Nou nou, die update mag nu wel eens komen!
moet zeggen dat de companion core z'n werk goed doet
vannacht heeft ie vanaf 23:30 tot vanochtend 06:45 slechts zo'n 2% lading verloren.
en dat is gewoon met alle connectiviteit aan (BT/WIFI en 3G) en alle syncs richting facebook, dropbox en whatsapp door bleven gaan.
bij andere smartphones was dat toch altijd zo'n 10 á 15 % wat er snachts vanaf werd gesnoept.
tot op heden heel content met het toestel, ik ben na een weekje gebruik blij dat ik 'm als opvolger van m'n Desire heb gekozen.
zodra het nieuwe er allemaal af is en Jelly Bean uitkomt dan ga ik 'm rooten..
m'n Desire had ik meteen onder handen genomen vanwege de hoeveelheid geheugen, maar die beperking ben ik met de OneX nog niet tegengekomen.
vannacht heeft ie vanaf 23:30 tot vanochtend 06:45 slechts zo'n 2% lading verloren.
en dat is gewoon met alle connectiviteit aan (BT/WIFI en 3G) en alle syncs richting facebook, dropbox en whatsapp door bleven gaan.
bij andere smartphones was dat toch altijd zo'n 10 á 15 % wat er snachts vanaf werd gesnoept.
tot op heden heel content met het toestel, ik ben na een weekje gebruik blij dat ik 'm als opvolger van m'n Desire heb gekozen.
zodra het nieuwe er allemaal af is en Jelly Bean uitkomt dan ga ik 'm rooten..
m'n Desire had ik meteen onder handen genomen vanwege de hoeveelheid geheugen, maar die beperking ben ik met de OneX nog niet tegengekomen.
[ Voor 32% gewijzigd door Shanquish op 13-04-2012 08:03 ]
Ik had het zelfde probleem. Niet alle gedeelde agenda's waren zichtbaar op de One X. Ook van alles geprobeerd, agenda's verwijderd. Instellingen van google op pc nagelopen, etc.RoD schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:15:
Ik heb wat issues met de HTC-agenda. Bestaande agenda-items van verscheidene Google-agenda's willen niet in mijn HTC-agenda verschijnen. Als ik een nieuw item aanmaak op de pc in Google Calendar werkt het wel, maar met bestaande items dus niet. Opnieuw synchroniseren enzo werkt niet. Bestaande items komen er gewoon niet in. Iemand tips?
Echter, de tip van shameete heeft het probleem bij mij verholpen.
Thanks!shameete schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:34:
[...]
je zal er vast naar gekeken hebben, maar linksboven in de agenda, staan daar de juiste agenda's aangevinkt voor weergave? (multi-agenda)
Wat een fantastisch toestel.
Sense zal ooit wel vervangen worden door CM9, maar het werkt prima.
Als Desire gebruiker kan ik er prima mee uit de voeten.
Het ziet er gelikt uit en kan behoorlijk worden geconfigureerd.
't Scherm is prachtig en dat er geen rand aan zit is erg fijn.
Ik vind 'm wel erg groot, veel controls zitten aan de rechterkant van het scherm, en vaak ook bovenin en dat is voor een linkshandige minder handig.
Opladen naar 100% was even ingewikkeld, maar heb het nu voor elkaar.
3-wipe gesture en fastboot staan uit evenals allerlei automatische syncs en haptische feedback.
In de browser zit een leuke feature om het scherm te dimmen als de pagina geladen wordt.
Leek me erg handig, maar bij mij werkt het tegenovergesteld.
(Komt misschien omdat ik een lage brightness heb ingesteld?)
Ook heb ik in de browser wat grafische glitches gezien, maar niet storend.
Wel irritant is de restart van Sense als je de grote agenda widget op je homescreen hebt staan.
Is erg reproduceerbaar, dus das wel kwalijk.
Notification toggle is erg handig, niet echt een gebruiksvriendelijke tool om te configureren, maar wel functioneel.
Nu opzoek naar een goed hoesje, om 'm te beschermen bij dagelijks gebruik...
Sense zal ooit wel vervangen worden door CM9, maar het werkt prima.
Als Desire gebruiker kan ik er prima mee uit de voeten.
Het ziet er gelikt uit en kan behoorlijk worden geconfigureerd.
't Scherm is prachtig en dat er geen rand aan zit is erg fijn.
Ik vind 'm wel erg groot, veel controls zitten aan de rechterkant van het scherm, en vaak ook bovenin en dat is voor een linkshandige minder handig.
Opladen naar 100% was even ingewikkeld, maar heb het nu voor elkaar.
3-wipe gesture en fastboot staan uit evenals allerlei automatische syncs en haptische feedback.
In de browser zit een leuke feature om het scherm te dimmen als de pagina geladen wordt.
Leek me erg handig, maar bij mij werkt het tegenovergesteld.
(Komt misschien omdat ik een lage brightness heb ingesteld?)
Ook heb ik in de browser wat grafische glitches gezien, maar niet storend.
Wel irritant is de restart van Sense als je de grote agenda widget op je homescreen hebt staan.
Is erg reproduceerbaar, dus das wel kwalijk.
Notification toggle is erg handig, niet echt een gebruiksvriendelijke tool om te configureren, maar wel functioneel.
Nu opzoek naar een goed hoesje, om 'm te beschermen bij dagelijks gebruik...
Ten einde raad met mijn WiFi probleem 
Gister de hele avond bezig geweest om het op te lossen, met behulp van een HTC medewerker, via de chat.
Ik weet dat het ondertussen aan de encryptie ligt, want wanneer ik het wachtwoord van m'n wifi afhaal, verbind hij zonder problemen. Met wachtwoord verbinden? vergeet het maar, terug in de boot van verbinden, verifieren, ip ontvangen, en opnieuw.
Het vreemde is nog wel, dat ik gister zonder problemen op het beveiligde wifi netwerk van werk kon verbinden, maar dat het vandaag ook niet meer mogelijk is, en ik in dezelfde loop terecht kom.
Enkele dingen die al geprobeerd zijn:
-Router naar WPA2 TKIP gezet (niets geholpen, zelfde loop)
-Statisch IP-Adres ingesteld op de telefoon (blijft ong. 1,5 seconden verbonden met het netwerk, alvorens hij weer disconnect, veriefieerd en ip adres ophaalt)
-Wifi zonder beveiliging/wachtwoord (werkt, maar is natuurlijk geen optie)
Ik ben ten einde raad
Gister de hele avond bezig geweest om het op te lossen, met behulp van een HTC medewerker, via de chat.
Ik weet dat het ondertussen aan de encryptie ligt, want wanneer ik het wachtwoord van m'n wifi afhaal, verbind hij zonder problemen. Met wachtwoord verbinden? vergeet het maar, terug in de boot van verbinden, verifieren, ip ontvangen, en opnieuw.
Het vreemde is nog wel, dat ik gister zonder problemen op het beveiligde wifi netwerk van werk kon verbinden, maar dat het vandaag ook niet meer mogelijk is, en ik in dezelfde loop terecht kom.
-Statisch IP-Adres ingesteld op de telefoon (blijft ong. 1,5 seconden verbonden met het netwerk, alvorens hij weer disconnect, veriefieerd en ip adres ophaalt)
Ik ben ten einde raad
Misschien het laatste wat je wilt horen, maar is het niet tijd voor een hard reset?Overlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:00:
Ten einde raad met mijn WiFi probleem
Ik ben ten einde raad
Aangezien die het nu ook niet meer op je werk doet, lijkt het me toch iets wat je met een hard reset op moet kunnen lossen.
Ik ben alleen bang dat dat niets zal uitmaken, aangezien de WiFi instellingen op de HTC niet aangepast zijn, die staan nog helemaal standaard. Maar misschien is het een optie, ik zal me er eens in verdiepen.Practics schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:11:
[...]
Misschien het laatste wat je wilt horen, maar is het niet tijd voor een hard reset?
Aangezien die het nu ook niet meer op je werk doet, lijkt het me toch iets wat je met een hard reset op moet kunnen lossen.
Is het mogelijk om een complete backup te maken? voor in het geval dat de hard reset niets uithaalt, ik hem weer in de huidige staat kan terugzetten? (Ben een newb op Android gebied
[ Voor 18% gewijzigd door Overlegne op 13-04-2012 09:17 ]
Hard reset wil wel vaker meest vage problemen oplossen. Maar er moet toch iets in de software zitten aangezien het nu op je werk ook niet meer doet. Had die het nu op het werk nog wel gedaan, had ik geen hard reset aanbevolen. Hopelijk lost dit het op voor je.Overlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:14:
[...]
Ik ben alleen bang dat dat niets zal uitmaken, aangezien de WiFi instellingen op de HTC niet aangepast zijn, die staan nog helemaal standaard. Maar misschien is het een optie, ik zal me er eens in verdiepen.
Voor volledige back up is root toegang nodig ja.
Maar je geïnstalleerde apps staan nog wel gewoon in google play store in een lijst.
Dus je hoeft igg niet al je apps weer los op te zoeken.
[ Voor 14% gewijzigd door Practics op 13-04-2012 09:18 ]
Erg offtopic, maar hier een kort vehaaltje hoe je dit kunt verhelpen.. Heb ik ook gedaan en het werkt prima!Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:22:
[...]
...
Maar nu moet ik op de pc dus ook telkens dat wachtwoord intikken als ik hem opstart, en dat heb ik liever niet.
Ben gewend om 's ochtends op de powerknop te drukken en dan koffie te gaan zetten, ondertussen is de pc dan opgestart en alles.
Nu weer een handeling extra dus die ik liever niet heb als dat kan.
Mijn contacten komen automatisch compleet terug, als ik inlog met m'n gmail account? Want dat was gister een hoop werk, alles overzetten en koppelen
Update is binnen!!!
Grapje
Nog nergens een update.zip of een volledig RUU te bekennen
Zal wel dat Paul O Brien een kitchen gaat uitbrengen, op basis van de chinees 1.28 rom...
Grapje
Nog nergens een update.zip of een volledig RUU te bekennen
Zal wel dat Paul O Brien een kitchen gaat uitbrengen, op basis van de chinees 1.28 rom...
Hard Reset is gestart 
Ik ben bang dat dit een verloren zaak is, kan nogsteeds geen verbinding tot stand brengen.
Maar ik zie nu dat mijn thuis wifi nogsteeds in de lijst staat, zelfs na een hard reset, terwijl deze niet binnen bereik is
Edit:
Net verbinding gemaakt met een wifi hotspot die een collega van mij maakte met z'n smartphone, hiermee kon ik prima verbinden, en bleef de verbinding tot stand. WPA2 AES, maar als ik thuis WPA2 AES gebruik doet ook niets, net als bij TKIP.
Niets verder dus, alleen vreemder.
Ik ben bang dat dit een verloren zaak is, kan nogsteeds geen verbinding tot stand brengen.
Maar ik zie nu dat mijn thuis wifi nogsteeds in de lijst staat, zelfs na een hard reset, terwijl deze niet binnen bereik is
Edit:
Net verbinding gemaakt met een wifi hotspot die een collega van mij maakte met z'n smartphone, hiermee kon ik prima verbinden, en bleef de verbinding tot stand. WPA2 AES, maar als ik thuis WPA2 AES gebruik doet ook niets, net als bij TKIP.
[ Voor 211% gewijzigd door Overlegne op 13-04-2012 10:08 ]
uhm, ik heb een vreemd probeem met mijn One X
ik merkte gister ineens dat mijn scherm niet draait
maar "Automatsch draaien" staat wel aan
ik zie onder scherm instellingen ook "Ijken van G Sensor"
ik leg de telefoon op een vlak oppervlak, druk op "Ijken"
dan gaat de bovenste "waterpas" even heen en weer en dan zegt ie "Ijken afgebroken"
iemand dit al tegengekomen?
zou mijn G sensor stuk zijn?
dan gaat de bovenste "waterpas" even heen en weer en dan zegt ie "Ijken afgebroken"
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
[off topic]
@JarlSX: Ik heb exact dezelfde collectie Android devices in huis
HTC One X voor mij
Asus Transformer voor mijn vrouw thuis
LG Optimus 2X voor mijn dochter (was tot mijn aanschaf van de One X mijn telefoon)
Verder heeft mijn vrouw nog een SE Mini x10 voor buitenhuis
[/off topic]
@JarlSX: Ik heb exact dezelfde collectie Android devices in huis
HTC One X voor mij
Asus Transformer voor mijn vrouw thuis
LG Optimus 2X voor mijn dochter (was tot mijn aanschaf van de One X mijn telefoon)
Verder heeft mijn vrouw nog een SE Mini x10 voor buitenhuis
[/off topic]
Ik word best wel gestoord van die volumeknop aan de rechterkant. precies op de plek waar het drukpunt lig van mij hand als ik bezig ben. Het loopt ook door tot aan de helft van de zijkant, tevaak druk ik hem perongeluk in. Aan de linkerkant, en dan iets omhoog was zoveel beter geweest.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik heb dit eerder in het topic gezien en dat persoon had 3G watchdog geïnstalleerd. Heb jij dat toevallig ook? Na het deïnstalleren werkte het wel weer normaal...JarlSX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:47:
uhm, ik heb een vreemd probeem met mijn One X
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ervaar ik ookNeoMe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:30:
Ik word best wel gestoord van die volumeknop aan de rechterkant. precies op de plek waar het drukpunt lig van mij hand als ik bezig ben. Het loopt ook door tot aan de helft van de zijkant, tevaak druk ik hem perongeluk in. Aan de linkerkant, en dan iets omhoog was zoveel beter geweest.
Iemand een idee of het "patroonteken" scherm om te unlocken naar onder kan, hier is nu een lege ruimte maar het tekenen van het patroon is zo lastig omdat de telefoon redelijk groot is waardoor je 'm steeds even anders moet vastpakken om er goed bij te kunnen.
Mijn boefje is liev!
Dit ligt waarschijnlijk aan de combinatie foon-router. Sommige apparaten mogen elkaar niet. Probeer eens een andere router en kijk of je daar wel mee kan verbinden.Overlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:33:
Hard Reset is gestart
Edit:
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
Thanks.ruurd v. schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:25:
[...]
Erg offtopic, maar hier een kort vehaaltje hoe je dit kunt verhelpen.. Heb ik ook gedaan en het werkt prima!
Werkt perfect nu.
Het ochtendritueel is weer hersteld.
Wat de One X betreft.
Als ik een beetje in de buurt van de router zit, streamt alles vloeiend en zonder haperen, tot 1080p aan toe.
In eerste instantie idd. geen geluid bij sommige .mkv bestanden maar in combinatie met 'bs player lite' ook alle .mkv bestanden mooi fullscreen zonder dat irritante menubalkje in beeld en mét geluid.
(met 'dice player lite' ook geluid, maar hield ik wel die menubalk in beeld merkte ik, dus nét geen fullscreen.)
Heb al meerdere routers geprobeerd, elk met meerdere beveilingstypes geprobeerd.The Legend schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:50:
[...]
Dit ligt waarschijnlijk aan de combinatie foon-router. Sommige apparaten mogen elkaar niet. Probeer eens een andere router en kijk of je daar wel mee kan verbinden.
Helaas is het simpelweg niet mogelijk, het vreemdste is dat de WiFi op m'n werk het gister perfect deed, en het nu niet meer mogelijk is om hiernaatoe te verbinden.
Al contact gehad met HTC, hun zeggen dat ze mij er niet mee kunnen helpen, en ik hem in moet ruilen voor een nieuwe. Mailtje gedaan naar Typhone, kijken wat hun ermee doen.
@Stefan: nee die heb ik niet geinstalleerd, wel op m'n vorige telefoon
ben diverse widgets aan het verwijderen nu, tot nu toe geen succes
verwijderd:
-audio manager
-battstatt
-beautiful widgets
-winamp
-team battery
-wifi widget
heb nu geen enkele widget meer actief
switchen van launcher pro naar de standaard Sense launcher hielp ook niet
herstarten geprobeerd, ook niks, ook calibreren wil nog steeds niet
ben diverse widgets aan het verwijderen nu, tot nu toe geen succes
verwijderd:
-audio manager
-battstatt
-beautiful widgets
-winamp
-team battery
-wifi widget
heb nu geen enkele widget meer actief
switchen van launcher pro naar de standaard Sense launcher hielp ook niet
herstarten geprobeerd, ook niks, ook calibreren wil nog steeds niet
/
[ Voor 97% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 14-04-2012 08:10 ]
Verwijderd
Waar normaal gesproken mijn scherm het meeste energie verbruikte, heb ik nu in anderhalf uur tijd 80% verbruik dankzij de Mediaserver en maar 11% scherm, die 8 minuten actief is geweest. Energiepanel is gedaald van 100% naar 81% nu. Wat the heck is er aan de hand? Ik ben in ieder geval niks aan het syncen.
Pak dan een patroon onderaan, dan kun je er altijd bijJB schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:42:
[...]
Ervaar ik ookVerder is het ook klote dat ie reageert als de telefoon locked is.
Iemand een idee of het "patroonteken" scherm om te unlocken naar onder kan, hier is nu een lege ruimte maar het tekenen van het patroon is zo lastig omdat de telefoon redelijk groot is waardoor je 'm steeds even anders moet vastpakken om er goed bij te kunnen.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
http://youtu.be/GMMZpYNacL4
Meerdere mensen met precies hetzelfde probleem gevonden.
Hopelijk wordt er snel wat aan gedaan..
Meerdere mensen met precies hetzelfde probleem gevonden.
Hopelijk wordt er snel wat aan gedaan..
No shit Sherlock, dit patroon ben ik gewend en in mijn optiek zit het niet logisch op het scherm ingedeeld ivm de grootte van de telefoon.NeoMe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:15:
[...]
Pak dan een patroon onderaan, dan kun je er altijd bijdOh
Mijn boefje is liev!
Kun je ergens verschillende geluiden instellen voor SMS, aparte email-boxxen etc?
Als ik naar Instellingen > Geluid > Meldingsgeluid ga en daar bijv. Ascending instel, blijft mijn email-geluid Hint.
Is dit mogelijk?
Als ik naar Instellingen > Geluid > Meldingsgeluid ga en daar bijv. Ascending instel, blijft mijn email-geluid Hint.
Is dit mogelijk?
Instellingen - Aanpassen - GeluidCappieL schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:35:
Kun je ergens verschillende geluiden instellen voor SMS, aparte email-boxxen etc?
Is dit mogelijk?
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ik denk niet dat het aan WPA@ ligt. Ik had (heb nog steeds ) vergelijkbare probleem met Android 3.0 op Samsung tablet. Hetzelfde probleem kreeg ik ook met One X. Mijn oplossing is om vast IP nummer te geven aan One X en Tablet. Dan werken ze wel.Overlegne schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:12:
Ik ben er inmiddels achter wat het is, nu alleen nog een oplossing ervoor zoeken.
Het ligt aan de wpa2 beveiliging van mijn router, zodra ik geen beveiliging erop heb staan, werkt hij perfect.
Maar dit is geen oplossing, dus nu maar eens kijken wat ik eraan kan doen om en een wachtwoord op me netwerk te hebben, en wifi internet op me HTC.
Vreemd dat hij op werk wel verbinding krijgt met een WPA2 TKIP router....
Ergens in Samsung Galaxy 10.1 form heb ik beschreven hoe je dat kan/moet doen.
Hier Het Samsung Galaxy Tab 10.1- topic - deel 1
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 11:41 ]
Statisch IP-Adres heb ik ook al geprobeerd, helaas maakte dat geen verschilVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:40:
[...]
Ik denk niet dat het aan WPA@ ligt. Ik had (heb nog steeds ) vergelijkbare probleem met Android 3.0 op Samsung tablet. Hetzelfde probleem kreeg ik ook met One X. Mijn oplossing is om vast IP nummer te geven aan One X en Tablet. Dan werken ze wel.
Ergens in Samsung Galaxy 10.1 form heb ik beschreven hoe je dat kan/moet doen.
Is het niet gewoon hardware gerelateerd? Heb je al een andere One X geprobeerd? Een Chevy blok past ook niet in een Fiat Pinda, misschien gaat het gewoon niet werken.Overlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:41:
[...]
Statisch IP-Adres heb ik ook al geprobeerd, helaas maakte dat geen verschil
Mijn boefje is liev!
Ik beschik hier niet over een 2e One X, maar dan nog blijft het in mijn ogen vreemd, dat hij het gister perfect deed.
harde reset al geprobeerd?
wellicht wel hoor en heb ik er gewoon overheen gelezen..
Harde reset al meerdere malen geprobeerd.Florine schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:51:
harde reset al geprobeerd?
Alleen volgensmij gaat hier ergens ook wat mis, want wanneer ik na de harde reset kijk naar de wifi verbindignen, blijft mijn thuis router er tussen staan. terwijl deze ver buiten het bereik moet liggen.
Wat duitsers beweren een OTA ontvangen te hebben...
Dat zou mooi zijn dan is er nog hoop dat wij 1 deze dagen hem ook krijgen.Xmoo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:58:
Wat duitsers beweren een OTA ontvangen te hebben...
Word wel tijd want ik word er na anderhalf week toch wel moe van de bugjes links en rechts.
Hebben ze de 1.27 of 1.28 versie binnen gekregen?
Leuk, kom erachter dat mijn backlight flikkert...
Heb ik ook, alleen als ik hem aan het stopcontact heb hangen.Mr.Joker schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:13:
Leuk, kom erachter dat mijn backlight flikkert...
bij mij valt het voornamelijk op bij een grijze achtergrond, zonder oplader.
bij de meeste dingen valt het niet op, maar voor een product van 8 9 dagen oud,,,,
bij de meeste dingen valt het niet op, maar voor een product van 8 9 dagen oud,,,,
ben 1 voor 1 m'n apps gaan verwijderen
laatste 2 waren Jewels en HexDefense
en toen kantelde ie ineens weer...
ijken lukt ook weer!
zo raar...
edit: het was Jewels (van Droihen Casual), die gaat dus blijkbaar niet netjes om met de lock api call ofzo
laatste 2 waren Jewels en HexDefense
en toen kantelde ie ineens weer...
ijken lukt ook weer!
zo raar...
edit: het was Jewels (van Droihen Casual), die gaat dus blijkbaar niet netjes om met de lock api call ofzo
[ Voor 26% gewijzigd door JarlSX op 13-04-2012 14:53 ]
Gister de One X ontvangen en werkt echt perfect. Geen gele vlekken, geen krakende behuizing en heerlijk snel.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste Android toestel is (ik kom van Nokia Maemo) en dan merk je toch dat Android een stukje intuitiever is dus dat geeft me waarschijnlijk een wat positievere bias over het toestel in het algemeen. Installeren van apps gaat extreem snel en ook het teruggaan van een app naar het homescreen gaat instantly, ik heb dus geen last van vertraging daarin zoals andere mensen in dit topic.
De batterij gaat wel erg snel leeg merk ik, en de grootste boosdoener is daarbij het scherm, wat me heel normaal lijkt. Vanochtend om 9.00 van de lader gehaald, toen stond hij op 100%. Het is nu 3 uur later en ik heb nog 68%. Als dat zo door gaat haal ik 12 uur "uptime" en dus het eind van de dag niet eens op een lading. Beetje jammer...
Verder merk ik dat Maps regelmatig ineens op de achtergrond draait, erg vreemd! De app geeft dan ook geen beeld ofzo... Gewoon een zwart scherm. Meer mensen daar last van?
Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste Android toestel is (ik kom van Nokia Maemo) en dan merk je toch dat Android een stukje intuitiever is dus dat geeft me waarschijnlijk een wat positievere bias over het toestel in het algemeen. Installeren van apps gaat extreem snel en ook het teruggaan van een app naar het homescreen gaat instantly, ik heb dus geen last van vertraging daarin zoals andere mensen in dit topic.
De batterij gaat wel erg snel leeg merk ik, en de grootste boosdoener is daarbij het scherm, wat me heel normaal lijkt. Vanochtend om 9.00 van de lader gehaald, toen stond hij op 100%. Het is nu 3 uur later en ik heb nog 68%. Als dat zo door gaat haal ik 12 uur "uptime" en dus het eind van de dag niet eens op een lading. Beetje jammer...
Verder merk ik dat Maps regelmatig ineens op de achtergrond draait, erg vreemd! De app geeft dan ook geen beeld ofzo... Gewoon een zwart scherm. Meer mensen daar last van?
Staat latitude aan?pixeled schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:18:
1.28, vooral bugs mbt Sense zijn opgelost.Practics schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:04:
[...]
Dat zou mooi zijn dan is er nog hoop dat wij 1 deze dagen hem ook krijgen.
Word wel tijd want ik word er na anderhalf week toch wel moe van de bugjes links en rechts.
Spannend, ben erg benieuwd.
Ik heb ook gelezen dat de Nvidia power management apk nu in de verkeerde folder staat, waardoor dat deel van het power management niet werkt. Met de update zou dit in de goede folder gezet moeten zijn waardoor je batterij een stuk langer meegaat.
Het display flickering zou opgelost zijn.
Maar ik vind de bron niet echt betrouwbaar overkomen (79 posts op xda), dus het blijft ff afwachten.
Ik heb ook gelezen dat de Nvidia power management apk nu in de verkeerde folder staat, waardoor dat deel van het power management niet werkt. Met de update zou dit in de goede folder gezet moeten zijn waardoor je batterij een stuk langer meegaat.
Het display flickering zou opgelost zijn.
Maar ik vind de bron niet echt betrouwbaar overkomen (79 posts op xda), dus het blijft ff afwachten.
NOSIG
Ik had precies hetzelfde probleem. 2 dagen geleden opgestuurd als DOA. Werd gelijk omgeruild en krijg vandaag een nieuwe.Mr.Joker schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:15:
bij mij valt het voornamelijk op bij een grijze achtergrond, zonder oplader.
Het flikkeren van de backlight was een software bug, toch?bloblub schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:36:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem. 2 dagen geleden opgestuurd als DOA. Werd gelijk omgeruild en krijg vandaag een nieuwe.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1588023Practics schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:04:
[...]
Dat zou mooi zijn dan is er nog hoop dat wij 1 deze dagen hem ook krijgen.
http://www.fudzilla.com/h...ificantly-improve-battery
1.27 volgens deze tread of XDA
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 13-04-2012 12:49 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Net ging heel mijn scherm flikkeren (niet het backlight, maar echt een glitch groene kleur), dan af en toe de box (menu restarten, uitschakelen, stille stand enz) dus lijkt wel software..kevindelange schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:38:
[...]
Het flikkeren van de backlight was een software bug, toch?
Laat die ota maar snel komen!
[ Voor 7% gewijzigd door mafiatounes op 13-04-2012 12:53 ]
Multiple pc builds in progress
Zover bekend was, is de 1.27 als een test/review OTA geweest en voor de consumenten zou het 1.28 zijn.
Dat artikel is geschreven op een week oude bron, en de bron van dat bericht was ook weer ergens weg gehaald.
Kortom niks nieuws onder de zon, behalve dat oude berichten in een nieuw jasje word gestoken door 1 of ander aandachtsgeil media platform. Niemand kan wat zinnigs zeggen schijnt over die updates, lijkt wel best bewaarde geheim van de telecom op dit moment
Maar als ik naar de screenshots kijk, doet het mij toch echt deugd.

Awesome accutijden!

Awesome accutijden!
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb de OTA nog niet kunnen vinden of mogen ontvangen.
Wel dit:
Wel dit:

Wat kan je eigen met die optie 'lezen' boven in de browser?
Ik krijg steeds maar 1 willekeurige post te zien. Beetje vaag. Eigenlijk zou dan het hele topic weergegeven moeten worden.
Ik krijg steeds maar 1 willekeurige post te zien. Beetje vaag. Eigenlijk zou dan het hele topic weergegeven moeten worden.
Canon Digital Ixus V2
404...Xmoo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:13:
Ik heb de OTA nog niet kunnen vinden of mogen ontvangen.
Wel dit:
[afbeelding]
probeer het maar eens uit op een kranten site ofzo. Of een willekeurige blog. Of zelfs een artikel op de Tweakers FP. Je zal zien dat alles wordt weggehaald en je alleen tekst en een plaatje over hebt._MB_ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:16:
Wat kan je eigen met die optie 'lezen' boven in de browser?
Oftewel, lekkerder lezen.
[ Voor 50% gewijzigd door DNA_Saint op 13-04-2012 13:18 ]
Huub Huub Barbatruc!
http://s16.postimage.org/l9bhozowz/s_off_HOX.jpg
Een **LOCKED** S-OFF device.
Iemand zo gekocht, of is er een dev goed bezig geweest?
Chinese dev is ermee bezig. Hoop dat deze binnekort publiek gaat.RudolfR schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:18:
http://s16.postimage.org/l9bhozowz/s_off_HOX.jpg
Dit moet eigenlijk in het Root & Custom ROMs topic. :-)
Hij is wel zuinig op z'n device; de sticker zit er nog op.
Is dat dezelfde HBOOT als de retail devices hier?
Yup, althans mijne wel.RudolfR schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:22:
Dit moet eigenlijk in het Root & Custom ROMs topic. :-)
Heb je meer info over die persoon die bezig is met S-off, of een topic ofzo. Dan kan ik het ff in de OP van het root topic zetten.
Canon Digital Ixus V2
Ok. het werkt dan dus alleen niet goed in een forum blijkbaar, want dan krijg je niet het hele topic te zien.DNA_Saint schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:17:
[...]
probeer het maar eens uit op een kranten site ofzo. Of een willekeurige blog. Of zelfs een artikel op de Tweakers FP. Je zal zien dat alles wordt weggehaald en je alleen tekst en een plaatje over hebt.
Oftewel, lekkerder lezen.
Ik ga de andere sites ff proberen
Canon Digital Ixus V2
Het is een besloten stukje op een forum, dus valt weinig aan te linken. Ik zal jl op de hoogte brengen zodra het tijd is._MB_ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:27:
[...]
Heb je meer info over die persoon die bezig is met S-off, of een topic ofzo. Dan kan ik het ff in de OP van het root topic zetten.
Heb zelf ook last van een flikkerende backlight.. maar wel alleen als de helderheid op het laagst staat. op volledige helderheid heb ik er geen last van. Verder gebeurt het ook even als ik de lader aansluit (op het moment dat ik hem erin duw maar nog niet helemaal erin zit.), en soms als ik de telefoon ontgrendel.kevindelange schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:38:
[...]
Het flikkeren van de backlight was een software bug, toch?
Naar mijn gevoel lijkt het eerder een software bug idd aangezien het gerelateerd is aan de helderheid instelling / moeite heeft om de precieze helderheid te bepalen of vast te houden. Verder zijn er totaal geen flikkeringen wanneer je de helderheid handmatig op max zet.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ok top.Xmoo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:32:
[...]
Het is een besloten stukje op een forum, dus valt weinig aan te linken. Ik zal jl op de hoogte brengen zodra het tijd is.
Canon Digital Ixus V2
Alle verbindingen die je gebruikt blijven in de lijst staan dus dat is normaal. Als je de backup functie van Google gebruikt dan slaat hij ook je WiFi gegevens op. Na een hard reset zullen deze instellingen ookOverlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:55:
[...]
Harde reset al meerdere malen geprobeerd.
Alleen volgensmij gaat hier ergens ook wat mis, want wanneer ik na de harde reset kijk naar de wifi verbindignen, blijft mijn thuis router er tussen staan. terwijl deze ver buiten het bereik moet liggen.
hersteld zijn.
Mbt tot je WiFi problemen. Probeer als test eens een nieuWe gmail account aan te maken na de hardreset. Ik Weet dat er soms problemen zijn die niet op te lossen zijn (apps die niet konden Worden geinstalleerd of iets) en dan maakte ze een nieuWe gmail acocunt aan en dan Werkte alles ineens Weer.
Zeker even het proberen Waard als test.
Sorry voor de hoofdletters W maar opeens Wil de kleine W niet meer op het toetsenbord.
Verwijderd
Hier even een plaatje van mijn energieverbruik.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:13:
Waar normaal gesproken mijn scherm het meeste energie verbruikte, heb ik nu in anderhalf uur tijd 80% verbruik dankzij de Mediaserver en maar 11% scherm, die 8 minuten actief is geweest. Energiepanel is gedaald van 100% naar 81% nu. Wat the heck is er aan de hand? Ik ben in ieder geval niks aan het syncen.

Verder heb ik WIFI aanstaan, Blutooth uit, af en toe WhatsApp en op 3G Watchdog en Battery Indicator na geen enkele app aan staan. Geen muziek, camera of wat dan ook op de achtergrond lopen of aangezet sinds ik de telefoon heb opgestart. Heb ergens gelezen in een topic van een andere telefoon dat een herstart zou moeten werken, maar dat de oorzaak daar niet mee bekend wordt. Het is overigens voor het eerst dat dit probleem zich voordoet. Heb mijn telefoon vannacht aan de lader gezet en vanochtend eraf gehaald. Meer dan 50% eraf in nog geen 4 uur tijd, terwijl de telefoon nauwelijks gebruikt wordt, hoort eigenlijk niet. Zeker niet aangezien hij normaal in idle toestand meer dan een dag meegaat.
Ik merk dat de batterij heel gemakkelijk vanzelf leegloopt. Bovengenoemde is een voorbeeld, waarbij Sense iets fout doet. Zelf merkte ik vannacht (nouja ik zag het vanochtend), toen ik mijn batterij idle leeg liet lopen dat er door de gsm/wifi-verbinding ineens in korte tijd een flinke hap uit de batterij werd genomen. Het eerste deel van de nacht liep de batterij mooi langzaam leeg, met nauwelijks drain.. maar het tweede deel verloor ik ongeveer 15 procent door gsm/wifi.
Knap irritant. Ik moet zeggen dat de software allemaal nog behoorlijk bèta aanvoelt. 1.28 mag nu wel snel komen.
Knap irritant. Ik moet zeggen dat de software allemaal nog behoorlijk bèta aanvoelt. 1.28 mag nu wel snel komen.
Door de fout van Nivdia powermanagement werd het davlik cache ook niet goed gebruikt ofzo dacht ik. Mijn is voornamelijk in een Dockingstation dus niet echt last. De dagen dat ik ermee op stap ga, haal ik ongeveer 18 uur. Voldoende voor mij, maar meer is altijd welkom.RoD schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:58:
Ik merk dat de batterij heel gemakkelijk vanzelf leegloopt. Bovengenoemde is een voorbeeld, waarbij Sense iets fout doet. Zelf merkte ik vannacht (nouja ik zag het vanochtend), toen ik mijn batterij idle leeg liet lopen dat er door de gsm/wifi-verbinding ineens in korte tijd een flinke hap uit de batterij werd genomen. Het eerste deel van de nacht liep de batterij mooi langzaam leeg, met nauwelijks drain.. maar het tweede deel verloor ik ongeveer 15 procent door gsm/wifi.
Zijn deze gegevens niet ergens uit de google backup te halen ofzo?MikeOO schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:51:
[...]
Alle verbindingen die je gebruikt blijven in de lijst staan dus dat is normaal. Als je de backup functie van Google gebruikt dan slaat hij ook je WiFi gegevens op. Na een hard reset zullen deze instellingen ook
hersteld zijn.
Mbt tot je WiFi problemen. Probeer als test eens een nieuWe gmail account aan te maken na de hardreset. Ik Weet dat er soms problemen zijn die niet op te lossen zijn (apps die niet konden Worden geinstalleerd of iets) en dan maakte ze een nieuWe gmail acocunt aan en dan Werkte alles ineens Weer.
Zeker even het proberen Waard als test.
Sorry voor de hoofdletters W maar opeens Wil de kleine W niet meer op het toetsenbord.
Ik wordt een beetje wappie van om het half uur hard resetten

Iemand wou toch batterij in procenten op zijn homescreen, dit is Battery Solo Widget. Als je er op drukt, dan zie je ook gelijk de temperatuur van de cpu.
Verder vind ik het ook echt relaxt dat je nu wel mapjes kunt maken, zie Games.
Heb hem nu een week en de batterij lijkt al langer mee te gaan dan in het begin, die 5e core doet prima zijn werk. Alleen wanneer je hem wel gebruikt ( vooral video/gamen ) dan lust ie hem wel. Zelfs aan de lader blijft het batterij niveau gelijk als ik een 720p afspeel, maar altijd beter dan dat ie nog leeg zou lopen.
[ Voor 95% gewijzigd door NeoMe op 13-04-2012 14:29 ]
Is er nog een bepaalde speciale reden waarom je deze screenshot met ons wil delen? Hij is mooi hoor, maar ik zie er het nut niet bepaald van in...
Oh, en denk eraan dat je zondag naar bed gaat...
//Edit: ah, die edit stond er eerst nog niet, never mind
[ Voor 8% gewijzigd door Leedbek op 13-04-2012 14:32 ]
Klaar voor de steroorlogen?
mappen maken kon altijd al hoorNeoMe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:26:
[afbeelding]
Verder vind ik het ook echt relaxt dat je nu wel mapjes kunt maken, zie Games.
alleen gaat het nu makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 13-04-2012 14:32 ]
Huub Huub Barbatruc!
Serieus, 2.3.6. ? Heb dat nooit kunnen vinden hahaDNA_Saint schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:32:
[...]
mappen maken kon altijd al hoor
alleen gaat het nu makkelijker.
gewoon hetzelfde als je een widget toevoegd. Kies je ipv widget of applicatie, map.
Krijg je map op je scherm. En dan kan je alles erin slepen.
Krijg je map op je scherm. En dan kan je alles erin slepen.
Huub Huub Barbatruc!
Weet je dan wel dat je ook de onderste balk kunt aanpassen zoals:NeoMe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:33:
[...]
Serieus, 2.3.6. ? Heb dat nooit kunnen vinden haha

En volgens mij kun je daar ook mappen maken
Yup, je kunt idd ook mappen op je lockscreen maken. Als je die map naar de ring sleept, dan opent die map op je normale homescreen.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Misschien een domme vraag, ik ben nieuw met Android, maar ik heb allemaal applicaties zoals 7Digital, Aandelen, Instellen etc in het hoofdmenu, kan ik die ook weghalen?
En ik kan geen mapjes maken in mijn hoofdmenu, zodra ik een app ingedrukt houd, kom ik gelijk op het bureaublad, om ze daar te plaatsen
En ik kan geen mapjes maken in mijn hoofdmenu, zodra ik een app ingedrukt houd, kom ik gelijk op het bureaublad, om ze daar te plaatsen
Sleep een icoontje van je achtergrond over een ander icoontje heen en je krijgt een map.Overlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:54:
Misschien een domme vraag, ik ben nieuw met Android, maar ik heb allemaal applicaties zoals 7Digital, Aandelen, Instellen etc in het hoofdmenu, kan ik die ook weghalen?
Je kan geen mapjes maken in de app drawer.
[ Voor 4% gewijzigd door _MB_ op 13-04-2012 14:57 ]
Canon Digital Ixus V2
Die kun je 'Uitschakelen' bij applicatiebeheer. (Menu -> Toepassingen beheren) in de App Drawer.
Folders in je app drawer kan volgens mij niet. Wel op je homescreen.
Folders in je app drawer kan volgens mij niet. Wel op je homescreen.
Weinig awesome aan, je vergeet even te kijken naar het percentage schermgebruik.DNA_Saint schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:59:
Maar als ik naar de screenshots kijk, doet het mij toch echt deugd.
[afbeelding]
Awesome accutijden!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hoe bedoel je?Laguna schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:11:
[...]
Weinig awesome aan, je vergeet even te kijken naar het percentage schermgebruik.
Je bedoel links dat het percetage schermgebruik heel laag is? Maar rechts is het gemiddeld en dan is de accu echt wel een stuk beter.
Even beide plaatjes posten.
Dit is dus van dezelfde persoon met 1.26 en 1.27 firmware
oud:

nieuw:

en natuurlijk de bron:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16361/p5
Klinkt echt heel goed !
[ Voor 7% gewijzigd door DNA_Saint op 13-04-2012 15:16 ]
Huub Huub Barbatruc!
Hm, ik kan de "Instellen" app niet uitschakelen, jammer.
Ik nam aan dat links oud was en rechts nieuw, vandaar mijn opmerking.DNA_Saint schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:15:
[...]
Hoe bedoel je?
Je bedoel links dat het percetage schermgebruik heel laag is? Maar rechts is het gemiddeld en dan is de accu echt wel een stuk beter.
Even beide plaatjes posten.
Dit is dus van dezelfde persoon met 1.26 en 1.27 firmware
oud:
[afbeelding]
nieuw:
[afbeelding]
en natuurlijk de bron:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16361/p5
Klinkt echt heel goed !
Bij deze nieuwe vergelijking valt mij vooral op dat Android-besturingsysteem veel minder energie verbruikt (dit is bij de Galaxy Nexus ook het geval geweest na de upgrade van 4.0.2 naar 4.0.4). Vraag mij af of 1.27 dan gebaseerd is op 4.0.4.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Haha, dat had ik gister ook jatumtum100 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:30:
Lol dit is ook wat..
[afbeelding]
Bron:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597546
Verwijderd
Had ik ook ja.tumtum100 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:30:
Lol dit is ook wat..
[afbeelding]
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597546
Tijdens mkv hd filmpje streamen over wifi met de one x aan de originele lader.
Pittig verbruik dus.
Aangezien ik begreep dat het laadproces door de one x zelf geregeld wordt, en niet door de lader, heeft t dus ook geen zin een iets pittigere lader te pakken denk ik.
Alhoewel de melding over de charger spreekt, en niet over de accu.
Misschien toch maar eens proberen dan, of 't uit maakt.
Zou mooi zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 16:40 ]
Verwijderd
Vanmiddag m'n One X omgewisseld voor een nieuwe omdat ie een dooie pixel had, kom ik thuis... heeft deze er ook één...
Dan baal je echt...!Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:34:
Vanmiddag m'n One X omgewisseld voor een nieuwe omdat ie een dooie pixel had, kom ik thuis... heeft deze er ook één...
Ik heb er nog geen want ik ben nog aan het twijfelen...
Maar ik zou zeggen...maar weer terug...en nog een keer....succes!
Heb de one x nu sinds gister rond 6 uur.. Ben tot nog toe erg te spreken over de telefoon. Nog helemaal geen probleem tegengekomen *klopt af* ..
Wat me wel stoort is dat ik hem vanmorgen van de lader heb gehaald en ik hem om 1 uur weer aan de lader heb gelegd omdat hij nog maar op 41% van zen batterij over had. Ik hoop in de vrede dat de update daar verandering in maakt.
Wat me wel stoort is dat ik hem vanmorgen van de lader heb gehaald en ik hem om 1 uur weer aan de lader heb gelegd omdat hij nog maar op 41% van zen batterij over had. Ik hoop in de vrede dat de update daar verandering in maakt.
Nee dat kan helaas niet. Je kunt de verbinding wel verwijderen natuurlijk van je telefoon. Even lang op drukken en dan kun je deze verwijderen.Overlegne schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:14:
[...]
Zijn deze gegevens niet ergens uit de google backup te halen ofzo?
Ik wordt een beetje wappie van om het half uur hard resetten
Via https://www.google.com/dashboard kon je helaas ook niet verder om dit te wijzigen.
Je kunt hooguit de vinkjes aan of uit zetten in Android. Alles of niets dus.
Het is ook zeker niet normaal als je steeds een reset moet doen. Alleen om even te testen of het werkt met bv een andere gmail acocunt of het dan wel werkt. Als het dan ook niet werkt dan is er meer aan de hand en lijkt mij het toch echt een probleem met de gsm zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 13-04-2012 16:42 ]
Hebben meer mensen dat het glas niet strak in de behuizing zit? Er zit nu na 4 dagen al een witte laag stof in. Ik had dit ook bij mijn HTC desire HD. Ik vind het persoonlijk nogal lelijk.
Zoek aub even in dit topic.Glaxo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:43:
Hebben meer mensen dat het glas niet strak in de behuizing zit? Er zit nu na 4 dagen al een witte laag stof in. Ik had dit ook bij mijn HTC desire HD. Ik vind het persoonlijk nogal lelijk.
is vier apps echt het maximum in de dock? Ik vind het wel jammer eigenlijk
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Misschien handig als tegenwicht voor de mopperaars hier:
Heb de 1x nu een weekje in gebruik en ben enorm tevreden.
Gebruikte hiervoor de XperiaArc en ergerde me enorm aan de traagheid vanwege het beperkte geheugen. Moest constant apps verwijderen om het apparaat nog een beetje te laten functioneren.
De 1x is daarentegen een verademing qua geheugengrootte en snelheid. Ook het grotere scherm met de hogere resolutie bevalt me enorm goed. Ook flinke snelheidsverbeteringen bij 3G en wifi gebruik ten opzichte van de XperiaArc.
Qua batterij heb ik geen problemen: red net de 12 uur op een lading en dat is genoeg, zeker gezien het intensieve gebruik. Met de Arc kon ik alleen met hangen en wurgen die tijdsduur halen.
Minpuntje: HTC sense. Vond de launcher van Sony toch wat prettiger werken, wat minder nadrukkelijk aanwezig.
En voor wat betreft het gemopper op de batterij, gele vlekjes, kraakjes, software ...
Denk dat iedereen toch wel weet dat als je een product uit de eerste batches aanschaft dat er dan nog wat kinderziektes kunnen zijn. Producenten hebben domweg de tijd niet om zo'n smartphone 100% te perfectioneren. En als je perse de eerste wilt zijn die met zo'n product rond wilt lopen, dan zul je ook het risico op die kinderziektes voor lief moeten nemen. Wil je dat niet, dan moet je 6 maanden wachten met je aanschaf. Dat geldt voor HTC, Samsung, Sony, Apple, ...
Maar misschien heb ik makkelijk praten daar ik die problemen niet heb (of niet opgemerkt heb).
Gebruikte hiervoor de XperiaArc en ergerde me enorm aan de traagheid vanwege het beperkte geheugen. Moest constant apps verwijderen om het apparaat nog een beetje te laten functioneren.
De 1x is daarentegen een verademing qua geheugengrootte en snelheid. Ook het grotere scherm met de hogere resolutie bevalt me enorm goed. Ook flinke snelheidsverbeteringen bij 3G en wifi gebruik ten opzichte van de XperiaArc.
Qua batterij heb ik geen problemen: red net de 12 uur op een lading en dat is genoeg, zeker gezien het intensieve gebruik. Met de Arc kon ik alleen met hangen en wurgen die tijdsduur halen.
Minpuntje: HTC sense. Vond de launcher van Sony toch wat prettiger werken, wat minder nadrukkelijk aanwezig.
En voor wat betreft het gemopper op de batterij, gele vlekjes, kraakjes, software ...
Denk dat iedereen toch wel weet dat als je een product uit de eerste batches aanschaft dat er dan nog wat kinderziektes kunnen zijn. Producenten hebben domweg de tijd niet om zo'n smartphone 100% te perfectioneren. En als je perse de eerste wilt zijn die met zo'n product rond wilt lopen, dan zul je ook het risico op die kinderziektes voor lief moeten nemen. Wil je dat niet, dan moet je 6 maanden wachten met je aanschaf. Dat geldt voor HTC, Samsung, Sony, Apple, ...
Maar misschien heb ik makkelijk praten daar ik die problemen niet heb (of niet opgemerkt heb).
Inderdaad, ik heb nu een paar weken "alle" informatie betreffende productiefouten, software bugs etc. voor de One X tot me genomen op allerlei fora en hier in dit topic, maar ik geloof dat ik inderdaad een keer geluk heb: Mijn grijze One X (via belsimpel) heeft tot nog toe geen enkel hardware defect. De camera rammel is inderdaad aanwezig, maar die heb ik in al mijn HTC toestellen tot nog toe al gehad, en lijkt mij gewoon een onderdeel van de camera zelf te zijn. De software bugs vallen mij tot nog toe reuze mee.. Ja, als ik heel snel en vaak achterelkaar op de notification bar druk, krijg ik wat glitches te zien, maar in normaal gebruik komt dat natuurlijk niet voor. Het enige waar ik ten opzichte van mijn oude HD2 met Android 4.0.3 aosp rom in achteruit gegaan ben met deze telefoon, is het batterijgebruik. Ben benieuwd of de aankomende updates daar een verbetering in kunnen aanbrengen. Voor de HD2 heeft het ook even geduurd voor de optimalisaties voor de batterij in Android (en daarvoor in windows mobile 6.5) helemaal stabiel waren. Mijn HD2 had in het laatste half jaar in ieder geval veel issues met het scherm (door slijtage aan de digitizer door de knoppen plaatsing onderaan het scherm, bekend issue), dus ik ben blij dat ik nu een echt goed werkend scherm heb.hansbkp schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:48:
Kort samengevat, ik ben super tevreden met mijn toestel, heb geen issues met het scherm, glas of scheurtjes/krassen in de behuizing.
Batterij wordt zoals al heel vaak in dit topic aangegeven ook beter na een aantal dagen/keren opladen. Even de zoekfunctie gebruiken en vindt je meer info hierover._FrostBite_ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:40:
Heb de one x nu sinds gister rond 6 uur.. Ben tot nog toe erg te spreken over de telefoon. Nog helemaal geen probleem tegengekomen *klopt af* ..
Je hebt helemaal gelijk, ik kan nog geen rare fratsen vinden. Heb hem nu een week in mijn bezit en ben erg tevredenhansbkp schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:48:
Misschien handig als tegenwicht voor de mopperaars hier:

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Dit topic is gesloten.
Let op:
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software
Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software
Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.