Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

HiMedia HD900B

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2m454kw.jpg

Introductie

Dit topic gaat over de HiMedia HiMedia HD900B mediaspeler met een Realtek 1186DD chipset. Het merk is in Nederland (nog) vrij onbekend maar in o.a. Engeland is dit een vrij populair model dankzij de 3D Blu-Ray ondersteuning en de beschikbare custom(!) firmware updates. De HD900B kan overweg met een groot aantal verschillende media zoals o.a. video's (bestanden, dvd's en [3D] Blu-Ray's), muziek, foto's en internetradio. Een interne harde schijf is optioneel, maar is aan te raden bij het afspelen van 3D Blu-Ray bestanden. Een harde schijf is bijvoorbeeld niet nodig wanneer het materiaal vanaf een andere computer of bijvoorbeeld een externe harde schijf, gedeelde map op de computer of NAS gestreamt word.

Specs

Chipset:Realtek 1186DD
Blu-ray:BD-Profile 1.0 menus / BD-Lite only, frame-packed 3D (3D Blu-Ray ISO)
Video aansluitingen:HDMI 1.4 (3D ondersteuning); Component, Composite
Analoge stereo (wit/rood), Optisch SPDIF, Optisch Coaxiaal, HDMI 1.4
Netwerk:10/100/1000 Gigabit networking & Interne 300mbps Wi-Fi(n)
Aansluitingen:1x USB 3.0 slave, 2x USB 2.0 host, 1x externe SATA, 1x interne SATA
Harde schijf:3.5" HDD
File System:FAT, EXT3, NTFS
Network protocollen:FTP, Samba, NFS, UPNP
Video containers:BD-ISO, MKV, TS, M2TS, MTS, FLV, AVI, DVD-ISO, VOB, MPG, DAT, ASF, TP, TRP
Video codecs:RM/RMVB, H.264, VC1, WMV, MPEG 1/2/4, DIVX, XVID
Audio formaten:MP3 [.mp3], WAV [.wav, .pcm], ADIF, ADTS [.aac], M4A [.m4a], OGG [.ogg], ASF, WMA [.asf, .wma], FLAC [.flac], RealAudio[.rm, .ra, .rmvb]
Audio codecs:LPCM, APE, FLAC, MP3, OGG, WMA, WAV
Ondertitels:PGS, SRT, SUB, IDX+SUB, SSA, SMI
Afbeeldingen/Foto's:JPG, TIFF, PNG, BMP, GIF

Aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33yrj3c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33w1s0l.jpg

Product video's:

- YAMJ demonstratie
- Android installatie

Het afspelen van 3D Blu-Ray materiaal::

Zoals te lezen is in het specificatie overzicht kan de HiMedia HD900B overweg met 3D Blu-Ray ISO's, deze kunnen zowel worden gestreamed als rechtstreeks vanaf een interne of externe (USB) harde schijf afgespeeld worden. Om te kunnen streamen is het (met de huidige firmware) wel belangrijk dat je de bestanden per NFS gedeeld hebt, met een reguliere SMB bestandsdeling zal het 3D materiaal gaan stotteren.

Standaard meegeleverd:

- Afstandsbediening
- Adapter
- Engelstalige handleiding
- HDMI high speed kabel
- Kabel voor het aansluiten van extra harde schijf
- Videokabel (geel/wit/rood stekkertjes)
- Wi-Fi antenne

Handleiding:

Engelstalige handleiding

Android:

Android Apps for RTD1186

Firmware:

[08-11-2011] 1.0.0.26
[12-02-2012] Custom FW [3.5] Beta (Readme)
[23-02-2012] 1.0.3.8 BETA
[21-03-2012] Custom FW [3.8] Beta (Readme)
[26-03-2012] 1.0.4.4 BETA
[28-03-2012] Custom FW [4.4] Beta (Readme)
[13-04-2012] Custom FW [4.4] Beta v.2 (Readme)
[01-05-2012] 1.0.4.7 BETA
[13-04-2012] Custom FW [4.7] Beta (Readme)
[20-05-2012] Custom FW [4.7] Beta (Readme)

[ Voor 43% gewijzigd door WBT op 21-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:26
Ben echt benieuwd of er al iemand ervaringen hier mee heeft.
Denk dat ik er ook snel eentje aanschaf.
Hopelijk gaat het afspelen van 3D subtitles hier wel gemakkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
@Quaff2, ik heb 'm sinds kort en vooralsnog heeft hij al mijn 3D bestanden perfect afgespeeld (3D Blu-Ray iso's en half frame SBS bestanden).

Betreft ondertitels: dit werkt super easy, selecteer een regulier srt bestand en gaan met die banaan :-) en bij Blu-Rays pakt hij gewoon de daarbij aanwezige ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:26
@WBT, goed om te horen!
Stream je dan vanaf NAS (zo ja, welk protocol en wel\niet draadloos) of speel je vanaf de interne HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
Mijn opstelling:
- NAS systeem met RAID configuratie
- Mediaspeler en NAS bekabeld aangesloten op router (10/100)
- Mediaspeler per SMB verbonden met de NAS
- Interne harde schijf in mediaspeler t.b.v. 3D Blu-Ray ios's

Streamend kan ik alle bestanden perfect afspelen, met uitzondering van 3D Blu-Ray iso's (reguliere Blu-Ray's gaan wel prima). Ik vermoed dat 10/100 net niet genoeg bandbreedte bied om 3D vloeiend door te sturen, zodoende dat ik hiervoor een interne harde schijf in de mediaspeler heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
100 mbit is voldoende. De Realtek chip is schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 19:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Eenvoudig te controleren door eerst de film op de interne harde schijf te testen. Doet `ie het daar wel , dan weet je zeker dat het de realtek is die loopt te bokken omdat ie geen echte 100Mbit aankan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 08:44
Ik weet niet of het zozeer de Realtek chip zelf is, dan wel de software implementatie van de client van het gebruikte netwerk protocol. Ik had namelijk ook 'stutter' problemen met BD 3D iso's via SMB/CIFS, maar via NFS doet zich dit niet voor. Dit op een vast gigabit netwerk overigens, maar dat maakt in principe niet uit, want de maximale bit rate van een BD 3D film mag max 60 Mbit/s zijn volgens Tom's Hardware.
Probeer dus eens NFS als je NAS dit ondersteund en misschien kan het in de start post opgenomen worden dat dit netwerk protocol ondersteund wordt.

Ik heb overigens zelf de 900A (is de 900B zonder ruimte voor schijf), dus voor mij is het extra belangrijk dat streaming soepel werkt. Wellicht kan dit een algemeen topic worden, ook met de 900C op komst?
Voor de 900A en 900B zijn de firmware hetzelfde, ik gebruik gewoon de custom release van OllyP en die werkt prima. Voor de 900C zal het wel anders zijn, gezien die een Blu-Ray slee er in heeft zitten.

edit:
Hier is trouwens nog een thread op AVS Forum die erg veel info heeft, maar ook veel gezeur:
http://avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1367468

[ Voor 7% gewijzigd door Micr0mega op 05-03-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
Download link naar de nieuwste custom firmware is toegevoegd aan de startpost :)

@Micr0mega,
Bedankt voor je feedback, op basis van jouw ervaringen met het streamen van 3D materiaal heb ik de startpost bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oort
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Is het goed te doen om 3d iso /full 3d bestanden via een usb 3.0 externe disk af te spelen op de 900A of B?
Ik zie dat de A geen usb 3.0 heeft maar dat is mijn schijf nu eenmaal :) dus als vervolgvraag, is usb 2.0 snel genoeg om 3D bestanden af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 08:44
@WBT
Thanks, maar ik zie NFS nog niet bij de Netwerk Protocollen staan? Daarnaast geef ik (impliciet) aan dat het op een 100 Mbit netwerk ook zou moeten werken, gezien de maximale bitrate van een 3D BD iso niet boven de 60 Mbit/s zou moeten komen :) Ik heb het niet getest, maar dit kan ik vanavond wel doen.

@Oort
Helaas is de statement "USB 3.0" een beetje misleidend. Het staat meestal wel goed vermeld (zoals in de start post), maar er is alleen USB 3.0 slave ondersteuning. Dit betekend dat je de HiMedia 900B met USB 3.0 aan je PC kan verbinden en dat dan de interne HDD op je PC beschikbaar komt. Dit is ook meteen de reden dat de 900A het niet heeft, want deze heeft geen interne HDD.

Daarnaast is het goede nieuws dat USB 2.0 een theoretische doorvoersnelheid van 480 Mbit/s heeft. Dus acht keer de bitrate die ik hierboven al genoemd heb. Afspelen via USB 2.0 moet dus geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oort
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
@MicroOmega Bedankt voor de info :) dan wordt het deze (A of B misschien wil ik ooit toch geheugen uitbreiden) of een van de andere in de post, even prijs/kwaliteit nog goed checken.

Ik las in een andere post dat deze nogal slechte koeling hebben en snel(ler) kapot gaan, is dat ergens op gebaseerd of weet je toevallig of dat dikke onzin is?

(sorry verkeerde user bedankt 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door Oort op 29-03-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
@Micr0mega, de start post is wederom bijgewerkt :).
@Oort, ik heb de HD900B sinds februari in mijn bezit en heb nergens last van, het lijkt mij dus niet een algemeen probleem met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Even een n00b vraag van mijn kant. Werkt iedere SATA harddisk? Als in, geen limiet qua TBs en/of merk advies?

En wordt er een HDMI kabel meegeleverd in de doos?

En wellicht kan je wat winkels toevoegen waar deze te koop is in NL (T.net PW is ook niet alles :9):en heb zelf even een prijs/product verzoek ingeschoten bij Salland automatisering.

[ Voor 64% gewijzigd door Rhy op 04-04-2012 13:34 . Reden: shops? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
@Rhy, ik denk dat hier dezelfde vlieger opgaat zoals bij alle andere mediaspelers: in principe kan je elke SATA harde schijf plaatsen, maar soms kan het voorkomen dat een specifiek type niet goed werkt. Zelf heb ik een 2TB harde schijf geplaatst, ik kan dus ook niet met zekerheid zeggen of een 3TB harde schijf zal werken.

Ik zal de startpost aanpassen met wat er allemaal standaard in de doos zit. Betreft een overzicht van shops, goed idee! Alleen weet ik niet of Tweakers hier zo blij mee zal zijn als ik dit toevoeg aan de startpost i.v.m. de pricewatch. Ik zal een van de mods een PM sturen met de vraag of dit wordt toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Rhy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:08:
en heb zelf even een prijs/product verzoek ingeschoten bij Salland automatisering.
bericht terug van Salland; ze hebben 'm helaas niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:35

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb hem ook net besteld bij HDSupplies.nl, en krijg hem morgen binnen, ben dus heel benieuwd naar de Himedia 900B alvast even wat films en demo,s aan het ophalen, en kijken hoe mooi 3D echt wordt.
hele snelle levering gister besteld vandaag in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door agaam op 05-04-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41106

Heb er ook 1 aangeschaft.

Eerste indruk is 'indrukwekkend'.
Speelt tot nu toe alles af, zelfs 2D naar 3D omzetting!! (Nergens een vermelding van kunnen vinden?).
Dit zowel streaming als over de erbij aangeschafte HD.

De firmware heeft wel her en der nog wat werk nodig, maar alles is nu zeer werkzaam.
(Jammer alleen van die chinese video app, hoop dat daar nog iets aan gebeurt).

Tot nu toe in ieder geval een aanrader.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 41106 op 09-04-2012 09:36 . Reden: Typo gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454339

Iemand een idee of deze speler ook goed om kan gaan met 21:9 cinema schermen (van Philips)? Kan nergens terug vinden of deze resolutie door de mediaspeler goed wordt ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
@OptimusJ, voor zover ik weet is er geen enkele mediaspeler welke cinemascope (21:9) als beeldmodus ondersteund. Maar dit maakt in principe niks uit, doordat alle films (ook die met zwarte balken boven/onder) rekening houden met een 16:9 scherm. Met andere woorden je stelt je mediaspeler in op 16:9 en bij video's waar je balken boven/onder hebt schakel je zelf de 21:9 modus van de TV (of beamer) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454339

@WBT, dank voor je reactie, ga hem bestellen! Zal na het weekend even een update geven over de werking icm een 21:9 scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
De 900A lijkt mij wel interessant.

Het is toch lastig om de juiste mediaspeler te vinden die alles heeft en doet wat ik graag zou willen:
- wifi ingebouwd
- DTS downmix
- Video-TS mappen met menu afspelen.
- Redelijk snelle gui
- Goede netwerkprestaties
- het via mijn tablet en nas kunnen afspelen van muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

is weer een nieuwe beta Mikka Weer V.3 nu samen met postcodes
http://www.mediafire.com/?wqbvvvqby74zays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 07:54
Een paar vraagjes;

* gaat het afspelen vanaf een NAS van full 3D materiaal wel goed ?
* en gaat het afspelen via het Netwerk bedraag ook snel genoeg voor full 3D ?

[ Voor 79% gewijzigd door Brabso op 21-04-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
@Barbso, check de eerste post van Micr0mega in dit topic daar worden je vragen al in beantwoord. In het kort; ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
HiMedia HD900A is GBP99.

Als het enige verschil de in te bouwen HDD is dan is de A voor mij interessanter aangezien een NAS op m'n verlanglijstje staat.

Is het een beetje snel navigeren en werkt het internetgebeuren (lichtjes browsen + Youtube) vlot?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161281

Ben ook in de 900B geinteresseerd. Heb nog wel een andere vraag en die komt mss dom over, maar wil het toch weten.
Is het nu zo dat je een voor een alle updates er op moet zetten van de firmware of kan je volstaan met de laatste en heb je dan gelijk alle aanpassingen en van de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Laatste erop zetten volstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Weet iemand of de himedia hd910a (http://www.nikingstore.co...player-with-wifi-597.html) ergens in verschilt met de 900B behalve plaats voor een HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 14:21
Een snelle Google verteld dat het een nieuwe behuizing betreft van aluminium met een stiller fan in de bodem. Ook zou de USB poort nu USB 3.0 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Waarom is die 910A dan zoveel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Het niet in kunnen bouwen van een HDD is het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Ik denk ook dat er in de 900B sneller dd3 ram in zit. De 910A heeft alleszins 512 ddr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Hoe kom je daarbij? In beide gevallen DDR3 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-01-2023
Ik heb een vraag.

Sinds een week heb ik de hd900b in bezit en deze werkt geweldig.

Ik heb alleen een probleem met het uploaden naar de interne hd.

Als ik een film naar de interne hd van de hd900b stuur gaat dit met 3.5Mb/s
Wanneer ik dezelfe film naam mijn nas stuur, dit op dezelfde switch zit, gaat dit met 25Mb/s

Het verschil is dat bij de hd900b het versturen via samba gaat en naar de nas via ftp

Weet iemand hoe ik de snelheid kan verhogen
en hoe ik ftp kan aanzetten?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampshade
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de media speler ook aangeschaft. Echter heb ik een vraag zodra ik 3d aanklik Sbs file dan ziet het beeld er niet uit. Mijn LG 47LW4500 tv denkt namelijk dat het een ander soort 3d is. Als ik de speler op 2D laat staan en dan handmatig de tv op 3d zet dan klopt de ondertiteling niet meer.

Hoe kan ik dit goed krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
lampshade schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:
Ik heb de media speler ook aangeschaft. Echter heb ik een vraag zodra ik 3d aanklik Sbs file dan ziet het beeld er niet uit. Mijn LG 47LW4500 tv denkt namelijk dat het een ander soort 3d is. Als ik de speler op 2D laat staan en dan handmatig de tv op 3d zet dan klopt de ondertiteling niet meer.

Hoe kan ik dit goed krijgen?
Kun jij je tv niet instellen welk 3d soort hij moet weergeven?
(vrienden hebben ook een LG tv waar je dit kunt instellen)

Heb hem ook besteld heb dan wel geen 3d tv, maar de optie's wat deze speler bied heeft mij over de streep getrokken. Met het oog op de toekomst dat er nog wel een keer een 3d tv komt.
Daarnaast zijn de overige serieuze media speler toch vaak al stuk veroudert en duurder.
Zijn er meer mensen wie deze speler niet voor het 3D gebeuren heeft gekocht? Graag zou ik jou ervaring dan willen horen.

Ik zag de vraag voorbij komen in dit topic wat nu max opslag was. Ik heb het volgende kunnen vinden:
What is the max size Internal hard drive that can be placed in the device?
Hi Al
Thanks for your inquiry
This Himedia HD900B works with Max. 3TB (3000GB) 3.5" SATA internal hard drive
Regards
Becky

[ Voor 14% gewijzigd door Practics op 23-05-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
@lampshade, bij SBS bestanden dien je zelf aan te geven om welk type 3D het gaat (druk op de menu knop van de afstandsbediening en selecteer 'side-by-side' als 3D modus). Lees anders eens mijn recensie: productreview: HiMedia HD900B review door WBT :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampshade
@ WBT bedankt.

Ik deed het inderdaad verkeerd. Ik stelde steeds op me LG tv de 3d modus in. Dit had ik niet moeten doen :D , had namelijk de SBS optie moeten kiezen op de Hd900B nu werkt het perfect.

Tevens alleen nog 1 vraag. Ik had een SBS film erop gezet. (Hugo SBS 3D) maar deze schokt heel erg om de paar seconde. Weet iemand hier een oplossing voor of heb ik gewoon een verkeerde van het net gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
Nu de media speler paar dagen in gebruik paar puntjes waar ik niet te spreken over ben, vraag me af of anderen hier ook last van hebben?

- Menu's traag (niet niet lekker vlot mijn WD live TV is bijvoorbeeld veel sneller in menu's)
- Wifi wil niet altijd direct een connectie maken (moet dus eerst netwerk test doen voor dat deze werkelijk verbinding maakt.)
- Afstandsbediening reageert lang niet altijd vlot en soms helemaal niet meer, op de uit knop na. (na herstart werkt het wel weer goed)

Custom firmware:
- Settings worden lang niet altijd opgeslagen, soms wel maar naar paar keer opnieuw opstarten moet ik als nog weer gegeven zoals taal wifi instellingen invullen.
- Lang wachten tot die is opgestart.
- HDD word lang niet altijd direct herkent vereist soms een herstart voor dat deze gezien word

Het ergste vind ik nog wel het slome overzetten van films/series. Over usb 300GB films op nas systeem duurde 5 uur. Dat is 16Mb/s dat is nog redelijk, echter via sata aansluiting gaat het alsnog rete traag (ongeveer zelfde snelheden) terwijl je daar toch wel met 40-80Mb/s had mogen halen?

Daarnaast zijn sommige apps gewoon in chinese tekens leuk maar ik als westerling kan er natuurlijk geen biet uit wijs worden. Voor een media speler van bijna 200 euro vind ik dit dus vies tegen vallen.

Plus punten vind ik dan wel weer beeld kwaliteit en geluidskwaliteit, deze zijn meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Waar ik ook kijk, overal valt de traagheid van de echte mediaspelers op. Moet je dan echt de kant van een zelf te bouwen htpc of Zotac (laatstgenoemde heeft mijn voorkeur) op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135774

Op 08-06-2012 heb ik mijn HiMedia HD900B ontvangen.
Bij eerste gebruik begon het beeld te flikkeren, veranderde steeds van kleur.
Vervolgens werd het beeld zwart en afstandsbediening reageerde nergens meer op.
Firmware update gedaan, maar problemen bleven hetzelfde.
Teruggestuurd naar QStores in Gouda.
Deze melden dat er geen garantie meer op het apparaat zit omdat de firmware heb geupdate en hebben hem zo weer teruggestuurd.
Op dit moment heb ik dus een apparaat gekocht wat het niet doet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Indien mogelijk: oude firmware weer terugzetten. Overigens erg rare reactie van dat bedrijf, zou ik zeer zeker niet zomaar accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
  • Laatst online: 05-07 02:21
Heeft iemand met deze mediaspeler al eens geprobeerd om een externe DVD-drive aan te sluiten via USB, om er dan originele DVD's mee af te spelen? En DVD's zonder de beveiliging?

De AC Ryan PlayOnHD! kan geen originele DVD's afspelen omdat ze geen licentie hebben voor de CSS beveiliging. DVD's zonder de beveiliging speelt de AC Ryan wel af met een externe DVD-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Latest FirmwareHD900

ik hoop dat die een beetje het probleem van vastlopen verhelpt
[2012-07-20]1.0.4.20
http://v.himedia-tech.cn/...720/HD900_1.0.4.20.tar.gz

• lampshade
Helaas heeft de nieuwe firmware bij mij niet geholpen. Hou steeds last van vast lopers.
Moet dan de interne HD ontkoppelen, daarna werkt ie weer naar behoren.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

lampshade schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:11:
Helaas heeft de nieuwe firmware bij mij niet geholpen. Hou steeds last van vast lopers.

ja daar heb ik de laatste tijd ook last van, wat mij geholpen heeft is de HHD er uit te halen en via de usb aan te sluiten en heb nergens meer last van, wel vreemd maar het werkt te minste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353085

Ik heb mijn Player nu een half jaar, sinds 2 maanden het probleem dat hij vastloopt als ik via interne Sata connectie, afspelen via de externe sata aansluiting ..geen probleem... balen!. Weet iemand waar ik garantie kan claimen , de site (newmediastore.eu)waar ik het heb gekocht bestaat niet meer.

Mvrg,

Steven

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 353085 op 26-12-2012 21:17 . Reden: spelfout ]

• Athome
Bij de fabrikant in China. Opsturen kost 25 euro.
Dat Chinese spul wat niet voor Europa bedoeld is, heeft ook niet kwaliteit die we in Europa gewend zijn. Hier ben ik intussen ook achter.

Voor Europese producten betaal je duidelijk meer maar voor een deel zit dit ook in de betere kwaliteit.

[ Voor 72% gewijzigd door Athome op 27-12-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampshade
Mijn mediaspeler is inmiddels al voor de 3e keer retour naar de webwinkel waar ik hem heb gekocht.

Bij mij steeds vastlopers. Eerste keer daar getest. (hun hadden geen vast lopers) wellicht ligt het aan de voeding. Dus nieuwe voeding bijgekregen.

Bij de 2e keer opsturen hebben ze hem 1,5 week continu laten spelen en daar geen enkele vastloper. (bij mijn gemiddeld na 15-20 min al 3X) Leek mij weer zeer vreemd. Ze zeiden er wel bij dat het aan mijn tv zou kunnen liggen (LG 47LW4500).

Nu heb ik hem aan meerdere tv's gehangen, zowel 3D als niet 3D, Een Sony, Een Philips en een Samsung en overal al bij de eerste films vastlopers.

Zeer vreemd dat hun in al die tijd testen geen vastlopers constateren en ik heb het al tijdens 1 film.

Zou het dan echt aan die tv's kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik herken het probleem. In een grijs verleden had ik bij mijn eerste mediaspeler de zelfde symptomen. Eerste tijd probleemloos, op een gegeven moment vastlopers, etc. Terug naar de winkel en daar uiteraard geen vastlopers. Heb een compleet nieuwe speler meegekregen maar ook deze begon al snel vastlopers te vertonen. Oorzaak nooit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-05 19:43
Ik denk dat je de HD eruit moet halen en laten controleren, in mijn geval met windows. Daarna loopthij weer als een speer, en alsje de stekker er niet uithaalt als hij bezig is, dan zal hij het blijven doen, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06-2019
Hallo,

Zijn er al gebruikers die slechte ervaringen hebben opgedaan met het apparaat.?

Ik kreeg op een gegeven moment dat mijn films die ik direct afspeeld vanuit de interne drive vastliepen. Kheb toen de drive via de bijgeleverde kabeltje aangsloten op de sata aansluiting op de zijkant.
Dit werkte prima, maar ik vind het geen idelae geen oplossing, kwil die drive intern hebben toch?.
Khd ergens gelezen dat een ander gebruikerdezelfde probleem had en die schreef dat de copressor te heet door de interne schijf zijn aanpassingen waren iets drasticher, groter koelblok voor de copressor en een nieuwe sterkere ventilator
Kzelf heb het uittgetest door het klepje open te houden en dit werkte. Maar dit was ook geen oplossing, nu heb ik gaten in de boven kant van de klep geboord en dit werkt voor nu nog.

Ik hoor graag van jullie of er gebruikers zijn met een soort gelijke ervaring?
En is er iemand die weet of er nog nieuwe updates komen vanuit de fabriek?

Mvrg,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06-2019
lampshade schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:11:

Zie mijn laatste comment..heb ook het probleem gehad, firmware upgraden helpt niet.. ;) om het probleem te verhelpen.
Pagina: 1