[HTC One X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 74 Laatste
Acties:
  • 590.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Juistem :+

mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
EJPostema schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:35:
[...]

Was mij idd ook opgevallen, maar ik stoor me er niet aan
Ja, maar je kunt dus nu niet echt multitasken. Weer een puntje voor de S3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14

Laguna

Connaisseur

alwaysleft schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Hoe weet je dat het bij de S3 niet op dezelfde manier werkt? Overigens mist de S3 de dedicated multitask knop ten gunste van een dubbele menu knop, puntje voor de One X.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15
alwaysleft schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Ja dus? Hoezo kom je dat hier melden Samsung fanboy? Ga een S3 kopen en in het S3 topic reageren..

Galaxy S3 heeft + en - punten
One X heeft + en - punten

gewoon de telefoon kopen die je wil.. klaar

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:53

D33F

Tweelingtemmer

Ik denk dat HTC daar wel zijn reden voor heeft. Als je ziet dat je standaard nog maar ~300mb ram vrij hebt na een frisse reboot vind ik het niet zo gek dat er niet veel ram overblijft voor het multitasken. (verder wil deze optie ook nog wel eens helpen: instellingen > opties voor ontwikkelaars > activiteiten niet opslaan aantikken, en paar minuten later weer uitvinken)

Verder kan het best zijn dat het multitask gedeelte nog niet goed/volledig werkte en dat dit in de toekomst alsnog gefixt wordt. En anders wel door de dev's op XDA :)

[ Voor 17% gewijzigd door D33F op 17-05-2012 15:38 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond een interessant artikel mbt mijn WiFi probleem met de One X. http://phandroid.com/2012...ifi-bug-found-eradicated/

Is het wel verstandig de exe te downloaden en te installeren aangezien die uit het buitenland komt? Ik heb het nu niet over virus maar meer over incompatibiliteit en of ongewenste taalverandering of geen recht meer op toekomstige OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:23
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:44:
Ik vond een interessant artikel mbt mijn WiFi probleem met de One X. http://phandroid.com/2012...ifi-bug-found-eradicated/

Is het wel verstandig de exe te downloaden en te installeren aangezien die uit het buitenland komt? Ik heb het nu niet over virus maar meer over incompatibiliteit en of ongewenste taalverandering of geen recht meer op toekomstige OTA?
Niet aan te raden hoor, is ook nog eens een voor AT&T toestellen (die hebben ook apart XDA subforum voor One X)

Verder over het multitasking gebeuren, hij sluit apps met Sense 4.0 wat sneller af dat klopt maar dat zijn volgens mij dus apps die niks gebruiken, heb zelf een Sensation met 4.0 rom en daar sluit hij soms ook vrij snel Chrome Beta af maar LBE Privacy Guard blijft gewoon de hele dag draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
David Regeling schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:35:
Ik denk dat HTC daar wel zijn reden voor heeft. Als je ziet dat je standaard nog maar ~300mb ram vrij hebt na een frisse reboot vind ik het niet zo gek dat er niet veel ram overblijft voor het multitasken. (verder wil deze optie ook nog wel eens helpen: instellingen > opties voor ontwikkelaars > activiteiten niet opslaan aantikken, en paar minuten later weer uitvinken)

Verder kan het best zijn dat het multitask gedeelte nog niet goed/volledig werkte en dat dit in de toekomst alsnog gefixt wordt. En anders wel door de dev's op XDA :)
Als ik het commentaar van HTC (gisteren) lees zal er van hun kant niet snel iets veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Minaaj schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Niet aan te raden hoor, is ook nog eens een voor AT&T toestellen (die hebben ook apart XDA subforum voor One X)

Verder over het multitasking gebeuren, hij sluit apps met Sense 4.0 wat sneller af dat klopt maar dat zijn volgens mij dus apps die niks gebruiken, heb zelf een Sensation met 4.0 rom en daar sluit hij soms ook vrij snel Chrome Beta af maar LBE Privacy Guard blijft gewoon de hele dag draaien.
Waarschijnlijk gebruikt de Privacy Guard een service om te voorkomen dat hij gestopt wordt, net als apps als Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

LBE heeft idd een service.
jammer dat je daar root voor móet hebben.

k vind t wel een relaxed idee dat ik kan instellen wat wel en niet "iets" mag.
Doet op mn Desire zn werk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Hebben er meer mensen last van dat ze als een razende door hun geheugen heen gaan?
Ik heb nog maar 7 GB van de 26 over. En heb naar mijn weet nou niet extreem veel op de telefoon staan.
Als ik instellingen > Opslagruimte > Meer ruimte klik, krijg ik een lijst die zegt dab de galerij het meeste inneemt met 1,39 GB. De andere programmas nemen allemaal maar een paar mb in.

Update - Blijkt om een SD storage bug te gaan waar meer mensen last van hebben, elke keer als je flasht zou je zo'n 2GB vrije ruimte kwijtraken. Hoop dat dit snel gefixt wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door boratnl op 17-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:16
JKratos schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:43:
Ik vind het trouwens vervelend dat de schermhelderheid voluit gaat nadat ik of een film heb gekeken met Dice Player of nadat ik de camera heb gebruikt. Moet hem altijd handmatig weer naar beneden bijstellen of terugzetten of automatisch. Vergeet ik uiteraard vaak en dan vliegt je accu leeg.
Dat hoort niet hoor, wel dat-ie naar automatisch/hoge helderheid gaat bij gebruik van de camera.
Maar bij het verlaten van de app zou dat weer moeten herstellen. (Langzaam maar zeker)
Althans, bij mij werkt dat zo en ik denk dat dat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is hier ook niet het geval inderdaad, bij een filmpje / camera helderheid naar 100%, daarna weer terug...
JKratos schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:33:
Klopt, is alleen in the weekend! Op zich een mooie actie. Tenzij je een cumstom rom draait... :o ;)
CLB schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:46:
Oftewel aanstaand weekend zin er weer (nieuwe) 5 cent films?
JKratos schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:47:
Als de trend van de laatste weken zich doorzet wel ja.
Het is zeker weekend, want vanavond zag ik al €0,05 filmpjes >:)

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 18-05-2012 00:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein rood ledje?

Gisteravond toen ik mijn htc one x in het donker bekeek viel mij voor het eerst op dat op de plek waar de licht sensor zit een heel klein rood ledje brand. Dus linksboven op het scherm. Tenminste het zal geen ledje zijn maar zo lijkt het wel een beetje. Ben ik de enige of is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
boratnl schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:28:
Hebben er meer mensen last van dat ze als een razende door hun geheugen heen gaan?
Ik heb nog maar 7 GB van de 26 over. En heb naar mijn weet nou niet extreem veel op de telefoon staan.
Als ik instellingen > Opslagruimte > Meer ruimte klik, krijg ik een lijst die zegt dab de galerij het meeste inneemt met 1,39 GB. De andere programmas nemen allemaal maar een paar mb in.

Update - Blijkt om een SD storage bug te gaan waar meer mensen last van hebben, elke keer als je flasht zou je zo'n 2GB vrije ruimte kwijtraken. Hoop dat dit snel gefixt wordt.
Als je even had gezocht in het forum had je daar genoeg info over kunnen vinden en tevens de oplossing.
Laatste update van HTC van deze week installeren en je ruimte is weer terug.

Als je een aangepast ROM gebruikt dan zul je in het betreffende topic moeten zoeken of de maker de update al heeft verwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 18-05-2012 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was me ook inderdaad, ging van 2GB naar 7GB en dacht zal wel..
Gebruik trouwens geen custom roms mja best zal ook wel, best natuurlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Whoehaa, wat een verademing _/-\o_ . Na 5x een Sony Xperia S met vlekken op het scherm en/of geel scherm 8)7 , ben ik overgestapt op One X. Wit is gelukkig gewoon wit op dit toestel, hij is voor mijn gevoel razend snel en de batterij gaat gelukkig zonder morren plm 2 dagen mee. Eigenlijk vond ik 4,7 inch een beetje groot, maar nu ben ik toch echt wel heel blij met dit formaat. Het toestel is gevoelsmatig niet heel veel heel veel groter de de Xperia S, maar het lezen van bijv. nu.nl, vk, enz. is een waar feest op dit toestel.
Voor nu maar even een Valenta hoesje eromheen, maar ik denk dat ik toch naar iets anders ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 05:23:
Klein rood ledje?

Gisteravond toen ik mijn htc one x in het donker bekeek viel mij voor het eerst op dat op de plek waar de licht sensor zit een heel klein rood ledje brand. Dus linksboven op het scherm. Tenminste het zal geen ledje zijn maar zo lijkt het wel een beetje. Ben ik de enige of is dat bij jullie ook?
Het zou mij niets verbazen als dat een infrarood ledje is dat gebruikt word voor de afstand sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

patje01 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:01:
Whoehaa, wat een verademing _/-\o_ . Na 5x een Sony Xperia S met vlekken op het scherm en/of geel scherm 8)7 , ben ik overgestapt op One X. Wit is gelukkig gewoon wit op dit toestel, hij is voor mijn gevoel razend snel en de batterij gaat gelukkig zonder morren plm 2 dagen mee. Eigenlijk vond ik 4,7 inch een beetje groot, maar nu ben ik toch echt wel heel blij met dit formaat. Het toestel is gevoelsmatig niet heel veel heel veel groter de de Xperia S, maar het lezen van bijv. nu.nl, vk, enz. is een waar feest op dit toestel.
Voor nu maar even een Valenta hoesje eromheen, maar ik denk dat ik toch naar iets anders ga kijken.
Dat zal waarschijnlijk komen doordat de Xperia S zo vierkant is en daardoor iets minder prettig in de hand ligt. Ik vond dat namelijk zelf ook en was blij met de HTC-feel, alhoewel die minder stevig overkomt als een Desire (Z). Ik had nog niet gehoord over die schermissues bij de Xperia S, maar dit topic staat overigens ook vol met klachten over gele schermen, al dan niet met gele vlekken erin.
Voor mij is al dat gepiep over de schermen niet echt een groot issue. Ik heb een One X met een Sharp-scherm dat wat geliger is dan dat van een vriend van me. Stoor ik me eraan? Not really. Echter hou ik er wel van (als fotograaf) dat wit ook echt wit is. Dus ik heb de Screenadjuster app geinstalleerd en de blauwe slider op +5 gezet. "Problem" solved.
Joolee schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:41:
[...]

Het zou mij niets verbazen als dat een infrarood ledje is dat gebruikt word voor de afstand sensor.
Volgens mij is dat idd een proximity sensor die in combinatie met lichtsensor ziet wanneer je aan het bellen bent (warmte van je oor) en wanneer je gewoon op je scherm aan het kijken bent. Wanneer je een telefoongesprek voert is dat infrarood dingetje idd aan en zodra je het bij je oor doet, gaat het scherm uit, en zodra je het van je oor afhaalt gaat je scherm weer aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 18-05-2012 10:57 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:54
CLB schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:43:
Dat is hier ook niet het geval inderdaad, bij een filmpje / camera helderheid naar 100%, daarna weer terug...

[...]

[...]

[...]

Het is zeker weekend, want vanavond zag ik al €0,05 filmpjes >:)
Dat is apart maar wel leuk dan! Laatste maanden was he regelmatig in het weekend een nieuwe reeks van 5 cent films. Ik kom er bij dankzij de tweets van Mark Moons. Maar als het nu al kan is dat ook mooi natuurlijk!

Edit: Ondertussen baal ik nog steeds dat het met custom roms niet werkt..
RudolfR schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:18:
[...]

Dat hoort niet hoor, wel dat-ie naar automatisch/hoge helderheid gaat bij gebruik van de camera.
Maar bij het verlaten van de app zou dat weer moeten herstellen. (Langzaam maar zeker)
Althans, bij mij werkt dat zo en ik denk dat dat hoort.
Zo hoort het waarschijnlijk ja. Heb het gister nomaals geprobeer met Dice player en nu pakt die hem wel.. Misschien keek ik niet goed 8)7 Met de camera is het soms wel echt zo dat die voluit blijft staan.

[ Voor 37% gewijzigd door JKratos op 18-05-2012 11:08 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 05:23:
Klein rood ledje?

Is lichtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerder de desire, disire HD, sensation en de sensation xe gehad en die hebben ook een lichtsensor volgens mij maar het is me niets eerder opgevallen dat deze sensor rood licht af geeft. En mijn gsm licht als wekker altijd op te laden op mijn nachtkastje.
Ik heb er overigens geen last van maar het viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een eenvoudigere manier om de adress bar in de stock browser te tonen? De browser gaat fullscreen als de pagina is geladen en het is omslachtig de adress bar terug te krijgen. Dit zou moeten kunnen door te vegen bovenin in het scherm, maar dit werkt niet altijd en bovendien scroll je dan meteen een stukje weg. Ik kom van een Desire die was uitgerust met search- en menu hardwarebuttons dus dit is wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt iets aan of juist uitgevinkt in menu (die 3 blokjes) waardoor je adresbalk lastig te benaderen is, ik heb hetzelfde meegemaakt.

Ff vraagje aan moderatie hierzo, waar plaats ik een garantiegeschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:12:
Je hebt iets aan of juist uitgevinkt in menu (die 3 blokjes) waardoor je adresbalk lastig te benaderen is, ik heb hetzelfde meegemaakt.

Ff vraagje aan moderatie hierzo, waar plaats ik een garantiegeschil?
Zie de topicwaarschuwing, daar staat gewoon een link naar een lijstje. Je kan ook zelf een topic openen in Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:16:
[...]

Zie de topicwaarschuwing, daar staat gewoon een link naar een lijstje. Je kan ook zelf een topic openen in Shopping Forum.
Ik heb de Faq al gelezen en een topic geplaatst, ik wilde mijn vraag alweer weghalen maar je bent me voor. Thnxs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Weet iemand waarom de taskmanager alleen geheugengebruik per app laat zien en niet CPU load per app? Dit laatste zat wel in m'n S2 en was er handig voor het achterhalen/killen van processen die de batterij leegtrokken. Iemand wellicht een goed alternatief uit de market (dus CPU load per app, niet slechts de CPU load).

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Famoso schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:35:
Weet iemand waarom de taskmanager alleen geheugengebruik per app laat zien en niet CPU load per app? Dit laatste zat wel in m'n S2 en was er handig voor het achterhalen/killen van processen die de batterij leegtrokken. Iemand wellicht een goed alternatief uit de market (dus CPU load per app, niet slechts de CPU load).
Google vierde hit Google Play: CPU Usage Monitor

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick.D
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08-2016
Enkele weken geleden had ik hier gelezen dat er een Topic was die de "geelheid" van het scherm van de One X vergeleek. Nu vind ik dit hier niet meer terug, kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb uiteraard al enig zoekwerk verricht. Bovenstaande app heb ik geinstalleerd en laat voor zover ik weet niet de cpu load per app zien, maar per core.
Mijn vraag/opmerking is tweeledig en ziet zowel op het toestel zelf als op een alternatief dat werkt op het toestel indien blijkt dat er inderdaad geen mogelijkheid is de cpu load per app te zien.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22

jerry_a

doei

Famoso schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:29:

Mijn vraag/opmerking is tweeledig en ziet zowel op het toestel zelf als op een alternatief dat werkt op het toestel indien blijkt dat er inderdaad geen mogelijkheid is de cpu load per app te zien.
Volgens mij is OS Monitor wat jij bedoeld.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik heb het toestel net binnen en volledig opgeladen. Er werd aangegeven dat er een update was en heb gekozen voor direct installeren. Nu staat er al 10 min het installatielogo op het scherm. Is dit normaal? Het.lijkt mij normaal sneller te gaan.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oplader eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

jerry_a schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:42:
[...]

Volgens mij is OS Monitor wat jij bedoeld.
Dank, dat ziet er goed uit. Bijzonder dat dit blijkbaar niet in de telefoon zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Stom van me... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick.D
Pf, khad vandaag net beslist om mij een One X aan te schaffen, (ben van België) en ik kocht hem in Saturn.
Daar vertelde ik over het probleem van de gele vlek + geel scherm.
ik vroeg wat er zou gebeuren mocht ik dit thuis ondervinden. --> ze zouden hem meteen opsturen en ik zou hem een tijdje kwijt zijn.

Nu mocht ik hem na mijn aankoop meteen testen aan de "dienst na verkoop" en ja, een gele vlek. Terug gegeven en geld terug. wat nu :( !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Nick.D schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:29:
Pf, khad vandaag net beslist om mij een One X aan te schaffen, (ben van België) en ik kocht hem in Saturn.
Daar vertelde ik over het probleem van de gele vlek + geel scherm.
ik vroeg wat er zou gebeuren mocht ik dit thuis ondervinden. --> ze zouden hem meteen opsturen en ik zou hem een tijdje kwijt zijn.

Nu mocht ik hem na mijn aankoop meteen testen aan de "dienst na verkoop" en ja, een gele vlek. Terug gegeven en geld terug. wat nu :( !?
gewoon hele voorraad testen, kijken of er een goede tussen zit :P

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick.D
SuperVeloce schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:30:
[...]

gewoon hele voorraad testen, kijken of er een goede tussen zit :P
Nja, zelf vielen ze compleet uit de lucht toen ik het vertelde dat enkele toestellen dit probleem hebben. Ik denk dat ze me daar liever niet terug zien komen om hun voorraad in te palmen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb sinds gisteren de One X in n bezit. Nu was ik m voor het eerst aan het opladen, toen mijn vrouw besloot de stekker in een ander stopcontact te stoppen. Nu is het oplaadproces dus onderbroken. In hoeverre kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 21:36
Monda schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:09:
Ik heb sinds gisteren de One X in n bezit. Nu was ik m voor het eerst aan het opladen, toen mijn vrouw besloot de stekker in een ander stopcontact te stoppen. Nu is het oplaadproces dus onderbroken. In hoeverre kan dit kwaad?
Dit is niet erg. Het heeft het zelfde effect als je telefoon even aan de pc hangen en wat bestanden gaat over hengelen. Dan zit hij ook soms maar een half uurtje aan de pc waardoor hij eventjes oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hardstyle4Me schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:12:
[...]

Dit is niet erg. Het heeft het zelfde effect als je telefoon even aan de pc hangen en wat bestanden gaat over hengelen. Dan zit hij ook soms maar een half uurtje aan de pc waardoor hij eventjes oplaad.
Oké begrijp wat je bedoelt, maar ook met het oog op "voor de eerste keer opladen" is dit niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Nog iets wat ik me afvraag: Ik keek net bij taakbeheer en zag daar een hele lijst. Drukte vervolgens op alles sluiten. Nadat ik op vernieuwen drukte kwamen spontaan: "verbinding met pc maken" en "instelling" terug in de lijst met taken. Hoe komt het dat deze worden geactiveerd terwijl ik niets doe?

Edit: Ik kijk net weer en "verbinding met pc" is weer terug maar ook "agenda" is toegevoegd, zonder dat ik deze geopend heb...

Edit 2: na enkele minuten niets doen, staat er weer een hele lijst met pa: " htc weather service", " htc smart network", " notities" "instellingen" etc.

Edit 3: er staan nu ook apps bij taakbeheer die ik nog nooit gebruikt heb...Talk en google+ bijv...

Is dit bij jullie ook en dus normaal? Dit was bij mn Sensation namelijk niet het geval.

[ Voor 46% gewijzigd door Monda op 19-05-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:27:
[...]

Oké begrijp wat je bedoelt, maar ook met het oog op "voor de eerste keer opladen" is dit niet erg?
Dat eerste keer opladen is tegenwoordig niet meer van toepassing.
Ze gebruiken nu Li Ion accu's. Deze hebben zoals nihm accus simpel gezegd geen geheugen.
Maar ik laat de telefoon bijna altijd leeg lopen tot paar procent en laad hem op tot 100%.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:30:
[...]

Ze gebruiken nu Li Ion accu's. Deze hebben zoals nihm accus simpel gezegd geen geheugen.
Maar ik laat de telefoon bijna altijd leeg lopen tot paar procent en laad hem op tot 100%.
Dat hoeft niet. Gewoon laden waar je laden kan. Dan blijft de accu in de beste conditie.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Sterker nog hoe verder leeg, hoe harder de accu slijt. Je kan bv 500 cycli van 0% naar 100% en 2000 van 50% naar 100%

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CLB schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 07:45:
Was me ook inderdaad, ging van 2GB naar 7GB en dacht zal wel..
Gebruik trouwens geen custom roms mja best zal ook wel, best natuurlijk.
Reactie was voor @boratnl en niet voor jouw CLB. Als er iemand is die alles leest en weet van de X dan ben jij dat wel na het lezen van je uitstekende review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Oke dan hoef ik me niet druk te maken. Kan iemand nog kijken bij taakbeheer? (zie.mijn vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Monda schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:26:
Oke dan hoef ik me niet druk te maken. Kan iemand nog kijken bij taakbeheer? (zie.mijn vorige post).
heb ik ook, is idd beetje vreemd dat opeens Google+ komt, terwijl die er voorheen niet was en je het ook nooit gebruikt.
sommige dingen zoals weather, die komen terug, omdat je een widget op je homescreen hebt met weather, in clock of de widget zelf.. of bij accounts dat weather gesynct wordt
net als kalender, heb je die als widget, dan komt die ook terug ;)
maar sommige dingen snap ik ook niet
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:30:
[...]

de One X heeft een Li-Po accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nick.D schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:53:
[...]

Nja, zelf vielen ze compleet uit de lucht toen ik het vertelde dat enkele toestellen dit probleem hebben. Ik denk dat ze me daar liever niet terug zien komen om hun voorraad in te palmen :p
Ga eens bij Coolblue kijken, die van mij heeft helemaal geen last van dat geel gedoe of wat dan ook :*)

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me nu op dat ik een gele waas heb. Onderaan het toestel tot 1/6 van het scherm.
Lijkt ook erger te worden.
Heb wel wat over gelezen. Maar trekt dit wel weg?. Of beter even naar de winkel.
Stoort me niet heel erg alleen zichtbaar bij lichte kleuren.
Maar gaat wel om duur toestel.

Verder ben ik echt heel enthousiast over dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Over de gele waas op het scherm is een apart topic te vinden, waarin je alle informatie kan vinden. Graag dus even centraal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony71079
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06-2022
Hebben er meer mensen problemen met Live Wallpapers? Bij mij werkt dat voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Anthony71079 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:47:
Hebben er meer mensen problemen met Live Wallpapers? Bij mij werkt dat voor geen meter.
Ze werken wel, maar met problemen. HTC lijkt de LWP te freezen als ik van homescreen wissel, ziet er wel lelijk uit, geen idee waarom ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anthony71079 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:47:
We verwachten op GoT wat meer inzet dan wat je hier laat zien.
boratnl schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:57:
[...]

Ze werken wel, maar met problemen. HTC lijkt de LWP te freezen als ik van homescreen wissel, ziet er wel lelijk uit, geen idee waarom ze dat doen.
Performance, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony71079
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06-2022
Oke ik zal wat specifieker zijn. Zodra ik een lwp heb ingesteld blijft deze hangen zodra ik van homepage switch.
Dit ziet er zo lelijk uit. Op mijn oude Desire had ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dat rare geluid zonder notificatie wat ik laatst had was dus NFC, in de tram had ik me telefoon en portemonee bij elkaar, en daar zat me Golfpas in die NFC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 12:14
raptorix schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:03:
Dat rare geluid zonder notificatie wat ik laatst had was dus NFC, in de tram had ik me telefoon en portemonee bij elkaar, en daar zat me Golfpas in die NFC heeft.
Als je geen NFC gebruikt zou ik hem uitschakelen, dit slurpt behoorlijk veel energie. Bij mij snoepte die zomaar een uur screen on time er vanaf zonder dat ik NFC echt veel gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18
ik ben sinds 2,5 uur de nieuwe eigenaar van de One X , ik kom van een s2 af. Wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal weken geleden heb ik mijn vriending een HTC One S cadeau gegeven, ik was er erg van onder de indruk, nog nooit zo'n snel en soepele telefoon gezien (sneller dan een iphone 4s of mijn sgs2) dus mezelf maar een HTC One X cadeau gedaan (de X is te groot voor mijn vriendin) maar ik moet zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben van de snelheid. Hij lijkt me ongeveer even snel als de SGS2 maar de HOS voelt toch echt heel veel sneller :(

Ik heb bijna spijt dat ik toch niet wat meer geprobeerd heb een One XL te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54

Comgenie

Soms heb je dat

Een leuke app om met NFC op je one x te spelen: Google Play: NFC TagInfo . Zodra je je passport nummer, geboortedatum en verloop datum invuld in de app kan je namelijk je passport uitlezen en zien wat voor gegevens er allemaal over jou opstaan, inclusief een kleurenfoto van jezelf :P. Toch wel raar om te zien. Verder kan je ook extra informatie over je ov chipkaart zien en andere kaarten ermee uitlezen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:37:
Een aantal weken geleden heb ik mijn vriending een HTC One S cadeau gegeven, ik was er erg van onder de indruk, nog nooit zo'n snel en soepele telefoon gezien (sneller dan een iphone 4s of mijn sgs2) dus mezelf maar een HTC One X cadeau gedaan (de X is te groot voor mijn vriendin) maar ik moet zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben van de snelheid. Hij lijkt me ongeveer even snel als de SGS2 maar de HOS voelt toch echt heel veel sneller :(

Ik heb bijna spijt dat ik toch niet wat meer geprobeerd heb een One XL te krijgen :(
Ik zou zeggen laat de tweaker in je naar boven komen en gooi er een custom rom op met een leuke kernel.
ARHD met faux kernel in combinatie met de ROM Cleaner werkt hier soepel zelfs na 2 cores uit en max clock op 880MHZ. Als je dat laatste achterwege laat moet het helemaal supersmooth zijn. Mocht het je dan nog niet bevallen kun je kijken naar een Rosie mod. Deze zet FPS vast op je home screens onder anderen.

Link1
Link2
Link3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14

Laguna

Connaisseur

Anthony71079 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:42:
Oke ik zal wat specifieker zijn. Zodra ik een lwp heb ingesteld blijft deze hangen zodra ik van homepage switch.
Dit ziet er zo lelijk uit. Op mijn oude Desire had ik hier geen last van.
Ik begin te geloven dat dit een probleem met Android 4.0 is. Op mijn Galaxy Nexus heb ik ook last van lag bij bijna alle Live Wallpapers zelfs bij de stock Live Wallpapers (met als uitzondering Phase Beam).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 21:26
Iemand enig idee of ik in het adresboek kan forceren dat de contact foto's van mijn Google account worden gebruikt ipv Facebook? Ik heb Facebook sync al uitgezet en na een reinstall van FB (+account) ging het ook even goed, maar nu staat alles weer lekker gelinked...
Reden waarom ik dit vraag is omdat ook ik problemen heb met mijn contact foto's in Whatsapp, zag al meerdere posts hierover. Dus ik had van een aantal contactpersonen Google account foto's ingesteld, wat dus wel prima werkt met Whatsapp, maar heb geen zin om dat iedere keer weer opnieuw in te stellen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Ik zou zeggen laat de tweaker in je naar boven komen en gooi er een custom rom op met een leuke kernel.
ARHD met faux kernel in combinatie met de ROM Cleaner werkt hier soepel zelfs na 2 cores uit en max clock op 880MHZ. Als je dat laatste achterwege laat moet het helemaal supersmooth zijn. Mocht het je dan nog niet bevallen kun je kijken naar een Rosie mod. Deze zet FPS vast op je home screens onder anderen.

Link1
Link2
Link3
Toch jammer dat het niet gewoon out of the box snel is. Cores uitzetten lijkt me trouwens niet echt batterij (en zeker geen snelheidswinst) opleveren. Ik ben trouwens wat voorzichtiger met custom kernels na het debacle met de siyah kernel op de sgs2 waardoor heel veel sgs2 onherstelbaar beschadigd zijn geworden.

Anyway ik ben zeker wel blij met het toestel want Sense en ik kan dankzij het geweldige scherm volledige webpaginas lezen zonder te zoomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Nieuwe s-voice van de Samsung S3 is geript en net even getest op de One X en werkt redelijk goed.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1662098

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
MikeOO schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:14:
Nieuwe s-voice van de Samsung S3 is geript en net even getest op de One X en werkt redelijk goed.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1662098
ook getest.. het werkt inderdaad.. maar zie mezelf niet hele tijd tegen me telefoon praten, om me One X te besturen, vooral niet in openbaar

open het liever gewoon op de normale manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Wil graag Widgetlocker als lockscreen gebruiken maar de ene keer komt het HTC lockscreen op en de andere keer het Widgetlocker lockscreen.......kan ik het zo instellen dat alleen Widgetlocker werkt. Het is niet zo dat ik hem "kill" met een of andere app......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb sinds de 1.29.401.11 het probleem dat, wanneer ik een playlist maak, elke keer wanneer de telefoon een langere tijd uit gaat (screen off), dat de muziek weer van voor af aan begint. Kep de music-widget op mijn homescreen staan en ik moet ELKE keer weer opnieuw de shuffle en repeat aanzetten en elke keer begint hij weer bij hetzelfde liedje (nummer 1 in de playlist). Iemand enig idee hoe ik dit verholpen krijg?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Deathchant schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:14:
ik heb sinds de 1.29.401.11 het probleem dat, wanneer ik een playlist maak, elke keer wanneer de telefoon een langere tijd uit gaat (screen off), dat de muziek weer van voor af aan begint. Kep de music-widget op mijn homescreen staan en ik moet ELKE keer weer opnieuw de shuffle en repeat aanzetten en elke keer begint hij weer bij hetzelfde liedje (nummer 1 in de playlist). Iemand enig idee hoe ik dit verholpen krijg?
FunZip schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:03:
Wil graag Widgetlocker als lockscreen gebruiken maar de ene keer komt het HTC lockscreen op en de andere keer het Widgetlocker lockscreen.......kan ik het zo instellen dat alleen Widgetlocker werkt. Het is niet zo dat ik hem "kill" met een of andere app......
Jullie problemen lijken alle bij andere oorzaak te hebben. Maar volgens mij is het een bug in de laatste update. Geen enkele app kan meer zijn instelling vast houden op 1 of andere manier word deze telkens verandert. Ik heb hier geen hard bewijs voor, maar heb er zelf ook veel last van met verschillende apps waar ik voorheen geen last er van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Comgenie schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:42:
Een leuke app om met NFC op je one x te spelen: Google Play: NFC TagInfo . Zodra je je passport nummer, geboortedatum en verloop datum invuld in de app kan je namelijk je passport uitlezen en zien wat voor gegevens er allemaal over jou opstaan, inclusief een kleurenfoto van jezelf :P. Toch wel raar om te zien. Verder kan je ook extra informatie over je ov chipkaart zien en andere kaarten ermee uitlezen.
heb k ook ff mee zitten spelen.
best geinig ja.

nou nog de keys van de ovchip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik heb sinds de laatste update op willekeurige momenten het probleem dat mijn mobiele internetverbinding lijkt 'weg te vallen'. De 'h' (en '3g') staan wel bovenin m'n scherm (en geven bij een gegevensaanvraag kort activiteitspijltjes alsof er data wordt gepompt), maar als ik dan naar een website probeer te gaan dan laadt 'ie een website heel snel door en blijft het browserscherm wit. Daarnaast geven widgets o.a. ook weer dat er geen verbinding is, evenals andere apps. Als ik dan echter in vliegtuigmodus ga en deze weer uitzet, of de netwerkradio uitzet en weer aanzet, dan doen alle verbindingen het weer prima. Hebben meer mensen hier wellicht last van? Mijn provider is overigens Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Blite schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:42:
Ik heb sinds de laatste update op willekeurige momenten het probleem dat mijn mobiele internetverbinding lijkt 'weg te vallen'. De 'h' (en '3g') staan wel bovenin m'n scherm (en geven bij een gegevensaanvraag kort activiteitspijltjes alsof er data wordt gepompt), maar als ik dan naar een website probeer te gaan dan laadt 'ie een website heel snel door en blijft het browserscherm wit. Daarnaast geven widgets o.a. ook weer dat er geen verbinding is, evenals andere apps. Als ik dan echter in vliegtuigmodus ga en deze weer uitzet, of de netwerkradio uitzet en weer aanzet, dan doen alle verbindingen het weer prima. Hebben meer mensen hier wellicht last van? Mijn provider is overigens Hi.
Ja vanmiddag ook last ook HI.
Naar wifi overgeschakeld en alles deed weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Blite schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:42:
dit ervaar ik al heel lang met Tmobile

Als ik een link aanklik oid.
Dan zie je m de aanvraag doen met t pijltje omhoog, dan zie je dat pijltje 4 a 5xoplichten en dan blijft hij "hangen"
pijltje omhoog blijft dan staan en is er geen data binnen te krijgen.
Had ik ook al met mn desire.
Zal wel netwerk gerelateerd zijn. Slots die even op zijn ofzo.
Als ik dan "mobiel data netwerk" uitschakel, duurt t ook lang voordat het "3g"tje weg gaat.
Als ik t daarna weer aanschakel, werkt alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

;)
Comgenie schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:42:
Hahaha erg grappig om te zien. De ovchip is alleen erg vaag qua info :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hmmm, als ik de oplader inplug dan flikkert het scherm een paar keer. Net alsof de verlichting enkele malen heel kort iets feller gaat branden. Dit doet hij ook indien de automatische helderheid uitgezet is.
Bovendien, als ik (zachtjes of wat harder, maakt niet uit) tegen de linker rand van de telefoon druk dan gaat het scherm helemaal flippen en een soort van zwart/geel 'golven' op die plek. Ook heb ik het idee dat het scherm overdreven flikkert, en niet alleen met grijze kleuren maar altijd.

Zal ik hier eens mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Xereon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:05:
Hmmm, als ik de oplader inplug dan flikkert het scherm een paar keer. Net alsof de verlichting enkele malen heel kort iets feller gaat branden. Dit doet hij ook indien de automatische helderheid uitgezet is.
Bovendien, als ik (zachtjes of wat harder, maakt niet uit) tegen de linker rand van de telefoon druk dan gaat het scherm helemaal flippen en een soort van zwart/geel 'golven' op die plek. Ook heb ik het idee dat het scherm overdreven flikkert, en niet alleen met grijze kleuren maar altijd.

Zal ik hier eens mee terug gaan?
Het staat zelfs in de handleiding dat het normaal is dat je scherm vaag kan doen als die aan de oplader zit. Zeker als je geen officiële htc oplader gebruikt. Dit is al uit de DHD/wildfire tijd en tot op heden nog altijd van toepassing.

Volgens mij was er ooit gezegd dat het kwam door spannings wisselingen als je oplaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Practics op 20-05-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:34:
[...]

Het staat zelfs in de handleiding dat het normaal is dat je scherm vaag kan doen als die aan de oplader zit. Zeker als je geen officiële htc oplader gebruikt. Dit is al uit de DHD/wildfire tijd en tot op heden nog altijd van toepassing.

Volgens mij was er ooit gezegd dat het kwam door spannings wisselingen als je oplaad.
Dit is de officiële oplader. Ik vind het wel raar dat het toestel leegloopt tijdens het opladen indien ik er mee bezig ben. En dan heb ik het over lichte taken als Whatsapp met zwakke displayverlichting. Ik krijg al heel snel de melding dat het toestel meer verbruikt dan dat de oplader kan leveren. En als ik doorga gaat hij na een tijdje piepen en gaat het ledje groen/rood knipperen en stopt hij met opladen. Waarschijnlijk oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Xereon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:37:
[...]

Dit is de officiële oplader. Ik vind het wel raar dat het toestel leegloopt tijdens het opladen indien ik er mee bezig ben. En dan heb ik het over lichte taken als Whatsapp met zwakke displayverlichting. Ik krijg al heel snel de melding dat het toestel meer verbruikt dan dat de oplader kan leveren. En als ik doorga gaat hij na een tijdje piepen en gaat het ledje groen/rood knipperen en stopt hij met opladen. Waarschijnlijk oververhitting.
Dat lijkt me inderdaad ook niet juist. Maar daar zei je niks over in de post hier boven. De ene mobiel heeft er meer last van dan de andere, kwa scherm problemen met opladen bij sommigen werkte hele toutch gebeuren amper meer. Maar dat oververhitting mag inderdaad niet. Loopt je telefoon ook snel leeg in normaal gebruik?
Zowel standby als screen on tijden? (standby binnen 12 uur leeg is dus niet juist) (scherm aan tijd zou rond 2,5 uur en 4 uur moeten zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:41:
[...]

Dat lijkt me inderdaad ook niet juist. Maar daar zei je niks over in de post hier boven. De ene mobiel heeft er meer last van dan de andere, kwa scherm problemen met opladen bij sommigen werkte hele toutch gebeuren amper meer. Maar dat oververhitting mag inderdaad niet. Loopt je telefoon ook snel leeg in normaal gebruik?
Zowel standby als screen on tijden? (standby binnen 12 uur leeg is dus niet juist) (scherm aan tijd zou rond 2,5 uur en 4 uur moeten zitten)
Standby heb ik na 3 uur nog 98%, met screen on keldert de batterij af en toe omlaag. De ene keer kan ik moeiteloos uren van alles doen (tot zware spelletjes aan toe) en dan is hij nog lang niet leeg en de andere keer zit ik te Whatsappen en je ziet de percentages dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Xereon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:42:
[...]

Standby heb ik na 3 uur nog 98%, met screen on keldert de batterij af en toe omlaag. De ene keer kan ik moeiteloos uren van alles doen (tot zware spelletjes aan toe) en dan is hij nog lang niet leeg en de andere keer zit ik te Whatsappen en je ziet de percentages dalen.
Het oplaad probleem heb je altijd? Zie je een relatie tussen snel leeg lopende telefoon en warm worden met opladen?

Mocht het met elkaar verbonden zijn, dan is het wss een app die een drain veroorzaakt. dat je batterij dan warm word is niet gek deze laad op = warmte. Cpu koeling gaat over je batterij heen (stukje aluminium wat gespreid over je batterij zit, om je cpu te koelen) Samen kan dit idd zorgen voor oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:46:
[...]

Het oplaad probleem heb je altijd? Zie je een relatie tussen snel leeg lopende telefoon en warm worden met opladen?

Mocht het met elkaar verbonden zijn, dan is het wss een app die een drain veroorzaakt. dat je batterij dan warm word is niet gek deze laad op = warmte. Cpu koeling gaat over je batterij heen (stukje aluminium wat gespreid over je batterij zit, om je cpu te koelen) Samen kan dit idd zorgen voor oververhitting.
Hij wordt soms ook kokend heet als hij gewoon oplaad en ik er niets mee doe. Dan pak je hem na een tijdje op en dan voelt hij enorm heet aan.
Als ik een zwaar spelletje speel wordt hij echter niet zo snel heet als tijdens opladen.
Dat oplaadprobleem dat hij oververhit wordt heb ik echter niet altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 20-05-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Xereon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:48:
[...]

Hij wordt soms ook kokend heet als hij gewoon oplaad en ik er niets mee doe. Dan pak je hem na een tijdje op en dan voelt hij enorm heet aan.
Als ik een zwaar spelletje speel wordt hij echter niet zo snel heet als tijdens opladen.
Dat oplaadprobleem dat hij oververhit wordt heb ik echter niet altijd.
Dat komt waarschijnlijkst om de combinatie dat je accu warm word door het laden, en iets moet je cpu belasten (app die drain veroorzaakt) 1+1=2 ze stoken elkaar warm. Koeling in de ONE X is niet optimaal. zeker niet met het bovenstaande scenario.

Als je de volgende keer het weer gebeurt onder het laden/normaal gebruik en dat de accu snel leeg loopt een screenshot van je energie beheer met welke apps wat gebruiken. Probeer dit dan ook te doen:
Open the dialer and press *#*#4636#*#* or download and install ‘Spare Parts’ and go in ‘Battery History’. In the second box set ‘Total since boot’. Then let’s have a look at the first box settings.
Maak hier van ook een printscreen van.

Dit geeft je iets inzicht in wat nu werkelijk je cpu gebruikt (en dus de oorzaak is van de hitte en het snelle leeglopen van de batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:55:
[...]

Dat komt waarschijnlijkst om de combinatie dat je accu warm word door het laden, en iets moet je cpu belasten (app die drain veroorzaakt) 1+1=2 ze stoken elkaar warm. Koeling in de ONE X is niet optimaal. zeker niet met het bovenstaande scenario.

Als je de volgende keer het weer gebeurt onder het laden/normaal gebruik en dat de accu snel leeg loopt een screenshot van je energie beheer met welke apps wat gebruiken. Probeer dit dan ook te doen:
[...]

Maak hier van ook een printscreen van.

Dit geeft je iets inzicht in wat nu werkelijk je cpu gebruikt (en dus de oorzaak is van de hitte en het snelle leeglopen van de batterij)
Hij is momenteel in elk geval 42c terwijl hij niet oplaad en al een tijdje ongebruikt op het bureau ligt. Is dit normaal? Hij voelt niet bepaald warm aan.

Ik ga nu in elk geval slapen en dat ding aan de oplader leggen. Ga morgen wel even langs indien dit me lukt en vragen hoe en wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 20-05-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Xereon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:56:
[...]

Hij is momenteel in elk geval 42c terwijl hij niet oplaad en al een tijdje ongebruikt op het bureau ligt. Is dit normaal? Hij voelt niet bepaald warm aan.

Ik ga nu in elk geval slapen en dat ding aan de oplader leggen. Ga morgen wel even langs indien dit me lukt en vragen hoe en wat.
ik haal hier met opladen/whatsapp/muziekspelen nu 38,8 graden batterij. Ik kan duidelijk voelen dat mijn telefoon warm is onder de camera module zowel achterkant als op het glas.Graatje of 20/22 hier momenteel in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45

The Executer

Lekker belangrijk!

useIk zal morgen eens contact opnemen met gsm easy mbt mijn wifi welke slecht functioneert. Mijn toestel een poosje terug 'zacht' laten vallen, waarbij waarschijnlijk 1 van de antennes los is geschoten.

Iemand enig idee of ik mijn eigen toestel weer terug krijg (neem namelijk aan dat hij naar dynafix gaat) of een refurbished?

Daarnaar vraag ik me af hoe je een mouse hoover uitvoert in touch. Iemand die dat kan vertellen?

[ Voor 13% gewijzigd door The Executer op 21-05-2012 00:23 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
The Executer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:20:
Ik zal morgen eens contact opnemen met gsm easy mbt mijn wifi welke slecht functioneert. Mijn toestel een poosje terug 'zacht' laten vallen, waarbij waarschijnlijk 1 van de antennes los is geschoten.

Iemand enig idee of ik mijn eigen toestel weer terug krijg (neem namelijk aan dat hij naar dynafix gaat) of een refurbished?
Bij mij scherm vervangen voor gele vlekken, gewoon zelfde toestel met nieuw scherm gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Nog steeds geen problemen kunnen ontdekken aan mijn toestel, en ik ben best kritisch. Enkel de reboot als ik met een strakke broek door me hurken ga oid..

De oortjes zijn wel echt van shitkwaliteit. Binnen 2 weken herkent me telefoon hem niet meer waardoor me muziek door me luidspreker knalt (als ik hem zonder op te letten aanzet). Als hij wel zijn goede dag heeft dan doet nog maar 1 oortje het en de mic niet meer.

Op zoek naar decent oortjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45

The Executer

Lekker belangrijk!

Practics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:23:
[...]

Bij mij scherm vervangen voor gele vlekken, gewoon zelfde toestel met nieuw scherm gekregen.
Tnx voor je snelle reactie. Kan hem dus met een 'gerust' hart opsturen. Zal in elk geval alle data via de kabel eraf halen en een reset uitvoeren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:17:
[...]

Als je geen NFC gebruikt zou ik hem uitschakelen, dit slurpt behoorlijk veel energie. Bij mij snoepte die zomaar een uur screen on time er vanaf zonder dat ik NFC echt veel gebruikte.
??? Ik heb NFC altijd aan staan en ik heb hem nog nooit gezien in m'n battery users list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
golem501 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 06:53:
[...]

??? Ik heb NFC altijd aan staan en ik heb hem nog nooit gezien in m'n battery users list.
valt wss onder android systeem, zet hem maar een dag uit en kijk wat het met je batterij doet. Ik haalde er wel behoorlijk winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Mijn One is gisteren uit mn broekzak gevallen toen ik ging zitten (linnen broek). Het zweet brak me uit, maar gelukkig viel de schade mee. Er zitten enkel wat kleine putjes in de hoek op het witte gedeelte. Aangezien de achterkant vast zit, is het in de toekomst mogelijk om de achterkant toch te vervangen ivm beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Laatste post verplaatst naar het prijzen & levertijden topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een Ballistic beschermcover bestellen op EBay in Amerika, nu staat er in de beschrijving van de cover: HTC one x AT&T. Zit er verschil in de Euro en Amerikaanse HTC One X qua afmetingen of bedieningsknoppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
golem501 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 06:53:
[...]

Volgens mij is het idee van NFC juist dat het op basis van magnetische verstoring werkt, en dat het daarom slapend geen stroom zou moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01
Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van de One X. Behalve het onderstaande vermoedelijke " euvel" heb ik nog geen enkel probleem gehad met de telefoon.

Ik loop veel hard en gebruik dan de app runkeeper icm met mijn gsm. Hiervoor had ik een Desire. Hier werkte dit feilloos. De ontvangst van de satellieten viel nagenoeg niet weg, zelfs niet onder een bladerdek.

Ik heb nu 2 keer met de combi Runkeeper en de One X gelopen. Beide keren viel de verbinding klaarblijkelijk weg. Ik start de app en krijg vrij snel al geen gesproken coaching door via de headset. Als ik dan naar de app wil kijken, is deze afgesloten. Als ik de app dan weer opstart staat het gelopen aantal km` s op 0.
Er gaat dus iets niet goed.

Zijn er meer lopers met een One X icm met Runkeeper en wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik gebruik die app niet, maar ik heb wel het idee dat de One X meer moeite heeft met het updaten van ze lokatie als de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

peppie71 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:00:
Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van de One X. Behalve het onderstaande vermoedelijke " euvel" heb ik nog geen enkel probleem gehad met de telefoon.

Ik loop veel hard en gebruik dan de app runkeeper icm met mijn gsm. Hiervoor had ik een Desire. Hier werkte dit feilloos. De ontvangst van de satellieten viel nagenoeg niet weg, zelfs niet onder een bladerdek.

Ik heb nu 2 keer met de combi Runkeeper en de One X gelopen. Beide keren viel de verbinding klaarblijkelijk weg. Ik start de app en krijg vrij snel al geen gesproken coaching door via de headset. Als ik dan naar de app wil kijken, is deze afgesloten. Als ik de app dan weer opstart staat het gelopen aantal km` s op 0.
Er gaat dus iets niet goed.

Zijn er meer lopers met een One X icm met Runkeeper en wat zijn jullie ervaringen?
Klinkt als een slachtoffer van de 'multitaskingbug'.
Pagina: 1 ... 51 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software

Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.