tjah, niet raar hoor. Bethesda heeft genoeg Engelse copies gedrukt. Dat bedrijven ervoor besluiten om niet de speciaal gedrukte NL copies te gebruiken, tjah dan ga je dus hopen dat er meer dan genoeg Engelse copies zijn. Dit terwijl die copies niet bedoeld zijn voor Nederland.makhiel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:00:
idd maarum lijkt op een smoes of een dikke faal van Bethesda, of van de distributeur, ongeloofelijk hoe lang de release al 11-11-11 is en dan niet genoge exemplaren rond kunnen pompen....
hier moeten koppen voor rollen.....
Het is amper spoilen.... Maar goed het staat in spoiler tags.
Life is complicated
Je hebt ook nog kans *zet conspiracyhoedje op* dat Bethesda Nederland terug wilde pakken omdat ze zich niet aan de regels hielden en daarom een lading achtergehouden hebben.
Nb. Conspiracyhoedje, hè
Nb. Conspiracyhoedje, hè
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat je een stoffen kaart hebt wil niet zeggen dat je de CE hebt. Dat is de versie met de grote doos. De versie met het normale doosje en als enige extra de stoffen kaart, is de SC (Special Edition).Soepstengel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:13:
Ik heb dus ook die stoffen kaart, en daarmee dus ook de CE editie. Betekent dit nu dat er bij Wehkamp een hele stapel Sound Track CD's liggen die ze er vergeten zijn bij te stoppen?
Die soundtrack die sommigen (ik helaas niet) er gratis bij krijgen betreft volgens mij een promo voor de echte soundtrack (4 cd's, 30 dollar). Geen idee hoeveel er op dat promoding staan, maar aangezien de helft van de winkels ze gratis weggeven en de helft ze volgens mij niet eens hebben lijkt me dat er niet echt veel opstaan.
Ja idd... Nou ja, ik ben groot fan van Jeremy Soule, dus het feit dat hij persoonlijk de set signeert is me wel 30 euro waard (komt ook nog 8 euro verzend kosten bij dus je kom wel rond de 30 euro uit). Daarnaast had ik ook nog wat saldo op mijn PayPal rekening staan, en normaal gesproken betaal je toch 60 euro voor een spel waar ik nu maar 40 kwijt was, dus al met al denk ik wel dat dit het waard is.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Dan mag Yintha de spoilerquote ook weghalen heW1ckeD schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:19:
[...]
Het is amper spoilen.... Maar goed het staat in spoiler tags.
er staan 5 nummers op ..Gwildor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:21:
Die soundtrack die sommigen (ik helaas niet) er gratis bij krijgen betreft volgens mij een promo voor de echte soundtrack (4 cd's, 30 dollar). Geen idee hoeveel er op dat promoding staan, maar aangezien de helft van de winkels ze gratis weggeven en de helft ze volgens mij niet eens hebben lijkt me dat er niet echt veel opstaan.
zo als dragonborn
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Hmm.. ik wil best wel die soundtrack, maar gewoon digitaal.
Wacht dus maar totdat hij in de iTunes store staat!
Wacht dus maar totdat hij in de iTunes store staat!
"Another surprise hides inside Amazon. Its German branch like a lucky bastard will exclusively sell the version of the game with the third disc with a selection of 5 tracks. We already know the track list and we saw cover images. They can be viewed in profile of the soundtrack in our website."
quote van http://www.game-ost.com/
quote van http://www.game-ost.com/
Op Bethesda's blog over UK release party:
Mogelijk dus ook gewoon een beperkt aantal per winkel gegeven voor de eerste x die hem kopen.The first 250 people to join the queue at each store will receive a Skyrim goody bag, whilst the first 100 people in the queue will also receive a Skyrim strategy guide and Skyrim music CD.
Oh, cool. Doen ze ook zoiets in Nederland? Wil ik best voor in de rij staan morgen.Gwildor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:25:
[...]
Mogelijk dus ook gewoon een beperkt aantal per winkel gegeven voor de eerste x die hem kopen.
Zijn er winkels die een midnight release doen eigenlijk?
Niet bij de lokale GameMania hier dus. Ik stond er namelijk al te vroeg en heb een half uurtje moeten wachten voordat de lading met Skyrim DVD's binnen kwam. Jammer dan.Gwildor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:25:
[...]
Mogelijk dus ook gewoon een beperkt aantal per winkel gegeven voor de eerste x die hem kopen.
Het was of Uncharted 3, of deze. Toch maar deze gedaan
Hopelijk is de game grafisch een beetje te doen op de PS3
Ben benieuwd. Hopelijk wordt het spel morgenochtend al verstuurd en is die de zelfde dag hier
Ben benieuwd. Hopelijk wordt het spel morgenochtend al verstuurd en is die de zelfde dag hier
Geen idee, maar ik doelde met die quote eigenlijk op die soundtrack promo, waarvoor misschien dezelfde regeling gold als die goodie bags. En aangezien de winkels gisteren al zijn begonnen met verkoop (en ik en blijkbaar anderen hem vandaag niet meer kregen) gok ik dat die promo's al op zijn.anandus schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:26:
[...]
Oh, cool. Doen ze ook zoiets in Nederland? Wil ik best voor in de rij staan morgen.
Zijn er winkels die een midnight release doen eigenlijk?![]()
Iemand een idee ivm mijn probleem?
Life is complicated
W1ckeD schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:30:
Iemand een idee ivm mijn probleem?
spoiler:
Van wat ik begrepen had is de combinatie datgene wat achterop de klauw staat. Dat zou moeten kloppen volgens mij.
Van bugs hierover heb ik nog niets gehoord. Maar op het Skyrim-forum is er ook nog geen bugs-afdeling (want het spel is nog niet uit).
Voor de mensen die de PC versie bij BPgames hebben besteld:
Ze hebben de UK-versie deze week op voorraad, en ze beloven hem (indien PostNL meewerkt) zaterdag te leveren.
Ze hebben de UK-versie deze week op voorraad, en ze beloven hem (indien PostNL meewerkt) zaterdag te leveren.
Dat weet ik maar het werkt niet. Ik kan niet draaien.. Er staat wel 'Activate' maar het reageerd gewoon niet...anandus schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:33:
[...]
spoiler:Van wat ik begrepen had is de combinatie datgene wat achterop de klauw staat. Dat zou moeten kloppen volgens mij.
Van bugs hierover heb ik nog niets gehoord. Maar op het Skyrim-forum is er ook nog geen bugs-afdeling (want het spel is nog niet uit).
Life is complicated
Hmm... Ik zou het nog een keer proberen, misschien dat je het draaien niet goed deed. Te ver weg? Te hoog? Te laag?W1ckeD schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:38:
[...]
Dat weet ik maar het werkt niet. Ik kan niet draaien.. Er staat wel 'Activate' maar het reageerd gewoon niet...
Anders een savegame pakken van kort daarvoor? Of heb je dat al geprobeerd?
=edit=
Godver, nou zit ik advies te geven terwijl ik zelf nog niet kan spelen.
Was het maar morgennacht. denk dat het wel een latertje wordt.
Kan ook weer niet al te laat want ik moet een zooi vrienden naar de 11de van de 11de in Maastricht brengen.
Normaal ga ik mee. Ik heb nog nooit een sociale activiteit afgezegd voor het spelen van een game
=edit=
Godver, nou zit ik advies te geven terwijl ik zelf nog niet kan spelen.
Was het maar morgennacht. denk dat het wel een latertje wordt.
Kan ook weer niet al te laat want ik moet een zooi vrienden naar de 11de van de 11de in Maastricht brengen.
Normaal ga ik mee. Ik heb nog nooit een sociale activiteit afgezegd voor het spelen van een game
Ben ik blij dat ze, waar ik woon, niet aan dat achterlijke pauperfeest doen
[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 09-11-2011 22:50 ]
Verwijderd
Vandaag bij een vriend de Xbox360 even bekeken. Had weinig tijd en verder weinig van de game gezien, maar grafisch is hij ECHT goed!
Verwijderd
Tja, Limburgers vinden Koninginnedag weer een ontzettend pauperfeest (wat het ook is ivm Carnaval). Ieder zijn dingAvalaxy schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:50:
+1Avalaxy schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:50:
Verwijderd
Wow, er staat ready to play voor Skyrim in steam!
Laat maar Vals alarm...
Laat maar Vals alarm...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 22:59 ]
Ja en dan druk je op play en dan krijg je een melding dat je 100% klaar bent om te spelen... zodra het unlocked is.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:58:
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
En ik ben dus weer zo stom om toch nog snel Steam te openen om te gaan kijken.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:58:
Laat maar Vals alarm...
Ja da's al een paar dagen. Was pas in het nieuws een gerucht dat het was gehackt.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:07:
over steam gesproken... bij mij ligt het steam community forum eruit
Verwijderd
Nog over die muziek van Skyrim, staat die muziek niet gewoon ergens in een mapje in je steam folder ?
Want de muziek die ingame wordt gebruikt staat denk ik ook gewoon op de cd?
Over krijgen van quests:
spoiler:
Er zijn veel kleine taken of opdrachten die je krijgt, die allemaal onder het kopje "miscellaneous" worden geschaard. Zo heb ik nu, in Whiterun (1e nederzetting na Riverwood) al zeker 12 van die dingen. Nu moet ik een amulet zoeken in catacomben gevuld met doden. In Oblivion zou dit waarschijnlijk een quest op zichzelf zijn geweest, maar nu is het alleen maar "Recover amulet" onder dat miscellaneous kopje. Echte op zichzelf staande quests lijken er tot nu toe minder van te zijn. Een hoop van de taken die bij mij onder dat miscellaneous kopje staan verwacht ik wel van dat ze uiteindelijk wel echte quests opleveren, als ik ze zo doorlees. Weet niet of dit het radiant is wat ze bedoelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Gwildor op 09-11-2011 23:32 ]
Ja natuurlijk, maar echt niet als mp3tje.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:14:
Nog over die muziek van Skyrim, staat die muziek niet gewoon ergens in een mapje in je steam folder ?
Dit zit waarschijnlijk gecomprimeerd in veel grotere databestanden samen met allerlei andere data.
Waarom niet? Was bij Oblivion wel: mapje met muziekbestanden (MP3) in de installatiedirectory.Skizzik0 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:20:
[...]
Ja natuurlijk, maar echt niet als mp3tje.
Dit zit waarschijnlijk gecomprimeerd in veel grotere databestanden samen met allerlei andere data.
alsof hij daar wat aan kan doen dat de muziek wat dieper verstopt zit.
Verwijderd
Voor iedereen die problemen met bugs heeft en het nog niet weet, er zal spraken zijn van een 0-day patch die de game naar 1.1 gaat helpen. De mensen die nu dus spelen hebben een soort van Pre-release/Beta versie.
Heb zelf de game nog niet in bezit maar ga 'em morgen zeker even halen bij de lokale gameboer. Aangezien ik de PC versie heb voorbesteld zal ik daarna nog heel even moeten wachten. Nog één dag!...en een paar uur dan.
Heb zelf de game nog niet in bezit maar ga 'em morgen zeker even halen bij de lokale gameboer. Aangezien ik de PC versie heb voorbesteld zal ik daarna nog heel even moeten wachten. Nog één dag!...en een paar uur dan.
Overigens wijkt de muziek in het spel waarschijnlijk wel iets af van de afgeronde nummers op de soundtrack. In het spel moet er rekening gehouden worden met loops e.d., dat hoeft op de soundtrack niet.Skizzik0 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:20:
[...]
Ja natuurlijk, maar echt niet als mp3tje.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Voor de Xbox is de patch al uit.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:27:
Voor iedereen die problemen met bugs heeft en het nog niet weet, er zal spraken zijn van een 0-day patch die de game naar 1.1 gaat helpen. De mensen die nu dus spelen hebben een soort van Pre-release/Beta versie.
Over fast travel:
spoiler:
Alle steden, inclusief Whiterun, Solitude, etc. moet je eerst ontdekken voordat je er versneld naartoe kan reizen. Wel zijn er koetsen beschikbaar.
Verwijderd
Was in Oblivion en Fallout 3 toch ook? Of vergis ik me nu???Gwildor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:30:
Over fast travel:
spoiler:Alle steden, inclusief Whiterun, Solitude, etc. moet je eerst ontdekken voordat je er versneld naartoe kan reizen. Wel zijn er koetsen beschikbaar.
Fallout inderdaad ook, maar in Oblivion waren er, in tegenstelling tot Fallout, duidelijk afgezette steden waar je direct al naartoe kon reizen.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:31:
[...]
Was in Oblivion en Fallout 3 toch ook? Of vergis ik me nu???
Verwijderd
Ik heb Oblivion al lang niet meer gespeeld. Ben recentelijk aan Fallout 3 begonnen. EIgenlijk is het best een leuke game! VATS is super. Ik word alleen soms wat depri van het landschap en de sfeerGwildor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:31:
[...]
Fallout inderdaad ook, maar in Oblivion waren er, in tegenstelling tot Fallout, duidelijk afgezette steden waar je direct al naartoe kon reizen.
Is hij nou al morgen te halen, want de officiele release is toch op 11de?
Lees toch eens de voorgaande stukken. Gaat al 10 paginasVictor.S schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:34:
Is hij nou al morgen te halen, want de officiele release is toch op 11de?
xbox en ps3 is al te koop en te spelen
PC is al te koop, maar nog niet te spelen
Hij is vandaag al te halen en was gister ook al te halen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gwildor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:18:
Over krijgen van quests:
spoiler:Er zijn veel kleine taken of opdrachten die je krijgt, die allemaal onder het kopje "miscellaneous" worden geschaard. Zo heb ik nu, in Whiterun (1e nederzetting na Riverwood) al zeker 12 van die dingen. Nu moet ik een amulet zoeken in catacomben gevuld met doden. In Oblivion zou dit waarschijnlijk een quest op zichzelf zijn geweest, maar nu is het alleen maar "Recover amulet" onder dat miscellaneous kopje. Echte op zichzelf staande quests lijken er tot nu toe minder van te zijn. Een hoop van de taken die bij mij onder dat miscellaneous kopje staan verwacht ik wel van dat ze uiteindelijk wel echte quests opleveren, als ik ze zo doorlees. Weet niet of dit het radiant is wat ze bedoelen.
spoiler:
Ik loop nu al vast met al die miscellaneous quests. Of ze zijn niet compleet, of ik moet eerst andere quests hebben voltooid. Deze kleine quests geven ook niet echt uitgebreide info, maar alleen: find this, find that.
Daarnaast is er nog veel bugged heb ik het idee.
Net een stukje main quest geprobeerd maar toen liep het spel vast. AAAaaargh. Nu ga ik maar even iets anders doen
Daarnaast is er nog veel bugged heb ik het idee.
Net een stukje main quest geprobeerd maar toen liep het spel vast. AAAaaargh. Nu ga ik maar even iets anders doen
Over het doden van draken:
Edit: Bol is lekker bezig.
Om 15:07:
spoiler:
Het is zeer awesome.
Om 00:32:Zojuist hebben we uw annuleringsverzoek voor onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling ontvangen.
Je kan mij toch niet vertellen dat ze meer dan 9 uur nodig hebben om een annulering volledig door te voeren.Onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling van 24 augustus 2011 hebben wij overgedragen aan de bezorgdienst. U ontvangt de bestelling zo spoedig mogelijk.
Voor één of meerdere artikelen uit deze bestelling is het verzoek tot annuleren ontvangen. Helaas was de bestelling al te ver in het proces waardoor uw bestelling toch is verzonden. U kunt een artikel altijd binnen twee weken retourneren. Achter het artikel in uw bestelstatus op de site vindt u een retourbutton waarmee u de aanvraag kunt starten.
[ Voor 85% gewijzigd door Gwildor op 10-11-2011 00:43 ]
Waar zie je activate staan?W1ckeD schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:38:
[...]
Dat weet ik maar het werkt niet. Ik kan niet draaien.. Er staat wel 'Activate' maar het reageerd gewoon niet...
spoiler:
Heb je die klauw wel bij je?
Ik had bij die deur 4 mogelijke opties om te activeren: de 3 ringen en de middelste knop. Toen de drie ringen goed stonden kon ik de middelste knop bedienen en kreeg ik automatisch de klauw te zien.
Ik had bij die deur 4 mogelijke opties om te activeren: de 3 ringen en de middelste knop. Toen de drie ringen goed stonden kon ik de middelste knop bedienen en kreeg ik automatisch de klauw te zien.
Nog even een correctie op mijn eerdere conclusie over hoe het er grafisch uitziet.
Ben nu wat verder in het spel en heb heel wat meer gezien, waarbij toch het verschil tussen Skyrim en Oblivion groter is dan ik in eerste instantie dacht (PS3). Heb nu een aantal oude ruines verkend en op sommige stukken sta ik echt met verbazing naar de graphics te kijken. Heb blijkbaar in het begin veel mistig weer meegemaakt wat het een beetje grauw en vlak maakte.
PSN-id: Chrasher
Die miscelaneous quests zijn wel erg lastig, ze geven vaak geen enkele clue over lokatie.
-
Mocht je het echt niet kunnen vinden kan je er toch gewoon een aanvinken zodat hij op de hud komt?XBOXCenturion schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:48:
Die miscelaneous quests zijn wel erg lastig, ze geven vaak geen enkele clue over lokatie.
Serieus?Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:54:
[...]
Mocht je het echt niet kunnen vinden kan je er toch gewoon een aanvinken zodat hij op de hud komt?
Volgens mij staan die onder 1 algemene noemer en kan je die niet afzonderlijk aanvinken.
-
Druk op je D-pad naar rechts en je "cursor" springt naar het lijstje die je afzonderlijk dan kan aanvinken. Je moet ook het kopje "miscellaneous" zelf links aanvinken, zo worden alle vinkjes uit diens lijst aan of uit gezet op de radar.XBOXCenturion schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:56:
[...]
Serieus?
Volgens mij staan die onder 1 algemene noemer en kan je die niet afzonderlijk aanvinken.
Blijkbaar werkt dat naar rechts toe springen ook bij normale quests, maar weet niet wat je er daar bij hebt aangezien ik op dit moment alleen quests heb met 1 objective.
[ Voor 15% gewijzigd door Gwildor op 10-11-2011 01:06 ]
Held.Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 01:04:
[...]
Druk op je D-pad naar rechts en je "cursor" springt naar het lijstje die je afzonderlijk dan kan aanvinken. Je moet ook het kopje "miscellaneous" zelf links aanvinken, zo worden alle vinkjes uit diens lijst aan of uit gezet op de radar.
Blijkbaar werkt dat naar rechts toe springen ook bij normale quests, maar weet niet wat je er daar bij hebt aangezien ik op dit moment alleen quests heb met 1 objective.
Ik heb er al een stuk of 6 opgelost zonder die radar, maar sommige waren niet te vinden.
-
Ben ik de enigste die vindt dat de font erg moeilijk leesbaar is?
Elke keer dat ik een gesprek begin moet ik bijna vlak voor mijn tv gaan zitten om de opties te kunnen lezen.
Elke keer dat ik een gesprek begin moet ik bijna vlak voor mijn tv gaan zitten om de opties te kunnen lezen.
Ik ben inderdaad blij dat ik niet verder van de tv afzit en dat-ie groot genoeg is. Het is best wel lastig inderdaad, terwijl ik er helemaal geen moeite mee heb bij andere games. Ik heb er nog niet naar gezocht, maar misschien is er een optie voor?
Vraagje: kan je op de pc versie ook met een xbox360 controller for windows spelen?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Yup, volgens het retail doosje wat ik hier heb liggen welFormat-C schreef op donderdag 10 november 2011 @ 06:46:
Vraagje: kan je op de pc versie ook met een xbox360 controller for windows spelen?
Ah! Gelukkig! Anders weet ik bij voorbaat al dat ik weer verschrikkelijke RSI problemen krijg met/ van dit spel.
Thanks!
Thanks!
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Yups, het is een Games for WindowsFormat-C schreef op donderdag 10 november 2011 @ 06:46:
(bij Games for Windows is een van de 'vereisten' dat je het ook met de Xbox-controller kan spelen. Ja, paradoxaal, hè?
Nog geen nachtjes slapen meer, nog minder dan 18 uur

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 07:10 ]
Neuh, doen ze met opzet. Dit doen webwinkels zoveel. Had 1 keer met zavvi dat ze hem gewoon een aantal dagen in processing hadden geplaatst zodat je hem niet kon annuleren.Chrasher schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:42:
[...]
Waar zie je activate staan?
spoiler:Heb je die klauw wel bij je?
Nog even een correctie op mijn eerdere conclusie over hoe het er grafisch uitziet.
Ben nu wat verder in het spel en heb heel wat meer gezien, waarbij toch het verschil tussen Skyrim en Oblivion groter is dan ik in eerste instantie dacht (PS3). Heb nu een aantal oude ruines verkend en op sommige stukken sta ik echt met verbazing naar de graphics te kijken. Heb blijkbaar in het begin veel mistig weer meegemaakt wat het een beetje grauw en vlak maakte.
Dit spel spelen met een X360 controller maakt dit spel best een goed spel voor de HTPC. Ook qua systeemeisen. Ik zit er ook sterk over te denken om zo'n controller te halen.
Yippie kayak, other buckets!
jmk schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:21:
Dit spel spelen met een X360 controller maakt dit spel best een goed spel voor de HTPC. Ook qua systeemeisen. Ik zit er ook sterk over te denken om zo'n controller te halen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
2GHz dualcore, 2Gb RAM, 6Gb HDD en 512Mb videokaart? Dat valt toch wel mee? Op mijn HTPC zou die ook wel draaien Als die niet op Linux zou draaien, that isKorben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:23:
[...]
Qua systeemeisen? Het verbaast me dat de gemiddelde pc vereist voor Skyrim geen gat in de vloer brandt.
Ik heb vannacht over Skyrim gedroomd

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 07:32 ]
Hij zegt dat toch dat de eisen hem meevallen.
Kijk een HTPC is vaak geen zware PC, en op zo'n PC draait Skyrim prima. Dat bedoelde ik. icm met zo'n X360 controller mooie combi.Korben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:23:
[...]
Qua systeemeisen? Het verbaast me dat de gemiddelde pc vereist voor Skyrim geen gat in de vloer brandt.
Yippie kayak, other buckets!
Over decapitations:
Kruisjes op de kaart:
spoiler:
Er zitten zeker wel decapitations in het spel, maar dat merk je snel genoeg!
Waar zie je de activate staan?
spoiler:
Je moet een combinatie invoeren door aan de schijven te draaien met de schildpadjes enzo en vervolgens op Activate drukken (de Claw inserten). Ik heb hem ge-bruteforced na eerst wat rond te hebben gezocht, later las ik dat de combinatie gewoon op de Claw zelf staat
. Maar 3^3 combinaties is gelukkig nog wel te doen.
Kruisjes op de kaart:
spoiler:
De kruisjes op de kaart zijn de birth stones.
ondanks de vertraging van Gamesync men bestelling toch maar laten staan, k ga toch maandag een weekje naar spanje
Je doet een annuleringsVERZOEK. Als het product al te ver in de uitzendverwerking is op dat moment dan kan dat verzoek wel eens niet ingewilligd worden.Gwildor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:39:
Over het doden van draken:
Je kan mij toch niet vertellen dat ze meer dan 9 uur nodig hebben om een annulering volledig door te voeren.
Grote kans dat ie al klaarlag voor verzending op het moment dat je het verzoek deed en dan wordt het lastig om dat eruit te halen idd.
De enige die dat kan is UPS volgens mij, die kunnen nog wijzigen zelfs als het al in de vrachtwagen zit
Ik had Gamesync gemaild dat ik mijn bestelling wilde annuleren en had een half uur later een status update terug: bestelling geannuleerd, geld binnen zoweinig werkdagen terug op rekening etc. Maar die hadden me dan ook gemeld dat ze tot medio volgende week geen exemplaren zouden ontvangen van hun leverancier dus dan zit de bestelling nog niet in de uitgaande post idd.
Sorry, maar wat mis ik ?
Waarom is iedereen ineens aan het annuleren ?
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Omdat de Engelse versie van Skyrim voor de PC vertraagd is.Cornelisjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:51:
Sorry, maar wat mis ik ?
Omdat je bij de grote retailers het spel al eerder kan kopen.Cornelisjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:51:
Sorry, maar wat mis ik ?
Dus ik verwacht dat ze dat hebben gedaan.
Skyrim kwam eigenlijk 11-11 uit maar is al te krijgen bij de retailers vanaf 8-11
Vandaag + weekend aangepast no-life schema! Werken, eten, rijles, slapen tot 1 uur, spelen en slapen? Dan weer werken, dan weekend-skyrim!
Ah OK. Maar verkopen Nederlandse retailers niet de Nederlandse versie ?
Mijn PC-versie van Skyrim die ik gepre-ordered had bij GameMania is gewoon de Nederlandse versie.
Mijn PC-versie van Skyrim die ik gepre-ordered had bij GameMania is gewoon de Nederlandse versie.
[ Voor 37% gewijzigd door Cornelisjuh op 10-11-2011 08:54 ]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Elder scrolls voordien nooit gespeeld, laat staan gezien gespeeld worden, maar toen ik onlangs hotshotgg (bekende lol streamer) naar een preview zag zien van dit spel was ik verkocht door hoe net het er uit ziet.
Ga me dadelijk het spel kopen denk ik. Kan iemand die nooit eerder elder scrolls gespeeld heeft, gemakkelijk dit spel beginnen ?
Ga me dadelijk het spel kopen denk ik. Kan iemand die nooit eerder elder scrolls gespeeld heeft, gemakkelijk dit spel beginnen ?
Ik vindt zelf de learning curve iets steiler als Fallout bijvoorbeeld, maar het is zeker te doen.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:55:
Elder scrolls voordien nooit gespeeld, laat staan gezien gespeeld worden, maar toen ik onlangs hotshotgg (bekende lol streamer) naar een preview zag zien van dit spel was ik verkocht door hoe net het er uit ziet.
Vooral doordat je in het spel zo vrij gelaten wordt zal je er geen moeite mee hebben. Je kan doen wat je wilt, dus je zal door vallen en op staan het vanzelf wel leren.
Ik ben met Oblivion begonnen en had er geen probleem mee, elk spel deel speelt zich af in een andere provincie behalve Arena, arena was overal, Daggerfall in Daggerfall, Morrowind in Morrowind, Oblivion in Cyrodill, Skyrim in Skyrim!Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:55:

Ja, ik heb zelf ook geen eerdere TESsen gespeeld, en het gaat me prima af. Van de lore en het algehele verhaal snap ik natuurlijk iets minder, zeker met verwijzingen naar vroeger, maar het is zeker te doen!
Bol verstuurd bijna altijd met gewoon PostNL, en dit gaat waarschijnlijk met briefpost, dus er valt weinig meer te annuleren. Wachten tot ie binnen is en terug sturen.Bosmonster schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:25:
[...]
Je doet een annuleringsVERZOEK. Als het product al te ver in de uitzendverwerking is op dat moment dan kan dat verzoek wel eens niet ingewilligd worden.
Grote kans dat ie al klaarlag voor verzending op het moment dat je het verzoek deed en dan wordt het lastig om dat eruit te halen idd.
De enige die dat kan is UPS volgens mij, die kunnen nog wijzigen zelfs als het al in de vrachtwagen zit
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ja hoor. Op zich zijn het losstaande verhaallijnen. Als je wil weten wat er daarvoor allemaal gebeurd is in de vorige games kun je in-game een hoop boeken lezen of buiten het spel op zoek gaan op internet. Maar het is geen vereiste voorkennis.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:55:
Kan iemand die nooit eerder elder scrolls gespeeld heeft, gemakkelijk dit spel beginnen ?
Uiteraard dien je wel het pakket dicht te laten. Wanneer de key namelijk is gebruikt dan kunnen ze er niets meer mee en is het niet meer verkoopbaar.Korben schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:57:
[...]
Bol verstuurd bijna altijd met gewoon PostNL, en dit gaat waarschijnlijk met briefpost, dus er valt weinig meer te annuleren. Wachten tot ie binnen is en terug sturen.
's nachts over een game dromen heb ik ook vaak gehad hoorSoepstengel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:21:
[...]
Ik kan best begrijpen dat je een dagje vrij wilt nemen voor een spelletje, maar 6 dagen?! En dan ook nog 6 uur per dag?! Ik vindt het altijd wel leuk dat ik maar een x aantal uur per dag kan besteden aan een spelletje, heb je wat om naar uit te kijken en dat maakt het nog leuker. En dat je er dan 's nachts ook nog over droomt vindt ik helemaal bizar! Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt iig, wel met Minecraft dat ik 's avonds in mijn bed lig te denken wat ik de volgende avond eens ga bouwen, maar niet dat ik er niet van kan slapen ofzo.
Mijn Bol.com PS3 CE is verzonden, ik verwacht 'm vandaag binnen te krijgen. Zal vandaag niet meer gaan spelen, lekker vroeg naar bed en morgen op tijd er uit zodat ik morgen fris en fruitig aan mijn avontuur in Skyrim kan beginnen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Had ik ook veel met UT2004XyritZz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:02:
[...]
's nachts over een game dromen heb ik ook vaak gehad hoor. Toen ik nog in competitieverband Unreal Tournament 2004 speelde had ik soms tot 's avonds laat een wedstrijd, meteen daarna het bedje in en dan ben je 's nachts nog druk bezig met het Capturen van de Flag
.
Mijn Bol.com PS3 CE is verzonden, ik verwacht 'm vandaag binnen te krijgen. Zal vandaag niet meer gaan spelen, lekker vroeg naar bed en morgen op tijd er uit zodat ik morgen fris en fruitig aan mijn avontuur in Skyrim kan beginnen.
Ik bedenk ook wel eens een nieuwe RTS strategie in me slaap. Gebeurd regelmatig
Alleen het boekje is toch in het Nederlands? Gisteren opgehaald bij de Mediamarkt maar ik mag hem nog niet installeren van Steam. De kaart die er bij zit valt 100% tegen, er staat bijna niks op!
Ja het boekje en de cover is Nederlands, de game zelfs is 100% Engels.
Dat was bij Oblivion ook zo, alleen de geografie en een paar steden staan daar op. Koop de Game Guide of gebruik de in-game kaart.Loev schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:14:
Alleen het boekje is toch in het Nederlands? Gisteren opgehaald bij de Mediamarkt maar ik mag hem nog niet installeren van Steam. De kaart die er bij zit valt 100% tegen, er staat bijna niks op!
Gelukkig is de game wel engels, inderdaad. Ik vond de kaart van Morrowind met kleur en detail persoonlijk mooier. Deze kaart is echter wel realistischer hoe kaarten ook echt zouden zijn in-game.Loev schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:14:
Haha ja, nadeel is alleen dat er zo weinig goede RTS games uit komen. Laatste game waar ik zo verknocht aan was dat ik zelfs onder de douche nog strategieën uit zat te denken was Supreme Commander.Cornelisjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:09:
[...]
Had ik ook veel met UT2004
Ik bedenk ook wel eens een nieuwe RTS strategie in me slaap. Gebeurd regelmatig
Civ5 was eigenlijk net iets te makkelijk daarvoor, dat won ik altijd op m'n sloffen
Denk dat Skyrim ook weer goed gaat scoren in m'n slaap.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
ik had hem maandag bij de MM gehaald boekje en cover NL maar toen ik de key ingaf bij de installatie stond er english. De vertaling was weer lekker dramatisch, schreuwen.. klinkt zo zielig, en daardkruisCornelisjuh schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:15:
Ja het boekje en de cover is Nederlands, de game zelfs is 100% Engels.

maargoed morgen is het zo ver en kunnen we spelen.
Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:16:
[...]
Gelukkig is de game wel engels, inderdaad. Ik vond de kaart van Morrowind met kleur en detail persoonlijk mooier. Deze kaart is echter wel realistischer hoe kaarten ook echt zouden zijn in-game.
spoiler:
Deze kaart ben ik ook al een aantal keren ingame tegengekomen 
Ik ga hem denk ik volgende week halen. Eerst Battlefield 3 nog wat meer spelen. Ben erg benieuwd naar het spel. Heb op de 360 toch wel redelijk veel uur gespendeerd aan Oblivion. Ook benieuwd naar het nieuwe (of mja, oude) systeem dat de vijanden niet meer met je meelevelen, dus in het begin zal het wel even behelpen zijn welke gebieden je kunt betreden zonder dat je met 1 slag dood bent ofzo
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat is toch juist de charme van het niet levellen? Op sommige plekken kun je of al sluipend en rennend een keer proberen te komen, of heel hard terugrennen en je wonden likken. Maar later als je groot en sterk bent, kun je terug om eens mooi wraak te nemenuchiha tijntje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:36:
... benieuwd naar het nieuwe (of mja, oude) systeem dat de vijanden niet meer met je meelevelen, dus in het begin zal het wel even behelpen zijn welke gebieden je kunt betreden zonder dat je met 1 slag dood bent ofzo
Ik heb zelf fallout 3 en fallout nv gespeeld, maar nooit een elder scrolls game. Ben gisteren aan de PS3 versie begonnen, en het gaat me tot nu toe prima af.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:55:
Wat ik me al afvraag is hoe makkelijk het is om "de beste" armor de krijgen in Skyrim. Ik weet nog dat je bij Oblivion eigenlijk gewoon altijd de beste armor krijgt toegegooid, door bandits die schijnbaar zo goed bezig zijn dat ze glass kunnen betalen.
In de goede oude tijden (Morrowind) was het verdomde moeilijk om volledig Deadric of andere goede armor te krijgen.
In de goede oude tijden (Morrowind) was het verdomde moeilijk om volledig Deadric of andere goede armor te krijgen.
Daar ben ik het ook mee eensDecalies schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:39:
[...]
Dat is toch juist de charme van het niet levellen? Op sommige plekken kun je of al sluipend en rennend een keer proberen te komen, of heel hard terugrennen en je wonden likken. Maar later als je groot en sterk bent, kun je terug om eens mooi wraak te nemen
Dat had ik in ieder geval in Dark Souls. Had in mijn ogen echt leuke armor, leuk schild en een cool wapen, en liep een nieuw gebied in, zag een vijand die er niet zo heel gevaarlijk uitzag, maar binnen 5 sec zat ik naar een laadscherm te kijken en maar besloten dat ik wel weer terug zou komen als ik 30 levels hoger was
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-11-2011 09:46 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Oblivion was ook mijn eerste TES ervaring... had er erg naar uitgekeken toentertijd, omdat andere mensen hier zo hard op gingen, en ik na enkele screenshots toch ook echt verkocht was...
Oblivion heb ik vaak en lang achter elkaar gespeeld.. het sfeertje etc was top!
Nu maar hopen dat Skyrim dat ook biedt, en dat het op mijn pc een beetje te trekken is op ik hoop High
Oblivion heb ik vaak en lang achter elkaar gespeeld.. het sfeertje etc was top!
Nu maar hopen dat Skyrim dat ook biedt, en dat het op mijn pc een beetje te trekken is op ik hoop High
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Als je ook nog nooit Fallout 3/NV hebt gespeeld kan het wel "moeilijk" zijn om te beginnen met dit spel. In Oblivion voelde ik me echt verloren toen ik die eerste dungeon uit kwam... een vrije wereld... niet aan een touwtje door het verhaal getrokken worden... ik snapte er niets vanwalterwhite schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:43:
[...]
Ik heb zelf fallout 3 en fallout nv gespeeld, maar nooit een elder scrolls game. Ben gisteren aan de PS3 versie begonnen, en het gaat me tot nu toe prima af.
Stug doorzetten, en in het begin rond de eerste stad blijven hangen totdat ik wat sterker was geworden heeft heel veel geholpen. In Fallout 3 exact hetzelfde gedaan door rond Megaton te blijven hangen in de beginfase.
Ik was destijds nog een aardige gamenoob en ik liep al snel rond met full glass, ruim voordat het zou moeten kunnen. Was een kwestie van de juiste gast vermoorden, boete betalen en daarna de glass armor uit zijn shop jatten. Werkte best goed. Kwam er pas veel later achter dat ik daardoor het beste lightarmor had gevonden.Mikero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:44:
Wat ik me al afvraag is hoe makkelijk het is om "de beste" armor de krijgen in Skyrim. Ik weet nog dat je bij Oblivion eigenlijk gewoon altijd de beste armor krijgt toegegooid, door bandits die schijnbaar zo goed bezig zijn dat ze glass kunnen betalen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Jammer, ze geven het volgende aan in hun FAQ:bierkwadraat schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:35:
Voor de mensen die de PC versie bij BPgames hebben besteld:
Heb ze een vraag gestuurd mbt tot de xbox360 versie. Zou mooi zijn als ik die morgen al binnen kan hebben.Er is een product op voorraad met de leverstatus 'pre-order' en een releasedatum in de toekomst. Hoe kan dat? Dit zijn nieuwe producten die wij op of vlak na de releasedatum bij u op de mat kunnen laten vallen. Meestal krijgen wij de nieuwe producten 1 dag voor de officiële releasedatum binnen zodat wij ze op de releasedatum zelf kunnen afleveren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!