Ik ben zelf aan het kijken voor een mediaplayer die ook full hd 3D films kan afspelen. Las hier op het forum ook dat de xtreamer prodigy gaat uitkomen die dat zal kunnen. Maar ik vroeg me af of dit de extra investering waard is tov bijvoorbeeld een eminent 7180 / ac ryan HD 2 etc. Want is er wel zoveel aanbod full HD 3D films? Want overal zie ik de film als SBS, of is dit ook een oorzaak omdat er nog geen mediaplayers zijn die full HD 3D kunnen afspelen en er binnen afzienbare tijd ook hier meer aanbod voor is.
Ik moet nog zien in hoeverre de Prodigy echt volledige 3D ondersteuning heeft. Xtreamer is heel goed in verhaaltjes vertellen.
De prodigy heeft ondersteuning voor Real3D. Heeft je Blu-Ray een ander 3D formaat dan kan de prodigy hier ook niets mee.
3D blijkt een leuke gimmick te zijn maar de verkopen gaan lang niet zo hard als de TV-fabrikanten zouden willen. De consument zit blijkbaar niet te springen wachten op 3D. Voor veel mensen voldoet DVD nog steeds goed en dat wordt een steeds belangerijkere doelgroep.
Ik vind Blu-Ray een fantastische opvolger voor DVD. Ik was vanwege de beeldkwaliteit gauw om maar 3D thuis, daar heb ik geen haast mee. Leuk voor in de Bioscoop en als het daar voorlopig zou blijven heb ik er ook vrede mee. Goed 3D zonder bril dat is pas interessant voor thuisgebruik.
De prodigy heeft ondersteuning voor Real3D. Heeft je Blu-Ray een ander 3D formaat dan kan de prodigy hier ook niets mee.
3D blijkt een leuke gimmick te zijn maar de verkopen gaan lang niet zo hard als de TV-fabrikanten zouden willen. De consument zit blijkbaar niet te springen wachten op 3D. Voor veel mensen voldoet DVD nog steeds goed en dat wordt een steeds belangerijkere doelgroep.
Ik vind Blu-Ray een fantastische opvolger voor DVD. Ik was vanwege de beeldkwaliteit gauw om maar 3D thuis, daar heb ik geen haast mee. Leuk voor in de Bioscoop en als het daar voorlopig zou blijven heb ik er ook vrede mee. Goed 3D zonder bril dat is pas interessant voor thuisgebruik.
[ Voor 56% gewijzigd door Athome op 11-11-2011 15:44 ]
Heb prodigy gekocht.
En speelt 3D lekker af.
Real3D (wat een verschil met sbs)
SBS
of vericaal (weet ff de benaming niet meer );)
bluray iso 3d film start direct 3d op. niks in stellen.
Bij andere moet je even via menu op gewenste 3d zetten (menu van de speler)
I
En speelt 3D lekker af.
SBS
I
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hoe bevalt ie verder? Loopt alles soepel (menu, internet - vooral YouTube is voor mij van belang)?
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Ben ook erg benieuwd of de prodigy goed werkt. Ik lees erg veel negatieve reacties (van mensen die hem nog niet getest hebben) dat de prodigy in het begin nog niet goed zal werken en er veel software updates moeten komen voordat het allemaal soepel werkt. Dit wordt gebasseerd op eerdere ervaringen met een xtreamer.
Hij doet wat ie moet doen. Alles afspelen.
Soms hapert de menu structuur,.. je drukt op AB en denkt dat het niet reageert en dan springt ie naar de volgende veld.
Internet ziet er goed uit.
van youtube is er XL versie aanwezig. Is dan wat meer gericht op tv. Grotere iconen en tabjes
Soms hapert de menu structuur,.. je drukt op AB en denkt dat het niet reageert en dan springt ie naar de volgende veld.
Internet ziet er goed uit.
van youtube is er XL versie aanwezig. Is dan wat meer gericht op tv. Grotere iconen en tabjes
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hoe doet de prodigy het met srt ondertitels en 3D films? En streamt hij zonder haperen een 3D bluray vanaf een nas?
Twijfel tussen de prodigy en een popcorn hour a-300
Hardware.info heeft de Prodigy ook aan een korte test onderworpen (geen review). In de testresultaten staat dat 50 mbit/s Blu-Ray niet vloeiend te streamen is. Wie weet brengt een firmware update hier verbetering in brengt.
Prodigy met A-300. Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Het speerpunt van de Prodigy is 3D. Bij de A-300 is dit een sterke verbeterde interface. De nieuwe 8647 is in feite dezelfde als de 8643 maar dan op hogere snelheid
Prodigy met A-300. Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Het speerpunt van de Prodigy is 3D. Bij de A-300 is dit een sterke verbeterde interface. De nieuwe 8647 is in feite dezelfde als de 8643 maar dan op hogere snelheid
succes:Athome schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:31:
Hardware.info heeft de Prodigy ook aan een korte test onderworpen (geen review). In de testresultaten staat dat 50 mbit/s Blu-Ray niet vloeiend te streamen is. Wie weet brengt een firmware update hier verbetering in brengt.
http://nl.hardware.info/p...r-a-300#tab:specificaties
http://nl.hardware.info/p...rodigy#tab:testresultaten
hier een directe vergelijking.. zoals altijd: voor en nadelen beide partijenjbierste schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:33:
Hoe doet de prodigy het met srt ondertitels en 3D films? En streamt hij zonder haperen een 3D bluray vanaf een nas?
http://nl.hardware.info/v...lers-vergelijkingstabel-1
Je hebt ook nog de relatief onbekende Iconbit XDS1003D:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116688.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116688.0
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Deze op het forum van Hardware.info (HWI) ook al eens benoemd. Het schijnt dat Iconbit zijn licenties niet op orde heeft en daarom niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar is. Voor de rest vergelijkbaar met de Prodigy (zelfde chip)
Intressant topic! In al mijn enthousiasme een Playon!HD Mini 2 aangeschaft en liep toen inderdaad tegen de HDMI 1.3 beperking aan (eigen onderzoeks foutje). Als ik zo de review bekijk op hardware.info draait de xtreamer hetzelfde OS, alleen met een iets ander schilletje.
Waarom deze dan weer geen 50GB BluRay via het LAN zou afspelen vind ik vreemd, aangezien 3D BD's dit toch meestal wel zijn. Aan de andere kant, als je er een HDD in plaatst kan je ze natuurlijk wel lokaal in de player opslaan. Een SSD is veel te duur hiervoor, want een beetje opslagruimte (500GB+) heb je toch wel nodig. Maakt hij wel weer geluid, wat een nadeel voor mij is. Met een externe USB schijf moet je weer lopen swappen en ik vind ik weer geen optie.
Net niet helemaal dus. Het blijft even afwachten op de "ideale" player.
Waarom deze dan weer geen 50GB BluRay via het LAN zou afspelen vind ik vreemd, aangezien 3D BD's dit toch meestal wel zijn. Aan de andere kant, als je er een HDD in plaatst kan je ze natuurlijk wel lokaal in de player opslaan. Een SSD is veel te duur hiervoor, want een beetje opslagruimte (500GB+) heb je toch wel nodig. Maakt hij wel weer geluid, wat een nadeel voor mij is. Met een externe USB schijf moet je weer lopen swappen en ik vind ik weer geen optie.
- Afspelen via GBit LAN
- Geen interne opslag
- 3D BD iso support
- HDMI 1.4+
Networkperformance blijft achilleshiel van de Realtek, blijkt maar weer. Dit ondanks de hogere snelheid van de chip
Gbit LAN is alleen interessant als de chip ook erg krachtig is (gok op chip snelheden boven de gigaHz).
3D Blu-Ray wordt toch door deze speler ondersteunt (mits Real3D)?
HDMI 1.4 is alleen interessant voor 3D. Verder geen noodzakelijk verbetering t.o.v. HDMI 1.3.
Ik moet eerst nog zien hoe het hele 3D door de consument wordt omarmt. 3D zonder bril zou volgens mij voor een betere acceptatie zorgen.
Gbit LAN is alleen interessant als de chip ook erg krachtig is (gok op chip snelheden boven de gigaHz).
3D Blu-Ray wordt toch door deze speler ondersteunt (mits Real3D)?
HDMI 1.4 is alleen interessant voor 3D. Verder geen noodzakelijk verbetering t.o.v. HDMI 1.3.
Ik moet eerst nog zien hoe het hele 3D door de consument wordt omarmt. 3D zonder bril zou volgens mij voor een betere acceptatie zorgen.
ik zit er ook aan te denken om een van deze 3d players aan te schaffen maar lees toch echt veel negatieve verhalen over die Xtreamer ( vooral als men met bijv de Boxee gaat vergelijken).
Dus ik weet het nog niet, vooral als er problemen zijn met playback van Blu ray hmmmm
Ik ben heel benieuwd naar de eerste test van die onbit dat ziet er wel erg gelikt uit !
Dus ik weet het nog niet, vooral als er problemen zijn met playback van Blu ray hmmmm
Ik ben heel benieuwd naar de eerste test van die onbit dat ziet er wel erg gelikt uit !
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik denk dat ik (en dat is persoonlijk) nu beter een A-300 kan kopen. Deze doet geen Full-HD 3d, maar ondersteund wel 3D in de vorm van 3D MKV's. Ik kan toevallig vanavond e.e.a. testen op een A-200. Dus kan ik meteen even checken hoe de 3D subs zijn e.d. (hiervoor is een handig tooltje te vinden op networkedmediatank.com)
Lees ook veel negatieve verhalen over Xtreamer, waardoor ik weinig vertrouwen heb in die firma...
Tegen de tijd dat 3D mediaplayers meer mainstream zijn maar eens kijken of ik tzt een andere ga kopen, of gewoon bij de PCH A-300 blijf.
Moet ook eerlijk zeggen dat het meerendeel van mijn media niet 3D is, maar dat ik juist meer gewoon 2D kijk. De films die ik dan in 3D wil kijken zijn prima in Half-SBS of Top and Bottom. Het zou alleen leuk zijn als je meteen ook 3D bluray ISO's kan streamen. Maar zoals hierboven aangegeven zijn de netwerkprestaties van de realtek chips een stuk minder dan die van de Sigma's. (en de nieuwe Sigma chip laat volgens mij nog wel even op zich wachten helaas)
Lees ook veel negatieve verhalen over Xtreamer, waardoor ik weinig vertrouwen heb in die firma...
Tegen de tijd dat 3D mediaplayers meer mainstream zijn maar eens kijken of ik tzt een andere ga kopen, of gewoon bij de PCH A-300 blijf.
Moet ook eerlijk zeggen dat het meerendeel van mijn media niet 3D is, maar dat ik juist meer gewoon 2D kijk. De films die ik dan in 3D wil kijken zijn prima in Half-SBS of Top and Bottom. Het zou alleen leuk zijn als je meteen ook 3D bluray ISO's kan streamen. Maar zoals hierboven aangegeven zijn de netwerkprestaties van de realtek chips een stuk minder dan die van de Sigma's. (en de nieuwe Sigma chip laat volgens mij nog wel even op zich wachten helaas)
Zonder 3d player zijn de ondertitels niet juist weer te geven.jbierste schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:49:
Ik denk dat ik (en dat is persoonlijk) nu beter een A-300 kan kopen. Deze doet geen Full-HD 3d, maar ondersteund wel 3D in de vorm van 3D MKV's. Ik kan toevallig vanavond e.e.a. testen op een A-200. Dus kan ik meteen even checken hoe de 3D subs zijn e.d. (hiervoor is een handig tooltje te vinden op networkedmediatank.com)
Hardisk inbouwen in xtreamer prodigy zo gefikst. Je haalt lade eruit. zet een hd in (ff schroeven) lade terugschuiven en klaar.
Blueray 25GB geen probleem met streamen en 50GB stotert wel. Ff naar hd sturen en dan ff testen of het stottert..Zal het hier melden
3D ondertitels zijn wel weer te geven, maar dan moet je ze eerst omzetten. (srt23dass bv.) Het is wel een extra handeling, maar dat is dan maar niet anders. (totdat Syabas een update uitbrengt, waarmee je gewoon SRT's kan gebruiken bij een 3D film. Hij laat nu alleen de srt wel goed in het midden zien, maar slechts op 1 oog, waardoor het erg onrustig wordt om naar te kijken. Met srt23dass werkt het wel, alleen moet je even met de hand de 3D modus aanzetten op de TV)mucuracat schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:58:
[...]
Zonder 3d player zijn de ondertitels niet juist weer te geven.
Hardisk inbouwen in xtreamer prodigy zo gefikst. Je haalt lade eruit. zet een hd in (ff schroeven) lade terugschuiven en klaar.
Blueray 25GB geen probleem met streamen en 50GB stotert wel. Ff naar hd sturen en dan ff testen of het stottert..Zal het hier melden
Aangezien ik de mediaplayer alleen gebruik om te streamen (alle content staat op een Synology NAS) heb ik de A-300 besteld. Ik heb liever dat ik vrijwel alles zonder stotteren kan streamen, dan een betere 3D ondersteuning. Gisteren als test op een A-200 een 90Mbit+ scene (Birdscene) geprobeerd te streamen, en dat gaat zonder horten of stoten).
Anoniem: 278029
Ik wil ook een Prodigy aanschaffen, maar begrijp nog niet helemaal hoe het nu zit met full HD 3D en SBS.
Ik ben van plan om een deze te gebruiken voor een Full HD TV met passive 3D. Klopt het dat je met passive 3D helemaal geen full HD 3D kan bekijken?
Als iemand mij een klein beetje op weg kan helpen zou ik hier erg blij mee zijn
.
Ik ben van plan om een deze te gebruiken voor een Full HD TV met passive 3D. Klopt het dat je met passive 3D helemaal geen full HD 3D kan bekijken?
Als iemand mij een klein beetje op weg kan helpen zou ik hier erg blij mee zijn
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 278029 op 28-11-2011 11:44 ]
Anoniem: 79879
Speelt de Prodigy de subs bij half SBS films ook goed af?mucuracat schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:13:
Heb prodigy gekocht.
En speelt 3D lekker af.
SBS
I
Je kunt het een Passive 3D TV (zoals LG bijv) gewoon Full-HD 3D bekijken. Het verschil tussen passieve en actieve 3D is de techniek die gebruikt wordt om het 3D door de bril te krijgen.Anoniem: 278029 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:35:
Ik wil ook een Prodigy aanschaffen, maar begrijp nog niet helemaal hoe het nu zit met full HD 3D en SBS.
Als iemand mij een klein beetje op weg kan helpen zou ik hier erg blij mee zijn.
jaAnoniem: 79879 schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:35:
[...]
Speelt de Prodigy de subs bij half SBS films ook goed af?
Da's mooi! Hoe bevalt de Prodigy jouw tot nu toe? Ik wil hem voornamelijk gebruiken om MKV's, 3D half SBS MKV's en 3D Blu Ray iso's te kijken, dus echt als mediaplayer. De rest (zoals Android, ineternet..enz) interesseert me niet zo.
Sinds kort ben ik in het bezit van een 3D beamer en ben ik op zoek naar een leuke mediaplayer om Full HD 3D content af te spelen.
In eerste instantie wilde ik ook voor de Xtreamer Prodigy gaan, met hun gelikte site en gladde praatjes. Maar na de eerste reacties van mensen (voornamelijk hier op Tweakers) ben ik toch nog even verder op zoek gegaan. Nu zijn de meeste alternatieven Chinese apparaatjes, waarvan je niet exact weet wat je nou precies koopt. De makkelijkste manier om deze te vinden bleek te zoeken op de chipset die de Prodigy gebruikt, de Realtek 1186 (welke voor de 3D ondersteuning zorgt). Zodoende kwam ik op de info site iboum en webshop futeko uit (van dezelfde persoon).
Mijn interesse gaat op dit moment uit naar de Himedia 900A, omdat ik geen HD nodig heb in mijn mediaplayer. De Himedia 900B heeft wel ruimte voor een 3.5" schijf. Grootste nadeel is de firmware, die nog niet perfect is. Het schijnt dat er met de Prodigy min of meer dezelfde problemen zijn, wat suggereert dat Xtreamer wél de SDK van Realtek gebruikt (iets wat ze beloofd hadden niet te doen dacht ik). Gegeven is wel dat de firmware door Himedia actief wordt bijgewerkt, met 6 firmware releases (geloof ik, inclusief beta's) sinds oktober.
Op AVSforum loopt een topic over de 900B.
Deze is dus vergelijkbaar met de Prodigy, maar heeft als leuke toevoeging een LCD en echte interne WiFi.
Ik heb nog geen aankoop gedaan, want het is wel een beetje een gok met zo'n apparaat. Maar ik geloof dat er zelfs al tweakers zijn die een van deze machines bezitten. Ik heb helaas nog geen onafhankelijke reviews kunnen vinden.
Overigens heeft dit inactieve HTPC/3D topic een goede start post over de verschillen tussen de 3D "toon-technieken", videoformaten en HDMI.
In eerste instantie wilde ik ook voor de Xtreamer Prodigy gaan, met hun gelikte site en gladde praatjes. Maar na de eerste reacties van mensen (voornamelijk hier op Tweakers) ben ik toch nog even verder op zoek gegaan. Nu zijn de meeste alternatieven Chinese apparaatjes, waarvan je niet exact weet wat je nou precies koopt. De makkelijkste manier om deze te vinden bleek te zoeken op de chipset die de Prodigy gebruikt, de Realtek 1186 (welke voor de 3D ondersteuning zorgt). Zodoende kwam ik op de info site iboum en webshop futeko uit (van dezelfde persoon).
Mijn interesse gaat op dit moment uit naar de Himedia 900A, omdat ik geen HD nodig heb in mijn mediaplayer. De Himedia 900B heeft wel ruimte voor een 3.5" schijf. Grootste nadeel is de firmware, die nog niet perfect is. Het schijnt dat er met de Prodigy min of meer dezelfde problemen zijn, wat suggereert dat Xtreamer wél de SDK van Realtek gebruikt (iets wat ze beloofd hadden niet te doen dacht ik). Gegeven is wel dat de firmware door Himedia actief wordt bijgewerkt, met 6 firmware releases (geloof ik, inclusief beta's) sinds oktober.
Deze is dus vergelijkbaar met de Prodigy, maar heeft als leuke toevoeging een LCD en echte interne WiFi.
Ik heb nog geen aankoop gedaan, want het is wel een beetje een gok met zo'n apparaat. Maar ik geloof dat er zelfs al tweakers zijn die een van deze machines bezitten. Ik heb helaas nog geen onafhankelijke reviews kunnen vinden.
Overigens heeft dit inactieve HTPC/3D topic een goede start post over de verschillen tussen de 3D "toon-technieken", videoformaten en HDMI.
Eeuwige discussie..Anoniem: 94346 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:46:
Passief 3D is toch juist geen full hd?
Iedereen een ander antwoord.
Net CAO boek. Lezen zoals jouw het uitkomt
2 keer 1080i dus tegelijk beide ogen de helft, 0.5+0.5=1??
Ik vind 1080i zonder geflikker van brillen (daar kan ik nie tegen) beter dan 1080p met geflikker.
En vanaf een meter of 3 zie je het NIET!!
Het bevalt me wel. Aantal dingen konden beter, misschien volgende firmware.Anoniem: 79879 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:17:
[...]
Da's mooi! Hoe bevalt de Prodigy jouw tot nu toe? Ik wil hem voornamelijk gebruiken om MKV's, 3D half SBS MKV's en 3D Blu Ray iso's te kijken, dus echt als mediaplayer. De rest (zoals Android, ineternet..enz) interesseert me niet zo.
Alle media spelers met zelfde chipset hebben vaak ook zelfde problemen. Android gebruik ik ook niet. Youtube enzo soms handig, YoutubeXL speciaal voor tv's met grote 'knoppen'..
MKV, half SBS 3D, bluray 3D iso allen geen probleem.
Welke verkoper heeft geen gladde praatjes tot je betaald heb???Micr0mega schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:54:
Sinds kort ben ik in het bezit van een 3D beamer en ben ik op zoek naar een leuke mediaplayer om Full HD 3D content af te spelen.
En op internet alleen maar klachten van alles.
Ik heb geen problemen met deze speler. Alleen ja aantal dingen zoals ze beloven zitten niet op. Schijnt aan de chip fabrikant te liggen. Dus alle spelers met zelfde chipset zullen zelfde problemen hebben. Ik mis flash als ik android gebruik op prodigy. Streamen van tv kanalen zou dan leuk zijn. Misschien dat het later wel mogelijk wordt met update.
Kan natuurlijk ook zijn dat de chipmaker zijn chip anders benoemd en daar wel de mogelijkheid geeft om zo weer nieuwe chips te verkopen. Ze smaken zoals ze kraken.
Ook prodigy heeft ruimte voor hd. Advies om dit te gebruiken als je 1080p 3D wilt kijken. Netwerk hapert.
Thnx!mucuracat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:46:
[...]
Het bevalt me wel. Aantal dingen konden beter, misschien volgende firmware.
Alle media spelers met zelfde chipset hebben vaak ook zelfde problemen. Android gebruik ik ook niet. Youtube enzo soms handig, YoutubeXL speciaal voor tv's met grote 'knoppen'..
Geldt dit ook voor 1080p 3D MKV's of alleen voor Blu Ray rips?mucuracat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:51:
[...]
Ook prodigy heeft ruimte voor hd. Advies om dit te gebruiken als je 1080p 3D wilt kijken. Netwerk hapert.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het een slechte speler is. Ik heb uit de reviews begrepen dat 'ie doet wat 'ie moet doen voor de meeste mensen: video files afspelen in welk formaat dan ook.
Met de gladde praatjes doel ik op beloftes als "onze firmware wordt niet gebaseerd op de Realtek SDK" en "interne 300 mbps WiFi", dingen die nog steeds op de officiële website staan, maar niet worden nagekomen. En de manier waarop ze zichzelf afzetten tegen de "China Competitor", maar 3 keer raden waar de Xtreamer geproduceerd wordt...
Zelf heb ik dus geen HDD ruimte nodig, dus als ik dat voor 50 euro bonus achterwege kan laten, is dat mooi meegenomen. Misschien is het wel beter om nog even te wachten met een besluit, gezien er inderdaad kinderziektes in de SDK van Realtek lijken te zitten. Tot die verholpen zijn, zullen er vast nog wel wat "China Competitors" uitkomen om te overwegen
Met de gladde praatjes doel ik op beloftes als "onze firmware wordt niet gebaseerd op de Realtek SDK" en "interne 300 mbps WiFi", dingen die nog steeds op de officiële website staan, maar niet worden nagekomen. En de manier waarop ze zichzelf afzetten tegen de "China Competitor", maar 3 keer raden waar de Xtreamer geproduceerd wordt...
Zelf heb ik dus geen HDD ruimte nodig, dus als ik dat voor 50 euro bonus achterwege kan laten, is dat mooi meegenomen. Misschien is het wel beter om nog even te wachten met een besluit, gezien er inderdaad kinderziektes in de SDK van Realtek lijken te zitten. Tot die verholpen zijn, zullen er vast nog wel wat "China Competitors" uitkomen om te overwegen
Beetje tegenstrijdig.mucuracat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:44:
[...]
En vanaf een meter of 3 zie je het NIET!!
Die meter of 3 zal vast bij een 40-42 inch model zijn. Laat voor een 40 inch model nou ideale kijkafstand ongeveer 2-2,5 meter zijn.
Het nadeel van Passive 3D zijn de fijne horizontale lijntjes die je ziet als je een 3D bril op zet. Bij 3 meter afstand van een 42 inch LG zie ik het overduidelijk. Dit is erg storend. Het beeld oogt egaal meer maar helemaal opgedeeld in strookjes
De Bioscoop waar ik altijd naar toe ga, had eerst actieve 3D maar is nu overgestapt naar passief 3D. Ook daar mis ik het egale in het beeld wat actief 3D wel biedt.
Helaas zal het wel net zo gaan als met VHS. Het goedkope systeem (passief 3D) zal wel als winnaar ui de bus komen.
Even een kort vraagje ik wilde namelijk ook een Playon!HD Mini 2 kopen, maar wat is dan het addertje van het niet hebben van HDMI 1.4, ik zag namelijk dat hij wel 3d SBS afspeelt??xAn52 schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:45:
Intressant topic! In al mijn enthousiasme een Playon!HD Mini 2 aangeschaft en liep toen inderdaad tegen de HDMI 1.3 beperking aan (eigen onderzoeks foutje). Als ik zo de review bekijk op hardware.info draait de xtreamer hetzelfde OS, alleen met een iets ander schilletje.
- Afspelen via GBit LAN
- Geen interne opslag
- 3D BD iso support
- HDMI 1.4+
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Hoe bevalt de kwaliteit van 3D op de Prodigy? Ik buitenlandse forums lees ik weleens dat de 3d kwaliteit minder is dan met een 3d blu ray speler. Minder diepte e.d.mucuracat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:46:
[...]
Het bevalt me wel. Aantal dingen konden beter, misschien volgende firmware.
Avatar 3d sbs en Avatar bluray 3d iso... Nou duidelijk beter beeld bij 2de.armand_ schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:27:
[...]
Hoe bevalt de kwaliteit van 3D op de Prodigy? Ik buitenlandse forums lees ik weleens dat de 3d kwaliteit minder is dan met een 3d blu ray speler. Minder diepte e.d.
Heb geen 3d blueray speler, dus kan ik niet vergelijken.
Toevallig iemand anders die dit weet? Lees redelijk wat zaken in het buitenland, m.b.t. Prodigy, Iconbit en HiMedia. De Iconbit scheen de 3d diepte minder goed te zijn, vooralsnog niet duidelijk of de Prodigy en HiMedia dit issue ook hebben. Allemaal, met nog vele andere Chinese mediaspeler, gebruiken dezelfde videokaart.
Anoniem: 388721
Ik heb ook de Prodigy aangesloten op een Philips 47PFL7606, voorheen een panasonic Plasma 42TX-GT20.
De Prodigy kan, zoals het beloofd, idd de real 3D blu-ray Iso's afspelen.
Wel is het apparaat erg instabiel en zitten er heel veel fouten in. Een update is in de maak, maar laat nog even op zich wachten en de ervaring leert dat niet in de 1ste update alle bugs verholpen worden.
Voor de die-hards die niet willen wachten is het prima te doen, maar er moet wel gewerkt worden om alles goed afgespeeld te krijgen. Eenmaal aan het werk dan werk hij super, maar van een nieuw apparaat mag toch verwacht worden dat hij getest is voordat ze hem uitbrengen. Blijkbaar denken ze daar toch anders over bij Xtreamer.
Ik heb nu passieve 3D en had voorheen actieve 3D dus kan goed vergelijken.
Ja, de actieve 3D films lijken iets scherper te zijn dan de passieve 3D tv. (ook logisch gezien de beeldlijnen)
Maar het is minimaal zichtbaar en de voordelen zijn zo veel groter dat ik het het mindere beeld graag voor lief neem. Passief ziet er nog steeds zeer mooi en scherp uit. De lijnen zijn alleen vanaf dichtbij zichtbaar (1 tot 1,5 meter) maar bij een normale kijkafstand, 3,5 meter is echt niks te zien. (47 inch toestel) Als ik de avatar 3d blu-ray iso afspeel is het een genot voor het oog. Verschil met actieve 3D is zo goed als nihil. De 3D effect is zeer goed en niet slechter dan actieve 3D. Het beeld trilt niet meer en rest-licht is ook niet meer storend. Ook blijft het beeld helderder, omdat de glazen van passieve 3D minder donker zijn dan de actieve 3D. De passieve brillen zijn ook groter dan actieve dus kijkt dit ook beter. De kijkhoek is ook prima en alleen als je je hoofd helemaal kantelt wordt het beeld aangetast, maar wie kijkt er scheef naar een film ?
Sinds ik passieve 3D heb gekeken wil ik echt nooit meer actieve 3D hebben. Voor een ieder die sceptisch is, loop eens een winkelketen binnen en kijk eens naar een demo-toestel met passief 3D en zie het zelf !
Wel is het apparaat erg instabiel en zitten er heel veel fouten in. Een update is in de maak, maar laat nog even op zich wachten en de ervaring leert dat niet in de 1ste update alle bugs verholpen worden.
Voor de die-hards die niet willen wachten is het prima te doen, maar er moet wel gewerkt worden om alles goed afgespeeld te krijgen. Eenmaal aan het werk dan werk hij super, maar van een nieuw apparaat mag toch verwacht worden dat hij getest is voordat ze hem uitbrengen. Blijkbaar denken ze daar toch anders over bij Xtreamer.
Ja, de actieve 3D films lijken iets scherper te zijn dan de passieve 3D tv. (ook logisch gezien de beeldlijnen)
Maar het is minimaal zichtbaar en de voordelen zijn zo veel groter dat ik het het mindere beeld graag voor lief neem. Passief ziet er nog steeds zeer mooi en scherp uit. De lijnen zijn alleen vanaf dichtbij zichtbaar (1 tot 1,5 meter) maar bij een normale kijkafstand, 3,5 meter is echt niks te zien. (47 inch toestel) Als ik de avatar 3d blu-ray iso afspeel is het een genot voor het oog. Verschil met actieve 3D is zo goed als nihil. De 3D effect is zeer goed en niet slechter dan actieve 3D. Het beeld trilt niet meer en rest-licht is ook niet meer storend. Ook blijft het beeld helderder, omdat de glazen van passieve 3D minder donker zijn dan de actieve 3D. De passieve brillen zijn ook groter dan actieve dus kijkt dit ook beter. De kijkhoek is ook prima en alleen als je je hoofd helemaal kantelt wordt het beeld aangetast, maar wie kijkt er scheef naar een film ?
Sinds ik passieve 3D heb gekeken wil ik echt nooit meer actieve 3D hebben. Voor een ieder die sceptisch is, loop eens een winkelketen binnen en kijk eens naar een demo-toestel met passief 3D en zie het zelf !
Dank voor je response. Wat ik op een Duits forum las is dat de diepte niet goed genoeg is, althans niet zo goed als op een 3d blu ray speler. Klopt dit, of speelt dit issue waarschijnlijk niet op alle 3d mediaspelers met Realtek chip?Anoniem: 388721 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:25:
Ik heb ook de Prodigy aangesloten op een Philips 47PFL7606, voorheen een panasonic Plasma 42TX-GT20.
Sowieso is er tot nu toe maar 1 mediacenter te koop die real 3D iso kan afspelen en dat is de Prodigy met de realtek 1186 chip toch ? Dus andere mediaspelers om mee te vergelijken zijn er nog niet alleen echte Blu-ray disk spelers.
Maar laat je niet misleiden. Het is namelijk gewoon afhankelijk van de bron zelf (of de TV) die zorgen voor een goede 3D weergave. Een afspeel apparaat (blu-ray speler of mediaplayer) zend alleen de informatie door naar de tv die het omzet in beeld, dus lijkt mij sterk dat de speler verschil kan maken.
Wel heb ik tot nu toe veel 3D gekeken en er zit een enorm verschil in 3D films qua diepte en 3D effecten.
Ten eerste zijn sommige films geupscaled en niet echt in 3D opgenomen. Ook grote films zoals Harry Potter The Deathly Harrows 1 & 2 en de nieuwste Transformer zijn dat dus vallen echt heel erg tegen in 3D.
Ten tweede zit er veel verschil tussen films; Cars 2 is wel echt in 3D gemaakt, zeggen ze, maar vergeleken met Kung Fu Panda 2 zit er echt een heel groot verschil in. (of ik had een verkeerde cars2 versie gedownload) Maar Cars 2 leek amper 3D terwijl Kung Fu Panda 2 echt zeer mooi 3D is.
Ik denk dat de "diepte" effect dus gewoon sterk afhankelijk is van de film die je kijkt. In mijn ogen zijn er nog maal heel weinig echt mooie 3D films beschikbaar.
Mijn aanbevolen lijstje:
The Hole
Drive Angry
Kung Fu Panda 2
Maar ik verzeker je, met de diepte van de prodigy zit het wel goed, helemaal als je avatar aanzet. Thuis nog mooier dan destijds in de bios !!
Maar laat je niet misleiden. Het is namelijk gewoon afhankelijk van de bron zelf (of de TV) die zorgen voor een goede 3D weergave. Een afspeel apparaat (blu-ray speler of mediaplayer) zend alleen de informatie door naar de tv die het omzet in beeld, dus lijkt mij sterk dat de speler verschil kan maken.
Wel heb ik tot nu toe veel 3D gekeken en er zit een enorm verschil in 3D films qua diepte en 3D effecten.
Ten eerste zijn sommige films geupscaled en niet echt in 3D opgenomen. Ook grote films zoals Harry Potter The Deathly Harrows 1 & 2 en de nieuwste Transformer zijn dat dus vallen echt heel erg tegen in 3D.
Ten tweede zit er veel verschil tussen films; Cars 2 is wel echt in 3D gemaakt, zeggen ze, maar vergeleken met Kung Fu Panda 2 zit er echt een heel groot verschil in. (of ik had een verkeerde cars2 versie gedownload) Maar Cars 2 leek amper 3D terwijl Kung Fu Panda 2 echt zeer mooi 3D is.
Ik denk dat de "diepte" effect dus gewoon sterk afhankelijk is van de film die je kijkt. In mijn ogen zijn er nog maal heel weinig echt mooie 3D films beschikbaar.
Mijn aanbevolen lijstje:
The Hole
Drive Angry
Kung Fu Panda 2
Maar ik verzeker je, met de diepte van de prodigy zit het wel goed, helemaal als je avatar aanzet. Thuis nog mooier dan destijds in de bios !!
Alle spelers spelen 3d sbs af. Je 3D tv zet deze beeld dan om in 3D. Alleen de ondertitels zijn probleem.henkyyyyyyy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:04:
[...]
Even een kort vraagje ik wilde namelijk ook een Playon!HD Mini 2 kopen, maar wat is dan het addertje van het niet hebben van HDMI 1.4, ik zag namelijk dat hij wel 3d SBS afspeelt??
3d sbs zijn 2 beelden naast elkaar in 1 frame. Je 3D tv 'schuift' deze over elkaar heen en geeft 1 beeld per oog.
Dank voor je response, duidelijk! Er zijn wel meerdere mediaspelers met de nieuwe Realtek chip zoals de Iconbit xds1003den de HiMedia 900(b of c) maar ook vele anderen, diverse firmwares zijn zelf uitwisselbaar tussen de spelers onderling. De Iconbit heeft zelfs een compleet blu ray (full) in tegenstelling tot de Prodigy en HimediaAnoniem: 388721 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:16:
Sowieso is er tot nu toe maar 1 mediacenter te koop die real 3D iso kan afspelen en dat is de Prodigy met de realtek 1186 chip toch ? Dus andere mediaspelers om mee te vergelijken zijn er nog niet alleen echte Blu-ray disk spelers.
Mijn aanbevolen lijstje:
The Hole
Drive Angry
Kung Fu Panda 2
Toevallig hebben anderen ervaring met de Iconbit of HiMedia?
Oke dank je, dus wil een "echte" Full 3d beleving zal ik naar een speler moeten kijken met 1.4 HDMI aansluiting?mucuracat schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:36:
[...]
Alle spelers spelen 3d sbs af. Je 3D tv zet deze beeld dan om in 3D. Alleen de ondertitels zijn probleem.
3d sbs zijn 2 beelden naast elkaar in 1 frame. Je 3D tv 'schuift' deze over elkaar heen en geeft 1 beeld per oog.
1.4 is een marketing stunt voor 3D, dus dat zal het probleem niet zijn, maar wel de chip in de mediaplayer. Zoals hierboven vermeld kan alleen de realtek 1186 real (full) 3D afspelen. Dus kijk daar na als je real 3D wilt afspelenhenkyyyyyyy schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:32:
[...]
Oke dank je, dus wil een "echte" Full 3d beleving zal ik naar een speler moeten kijken met 1.4 HDMI aansluiting?
Oke dank je wel!Anoniem: 388721 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:24:
[...]
1.4 is een marketing stunt voor 3D, dus dat zal het probleem niet zijn, maar wel de chip in de mediaplayer. Zoals hierboven vermeld kan alleen de realtek 1186 real (full) 3D afspelen. Dus kijk daar na als je real 3D wilt afspelen
BTW is de kwaliteit van 3d op een (ht)pc niet beter, heeft iemand daar ervaring mee. Bijv. de Asrock 3D of zo'n configuratie => http://www.dragoncomputer...emart/Itemid,26/vmcchk,1/
Snap niet waarom zo moeilijk? Je wilt film kijken 179 voor player 59 voor hdd. Klaar.armand_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:11:
BTW is de kwaliteit van 3d op een (ht)pc niet beter, heeft iemand daar ervaring mee. Bijv. de Asrock 3D of zo'n configuratie => http://www.dragoncomputer...emart/Itemid,26/vmcchk,1/
Geen geklooi met systeem in orde maken met alle instellingen en codecs.
En je moet ook een grafisch kaart hebben speciaal voor 3d.
Voor dat prijs, koop dan een laptop en sluit het aan op je tv. Klaar.
Ieder voor zich natuurlijk. Is MHO.
Ow,,, het kan ook 3D afspelen. Sowwy*
*edit
[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 23-12-2011 00:39 ]
Maar de kwaliteit is écht goed van het streamen op de Prodigy? De Iconbit, met dezelfde chip, schijnt niet zo goed te zijn met 3D diepte.
Weet iemand of er een groot kwaliteitverschil zit tussen een 3d blu ray speler en bijv. de Prodigy?
Aangezien er bij 1080P beeldmateriaal naar een Full-HD scherm (1080P dus) geen postprocessing nodig is. Kan een mediaspeler gewoon geen slechter beeld geven dan een HTPC.
Ok duidelijk. Mijn vraag kwam doordat er op een Duitse forum stond dat de diepte bij 3d bij de Iconbit minder is in vergelijking met een Blu Ray 3d speler. Was nieuwsgierig of hetzelfde issue speelt bij de Prodigy (of HiMedia 900) aangezien deze dezelfde Realtek chip gebruikt.
Iemand ook ervaring met de HiMedia 900 of de IconBit?
Hoe het met 3D zit weet ik eigenlijk niet maar ik kan me wel voorstellen dat de raw 3D data eerst verwerkt moet worden voordat deze werkelijk naar de TV gestuurd zal worden. Hierdoor vind ik het niet onmogelijk dat er verschil in 3D diepte zit. Al verwacht niet dat er tussen de verschillende Realtek spelers veel verschil zit aangezien het grootste gedeelte van de firmware toch bij Realtek wegkomt. De standaard Realtek Gui design is ook in de firmware van Xtreamer op verschillende plaatsen terug te vinden.
Bedankt voor de info. Hoop dat echt iemand het verschil heeft gezien (of liever geen) voordat ik over ga tot een aankoop van een Prodigy, HiMedia etc. in vergelijking met een Blu Ray 3d speler of bijv. een htpc.
Ik heb de iconBIT XDS1003D en de Bluray speler van Samsung.armand_ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:51:
Ok duidelijk. Mijn vraag kwam doordat er op een Duitse forum stond dat de diepte bij 3d bij de Iconbit minder is in vergelijking met een Blu Ray 3d speler. Was nieuwsgierig of hetzelfde issue speelt bij de Prodigy (of HiMedia 900) aangezien deze dezelfde Realtek chip gebruikt.
Ik zie geen verschil als ik de ISO BD50 van Avatar afspeel of de originele BluRay.
Mijn componenten zijn :
Samsung UE40C7700 3D
Samsung BD-C6900 BluRay
Samsung HW-C500 Receiver met HDMI 1.4
iconBIT XDS1003D
Heb wel de laatste FW erop (22-11-2011)armand_ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:30:
Zie volgende link: http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=181&thread=8442
Stukje raumtiefe
Ik heb nog maar 1 BD50 iso (avatar) gekeken en deze stotterde niet via het netwerk.
Ook kon ik hier echt geen verschil zien in diepte.
Wat wel prettig is dat firmware elkaar snel opvolgt..ik mag toch hieruit concluderen dat ze wel proberen de bugs te verhelpen..
Wat betreft Half-SBS daar moet je de SRT eerst met 3dsubtitler bewerken anders geeft ie het niet goed weer.
Ik ben er tot nu toe zeer content mee.
? met prodigy hoeft dat niet.fotojunk schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:01:
[...]
Wat betreft Half-SBS daar moet je de SRT eerst met 3dsubtitler bewerken anders geeft ie het niet goed weer.
Ik ben er tot nu toe zeer content mee.
Dank voor jullie info, blijf het een lastig verhaal vinden i.v.m. dat diepte stukje. Maar spelen zulke zaken bijv. ook niet met videokaarten op htpc's? Iemand anders vergelijkingsmateriaal tussen Prodigy, Iconbit, Himedia ten opzichte van blu ray 3d spelers en/of htpc's?
Hangt er helemaal vanaf hoe de sub wordt aangeleverd met de film...
Zit deze er al bij (ingebakken of niet) dan werkt het meestal probleemloos.
Wanneer je externe sub hebt, zal deze eerst omgezet moeten worden (sub voor linker en rechter oog moeten zo aangepast worden zodat deze overelkaar heenvallen wanneer je een film op SBS afspeeld...
Het progje beschreven via de link zorgt daar voor...
Alle MKV's tot nu toe (en dat zijn er nogal wat) moest ik de subs eerst bewerken.interactive538 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:46:
[...]
Hangt er helemaal vanaf hoe de sub wordt aangeleverd met de film...
Zit deze er al bij (ingebakken of niet) dan werkt het meestal probleemloos.
Wanneer je externe sub hebt, zal deze eerst omgezet moeten worden (sub voor linker en rechter oog moeten zo aangepast worden zodat deze overelkaar heenvallen wanneer je een film op SBS afspeeld...
Het progje beschreven via de link zorgt daar voor...
SRT extracten met MKVExtract en dan door de 3DSubtitler halen..
Dan zelfde naam geven als de MKV en dan werkte het goed..
Deze procedure moest ook als ik wou afspelen met mijn TVix 6500 mediaplayer..
NEE, NEE, NEE...Je hoeft niks aan te passen. Gewoon srt bestand erbij. In volgende firmware update hoeft het niet eens zelfde naam of folder te hebben als de film.
De reden was om ondertitels juist te krijgen. Daarom deze mediaplayer gekocht.
Je moet 3D modus via prodigy kiezen. En niet via je tv afstandsbediening.
Gewoon SBS 3D of Real3D. Of de ondertitels ingebakken zijn of niet. Ze worden juist weergegeven.
Dat sub verhaal in je link is bedoeld voor mediaspelers die geen 3D ondersteunen en wanneer je 3D SBS via je tv afstandsbediening kiest. Want srt wordt dan anders ook dubbel weergegeven.
[ Voor 31% gewijzigd door mucuracat op 30-12-2011 20:57 ]
Ik heb een iconBIT XDS1003D en die vernaggelt wel de subs in half-SBSmucuracat schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:55:
[...]
NEE, NEE, NEE...Je hoeft niks aan te passen. Gewoon srt bestand erbij. In volgende firmware update hoeft het niet eens zelfde naam of folder te hebben als de film.
Je moet 3D modus via prodigy kiezen. En niet via je tv afstandsbediening.
Uit je berichten dacht ik dat je inmiddels ook Xtreamer prodigy had.fotojunk schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:47:
[...]
Ik heb een iconBIT XDS1003D en die vernaggelt wel de subs in half-SBS
Iconbit heeft ook 3D functie
Xtreamer prodigy heeft Realtek RTD1186
en iconBIT XDS1003D schijnt Realtek RTD1186DD te hebben.. Terwijl ik niks of DD versie kan vinden (iemand anders misschien).
Ik denk dat je goed op forums moet zoeken of alle opties op je afstandsbediening uit moet proberen. Het zou moeten kunnen. 3D weergave met juiste ondertitel. Zelfs mijn tv kan dat uit zich zelf als ik film direct via usb aansluiting kijk
Anoniem: 438484
flink gezocht en gelezen op dit forum. Wij hebben nu een Playon Essential maar die speelt dus geen 3d bestanden af.. helaas.. Na wat zoeken kom ik op de prodigy HiMedia 900b e de Iconbit XDS1003D ..
Nu zijn de laatste 2 hier niet zo bekend .. Wie heeft er ervaring mee ?
En is een media speler de enige manier om een 3d bestand af te spelen ? Kan het niet gewoon via een HD of Laptop ?
We kunnen ook geen SBS instellen op de TV (tv is net nieuw, instellingen zoeken en vinden is nog ene hele kunst )
Wij hebben als apparatuur
sony home cinemaset met hierbij een 3d blue ray speler
Philips 47pfl7666h TV
en die playon essential van AC Ryan..
Nu zijn de laatste 2 hier niet zo bekend .. Wie heeft er ervaring mee ?
En is een media speler de enige manier om een 3d bestand af te spelen ? Kan het niet gewoon via een HD of Laptop ?
We kunnen ook geen SBS instellen op de TV (tv is net nieuw, instellingen zoeken en vinden is nog ene hele kunst )
Wij hebben als apparatuur
sony home cinemaset met hierbij een 3d blue ray speler
Philips 47pfl7666h TV
en die playon essential van AC Ryan..
wie kan me opheldering geven met deze player?.. doet deze ook de volledige menu's weergeven van de 3d bd iso?
Welke player ?Phasmid schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 08:51:
wie kan me opheldering geven met deze player?.. doet deze ook de volledige menu's weergeven van de 3d bd iso?
Even wat info over de Iconbit XDS1003D
Deze WIFI dongels worden niet herkend op mijn apparaat met FW 20111222_v10.0.1.r6992:
D-LINK DWA-160 H/W Ver A2 F/W Ver 1.70(E)
D-LINK-DWA-140 H/W Ver B2 F/W Ver 1.71
Wel werkend:
Mede8er MED10WFB 300Mbps
Deze WIFI dongels worden niet herkend op mijn apparaat met FW 20111222_v10.0.1.r6992:
D-LINK DWA-160 H/W Ver A2 F/W Ver 1.70(E)
D-LINK-DWA-140 H/W Ver B2 F/W Ver 1.71
Wel werkend:
Mede8er MED10WFB 300Mbps
Heeft iemand ervaring tussen het verschil tussen 3d kwaliteit tussen:
a. Prodigy en IconBit (en/of) Himedia
b. Bovenstaande spelers in vergelijking met nieuwe htpc's (Nvidea / ATI)
c. Bovenstaaned spelers / htpc's in vergelijking met 3d blu ray speler
a. Prodigy en IconBit (en/of) Himedia
b. Bovenstaande spelers in vergelijking met nieuwe htpc's (Nvidea / ATI)
c. Bovenstaaned spelers / htpc's in vergelijking met 3d blu ray speler
Anoniem: 90241
Op iboum.com staan zo'n 15 spelers gebaseerd op de Realtek 1186 (1xx6) chip. Wellicht dat je daar meer info kunt vinden.
Nee, geen blueray menu. Licenties waren te duur.
Ik heb de Prodigy ook gehaald en hoef echt geen subs om te zetten hoor. Gewoon even op de knop "6" drukken op de afstandsbediening en de goede optie kiezen, dan staan de subs goed hoor.
Zit sterk te twijfelen tussen een htpc of nieuwe medespeler. Ik kom nu van een Tvix 6500a af, maar die begint kuren te vertonen. Eigenlijk wilde ik eerst een Boxee box kopen i.v.m. uitzendinggemist van Bartsidee. Maargoed die ondersteund weer geen full 3D. Eerst dacht ik wat moet ik ermee, want ik heb toch sbs, maar nu lees ik dat de weergave van Full 3D een stuk beter is.
Bij toeval kwam ik ook nog de Egreat r200s tegen. http://www.dealcat.de/Son...-HD-Mediaplayer::971.html. Eigenlijk hoop ik dat er binnenkort een Boxee box uitkomt met Full 3D i.v.m. uitzendinggemist. Kortom lastig lastig.
Bij toeval kwam ik ook nog de Egreat r200s tegen. http://www.dealcat.de/Son...-HD-Mediaplayer::971.html. Eigenlijk hoop ik dat er binnenkort een Boxee box uitkomt met Full 3D i.v.m. uitzendinggemist. Kortom lastig lastig.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Anoniem: 180900
De sidewinder 3 lijkt me ook wel wat gezien de specs.
[ Voor 135% gewijzigd door Anoniem: 180900 op 09-01-2012 22:42 ]
en de adviesprijs van 99 euro. Ik ga er 1 halen over een maandje. Hopen dat die ook in NL komt.Anoniem: 180900 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:34:
De sidewinder 3 lijkt me ook wel wat gezien de specs.
Krijg deze tip net via Facebook: X-Streamer
http://www.actiespullen.nl/?TRANSID=785576908
Afgeprijst van 180 naar 95! Nog 1,5 uur geldig.
update: vals alarm. Is geen prodigy
http://www.actiespullen.nl/?TRANSID=785576908
Afgeprijst van 180 naar 95! Nog 1,5 uur geldig.
update: vals alarm. Is geen prodigy
[ Voor 12% gewijzigd door Rhy op 29-01-2012 10:45 ]
Anoniem: 425191
welke 3Dmediaplayer komt nu echt goed uit de bus ik wil me em7080 verkopen en een nieuwe kopen die full3D
kunnen afspelen ik heb me er al een beetje in verdiept maar ken eigenlijk niemand die zo iets heeft dus stel ik de vraag hier ik heb er 3 op het oog
Xtreamer Prodigy
IconBIT XDS1003D Media Player
WD TV Live Hub
voor welke moet ik gaan ik heb een lg lw650s als dit van belang is en streamen vind ik ook wel belangerijk
al vast bedankt voor de info reflec.
kunnen afspelen ik heb me er al een beetje in verdiept maar ken eigenlijk niemand die zo iets heeft dus stel ik de vraag hier ik heb er 3 op het oog
Xtreamer Prodigy
IconBIT XDS1003D Media Player
WD TV Live Hub
voor welke moet ik gaan ik heb een lg lw650s als dit van belang is en streamen vind ik ook wel belangerijk
al vast bedankt voor de info reflec.
Ik zit zelf ook nog op de wip. Hier op pricewatch: Xtreamer Prodigy toch veel tegenvallende resultaten met prodigy line up mbt firmware support of het gebrek eraan. Iconbit heeft op 18 januari weer een nieuwe firmware gereleased: http://www.iconbit.com/downloads/ ... dus afgezien van vormgeving lijkt de support ook wel okay. En zijn de user reviews er doorgaans positiever over, maar weinig community spirit. Wanneer het nu voor mezelf was zou ik voor xtreamer gaan (hou we van geknutsel), maar het is voor een familielid met een Panasonic TX-P65VT20 en weinig (lees: geen) tweaker kennis. Dus lijkt op dit moment IconBIT XDS1003D de betere keus. Maar ik verneem graag van andere mensen ook nog.
Ik heb de iconbit en ben er zeer tevreden over.Rhy schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:05:
. Dus lijkt op dit moment IconBIT XDS1003D de betere keus. Maar ik verneem graag van andere mensen ook nog.
Stream 3D ISO BD50 over het netwerk en geen gestotter...
wat voor netwerk? ethernet, stopcontactmeuk of wifi? is 802.11n geschikt genoeg?fotojunk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:54:
[...]
Ik heb de iconbit en ben er zeer tevreden over.
Stream 3D ISO BD50 over het netwerk en geen gestotter...
Las alleen in dit topic dat de Iconbit mindere 3D diepte weergeeft. Ik weet niet in hoeverre dit klopt, maar het zal wel lastig beoordelen zijn als je niet beide spelers in bezit heb.
Ook vraag mij eigenlijk af wat de verschillen zijn in de Iconbit en de Xtreamer. Neemt niet weg dat de sidewinder 3 natuurlijk gewoon een voordelige keus blijft.
Ook vraag mij eigenlijk af wat de verschillen zijn in de Iconbit en de Xtreamer. Neemt niet weg dat de sidewinder 3 natuurlijk gewoon een voordelige keus blijft.
zekers, is die leverbaar al? Zo ja, bestel linkie?Morpheusk schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:41:
Neemt niet weg dat de sidewinder 3 natuurlijk gewoon een voordelige keus blijft.
Is volgens mij alleen nog maar leverbaar in de Xtreamer shop zelf. http://shop.xtreamer.net/products/Xtreamer-SideWinder3.htmlRhy schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:42:
[...]
zekers, is die leverbaar al? Zo ja, bestel linkie?
Als je natuurlijk nog de douane kosten er overheen krijgt is die niet zo voordelig meer, daarom wil ik eigenlijk wachten tot die in NL leverbaar is. Al wil ik eigenlijk eerst wel eens de verschillen qua firmware met de iconbit weten.
*edit: hier is die binnenkort ook leverbaar http://mediaplayerxl.nl/m...treamer-sidewinder-3.html
[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 02-02-2012 15:48 ]
Hou het op minimaal 100 mbit ethernet of 500 mbit stopcontactmeuk. Al het andere zal zeer hoogst waarschijnlijk problemen gaan opleveren.Rhy schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:27:
[...]
wat voor netwerk? ethernet, stopcontactmeuk of wifi? is 802.11n geschikt genoeg?
1GB LAN..over WLAN wel stotterenRhy schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:27:
[...]
wat voor netwerk? ethernet, stopcontactmeuk of wifi? is 802.11n geschikt genoeg?
Ik heb avatar 3D (gehuurd) ook gezien via mijn BluRay en merk totaal geen verschil in 3D beleving als ik de BD50 afspeel via de Iconbit.Morpheusk schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:41:
Las alleen in dit topic dat de Iconbit mindere 3D diepte weergeeft. Ik weet niet in hoeverre dit klopt, maar het zal wel lastig beoordelen zijn als je niet beide spelers in bezit heb.
Ik heb vanavond Dolphin Tale in 3D Half SBS gezien. Het viel me op dat de achtergronden in deze film zo wazig zijn. Ook was er veel bewegingsonscherpte. Is dit het grote verschil met full 3D of zijn er nog andere verschillen waar te nemen?
Nu ik voor het eerst een 3D film heb gezien (weliswaar Half SBS) ben ik eigenlijk zwaar teleurgesteld. ten eerste heb je een bril op je neus, moet je behoorlijk ingespannen kijken in vergelijking met 2D, zit je met erg wazige achtergronden en zodra het beeld gaat pannen krijg je bijkans een migraine aanval.
Nu ik voor het eerst een 3D film heb gezien (weliswaar Half SBS) ben ik eigenlijk zwaar teleurgesteld. ten eerste heb je een bril op je neus, moet je behoorlijk ingespannen kijken in vergelijking met 2D, zit je met erg wazige achtergronden en zodra het beeld gaat pannen krijg je bijkans een migraine aanval.
Die ervaring heb ik niet ..EdGnoj schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:20:
Ik heb vanavond Dolphin Tale in 3D Half SBS gezien. Het viel me op dat de achtergronden in deze film zo wazig zijn. Ook was er veel bewegingsonscherpte. Is dit het grote verschil met full 3D of zijn er nog andere verschillen waar te nemen?
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er moeite mee hebben om de hele film met zo'n bril op te moeten zitten
Als je avatar de begin scene ziet als ze wakker worden en uit de kisten komen zie je een hele lange zaal en die wordt perfect weergegeven tot het eind toe..
3D BD50 ervaar ik kwalitatief beter dan Half-sbs .
Dit zijn mijn componenten:
Samsung UE40C7700 3D LED
Samsung BD-C6900 BluRay
Samsung HW-C500 AV Receiver met HDMI 1.4
iconBIT XDS1003D Mediaplayer
Waar uit zich dat in? Ik vraag dit omdat ik aan het overwegen ben een Iconbit XDS1003D te kopen, die 3D BD50 Iso's kan weergeven. Echter als dit te weinig toevoegt aan Half SBS doe ik dat natuurlijk niet.fotojunk schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:35:
[...]
3D BD50 ervaar ik kwalitatief beter dan Half-sbs .
[ Voor 16% gewijzigd door EdGnoj op 07-02-2012 12:44 ]
Het is ook meer een gevoels kwestie denk ik..kan het zo niet omschrijven..half sbs laat 2 halve schermen over elkaar heen schuiven...EdGnoj schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:43:
[...]
Waar uit zich dat in? Ik vraag dit omdat ik aan het overwegen ben een Iconbit XDS1003D te kopen, die 3D BD50 Iso's kan weergeven. Echter als dit te weinig toevoegt aan Half SBS doe ik dat natuurlijk niet.
FULL 3D BD50 is volgens mij een 1 op 1 rip en Half-sbs een bewerking (denk ik).
Kijk ook maar eens naar de bestandsgrootte..
BD50 meestal dik in de 40GB en half SBS rond de 10GB
Misschien toch maar eens van dezelfde film beide versies vergelijken..
Bij SBS rips heb ik erg last van flikkeringen van de bril als ik naarEdGnoj schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:43:
[...]
Waar uit zich dat in? Ik vraag dit omdat ik aan het overwegen ben een Iconbit XDS1003D te kopen, die 3D BD50 Iso's kan weergeven. Echter als dit te weinig toevoegt aan Half SBS doe ik dat natuurlijk niet.
lichtgevende objecten in de woonkamer kijk of gewoon overdag met veel omgevingslicht.
Dit heb ik getest op een Tvix 6500A.
Enkele weken geleden heb ik hier bij toeval een PS3 een weekendje gehad en hier op een Full 3D spel gespeeld. Hier had ik totaal geen last van ernstige flikkeringen.
Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een nieuwe speler die Full 3D aankan.
[ Voor 27% gewijzigd door Morpheusk op 07-02-2012 18:44 ]
ik ben ook zeer geinteresseerd in de xtreamer prodigy, maar wat de naam van de topic al aangeeft. Is de mogelijkheid om full 3D af te spelen wel nodig? Ik kan zelf maar enkele full 3D film vinden, de rest is allemaal SBS 3D
Zoek op de bekende sites (o.a spotnet) maar eens op BD50 of BD25..Dan vind je er plenty.nmgn82 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:44:
ik ben ook zeer geinteresseerd in de xtreamer prodigy, maar wat de naam van de topic al aangeeft. Is de mogelijkheid om full 3D af te spelen wel nodig? Ik kan zelf maar enkele full 3D film vinden, de rest is allemaal SBS 3D
Er komen steeds meer 3D films bij en prodigy is niet echt veel duurder dan een 'conventionele' media speler die geen 3D aan boord hebben. En sommige kunnen ook de ondertitels bij 3D SBS niet juist weergeven.nmgn82 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:44:
Anoniem: 235878
Heeft al iemand ervaring met de Asus O!Play TV Pro?
Lijkt me in mooi apparaatje dat zo te zien real 3d aankan. Ik wil nog even wachten met kopen, maar lees geen één review op internet. Heeft iemand ervaring hiermee?
Lijkt me in mooi apparaatje dat zo te zien real 3d aankan. Ik wil nog even wachten met kopen, maar lees geen één review op internet. Heeft iemand ervaring hiermee?
Als ik de Xtreamer Prodigy in mijn netwerk hang, kan ik deze remote vanaf internet ook benaderen?
En kan ik hiermee ook bestanden naar de interne (extra geplaatste) hdd downloaden?
Of ben ik dan aangewezen op een NAS die ik aan de Xtreamer Prodigy hang, zodat ik deze kan laten downloaden?
En hoe zit dat met de IconBIT XDS1003D?
Hiervoor heb ik de zelfde vragen.
En kan ik hiermee ook bestanden naar de interne (extra geplaatste) hdd downloaden?
Of ben ik dan aangewezen op een NAS die ik aan de Xtreamer Prodigy hang, zodat ik deze kan laten downloaden?
En hoe zit dat met de IconBIT XDS1003D?
Hiervoor heb ik de zelfde vragen.
[ Voor 12% gewijzigd door Quaff2 op 28-02-2012 06:30 . Reden: IconBIT XDS1003D ]
Ik zie dat er nog niemand zijn ervaringen met de HiMedia heeft gedeeld, ik heb sinds kort de HiMedia HD900B in mijn bezit en hij bevalt erg erg goed :-). Vooralsnog slikt het apparaat alle 3D BD ISO's (inclusief ondertitels) welke ik wil afspelen (o.a. Avatar, Megamind, Rio etc). De 3D beleving is goed aanwezig en doet IMHO zeker niet onder aan wat je in de bioscoop ziet.
Waar kan je de HiMedia kopen dan, zie hem nergens staan.WBT schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:10:
Ik zie dat er nog niemand zijn ervaringen met de HiMedia heeft gedeeld, ik heb sinds kort de HiMedia HD900B in mijn bezit en hij bevalt erg erg goed :-). Vooralsnog slikt het apparaat alle 3D BD ISO's (inclusief ondertitels) welke ik wil afspelen (o.a. Avatar, Megamind, Rio etc). De 3D beleving is goed aanwezig en doet IMHO zeker niet onder aan wat je in de bioscoop ziet.
Ff googlen is in engelse webshops te vinden
[ Voor 73% gewijzigd door timvanloon op 14-03-2012 19:44 ]
http://www.futeko.com/products/MP00031.php#PierreO schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:33:
[...]
Waar kan je de HiMedia kopen dan, zie hem nergens staan.
Heb ik hem ook gekocht. Prima service.