Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het kan ook zijn dat je telefoon zich om één of andere reden gereset heeft (reboot)...tumtum100 schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:17:
[...]
Uhmm zal het morgen na gaan kijken heb geen zin om mijn telefoon retour te doen
Ik heb het 1x gehad (geen idee of hij uit is geweest of niet toen of dat het was omdat hij contact met de sim verloren was).
Hier ook al 2 hele miniscuul dunne krasjes (2 stuks) die je alleen ziet bij reflectie, maar toch. Mijn eerste reactie was ook 'wat een BS dat gorilla glas'. Heb ook werkelijk geen idee hoe dat kwam, want de eerste 2 dagen ben ik niet eens weggeweest met me nieuwe toestel. Mijn HTC Desire daarintegen heeft 't een jaar volgehouden zonder 1 kras, zonder enige protectie, gewoon altijd in me jas/broek zak.Mr.Joker schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:40:
Zat het terugsturen van de telefoon uit te stellen vanwege het flikkeren van het beeld, maar nu er een kras op het scherm zit door mn eigen domme fout (en door die ebayverkoper die mn screenprotector van 2 weken terug nog niet geleverd heeft) ga ik hem terugsturen.
LCD zit vast aan de digitizer, dus dan krijg ik in ieder geval weer een nieuw scherm
Lang leve het praatje gorillaglas
Verwijderd
Als ik s nachts mn telefoon activeer (van de standby modus halen) is mn internet verbinding weg. Ik heb dan enkel mn normale netwerk dekking. Na 2 seconden verschijnt er dan wel opeens een H/3g symbool. Hierdoor krijg ik bijvoorbeeld whatsapp berichten pas na 1,5 uur binnen terwijl deze overdag gewoon direct binnen komen.
Iemand een idee waaraan dit ligt?
Aan HTC, vermoed ik. Heb het vaker gelezen en heb er zelf ook last van. Zelfs met custom ROM en zelfs als je aangeeft dat ie niet in standby mag gaan.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 07:35:
Na mijn eerste nachtdiensten met de One X heb ik een probleem ondervonden welke ik nog niet op dit forum tegen gekomen ben.
Als ik s nachts mn telefoon activeer (van de standby modus halen) is mn internet verbinding weg. Ik heb dan enkel mn normale netwerk dekking. Na 2 seconden verschijnt er dan wel opeens een H/3g symbool. Hierdoor krijg ik bijvoorbeeld whatsapp berichten pas na 1,5 uur binnen terwijl deze overdag gewoon direct binnen komen.
Dit is mij ook opgevallen.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 07:35:
Na mijn eerste nachtdiensten met de One X heb ik een probleem ondervonden welke ik nog niet op dit forum tegen gekomen ben.
Heb je al gekeken wat er gebeurt als je de klok 12 uur verzet?
NOSIG
Tot mijn verbazing ging opera echt gewoon traag bij hem. Het schokte aan alle kanten. Terwijl opera op mijn sgs2 echt supersmooth ging. En zo zijn er nog wel vaker dingen dat ik zoiets heb van... htc dat heb je toch niet goed voor elkaar....
Heb een HTC desire gehad en die maat had toen een SGS1. Daar was toen ook al te zien dat Samsung het een stuk beter voor elkaar had dan HTC(ook 1 ghz processor) maar de SGS was echt veel sneller...
[ Voor 16% gewijzigd door Ewivis op 23-04-2012 09:00 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
gisteren ook maar een factory-reset gedaan, het probleem met de hangende 'huidige locatie' in de weerapp en widget van HTC is daarmee weer opgelost. Wel een gedoe zo'n factory reset, alles weer opnieuw instellen...Arshedes schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:49:
[...]
Ja dat heb ik ook gedaan. Maar er wordt bij mij ook helemaal niets meer binnengehaald voor mijn huidige locatie. Ik woon in Spijkenisse en voordat ik alle gegevens had verwijderd uit cache gaf de weer-widget Capelle a/d Ijssel als huidige locatie
Kijk als het nou een klein beetje scheelt qua afstand. Bv Spijkenisse-Hoogvliet of Vlaardingen, kan ik er nog mee leven, maar Capelle a/d Ijssel
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Dat is wat te makkelijk. Hoewel ik vind dat HTC brakke software heeft afgeleverd kun je geen conclusies trekken op basis van de prestaties van één app. Als je bijvoorbeeld Chrome bèta had gebruikt, was het allemaal flitsend geweest.Ewivis schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:59:
Ik heb afgelopen zaterdag nog even met de htc one x van een maat van mij mee mogen kijken. We moesten iets opzoeken(ik op mijn sgs2, hij op de htc) op een website echter deed deze het niet goed in de standaard browsers. Daarom moesten we het in opera doen.
Tot mijn verbazing ging opera echt gewoon traag bij hem. Het schokte aan alle kanten. Terwijl opera op mijn sgs2 echt supersmooth ging. En zo zijn er nog wel vaker dingen dat ik zoiets heb van... htc dat heb je toch niet goed voor elkaar....
Wel ik ervaar ongeveer hetzelfde... Vorige week vrijdag nog gemerkt dat bij het openen van de e-mail app en dus het syncen op Edge (helaasShikaka schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:10:
Inmiddels is het flikkerende scherm bij mij grotendeels weg. Enkel als ik een spel opstart ala temple run is het weer even terug. zodra die word afgesloten via taskmanager is het geflikker ook weg.
Is er toevallig een manier om de clock die in het lockscreen te zien is ook op je homescreen te krijgen? Ik had al "digital clock widget" geprobeerd, maar die wijkt toch wel af. Zou erg graag exact t zelfde willen hebben op zowel lock als homescreen.
Trekken we misschien allemaal wat te vroeg conclusies en levert de batterij in de eerste herlaadbeurten nog geen stroom genoeg ... maar een denkpiste natuurlijk.
Ik heb vorige week vrijdag met HTC support gechat en deze gaven me het advies het toestel te laten swappen... ze hadden al eerder gehoord over het probleem, maar "mochten" mij daar niet meer informatie over verstrekken.
[ Voor 193% gewijzigd door RoD op 23-04-2012 10:03 ]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan Android zelf ligt, ik zou eerder denken aan een app die verbinding zoekt of je provider die slechte dekking heeft waardoor je telefoon non-stop zit te zoeken en dus heel warm wordt.Deathchant schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:00:
Nou ik had 2 dagen geleden wat raars....'s nachts in de lader gedaan en 's morgens werd ik wakker en was de telefoon vrij warm. 44C ofzo. AndroidOS stond bovenaan de cpu-tijd. Alleen een restart van de telefoon zorgde ervoor dat het weer normaal werd. Beetje vergelijkbaar met dat MSN ineens 100% cpu load vraagt ofzo....
Ok, het was geen conclusie verder, maar heb toch wel een x aantal ervaringen ermee. HTC's zijn verder prima toestellen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het valt wel op. Het zou iig niet zo moeten zijn, ook al is het in 1 app?RoD schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:21:
[...]
Dat is wat te makkelijk. Hoewel ik vind dat HTC brakke software heeft afgeleverd kun je geen conclusies trekken op basis van de prestaties van één app. Als je bijvoorbeeld Chrome bèta had gebruikt, was het allemaal flitsend geweest.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik allesinds niet:
http://www.youtube.com/watch?v=tkWZ5IsLx38
Beetje overdone, waarom niet een standaard reset? Heb dit ook gehad en een standaard reset was het mee opgelost.aardbeix15 schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:12:
[...]
gisteren ook maar een factory-reset gedaan, het probleem met de hangende 'huidige locatie' in de weerapp en widget van HTC is daarmee weer opgelost. Wel een gedoe zo'n factory reset, alles weer opnieuw instellen...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
omdat dat (reboot, chache legen van widgets/HTC service provider etc.etc.) niet werkte. Inderdaad een uiterste middel maar wel de enige oplossing.Xanion schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:15:
[...]
Beetje overdone, waarom niet een standaard reset? Heb dit ook gehad en een standaard reset was het mee opgelost.
Dat klopt wel. Niet alles werkt nog even soepel. Maar of dat aan HTC ligt of aan de app zelf valt nog te bezien. Veel apps zijn nog niet goed ICS-compatibel.Ewivis schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:32:
[...]
Ok, het was geen conclusie verder, maar heb toch wel een x aantal ervaringen ermee. HTC's zijn verder prima toestellen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het valt wel op. Het zou iig niet zo moeten zijn, ook al is het in 1 app?
Paar pagina's terug poste ik over slechte accu duur, ik ben er achter gekomen dat dit veroorzaakt werd door NFC zet deze dus uit als je hem niet gebruikt, mijn gemiddelde accuduur is nu verdubbelt. Haal nu meer dan 30 uur op een accu. Leuke gimmick maar zuipt dus echt veel accu beetje jammer vond het namelijk wel ideaal met die tags.
Hmmm, ik heb idd slechte 2G en 3G dekking, maar ik heb een femtocel thuis staan. Dus ik heb constant een goeie 3G+ verbinding. Dus dat kan het ook niet zijn.tweaker2010 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:26:
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan Android zelf ligt, ik zou eerder denken aan een app die verbinding zoekt of je provider die slechte dekking heeft waardoor je telefoon non-stop zit te zoeken en dus heel warm wordt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 23-04-2012 11:55 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
exact zo gedaan; 5 tabbladen gesloten met de optie 'alle tabbladen sluiten', home-button en gelijk weer chrome. Hij opent bij mij dan gewoon een chrome zonder open tabs, verder geen gekke dingen. Niet kunnen reproduceren dus.spartacusNLD schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:54:
heb nog een ''bug'' gevonden denk ik.. als je chrome for android opend en daara alle tab bladen sluit (je krijgt nu een zwart scherm met chrome logo) daarna op de homebutton druk en meteen daarna weer chrome for android opend krijg je allemaal strepen en kleuren over je scherm? ligt dit aan de app of aan mijn One X? hebben meer mensen dit?
Verschil zal wellicht zijn de fast-reboot.aardbeix15 schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:22:
[...]
omdat dat (reboot, chache legen van widgets/HTC service provider etc.etc.) niet werkte. Inderdaad een uiterste middel maar wel de enige oplossing.
Fast-reboot staat standaard aan op de One-X. Die heb ik uitgezet en toen was bij mij het probleem opgelost.
Had jij die nog aanstaan?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
nee stond uit, en volgens mij is het ook zo dat je kiest voor 'opnieuw opstraten' dat is dan ook echt een reboot doet, itt uitschakelen + inschakelen, dan pakt i de fast-boot optie(als die aan staat).Xanion schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:02:
[...]
Verschil zal wellicht zijn de fast-reboot.
Fast-reboot staat standaard aan op de One-X. Die heb ik uitgezet en toen was bij mij het probleem opgelost.
Had jij die nog aanstaan?
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ik krijg dit ook niet gereproduceert, lijkt dus exemplarisch? wellicht een app die ernaast draait die moeilijk doet?spartacusNLD schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:54:
heb nog een ''bug'' gevonden denk ik.. als je chrome for android opend en daara alle tab bladen sluit (je krijgt nu een zwart scherm met chrome logo) daarna op de homebutton druk en meteen daarna weer chrome for android opend krijg je allemaal strepen en kleuren over je scherm? ligt dit aan de app of aan mijn One X? hebben meer mensen dit?
Voordat je de app sluit, de tab sluitenDeathchant schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:26:
kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat bij het opstarten van de standaard browser, ik niet elke keer weer de laatst geopende pagina weer te zien krijg? Ik heb al bij homepage google.nl of een blanco page ingesteld, maar hij blijft altijd weer de vorige pagina openen. Ook als ik de app afsluit en de telefoon reboot.
(tenminste, zo werkt het op stock android)
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Is dat wat iedereen hier bedoelt met een flikkerend scherm? Ik dacht eerder aan knipperende backlight?breugie schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:45:
Voor alle duidelijkheid, als we spreken over een flikkerend scherm, is dit wat jullie dan ervaren??
Ik allesinds niet:
http://www.youtube.com/watch?v=tkWZ5IsLx38
NOSIG
Verwijderd
Ik heb ook last van knipperd blacklight. Wat je in het filmpje ziet heb ik geen last van._Christiaan_ schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:38:
[...]
Is dat wat iedereen hier bedoelt met een flikkerend scherm? Ik dacht eerder aan knipperende backlight?
Dat filmpje is meer een app die niet goed wil schalen op de juiste grote, open google maps maar eens.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:44:
[...]
Ik heb ook last van knipperd blacklight. Wat je in het filmpje ziet heb ik geen last van.
Dan zie je dat de bovenste en onderste balk op dat toestel dus niet wil schalen. Lijkt me een bug in google maps en dus geen probleem van HTC/sense.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Erg irritant, vroeg me af of je dit kan uitzetten. Heb liever dat hij naar het volgende nummer gaat in spotify ofzo
Verwijderd
Kijk aan.reaL_G schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:09:
[...]
dit is al jaren zo.
HTxyz..........
x=year
y=month
z=day
All three have the following range:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, P, R, S, T, V, W, X, Y, Z
where for example A=10, B=11 ... Z=31
dus HT23XW = 2012 maart 29ste
er missen namelijk een paar letter in het alfabet.
Het verlossende woord om mijn vraag.
Helemaal goed.
.
Bedankt daarvoor.
Heb je toevallig ook een linkje en/of bronvermelding naar die tekst die je schrijft over de 'missende letters in het HTC alfabet' ?
Ik kon het zelf nergens vinden namelijk, en ben nu wel benieuwd.
Ik gebruik de standaard dopjes niet, doen pijn aan mijn oren, maar ik had wel net toen ik gewoon een grote koptelefoon gebruikte (sennheiser HD570) dat de muziekplayer af en toe willekeurig ging seeken, skippen of op pauze ging... en even later dat het scherm unlockte en daardoor van alles op mijn telefoon gebeurde. Dat was in de reguliere music app, winamp blijft hangen op mijn one x helaas (nog niet echt mee getest verder, heb het toestel pas net). Even gezocht en het blijkt dat meer mensen dat met HTC toestellen hebben en heb een app gevonden die de remote functionaliteit van headsets gewoon helemaal blockt waardoor dit niet meer gebeurt, headset blocker. Weet nog niet of het werkt, heb het net pas geïnstalleerd...EJPostema schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:16:
Hebben jullie ook als je oordopjes gebruikt met een knopje (zoals de HTC dopjes oid) en je drukt hier twee keer achter elkaar op dat hij de laatste oproep gaat bellen?
Erg irritant, vroeg me af of je dit kan uitzetten. Heb liever dat hij naar het volgende nummer gaat in spotify ofzo
Waarschijnlijk voor jou geen optie, dan kun je namelijk helemaal geen gebruik meer maken van het knopje op je headset, maar wou het toch even vermelden. Of je de functies kunt reassignen heb ik nergens gevonden. Aangezien deze app de remote functionaliteit naar zich toe trekt om het te blocken moet het ook mogelijk zijn om er vervolgens nieuwe functies aan te hangen, maar geen idee of zo'n app ook bestaat (hmm, idee... moet toch echt eens apps gaan schrijven ipv alleen bedenken
De sennheiser heeft overigens een gare connector, waarschijnlijk dat hij daarom signalen terug stuurt naar de foon waardoor die denkt dat er een remote in zit die van alles doet.
edit: ik moet eerst eens googlen voor ik post: Google Play: Headset Button Controller
edit: gratis variant: Google Play: JAYS Headset Control
[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 23-04-2012 13:54 ]
Gamertag: FinrazielNL
Dank ga ik even proberen. Ik heb ook andere dopjes, daarmee hetzelfde probleem. Maar nam de HTC dopjes als voorbeeld, zodat iedereen het kan testen. Ik dacht eerst dat het aan mijn oordopjes maar dat bleek dus niet zo te zijn.finraziel schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:49:
[...]
Ik gebruik de standaard dopjes niet, doen pijn aan mijn oren, maar ik had wel net toen ik gewoon een grote koptelefoon gebruikte (sennheiser HD570) dat de muziekplayer af en toe willekeurig ging seeken, skippen of op pauze ging... en even later dat het scherm unlockte en daardoor van alles op mijn telefoon gebeurde. Dat was in de reguliere music app, winamp blijft hangen op mijn one x helaas (nog niet echt mee getest verder, heb het toestel pas net). Even gezocht en het blijkt dat meer mensen dat met HTC toestellen hebben en heb een app gevonden die de remote functionaliteit van headsets gewoon helemaal blockt waardoor dit niet meer gebeurt, headset blocker. Weet nog niet of het werkt, heb het net pas geïnstalleerd...
Waarschijnlijk voor jou geen optie, dan kun je namelijk helemaal geen gebruik meer maken van het knopje op je headset, maar wou het toch even vermelden. Of je de functies kunt reassignen heb ik nergens gevonden. Aangezien deze app de remote functionaliteit naar zich toe trekt om het te blocken moet het ook mogelijk zijn om er vervolgens nieuwe functies aan te hangen, maar geen idee of zo'n app ook bestaat (hmm, idee... moet toch echt eens apps gaan schrijven ipv alleen bedenken)
De sennheiser heeft overigens een gare connector, waarschijnlijk dat hij daarom signalen terug stuurt naar de foon waardoor die denkt dat er een remote in zit die van alles doet.
edit: ik moet eerst eens googlen voor ik post: Google Play: Headset Button Controller
edit: gratis variant: Google Play: JAYS Headset Control#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwic2UuamF5cy5oZWFkc2V0Y29udHJvbCJd

*burp*
MX Player. Gratis. Speelt al mijn gedownloade 720p series/films, hoef niks om te zetten. Ondertitels worden ook ondersteund.FerdinandeZ schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:16:
Iemand ook ervaringen met het afspelen van divx / avi's en dergelijke? Op het moment heb ik nog de desire en daar speel ik vaker series af met Yxplayer. Werkt goed genoeg voor mij. Maar je kunt hier geen .mkv draaien. Deze happeren of werken gewoon weg niet. Nu heb ik ergens gelezen dat het te maken heeft met de codering. Bij de computer heb ik eerst ook een codec pack moeten downloaden om fatsoenlijk .mkv's te afspelen. Kan de HTC One X wel .mkv's fatsoenlijk afspelen d.m.v. de juiste codering en app? Ik heb een vermoeden dat dit nog steeds niet goed werkt, vanwege het feit dat het android is en een bepaalde codering voor nodig is. Maar hopelijk hebben jullie een oplossing gevonden/gezien?
[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 23-04-2012 14:18 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Klein vraagje daarover... Gisteren 1280x720 .avi gekeken, daar stond bij HW accelerated..
Was dat nou juist goed voor de batterij(besparing) of juist niet, kan het niet zo 1,2,3 vinden
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ervaring mee? .mkv's zijn namelijk behoorlijk gecodeerde bestanden, althans zo lijkt het erop. Wil vanavond best proberen met de MX Player op mijn Desire (als die het aankan) maar speelt die mkv's perfect af op de One X?
Ah, oke. Dan zal ik eens beide proberen vanavond, aangezien er weer een nieuwe Game Of Thrones klaar ligt, zodra ik thuis ben ^^
[ Voor 15% gewijzigd door FerdinandeZ op 23-04-2012 14:21 ]
Ja zit denk ik niks anders op. Ga dat ook maar doen. Maar nog even een vraagje. Die factory-reset dan komt je software weer op 1.26 te staan toch? en niet op 1.28. Heb je dat ook weer moeten updaten en deed de weer-widget toen nog steeds goed?aardbeix15 schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:12:
[...]
gisteren ook maar een factory-reset gedaan, het probleem met de hangende 'huidige locatie' in de weerapp en widget van HTC is daarmee weer opgelost. Wel een gedoe zo'n factory reset, alles weer opnieuw instellen...
Ik heb een compleet seizoen van Alcatraz gekeken en paar losse afleveringen van South Park. Kan mij niet herinneren dat die af en toe een hapering gaf. Films moet je wel splitsen, want je kunt maar maximaal 4GB op je One zetten omdat het FAT32 is ipv NTFS.FerdinandeZ schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:20:
[...]
Ervaring mee? .mkv's zijn namelijk behoorlijk gecodeerde bestanden, althans zo lijkt het erop. Wil vanavond best proberen met de MX Player op mijn Desire (als die het aankan) maar speelt die mkv's perfect af op de One X?
Game of Thrones staat er inderdaad net op, zet ik over vijf minuten op
[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 23-04-2012 14:23 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
nee software komt op 1.28.401.9 te staan bij mij zonder de OTA nogmaal te installeren.Arshedes schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:21:
[...]
Ja zit denk ik niks anders op. Ga dat ook maar doen. Maar nog even een vraagje. Die factory-reset dan komt je software weer op 1.26 te staan toch? en niet op 1.28. Heb je dat ook weer moeten updaten en deed de weer-widget toen nog steeds goed?
Danke voor de tip. Vanavond dus eens proberenNeoMe schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:22:
[...]
Ik heb een compleet seizoen van Alcatraz gekeken en paar losse afleveringen van South Park. Kan mij niet herinneren dat die af en toe een hapering gaf. Films moet je wel splitsen, want je kunt maar maximaal 4GB op je One zetten omdat het FAT32 is ipv NTFS.
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 23-04-2012 14:28 ]
Nog een opmerking over filmpjes....jammer dat je geen grotere bestanden dan 2Gig erop kunt zetten (FAT32 limiet) en jammer dat bij mkvtjes de audio niet werkt. weet niet welke player hij gebruiktMaar ja, je moet toch het beste alles in mp4 afspelen aangezien dit hardware accellerated is. O.a. een mkvtje van starwars wordt via de 4 softwarecores afgespeeld en vreet enorm batterij natuurlijk.
Het is dus gewoon uitproberen en zelf ervaren. Ben benieuwd of ik dadelijk verschil ondervindt tussen de desire en de one x. (Dit in verband met resolutie en andere specs van de one x ten opzichte van de desire. Als het zover is zal ik jullie hier een uitgebreide review van geven.) Verder zal het inderdaad meer stroom vragen, maar goed heb meestal een lader bij de hand.
[ Voor 10% gewijzigd door FerdinandeZ op 23-04-2012 14:35 ]
Het zou zuiniger moeten zijn aangezien HW accelerated door de GPU wordt behandelt en SW via de CPU heb ik eens gelezen kan de bron zo 1,2,3 niet terugvinden helaas..CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:18:
Inderdaad of BS Player (Lite), werkt allemaal geweldig...
Klein vraagje daarover... Gisteren 1280x720 .avi gekeken, daar stond bij HW accelerated..
Was dat nou juist goed voor de batterij(besparing) of juist niet, kan het niet zo 1,2,3 vinden
Edit: There is no such thing as "software acceleration", software generally uses the CPU for most computing task needing to be preformed. The CPU is a general purpose processor, kind of a jack of all trades master of none.
There are certain task that can be accelerated by using purpose built silicon, such as using a GPU for video and graphic effects.
Using hardware acceleration can resulting in faster performance and better battery life when properly implemented.
Edit: didn't answer all your questions...
Gingerbread doesn't use hardware acceleration for the user interface, while Honeycomb and ICS do. Using hardware acceleration for the UI makes the system "snappier" and frees up more CPU resources for other tasks. In ICS applications can opt in to use hardware acceleration for their UI, making their apps "snappier".
[ Voor 44% gewijzigd door mafiatounes op 23-04-2012 15:25 ]
Multiple pc builds in progress
Ik probeerde gisteren aantal .mkv's af te spelen. Replay's van aantal Rugby wedstrijden.CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:29:
Ahaa thanks! Dan zal ik voortaan is beetje opletten als ik wat afspeel en zorgen dat dat HW accelerated is!
Met stock HTC player kreeg ik wel beeld, geen geluid.
Met MX player hetzelfde. Pas toen ik MX player op software had gezet kreeg ik geluid.
Erg vaak. Zonde want de Video player van SGS2 en O2X ondersteunen verschillende extensies foutloos.
MKV'tjes waren 1.5GB per speel helft.
[ Voor 3% gewijzigd door Xmoo op 23-04-2012 15:33 ]
Ikzelf zal bijna nooit een (speel)film / serie kijken op m'n One X, daarvoor heb ik m'n tablet, maarja that's me.
Werkt super!
*burp*
Dat heb ik ook bij .mkv's dat ligt aan het formaat van geluid DTS en AC3 speelt hij helaas niet af (niet ondersteund door Tegra 3) dus moet het via softwareXmoo schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:31:
[...]
Ik probeerde gisteren aantal .mkv's af te spelen. Replay's van aantal Rugby wedstrijden.
Met stock HTC player kreeg ik wel beeld, geen geluid.
Met MX player hetzelfde. Pas toen ik MX player op software had gezet kreeg ik geluid.
Erg vaak. Zonde want de Video player van SGS2 en O2X ondersteunen verschillende extensies foutloos.
http://www.nvidia.com/object/tegra-3-processor.html
Hoeveel moeite moet het zijn om iets te kunnen zien?Zinu schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:39:
Gewoon MP4tjes van maken. Met de juiste instellingen bespaar je ruimte én heb je gewoon H/W acceleratie. Kleine moeite imo.
Idd, want heb net videoclip van Drake gedownload, ook MKV en werkt perfect.mafiatounes schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:35:
[...]
Dat heb ik ook bij .mkv's dat ligt aan het formaat van geluid DTS en AC3 speelt hij helaas niet af (niet ondersteund door Tegra 3) dus moet het via software
http://www.nvidia.com/object/tegra-3-processor.html
Verwijderd
Streamend via wifi vanaf mn computer .mkv 1080p.
Misschien dat in die film toevallig een ander audiospoor zat, zou kunnen.
Maar ik zou één van die twee progjes gewoon eens proberen.
Allebij gratis in de playstore
Streamend over wifi zit je ook niet aan die x aantal gig ivm FAT beperking vast. (vreet wel aardig wat power)
Ik weet ook niet of dat nou kan of niet, maar zou je geen externe harddisk aan de one x kunnen hangen via usb.
Dan kan je waarschijnlijk ook gewoon hele films in één keer afspelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 16:40 ]
Heb zowel InsertCoin als LeeDroid geprobeerd maar beide kampen met hetzelfde probleem. Kan iemand ofwel custom rom danwel stock rom, proberen of hij/zij een film kan aanschaffen, downloaden én kijken?
Dank u!
Ps. Twijfel of ik in dit topic moet zijn of in het root topic maar goed. Kan geen kwaad om hier ook even te informeren natuurlijk.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

ah verrek is waar ook idd. Ze hebben van die weekend acties dat een aantal films maar €0.05 euro kost. Dan is het nog de moeite waar natuurlijk. Die 14euri hoef je niet voor me neer te leggenCLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:13:
Ik wel best voor je kijken, maar ik moet en een HTC (Watch) account aanmaken en 'n film kost €13,99
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik weet dat de telefoon heet wordt, maar zo heet mag eigg echt niet.
EDIT: Vandweek vermeldde iemand het ook al... Hij vond de automatische brightness te bright...
Vond ik zelf ook.. Neigde naar de 30% of zelfs 40% stand en dat vond ik te fel, dus heb 'm nu op 20% staan.
Vandaag is m'n One X al 9 uur van de lader, heb nog 50% over en m'n onscreentime is 2 uur, nou hulde!
Hebben jullie voor email of WhatsApp een ander kleurtje van het ledje in kunnen stellen...
Hier is alles groen en ik had toch graag oranje / rood gewild ofzo voor een andere applictie.
Ik vind de drie kleurtjes van HTC al beroerd, maar als alles ook nog is groen wordt / blifjt is dat knudde.
[ Voor 84% gewijzigd door CLB op 23-04-2012 19:24 ]
Alle schermen zijn een beetje in te drukken. Dus maak je maar geen zorgenVictor.S schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:11:
Mijn 2e One X heeft nu ook een beetje een los scherm aan de linkerkant. Het scherm met de metalen ring kan je verder in de behuizing drukken, hierbij ook een kraakje. Het is niet zo erg als bij mijn eerste en het stoort me minder maar ik zit er wel mee. Andere mensen die dit hebben. Jammer dat het pas na 7 dagen ontstaat. De eerste paar dagen zat alles stevig in elkaar. Denk dat de warmte van het toestel er iets mee te maken heeft.
Sense werkt fijn en inituitief.Kan wellicht iets sneller, maar niets onplezierigs. Flikkeringen op het scherm op of met het backlight heb ik niet gezien. Warmte tijdens en na gamesessies niet om naar huis te schrijven. De One X wordt niet warmer dan de LG 2x of mijn oude Motorola milestone die ik aan mijn zoon heb gegeven.
Alles bij elkaar ben ik zeer te spreken. Heb alleen een kleine kras op het scherm. Weet niet hoe ik die heb gekregen. Wellicht met een sleutel in mijn broekzak. Dit is echter mijn eigen schuld. Vandaar een leren HTC hoesje gekocht. Bevalt goed.
Ik heb dit gemerkt nadat ik een overstap heb gemaakt naar 1.28.
Mijn Htc wordt dan veel sneller warmer en na ong. 5 minuten glowball spelen spring de batterij temperatuur naar rond 45graden en cpu naar 70+ graden... (ik gebruik overigens system tuner pro om die cpu temperatuur te meten).

Maar het zal wel aan mij liggen, hoewel 70+ graden voor cpu temp is niet echt normaal vind ik (het is ook wel de vraag hoe betrouwbaar is system tuner)
[ Voor 3% gewijzigd door 3dward op 23-04-2012 20:01 ]
Het is ook niet het indrukken wat me 'stoort' maar het bijbehorende geluidje. Een kraak/ tik geluid.EJPostema schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:15:
[...]
Alle schermen zijn een beetje in te drukken. Dus maak je maar geen zorgen
mijn 2de ook, ik heb m vandaag teruggestuurd.Victor.S schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:11:
Mijn 2e One X heeft nu ook een beetje een los scherm aan de linkerkant. Het scherm met de metalen ring kan je verder in de behuizing drukken, hierbij ook een kraakje. Het is niet zo erg als bij mijn eerste en het stoort me minder maar ik zit er wel mee. Andere mensen die dit hebben. Jammer dat het pas na 7 dagen ontstaat. De eerste paar dagen zat alles stevig in elkaar. Denk dat de warmte van het toestel er iets mee te maken heeft.
ik kon m aan de linkerkant ook indrukken en hij kraakte ook erg.
en het scherm verkleurde ook als ik daar een app indrukte.
[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 23-04-2012 21:26 ]
CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:18:
Ik kan me niet voorstellen dat je na je eerst keer opladen de brightness op 100% had staan?
om ook hier info te geven voor geïnteresseerden:
Nee dat klopt, maar daarentegen merk ik in t algemeen al dat de batterij veel slechter is. Die 3,5 uur screen on bij 14 uur batterij haal ik bij lange na niet, wellicht haal ik de 2 uur screen on nu bij die batterijtijd.
Daarnaast had ik nu de schermhelderheid maximaal, en toen niet. Maar toen wel wifi aan, flink aan t downloaden zoals mappen voor de navigatie, en allerlei apps installeren (ten slotte was dat bij eerste keer gebruik van telefoon). Daarentegen stond ie nu in flight mode, dus geen enkel proces lopend.
Volledig vergelijkbaar is het natuurlijk niet, maar t zegt voor mij al genoeg dat t niet goed is (zoals 't 'hoort' als ik andere screenshots zie).
[ Voor 9% gewijzigd door Florine op 23-04-2012 21:26 ]
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 23-04-2012 21:56 ]
Ontopic: Ik heb daarnet mijn One X in de auto laten vallen op het rubberen matje, het toestel verschoof aangezien ik net remde met de wagen = krasje op de camera lens en lichte krassen op de achterkant van het toestel. Ik dacht toch dat het polycarbonaat meer bestand was tegenover krassen.
Dat zei ikNeoMe schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:30:
Dit zei iemand eind terug in het topic:
Nog een opmerking over filmpjes....jammer dat je geen grotere bestanden dan 2Gig erop kunt zetten (FAT32 limiet) en jammer dat bij mkvtjes de audio niet werkt. weet niet welke player hij gebruiktMaar ja, je moet toch het beste alles in mp4 afspelen aangezien dit hardware accellerated is. O.a. een mkvtje van starwars wordt via de 4 softwarecores afgespeeld en vreet enorm batterij natuurlijk.
Ik heb het zelf getest. De audiostream in een mkvtje is meestal dts of ac3 en dat kan de Tegra3 ook niet.
mkvtje ook niet, dat wordt dus softwarematig (en dus van de cpu) gerendered en niet via de GPU (die het eigenlijk zou moeten doen).
Ik heb de sense reloading bug weer terug zoals ik ook hier vermeld:
Deathchant in "Batterijperikelen met de HTC One X"
Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer aan de Sony Xperia S begin te denken. Maar ja niet dat ik perse terug wil, maar dit was eigenlijk mijn eerste keuze geweest. Vodafone heeft em helaas niet in het assortiment en ik ben een beetje daaraan gebonden zeg maar. Anders had ik de Xperia S gekozen. Nou zal die ook niet flawless zijn, maar ik begin me wel enorm te storen aan die sense bug en aan het feit dat de witbalans van de camera echt zwaar ruk is.
Macro-stand heeft ook zeer weinig toegevoegde waarde aangezien die naar mijn idee niet korterbij kan scherpstellen dan de auto-stand.
Jammer dat je in de overige modi niet zelf je iso kunt instellen.
Ik had vandaag samen met een vriend onze One X'en naast elkaar gehouden en je ziet gewoon echt veel onderlinge verschillen. Zijn toestel was wat "blauwer" waardoor wit echt wit was. Bij mij ziet het ietsje geler uit. Ik weet niet hoe het gecalibreerd is geweest bij HTC ofzo, maar het valt wel op.
Ik had tegelijkertijd AnTuTu gestart met mijn duimen op beide "knoppen" zeg maar. Ze liepen echt bijna tegelijk op waarbij zijn toestel iets sneller door de test heen ging.
Wat daarbij zeer opvallend was, was dat hij 10900 punten haalde en ik 11338 punten haalde. Tijdens de benchmark zat ik vaak op 58fps waar hij op 56fps zat e.d. Mijn SD-read was 2mb/sec sneller dan de zijne terwijl zijn write 1mb/sec sneller was dan de mijne.
Daarnaast leken mijn GPU en CPU scores op alle gebieden hoger te scoren.
Nou weet ik wel dat het een moment-opname was, maar het verschil was duidelijk aanwezig. Ook hij heeft 1.28fw en de sense reload bug. Hij heeft al langer ervaring met smartphones en van te voren allerlei htc's gehad. Hij vindt de one x niet sneller aanvoelen dan de sensation. Hij klaagt erover dat het opnieuw afspelen van gecachte youtube filmpjes ervoor zorgt dat alles weer opnieuw ingeladen wordt.
Nou ja in ieder geval is hij niet zo tevreden.
Verwijderd
http://www.htcaccessoryst...spx?i=230208&phone=139045
http://www.htcaccessoryst...spx?i=230207&phone=139045
Helaas niet op voorraad en ook vrij kostelijk. Zijn er hiervoor andere (eventueel goedkopere- alternatieven)?
Verder ben ik nog op zoek naar een beschermingscase en evt. ook een screen protector. Hier tips voor?
[ Voor 1% gewijzigd door Victor.S op 24-04-2012 00:25 . Reden: smileys ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Het woord zegt het al, het is Gorilla Glass. Glas kan altijd breken. Het is alleen wat meer krasbestendiger dan ander glas.Denzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 06:30:
Ik heb een leuke ervaring met de one x. gorillaglass werkt voor geen meter. liet de telefoon van 40 cm hoogte vallen op een stenen vloer. resultaat is een scheur in het beeld. vind dat dat niet moet kunnen. ik geloof dat het komt omdat hef schrerm veel te strak in de behuizing zit. hopen dat de verzekering of garantie hier wat aan kan doen.,
Een 3310 heeft een plastic schermpje in de cover zitten.Denzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:09:
Betekend dat, je nooit je telefoon kan laten vallen? dus een dagelijks gebruiksvoorwerp? 3310 dan maar haha
Je laat een glas toch ook niet vallen, terwijl dat ook een dagelijks gebruiksvoorwerp is?
Het Gorilla-glas verkleint de kans dat het scherm kapot gaat misschien een beetje, maar verwacht niet dat het bots/barst-proof is.
@ Stubby: een tuitbeker heeft niet voor niets twee handvatten.

[ Voor 36% gewijzigd door CappieL op 24-04-2012 09:19 ]
Betekent dat, je nooit je glas kan laten vallen? dus een dagelijks gebruiksvoorwerp? Tuitbeker dan maar hahaDenzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:09:
Betekend dat, je nooit je telefoon kan laten vallen? dus een dagelijks gebruiksvoorwerp? 3310 dan maar haha
Ja dat betekent dat. Dat het een dagelijks gebruiksvoorwerp is, is natuurlijk een non-argument. Ondanks het gorilla-glass blijft het een kwetsbaar apparaat, zoals al eerder gezegd. Garantie kun je dus in ieder geval vergeten. Je kunt hoogstens aanspraak maken op een kostbaarhedenverzekering, mocht je die hebben.Denzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:09:
Ik snap dat je baalt dat je je nieuwe telefoon hebt laten vallen en kapot hebt gemaakt, maar de schuld geven aan het glas is natuurlijk niet helemaal eerlijk. HTC heeft nooit de claim gemaakt dat gorilla glass onbreekbaar is.
Klaar voor de steroorlogen?
Dat heb ik geprobeerd. Werkt niet. Je kunt namelijk niet ALLE tabs afsluiten. Er blijft altijd 1 tab over.quartex schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:32:
[...]
Voordat je de app sluit, de tab sluiten
(tenminste, zo werkt het op stock android)
Voor mijn HTC Desire kostte het vervangen destijds 240 euro bij Dynafix (scherm had toen in de hoes, in de jaszak, kennis gemaakt met de deur van mijn auto).Denzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:15:
Nou het is meer dat ik verwacht voor dat geld dat hij iets meer kan hebben dan dit. als je had gezien hoe die viel en vanaf hoe hoog zou je het met me eens zijn waarom ik dat zo apart vind. enig idee wat vervanging zou kosten?
Dank.je wel dan weet ik wat me te doen staat. eerst proberen bij de verzekering en anders maar een nieuwe kopen en deze verkopen.. 240 is te duur.P-ter schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:38:
[...]
Voor mijn HTC Desire kostte het vervangen destijds 240 euro bij Dynafix (scherm had toen in de hoes, in de jaszak, kennis gemaakt met de deur van mijn auto).
raad iedereen aan een hoes te nemen die het scherm beschermd.. blijkbaar zeer breekbaar vooral wanneer je onhandig bent!
[ Voor 12% gewijzigd door Denzis op 24-04-2012 11:48 ]
ligt eraan hoe je de verzekeraar benaderd, ik had met mijn sensation ook een kapot scherm. Werd gelukkig vergoed: kosten 202 euro bij dynafix.Denzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:46:
[...]
Dank.je wel dan weet ik wat me te doen staat. eerst proberen bij de verzekering en anders maar een nieuwe kopen en deze verkopen.. 240 is te duur.
raad iedereen aan een hoes te nemen die het scherm beschermd.. blijkbaar zeer breekbaar vooral wanneer je onhandig bent!
Heel raar wat mij nu is overkomen.aardbeix15 schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:24:
[...]
nee software komt op 1.28.401.9 te staan bij mij zonder de OTA nogmaal te installeren.
Ik zat in de metro en moet vaak door wat tunnels waardoor de verbinding wel eens verbreekt. Nu was ik dus weer uit de tunnel en de telefoon pakte die verbinding niet meteen op. Dus ik had mijn telefoon helemaal uitgeschakeld en toen weer na een paar minuten aan gedaan. Meteen verbinding maar ook de weer-widget werd ineens weer bijgewerkt
Dus geen factory reset voor mij gelukkig
Ik heb wel een factory reset gedaan en mijn weer widget leek weer te werken.Arshedes schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:39:
[...]
Dus ik had mijn telefoon helemaal uitgeschakeld en toen weer na een paar minuten aan gedaan. Meteen verbinding maar ook de weer-widget werd ineens weer bijgewerkt
Dus geen factory reset voor mij gelukkig
Maar het was valse hoop, hij refreshed dus nog steeds niet
XboxLive: Dave 130R
Nou ik heb zelf meerdere HTC's (Qtek S100, Qtek 9100, HTC Kovsky of ook wel Sony Ericsson Xperia X1, HTC HD2) en een HTC Sensation gehad en zelfs met custom roms voelt de Sensation bij lange na niet zo snel aan als de HTC One X die ik nu heb. Mijn vrouwtje heeft het toestel nu als leentoestel en als ik weer even met het toestel moet werken dan is het echt wel een wereld van verschil. Bij de Sensation starten apps langzaam, animaties zijn totaal niet vloeiend, backlight zorgt voor grijze kleuren i.p.v. zwart en de resolutie is een stuk lager ten opzichte van de One X en toch is de One X sneller en heeft een veel langere standby tijd. Dus de claim dat hij het niet sneller vind aanvoelen vind ik dan wel heel raar.Deathchant schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:39:
[...]
Hij heeft al langer ervaring met smartphones en van te voren allerlei htc's gehad. Hij vindt de one x niet sneller aanvoelen dan de sensation
Ik ben persoonlijk zeer tevreden over mijn One X. Heb dan ook geen last van rare kraakjes, mijn toestel gaat 1,5 dag mee met wi-fi constant aan en 2 Gmail accounts, Facebook, Twitter, Hootsuite, Dropbox, Weer en Whatsapp die constant synchroniseren en aan staan.
wellicht is dit dan wat voor je? --> shameete in "Accessoires voor de HTC One X"Denzis schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:46:
[...]
Dat is wel heel raar ja. Misschien juich ik ook iets te vroeg. Even een paar dagen aankijken hoe de weer-widget icm realtime locatie-updates reageert....Earzz schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:14:
[...]
Ik heb wel een factory reset gedaan en mijn weer widget leek weer te werken.
Maar het was valse hoop, hij refreshed dus nog steeds niethet enige wat m lijkt te updaten is een reboot.
Dit topic is gesloten.
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software
Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.