Skizzik0 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:09:
[...]
Ik moet zeggen dat het ook wel wat heeft. Geen gedoe met systeemeisen, gewoon inpluggen en spelen vanaf de bank.
Bij een serie als The Elder Scrolls doe je jezelf dan wel echt tekort, als ik af mag gaan op de mod community die is ontstaan rond de eerdere delen. Sommige mods tillen het spel echt boven wat het rechtstreeks uit de doos is.
Nou ja, het "geen gedoe met systeemeisen" levert ook op dat als een game ruk draait je ook meteen voor eeuwig de sjaak bent. Of op zijn minst tot er een patch voor uitkomt

(en het voordeel van "niets installeren" en "geen patches" is ook al sinds de 360 en PS3 het raam uit gesodemieterd)
Maar inderdaad, het belangrijkste voordeel is zeker de mod community voor games als deze.
Baldur's Gate 2 + Throne of Bhaal (andere maker, maar toch) is normaal 6GB. Met mijn hoeveelheid mods 29GB
Morrowind was normaal geloof ik ook iets van 2GB. Met mijn hoeveelheid mods 18GB
Oblivion hetzelfde verhaal (31GB totaal na mods)
Fallout 3 en New Vegas, yep. Alle voorbeelden zwaar gemod en in vrijwel alle gevallen "onspeelbaar zonder mods" geworden vanwege de toegevoegde waarde van de mods.
En ik vermoed dat ik bij Skyrim weer hetzelfde gaat gebeuren. Mods for the win!
EDIT:
@jorg hierboven:
Dat PC versies meer gepirate worden is ook alweer tijden lang een fabeltje. Ik geloof dat Oblivion op de 360 meer gepirate was dan op de PC. En zo waren er nog meer games (weet ze niet allemaal uit mijn hoofd, google kan je verder helpen) waarbij er voor de consoles meer gepirate wordt dan voor de PC. Dus het "op PC wordt meer gepirate" argument kan al ruim een jaar gedefenestreerd worden.
Developers en Publisher blijven alleen graag een zondebok gebruiken en daar hebben ze ooit eens de PC voor aangewezen. Zelfs nu het niet meer klopt moeten ze toch hard blijven roepen want anders gaan ze nog harder af voor de mensen die er minder verstand van hebben dan de tweakers
[
Voor 20% gewijzigd door
MazeMouse op 08-11-2011 08:25
]