[HTC One X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 74 Laatste
Acties:
  • 590.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:13:
[...]

Eensch, mijn broer haalt de dag amper met zijn S2 en die doet minder data verstoken enz. dan ik op mijn One X.
Dat weet ik, omdat ik een SGS2 én een HTC One X heb.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:12:
[...]

Ach.. je kan niet alles hebben. Smartphones staan nou eenmaal bekend met een korte batterijduur. Ik vind dat de HTC One X het heel goed doet tegenover de Samsung Galaxy S2.
Dat klopt maar ik vind dat er te weinig moeite wordt gedaan om dit te verbeteren. Het is vooral steeds sneller en meer cores. Maar nu zitten we op een punt dat veel sneller niet meer nodig is. We kunnen 1080p kijken op onze telefoon. Hoeveel meer power heb je nodig? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die graag terug willen naar de snelheid van een HD2 als ze dan 5 dagen met de accu kunnen doen.
JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:13:
[...]

Eensch, mijn broer haalt de dag amper met zijn S2 en die doet minder data verstoken enz. dan ik op mijn One X.
Dat geloof ik ook meteen. Mijn Note kan twee dagen (48uur) halen maar dan moet ik echt rustig aan doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Astennu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Dat klopt maar ik vind dat er te weinig moeite wordt gedaan om dit te verbeteren. Het is vooral steeds sneller en meer cores. Maar nu zitten we op een punt dat veel sneller niet meer nodig is. We kunnen 1080p kijken op onze telefoon. Hoeveel meer power heb je nodig? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die graag terug willen naar de snelheid van een HD2 als ze dan 5 dagen met de accu kunnen doen.

[...]

Dat geloof ik ook meteen. Mijn Note kan twee dagen (48uur) halen maar dan moet ik echt rustig aan doen.
Ik denk dat het niet zozeer aan de proc ligt tegenwoordig. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat we een soort van plafond gaan bereiken (totdat je op het punt komt dat je je smartphone in een dock doet en dat je pc wordt).

Ik denk dat het verbruik vooral ligt in de schermen. Dat zie je bij de HTC ook. De proc doet het grootste deel van de tijd toch niks (of vrijwel niks). Maar nu we een scherm van 4 inch al te klein vinden en het scherm minimaal 720p moet zijn. En dan ook nog eens helder genoeg moet zijn voor in de zon... Volgens mij kost dat bij dagelijks gebruik het meeste energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:17:
[...]

Dat weet ik, omdat ik een SGS2 én een HTC One X heb.. :9
Bofkont! Ik toevallig ook maar de SG2 heb ik voor mijn werk, die gebruik ik amper (puur mail en bellen) dus dan haal ik de dag makkelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Heeft iemand een idee hoe ik de thumbnails van de gallery app kan verversen?

Ik heb via m'n dropbox account diverse foto's verwijderd, echter deze staan nog als thumbnail in de app (zijn uiteraard niet meer te openen doordat ze niet op het apparaat staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ruud2all schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:31:

Ik heb via m'n dropbox account diverse foto's verwijderd, echter deze staan nog als thumbnail in de app (zijn uiteraard niet meer te openen doordat ze niet op het apparaat staan)
Wellicht de cache verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:22:
[...]

Kun je mij eens vertellen hoe je je facebook weggooit? Ik heb em alleen forced stop en de app op disabled gezet. Maar ik kan em niet volledig eraf gooien :'(
Ik ga die system panel ook eens proberen.
Je hebt gelijk hoor. Ik heb ook gezien dat ik FB er niet volledig af krijg. Maar ik bedoel: ik heb ze simpelweg gedeïnstalleerd. Waar vroeger bij mijn app's FB tussenstond, is die nu weg. En dat is alles wat ik heb gedaan. Echt waar, voor mij is het probleem opgelost hiermee.
En die System Panel app? Dat is echt geweldig, voor die 2,20€! Een biertje minder gedronken zaterdagavond... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hm, zelfs na de laatste update heb ik af en toe (ong. 1 keer per dag) last van dat het scherm aan en uit gaat als hij gelocked is. Alsof je op de lock knop drukt, terwijl je dit niet doet.
Ook is het niet zo dat ik een sms'je of wat dan ook binnenkrijg, en het gebeurd ook wanneer ik m'n dataverbinding uit heb staan.
Iemand enig idee?
Het scherm gaat dan een keer of 10 achter elkaar aan/uit met een interval van ong 5 seconden, hierna houd het op :s

Niet heel storend btw, maar 's nachts is het vervelend als je kamer steeds verlicht word :p

[ Voor 9% gewijzigd door Overlegne op 02-05-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Zijn er nog meer mensen waarbij het flikkeren gestopt is na het installeren van ARHD 5.0.0 of de 1.29 software update? Ben wel benieuwd eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Dat klopt maar ik vind dat er te weinig moeite wordt gedaan om dit te verbeteren. Het is vooral steeds sneller en meer cores.
En waar basseer je dat op?
Maar nu zitten we op een punt dat veel sneller niet meer nodig is. We kunnen 1080p kijken op onze telefoon. Hoeveel meer power heb je nodig? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die graag terug willen naar de snelheid van een HD2 als ze dan 5 dagen met de accu kunnen doen.
Ik denk dat het accuverbruik meer aan het gebruik van je smartphone ligt, dus deels aan jezelf. Ook komt het door de helderheid en grootte van het scherm; de grootste accuvreter.
JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:30:
[...]

Bofkont! Ik toevallig ook maar de SG2 heb ik voor mijn werk, die gebruik ik amper (puur mail en bellen) dus dan haal ik de dag makkelijk.
Bofkont? Ik werk er zelf voor, haha.. >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
EJPostema schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat het niet zozeer aan de proc ligt tegenwoordig. Ik denk wel dat je gelijk hebt dat we een soort van plafond gaan bereiken (totdat je op het punt komt dat je je smartphone in een dock doet en dat je pc wordt).

Ik denk dat het verbruik vooral ligt in de schermen. Dat zie je bij de HTC ook. De proc doet het grootste deel van de tijd toch niks (of vrijwel niks). Maar nu we een scherm van 4 inch al te klein vinden en het scherm minimaal 720p moet zijn. En dan ook nog eens helder genoeg moet zijn voor in de zon... Volgens mij kost dat bij dagelijks gebruik het meeste energie.
Dat klopt maar tot die tijd moet hij toch wel zuinig zijn. Of als je hem in het dock zet hij dan pas sneller wordt en meer gaat verbruiken.

Schermen gebruiken inderdaad ook veel. Dat dat AMOLED zou zuinig zou zijn met veel zwart is trouwens ook onzin want het hele scherm licht op als er ook maar 1 andere pixel aan moet. Ik moet noled gebruiken omdat Samsung geen notification led heeft (echt enorm iritant alleen daarom wil ik al weer een HTC) maar dat verbruikt dus erg veel stroom. Dus ik laat het scherm al een in de 10 sec knipperen maar dan heb je het nog steeds over een paar % accu per uur die je daar voor nodig hebt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:52:
[...]

En waar basseer je dat op?

[...]

Ik denk dat het accuverbruik meer aan het gebruik van je smartphone ligt, dus deels aan jezelf. Ook komt het door de helderheid en grootte van het scherm; de grootste accuvreter.

[...]

Bofkont? Ik werk er zelf voor, haha.. >:) :9
Je ziet nu de stap naar quad core terwijl dual al erg snel is. Zie ook ARM15 en Krait. Stel je zou ARM9 en Snapdragon op 28nm bouwen heb je een super kleine low power core. Krait is wel zuiniger dan zijn voorganger maar ook heel veel sneller. Dus een deel van het budget is daar voor gebruikt.
Ik zou het prima vinden om qua performance even op dit niveau te blijven en de volgende stap te gebruiken om die SOC's alleen maar zuiniger te maken.

Ik gebruik me scherm al minimaal. Met de laagst mogelijke helderheid. Het is de grootste vreter maar de SOC komt dik op de 2e plaats. UV scheelde bij mij al zo veel. Dat is ook de rede dat ik mijn Note op 1.2 clock en niet op 1.4 of hoger (1.4 is stock). Gewoon omdat hij dan op een veel lagere spanning draait en dan minder verbruikt en dat is een merkbaar verschil waardoor je makkelijker die 2 dagen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
Astennu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:00:
[...]

Ik gebruik me scherm al minimaal. Met de laagst mogelijke helderheid. Het is de grootste vreter maar de SOC komt dik op de 2e plaats. UV scheelde bij mij al zo veel. Dat is ook de rede dat ik mijn Note op 1.2 clock en niet op 1.4 of hoger (1.4 is stock). Gewoon omdat hij dan op een veel lagere spanning draait en dan minder verbruikt en dat is een merkbaar verschil waardoor je makkelijker die 2 dagen haalt.
lol, dus jij underclockt je telefoon? Dat is dus een ding wat ik echt nooit zou doen. Als ik een telefoon heb van +- 600 euro dan wil ik ook echt het maximale eruit halen. Dan maar een keertje vaker opladen. Het is toch algemeen bekend dat smartphones het niet langer als een dag uithouden.
Als ik een telefoon wil die ik nauwelijks hoef op te laden koop ik wel een Nokia C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben1992 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:06:
[...]

lol, dus jij underclockt je telefoon? Dat is dus een ding wat ik echt nooit zou doen. Als ik een telefoon heb van +- 600 euro dan wil ik ook echt het maximale eruit halen. Dan maar een keertje vaker opladen. Het is toch algemeen bekend dat smartphones het niet langer als een dag uithouden.
Als ik een telefoon wil die ik nauwelijks hoef op te laden koop ik wel een Nokia C1
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik denk er net zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 10:50
Als de telefoon er niet trager van wordt, heeft het toch alleen maar voordelen? (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ruben1992 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:06:
[...]

Why not. Ik overclockte eerst alles tot ik er achter kwam wat het met de accu van me tel deed. Wat ik al zeg me note is snel zat. Ik merk het verschil in prestatie tussen 1200 en 1600 niet alleen dat me accu sneller leeg is. Je merkt het alleen als je hele zware flash dingen op internet doet zoals bv settlers online. Maar dan zet ik em tijdelijk naar 1600 en klaar is kees.

Want hoe vaak doe je nu dingen dat je alle power nodig hebt? ik niet veel. En waarom zou hij dan meer moeten verbruiken dan nodig :) Maar iedereen moet het zelf weten.
Ik heb de Sensation van me vriendin ook op normale speeds laten draaien ipv XE. Voltage moest toch een stuk hoger met die rom om XE speeds te halen (was nog steeds uv maar dan nog) met 1240 MHz was het voltage veel lager gaat hij weer langer mee. GPU heb ik daar wel op 300 geclockt ipv 266.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:08:
Als de telefoon er niet trager van wordt, heeft het toch alleen maar voordelen? (:
Een raceauto koop je toch ook niet om 50 km/h mee te rijden?

Ik vind het eigenlijk meer dan logisch om het beste uit je telefoon te halen. Sowieso zijn de specs van de HTC One X zeer goed voor de toekomst. Reken maar dat over een aantal jaar heel veel smartphones zijn met een quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:10:
[...]

Ik vind het eigenlijk meer dan logisch om het beste uit je telefoon te halen. Sowieso zijn de specs van de HTC One X zeer goed voor de toekomst. Reken maar dat over een aantal jaar heel veel smartphones zijn met een quadcore.
Maar jij gaat dus met je raceauto op de snelweg in de 2 rijden zodat je de hele tijd het maximale vermogen en koppel beschikbaar hebt? of probeer je dan toch zuinig te rijden en schakel je pas terug als je sportief wilt gaan rijden?

Zelf doe ik het laatste. Ik denk de mensen met Ferrari's en andere snelle wagens ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 02-05-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:10:
[...]

ja, tuurlijk wordt een quadcore de standaard. Volgens jaar komen ze op 28nm, wat al een vooruitgang is.

Dat terugclocken... waarom niet, als alleen maar surfed en apps draait zoals nu.nl en facebook dan kan dat prima uit zonder verlies vna snelheid. Zelfs filmpjes kijken en games spelen moet dan nog makkelijk kunnen. Dan bedoel ik wel games zoals angry birds etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
Astennu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:12:
[...]

Maar jij gaat dus met je raceauto op de snelweg in de 2 rijden zodat je de hele tijd het maximale vermogen en koppel beschikbaar hebt? of probeer je dan toch zuinig te rijden en schakel je pas terug als je sportief wilt gaan rijden?

Zelf doe ik het laatste. Ik denk de mensen met Ferrari's en andere snelle wagens ook.
waar het om gaat, is dat je een telefoon koopt die specificaties heeft die nog niet elke telefoon heeft. Het zou dus zonde zijn (in mijn ogen dan) om d.m.v. underclocken van je proc je telefoon weer naar een niveau brengt van een smartphone die al wat langer op de markt is. Trager wordt je telefoon sowieso, ookal merk je dat niet direct. En hoe zit het eigenlijk met garantie? Is het over/under clocken niet merkbaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben1992 op 02-05-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:12:
[...]

Haha als we het over raceauto's verder gaan hebben wordt het nogal off-topic. Daarnaast ben ik morgen dan nog bezig om uit te leggen hoe dat werkt. :P Wij hebben namelijk zelf een race auto, dus ik weet precies hoe het werkt. :9~

on-topic:: Het gaat erom dat ik (en sommige anderen) de beste prestaties uit iets wil halen. Dus ook bij de HTC One X. Tuurlijk kan ik ook wel begrijpen dat je voor zuinigheid gaat. Ook zijn er mensen die een evenwicht tussen goede prestaties en zuinigheid proberen te vinden. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij met z'n apparaat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Ruben1992 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:15:
[...]

waar het om gaat, is dat je een telefoon koopt die specificaties heeft die nog niet elke telefoon heeft. Het zou dus zonde zijn (in mijn ogen dan) om d.m.v. underclocken van je proc je telefoon weer naar een niveau brengt van een smartphone die al wat langer op de markt is. Trager wordt je telefoon sowieso, ookal merk je dat niet direct. En hoe zit het eigenlijk met garantie? Is het over/under clocken niet merkbaar?
Maar specificaties zijn niet alleen de proc. Je hebt ook nog het scherm en de camera, android ICS etc etc

Dit waren voor mij de belangrijkste dingen om voor de HTC te gaan. Mijn desire voldoet qua processorkracht nog wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:50:
4000e posts in dit topic :)
Ik ben bezig met het pimpen van de TS'en, zal volgende week worden geplaatst :)
Inmiddels meer dan 300 posts erbij in slechts 5 daagjes, dus de TS is wat opgefrist, altijd fijn!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de telefoon geupdated naar 1.29.401.7. Wat is er allemaal effectief veranderd? Een officiële changelist is blijkbaar nog niet gecommuniceerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:45:
Heb de telefoon geupdated naar 1.29.401.7. Wat is er allemaal effectief veranderd? Een officiële changelist is blijkbaar nog niet gecommuniceerd...
Nee, maar je kan best even zoeken voordat je hier een vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Toch wel geinige shots voor een telefoon. Wel wat met die filters gespeeld ( o.a. die HDR ).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rB8Un.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X2Tg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yEXhN.jpg

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Convoy

g44p

offtopic: gruwelijke bak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gooi ze hier even neer als je wil: [HTC One X] Show je pics!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Thnx, wist niet eens van dat topic af!
Nieuwe generatie S6 :9

[ Voor 26% gewijzigd door NLuna op 02-05-2012 13:46 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all

RoD schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:32:
[...]

Wellicht de cache verwijderen.
Geprobeerd, dat werkt dus niet :'(
Iemand anders dit probleem ook?

[ Voor 37% gewijzigd door ruud2all op 02-05-2012 14:03 . Reden: oorspronkelijke vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reload van je interne geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Door een foutje van HI is mijn abo niet met een half jaar verlengt, deze loopt de 14e af.
Ik zit te twijfelen tussen de One X en de S aangezien mijn desire me prima is bevallen wil ik graag bij HTC blijven. Echter weet ik niet of de X nou een betere keuze is dan de S.

Waar ik vooral mee zit is de accuduur van de X, wat is jullie ervaringen daarmee?
Ik game er niet echt mee dus het gaat meer om idle (o.a. mail sync) en af en toe even op internet en het telefoon gebeuren (af en toe bellen en sms/whatsapp)

De meeste reviews zijn namelijk onwijs vaag over de accuduur of noemen het helemaal niet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemband
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:24

Stemband

Join the Force

Hopelijk kan iemand mij helpen met een irritant probleempje. Heb gezocht op forum en Google, maar kom niet tot een oplossing. Ik heb een mailserver die ik via IMAP benader (om mail op te halen). Ik zit bij Vodafone en die staan alleen toe dat ik mail (mobiel) via hun server verstuur. Vind ik best hoor. Probleem is nu, dat ik dus zoals hier staat de server authsmtp.vodafone.nl moet gebruiken voor uitgaande e-mail en ik mij daarbij moet authenticeren middels een Vodafone account. Die heb ik inmiddels, maar steeds als ik die instel en ik bij het opzetten van het account op mijn mobiel door de verificatie heen ben (het werkt dus), zegt hij dat de instellingen zijn opgeslagen, maar krijg ik een foutmelding bij het verzenden van mail, omdat de instellingen zijn teruggezet op de IMAP account voor authenticatie.
Wie weet een oplossing?? Bvd!
Earzz schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:49:
Bij hoeveel mensen is het camera glas trouwens al beschadigd?
Naar mijn idee gaat dit veel te snel, ik heb er al twee en ik ga echt niet onvoorzichtig met mijn telefoon om.
Bij mij ook, best een aardige kras erop. Ben héél voorzichtig met mijn telefoon, zo mogen mijn kids er absoluut niet meer mee spelen. Begrijp niet hoe het komt. Heb ook al paar lichte krasjes op het 'krasbestendige' Gorilla glass. 1 ontstaan in mijn jaszak met verder niets erin! 8)7
The Stimp! schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:46:
...Ook heb ik steeds vaker last van een bug die er voor zorgt dat ik het speakervolume tijdens een telefoongesprek niet zachter kan zetten. Ik heb dit al eerder door nog iemand voorbij zien komen hier. Het volume staat dan vol open, terwijl als ik de volume knop aanpas het volume niet lager kan. Het gebeurt zo 2x van de 10 gesprekken. erg irritant. Als ik de volume down knop indruk laat de HTC wel de gespreksvolume indicator zien, en die staat op een kwart, maar kan niet aangepast worden, ook niet naar "harder". Als ik dan de notificatiebalk tevoorschijn haal en weer weg doe dan kan ik wel het volume aanpassen....
Heb ik ook soms
Ruben1992 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:38:
Zijn er nog meer mensen waarbij het flikkeren gestopt is na het installeren van ARHD 5.0.0 of de 1.29 software update? Ben wel benieuwd eigenlijk
Ik heb nog steeds schermflikkeringen. Heb fw 1.29 erop. Vind het niet storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

naaitsab schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:26:
Door een foutje van HI is mijn abo niet met een half jaar verlengt, deze loopt de 14e af.
Ik zit te twijfelen tussen de One X en de S aangezien mijn desire me prima is bevallen wil ik graag bij HTC blijven. Echter weet ik niet of de X nou een betere keuze is dan de S.

Waar ik vooral mee zit is de accuduur van de X, wat is jullie ervaringen daarmee?
Ik game er niet echt mee dus het gaat meer om idle (o.a. mail sync) en af en toe even op internet en het telefoon gebeuren (af en toe bellen en sms/whatsapp)

De meeste reviews zijn namelijk onwijs vaag over de accuduur of noemen het helemaal niet.
Haal je de dag makkelijk mee, maar ik weet niet of je dat redelijk vind :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ruben1992 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:15:
[...]

Als je daar door wel een groot scherm hebt en andere moderne features + je accu langer mee gaat why not. Je hebt een een aangepaste kernel voor nodig. Officieel heb je geen garantie meer. Maar ze kunnen dat niet echt zien als jij de stock kernel terug zet.
EJPostema schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Maar specificaties zijn niet alleen de proc. Je hebt ook nog het scherm en de camera, android ICS etc etc

Dit waren voor mij de belangrijkste dingen om voor de HTC te gaan. Mijn desire voldoet qua processorkracht nog wel namelijk
Inderdaad. Me HD2 was verder super. Ging 3 dagen mee. Alleen de Cam was zo slecht dat je er geen fotos mee wilde maken en hij kon geen 720p video afspelen. Maar veel meer snelheid had ik ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:28:
[...]

ook echt met gemak, denk dat 24 uur makkelijk haalbaar is...

Maar dat is met de one s ook wel zo.

Ga ze beide even bekijken, let er dan op welke het beste in de hand ligt en naar het scherm. Neem ook even mee of de 16 gig interne opslag voldoende is.

Ik denk dat je aan beide toestellen niet echt een miskoop heb. Dus kies gewoon de gene die jij het fijnst vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:28:
[...]

M'n Desire gaat na 2 jaar nog ~48 uur mee met mijn gebruik (wel custom rom) dat vind ik redelijk maar gezien de nieuwe toestellen moet ik redelijk maar naar 24 uur gaan aanpassen denk ik :P

Als ik een volle dag (10-14 uur) maar haal, dat is het belangrijkste.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

naaitsab schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:37:
[...]

M'n Desire gaat na 2 jaar nog ~48 uur mee met mijn gebruik (wel custom rom) dat vind ik redelijk maar gezien de nieuwe toestellen moet ik redelijk maar naar 24 uur gaan aanpassen denk ik :P

Bij mij gaat ie om 6:30 van de lader en om 23:00 meestal weer aan de lader met nog rond de 20-25% batterij. Mijn gebruik komt overeen met jouw verhaal.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
naaitsab schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Zodra dat niet meer gaat wordt het toch erg triest. Als je uren filmpjes gaat kijken snap ik dat dat niet haalbaar is bij bij intensief zakelijk gebruik moet dat toch kunnen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

@naaitsab. qua batterijduur heb ik er een beetje gemixte gevoelens over.....Vandaag heb ik om 07:30 de telefoon uit de lader gehaald (100%) en heb in de bus naar het werk (40 minuten) muziek geluisterd en op nu.nl en tweakers.net gesurft. Daarnaast heb ik toch maar versie 1.29 erop gezet en toen 4x de antutu benchmark gedraaid, wat foto's bekeken, 1 filmpje van 3 minuten bekeken, en veel gewhatsappt, en ik zit nu op nog maar 33%. Kep wel al 2 uur screenon tijd. Ik moet nog een halve dag ermee met deze 33%....

Van het weekend heeft ie het bijvoorbeeld meer dan 60 uur volgehouden met maar 1 uur en 45 screenon tijd en verder idd bijna niks gedaan, behalve soms eens wat surfen op wifi.
Mijn conclusie is daarbij dus: bij weinig gebruik is hij gewoon zuinig genoeg. Bij actief gebruik, gaat hij echt rap leeg.

Hier en daar heb ik eens een hangend procesje dat zorgt voor voor een enorme battery drain (en temperatuur dat naar 47 graden oploopt waardoor zowel achterkant als het glas erg warm aanvoelt). Een reboot van de telefoon is de enige oplossing.

Voor de rest, is de One X een prima telefoontje. Voor het prijsverschil tussen One S en One X kun je naar mijn mening beter de X nemen. Hij is met het 1280x720 SLCD2 scherm en de 32G net iets beter uitgerust.
Maar goed aan de andere kant als je alleen maar doet whatsappen of browsen, is de snapdragon S4 natuurlijk ook al enorm goed.

Even een ander vraagje: moet ik nou die GPU acceleration aanzetten voor betere batterijverbruik of juist uitlaten? Ik zou denken dat voor "2d-taken" nou juist die 5e core zou moeten werken in plaats van je GPU aan het werk te zetten....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hier het zelfde verhaal, telefoon 9 uur en 22 minuten in gebruik en de accu heeft nog 21% over.
Screen-on tijd is 1 uur en 32 minuten, heb mijn scherm wel op automatische helderheid staan met de screenfilter app op 75%.
Kom zelf van een iPhone 4 af en tot op heden vind ik dit eigenlijk het enige echte minpunt van de One X.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit heb ik met de nieuwe software versie uit de telefoon gekregen:

HTC One X
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a6fp97Uf4PgHJA0GYcx45YTp/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7P6S8Pqo1DVj6KuC8CrncXQw/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m1GcQfNyxfgCzIbi1wLCvVPo/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x6dU05EDU8GNXBmT0uyPi4EW/thumb.png

Ik ben er zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
@Deatchant. De installatie van de nieuwe firmware koste bij mij echt 20% ofzo. Bizar veel iig en die benchmark draaien kost ook wel veel batterij. Het neemt niet weg natuurlijk dat als je je telefoon intensief gebruikt hij wel rap naar beneden gaat.

@ Earzz dat lijkt me niet echt goed. Ik zit nu op 47% na 23h02min. screen on time is 1h6min. Heb daarentegen wel een half uur gps aangehad tijdens het hardlopen en ruim een uur muziek geluisterd.
Volgens de app battery mix heb ik nog zo'n 13,5 uur te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 20:04
Hmm, het grootste probleem bij mijn Desire is de accuduur. Vooral met sms/gmail/whatsapp gaat de batterij erg hard. tegenwoordig vaak zelfs om 9 uur uit de lader, grootste deel van de dag idle op mijn bureau, en toch leeg om 19u...

De snelheid maakt me niet eens zoveel uit (Desire is snel genoeg), maar de batterijduur is veel belangrijker. De One X is dan schijnbaar het hipste toestel op de markt, maar zwakste punt zijn accu :(
En de One S heeft dus een kleinere accu, dus dat is ook niet nuttig (en met mijn abbo schelen die 2 niet zo heel veel qua bijbetalen..)

Ben vooral bang dat het over een jaartje nog erger is met de accu, en ook weer halvewege de dag moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Barryvdh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:36:
Hmm, het grootste probleem bij mijn Desire is de accuduur. Vooral met sms/gmail/whatsapp gaat de batterij erg hard. tegenwoordig vaak zelfs om 9 uur uit de lader, grootste deel van de dag idle op mijn bureau, en toch leeg om 19u...

De snelheid maakt me niet eens zoveel uit (Desire is snel genoeg), maar de batterijduur is veel belangrijker. De One X is dan schijnbaar het hipste toestel op de markt, maar zwakste punt zijn accu :(
En de One S heeft dus een kleinere accu, dus dat is ook niet nuttig (en met mijn abbo schelen die 2 niet zo heel veel qua bijbetalen..)

Ben vooral bang dat het over een jaartje nog erger is met de accu, en ook weer halvewege de dag moet opladen.
Als je hierboven kijkt lijkt het wel mee te vallen ;)
Daarbij is er tot nu toe bij elke firmware update accuwinst behaald. Hier zit natuurlijk een einde aan maar dan nog...

24 uur redt je met beide toestellen makkelijk over een jaar ook nog wel. Ik denk dat de concurrentie op dit moment ook niet heel veel beters te bieden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

EJPostema schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:35:
@Deatchant. De installatie van de nieuwe firmware koste bij mij echt 20% ofzo. Bizar veel iig en die benchmark draaien kost ook wel veel batterij. Het neemt niet weg natuurlijk dat als je je telefoon intensief gebruikt hij wel rap naar beneden gaat.
Hmm dat was bij mij niet het geval. Volgens mij iets van 10% ofzo. Het viel me wel op dat hij er een stuk langer over deed dan de 1.28 update.
Maar goed. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het ding zuinig is als je echt niks doet. Kep geen awakes wanneer het scherm ook niet aan is e.d. Dus dat is wel ok. Maar de temperatuur maak ik me soms wel zorgen om. Bij een hangend procesje dat je battery echt leegzuigt loopt het op naar 47,5 graden. Ik vraag me af als het 30 graden buiten is wat er dan gebeurt. Ik zie het nog gebeuren dat in de zomer iedereen massaal temperatuurproblemen gaat krijgen wanneer je de telefoon erg intensief gebruikt.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Earzz schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:28:
Hier het zelfde verhaal, telefoon 9 uur en 22 minuten in gebruik en de accu heeft nog 21% over.
Screen-on tijd is 1 uur en 32 minuten, heb mijn scherm wel op automatische helderheid staan met de screenfilter app op 75%.
Kom zelf van een iPhone 4 af en tot op heden vind ik dit eigenlijk het enige echte minpunt van de One X.
hmm, 1 uur en 5 minuten screentime, 8 uur in gebruik, en zit op 85% van m'n accu. Volgens mij heb jij zo een batterij probleem wat hier al eerder is aangehaald.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Deathchant schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:42:
[...]
Hmm dat was bij mij niet het geval. Volgens mij iets van 10% ofzo. Het viel me wel op dat hij er een stuk langer over deed dan de 1.28 update.
Maar goed. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het ding zuinig is als je echt niks doet. Kep geen awakes wanneer het scherm ook niet aan is e.d. Dus dat is wel ok. Maar de temperatuur maak ik me soms wel zorgen om. Bij een hangend procesje dat je battery echt leegzuigt loopt het op naar 47,5 graden. Ik vraag me af als het 30 graden buiten is wat er dan gebeurt. Ik zie het nog gebeuren dat in de zomer iedereen massaal temperatuurproblemen gaat krijgen wanneer je de telefoon erg intensief gebruikt.
Ik heb hem al op 53 graden gehad, toen lag hij ook aan de oplader en op mijn kussen met de achterkant, ik was toen aan het browsen. Het lampje knipperde toen afwisselend groen en rood maar hij ging gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 00:31
Het is bij HTC bekend wat het flikkeren veroorzaakt. De volgende update zou het moeten verhelpen en die komt binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Victor.S schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:48:
Het is bij HTC bekend wat het flikkeren veroorzaakt. De volgende update zou het moeten verhelpen en die komt binnenkort!
Bron?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wel fijn als er bij dat soort kreten een bron wordt vermeld ja. Hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1617009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Dakreal schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:46:
[...]

hmm, 1 uur en 5 minuten screentime, 8 uur in gebruik, en zit op 85% van m'n accu. Volgens mij heb jij zo een batterij probleem wat hier al eerder is aangehaald.
Er kunnen drains lopen... google maps sync is zo'n mooie die "automatisch" je batterij leeg trekt als je hem niet killed.

Afhankelijk van gebruik is 2 tot 3 uur onscreen tijd niet supervreemd volgens mij.
Er is toch een apart batterij topic trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 20:04
EJPostema schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:38:
[...]

Als je hierboven kijkt lijkt het wel mee te vallen ;)
Daarbij is er tot nu toe bij elke firmware update accuwinst behaald. Hier zit natuurlijk een einde aan maar dan nog...

24 uur redt je met beide toestellen makkelijk over een jaar ook nog wel. Ik denk dat de concurrentie op dit moment ook niet heel veel beters te bieden heeft
Bij sommigen valt het inderdaad wel mee, maar toch krijgt hij in de reviews gemiddeld maar 3 sterren. pricewatch: HTC One X Grijs
Nou kan het ook zijn dat mensen meer hadden verwacht, of dat de rest juist extra goed is, maar het is toch jammer. (Al hebben de iPhone en SGSII bijvoorbeeld ook maar 3.5 ster)

Nouja, ik wacht de reviews met nieuwe firmware maar even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Barryvdh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:14:
[...]

Bij sommigen valt het inderdaad wel mee, maar toch krijgt hij in de reviews gemiddeld maar 3 sterren. pricewatch: HTC One X Grijs
Nou kan het ook zijn dat mensen meer hadden verwacht, of dat de rest juist extra goed is, maar het is toch jammer. (Al hebben de iPhone en SGSII bijvoorbeeld ook maar 3.5 ster)

Nouja, ik wacht de reviews met nieuwe firmware maar even af :)
Als je zelf de helderheid bijhoudt ipv automatisch, kan dat ook al behoorlijk schelen. De helderheid vind ik op automatische stand vaak aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Laatst online: 24-09 00:31
Hebben veel mensen een lightbleed van de softbuttons op een zwart scherm? Als bij mij de softbuttons oplichten (dus donkere omgeving) en met een zwart/donker scherm, dan is 1/3 van het scherm een heel stuk lichter, en duidelijk is te zien dat dit licht van de softbuttons vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
boratnl schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:00:
[...]

Als je zelf de helderheid bijhoudt ipv automatisch, kan dat ook al behoorlijk schelen. De helderheid vind ik op automatische stand vaak aan de hoge kant.
Doe ik ook inderdaad. Over het algemeen is 25% helder genoeg voor mij. Behalve als ik buiten ben met het weer zoals vandaag. Vind de automatische helderheid ook vaak te vel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:23:
[...]

Doe ik ook inderdaad. Over het algemeen is 25% helder genoeg voor mij. Behalve als ik buiten ben met het weer zoals vandaag. Vind de automatische helderheid ook vaak te vel
Ik heb hem bijna altijd op 100% :P
Ik laat hem schijnen in zijn volle glorie! Behalve als het echt donker is, dan doet het bijna pijn aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 27-09 12:37
heb v1.29, me One-X niet teveel gebruikt, maar heb na 36uur nog 62% :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zeer tevreden met de htc one x, heb altijd nokia gehad maar ik had eerder over moeten stappen zeg.
Alles werkt prima, goede bediening, ik heb gelukkig geen flikkeringen enz.
Alleen een vraagje, koppelen met BT met de auto gaat goed en ik kan ook een gesprek in de auto aannemen als ik op een knop van de carkit druk. Alleen bij m'n nokia kon ik instellen, dat hij automatisch antwoordde, kan dat bij de HTC ook? Ik kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

de schermflikkering dacht ik niet te hebben, maar ik zie het dus wel op het moment dat de browser aan het laden is. Ik heb ingesteld dat hij de brightness dan dimt totdat ie klaar is met het laden van de pagina. Tijdens het laden, wanneer het scherm donkerder wordt, zie ik de flikkering. Maar goed, storen doet het mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Victor.S schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:17:
Hebben veel mensen een lightbleed van de softbuttons op een zwart scherm? Als bij mij de softbuttons oplichten (dus donkere omgeving) en met een zwart/donker scherm, dan is 1/3 van het scherm een heel stuk lichter, en duidelijk is te zien dat dit licht van de softbuttons vandaan komt.
Even met de pixeltester volledig zwart scherm gedaan... ik zie een lichte rand onderin maardat is geen 1/3de van het scherm... fade wel weg idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat is het probleem daarvan? Of zie je het niet als probleem Victor.S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
CLB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:03:
Reload van je interne geheugen...
Hoe zou dit moeten?

Onder opslagruimte kan ik geen optie terug vinden. Bij m'n vorige toestel (LG 2X) werd telkens het geheugen opnieuw ingelezen en stond alles goed..... hier zie ik die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een applicatie / widget plaatsen die het kan en daarop drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
heb je een naam van de app/widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat SwitchPro Widget het kan (maar die is betaald), dus kijk even in: Android Software & Discussie
En anders eerst even zelf kijken in de Google Play Market: Google Play: Reload SD Card ofzoiets...? :)
Deathchant schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:16:
moet ik nou die GPU acceleration aanzetten voor betere batterijverbruik of juist uitlaten?

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 02-05-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
tnx.

Oplossing die in ieder geval werkt:
via Apps --> alle applicaties --> galerij --> gegevens wissen en vervolgens een herstart van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
CLB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:00:
En wat is het probleem daarvan? Of zie je het niet als probleem Victor.S?
Ik vind het niet storend maar ik kan me voorstellen dat het vervelender is als je in het donker een film zit te kijken. Het was meer ter bevestiging van wat Victor.S constateerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb de HTC One X een tijdje mogen proberen, maar vondt uiteindelijk dat ie toch te groot was en heb hem daarom maar terug gebracht. Mijn HTC Desire HD is qua formaat eigenlijk net goed.

Natuurlijk is formaat zeer persoonlijk, maar ik vondt dat:
* Op mijn DHD kon ik overal bij met 1 hand. Bij de OneX niet meer
* Ook al gaat de OneX makkelijk in de broekzak, bij het zitten 'prikt' de telefoon vanwege de lengte

Nu maar wachten op een kleinere telefoon met dezelfde specs. Erg jammer, want afgezien van het formaat was het wel een fenomenale telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Laatst online: 22:51
Mad_Cow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:36:
Ik heb de HTC One X een tijdje mogen proberen, maar vondt uiteindelijk dat ie toch te groot was en heb hem daarom maar terug gebracht. Mijn HTC Desire HD is qua formaat eigenlijk net goed.

Natuurlijk is formaat zeer persoonlijk, maar ik vondt dat:
* Op mijn DHD kon ik overal bij met 1 hand. Bij de OneX niet meer
* Ook al gaat de OneX makkelijk in de broekzak, bij het zitten 'prikt' de telefoon vanwege de lengte

Nu maar wachten op een kleinere telefoon met dezelfde specs. Erg jammer, want afgezien van het formaat was het wel een fenomenale telefoon.
Is de One S dan niets? Kleiner, net zo snel als de One X dankzij de Krait dualcore. Alleen het scherm is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 23:40
Blijf problemen houden met die batterij.
Heb de H1x 4 weken geleden aangeschaft, met de 1.26 firmware. Haalde toen makkelijk de avond met de batterij.
Na installatie van 1.28 eerder verslechtering dan verbetering. Maar kan ook komen omdat ik inmiddels meer apps geinstalleerd heb, waarbij enkele voor extra sync inspanning zorgen. Installatie van 1.29 geeft ook geen merkbaar verschil.
Scherm is verantwoordelijk voor zo'n 50-60% verbruik van de batterij. Maar meestal is de tweede grote verbruiker de media-server met 10-20%. Terwijl ik absoluut geen idee heb welke app daarvoor verantwoordelijk kan zijn. Die media-server is trouwens ook niet te stoppen / uit te schakelen.

Gisteravond schakelde hij zich uit omdat de batterij leeg was. Heb hem meteen aan de lader gehangen. Vanochtend om 5 uur wil ik hem van de lader halen, blijkt dat hij helemaal niet opgeladen was. Stekker zat er goed in.
Na wat wrikken aan de stekker ging uiteindelijk de rode led branden ten teken dat er bijgeladen werd.
Om 8 uur (3 uur later dus) van de lader gehaald. Batterij stond toen op 86%. Vervolgens een uur lang mp3's beluisterd, scherm niet gebruikt. Na dat uur staat batterij nog steeds op 86% ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
hansbkp schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:58:

Gisteravond schakelde hij zich uit omdat de batterij leeg was. Heb hem meteen aan de lader gehangen. Vanochtend om 5 uur wil ik hem van de lader halen, blijkt dat hij helemaal niet opgeladen was. Stekker zat er goed in.
Na wat wrikken aan de stekker ging uiteindelijk de rode led branden ten teken dat er bijgeladen werd.
Om 8 uur (3 uur later dus) van de lader gehaald. Batterij stond toen op 86%. Vervolgens een uur lang mp3's beluisterd, scherm niet gebruikt. Na dat uur staat batterij nog steeds op 86% ...
probeer dit even: http://bit.ly/9eXmmN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Gisteren zat ik in een café wat diep in een kelder is gesitueerd en tot mijn verbazing had ik ontvangst! Welliswaar G maar wel 4 vd 5 streepjes. Als ik hem uit mijn broekzak haalde. Met mijn incredible s moest ik toch echt naar buiten lopen om whatsapp te checken. Deze verbetering was ik nog niet achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Hier het verbruik van mij met versie 1.29. Volgens de app dus nog ruim 3 uur te gaan. Maar als de telefoon alleen standby staat is dat vaak wat meer. Verder half uur gps aangehad om mijn hardlopen te tracken en in totaal 2 uur muziek geluisterd.

EDIT: Plaatjes werken niet, maar de link als het goed is wel

https://www.dropbox.com/s...2012-05-03%2000.11.34.png
https://www.dropbox.com/s...2012-05-03%2000.11.20.png
https://www.dropbox.com/s...2012-05-03%2000.12.02.png

[ Voor 9% gewijzigd door EJPostema op 03-05-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw callscreen na de update? Geen ring meer...
Nieuw callscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Hangt er van af of je screen aan of uit stond. Wanneer die aan stond krijg je nooit de ring maar direct bovenstaand scherm. neem aan dat, dit nog steeds zo is.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O? Ff testen...

Klopt inderdaad, lekker consistent :)

[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 03-05-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jup, das bij elke HTC zo :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
@accu vraag: allen bedankt voor de informatie, als ik die tijden zo lees valt me dat alles mee voor zon dijk van een toestel :)

Ik zag dat de One-X helaas met de onzin van apple mee gegaan is door enkel een Micro-SIM te slikken, kregen jullie die bij de winkel gewoon of moet je daar weer een aantal dagen op wachten?

Zal in ieder geval eens kijken hoe en of ik de contacten vanaf m'n SIM naar de pc en/of google account kan syncen, iemand hier ervaring mee of tips?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
naaitsab schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:33:
@accu vraag: allen bedankt voor de informatie, als ik die tijden zo lees valt me dat alles mee voor zon dijk van een toestel :)

Ik zag dat de One-X helaas met de onzin van apple mee gegaan is door enkel een Micro-SIM te slikken, kregen jullie die bij de winkel gewoon of moet je daar weer een aantal dagen op wachten?

Zal in ieder geval eens kijken hoe en of ik de contacten vanaf m'n SIM naar de pc en/of google account kan syncen, iemand hier ervaring mee of tips?
Ik heb mijn eigen sim geknipt naar Microsim. Je hebt daar speciale kniptangen voor.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema

Ja die krijg je er bij als je overstapt. Als je je contract verlengt verschilt het per provider. Bij Hi kreeg ik netjes een nieuwe sim-kaart

Wat voor telefoon gebruik je nu? Vaak kan je met wat software de contacten wel backuppen. Als je bij hi zit kan je ook het online telefoonboek gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
EJPostema schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:38:
[...]

Ja die krijg je er bij als je overstapt. Als je je contract verlengt verschilt het per provider. Bij Hi kreeg ik netjes een nieuwe sim-kaart

Wat voor telefoon gebruik je nu? Vaak kan je met wat software de contacten wel backuppen. Als je bij hi zit kan je ook het online telefoonboek gebruiken
Heb nu een HTC Desire (Android 2.3.5), via Hi online gaat m niet worden om de een of andere reden is dat blijven steken op mijn oude prepaid abo, ik kan verder niks dan mn adres gegevens inzien.
Zal ik morgen ook maar eens laten resetten dan, toch wel handig om je factuur in detail in te zien bijvoorbeeld.

Kun je je sim niet syncen met Google? Dat is het makkelijkste natuurlijk, zal zo eens kijken of ik met HTC Sync nog een extra backup op mn desktop kan maken voor de zekerheid.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
naaitsab schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Heb nu een HTC Desire (Android 2.3.5), via Hi online gaat m niet worden om de een of andere reden is dat blijven steken op mijn oude prepaid abo, ik kan verder niks dan mn adres gegevens inzien.
Zal ik morgen ook maar eens laten resetten dan, toch wel handig om je factuur in detail in te zien bijvoorbeeld.

Kun je je sim niet syncen met Google? Dat is het makkelijkste natuurlijk, zal zo eens kijken of ik met HTC Sync nog een extra backup op mn desktop kan maken voor de zekerheid.
als je nu ook al een android telefoon hebt staan als het goed is al je contact personen in je gmail account. Als je je account dan koppelt aan je htc one x dan krijg je automatisch je contacten weer te zien.

Overigens als je je HTC one x voor het eerst opstart en de set up doorloopt krijg je de optie om via bluetooth dingen over te zetten. Dus als je je bleutooth aan zet op je desire dan kopieert je je contactpersonen en andere info naar je One x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Laatst online: 23:15
Hebben de mensen die de one x icm Vodafone abbo ook last van dramatisch langzaam internet? Ik woon in katwijk en met KPN had ik nog sneller internet als nu en dat was 384 kbps en Vodafone is 14.4mbps.
Ik haal met speedtest de volgende resultaten:
WiFi
16.05mbps down
0.79 Mbps up
Ping 68
Server distance 30km

Mobiel internet
0.03 mbps down
0.02 Mbps up
Ping 926ms
Server distance 30km

Ik weet dat dit erg off topic is maar ik zit er wel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 20:37
Dat zou je hier moeten kunnen nakijken:
http://www.vodafone.nl/za...en_dekking/dekkingskaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:42
M3lvinG schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:00:
Hebben de mensen die de one x icm Vodafone abbo ook last van dramatisch langzaam internet? Ik woon in katwijk en met KPN had ik nog sneller internet als nu en dat was 384 kbps en Vodafone is 14.4mbps.
Ik haal met speedtest de volgende resultaten:
WiFi
16.05mbps down
0.79 Mbps up
Ping 68
Server distance 30km

Mobiel internet
0.03 mbps down
0.02 Mbps up
Ping 926ms
Server distance 30km

Ik weet dat dit erg off topic is maar ik zit er wel erg mee.
Hier in Eindhoven het zelfde probleem maar hier wordt al meer over geklaagd op verschillende fora's inc. hier op Tweakers. De Compensatie dagen werken averechts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
EJPostema schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:55:
[...]

als je nu ook al een android telefoon hebt staan als het goed is al je contact personen in je gmail account. Als je je account dan koppelt aan je htc one x dan krijg je automatisch je contacten weer te zien.

Overigens als je je HTC one x voor het eerst opstart en de set up doorloopt krijg je de optie om via bluetooth dingen over te zetten. Dus als je je bleutooth aan zet op je desire dan kopieert je je contactpersonen en andere info naar je One x
Als het goed is zijn de SIM contacten nu gesynct naar mn gmail/google account.
Staan nu wel aantal dubbele op gmail maar dat zie ik wel in de nieuwe foon dan.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Laatst online: 23:15
Volgens deze kaart zou er in mijn regio max 21.6Mbps aanwezig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Leuk ik betaal voor 14,4mbps maar in mijn regio (friesland) is het nergens te halen. Lekker nutteloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:13
naaitsab schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:16:
[...]

Als het goed is zijn de SIM contacten nu gesynct naar mn gmail/google account.
Staan nu wel aantal dubbele op gmail maar dat zie ik wel in de nieuwe foon dan.
In je gmail account de dubbele contacten samenvoegen en dan synct dat weer automatisch met je htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
ViNOK16Bit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
[...]

In je gmail account de dubbele contacten samenvoegen en dan synct dat weer automatisch met je htc.
Klopt, kan je ook op je telefoon doen als die worden weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
ViNOK16Bit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
Thanks, scheelt weer geklooi straks :P

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@naaitsab. Ik weet dat je bij vodafone gratis een microsim krijgt in de winkel. Wanneer je een duo-sim combi (microsim+gewone sim combi) wilt hebben, moet je rond de 14 euro betalen. Bij KPN is dit (naar wat ik vernomen heb van een vriend van me) een stuk duurder (meer dan 30 euro).
Je kunt inderdaad proberen om je kaartje te laten knippen, daar zijn tangetjes voor. Maar wie dat doet, geen idee.

Ik had gister overigens maar 9 uur gered met één acculading. Gistermorgen 07:30 uit de lader en om 17:00 weer in de lader. Ik had wel de update geinstalleerd.

Vannacht om 00:00 uit de lader gehaald en bijna niks ermee gedaan behalve 10 minuutjes nu.nl en tweakers.net gekeken en muziek geluisterd. Ik zit nu nog op 84% met 13 minuten screenon time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Deathchant schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:27:
Je kunt inderdaad proberen om je kaartje te laten knippen, daar zijn tangetjes voor. Maar wie dat doet, geen idee.
Phonehouse e.d. doen dat graag voor je, maar je kan het ook zelf met een template van internet, een klein schaartje en een nagelvijl doen. Leuk stukje huisvlijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Toen ik me One X haalde, kreeg ik meteen een Micro-SIM kaart er gratis bij. Deze was tevens ook meteen geactiveerd voor me in de winkel. (Phone House)

Nu had ik daarvoor al onderzoek gedaan bij KPN (waar ik zit) en daar kon ik een Micro-SIM kopen voor 20euro. Je kan sowieso gewoon een telecom winkel binnen lopen voor z'n kaartje.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

_gibeon_ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:31:
[...]
Phonehouse e.d. doen dat graag voor je, maar je kan het ook zelf met een template van internet, een klein schaartje en een nagelvijl doen. Leuk stukje huisvlijt. :)
Ja, was bij mij mislukt. De One pakte hem in ieder geval niet, en toen deed ik de micro terug in de gewone simkaart houden van een andere mobiel op goed geluk erin geduwt en had nog rondom ruimte over en wat denk je; hij doet het daar wel 8)7

Nieuwe aangevraagd bij T-Mobile via de website €5, telefonisch €10,-/

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Zijn de kleuren van het scherm in het opzicht van jullie mooier/verbeterd of bagger na de update 1.29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 27-09 12:37
faisje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:50:
Zijn de kleuren van het scherm in het opzicht van jullie mooier/verbeterd of bagger na de update 1.29?
ik heb het idee beter :)

na 60uur nog 12%.. dus ik vind het wel best zo :D
heb em niet intensief gebruikt

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
SuperVeloce schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:07:
[...]

ik heb het idee beter :)

na 60uur nog 12%.. dus ik vind het wel best zo :D
heb em niet intensief gebruikt
wat is je screen on time dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb sinds vanochtend een vreemde vlek midden op het beeldscherm. Deze blijft achter na aanraking en lijkt vingerafdrukken dus meer vast te houden dan de rest van het scherm. Was eerder ook niet het geval. Iemand een suggestie wat dit kan zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/658IMAG0065.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/260IMAG0063_tn.jpg
Pagina: 1 ... 44 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software

Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.