Goede 3D Mediaspeler mét frame packing en Bluray iso?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Hallo allemaal,

Ik krijg morgen mijn Sony HMZ-T1 binnen >:) :o :9~ (na lang denken, reviews lezen, videos kijken toch maar besloten om de gok te wagen) en wil natuurlijk gelijk gebruik maken van 3D. Nou heb ik zelf al enig onderzoek gedaan.

Ik ben erachter gekomen dat er verschillende technieken zijn voor 3D. De meeste 3D films die je kan downloaden zijn in MKV vorm en zijn bijna allemaal Full SBS of Half SBS (Side-by-side), en sommige TD (top-down). Nu schijnt het dus dat MKV3D een beetje half 3D is. Voor de beste ervaringen raden ze Bluray's aan, of in ieder geval Bluray iso's ivm streamen. Deze bieden 3D aan door 'frame packing' dit schijnt de beste vorm van 3D te zijn.

Nu heb ik al een PS3 staan. Die kan ik wel gebruiken voor Bluray's die ik heb. Maar helaas ondersteunt hij geen streaming van Bluray.iso via PS3 Media Server. Alles wordt dan omgezet naar 2D. Mocht iemand anders er andere dingen over weten dan hoor ik het uiteraard graag!

Mijn vraag is dan nu ook: kent iemand een goede Mediacenter met 3D ondersteuning? En dan is het dus van belang dat hij frame packing en Bluray iso's kan streamen. Ik heb echt alleen die functies echt nodig. Heb zelf al van alles gevonden, zoals Popcorn hour of Xtreamer. Echter komen die dingen gelijk met 100 extra features waar ik niks mee doe, maar wel voor betaal natuurlijk.

Ik heb zelf deze gevonden: http://www.ebay.nl/itm/20...1423.l2649#ht_2594wt_1330 Er staat dat hij 3D Bluray iso's kan afspelen en frame packing ondersteunt. Heeft iemand misschien meer ervaring hiermee? Of misschien een goede alternatief van ongeveer dezelfde prijs in een NL webshop? Heb namelijk geen zin om weer te wachten vanuit UK als ik een goede alternatief heb in NL.

Alle hulp is welkom, mocht er iets zijn wat ik geschreven heb en totaal niet klopt, hoor ik graag jullie ervaringen en meningen!

Alvast bedankt heren! (en dames)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407833

Hallo,

Ik heb EXACT hetzelfde probleem :) heb ook sindskort een 3d full hd beamer en speel nu idd alleen SBS of OU MKV files af met mn PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik heb die ik hierboven liet zien besteld, maar dan via de site van de fabrikant zelf. Ik zal hier wel mijn ervaringen delen voor je.

Hij ondersteunt Bluray iso's met frame packing in 1080p. Daarnaast ook DTS-HD MA en True-HD en nog echt veeeel meer. Voor €138,- inclusief verzendkosten vind ik dit wel een hele mooie deal. Heb al van anderen gehoord dat hij wel goed werkt. Ben benieuwd

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) ja dat is een prima idee, kan ik je ook een private messg sturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik heb vorige week een 3D-tv besteld en daar zoek ik nog een mediaspeler voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Check anders eens dit topic waar over de vele verschillende 3D mediaspelers wordt gesproken:aanbod full HD 3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ok, de 3D Mediaplayer zal als het goed is morgen worden geleverd. Ik heb al een aantal videos gevonden van iemand op YouTube en hem wat vragen gesteld ook erover. Hij was er in ieder geval erg over te spreken.

[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 18-06-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Nou heb 'm vandaag ontvangen en uitgebreid getest.

Wat me opviel:

Ontvanger werkt lekker snel. Het is niet zo lekker vloeiend als XBMC of elk ander desktop media player applicatie, maar geen last van trage menu en vastlopers.

Een SATA is echt een MUST (danwel extern of intern, ik zou lekker intern doen, daar is die ruimte immers voor). Je kan bestanden delen via samba. Dat werkt opzich gewoon lekker en geen problemen. MAAR bij het afspelen van Bluray iso's met 3D begon alles toch wel te stotteren. Dit komt door het samba protocol. Die kan helaas niet snel genoeg streamen. Als je 3D uitzet dan is alles wel vloeiend. Voor 3D Bluray iso's moet je dus echt gebruik maken van een HDD. De 3D Bluray iso speelde vanaf de interne HDD gewoon moeitelooos, geen stotteringen alles ging perfect.

Wanneer je een HDD gebruikt kan je ook bestanden via smb over en weer kopiëren. Je kan dat vanaf je mac/pc doen, maar je kan ook vanaf de media player zelf bestanden importeren vanaf een andere samba share (zoals een mac/pc of elk ander iets dat via samba gaat). Ook heb je dan de mogelijkheid om gebruik te maken van de ingebouwde bittorent client. Je kan ook de media player aansluiten op een pc/mac. Er zit een bijgeleverde USB 3.0 kabel bij. Je ziet dan de interne HDD op je pc verschijnen. Hierin kun je dan ook gewoon films in slepen. Dit gaat een stuk sneller dan via samba, maar om nou elke keer de usb (los) te koppelen zie ik ook niet zitten (je kan niet de media player gebruiken in USB-mode, en vice versa). Dan maar iets langer wachten tot de film op de interne HDD staat.

De afspeelmogelijkheden zijn hier echt goed uitgewerkt. Je kan ondertitels verplaatsen, grootte wijzigen en kleur. Daarnaast herkent de media speler 3D content zodat je niks via je TV hoeft te doen. Én hij zet ook nog eens normale ondertitels gewoon om in 3D ondertitels. Zodat je gewoon ook 3D MKV's (waar dus gewone .srt's bij zitten) met ondertitels goed kan zien.

Er zit ook Android op. Het is leuk dat het erop zit, maar echt gebruiken zal ik het niet. Je kan Android applicaties installeren door middel van APK bestanden, maar omdat de processor geen ARM SoC is, zullen veel applicaties niet werken (geven ze zelf ook aan). Maargoed, het is niet erg dat het erop zit verder.

Ik ben persoonlijk heel erg te spreken over deze 3D media speler. 3D MKV's streamt hij moeiteloos, en Bluray iso's van 25-50Gb speelt ie zonder problemen af via een HDD (intern of extern via usb). Hij herkent zelf 3D films, zet ondertitels goed en je hebt veel opties om te wijzigen (3D diepte, geluid, beeld, ondertitels etc). Voor deze prijs vind ik dit een hele goede media speler die zich zeer goed kan meten met alle andere 'high-end' media spelers.

Mocht iemand nog vragen erover hebben, ask away ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-04 14:55
@ASNNetworks: Ik had dit topic ook al gelezen :-). Enige is dat is geen extra SATA wil aangezien ik een mooie NAS heb staan. Ik ben in eerste instantie op zoek naar een oplossing die kan streamen van de NAS. Mocht ik die niet vinden dan klop ik nog wel een keer bij je aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Over dat streamen: bedraad of middels wifi? Bij wifi kom je stotteringen vaker tegen, vandaar.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik heb alles verbonden LAN (Cat6 gigabit). Je kan streamen via UPnP, Samba en NFS of een aangesloten USB/SD apparaat. Daarnaast kan je ook importeren vanaf 1 van die dingen naar de interne HDD (niet bijgeleverd, SATA) of aansluiten op de PC/MAC dmv bijgeleverde USB 3.0 kabel. De mediaspeler funtioneert dan als een externe hdd. Je kan alles heen en weer slepen. Zodra je de kabel er weer uit haalt, start ie weer op in media player mode :)

Streamen over Wifi is natuurlijk niet aan te raden, zeker bij 3D content. Ik merk wel dat 3D playback bij 25Gb+ bestanden (iso's) niet te streamen is, zelfs met gigabit LAN. Helaas een tekortkoming van het samba protocol, is mij verteld. Maar dat is opzich ook geen probleem, gezien ik Bluray iso's van 25-50Gb juist lokaal wil opslaan op de media player zodat mijn eigen HDD's lekker schoon blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 20-06-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe bevalt de bril? Ik wilde `m al een paar keer bestellen bij Sony, maar hij is gewoon zoo slecht leverbaar... :(

edit; merk je iets met wazige hoeken, zoals in veel reviews wordt beschreven?

[ Voor 26% gewijzigd door Michael Knight op 21-06-2012 12:34 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
De HMZ-T1 bevalt me echt heel erg! Ik kan nu eigenlijk niet meer zonder dit ding een film kijken of gamen. Het is gewoon anders als je hiermee een tijdje gaat kijken/gamen en dan opeens terug gaat. Je gaat het wel erg missen.

Het beeld is echt super mooi. Zwart is ook écht zwart. Dit is een groot voordeel wanneer je verschillende films hebt met verschillende verhoudingen. Je hebt dan eigenlijk nooit 'zwarte balken' omdat je gewoon één grote scherm voor je hebt. Voor je gevoel is het scherm dan gwn breder en minder hoog. Het is hetzelfde effect alsof je tv-scherm zn eigen formaat zou aanpassen aan de content.

Het geluid ben ik eigenlijk ook erg over te spreken! Had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Komt mooi geluid uit die koptelefoontjes. \

Er zijn ook wat nadelen of minder goede punten laat ik maar zeggen:

Je MOET em gewoon goed bevestigen. Doe je dat niet, dan gaat ie al snel op je neus leunen, krijg je last van je neus, het beeld zelf is dan ook net scherp en de randjes worden dan aardig wazig. Ik merk wel soms dat de zijkanten inderdaad iets meer 'blurry' zijn dan de center. Dat komt dan ook omdat het 2 lenzen zijn die je kan verstellen. Je linker oog ziet dan bijvoorbeeld alles perfect, maar je rechter oog ziet een hoek net beetje wazig. Aangezien je het niet per oog kan instellen, en je met 2 ogen gaat kijken dan zijn de zijkanten beetje wazig. Dit heb ik eigenlijk tot nu toe alleen gemerkt bij het spelen van games. Wanneer er aan de zijkanten tekst staat is het iets waziger. Maar ik moet zeggen dat ik in het begin ook het verkeerd vast zette (net als 99% van alle andere gebruikers/reviewers). De wazige zijkanten vallen nu eigenlijk niet op meer, of zijn heel miniem.

Mocht je dit echt willen aanschaffen, dan krijg je ECHT geen spijt van. Ik zou het wel gebruiken in een donkere kamer voor het beste gevoel. Wanneer er nog licht in de kamer is dan ben je je bewust van je omgeving. Je ziet alles wel perfect verder, maar je weet waar je bent en je weet dan ook dat he dat ding op hebt. In een donkere kamer zie je echt alleen het scherm voor je. En dat is echt een genot, je vergeet dan helemaal waar je bent. Je denkt dat je gewoon in een bioscoop zit op dat moment. Echt genieten dan!

Kortom: het is echt iets wat je gewoon moet ervaren. Je MOET het goed bevestigen, in het boekje staat echt stap voor stap hoe je het moet doen, en raad ik ook echt aan om te doen. Ben je eigenwijs zoals ik, dan gaat het echt lang duren en zal het nooit lekker zitten. Nadat ik het boekje zag en de stappen volgde, voelde het alsof het perfect voor mij was gemaakt. De zijkanten zijn inderdaad iets waziger, maar echt niks om je druk over te maken. Tekst is dan iets waziger, maar wel gewoon leesbaar nog.

Ik heb em zelf besteld bij gamediscounter. Is gewoon ruim op voorraad daar. Kreeg em de volgende dag al in huis :) Overigens kan je ze ook gewoon bij hun in de winkel testen en kopen.

Linkie voor HMZ-T1, op voorraad morgen in huis! http://www.gamediscounter...l-personal-3d-viewer.html

Mocht je nog vragen hebben over de bril (of de 3D player, waar deze topic voor was :P) dan hoor ik het wel!

Ik heb nu deze bank erbij, en icm met de HMZ-T1 is dat echt heerlijk ontspannen _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6773600/IMG_9402-1.jpg

edit: ik zie dat gamediscounter nu ook zelfs gratis verzendt, ik moest vorige week nog 15 euro verzendkosten betalen. Zou dus niet te lang wachten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 21-06-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113793

ASNNetworks schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:23:
Nou heb 'm vandaag ontvangen en uitgebreid getest.

Wat me opviel:

Ontvanger werkt lekker snel. Het is niet zo lekker vloeiend als XBMC of elk ander desktop media player applicatie, maar geen last van trage menu en vastlopers.

Mocht iemand nog vragen erover hebben, ask away ;)
Waar heb je hem gekocht? Op Ebay moet je vrij lang wachten. In Nederlandse webshops zie ik hem nergens. Er staat wel een advertentie op marktplaats, voor 25 euro boven de internationale prijs, maar ik ben geen fan van marktplaats.

Lees alleen maar goede dingen over deze speler, maar het bestellen bleeft wat sketchy. Op de officiele gaar-vertaalde website krijg ik de het drukken op order de prachtige melding "D:\WWWROOT\EBLUETIMESCOM\WWWROOT\EN\../Include/NoSqlHack" in de website te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik heb 'm hier besteld: http://www.futeko.com/products/MP00033.php

Is soort van officiële partner van de fabrikant. Hebben een support forum en daar komen ook de updates van de mediaplayer. Ze reageren ook heel snel op vragen en mogelijk klachten, dus wel prima service!

Heb die van mij op een dinsdag besteld, kreeg die donderdag een verzendbevestiging. Stond dat het 3-6 werkdagen zou duren. En kreeg 'm maandag gelijk na het weekend in huis. Wel lekker snel dus. Bovendien heb je gewoon 1 jaar garantie via hun ook, en niet goed geld terug binnen 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook maar besteld dan. Heb op dit moment mijn TV in de woonkamer staan. Werkt prima voor afspelen van content, maar normaal gebruik is wat minder. Ga weer terug naar een computerkamer, maar ik wil wel graag 3D af kunnen blijven spelen, blijf 3D toch gaaf vinden :).

Ben erg benieuwd! Voorraad stond op oranje dus zal wel iets langer duren, maar na een avondje onderzoek lijkt deze beter bij me te passen dan de alternatieven.

Mis eigenlijk de optie tot streaming playlists van internet (.pls), maar is niet zo belangrijk, meer een nice-to-have.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 113793 op 27-06-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem deze week binnen gekregen. Valt mij toch wat tegen. Het afspelen van content werkt prima, maar de afstandsbediening (of infraroodsensor) is echt compleet waardeloos. Als je in een kleine hoek commando's geeft doet hij het gewoon niet, moet vrijwel in een rechte lijn op dezelfde hoogte commando's invoeren en dan slikt hij ze, erg frustrerend. Dit is met de standaard honkyponky batterijen maar ook met nieuwe Duracells.

Verder boot Android niet, blijft hanging op Booting Android. (of het duurt langer dan 15 minuten maar lijkt me sterk). Zal wel een probleem zijn in de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:08
ASNNetworks schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:19:
Streamen over Wifi is natuurlijk niet aan te raden, zeker bij 3D content. Ik merk wel dat 3D playback bij 25Gb+ bestanden (iso's) niet te streamen is, zelfs met gigabit LAN. Helaas een tekortkoming van het samba protocol, is mij verteld. Maar dat is opzich ook geen probleem, gezien ik Bluray iso's van 25-50Gb juist lokaal wil opslaan op de media player zodat mijn eigen HDD's lekker schoon blijven.
Dat ligt niet aan het Samba protocol. Het ligt aan de Realtek chip. De Realtek chip zijn van nature geen beste streamers. Bij de eerste generatie Full-HD streamers (ongeveer 3 jaar geleden) van Realtek was 1080P vloeiend gewoon niet te doen. De huidige generatie Realtek chip doen het een stuk beter maar 100% is het niet.
Ik heb zelf een DUNE met een Sigmachip en via Samba trek ik gewoon de volle 100 mbit aansluiting van de speler dicht. Het ligt dus eerder aan de Realtek implementatie.
Ook gigabit LAN veranderd hier niets aan (daar ligt de oorzaak namelijk niet).
Het is bij Realtek wel zo dat streamen over NFS wel beter gaat.

De Sigma chips, zoals ze o.a. gebruikt worden in de WD TV Live, zijn veel betere streamers. Ze hebben echter geen support voor Full-3D. Hier is de Realtek 1186 eigenlijk een alleen heerser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ja, ik trek nu gwn vol 100mbit, maar niet meer dan dat, wat ik dus erg weinig vind voor gigabit.. Maargoed, ik heb toch al een 1TB in de speler gedaan en speel direct iso's daar vanaf. Is ook beter gezien ik mn iMac niet vol wil proppen met 25-50GB Bluray iso's en de iMac niet aan hoef te hebben om films te kunnen kijken. En met USB 3.0 gaat de overdracht ook wel lekker snel :)

En oja, ik denk dat die 100Mbit niks met de chipset te maken heeft, gezien ik het niet alleen over streamen heb. Overigens ging het streamen bij de ene iso wel gewoon goed terwijl de ander steeds stopte/bufferde (25GB iso's). Ook als ik via samba bestanden gewoon overzet (dus niet stream, enkel iso's overzetten) gaat het met maximaal 100mbit. Dat scheen volgens futeko.com te liggen aan het samba protocol. Merkte zelf wel dat ik alles via AFP doe, en dat AFP inderdaad wel stuk sneller is dan samba (afp en samba afzonderlijk getest op zelfde netwerk hdd). Ach ja, het is nu toch al geen probleem meer...

[ Voor 45% gewijzigd door ASNNetworks op 08-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dat je geen Gigait snelheden haalt ligt geheel aan de Realtek. Deze kan gewoon niet meer data verwerken.
De vorige generatie hield bij max 70 mbit al ongeveer voor gezien. Gigabit staat gewoon goed op de specs lijst, That's All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Anoniem: 113793 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:33:
Heb hem deze week binnen gekregen. Valt mij toch wat tegen. Het afspelen van content werkt prima, maar de afstandsbediening (of infraroodsensor) is echt compleet waardeloos. Als je in een kleine hoek commando's geeft doet hij het gewoon niet, moet vrijwel in een rechte lijn op dezelfde hoogte commando's invoeren en dan slikt hij ze, erg frustrerend. Dit is met de standaard honkyponky batterijen maar ook met nieuwe Duracells.

Verder boot Android niet, blijft hanging op Booting Android. (of het duurt langer dan 15 minuten maar lijkt me sterk). Zal wel een probleem zijn in de unit.
Dat probleem met infrarood heb ik inmiddels helaas ook ondervonden, ben erg aan het zoeken universele afstandsbedieningen ermee werken. Ik raad je trouwens ook aan om de update te installeren. Mocht je dat nog niet hebben gedaan, dan zal dat al een hele hoop problemen oplossen. Standaard staat de firmware van november 2011 erop, er is in maart nog een update geweest (en daar tussen ook 2 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 09:57
ik kan dat beaamen Realtek is echt ruk met streamen van highbitrate materiaal. Wat op mijn sigma streamer wel gewoon goed werkte over Samba. Als je echt 3D mkv's zou willen streamen zou je een low budget mini itx htpc kunnen overwegen. Die kan je met bijv de gt620 ook al geschikt kunnen maken voor 4k. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
3D MKV's zijn totaal geen problemen bij deze media speler hoor ;) Wanneer je 3D iso's gaat afspelen van 25-50GB dan hebben sommige iso's problemen, niet allemaal. En voor 130 euro vind ik dit wel een mooie oplossing ipv gelijk een htpc te bouwen. Heb zelf ook al gekeken namelijk om eigen htpc'tje in elkaar te zetten, echter ga je al snel richting de quadcore, ssd en 1.4 HDMI voor toekomst, dan wordt het al snel rond de 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282150

Anoniem: 407833 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:52:
Hallo,

Ik heb EXACT hetzelfde probleem :) heb ook sindskort een 3d full hd beamer en speel nu idd alleen SBS of OU MKV files af met mn PS3.
Ik heb sinds kort een probleem met mijn PS3 mediaplayer functie. Ik gebruik TVersity op mijn PC en de PS3 speelt MKVs en HD film niet meer goed af :(

Soms geeft hij geen beeld weer, maar meestal is er geen audio.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Anders moet ik maar een 'echte' mediaplayer kopen...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Denk dat je beter naar een PS3 topic dan moet gaan als je echt snel geholpen wilt worden... Bovendien wordt het beetje warrig hier dan..

Hoe dan ook, ik zou je eerder PS3 Media Server aanraden. Betere is er gewoonweg niet voor de PS3.. Maarja, ik raad je sws aan om een volwaardige media player aan te schaffen. Bluray iso's brengen naast een betere 3D kwaliteit ook veel (en veel mooier) beeldkwaliteit mee. Geen compressie etc. Moet je alleen wel 25-50Gb bestanden kunnen en willen downloaden :) (met overal 120Mbit en usenet kan dat geen probleem zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282150

Zo! PS3 media server werkt perfect! Hartstikke bedankt asnn! Dat heeft me een paar honderd euro bespaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Allemaal,

Sry van de lange afwezigheid :)

Goed om te lezen dat er al wat mensen druk zijn met het hele fullhd 3d gebeuren via een mediaspeler. Ik ben zelf druk geweest met de PS3 ( Side by Side, Top down etc ) maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat een mediaspeler ( ben nu toch wel fan van de Bluetimes Coopa BT3550B ) een goede investering zal zijn.

Ik heb behoorlijk problemen gehad met de audio die vaak niet gelijk loopt, Cinavia beveiling, de ondertitels en last but not least, de beeldkwaliteit van SBS e.d. is nou ook niet echt geweldig te noemen.

Nu mijn vraag. Ik wil deze mediaspeler aansluiten op mijn Epson full HD 3d projector met actieve brillen. Dit is toch geen probleem? En ten 2e, hoe zit het met de CInavia beveiliging, wordt deze ook ondersteund door deze speler? Ik word hier nml ook gek van op de PS3.

:) alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16
Leuk dat ik dit topic tegenkom, een interessante en goedkope mediaspeler zo te zien.

Ik heb nu een Popcorn A-200 en heb er in het verleden veel problemen meegehad qua afspelen. Na veel rommelen werkt de speler eigenlijkwel goed, maar stoor ik me aan de ventilator en soms aan de traagheid van de videowall.

Wat is het verschil tussen een dure Popcorn Hour A-200 (uit 2009 geloof ik) en deze mediaspeler? Zitten er videowall mogelijkheden bij en dat hij informatie over de film ophaalt bij bijv IMDB of Moviemeter.nl?

Dit lijkt me een erg leuke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Anoniem: 407833 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:19:
Hallo Allemaal,

Sry van de lange afwezigheid :)

Goed om te lezen dat er al wat mensen druk zijn met het hele fullhd 3d gebeuren via een mediaspeler. Ik ben zelf druk geweest met de PS3 ( Side by Side, Top down etc ) maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat een mediaspeler ( ben nu toch wel fan van de Bluetimes Coopa BT3550B ) een goede investering zal zijn.

Ik heb behoorlijk problemen gehad met de audio die vaak niet gelijk loopt, Cinavia beveiling, de ondertitels en last but not least, de beeldkwaliteit van SBS e.d. is nou ook niet echt geweldig te noemen.

Nu mijn vraag. Ik wil deze mediaspeler aansluiten op mijn Epson full HD 3d projector met actieve brillen. Dit is toch geen probleem? En ten 2e, hoe zit het met de CInavia beveiliging, wordt deze ook ondersteund door deze speler? Ik word hier nml ook gek van op de PS3.

:) alvast bedankt voor de antwoorden
Geen problemen met beveiliging, synchronisatie etc! Heb al meer dan 15 3D Bluray iso's gekeken en nog een aantal HD MKV's. Allemaal zonder problemen en in prachtige kwaliteit. Ik raad je echter wel aan om gebruik te maken van een interne HDD (hebben ze ook een hele mooie inschuif manier voor) voor 3D Bluray iso's van 25-50Gb. Die spelen niet allemaal even lekker af via Samba. Maar voor alles daaronder (sowieso MKV's) is het geen enkel probleem via streaming. En subtitles zal je hier alleen maar blijer van worden. Hij pakt zelf de subtitles (of je zet een srt gwn los erbij in zelfde naam) en zet het gewoon om in 3D. Ook ondersteunt hij automatisch 3D voor het beeld. Ik ben zoooo blij dat ik nooit meer hoef te lopen k*utten met subtitles nu. Maar ik speel nu dus ook eigenlijk vooral alles af in iso formaat (gezien frame packed gewoon veel mooier en beter is dan SBS/TD). En daar zitten subtitles standaard ingebakken gezien het gewoon 1:1 kopieën zijn van Blurays.

Ik heb zelf geen ervaring met die projector, maar zal geen probleem moeten zijn, gezien het gewoon een mediaplayer is. Ik gebruik het zelf icm de Sony HMZ-T1 en een vriend van mij met een 3D TV. Een projector is gewoon net als een TV qua invoer, dus zal geen problemen moeten opleveren.
Binnetie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:20:
Leuk dat ik dit topic tegenkom, een interessante en goedkope mediaspeler zo te zien.

Ik heb nu een Popcorn A-200 en heb er in het verleden veel problemen meegehad qua afspelen. Na veel rommelen werkt de speler eigenlijkwel goed, maar stoor ik me aan de ventilator en soms aan de traagheid van de videowall.

Wat is het verschil tussen een dure Popcorn Hour A-200 (uit 2009 geloof ik) en deze mediaspeler? Zitten er videowall mogelijkheden bij en dat hij informatie over de film ophaalt bij bijv IMDB of Moviemeter.nl?

Dit lijkt me een erg leuke speler.
Deze speler haalt helaas geen media informatie op. Je kan wel artwork toevoegen door een poster afbeelding toe te voegen en dezelfde naam te geven als de iso/mkv. Alle films die je op de interne HDD hebt staan zie je dan in een wall met posters (als je die posters heb toegevoegd).

Het grootste voordeel vind ik van deze speler ten eerste de prijs. En daarnaast de beeld/geluid kwaliteit. Alles wordt echt super mooi weer gegeven en ondersteunt echt alle formaten, tot aan uncompressed en RAW geluid aan toe. Het gemak is ook een pluspunt; je kan de mediaspeler aansluiten op een pc/laptop via usb 3.0 (kabel zit er ook bij). En je kan alles heen en weer kopieren naar de interne HDD (moet je zelf aanschaffen). Ook kan je dat doen via samba, maar usb gaat echter een stuk sneller. Bovendien heeft het ook een ingebouwde bittorent client, maar die gebruik ik zelf niet. Ik wacht meer op een nieuwsgroep client.

Maar goed, voor deze prijs heb je een hele mooie mediaplayer die echt alles aankan wat je ernaar toe gooit.

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 15-07-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 23:22
Kan deze mediaplayer ook 10bit videos afspelen?

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
Op marktplaats staat er sinds vandaag eentje te koop

http://audio-tv-foto.mark...aplayer-met-wifi-kbl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudinie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-03 20:45
Heel interessant verhaal. Ik heb zelfs sinds gisteren een Panasonic PT-AT5000E beamer in huis en mijn HDX1000 is daar overduidelijk geen match voor.
Zat eerst te denken aan een htpc op basis van een streacom FC50D maar dan gaan de prijzen rap omhoog.
Dit lijkt wel een heel erg "straight out of the box solution" voor weing, als ik het zo goed lees.
Bedankt voor de tip.

Edit: Na wat gegoogle kwam ik op http://www.myhdplayer.de/Media-Player/ waar een paar meer aparaten staan met vergelijkbare specs. Voor het geval het oog ook wat wil kun je dus kiezen.

[ Voor 24% gewijzigd door rudinie op 17-07-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Waarom is de HDX geen match voor je projector? De HDX kan toch gewoon 1080P materiaal afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudinie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-03 20:45
Athome schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:02:
Waarom is de HDX geen match voor je projector? De HDX kan toch gewoon 1080P materiaal afspelen?
Ja, gewoon 1080p kan ie zeker goed, ook op 23.976 fps, maar 3d gaat alleen met SBS half voor zover als ik het tot nu toe heb kunnen testen. Ik heb nog geen brilletjes binnen, die zitten niet standaard bij de projector, dus zeker weten doe ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:49

EKR88

FPS_EKR

Mede8er komt ook met een nieuwe speler, die ook frame packaging en blu ray iso's moet ondersteunen:
http://www.mede8er.nl/nl/index.php?d=1000x3d

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Allemaal met de Realtek 1186. Dus allemaal dezelfde mogelijkheden. De Realtek 1186 is de enige chip die een betaalbare Full 3D speler kan afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ah mooi, eindelijk een merk met een 3D speler waar ik meer vertrouwen in heb dan de 'concurrentie'.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88

EKR88

FPS_EKR

Sirius schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:14:
Ah mooi, eindelijk een merk met een 3D speler waar ik meer vertrouwen in heb dan de 'concurrentie'.
dat dacht ik ook, totdat ik er achter kwam dat de nieuwe mede8er ook gewoon weer last heeft van de welbekende '24p bug'.. ik ga denk ik toch voor een htpc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
24p bug? wat houdt dat precies in eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

Ik heb de Iconbit XDS1003D, ook met dezelfde chip en zo te zien is de interface exact hetzelfde :)

IR bediening is nog een beetje slecht, verder speelt hij praktisch alles af, ook in full 3d. Beetje jammer alleen dat mijn Samsung 6100 40" om de 1 of andere reden full 3d niet goed kan weergeven (heel veel crosstalk).

Het nadeel van deze speler vind ik dat de interne hdd echt vast ingebouwd is. Je moet toch veelal grote bestanden op de mediaspeler zetten en via het netwerk duurt dat erg lang (max 11MB/s), ondanks de beloofde gigabit aansluiting die in werkelijkheid niet boven de 100mbit komt.
De USB3 slave is op zich een oplossing, alleen moet je dan je mediaspeler uit de kast halen om even de files over te zetten.

Ik gebruik nu een externe hdd via usb, nadeel is alleen dat het na het opstarten even duurt voordat hij de storage heeft gescand.

Android zie ik de toegevoegde waarde niet zo van.

Ik ben nog gematigd enthousiast, maar misschien moet ik ook wat meer thuisraken in het systeem. Hiervoor heb ik een Dune Smart H1 gehad en dat is eigenlijk altijd wel goed bevallen, echter geen full 3d ivm het ontbreken van hdmi 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
KillerB schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:00:
-knip-

Android zie ik de toegevoegde waarde niet zo van.

-knip-
Persoonlijk zit ik te wachten tot er een XBMC build uitkomt voor Android 2.3. Er zijn al een aantal builds gemaakt, maar werken helaas niet.

[ Voor 62% gewijzigd door ASNNetworks op 22-07-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
EKR88 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:41:
Mede8er komt ook met een nieuwe speler, die ook frame packaging en blu ray iso's moet ondersteunen:
http://www.mede8er.nl/nl/index.php?d=1000x3d
Deze ga ik in de gaten houden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
EKR88 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:20:
[...]

dat dacht ik ook, totdat ik er achter kwam dat de nieuwe mede8er ook gewoon weer last heeft van de welbekende '24p bug'.. ik ga denk ik toch voor een htpc..
Is niet vreemd, 90% van de firmware komt immers bij Realtek vandaan. Dit betekent dus eigenlijk dat alle spelers dezelfde nukken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
KillerB schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:00:
Het nadeel van deze speler vind ik dat de interne hdd echt vast ingebouwd is. Je moet toch veelal grote bestanden op de mediaspeler zetten en via het netwerk duurt dat erg lang (max 11MB/s), ondanks de beloofde gigabit aansluiting die in werkelijkheid niet boven de 100mbit komt.
Gigabit LAN betekent niet dat je ook Gigabit snelheden haalt. De binnen gehaalde data moet immers ook verwerkt worden en daar zijn mediaspelers gewoon niet sterk in. De nieuwe spelers met een Sigmachip kunnen meer halen maar daar houd het met 20 MB/s volgens mijn ook op. Het netwerkgedeelte is van een Realtek speler altijd al een zwak punt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88

EKR88

FPS_EKR

ASNNetworks schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:59:
24p bug? wat houdt dat precies in eigenlijk?
De realtek chips hebben geen echte ondersteuning voor 24p. de meeste films worden opgenomen met deze framerate, alleen zijn dit niet exact 24 frames per seconde, maar 23,976. Nu is het zo dat de realtek-spelers de films afspelen met 24 frames per seconden.

een verschil van:
24-23.976=0.024 sec.
1/0.024=41.6667 sec.

iedere 41.6667 sec. moet dit gecorrigeerd worden. dit wordt dan gedaan door een 1 frame 2x te laten zien. je ziet dan dus een kleine hapering. als je het niet weet valt het waarschijnlijk niet eens op, maar als je het wel weet, ga je er op letten en zie je het ineens wel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
@EKR88 aah zo.. nooit opgevallen... heb iets van 20 films gekeken waarvan 10 bluray iso's zijn van 25-50GB... Nooit last van gehad zover ik weet..

Pagina: 1