Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:26:
[...]

Ja, zeker de moeite waard. Alleen de graphics zijn natuurlijk minder en in oblivion is het best vervelend (vind ik) dat de main quest heel erg op de voorgrond staat.
Ok thanks, ga ik oblivion iig ook kopen. Maar zal daar voorlopig nog wel niet aan toe komen. :P Hoe ziet de wereld van oblivion er eigenlijk uit? Ook zo bergachtig met sneeuw? Of meer groener?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:32:
[...]

Ok thanks, ga ik oblivion iig ook kopen. Maar zal daar voorlopig nog wel niet aan toe komen. :P Hoe ziet de wereld van oblivion er eigenlijk uit? Ook zo bergachtig met sneeuw? Of meer groener?
Stuk groener en soms oranje. Voornamelijk bos en soms wat heuvels. Vooral het gebied in het oosten (schitterende rivieren) en het zuiden (moeras) is interessant. Overigens is de wereld in Oblivion (Cyrodiil, ten zuiden van Skyrim) qua oppervlakte net zo groot als Skyrim. Ingame dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:32:
[...]

Vergelijkbaar, alleen vind ik de wereld van Skyrim veel mooiere overgangen hebben. Minder bergen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:18:
Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik NU overnieuw ga beginnen met een nieuw char en in plaats van full magic een stealth character ga maken. Het is toch meer mijn manier van spelen en iets wat ik toffer vind. Iemand nog wat tips? Ben van plan archery/one-handed te gaan en de standaard skills zoals sneak en lockpicking goed te lvlen en misschien een beetje enchanting/alchemy er in te mixen, en natuurlijk gewoon te gebruiken wat ik nodig heb verder.
Ik ben stealth, long range archer en magic op close combat... Aparte samenstelling maar werkt voor mij echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik toch merk is dat ik het spawnen van die lord of hell gast redelijk OP is in mijn optiek, aangezien deze alle monsters in zijn eentje doodmaakt zonder mijn hulp, als ik dan nog eens destruction magic erop ga gooien is er gewoon niet veel meer aan...
Meer mensen die dit merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik aan soul trap spell kan komen ?

Op winterhold leren, kopen of ergens bemachtigen (gastjes killen >:) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Deadsy schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:26:
[...]

Om snel veel geld te vangen daar zijn simpelere manieren voor zodra je bij de Thieves guild zit en een fence hebt. Gewoon snachts wat gaan winkelen.
Waar ga je winkelen ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskiej schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:29:
Iemand nog tips?
Ben lvl 18 Dark Elf (voornamelijk Destruction + Con magic).
Maar ik wil eigenlijk one handed/archery worden. Is het nog een beetje rendabel om daar nu mee te beginnen? Full mage is een beetje saai aan het worden, je krijgt iedereen wel dood met je fireball gespam en dat begint een beetje saai te worden.
Prima te doen hoor, Ben zelf van full destruction naar destruction / one hand / light armor gegaan en gaat als een speer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook de winterhold college quests gedaan.

Erg leuke en vooral die laatste dungeon die je bezoekt is erg pittig. (wel mooie items!)

Moet me toch maar eens meer op de mainquest focusen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:37:
Heeft iemand een idee hoe ik aan soul trap spell kan komen ?

Op winterhold leren, kopen of ergens bemachtigen (gastjes killen >:) )...
Die Court Wizard in Whiterun

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:41
Danfoss schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:49:
[...]

Geld verdienen.. Buiten de inn in whiterun netzolang hakken tot je het beu bent (ik doe meestal tot ik op 500 gewicht zit) en dan de inn binnenlopen en firewood verkopen. Ik had nog 2k nodig voor mijn eerste huis en had dat zo binnen.

In zagerij in riverwood vond ik de bijl op een tafeltje.
Ik heb het geprobeerd, maar de innkeeper koopt alleen food en potions op, geen hout?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
Na 2 dagen spelen toch een probleem tegengekomen.
ik de destruction spell Firebolt niet meer af gezet. Ik kan hem alleen maar op men rechterhand of men beide handen zetten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Samson_1990 schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:50:
Na 2 dagen spelen toch een probleem tegengekomen.
ik de destruction spell Firebolt niet meer af gezet. Ik kan hem alleen maar op men rechterhand of men beide handen zetten.
Iemand een idee?
Ik snap je zin niet maar probeer eens (op Xbox 360) op LT te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Hoe kan ik spoilers maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

de [.spoiler] en de [./spoiler] alleen dan zonder de .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Lekker dan, was net een quest aan het doen voor de thieves guild, ik moest ergens drie van die huisjes waar bijen in wonen verbranden, maar niet meer. Spawned er net als ik er kom een draak die het hele kamp afbrand :P. Quest giver kon er niet om lachen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Gropah schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:55:
de [.spoiler] en de [./spoiler] alleen dan zonder de .
spoiler:
thx

mooi dat werkt

[ Voor 4% gewijzigd door Roshnak op 14-11-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:31
zijn er al mensen die de dark brotherhood questlijn aant doen zijn? :) vind m echt meesterlijk goed

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Laatst online: 06-05 22:04
Conscience NL schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:51:
[...]

Ik snap je zin niet maar probeer eens (op Xbox 360) op LT te drukken?
Het is op pc. Het is dus zo dat ik altijd de spell firebolt vastheb. Ik krijg hem niet meer weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
RetroHead schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:58:
zijn er al mensen die de dark brotherhood questlijn aant doen zijn? :) vind m echt meesterlijk goed
Nóg beter dan Oblivion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

spoiler:
Ik ben er net achter dat je listener bent en heb die vampier, hern al gedood, maar hoe kan je lubak stealthy vermoorden? Heb geen zin in bounty... Hou niet van kokos :P

@roshnak
spoiler:
No problemo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
kheb m niet gedaan in oblivion :P kwam er niet voorbij de 5 uur speeltijd.. trok het gewoon niet :P
maar skyrim wel :D jeetje k heb de hele nacht doorgespeeld, vanmiddag ff mezelf ertoe gedwongen ff pauze te nemen maar vind 't fantastisch

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
In winkels :D. Van te voren ff als de winkel open is langs gaan om te kijken wat er rond ligt en of dit het de moeite waard is.
In de panden van de Jarls ligt ook wel wat rond (vooral veel potions). Museums zijn ook erg leuk om langs te gaan. Daar hebben ze vaak veel waardevolle zooi liggen. Ben ff de naam kwijt maar in de stad die helemaal in het westen ligt is een museum met veel ouwe dwarf zooi is. Ik heb de zooi die ik daar heb meegenomen grotendeels gebruikt om mijn smithing te verhogen. Er is ook nog ergens anders een museum, ik kreeg een uitnodiging ervoor maar ben nog niet geweest.

Moet wel zeggen dat in vergelijking met Oblivion de winkels minder waardevolle zooi hebben rond liggen. In oblivion hadden ze vaak gewoon Glass weapons enzo rond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gropah schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:00:
[...]

spoiler:
Ik ben er net achter dat je listener bent en heb die vampier, hern al gedood, maar hoe kan je lubak stealthy vermoorden? Heb geen zin in bounty... Hou niet van kokos :P
spoiler:
Met een boog in twee schoten kapot schieten, zorg dat je een beetje verstopt staat zodat ze je na het eerste schot niet ontdekken. Ik stond zelf midden bij de ingang van de tavern te stealthen en twee schoten en hij was dood.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tsurany schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:03:
[...]

spoiler:
Met een boog in twee schoten kapot schieten, zorg dat je een beetje verstopt staat zodat ze je na het eerste schot niet ontdekken. Ik stond zelf midden bij de ingang van de tavern te stealthen en twee schoten en hij was dood.
spoiler:
Ik heb hem 's nachts geprobeerd te vermoorden, deur dicht, hij sliep, ik was stealth en hidden, 1 hit kill zonder ook maar enig geluid en toch nog dat wijf van de inn dat begon te schreeuwen over moord... Hoe doe jij het dan midden in een tavern zonder bounty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gropah schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:06:
[...]

spoiler:
Ik heb hem 's nachts geprobeerd te vermoorden, deur dicht, hij sliep, ik was stealth en hidden, 1 hit kill zonder ook maar enig geluid en toch nog dat wijf van de inn dat begon te schreeuwen over moord... Hoe doe jij het dan midden in een tavern zonder bounty?
spoiler:
Gewoon sneaken en schieten met m'n boog en toen was hij na twee snelle schoten dood. Mijn sneak is niet bijster hoog, geen idee hoe het dan gelukt is.

Volgens de Wikia kan je dus geen leather en fur boven flawless maken, dat zuigt wel gigantisch :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over missing in action: release from custody

spoiler:
thorald zit vast in northwatch keep en ik wil hem daar graag zonder bloedvergieten vrij krijgen. De thalmor willen hem helaas niet meegeven. Blijkbaar doe ze dat alleen met toestemming van the imperial legion. Heb net de generaal van de imperials gesproken, maar die wil hem niet vrijlaten. Wat nu? Moet ik lid worden van de imperials oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Dit topic lezen zonder in de spoilers te spieken is erg lastig, ondervind iemand hetzelfde probleem?

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Break of Dawn-quest, hoe "guide" je het licht? Ik ben de lucht in geweest, heb gepraat met die bol en toen weer naar beneden gestuurd, maar kan daarna dan niks meer doen. Als ik klik op zo'n orb gebeurd er niks? Mis ik nog iets of hoe zit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:10:
Vraag over missing in action: release from custody

spoiler:
thorald zit vast in northwatch keep en ik wil hem daar graag zonder bloedvergieten vrij krijgen. De thalmor willen hem helaas niet meegeven. Blijkbaar doe ze dat alleen met toestemming van the imperial legion. Heb net de generaal van de imperials gesproken, maar die wil hem niet vrijlaten. Wat nu? Moet ik lid worden van de imperials oid?
heb voor die quest gekozen om de keep te bestormen met die clan maar heb m nog niet gedaan :P
ben benieuwd

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 11:14
Ik durf hem niet meer op te starten. Zo onproductief als dit weekend ben ik nog nooit geweest... 30 uur gespeeld in 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Mastermind-- schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:11:
Dit topic lezen zonder in de spoilers te spieken is erg lastig, ondervind iemand hetzelfde probleem?
spoiler:
ik betrap me er ook heel vaak op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:24

yok

Een vraagje over de missie 'Locate Assassin of Old' van Dark Brotherhood.

spoiler: title
Waar kan ik hem vinden? In welke grot/locatie? Ik weet dat er iets is met een switch achter een troon, maar waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
Is er een manier om Lydia's pijl en boog af te pakken? Ze heeft blijkbaar een grote voorkeur voor het neerschieten van tegenstanders met een laf boogje, terwijl ze een geweldige Dwarven Warhammer heeft die, mits ze het gebruikt, gehakt maakt van alles wat in haar weg staat.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik zit met een dilemma, ik ben nu met een warrior/mage bezig (race imperial) En loop voornamelijk in heavy armor, maar ik wil ook graag thief zijn en heb dus medium of light armor nodig tegen het lawaai etc. Maar aan de andere kant wil ik ook wel de dikke armors zien die je alleen op heavy kan gebruiken.

Dus wellicht ga ik overnieuw beginnen en dan een meer stealth gerichte character maken.

Trouwens heb je nu per class ook restricties? In Oblivion kon je voor bepaalde richtingen niet hoger dan een bepaald armor type, je moest je gewenste perks kiezen in het begin. Terwijl je hier alles kan gebruiken en leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Een maat vertelde me net dat hij alle zooi die hij van de draken loot die hij dood verkoopt aan vendors.

Ik zelf heb het gevoel dat ik in de toekomst misschien nog iets met die zooi kan en dump het dus in een kist in mijn huis samen met hoorns en mammoth tusks etc.

Wat doen jullie ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Weet iemand toevallig het volgende?

spoiler:
Ik moest die Esbern veilig wegbrengen, maar moest toen een missie tussendoor doen in Riften en zei tegen Esbern dat die even moest wachten. Maar nu heb ik per ongeluk Riften verlaten. En stond er Esbern "Tired of waiting and leaves". Dus ik terug naar Riften, maar waar kan ik hem vinden?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deadsy schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:17:
Een maat vertelde me net dat hij alle zooi die hij van de draken loot die hij dood verkoopt aan vendors.

Ik zelf heb het gevoel dat ik in de toekomst misschien nog iets met die zooi kan en dump het dus in een kist in mijn huis samen met hoorns en mammoth tusks etc.

Wat doen jullie ermee?
spoiler:
Je kan er dragon armor mee maken, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
DeadKennedy schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:15:
Is er een manier om Lydia's pijl en boog af te pakken? Ze heeft blijkbaar een grote voorkeur voor het neerschieten van tegenstanders met een laf boogje, terwijl ze een geweldige Dwarven Warhammer heeft die, mits ze het gebruikt, gehakt maakt van alles wat in haar weg staat.
Aanspreken, zeggen dat je spullen wilt ruilen en dan haar pijl en boog afpakken. In principe zou ze jouw wapens en armor boven haar eigen moeten prefereren maar dat werkt inderdaad niet altijd. Zo gaf ik haar thiefs armor dat ze maar ten dele aan wou doen. Van veraf zal ze nog pijl en boog gebruiken maar dichterbij zou ze wel die dwarven warhammer moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bulls schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:16:
Ik zit met een dilemma, ik ben nu met een warrior/mage bezig (race imperial) En loop voornamelijk in heavy armor, maar ik wil ook graag thief zijn en heb dus medium of light armor nodig tegen het lawaai etc. Maar aan de andere kant wil ik ook wel de dikke armors zien die je alleen op heavy kan gebruiken.

Dus wellicht ga ik overnieuw beginnen en dan een meer stealth gerichte character maken.

Trouwens heb je nu per class ook restricties? In Oblivion kon je voor bepaalde richtingen niet hoger dan een bepaald armor type, je moest je gewenste perks kiezen in het begin. Terwijl je hier alles kan gebruiken en leren?
Thieves guild joinen.
Dan krijg je wat gear welke handig is voor savonds shoppen.
Dark Brotherhood (heb ik nog niet gedaan) zal denk ik ook wel gear bieden welke gebruikt kan worden voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
Gwildor schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:19:
[...]

Aanspreken, zeggen dat je spullen wilt ruilen en dan haar pijl en boog afpakken. In principe zou ze jouw wapens en armor boven haar eigen moeten prefereren maar dat werkt inderdaad niet altijd. Zo gaf ik haar thiefs armor dat ze maar ten dele aan wou doen. Van veraf zal ze nog pijl en boog gebruiken maar dichterbij zou ze wel die dwarven warhammer moeten gebruiken.
Ze heeft niet eens pijl en boog in haar inventory :)
Gauntlets doet ze om een of andere reden ook niet aan

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Deadsy schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:19:
[...]

Thieves guild joinen.
Dan krijg je wat gear welke handig is voor savonds shoppen.
Dark Brotherhood (heb ik nog niet gedaan) zal denk ik ook wel gear bieden welke gebruikt kan worden voor jouw doeleinden.
Ja maar moet je nu echt kiezen tussen bepaalde classes, of kun je gewoon alles gebruiken wat je wil en daar perks in upgraden zonder echt vast te zitten aan een bepaalde class. Ik denk nog teveel in Oblivion regels waar je echt vanaf het begin committed bent in een bepaalde class met de bijbehorende perks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Laatst online: 09-09 19:30
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:42:
[...]

Prima te doen hoor, Ben zelf van full destruction naar destruction / one hand / light armor gegaan en gaat als een speer :)
Thanks, dan ga ik dat doen :)

Mage zijn is al een stuk beter uitgewerkt dan in Oblivion heb ik het gevoel. Maar het is het allemaal net niet. Liever een beetje sneaky met archery/one handed :9

[spoiler] d*mn wat is dat nightingale armor vet :9 [spoiler]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:42:
[...]

Thanks, dan ga ik dat doen :)

Mage zijn is al een stuk beter uitgewerkt dan in Oblivion heb ik het gevoel. Maar het is het allemaal net niet. Liever een beetje sneaky met archery/one handed :9

spoiler:
d*mn wat is dat nightingale armor vet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
momenteel even thief guild afmaken. dan aan tdb beginnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Bulls schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:23:
[...]

Ja maar moet je nu echt kiezen tussen bepaalde classes, of kun je gewoon alles gebruiken wat je wil en daar perks in upgraden zonder echt vast te zitten aan een bepaalde class. Ik denk nog teveel in Oblivion regels waar je echt vanaf het begin committed bent in een bepaalde class met de bijbehorende perks.
Je hebt niet echt een klasse. Je bent gewoon wat je zelf wilt dat je bent. Je kunt vrij overal in trainen want er zijn geen minor en major skills meer. Alle skillups tellen mee voor je level dus je kunt doen wat je wilt.

P.s. misschien een ideetje voor spoiler tags, het is misschien handig om een kleine tip te geven waar je spoiler verhaal over gaat. Ik denk dat veel mensen wel sommige spoiler tags willen lezen en andere weer niet.

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmaNL op 14-11-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
EnigmaNL schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:25:
[...]

Je hebt niet echt een klasse. Je bent gewoon wat je zelf wilt dat je bent. Je kunt vrij overal in trainen want er zijn geen minor en major skills meer. Alle skillups tellen mee voor je level dus je kunt doen wat je wilt.

P.s. misschien een ideetje voor spoiler tags, het is misschien handig om een kleine tip te geven waar je spoiler verhaal over gaat. Ik denk dat veel mensen wel sommige spoiler tags willen lezen en andere weer niet.
Ok dus ik hoef niet overnieuw te beginnen omdat ik nu heavy combat georiënteerd ben, enige is dat de racial bonus voor bepaalde dingen.

Maar haalt zoiets de replay value niet weg? Het elimineert in elk geval wel onnodige op nieuw begin sessies omdat je niet "fout" kan kiezen, afgezien van de race.

Nou dan ga ik weer vrolijk door :*)

Heb al een stuk gevonden over dit onderwerp, en dat is absoluut juist:
The more complex and nuanced a customization selection becomes, the larger risk there is for a player to get pigeon-holed into a role they didn’t want in the first place. Nothing is more frustrating in a role-playing game than realizing you made the wrong play choice and having to start over, replaying events for numerous times.
http://gamerant.com/elder...asses-removed-dyce-65130/

Oh tussendoor kun je meerdere guilds joinen of maar 1

[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 14-11-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Bulls schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:31:
[...]

Ok dus ik hoef niet overnieuw te beginnen omdat ik nu heavy combat georiënteerd ben, enige is dat de racial bonus voor bepaalde dingen.

Maar haalt zoiets de replay value niet weg? Het elimineert in elk geval wel onnodige op nieuw begin sessies omdat je niet "fout" kan kiezen, afgezien van de race.

Nou dan ga ik weer vrolijk door :*)

Oh tussendoor kun je meerdere guilds joinen of maar 1
Wat je natuurlijk wel hebt is dat je perks "verspilt" hebt. Je kunt ze niet terug krijgen. Het enige dat verandert is, is dat je wel gewoon kunt wisselen en je niet echt een handicap zult hebben omdat iets niet je major skill is. Als je dus tot level 20 als mage door het leven bent gegaan heb je dus wel een boel perks uitgegeven daarvoor en zul je die wel missen als warrior zijnde.

Je zit in Skyrim gewoon niet vast aan 1 keurslijf, je bent vrij om de perks te spenderen zoals je wilt, zonder handicaps.

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 14-11-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Even een vraagje :

spoiler:
Ik heb een brief gekregen van een ''vriend'' die zegt dat ik me moet laten zien aan Valthume, iemand die weet wie of wat en waar hij/het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bulls schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:23:
[...]

Je Sneak en Lockpicking skill gaat gewoon omhoog telkens als je deze gebruikt waardoor je vaardigheid hierin beter word.
Punten investeren om Sneak en Lockpicking perks te unlocken maken het gewoon nog iets eenvoudiger. Maar om een goede dief te zijn hoef je in principe geen van die perks te hebben.

Ik heb nog geen enkele perk in beide geunlocked maar heb al flink wat sloten geopened en mensen bestolen.
De zooi die je bij de Thieves guild quests krijgt maakt het allemaal weer net iets eenvoudiger.

Simpele manier om je pickpocketing omhoog te krijgen in iemand bestelen die slaapt en dan alleen kleine lichte dingen pakken. % van success staat onder in beeld. Ik bestal een Jarl toen hij sliep en pakte 5 items en kreeg voor elk item een lvl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Is het mogelijk om in de linkerhand bijvoorbeeld de spell Flames te hebben en in de rechterhand Firebold? Om een of andere reden moet ik altijd in één hand restoration hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Ik ben bij het wisselen van locatie mijn companion kwijt geraakt. Ze stond gewoon met mij voor de uitgang van een dorp en nadat ik er doorheen gegaan was volgde ze niet en is daarna ook nooit meer terug gekomen. Nu wil ik een nieuwe companion mee vragen maar helaas zegt het systeem dat ik nog iemand bij me heb. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
EnigmaNL schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:33:
[...]

Wat je natuurlijk wel hebt is dat je perks "verspilt" hebt. Je kunt ze niet terug krijgen. Het enige dat verandert is, is dat je wel gewoon kunt wisselen en je niet echt een handicap zult hebben omdat iets niet je major skill is. Als je dus tot level 20 als mage door het leven bent gegaan heb je dus wel een boel perks uitgegeven daarvoor en zul je die wel missen als warrior zijnde.

Je zit in Skyrim gewoon niet vast aan 1 keurslijf, je bent vrij om de perks te spenderen zoals je wilt, zonder handicaps.
Er vanuit gaande dat je volledig max level gaat worden, want als je bepaalde skills/perks gebruikt gaan die nog laag zijn of ongebruikt krijg toch snel weer nieuwe perks points. De maximale points die je kan halen vormen later pas een obstakel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gualterio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Splendid schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:35:
Is het mogelijk om in de linkerhand bijvoorbeeld de spell Flames te hebben en in de rechterhand Firebold? Om een of andere reden moet ik altijd in één hand restoration hebben...
Als je een spel Favourite komt hij bij "Q" te staan, hier kan je een spell of weapon het nummer 1 tot 8 geven.
vervolgens krijg je met 1x drukken op bijv 2 de spel links en 2x drukken op 2 de spell rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Hebben jullie er ook last van dat de FOV automatisch wordt gereset? Ik heb het al geprobeerd op te slaan via de .ini & console, maar ik moet het alsnog telkens opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben nu een level 13 mage/thief met light armor. Ik merk dat ik door de wat pittigere tegenstanders gewoon in tweeen wordt gehakt. Ik heb de moeilijkheidsgraad al van expert terug geschroefd naar adept.
Ik heb het idee dat ik te weinig damage doe.
Ik zit ook nog met een fire spreuk van 8 dmg. Kan ik op mijn level al betere spreuken kopen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
prutser001 schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:46:
[...]

spoiler:
Ben je level 15? zo ja dan moet je gewoon aanvallen. zo nee moet je nog levelen.
Het is zoiezo een high level dragon, veel schade doe je echt niet het duurde +/- 10 minuten voordat hij naarbinnen gelopen was. Blijf zelf op de gelijke vloer en probeer wat fire resistance te krijgen want hij doet pijn. Hou er rekening mee dat als je met hem meevliegt je niet meer terug kan naar 'skyrim' en dus het verhaal eindigt.

Mijn advies, ga nu de wereld in, deze is nu veeeel intressanter dan voor dit punt in het spel, meerdere draken die een nederzetting aanvallen etc. Als je nu gewoon de greybeard quests en alle 'faction quests' blijft doen zal het een stuk leuker worden. Het is zeker aan te raden om pas bij level 20 ofzo Alduin aan te vallen.
Dit ook vanwege wapens/items die je kan krijgen als je hoger level hebt, vanaf level 20 kun je namelijk Dreadic? items krijgen, glass wapens e.a. Als je het mij vraagt begint het nu pas.
Ik ben lvl 29 en zwaar bewapend(full legendary glass set en enkele light armor perks), maar de draak staat daar maar de 'idlen' en niets werkt om damage te doen, ik zie niet eens de health meter. De draak volgt mij gwn met z'n kop :s

Ga nu even andere quests doen, kom er misschien later op terug. Eerste major bug dat ik tegenkom en jammer genoeg in de main quest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

willem100 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:35:
Ik ben bij het wisselen van locatie mijn companion kwijt geraakt. Ze stond gewoon met mij voor de uitgang van een dorp en nadat ik er doorheen gegaan was volgde ze niet en is daarna ook nooit meer terug gekomen. Nu wil ik een nieuwe companion mee vragen maar helaas zegt het systeem dat ik nog iemand bij me heb. Iemand hier een oplossing voor?
Werkt fast travelen (desnoods naar dezelfde locatie als waar je nu al bent) ook niet? Ben nog niet zo ervaren in Skyrim, maar dat was in Oblivion vaak de manier om verloren gewaande companions (en paarden) terug te krijgen.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb een bugged quest, ik moest voor de Companions de Bandid leader killen in Halted Stream Camp, maar die had ik al eens eerder gecleared voor bounty, nu waren er wel vijanden in die cave, maar ik kan hem niet inleveren. Er staat dat ik terug moet naar de gast (farkas) die de quest gaf, maar de dialog staat er niet tussen. De quest staat vervolgens tussen de completed quests, maar nog steeds untagged en de compas marker is er ook nog :S Hoe los je dat op? Nu heb ik zeker voor altijd die compas marker.

De compas marker is na relog wel verdwenen maar ik kan de quest "Trouble in Skyrim" niet inleveren, betekend dat ik nu de Companions main quest line niet verder kan doen? Want het is wel een grotere lettertype in de quest log.

[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 14-11-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Waar kan ik een huis kopen? Ik heb nu 5K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Roshnak schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:26:
Waar kan ik een huis kopen? Ik heb nu 5K
Whiterun steward.

@ MrVegeta die mijn ninja edit countert met zijn ninja edit: volgens mij is het toch Whiterun en had jij het oorspronkelijk goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Gwildor op 14-11-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet lullig bedoeld maar sommige dingen kunnen we hier wel googlen toch? Staan een hoop "simpele" vragen tussen die met één zin op google zijn op te lossen.

Volgens mij is je antwoord Whiterun Winterhold.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 14-11-2011 21:30 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Whiterun, als je eerste deel main quest gedaan hebt (draak mollen). dan kletsen met die gast die bij de jarl rondhangt :)

Speel nu zelf een (voor FFxi) begrippen een red mage.. mage gedoe met wapens :)

(of een voor FFxi begrippen.. DarkKnight.. mage met een 2hander in heavy armor haha)

[ Voor 17% gewijzigd door Poekie McPurrr op 14-11-2011 21:32 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51
RevenNL schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:52:
Hebben jullie er ook last van dat de FOV automatisch wordt gereset? Ik heb het al geprobeerd op te slaan via de .ini & console, maar ik moet het alsnog telkens opnieuw instellen.
Klopt, niets aan te doen helaas. Was bij Oblivion ook zo geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Melkunie schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:34:
[...]

Klopt, niets aan te doen helaas. Was bij Oblivion ook zo geloof ik.
Ik vergeet het soms en dan ben ik zo een paar uur aan het spelen met default FOV,
en dan denk ik plotseling :o 8)7 snel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik weet niet of dit een spoiler tag moet maar kun je bestaande weapons om zetten naar ingots ofzo :P? Of naar ore ofzo?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Net weer even poging gedaan met char making... vind de mate waarin je je char kan maken beetje mager eerlijk gezegd

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Ik ben level 8 en gebruik vooral mijn pijl en boog. Opeens kan ik niks meer met mijn boog. dwz als ik nu op de lmb druk, spand de boog zich en vuurt direct (met een laf boogje dus) . Alles geprobeerd (oude saves geprobberd-> die hebben het probleem nu ook, opnieuw opgestart, etc), maar het lukt me niet meer om een fatsoenlijk schot te maken met een boog (en dat lukte hiervoor dus zonder problemen.) Iemand dit ook tegengekomen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
Rutix schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:44:
Ik weet niet of dit een spoiler tag moet maar kun je bestaande weapons om zetten naar ingots ofzo :P? Of naar ore ofzo?
Zou wel handig zijn, maar voor zover ik weet niet.

Maar d'r komt vast wel een mod voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 12:42
hoop ook dat er een mod komt om zelf arrows te maken.

en de saddlebag mod :D

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje, ik probeer bijvoorbeeld de mod van No blocky faces te installeren. Maar er is geen duidelijke handeiding hoe dit moet. Er staat wel bij dat je het in de data map moet zetten, maar dat is alles. In de launcher heb ik al geprobeerd de optie 'load loose files' aan te vinken, maar wanneer ik die aanvink, op OK klik en dan weer kijk, is hij weer uitgevinkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest zoooo hard lachen (half spoilerig)
spoiler:
als je een quest krijgt van dat kind die je oproept om zijn orphonage lady te assasinaten, ik kwam daar aan, die dame uit laten praten en toen haar met wat strakke vecht moves de grond nok geslagen.
leuk en aardig, maar dan begin die kinderen te juichen als malle dwazen!!! dit is weliswaar het beste spel dat ik sinds tijden heb gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Leedbek schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:03:
[...]

Werkt fast travelen (desnoods naar dezelfde locatie als waar je nu al bent) ook niet? Ben nog niet zo ervaren in Skyrim, maar dat was in Oblivion vaak de manier om verloren gewaande companions (en paarden) terug te krijgen.
Thanks, dat was inderdaad de truuk. Ben blij dat ze weer terug is. Had haar een aardige voorraad meegegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Voor iedereen die problemen had met de FOV en deze telkens weer opnieuw moet opstarten.

Inplaats van het aanpassen van SkyrimPrefs.ini, moet je Skyrim.ini aanpassen! Met het toevoegen van:

Skyrim.ini
code:
1
fdefaultfov=xx (Vervang xx met de afstand naar keuze. In mijn geval fdefaultfov=95

[ Voor 20% gewijzigd door BinaryRun op 14-11-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:09
Oh BTW, weet iemand hoe ik de 60fps cap weghaal? Vind het leuk om eens te kijken wat ik maximaal haal, en het is uberhaupt stom dat hij gecapped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Struikrover schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:56:
Oh BTW, weet iemand hoe ik de 60fps cap weghaal? Vind het leuk om eens te kijken wat ik maximaal haal, en het is uberhaupt stom dat hij gecapped is.
Vsync in Infi uitzetten

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Heb ik gepbrobeerd door iPresentinterval=0 aan [Display] in de .ini toe te voegen, maar dat werkt volgens mij niet :/.

EDIT: Verkeerde folder. Moet de Documents folder .ini zijn ;)

By the way, deze tweaks al gezien?
http://www.pcgamer.com/20...sync-change-fov-and-more/

[ Voor 10% gewijzigd door Struikrover op 14-11-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Struikrover schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:07:
Heb ik gepbrobeerd door iPresentinterval=0 aan [Display] in de .ini toe te voegen, maar dat werkt volgens mij niet :/.

By the way, deze tweaks al gezien?
http://www.pcgamer.com/20...sync-change-fov-and-more/
Ja. Alleen moet je onder geen voorwaarde de .ini's in je steamapps folder aanpassen. Maar die uit My Documents -> My games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Gualterio schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:47:
[...]

Als je een spel Favourite komt hij bij "Q" te staan, hier kan je een spell of weapon het nummer 1 tot 8 geven.
vervolgens krijg je met 1x drukken op bijv 2 de spel links en 2x drukken op 2 de spell rechts
Ik vind het wel jammer dat het eerst de linkse hand equipped, al komt er vast wel een mod ooit met "equip sets" ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Exbloder schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:00:
[...]

Ik ben lvl 29 en zwaar bewapend(full legendary glass set en enkele light armor perks), maar de draak staat daar maar de 'idlen' en niets werkt om damage te doen, ik zie niet eens de health meter. De draak volgt mij gwn met z'n kop :s

Ga nu even andere quests doen, kom er misschien later op terug. Eerste major bug dat ik tegenkom en jammer genoeg in de main quest :(
Vreemd, wat soms wil helpen is console commands gebruiken, lastig/vervelend maar is soms niet anders.
Iemand anders die er ook last van had heeft 'kill' en 'revive' ofzo gebruikt en toen reageerde die draak wel.
Trouwens was dit voor of nadat hij lande? Bij mij duurde het een eeuwigheid voordat hij eindelijk naar binnen liep, zeker 20 minuten aan het 'taunten' geweest.

Eerste bug? Had jij geen problemen met Esbern dan? hij zegt geen woord/hoor niets/zijn chat racet voorbij en houdt al mijn 'main quests op' bij hem echt meerdere malen moeten googlen voor oplossingen. Ik wil helemaal geen console gebruiken maar had in dit geval geen keuze anders had ik nu nog zitten wachten bij die peace treaty dinges. Ben denk ik zo'n 7 of 8 bugs tegengekomen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hmm ik heb het idee dat het spel mijn PC niet optimaal gebruikt. Mijn GPU zit vaak een beetje te niksen rond de 30-40%. mijn CPU zit niet aan zijn limiet, ongeveer 70-80%. Ook is mijn geheugen ruim genoeg.

Toch blijven de framerates met 25-40 op zware stukken wel een beetje laag.

Is mijn CPU dan toch de bottleneck, hoe kan ik de framerates verbeteren zonder de settings te verlagen?

Settings:
Alles ultra en op max, behalve MSAA, die staat uit. (1680x1050)

Specs:
Q6600 @stock
4GB RAM
6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
SYQ schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:13:
[...]

spoiler:
ik betrap me er ook heel vaak op!
Voor hen onder ons die custom css uit de karmastore hebben 'gekocht' :+.

Nog steeds zichtbaar, na spiekwaarschuwing en klik:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
div.spoiler { 
    color: transparent; background-color: transparent; display: block; height: 1.6em; border: 1px solid #B8B8B8; cursor: pointer; background-color: #4E4E4E; border-radius: 5px; 
} 
div.spoiler:before{ 
    float: left; content: "Spoiler alert!"; color: #FFFFFF; 
} 
div.spoiler img{ 
    visibility: hidden; 
} 
div.spoiler:active{ 
    color: #FFFFFF; border: 1px solid #B8B8B8; border-top: 2em solid #AC042E; height: 100%; -ms-transition: color 1s ease-in; -webkit-transition: color 1s ease-in; -moz-transition: color 1s ease-in; -o-transition: color 1s ease-in; background-color: #414141;
} 
div.spoiler:active:before{ 
    margin-top: -2em; font-size: 1em; content: "Cheater alert! " url(http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif); 
} 
div.spoiler:active img{ 
    visibility: visible; 
} 
div.spoiler::selection{ 
    display: none;  
} 
div.spoiler:active::selection{ 
    display: inline; background-color: #6284A8; 
}

Werkt zo ver ik weet in firefox, chrome, opera, IE(9). Beste resultaat in Chrome 8). Mocht de klik teveel zijn, kun je natuurlijk :active vervangen door :hover ;). Het is niet echt heel geniaal, maar als je voor jezelf dan tóch een drempel op wil werpen.. :+

En als het helegaar niet meer zichtbaar mag zijn :P :
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.spoiler{
display: none;
}

Overigens wel een game waar je véél te veel tijd in kan stoppen.. Zo mooi dat je (ik dan :+) de verleiding keer op keer niet kan verstaan om side-quests en random dungeons te doen op 't moment dat je 3 minuten daarvoor nog dacht "en nu even een stukje verhaallijn volgen" :P. Gevolg is wel dat je redelijk vaak wanneer je een nieuwe quest krijgt waarvoor je wat dingen moet verzamelen, je meteen kan zeggen "oh dat oude ding.. Heb ik al!".

Da's een stuk beter dan een dungeon clearen, naar een willekeurig persoon stappen en een nieuwe quest krijgen en dan terug naar de dungeon moeten om dat ene kleine dingetje te pakken wat alleen spawned als je met die questgiver praat.

Er zitten helaas wel het e.e.a. aan facepalm momentjes en bugs in. Companions die steeds traps triggeren, ergens blijven staan in een blokhutje of 'neutrale' NPC's aanvallen (wanneer men waarschuwt om toch maar afstand te houden wil mijn companion wel eens toch maar gewoon lekker er op af rennen om te matten, terwijl dat mijn intentie toch (nog) echt niet was :P). Qua bugs heb ik (gelukkig) geen last van complete vastlopers, maar ben wel meermaals 'gestruikeld' over een rotsblok (of iets dergelijks) om vervolgens meters verderop te landen. Dood welteverstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mohy schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:57:
Ik ben level 8 en gebruik vooral mijn pijl en boog. Opeens kan ik niks meer met mijn boog. dwz als ik nu op de lmb druk, spand de boog zich en vuurt direct (met een laf boogje dus) . Alles geprobeerd (oude saves geprobberd-> die hebben het probleem nu ook, opnieuw opgestart, etc), maar het lukt me niet meer om een fatsoenlijk schot te maken met een boog (en dat lukte hiervoor dus zonder problemen.) Iemand dit ook tegengekomen?
Het spannen en vuren doe je toch ook met rmb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Zojuist de save games van Skyrim in de cloud gezet door middel van mklink cmd en Dropbox.

Mooi verder spelen als ik onderweg ben op me laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:57:
sow ik zit er al weer lekker in. De interface vind ik niet echt handig. Is toch echt wel voor console gebouwd, maargoed.. de gameplay is wel fijn. Muziek is ook echt top.

Vraag: Waar kan ik veilig me loot dumpen? heb net de eerste draak verslagen en sommige loot daarvan is nogal zwaar. Ik dacht dat ik bij de companions wel een eigen kist kon krijgen oid. Maar die heb ik nog niet gevonden. Ik heb nog geen huis btw.
Eigen huis wordt de inhoud van kisten opgeslagen, erbuiten niet volgens mij (iig in Oblivion was dat zo).
Wat betreft interface, moet zeggen nu ik me aangewend heb alles met toetsenbord te doen ipv te proberen met de muis alles te doen gaat het best snel. Maar inderdaad gemaakt voor gamepad.

@Donowitz: Dat is nu precies de charme van een game als deze (vind ik dan). Enorme wereld waar je gruwelijk veel kunt doen, alles kan, niets moet. Lekker op je eigen tempo dingen afwerken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio-K
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:06
Weet iemand hoe je een enchanted wapen kan herladen met soul gems??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Julio-K schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:46:
Weet iemand hoe je een enchanted wapen kan herladen met soul gems??
Het item dat je wil herladen highlighten en op 'T' duwen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio-K
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:06
Dank u, Zo simpel :P

Zat helemaal moeilijk te doen met dat zo'n enchantment apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Julio-K schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:50:
Dank u, Zo simpel :P

Zat helemaal moeilijk te doen met dat zo'n enchantment apparaat ;)
Inderdaad simpel aangezien het menu je geen enkele hint geeft volgens mij :P
Heb het zelf maar ff opgezocht in de handleiding.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
net even een dwemer sphere tegengekomen.

RUUUUUUUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nephalem schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:51:
[...]

Inderdaad simpel aangezien het menu je geen enkele hint geeft volgens mij :P
Heb het zelf maar ff opgezocht in de handleiding.
Ik kreeg bij eerste keer dat een enchanted wapen leeg was netjes een popup met uitleg en onder de inventory bij je wapens staan tevens de knoppen die van toepassing zijn voor verschillende acties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ienni1983 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:54:
net even een dwemer sphere tegengekomen.

RUUUUUUUN
Ik had er 4 achter me aan ;( die kregen slaan hard.
Volgens mij zijn de dwarfs sowieso geen vredelievend volkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
timskiej schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:03:
[...]

Ik had er 4 achter me aan ;( die kregen slaan hard.
Volgens mij zijn de dwarfs sowieso geen vredelievend volkje :P
Ja 1 kreeg ik nog wel neer met me flamebreath constant maar daarna 2.. dus dat was ooooh look at the time... exit stage EVERYWHERE"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 14:46
KillerX42 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:23:
Hmm ik heb het idee dat het spel mijn PC niet optimaal gebruikt. Mijn GPU zit vaak een beetje te niksen rond de 30-40%. mijn CPU zit niet aan zijn limiet, ongeveer 70-80%. Ook is mijn geheugen ruim genoeg.

Is mijn CPU dan toch de bottleneck, hoe kan ik de framerates verbeteren zonder de settings te verlagen?

Settings:

Specs:
Q6600 @stock
4GB RAM
6870
Heb exact hetzelfde probleem. Alles op ultra, alles draait op nog geen 50% van wat het kan, toch lage fps/fpsdrops.

Vraag me echt af waardoor dit komt..

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:40
Wat kan ik als dark elf het best doen als ik een bandit tegenkom die ook een spell doet? Ik merk dat die in een klap best wat health van me sloopt. nu probeer ik ze met mijn sparks en shout op afstand te houden, zodat lydia ze killen kan.

Is er een betere manier die ik me zou moeten aanwenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Thomderanged schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:17:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem. Alles op ultra, alles draait op nog geen 50% van wat het kan, toch lage fps/fpsdrops.

Vraag me echt af waardoor dit komt..
Goed om te zien dat ik niet de enige ben, ik heb er namelijk nauwelijks iets over kunnen vinden op het internet.
Hopelijk heeft iemand een oplossing! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 14:46
KillerX42 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:18:
[...]

Goed om te zien dat ik niet de enige ben, ik heb er namelijk nauwelijks iets over kunnen vinden op het internet.
Hopelijk heeft iemand een oplossing! :9
Heb een link gevonden die in ieder geval mijn ram meer benut.

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=134

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Dankje, die ga ik vrijdag als ik thuis kom maar eens uitproberen!
KillerX42 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:23:

Settings:

Specs:
Q6600 @stock
4GB RAM
6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Zojuist even de eerste anderhalf uur van het spel gespeeld. Wat een pret allemaal weer :D. Ten eerste maar even
spoiler:
een armor set bij elkaar gestolen bij die gast in Riverwood waar je als eerste heen moet in de main quest.

Daarna bij
spoiler:
bleak fall barrows ofzo wat banditsen een reuzenspin wezen slachten voor een gouden klauw uit een side quest.

Maar dit niet afgemaakt omdat ik daarna wel snel bijna dood ging.
spoiler:
Alleen nu heb ik die gouden klauw wel, maar wil de winkelier hem niet accepteren :P.

Valt me trouwens op dat vechten nog best lastig is. Sowieso prutsen om goed te raken in close combat, maar je verliest tegen sommige sterke vijanden wel snel leven.
Tot zover wel erg positief :)

[ Voor 7% gewijzigd door Struikrover op 15-11-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Laatst online: 12-09 09:32
Heeft iemand een idee hoe je het beest een voorbijvliegende draak kan lokken? Al meerdere souls misgelopen zo. :(
Ze raken met pijl en boog is praktisch onmogelijk en ze raken met een shout lukt al helemaal niet.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.