Barryvdh schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:55:
Dat vraag ik ook niet, ik bedoel alleen dat, aangezien passief 3D dus ook de helft van de pixels per oog gebruikt, en SBS/OU eigenlijk precies hetzelfde doet, dit precies samenvalt en je dus effectief evenveel pixels hebt als 3d bluray in 1 van de gevallen (weet ook niet of die tv's horizontaal, verticaal of circulair (of nog anders) gepolariseerd zijn.
Beste Barry,
Je plaatst een hele scherpe opmerking waar veel mensen steeds maar overheen praten.
Ikzelf heb ook een passief 3D TV van LG en ik kan niet anders concluderen dat half OU DE standaard moet zijn voor passief 3D.
Bij een programma als dvdfab staat dit zelfs als preset ingesteld voor passief 3d.
Sterker nog het gebruik van een full bluray iso 3D zou niets extra toevoegen aan de scherpte van het beeld, omdat de TV toch de verticale resolutie halveert.
Conclusie: wees de TV een stapje voor en halveer de verticale resolutie zelf voordat je de film op de TV afspeelt.
Dit doe je door er een mkv half OU van te maken.
Downloaden kan natuurlijk ook, maar helaas denkt iedereen nog dat half SBS de standaard is en het aanbod in half OU is helaas klein.
Ik benadruk met klem dat half SBS uit den boze is voor passief 3D systemen omdat dan de horizontale resolutie ook nog eens wordt gehalveerd.
Voor de shutterkijkers maakt SBS of OU helemaal niets uit, gewoon halve resolutie, het maakt volgens mij niets uit of deze nou horizontaal of verticaal gehalveerd wordt.
Oproep aan de rippers: gebruik half OU dan is iedereen blij!
Half SBS is alleen maar goed voor 1080i TV uitzendingen ander zou de hor. resolutie door 4 gedeeld worden, dit is te gek natuurlijk!
Ikzelf download veel als 3D bluray iso, maak er vervolgens een mkv half OU van en gooi vervolgens de full bluray iso weer in de prullenbak.
Waarom extra informatie naar je TV sturen die toch niet gebruikt word.
Was eerst ook echt van plan om een Popcorn A-400 aan te schaffen, maar na enige verdieping blijf ik lekker bij mijn A-200.
En last but not least het resultaat is geweldig en haarscherp zonder flikkeringen.
Bij LG beweert men zelfs dat je hersenen van de twee 540p beelden toch weer full HD maken omdat je ze tegelijk ziet, maar hier kun je echt lang over discussieren.
Zit wat in natuurlijk, 2 foto's van een zelfde object bevatten meer informatie dan een enkele foto.
[
Voor 11% gewijzigd door
johnberg51 op 31-05-2013 18:43
]