[HTC One X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 74 Laatste
Acties:
  • 590.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:30:
jah ik vind dit echt tegen vallen eigenlijk..
Gorilla Glass is leuk tegen krassen, niks meer

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

CLB schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:47:
[...]

Gorilla Glass is leuk tegen krassen, niks meer
Precies, het blijft gewoon glas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Oftewel het blijft gewoon geluk of pech hebben of het scherm eraan gaat als je hem op de grond laat vallen. Ben trouwens erg blij met de update, alles gaat soepeler en vloeiender. Het mag van mij toch nog wel een beetje soepeler maar we moeten nog steeds dingen te klagen hebben he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Update 1.28 geinstaleerd, was een ramp.. mijn mobiel was leeg en dus stop hem in de oplader en ga starten met instaleren, dit deed ie (toen bleef hij 2uur hangen op install scherm ...geen laadbalk) heb even later stekker eruit gehaald en wat bleek hij ging aan, accu was niks vooruit nog 9% zelfs maar.. dus toen update snel verder geinstaleerd.. en nu doet de telefoon het weer.

Helaas viel me iets op net, een dode (of luie pixel) wel heel vreemt aangezien de pixel bij donker beeld wittig blijft, maar hij lijkt 't wel te doen bij andere kleuren?

Denk dat deze pixel dood blijft, maar daar heb ik geen ervaring mee, en om een pixel kun je niet gaan klagen bij HTC lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 09:43

Leedbek

Luuk Luchtloper

The Stimp! schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:54:
[...]

Dit probleem heb ik ook, Het lijkt zich alleen wel bij maar 1 telefooncontact voor te doen. (iedere keer dezelfde beller, terwijl andere bellers dat niet hebben) Ook gaat de beltoon op dat moment op maximaal volume loeien. Zachter zetten helpt inderdaad niet. Moet de telefoon een centimeter of 5 van m'n oor houden want die speaker klinkt wel errug hard. Ik zal het in de gaten houden of het ook bij andere contacten gebeurt.
Ik heb het in ieder geval al bij 2 verschillende contacten gehad. Maar dan nog steeds maar af en toe, er valt dus echt geen peil op te trekken. Volume van de beltoon is me niet opgevallen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met het probleem, nu nog een oplossing :)

Ik zal nog eens verder speuren naar de oorzaak, als jij weet waar het door komt dan hoor ik het graag!

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Mensen, ik kan sinds een paar dagen (is dus niet update gerelateerd) niet meer handmatig naar de covers van albums zoeken in de muziek app. Dat moet nog steeds kunnen maar ik kan het niet meer vinden..

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb mijn One X sinds vandaag, ben tevreden, alleen ik wil toch wek die 1.28 update, maar die is niet te vinden. In ieder geval niet over the air, iemand een idee hoe ik hen krijg? Firmware is nog steeds 1.26. Soms hapert ie wel of doet ie even gek, maar over het algemeen is hij verdomd snel, vooral webpagina's laden doet ie veel beter dan mijn vorige telefoon (htc Incredible S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb zojuist ook de nieuwe update geinstalleerd. Morgen maar even afwachten of alles soepeler gaat. Het lockscreen lijkt wel soepeler te gaan. Als ik nu op de uit button klik hoor ik gelijk het lock geluidje, eerst duurde dat toch minimaal een seconde.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:21

D33F

Tweelingtemmer

Batterij lijkt nu wel minder hard te verbruiken bij zwaardere apps, maar ik heb nog steeds wazige % drops als mijn telefoon uren in slaapstand heeft gezeten :| in een nacht van 4 uurtjes maar 1 % verbruikt maar zodra de telefoon 1 minuut daarna aanstaat gelijk een drop van 6%

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:15
Voor degenen die het icoon in de statusbalk van Notification Toggle vervelend vinden:
Er is een optie om hier een battery indicator van te maken.

De drops in de batterijindicatie zijn echt waardeloos, 't updaten van dat percentage lijkt me echt dé uitgelezen taak voor de 5e core. Sufferds, daar bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:01
CristianSchriev schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:31:
Update 1.28 geinstaleerd, was een ramp.. mijn mobiel was leeg en dus stop hem in de oplader en ga starten met instaleren, dit deed ie (toen bleef hij 2uur hangen op install scherm ...geen laadbalk) heb even later stekker eruit gehaald en wat bleek hij ging aan, accu was niks vooruit nog 9% zelfs maar.. dus toen update snel verder geinstaleerd.. en nu doet de telefoon het weer.
Dat was hier al een paar keer gemeld dat de telefoon niet aan de lader moet hangen. In de update zelf wordt ook nog aangeven dat die voor problemen kan zorgen.

Dit soort acties moet je ook alleen doen als je batterij vol is en niet bijna leeg. Stel dat er tijdens het upgraden een stroomstoring optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
RudolfR schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:26:
Voor degenen die het icoon in de statusbalk van Notification Toggle vervelend vinden:
Er is een optie om hier een battery indicator van te maken.

De drops in de batterijindicatie zijn echt waardeloos, 't updaten van dat percentage lijkt me echt dé uitgelezen taak voor de 5e core. Sufferds, daar bij HTC.
Als je de drops bedoelt in het batt icoontje van notification toggle, dan ligt dat aan dat icoontje. Die update gewoon niet goed. Ik had hem ook heel even aan gezet, maar die update gewoon niet snel genoeg. Het icoontje stond nog op 32 bijv en als ik dan naar instellingen - energie ging dan stond die al op 28. Dus dan krijg je natuurlijk wel flinke drops te zien.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
_MB_ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:05:
[...]

Als je de drops bedoelt in het batt icoontje van notification toggle, dan ligt dat aan dat icoontje. Die update gewoon niet goed. Ik had hem ook heel even aan gezet, maar die update gewoon niet snel genoeg. Het icoontje stond nog op 32 bijv en als ik dan naar instellingen - energie ging dan stond die al op 28. Dus dan krijg je natuurlijk wel flinke drops te zien.
Dat heb ik hier ook. Telefoon aangezet even nu.nl gelezen en toen was hij opeens van 35 naar 32%.
Als ik dan de grafiek bekijk van de app dan zie ik dat hij de hele nacht 35% is gebleven en nu opeens naar beneden schiet. Wat mij niet echt reeel lijkt.

De grafiek die android standaard toont laat wel een dalende lijn zien. Dus dat lijkt mij reëler.

Anyway, ik heb nu blijkbaar een drop van 3% in de nacht, waar dat eerst ongeveer 10% was. Dus de standby is wel erg verbeterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Iemand al een goed rubber beschermhoesje gevonden ergens tegen beschadingen bij vallen?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
Doopy-X- schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:12:
Iemand al een goed rubber beschermhoesje gevonden ergens tegen beschadingen bij vallen?
-Alles over accessoires horen in Accessoires voor de HTC One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

David Regeling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 06:44:
Batterij lijkt nu wel minder hard te verbruiken bij zwaardere apps, maar ik heb nog steeds wazige % drops als mijn telefoon uren in slaapstand heeft gezeten :| in een nacht van 4 uurtjes maar 1 % verbruikt maar zodra de telefoon 1 minuut daarna aanstaat gelijk een drop van 6%.
Dit kan ik ook bevestigen. Soms lijkt het alsof ineens de batterijduur verbeterd is, maar zodra je even iets ermee doet en het scherm aanzet, inderdaad een drop. Gisteravond bijvoorbeeld, had ik nog ruim, 24% over. Mooi, die 1.28 update dacht ik, maar toen ging ik heel even wat internetten en de navigation/maps app proberen (die overigens best nauwkeurig is moet ik zeggen) en ineens <9% na 10 minuten ofzo.

Als ik 's nachts om 00:00 precies de stekker uit de lader trek, en ik kijk 's morgens om 07:30 voor de eerste keer, doe ik standaard even een handmatige refresh van de Battery Indicator in de notifcatiebalk en zie ik 99% staan. Na de refresh op 96%. Zodra ik dan ook maar even 2 minuutjes op internet ga (via wifi) en doe dan een refresh, BAM 92%.

Dus ik heb nog steeds niet het gevoel alsof de batterijduur verbeterd is.
ontwerp schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:11:
- hoe vinden jullie de videostabilizer?? werkt deze wel echt??? meestal krijg je ligt stroperig effect op je scherm zodat je inderdaad een soort sony like 'steadyshot' krijgt....
Die vind ik knudde :P Zie mijn review waarin ik 2 videovoorbeelden heb tijdens lowlight. 1 met stab en 1 zonder stab. Ik weet niet of het de perfecte omstandigheid is om de stabilisatie uit te testen, maar toch :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Hoesje stug rubber, ja ik heb in engeland meteen wat gekocht bij ebay :
transparant omdat ik wit heb ;-)
Wel even iets harder daardoor drukken op de aan en uit en volume... maar daar wen je aan...

http://www.ebay.nl/itm/12...1497.l2649#ht_2043wt_1180
Doopy-X- schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:12:

[ Voor 0% gewijzigd door ontwerp op 19-04-2012 09:49 . Reden: spelling ]

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

@Deatchant: video stabilizer is waarschijnlijk diep in android ingebakken denk ik.... niet per se
hardware
@Iedereen: ervaring met video in andere appz?? verhouding issues heb ik bijv. [wel normaal in default camera]
Deathchant schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:31:
[...]

Dit kan ik ook bevestigen. Soms lijkt het alsof ineens de batterijduur verbeterd is, maar zodra je even iets ermee doet en het scherm aanzet, inderdaad een drop. Gisteravond bijvoorbeeld, had ik nog ruim, 24% over. Mooi, die 1.28 update dacht ik, maar toen ging ik heel even wat internetten en de navigation/maps app proberen (die overigens best nauwkeurig is moet ik zeggen) en ineens <9% na 10 minuten ofzo.

Als ik 's nachts om 00:00 precies de stekker uit de lader trek, en ik kijk 's morgens om 07:30 voor de eerste keer, doe ik standaard even een handmatige refresh van de Battery Indicator in de notifcatiebalk en zie ik 99% staan. Na de refresh op 96%. Zodra ik dan ook maar even 2 minuutjes op internet ga (via wifi) en doe dan een refresh, BAM 92%.

[...]

Die vind ik knudde :P Zie mijn review waarin ik 2 videovoorbeelden heb tijdens lowlight. 1 met stab en 1 zonder stab. Ik weet niet of het de perfecte omstandigheid is om de stabilisatie uit te testen, maar toch :)

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg melding van een beschikbare systeemupdate (upgrade 1.28.401.9) vanmorgen.

Weet iemand wat deze update inhoudt? Schiet trouwens niet op, staat al een half uur lang op 0% downloaden.

edit: Laat maar, gevonden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 15:23
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:56:
Ik kreeg melding van een beschikbare systeemupdate (upgrade 1.28.401.9) vanmorgen.

Weet iemand wat deze update inhoudt? Schiet trouwens niet op, staat al een half uur lang op 0% downloaden.
Lees eens een paar pagina's terug, of op de Frontpage van Tweakers.

[ Voor 12% gewijzigd door CappieL op 19-04-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 14:18

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Is het batterijverbruik niet inherent aan processor , als de htconex in slaapstand staat gaat ie de 5e core in werking die superzuinig is, en zodra je 'm weer aanzet gaan de 4 gewone cores volop aan het werk gaan en dus veel energie gaan gebruiken. 6% is dan misschien nog wat veel maar de toename in verbruik is verklaarbaar.

Ik heb ook een Asus Transformer Prime waar dezelfde processor inzit en ik zal beiden eens dezelfde test laten ondergaan. Dus vol laden tot middernacht en dan van 0:00 tot zeg 08:00 niet aan de lader en dan aanzetten en zien wat het resultaat en verschil is.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:08
Ik heb net de Circle Battery Widget op mijn homescreen gezet. Deze werkt goed. Zorgt deze widget er niet voor dat mijn batterij sneller achteruitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:26:
Is het batterijverbruik niet inherent aan processor , als de htconex in slaapstand staat gaat ie de 5e core in werking die superzuinig is, en zodra je 'm weer aanzet gaan de 4 gewone cores volop aan het werk gaan en dus veel energie gaan gebruiken. 6% is dan misschien nog wat veel maar de toename in verbruik is verklaarbaar.

Ik heb ook een Asus Transformer Prime waar dezelfde processor inzit en ik zal beiden eens dezelfde test laten ondergaan. Dus vol laden tot middernacht en dan van 0:00 tot zeg 08:00 niet aan de lader en dan aanzetten en zien wat het resultaat en verschil is.
Vergeet niet dat ze beide verschillende accu's hebben. Weet de exacte mAh zo niet maar deze vergelijking kan je eigenlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 21:58
Thomas19903 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:29:
Ik heb net de Circle Battery Widget op mijn homescreen gezet. Deze werkt goed. Zorgt deze widget er niet voor dat mijn batterij sneller achteruitgaat?
Ja. Maar als je hem er niet opzet, kun je weer niet zien hoe snel je batterij leegloopt...keuzes, keuzes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:31:
[...]

[...]
Ook ik ervaar het op deze manier, tijdens het gebruik lijkt hij zelfs sneller leeg te gaan dan voor de update.
Maar eenmaal idle, verbruikt hij bijna niks. Ook ik heb het gevoel dat de batterij nog niet goed verbeterd is.
Misschien duurt het even voordat de firmware is ingewerkt (inmiddels de derde keer laden na de update).

Wel vind ik alles een stuk sneller en prettiger werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Een paar vraagjes medemensen!

1. Zijn de schermglitches verdwenen met de notificatiebalk en camera na de update?

2. De flikkeringen in grijze achtergronden zijn die schadelijk voor het scherm?

3.De flikkeringen in grijze achtergronden gebeurd dit de hele tijd of alleen als je accu onder een bepaald niveau % zit?

4. Schermglitches ook verdwenen in de browser en youtube filmpjes?

5. Een tip ik kreeg geen schermglitches meer met de notificatiebalk en camera als ik een live achtergrond wallpaper koos van de HTC standaard geleverde Live achtergronden. Maar met deze ben ik te laat om het nu te posten XD ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CappieL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:10:
[...]

Lees eens een paar pagina's terug, of op de Frontpage van Tweakers.
Anders negeer je m'n edit :/

Die update pakt 'ie bij mij trouwens niet meer. Start gewoon niet met downloaden.

Ik heb ook steeds vaker wi-fi problemen, vooral als ik thuis ben en regelmatig switch van connecties, connectie A pakt ie, connectie B ook, maar als ik dan terug ga naar A dan houdt 't op, blijft ie proberen te connecten zonder succes. Hier heeft m'n oude HTD Desire totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:42:
[...]

Anders negeer je m'n edit :/

Die update pakt 'ie bij mij trouwens niet meer. Start gewoon niet met downloaden.

Ik heb ook steeds vaker wi-fi problemen, vooral als ik thuis ben en regelmatig switch van connecties, connectie A pakt ie, connectie B ook, maar als ik dan terug ga naar A dan houdt 't op, blijft ie proberen te connecten zonder succes. Hier heeft m'n oude HTD Desire totaal geen last van.
Problemen met het automatisch connecten aan wifi ondervind ik ook. Soms connect de HTC One X automatisch, maar vaak moet ik handmatig de verbinding tot stand brengen. Het verbinden gaat dan wel gewoon probleemloos.

Andere mensen hier last van, of moet ik gewoon wat meer geduld hebben? Mijn HTC Desire verbond direct aan een voorkeursnetwerk zodra deze in bereik lag.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat mij opvalt is dat mijn HTC One X beduidend meer dataverbruik heeft dan m'n Legend? Terwijl ik niet echt andere dingen ermee doe.... vreemd.
en met mijn Legend zat ik nooit op wifi, altijd op mobiel internet. En mn HTC one x zet ik thuis op Wifi (dus dan download ik ook de apps, dropbox synct alleen via wifi enz.), en nog heb ik in een paar dagen al ruim 100 mb verbruik van data. De Legend had ik 800 MB per maand gemiddeld! zonder enig gebuik van wifi dus.
En dan te bedenken dat sommige providers je maar 250 MB geven, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:15
Volgens mij kun op de X prima zien wat er data verbruikt heeft. (per app)
(Instellingen->Draadloos en netwerken (... Meer)->Gebruik)

Je kunt ook de Wi-Fi data laten zien. (Bij instellingen)

Ook kun je de "Achtergrond gegevens beperken", handig als je bijna aan je limiet zit waarschijnlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Florine schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:01:
Wat mij opvalt is dat mijn HTC One X beduidend meer dataverbruik heeft dan m'n Legend? Terwijl ik niet echt andere dingen ermee doe.... vreemd.
en met mijn Legend zat ik nooit op wifi, altijd op mobiel internet. En mn HTC one x zet ik thuis op Wifi (dus dan download ik ook de apps, dropbox synct alleen via wifi enz.), en nog heb ik in een paar dagen al ruim 100 mb verbruik van data. De Legend had ik 800 MB per maand gemiddeld! zonder enig gebuik van wifi dus.
En dan te bedenken dat sommige providers je maar 250 MB geven, haha :P
Ik heb dat juist helemaal niet (had eerst een desire)
Nu ben ik sowieso al geen grootverbruiker qua data (zit thuis en op school op wifi evenals bij veel vrienden).
Maar ik heb nu 34 mb verbruikt :') met nog 11 dagen te gaan volgens de hi manager

[ Voor 31% gewijzigd door EJPostema op 19-04-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
aardbeix15 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:33:
Ik was een tevreden H1X bezitter en ook na de update. Voor en na de update heb ik nog nooit glitches gezien en ook de batterij is wat mij betreft top, een dag haal ik makkelijk en ik ben toch echt wel een actieve gebruiker (3 uur scherm, autonavigatie, verder ekel Wifi en 4 gmail-syncs.

Wat jammer is is dat de notification-LED bug nog steeds aanwezig is. Althans ik vind het vreemd dat als ik een nieuwe mail krijg de Gmail-app de notification-LED start en dat die na een minuut of 5 weer stopt... ik neem dat dit niet functionaliteit van de Gmail-app is?

Maar verder helemaal top die H1X, hiervoor een DHD maar die verbleekt als ik hem er naast leg :)
Die zit in ICS helaas. Geen idee waarom ze dat gedaan hebben, maar ken meerdere mensen die hierover klagen met verschillende telefoons.

Dit is ook zo met whatsapp, facebook messenger, talk etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

_MB_ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:05:
[...]

Ik gebruik zelf Battery Monitor Widget om mijn accu verbruik bij te houden, deze drops zijn dan ook duidelijk terug te zien in de grafiek die deze app maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
David Regeling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:58:
[...]

Ik gebruik zelf Battery Monitor Widget om mijn accu verbruik bij te houden, deze drops zijn dan ook duidelijk terug te zien in de grafiek die deze app maakt.
En als je de grafiek vergelijkt met de grafiek die android heeft?
Ik zag bij de grafiek van android wel een dalende lijn ipv een drop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Ik heb bijna geen problemen. Ik ben een vrij intensieve gebruiker, (push mail, wifi, temple run, navigatie) en heb bijna geen problemen meer na de 1.28 update. Heb geen glitches meer gezien en de batterij gaat gemiddeld 1,5 tot 2,5 dagen mee (dit was overigens ook al met 1.26)

Als je alle apps afsluit in taakbeheer moet hij af en toe wel 30 seconden laden, en ook is de score van quadrant minder geworden. Waar ik eerst nog altijd tussen de 4800 en 5050 scoorde, haal ik nu tussen de 4300 en 4900 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ook hier eigenlijk helemaal geen problemen. Geen bugs, glitches of wat dan ook. het enige puntje in tegenstelling tot hierboven is dat mijn accu zeker geen 1,5 dag mee kan. Ik ben dan misschien nog wel een intensievere gebruiker (Facebook, Whatsapp, muziek en wat spellen) kan ik net een dag mee denk ik. screen on-time is elke dag zon 3 tot 4 uur.

Ik merk eigenlijk nog helemaal geen verschil na de update. Ik zit op dit moment op dezelfde percentage als dat ik de afgelopen dagen had rond dit tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

EJPostema schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:02:
[...]

En als je de grafiek vergelijkt met de grafiek die android heeft?
Ik zag bij de grafiek van android wel een dalende lijn ipv een drop
Daar daalt de lijn idd. maar toch zie ik een scherpe daling (wel maar kort) zodra de telefoon ook maar even 1 minuut aanstaat na slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:06:
[...]
De mijne flikkert ook. Alleen ik heb er pas last van na de update. Daarvoor had ik weinig problemen.
Bij mij hetzelfde -.-'

maar enkel bij bepaalde tinten. Het grijze scherm als de market aan het laden is bijv.

Ook bij mijn achtergrond, daar zit bovenin een groene tint enkel deze groene tint flikkerd dan. Dit terwijl er niets open staat. Laat ik hem even met de achtergrond aanstaan dan verdwijnt het geflikker. Toch raar dat dit voor de update niet zo was.

Misschien dat ik dan toch maar een root ga wagen en een custom rom erop zet, om te zien of dit verholpen word daarin.

[ Voor 35% gewijzigd door Shikaka op 19-04-2012 13:35 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Shikaka schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:21:
[...]

Bij mij hetzelfde -.-'

maar enkel bij bepaalde tinten. Het grijze scherm als de market aan het laden is bijv.
Bij het laden heb ik dit ook heel even, daarna wordt het beeld weer stabiel (ook bij de grijze tinten).
Het lijkt erop dat de SoC op dat moment even zoveel energie trekt dat het scherm hierdoor gaat flikkeren.

[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 19-04-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 19:12
Ik heb de drops die al eerder zijn gemeld ook. Soms maar liefst 6 tot wel 10%. Dat is erg veel, naar mijn mening teveel. Een ander probleem waar ik eigenlijk verbaast over ben is dat "spraakoproepen" zwaar aantikt, terwijl het scherm dan echt wel uit staan. Het beslaat maar liefst 16% met 21 minuten bellen. Hebben andere dit ook? Zo nee, waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

South_Styler schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:51:
Ik heb de drops die al eerder zijn gemeld ook. Soms maar liefst 6 tot wel 10%. Dat is erg veel, naar mijn mening teveel. Een ander probleem waar ik eigenlijk verbaast over ben is dat "spraakoproepen" zwaar aantikt, terwijl het scherm dan echt wel uit staan. Het beslaat maar liefst 16% met 21 minuten bellen. Hebben andere dit ook? Zo nee, waar zou het aan kunnen liggen?
Dat heb ik idd ook dat spraakoproepen onevenredig veel verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Poging wagen die (luie/dode) pixel weg te krijgen door pixel fixer 20/30min te laten runnen... hopelijk lost dat het op. Erg jammer dat er 1 week nadat ik hem weg al een pixel dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
CristianSchriev schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:14:
Poging wagen die (luie/dode) pixel weg te krijgen door pixel fixer 20/30min te laten runnen... hopelijk lost dat het op. Erg jammer dat er 1 week nadat ik hem weg al een pixel dood is.
Volgensmij heb je dode pixels altijd vanaf het begin, en ontstaan ze zelden later nog. Misschien viel het je nu pas op.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Dit topic is niet bedoeld voor oneliners. Op GoT verwachten we eigen initiatief.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 19-04-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb zojuist mijn toestel geflashed met een custom rom; Android Revolution HD 3.0
Op het oog ziet het er precies hetzelfde uit, echter is het net allemaal wat vloeiender en snappier.
Enige wat ik nog mis is de menu button fix (fix die er is, werkt niet icm android revolution 3.0)

Afgezien van die menu button bug is het een fantastisch toestel!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:27

Laguna

Connaisseur

EJPostema schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:39:
[...]

Die zit in ICS helaas. Geen idee waarom ze dat gedaan hebben, maar ken meerdere mensen die hierover klagen met verschillende telefoons.

Dit is ook zo met whatsapp, facebook messenger, talk etc etc
Hoe kom je erbij dat dit in ICS zit? Ik neem aan dat je het over de LED notificatie hebt die na 5 minuten stopt? Bij mijn Nexus is dit namelijk zeker niet het geval.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MazeWing schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:40:
Ik heb zojuist mijn toestel geflashed met een custom rom; Android Revolution HD 3.0
Op het oog ziet het er precies hetzelfde uit, echter is het net allemaal wat vloeiender en snappier.
Enige wat ik nog mis is de menu button fix (fix die er is, werkt niet icm android revolution 3.0)

Afgezien van die menu button bug is het een fantastisch toestel!
Afaik is er wel een fix, maar daarvoor moet je even naar het custom rom-topic / XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komend van een HD2 met custom android-rom
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met de One.

Wat me wel irriteert is het automatisch starten van de video-opname in de camera-app.

Is dit uit te schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb een slordige maar voor mij fijne bug gevonden (1.28) in de One X

Op het werk hebben we Wifi via een WPA2 Enterprise verbinding wat nogal wat irritatie oplevert icm de One X (en oudere toestellen zoals de Desire S).

Met de One X moet je eerst beveiliging referenties opgeven in de vorm van een pin/gezichtsherkenning of een patroon. Ik heb daar helemaal geen zin in, want ik moet mijn netwerk referenties van werk ook al opgeven.
Met de Desire S bijv. moest je eerst een 8 cijferige code invullen voor je verbinding kon maken met je eigen netwerk account, waarmee je dan uiteindelijk verbind met het Wifi. Gevolg daarvan was dat je na pakweg een week de referenties opnieuw moest invullen, anders kreeg je geen verbinding... EN kon je je telefoon niet meer uitzetten (aan/uit knop reageerde alleen maar met screen-off) tot je de referenties weer invulde.

Ik heb gezocht waar je dit kan uitzetten maar kon het niet vinden. Dus maar even proberen of je het kan omzeilen en dat werkt!

Om gebruik te maken van een Enterprise Wifi stel je eerst een unlock methode in, ik had gekozen voor een patroon. vervolgens maak je verbinding met het desbetreffende netwerk en vul je je bedrijfs referenties in (in mijn geval een AD account). Nu het mooiste, als je verbinding hebt zet je gewoon de unlock methode weer op geen. Ik heb na een harde reboot van de telefoon nu een uur geleden nog steeds verbinding! en de aan/uit toets geeft mij nog steeds een pop-up met de keuze om de telefoon uit te zetten e.d.

Een welkome fout dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:31
pt0x schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:27:
Ik heb een slordige maar voor mij fijne bug gevonden (1.28) in de One X

Op het werk hebben we Wifi via een WPA2 Enterprise verbinding wat nogal wat irritatie oplevert icm de One X (en oudere toestellen zoals de Desire S).

Met de One X moet je eerst beveiliging referenties opgeven in de vorm van een pin/gezichtsherkenning of een patroon. Ik heb daar helemaal geen zin in, want ik moet mijn netwerk referenties van werk ook al opgeven.
Met de Desire S bijv. moest je eerst een 8 cijferige code invullen voor je verbinding kon maken met je eigen netwerk account, waarmee je dan uiteindelijk verbind met het Wifi. Gevolg daarvan was dat je na pakweg een week de referenties opnieuw moest invullen, anders kreeg je geen verbinding... EN kon je je telefoon niet meer uitzetten (aan/uit knop reageerde alleen maar met screen-off) tot je de referenties weer invulde.

Ik heb gezocht waar je dit kan uitzetten maar kon het niet vinden. Dus maar even proberen of je het kan omzeilen en dat werkt!

Om gebruik te maken van een Enterprise Wifi stel je eerst een unlock methode in, ik had gekozen voor een patroon. vervolgens maak je verbinding met het desbetreffende netwerk en vul je je bedrijfs referenties in (in mijn geval een AD account). Nu het mooiste, als je verbinding hebt zet je gewoon de unlock methode weer op geen. Ik heb na een harde reboot van de telefoon nu een uur geleden nog steeds verbinding! en de aan/uit toets geeft mij nog steeds een pop-up met de keuze om de telefoon uit te zetten e.d.

Een welkome fout dus :)
Ik had dit inderdaad ook al gemerkt bij het verbinding maken met het universiteitsnetwerk (nadat ik deze perongeluk uit mijn telefoon had gegooid). Op mijn Desire had ik hier geen "last" van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Is het trouwens meer mensen opgevallen dat er na de update in de standaard muziek speler ineens veel minder opties zijn in het beats enhancer menu? ik heb nu alleen nog Urbeats, solo en overig. Er stonden veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickoNL
  • Laatst online: 07:30
Hebben er meer mensen last van foto's, voornamelijk met flits, met een groene gloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat de muziek stuttert.. dit deed hij niet voor 1.28 update, erg jammer..! zou niet horen bij een gloed nieuwe smartphone, dat heb ik zelfs nooit meegemaakt aan mijn 1st gen ipod touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
RickoNL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:32:
Hebben er meer mensen last van foto's, voornamelijk met flits, met een groene gloed?
Heb het even getest en idd een groene gloed bij het gebruik van flits. Erg jammer dit.
zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/9zk73tt81/2012_04_19_18_55_29.jpg
met flits:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/3zwg068fl/2012_04_19_18_55_38.jpg

zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/fqadhk181/2012_04_19_18_56_06.jpg
met flits:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/ywnkkqhpt/2012_04_19_18_56_15.jpg

edit: even wat fotos toegevoegd om te laten zien waar ik het over heb.

[ Voor 52% gewijzigd door Dranica op 19-04-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Wat mij vooral opvalt is de verlenging van de accuduur bij lage percentage.
Mijn accu staat nu al enkele uren op 19% en lijkt maar niet naar beneden tegaan

Nu moet ikz eggen dat ik vrijwel alleen maar standby staat en af en toe even een nieuwsapp gecheck wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
EJPostema schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:58:
Wat mij vooral opvalt is de verlenging van de accuduur bij lage percentage.
Mijn accu staat nu al enkele uren op 19% en lijkt maar niet naar beneden tegaan

Nu moet ikz eggen dat ik vrijwel alleen maar standby staat en af en toe even een nieuwsapp gecheck wordt
Bij een laag batterijpercentage worden de cores afaik gedeeltelijk uitgeschakeld, waardoor je minder batterijverbruik hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 19-04-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:14
Wordt gek van het geflikker van het scherm.

Had nog gehoopt dat de update het probleem zou oplossen (Eventueel powermanagement)

Niets van waar, kijken hoe Typhone het afhandelt als de telefoon 2 weken oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
  • Laatst online: 21-08 15:00
Dranica schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:55:
[...]

Heb het even getest en idd een groene gloed bij het gebruik van flits. Erg jammer dit.
zonder flits:
[afbeelding]
met flits:
[afbeelding]

zonder flits:
[afbeelding]
met flits:
[afbeelding]

Ook ik heb dit even getest op mijn eigen HTC One X.
En bij mij krijg ik ook een groene gloed.

Komt het door iets in de update?
Want daarvoor had ik ook foto's met flits gemaakt en die vond ik juist heel mooi en scherp met duidelijke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Dranica schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:55:
[...]

zonder flits:
[afbeelding]
met flits:
[afbeelding]

zonder flits:
[afbeelding]
met flits:
[afbeelding]

Dit is een oude bug, die zat ook al in 1.26, dit viel mij direct op toen ik het toestel de eerste dag had.
Slordig van htc dat ze het nog steeds niet gefixst hebben, al heb ik het idee dat de meesten het ook niet eens opvalt. Foto's hier boven zijn wel heel extreem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

CristianSchriev schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:43:
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat de muziek stuttert.. dit deed hij niet voor 1.28 update, erg jammer..! zou niet horen bij een gloed nieuwe smartphone, dat heb ik zelfs nooit meegemaakt aan mijn 1st gen ipod touch.
Ow? ik had het juist andersom. Bij de 1.26 stotterde de muziek als ik Beats geactiveerd had, sinds 1.28 is dit voor mij verholpen en heb ik nergens meer last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Okay tot nu toe, nou de 1.28 is een enorme verbetering ....ik ben nu 14 uur verder met een volle lading , en ik heb nog ...aaaahhh :) 79 procent vol in de accu zitten.....( afentoe bellen,whatsapp,twitteren,internet,nu.nl) dus dat is ( als het zo blijft ) een enorme vooruitgang...

Wat me wel is opgevalleb qua design flaw, is dat als je de X op een tafel hebt liggen waar een tafelkleed opligt, je bijna 80 procent van het geluid dempt in de gaatjes....de beltoon is dan heeeeeelll erg zacht , pak je hem op hoor je gelijk ahhh het geluid wordt gedempt.

Voor de rest draait alles soepel en snel nu, er zijn mij nu alleen nog 2 bugs opgevallen, 1: foto nemen met camera en flits levert een soort groene flits, hoop dat dit met een volgende update weg is.
2: dat er soms aan de bovenkant en onderkant een soort flikkering kort is , alsof de overlay niet helemaal wil....

:) :) :) O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
  • Laatst online: 21-08 15:00
Ik heb even contact opgenomen met HTC zelf betreffende deze groene gloed met het maken van foto's met gebruik van de flitser.

Kort samengevat:
Volgens de medewerker is er iets mis met de hardware en is het verstandig om contact op te nemen met het bedrijf waar je je telefoon hebt aangeschaft en een nieuwe vragen. In de winkel/ontvangen(als je via een webshop hebt besteld) meteen de camera testen en kijken of het werkt. Die groene gloed mag er niet opzitten.

Enige wat HTC zou kunnen aanbieden is een reparatie. Maar dan ben je telefoon weer weken kwijt.

Misschien dat het verholpen zou kunnen worden met een update of iets. Maar daar kon de medewerker niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:23
Hoezo kan je een gelockte phone rebooten door de scherm aan/uit knop lang in te houden.. dat komt namelijk met zo'n grote telefoon nogal eens voor als je zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_2012-04-19195352.jpg

met flits:
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_2012-04-19195136.jpg

met flits:
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_2012-04-19194541.jpg

zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_2012-04-19194532.jpg

Ik heb er volgens mij geen last van, en anders vind ik het reuze meevallen.
Weten jullie zeker dat de witbalans niet verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:03:
zonder flits:
[afbeelding]

met flits:
[afbeelding]

met flits:
[afbeelding]

zonder flits:
[afbeelding]

Pak is een wit a4tje en zet daar iets op en flits dan eens.
Je ziet het voornamelijk in een witte achtergrond.

@Hierboven, als htc zegt dat dit een defect is kunnen ze de complete eerste batch terug nemen, heb nog geen 1 toestel gezien dat het niet heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:03:

Probeer het eens waar je de flitser ook echt nodig hebt, in donkere ruimtes.
Ben dan wel benieuwd naar de resultaten :)

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 2 foto's op de plee met het licht uit:

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_2012-04-19200843.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_2012-04-19200824.jpg

Ik zie geen groene waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik heb ook de groene waas als de flitser aan gaat. vooral bij lichte achtergronden inderdaad. Ook objecten die reflecteren geeft een groene waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Dit artikel is wellicht interessant voor mensen bij wie de gele vlekken niet weg trekken (zoals bij mij, heb het toestel nu meer dan een week maar de gele vlekken worden niet minder, soms lijken ze zelfs erger te worden)

http://focustaiwan.tw/Sho...aeco&TNo=&ID=201204180041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
De update fixt wel wat performance issues. Zen pinball werkt nu zonder lag waar het voor de update niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
David Regeling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:13:
Dit artikel is wellicht interessant voor mensen bij wie de gele vlekken niet weg trekken (zoals bij mij, heb het toestel nu meer dan een week maar de gele vlekken worden niet minder, soms lijken ze zelfs erger te worden)

http://focustaiwan.tw/Sho...aeco&TNo=&ID=201204180041
In het begin zag ik mijn gele vlekken niet nu ruim 2 weken later zie ik gewoon hele gele streek onder aan me scherm :'( . Daarbij heb ik ook een slechte accu, en camera die groene waas geeft. Ben alleen bang dat na 2 weken het geen omruil meer word maar opsturen :'(
Denk dat ik er van het weekend nog een goede factory reset tegen aangooi voor de camera en batterij en het scherm (en welke mate het daarvoor zin heeft geen idee) En anders gaat die terug naar de phone house kijken hoe hun er op reageren en dit gaan afhandelen, ben benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Practics schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:21:
[...]

In het begin zag ik mijn gele vlekken niet nu ruim 2 weken later zie ik gewoon hele gele streek onder aan me scherm :'( . Daarbij heb ik ook een slechte accu, en camera die groene waas geeft. Ben alleen bang dat na 2 weken het geen omruil meer word maar opsturen :'(
Denk dat ik er van het weekend nog een goede factory reset tegen aangooi voor de camera en batterij en het scherm (en welke mate het daarvoor zin heeft geen idee) En anders gaat die terug naar de phone house kijken hoe hun er op reageren en dit gaan afhandelen, ben benieuwt.
Dus als ik het goed begrijp kan je tot 14 dagen omruilen ? (ook als het een toestel betreft met abonnement ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
David Regeling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan je tot 14 dagen omruilen ? (ook als het een toestel betreft met abonnement ?)
Dit hoort hier niet helemaal thuis.
Maar opzich kun je je daar inderdaad op beroepen, je zelf natuurlijk wel beetje dommer voor laten doen dan je bent. Zeg gewoon dat je wist dat je toestel het had maar dat je verwachte dat het zou zijn opgelost met de update. En dat nu na de update nog steeds niks is opgelost. Beetje afhankelijk van hoe coulant de shop is. Natuurlijk speelt er ook een deel mee hoe jou toestel er uit ziet.

Ik zit bij hi toestel lease ik heb recht op binnen 4 uur een vervangend toestel met het zelfde besturings systeem. Maarja dat is ook het laatste wat ik wil, wil gewoon een vervangend exemplaar het liefst. Wat je wel zult begrijpen met de bovenstaande problemen. Dus ga als het nodig is eerst bij de phone house proberen. Laatste optie is hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Ah ok naja ik heb hem bij Coolblue gehaald dus eens kijken hoe dat daar gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die tussen het One X en het One S topic hoppen nog wat vergelijkingspics:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Oi8EF0ktVcUNsvcczZ8tgrIl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tv5Viqmhk3CPylNKnwQK4LRn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ENXgiW5KbG1yz6Lt7j7cWcrV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nxxPU2eCt2RrhzvfliqDPN5k/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mynZu3ThbAlogpBdcwTA9OaI/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WOe54PY9QwYSrEkkwjxTzojJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYMWwpsW0AAnHcjuFG7tY9Qa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RnwA0b6muW2LUGiAp3aqLQRX/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S heeft mooier beeld. Ziet er leventiger uit en kleuren spreken meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amoled heh, iets dieper qua kleuren inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 23-09 17:11
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de achtergrond verlichting van de knoppen pas aan gaat als het echt heeeeeel erg donker is? Bij mij gaat de verlichting pas aan als ik mijn vinger op de sensor leg... Daarna blijven ze branden als ik hem in het donker houdt, maar als hij iets licht opvangt gaat de verlichting weer uit en moet ik echt mijn vinger weer op de sensor leggen om ze aan te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
RickoNL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:32:
Hier ook: groene waas!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lijkt wel alsof de witbalans echt helemaal verkeerd ingesteld staat bij gebruik van de flitser als ik die foto's zo zie. Als dat zo is, is het een softwarekwestie. Zeker omdat daglichtfoto's nergens last van hebben...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laloentje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09-2013
Helaas, hier ook: groene flitsfoto's... Het lijkt erger na de update. Softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

hier nergens last van groene waas + flits zowel voor en na de update niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ugh had dit topic nooit in de gaten moeten houden :') .
Vind het een super toestel!

Alleen erger ik mij dus wel aan alle 'schoonheidsfoutjes' die in dit topic vaak voorbijkomen:
• Groene waas bij flits
• Wit is niet wit maar creme. Blijkbaar gebruikt HTC dus twee verschillende type LCD'tjes, ik heb de 'slechtere'. Mijn Desire geeft wit nog mooier weer, ook de Sensation van een maat van mij doet het beter.
• Notificatielichtje wat uit gaat na x min

Pfuuu... zit toch te twijfelen. Ik zit nog in mn 7 werkdagen termijn dat ik em terug kan sturen voor een ander exemplaar. Maar ergens heb ik toch hoop dat alledrie de kwaaltjes van softwarematige aard zijn.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherm lijkt me totaal niet softwarematig, twee dezelfde softwareversies uit Taiwan maar toch heel anders:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/va2VgOzHCTfEhWUZnbe0aG3M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RLRMseDIOdF2lyP7TTawlFGK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VIiXCV4eEQhFFeJMfASFFmBm/full.jpg

Groene fotowaas heb ik hier ook nog niet gezien, maar ook nog niet goed geprobeerd :)
Notificatieledje is gewoon de-biel... Waarom geen multicoloured, zodat elke app z'n eigen kleur heeft.
Alleen daarvoor zou ik hem al willen rooten (als ik dan zeker weet dat ik met 'n root-app dit kan instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

CLB schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:44:
Scherm lijkt me totaal niet softwarematig, twee dezelfde softwareversies uit Taiwan maar toch heel anders:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Groene fotowaas heb ik hier ook nog niet gezien, maar ook nog niet goed geprobeerd :)
Notificatieledje is gewoon de-biel... Waarom geen multicoloured, zodat elke app z'n eigen kleur heeft.
Alleen daarvoor zou ik hem al willen rooten (als ik dan zeker weet dat ik met 'n root-app dit kan instellen)
Ja, zag die foto's van jou dus al voordat ik em binnen had voorbij komen (helaas :P)
Maar zou het niet softwarematig kunnen zijn. Gamma of RGB calibratie? Dat is toch allemaal softwarematig te regelen. Blijkbaar geven dezelfde 'calibratieinstellingen' andere resultaten voor elk type scherm wat gebruikt wordt in de One X.. of is dat een loze redenering? 8)7

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
Ben ik de enige met problemen met de GPS locatie / Weather Clock Widget?
De locatie wordt met uren vertraging bijgewerkt, zelfs als ik in bijvoorbeeld Maps mijn locatie laat bepalen zodat de GPS geforceerd aan gaat.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Veneficus schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:51:
Ben ik de enige met problemen met de GPS locatie / Weather Clock Widget?
De locatie wordt met uren vertraging bijgewerkt, zelfs als ik in bijvoorbeeld Maps mijn locatie laat bepalen zodat de GPS geforceerd aan gaat.
Die widget gaat op gsm mast, pas als jij het weer update verandert de locatie.
Zo heeft het altijd gewerkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Trouwens meer mensen met het probleem dat sommige iconen opeens hun plaatje en tekst missen(staat een android icoontje voor in de plaats) in de mappen die op je homescreen staan ?

Zodra ik sense herstart is alles weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
zat net het topic ff door te lezen over die groene waas.
heb de update dus ook gedaan naar 1.28 en had op de groene waas na voor de update nergens last van . na de update heb ik dus ook last van het flikkeren van het scherm , tenminste bij grijze achtergronden zoals bij google play en als je de notificatie balk naar beneden hebt , zat net nog ff foto's van mn toetsenbord van mn laptop te maken (is ook wit) en vond het er wel erg groen uitzien allemaal, voor mn gevoel nog erger dan voor de update .
nu moest ik denken aan mn vorige telefoons die ik allemaal unlockt heb gehad ,dat als ik er een custom rom opgezet had ,de rom makers altijd adviseerde om het toestel een aantal maal opnieuw op te starten zodat dan alles pas volledig goed zou werken .
dus ik dacht misschien werkt het nu ook wel , had mn toestel immers na de update nog niet opnieuw opgestart . heb ik hem net opnieuw opgestart en wat schetst mn verbazing het flikkeren van mn scherm is (tot nu toe )verdwenen en de groene waas die ik daarnet nog had is ook weg.

heb dus dezelfde foto van mn toetsenbord gemaakt maar nu met als resultaat dat het toetenbord gewoon wit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor diegenen die net als ik last hebben van het wegvallen van de micro-simkaart, dat was dus weldegelijk een hardware probleem. Heb de telefoon teruggestuurd - deed wel even pijn, dat scherm is zooo mooi - maar ben er wel blij om. Vandaag een nieuwe ontvangen, en die lijkt het prima te doen. Simkaart wordt goed herkend, en ook als ik er op druk of in knijp geen probleem. Ik hoor jullie denken: dat moet je toch niet doen (als in, dokter, het doet zo'n pijn als ik hier op druk; dokter: dan moet je daar niet drukken), maar zelfs in de binnenzak van mijn jas viel toch echt af en toe de verbinding weg omdat ie dan de simkaart weer niet zag.

Vind nu het gemis van een microsdkaartslot echt storend, ben gewoon een half uur bezig om alle bestanden, muziek, foto's etc, weer terug te zetten. Was anders een kwestie van 'kaartje erin en klaar' geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
indofk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:21:
zat net het topic ff door te lezen over die groene waas.
heb de update dus ook gedaan naar 1.28 en had op de groene waas na voor de update nergens last van . na de update heb ik dus ook last van het flikkeren van het scherm , tenminste bij grijze achtergronden zoals bij google play en als je de notificatie balk naar beneden hebt , zat net nog ff foto's van mn toetsenbord van mn laptop te maken (is ook wit) en vond het er wel erg groen uitzien allemaal, voor mn gevoel nog erger dan voor de update .
nu moest ik denken aan mn vorige telefoons die ik allemaal unlockt heb gehad ,dat als ik er een custom rom opgezet had ,de rom makers altijd adviseerde om het toestel een aantal maal opnieuw op te starten zodat dan alles pas volledig goed zou werken .
dus ik dacht misschien werkt het nu ook wel , had mn toestel immers na de update nog niet opnieuw opgestart . heb ik hem net opnieuw opgestart en wat schetst mn verbazing het flikkeren van mn scherm is (tot nu toe )verdwenen en de groene waas die ik daarnet nog had is ook weg.

heb dus dezelfde foto van mn toetsenbord gemaakt maar nu met als resultaat dat het toetenbord gewoon wit is :)
Kan je de pics in het topic zetten. Kunnen we het verschil zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
David Regeling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:19:
Trouwens meer mensen met het probleem dat sommige iconen opeens hun plaatje en tekst missen
(staat een android icoontje voor in de plaats) in de mappen die op je homescreen staan ?

Komt volgens mij omdat je dan een app naar het geheugen hebt verplaatst en nog geen nieuwe link op een homescreen hebt geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Nog dingen die ik moet testen, ter vergelijking, voordat ik de update erop zet?

Ik heb foto's gemaakt van een wit papier met tekst, en die zijn met flits idd erg blauw/groen :'(
Het glitches probleem heb ik hiervoor al eens beschreven, dus ff kijken hoe dat straks is veranderd :)
Ik heb er echt NOOIT last van, ik weet ze alleen te produceren als ik er echt expres snel op ga tikken.... waarom zou ik? :P

Als 1.28 erop staat maak ik dezelfde foto's en post ze online.

Btw, als ik nu 1.28 erop zet, is de kans dan ook kleiner dat ik mijn phone binnenkort op de niet-HTC manier kan rooten?..
Of hebben ze de beveiliging hiervan ook verbeterd waardoor dat waarschijnlijk nog enkele maanden langer gaat duren..

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 19-04-2012 23:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

CLB schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:38:
[...]

Komt volgens mij omdat je dan een app naar het geheugen hebt verplaatst en nog geen nieuwe link op een homescreen hebt geplaatst...
nee helaas, het gebeurd met random apps op random momenten. Op zo'n moment verder geen apps verplaats van telefoonopslag naar intern of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
Op GoT is dit spam.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 19-04-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Laatst online: 24-09 19:15
Wat een geweldig toestel, accuduur is voldoende voor mij. Groene waas ook aanwezig maar alleen met flits op een witte achtergrond.... stoort mij niet.

Wat mij wel stoort is de temperatuur van het apparaat... Ik heb nu al twee/drie dagen na ongeveer 30 minuten intensief gebruik (GLWG) dat het apparaat met de ledjes gaat knipperen (groen-rood-groen-rood). Ik kan geen andere verklaring bedenken als dat het met de temperatuur te maken heeft. M'n vingers durf ik er nog wel op te leggen maar het is ERG warm.

Iemand anders ook last van knipperende ledjes?
En is dit inderdaad een waarschuwing voor de hoge temperatuur?

Ik durf hem nu niet te rooten.... geloof namelijk niet dat zo'n temperatuur gezond kan zijn en verwacht dus wel dat er storingen/uitval optreden.... en dan wil ik wel garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
ruud2all schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:09:
Wat een geweldig toestel, accuduur is voldoende voor mij. Groene waas ook aanwezig maar alleen met flits op een witte achtergrond.... stoort mij niet.

Wat mij wel stoort is de temperatuur van het apparaat... Ik heb nu al twee/drie dagen na ongeveer 30 minuten intensief gebruik (GLWG) dat het apparaat met de ledjes gaat knipperen (groen-rood-groen-rood). Ik kan geen andere verklaring bedenken als dat het met de temperatuur te maken heeft. M'n vingers durf ik er nog wel op te leggen maar het is ERG warm.

Ik durf hem nu niet te rooten.... geloof namelijk niet dat zo'n temperatuur gezond kan zijn en verwacht dus wel dat er storingen/uitval optreden.... en dan wil ik wel garantie hebben.
Als die echt te warm word schakelt het toestel zich zelf uit. Deed mijn desire HD ook.
Die leds kunnen best wel een indicatie zijn ja dat die er tegen aanloopt om te worden uitgeschakeld.
Kijk de volgende keer voor de gein bij welke temperaturen die deze led melding geeft met mini info oid
Vergeet ook niet dat alles boven de 45 graden al heel snel warm aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

ruud2all schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:09:

Groen/oranje knipperende LED is idd oververhitting. Volgens HTC zelf zou de telefoon/battery max ~55 graden mogen worden. Over het algemeen is mijn telefoon nog geen 1 x oververhit (als in zijnde dat de LED ging knipperen of de temperatuur boven de 50 graden uitkwam) terwijl ik hem toch flink belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

David Regeling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:19:
Trouwens meer mensen met het probleem dat sommige iconen opeens hun plaatje en tekst missen(staat een android icoontje voor in de plaats) in de mappen die op je homescreen staan ?

Heb ik ook gehad, die groene androidjes waren allen apps die op sd kaart stonden. Tevens had ik ook het probleem dat het scherm niet meer draaide. Heb de telefoon terug gebracht en een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
EJPostema schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:29:
[...]

Kan je de pics in het topic zetten. Kunnen we het verschil zien :)
Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/one%20x/2012-04-19215513.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/indofk/one%20x/2012-04-19215547.jpg
Pagina: 1 ... 36 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software

Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.