Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvendrig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 23:12
Hij is ook bij deze nederlands site te koop, daar heb ik hem net besteld voor €169

[ Voor 38% gewijzigd door wvendrig op 25-03-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
iemand al ervaring met deze http://www.fantec.de/html...230090234090/article.html nadeel is dat die geen BDMV met Java doet. doet die himedia dat wel? en hoe zit het met 3d lees net dit (BD-Profile 1.0 menus / BD-Lite only) wat betekent dat

[ Voor 20% gewijzigd door Toerq op 03-04-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

@wvendrig> al binnen? want dan bestel ik 'm daar ook, op basis van de uitstekende topic van WBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Rhy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:04:
@wvendrig> al binnen? want dan bestel ik 'm daar ook, op basis van de uitstekende topic van WBT
Nadeel is toch wel dat ie geen GB nic heeft..
Dus ISO 3D kun je wel schudden over het netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Belangrijker vind ik persoonlijk: HD inbouw, Wifi, Torrent client, custom firmware, keilage prijs voor het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@fotojunk, waarop baseer je dat de HD900B geen gigabit NIC heeft? Mijn exemplaar heeft het namelijk wel gewoon hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
WBT schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:57:
@fotojunk, waarop baseer je dat de HD900B geen gigabit NIC heeft? Mijn exemplaar heeft het namelijk wel gewoon hoor :+
Je hebt gelijk.. :o
Dat komt ik las dit topic door en zie nu net (ook een stukje van jou) dat je het over een router hebt van 10/100 bit,
en verder las ik steeds maar die 100mbit.
Dus niet goed gelezen van mijn kant.. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door fotojunk op 08-04-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 18:20
Uitgaande van het volgende:
Passieve 3D tv's gebruiken gebruiken per oog maar de helft van de pixels, omdat ze horizontaal of verticaal gepolariseerd zijn (itt actief, die steeds full hd laat zien).
Nu halveer je dus in principe de resolutie per oog. Met Half Side-by-Side en Half Over-Under 3D, gebruik je ook de halve resolutie per oog.
Vroeg ik me het volgende af:
Bij het kijken van SBS/OU films op een passieve 3D tv, halveer je dan nogmaals de resolutie, zodat je maar een kwart over houdt, of maakt het juist helemaal niet uit, omdat de polarisatie op dezelfde manier gebeurd (bij een van de twee dus). En welke van de 2 formaten zou dan het beste zijn?

Dit even los van het feit of dat je ook echt zou zien, maar een 3D Bluray van Avatar leek mij scherper dan een Half-SBS versie, maar dat zou ook kunnen komen door de conversie naar mkv en/of compressie.
(Ter afweging of het de moeite is om te investeren in een full 3d player, in plaats van mijn huidige die alleen half-sbs doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 08:58

mucuracat

YES

Barryvdh schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:51:
Uitgaande van het volgende:
Passieve 3D tv's gebruiken gebruiken per oog maar de helft van de pixels, omdat ze horizontaal of verticaal gepolariseerd zijn (itt actief, die steeds full hd laat zien).
Nu halveer je dus in principe de resolutie per oog. Met Half Side-by-Side en Half Over-Under 3D, gebruik je ook de halve resolutie per oog.
Vroeg ik me het volgende af:
Bij het kijken van SBS/OU films op een passieve 3D tv, halveer je dan nogmaals de resolutie, zodat je maar een kwart over houdt, of maakt het juist helemaal niet uit, omdat de polarisatie op dezelfde manier gebeurd (bij een van de twee dus). En welke van de 2 formaten zou dan het beste zijn?

Dit even los van het feit of dat je ook echt zou zien, maar een 3D Bluray van Avatar leek mij scherper dan een Half-SBS versie, maar dat zou ook kunnen komen door de conversie naar mkv en/of compressie.
(Ter afweging of het de moeite is om te investeren in een full 3d player, in plaats van mijn huidige die alleen half-sbs doet)
Bij SBS/OU rek je de film als het ware uit.. zie als tekening op een ballon en opblazen.
Bij 3D BLURAY is het hele breedte vol pixels. En discussie over of passief full hd is, is al vaak gevoerd.
Dus daar ga ik niet op in.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Dat vraag ik ook niet, ik bedoel alleen dat, aangezien passief 3D dus ook de helft van de pixels per oog gebruikt, en SBS/OU eigenlijk precies hetzelfde doet, dit precies samenvalt en je dus effectief evenveel pixels hebt als 3d bluray in 1 van de gevallen (weet ook niet of die tv's horizontaal, verticaal of circulair (of nog anders) gepolariseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Beste allen,

Zojuist het hele topic doorgespit en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Xstreamer vs Icon:
Beide kunnen alles afspelen
Icon kan wel BD 50 streamen, Xstreamer alleen local
Icon heeft betere firmware updates en wordt overall beter ontvangen
Xstreamer belooft veel, maar ik zie in dit topic de afgelopen maanden weinig veranderingen.

Ergo ik kan beter de Icon kopen?

Mijn setup thuis:
- Net een mooie Samsung ES8000 46" aangeschaft
- Gbit lan
- Synology NAS D211J

Ik wil graag streamen varieerend van BD 50 3D tot simpele avi's en sluit alles bekabeld aan thuis. Ik zoek alleen nog een Blueray speler en een home cinema setje. Moet nog even kijken naar budget. Ik voel niet zoveel voor 5.1 aangezien ik achter in de kamer nergens op een nette wijze de boxen (kabels) weg kan werken. Zijn hier al goede bluetooth of wifi oplossing voor?

PS
Ik kijk net naar de HiMedia en dat zier er ook niet verkeerd uit... :9

[ Voor 4% gewijzigd door Pabz op 20-06-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Ik heb zelf de Bluetimes BT-3550B ben er heel erg over te spreken!

Check Goede 3D Mediaspeler mét frame packing en Bluray iso? voor mn ervaringen (onderaan).

Hij kost €138 euro inclusief verzendkosten.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:03
Barryvdh schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:55:
Dat vraag ik ook niet, ik bedoel alleen dat, aangezien passief 3D dus ook de helft van de pixels per oog gebruikt, en SBS/OU eigenlijk precies hetzelfde doet, dit precies samenvalt en je dus effectief evenveel pixels hebt als 3d bluray in 1 van de gevallen (weet ook niet of die tv's horizontaal, verticaal of circulair (of nog anders) gepolariseerd zijn.
Beste Barry,

Je plaatst een hele scherpe opmerking waar veel mensen steeds maar overheen praten.
Ikzelf heb ook een passief 3D TV van LG en ik kan niet anders concluderen dat half OU DE standaard moet zijn voor passief 3D.
Bij een programma als dvdfab staat dit zelfs als preset ingesteld voor passief 3d.
Sterker nog het gebruik van een full bluray iso 3D zou niets extra toevoegen aan de scherpte van het beeld, omdat de TV toch de verticale resolutie halveert.
Conclusie: wees de TV een stapje voor en halveer de verticale resolutie zelf voordat je de film op de TV afspeelt.
Dit doe je door er een mkv half OU van te maken.
Downloaden kan natuurlijk ook, maar helaas denkt iedereen nog dat half SBS de standaard is en het aanbod in half OU is helaas klein.
Ik benadruk met klem dat half SBS uit den boze is voor passief 3D systemen omdat dan de horizontale resolutie ook nog eens wordt gehalveerd.
Voor de shutterkijkers maakt SBS of OU helemaal niets uit, gewoon halve resolutie, het maakt volgens mij niets uit of deze nou horizontaal of verticaal gehalveerd wordt.
Oproep aan de rippers: gebruik half OU dan is iedereen blij!
Half SBS is alleen maar goed voor 1080i TV uitzendingen ander zou de hor. resolutie door 4 gedeeld worden, dit is te gek natuurlijk!
Ikzelf download veel als 3D bluray iso, maak er vervolgens een mkv half OU van en gooi vervolgens de full bluray iso weer in de prullenbak.
Waarom extra informatie naar je TV sturen die toch niet gebruikt word.
Was eerst ook echt van plan om een Popcorn A-400 aan te schaffen, maar na enige verdieping blijf ik lekker bij mijn A-200.
En last but not least het resultaat is geweldig en haarscherp zonder flikkeringen.

Bij LG beweert men zelfs dat je hersenen van de twee 540p beelden toch weer full HD maken omdat je ze tegelijk ziet, maar hier kun je echt lang over discussieren.
Zit wat in natuurlijk, 2 foto's van een zelfde object bevatten meer informatie dan een enkele foto.

[ Voor 11% gewijzigd door johnberg51 op 31-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Wat is dan het beste bij het rippen van een Full blu-ray iso 3D half OU: Right Image Top of Left Image Top?
johnberg51 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Beste Barry,

Je plaatst een hele scherpe opmerking waar veel mensen steeds maar overheen praten.
Ikzelf heb ook een passief 3D TV van LG en ik kan niet anders concluderen dat half OU DE standaard moet zijn voor passief 3D.
Bij een programma als dvdfab staat dit zelfs als preset ingesteld voor passief 3d.
Sterker nog het gebruik van een full bluray iso 3D zou niets extra toevoegen aan de scherpte van het beeld, omdat de TV toch de verticale resolutie halveert.
Conclusie: wees de TV een stapje voor en halveer de verticale resolutie zelf voordat je de film op de TV afspeelt.
Dit doe je door er een mkv half OU van te maken.
Downloaden kan natuurlijk ook, maar helaas denkt iedereen nog dat half SBS de standaard is en het aanbod in half OU is helaas klein.
Ik benadruk met klem dat half SBS uit den boze is voor passief 3D systemen omdat dan de horizontale resolutie ook nog eens wordt gehalveerd.
Voor de shutterkijkers maakt SBS of OU helemaal niets uit, gewoon halve resolutie, het maakt volgens mij niets uit of deze nou horizontaal of verticaal gehalveerd wordt.
Oproep aan de rippers: gebruik half OU dan is iedereen blij!
Half SBS is alleen maar goed voor 1080i TV uitzendingen ander zou de hor. resolutie door 4 gedeeld worden, dit is te gek natuurlijk!
Ikzelf download veel als 3D bluray iso, maak er vervolgens een mkv half OU van en gooi vervolgens de full bluray iso weer in de prullenbak.
Was eerst ook echt van plan om een Popcorn A-400 aan te schaffen, maar na enige verdieping blijf ik lekker bij mijn A-200.
En last but not least het resultaat is geweldig en haarscherp zonder flikkeringen.

Bij LG beweert men zelfs dat je hersenen van de twee 540p beelden toch weer full HD maken omdat je ze tegelijk ziet, maar hier kun je echt lang over discussieren.
Zit wat in natuurlijk, 2 foto's van een zelfde object bevatten meer informatie dan een enkele foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
johnberg51 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:10:
[...]
Bedankt voor je antwoord, na ruim een jaar toch nog iemand die de vraag begreep/kon beantwoorden ;)

Ik ben eigenlijk overgestapt naar 25GB iso's voor 3D, omdat bijna alle releases in SBS zijn en dat toch net minder mooi is. Daarnaast kan mijn player (ac ryan) ook niet overweg met 3d subs, wat ook nogal irritant is.
Als ik nu 3D kijk is het meestal gewoon met laptop aansluiten en dan kijken met PowerDVD. Iets omslachtiger maar wel top beeld + subs.

Als mediaplayer wil ik eigenlijk gewoon XBMC met 3D Bluray ISO support, maar ik denk dat dat er voorlopig niet in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Barryvdh schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:38:
[...]
[knip]

Als mediaplayer wil ik eigenlijk gewoon XBMC met (Full HD) 3D Bluray ISO support, maar ik denk dat dat er voorlopig niet in zit..
Met XBMC is dat inderdaad (nog) niet echt goed realiseerbaar maar via een externe (software) Blu-ray speler gecombineerd met de gratis tegenhanger van XBMC (Me.Po.), is dat wel relatief eenvoudig voor elkaar te krijgen.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 Laatste