[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste
Acties:
  • 114.623 views
XyritZz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:46:
[...]

Als je ook nog nooit Fallout 3/NV hebt gespeeld kan het wel "moeilijk" zijn om te beginnen met dit spel. In Oblivion voelde ik me echt verloren toen ik die eerste dungeon uit kwam... een vrije wereld... niet aan een touwtje door het verhaal getrokken worden... ik snapte er niets van :P.

Stug doorzetten, en in het begin rond de eerste stad blijven hangen totdat ik wat sterker was geworden heeft heel veel geholpen. In Fallout 3 exact hetzelfde gedaan door rond Megaton te blijven hangen in de beginfase.
Nou laat je het klinken alsof je helemaal clueless in de vrije wereld terecht komt en niks te doen weet... Maar dat was bijvoorbeeld bij Oblivion niet zo. Daar had je bij het verlaten van het riool al de quest om op zoek te gaan naar Weynon Priory en de bastaardzoon van de Keizer. Kwam je bij de Priory aan, dan werd je al verteld dat je het best eens bij de guilds in de steden kon gaan buurten om ervaring op te doen en de wereld te leren kennen. En als je niet fast-travelde kwam je onderweg naar de Priory al quests tegen in dorpjes. Als je je lekker laat meeslepen met het verhaal, de wereld en de inwoners dan vermaak je je prima vanaf minuut 1, of je nu ervaring met eerdere TES-games hebt (of vergelijkbaar) of niet. Ik neem aan dat dat bij Skyrim niet anders is. Het lijkt me een veilige keus voor iedereen die fantasy tof vindt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Mikero
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 16:55
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:52:
[...]
Nou laat je het klinken alsof je helemaal clueless in de vrije wereld terecht komt en niks te doen weet... Maar dat was bijvoorbeeld bij Oblivion niet zo. Daar had je bij het verlaten van het riool al de quest om op zoek te gaan naar Weynon Priory en de bastaardzoon van de Keizer. Kwam je bij de Priory aan, dan werd je al verteld dat je het best eens bij de guilds in de steden kon gaan buurten om ervaring op te doen en de wereld te leren kennen. En als je niet fast-travelde kwam je onderweg naar de Priory al quests tegen in dorpjes. Als je je lekker laat meeslepen met het verhaal, de wereld en de inwoners dan vermaak je je prima vanaf minuut 1, of je nu ervaring met eerdere TES-games hebt (of vergelijkbaar) of niet. Ik neem aan dat dat bij Skyrim niet anders is. Het lijkt me een veilige keus voor iedereen die fantasy tof vindt.
Ik ken ook iemand die compleet de weg kwijt wat vanaf het moment dat hij het riool uit kwam. Het probleem was dat hij over het algemeen WoW speelt en luisteren naar verhalen van NPC is dus niet zo belangrijk. Daarna krijg je een lijst met objectives die je lekker kan uitvoeren. Dus daar sta je dan, niet geluisterd en je weet nog niet dat de rode/groene pijl je de weg wijst.

In Skyrim zijn de quest echter wel meer als WoW, zoals in Fallout om precies te zijn. Je hebt een korte journal entry met daaronder een lijst met objectives.
Tsurany schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:50:
[...]

Ik was destijds nog een aardige gamenoob en ik liep al snel rond met full glass, ruim voordat het zou moeten kunnen. Was een kwestie van de juiste gast vermoorden, boete betalen en daarna de glass armor uit zijn shop jatten. Werkte best goed. Kwam er pas veel later achter dat ik daardoor het beste lightarmor had gevonden.
Klopt ja, een van de shops in Imperial City had ook een bewaker die altijd in het max. Heavy Armor rondliep (op de helm na) dat beschikbaar was voor je level. Ik had dat al heel snel door, en heb gewacht totdat hij in Daedric rondliep en daarna vrij snel een dagger in z'n lichaam geplant :P.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 17:47
Skyrim-Xbox winnen? Kan hier: https://www.facebook.com/xbox?sk=app_255914154454774
Helaas facebook-only weer ;)
Voor wie geen zin heeft dat spelletje te spelen, hier is vast de wallpaper die je krijgt als je em uitspeelt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TNDWAl.jpg
Klik voor 1920*1200

En hier een leuk stukje over de kaart, wel met mogelijk kleine spoilers, want je ziet de kaart van Riverwood en omgeving in vrij hoog detail:
http://www.bethblog.com/i...2-sanity-sapping-mapping/

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hier is de 1680 x 1050 variant

Afbeeldingslocatie: http://xbox.rhapps.com/skyrim/wallpaper/skyrim_dragon_shout_v1_1680x1050.jpg

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Melkunie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:59:
Skyrim-Xbox winnen? Kan hier: https://www.facebook.com/xbox?sk=app_255914154454774
Helaas facebook-only weer ;)
Voor wie geen zin heeft dat spelletje te spelen, hier is vast de wallpaper die je krijgt als je em uitspeelt:
[afbeelding]
Klik voor 1920*1200

En hier een leuk stukje over de kaart, wel met mogelijk kleine spoilers, want je ziet de kaart van Riverwood en omgeving in vrij hoog detail:
http://www.bethblog.com/i...2-sanity-sapping-mapping/
En helaas alleen voor mensen die in de US wonen... |:(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Voor de mensen die op gamerkeys.net voor €22,- hebben besteld zoals ik:
We have confirmed that VPN is required. We are waiting for Australia unlock to see if it is multilanguage.
Notes: VPN is alleen nodig tegen regio lock. Je hebt de key waarschijnlijk voor 18:00 op 11-11-11.

Edit: Iedereen krijgt een email zodra bekend is of het multilanguage is.

[ Voor 11% gewijzigd door BinaryRun op 10-11-2011 10:23 ]

Best erg, zit gewoon de track & trace te F5en :). Chauffeur is onderweg *O*

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
Ik heb onbedoeld alweer een stuk spel om zeep geholpen
spoiler:
Moest naar de Greybeards via de 7000 steps, maar ben met mijn paard tegen de berg opgelopen en kwam zo vanaf de verkeerde kant op de juiste plek

• Mikero
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:13:
Ik heb onbedoeld alweer een stuk spel om zeep geholpen
spoiler:
Moest naar de Greybeards via de 7000 steps, maar ben met mijn paard tegen de berg opgelopen en kwam zo vanaf de verkeerde kant op de juiste plek
Dat is nog een nadeel van de console, als je tegen een bug aan loopt is er vrij weinig te doen dan een vorige save laden en hopen dat het dit keer niet gebeurt. Maar gelukkig zijn consoles tegenwoordig super modern en kunnen games gewoon worden gepatched :)

• Melkunie
Korben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:08:
[...]

En helaas alleen voor mensen die in de US wonen... |:(
Oh jammer, dan heb ik niet gelezen :9 Stond dat in de voorwaarde? Je moet namelijk wel je landcode invullen, en je kunt de taal ook gewoon op Nederlands zetten.

Maar wel een fijne wallpaper gescoord!

• Korben

Korben

() => {};

Melkunie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:20:
[...]

Oh jammer, dan heb ik niet gelezen :9 Stond dat in de voorwaarde? Je moet namelijk wel je landcode invullen, en je kunt de taal ook gewoon op Nederlands zetten.

Maar wel een fijne wallpaper gescoord!
Voor dat spel kun je inderdaad de taal op Nederlands zetten, maar in de voorwaarden staat volgens mij dat het alleen geldig is voor mensen die in de US wonen. Ik kon in ieder geval ook geen land invullen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:18:
[...]

Dat is nog een nadeel van de console, als je tegen een bug aan loopt is er vrij weinig te doen dan een vorige save laden en hopen dat het dit keer niet gebeurt. Maar gelukkig zijn consoles tegenwoordig super modern en kunnen games gewoon worden gepatched :)
Klopt, in Oblivion op de PC heb ik nog eens een quest zelf recht lopen trekken met de console commands. Wordt tijd dat consoles ook consoles krijgen....

Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:18:
[...]

Wie heeft het over een bug? Het komt bij TES-games wel vaker voor dat je alternatieve routes naar je doel kunt volgen zonder dat dat een bug is. Zolang het de quest niet doet trippen/failen is er niks aan de hand en is het geen bug.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Ook komt het in TES wel vaker voor dat de game nogal buggy is :p

• Mikero
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:26:
[...]
Wie heeft het over een bug? Het komt bij TES-games wel vaker voor dat je alternatieve routes naar je doel kunt volgen zonder dat dat een bug is. Zolang het de quest niet doet trippen/failen is er niks aan de hand en is het geen bug.
Ik ging er vanuit dat het om een bug ging omdat er werd gesproken over het om zeep helpen. :) Bij mij gaan er dan meestal dingen kapot.
Wolfos schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:26:
Dat zul je altij bij een "sandbox" game hebben, wat was het grappig om een fiets race te starten op de berg, eraf springen en je parachute te openen. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Mikero op 10-11-2011 10:30 ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:26:
[...]
Ik niet. Ik kwam gewoon waar ik moest zijn alleen niet op de manier die de makers voor ogen hadden. Maar goed, dat geldt voor het hele spel want ik ben alweer een halve kaartlengte afgedwaald door allerhande side quests. Daar ligt het niveau tot nu toe wel beduidend hoger van dan bij Oblivion.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
W1ckeD schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:38:
[...]

Dat weet ik maar het werkt niet. Ik kan niet draaien.. Er staat wel 'Activate' maar het reageerd gewoon niet...
spoiler: golden claw probleem
Hier werkt het wel, op de Xbox. Ik weet niet of je er nog last van hebt, maar bij mij is het beer vlinder uil (outer naar inner ring)
Wolfos schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:26:
Dat ook ja :P Maar vanaf een andere kant dan verwacht op de juiste plek kunnen komen is niet per sé een bug, wou'k maar zeggen. Dat vind ik het mooie aan TES, als je een sneaky bastard wil spelen die liever sleutels pickpocket dan een tegenstander verslaat of hem omlult zodat ie een deur voor je opent, dan kan dat. En als je liever aan "mounted rock climbing" doet dan een bergpad volgt kan dat ook. Vrijheid, geen bug.

• BinaryRun
Daaraan toegevoegd, ik denk niet dat eventuele 'bugs' voor 11-11-11 worden gepatched. ;)
RevenNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:31:
Daaraan toegevoegd, ik denk niet dat eventuele 'bugs' voor 11-11-11 worden gepatched. ;)
Bethesda heeft aangekondigd dat er een day1 patch is, naar versie 1.1 wat heel toepasselijk is voor een 11-11-11 release :P Maar die patch zal neem ik aan idd niet VOOR 11-11 available zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-11-2011 10:33 ]

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wel vreemd dat er voor de PS3 al een patch is met versie nummer 2.00 ?

Zal wel een foutje zijn.

PSN-id: Chrasher

• Korben

Korben

() => {};

Voor degenen die de pc-versie bij Bol.com hebben gepre-ordered, ik heb de volgende bevestiging over de levering ontvangen:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 9 november 2011.

Wij zijn er van op de hoogte dat een groot aantal winkels in Nederland ' The Elder Scrolls V: Skyrim' voor de release datum verkopen. Bol.com houdt zich echter aan de gemaakte afspraken met de uitgever. Daarom zal u morgen op 11 november 2011 het spel ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Korben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:37:
Voor degenen die de pc-versie bij Bol.com hebben gepre-ordered, ik heb de volgende bevestiging over de levering ontvangen:

[...]
Apart dat ze de PS3 versie wel gewoon verzonden hebben. Ik heb 'm vandaag nog binnen... (ga overigens wel netjes morgen pas spelen ;) ).

• Mikero
XyritZz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:38:
[...]
Apart dat ze de PS3 versie wel gewoon verzonden hebben. Ik heb 'm vandaag nog binnen... (ga overigens wel netjes morgen pas spelen ;) ).
Hmm, ik wilde eerst zeggen dat het erg sterk van ze is om zich aan de release datum te houden. Alleen denk ik nu dat het een smoesje is omdat de spellen op zijn?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Misschien zijn ze halverwege het versturen overgehaald door bethesda om te stoppen met versturen?

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:22
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:39:
[...]

Hmm, ik wilde eerst zeggen dat het erg sterk van ze is om zich aan de release datum te houden. Alleen denk ik nu dat het een smoesje is omdat de spellen op zijn?
Mwa, voor PC maakt het toch niet uit. Je moet toch wachten totdat het 11-11-11 is.

en waarschijnlijk zijn ze op :X

Steam

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 10:50
nog één nachtje slapen pc-gamerts!!
Mijn PS3 CE is binnen; kreeg SMSje van m'n partner.. "Heb je niet de verkeerde besteld? De doos is zo groot, straks zit er nog een nieuwe PlayStation bij" :D

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
walterwhite schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:45:
Vanavond skippen, om 01:00 klaar zitten voor de pc gamerts!

• Mikero
walterwhite schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:45:
Of niet. ;)
XyritZz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:46:
Mijn PS3 CE is binnen; kreeg SMSje van m'n partner.. "Heb je niet de verkeerde besteld? De doos is zo groot, straks zit er nog een nieuwe PlayStation bij" :D
Voor dat geld zou je het bijna verwachten :P
Chrasher schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:35:
Wel vreemd dat er voor de PS3 al een patch is met versie nummer 2.00 ?

Zal wel een foutje zijn.
Ja, blijkbaar heeft de PS een andere versienummering ofzo?

Een review van Gamespot.
Maar een nette review, eerlijk ook.
Conclusie:
If you've played previous Elder Scrolls games, glitches and oddities don't come as a surprise. Nevertheless, Skyrim comes in a year graced with multiple quality RPGs that feature tighter combat, fewer bugs, better animations, and so forth. But to be fair, none of those games are endowed with such enormity. Yet The Elder Scrolls V: Skyrim doesn't rely on sheer scope to earn its stripes. It isn't just that there's a lot to do: it's that most of it is so good. Whether you're slashing a dragon's wings, raising the dead back to life, or experimenting at the alchemy table, Skyrim performs the most spectacular of enchantments: the one that causes huge chunks of time to vanish before you know it.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 10:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Het zijn idd enorme dozen. Zag ze bij de MM staan, maar 139 euro vond ik zelf net ff iets te. Hadden bij de MM trouwens wel "gratis" steelcases liggen voor als je het spel kocht (ook de "gewone" versie), maar dat het spul daar nou helemaal goed in past ... neuh.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Weakling schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:49:
Het zijn idd enorme dozen. Zag ze bij de MM staan, maar 139 euro vond ik zelf net ff iets te. Hadden bij de MM trouwens wel "gratis" steelcases liggen voor als je het spel kocht (ook de "gewone" versie), maar dat het spul daar nou helemaal goed in past ... neuh.
Als fan van de serie had ik het er wel voor over; moet eerlijk zeggen dat het erg duur is voor een boek, want die draak boeit me niet zoveel. Die gaat de doos terug in en daar kijk ik nooit meer naar denk ik :P.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

XyritZz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:51:
[...]

Als fan van de serie had ik het er wel voor over; moet eerlijk zeggen dat het erg duur is voor een boek, want die draak boeit me niet zoveel. Die gaat de doos terug in en daar kijk ik nooit meer naar denk ik :P.
Die mag je ook wel naar mij opsturen? O-)

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Heerlijk spel. Gisteren helaas niet al te veel tijd gehad (ging naar Drive), maar toch tot level 3 gekomen. The Golden Claw missie is echt een heerlijke starter, kan iedereen aanraden om die als eerste te spelen. Heeft alles van een goede quest in zich (puzzelen, praten, combat).

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Nenoki schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:59:
[...]

Uiteraard dien je wel het pakket dicht te laten. Wanneer de key namelijk is gebruikt dan kunnen ze er niets meer mee en is het niet meer verkoopbaar. ;)
Het gaat om de PS3 versie, dus gedoe met serials is er niet bij. Het spel zelf zal wel net als games in de winkels in plastic verpakt zijn om te voorkomen dat je hem open kan maken, dus die laat ik uiteraard wel dicht. Envelop ga ik vanuit dat ik die ook gewoon dicht kan laten, want Bol verzendt altijd een brief in een envelop die bovenop de hoofdenvelop is geplakt. Ik weet echter niet of daar de retourneerbon in zit.

Verwijderd

De prijs bij Wehkamp voor Skyrim Xbox 360 is nu ineens 64 euro i.p.v 47 euro gister!?
Betekent dit dat het niet op voorraad is, of willen ze een leuke slag slaan?
SemperFidelis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:52:
Heerlijk spel. Gisteren helaas niet al te veel tijd gehad (ging naar Drive), maar toch tot level 3 gekomen. The Golden Claw missie is echt een heerlijke starter, kan iedereen aanraden om die als eerste te spelen. Heeft alles van een goede quest in zich (puzzelen, praten, combat).
Maar je begint
spoiler:
In de buurt van Riverwood dus, net als de demo en previews?

• Gwildor
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:57:
[...]

Maar je begint
spoiler:
In de buurt van Riverwood dus, net als de demo en previews?
spoiler:
Ja. Sterker nog, je begint, uiteraard na de 30min intro (die echt geweldig is, stuk beter dan bij Oblivion), op exact hetzelfde punt als de demo. Je loopt dus ook weer langs die boomstronken waar Todd Howard altijd naar keek en dan de rivier en links van je die guardian stones etc.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Whut, die quest heb ik net gedaan op level 8 :P

• SemperFidelis
spoiler:
na de openingsmissie ben je in principe vrij om te gaan waar je wilt. Ik liep het pad af en de enige NPC die je dan ontmoet hebt loopt mee. Dat pad gaat naar Riverwood. Daar krijg je weer een update van de main quest, maar hier ben ik het dorpje doorgelopen en kwam al gelijk een quest tegen (zonder dat ik hem zelfs moest triggeren) aangezien ik een ruzie tegenkwam. Even gepraat en wat locatie details gekregen. Verder krijg je niet heel veel info maar dat moet je dan zelf verder vragen.
Round up the usual suspects :P

SKSE /me Check
Skyrim Nexus /me Check

Community on standby 8)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Voor degenen die de Collectors Edition al hebben bemachtigd:

Is het beeld nog iets waard of is het veel te dure plastic crap?

Ik heb net een unboxing video bekeken en was niet echt impressed. Het boek zag er wel mooi uit though :P

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
MAG IK MEEDOEN?

U mag aan deze prijsvraag meedoen als u aan de volgende voorwaarden voldoet op het moment van inzending:
U bent een wettige ingezetene van Frankrijk, Duitsland of het Verenigd Koninkrijk, en u bent 18 jaar of ouder.

U bent GEEN medewerker van Microsoft Corporation of Bethesda Softworks LLC of een medewerker van een dochteronderneming van Microsoft of Bethesda Sofworks LLC; en

U bent NIET betrokken bij enig onderdeel van de administratie en uitvoering van deze prijsvraag; en

U bent GEEN directe familie (ouder, broer of zuster, echtgenoot/echtgenote, kind, ongeacht woonplaats) of lid van het huishouden van een medewerker van Microsoft, een medewerker van een dochteronderneming van Microsoft, of een persoon die bij enig onderdeel van de administratie of uitvoering van deze prijsvraag is betrokken.
Deze prijsvraag is ongeldig buiten het hierboven beschreven geografische gebied en waar deze wettelijk niet is toegestaan.
Wat ik me dan afvraag...waarom de landkeuze voor NL? En waarom de text in het Nederlands; "Ding mee naar een speciale xbox" (of iets in die trant)? Voor de paar nederlandstalige mensen in de UK, Frankrijk of Duitsland? Lekker over nagedacht weer. Waarom is Nederland zo vaak uitgezonderd op dit soort prijsvragen?

Toch maar meegedaan voor de wallpaper.

En slightly off-topic:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in.
Voor legale kopers van het spel vind ik dit bullshit. Vroeger kocht je een spel op het moment dat het in de winkel lag; was dit te vroeg, of wist je een spel iets eerder te bemachtigen (legaal) dan had je mazzel en kon je lekker een paar daagjes eerder spelen. Tegenwoordig heeft de (PC) piraterij dit totaal verpest. Vroeger was het speciaal als je een spel al lekker een dagje eerder had. Dat was een "once in a while" gebeurtenis die je als gamer weer helemaal deed opleven. Op de consoles kan het nu nog steeds. Deze legale kopers mogen het spel gewoon spelen, en er over discussiëren. Maar de PC gebruiker wordt hierin belemmerd, en dan mogen we óók nog eens niet bespreken hoe dit te omzeilen?

Ik begrijp de achterliggende gedachte. Natuurlijk is de streetdate met een bepaalde reden ingesteld en natuurlijk wil Bethesda en/of Steam niet dat wij het vóór die datum toch weten te activeren. Maar kan het nu echt kwaad? Je hebt een legale key. Je hebt een legale kopie. Je hebt voor de game betaald. Jouw key is maar éénmalig te gebruiken. De winkeliers zijn fout door de streetdate te breken. Hou hen daarvoor verantwoordelijk, en niet de gamers die hun legaal aangeschafte product gewoon willen gebruiken.

Crackteams komen toch wel aan de game image, of wij nou de streetdate breken middels een VPN'netje of niet. Ik vindt het benadrukken van deze forumregeltjes geforceerd overkomen (zo ook in het BF3 topic vlak voor de launch), en zelfs een beetje jammer. Hier zijn we toch juist tweakers voor?

• Korben

Korben

() => {};

Seroth schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:16:
[...]
Crackteams komen toch wel aan de game image, of wij nou de streetdate breken middels een VPN'netje of niet. Ik vindt het benadrukken van deze forumregeltjes geforceerd overkomen (zo ook in het BF3 topic vlak voor de launch), en zelfs een beetje jammer. Hier zijn we toch juist tweakers voor?
Om discussies te vermijden, vooral discussies over aansprakelijkheid, is het gewoon niet toegestaan om er over te praten. Heel simpel. Dat je zelf in je eentje die beperking verbreekt moet je lekker zelf weten, maar je moet niet in een openbaar forum gaan bespreken hoe je dat hebt gedaan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zit alleen wel een redelijk verschil in een cracked versie beschikbaar voor de release of pas na de release. Het is voor een uitgever gewoon niet leuk om te zien dat er al een cracked versie op internet staat terwijl niemand de game nog in huis kan halen.
Daarnaast is er gewoon een release datum opgesteld en willen ze niet dat bepaalde winkels anderen kunnen benadelen door eerder te verzenden. Je zag bij Battlefield 3 ook dat behoorlijk wat winkels een annulering kregen omdat je via een keysite het spel goedkoper kon krijgen en al eerder kon spelen. Ik heb de Wehkamp pre-order ook benadeeld ten gunste van een vage key site simpelweg omdat die drie dagen eerder was en een stuk goedkoper. Kan me voorstlelen dat een uitgever daar niet blij mee is

Daarnaast is niet meer dan begrijpelijk dat Tweakers dit soort zaken niet wilt hebben, ze willen niet zo'n reputatie krijgen en ze willen ook hun relatie met uitgevers niet op de proef stellen. Immers uitgevers zijn er niet blij mee dat er over gediscussieerd wordt en het kan wel eens zorgen dat je minder snel langs mag kopen op een pers tripje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Seroth schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:16:
en dan mogen we óók nog eens niet bespreken hoe dit te omzeilen?
Met bepraten hoe je Steam kunt omzeilen begeef je je op het dunne randje van wat legaal is. De een zal het gebruiken om vroegtijdig zijn legale kopie te kunnen spelen, de ander om een torrent werkend te krijgen. Met name als hier over piraterij gepraat gaat worden wordt de sfeer verziekt en het is ook gewoon tegen de forumregels. Als je het niet eens bent met moderatie kun je dat volgens mij beter in moderatie-draadje aankaarten trouwens.
Maar de PC gebruiker wordt hierin belemmerd
Mag ik dit onzin vinden? Je weet al een jaar ofzo dat het spel op de 11e van de 11e uitkomt en niet eerder. Niks belemmering. Het is gewoon vreemd dat de console-versies zonder time lock al wel verkocht worden, dat verpest wel een beetje de worldwide release die Bethesda voor ogen had.

[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-11-2011 11:25 ]

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
Daar heb je een punt, maar dat geeft wel aan dat de onpartijdigheid en onafhankelijkheid van t.net sterk in twijfel kan worden getrokken in dat geval.
Immers zou een review dan ook goed beoordeeld worden omdat er steekpenningen zijn verleend? Wie weet wat er achter de schermen dan allemaal speel hm? :)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tweakers hanteert de regel: als het ook maar een beetje riekt naar illegaliteit, NIET POSTEN!
En dat is wat mij betreft terecht.

Ik stel ook voor om weer wat meer inhoudelijk te discussiëren over het spel. Ik zie nu pagina's vol met mensen die wachten tot het spel binnen is. Bestelperikelen e.d. en het nota bene openen van een spoilertopic een paar dagen voor de release is toch niet interesant?
Ik heb dan ook de laatste 15 pagina's geskipt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Korben

Korben

() => {};

Nibble schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:24:
Daar heb je een punt, maar dat geeft wel aan dat de onpartijdigheid en onafhankelijkheid van t.net sterk in twijfel kan worden getrokken in dat geval.
Immers zou een review dan ook goed beoordeeld worden omdat er steekpenningen zijn verleend? Wie weet wat er achter de schermen dan allemaal speel hm? :)
Dit heeft weinig te maken met onpartijdigheid en onafhankelijkheid. Als T.net het bijvoorbeeld toe zou laten dat er uitgebreide crack-handleidingen zouden worden gepost, dan is het mogelijke resultaat dat T.net een rechtszaak aan z'n broek krijgt. Ongeacht de uitkomst van die rechtszaak is dat onprettig. Bovendien is een zeer waarschijnlijk resultaat dat T.net niet meer wordt uitgenodigd op 'achter gesloten deuren' demonstraties van Besthesda, en eventueel andere publishers.
Nyarlathotep schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:25:
Ik stel ook voor om weer wat meer inhoudelijk te discussiëren over het spel. Ik zie nu pagina's vol met mensen die wachten tot het spel binnen is. Bestelperikelen e.d. en het nota bene openen van een spoilertopic een paar dagen voor de release is toch niet interesant?
Amen, wellicht kan er een 'leveringsperikelen' topic worden geopend voor mensen die om de vijf minuten willen aankondigen dat hun gepre-orderde versie onderweg is en dat ze alweer op F5 hebben gedrukt bij Track & Trace, en dat de chauffeur nog steeds onderweg is.

edit:
Overigens heb ik me daar ook schuldig aan gemaakt, laat dat even gezegd zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Korben op 10-11-2011 11:30 ]

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Nee aanhoren hoe geweldig de xbox en ps spelers het spel vinden terwijl je zelf alleenmaar naar het hoesje kan staren. 8)7

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

DutchMan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:28:
Nee aanhoren hoe geweldig de xbox en ps spelers het spel vinden terwijl je zelf alleenmaar naar het hoesje kan staren. 8)7
Je kunt je dag nuttiger besteden dan staren naar een hoesje, da's jouw keuze ;)

• Mikero
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:08:
Round up the usual suspects :P

SKSE /me Check
Skyrim Nexus /me Check

Community on standby 8)
Ik ben erg benieuwd of er ook een SKSE nodig is, of zelfs mogelijk is. Skyrim schijnt op een nieuwe of hevig aangepaste engine te draaien, duidelijk anders dan de engine die in voorgaande games is gebruikt (Oblivion, Morrowind, Fallout 3, Fallout: NV) en hebben misschien dit keer de productie tools ook echt gezien als product, ipv een extraatje voor modders. Maar we zullen zien.

Toevallig andere modders aanwezig die mee willen speculeren over de CK?

[ Voor 6% gewijzigd door Mikero op 10-11-2011 11:32 ]

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 10:50
precies hetzelfde gedaan! agreed!
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:30:
[...]

Ik ben erg benieuwd of er ook een SKSE nodig is, of zelfs mogelijk is.
Ze hebben zelfs Steam-DRM in de exe beperkt zodat SKSE en ingrijpendere mods mogelijk zijn :)

[ Voor 63% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 11:36 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44
DutchMan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:28:
Jij kan straks wel het spel spelen zoals het hoort(met GFX zoals het bedoeld is), zo kun je het ook zien:).
Of ga vandaag eten maken voor de komende paar dagen / huis schoonmaken zodat je dit voorlopig niet hoeft te doen ;)

• Korben

Korben

() => {};

anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:33:
[...]
Ze hebben zelfs Steam-DRM in de exe beperkt zodat SKSE en mods mogelijk zijn :)
CEG is niet zo zeer een DRM-maatregel, maar één die piraterij en hacking tegengaat.

• Mikero
anandus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:33:
[...]
Ze hebben zelfs Steam-DRM in de exe beperkt zodat SKSE en mods mogelijk zijn :)
Bedankt, had dat artikel nog niet gezien. Ik maakte me eerlijk gezegd dus ook al zorgen. Script-Extender en Graphics-Extender(Hoe mooi de game ook mag zijn) zullen er dus vast en zeker aankomen.

Ik zit eigenlijk meer te wachten op de Creation Kit dan op het spel zelf, daar heb ik inmiddels al zoveel van gezien (terwijl ik het probeerde te vermijden). Dus de Creation Kit gaat nog echt een verassing worden of ze de oude interface hebben aangehouden, welke nieuwe functies er zijn, enz.
Korben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:38:
[...]

CEG is niet zo zeer een DRM-maatregel, maar één die piraterij en hacking tegengaat.
offtopic:
Okee. Ik weet niet precies het verschil tussen DRM en anti-piraterijmaatregelen. Forgive my ignorance ;)

• Melkunie
Jep :)
Je hebt voor de game betaald.
Goed dat je het zegt, moet ik nog doen :+
Als het even kan betaal ik mijn pre-orders nooit vooraf:9

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:22:
[...]
Mag ik dit onzin vinden? Je weet al een jaar ofzo dat het spel op de 11e van de 11e uitkomt en niet eerder. Niks belemmering. Het is gewoon vreemd dat de console-versies zonder time lock al wel verkocht worden, dat verpest wel een beetje de worldwide release die Bethesda voor ogen had.
Mag ik dit dan weer even onzin vinden? Hier op tweakers is dat misschien al een jaar bekend, maar als Jan met zijn Pet de Mediamarkt inloopt en daar dan toevallig op woensdagavond TES5 ziet staan en denkt - oh, deeltje vier was ook wel tof, die neem ik gelijk even mee - en er dan thuis achter komt dat het niet werkt, dan is die goede man pissed. En die frustratie zal dan in eerste instantie richting "dat verdomde Steam" gaan - want dat blokkeert de hele handel. En dan komt Jan erachter dat het op de consoles wél gewoon werkt. Denk jij dat hij de volgende keer dan weer een PC versie gaat kopen?

Komt er dus gewoon op neer dat de betalende klant - wéér - de zak is. Bethesda heeft dus duidelijk geen goede afspraken met de verkooppunten gemaakt, waardoor nu een hoop gamers met een niet-werkend spel zitten. Het zou ze dan sieren om hun verlies te nemen en de blokkade via Steam op te heffen, want die gaat nu toch nergens meer over.

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Zo blij dat ik zometeen nieuwe onderdelen voor me pc kan ophalen, dan hoef ik niet zo te wachten tot vanacht...

Wel jammer dat ik vrijdag ochtend om 7 uur nog ff moet werken :(

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Morgen vanaf 12.30 zomervakantie :P
Seal64 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:40:
[...]

Mag ik dit dan weer even onzin vinden? Hier op tweakers is dat misschien al een jaar bekend, maar als Jan met zijn Pet de Mediamarkt inloopt en daar dan toevallig op woensdagavond TES5 ziet staan en denkt - oh, deeltje vier was ook wel tof, die neem ik gelijk even mee - en er dan thuis achter komt dat het niet werkt, dan is die goede man pissed. En die frustratie zal dan in eerste instantie richting "dat verdomde Steam" gaan - want dat blokkeert de hele handel. En dan komt Jan erachter dat het op de consoles wél gewoon werkt. Denk jij dat hij de volgende keer dan weer een PC versie gaat kopen?

Komt er dus gewoon op neer dat de betalende klant - wéér - de zak is. Bethesda heeft dus duidelijk geen goede afspraken met de verkooppunten gemaakt, waardoor nu een hoop gamers met een niet-werkend spel zitten. Het zou ze dan sieren om hun verlies te nemen en de blokkade via Steam op te heffen, want die gaat nu toch nergens meer over.
En dat vind ik dan weer onzin. ;) Arme kerel kan 26 uur lang zijn spel niet spelen... En je geeft Bethesda de schuld maar intussen hebben die WEL afspraken gemaakt met leveranciers, die die afspraken gewoon niet nakomen en dat gebeurt schijnbaar bijna alleen in Nederland zo. Dus blokkade op Steam opheffen is geen oplossing, sancties tegen verkopende partijen zouden logischer zijn.

• Mikero
Seal64 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:40:
[...]

Aan de afspraken met Bethesda zal het niet liggen, onze vrienden in Australië en Amerika die hebben gewoon moeten wachten (inmiddels ook enkele winkels die ze al verkoopt in het buitenland). Het is namelijk dat één winkels zijn belofte heeft gebroken. Nadat de andere ketens daar lucht van hebben genomen hebben zijn besloten om ook de game te verkopen, anders lopen zei natuurlijk de verkoop mis en dat is ook niet eerlijk.

14 uur resterend

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-10 17:00
Korben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:38:
[...]
Als het piraterij tegengaat is het dus ook DRM ;-)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heeft iemand al meer reviews gespot?

Ben benieuwd naar de PC reviews!

[ Voor 33% gewijzigd door yinx84 op 10-11-2011 11:49 ]

• Korben

Korben

() => {};

Caelorum schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:44:
[...]

Als het piraterij tegengaat is het dus ook DRM ;-)
Een anti-piraterij-systeem is niet per definitie DRM. In heel stricte vorm kun je het zien als DRM, omdat je door Steam moet worden toegelaten om het spel te spelen, maar als dit wordt geïmplementeerd door het spel zichzelf te laten decrypten, dan is het geen DRM meer.

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Digital Rights Management is het beheren van de rechten van de software, anti-piraterij valt hier dus per definitie wel onder ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, DRM is het beheren van rechten en anti-piraterij hoeft lang niet altijd iets daarmee te maken hebben. Extra bewaking bij de drukkerij zou ik geen DRM noemen maar kan wel vroege piraterij tegengaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Lijkt me dat dat een discussie is voor een ander topic, toch...

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 15:17
Iemand toevallig bij de MM Deventer geweest, en Skyrim zien liggen voor de PC?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 12:32
Nog 13 uur! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cassissss op 10-11-2011 12:01 ]

• SemperFidelis
Waarom gaat het hier alleen over de PC versie? :p

Ik wil verhalen horen of draken slachten!

• Mikero
SemperFidelis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:01:

Dat gaat helaas niet, die zijn namelijk druk bezig met het slachten van draken op hun ps3 of xbox!

Het is hier alleen nog maar een slappe boel met mensen die niet kunnen wachten tot ze kunnen gaan spelen. :X

[ Voor 16% gewijzigd door Mikero op 10-11-2011 12:03 ]

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 15:17

Omdat de rest al aant spelen is op de PS3 of Xbox natuurlijk!

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• Sean N
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
6 draken and counting

• SemperFidelis
Oja en niemand zit gewoon op kantoor te wachten tot ie weer naar huis kan? :p

• BinaryRun
Beetje off-topic, maar misschien een idee om het Deel 5 topic precies om 11-11-11 1:11 te openen ?

• Gwildor

Wat wil je precies horen?

• Vermadus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06-2024
SemperFidelis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:03:
Je bent niet alleen... :p

• SemperFidelis
Zolang het maar niet Steam gerelateerd is vind ik alles best :p.

Zo vraag ik me af welk ras jullie zijn? Ben zelf Bosmer maar twijfel om als Nord overnieuw te beginnen.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Vanavond 18:00 uur is het go-go-go!

Ik ga een heerlijke Argonian lelijkerd maken ;)

• Gwildor
SemperFidelis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:05:
[...]

Zolang het maar niet Steam gerelateerd is vind ik alles best :p.

Zo vraag ik me af welk ras jullie zijn? Ben zelf Bosmer maar twijfel om als Nord overnieuw te beginnen.
Bosmer hier :)

Wat mij wel opvalt over de rassen van npc's:

spoiler:
Het valt me op dat ik tot nu toe nog geen beasts ben tegengekomen. Ik geloof iets van totaal een stuk of 4 mers en verder alleen maar nords, imperial en redguards. Natuurlijk niet onlogisch vanwege de provincie, maar toch frappant dat de teller voor khajit en argonian beide op 0 staat.

• Deonn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2021
Inderdaad, maar zit ook nog eens te wachten op een mailtje... (dat waarschijnlijk niet gaat komen) aangezien mijn bestelling nog steeds op 'In Behandeling' staat....

wordt een lang weekend zo...
SemperFidelis schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:03:
Ik zit idd te wachten totdat ik naar huis kan ja, Skyrim uitpakken en het boek eens bekijken en misschien nog even character aanmaken zodat ik morgen helemaal in de startblokken zit voor m'n gamedag :).

• Sean N
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
spoiler:
Ben zelf als imperial begonnen, leuk hoe het volk in het begin op je reageert maar als ik vertel hoe is het een spoiler.

Zwaard in mijn rechterhand en spells in de linker, werk zeer soepel. Alleen het wisselen van spells is een beetje irritant.

PS3

[ Voor 3% gewijzigd door Sean N op 10-11-2011 12:22 ]

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
Ik ben een Nord begonnen, met schildje en 1h sword, daar ook nog de eerste perks in gedaan. Verder moet ik nog even kijken wat ik voor skills erbij ga gebruiken. Wil wel wat magic/spells, misschien restoration/destruction. Ook smithing lijkt me wel leuk erbij. Iemand nog leuke ideeën?

Moet trouwens wel goed opletten op health balkje, valt niet onwijs op vind ik.

Morgen dagje vrij, had eerst nog wat afspraken, maar die gaan niet door helaas.... dus wordt hele dag Skyrim :+

• Mikero
Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:09:
[...]

Bosmer hier :)

Wat mij wel opvalt over de rassen van npc's:

spoiler:
Het valt me op dat ik tot nu toe nog geen beasts ben tegengekomen. Ik geloof iets van totaal een stuk of 4 mers en verder alleen maar nords, imperial en redguards. Natuurlijk niet onlogisch vanwege de provincie, maar toch frappant dat de teller voor khajit en argonian beide op 0 staat.
Je moet er inderdaad wel rekening mee houden dan khajiits en argonians helemaal van de andere kant van Tamriel komen. Khajits zijn daarentegen ook warm weer gewend en het is dus niet aantrekkelijk om te verhuizen naar een koud land.

• Gwildor
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:12:
[...]

Je moet er inderdaad wel rekening mee houden dan khajits en argonians helemaal van de andere kant van Tamriel komen. Khajits zijn daarentegen ook warm weer gewend en het is dus niet aantrekkelijk om te verhuizen naar een koud land.
Ja vanuit geologisch oogpunt gezien snap ik het inderdaad, maar het blijft alsnog frappant.
Sean N schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:10:
Ben zelf als imperial begonnen, leuk hoe het volk in het begin op je reageert maar als ik vertel hoe is het een spoiler.

Zwaard in mijn rechterhand en spells in de linker, werk zeer soepel. Alleen het wisselen van spells is een beetje irritant.

PS3
Wil je het in een spoiler tag toch toevoegen? Dan kunnen lezers van het topic zelf bepalen of ze het willen weten of niet :)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Hoe is de voice-acting? Hopelijk wat gevarieerder dan de 5 of 6 verschillende stemmen in Oblivion.

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:44:
[...]

Aan de afspraken met Bethesda zal het niet liggen, onze vrienden in Australië en Amerika die hebben gewoon moeten wachten (inmiddels ook enkele winkels die ze al verkoopt in het buitenland). Het is namelijk dat één winkels zijn belofte heeft gebroken. Nadat de andere ketens daar lucht van hebben genomen hebben zijn besloten om ook de game te verkopen, anders lopen zei natuurlijk de verkoop mis en dat is ook niet eerlijk.

14 uur resterend
Het enige wat ik bedoelde te zeggen was dat het vroeger simpelweg zo was dat als de winkels een foutje (al dan niet opzettelijk) maakten wij daarvan konden profiteren. Uitgevers danwel developers liepen er misschien af en toe een beetje om te miepen, maar laten we eerlijk wezen, sales liepen/lopen ze er niet om mis. "Maar wat als er dan een aantal dagen éérder al een crack uitkomt?". Onzin. Degenen die het willen downloaden, downloaden 'm toch wel illegaal ongeacht of de crack nu vóór of ná de release beschikbaar is. En de scene-groepen weten toch hun eigen kopie wel te verkrijgen, soms zelfs enkele dagen/weken vóór de launch zonder dat een winkelketen de streetdate heeft gebroken. Die zullen echt niet afhankelijk zijn van een tweakers.net topic om er achter te komen hoe of wat, die hebben hun eigen kanalen. Zo gaat het nu eenmaal.

Het is niet alsof het omzeilen van de Steam activatie (eigenlijk; het misleiden van de activatie door te doen alsof je je in een andere tijdszone bevindt) in deze echt "illegaal" is. Er hoeft per definitie niks gecracked te worden. Er hoeven geen modified .exe's bij te komen kijken, noch omzeiling van de activatieservers. Puur het instellen van een proxy/VPN zodat het lijkt alsof we ons in een deel van de wereld bevinden waar het al 11-11 is zodat de game is vrijgegeven (zoals het zodirect in Nieuw Zeeland is, bijvoorbeeld) heeft niets te maken met hacken of cracken. Het is eerder het creatief gebruikmaken van de tijdszones :3

Maar goed. Ik begrijp dat Tweakers.net haar relaties moet managen en enig commentaar van de gamebobo's komt dat natuurlijk niet ten goede, maar gezien de developers/uitgevers zelf niet de moeite nemen om de gamers te bannen...waarom zouden ze dan wel een website hierop aanspreken? Het lijkt mij makkelijker/logischer e.e.a. bij de bron aan te pakken, en dat zijn ofwel de winkeliers (deze lijken mij de hoofdschuldige in dit verhaal), ofwel de gamers die op creatieve wijze eerder weten te activeren. En dat laatste laten ze dus sowieso al achterwege.

Mijn enige gedachtengang was dat ik het jammer vind dat, nu de streetdate toch is gebroken, console-eigenaren naar hartelust kunnen en mogen spelen en discussieren (spoilers en al, gelukkig hier wel getagged :)) en de PC gebruikers worden wederom benadeeld omdat er een groep (crackers/downloaders) bestaat die 't weer leuk voor de rest heeft verpest...

[/end rant]

Zo, en nu weer on-topic :)

• Mikero
Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:13:
[...]
Ja vanuit geologisch oogpunt gezien snap ik het inderdaad, maar het blijft alsnog frappant.
Ik vind het juist een toevoeging aan de sfeer van de game, hierdoor voel je je echt in het buitenland (:+). Wat ik bij Oblivion juist een beetje minder had, omdat Cyrodiil in het middel van Tamriel licht en dus van elke ras een beetje heeft.

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Volgens mij had je in Morrowind ook bijna alleen maar dunmer toch?

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bah. Ik ga hem deze week niet meer krijgen. Geld is al wel afgeschreven, wat een oplichterij. Nouja, misery loves company; we hebben het als groep besteld dus iedereen in mijn vriendenkring is fucked.

On the bright side, ik heb mijn handen weten te leggen op Steel battalion dus dan ga ik dat maar spelen. O-)

• Vermadus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06-2024
kellhus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:08:
Vanavond 18:00 uur is het go-go-go!

Ik ga een heerlijke Argonian lelijkerd maken ;)
Betekent dit dat de PC versie van skyrim via steam gespeeld kan worden om 18:00?

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Gisteren heb ik 'm ook gekocht bij de MM.

+ gratis map en steelcase, allemaal zonder preoder dus ik was wel blij.

MAAR: M'n Xbox is nu al 3 keer vastgelopen door dit spel, gebeurt verder nooit, ben ik de enige?

• Mikero
Vermadus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:26:
[...]
Betekent dit dat de PC versie van skyrim via steam gespeeld kan worden om 18:00?
Niet bij mij in ieder geval, steam vertelt me "This game will unlock in approximately 13 hours". Vrijdag 1AM dus.
Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!