haha ik heb mijn dragon bones aan lydia gegeven in bewaring, vervolgens wordt die knakker van de companions mijn buddy en gaat lydia pleite...... nu maar hopen dat ze die handel voor me bewaard. Ik gebruikte haar namelijk als mule...................
Verwijderd
volgens mij niet het is geen fable. ps je kunt in solitude ook een huisje kopen die is alleen 5x zo duur en je moet er meer voor doen kwa opdrachten
ps lydia is in je huis met je spul die van mij draagt nu dwarven armor die ik zelf heb gemaakt
ps lydia is in je huis met je spul die van mij draagt nu dwarven armor die ik zelf heb gemaakt
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 14:30 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Bij mij zat ze toen op de zolder van m'n huis in Whiterunjanus_freggel schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:28:
haha ik heb mijn dragon bones aan lydia gegeven in bewaring, vervolgens wordt die knakker van de companions mijn buddy en gaat lydia pleite...... nu maar hopen dat ze die handel voor me bewaard. Ik gebruikte haar namelijk als mule...................
Ja kloptVerwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:30:
[...]
Bij mij zat ze toen op de zolder van m'n huis in Whiterun
Daar zat ze bij mij ook
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Het wordt tijd dat ik zo'n huisje koop, vond een grot van mammoet-stropers dus heb mn inventory vol met botten leer en snuiten.
Verwijderd
Heb hier afgelopen donderdag gevraagd of een noob zich snel kan inwerken in elder scrolls, en om jullie antwoorden te bevestigen, het is inderdaad perfect te doen.
Ik ben ondertussen level 11 met mijn eigen gepimpt huisje en heb al een drie tal draken mogen tegenkomen in de weide wereld (begindraak niet meegerekend).
Had gisteren wel een probleem precies met :
DIPLOMATIC IMMUNITY
Nog 3 uur en we kunnen weer verder levelen ^^ Denk maar eerst eens mijn gear wat te upgraden met smithing.
Die legendary gear waar sommige van jullie over spreken, is dat door het "enhancen" van je gear ? Ik krijg voorlopig maximaal (fine) te zien.
Excuseer mocht ik per ongeluk ergens gespoild hebben.
Ik ben ondertussen level 11 met mijn eigen gepimpt huisje en heb al een drie tal draken mogen tegenkomen in de weide wereld (begindraak niet meegerekend).
Had gisteren wel een probleem precies met :
DIPLOMATIC IMMUNITY
spoiler:
Ik was volledig uitgedost in die party dress & boots die je krijgt van Delphine. Je moet naar de Thalmor ambassade om daar een aantal documenten te stelen. Eens aangekomen op het feestje moet je samen met je handlanger de achterkamer in sluipen en dan die documenten gaan stelen. Ben ik daar gisteren een halfuur mee bezig geweest, telkens naar buiten en binnen omdat heel het huis of iedereen buiten achter me aanzit. Gezien ik nog in party dress & dergelijke ben kan ik niet veel beginnen tegen hun.
Heb er gisterenavond niet meer aan gedacht, maar zou ik gewoon terug in normal gear kunnen gaan van zodra je de aandacht hebt afgeleid en je samen met Malborn naar de achterkamer gaat ? Iemand deze al gedaan ?
Daarnaast is het niet duidelijk hoe ik de sapphire claw kan krijgen. Ik weet dat je in die inn moet zijn, maar hoeveel ik ook met de innkeeper spreek, hij geeft me het niet, hij spreekt enkel over het feit dat ik niet naar die dungeon moet gaan wegens te gevaarlijk .. woos ..
Heb er gisterenavond niet meer aan gedacht, maar zou ik gewoon terug in normal gear kunnen gaan van zodra je de aandacht hebt afgeleid en je samen met Malborn naar de achterkamer gaat ? Iemand deze al gedaan ?
Daarnaast is het niet duidelijk hoe ik de sapphire claw kan krijgen. Ik weet dat je in die inn moet zijn, maar hoeveel ik ook met de innkeeper spreek, hij geeft me het niet, hij spreekt enkel over het feit dat ik niet naar die dungeon moet gaan wegens te gevaarlijk .. woos ..
Nog 3 uur en we kunnen weer verder levelen ^^ Denk maar eerst eens mijn gear wat te upgraden met smithing.
Die legendary gear waar sommige van jullie over spreken, is dat door het "enhancen" van je gear ? Ik krijg voorlopig maximaal (fine) te zien.
Excuseer mocht ik per ongeluk ergens gespoild hebben.
Verwijderd
Wat is de dag toch o zo lang op het werk momenteel...
En nog zoveel te doen!
Hout kappen, beetje minen, wat craften, draakje doden..?
En nog zoveel te doen!
Hout kappen, beetje minen, wat craften, draakje doden..?
Ik wil graag een huis waar je echt alles hebt, smithing tools, alchemy table etc. met genoeg opslagruimte erbij om alles geordend te bewarenJarrean schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:34:
Het wordt tijd dat ik zo'n huisje koop, vond een grot van mammoet-stropers dus heb mn inventory vol met botten leer en snuiten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Inderdaad, eigenlijk is het een hardstikke droog spel. Als je Thane van Whiterun bent en je doet even een pickpocket en je wordt betrapt, kun je gewoon tegen de guard zeggen 'HALLO, IK BEN DE THANE?!?' en dan is 't ook goed, geen bounty meer.EnigmaNL schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:28:
[...]
Unrelenting Force gebruik ik altijd als ik bij anderen in huis bent, altijd lachen! Vooral bij Dragonsreach waar die grote eettafels volledig ingericht staan! WOOSH alles vliegt door de kamer. Komt een lullige guard mij vragen of ik er aub mee op wil houden
Ach ja, Lydia... Bij mij is ze: 5 keer omhoog gezwengeld door die giant's, opgegeten door draken, door zeker 20 traps gelopen, paar keer was ik haar kwijt en gespiest door mammoth's maar de genade klap was een klote aim van mijn Ice Shard spell in haar hoofd toen ze al wat klappen gehad had... R.I.P Lydia the Mule. Dat was een pokke eind lopen toen ik al m'n wapens en dragon bones/scales uit haar corpse moest looten en terug lopen naar een dorp/shop terwijl ik net bezig was in een dungeon.
quick load? :IOxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:38:
Ach ja, Lydia... Bij mij is ze: 5 keer omhoog gezwengeld door die giant's, opgegeten door draken, door zeker 20 traps gelopen, paar keer was ik haar kwijt en gespiest door mammoth's maar de genade klap was een klote aim van mijn Ice Shard spell in haar hoofd toen ze al wat klappen gehad had... R.I.P Lydia the Mule. Dat was een pokke eind lopen toen ik al m'n wapens en dragon bones/scales uit haar corpse moest looten en terug lopen naar een dorp/shop terwijl ik net bezig was in een dungeon.
Dan pak je toch gewoon een savegame? Of zie ik het nu verkeerd?
alleen heb ik nog geen huisje. had de spulletjes nog niet omgezet in geld.............Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:30:
[...]
Bij mij zat ze toen op de zolder van m'n huis in Whiterun
Nah, was te druk bezig om daar aan te denken, en heb toch geen companion nodig.
Zou ik niet doen, haalt de lol er een beetje afD-rez schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:39:
Dan pak je toch gewoon een savegame? Of zie ik het nu verkeerd?
Nee joh, dan lijkt het weer zoveel op het echte leven.Jarrean schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:40:
[...]
Zou ik niet doen, haalt de lol er een beetje afIk vind het spel een stuk leuker als je met je fouten om moet leren gaan.
Precies, maakt het voor mij wel leuker en realistischer, en is het geen faceroll om te spelen dus ben je ook wat voorzichtiger! Zit zelf te denken een character te maken, op hard/master te spelen en als ik 1 keer dood ben character te verwijderen! Hardcore mode go go!Jarrean schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:40:
[...]
Zou ik niet doen, haalt de lol er een beetje afIk vind het spel een stuk leuker als je met je fouten om moet leren gaan.
Verwijderd
Ik dacht net hetzelfde te zeggen...hyptonize schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:41:
[...]
Nee joh, dan lijkt het weer zoveel op het echte leven.
Nuja... draken doden enzovoort.. zoveel echte leven is het nu wel niet
Zou iemand mij kunen helpen bij het oplossen van deze bug?
Quest Liberate Skyrim: Liberate Haafingar
Heb net Takeover Ford Hraggstad gedaan, dan krijg ik een questmaker naar Galmar the Stonefist, van hem krijg ik de reward, en dan blijft mijn quest marker op hem staan, zonder dat ik een nieuwe dialog krijg. Heb het nu al 3 keer opnieuw gedaan, en het probleem blijft. Word er echt helemaal gek van.
Heb net Takeover Ford Hraggstad gedaan, dan krijg ik een questmaker naar Galmar the Stonefist, van hem krijg ik de reward, en dan blijft mijn quest marker op hem staan, zonder dat ik een nieuwe dialog krijg. Heb het nu al 3 keer opnieuw gedaan, en het probleem blijft. Word er echt helemaal gek van.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ik had pas rond level 6 door dat ik ook daadwerkelijk op Master speelde. Had het zelf niet ingesteld. Inmiddels op Expert verder gegaan. Nog steeds gezond pittig.
Eigenlijk zou je niet om de seconden moeten kunnen saven, het voelt tegen een beetje als cheaten als je bijvoorbeeld voordat je iemand pickpocked even snel saved...Jarrean schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:40:
[...]
btw dit topic gaat veel te snel! Elke seconden nieuwe berichten ik kan het nauwelijks bijhouden

"Above And Beyond The Call"
Verwijderd
Enige voordeel van die Lydia is dat ze zooi kan dragen voor je en bij draken wel handig is.
Voor de rest loopt ze bij mij 9 van de 10 keer in de weg. Ik shout er dan ook gewoon af en toe maar tegen om te zorgen dat ze uit de weg is.
Voor de rest loopt ze bij mij 9 van de 10 keer in de weg. Ik shout er dan ook gewoon af en toe maar tegen om te zorgen dat ze uit de weg is.
als ik met m'n level 5 char en veel te veel stuff in m'n backpack (waar is ie?) een grot uitkom en er staan een 3tal hired thugs mij op te wachten die me in 3 klappen neer maaien....
Bij een spel die random naar je desktop crashed, wil ik iig veel kunnen saven10K schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:42:
[...]
Eigenlijk zou je niet om de seconden moeten kunnen saven, het voelt tegen een beetje als cheaten als je bijvoorbeeld voordat je iemand pickpocked even snel saved...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Hoe kan je zorgen dat je meer kan tillen dan die 300? Ik heb nogal wat stuff wat ik mee wil slepen en dan is er nog amper ruimte voor loot.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat zijn waarschijnlijk thugs die hired zijn door een NPC waarvan je gestolen hebt. In mijn geval wel althansD-rez schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:44:
als ik met m'n level 5 char en veel te veel stuff in m'n backpack (waar is ie?) een grot uitkom en er staan een 3tal hired thugs mij op te wachten die me in 3 klappen neer maaien....
Ze zijn doorgaans pittig ja, aangezien ze met je mee schalen. Divide and conquer.
Stacken van StaminaTsurany schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:46:
Hoe kan je zorgen dat je meer kan tillen dan die 300? Ik heb nogal wat stuff wat ik mee wil slepen en dan is er nog amper ruimte voor loot.
Lydia was mijn Wabbajack target practice op een andere character, en toen ik als Weerwolf bijna dood was had ik haar tegen de grond gemept en maar opgegeten voor de HP en extra 30 seconden.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:42:
Enige voordeel van die Lydia is dat ze zooi kan dragen voor je en bij draken wel handig is.
Stamina systeem is voor mij ook nog een herp derp, want volgensmij zijn powerattacks/sprinten/damagenemen/blocken/shieldslam de factoren die stamina drainen, maar als ik geen stamina heb kan ik nog wel vechten?
[ Voor 17% gewijzigd door OxTox op 14-11-2011 14:48 ]
Verwijderd
Ik heb gemerkt dat als je staminalevelt, je meer kan dragen. Verwacht geen exponentiële verschillen, ik dacht 5 of 10 per punt in stamina.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 14:47 ]
Dat had ik inderdaad ook voorbij zien komen in zo'n link een paar posts/pagina's terug :-)Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:47:
Ik heb gemerkt dat als je staminalevelt, je meer kan dragen. Verwacht geen exponentiële verschillen, ik dacht 5 of 10 per punt in stamina.
Per level Stamina, krijg je 5 punten erbij v.w.b. het gewicht dat je kan dragen.
Ah ik moest blokje indrukken (PS3). Was dus in de war met de rechtertrigger, maar dat is vast de R op de pc. Het stond ook onderaan in beeldkKaltUu schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:09:
[...]
R drukken als je de shout selecteert, je moet het eerst unlocken.

Thnx anyway!
Was wel t of om die draak te verslaan. Met die aparte lucht erbij en alles, tof!
[ Voor 13% gewijzigd door FerdiV op 14-11-2011 14:55 ]
Voor de mensen die een huisje / plek om spullen te dumpen zoeken: Je kunt naar Winterhold gaan en daar de Mage College bezoeken en in training gaan. Dat levert je een leuke quest-chain op en je wordt een kamer toegewezen in de College waar je je spullen kunt dumpen. En later:
spoiler:
Word je benoemd tot nieuwe Arch-Mage van de College en krijg je de hele Arch-Mage quarters om je zooi in achter te laten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Als het goed is zit in die Quarters ook een Arcane ding en Alchemy Lab + Herb garden.Species5618 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:56:
Voor de mensen die een huisje / plek om spullen te dumpen zoeken: Je kunt naar Winterhold gaan en daar de Mage College bezoeken en in training gaan. Dat levert je een leuke quest-chain op en je wordt een kamer toegewezen in de College waar je je spullen kunt dumpen. En later:
spoiler:Word je benoemd tot nieuwe Arch-Mage van de College en krijg je de hele Arch-Mage quarters om je zooi in achter te laten.
Weet iemand of herbs terug groeien en ore "bij gevult word" nadat je het geharvest of gemined hebt?
spoiler:
Als je de Companion quest line uitspeelt en uiteindelijk de nieuwe head honcho wordt, zijn er dan coole dingen die je kan doen als baas?
Ik heb hem namelijk uitgespeeld maar heb nog niets bijzonders kunnen ontdekken, afgezien van het feit dat ik nu gratis one-handed, two-handed en block training kan doen door het gold weer af te nemen van de companions
. En ik kan alle spullen meenemen.
Ik heb hem namelijk uitgespeeld maar heb nog niets bijzonders kunnen ontdekken, afgezien van het feit dat ik nu gratis one-handed, two-handed en block training kan doen door het gold weer af te nemen van de companions
in oblivion spawnden planten om de week dacht ik? Zal waarschijnlijk hier ook het geval zijn. Ze spawnen iig zoizo terugOxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:58:
[...]
Als het goed is zit in die Quarters ook een Arcane ding en Alchemy Lab + Herb garden.
Weet iemand of herbs terug groeien en ore "bij gevult word" nadat je het geharvest of gemined hebt?
EnigmaNL schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:35:
spoiler:Hoe krijg ik die Clear Skies shout? Krijg ik die gewoon tijdens de main quest of moet ik er iets anders voor doen?
spoiler:
Deze krijg je opgegeven moment van de greybeards (berg waar je je shouts haalt/trained wat ik ook nog niet helemaal snap) deze shout 'heb je nodig' om de lijder van de greybeards te vinden. Deze shout komt vanzelf zodra je de quest krijgt. Staat me iets bij dat je bij 'arnligh'? oid komt en hij begint te zeuren dat je foute dingen doet, dan schreeuwt die baas en moet je naar buiten en krijg je de 'clear summer skies' oid shout
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dit topic gaat echt veel te hard om normaal te volgen, veel dingen worden meteen ondergesneeuwd en vergeten.
Het is echt per pagina, als er niet meteen op gereageerd is dan is het weg
Het is echt per pagina, als er niet meteen op gereageerd is dan is het weg
Ik heb wel ergens laarzen gevonden die ervoor zorgen dat ik 30 meer kan tillen maar waar ook weer...Tsurany schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:46:
Natte krant (363218) (V.242)
Ik heb van de Thieves Guild iets gekregen waardoor ik meer kan tillen, weet alleen niet of het de laarzen waren.YuriV schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:08:
[...]
Ik heb wel ergens laarzen gevonden die ervoor zorgen dat ik 30 meer kan tillen maar waar ook weer...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Iemand?Biersteker schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:42:
Zou iemand mij kunen helpen bij het oplossen van deze bug?
Kwam wel een zweed tegen die zei dat je
spoiler:
Solitude moet aanvallen, en dat het undersiege moet liggen, maar dat gebeurt dus ook niet
Gewacht, geslapen, weggelopen, hergestart van eerdere saves. Ben er nu al bijna anderhalf uur mee bezig.
[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 14-11-2011 15:11 ]
Er is ook een perk onder pickpocket die je 100 meer carrying capacity geeft.YuriV schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:08:
[...]
Ik heb wel ergens laarzen gevonden die ervoor zorgen dat ik 30 meer kan tillen maar waar ook weer...
Light en heavy armor hebben ook beide een perk waarmee de armor die je draagt niks meer weegt.
Weet iemand trouwens wat ik met 'Dravins Bow' moet doen? Heb er geen quest bij, maar kan het waardeloze ding niet droppen omdat het een quest item is. Weegt volgens de stats wel 7, dus wil er graag vanaf.
Ff goed zoeken in je quest lijst, en ook de misc. quests.XyritZz schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:14:
Weet iemand trouwens wat ik met 'Dravins Bow' moet doen? Heb er geen quest bij, maar kan het waardeloze ding niet droppen omdat het een quest item is. Weegt volgens de stats wel 7, dus wil er graag vanaf.
Oh ja daar had ik ook nog wel wat over te klagen, erg jammer dat je die quests niet kan lezen en wat meer info er over kan krijgen. Nu staat er vaak één zo'n zinnetje
erg kaal voor zo'n grote RPG>

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat probleem heb ik ook, je kunt van misc. quests bijna geen informatie krijgen!MrVegeta schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:17:
Oh ja daar had ik ook nog wel wat over te klagen, erg jammer dat je die quests niet kan lezen en wat meer info er over kan krijgen. Nu staat er vaak één zo'n zinnetjeerg kaal voor zo'n grote RPG>
Ja, de journal is goed verziekt. Weg interessante passage's, enkel nog een one-liner zonder informatie...
Want waarom zou je, als er toch een arrow staat waar je naar toe moet.
Want waarom zou je, als er toch een arrow staat waar je naar toe moet.
Ik heb die niet gezien bij Misc. quests... ik heb de boog ook gewoon op een voor mij random plaats gevonden dus niet quest related en kreeg geen quest update toen ik 'm oppakte. Dacht daarom dat het gewoon een unieke boog is die ik voor wat extra centjes zou kunnen verkopen maar nee dus...OxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:15:
[...]
Ff goed zoeken in je quest lijst, en ook de misc. quests.
Weet iemand waar ik deze quest kan starten en hopelijk ook meteen afronden?
Voor Dravin's Bow quest vond ik dit. Google for the win!
Nederlandse vertaling
spoiler:
What you picked up was a miscellaneous objective, Bow to the Master when you were in the Ratway Warrens.
To complete it, return the bow to Dravin. You can find him at the Merryfair Farm.
To complete it, return the bow to Dravin. You can find him at the Merryfair Farm.
Nederlandse vertaling
spoiler:
Wat you opgeraapt hebt is een misc quest item voor quest Boog voor de Meester toen je in Ratway Warrens was. Om de quest te voltooien moet je de boog terug brengen naar Dravin die te vinden is op de Merryfair Farm.
Over het veel saven tussendoor; Dat doe ik ook best vaak, en voor gevechten bijna altijd wel. Één keer ben ik het lange tijd vergeten, toen ging ik ergens dood, kon ik een groot stuk nogmaals spelen, niet echt bevoordelijk voor de gameplay vind ik.
Ik zou het ook zonde vinden als door een bepaalde beslissing een deel van het spel vern*kt wordt.. of gebeurt dat niet zo snel? Dat je een stad niet meer inkomt of een groep/clan niet meer kan joinen? Dan draai ik liever zon beslissing terug door oude savegame te laden.
Ik zou het ook zonde vinden als door een bepaalde beslissing een deel van het spel vern*kt wordt.. of gebeurt dat niet zo snel? Dat je een stad niet meer inkomt of een groep/clan niet meer kan joinen? Dan draai ik liever zon beslissing terug door oude savegame te laden.
je moet gewoon die Dravin vinden. 
Kan zijn dat je nog niet tot bij hem kan geraken omdat ie verderop in de questlijn zit?
Kan zijn dat je nog niet tot bij hem kan geraken omdat ie verderop in de questlijn zit?
[ Voor 3% gewijzigd door D-rez op 14-11-2011 15:22 ]
Dat is alleen zo bij de keuze tussen Imperium/Stormcloaks.kloos2 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:21:
Thanks! Kan ik eindelijk dat rotding dumpenOxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:21:
Voor Dravin's Bow quest vond ik dit. Google for the win!
spoiler:What you picked up was a miscellaneous objective, Bow to the Master when you were in the Ratway Warrens.
Nederlandse vertaling
spoiler:Wat you opgeraapt hebt is een misc quest item voor quest Boog voor de Meester toen je in Ratway Warrens was. Om de quest te voltooien moet je de boog terug brengen naar Dravin die te vinden is op de Merryfair Farm.
Verwijderd
Ik heb totaal denk ik zes uurtjes gespeeld (level 4), maar ik denk er ernstig aan om weer overnieuw te beginnen. Elder Scrolls is voor mij nieuw en heb het gevoel veel gemist te hebben en al de foute keuzes gemaakt te hebben met mijn perks.
Ik heb ook iemands boog gevonden (andere naam dacht ik), kwam toevallig later in de bergen (middle of nowhere) een hutje tegen, zat die gozer erin.
Toen bij hem ingeleverd kreeg ik vervolg quest.
Verwijderd
6 uur in een schijntje met wat je in het spel gaat stekenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:23:
Ik heb totaal denk ik zes uurtjes gespeeld (level 4), maar ik denk er ernstig aan om weer overnieuw te beginnen. Elder Scrolls is voor mij nieuw en heb het gevoel veel gemist te hebben en al de foute keuzes gemaakt te hebben met mijn perks.
Oblivion vindt ik een draak van een spel, nooit meer dan 5 uur gespeeld.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:23:
Bij mij ging het ook niet soepel, ik zit nu op level 22 en die paar puntjes die je verliest op de lagere levels door 'verkeerde' keuzes vallen in het niets. Zeker op latere levels kom je toch ineens weer andere dingen tegen dat je denkt 'had ik maar....' mjah.
Ik ben nu 'destruction/1h mace' met light mage armor (en die mooie 'Dragon Priest maskers) ik poep letterlijk bijna alles omver, draakjes doen me eigenlijk ook weinig, Dragon Rend erop, en vast houden op de grond, wat Flame Breaths en andere ellende erover en het gemiddelde gevecht duurt nog geen 5 minuten. Grote groepen vijanden zijn ook geen probleem, achteruit lopen omkeren en flame breath+chain lightning om het af te maken. Speel gewoon lekker door en begin eventueel overnieuw als je echt weet wat je wilt etc. Zit ik echt in de val zijn er altijd nog 'Turn Ethereal/Dismay/Windspirit en vele andere shouts waar je mee weg kan komen.
Leuk dat er zoveel vrijheid is kwa spec/spells/'classes' om het zo maar te noemen maar voor de beginneling iets te veel. Ik heb in het begin eigenlijk alles in Destruction gestopt en ben op lvl17 of 18 pas naar 'light armor/enchanting/alchemy/1h weapons gaan kijken wat me eigenlijk meer had geholpen op de lagere levels dan 'flame/frost/lightning' die voor geen ruk schade deden. Ik denk wel dat als je 'alles in 1 keer goed' had gedaan je te snel overpowered wordt en het te snel saai wordt. Heel mijn verhaal/quests-lijn is 1 grote zooi nu dus ik zoek lekker alles uit en begin later wel een keer opnieuw.
-----
Voor diegene die een huis willen in/bij 'Dragonreach' voor 500 gold (excl inboedel:P)
spoiler:
Ga naar Whiterun het huis heet 'Breezehome' naast 'Warmaidens'. Gebruik de deur, je krijgt nu een quest om met de 'housecarl' te praten(Gast in Dragonsreach - Kalende man - vader van dat blacksmith vrouwtje), hij geeft je nu de optie om het huis te kopen voor 500 (misschien meer als je geen Thane bent?) Inrichting is apart aan te schaffen voor 200 tot 500gold per onderdeel. Bed is wel aan te raden 
Kom je geld tekort ga dan praten met 'the leader of the companions' Ik heb daar al quests gedaan voor gemiddeld 300 tot 800gold per stuk.
Ben je b.v. al Arch Mage, Harbinger of the Companions, Listener of the Dark Brotherhood, 'blabla of the Thieves Guild, en nog wat andere dingen dan heb je opzich al genoeg slaap/storage plaatsen.
Kom je geld tekort ga dan praten met 'the leader of the companions' Ik heb daar al quests gedaan voor gemiddeld 300 tot 800gold per stuk.
Ben je b.v. al Arch Mage, Harbinger of the Companions, Listener of the Dark Brotherhood, 'blabla of the Thieves Guild, en nog wat andere dingen dan heb je opzich al genoeg slaap/storage plaatsen.
Zelf kwam ik hier een beetje laat achter, maar als je al zover bent als ik heb je meerdere slaap plaatsen/storage plaatsen, zelf heb ik er nu 7 ofzo. Wat ik wel leuk vondt was dat ik iedereen waarbij ik kon zeggen 'Follow me i need your help' allemaal geparkeerd heb in het huis, op dit moment zitten er 9 of 10 npc's in Breezehome
[ Voor 45% gewijzigd door prutser001 op 14-11-2011 15:39 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb ook ergens onderin de map een vrouw gevonden in haar cabin die me gewoon 4 archery levels omhooghielp
http://tinyurl.com/5sdar8p
Heeft iemand trouwens al een treasure map gevonden? Ik heb treasure map IV, maar nog niet opgelost.
Al geprobeerd. Vond het vreselijk, blijf lekker achter m'n bureautje spelenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:47:
Aanrader voor mensen die de PC-versie spelen:
-Aan HDTV knopen met HDMI kabel
-Xbox360 Controller kopen/bestaande Xbox360 Controller aan PC knopen
-Genieten van geweldige graphics en laadtijden. Het speelt zoveel fijner dan mouse/keyboard.
[afbeelding]
5000 gold toch? Dat heb ik er voor moeten betalen...prutser001 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:25:
Voor diegene die een huis willen in/bij 'Dragonreach' voor 500 gold (excl inboedel:P)

Als je pas level 4 bent komt dat wel goed hoor.. Gewoon vanaf nu levellen wat je wél wilt gebruiken. Aan de andere kant is level 4 ook wel zo laag dat je net zo goed overnieuw kunt beginnen, als je dat echt wil.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:23:
misc quests is een verzamelbak voor geruchten en hints die mensen je geven. Wat je normaal dus zelf moest onthouden dat er iets interesants is in de bard collega etc. Pas als het een echte quest oplevert zal het gepromoveert worden naar een echte quest.MrVegeta schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:17:
Oh ja daar had ik ook nog wel wat over te klagen, erg jammer dat je die quests niet kan lezen en wat meer info er over kan krijgen. Nu staat er vaak één zo'n zinnetjeerg kaal voor zo'n grote RPG>
En het verhaal tijdens de quests ervaar je tijdens de dialoog. Als je dat wil meemaken moet je daar dus neit doorheen skippen.
blup
Mooi verhaal, maar ik kan natuurlijk nooit alle dialogen onthouden voor al die side quests. Want dat zijn het, hetgeen waar jij op doelt zijn de grotere quests.
Overigens, voor diegene die overnieuw wilde beginnen, het is mogelijk om via de console perks te 'adden'. Moet je alleen even op UESPWiki kijken welke code de perk heeft die je zoekt. Scheelt weer een aantal uur.
Overigens, voor diegene die overnieuw wilde beginnen, het is mogelijk om via de console perks te 'adden'. Moet je alleen even op UESPWiki kijken welke code de perk heeft die je zoekt. Scheelt weer een aantal uur.
Eéntje, vlalbij riverwood. geloof dat het Map I was.OxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:28:
Heeft iemand trouwens al een treasure map gevonden? Ik heb treasure map IV, maar nog niet opgelost.
Als ik mij overvolle inventory dump in een kist, blijft dat daar dan keurig inzitten?
Elk cool wanneer
spoiler:
tijdens de trial.
Valkas in een werewolf veranderd
Het blijft zitten maar ik weet niet voor hoelang, volgensmij looten NPC's namelijk ook kisten die ze vinden. Maar toen ik teveel dragon bones en scales had bij de Dragon Shout Wall voor Animal Allegiance zat daar ook een kist, daar dropte ik een hoop shit in, ging terug naar town en kwam weer terug en toen lag alles er nog in.D-rez schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:33:
[...]
Eéntje, vlalbij riverwood. geloof dat het Map I was.
Als ik mij overvolle inventory dump in een kist, blijft dat daar dan keurig inzitten?
De kist van je huis (als je die koopt) behoud wel al je items.
Je kan je pickpocket naar 50 levelen en dan de perk nemen dat je 100 extra capacity hebt.Tsurany schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:46:
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Er is dus kans daat het verdwijnt, wat logisch is natuurlijk.OxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:34:
[...]
Het blijft zitten maar ik weet niet voor hoelang, volgensmij looten NPC's namelijk ook kisten die ze vinden. Maar toen ik teveel dragon bones en scales had bij de Dragon Shout Wall voor Animal Allegiance zat daar ook een kist, daar dropte ik een hoop shit in, ging terug naar town en kwam weer terug en toen lag alles er nog in.
De kist van je huis (als je die koopt) behoud wel al je items.
Eigenlijk het feit dat het niet uit je huis gestolen word is stom. Zelf jat je ook alles wat los en vast zit.
Wie was dat nou die last had van de spinnen in Skyrim??
http://www.rockpapershotg...ejoice-no-skyrim-spiders/
Zal vast al wel gepost zijn trouwens
http://www.rockpapershotg...ejoice-no-skyrim-spiders/
Zal vast al wel gepost zijn trouwens
[ Voor 10% gewijzigd door leonvw op 14-11-2011 15:38 ]
Overigens jat en pickpocket ik niets. Zal wel een beetje het RPG'ing zijn in mij, maar voel me er niet goed bij
Bovendien is het volgens mij ook niet nodig. Krijg al heel snel veel goud binnen en bijv. boeken kun je straffeloos lezen.
Ik heb Lydia in m'n huis rondlopen, die beschermt de boelD-rez schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:36:
[...]
Er is dus kans daat het verdwijnt, wat logisch is natuurlijk.
Eigenlijk het feit dat het niet uit je huis gestolen word is stom. Zelf jat je ook alles wat los en vast zit.
Saven jullie trouwens veel perks? Ik geef ze meestal gewoon uit aan dingen die ik veel gebruik, maar bedenk me net wel dat de sterkste perks natuurlijk bovenaan in de tree zitten en dat het misschien handiger is om een perk of 5 achter de hand te houden voor op het einde.
ik heb nu allemaal staffs gekregen, maar na een tijdje raken ze leeg hoe kan ik ze weer tot werken brengen wa tmoet ik dan kopen?
Enchanting meen ik, maar heb het nog niet gedaan.buster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:41:
ik heb nu allemaal staffs gekregen, maar na een tijdje raken ze leeg hoe kan ik ze weer tot werken brengen wa tmoet ik dan kopen?
Soul gems met een soul er in, dan staat er achter de gem iets bij bv Greater Soul Gem (Greater)buster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:41:
Je moet ze opladen met Soul Gems.buster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:41:
Ik moet zeggen dat ik ook niets steel (Kaw schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:38:
Overigens jat en pickpocket ik niets. Zal wel een beetje het RPG'ing zijn in mij, maar voel me er niet goed bijBovendien is het volgens mij ook niet nodig. Krijg al heel snel veel goud binnen en bijv. boeken kun je straffeloos lezen.
spoiler:
) maar heb wel een vraag over het "thane"schap in cities, vaak zie je dan in bijvoorbeeld keeps e.d. dat je spullen kan oppakken (ze zijn neit meer rood) maar is dit nog wel stelen (op 1 Gem na bij de Jarl van dragonsreach op zijn kamer
spoiler:
)
De gem die ik oppakte was ook niet rood maar ik werd wel opgepakt?
stamina omhoog gooien gaat dan nog maar met stapjes van 5 helaasye-roon schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:36:
[...]
Je kan je pickpocket naar 50 levelen en dan de perk nemen dat je 100 extra capacity hebt.

Je vind er meer dan genoeg als je eens gaat dungeon crawlenbuster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:42:
waar kan ik die soul gems kopen?
Ik jat ze meestal.buster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:42:
waar kan ik die soul gems kopen?
Lege Soul Gems moet je zelf vullen, sommige wapens hebben Soul Capture als enchantment. Let op: Ook deze wapens moet je af en toe vullen met een Soul Gem, anders raken die ook leeg en kun je geen Souls meer 'vangen'.
Zodra je een volle Soul Gem gebruikt op een staff vernietig je die Soul Gem wel. Er is als Daedric Artifact een herbruikbare Soul Gem te verkrijgen.
ik heb alleen soul gems pretty maar die kan ik niet gebruiken ik wil er graag gewoon 100 kopen ofzo.
ja petty, maar ik wil graag grote aantallen want mijn staffs zijn heel snel leeg...
ik raad je aan om zelf je staves te maken met veel charges dan. En staves zijn altijd snel opbuster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:46:
ja petty, maar ik wil graag grote aantallen want mijn staffs zijn heel snel leeg...
Dat kan volgens mij niet.buster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:45:
ik heb alleen soul gems pretty maar die kan ik niet gebruiken ik wil er graag gewoon 100 kopen ofzo.
Let wel op: Elk type vijand heeft z'n eigen soort soul.
Een Skeever heeft bijv. een Petty soul, en die kun je vangen met een Petty Soul Gem.
Een Storm Atronach of andere zeer sterke tegenstander kan een Grand Soul hebben. Des te 'groter' de Soul des te beter je er een wapen mee op kunt laden.
Een Grand Soul past niet in een Petty Soul Gem, maar volgens mij is het wel zo dat een Petty Soul in een Grand Soul Gem past... dat is dus eigenlijk ontzettend zonde van je dure Grand Soul Gem omdat je er een bijna waardeloze Soul in stopt.
De Soul van een NPC kun je met gewone Soul Gems niet vangen.
Waar kan je trouwens veel spells kopen, ik wil graag firebolt enzo.. om draken van een grotere afstand te beschieten iemand een idee?
echt, ik ben er een beetje klaar mee. Die Liberate Skyrim quest is echt bugged als de ziekte. zelfs completecurrentquest, movetoqt helpen gewoon niet. Dus ik kan gewoon niet meer verder, aaarrggh.
Hilarisch
Aangezien ik hooked was aan Fallout 3 verleden zomervakantie, ben ik van plan Skyrim te kopen wanneer ik de tijd vind en alle andere gewenste games eerst heb gespeeld. (Skyrim is zo'n groot spel dat ik die game als allerlaatste op mn "to play"-lijstje zet.)
Maar op welke type van mods moet ik wachten vooraleer ik de game koop?
Ik heb gelezen dat er mods voor bv. betere graphics kunnen komen.
Welke type mods kan ik nog beter op wachten?
Aangezien ik hooked was aan Fallout 3 verleden zomervakantie, ben ik van plan Skyrim te kopen wanneer ik de tijd vind en alle andere gewenste games eerst heb gespeeld. (Skyrim is zo'n groot spel dat ik die game als allerlaatste op mn "to play"-lijstje zet.)
[ Voor 11% gewijzigd door Asgaro op 14-11-2011 15:51 ]
Erg vermakelijk spel, ben benieuwd naar het verdere verloop (ben nu nog maar lvl 5). Graphics vallen mij ook een beetje tegen, maar logisch gevolg van een (middelmatige) console port.
Voordat 'iedereen' nu gaat roepen dat er geen mooiere RPG's zijn voor de PC (die leuk/groot zijn), heeft nu echt niemand van The Witcher 2 gehoord? Op vrijwel alle fronten toch minimaal vergelijkbaar of veel beter dan Skyrim. Grafisch is het vele malen beter (beide op hoogste settings gespeeld, ook al was Witcher wel wat zwaar..). Toch knap van een relatief kleine studio.
Nu maar hopen op wat leuke mods voor de PC versie, heb goede hoop!
Voordat 'iedereen' nu gaat roepen dat er geen mooiere RPG's zijn voor de PC (die leuk/groot zijn), heeft nu echt niemand van The Witcher 2 gehoord? Op vrijwel alle fronten toch minimaal vergelijkbaar of veel beter dan Skyrim. Grafisch is het vele malen beter (beide op hoogste settings gespeeld, ook al was Witcher wel wat zwaar..). Toch knap van een relatief kleine studio.
Heb The Witcher 2 ook gespeelt, maar het is toch appels met peren vergelijken. Grafisch is het spel veel beter, maar qua RPG... Je bent gewoon de witcher met 6 spells en een beperkt aantal wapens, enchants, etc.Fucitol schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:50:
Bij Skyrim is het achterliggende RPG systeem veel groter en uitgebreider. Prettiger vind ik ook. Vond the Witcher 2 eigenlijk meer action dan RPG.
Het is meer wat zelf je voorkeur heeft. Ik geef Skyrim op dit moment een 8.5, terwijl sommigen het niet eens een 3 waard vinden en anderen vinden dat Skyrim een 12 verdient.
Ja dat pobleem heb ik ook een beetje, nu mn perks in 2 handend, heavy armor, archery, smithing en enchanting zitten, maar ben bang dat ivm levelcap niet genoeg perks kan krijgen om alle hogere perks te scoren :-/XyritZz schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:39:
[...]
Ik heb Lydia in m'n huis rondlopen, die beschermt de boel.
Saven jullie trouwens veel perks? Ik geef ze meestal gewoon uit aan dingen die ik veel gebruik, maar bedenk me net wel dat de sterkste perks natuurlijk bovenaan in de tree zitten en dat het misschien handiger is om een perk of 5 achter de hand te houden voor op het einde.
De Mage in het kasteel van Whiterun (Dragonreach) heeft heel wat spells tot ziijn beschikking (o.a. Firebolt). Als dat er niet genoeg zijn, dan kun je bij de College of Winterhold nog wat meer verschillende spells kopen.buster01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:48:
Waar kan je trouwens veel spells kopen, ik wil graag firebolt enzo.. om draken van een grotere afstand te beschieten iemand een idee?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Aangezien ik alleen ps3 heb kan ik the Witcher helaas niet spelen, maar ik heb van horen zeggen dat dat geen open spelwereld is, klopt dat? Want dat is de voornaamste reden dat Skyrim er wat "matig" (ik vind het zelf geweldig al is het inderdaad minder dan the Witcher 2, maar volgens mij zijn we gewoon ook enorm verwend met zijn allen) uitziet en ook wat bugs heeft.Fucitol schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:50:
Erg vermakelijk spel, ben benieuwd naar het verdere verloop (ben nu nog maar lvl 5). Graphics vallen mij ook een beetje tegen, maar logisch gevolg van een (middelmatige) console port.
Verwijderd
Hahahahaaha dat filmpje, haha als ik dit zo zie krijg ik steeds meer zin om het te spelen. Ik bekijk alles veel meer op de main quest manier, moet maar eens gewoon gaan rondlopen haha!Asgaro schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:49:
Hilarisch![]()
[video]
Sorry, maar je kunt TW2 - grafisch gezien - echt niet vergelijken met Skyrim. De één gaat voor een compacte ervaring waar je nergens echt een immense wereld met dito vergezichten te zien krijgt, daar waar je bij de ander overal heen kunt gaan (van wat je kunt zien).Fucitol schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:50:
Beide geweldige games, maar niet vergelijkbaar in dit opzicht.
lol. Ik ben al lvl9 en zie nu in dit filmpje ineens dat je ook dingen kan pakken en gooien blijkbaar :0
Je krijgt wel vergezichten te zien in The Witcher 2 maar het is allemaal 'smoke and mirrors'. De spelwereld van TW2 is klein, terwijl die van Skyrim gigantisch groot is en je overal kunt gaan en staan. Dat is de voornaamste reden voor het grafische verschil, volgens mij.kellhus schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:00:
[...]
Sorry, maar je kunt TW2 - grafisch gezien - echt niet vergelijken met Skyrim. De één gaat voor een compacte ervaring waar je nergens echt een immense wereld met dito vergezichten te zien krijgt, daar waar je bij de ander overal heen kunt gaan (van wat je kunt zien).
Beide geweldige games, maar niet vergelijkbaar in dit opzicht.
Verwijderd
Ik heb een cast afgevuurd die er voor zorgt dat je vijand je voor 30 seconden met rust laat (weet niet hoe hij heettechnoaddict schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:15:
[...]
spoiler:en als je vanaf dat dorpje de bergen in ga kom je op een gegeven moment een witte trol tegen. Hoe krijg je dat beest dood!!!?!?!?!
Ik had er 1tje gevonden die in de buurt van de stad waar je de eerste slay the dragon quest krijgt.OxTox schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:28:
gewoon het kaartje gevolgd en done.
http://tinyurl.com/5sdar8p
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.