[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:
  • 114.624 views

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
OxTox schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:57:
[...]

Kende die gewoon niet slopen? Gewoon zo bam! Van d'n berg af, net zoals die geel harige arena fanboy van Oblivion!
Ik kan haar ook gewoon wegsturen. Het werkt een beetje zoals het companionsysteem uit Fallout, maar helaas minder uitgebreid dan in Fallout NV. Je kan ze nu wel taken geven zoals bijvoorbeeld "steel dat" of "val die onschuldige aan" etc.

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
Cornelisjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:58:
[...]

Het kan nooit zo erg zijn als Fallout 3 :+
Oh no! The memmories of New Vegas! >:)
[...]

In Fallout 3 crashte de pipboy en level up scherm bij mij ontiegelijk vaak. De crashes waren dan ook zo hard dat alleen een reset van de PC nog werkte. Op den duur moest ik als ik bijna level up had even snel op internet kijken welke perk ik wilde hebben, en zodra het level up scherm dan kwam maken dat ik er in 5 seconde doorheen klikte omdat anders de boel ging crashen :p

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• OxTox
  • Laatst online: 04-02 09:42
Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:58:
[...]

Ik kan haar ook gewoon wegsturen. Het werkt een beetje zoals het companionsysteem uit Fallout, maar helaas minder uitgebreid dan in Fallout NV. Je kan ze nu wel taken geven zoals bijvoorbeeld "steel dat" of "val die onschuldige aan" etc.
Haha, loop je zo'n winkel binnen. "Steal this, that and this. Then pickpocket the shopkeeper, take his keys, then put a few arrows in his back!" Ben benieuwd, morgen ochtend!

• Mikero
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 16:55
[...]
Nog nooit problemen gehad met welke Elder Scrolls of Fallout game dan ook. Ik weet dat er bugs in zitten maar die komen lang niet zo vaak voor als mensen denken.

Het enige waar ik wel last van had ik het constant crashen van de game als je ongeveer 50-100 mods hebt geïnstalleerd. Maar dat is niet zo gek als een beetje weet hoe games in elkaar zitten (natuurlijk wel te voorkomen door de makers, maar het blijft modden).

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Vroeg naar bed gaan? wat dacht je van helemaal niet naar bed gaan en de hele nacht door gaan. >:)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• Mikero
DutchMan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:00:
Vroeg naar bed gaan? wat dacht je van helemaal niet naar bed gaan en de hele nacht door gaan. >:)
Gaat iedereen hier stiekem doen en dan morgen met kleine oogjes naar het werk/naar school. :P Ik ga hem sowieso even spelen om 1AM.

• Nenoki
  • Laatst online: 03-10 08:45
DutchMan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:00:
Uit ervaring kan ik zeggen dat je dan minder uren kan maken dan eerst lekker uitrusten en de volgende dag lekker doorspelen ;) Tenzij je morgen moet werken of naar school moet.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:05
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:02:
[...]

Gaat iedereen hier stiekem doen en dan morgen met kleine oogjes naar het werk/naar school. :P Ik ga hem sowieso even spelen om 1AM.
En dan 3 uur later, ow is het al zo laat?

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:38
Pluspunt voor gamerkeys, de refund is al binnen.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik wacht er nog op ;)

Verwijderd

De mensen op ps3 of xbox die al bezig zijn: Hoe is de moeilijkheidsgraad? vergelijkbaar met oblivion of moeilijker? Ik vond oblivion wat makkelijk, dus ik denk dat ik meteen de difficulty wat omhoog schuif. Goed idee?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tuurlijk goed idee! Je kan hem tijdens het gamen toch aanpassen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:10
Ik heb hem nu toch maar via Steam gekocht.
Ben hem nu aan het preloaden op m'n laptop, zodat ik em morgen snel middels een usbstick op m'n pc kan plaatsen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

WTF:
The only downside of the PC version is the interface, which is elaborately presented and a breeze to use on consoles, but is inefficiently laid out for keyboard and mouse controls. To cut down on time spent in menus with both versions you can assign almost anything – armor, weapons, spells, shouts, pieces of meat – as a favorite. This menu can then quickly be brought up during a fight, pausing the action, so you swiftly adjust to the changing nature of a battle without having to page through the main menu system, though on PC an option to also bind items and spells to number keys would have been appreciated.
Ik mag hopen dat dat niet klopt! :o

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• stevenw64
  • Laatst online: 14-06 15:34
Nenoki schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:02:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen dat je dan minder uren kan maken dan eerst lekker uitrusten en de volgende dag lekker doorspelen ;) Tenzij je morgen moet werken of naar school moet.
De truc is koffie, sigaartje erbij en wat te eten voor als je honger krijgt. Dan kan je het heel lang uit houden. Ook om 1 AM

edit: de truc is koffie..
:P die sigaar is optioneel

[ Voor 6% gewijzigd door stevenw64 op 10-11-2011 15:09 ]

• DutchMan
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Ben ik blij dat ik morgen vrij ben. >:)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:02:
[...]

Gewoon na het werken even eten, meteen het bed in duiken en dan om 1 uur weer opstaan en spelen tot je moet werken/naar school moet gaan :P

• Gwildor
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:06:
De mensen op ps3 of xbox die al bezig zijn: Hoe is de moeilijkheidsgraad? vergelijkbaar met oblivion of moeilijker? Ik vond oblivion wat makkelijk, dus ik denk dat ik meteen de difficulty wat omhoog schuif. Goed idee?
Iets moeilijker, naar mijn idee.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
PC only community Rock Paper Shotgun heeft hun review ook online staan. Persoonlijk de enige bron die ik qua - PC games - serieus neem, op gebruikerservaringen na.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/10/skyrim-review-pc/

Conclusie:
quote: RPS
I have been deeply anxious about writing this piece for the last two days purely because I don’t feel I’ve seen enough. Maybe I shouldn’t have spent so long smithing and enchanting an epic armour set. Maybe I should have gone dragon-hunting instead of obsessively picking every lock and pocket I stumbled across. Maybe I shouldn’t have gone mammoth-hunting just for the hell of it. Maybe I should have been a full-on mage or an axe-wielding barbarian. Maybe I should have ditched my namby-pamby pacifism and joined the Dark Brotherhood. Maybe I should have used a shield even once. Maybe I should have let that Master Vampire bite me instead of lightning bolting him to death. Maybe I shouldn’t have spent several hours simply riding from West to East and taking it all in.

Maybe I’ll do all that next time. First though, I really fancy a nice set of Glass Armour, so time to explore a few caves for ore to mine then spend some good, honest hours at the forge. I may be some time. I may be the rest of the year, and beyond. Not only is Skyrim, for my money, the game of the year, but… oh this is hard. Very hard. I’m sorry Morrowind – I love you, but I don’t need you anymore. I think, at last, there is a new Best Elder Scrolls Ever.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Mensen die zo'n russische skyrim al hebben geactiveerd hebben een aardig probleem zeg. Wel netjes van gamerkeys om een refund te geven. Nu maar een game in de winkel halen :) Zou MM ze nog hebben?

• Solictice
  • Laatst online: 01-10 13:33
morgen eerst maar eventjes een tentamen fixen en dan mezelf opsluiten achter me computer :)

Eventjes geen BF3 dit weekend ^^

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 16:16
Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:10:
[...]

Iets moeilijker, naar mijn idee.
Naar mijn idee iets makkelijker... speel imperial meele/ranged warrior op standaard (er zijn 2 moeilijkere en twee makkelijkere niveaus) bij oblivion weet ik nog dat ik in het begin echt makkelijker moest gaan omdat ik steeds afgemaakt werd.
Nu in het begin een bandit tegen gekomen bij een mijn. die was zo om. Twee wolven die blijkbaar ineens achter me stonden ;-) geen probleem.

Zit er zelfs aan te denken iets moeilijker te gaan.

Hoewel ik een kip dood maakte in het dorpje, dat had ik beter niet kunnen doen ;-)

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 15:29
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:08:
WTF:

[...]
...... Ik hoop ook niet dat dat klopt! Anders hoop ik dat een modder dit kan maken of een patch komt.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Lekker hoor! Ik kijk nog een en ander aan, maar ga zeer waarschijnlijk ook aan de Skyrim.

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
WTF:

[...]
Wtf, dat zou maf zijn. Slechte pc interface zijn we wel van Bethesda gewend (die van Morrowind was waaay beter dan die van oblivion) maar dat je dingen niet aan de 1-0 keys zou wel heel erg zijn.

Maarja, zoals veel pc gamers zouden zeggen, daar zijn mods voor. (Darknified UI ftw)

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:07
WTF:

[...]
Tsja, dit was in Oblivion weinig anders en ook in Morrowind van wat ik me kan herinneren was dit al een 'probleem'. Thing is, het in battle swappen van gear is leuk dat het kan, maar ergens niet echt opgenomen in het design. Zelfs het enige hotkey'en wat al beschikbaar was, was ook al een ramp om mee te werken. En er valt natuurlijk ook af te vragen of we niet gewoon blij moeten zijn dat we mid-combat de mogelijkheid hebben om plotseling onze gehele uitrusting te switchen en meerdere keren in combat van wapen te switchen zoals je sommige mensen soms ziet doen.

Hoezeer het menu verder buiten combat zal bevallen, geen idee. Het ziet er iig wel wat stijlvoller uit dan dat van Oblivion, maar het zal waarschijnlijk met name toch weer wat aan de grote kant zijn, en niet zozeer ontwikkeld om van dicht op je bureau mee te werken. Maar gelukkig weet de community daar altijd wel raad mee, kijk bijv. DarNified voor Oblivion.

[ Voor 4% gewijzigd door psychodude op 10-11-2011 15:19 ]

psychodude schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:17:
[...]

Tsja, dit was in Oblivion weinig anders
In Oblivion kon dat wel, hoor ;)

• kilon
  • Laatst online: 23-09 07:25
Valt toch een beetje tegen moet ik zeggen. Is het bekend welke setting dit is?
WTF:

[...]
Volgens de handleiding kan het wel, hoor. Zowel de favorites als de 1-8 keybinds.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

kilon666 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:19:
[...]

Alles max, 4xAA
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:19:
[...]

Volgens de handleiding kan het wel, hoor. Zowel de favorites als de 1-8 keybinds.
Ja, daarom hoop ik ook dat het niet klopt.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 15:20 ]

• Gwildor
Groot minpunt aan de interface vind ik dat je niet meer kan kijken hoe iets je staat (voor de ijdele mensen onder ons). Eigenlijk zie je je eigen karakter niet meer na de intro behalve als je op een paard zit (tenzij je in 3rd person speelt ofc).

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
50 euro op steam |:(

Ik blijf het belachelijk vinden.

Hop,hop,hop!

basset schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:22:

Ja dan wacht je een half jaar, issie goedkoper. :z

• stevenw64
Stoffen map is meer.. dat harde papier wat ze gebruiken als placemats i goedkope restaurants. Ik vind hem beter als de voorgangers.. wist niet dat er zo'n map bij zou komen. Maar het is niet echt stof. Dit is de gewone pc game editie

Gelukkig is het een Steamworks-game, dus maakt het niet uit waar je het koopt :)

Nog een PC-screenshot, settings onbekend.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:07
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:19:
[...]
In Oblivion kon dat wel, hoor ;)
Heb mijn bericht iets aangepast, kwam te over alsof het niet kon :p. Maar het was een ramp om mee te werken in Oblivion. In vrijwel iedere game heb je leuk een skillbar in je interface waar je dingen naar toesleept. Maar in Oblivion moest je het getal ingedrukt houden, skill erin slepen en vervolgens zover als ik me herinner iig maar weten te onthouden waar je welke skill had, want op je screen vond je het niet meer terug.

Verwijderd

Screen, net gemaakt...
Standard settings (lang niet alles max, maar draait wel lekker soepel op een HD4870 1GB).

(stukje van intro, dus is een beetje een spoiler ;) )
http://img196.imageshack.us/img196/9258/screenshot0bx.jpg

• SKdragon
  • Laatst online: 13-08 15:29
In de manual staat inderdaad dat je 1-8 kan gebruiken voor 'Sneltoets voorwerpen' Dit staat op pagina 2 van de PC manual.

• Deadsy

Dat is het ook. Daarom koop ik nooit games in Steam. In de winkel is het goedkoper, je krijgt er een kaart bij en je bent in veel gevallen sneller in de game omdat je het niet hoeft te downloaden (wat met een trage verbinding even kan duren).

• Dracul
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

kilon666 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:19:
[...]

Een beetje? Ik vind het persoonlijk ronduit teleurstellend.

• stevenw64
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:24:
Screen, net gemaakt...
Standard settings (lang niet alles max, maar draait wel lekker soepel op een HD4870 1GB).

(stukje van intro, dus is een beetje een spoiler ;) )
http://img196.imageshack.us/img196/9258/screenshot0bx.jpg
Dit is dan niet pc toch? Hoe kan je het al spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door stevenw64 op 10-11-2011 15:26 ]

• Deadsy
stevenw64 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:26:
[...]

tenzij er een console is met die vga dan ga ik er vanuit dat het gewoon PC is.

Verwijderd

stevenw64 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:26:
[...]

Jawel.

• Gwildor
Die screens lijken verdomd veel op wat ik tot nu toe op de ps3 gezien heb. Is het zeker dat het van de pc versies is?

• stevenw64
Hoe kom je dan voorbij de steam beveiliging?
Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:26:
Die screens lijken verdomd veel op wat ik tot nu toe op de ps3 gezien heb. Is het zeker dat het van de pc versies is?
Ja, PC-versie zal niet heel veel schelen :) De bedoeling is dat het op alle platformen er ongeveer hetzelfde uitziet, alleen net een tikkie beter op PC.
stevenw64 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:27:
Mag hier niet besproken worden, zie de waarschuwing vvvvvvvvvvvvvv

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 15:28 ]

• Mikero
Dat is het leuke van de latere Elder Scrolls games, bijna alles waar je het niet mee eens bent is te fixen door middel van mods. Daarom kan ik me niet echt storen aan de in mijn ogen slechte keuzes qua gameplay die Bethesda heeft gemaakt.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
VPN -> AUS

Verwijderd

Daar mag ik niet op ingaan van de mods. En zal ik ook niet doen, ook niet in PB.

• Deadsy
Dat kun je je zelf wel indenken en dit mag hier denk ik niet besproken worden.

• Biersteker
  • Laatst online: 03-10 17:31
De pc versie is ook al gecracked. damn. Xbox versie was al een week te vroeg uit en geleaked, ps3 te vroeg verkocht. En de PC versie is nu ook al gecracked. En dan vinden mensen het gek dat zoveel gedownload word. Als je een illegale versie eerder kan spelen dan een legale.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• karstnl
  • Laatst online: 27-09 16:27
Precies of New zealand;) Maar ik ben benieuwd hoe steam hierop gaat reageren dat mensen met de tijdzones aan het spelen zijn.

• stevenw64
ah zo. Nee wist niet dat het op die manier ging. :P lekker naïef dacht ik dat ik weer een post gemist had en dat iedereen al lekker aan het gamen zat terwijl ik onnodig tot 1 uur zit te wachten XD

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:33 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien een idee om het ook gewoon voor je te houden? Het is dan wel niet expliciet verboden om te praten over het wel of niet voorbij gezeild zijn van de beveiliging maar wenselijk is het ook niet. Hou dat lekker voor jezelf, hoe trots je er ook op bent en hoe graag je er ook over opschept.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Net een exemplaar laten scoren bij Free Record Shop, maar begrijp ik nou dat het nog niet gespeeld kan worden?

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Trin1ty schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:38:
Net een exemplaar laten scoren bij Free Record Shop, maar begrijp ik nou dat het nog niet gespeeld kan worden?
Toevallig, ik ook. Net geïnstalleerd en je kan het inderdaad nog niet spelen. Duh. Dus wat een gedoe allemaal om die vroege verkopen.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:42

Op steam kopen is ook werkelijk achterlijk voor dit bedrag. Principieel kan ik hem niet kopen voor dat bedrag, 1 je krijgt geen hoesje / boekje / dvd EN hij is ook nog eens duurder dan in de winkel.te bizar voor woorden. Maar gamers zijn nou eenmaal lui en de meeste kopen hem nog via steam ook...

Anyway> betreft de gui op de PC dat zal vast nog wel aangepast worden /mods etc komt wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door sbmuc op 10-11-2011 15:40 ]

Upke dupke schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:39:
[...]

Toevallig, ik ook. Net geïnstalleerd en je kan het inderdaad nog niet spelen. Duh. Dus wat een gedoe allemaal om die vroege verkopen.
Ja wat een gedoe dat je nog wel 9 uur en een kwartier geduld moet hebben. Dat overleef je vast niet. :F

sbmuc schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:39:
[...]

Op steam kopen is ook werkelijk achterlijk voor dit bedrag. Principieel kan ik hem niet kopen voor dat bedrag, 1 je krijgt geen hoesje / boekje / dvd EN hij is ook nog eens duurder dan in de winkel.te bizar voor woorden. Maar gamers zijn nou eenmaal lui en de meeste kopen hem nog via steam ook...

Anyway> betreft de gui op de PC dat zal vast nog wel aangepast worden /mods etc komt wel goed.
Newell moet z'n buik ook onderhouden hè ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

[...]

Klopt. Ik heb geen tijd om naar de winkel te gaan, en wat moet ik met een hoesje? Die beland toch ergens in een lade. Dus nu staat ie al 2 maanden in mijn Steamlijst en is hij net pre-loaded. :)

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

actionInvoke schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:57:
[...]

Huh? Steelcase? Dacht dat er alleen een normale en absurde versie zouden komen?
Jup, bij de Media Markt in Zwolle lagen er gewoon een boel steelcases naast, even gevraagd en je mocht er een meenemen als je het spel kocht.

Map waarmee sommige winkels voor de preorder adverteerden zat gewoon bij de normale game.
[...]

Inderdaad, zoals je als laatste zegt, je hoeft niet naar de winkel en kan je vanuit je luie stoel kopen. Je betaalt voor gemak :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 15:43 ]

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Heef iemand al benchmarks gezien over hoe goed de game gebruikt maakt van een quad-core ipv een dual-core?
TheAshcat schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:42:
[...]
Map waarmee sommige winkels voor de preorder adverteerden zat gewoon bij de normale game.
Die map is feitelijk niet voor de preorders maar voor de special edition, en da's gewoon de hele eerste oplage.

• Gwildor
Nog een keer over het vechten met draken:

spoiler:
Zojuist bij Whiterun dit gevecht gehad:

- 1 draak
- 2 mammoeten
- 1 giant
- 1 sabeltandtijger
- mezelf en mijn companion

Allemaal met elkaar in gevecht. Conclusie: de drakengevechten zijn zeer epic en zeer awesome.

• sbmuc
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:42:
[...]
Aan de andere kant hoef je niet naar de winkel en kan je vanuit je luie stoel kopen. Je betaalt voor gemak ;)
... Je betaalt steam, je betaalt meer voor minder. Even naar de winkel lopen en daaral te lui voor..
Idiocracy 2006 Mja ik sport 4-5 keer per week, suppose dat ik niet onder de standaard gamer val.

Ik geloof niet echt dat de screenshots die we hier zien het spel eer aan doen. nog een klein dagje dan kunnen we het zelf aanschouwen :)

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

sbmuc schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:51:
[...]

... Je betaalt steam, je betaalt meer voor minder. Even naar de winkel lopen en daaral te lui voor..
Idiocracy 2006 Mja ik sport 4-5 keer per week, suppose dat ik niet onder de standaard gamer val.

Ik geloof niet echt dat de screenshots die we hier zien het spel eer aan doen. nog een klein dagje dan kunnen we het zelf aanschouwen :)
Volgens mij is dit topic om over Skyrim te praten, niet om mensen die niet zo actief zijn als jij te bashen. :/

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik post hier zo meteen mijn benchmarks met quad sli 295 GTX.
Wat een spel man ... dit word weer een hele mooie.
Dit keer ga ik niet meer in de de fout zoals met Morrowind en Oblivion waar ik 1000den uren in gespeeld heb maar nauwelijks de mainquests gedaan heb.

Ik ga in één ruk de main quests uitspelen tot het spel uitgespeeld is.
Want voor je het weet zijn al die mods er weer en spendeer ik meer tijd aan modden dan aan spelen en als dat gebeurt zal ik het spel nooit uitspelen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• sbmuc
MooiNietDus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:46:
Heef iemand al benchmarks gezien over hoe goed de game gebruikt maakt van een quad-core ipv een dual-core?
Ik kan uberhaupt nog geen benchmarks vinden. Wel jammer, mijn 6950 is defect en er zit nu tijdelijk een 5770 in. Ben benieuwd of het wel draait. Denk dat die pas morgen echt zullen uitkomen, even afwachten jammergenoeg

• Mikero
Kain_niaK schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:57:
Ik post hier zo meteen mijn benchmarks met quad sli 295 GTX.
Wat een spel man ... dit word weer een hele mooie.
Dit keer ga ik niet meer in de de fout zoals met Morrowind en Oblivion waar ik 1000den uren in gespeeld heb maar nauwelijks de mainquests gedaan heb.

Ik ga in één ruk de main quests uitspelen tot het spel uitgespeeld is.
Want voor je het weet zijn al die mods er weer en spendeer ik meer tijd aan modden dan aan spelen en als dat gebeurt zal ik het spel nooit uitspelen.
Dat is nou precies mijn situatie en mijn plan. Nog nooit een Elder Scrolls game uitgespeeld, eveneens nog nooit een Fallout game uitgespeeld.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het spel draait op mijn systeem heel erg vlot.
Ik heb nog geen enkele frame drop gezien met fraps, altijd constant 59-60.
Dat was met BF3 wel anders, daar haalde ik wel 59 fps maar soms toch framedrops en het spel voelt gewoon niet zo heel er vlot aan.
Maar goed, de alpha heeft ook altijd prima gedraaid en ik mag nu eindelijk over het spel praten !!!!!

• sbmuc
Kain_niaK schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:06:
Het spel draait op mijn systeem heel erg vlot.
Ik heb nog geen enkele frame drop gezien met fraps, altijd constant 59-60.
Dat was met BF3 wel anders, daar haalde ik wel 59 fps maar soms toch framedrops en het spel voelt gewoon niet zo heel er vlot aan.
Maar goed, de alpha heeft ook altijd prima gedraaid en ik mag nu eindelijk over het spel praten !!!!!
Specs? settings van het spel?

• Kain_niaK

Kain_niaK

i7 975 op 3,8 Ghz.
24 GB DDR3 ram op 1800 Mhz
2 x GTX 295 in Quad SLI.
Spel start van 8 SSD's in RAID0.
Alles staat op max op 1920 x 1200.
Vsync aan. AA staat in het control panel op supersampling en op 8XMSAA.
Oh en ik heb custom NVIDIA drivers van guru3d.
Straks eens wat testen doen met de laatste WHQL drivers van NVIDIA.
Ik dacht dat die al een Skyrim profiel hadden.

[ Voor 27% gewijzigd door Kain_niaK op 10-11-2011 16:13 ]

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Kain_niaK schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:11:
i7 975 op 3,8 Ghz.
2 x GTX 295 in Quad SLI.
een gemiddeld pctje dus...........patser :)

• sbmuc
i7 975 op 3,8 Ghz.
2 x GTX 295 in Quad SLI.
/inserts random GEEZUS! picture.

Mja jouw pc is niet echt vergelijkings materiaal met de gemiddelde gamers pc :+.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hey, er werd naar mijn specs gevraagd. Ik heb die expres niet geplaats omdat ik dan weer voor patser word uitgemaakt.
Dit is geen gaming rig maar een DAW waar door de dag meerde muzikanten tegelijk op werken.
Maar het is mijn systeem dus ik game er lekker ook op.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Is Vsync niet alleen maar nadelig voor je framerate?
Geen wonder dat het dan vlot draait :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hyptonize schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:15:
Is Vsync niet alleen maar nadelig voor je framerate?
Het lockt je framerate zodat er geen tearing ontstaat. Meeste tft schermen gaan toch niet boven de 60hz dus wat heb je aan 100fps.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Vsync = verticale synchronisatie.
Je fps word dan gesynct met de refresh rate van je monitor.
Dus maximaal 60 of meestal 59 fps.
Als het spel te zwaar is dan kun je drops hebben naar onder de 30.
In dat geval kun je beter vsync uitzetten want dan kom je normaal niet over de 60.
Maar ik heb een hekel aan het tearing effect dat ik echt zo lastig dus ik speel elk spel met vsync behalve sommige spelen in competitie verband als meer fps je ook echt een voordeel geeft (zelfs al is je scherm maar 60 hertz)

edit: @Tsurany
Er zijn nu wel steeds meer 3D schermen aan het komen met 120 Hz of zelfs 240Hz.
Ik heb die nog niet getest maar dat lijkt me wel aangenaam. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 10-11-2011 16:19 ]

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
i7 975 op 3,8 Ghz.
2 x GTX 295 in Quad SLI.
Oh en ik heb custom NVIDIA drivers van guru3d.
Straks eens wat testen doen met de laatste WHQL drivers van NVIDIA.
Hoe is de CPU belasting verdeeld over de cores?

edit @ hyptonize: zie ook http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html (daar is ook een screenshot met tearing erin)

[ Voor 9% gewijzigd door MooiNietDus op 10-11-2011 16:20 ]

Yups :)

• Knaak
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Hmm, zojuist de game binnen maar ik vind de navigatie in het karakter-menu echt brak. Ik kan zelfs geen naam of race aanklikken. Alleen arrow-keys werken. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 18:38
Vraagje over een van de eerste quests:

spoiler:
Bij de quest The Golden Claw kom je op een gegeven moment bij de deur waar je de Claw in moet stoppen en de goeie code moet invoeren. Ik kan niet op de ringen klikken om de volgorde te veranderen.. Heb al geprobeerd opnieuw te loaden, iemand een idee? Heb nog geen mensen met hetzelfde probleem gezien, speel op de 360. Als ik op de keyhole klik, stopt ie wel de Claw er in, de A knop doet het dus prima..

XBL: Sgt Rik NL

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 22:09
WTF:

[...]
Zoals al vaker vermeld is dat volgens de handleiding wel mogelijk, dus ik ga er maar vanuit dat het een foutje in de review is.

Waar ik me qua interface meer zorgen om maak is dat je volgens diezelfde handleiding in het items menu alleen kan navigeren met de WASD-toetsen en niet met de muis.

Dat zou echt crappy console porting zijn. Het is al jammer genoeg dat de pc-versie het met een GUI moet doen die voor consoles ontwikkeld is. Als daar bijkomt dat de besturing binnen die GUI ook nog eens niet is aangepast voor de pc vind ik dat nog triester.
Ik weet dat dit soort dingen opgelost kunnen worden met mods maar het zijn in mijn ogen gewoon dingen die standaard goed moet werken.

• stevenw64
Kain_niaK schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:14:
Hey, er werd naar mijn specs gevraagd. Ik heb die expres niet geplaats omdat ik dan weer voor patser word uitgemaakt.
Dit is geen gaming rig maar een DAW waar door de dag meerde muzikanten tegelijk op werken.
Maar het is mijn systeem dus ik game er lekker ook op.
Je zat zeker al dit hele topic te wachten totdat het gevraagd werd XD :P

maar mooi systeem hoor _/-\o_

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Jesus, wat een draak (pun intended) van een interface. Dit is echt onacceptabel.
Er is wel mee te werken, zeker wanneer je erachter komt dat je WASD moet gebruiken, maar het lijkt echt of Bethesda moedwillig PC gamers pest. Ik had geen moeite met Oblivion's interface, maar dit...

[ Voor 55% gewijzigd door Wolfos op 10-11-2011 16:28 ]

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
En hij vraagt steeds om de 'enter' key, maar daarmee bedoelt hij dus 'return', want als je de echte enter key indrukt gebeurt er niets.

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-09 17:04
Ja, dat er op consoles gefocused wordt OK, maar zo'n interface ga je toch niet daadwerkelijk in een pc-versie gooien? Mijn god.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
En ook Skyrim ligt een dag te vroeg in de winkel, je zou het bijna een trend gaan noemen.

• Mikero
Jochem Boom schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:30:
En ook Skyrim ligt een dag drie dagen te vroeg in de winkel, je zou het bijna een trend gaan noemen.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 17:47
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:19:
[...]
Inderdaad, kan gewoon. Je kunt ook spells en items enzo in een favorieten lijstje zetten wat je tijdens het spelen met Q oproept. Ook daar kun je vervolgens een item highlighten en op een cijfer drukken, dan wordt ie ook meteen toegewezen.
MOAW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:23:
Hmm, zojuist de game binnen maar ik vind de navigatie in het karakter-menu echt brak. Ik kan zelfs geen naam of race aanklikken. Alleen arrow-keys werken. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Geen idee, ik kon wel de muis gebruiken daar. Hij schoof alleen wel slechts één plaatsje op per klik, dus ook als ik drie rassen boven de geselecteerde klikte.

Al met al is de interface nog flink wennen zullen we nog maar even zeggen ;)

• Knaak
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Iemand gevonden hoe je je karakter-naam aanpast? Ik heb echt geen idee wat de key hiervoor is. (staat ook nergens aangegeven, fijn)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik kan je zeggen dat ze de laatste 2 maanden nog een shitload aan bugs en glitches uit het spel gehaald maar dat er uiteraard nog een shitload aan bugs en glitches inzitten. Dit spel is zo groot dat het makkelijk nog een jaar kan duren voordat alle bugs en glitches er zo'n beetje uitzijn.

Creation kan veel beter overweg met multithreading als Gamebryo maar ook daar kan nog aan gesleuteld worden voor oudere en minder krachtige processoren.
Ik heb geen idee wanneer Creation Kit als download beschikbaar word gemaakt maar ik verwacht de eerste mods rond februari en maart. Bethesda heeft een fantastische job gedaan met de communicatie over Skyrim naar de modscene toe nog voor het spel uit was.
Het enige waar ze bang voor zijn is mensen die mods gaan proberen maken voor de consoles met gebruik van Creation Kit en zo schade zouden kunnen uitrichting.
Ik denk dat de Creation Kit in februari word vrijgegeven als download maar pin me er niet op vast.
Het hangt ook een beetje van de gamers/modders zelf af.
Als ze eerst de komende maanden Skyrim gaan zitten spelen en dan pas beginnen modden dan duurt het wat langer ....

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ben er vandaag achter geweest, nu is 'ie aan het installeren. Heb morgen vrije dag dus toch maar besloten om het nu al te unlocken :p

Bon, de eerste 12 uur kom ik m'n kamer niet meer uit.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 17:28
...
...
Ik vind dat je ook wel op 2560x1440 of 2560x1600 mag spelen. Daar heb je toch wel een scherm voor staan? Dat is denk ik pas een echte test voor jouw systeem.

No sarcasm of iets dan ook, ben echt benieuwd omdat ik die resolutie zelf (helaas) heb.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Kain_niaK schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:32:
Ik heb geen idee wanneer Creation Kit als download beschikbaar word gemaakt maar ik verwacht de eerste mods rond februari en maart.
Ik verwacht de eerste mods eigenlijk al binnen 24 uur :P

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!