun waarde bewezen hebben zoals in WOW en straks diablo III (ok welliswaar MMORPG's maar goed), vervangen worden door eindeloze lijsten met tekst.
Je geeft zelf al aan dat je enorm hoge verwachtingen had. Die had ik ook en daarom viel het ook mij inderdaad vooral in het begin een beetje tegen. Toch ben ik nu wel overtuigd en heb ik nu alweer zin om vanavond aan de slag te gaanDarth Malak schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:40:
Inderdaad, voor rpg/eldar scrolls newbies als ik, is het erg moeilijk in het begin, heel veel dingen weet ik nog steeds niet maar het is wel erg leuk om er zelf achter te komen. Al moet ik ook vaak internet raadplegen.Alwinonline schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:50:
[...]
Waar ik me in het begin vooral aan ergerde is het gebrek aan informatie in het begin van het spel . hierdoor wist ik niet goed hoe ik moest vechten, wat alles deed, wat smithing was? Cooking en houthakken heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd en wist niet van het bestaan af voordat ik dit topic las. Maar na verloop van tijd (ben nu level 16) ben ik het "zelf ontdekken" idee van Skyrim wel gaan waarderen, het geeft je een goed gevoel om er zelf achter te komen hoe je een bepaalde potion maakt, een wapen enchant of hoe je een mooi nieuw paar laarzen maakt.
"Above And Beyond The Call"
ZekerFlowmo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:56:
Het eerste wat ie vanavond doet als ie thuis komt is toch weer verder spelenNet als de rest van ons
Ik zat op een plaats waar hij niet kon landen en tegelijk mij aanvallen, dus hij ging voor me hoveren... attack... rondje vliegen en weer hoveren.
Ik schoot op dat beest met pijl en boog en tijdens zijn rondjes vliegen ging ik restoration spells gebruiken. Nu had ik m'n Restoration Spell links staan, en rechts een normale Sword. Je verliest op die manier echt gigantisch veel tijd om te casten, omdat je pas kunt beginnen met casten zodra je character z'n zwaard paraat heeft. Dat is wel jammer, want je zou toch verwachten dat je kunt casten en tegelijkertijd dat zwaard trekken...
PSN: Norfirin
Nou ikke niet hoor. Het ligt niet aan het spel, maar mijn real life situatie die behoorlijk volgestopt is. Toch zou ik de realiteit van het leven niet willen missen
Op welke moeilijkheidsgraad speel je en op welk level zit je nu? Ik speel op adept en ben lvl14 en tot nu toe geen problemen, alleen met die boss van de Winterhold questline heb ik flink problemen gehad eigenlijk.Tony L schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:58:
Ik begin een beetje bang te worden voor mijn pure mage keuze... In het begin was het redelijk eenvoudig om een tegenstander neer te maaien maar omdat ik ook veel skills heb geleveld die totaal niets met combat te maken hebben wordt alles nu een stuk lastiger!! Mijn tactiek heb ik moeten aanpassen omdat ik het anders 3 tellen volhoud tegen 2 of 3 bandits. Voorheen ging ik offensive tewerk maar nu moet ik een Fireward casten en daarna gelijk 2 heal spells in beide handen om ze neer te krijgen...
Want ik kan nu wel die van de fireball doen zonder de perk ben nog level 49 dest
De default moeilijkheidsgraad. Ben nu lvl 15 of 16. Ik heb alleen gigantisch veel geleveld in Alchemy en Restoration. Ook zoooo jammer dat die spells niet met je mee levelen. Je heb geen ruk meer aan Flames. Ik denk dat ik van nood maar wat in Enchanting moet gaan doen om het mana verbruik naar beneden te krijgen.SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:00:
[...]
Op welke moeilijkheidsgraad speel je en op welk level zit je nu? Ik speel op adept en ben lvl14 en tot nu toe geen problemen, alleen met die boss van de Winterhold questline heb ik flink problemen gehad eigenlijk.
PSN: Norfirin
Als dit een 6 is zou geen andere game meer een voldoende kunnen scoren.
Ik heb/had hetzelfde, ben level 9 en mn flames deden weinig, heb nu fireball maar die kost veel te veel mana. Hij doet lekker veel damage maar wanneer ik meer dan 2 tegenstanders heb ben ik al mn magicka kwijt.Tony L schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:03:
[...]
De default moeilijkheidsgraad. Ben nu lvl 15 of 16. Ik heb alleen gigantisch veel geleveld in Alchemy en Restoration. Ook zoooo jammer dat die spells niet met je mee levelen. Je heb geen ruk meer aan Flames. Ik denk dat ik van nood maar wat in Enchanting moet gaan doen om het mana verbruik naar beneden te krijgen.
Precies, hij had gewoon te hoge verwachtingen.SemperFidelis schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:04:
Skyrim een 6 geven verklaard meer over je eigen (te hoge) verwachtingen dan wat het niveau van de game is.
Als dit een 6 is zou geen andere game meer een voldoende kunnen scoren.
Ik heb nog maar 4 quests gedaan, maar zit al 17 uur in het spel en ben level 19 ofzo.
Die troll kun je gewoon voorbijrennen. Dat deed ik ook.Struikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:06:
Vandaag weer superveel plezier met spelen gehad. Alleen ben ik nu met de main quest bezig met het gedeelte
spoiler:, staat daar opeens een ijsbeer die me in drie keer neermaait. Ondanks dat ik m'n companion mee heb. En daarvoor was ik ook al bijna gedood door een trollwaar je de greybeards op hun berg moet opzoeken. Ben ik dan de main quest te snel aan het spelen en moet ik eerst even wat levelen?
Is dat niet een kwestie van RTFM?Alwinonline schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:50:
Beter dat je eerst sidequests doet. Ik moet nog steeds de mainquest niet lang na de greybeards doen en ben al level 42 of zoStruikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:06:
Vandaag weer superveel plezier met spelen gehad. Alleen ben ik nu met de main quest bezig met het gedeelte
spoiler:, staat daar opeens een ijsbeer die me in drie keer neermaait. Ondanks dat ik m'n companion mee heb. En daarvoor was ik ook al bijna gedood door een trollwaar je de greybeards op hun berg moet opzoeken. Ben ik dan de main quest te snel aan het spelen en moet ik eerst even wat levelen?
ach ik denk dat de meeste van ons gewoon keihard langs die beesten gerend zijn (ik iig die troll, ijsbeer nooit gezien maar ik ben na die troll zonder om te kijken direct door gerend naar de top van de berg)Struikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:06:
Das PussyMicScott schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:08:
[...]
Die troll kun je gewoon voorbijrennen. Dat deed ik ook.
Verder ben ik ingame nu bezig om m'n stats wat op te krikken, ik banjerde op lvl 8 al naar Solitude en dat werkte niet echt. Kreeg daar een missie, kill da chief mon, de wacht buiten kon ik nog goed hebben maar eenmaal binnen werd ik afgeslacht. Nu dual-wield 1hander zodat die skill wat omhoog gaat en maar forten met bandits plunderen. Ook lekker voor je gold.
@hieronder: je gaat natuurlijk gewoon alleen dungeons in.. over pussies gesproken.
[ Voor 17% gewijzigd door Freaky Maus op 15-11-2011 17:15 ]
[ Voor 23% gewijzigd door kishan4uall op 15-11-2011 17:11 ]
Verwijderd
Daar moest ik wel even hard om lachenkishan4uall schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:10:
Lydia werkt soms echt op mijn zenuwen, getuige het volgende filmpje:
[video]
Zelf heb ik nooit een companion bij me, vind het veel leuker om het zelf te doen. Heb er op deze manier ook geen omkijken naar.
Haha, ja ik gebruik haar eigenlijk vooral als pakezel... ze draagt al mn troep die ik later weer kan verkopenVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:14:
[...]
Daar moest ik wel even hard om lachen![]()
Zelf heb ik nooit een companion bij me, vind het veel leuker om het zelf te doen. Heb er op deze manier ook geen omkijken naar.

Waar staan deze stenen ergens? Ik ben ze nooit tegengekomen, maar heb ze ook wel gezien in de filmpjes.Metalkai schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:50:
[...]
Die keuze in het begin zorgt er alleen voor dat de bijbehorende skills sneller levelen. Je kan het altijd weer veranderen.
Skills level je om je eigen level omhoog te brengen, en om perks te unlocken. Wanneer je skills omhoog gaan, zal je eigen level ook omhoog gaan waardoor je punten krijgt om perks te activeren.
Veel perks hebben echter een bepaald skill-level nodig voordat ze geactiveerd kunnen worden.
ik mepte hem neer in beastform en rende voor mijn leven met mijn staart tussen mijn benen
Vraagje...
Is het mogelijk om een enchantment die hebt geleerd weer te verwijderen? het is zo dat ik nu kan enchante, level 10, van een bepaalde skill, met mijn perk heb nu 60% extra, dus level 16 van deze skill. Echter ik heb nu een wapen gevonden met level 21 van deze skill, echter kan ik deze niet disenchanten omdat ik die skill al heb...
is dit erg, beginnen alle enchantments op level 10?
bla?
Maar als ze dan lomp dood gaat ben je ook alles kwijtkishan4uall schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:16:
[...]
Haha, ja ik gebruik haar eigenlijk vooral als pakezel... ze draagt al mn troep die ik later weer kan verkopen

BTW: Hoe is het level systeem uit het spel? Levelen NPC's en enemies nog met je mee? In Oblivion vond ik het vreselijk hoe je soms in het bos vanuit het niets keihard afgemaakt werd door een of ander mega bruut daedric beest
Lol, het meelevelen is juist verminderd aangezien bijna niemand dat leuk vond aan Oblivion. In Skyrim kan je dus veel beesten tegenkomen die nog te sterk zijn voor jou. Frost Trolls onder andere. Dit is juist de charme van het spel, dat je later terug moet komen als je wat sterker bent en dan een pak op z'n donder geven!Struikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:27:
[...]
BTW: Hoe is het level systeem uit het spel? Levelen NPC's en enemies nog met je mee? In Oblivion vond ik het vreselijk hoe je soms in het bos vanuit het niets keihard afgemaakt werd door een of ander mega bruut daedric beest
EnigmaNL schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:26:
Zojuist een "erfenis" ontvangen!?
spoiler:Ik kreeg zojuist een brief en 100 gold van een koerier. In die brief stond dat Severio Pelagio is overleden en dat ik 100 gold geërfd had. Iemand enig idee waarom ik dit gekregen heb?
Over jouw man:
Severio pelagia is an npc farmer living and working at Pelagia Farm with another npc named Nimriel. He can usually be found working his fields during the day.
Misschien een keer geholpen toen hij aangevallen werd of iets dergelijks?
Ja, dat is ook precies wat ik bedoel: In Oblivion was dat kutInfinchible schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:31:
[...]
Lol, het meelevelen is juist verminderd aangezien bijna niemand dat leuk vond aan Oblivion. In Skyrim kan je dus veel beesten tegenkomen die nog te sterk zijn voor jou. Frost Trolls onder andere. Dit is juist de charme van het spel, dat je later terug moet komen als je wat sterker bent en dan een pak op z'n donder geven!
En ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat lockpicking nu werkt. Het slot draait weer vanzelf terug als je niet draait met A of D, maar als je te veel draait breekt je lockpick, wanneer je die niet goed houdt.
Nu kan ik me voorstellen dat dat met een analoge console stick prima werkt omdat je het draaien van het slot dan enigzins stil kunt laten staan door je stick zachtjes te bewegen, maar een toetsenbord is digitaal. Dat werkt toch helemaal niet goed. Hoe moet je nu met dikke skills een veel te moeilijk slot openen net zoals in Oblivion
Ja, zo'n situatie heb ik ook gehad met zo'n zelfde val. Ik moet toegeven dat ik hem de eerste keer ook in mijn gezicht kreeg (uh, auw), maar dat is 1 keer, begrijp je dat Lydia? 1 keer. Een Lydia stoot zich dus wel twee keer aan hetzelfde automatisch draaiende tot de rand toe met punten uitgeruste klaphek. (Waar bij stoot een understatement is.)kishan4uall schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:10:
Lydia werkt soms echt op mijn zenuwen, getuige het volgende filmpje:
[video]
Gwildor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:31:
[...]
spoiler:Ik kreeg dat ook, maar ik kreeg dat van Gredda uit Riften. Heb het opgezocht en bleek dat dat een zwerver was. Ik vermoed dat ik haar erfenis kreeg omdat ik haar een keer een goudstuk heb gegeven, maar geen idee hoe ze is overleden.\
Over jouw man:
Severio pelagia is an npc farmer living and working at Pelagia Farm with another npc named Nimriel. He can usually be found working his fields during the day.
Misschien een keer geholpen toen hij aangevallen werd of iets dergelijks?
Simpel, gewoon de lockpick met je muis roteren en het slot proberen te draaien met A en D. Als je weerstand merkt gelijk A of D los laten en de pick een stukje verder bewegen en nogmaals proberen. Piece of cake.Struikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:33:
[...]
Ja, dat is ook precies wat ik bedoel: In Oblivion was dat kut. Gelukkig maar dat het nu beter gemaakt is.
En ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat lockpicking nu werkt. Het slot draait weer vanzelf terug als je niet draait met A of D, maar als je te veel draait breekt je lockpick, wanneer je die niet goed houdt.
Nu kan ik me voorstellen dat dat met een analoge console stick prima werkt omdat je het draaien van het slot dan enigzins stil kunt laten staan door je stick zachtjes te bewegen, maar een toetsenbord is digitaal. Dat werkt toch helemaal niet goed. Hoe moet je nu met dikke skills een veel te moeilijk slot openen net zoals in Oblivion
Je beweegt met je muis de andere pick, met a probeer je dan de lock te forceren. Hoe meer speling je krijgt hoe 'warmer' je bent. Je moet wel voorzichtig met a zijn, anders breek je de pick.Struikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:33:
[...]
Ja, dat is ook precies wat ik bedoel: In Oblivion was dat kut. Gelukkig maar dat het nu beter gemaakt is.
EDIT: En als dat zo is, dan was mijn punt: het is met een analoge stick dan toch veel makkelijker om je slot in een gedraaide positie 'vast te houden' terwijl je de pick bijstelt?
[ Voor 44% gewijzigd door Struikrover op 15-11-2011 17:36 ]
Pick positioneren, draaien met A, loopt hij vast dan laat je A los, verplaats je de pick weer iets en draai je weer met A.Struikrover schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:36:
Maar beweeg je de pick dan ook terwijl je het slot draait? Of moet je hem 1 keer goed positioneren en dan draaien?
EDIT: En als dat zo is, dan was mijn punt: het is met een analoge stick dan toch veel makkelijker om je slot in een gedraaide positie 'vast te houden' terwijl je de pick bijstelt?
Zo doe ik het iig en zelfs de expert sloten gaan vrij simpel open.
Dit topic is gesloten.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.