daar hebben we mods ect toch voor?Flabergasted schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:08:
Tjonge jonge, Skyrim is behoorlijk "ver-consoled"
-Menu's en in-game teksten "lekker" groot en simpel.
-Essentiele "keys" zijn niet te re-mappen
-Eerste half uur kan je met je ogen dicht doen, zo eenvoudig en met zo weinig interactie.
-Graphics heb ik op + high quality. High quality was het misschien 2-jaar gelden, maar nu ?
-Na meer dan een uur spelen nog prutsen met de juiste toetsen instellingen.
Verhaal en questen zullen wel ouderwets sterk zijn, maar deze game ademt "console game"
uit op veel belangrijke punten.
Hopelijk laten ze vampirisme uit deze game.
In Oblivion was dat echt tergend. Uiteindelijk daardoor opnieuw begonnen en niet meer uitgespeeld.
In Oblivion was dat echt tergend. Uiteindelijk daardoor opnieuw begonnen en niet meer uitgespeeld.
Nou, dat begin van Oblivion werd wel heel kut als je het voor de zoveelste keer deed. Deze is gelukkig een stuk minder.
Vampirisme weet ik niet, maar je kan wel weerwolf worden (las dat vorige week ergens in een Wiki).
Vampirisme weet ik niet, maar je kan wel weerwolf worden (las dat vorige week ergens in een Wiki).
[ Voor 29% gewijzigd door Wolfos op 10-11-2011 21:12 ]
Denk dat je pech hebt... zitten iig vampieren en weerwolven in, neem aan dat je beiden weer kunt worden.robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:11:
@Wolfos: begin Oblivion kon je mooi overslaan als je eenmaal vlak voor het einde van de sewers een save game had gemaakt
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-11-2011 21:14 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Groot?Flabergasted schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:08:
Tjonge jonge, Skyrim is behoorlijk "ver-consoled"
-Menu's en in-game teksten "lekker" groot en simpel.

Ik stoor mij juist ontzettend aan de trend die de laatste twee jaar steeds meer opkomt; het steeds kleiner maken van de lettertype's. Op mijn kleine 21" tv kan ik 30% van de tekst maar met veel moeite en knijpende oogjes lezen.
Kan me best voorstellen dat het op de pc groot lijkt, maar wij van de consoles hebben hier zeker ook geen voordeel van.
Yep, zit er inderdaad in:
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Vampirism_(Skyrim)
@Gwildor: De letters worden kleiner? Dat zegt mijn oma ook altijd.
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Vampirism_(Skyrim)
@Gwildor: De letters worden kleiner? Dat zegt mijn oma ook altijd.
[ Voor 30% gewijzigd door Wolfos op 10-11-2011 21:14 ]
Je kan ook gewoon op een Elder Scrolls wiki kijken en dan de player.additem #cure for vampirerism# 1 cheat gebruiken, kan je weer lekker verder gamen. Heb ik gedaan de eerste keer.robin007bond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:11:
Yippie kayak, other buckets!
Uiteraard, maar als ik bijv een Destruction mage wil maken kan ikGwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:07:
[...]
Verschil tussen minor en major is weg, dus skills die je weinig gebruikt of niet gekozen hebt dragen net zoveel bij bij je level als de andere.
A. Een ras nemen met bijv 10 Destruction
of B. eentje met 0 Destruction.
In geval A. zit ik eerder op een niveau dat ik een perk kan gebruiken (bijv level 25), maar in geval B. level ik veel sneller (want het gaat sneller van 0 naar 1, dan van 10 naar 11*).
Snap je?
* Daar ga ik vanuit, weet het niet 100% zeker
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ah zo. Ik weet het niet. Krijg je ook niet gewoon een relatief aantal "xp" voor levels 1 - 10 als 10 - 20? Dus stel dat level 10 dubbel zo snel gaat als level 1, dat je dan ook dubbel zoveel xp bij je hoofdlevel erbij krijgt als je level 10 wordt als dat je level 1 wordt.anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:16:
[...]
Uiteraard, maar als ik bijv een Destruction mage wil maken kan ik
A. Een ras nemen met bijv 10 Destruction
of B. eentje met 0 Destruction.
In geval A. zit ik eerder op een niveau dat ik een perk kan gebruiken (bijv level 25), maar in geval B. level ik veel sneller (want het gaat sneller van 0 naar 1, dan van 10 naar 11*).
Snap je?
* Daar ga ik vanuit, weet het niet 100% zeker
Mijn Xbox 360 controller is al de hele avond aan het opladen dat die straks ook lekker lang doorwerktSnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:03:
Zijn hier trouwens PC'ers die gamen met een controller? Ik zag dat Skyrim compatible is met de XBox360-controller, maar vroeg me af of andere controllers ook 100% functioneel zijn bij zoiets...
Ik heb overigens geen Xbox360, vind dat die controller gewoon heerlijk werkt!
You've lost meGwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:19:
[...]
Ah zo. Ik weet het niet. Krijg je ook niet gewoon een relatief aantal "xp" voor levels 1 - 10 als 10 - 20? Dus stel dat level 10 dubbel zo snel gaat als level 1, dat je dan ook dubbel zoveel xp bij je hoofdlevel erbij krijgt als je level 10 wordt als dat je level 1 wordt.

Nee, je levelt op na 10 skill level-ups als ik het goed begrepen heb.Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:19:
[...]
Ah zo. Ik weet het niet. Krijg je ook niet gewoon een relatief aantal "xp" voor levels 1 - 10 als 10 - 20? Dus stel dat level 10 dubbel zo snel gaat als level 1, dat je dan ook dubbel zoveel xp bij je hoofdlevel erbij krijgt als je level 10 wordt als dat je level 1 wordt.
Dus als je in het begin snel wil uplevelen (voor betere health/magicka/stamina) dan zou je denken dat het loont om met iemand te beginnen die juist in z'n hoofdskills geen punten heeft, want dan heb je die 10 skill levelups sneller binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 21:22 ]
Je levelt snel genoeg, en zo moeilijk is de game niet. Je moet gewoon niet een mammoet of een reus aanvallen want dan ga je vliegen.
zwak hoor. er zijn dus mensen die de druk van een paar uur niet aan konden en toch voor de barbarba vpn truc hebben gekozen om de boel te misleiden. jammer hoor. heel erg jammer.
weet je wat nou echt sneu zou zijn? nou? niet? je weet het niet? vast wel.
dat je dus straks gaat beginnen he, en dat je er gewoon geen ene malle moer aan vindt. al die moeite en jezelf op zitten fleuren voor niets geweest.
ik zou dan de game echt oppakken op de grond smijten en er dan een indianendans op uitvoeren.
1. sprong op 2 voeten + klap in handen
2. sprong op rechter voet + rechter vuist op
3. sprong op 2 voeten + klap in handen
4. sprong op linker voet + linker vuist op
(tel: 'dat-is-1-en-dat-is-2-en-dat-is-3-en-dat-is-4-en')
en dan smijt ik 'm uit het raam terwijl ik keihard SKYRIIIIIIIIM roep.
dat m'n buurvrouw wakker wordt en dan het raampje opendoet en vraagt wat er scheelt.
en dan zou ik iets heel brutaals tegen haar zeggen. want mijn buurvrouw is hot.
maar goed, die paar uur komen we wel door hoor. dat komt allemaal wel goed.
(wat een game allemaal met je kan doen)
dat je dus straks gaat beginnen he, en dat je er gewoon geen ene malle moer aan vindt. al die moeite en jezelf op zitten fleuren voor niets geweest.
ik zou dan de game echt oppakken op de grond smijten en er dan een indianendans op uitvoeren.
dat m'n buurvrouw wakker wordt en dan het raampje opendoet en vraagt wat er scheelt.
Er is hulp beschikbaar!XunFar schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:28:
zwak hoor. er zijn dus mensen die de druk van een paar uur niet aan konden en toch voor de barbarba vpn truc hebben gekozen om de boel te misleiden. jammer hoor. heel erg jammer.
http://www.trimbos.nl/onderwerpen/e-mental-health
Meld je snel aan, het is bijna te laat voor je.
XunFar schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:28:

Ik heb gisteren die soundtrack gekocht op directsong.com en betaald met paypal, maar ik krijg alleen een paypal bevestiging en voor de rest niets? Iemand anders het zelfde, of misschien wel een mail van directsong gekregen? Had die mensen aldaar gisteren al gemailed, maar heb nog geen reactie ontvangen.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
gast -.-XunFar schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:28:
Als je je maar vermaakt
Nieuws:
Het lijkt erop dat steam ALLE skyrim versies heeft gelocked tot de release time in America wegens misbruik. Dit blijkt onder andere door de vele bericht van mensen zoals Australie die van steam het volgende bericht krijgen:
Aan de andere kant houd dit dus in dat de goedkope Russische keys misschien toch wel werken.
Het lijkt erop dat steam ALLE skyrim versies heeft gelocked tot de release time in America wegens misbruik. Dit blijkt onder andere door de vele bericht van mensen zoals Australie die van steam het volgende bericht krijgen:
Ondanks dat ze een key hebben uit hun regio. Opletten dus!This game is not available in your region
Aan de andere kant houd dit dus in dat de goedkope Russische keys misschien toch wel werken.
Ik zag pas geleden nog een vraag voorbij komen over het aanwezig zijn van Daedric artifacts.
Wat is die draak trouwens groot zeg, de CE box was huuuuuuuge en bijna compleet gevuld met draak. Kwaliteit valt me ook alles mee, de basis waar de draak op staat voelt crap aan maar de draak zelf is erg mooi! Zit nu weer in de doos in m'n schuur, heb er vanwege de size niet direct plaats voor
spoiler:
Deze zitten er in, het CE artwork boek toont een ontwerp van de skeleton key.
Wat is die draak trouwens groot zeg, de CE box was huuuuuuuge en bijna compleet gevuld met draak. Kwaliteit valt me ook alles mee, de basis waar de draak op staat voelt crap aan maar de draak zelf is erg mooi! Zit nu weer in de doos in m'n schuur, heb er vanwege de size niet direct plaats voor
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
houdt dit in dat de nederlandse release tijd anders is?
Zou Rusland dan ook niet moeten wachten op de Amerika tijd?RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:38:
Nieuws:
[...]
Ondanks dat ze een key hebben uit hun regio. Opletten dus!
Dat zou pas een unlock van 9 uur nl tijd ipv 1 uur nl tijd betekenenRevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:38:
Nieuws:
[...]

Dat kunnen ze toch niet menen? Heb je wat bronnen?
Facebook message van CJS keys:
"Regarding Skyrim RU: An agent at our russian supplier office just reported to us that even HE is unable to play the game from russia (he also gets 'not available in your region' error.). Considering that the agent can't even play the game in the region that the game was made for, It is very possible that upon release date the game will become unlocked. Anyone who wants a refund on Skyrim, please hold up at least just for 9 hours, as it is very possible that in 9 hours Skyrim will become region free and playable worldwide."'
We wachten met spanning af!
"Regarding Skyrim RU: An agent at our russian supplier office just reported to us that even HE is unable to play the game from russia (he also gets 'not available in your region' error.). Considering that the agent can't even play the game in the region that the game was made for, It is very possible that upon release date the game will become unlocked. Anyone who wants a refund on Skyrim, please hold up at least just for 9 hours, as it is very possible that in 9 hours Skyrim will become region free and playable worldwide."'
We wachten met spanning af!
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Juist. En tot nu toe werd ervan uit gegaan dat deze keys door een regio lock niet werkte. Maar het lijkt er dus op dat alles is gelocked vanwege het VPN misbruik.DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:40:
[...]
Zou Rusland dan ook niet moeten wachten op de Amerika tijd?
Ja, tijdzones.jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:39:
houdt dit in dat de nederlandse release tijd anders is?
hmm, dat is toch niet te hopen. Voor mij maakt het niet heel vel uit aangezien ik pas morgenochtend rond een uur of 9 ga beginnen, maar ik zie veel mensen die woedend zullen zijn.RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:38:
Nieuws:
[...]
Aan de andere kant, ik lees zoveel negatieve verhalen over de pc versie (brakke ui, lage textures) dat ze misschien deze tijd gebruiken om een tweede patch te maken en een betere eerste impressie willen geven aan de mensen die nog moeten unlocken.
ik bedoel dus een andere tijd dan de nu om 1 uur geplande unlock.
Bij mij staat er gewoon 4 uurtjes, hoor?RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:38:
Nieuws:
Ik zie op steam nog steeds 4 uur resterend. Loos alarm hopelijk....
Ja. + 6 tot 9 uur extra. Afhankelijk van welke Amerikaanse tijdzone wordt aangehouden.jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:42:
ik bedoel dus een andere tijd dan de nu om 1 uur geplande unlock.
geweldig spel so far, zit de eerste uren meer om me heen te zien dan dat ik een quest speel, geweldig hoe het spel er uit ziet, alles op ultra
dat zou jammer zijn. de mensen die de game immers al hebben geactiveerd kunnen hem nu toch al gewoon spelen? daar heeft het geen effect mee op toch?RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:43:
[...]
Ja. + 6 tot 9 uur extra. Afhankelijk van welke Amerikaanse tijdzone wordt aangehouden.
En die landen is het spel ook al geactiveerd. Alleen wanneer je wilt opstarten verschijnt die melding. Zelf zou ik aanraden om je steam asap in offline modus te zetten. Dan weet je zeker dat er niets gebeurd.jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:43:
[...]
dat zou jammer zijn. de mensen die de game immers al hebben geactiveerd kunnen hem nu toch al gewoon spelen? daar heeft het geen effect mee op toch?
Ik weet niet waar je je info vandaan hebt, maar het is volgens mij onzin.RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:43:
[...]
Ja. + 6 tot 9 uur extra. Afhankelijk van welke Amerikaanse tijdzone wordt aangehouden.
Er is helemaal niets over te lezen op de Beth-fora.
heb zelf de game nog niet geactiveerd. (ik wacht die 4 uur wel. moet toch nog wat werk doenRevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:45:
[...]
En die landen is het spel ook al geactiveerd. Alleen wanneer je wilt opstarten verschijnt die melding. Zelf zou ik aanraden om je steam asap in offline modus te zetten. Dan weet je zeker dat er niets gebeurd.
Je bent ons aan het trollen he? Ja, zeg maar ja...RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:45:
[...]
En die landen is het spel ook al geactiveerd. Alleen wanneer je wilt opstarten verschijnt die melding. Zelf zou ik aanraden om je steam asap in offline modus te zetten. Dan weet je zeker dat er niets gebeurd.
Twitter is van slagkilon666 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:48:
Pete Hines zei 21 minuten geleden op twitter nog gewoon dat UK unlocked om 12.01 GMT.
Ik begrijp ook niet waarom het steamforum nog offline is, helemaal nu skyrim uit is.
Twitter is ZO 2010... 
Anyway, ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel hoeveel paniek er wereldwijd is geweest.
Anyway, ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel hoeveel paniek er wereldwijd is geweest.
Gerucht paar dagen terug was dat Steamforum was gehacktFlyby_Wire schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:50:
Ik begrijp ook niet waarom het steamforum nog offline is, helemaal nu skyrim uit is.
[ Voor 50% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-11-2011 21:51 ]
Zal je gebeuren he dat straks de wereld vergaat

omdat er een hack had plaatsgevonden? heeft niks met skyrim te maken.Flyby_Wire schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:50:
Dat wist ik ja, maar waarom duurt dat zolangjacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:51:
[...]
omdat er een hack had plaatsgevonden? heeft niks met skyrim te maken.
weet ik niet. waarschijnlijk gewoon controle of policy ofzo?Flyby_Wire schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:51:
[...]
Dat wist ik ja, maar waarom duurt dat zolang
Ik zeg alleen wat ik heb gelezen. Niets is officieel bevestigd.DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:46:
[...]
Je bent ons aan het trollen he? Ja, zeg maar ja...
Livestream achtig ding:
YouTube: Kanaal van MachinimaRealm
EDIT verkeerde linkje, goede toegevoegd
[ Voor 23% gewijzigd door DionYx op 10-11-2011 21:56 ]
Klopt het dat de game pas om 1 uur geactiveerd kan worden ipv 0 uur?
Ja, dat klopt.miranon schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:54:
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Yups, 0:00 GMT, zoals 27 minuten geleden bevestigd ismiranon schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:54:
(Europa en de UK gaan tegelijk, vandaar)
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 21:55 ]
ja. omdat wij een tijdzone verder zitten.miranon schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:54:
das balen, dan maar eerst twee uurtje slapenjacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:55:
[...]
ja. omdat wij een tijdzone verder zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 10-11-2011 21:57 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
stomme vraag. waar kan ik de stream vinden? als ik op de link klik. kom ik op een pagina van machinima respawm. maar geen stream alleen een playlist.DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:54:
Livestream achtig ding:
Eerst had ik linkje naar machinima respawn idd. Moest machinimarealm wezen. Is nu gefixed.jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:58:
[...]
stomme vraag. waar kan ik de stream vinden? als ik op de link klik. kom ik op een pagina van machinima respawm. maar geen stream alleen een playlist.
Nog een keer dan
http://sv.twitch.tv/ignli...h.tv/&utm_content=ignlive
nog een stream link. waar ook vragen worden beantwoord.
fast travellen doe ik overigens niet aan
. vindt dat zo lame.
nog een stream link. waar ook vragen worden beantwoord.
fast travellen doe ik overigens niet aan
[ Voor 16% gewijzigd door jacobdb op 10-11-2011 22:02 ]
Bobsel is gestopt met het spelen van Oblivion omdat hij niet wist dat fast travel bestond[b][message=37114294,noline]
fast travellen doe ik overigens niet aan. vindt dat zo lame.
ik heb oblivion daarintegen wel uitgespeeld zonder te fast travellen.DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:08:
[...]
Bobsel is gestopt met het spelen van Oblivion omdat hij niet wist dat fast travel bestond
(sterker nog, er was een mod die het gewoon disabled)
Ik was helemaal niet gestopt, ik ging alleen heel vaak dood in het begin omdat ik dat roteind naar die tempel(denk dat dat het was tenminste) moest lopen, en omdat ik het moest lopen duurde het ook ongelofelijk lang.DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:08:
[...]
Bobsel is gestopt met het spelen van Oblivion omdat hij niet wist dat fast travel bestond
Maar ik zette door! Dus niet liegen!
Je hebt hem ook net eergisteren na 6 jaar spelen uitgespeeld toch?jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:10:
[...]
ik heb oblivion daarintegen wel uitgespeeld zonder te fast travellen.
(sterker nog, er was een mod die het gewoon disabled)
Er was iets met fast travel iigBobsel schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:10:
[...]
Ik was helemaal niet gestopt, ik ging alleen heel vaak dood in het begin omdat ik dat roteind naar die tempel(denk dat dat het was tenminste) moest lopen, en omdat ik het moest lopen duurde het ook ongelofelijk lang.
Maar ik zette door! Dus niet liegen!
de manier van gesprekken voeren is wel heel veel verbetered. ook zijn ze van de verschrikkelijke. "ik plak er een hoofd + nek op' modellen af.
Wat ik nog niet heb ontdekt is hoe je kan uitvogelen hoe erg een persoon je mag. Is disposition er in zijn geheel uitgehaald? Lijkt mij vrij vreemd aangezien dan ook gelijk alle charms en de speechskill de prullenbak in kan. Ook onderhandelen met winkeleigenaren lijkt eruit gehaald te zijn, helaas.
Allemaal aan het spelen door VPN ofzo ?
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
goede vraag. zou jammer zijn. alhoewel het systeem van oblivion echt wel beter kon was het wel zeer interessant.Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:13:
Wat ik nog niet heb ontdekt is hoe je kan uitvogelen hoe erg een persoon je mag. Is disposition er in zijn geheel uitgehaald? Lijkt mij vrij vreemd aangezien dan ook gelijk alle charms en de speechskill de prullenbak in kan. Ook onderhandelen met winkeleigenaren lijkt eruit gehaald te zijn, helaas.
Je wordt toch niet echt gelukkig can al die negatieve berichten over de pc versie.
Ik ga maar gewoon de theme luisteren en dan naar bed en zie morgen wel, voordat ik mijn enthousiasme kwijtraak.
Ik ga maar gewoon de theme luisteren en dan naar bed en zie morgen wel, voordat ik mijn enthousiasme kwijtraak.
tot nu toe nog vrij weinig slechte dingen gehoord.kilon666 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:14:
Je wordt toch niet echt gelukkig can al die negatieve berichten over de pc versie.
behalve dan de interface. (waar zijn de interface designers van morrowind gebleven? zijn die ontslagen

Interface, slechte textures, framedrops, lelijke schaduwen, etcjacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:16:
[...]
tot nu toe nog vrij weinig slechte dingen gehoord.
behalve dan de interface. (waar zijn de interface designers van morrowind gebleven? zijn die ontslagen)
Maar dat heb je altijd als een spel net uit is. De meeste mensen zijn druk aan het spelen in plaats van klagen
Nu weet ik al helemaal niet welke versie ik moet nemenanandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:17:
[...]
Interface, slechte textures, framedrops, lelijke schaduwen, etc
Maar dat heb je altijd als een spel net uit is. De meeste mensen zijn druk aan het spelen in plaats van klagen
inderdaad. en sowieso hebben we altijd de community nog.anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:17:
[...]
Interface, slechte textures, framedrops, lelijke schaduwen, etc
texture packs ftw.
Er wordt nu al gewerkt aan mods en tools.jacobdb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:18:
[...]
inderdaad. en sowieso hebben we altijd de community nog. En hoe.
Ook wordt er al druk geinventariseerd voor de unofficial patch. Het blijft een Bethesda-game, hè? Dus je kan niet op patches vertrouwen
Bugs kan je hier opgeven
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 22:22 ]
Ik speel het spel op de PC en ik vind het weer een heerlijke Elder Scrolls game!
De interface is heel erg wennen, maar zodra je het door hebt werkt het best lekker, er is maar één groot minpunt: Je kan geen hotkeys binden. Telkens als je van wapen/spell wilt wisselen dan moet je naar je favorites menu gaan (Q) en uit een lijstje wat dan popt (wat je zelf samengesteld hebt) kun je dan andere items/spells equippen. Het werkt redelijk snel, maar ik wil gewoon hotkeys kunnen assignen aan verschillende items/spells. Ik hoop dat ze dit (hotkeys) er nog in patchen (of een mod).
Qua graphics is het gewoon prima. Ik kom van BF3 nu dus het is zeker een stap terug, maar de sfeer zit er gewoon goed in. Ik erger me bijvoorbeeld wel aan de wat blokkerige shadows en elke ~25sec als de zon verschuift zie je de schaduws ineens meeschuiven.
Textures zijn ook niet altijd even scherp, maar dit is vooral van dichtbij (er komt vast wel weer een texture pack mod
). Ook heb ik framedrops als ik van een afstand naar bijvoorbeeld een dorp kijk (heb dit één keer heel duidelijk gehad nu, als ik vanaf de brug naar Riverwood kijk).
Qua gameplay valt er weinig te zeuren, want het zit gewoon weer geweldig in mekaar!
Net m'n eerste dungeon gehad, lekker vol met van alles en nog wat (monsters, traps, puzzels, noem het maar op!).
Al met al weer een heerlijke game waar ik heel veel uurtjes in ga stoppen!
De interface is heel erg wennen, maar zodra je het door hebt werkt het best lekker, er is maar één groot minpunt: Je kan geen hotkeys binden. Telkens als je van wapen/spell wilt wisselen dan moet je naar je favorites menu gaan (Q) en uit een lijstje wat dan popt (wat je zelf samengesteld hebt) kun je dan andere items/spells equippen. Het werkt redelijk snel, maar ik wil gewoon hotkeys kunnen assignen aan verschillende items/spells. Ik hoop dat ze dit (hotkeys) er nog in patchen (of een mod).
Qua graphics is het gewoon prima. Ik kom van BF3 nu dus het is zeker een stap terug, maar de sfeer zit er gewoon goed in. Ik erger me bijvoorbeeld wel aan de wat blokkerige shadows en elke ~25sec als de zon verschuift zie je de schaduws ineens meeschuiven.
Textures zijn ook niet altijd even scherp, maar dit is vooral van dichtbij (er komt vast wel weer een texture pack mod
Qua gameplay valt er weinig te zeuren, want het zit gewoon weer geweldig in mekaar!
Net m'n eerste dungeon gehad, lekker vol met van alles en nog wat (monsters, traps, puzzels, noem het maar op!).
Al met al weer een heerlijke game waar ik heel veel uurtjes in ga stoppen!
[ Voor 11% gewijzigd door Rynji op 10-11-2011 22:23 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
mooi zo. kan niet wachten tot martins monsters ook voor skyrim beschikbaar isanandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:21:
[...]
Er wordt nu al gewerkt aan mods en tools.
Ook wordt er al druk geinventariseerd voor de unofficial patch. Het blijft een Bethesda-game, hè? Dus je kan niet op patches vertrouwen
Waarom zit die installatie-lock er eigenlijk op? xbox360 kan ook al spelen, wat is hier het praktisch nut van?
piraterij en early releases tegengaan. waar ze dus al beide in gefaald zijnImbalanced schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:23:
Waarom zit die installatie-lock er eigenlijk op? xbox360 kan ook al spelen, wat is hier het praktisch nut van?

Eindelijk mijn Skyrim opgehaald. Dacht dat ik nog makkelijk op donderdag mijn kopie op kon halen... niet dus. De winkels in mijn dorp hadden hem al niet meer, beide vanmiddag leeg gekocht. Toen nog de stad in geweest, waar er nog eens 3 winkels waren waar ze de PC versie niet meer hadden, maar de console versie's wel. PC versie's zouden allemaal op zaterdag of na het weekend komen, te laat dus. Heb morgen een vrije dag en dan wil ik die gebruiken ook!
Uiteindelijk nog een winkel gevonden die nog een ton van die dingen had staan. FRS in de herestraat Groningen.
Heb het er met een winkelmedewerker ook nog over gehad dat het eigenlijk gamer pesten is... De game ligt al tijden in de magazijnen van de winkels, maar ze mogen hem nog niet verkopen. Vooral bij de PC die zo geteisterd wordt door piraterij is dat eigenlijk dodelijk omdat mensen hem dan wel vaak eerder kunnen spelen en vaak zo op een illegale versie blijven hangen. Helaas
Uiteindelijk nog een winkel gevonden die nog een ton van die dingen had staan. FRS in de herestraat Groningen.
Heb het er met een winkelmedewerker ook nog over gehad dat het eigenlijk gamer pesten is... De game ligt al tijden in de magazijnen van de winkels, maar ze mogen hem nog niet verkopen. Vooral bij de PC die zo geteisterd wordt door piraterij is dat eigenlijk dodelijk omdat mensen hem dan wel vaak eerder kunnen spelen en vaak zo op een illegale versie blijven hangen. Helaas
Moet nou heel de wereld straks om 01:00 nog de 0-day patch downloaden? Gaat ook een feestje worden dan

yep...DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:26:
Moet nou heel de wereld straks om 01:00 nog de 0-day patch downloaden? Gaat ook een feestje worden dan
Ach, het is maar 18MbDionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:26:
(Of 200+Mb als je Skyrim van DVD gaat installeren).
En niet 'de hele wereld' wordt gereleased om 1 uur , hè? Alleen Europa
Het zou erger zijn als ze 'Steam Time' zouden gebruiken, dan is het écht de hele wereld tegelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 22:28 ]
Dat valt nog mee, maar even de vraag of het Mb of MB is. Dat scheelt toch al weer een factor 8 en dat vind ik nogal belangrijk voor mijn 160KB/s download.
Hmm Steam heeft bij mij vanavond al een pakket van 18MB binnengehaald. Toeval?
Trouwens, hoeveel heeft het spel in Steam gekost?
Skyrim preload snelheid valt mij eerlijk gezegd nog mee! Had ik niet verwacht. Download nu vanuit Frankrijk (Marseille) met fullspeed 
@Miranon
Het spel kost in steam 50 euro
@Miranon
Het spel kost in steam 50 euro
50 eu ofzo? Ik heb hem gewoon in de winkel gehaald, geregistreerd in Steam en daarna gepreload.
Nog 2,5 uur
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Dat valt dan nog meeanandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:26:
[...]
Ach, het is maar 18Mb
(Of 200+Mb als je Skyrim van DVD gaat installeren).
En niet 'de hele wereld' wordt gereleased om 1 uur , hè? Alleen Europa
Het zou erger zijn als ze 'Steam Time' zouden gebruiken, dan is het écht de hele wereld tegelijk.
Ik heb hem voorgeladen via Steam terwijl ik de DVD heb (waste of bandwith) maar anders kon ik hem niet alvast installeren.
Zou slim van ze zijn om die patch al wel aan te bieden ...SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:29:
Iemand een idee hoe je een screenshot maakt met de PC versie?
Is F12 niet de Steam screenshot knop ?
de steam winkel pagina ligt er bij mij uit
error 118

error 118
Als je dan via Q in het favorite menu zit, kun je er nummers aan binden. Zodra je ingame dat nummer indrukt, switcht hij naar dat wapen/spell/etc..Rynji schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:22:
..
er is maar één groot minpunt: Je kan geen hotkeys binden. Telkens als je van wapen/spell wilt wisselen dan moet je naar je favorites menu gaan (Q) en uit een lijstje wat dan popt (wat je zelf samengesteld hebt) kun je dan andere items/spells equippen. Het werkt redelijk snel, maar ik wil gewoon hotkeys kunnen assignen aan verschillende items/spells. Ik hoop dat ze dit (hotkeys) er nog in patchen (of een mod).
-
Ah, dat zal hem dan zijnSnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:29:
Yups (al kan je het ook instellenCornelisjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:32:
Is F12 niet de Steam screenshot knop ?
Heb precies hetzelfde. Beetje zonde van de DVD en de kosten die men nu maakt om die servers te laten draaien, maar waarom verbied je het om van de DVD te installeren voor de game gereleased is? Zet er dan een 100MB patch bij die je nodig hebt om te spelen oid om te voorkomen dat mensen kunnen gaan piraten, maar dit is nogal onzin...DionYx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:31:
[...]
Dat valt dan nog mee![]()
Ik heb hem voorgeladen via Steam terwijl ik de DVD heb (waste of bandwith) maar anders kon ik hem niet alvast installeren.
Vaag genoeg denk ik dat ik dat op de ps3 voor elkaar heb weten te krijgen. In plaats van "healing" staat er nu bij mij "2. healing". Gezien er geen numpad op de ps3 controller zit heeft dat niet bijster veel zin, enig idee hoe dat weg kan?powerplay schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:33:
[...]
Als je dan via Q in het favorite menu zit, kun je er nummers aan binden. Zodra je ingame dat nummer indrukt, switcht hij naar dat wapen/spell/etc..
idd want hoe zit t nu?Gropah schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:33:
[...]
Heb precies hetzelfde. Beetje zonde van de DVD en de kosten die men nu maakt om die servers te laten draaien, maar waarom verbied je het om van de DVD te installeren voor de game gereleased is? Zet er dan een 100MB patch bij die je nodig hebt om te spelen oid om te voorkomen dat mensen kunnen gaan piraten, maar dit is nogal onzin...
heb m ook gekocht op DVD, en kon m alleen preloaden in steam.. moet ik m straks als ie gereleased is ook nog eerst installeren ofzo? of hoe zit dat precies? (eerste ervaring met steam)
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Als je hem preload/download kan je hem vannacht meteen spelen. Anders moet je hem eerst installeren vanaf de DVD.Vis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:36:
[...]
idd want hoe zit t nu?
heb m ook gekocht op DVD, en kon m alleen preloaden in steam.. moet ik m straks als ie gereleased is ook nog eerst installeren ofzo? of hoe zit dat precies? (eerste ervaring met steam)
Zo hebben ze dat gedaan, de DVD is encrypted en kan dus pas geïnstalleerd worden als de decryption-key wordt vrijgegeven.Gropah schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:33:
[...]
Heb precies hetzelfde. Beetje zonde van de DVD en de kosten die men nu maakt om die servers te laten draaien, maar waarom verbied je het om van de DVD te installeren voor de game gereleased is? Zet er dan een 100MB patch bij die je nodig hebt om te spelen oid om te voorkomen dat mensen kunnen gaan piraten, maar dit is nogal onzin...
Een patch zou misschien ook werken (bijv geen enkele exe meeleveren), maar dan kunnen mensen alvast gaan spieken in de databestanden enzo.
Je kanVis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:36:
[...]
idd want hoe zit t nu?
1. Je serial alvast invoeren en het spel alvast downloaden (preloaden)
2. Even wachten tot-ie gereleased is en hem installeren van DVD.
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 22:38 ]
de animaties van paarden ziet er een stuk beter uit. en ze lijken tenminste niet meer uit alsof ze gemaakt zijn van barbie plastic
Ik heb het spel vanavond in MM Rotterdam voor 45 euro gekocht. Ik heb echter nog een waardebon van 5 euro van de Oblivion 5th anniversary edition die ik voor Skyrim kan gebruiken. Maar de stomme medewerker wilde het niet accepteren omdat ze geen afspraken met Bethesda hebben gemaakt.
Trouwens, wat is beter: het spel via Steam te preloaden of vanaf de dvd te installeren?

Trouwens, wat is beter: het spel via Steam te preloaden of vanaf de dvd te installeren?
Dat moet je zelf weten, het maakt in principe niet uit.miranon schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:38:
Ik heb het spel vanavond in MM Rotterdam voor 45 euro gekocht. Ik heb echter nog een waardebon van 5 euro van de Oblivion 5th anniversary edition die ik voor Skyrim kan gebruiken. Maar de stomme medewerker wilde het niet accepteren omdat ze geen afspraken met Bethesda hebben gemaakt.![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!