Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Hij komt ja regelmatig aan de grond. Dan gewoon spells of vechten, wat je maar wil. De laatste keer liet ik het voor me doen door zo'n in brand staande stronk voor me te laten vechten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

timskiej schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:03:
[...]

Ik had er 4 achter me aan ;( die kregen slaan hard.
Volgens mij zijn de dwarfs sowieso geen vredelievend volkje :P
Dat valt nog mee, zo'n centurion guard ding. :X Ben nu level 18 maar die krengen zijn pittig, :(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Zet dit voortaan in spoiler :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vind dit toch wel erg sucky in de Dark Brotherhood quests.
spoiler:
How to kill an empire, wanneer je de pretender gedood hebt krijg je 1500 bounty voor die stad die nooit meer weg gaat, je moet dus de bounty betalen en je spullen terugjatten voordat je weer fatsoenlijk in die stad kan komen, dat is toch vrij jammer. Je zou die quests gewoon moeten kunnen doen zonder een bounty te krijgen, zeker omdat 1500 bounty nergens op slaat bij een moordpoging op de emperor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:09
karstnl schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:39:
[...]

Zet dit voortaan in spoiler :/
Sorry, glad vergeten :| . Heb ik iets voor je gespoilerd? Heb het nu al aangepast BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
MsG schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:34:
Hij komt ja regelmatig aan de grond. Dan gewoon spells of vechten, wat je maar wil. De laatste keer liet ik het voor me doen door zo'n in brand staande stronk voor me te laten vechten.
Hij komt pas aan de grond als hij in vechtmodus gaat, en soms vliegen ze gewoon beetje rond of over dus moet je ze inderdaad eerst zelf aanvallen, wat inderdaad flink lastig kan zijn met pijl en boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Bensimpel schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:36:
[...]

Dat valt nog mee, zo'n centurion guard ding. :X Ben nu level 18 maar die krengen zijn pittig, :(
Yep, vind ik ook... Ik vond de hele 'Elder Knowledge' quest overigens vrij lastig, maar gelukkig had ik een hoge sneak waardoor ik de meeste centurions wel kon ontwijken. Die dingen zien er trouwens wel echt gruwelijk uit :D

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat erg handig is als je een maatje hebt (bijv. Lydia), dat je haar een enchanted wapen kan geven die ze ook gebruikt. Maar zij kan hem oneindig gebruiken zonder dat de magic opraakt. Vergeet trouwens niet bij het wapens wisseleb haar pas aan te spreken als je zelf geen wapens in je hand hebt, want dan kan je haar handwapen niet pakken.
Ga morgen eens testen wat er gebeurt als ze een wapen met soultrap gebruikt.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mage college spoiler
spoiler:
Zo, mage quest afgerond op level 15. Mordakia was nog wel een flinke bitch maar met een handige scroll toch kunnen winnen. Leuk einde ook, dati k nu Arch Mage ben :D

Ik moet zeggen trouwens dat ik magic nogal "matig" vind. Je hebt praktisch geen armor dus gaat snel dood en mijn damage output is ook vrij laag vergeleken met mijn compagnion, die heeft een vrij gaaf zwaard en hakt iedereen dood terwijl ik er wat tegen aan sta te blazen met mijn vuurtje :/

@hierboven, ik vind het jammer dat ze een boog gebruikt terwijl die niet in de inventory van haar zit. Die boog doet bijna geen schade terwijl het zwaard door alles heen klieft.

Ben nu ook wat bezig met de Thief Guild
spoiler:
Vind het niet heel erg leuk, ik wilde graag mijzelf naar boven klimmen in de rangen om ze vanaf binnen uit te slopen :/ maar ik moet lui echt dwingen om hun gold te geven terwijl ik zelf genoeg heb enzo. Ben nu de bad guy terwijl ik ze gewoon wil helpen maar die vrijheid heb je niet.
You can press Y or N in "Do you want to..." dialogue boxes instead of clicking.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 15-11-2011 02:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:32:
Mage college spoiler
spoiler:
Zo, mage quest afgerond op level 15. Mordakia was nog wel een flinke bitch maar met een handige scroll toch kunnen winnen. Leuk einde ook, dati k nu Arch Mage ben :D

Ik moet zeggen trouwens dat ik magic nogal "matig" vind. Je hebt praktisch geen armor dus gaat snel dood en mijn damage output is ook vrij laag vergeleken met mijn compagnion, die heeft een vrij gaaf zwaard en hakt iedereen dood terwijl ik er wat tegen aan sta te blazen met mijn vuurtje :/

[...]
Dat was toch in Oblivion ook zo, als je puur mage ging, heb je het gewoon zwaar in het begin, maar word je daarna toch bijzonder machtig. Ben nu level 28, met Destruction magic op 80, en als je dual incinerate op bijna iedere tegenstander dood, is hij meteen dood. (Je zit toevallig niet meer met oude spells te werken zoals flames en sparks?)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mainquest uitgespeeld!
Nu alle sidequests nog doen:D

Ik heb alles in een kleine 51 uur gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ook maar even een bezoekje brengen aan dit topic. Morrowind zat ooit een keer bij een PC jaren geleden, maar daar snapte ik toen eerlijk gezegd helemaal niks van. Laten we het houden op een te lage leeftijd en geen ervaring met RPGs. Het enige wat ik toen deed was wat rondlopen, spul jatten en dat was het dan wel. In Oblivion heb ik eigenlijk alleen de main quest doorlopen en hier kan ik me bar weinig van herrineren. Dat was een quick playthrough, waarbij ik wat zat te lullen op TS.... Niet echt ideaal om alles in je op te nemen. Nu zit ik weer vooral wat op TS tijdens het spelen, wat wel gezellig is, maar het komt de beleving niet erg ten goede... En inleving in TES games is sowieso nooit geweldig... Ik moet zeggen dat ik Dragon Age: Origins toch wel heel veel beter vond. Jammer dat DA2 zo'n kutgame was....

MAAR GOED!
Skyrim, wat een hopeloze controls... Alles is hardcoded, sommige dingen zoals Y en N staan nergens aangegeen, en waarom werkt dit niet gewoon met de pijtljes? In één keer een L voor local map en dat favorites menu. Bah! Ik moet hier maar op de mod community gaan vertrouwen, want Bethesda moet zich hier kapot schamen... Toch blijft de game wel leuk. Nu zo'n 30 uur gespeeld en ik heb het gevoel dat ik nog lang niet klaar ben. Moet zeggen dat ik het ook wel erg rustig aan doe. Elke keer een nieuwe dungeon clearen voor sidequests schiet niet echt op.. en de verhaallijn ontbreekt daar nogal in. De lore ken ik niet goed genoeg om het interessant te vinden, dus daar helaas ook geen pluspunten... Achja...

Morgen wordt mijn desktop geleverd, en dan even kijken of ik fatsoenlijk kan spelen (Dell L501x heeft er weinig zin in. Enorme graphical lag met alles op het laagste) Nu is het nogal storend dat enemies mij beginnen aan te vallen voordat ik hen überhaubt kan zien. Dan wat mods erover en maar kijken of ik misschien mijn character even kan resetten met wat console commands.... Ik heb nu een Nord Mage (Heerlijk onlogisch), met smithing, alchemy, destruction en one-handed spul. Overal ergens wat van, maar niet erg effectief dus.

spoiler:
Also, ik had even een huis gekocht in Solitude, leuk en aardig..Eerst nog even in Whiterun een drinking game doen met ene Sam, word ik vervolgens weer in Markath wakker. Maar ja, ik heb dus mijn huis en denk: "Prima, nu kan ik meteen trouwen en daar geld aan verdienen!" Ik op zoek naar Muiri in Markanth om met haar te trouwen, want dat hoort te kunnen... Totaal geen reactie van die vrouw. Nou goed, dan ga ik wel met Ysolde uit Whiterun trouwen... En wat verteld die vrouw me? Dat ik een ring van haar heb, en met iemand ging trouwen met drinkvriendje Sam als best man. Leuk joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even een waarschuwing voor een mogelijke broken quest als die nog niet voorbij is gekomen.

Korte versie met alleen questnamen, toch voor de zekerheid in spoiler tags:
spoiler:
Doe de quest The Forsworn Conspiracy in Markath nog niet voor je Forbidden Legend hebt afgerond.

Lange versie:
spoiler:
Als je al een Gauldur Amulet Fragment hebt van de Forbidden Legend quest, en je gaat vervolgens niet direct door met die quest, dan is het mogelijk dat je dat Fragment kwijt raakt als voor een quest in Markath de Cidhna Prison in wordt gesmeten. Ik kreeg hem in ieder geval na afloop van die quest niet meer terug, of ik hem nu equipped had of niet. Goede kans dat je dan Forbidden Legend niet meer kan afmaken, of je moet ergens anders dat verloren Fragment weer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
even een vraag.
spoiler:
ik heb inmiddels the elder scrolls opgehaald in zo'n tower. en sta nu bovenaan 'de berg' nou las ik laatst ergens iets over deze quest. heeft het gevolgen voor de rest van het spel als ik Alduin afslacht ?

anders wacht ik misschien liever even met deze quest.

[ Voor 3% gewijzigd door Jackxl op 15-11-2011 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Jackxl schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 04:57:
spoiler:
even een vraag. ik heb inmiddels the elder scrolls opgehaald in zo'n tower. en sta nu bovenaan 'de berg' nou las ik laatst ergens iets over deze quest. heeft het gevolgen voor de rest van het spel als ik Alduin afslacht?

anders wacht ik misschien liever even met deze quest.
Misschien even spoileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

DonPr0n schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:31:
Heeft iemand een idee hoe je het beest een voorbijvliegende draak kan lokken? Al meerdere souls misgelopen zo. :(
Ze raken met pijl en boog is praktisch onmogelijk en ze raken met een shout lukt al helemaal niet.
Ja dit is mogelijk,

spoiler:
Als je de main quest line volgt tot bijna het einde, krijg je een shout die heet DragonRend, hiermee kun je draken 'uit de lucht trekken'. Er zijn zoiezo hier en daar wat 'draken altaars' als je ze al gevonden hebt zijn het 'drakenhoofd' icoontjes op je kaart. Hier kun je over het algemeen woorden leren en 1 of 2 souls halen, soms zelfs met veel geluk een Dragon priest tegenkomen. Afhankelijk van hoever jij vordert in de main quest de meer draken zul je tegenkomen. Ik heb nu zo'n 18 souls maar geen woorden om deze te gebruiken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
De_Bastaard schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:18:
Wat kan ik als dark elf het best doen als ik een bandit tegenkom die ook een spell doet? Ik merk dat die in een klap best wat health van me sloopt. nu probeer ik ze met mijn sparks en shout op afstand te houden, zodat lydia ze killen kan.

Is er een betere manier die ik me zou moeten aanwenden?
Leer een ward spell, of kom heel dichtbij zodat ze hun dagger gaan gebruiken.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb 2 manieren gevonden om je main quest per ongeluk te buggen dus pas op:

spoiler:
Toen ik de elder scroll had ging ik hem gelijk openen, je zag wat rare dingen maar er gebeurde verder niks, toen ik hem echt moest gebruiken ging je inderdaad terug in de tijd maar op een gegeven moment moet de draal Alduin komen maar die kwam maar steeds niet. Door een save game ver terug te laden en niet eerder de elder scroll bekijken dan nodig was werkte het wel.

Als je de draak vangt in Whiterun dan moet je hem niet aanvallen als hij vast zit, nadat ik hem ging bevrijden bleef hij mij en anderen aanvallen en kon je dus niet meer verder met de main quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat haat ik her Skyrim virus.
Op het werk zitten en alleen maar denken wat de volgende quest zal worden..

Echter begin ik nu wel te twijfelen aan mijn character keuze.
Origineel ging ik voor de 'warrior' met Sword and Board maar weet het momenteel heb ik het gevoel dat ik iets mis.
+ ook veel teveel tijd gestoken in het levelen van smithing waardoor ik nu lvl 16 rondloop in whiterun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je het gevoel hebt iets te missen kan je eens gaan investeren in archery icm sneak. Dan heb je wat leuke skills om de silent killer te spelen om, wanneer ze te dicht bij komen, ze alsnog dood te hakken.

Vind het trouwens jammer dat ik zoveel moet loaden, het moet volgens mij echt geen probleem zijn om in een dungeon gewoon alvast alle aangrenzende ruimtes in te laden zoals de volgende stages. Ook in steden mogen ze best de interiors inladen die in de buurt zitten van mijn locatie. Ik heb 8GB in m'n pc zitten, dan mogen ze best het maximale benutten wat een 32bit applicatie aan kan. Zodra er geheugen over is wat niet veroorzaakt wordt door een hardwarematig limiet en er wel geladen moet worden doet een spel het niet goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2011 09:07 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@VLokkY
Ik ken dat. Gelukkig was ik nog low level en ben ik gister toch maar ge-rerolled en gekozen voor mijn favo ras, en meteen moeilijkheidsgraad op Expert gezet (Master lijkt me iets te op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al aan gedacht..
Echter zie k magicka net iets meer zitten.
Ach zal wel zien of k een combinatie doe of gewoon opnieuw begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Magic is ook een hele goede combo, ben zelf een magic user met wat close combat one handed skills, dat werkt ook vrij goed. Ik val dan terug naar one handed combat zodra mijn magic niet meer toereikend is, jij kan magic gaan gebruiken als eerste aanvalsmechanisme of om krachtige allies te summonen. Level 16 is niet zo hoog, dan heb je nog ruim de tijd om skills zoals destruction of conjuration te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even een vraagje over Whiterun als je voor de Stormcloaks hebt gekozen;
spoiler:
Kiest de Jarl van Whiterun (Barlgruuf, oid) er altijd voor om je de axe terug te laten brengen, waarna je Whiterun aanvalt? Of kan je hem er met de juiste vragen/opmerkingen ervan overtuigen zich tegen de Empire te keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

raise zombie is erg handig als caster zijnde. geeft je een goede buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Nog een goede tip die ik op een ander forum las:
Alle boeken waar je skillpunten uit kunt halen zijn bijna altijd meer dan 50 waard, waar gewone boeken meestal maar < 10 waard zijn. Zo hoef je ze dus niet te openen, maar gewoon met je muis erover te gaan en te kijken naar de value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:28:
Ik moest zoooo hard lachen (half spoilerig)
spoiler:
als je een quest krijgt van dat kind die je oproept om zijn orphonage lady te assasinaten, ik kwam daar aan, die dame uit laten praten en toen haar met wat strakke vecht moves de grond nok geslagen.
leuk en aardig, maar dan begin die kinderen te juichen als malle dwazen!!! dit is weliswaar het beste spel dat ik sinds tijden heb gespeeld!
Bij mij stonden ze niet echt te juichen, ze waren eerder verbaasd dat er iemand binnen kwam die dat vrouwtje met en vuurstraal uit z'n mond vermoordde :D.

Over de klachten dat Lydia met een waardeloze boog speelt:
Heb je al eens geprobeerd haar een betere boog te geven? Ik nog niet, maar ga dit wel doen en kijken of ze die dan ook gaat gebruiken :).

Heeft iemand Umbra al gespot? Googlen op Skyrim Umbra levert nog niet veel op, en ik begin te vrezen voor de aanwezigheid van m'n fav. Elder Scrolls wapen....

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:32:
Mage college spoiler
spoiler:
Gisteren ook gedaan, College of Winterhold grand finale.
spoiler:
Mordakia viel niet mee nee! Ik was er op lvl13 en speel op "normaal" (adept heet dat geloof ik, default moeilijkheid.) Die gast blijft maar damage doen, heeft me heel wat pogingen gekost voordat ik hem neer had met zowel mezelf als Lydia in leven. Uiteindelijk heb ik het opgelost door Lydia boven te laten staan zodat ze hem met haar (magische) boog kon bestoken, zelf ben ik in weerwolfvorm gegaan voordat ik die tweede spectral mage neerhoekte en dan meteen naar Mordakia toegesprint. En dan keihard blijven hoeken tot hij dood is en ik nog 5hp had ofzo. Alle pogingen waarbij ik probeerde Mordakia te slopen met spells faalden jammerlijk, zodra ik in line of sight kwam kreeg ik krachtstroom in mijn gezicht gedrukt en ik raak te snel door mijn magicka heen voor zo'n gevecht ook. Bij andere tegenstanders meestal niet zo'n probleem maar als je continu moet blijven bewegen en een spell nog wel eens mist omdat je tijdens het rennen en strafen moet zappen is het lastig.

Laatste quest van College of Winterhold, waar je die kerel moet slopen met die staff, vind ik maar wat vaag en onduidelijk. Was me nou niet helemaal duidelijk of ik nou die kerel moest raken of de orb, deed het allebei maar en hij ging uiteindelijk wel dood. Lydia ook dus die heb ik bij de tweede poging maar buiten laten staan. Wat je daar nou precies moet doen weet ik nog steeds niet maar het is gelukt, ben nu ook arch mage.

Trouwens iemand enig idee hoe items met "regenerates magicka xxx% faster" stacken?
spoiler:
In deze quest line kun je van Mordakia een masker looten met dezelfde naam en aan het eind krijg je de kleding van de arch mage. Beiden hebben een 100% faster magicka regeneration bonus

Twee items met bv 100% faster regeneration heeft wat als resultaat als je ze beiden draagt?

Edit: Ik heb Lydia een betere boog gegeven en die gebruikt ze ook (volgens mij wel tenminste, zal vanavond even controleren). Mensen die klagen dat ze haar boog niet kunnen afpakken; hebben jullie wel je wapens / spells weggestopt voordat je haar ging traden?

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2011 09:21 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat lijkt mij, in traditie van de vorige games blijvend, een 200 bonus. Test het eens uit, ga wat spells afvuren en zie of het met beiden equipped sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou straks ook aan skyrim beginnen :)

Topic is trouwens wel al onleesbaar geworden voor mensen die geen spoilers willen zien, zo'n beetje 50% word in spoiler tags gezet maar de rest vind dat blijkbaar onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

Gister aan Skyrim (PC) begonnen, wat een spel kan ik je nu al zeggen.

Die gast die je naar buiten wilt begeleiden in de grot aan het begin verliep zó traag... en dat kwam door mij! Ik wou helemaal niet doorlopen, ik wou elk hoekje bekijken en van de ruimte genieten :)

Ik heb gekozen voor de Khaljit (Hopen dat ik het goed spel, die kat-vorm bedoel ik), omdat ik altijd weg ben van het sneaky- en assassin-achtige karakter. Ik heb gister 'maar' 3 uurtjes kunnen spelen en zit met smart te wachten op het einde van de werkdag, hehe

Momenteel speel ik nog met zo'n gevoel van; "Hopelijk maak ik de juiste keuzes", omdat ik altijd een beetje omver wordt geblazen met alle keuzes die er zijn. Tot nu toe, top game, en kan niet wachten tot ik me kan mengen in de onderwerpen hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:21:
Nou straks ook aan skyrim beginnen :)

Topic is trouwens wel al onleesbaar geworden voor mensen die geen spoilers willen zien, zo'n beetje 50% word in spoiler tags gezet maar de rest vind dat blijkbaar onnodig.
Het is ook een beetje de vraag wat wel en wat niet gespoild mag worden. Zelf zet ik quests wel in spoilertags maar algemene informatie over het spel (zoals hoe skills werken, welke vijanden sterk zijn, problemen met armor,...) niet, wil je dat echt niet weten moet je hier ook niet komen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Propane schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 04:52:
Even een waarschuwing voor een mogelijke broken quest als die nog niet voorbij is gekomen.

Korte versie met alleen questnamen, toch voor de zekerheid in spoiler tags:
spoiler:
Doe de quest The Forsworn Conspiracy in Markath nog niet voor je Forbidden Legend hebt afgerond.

Lange versie:
spoiler:
Als je al een Gauldur Amulet Fragment hebt van de Forbidden Legend quest, en je gaat vervolgens niet direct door met die quest, dan is het mogelijk dat je dat Fragment kwijt raakt als voor een quest in Markath de Cidhna Prison in wordt gesmeten. Ik kreeg hem in ieder geval na afloop van die quest niet meer terug, of ik hem nu equipped had of niet. Goede kans dat je dan Forbidden Legend niet meer kan afmaken, of je moet ergens anders dat verloren Fragment weer terugvinden.
spoiler:
je kan het amulet ondertussen ook even opbergen voordat je opgepakt wordt.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Voor diegene (waaronder ik) met een hekel aan het quickselectie menu: je kunt ook een cijfer van 1 t/m 9 toewijzen aan een optie uit het quickselect menu. Hier ben ik zelf pas net achter gekomen, wellicht weten anderen dit ook nog niet. Als je in het menu bent kun je gewoon op cijfers 1 t/m 9 drukken om die aan die knop toe te wijzen. Dit vind ik vooral fijn om vlug tussen bow en dualwield te switchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En tweemaal drukken, bij bijvoorbeeld een spell, zorgt er voor dat hij in beide handen komt kwam ik achter.
Enig lastige is als je twee dezelfde wapens hebt. Tijdje rondgelopen met twee silver waraxes en dat was geen succes met quickselect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Blaim schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:28:
Voor diegene (waaronder ik) met een hekel aan het quickselectie menu: je kunt ook een cijfer van 1 t/m 9 toewijzen aan een optie uit het quickselect menu. Hier ben ik zelf pas net achter gekomen, wellicht weten anderen dit ook nog niet. Als je in het menu bent kun je gewoon op cijfers 1 t/m 9 drukken om die aan die knop toe te wijzen. Dit vind ik vooral fijn om vlug tussen bow en dualwield te switchen..
thansk voor de tip ;d
Had het nog niet uitgevonden, werd helemaal gek van elke keer dat brakke menu in ;d en wapens te zoeken -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Heb nu met 3 karakters pure mage, warrior (sword en shield) en ranged assasin tot lvl 15 gespeeld op master en persoonlijk vind ik melee in het begin echt bijna ondoenbaar op die difficulty zonder te gaan powergamen.

Met mage heb je crowd control skill die je redden, ranged heeft een leuke sneak bonus en kan je gebruik maken van mindere pathfinding maar met een warrior moet je in melee range komen...
Blocken mag je nog zoveel als je wil 3 hits met block en ik ben toast tegen een non-standard mob om nog maar te zwijgen van 3 on 1 fights :/

*Kijkt er al naar uit om vanavond met z'n nieuwe self-crafted exquisite poisoned elven bow wat stealth kills te maken >:)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ranged is ook mijn weapon-as-choice.
Ik heb er 15 uur inzitten en 4 quests gedaan ofzo, voer geen flikker uit behalve beetje dungeon raiden.

Lost Knife Cave is echt een aanradertje, zit vanuit Whiterun door de pas in het westen naar Eldergleam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59

Q-bone

Dusss...

Voor mensen die snel hun smithing en enchanting omhoog willen hebben en daarnaast nog geld willen verdienen ;)

Smithing, maak veel iron daggers --> koop iron ore en leather strips (kun je zelf ook maken, van huiden).

Zorg voor veel gevulde petty soul gems -- > enchant de iron dagger en verkoop deze weer ;)

Wat tips:
Soul gems vullen --> in de plaats waar je het huisje van 5k kunt kopen, hebben de smith en hunters inn een soul capture weapon, disenchant deze bij de jarl en je kunt elk wapen van jezelf soul capture maken.

Koop, zoek pitty soul gems omdat deze genoeg zijn voor daggers, je kunt bijvoorbeeld craps hunten om ze te vullen. Je kunt bij de jarl zijn wizard een aantal petty soul gems kopen (iemand nog meer tips om deze in bulk te kopen/hunten?)

Zorg voor een enchant op de dagger van bijvoorbeeld steal health of fear oid.

Ik weet zo niet wat ik er zelf op zet, maar ik krijg 206 voor een dagger, om te maken kost het me nog geen 100 ;)

Let op! je leveld wel snel zo ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Q-Bone dat is een understatement.. :P

Kwas verbaast toen ik plots 6 levels gestegen was met het levelen van smithing + enchanting :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ireyon
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ireyon

Zelf klevend memo stickertje

Je hebt een spell 'Soul Trap', of een talent die dat doet.

spoiler:
Lydia kan je trouwens ook helemaal zelf equippen. Ze selecteer zelf het best-in-slot item voor zowel ranged als melee.

Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ireyon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:49:

spoiler:
Lydia kan je trouwens ook helemaal zelf equippen. Ze selecteer zelf het best-in-slot item voor zowel ranged als melee.
Dit bugged jammergenoeg wel vrij vaak..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 18:48
Als je Lydia een soul trap wapen geeft en heel veel gems, kan zij die da ook vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Klopt het overigens dat wapens en items niet meer verslijten? (Behalve dan de charged dingen)
Vind dat wel prettig. In Oblivion moest ik steeds checken of de spullen nog wel goed waren.

Ik probeer alle boeken in het spel te verzamelen. Het gaat aardig hard. Had al 100 "kilo" aan boeken bij me en gelukkig bleek lidmaatschap van de mage-guild me wat mogelijkheden te geven om ze te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Laatst online: 12:02
Is er ergens al een lijst met items te vinden? Wapens, armorsets, unique etc.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik heb intussen al zo'n 20/30 boeken ergens in een grot liggen, hele tijd over-encumbered en had geen huis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faberge schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:54:
Is er ergens al een lijst met items te vinden? Wapens, armorsets, unique etc.
Even op google zoeken, ben al wel een lijstje tegen gekomen met alle wapens.

http://skyrim.neoseeker.com/wiki/Category:Weapons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Kaw: Dat klopt inderdaad.

@ Faberge: Check de wiki's, die worden steeds uitgebreider. http://elderscrolls.wikia.com/wiki/The_Elder_Scrolls_Wiki en www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim gebruik ik zelf veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• id0001
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 17:08
Lydia + boog? nope!

Lydia + Fire staff + Wabbajack. Awe yeah!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:51:
Als je Lydia een soul trap wapen geeft en heel veel gems, kan zij die da ook vullen?
Ja. Ik heb haar die Axe gegeven die je vrij vroeg krijgt die souls steelt als je een vijand in 3sec killed. Gewoon een dungeon met Draugr in en al je lage soul gems aan haar geven. Heb er nu een stuk of 30-40 gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Na bijna het spel uit gespeeld te hebben kwam ik er pas achter dat je ook kan sprinten (alt) en ook kan je sprinten met je paard 8)7 , vond mijn paard al erg langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ireyon
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ireyon

Zelf klevend memo stickertje

Lydia met een 2h hamer is anders ook behoorlijk pwnage :)

Speaking off, die execution moves die je kan maken zijn ook best bruut. Iemand tegen de grond aan slaan en zijn/haar kop er af hakken doet heel wat tere kinderzieltjes zijn sporen na laten :+

Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:16:
[...]

spoiler:
Mordakia viel niet mee nee!
spoiler:
Ik hem gister op expert gemold, het duurde ff maar dat is te verwachten op lvl 10. :D
Schakel eerst de 2 wizards uit en ren terug naar de deur waar je binnen komt, vanuit de deuropening hem blijven bestoken met pijlen/magic. Als je magicka moet bijvullen ff om het hoekje gaan staan, want op de een of andere manier kan mordakai niet door de deur, drempelvrees? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ireyon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:59:
Speaking off, die execution moves die je kan maken zijn ook best bruut. Iemand tegen de grond aan slaan en zijn/haar kop er af hakken doet heel wat tere kinderzieltjes zijn sporen na laten :+
Hoe doe je die moves dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

DeepSeven schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:13:
Nog een goede tip die ik op een ander forum las:
Alle boeken waar je skillpunten uit kunt halen zijn bijna altijd meer dan 50 waard, waar gewone boeken meestal maar < 10 waard zijn. Zo hoef je ze dus niet te openen, maar gewoon met je muis erover te gaan en te kijken naar de value.
Sommige boeken kunnen ook een quest of locatie bevatten. Die kunnen alsnog onder de 10 waard zijn. Maar sommige boeken zijn echt hilarisch om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Damn, wat is dit spel toch gruwelijk! Bijna lvl 30 en heb pas net de 1e echte quest van de main story line gedaan :) weet iemand of het mogelijk is perks te resetten (mod ofzo), heb in het begin wat verkeerde keuzes gemaakt en wil deze ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Zijn er nog mensen die continu rondlopen met een welbepaalde quest reward van de Dark Brotherhood:

spoiler:
Lucien Lachance als spectral assasin

[ Voor 7% gewijzigd door -AzErTy- op 15-11-2011 10:09 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
-AzErTy- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:08:
Zijn er nog mensen die continu rondlopen met een welbepaalde quest reward van de Dark Brotherhood:

spoiler:
Lucien Lachance als spectral assasin
Zit hij er weer in? Hij zat ook al in Oblivion :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
roodbwoy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:04:
Damn, wat is dit spel toch gruwelijk! Bijna lvl 30 en heb pas net de 1e echte quest van de main story line gedaan :) weet iemand of het mogelijk is perks te resetten (mod ofzo), heb in het begin wat verkeerde keuzes gemaakt en wil deze ongedaan maken.
Ongedaan maken weet ik niet, maar je kunt wel perks toevoegen via de console. Dit gaat dmv player.add perkid, waar het perkid overeen moet komen met hetgeen je kunt vinden in de database van de Elder Scrolls Wiki:

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skills

Op die manier hoef je in ieder geval geen heel nieuw karakter te maken, als je spijt hebt van een keuze. Idealiter zou ik ook die perks weer weghalen, maar ik weet nog niet hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Overigens, ben ik de enige die bepaalde aspecten nog irritant vind van het leveling systeem? Ik lees expres al geen duurdere boeken meer, als ik niet zeker weet dat het een skill raised die ik gebruik. Anders is het alleen maar een waste, net als dat je zo 5 levels stijgt door craften, terwijl je niet in gelijke tred sterker aan het worden bent (daar waar sommige tegenstanders dat wel geworden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
kellhus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:11:
[...]

Ongedaan maken weet ik niet, maar je kunt wel perks toevoegen via de console. Dit gaat dmv player.add perkid, waar het perkid overeen moet komen met hetgeen je kunt vinden in de database van de Elder Scrolls Wiki:

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skills

Op die manier hoef je in ieder geval geen heel nieuw karakter te maken, als je spijt hebt van een keuze. Idealiter zou ik ook die perks weer weghalen, maar ik weet nog niet hoe dat moet.
player.remove al geprobeerd? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
nog een tip voor de smiths + enchanters onder ons. Als je je wapens / armor upgrade, zorg dan dat je een ring/necklace of smithing draagt. Dan worden je upgrades tot wel 20% sterker! Neem je er ook nog een blacksmith potion bij dan wordt het helemaal leuk! Zo heb ik mijn dragon armor extreem sterk gemaakt :D. Dit kan trouwens ook met enchants (je hebt ook enchanter potions).

Ik had deze blacksmith potion trouwens gewoon bij me, weet niet waar vandaan. Weet iemand of deze dingen ook ergens te koop zijn?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Powerattack als finisher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
roodbwoy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:04:
Ik denk dat je ze 1 voor 1 moet verwijderen door:

player.removeperk (code)

en nieuwe toe te voegen door:

player.addperk (code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Ik heb een vraagje over de "Mage Armor" perk.
The Alteration Perk, "Mage Armor", doubles the effects of Oakflesh, so long as the caster is not wearing armor.
Betekend dit dat je OOK geen helm of iets mag dragen? Moet je Armor Rating op 0 uit komen voordat je hier wat aan hebt?

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
Ik denk dat je geen items mag dragen waar ligt/heavy armor op aangegeven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52
kellhus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:14:
Overigens, ben ik de enige die bepaalde aspecten nog irritant vind van het leveling systeem? Ik lees expres al geen duurdere boeken meer, als ik niet zeker weet dat het een skill raised die ik gebruik. Anders is het alleen maar een waste, net als dat je zo 5 levels stijgt door craften, terwijl je niet in gelijke tred sterker aan het worden bent (daar waar sommige tegenstanders dat wel geworden zijn).
Zo werkt het dus niet. Je tegenstand levelt niet met jou mee. En dan nog, (niet dat ik je wil vertellen hoe je het spel moet spelen) als je het zo aan het powerplayen bent mis je denk ik wel wat lol :)

[ Voor 10% gewijzigd door DeadKennedy op 15-11-2011 10:26 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Jarrean schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:24:
Ik denk dat je geen items mag dragen waar ligt/heavy armor op aangegeven staat.
Dat is een slimme opmerking, thanks! :*)

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27
Ik had trouwens een vraagje over enchanting:
Ik heb al een paar items gesloopt en ik ken dus een paar "Enchantments" maar als ik deze wil casten op een ring oid krijg ik hooguit 3% boost in de desbetreffende skill's.. (Destruction & Magicka regen).

Loopt dit op als je enchanting hoger is of doe ik wat fout :9?

Enneh: Kan je daarnaast zoals in Oblivion ook meerdere effecten op 1 item casten? Zoals bijv die mage clothing die je vind (100% magicka regen rate & 25% minder magicka drained bij destruction bijvoorbeeld.).

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 15-11-2011 10:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

D4NG3R schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:26:
Ik heb al een paar items gesloopt en ik ken dus een paar "Enchantments" maar als ik deze wil casten op een ring oid krijg ik hooguit 3% boost in de desbetreffende skill's.. (Destruction & Magicka regen).

Enneh: Kan je daarnaast zoals in Oblivion ook meerdere effecten op 1 item casten? Zoals bijv die mage clothing die je vind (100% magicka regen rate & 25% minder magicka drained bij destruction bijvoorbeeld.).
meer enchanten , en nieuwe enchants kopen dacht ik

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42

Enchanting perks + de waarde van je Soul Gem's, grand is het hoogste petty is het laagste, elke ziel heeft andere waarden Human souls zijn het meest waard, die zijn Grand maar kunnen alleen in Black Soul gems of
spoiler:
Corrupted Azure Star ding van Azura's Shrine
sommige dieren/creatures zijn volgensmij ook grand, of die dwemer mechanoid robots, voor de rest zou ik het niet weten! Ik koop meestal mijn grand soul gems voor 1,5K

[ Voor 8% gewijzigd door OxTox op 15-11-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kaw schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:52:
Klopt het overigens dat wapens en items niet meer verslijten? (Behalve dan de charged dingen)
Vind dat wel prettig. In Oblivion moest ik steeds checken of de spullen nog wel goed waren.
Klopt, het repairen van wapens en daarmee de armorer skill uit Oblivion is in die zin verdwenen en vervangen door de smithing skill. Vind ik zelf ook prettig, vond het in Oblivion vooral vervelend dat je geen enchanted items kon repairen met een armorer skill <50, maakte het gebruiken van enchanted items een stuk minder handig als je armorer niet als major skill had gekozen. Smithing lijkt me een stuk beter opgezet!
Ik probeer alle boeken in het spel te verzamelen. Het gaat aardig hard. Had al 100 "kilo" aan boeken bij me en gelukkig bleek lidmaatschap van de mage-guild me wat mogelijkheden te geven om ze te storen.
Om welke reden precies? Bij skill books, quest books en spell tomes worden de bijbehorende skills, quests en spells direct toegevoegd als je de eerste pagina opent, je hoeft ze dus vervolgens niet te bewaren. Ik beschouw boeken dan ook voornamelijk als clutter; waardevolle verkoop ik, de rest laat ik liggen (na ze wel even bekeken te hebben om te zien of het een skill/quest/spell boek is of niet).

Of probeer je een privé bibliotheek aan te leggen? ;)

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-

In de enchant tree zijn er perks die je eigen enchants met een % verbeteren. De laatste perk van die tree zorgt dat je er 2 per item op kan zetten. Er is ook gear te vinden waarop al een bonus zit waarmee enchants die je maakt sterker worden met een x % , misschien ook potions hoewel nog niet tegengekomen.

Ideetje: zou het lonen om net als in morrowind/oblivion een specifieke outfit te maken met allemaal goedkope gear met max +% smithing, max +% alchemy etc?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vervelende is dat bepaalde armors niks mee te doen is. Die thief leather armor is echt sterk, zeker op flawless, maar omdat het leather is kan je niet hoger dan flawless komen. Hopelijk komt hier nog een mod voor zodat ook leather armor naar epic en legendary kan gaan. Ik heb 100 smithing en 12% bonus maar ik kom gewoon niet verder met dat armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Wat een ontzettend gaaf spel zeg! Heerlijk weer om lekker op ontdekking te gaan. Ik ben alleen benieuwd of ik deze wel ga uitspelen (main quest), aangezien ik in zowel morrowind als oblivion niet zo ver gekomen ben...

Ik speel nu met een xbox controller, even wennen, maar menu navigatie gaat heerlijk. Alleen schieten met boog is wat lastiger dan met een muis. Ik las wel dat spelen met controller je fps verlaagt, maar ik heb hier nog niks van gemerkt, constant 60 fps op ultra settings, misschien in steden ietsie minder.

Zit nog wel te twijfelen over build, wilde eigenlijk een mage/thief maken, dus magie + one handed wapen voor dichtbij en archery voor veraf. Weet niet of dat de beste combo is, maar eigenlijk moet je gewoon doen wat je leuk vindt en dan zie je wel wat er voor karakter uitkomt. Speel op adept, dus dan kan je je nog slechte builds veroorloven!

Ondanks wat grafische gedateerdheid af en toe vind ik het toch een zeer mooi spel hoor! Heb liever een gigantisch uitgebreide wereld met iets mindere graphics dan een heel mooi spel waar minder in te doen is.

Dit spel combineert trouwens heel goed met battlefield 3! Klinkt vreemd, maar als je even de stress van het online multiplayer achter je wil laten, kan je lekker tot rust komen en de wijde wereld in trekken in skyrim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf dat skyrim gereleased was heb ik BF3 niet meer kunnen aanraken :o
No time left..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik heb even wat vraagjes. Ik heb sinds gisteren skyrim, en dit is voor het eerst in heel mijn leven dat ik een role playing game speel O-) .

Dus ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik het beste kan doen. Dan net door die draak aangevallen, daarna bij zon blacksmith geweest in het dorpje die me doorstuurde naar het kasteel met zon koning om troepen voor zijn dorp te regelen.

Moet ik gewoon constant blijven doen en opvolgen wat ze zeggen ? ik heb namelijk het idee dat ik op deze manier heel veel van het spel ga missen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt als 1 enchantment gezien. Als je zo'n jurk disenchant leer je de enchantment "magicka regen rate & minder magicka drained bij destruction" te maken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Skybullet schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:37:
Ik heb even wat vraagjes. Ik heb sinds gisteren skyrim, en dit is voor het eerst in heel mijn leven dat ik een role playing game speel O-) .

Dus ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik het beste kan doen. Dan net door die draak aangevallen, daarna bij zon blacksmith geweest in het dorpje die me doorstuurde naar het kasteel met zon koning om troepen voor zijn dorp te regelen.

Moet ik gewoon constant blijven doen en opvolgen wat ze zeggen ? ik heb namelijk het idee dat ik op deze manier heel veel van het spel ga missen ?
Wat het beste werkt is gewoon doen wat je wilt. Wil jij die quest doen? Ga je gang. Wil jij die berg in de verte verkennen? Kijk hoe ver je komt. Wil jij alle steden gezien hebben? Ga dat dan doen.
Bezoek eens alle steden, liefst lopend. Dan heb je al heel wat ontdekt ondertussen (je hoeft er niet eens in te gaan, gewoon op je map laten schrijven), wat fast travellen ook weer makkelijk maakt. Vervolgens in elk dorpje rondlopen en wat praten.
Ik heb de main quest achter me gelaten en ben gewoon lekker aan het side questen. Met veel mensen praten resulteerde in een questlog zo vol met quests dat ik ze niet bij kan houden. Het worden er meer en meer.

Edit: Tip, ga naar Marketh, vond ik zelf een erg mooie stad. Niet veel quests gedaan maar wel lekker rondgelopen. Solitude is ook zo eentje, mooie stad waar veel sidequests zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Zou je kunnen doen, maar dan mis je inderdaad veel van het spel.
Luister naar wat NPCs zeggen, soms zeggen ze wat en dat word dan aangegeven op je map. Dan kan je daarheen gaan om uit te vinden waar ze het over hadden.
Je kan ook gewoon zelf op ontdekking uit gaan, je komt vanzelf een hoop dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

DeadKennedy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:25:
[...]

Zo werkt het dus niet. Je tegenstand levelt niet met jou mee. En dan nog, (niet dat ik je wil vertellen hoe je het spel moet spelen) als je het zo aan het powerplayen bent mis je denk ik wel wat lol :)
Niet alle tegenstanders, maar sommige tegenstanders levelen wel degelijk met je mee, als ik de Wiki mag geloven (nog niet zelf kunnen checken, daarvoor speel ik het nog te kort):
Various aspects of the game are leveled. This means that as your character increases in level, some enemies become more challenging but also the quality of the items you find becomes better. However, the leveling system in Skyrim has been altered from that used in Oblivion, in response to criticisms of Oblivion's leveling system.
Different locations in Skyrim have different inherent difficulties. In other words, some dungeons are designed to be too difficult for low-level characters to enter.
spoiler:
More challenging dungeons are generally located at higher elevations, meaning that early in the game players may want to avoid mountainous regions.
However, more difficult dungeons contain better rewards. In addition, some high-quality items can be randomly found even early in the game.
Even een minor spoiler toegevoegd.

Dit vond ik ook wel interessant aan het nieuwe level-systeem:
The level of a given dungeon is fixed the first time you enter it. Therefore, places that you enter early in the game will always contain relatively weak enemies, even if you return to the same dungeon at the end of the game.
Bron: http://uesp.net/wiki/Skyrim:Leveling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 17:55

Rmg

dat is het mooie en gelijk het lastige, het maakt niet uit :+

Je kan gaan rondrijden/lopen, gaan houthakken, minen ed zonder een Quest te doen.

Je kan alleen de mainquest lines doen.

Je kan alleen de side quests doen voor een factie

Je kan alleen de misc side quests doen.

Wat jij wilt :+

Mijn advies als je wat spoiler niet erg vind:

spoiler:
In het stadje waar je nu bent, ga iig even praten met sven of faendal en ga dan naar die chick bij de Trader,

zo krijg je sven of faendal als ally en das handig, praat met het mannetje bij de trader hij begint te blaten over een Quest met een gouden klauw. Accept die en ga eerst naar whiterun/dragonsreach, doorloop die questline ( ga de dragon tablet halen met die klauw )

Ga terug naar dragonsreach, dan valt er een draak aan en versla die, dan heb je een nieuwe belangrijke skill/optie en vanaf daar maakt het echt niet meer uit

Ohja, speel eerst een beetje met een character, probeer wat uit krijg wat feeling met de verschillende vechttechnieken en maak daarna nog een character en gebruik daar meer een plan bij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 15-11-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
Tsurany schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:39:
[...]

Wat het beste werkt is gewoon doen wat je wilt. Wil jij die quest doen? Ga je gang. Wil jij die berg in de verte verkennen? Kijk hoe ver je komt. Wil jij alle steden gezien hebben? Ga dat dan doen.
Bezoek eens alle steden, liefst lopend. Dan heb je al heel wat ontdekt ondertussen (je hoeft er niet eens in te gaan, gewoon op je map laten schrijven), wat fast travellen ook weer makkelijk maakt. Vervolgens in elk dorpje rondlopen en wat praten.
Ik heb de main quest achter me gelaten en ben gewoon lekker aan het side questen. Met veel mensen praten resulteerde in een questlog zo vol met quests dat ik ze niet bij kan houden. Het worden er meer en meer.
Je moet ook weer niet teveel rondlopen zonder quests te doen, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Krijg je zoveel quests dat je niet meer weet wat je moet doen. Althans, dat vind ik :)

Gewoon beetje door je huidige stadje lopen, wat mensen uithoren, questjes doen, naar volgende stad, ondertussen wat verkennen in de wildernis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Leedbek schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:32:
Om welke reden precies? Bij skill books, quest books en spell tomes worden de bijbehorende skills, quests en spells direct toegevoegd als je de eerste pagina opent, je hoeft ze dus vervolgens niet te bewaren. Ik beschouw boeken dan ook voornamelijk als clutter; waardevolle verkoop ik, de rest laat ik liggen (na ze wel even bekeken te hebben om te zien of het een skill/quest/spell boek is of niet).

Of probeer je een privé bibliotheek aan te leggen? ;)
Real life doe ik het ook denk ik ;)

Heel veel boeken hebben heel veel versies. Ik wil ze gewoon op een dag eens helemaal lezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Kaw schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:45:
[...]

Real life doe ik het ook denk ik ;)

Heel veel boeken hebben heel veel versies. Ik wil ze gewoon op een dag eens helemaal lezen denk ik.
Maar kun je ze de dan niet beter in je home in een kast leggen of zo? Leg je een mooie bibliotheek aan, zonder 100+ aan boeken mee te hoeven zeulen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kloos2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:44:
[...]

Je moet ook weer niet teveel rondlopen zonder quests te doen, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Krijg je zoveel quests dat je niet meer weet wat je moet doen. Althans, dat vind ik :)

Gewoon beetje door je huidige stadje lopen, wat mensen uithoren, questjes doen, naar volgende stad, ondertussen wat verkennen in de wildernis :P
Ik vind het opzich niet heel erg, ik pak gewoon een willekeurige quest en ga die uitvoeren. Sommigen zal ik misschien nooit doen, anderen als ik eens in de buurt ben. Niet elke quest is ook even boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
kloos2 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:44:
[...]

Wat ik doe is elke quest accepteren, dan een quest kiezen en die eerst afmaken. Daarna in je quest log kijken welke je daarna wil doen. Zo leg je in het begin een lange lijst me quests aan, en werk je ze langzamerhand weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin het spel aardig door te krijgen en leuker te vinden O+.
Kan iemand mij vertellen wat het nut is om in het begin een class te kiezen (Thief/Mage/Warrior) bij die drie stenen als je in principe gewoon de perks willekeurig kan verdelen over deze drie classes? Ik denk dat ik voor een Mage ga met Archery en misschien nog Light Armor, dus dan van elke class iets, maar voornamelijk Mage. Goede keuze?

Verder snap ik niet echt waarom je je skills levelt (die balkjes zeg maar bij de skilltrees), want die level je toch door perks te besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
DeadKennedy schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:25:
[...]

Dit is niet helemaal correct. Monsters scalen nog steeds met je mee, maar niet meer zo erg als in Oblivion. Het is redelijk gelijk aan Fallout 3 en NV, waarbij monsters level ranges hebben in bepaalde gebieden. Dus je kunt inderdaad moeilijke monsters tegenkomen in afgelegen gebieden, maar de 'makkelijke' mobs (wovles, mudcrabs) levellen weldegelijk een klein beetje mee. Kijk maar naar hoeveel schade een simpele mudcrab je kan aandoen, op level 15.

Vandaar dat je dus een moeilijkere tijd kunt beleven (zeker op Expert en Master) als je voornamelijk levelled dmv non-combat skill gains (smithing, enchantments ed). Je eigen damage output veranderd niet echt schrikbarend, terwijl sommige mobs wel in een nieuwe level range komen als jij bijvoorbeeld level 15 of 20 bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Leedbek schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:46:
[...]

Maar kun je ze de dan niet beter in je home in een kast leggen of zo? Leg je een mooie bibliotheek aan, zonder 100+ aan boeken mee te hoeven zeulen ;)
Jammer alleen dat er in de boekenkast in het huis in Whiterun maar 36 boeken kunnen. Zou mooier zijn als ze allemaal zichtbaar zijn. Nu heb ik er een stuk of honderd in een chest liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:47:
[...]

Wat ik doe is elke quest accepteren, dan een quest kiezen en die eerst afmaken. Daarna in je quest log kijken welke je daarna wil doen. Zo leg je in het begin een lange lijst me quests aan, en werk je ze langzamerhand weg.
Dat doe ik ook wel, omdat ik anders bang ben dat de quest er later niet meer is ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:47:
Kan iemand mij vertellen wat het nut is om in het begin een class te kiezen (Thief/Mage/Warrior) bij die drie stenen als je in principe gewoon de perks willekeurig kan verdelen over deze drie classes? Ik denk dat ik voor een Mage ga met Archery en misschien nog Light Armor, dus dan van elke class iets, maar voornamelijk Mage. Goede keuze?
Zolang je op het basis niveau speelt is elke keuze wel een goede keuze. Elke combinatie zal werken en een manusje van alles worden zal ook nog enigsinds effectief zijn, hoewel wel wat minder.
Verder snap ik niet echt waarom je je skills levelt (die balkjes zeg maar bij de skilltrees), want die level je toch door perks te besteden?
Je skill levelt en door elke level incease in een skill krijgt jou character XP die gebruikt wordt om te bepalen wanneer jij een level omhoog gaat. Een level omhoog gaan geeft een perk en je skill level bepaalt onder andere weer waar je een perk aan kan uitgeven.
Skill level heeft veel effect op het uitvoeren van die skill en een perk kan daarbij helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik begin het spel aardig door te krijgen en leuker te vinden .

Door een class te kiezen increase je bepaalde aspecten in die class. Bij mage wat extra magicka of magicka regen als ik het goed heb. Verder lvl je skills zodat je hogere perks in de skill trees kan kiezen. Van een lvl 100 skill, kun je alle perks kiezen, terwijl je voor een lvl 15 skill er maar 1 of zelfs niets kan kiezen.

[ Voor 55% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 15-11-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Leedbek schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:46:
[...]

Nou ja, dat heb ik dus ook gedaan. Bij de mage guild krijg je een eigen (naai ;))kamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:47:

Die keuze in het begin zorgt er alleen voor dat de bijbehorende skills sneller levelen. Je kan het altijd weer veranderen.
Skills level je om je eigen level omhoog te brengen, en om perks te unlocken. Wanneer je skills omhoog gaan, zal je eigen level ook omhoog gaan waardoor je punten krijgt om perks te activeren.
Veel perks hebben echter een bepaald skill-level nodig voordat ze geactiveerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

ik had gister een gevecht met een draad en ongeveer op 1/3 van zijn health besloot de draak er maar gewoon vandoor te gaan.....
iemand dit al meegemaakt xD ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:49:
[...]

Zolang je op het basis niveau speelt is elke keuze wel een goede keuze. Elke combinatie zal werken en een manusje van alles worden zal ook nog enigsinds effectief zijn, hoewel wel wat minder.

[...]

Je skill levelt en door elke level incease in een skill krijgt jou character XP die gebruikt wordt om te bepalen wanneer jij een level omhoog gaat. Een level omhoog gaan geeft een perk en je skill level bepaalt onder andere weer waar je een perk aan kan uitgeven.
Skill level heeft veel effect op het uitvoeren van die skill en een perk kan daarbij helpen.
Dus eigenlijk is het handig om meerdere skills te levelen? Dus niet alleen one-handed sword gebruiken, maar ook een boog en ook two-handed. Evenals heavy en light armor? Anders focus je je misschien op één iets en achteraf is het misschien te laat om een andere skill goed en snel te levelen?

Verder is het nu duidelijk :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen dit gehad bij de hond quest:
spoiler:
Achter die pratende hond aanlopen, bij Helgen uitkomen... hond weg en nergens meer te vinden
R.plas schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:52:
ik had gister een gevecht met een draad en ongeveer op 1/3 van zijn health besloot de draak er maar gewoon vandoor te gaan.....
iemand dit al meegemaakt xD ?
Dat heb ik nog niet gehad, had gisteren wel voor het eerst dat een draak letterlijk neerstortte en in het sneeuw ook echt een mooi spoor van omgewoelde grond achter liet. Vond dat toch wel een mooi detail!

Overigens: Frost Breath wordt sterk zodra je dat tweede woord hebt :9~

[ Voor 63% gewijzigd door XyritZz op 15-11-2011 10:57 . Reden: Smiley deed iets anders dan verwacht :) ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52
kellhus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:47:
[...]

Dit is niet helemaal correct. Monsters scalen nog steeds met je mee, maar niet meer zo erg als in Oblivion. Het is redelijk gelijk aan Fallout 3 en NV, waarbij monsters level ranges hebben in bepaalde gebieden. Dus je kunt inderdaad moeilijke monsters tegenkomen in afgelegen gebieden, maar de 'makkelijke' mobs (wovles, mudcrabs) levellen weldegelijk een klein beetje mee. Kijk maar naar hoeveel schade een simpele mudcrab je kan aandoen, op level 15.

Vandaar dat je dus een moeilijkere tijd kunt beleven (zeker op Expert en Master) als je voornamelijk levelled dmv non-combat skill gains (smithing, enchantments ed). Je eigen damage output veranderd niet echt schrikbarend, terwijl sommige mobs wel in een nieuwe level range komen als jij bijvoorbeeld level 15 of 20 bereikt.
Leedbek schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:42:
[...]

Niet alle tegenstanders, maar sommige tegenstanders levelen wel degelijk met je mee, als ik de Wiki mag geloven (nog niet zelf kunnen checken, daarvoor speel ik het nog te kort):

[...]

Even een minor spoiler toegevoegd.

Dit vond ik ook wel interessant aan het nieuwe level-systeem:

[...]

Bron: http://uesp.net/wiki/Skyrim:Leveling
Zoals in Fallout 3 en NV inderdaad. Je kan natuurlijk alleen combat skills levelen, natuurlijk ben je dan sterker. Het scheelt echter niet enorm veel, en ik vind het daarom ook niet vervelend om wat "nutteloze" skills te leren, of om veel non-combat te levelen. Dit in tegenstelling tot Oblivion, waar het volledig onmogelijk werd als je teveel levelde in non-combat skills.
Nu het spel prima speelbaar is als je een beetje aanrommelt met skills en perks, raad ik mijn vrienden (die vaak totaal onbekend zijn met Elder Scrolls / Bethesda) dan ook aan er niet teveel over na te denken en gewoon maar te doen waar ze zin in hebben. Dit bevalt mij, en hen, erg goed :) In ieder geval voor een eerste playthrough.
Maargoed, ik ben dan ook absoluut niet hardcore wat betreft Bethesda games. Ik heb zeker meer dan 500 uur in Bethesda games zitten maar er nog nooit 1 uitgespeeld :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kiezen tussen one-handed en two-handed zou ik wel doen, evenals heavy en light armor. Meerdere skills levelen is handig maar niet als het conflicteerd. Je zal nooit one-handed en two-handed tegelijk gebruiken, kies dan dus een van die twee uit om echt te specialiseren, dat heeft later veel meer effect. Zelfde met heavy en light armor, een combinatie van die twee kan in het begin wel handig zijn omdat je veel verschillende soorten vind, echter wanneer je in beide perks investeerd zal dat minder effectief zijn dan je echt specialiseren in een van de twee en volledige sets dragen. Je krijgt niet voor niets een set bonus.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.