Zojuist heb ik de behuizing open gemaakt. Hier is niets van te zien achteraf, behalve als je hier en daar een krasje gemaakt hebt. Aan de binnenkant geen merktekens waaraan het open maken af te lezen is. Wel van de kleine ronde stickertjes afblijven waar VOID op staat
Als je niet te lomp te werk gaat, zijn er geen zichtbare tekenen waardoor je de garantie zou kunnen verliezen. En krasjes ontstaan ook door gebruik, dus dat is geen argument.
Werkwijze die voor mij erg goed ging:
Druk met enige kracht de rechter onderhoek naar achteren en tegelijkertijd via het midden van de achterkant van de telefoon de voorkant naar buiten. Hierdoor komt de onderkant van het scherm naar voren. Zet hier iets duns, maar stevigs tussen en laat het scherm nog meer wijken van de achterkant totdat een klikkend geluid hoorbaar is. Doe ditzelfde voorzichtig aan de zijkanten (linkerkant eerst ging bij mij het makkelijkste). Als het scherm los is, kun je het uit de behuizing halen.
Let er op dat de aan/uit knop en de volumeknop los zitten en er dus uit kunnen vallen.
De wifi contactjes heb ik heel voorzichtig wat naar boven gebogen. Niet teveel kracht zetten anders breken ze af.
Hierna de aan/uit en de volume knoppen terugplaatsen. Vooral de aan/uit knop is erg lastig, maar een beetje plakband aan de buitenkant van de achterkant helpt.
Vervolgens het scherm terugklikken in de behuizing.
Ik heb nu op zolder een goed bereik terwijl de router beneden onder de bank staat. Het signaal moet 2 betonnen vloeren door. Voorheen had ik hoogstens 1 bolletje en nu zijn alle streepjes gevuld. Het is dus echt wel de moeite waard.
Als je het zelf niet aandurft, laat het dan door een fixer doen. Toestel omruilen lijkt weinig zin te hebben aangezien dit bij alle builds schijnt voor te komen.