[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:
  • 114.624 views

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45
Dvd omruilen geeft weinig nut, de code staat in het doosje.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Haal je het stickertje met de code eruit ;)

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Damn, ze konden het niet meer annuleren. Nouja, dan ga ik wel even lopen klooien ipv main quest doen.
Let's attack a mammoth!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik weet dat het suf is, maar ik heb net mijn pre-order bij wehkamp geannuleerd en de game op steam gekocht, hij is lekker aan het downloaden nu :)

Zonnepanelen

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
voxxel schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:25:
Ik weet dat het suf is, maar ik heb net mijn pre-order bij wehkamp geannuleerd en de game op steam gekocht, hij is lekker aan het downloaden nu :)
Wehkamp beloofde mij een kopie, en krijg nu net een mail dat het spel niet op voorraad is }:O
Hopelijk levert BPgames 'm zaterdag, zoals ze beloven

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:45:
Beste Tweakers,

Op een enkeling na, hebben we van veel mensen begripvolle reacties gekregen. Hartelijk dank daarvoor. Zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, is dit niet iets wat wij (of andere winkels) hadden kunnen voorzien. Wij hebben dan ook alles wat binnen onze macht lag gedaan, maar dit mocht helaas niet baten.
Voor de mensen, die hun bestelling niet hebben geannuleerd doen wij ons uiterste best deze alsnog zo snel mogelijk te versturen.

Met vriendelijke groet,

Michael PRO gamestore
Hallo Pro Gamestore, maakt niks uit hoor, ik laat mijn bestelling staan en wacht geduldig d:)b

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Pff, de interface voor de PC versie zuigt echt hard.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je hoeft niet verbaasd te zijn als je vanaf nu Youtube filmpjes van de PC versie ziet opduiken. Ik hoef vast niet uit te leggen waarom.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Ircghost
  • Laatst online: 17:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

pingkiller schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:28:
Pff, de interface voor de PC versie zuigt echt hard.
Why? Tell me more, please!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:55
Geachte klant,
Het spijt mij ten zeerste u te moeten meedelen, dat wij morgen The Elder Scrolls 5 Skyrim DVD-Rom niet kunnen leveren en ook maandag zoals momenteel op de website vermeld staat, gaan wij waarschijnlijk niet redden. Wij hebben vandaag tevergeefs gewacht op de eerste zending van de game. Wij wilden eerst het een en ander uitzoeken, voordat we iedereen zouden antwoorden. Wat er precies gebeurd of gaande is, blijft voor ons een raadsel, maar het lijkt of er complete zendingen van de PC-versie van The Elder Scrolls 5 Skyrim in rook zijn opgegaan. Wij begrijpen maar al te goed, dat wanneer u een pre-order plaatst, u er vanuit gaat, dat u deze op de dag van de release zult ontvangen. Dat is ook altijd ons streven. Wij hebben nog van alles geprobeerd om de game toch nog tijdig te kunnen bemachtigen. Helaas is hier sprake van een overmachtsituatie, waar wij niets tegen konden doen.

Wij vragen u vriendelijk of u het geduld op kunt brengen, totdat wij de game alsnog geleverd krijgen. Ons is nu een datum van 15-11-2011 toegezegd. Zodra wij de zending ontvangen worden de games verstuurd. Mocht u niet langer kunnen wachten, dan is het mogelijk, door middel van een email, uw bestelling te annuleren.

Nogmaals mijn excuses voor deze vervelende situatie.
Hoewel het zeer netjes is dat ze me op de hoogte stellen vind ik het wel vervelend. Morgen maar is even kijken of ze bij de free record shop de game op voorraad hebben en anders wacht ik nog een paar daagjes.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

thijssie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:32:
Hoewel het zeer netjes is dat ze me op de hoogte stellen vind ik het wel vervelend. Morgen maar is even kijken of ze bij de free record shop de game op voorraad hebben en anders wacht ik nog een paar daagjes.
Donderdagavond, koopavond. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Ze hebben gewoon 1op1 de console interface gekopieert.
Het werkt erg onhandig. Sommige dingen kan je alleen met de pijltjes selecteren, sommige dan ook weer met de muis. Je moet bevestigen met de enter knop. Het kan 10x beter in ieder geval.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Wolfos
Jongens, kijk eens wie ik gevonden heb!
http://wolfos.org/resources/images/ScreenShot0.bmp

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:13
pingkiller schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:37:
[...]

Ze hebben gewoon 1op1 de console interface gekopieert.
Het werkt erg onhandig. Sommige dingen kan je alleen met de pijltjes selecteren, sommige dan ook weer met de muis. Je moet bevestigen met de enter knop. Het kan 10x beter in ieder geval.
Da's jammer om te horen. Hopelijk komt er z.s.m. een mod voor die interface.

Misschien is 't wel de moeite waard om Skyrim dan met 'n Xbox controller te spelen op de PC.

• Wolfos
En alt+Tab werkt gewoon, je moet alleen een paar keer klikken om weer in de game te komen.

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Echt irritant dat je het spel pas op de release datum kan gaan spelen zeg.
Maar goed dat we als alternatief Battlefield 3 nog hebben :*)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jammer ja dat ze niet de activatie servers al eerder open gooien, zeker omdat ze weten dat het spel al vroeger is verkocht.

39

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13
Sanny_83 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:41:
Echt irritant dat je het spel pas op de release datum kan gaan spelen zeg.
Maar goed dat we als alternatief Battlefield 3 nog hebben :*)
ja de mensen die hem gekocht hebben moeten nog wachten en de mensen die hem gedl hebben kunnen hem al spelen ...
En de game industrie maar klagen dat er veel ge dl word.
met dit soort dingen vind ik het niet meer dan logies.
terwijl de kopers straks mag gaan spelen zitten de consoles en illegale versie al de aftiteling van de game te bekijken :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 22:09
Wolfos schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:19:
Op mijn 5670HD draait hij echter geweldig, ik mag alleen 'actor distance' niet heel hoog zetten, wat jammer is omdat dat negatief effect op de gameplay heeft en niet echt veel processing power vereist.
Dat is wel jammer inderdaad want actor distance geeft aan vanaf hoe ver NPC's getoond worden. Dat er hier en daar een boom popt is niet zo erg maar als er plotseling uit het niets NPC's verschijnen en verdwijnen is dat natuurlijk wel storend. Hopelijk heeft niet iedereen daar last van.
RaiseCain schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:40:
4890 draait hier op ultra met een Q9550 @ 3.8 Een van de betere console ports
Qua grafische prestaties wel maar qua interface niet. Dat is ook het verschil met de pc-versie van GTA IV: bij die port was de performance ruk en bij deze port is de interface ruk.
Wat er precies gebeurd of gaande is, blijft voor ons een raadsel, maar het lijkt of er complete zendingen van de PC-versie van The Elder Scrolls 5 Skyrim in rook zijn opgegaan.
Ik weet wel wat er gebeurd is: er is een draak bij het distributiecentrum langs geweest. Vandaar dat ze in rook zijn opgegaan. :+
Imbalanced schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:00:
Voor de PC gamers, hoelang duurde de installatie?
Daar kan niemand een goed antwoord op geven: installeren via de DVD gaat pas vannacht om 1 uur en installeren via Steam is afhankelijk van de internetverbinding die iemand heeft.

Maar goed.. Wat heb ik een zin in deze game. Vanavond voelt aan als pakjesavond. 8) Ik was van plan om morgenvroeg via de DVD te installeren zodat ik morgenmiddag kon spelen maar ik ga hem nu toch maar preloaden zodat ik vanavond om 1 uur 'even kan spelen'. Nee, echt, serieus: ik ben van plan om vanavond alleen een character aan te maken en de tutorial uit te spelen. O-)

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 09:51

• ravw
o nee hij weer :(

dat wordt invriezen als ik hem tegen komt :D

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Wolfos
Okay, ik heb 2 dingen gevonden:
1. als je gewoon D gebruikt kan je de settings zo hoog zetten als je wilt (is wss gewoon een bug) en 2: als je een giant aanvalt, dan word hij HEEL boos en slaat hij zo een homerun van meerdere kilometers hoog (met je hoofd).

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40
Hoe maak je zo'n screenshot in Skyrim? Is daar een sneltoets voor?

Verwijderd

psychodude schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:50:
[...]

Te moeilijk, in wat voor kader? Veel games zijn over het algemeen tegenwoordig vrij eenvoudig, waarbij medium eigenlijk gewoon het nieuwe entry level super easy is geworden. Oblivion was hierop geen uitzondering. Maar dit is in een game als TES zeker geen plus punt. Het is ook om die reden geweest dat er een reeks mods is gekomen welk dit in Oblivion hebben aangepast, zodat niet alles zo verschrikkelijk makkelijk is.

TES is niet zozeer een reeks waarin hack & slash the way to go is, je sneaking skills, etc heb je voor een reden. Zeker in het begin is het zinvol om hier gebruik van te maken. Wil je dat niet, dan zul je er voor moeten werken door te trainen in pure melee en defense.

De moeilijkheidsgraad is in the end juist datgene welk in de wilderness een gevoel van gevaar geeft.
Maar wat ik nu heb is extreem ben ondertussen op de 7000 steps.
spoiler:
De troll die je na paar treden krijgt hoeft 1 move te doen en ik ben dood heb gewoon heavy armor 150 armor inclu shield. En heb nog een maat die je net daar voor krijgt in de main quest. Die kan iets van 5 klappen hebben.

Je bent Dragonborn wtf..

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 19:16
Uhmm, even een vraagje als jullie dat niet erg vinden.

Ik heb alle platforms in mijn bezit, een fatsoenlijke gaming laptop (i7, Nvidia GT540M met 2GB geheugen, 8 GB DDR3 ram), maar ik heb dus ook een Xbox 360 en PS3.

Normaal gesproken ben ik meer een console-gamer, maar het schijnt dus dat de graphics van consoles beginnen achter te lopen. Waar zou ik beter aan doen, de PC-versie, Xbox-versie, of PS3-versie?

• Wolfos
Gewoon printscreen.
En @robin: PC versie heeft mods en die voegen heel wat toe kan ik je vertellen.

[ Voor 68% gewijzigd door Wolfos op 10-11-2011 19:54 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:53:

Ik heb alle platforms in mijn bezit, een fatsoenlijke gaming laptop (i7, Nvidia GT540M met 2GB geheugen, 8 GB DDR3 ram), maar ik heb dus ook een Xbox 360 en PS3.

Normaal gesproken ben ik meer een console-gamer, maar het schijnt dus dat de graphics van consoles beginnen achter te lopen. Waar zou ik beter aan doen, de PC-versie, Xbox-versie, of PS3-versie?
Belangrijkste vraag, wil je mods? Zoja, PC!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40
print screen werkt niet

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:33

Poekie McPurrr

Mreoww~

robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:53:

PC versie, al is het maar voor de mods. x360 controller kan je zo gebruiken voor de pc versie. En wil je op tv gamen vanaf de bank.. pc op tv aansluiten,

Le Meow

• Bladion
Tsurany schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:55:
[...]

Belangrijkste vraag, wil je mods? Zoja, PC!
Hmm, dat vind ik een lastige kwestie. Misschien koop ik ze maar gewoon allebei. De laptop harde schijf is niet heel snel (5400rpm), dus ik vrees voor lange laadtijden, alhoewel dat bij de consoles niet veel beter lijkt te zijn.

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:51:
[...]

Maar wat ik nu heb is extreem ben ondertussen op de 7000 steps.
spoiler:
De troll die je na paar treden krijgt hoeft 1 move te doen en ik ben dood heb gewoon heavy armor 150 armor inclu shield. En heb nog een maat die je net daar voor krijgt in de main quest. Die kan iets van 5 klappen hebben.

Je bent Dragonborn wtf..
spoiler:
Diezelfde troll (na emblem IV geloof ik, 2e pelgrim) heb ik inderdaad ook nog steeds moeite mee. Duidelijk dat die erin is gezet om lage levels tegen te houden door te stomen door de main quest.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 15:59
Tja.. nu staat de gecrackte versie van Skyrim al op torrent sites, maar de mensen die het spel voor de PC hebben gekocht moeten nog 5 uur wachten.

Dit is dus de reden dat piracy zo populair is.

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Ja de term eerlijkheid duurt het langst is helaas niet altijd positief haha :9

Maarja we wachten nog maar even... :(

[ Voor 31% gewijzigd door Sanny_83 op 10-11-2011 20:00 ]

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:56:
[...]

Hmm, dat vind ik een lastige kwestie. Misschien koop ik ze maar gewoon allebei. De laptop harde schijf is niet heel snel (5400rpm), dus ik vrees voor lange laadtijden, alhoewel dat bij de consoles niet veel beter lijkt te zijn.
HDD zal niet je bottleneck zijn in deze. Skyrim lijkt in tegenstelling tot andere onlangs gereleasde games erg goed overweg te kunnen met oudere hardware.

Le Meow

• Bladion
Poekie McPurrr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:00:
[...]

HDD zal niet je bottleneck zijn in deze. Skyrim lijkt in tegenstelling tot andere onlangs gereleasde games erg goed overweg te kunnen met oudere hardware.
Dat is mooi.

Ik denk dat ik de PC-versie ga downloaden en de console-versie ga kopen. Dan heb ik alsnog een exemplaar gekocht om de maker te steunen zonder al te gek te doen.

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Sanny_83 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:59:
Ja de term eerlijkheid duurt het langst is helaas niet altijd positief haha :9

Maarja we wachten nog maar even... :(
Het is eerder: Eerlijkheid wacht het langst... :'(

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Mior schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:58:
Tja.. nu staat de gecrackte versie van Skyrim al op torrent sites, maar de mensen die het spel voor de PC hebben gekocht moeten nog 5 uur wachten.

De piracy versie is pas sinds paar uur beschikbaar, wel bijna meteen toen er ergens in de wereld de steam-lock afging. Bij een puur offline spel zal piracy altijd een grote rol spelen, mix er online gameplay in en mensen zullen na de sp als die bevalt de game kopen voor de online (veel te veel gedoe om met een piraat online te gaan).

Anderzijds.. mensen d/l de "illegale" versie, vinden het tof.. rennen tegen bugs aan -> kopen de game om maar niet steeds op zoek te moeten naar patches met een crack.

Mijn reden om een extended demo te installeren was gewoon om te kijken hoe het spel speelt, en of mijn hardware het aankan. Beide zijn met een + beantwoord dus koop ik het.

Le Meow

• Bladion
Poekie McPurrr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:11:
[...]

De piracy versie is pas sinds paar uur beschikbaar, wel bijna meteen toen er ergens in de wereld de steam-lock afging. Bij een puur offline spel zal piracy altijd een grote rol spelen, mix er online gameplay in en mensen zullen na de sp als die bevalt de game kopen voor de online (veel te veel gedoe om met een piraat online te gaan).

Anderzijds.. mensen d/l de "illegale" versie, vinden het tof.. rennen tegen bugs aan -> kopen de game om maar niet steeds op zoek te moeten naar patches met een crack.

Mijn reden om een extended demo te installeren was gewoon om te kijken hoe het spel speelt, en of mijn hardware het aankan. Beide zijn met een + beantwoord dus koop ik het.
Ik ga gewoon niet 2x voor hetzelfde spel betalen. Dat is me gewoon te veel van het goede.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Alles wat ik gezien heb van Skyrim tot nu toe: Bethesda verdient het om geld te krijgen voor zo'n fantastische game. En dat ze dat nog decennia mogen doen! Ik vind het ook best dat ik een weekje moet wachten op de vertraagde DVD. Je kan niet alles hebben.

En nu ga ik lekker spelen! O-)

Yippie kayak, other buckets!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:13:
[...]

Ik ga gewoon niet 2x voor hetzelfde spel betalen. Dat is me gewoon te veel van het goede.
Koop gewoon lekker de PC versie. Geen gezeik met kraken, patches zijn makkelijker en als je hem digitaal koopt kan je hem ook later nog eens zonder gezeik met kraken downloaden. :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik kan nog niet preloaden zegt Steam? :s

Heb m zojuist gekocht in de winkel...

Edit: niks gezegd... :p kon net niet vanwege drukte... nu is ie bezig :)

[ Voor 31% gewijzigd door Vis op 10-11-2011 20:18 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Mior schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:58:

De reden dat piracy populair is heeft daar niets mee te maken maar wordt als slap excuus gebruikt. De echte reden is dat ze het verrekken om de game te kopen.

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 11:44

Proto

¬.¬

Vis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:17:
Ik kan nog niet preloaden zegt Steam? :s

Heb m zojuist gekocht in de winkel...
Direct na de activatie geprobeerd? Lukte bij mij ook niet, vanuit het steam 'hoofdscherm' lukte het wel. :)
vosss schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:13:
[...]

Deze settings heb je ook nog, staan in de map van je savegames:

[...]

Nog meer opties om aan te passen, jeujj *O*
Ah, bedankt voor het posten! :)
Rudyyy schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:50:
Hangt er vanaf wat je ingesteld hebt in Steam. Standaard is het F12, trouwens :)
citruspers schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:16:
[...] en als je hem digitaal koopt kan je hem ook later nog eens zonder gezeik met kraken downloaden. :)
De winkelversie ook hoor. Als je hem eenmaal geregistreerd hebt in je account kan je hem zo vaak downloaden op zoveel computers als je wil :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 20:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Wat is er trouwens gebeurd met de van oudsher bekende speelbare demo.. d/l demo.. speel 'm.. en beslis dan?

Le Meow

• Mior
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:19:
[...]

De reden dat piracy populair is heeft daar niets mee te maken maar wordt als slap excuus gebruikt. De echte reden is dat ze het verrekken om de game te kopen.
DRM is geen reden dat piracy populair is? heh.

Niet de enige reden nee, maar wel een onderdeel ervan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mior op 10-11-2011 20:25 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Sommige mensen zijn ook noodgedwongen om te leven op bijstandsniveau. Die mensen moet je ook niet veroordelen.

Yippie kayak, other buckets!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Rudyyy schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:50:
Print screen en dan copy paste in paint, geen optie? :)

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 07:25
Poekie McPurrr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:23:
Wat is er trouwens gebeurd met de van oudsher bekende speelbare demo.. d/l demo.. speel 'm.. en beslis dan?
Een demo gaat een beetje lastig met zo'n open wereld he.

• Bladion
jmk schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:26:
Sommige mensen zijn ook noodgedwongen om te leven op bijstandsniveau. Die mensen moet je ook niet veroordelen.
Koop het spel dan gewoon niet.

Mensen die welvaart willen hebben die ze niet kunnen veroorloven :')

• ravw
kilon666 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:26:
[...]

nee hoor gewoon een timer er op zetten
dat je niet kan saven en na een half uur of zo game over :D

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

kilon666 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:26:
[...]

Nee hoor, cap de demo op level x of x-uur ingame

Le Meow

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

jmk schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:26:
Anderzijds, de mensen die de game maken willen ook een periodiek inkomen

Le Meow

robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:27:
[...]

ja stel dat alle mensen welvaart wilden hebben :') Dan zouden wij niet meer rijk zijn.

Kom op zeg, wie ben jij om hierover te beslissen. Ik weet niet hoe jij je geld verdient maar ik ken wel mensen op bijstandniveau die er echt helemaal niks aan kunnen doen dat ze geen cent te makken hebben (bijvoorbeeld chronische ziekte die niet erkend wordt). Ik wil mensen met meningen als die van jou nog wel eens meemaken onder zulke omstandigheden, met je verwende houding verdien je dan waarschijnlijk heel wat minder respect.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

* anandus zit in de WIA (70% van minimuloon, reken maar uit)
Maar voor zoiets als Skyrim spaar ik gewoon, duurt paar maanden, maar geen probleem. Da's echt een non-excuus om te gaan piraten.

De changelog voor versie 1.1, in spoilers, voor de zekerheid:
spoiler:
UPDATE 1.1 NOTES

BUG FIXES
General optimizations related to stability and performance.
Essential followers recover properly if player fast travels away.
Fixed rare instances of dragons flying improperly though objects after player exits an interior.
Fixed rare instance where the a music track would not stop playing properly.
Autosave message properly displays when going through a load door.
The fifth level of the Light Fingers perk correctly calculates the Pickpocket skill bonus.
Enchanting an item to improve the Sneak skill properly calculates the bonus to the player's Sneak skill.
Enchanting an item to improve the Lockpick skill properly calculates the bonus to the player's Lockpick skill.
Corpus Enchanter perk properly calculates bonuses to stats for the player’s new enchantments.

QUEST FIXES
Fixed rare issue where a character would not arrive properly to the Thalmor Embassy during Diplomatic Immunity.
Rescue/Attack on Fort Neugrad will trigger properly if player travels to Fort Neugrad by foot.
In To Kill an Empire, Gianna will now talk to player with certain diseases.
Fixed rare instance of Civil War battle not starting properly if player receives a Companions quest from Farkas.
During Brelyna's Practice, fixed rare issue where the player could be permanently invisible.
Triggering combat in Largashbur no longer stops progression to The Cursed Tribe.
Fixed rare instance where fighting a Civil War battle during The Fallen would prevent the Jarl of Whiterun from accepting their axe in Message to Whiterun.
In The Horn of Jurgen Windcaller, fixed rare instance where Arngeir would not teach player the last word of Unrelenting Force.
In Taking Care of Business, fixed issue where Brynjolf would not give player this quest if Talen Jei was dead.

• ravw
robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:27:
[...]

mensen die wel welvaart hebben maar dat een andere niet gunnen is in mijn ogen nog kwalijker ..
egotrippers noem ik dat .

elk mens heeft recht op plezier maar kunnen dat niet betalen omdat ze wegens omstandigheden door deze maatschappij dus uit gescheten worden door mensen die te dom zijn om eens verder te kijken dan hun eigen leefwereld en dus alleen maar aan hun zelf denken.
waar door vaak mensen die wel willen tegen gewerkt word omdat de verkeerde mensen op de verkeerde plekken zitten in deze maatschappij

• Gwildor
spoiler:
He, die frost troll komt nu een keer eens niet naar beneden, bug waar ik graag gebruik van maak om snel langs hem heen te rennen en door de trap op te gaan :D

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:31:
[...]

ja stel dat alle mensen welvaart wilden hebben :') Dan zouden wij niet meer rijk zijn.

Kom op zeg, wie ben jij om hierover te beslissen. Ik weet niet hoe jij je geld verdient maar ik ken wel mensen op bijstandniveau die er echt helemaal niks aan kunnen doen dat ze geen cent te makken hebben (bijvoorbeeld chronische ziekte die niet erkend wordt). Ik wil mensen met meningen als die van jou nog wel eens meemaken onder zulke omstandigheden, met je verwende houding verdien je dan waarschijnlijk heel wat minder respect.
heel lullig misschien, als je niet kunt betalen voor een product dan is het of ervan af zien of sparen. Dat je een game pirate om te kunnen zien of het draait op je pc (bij gebrek aan een demo) is iets anders als pirating om het gratis te blijven spelen.

Le Meow

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:31:
[...]

Het spelen van de laatste videogames is een absolute luxe. Je bent pas verwend als je vindt dat je het recht hebt om de laatste videogame te spelen zonder ervoor te betalen. Die mensen die jij kent mogen mijn Oblivion wel even lenen hoor! Geen probleem.

• Bladion
Poekie McPurrr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:35:
[...]

heel lullig misschien, als je niet kunt betalen voor een product dan is het of ervan af zien of sparen. Dat je een game pirate om te kunnen zien of het draait op je pc (bij gebrek aan een demo) is iets anders als pirating om het gratis te blijven spelen.
Dat inderdaad. Het is echt niet zo dat je omkomt van de honger in de bijstand tegenwoordig. Tegenwoordig is het vooral een kwestie van prioriteiten stellen en verantwoorde keuzes maken.

Het is niet mijn intentie een politieke discussie te starten, voor degene die dat willen, raad ik ze aan om in het POL (politiek) gedeelte van FOK! te komen.
Ik zeg niks over piracy, ik reageer op:

Keyword: KOOP.

Mensen die op bijstandsniveau zitten maar gedurende maanden sparen voor een beetje luxe, dat hoet geen probleem te zijn imho. Ze zitten vaak op bijstandsniveau vanwege een ambtelijke misser, niet omdat ze het verdienen zonder enige luxe door het leven te gaan.

Hoef je niet sneu over te doen met

Verwijderd

Ik weet niet of dit een spoiler is maar ik zit vast en heb echt hulp nodig:
spoiler:
Ik zit vast in dead men's respite, hier moet ik een puzzel oplossen door verschillende icoontjes in een goeie volgorde te zetten (draak,vogel,wolf) ik heb echter geen idee hoe nu verder. En de uitgang kan ik ook niet vinden. Iemand enig idee hoe ik deze puzzel oplos?

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
Vroeger had ik over het algemeen gewoon geen geld voor spellen, dus downloadde ik er veel. Inmiddels heb ik een redelijk vast inkomen, zij het door bijbaantjes of stage, en koop ik mijn spellen. Ook heb ik de meeste spellen die ik toen gedownload had inmiddels gekocht op Steam.

Geen geld hebben kan een reden zijn om te downloaden, maar dat betekent niet dat het meteen moreel verantwoord is natuurlijk.

I'm a photographer, not a terrorist

• Mior
Vroeg had je ook de optie tot 2de hands kopen, wat steeds minder vaak kan met dingen als Stream, Origin en daalijk Sony's online pass.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 22:38
Er zijn er hier alleen over Skyrim al meer dan genoeg posts, dus het lijkt me beter om de offtopic posts over het wel of niet kopen van het spel achterwege te laten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Als je denkt dat Skyrim onderdeel is van je eerste levensbehoefte waarin de maatsschappij je dient te voorzien ben je de prioriteiten behoorlijj, kwijt!
Voor ontspanning kun je naar de intensief onderhouden en gratis toegankelijke natuurgebieden en stadsparken. Kun je ondertussen nadenken over hoe je waarde kunt toevoegen ozdat je geld kunt verdienen om toegang te krijgen tot luxere zaken. Je kunt ook voor nog geen fractie van de prijs van skyrim een heel jaar lang musea bezoeken.
Mior schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:42:
Vroeg had je ook de optie tot 2de hands kopen, wat steeds minder vaak kan met dingen als Stream, Origin en daalijk Sony's online pass.
offtopic:
Nee, maar je kan wel spellen voor weinig in de 'budgetbak' vinden. Vroeger, maar zeker ook nu. Kijk naar Steam, bijv.

Maar zullen we discussies over piraterij en dergelijk elders voeren, desnoods in een eigen topic (het is op zich interessant discussiemateriaal, natuurlijk) en hier gewoon lekker keuvelen over Skyrim?

Welke over iets meer dan 4 uurtjes vrijkomt *O*

Een ander interessante ini-waarde, naast de bomenschaduw en de rotsenschaduw is deze:
iWaterMultiSamples
Hiermee krijg je mooier water (schijnt) :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 20:46 ]

Waarom wordt er nou weer bijgehaald dat het als eerste levensbehoefte zou worden bestempeld ofzo?!? WTF... Ja het is een luxeproduct. Ja de meeste mensen in de bijstand hebben waarschijnlijk andere prioriteiten. Maar waarom zou je hen alle mogelijke luxe waar ze zelf voor sparen ontzeggen voor de rest van hun leven, puur omdat ze in de bijstand zitten? Als je ieder kwartje moet omdraaien heb je het moeilijk genoeg, als het je dan nog waard is extra hard op de centjes te letten voor zo nu en dan een keer een nieuwe game, dan moet je dat toch zelf weten?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:40
citruspers schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:06:
[...]
Not really. Meer in de richting van procedurale generatie denk ik.
Hier een mooie uitleg er over: YouTube: Reset Button: The Biggest Game Ever
(uitleg begint vanaf ongeveer 2 minuten)
Zonder er naar gekeken te hebben: Het zal iig niet procedurale generatie zijn a la Diablo. Zo ver ik het 1 en ander heb gevolgd is het zoals bij Oblivion gegaan. Eenmalig een terrain genereren en dan handmatig alles nalopen en het een en ander finetunen.
Maar de geometrie van de wereld zelf is niet eens waarom spellen zo groot zijn. De grootste kostenposten in hedendaagse spellen zijn de vele cutscenes en de 3d modellen (en met name de textures hiervan). Cutscenes zijn, zover ik weet, niet aanwezig in Skyrim. Textures zijn sterker gecompressed.
Daarnaast kan je in een wereld zoals Skyrim ongelooflijk veel modellen en textures hergebruiken. Vooral met 'nieuwere' technieken waarmee meerdere textures kunnen worden gemixed tot 1 nieuwe in memory, kan je veel ruimte besparen op de HD (met de kanttekening dat je wel meer ram en cpu power verbruikt).
Ook bossen kan je in principe met een aantal basismodellen creeren door pakweg een model of 10 met behulp van een algoritme telkens iets aan te passen. Zelfde gaat op voor stenen e.d.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Een ander interessante ini-waarde, naast de bomenschaduw en de rotsenschaduw is deze:
iWaterMultiSamples
Hiermee krijg je mooier water (schijnt) :)
Ik vind het water eik wel prima zo.
De hele game vind ik wel prima.

Dit is voor het eerst dat ik een Elder Scrolls direct in volle glorie kan spelen en alles maxed out en dat het puik draait.

Voor Morrowind moest ik een Geforce Ti4200 kopen om het speelbaar te krijgen en voor Oblivion een X1900XTX.

Mijn god dat lijkt al weer zo lang geleden :D!

• DionYx
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:46:
Waarom wordt er nou weer bijgehaald dat het als eerste levensbehoefte zou worden bestempeld ofzo?!? WTF... Ja het is een luxeproduct. Ja de meeste mensen in de bijstand hebben waarschijnlijk andere prioriteiten. Maar waarom zou je hen alle mogelijke luxe waar ze zelf voor sparen ontzeggen voor de rest van hun leven, puur omdat ze in de bijstand zitten? Als je ieder kwartje moet omdraaien heb je het moeilijk genoeg, als het je dan nog waard is extra hard op de centjes te letten voor zo nu en dan een keer een nieuwe game, dan moet je dat toch zelf weten?
Ik dacht dat het ging over het 'in de bijstand zitten' als excuus gebruiken voor cracken

• Gwildor
Over de dragonshouts:

spoiler:
Het is niet zo dat je 1 woord leert en dan met 3 souls hem helemaal unlockt. Elke shout bestaat uit 3 woorden, en je leert en unlockt die afzonderlijk. Oftewel, het is niet zo dat je 20 woorden leert van de word walls en dan 60 souls gebruikt, maar je leert 60 woorden verdeeld in 20 shouts.

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Niemand ontzegd elk hun plezier, mits je het kan betalen natuurlijk. De een koopt het meteen, de ander moet er voor sparen. Mooie aan Skyrim is.. ook al stap je later in de game.. geen achterstand :)

Le Meow

• Bladion
Jij doet gelijk alsof het heel zieluggg :'( is om daar in te zitten en het een geldige reden te vinden om het maar te downloaden.

Natuurlijk, ik heb op zich niet veel tegen downloaden, maar inkomen als excuus gebruiken voor een spel van €30 vind ik wat zwakjes. Downloaden is goed om de industrie en markt te sturen naar nieuwe initiatieven. Daarnaast kan je er ook voor sparen.
robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:50:
[...]

Jij doet gelijk alsof het heel zieluggg :'( is om daar in te zitten en het een geldige reden te vinden om het maar te downloaden.

Natuurlijk, ik heb op zich niet veel tegen downloaden, maar inkomen als excuus gebruiken voor een spel van €30 vind ik wat zwakjes. Downloaden is goed om de industrie en markt te sturen naar nieuwe initiatieven.
Nee man, bullshit, ik ben net zo goed tegen illegaal downloaden. Je leest m'n tekst niet eens volgens mij.

• Bladion
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:51:
[...]

Nee man, bullshit, ik ben net zo goed tegen illegaal downloaden. Je leest m'n tekst niet eens volgens mij.
Jij zegt dat ik vind dat ze er niet voor mogen sparen, dat is ook onzin.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Je moet het spel gewoon kopen punt.

Ik vind het wel vreemd dat er mensen zijn die misschien zelfs tot maandag gaan wachten met spelen omdat ze hun game pas laat thuis gestuurd krijgen :P Dan zou ik hem toch echt gewoon downloaden hoor.

• jacobdb
  • Laatst online: 23-09 19:30
als iemand geld apart zet om iets te kopen. maakt het toch niemand uit wat hij ermee doet? moet ie lekker zelf weten.

Verwijderd

Zo dadelijk ga ik ook voor het eerst eens een `echte` RPG spelen, nog nooit de behoefte aan gehad om dit soort spellen te spelen, maar Skyrim trok me toch wel heel erg. Hopelijk alleen maar positieve ervaringen :D

• Wolfos
Meh, ben voor piracy als er geen demo is. Ik download games even, speel ze dan een paar uur en deinstalleer ze dan of koop ze.

• jacobdb
hmm, heb er ook zin in. hopelijk werkt mijn brakke geintegreerde geluidskaart een beetje mee.
robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:53:
[...]

Jij zegt dat ik vind dat ze er niet voor mogen sparen, dat is ook onzin.
Ik zeg, koop het spel dan gewoon WEL. ;) Kwam over alsof je idd vindt dat luxeproducten idd niet voor arme mensen zijn, hoe dan ook. Maar als je wat totaal anders bedoelt zijn we het misschien nog wel met elkaar eens ook.

• Bladion
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:55:
[...]

[...]

Ik zeg, koop het spel dan gewoon WEL. ;) Kwam over alsof je idd vindt dat luxeproducten idd niet voor arme mensen zijn, hoe dan ook. Maar als je wat totaal anders bedoelt zijn we het misschien nog wel met elkaar eens ook.
Ik bedoelde eigenlijk "speel het spel dan gewoon even niet", om vervolgens te kunnen sparen. Het is niet aan iemand anders om te bepalen of iemand wat moet kopen of niet. :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is sowieso niet aan een van jullie om te bepalen wat een ander wel of niet doet. Laten we het lekker over het spel hebben en niet de laatste paar uur voor de launch gebruiken om arme mensen te bashen of downloaders te bashen.

Ik heb er steeds meer zin in en ga ook steeds meer twijfelen wat voor character ik aan maak :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jacobdb
nu vind ik persoonlijk een game ook veel leuker als ik ervoor gespaard heb. (ben zelf student dus verdien niet veel)

• Bladion
De eerste reviews klinken ook redelijk positief :)

Verwijderd

Fooook.. Krijg je natuurlijk te horen dat je naar je 'werk' moet. Dat word pas zondag skyrim spelen. Achja

• DionYx
jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:58:
nu vind ik persoonlijk een game ook veel leuker als ik ervoor gespaard heb. (ben zelf student dus verdien niet veel)
Sparen? Tot de 24e alleen nog maar brood en pindakaas ;)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:00:
[...]

Whaha, wat is het verschil met normaal dan? :+

Heerlijk, over halfuurtje is mn vriendin klaar met tv kijken, dan ga ik, net als de rest hierzo denk ik, een avond lang Skyrim spelen :D (alleen begint die van mij wat eerder :+)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:40
jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:58:
Same here, zowiezo is een spel leuker als je er voor betaald hebt. Dan ga je toch automatisch het meeste uit halen. Vooral als je meer dan 50E hebt betaald voor een spel..
Zijn hier trouwens PC'ers die gamen met een controller? Ik zag dat Skyrim compatible is met de XBox360-controller, maar vroeg me af of andere controllers ook 100% functioneel zijn bij zoiets...

• DionYx
mat.hi.as schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:01:
[...]

Whaha, wat is het verschil met normaal dan? :+

Heerlijk, over halfuurtje is mn vriendin klaar met tv kijken, dan ga ik, net als de rest hierzo denk ik, een avond lang Skyrim spelen :D (alleen begint die van mij wat eerder :+)
Het enige wat er tussen jou en Skyrim staat is je vriendin? Bij mij is het tenminste nog de encryptiesleutel van steam die ik niet aan kan. Meer pindakaas eten! :+

• jacobdb
DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:00:
[...]

daar leef ik normaal ook van. dus zoveel verschilt dat niet :P.

anyways, nog maar 4 uur \0/.

nu maar hopen dat steam niet eruit ligt als de launch is geweest. want we moeten nog een patch naar binnen harken.
Ik zit me trouwens af te vragen wat slimmer is voor mijn character:
Een ras kiezen die de skills heeft die ik wil gebruiken.
Of juist een ras kiezen die die skills niet heeft, het tegenovergestelde.

In het eerste geval kan je waarschijnlijk sneller een perk kiezen. In het tweede geval zal je sneller levelen vermoed ik.
Toch?

• jacobdb
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:05:

In het eerste geval kan je waarschijnlijk sneller een perk kiezen. In het tweede geval zal je sneller levelen vermoed ik.
Toch?
gewoon kahjjit :P

ik hou me over het algemeen niet echt bezig met het helemaal uitvogelen van statistieken. ik zie wel hoe het met mn personage afloopt.

• Gwildor

Toch?
Verschil tussen minor en major is weg, dus skills die je weinig gebruikt of niet gekozen hebt dragen net zoveel bij bij je level als de andere.

• DionYx

Toch?
Ik las ook iets van iemand die zich afvroeg of je sneller levelt met een hogere difficulty (Doordat je dan bijv meer kan blocken). Kan iemand hier iets over zeggen?

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

Flabergasted

Prepare to die !

:| Tjonge jonge, Skyrim is behoorlijk "ver-consoled"

-Menu's en in-game teksten "lekker" groot en simpel.

-Essentiele "keys" zijn niet te re-mappen

-Eerste half uur kan je met je ogen dicht doen, zo eenvoudig en met zo weinig interactie.

-Graphics heb ik op + high quality. High quality was het misschien 2-jaar gelden, maar nu ?

-Na meer dan een uur spelen nog prutsen met de juiste toetsen instellingen.

Verhaal en questen zullen wel ouderwets sterk zijn, maar deze game ademt "console game"
uit op veel belangrijke punten.

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 11:26
Op wat voor settings spelen jullie? Ik zit hier met een 1090T, 6 gb geheugen, 6950 2gb, 120 GB agility 3 SSD en draai hem echt niet op ultra.. kan moeilijk de juiste setting vinden.. iemand anders ervaringen voor beste settings?
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!