[HTC One X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 74 Laatste
Acties:
  • 590.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
Of jij hebt je toetsenbord heel vies of er zit nog steeds groene waas in :+
Dat blikkerige blauwe is er inderdaad wel uit, maar die lichte groene waas zeker nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Practics schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:24:
[...]

Of jij hebt je toetsenbord heel vies of er zit nog steeds groene waas in :+
Dat blikkerige blauwe is er inderdaad wel uit, maar die lichte groene waas zeker nog niet.
je hebt idd gelijk als ik het nu zo via mn computer scherm bekijk lijkt het toch nog iets van een groene waas in te zitten :( .maar als ik het op mn One X bekijk is die eerste foto echt groen en die tweede echt gewoon wit zonder groene waas 8)7

ga het iig nu ff van de binnekant van mn ogen bekijken , morgen mn nieuwe scootertje ophalen als ik klaar ben met werken (gelukkig is ie niet wit scheelt weer in de groene waas met de foto's :P ) en dan zien we weer verder
hoop echt dat die groene waas met een update verholpen gaat worden , mn schermflikkering is iig nog steeds weg :)

[ Voor 25% gewijzigd door indofk op 19-04-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik probeer te achterhalen op welke datum m'n One X gemaakt is.

Als ik dan kijk naar dit stukje van de onderstaande qoute van het XDA forum:

D = Day (hex 1...9A..Z = 1 - 31 days)

Dan tel ik 35 dagen :?

Er vanuit gaande dat:
Dag één = 1
Dag negen = 9
En dag tien = A

Lees ik het dan verkeerd?

Ik kwam bijvoorbeeld ergens dit HTC One X serienr tegen:
HT23XW103489

Zoals ik het nu begrijp is dat dan een HTC One X van 33-03-2012 :?
Dat kan dus niet kloppen.

Kan iemand misschien zeggen of ik wat fout doe, en zo ja, wat dan? :)
According to http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=642459 the serial numbers can be decoded in the following way:

XXYMDAABBBBB

XX = Manufacturing location

SZ = Shenzhen, China
SH = Shanghai, China
HT = Hsinchu, Taiwan
CH = Wuhan, China

Y = Year (2 = 2012)
M = Month (hex 1...C = 1 - 12 months)
AA = Part Code
BBBBB : Identification Number (decimal)

It looks like the One X has a part code of W1.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:00

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik maak zelden foto's 'savonds of 'snachts, naar aanleiding van de klachten over groene foto's heb ik ook even wat getest...

Mijn foto's zijn echt knalgroen wanneer ik flits tegen een lichte achtergrond :'(
HTC maareens vragen of ze hier wat mee kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 14:34
Ik zag laatst een post waar stond hoe je de one x kon openmaken. Ik kan hem echter nergens meer vinden.

Je zag toen ook dat je de accu wel kunt verwisselen als je met behulp van een plastic tool het scherm hebt verwijderd.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
indofk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:30:

je hebt idd gelijk als ik het nu zo via mn computer scherm bekijk lijkt het toch nog iets van een groene waas in te zitten :( .maar als ik het op mn One X bekijk is die eerste foto echt groen en die tweede echt gewoon wit zonder groene waas 8)7
[...]
hoop echt dat die groene waas met een update verholpen gaat worden , mn schermflikkering is iig nog steeds weg :)
Check het dan even in Photoshop of zo, en ga niet op je ogen/monitor af, tenzij je een gecalibreerde monitor hebt. Mijn monitor thuis is gecalibreerd, mijn laptop en tweede display op het werk niet. Hier op het werk lijkt de eerste foto op mijn laptop blauwig en de tweede wit, maar op mijn secundaire monitor is er wel een groenige waas. Dat kan gewoon het profiel van de monitor zijn...
Practics schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:56:
[...]
Die widget gaat op gsm mast, pas als jij het weer update verandert de locatie.
Zo heeft het altijd gewerkt bij mij
Hij staat op auto-update en real-time locatie bijwerken. En heb het ook geprobeerd door handmatig te updaten, widget te vervangen/vernieuwen, GPS te forceren. Niets werkt Heel irritant.

[ Voor 27% gewijzigd door Veneficus op 20-04-2012 08:43 ]

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 14:34

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik was net in de trein shadowgun aan het spelen. Werkte echt voor geen meter. Regelmatig lagg en bij elke explosie crashed de game. Hebben meer mensen hier last van? Volgens mij had ik dit niet voor de update.

Reboot maakte overigens niks uit en mijn accu heeft voldoende stroom.

edit: ik had beter moeten weten. Er staat een update klaar in de store. Die problemen? Met de HTC one fixed

[ Voor 16% gewijzigd door EJPostema op 20-04-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:41:
Vraagje:

Er vanuit gaande dat:
Dag één = 1
Dag negen = 9
En dag tien = A

HT23XW103489

[...]
Hex loopt van 0-F (dus niet tot Z) Maar goed als je van 1-9 telt en van a-z kom je tot 34... :? en dan is x dus 32, vaag ja. Ik denk dat enkele letters niet mee doen.

Veel mensen "klagen" over verkeerde kleur bij een wit vel, staat de witbalans dan wel goed. (en is dat uberhaupt wel mogelijk bij volledig wit?) Maar zit er een sneeuwstand op, dan zou wit redelijk wit moeten zijn

p.s. ik heb het toestel niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 20-04-2012 09:54 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/74491916/2012-04-20%2009.48.59.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/74491916/2012-04-20%2009.49.04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/74491916/2012-04-20%2009.50.45.jpg

Firmware 1.28

Foto 1: Zonder flits
Foto 2: Automatische instelling met flits
Foto 3: HDR met flits

Lijkt mij een duidelijk geval van een verkeerde instelling bij de automatische stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Potverdikke je bent me voor..ik kwam tot dezelfde conclusie.
Foto's gemaakt op alle 5 de standen met flits...en met name 'auto' geeft een groen resultaat

[ Voor 3% gewijzigd door m-buurman op 20-04-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Auto witbalans werkt zelfs op dedicated fototoestellen niet goed.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:54

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pinin schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:18:
Auto witbalans werkt zelfs op dedicated fototoestellen niet goed.
AWB werkt op de meeste toestellen prima, alleen met bepaalde soorten kunstlicht niet omdat je toestel dan niet weet wat voor kleurtemperatuur het licht heeft. Maar ieder modern dedicated fototoestel weet tegenwoordig wat voor kleurtemperatuur het licht van de eigen flitser heeft hoor.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Afbeeldingslocatie: http://www.karrot.nl/images/Fixie_images/2012-04-20%2010.36.22%20%28Small%29.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.karrot.nl/images/Fixie_images/2012-04-20%2010.37.17%20%28Small%29.jpg
Ik heb een aantal foto's gemaakt, maar de witbalans lijkt niet de oorzaak. In ieder geval doet het veranderen van de witbalans niets aan de groene waas. Ook de ISO waarde lijkt weinig effect te hebben.

Het doet zich alleen voor bij foto's met flits.

[ Voor 28% gewijzigd door K.Rotteveel87 op 20-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Als je de witbalans op flits zet, gaat het dan wel goed?

Hij zit er idd wel heel erg naast

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik belde zojuist een telefoonzaak met de vraag of het icm een Vodafone abonnement nog wel mogelijk is om je telefoon te gebruiken als modem voor je laptop (zoals dat bij de HTC HD2 erg makkelijk ging). Ik kreeg als antwoord dat het feitelijk niet mogelijk is om internet via je telefoon door te geven aan je laptop zonder Telefoon als Modem Blox 200MB.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wwwonder schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:02:
Ik belde zojuist een telefoonzaak met de vraag of het icm een Vodafone abonnement nog wel mogelijk is om je telefoon te gebruiken als modem voor je laptop (zoals dat bij de HTC HD2 erg makkelijk ging). Ik kreeg als antwoord dat het feitelijk niet mogelijk is om internet via je telefoon door te geven aan je laptop zonder Telefoon als Modem Blox 200MB.

Kan iemand dit bevestigen?
Onzin natuurlijk. De One X heeft gewoon dezelfde internetsharing-features die je ook op andere Android-telefoons vindt. Vodafone wil je gewoon zo'n zinloze bundel aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:04:
[...]

Onzin natuurlijk. De One X heeft gewoon dezelfde internetsharing-features die je ook op andere Android-telefoons vindt. Vodafone wil je gewoon zo'n zinloze bundel aansmeren.
TNX! Kijk dat dacht ik namelijk al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Veneficus schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:51:
Ben ik de enige met problemen met de GPS locatie / Weather Clock Widget?
De locatie wordt met uren vertraging bijgewerkt, zelfs als ik in bijvoorbeeld Maps mijn locatie laat bepalen zodat de GPS geforceerd aan gaat.
die van mij is gisteren blijven plakken. Ondanks reboot, opnieuw plaatsen van de widget, goede locatie pakken in maps en succesvol hele einden via Navigatie-app gedaan blijft de plaats op 'Ankeveen' staan. Daar was ik gisteren voor het laatst. Maar dit probleem heb ik ook wel eens op mijn Hero en DHD gehad dus ik denk dat het een storing bij HTC is.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:04:
[...]

Zeker weten? Toestel kan het natuurlijk wel, maar vodafone kan tethering uitschakelen en vlgs mij is dat bij nieuwe/sommige abbo's het geval

[ Voor 66% gewijzigd door Pinin op 20-04-2012 11:10 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Volgensmij zijn er geen restricties op gelegd, maar ik weet wel dat bij mijn oude abbonement in de FUP stond dat het absoluut niet mocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Pinin schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:07:
Zeker weten? Toestel kan het natuurlijk wel, maar vodafone kan tehetering uitschakelen
start een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
[...]

Zeker weten? Toestel kan het natuurlijk wel, maar vodafone kan tethering uitschakelen en vlgs mij is dat bij nieuwe/sommige abbo's het geval
Weet iemand of dit bij KPN en T-mobile hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:21

D33F

Tweelingtemmer

[...]

Toch heeft ook Vodafone zich uiteindelijk aan de wet Netneutraliteit te houden.
Dus of je 1MB aan email verbruikt op je telefoon of via tethering, het blijft 1MB data wat je verbruikt.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:37
wwwonder schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:44:
[...]

Weet iemand of dit bij KPN en T-mobile hetzelfde is?
Met mijn T-mobile abbo kan ik het gewoon doorgeven.. Nergens last van hier in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Hydroxine schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:47:
[...]

Met mijn T-mobile abbo kan ik het gewoon doorgeven.. Nergens last van hier in ieder geval!
Ben je ook tevreden over de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:37
wwwonder schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:47:
[...]

Ben je ook tevreden over de snelheid?
Afhankelijk van het bereik heb ik een prima snelheid (gevoelsmatig, geen test gedraaid om te zien hoeveel). Maar ook een minder sterke verbinding geeft prima signaal door waarop een laptop prima kan werken via de mobile hotspot die in android zit gebakken uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
En weet iemand hoe het met KPN zit? Is het hierbij ook mogelijk om internet door te geven aan je laptop (en of dit een beetje soepel loopt)?

[ Voor 14% gewijzigd door wwwonder op 20-04-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
wwwonder schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:54:
En weet iemand hoe het met KPN zit? Is het hierbij ook mogelijk om internet door te geven aan je laptop (en of dit een beetje soepel loopt)?
Bij hi (dus dan ook kpn) kan dit prima. Ik heb bij hi het large abbo. Dus 1 gig data en 7.2mb/s. Dit werkt prima om te tetheren. Toen ik mijn oude abbo nog had werkte het ook goed (had toen een lagere snelheid).

En wat hierboven werd genoemd is helemaal waar. Volgend de wet net neutraliteit moet je dit gewoon kunnen en mogen providers niks meer blokken.

Ik weet alleen niet zeker wanneer de wet in gaat. Volgens mij geld de wet al voor nieuwe abbo´s maar gaat de wet voor bestaande abbo per 1/1/2013 in. Ik kan dit overigens nergens terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Nu aub weer ontopic. Voor onderwerpen over tethering aub even een apart topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Jammer dat je er niet zelf voor kan kiezen om al eerder dan de 30% de core terug te schakelen voor batterijbehoud. Als je weet dat je er nog lang mee moet doen bijv. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Florine schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:42:
Jammer dat je er niet zelf voor kan kiezen om al eerder dan de 30% de core terug te schakelen voor batterijbehoud. Als je weet dat je er nog lang mee moet doen bijv. :P
Dit soort dingen moeten met custom roms wel mogelijk worden lijkt me. Ik kan het me voorstellen dat je geregeld best wel 2 cores uit kan schakelen. Heb er zelf ook wel interesse voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ja alleen.. met een custom rom vervalt je garantie (toch?) voor zover ik weet. Ook niet echt iets waar ik op zit te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben sinds zaterdag 7 april een trotse eigenaar van de HTC One X Grey. Hiervoor heb ik jaaaren een iPhone gehad, waar ik intussen wel op uitgekeken was.

Ik vind het een geweldig toestel, moest wel even wennen aan de afmetingen (maar dat wist ik van te voren). Supermooi scherm, en wat werkt Android fijn. Widgets vind ik echt super. Ben er alleen nog over aan het denken om er uiteindelijk een Custom Rom op te gooien, maar voorlopig ben ik heel tevreden!
Ik ben ook één van de gelukkigen die, tot nu toe in ieder geval, geen last heeft van de bugs die in deze thread aan bod komen. Hopelijk blijft dit zo (fingers crossed!).

Ik heb nu echter sinds een paar dagen wel steeds last van het volgende:
Ik krijg steeds reclame via het notificatiescherm. In de balk staat dan een groen plusje, of een groen Androidje, en als ik het scherm naar beneden trek staat daar reclame voor een Battery upgrade etc.
En vanmorgen had ik ineens één of andere Game of The Day op mijn telefoon staan.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan stoppen? Ik heb geen vreemde dingen gedownload. Op wat spelletjes na eigenlijk alleen ES File Explorer, MPC, BSPlayer Lite, Tasker en Tweakers.net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Florine schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:46:
Ja alleen.. met een custom rom vervalt je garantie (toch?) voor zover ik weet. Ook niet echt iets waar ik op zit te wachten..
Gedeeltelijk. Voor het precieze verhaal moet je even op de site van HTC lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:49:
Hoi,

Ik ben sinds zaterdag 7 april een trotse eigenaar van de HTC One X Grey. Hiervoor heb ik jaaaren een iPhone gehad, waar ik intussen wel op uitgekeken was.

Ik vind het een geweldig toestel, moest wel even wennen aan de afmetingen (maar dat wist ik van te voren). Supermooi scherm, en wat werkt Android fijn. Widgets vind ik echt super. Ben er alleen nog over aan het denken om er uiteindelijk een Custom Rom op te gooien, maar voorlopig ben ik heel tevreden!
Ik ben ook één van de gelukkigen die, tot nu toe in ieder geval, geen last heeft van de bugs die in deze thread aan bod komen. Hopelijk blijft dit zo (fingers crossed!).

Ik heb nu echter sinds een paar dagen wel steeds last van het volgende:
Ik krijg steeds reclame via het notificatiescherm. In de balk staat dan een groen plusje, of een groen Androidje, en als ik het scherm naar beneden trek staat daar reclame voor een Battery upgrade etc.
En vanmorgen had ik ineens één of andere Game of The Day op mijn telefoon staan.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan stoppen? Ik heb geen vreemde dingen gedownload. Op wat spelletjes na eigenlijk alleen ES File Explorer, MPC, BSPlayer Lite, Tasker en Tweakers.net...
Dat is geen normaal gedrag, dus ik vermoed een app.

Edit: oeps, had een edit moeten maken op mn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:43:
[...]

Dit soort dingen moeten met custom roms wel mogelijk worden lijkt me. Ik kan het me voorstellen dat je geregeld best wel 2 cores uit kan schakelen. Heb er zelf ook wel interesse voor.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat de SoC dit zelf bepaald, zonder tussenkomst van software.
ik heb het bij dual-core's ook nog niet gezien om 1 core uit te kunnen schakelen.

dat cores uitschakelen inherent is aan een zuiniger verbruik is overigens niet zonder meer waar, lees: reviews: Quadcores in smartphones: wat heb je eraan? maar eens door.
Op het eerste gezicht zou je denken dat een telefoon alleen maar sneller leeg gaat als er nog meer energieverbruikende cores in worden gestopt. Dat is dus te kort door de bocht: quadcore-socs zouden juist minder van de accu vragen.

Ten eerste kan bij zware taken de last verdeeld worden over meerdere cores, die daardoor op een lagere kloksnelheid en een lager wattage kunnen werken. Daardoor vragen ze elk minder energie van de accu.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 20-04-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zal, maar er zijn wel accubesparende technieken, als je kijkt naar wat er met de accu gebeurt als je op <20 procent komt. Nvidia heeft inderdaad zelf powermanagement ingebouwd (dat welbekende .apk'tje is ook van hen), maar dat betekent niet dat je die niet kan tweaken. Mogelijk kan je de soc voor de gek houden door een laag accupercentage te faken, ofzo. De devs zullen er wel wat op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Hier wat foto's van de verschillende wit balans settings van mijn telefoon.
Is dit normaal:

http://www.dropbox.com/ga...%20X%20-%20tests?h=f2fa5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Nadat ik de eerste terug heb gestuurd omdat er krassen op zaten (de verpakking was ook open) bevalt de tweede me uitstekend. Alles werkt tot nu toe goed en soepel. Het scherm is prachtig, wit is gewoon wit. Het formaat vind ik perfect en de accuduur is voldoende voor mij. Aan het eind van de dag heb ik nog ruim over waar min SGS2 vaak al voor het eind van de dag leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:51:
Dat zal, maar er zijn wel accubesparende technieken, als je kijkt naar wat er met de accu gebeurt als je op <20 procent komt. Nvidia heeft inderdaad zelf powermanagement ingebouwd (dat welbekende .apk'tje is ook van hen), maar dat betekent niet dat je die niet kan tweaken. Mogelijk kan je de soc voor de gek houden door een laag accupercentage te faken, ofzo. De devs zullen er wel wat op vinden.
oh tuurlijk, maar wat ik bedoelde is dat cores uitschakelen zoals jij voorstelde niet persé een zuiniger verbruik laten zien.
cores terugschakelen wel natuurlijk, maar dat levert dan ook meteen een tragere telefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:05
Zojuist een 1e screen-glitch na de update naar 1.28 gezien, en niet zo'n kleintje ook. Was een sms aan het tikken, en ineens was de onderste helft van mijn scherm (toesenbord + klein deel van wat ik getikt had) voor een seconde of 3 aan het "glitchen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Hej mensen,

Heb een kleine vraag. Heb nu paar filmpjes op mijn htc one x gezet, maar ze willen niet draaien, zodat ik ze full screen kan kijken. Het blijft zeg maar rechtop. Hoe fix ik dit, zodat ik het hele beeld kan gebruiken?

Iemand anders ook dit probleem of is het just me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

welke speler gebruik je? Bij de default player voldoet het om gewoon de telefoon te draaien naar landscape.
Het je automatische rotatie uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

shameete schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:29:
[...]

oh tuurlijk, maar wat ik bedoelde is dat cores uitschakelen zoals jij voorstelde niet persé een zuiniger verbruik laten zien.
cores terugschakelen wel natuurlijk, maar dat levert dan ook meteen een tragere telefoon op.
Klopt, maar soms heb je niet zoveel power nodig. Ik vind dat de One X nog prima presteert als de accu <20 procent is. Als ik dan vantevoren weet dat ik mijn telefoon veel nodig heb en niet bij een stopcontact in de buurt kom, dan is zo'n setting best wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
brilsmurfffje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:47:
welke speler gebruik je? Bij de default player voldoet het om gewoon de telefoon te draaien naar landscape.
Het je automatische rotatie uitstaan?
Gewoon deafult player geprobeerd en Bs player, maar beide werken niet, terwijl scherm autom. draaien vinkje aanstaat :S

Kan het liggen aan de .avi bestanden oid (resolutie, etc, etc) heb anders geen idee waar het aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Dergelijke telefoons meten eigenlijk een optie hebben om handmatig cores ofwel uit te schakelen ofwel te underclocken. Een optie bijvoorbeeld waarmee je twee cores kunt uitzetten als je dat nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mister_S schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:53:
Dergelijke telefoons meten eigenlijk een optie hebben om handmatig cores ofwel uit te schakelen ofwel te underclocken. Een optie bijvoorbeeld waarmee je twee cores kunt uitzetten als je dat nodig acht.
met root rechten, andere kernels en/of custom roms is dat allemaal prima mogelijk (als het nu nog niet kan, dan in ieder geval in de toekomst), voor normale consumenten is dat allemaal veel te complex en daarom zit het niet in stock roms

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 20-04-2012 14:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb het eens even aangekeken met fw 1.28..... Ik heb nu 29 uur en 25 minuten erop zitten met nog maar 4% over.
Ik heb:
52% screen
10% cell standby
9% voicecalls
9% phone idle
6% Maps (google maps)
4% Mediaserver
4% Android OS
2% Android system

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/556100_2022773024793_1707991775_967223_31901618_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/544401_2022773104795_1707991775_967224_1645858203_n.jpg

Ik heb gistermorgen en gistermiddag en vanmorgen 40minuten (dus 120min in totaal) muziek geluisterd en wat gespeeld met de GPS/maps. Daarnaast wat scrollen, foto's maken (staat niet in het lijstje), en ook elke morgen tijdens het muziekluisteren ook tweakers.net app, nu.nl app, NS reisplanner en dit forum gechecked.

Batterij komt dan tot 40.5C:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/150107_2022772864789_1707991775_967222_1962201860_n.jpg

Eigenlijk gewoon normaal gebruik wat ik normaal ook doe. Dus geen games, maar wel het overige gebruik.
In de screenshot hierboven zie je staan dat ik 25 uur erop had zitten en nog 38% had. En 4 uur later nog maar 4%. Tussen 08:30 en 12:30 heb ik veel met de camera en google maps gespeeld.

Daarnaast is mijn AnTuTu benchmarkscore verbeterd:

fw 1.26: 10984 punten
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557794_1990226771157_1707991775_954813_688142993_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/545889_1990226811158_1707991775_954814_669339079_n.jpg

fw 1.28: 11338 punten
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/538644_2022772224773_1707991775_967220_1836146885_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/154764_2022772744786_1707991775_967221_396751276_n.jpg

De sense-reloading bug is er in ieder geval uit.
Soms ervaar ik wel dat het scrollen door apps nog niet altijd even soepel gaat, ook bij de browser niet.
Helaas heb ik net als vele anderen nog steeds de groene waas (witbalans?) bij het gebruik van flitser.
Ook de notificatieLED is nog steeds na een paar minuten uit.

Conclusie: eigenlijk weet ik nog steeds niet gevoelsmatig of de batterij nou zoveel beter is of niet. Het enige wat ik wel nu kan bevestigen is dat ik geen last heb van drains o.i.d. Batterijafname 's nachts is rond de 4% gedurende 8 uur idlen. Wat ik wel zeker kan zeggen is dat tijdens muziek luisteren en gewoon normaal bellen de One X wel zuinig is. Zodra het scherm aanstaat (ik heb em altijd op automatische helderheid staan), je de camera of gps gaat gebruiken, dan gaat het rap. Vooral bij gebruik van de camera (ook zonder flits) gaat het snel.

Wat mij betreft is er geen enorm cruciale verandering tussen 1.26 en 1.28. Benchmarks zeggen mij niet veel. Mijn exemplaar is in ieder geval niet veel soepeler. De meest cruciale bug (sense reloading) is wel opgelost. Dus ik wacht netjes af op volgende updates.
Ik moet wel toegeven dat mijn handen beginnen te jeuken naar een de ARHD rom :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 11:23
Hoe kan het zo zijn dat ik een taskiller gebruik en dat die automatisch iedere 30 minuten auto killt maar dat er toch meldingen van facebook in mijn statusbalk komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 15:23
tumtum100 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:59:
Hoe kan het zo zijn dat ik een taskiller gebruik en dat die automatisch iedere 30 minuten auto killt maar dat er toch meldingen van facebook in mijn statusbalk komen?
Niet elke taskkiller (bijv Advanced Task Killer) kan alles killen. Misschien is Facebook er 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
CappieL schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:04:
[...]

Niet elke taskkiller (bijv Advanced Task Killer) kan alles killen. Misschien is Facebook er 1 van.
Oftewel Advanced task killer is niet een van de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 12:12
Deathchant schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:51:
Nou, ik heb het eens even aangekeken met fw 1.28..... Ik heb nu 29 uur en 25 minuten erop zitten met nog maar 4% over.
Ik heb:
52% screen
10% cell standby
9% voicecalls
9% phone idle
6% Maps (google maps)
4% Mediaserver
4% Android OS
2% Android system

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb gistermorgen en gistermiddag en vanmorgen 40minuten (dus 120min in totaal) muziek geluisterd en wat gespeeld met de GPS/maps. Daarnaast wat scrollen, foto's maken (staat niet in het lijstje), en ook elke morgen tijdens het muziekluisteren ook tweakers.net app, nu.nl app, NS reisplanner en dit forum gechecked.

Batterij komt dan tot 40.5C:
[afbeelding]

Eigenlijk gewoon normaal gebruik wat ik normaal ook doe. Dus geen games, maar wel het overige gebruik.
In de screenshot hierboven zie je staan dat ik 25 uur erop had zitten en nog 38% had. En 4 uur later nog maar 4%. Tussen 08:30 en 12:30 heb ik veel met de camera en google maps gespeeld.

Daarnaast is mijn AnTuTu benchmarkscore verbeterd:

fw 1.26: 10984 punten
[afbeelding]

[afbeelding]

fw 1.28: 11338 punten
[afbeelding]

[afbeelding]

De sense-reloading bug is er in ieder geval uit.
Soms ervaar ik wel dat het scrollen door apps nog niet altijd even soepel gaat, ook bij de browser niet.
Helaas heb ik net als vele anderen nog steeds de groene waas (witbalans?) bij het gebruik van flitser.
Ook de notificatieLED is nog steeds na een paar minuten uit.

Conclusie: eigenlijk weet ik nog steeds niet gevoelsmatig of de batterij nou zoveel beter is of niet. Het enige wat ik wel nu kan bevestigen is dat ik geen last heb van drains o.i.d. Batterijafname 's nachts is rond de 4% gedurende 8 uur idlen. Wat ik wel zeker kan zeggen is dat tijdens muziek luisteren en gewoon normaal bellen de One X wel zuinig is. Zodra het scherm aanstaat (ik heb em altijd op automatische helderheid staan), je de camera of gps gaat gebruiken, dan gaat het rap. Vooral bij gebruik van de camera (ook zonder flits) gaat het snel.

Wat mij betreft is er geen enorm cruciale verandering tussen 1.26 en 1.28. Benchmarks zeggen mij niet veel. Mijn exemplaar is in ieder geval niet veel soepeler. De meest cruciale bug (sense reloading) is wel opgelost. Dus ik wacht netjes af op volgende updates.
Ik moet wel toegeven dat mijn handen beginnen te jeuken naar een de ARHD rom :)
Wat is je screen on time? Zonder screen on time zegt het vrij weinig :(

Overigens verlies ik snachts 1 tot 2%. Vreemd dat dit bij jou 4% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
tumtum100 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik ook ATK, maar ik heb geen Facebook notifications. Ook nooit gehad eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Je kan natuurlijk ook gewoon de auto synchronisatie en notificaties van Facebook uitzetten...

[ Voor 3% gewijzigd door m-buurman op 20-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
CappieL schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:06:
[...]

Ik gebruik ook ATK, maar ik heb geen Facebook notifications. Ook nooit gehad eigenlijk.
Uhmm raar zal nog even alles nakijken maar bedankt iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@q.enforcer. shit ik dacht dat ik daar een screenshot van had....blijkbaar niet. Screenon time iets van 3 uur ofzo, ik weet het niet meer.
Ik zal de nachttijd nog eens checken. De laatste keer was het in ieder geval 96%.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Kun je niet beter via instellingen ---> apps, facebook gewoon verwijderen en daarna uitschakelen? Dat heb ik gedaan. Zo draait facebook helemaal niet meer.

Taskkillers zijn in mijn beleving niet handig. Zeker niet voor je batterij omdat je telefoon niet 100% in deepsleep gaat, omdat taskkillers constant blijven controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ik heb vanmorgen eens wat foto's genomen:

Zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/2475/imag0015j.th.jpg

Met flits:
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/4863/imag0016bv.th.jpg

Met m'n vinger voor de flits:
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/707/imag0017kd.th.jpg

Met een kladblokje voor de flits:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7453/imag0018du.th.jpg

Het lijkt erop of de groene waas bij het flitsen geen instelling probleem is maar echt door de belichting komt.

[ Voor 63% gewijzigd door golem501 op 20-04-2012 16:36 . Reden: <ed> sorry verstuur gedrukt ipv bekijk. + thumbnails gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 09:30
Hier is een apart topic voor.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 20-04-2012 17:02 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn 3de one x wordt opgestuurd. De eerste had een geel scherm. De tweede was wel wit maar daar flikkerde het beeld heel erg. Hoop dat driemaal scheeprecht is. Wel een goede service van tmobile trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Laatst online: 08-08 19:29
Ik volg dit topic nu al een tijdje. Ik heb zelf een HTC One X Grey. Maar na de 1.28 firmware update vind ik dat mijn scherm buitengewoon veel flikkert. Het flikkeren is voornamelijk zichtbaar op witte/grijze achtergronden, maar ook op m'n 'bureaublad' zeg maar. Bij de 1.26 versie dacht ik dat dit flikkeren toch wel 'n stuk minder was.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Ik wil m'n toestel nog niet direct terugsturen naar CoolBlue... . Buiten dit flikkeren heb ik geen andere problemen, scherm is mooi wit, geen dode pixels of gele vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Laatst online: 01-06 23:32
Nog even over de groene waas bij foto's genomen met flitser.
Heb net geprobeerd met 3 HOX'en en een Galaxy S2 en allemaal hebben ze die groene waas. Let wel, flitser zou automatisch niet gebruikt worden, deze dus ingesteld op altijd flitsen. Mijn gedacht is dus gewoon een probleem met witbalans/kunstlicht en ligt niet aan HTC zelf.

Toch vreemd hoe games verschillend presteren op tablets/gsm's.
Zen pinball (met update 1.28) speelt redelijk soepel op de one X maar op de Galaxy tab 10.1 supervloeiend.
Temple run speelt op de HOX supervloeiend maar op de Galaxy tab stottert deze als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Matey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:55:
Ik volg dit topic nu al een tijdje. Ik heb zelf een HTC One X Grey. Maar na de 1.28 firmware update vind ik dat mijn scherm buitengewoon veel flikkert. Het flikkeren is voornamelijk zichtbaar op witte/grijze achtergronden, maar ook op m'n 'bureaublad' zeg maar. Bij de 1.26 versie dacht ik dat dit flikkeren toch wel 'n stuk minder was.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Ik wil m'n toestel nog niet direct terugsturen naar CoolBlue... . Buiten dit flikkeren heb ik geen andere problemen, scherm is mooi wit, geen dode pixels of gele vlekken.
Sinds 1.28 merk ik het ook bij het openen van Google Play en soortgelijke grijze achtergronden.
Bij 1.26 heb ik dit niet gezien.
De rest van mijn telefoon is ook super, dus wil hem ook niet zomaar terug sturen. Ik wacht nog wel even een update af.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:38
Matey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:55:
Maar na de 1.28 firmware update vind ik dat mijn scherm buitengewoon veel flikkert. Het flikkeren is voornamelijk zichtbaar op witte/grijze achtergronden, maar ook op m'n 'bureaublad' zeg maar. Bij de 1.26 versie dacht ik dat dit flikkeren toch wel 'n stuk minder was.
Bij mij in 1.26 geen geflikker en ook pas na 1.28.
Voor de rest ook geen problemen mee. Alleen dat geflikker is wel erg jammer, maar in de winkels zag ik het ook op alle 1.28 schermen (4 in totaal). Bij de 1.26 ook niet (tenzij het op laagste brightness stond)

Hoop echt dat het een software dingetje is, lijkt er wel op als het na een upgrade is.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Laatst online: 08-08 19:29
Shikaka schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:16:
[...]

Bij mij in 1.26 geen geflikker en ook pas na 1.28.
Voor de rest ook geen problemen mee. Alleen dat geflikker is wel erg jammer, maar in de winkels zag ik het ook op alle 1.28 schermen (4 in totaal). Bij de 1.26 ook niet (tenzij het op laagste brightness stond)

Hoop echt dat het een software dingetje is, lijkt er wel op als het na een upgrade is.
Ok dan, stelt me toch wel wat gerust. Ook bij Foursquare bvb. flikkert ie heel hard. Ik heb speciaal de 'Sensation achtergrond' ingesteld (met die Beats logo's) zodat ie niet flikkert :+ .
Let's hope for 1.29 als oplossing!

In mijn geval is de accuduur trouwens ook niet echt merkbaar verbeterd sinds de update. Ik had er meer van verwacht. Alles waarbij het scherm vaak aanstaat slurpt duidelijk de accu leeg... . Maar ik kom de dag er mee rond, 2 dagen zou niet lukken tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 00:31
Ik heb vandaag al 2x de Sense reloading bug gehad. Met 1.28... Het vreemde is dat ik het met 1.26 niet had. Heb al bij 'instellingen voor ontwikkelaars' de instelling 'taken afsluiten wanneer niet meer op voorgrond' (ofzo) aangevinkt, en toen weer uit, wat het zou helpen. Ook heb ik een keer een reboot gedaan maar toch heb ik er last van. Ik heb het vooral wanneer ik uit de browser (Google Chrome) kom. Iemand die even 5 tabjes wilt openen, even lekker browsen en dan weer op home wilt drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:41:
Vraagje:

Er vanuit gaande dat:
Dag één = 1
Dag negen = 9
En dag tien = A

HT23XW103489

Mijne is ook HT23XW dus ook 33 maart :9 Achja komt nog wel 'n x een goede uitleg van...

Als het scherm niet gebruikt wordt is dat ding echt zui-nig as hell zeg:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9hXr095bkO23ITwPcCQvJjPI/full.png

4,5 uur / 3% met 5 minuten batterijtijd... Ja blabla wie gebruikt z'n scherm nou maar 5 minuten per dag..
Niemand natuurlijk maar wel leuk om even te 'testen' Hij staat nu op 80% met 10 uur aan en 30 min scherm.

Nice :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Laatst online: 08-07-2024
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op Tweakers.net maar ben vaker hier gaan rondkijken, vooral dit topic :P. Anyway, ook ik heb een HTC One X gehaald. Tot nu toe (ff afkloppen) heb ik geen hardware fouten ontdekt. Wifi doet het, scherm draaien doet het, geen gele waas of vlekken, geen krakend geluid als ik op de scherm druk en geen glitches. (Heb wel de update gedaan).

Ik ben helemaal tevreden :D. Ik was wel bang doordat ik dit topic gelezen heb maar ik mocht alles uitproberen bij de Phone House en alles werkte perfect :P. Nu nog hopen dat de batterij niet super slecht is, maar daar is het nog te vroeg voor. Heb wel een uur zitten gamen en ongeveer 20% verloren. Op mijn Galaxy S verloor ik met 2 uur gamen 70% XD. (Temple Runs bij beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
Matey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:28:
[...]

Ok dan, stelt me toch wel wat gerust. Ook bij Foursquare bvb. flikkert ie heel hard. Ik heb speciaal de 'Sensation achtergrond' ingesteld (met die Beats logo's) zodat ie niet flikkert :+ .
Let's hope for 1.29 als oplossing!

In mijn geval is de accuduur trouwens ook niet echt merkbaar verbeterd sinds de update. Ik had er meer van verwacht. Alles waarbij het scherm vaak aanstaat slurpt duidelijk de accu leeg... . Maar ik kom de dag er mee rond, 2 dagen zou niet lukken tot nu toe.
Oke nog wat getest. Zodra de achtergrond van het toestel grijs is waarbij het scherm de hele tijd flikkerd kun je delen van het scherm laten stoppen met flikkeren.
Door je menubar rustig naar beneden te slepen, worden delen van het scherm iets donkerder. Zodra het deel daar iets donkerder word stop ook meteen het scherm in dat deel met knipperen. Dat terwijl je daar dan wel nog een stuk van de grijze achtergrond kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:49:
[...]

Dat is geen normaal gedrag, dus ik vermoed een app.

Edit: oeps, had een edit moeten maken op mn vorige post.
Ok daar was ik al bang voor.
Thx. Ik ga de apps die ik heb gedownload één voor één, de nieuwste eerst en met steeds een dag er tussen, deleten totdat het weg is. Dan weet ik als het goed is welke het is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Xyronith schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:14:
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op Tweakers.net maar ben vaker hier gaan rondkijken, vooral dit topic :P. Anyway, ook ik heb een HTC One X gehaald. Tot nu toe (ff afkloppen) heb ik geen hardware fouten ontdekt. Wifi doet het, scherm draaien doet het, geen gele waas of vlekken, geen krakend geluid als ik op de scherm druk en geen glitches. (Heb wel de update gedaan).

Ik ben helemaal tevreden :D. Ik was wel bang doordat ik dit topic gelezen heb maar ik mocht alles uitproberen bij de Phone House en alles werkte perfect :P. Nu nog hopen dat de batterij niet super slecht is, maar daar is het nog te vroeg voor. Heb wel een uur zitten gamen en ongeveer 20% verloren. Op mijn Galaxy S verloor ik met 2 uur gamen 70% XD. (Temple Runs bij beide)
Welkom op Tweakers dan.. mede HTC en tweakers.net gebruiker :+

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@CLB, als je een voicecall maakt, gaat het scherm ook uit, maar dat vreet dus ook batterij :)
Ik had zojuist een gesprek gemaakt van 36 minuten (1 onafgebroken gesprek). Accu ging van 31% naar 16% en de accu werd 43.6C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Mijn One X gaat dinsdag dus persoonlijk terug naar Coolblue vanwege de flikkeringen en gele vlekken, heb hem online besteld maar ga liever persoonlijk omruilen in de hoop dat ik ze kan uittesten voordat ik straks weer met een defecte thuis zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

aardbeix15 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:06:
[...]

die van mij is gisteren blijven plakken. Ondanks reboot, opnieuw plaatsen van de widget, goede locatie pakken in maps en succesvol hele einden via Navigatie-app gedaan blijft de plaats op 'Ankeveen' staan. Daar was ik gisteren voor het laatst. Maar dit probleem heb ik ook wel eens op mijn Hero en DHD gehad dus ik denk dat het een storing bij HTC is.
Hebben meer mensen last van een 'plakkende' plaatsnaam in de HTC klok/weer widget? 'Mijn locatie' werkt wel goed maar deze widget blijft maar op een verkeerde plaats staan. WiFi of 3g maakt niet uit en alle locatie services staan aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Daar heb , of had ik ook last van ,had hem ingesteld op mijn locatie ,en dat gaf ie dan ook steeds aan "mijn locatie" ipv utrecht oid . Nadat ik hem opnieuw opgestart heb geeft ie wel keurig de plaatsnaam weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
tumtum100 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:04:
[...]

Er zit toch een task killer standaard op? Waarom nog een losse app daarvoor installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
HugoFR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:01:
Nog even over de groene waas bij foto's genomen met flitser.
Heb net geprobeerd met 3 HOX'en en een Galaxy S2 en allemaal hebben ze die groene waas. Let wel, flitser zou automatisch niet gebruikt worden, deze dus ingesteld op altijd flitsen. Mijn gedacht is dus gewoon een probleem met witbalans/kunstlicht en ligt niet aan HTC zelf.

Toch vreemd hoe games verschillend presteren op tablets/gsm's.
Zen pinball (met update 1.28) speelt redelijk soepel op de one X maar op de Galaxy tab 10.1 supervloeiend.
Temple run speelt op de HOX supervloeiend maar op de Galaxy tab stottert deze als een gek.
Misschien ligt het aan de flitser en is de kleur van het ledlicht te groen. De enige manier waarop je dat zou kunnen testen is door tegelijk foto's te maken met 2 toestellen. Een met flits aan, de ander met flits uit. Ze zouden dan allebei een groene waas laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
Bij mij is het flikkerende scherm nu opgelost :D

Heb gister de batterij compleet leeg laten lopen en weer helemaal opgeladen. Telefoon dus in die tijd uit. Nu geen geflikker meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik lees dat er nog steeds mensen hardnekkig task killers gebruiken. Bij android versie 2.3 (vanaf 2.2 geloof ik) was al ruim bewezen door diverse sites en mensen dat task killers slecht voor de batterij duur zijn vanaf android 2.2/2.3, door veranderd geheugenmanagement van Android. Dat is echt al heel vaak langs gekomen, is er in Android 4.0 wat gewijzigd in het geheugenmanagement of kunnen de laatste fans eenvoudig niet zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:21:
Ik lees dat er nog steeds mensen hardnekkig task killers gebruiken. Bij android versie 2.3 (vanaf 2.2 geloof ik) was al ruim bewezen door diverse sites en mensen dat task killers slecht voor de batterij duur zijn vanaf android 2.2/2.3, door veranderd geheugenmanagement van Android. Dat is echt al heel vaak langs gekomen, is er in Android 4.0 wat gewijzigd in het geheugenmanagement of kunnen de laatste fans eenvoudig niet zonder?
Er zit een standaard task killer op de One X (knopje van recente programma's, rechts onderaan het scherm), dus eentje van een 3e partij lijkt me sowieso overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:26:
[...]

Er zit een standaard task killer op de One X (knopje van recente programma's, rechts onderaan het scherm), dus eentje van een 3e partij lijkt me sowieso overbodig.
Die zit er zover ik weet in sinds Android 2.3.5, in v2.3.3 was hij er in ieder geval nog niet. Tenzij het een onderdeel van Sense 3.0 is. Maar dat is op zichzelf geen automatisch task killer.

[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 21-04-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Bij mijn weten is dat ook geen taskkiller, maar echt alleen je recent gebruikte apps. Je kan ze uit de lijst verwijderen door ze omhoog of omlaag te schuiven.
Zie het nut van een taskkiller overigens ook niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:26:
[...]

dat is dus geen task killer (dacht ik eerst ook) , je kunt alleen op een mooie 3D manier zien wat de laatste 8 apps zijn die je hebt gebruikt .

Als je bij taakbeheer gaat kijken kun je zien welke apps er in het geheugen zijn geladen (en dus actief zijn ) Als je vervolgen alle draaiende apps sluit dant zul je zien dat het beschikbare geheugen toeneemt en de apps daadwerkelijk gesloten zijn (task killer) , terwijl als je naar de recente apps gaat die er nog steeds in staan.

andersom is het zo dat als je alle recente apps sluit ze nog gewoon in het geheugen geladen zijn en dus nog steeds actief zijn (taakbeheer)

Dus als je bij recente apps ze weg veegt verdwijnen ze alleen uit de lijst van recente apps en niet uit het geheugen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dus recente apps is eigenlijk vrij nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
daar komt het dus wel op neer ja

daar had dus ook de menuknop kunnen staan

[ Voor 41% gewijzigd door indofk op 21-04-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee is niet nutteloos, is handig voor als je aan het browsen bent en je wilt naar een ander scherm toe :) Multitasken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
dat is helemaal waar wat je zegt , maar had een menuknop nog net iets handiger gevonden

of bv een menuknop en bij langer indrukken de resente apps of andersom

wat voorheen de home knop eigenlijk al deed

[ Voor 41% gewijzigd door indofk op 21-04-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gelukkig kun je het met rooten aanpassen :)

Verder vind ik een recente apps-overzicht onmisbaar voor multitasking, maar de implementatie van HTC vind ik waardeloos. Op stock Android zie je een lijst met icoontjes, en dat is veel overzichtelijker dan door een stel thumbnails heen bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 20-09 14:26
Met het recente apps-menu kill je de apps wel degelijk. Je kunt hier lezen hoe dat ongeveer gaat, met linkjes naar officiele documentatie over de onDestroy() functie e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Shikaka schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:24:
Bij mij is het flikkerende scherm nu opgelost :D

Heb gister de batterij compleet leeg laten lopen en weer helemaal opgeladen. Telefoon dus in die tijd uit. Nu geen geflikker meer _/-\o_
Ik hoop voor je dat dat zo blijft. Dit was bij mij eerst ook het geval totdat het batterij niveau onder een bepaald % komt, dan begint het weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ding heeft vanaf gisterenochtend 10 uur tot zojuist batterij gehad, dat is toch niet verkeerd :)
Of het door de 1.28 update komt, door m'n gebruik (2,5 uur scherm denk ik) of wat anders, geen idee..

Maar dit is gewoon top :) Elke avond aan de lader en no problemo's denk ik zo :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Dinsdag ga ik mijn toestel waarschijnlijk omruilen vanwege de gele vlekken op mijn scherm maar begin toch te twijfelen of ik hem wel zou omruilen. Want op de vlekken en wat flikkeringen na werkt mijn telefoon gewoon perfect.

Ik ben bang dat ik straks misschien wel een toestel krijg wat er nog veel erger aan toe is als ik XDA mag geloven.. Sommige mensen zijn ondertussen al aanbeland bij hun 4e toestel T_T

Verder weet ik ook niet of ik bij Coolblue in de winkel de omruil telefoon al zou kunnen uitproberen ?

[ Voor 11% gewijzigd door D33F op 21-04-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
David Regeling schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:06:
Dinsdag ga ik mijn toestel waarschijnlijk omruilen vanwege de gele vlekken op mijn scherm maar begin toch te twijfelen of ik hem wel zou omruilen. Want op de vlekken en wat flikkeringen na werkt mijn telefoon gewoon perfect.

Ik ben bang dat ik straks misschien wel een toestel krijg wat er nog veel erger aan toe is als ik XDA mag geloven.. Sommige mensen zijn ondertussen al aanbeland bij hun 4e toestel T_T

Verder weet ik ook niet of ik bij Coolblue in de winkel de omruil telefoon al zou kunnen uitproberen ?
Ik denk dat ze je bij CB wel willen laten uitproberen. Geef het even van tevoren aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens is dit niet het topic om garantiegevallen te bespreken, daar is een eigen topic voor :)

Ik vind het echt 'n topding hoor, mooi, goed te bedienen, snel, prachtig scherm, goede belkwaliteit.
Mooie software (ik gebruik Apex Launcher met nog wat dingetjes van Sense die je niet zo 1,2,3 kan verwijderen)

Het scherm slurpt wel veel, 3 a 4 uur is goed te doen, maar mierenneukerij, 't mag altijd beter...
LED'je heb ik nog niet goed getest, maar van horen zeggen gaat die uit na enkele minuten, dat is de-biel..
Ook vind ik het erg jammer dat die niet multicoloured is, nu is het groen en dan heb je email, WhatsApp,
gemist gesprek enzovoort... Waarom HTC dat beleid blijft voeren is mij echt de vraag, maarja komt ook goed.

Met rootacces (buiten HTC om) is het straks denk / hoop ik / lees ik wel te regelen, chapeau dus :)

Ja mooie aankoop... Binnenkort even het interne geheugen wat opschonen, zodat er nog wat muziek op kan,
want heb nu nog maar 3GB over ofzo, dat is wat weinig voor mp3'tjes, maar dat komt wel goed, haal er wel wat foto-albums af.. Nu nog op zoek naar 'n goede navigatie-app, maar daarvoor verkas ik wel naar 't juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
sygic is een hele mooie :)
indofk schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:33:
dat is helemaal waar wat je zegt , maar had een menuknop nog net iets handiger gevonden

of bv een menuknop en bij langer indrukken de resente apps of andersom

wat voorheen de home knop eigenlijk al deed
en dat terwijl Google de menuknop aan het uitfaseren is. ;)

imho heb je echt geen taskkiller nodig, tenzij er een app aan het kloten is en blijft hangen, maar die sluit je dan gewoon af bij settings --> apps.

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 21-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

CLB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:52:
Tevens is dit niet het topic om garantiegevallen te bespreken, daar is een eigen topic voor :)

Ik vind het echt 'n topding hoor, mooi, goed te bedienen, snel, prachtig scherm, goede belkwaliteit.
Mooie software (ik gebruik Apex Launcher met nog wat dingetjes van Sense die je niet zo 1,2,3 kan verwijderen)

Het scherm slurpt wel veel, 3 a 4 uur is goed te doen, maar mierenneukerij, 't mag altijd beter...
LED'je heb ik nog niet goed getest, maar van horen zeggen gaat die uit na enkele minuten, dat is de-biel..
Ook vind ik het erg jammer dat die niet multicoloured is, nu is het groen en dan heb je email, WhatsApp,
gemist gesprek enzovoort... Waarom HTC dat beleid blijft voeren is mij echt de vraag, maarja komt ook goed.

Met rootacces (buiten HTC om) is het straks denk / hoop ik / lees ik wel te regelen, chapeau dus :)

Ja mooie aankoop... Binnenkort even het interne geheugen wat opschonen, zodat er nog wat muziek op kan,
want heb nu nog maar 3GB over ofzo, dat is wat weinig voor mp3'tjes, maar dat komt wel goed, haal er wel wat foto-albums af.. Nu nog op zoek naar 'n goede navigatie-app, maar daarvoor verkas ik wel naar 't juiste topic.
Ok dank je wel :) mijn excuses, wist niet dat die er was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 23-09 18:59
shameete schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:55:
sygic is een hele mooie :)

[...]

en dat terwijl Google de menuknop aan het uitfaseren is. ;)

imho heb je echt geen taskkiller nodig, tenzij er een app aan het kloten is en blijft hangen, maar die sluit je dan gewoon af bij settings --> apps.
ja taskkillers zijn beetje 2009, applicaties gaan automatisch op de idle/0% cpu anders is de app niet goed gemaakt.
destijds toen ik een HTC Hero had met 600Mhz dacht ik ook dat het qua performance uitmaakte, maar 2weeken zonder taskkiller was me batterij beter en alles was gewoon goed gecached waardoor performance ook in mijn ogen beter liep.

op me sensation heb ik ook nog nooit de taakbeheer van HTC aangeraakt, laat staan dat het op de One X moet
Pagina: 1 ... 37 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software

Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.