Daar hebben ze deze voor uitgevonden!-Bas schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:31:
[...]
Alls het zou passen is het alleen nog jammer dat het nog witte toetsjes zijn
http://r.twenga.nl/g3.php...kNjUxNmVhZGY0ZjdmYjJiNjBj
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Daar hebben ze deze voor uitgevonden!-Bas schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:31:
[...]
Alls het zou passen is het alleen nog jammer dat het nog witte toetsjes zijn
http://www.amazon.co.uk/F...TF8&qid=1331948263&sr=1-2-Bas schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:25:
Misschien hele domme vraag, maar kan er op een htc sensation (oude versie) een nieuwere cover zitten van bijvoorbeeld de XE? dus in plaats van de backcover van de orginele een xe cover?
[ Voor 9% gewijzigd door Minaaj op 17-03-2012 02:43 ]
Euh, filmpje maken gaat nu ff niet....-Bas schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:20:
Heb nog een vrraagje aan de sensation bezitters... Hoe zit het met een notification led? Ik heb gezien dat hij bovenin bij die soort van speaker hoort te zitten, maar hoe dit er precies uit ziet heb ik nog niet gezien. Misschien dat iemand even een filmpje kan maken?
Cogitationis poenam nemo patitur
Oke dankjewel voor het meldenBullet NL schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:58:
[...]
Euh, filmpje maken gaat nu ff niet....
Hij zit helemaal rechts in de speakergrill, dus naast de front-camera.
Hij is rood/oranje of groen......
Hij knippert bij berichten of afspraken, en brand rood/oranje of groen tijdens het laden....
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Geeft je telefoon op dat moment wel aan dat je de verbindigstype op diskdrive hebt staan? Standaard wordt je SD kaart op de telefoon namelijk niet gedeeld bij het aansluiten van een USB kabel, dit is iets wat je moet aangeven op je telefoon.ionicdog schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:08:
heeft iemand wel eens geprobeerd om met de oplaadkabel de Htc aan te sluiten op de USB poort van je autoradio voor muziek?, Ik had 1 bestand in de root gezet maar hij kan het niet lezen, read fail.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Misschien kan je autoradio niet werken met het type formatering van de SD-kaart die de HTC Sensation gebruikt.ionicdog schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:17:
ja die kies ik, dan gaat ie zoeken op de radio maar komt dan met read error
Verwijderd
ionicdog schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:21:
denk het ook, het is een jvc van toch al weer 3 jaar oud denk ik
Gewone Sensation of een XE en hoe oud is tie?coob schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:57:
Nou, ik heb ook mijn eerste stofje/iets onder het scherm zitten.
Verwijderd
Ik heb hem wel eens aangesloten op een TV en DVD speler met USB ondersteuning, maar beide weigerde.ionicdog schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:08:
heeft iemand wel eens geprobeerd om met de oplaadkabel de Htc aan te sluiten op de USB poort van je autoradio voor muziek?, Ik had 1 bestand in de root gezet maar hij kan het niet lezen, read fail.
Is het niet gewoon dat het contact met de accu even weg valt? Dus dat de accu er niet helemaal strak in zit? Probeer eens een (dubbelgevouwen) stukje achter de accu te doen, zodat-ie sowieso niet meer kan bewegenmormegilmaster schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:04:
Even een vraagje van mijn kant, voor ik er een heel nieuw topic voor open.
Mijn Sensation heeft nu sinds een aantal maanden last van een soort plotseling uitvallen. Voorheen was dit alleen als de batterij onder de 40% kwam (nog steeds ongelooflijk irritant), maar nu doet het ding het zelfs tijdens opladen of tijdens telefoongesprekken en ook als de batterij helemaal vol is.
Er is weinig meer kenmerkend hierover te melden, de uitvallen zijn heel random. Het ding start ook niet vanzelf opnieuw op maar gaat gewoon op zwart waarna je hem zelf opnieuw moet aanzetten.
Ik heb m heel lang gewoon helemaal op stock gehouden in de hoop dat de ICS update er iets aan zou veranderen. Toen deze vorige week uitgerold werd in het noorden heb ik m maar S-off gemaakt en ICS erop gezet, helaas geen verschil. Ik vermoed dus dat het probleem puur op de hardware ligt.
Wat kan ik verwachten als ik m opstuur naar HTC? Is het verstandig eerst te proberen hem S-on te maken of zou alleen S-off geen probleem moeten zijn?
Nee, dat dacht ik eerst ook, maar beweging is daar eigenlijk niet in te krijgen en met een papiertje functioneert t ding net zo slecht. Daarbij heb ik eigenlijk nul aanwijzing daarvoor gehad; beweging was nooit een luxerende factor zegmaar.Tankiej schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:14:
[...]
Is het niet gewoon dat het contact met de accu even weg valt? Dus dat de accu er niet helemaal strak in zit? Probeer eens een (dubbelgevouwen) stukje achter de accu te doen, zodat-ie sowieso niet meer kan bewegen
De mijne had daar ook wel eens last van. Is een bekend probleem. Ik had het idee dat het wel met het accucontact te maken had, de mijne had het eigenlijk altijd als ik hem in mijn broekzak stopte, of dat ik hem op tafel legde o.i.d.mormegilmaster schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:17:
[...]
Nee, dat dacht ik eerst ook, maar beweging is daar eigenlijk niet in te krijgen en met een papiertje functioneert t ding net zo slecht. Daarbij heb ik eigenlijk nul aanwijzing daarvoor gehad; beweging was nooit een luxerende factor zegmaar.
[ Voor 67% gewijzigd door Minaaj op 18-03-2012 18:59 ]
Precies het gedrag wat die van mij inderdaad ook vertoont, en dat is gewoon alles stock eerst en nu dan android 4 met sense 3.6 (stock rom ook).DizzyWeb schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:56:
Mijn toestel deed heel raar gisteren. Totaal zeker 7x uitgevallen. Niet reboot ofzo, gewoon echt uitvallen. 1x terwijl ie in mijn zak zat, alle andere keren toen ik er mee bezig was. Dacht even dat het de nieuwe rom was die ik er op had gezet, maar na het terug zetten van een backup die gewoon prima werkte, zelfde verhaal.
Maar vandaag werkt het gewoon weer. Nergens last van gehad.
En nee, de accu was niet leeg. Iemand dit eerder meegemaakt?
IC 5.1.4 en terug naar 5.1.2 ook. 1 dag. Firmware weet ik zo niet uit mijn hoofd, minimum om ICS te kunnen draaien in ieder geval. Standaard kernel en CPU speed.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ook hier helaas stof onder het scherm ontdekt
[ Voor 8% gewijzigd door Minaaj op 19-03-2012 00:16 . Reden: had eigenlijk in rom gemoeten ]
Nee het lost het niet op het maak het erger.Leeuw070 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:01:
[...]
Ook hier helaas stof onder het scherm ontdektwel een standaard sensation van de eerste levering , dus +- 10 maanden oud .
Zat vandaag lekker in het zonnetje met m`n phone te spelen en ineens viel het op in het zonlicht .
Stof pluimpje zit links in het midden tussen de USB aansluiting en volume knop .
Wil hem eigenlijk niet laten maken omdat hij voor de rest goed werkt . Stoor me er ook niet echt aan maar het zou natuurlijk niet mogen gebeuren .
Of lost een nieuw scherm erin laten zetten ook echt het stof probleem op ?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Ik heb ook weken last gehad van dergelijke problemen. Leek steeds erger te worden. Heb een hard reset uitgevoerd en een backup terug gezet. De problemen bleven hetzelfde. Paar dagen niets aan de hand en dan weer zomaar uitvallen.DizzyWeb schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:56:
Mijn toestel deed heel raar gisteren. Totaal zeker 7x uitgevallen. Niet reboot ofzo, gewoon echt uitvallen. 1x terwijl ie in mijn zak zat, alle andere keren toen ik er mee bezig was. Dacht even dat het de nieuwe rom was die ik er op had gezet, maar na het terug zetten van een backup die gewoon prima werkte, zelfde verhaal.
Maar vandaag werkt het gewoon weer. Nergens last van gehad.
En nee, de accu was niet leeg. Iemand dit eerder meegemaakt?
DUH ....Antonv9 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 07:44:
Wat zou de snelste manier zijn om de telefoon op te sturen voor het stofjes probleem? Naar vodafone brengen of contact opnemen met HTC zelf...
Kun je dit ook in het Nederlands uitleggen svp?Minaaj schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:05:
Groots nieuws
HTC toch geluisterd alle complaints over GPL dat hij direct moet worden released, kernel sources! ze zijn zelfs het eerste bedrijf daarmee (ICS kernels)
HTC Sensation (HTC Europe) - ICS CRC - 3.0.16 kernel source code 97.4 MB Download
HTC Sensation XE (HTC Europe) - ICS CRC - 3.0.16 kernel source code 97.4 MB Download
op htcdev! nu kunnen de rom+kernel makers echt werk maken! cm9 bluetooth hadden ze net daarvoor al gefixed.
* Minaaj is happy
[ Voor 72% gewijzigd door wvkreg op 19-03-2012 09:57 ]
Op mijn autoradio(pioneer van 2 jaar oud) werkt het echter prima.Dj-sannieboy schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:04:
[...]
Ik heb hem wel eens aangesloten op een TV en DVD speler met USB ondersteuning, maar beide weigerde.
Hier werkt hij perfect op de TV en bij het kiezen van de mode diskdriveDj-sannieboy schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:04:
[...]
Ik heb hem wel eens aangesloten op een TV en DVD speler met USB ondersteuning, maar beide weigerde.
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 19-03-2012 11:15 ]
Ik heb de anker batterij nu al een paar maanden in bezit(via een Tweaker die een inkoop actie organiseerde), en heb nog geen capaciteit verlies gemerkt. Hij staat nu 6 uur aan, en heeft nog 79% over. Wifi altijd aan, 3G altijd aan, Whatsappen, in totaal 1 uur Spotify geluisterd, beetje Nu/Twitter/Facebooken. Perfecte batterij.paulklooster schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:55:
Ik heb dit topic nauwlettend in de gaten gehouden en heb vee verhalen over verschillende batterijen gehoord. Nu wil ik dus zelf mijn batterij ook vervangen en heb ik eigenlijk 2 opties:
De officiële HTC sensation XE batterij halen --> theoretisch 13,8% meer batterij
De Anker batterij halen --> Theoretisch 25% meer batterij.
Ik ben echter bang dat de Anker sneller in capaciteit afneemt dan de officiele sensation en heb hier dan ook (gemengde) verhalen over gehoord!
Iemand die mij kan helpen met mijn keuze?
Groeten!
dangerousp schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:10:
Over de uitvallende telefoons: Hebben jullie wellicht een oude Vodafone simkaart? Probeer deze eens in te ruilen voor een nieuwere versie. Bekend probleem dat oude sim kaarten voor een reboot kunnen zorgen. Anders wellicht een idee om een week te wachten als ICS uit komt, indien het software matig is zou het dan opgelost moeten worden.
Stof kun je volgens mij ook bij KPN business centres laten verwijderen. Heb wel het idee, dat het daar iets meer houtje touwtje is, maar wel een stuk sneller (klaar terwijl u wacht)
Tiroz schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:33:
Zou eerst even SIM-kaart proberenzou eventueel ook nog batterijgerelateerd kunnen zijn, heb ook verhalen gelezen hier van mensen die naar de switch naar een Anker opeens geen reboots meer hadden.
Ik merk dat ik ondertussen toch een paar dingen hier al in geprobeerd heb dus ik kan denk ik wel antwoord geven op een paar suggesties die hier nu gedaan worden:paulklooster schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:55:
Ik heb dit topic nauwlettend in de gaten gehouden en heb vee verhalen over verschillende batterijen gehoord. Nu wil ik dus zelf mijn batterij ook vervangen en heb ik eigenlijk 2 opties:
De officiële HTC sensation XE batterij halen --> theoretisch 13,8% meer batterij
De Anker batterij halen --> Theoretisch 25% meer batterij.
Ik ben echter bang dat de Anker sneller in capaciteit afneemt dan de officiele sensation en heb hier dan ook (gemengde) verhalen over gehoord!
Iemand die mij kan helpen met mijn keuze?
Groeten!
Daar heb ik ook regelmatig last van. Waar ik met mijn vorige telefoon (Omnia 2) gewoon altijd bereik had (soms 1 streepje, maar bereik was er altijd) in de treinreis die ik dagelijks maak, valt het met de Sensation XE regelmatig weg op vaste plekken. Dit heb ik eerder ook al opgemerkt in dit topic en het lijkt ook alsof er meer mensen 'last' van hebben. Is de antenne dan gewoon zo slecht in de Sensation (XE)?MuFFIN 007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:49:
Wilde ook even een reactie geven op een aantal besproken punten en zelf wat ervaringen meegeven.
-
Batterijduur is acceptabel, mensen in mijn omgeving met een Galaxy telefoon doen het niet veel beter qua batterijduur, het is gewoon elke nacht aan de lader! Ik geloof zeker dat apps hier invloed op hebben, daarom zet ik meerdere keren per dag ongebruikte apps uit via de standaard Sense Taakbeheer, en heb maar één verbinding tegelijk aan, dus of WiFi, of 3G. GPS / Bluetooth alleen bij een app die er gebruik van maakt, anders altijd uit. Waar ik wel last van heb is dat ik merk dat mijn 3G antenne minder krachtig is dan andere merken. Hier loop ik altijd tegenaan in de keldercollegezaal van de universiteit, waar anderen (Galaxy S, Blackberry 8520) nog wel bereik hebben, zij het met lage snelheden, en ik helemaal niet meer... Is hier wat aan te doen??
-
-
-
Verwijderd
Jawel, maar dat verhelpt het probleem nietMuFFIN 007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:37:
Valt dit niet gewoon onder garantie?
[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 19-03-2012 15:44 ]
Verwijderd
Ja, maar ik heb dit probleem zowel met mijn Sensation- als met mijn EVO 3D-accu en alles wijst erop dat het waarschijnlijk aan de accu's ligt, dus ook al krijg je een nieuwe accu van HTC dan lost dat het probleem niet op, omdat hun accu's waarschijnlijk van slechte kwaliteit zijn.MuFFIN 007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:37:
Valt dit niet gewoon onder garantie?
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Verwijderd
Je houdt gewoon je nummer ja, de nieuwe simkaart wordt ook gelijk geactiveerd dus is echt een fluitje van een cent. Uitvallen klinkt alleen niet goed...maar staan hierboven ook wat suggesties voor.MuFFIN 007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:49:
Wilde ook even een reactie geven op een aantal besproken punten en zelf wat ervaringen meegeven.
-- Ik heb er ook regelmatig last van dat de telefoon uit valt of ineens uit blijkt te zijn als ik m nodig hebt. Dat is wat mij betreft wel echt een probleem, maar het zit waarschijnlijk in een of andere slechte app, dus dat zou ik zelf eerst kunnen proberen op te lossen. Het zou echter ook de sim kunnen zijn, ik heb ook nog een oude VF sim van denk ik rond 2009, die vervangen kan nooit kwaad lijkt me! Kan ik hier gratis een nieuwe voor vragen bij VF? Houd ik dan mijn nummer?
Dit lijkt mij niet goed nee... Misschien is een factory reset een idee? Bijna van elke app kan je de data wel backuppen, heb je weer een frisse installatie- Iets anders, waar ik meer last van hebt, zijn de ontzettend lange opstarttijden en de tijd die ik moet wachten als ik op de Home toets druk. Opstarten heeft wel eens 5 min (!!) geduurd, waarbij ik de hele tijd alleen het VF logo zag... Ook het wachten na het terugkeren naar het Home scherm duurt soms 2 minuten! Dit moet liggen aan geïnstalleerde apps lijkt mij, want de hardware is natuurlijk snel zat op de Sensation! Of hebben jullie een andere verklaring / oplossing? Ik heb het aantal homescreens al terug gebracht van 7 naar 4, maar dit scheelt bijna niets. Eerst dacht ik dat het hieraan lag, maar dat is dus niet zo.
Uitrol is wereldwijd gepauzeerd, op het moment is er geen verdere info over wanneer het weer doorgaat en ook niet bekend of er bijvoorbeeld nu aan bugfixes wordt gewerkt vanuit ervaringen van mensen die 'm al hebben. Beetje vaag..lijkt of HTC een paar landen de OTA heeft gepushed om eerder te zijn dan Samsung met ICS, maar dat het misschien nog niet helemaal af was- Tot slot, wanneer komt ICS nu? Ik klik dagelijks op de software update na het bericht van Tweakers, inmiddels meer dan een week geleden, dat de uitrol begonnen was! Houdt VF de boel tegen? Dan bel ik de klantenservice om te vragen hoe het staat!
Excuses, maar het was een vraag. Ik heb ook stof onder het scherm... ben benieuwd hoe anderen het aanpakken. Vodafone of direct met htc regelen?Leeuw070 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:19:
[...]
DUH ....snap ook wel dat het probleem opgelost word , maar bedoel dat het later niet weer terugkomt dat ik weer met stof onder m`n scherm zit , anders laat ik em liever in elkaar zitten .
Niet echt vaag, duurt gewoon nog heel erg lang, wat overigens altijd zo is bij vodafone als er android updates uit moeten komen..JdJtA schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:09:
Hieronder het nogal vage antwoord dat ik kreeg van Vodafone over de update naar ICS:
Geachte heer xxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail.Waarin u een vraag heeft over updates.
Indien u gebruik maakt van een HTC voorzien van Vodafone software, dient het toestel ook
te worden voorzien van een door Vodafone aangepaste update.
Over termijnen wanneer updates beschikbaar zijn heb ik helaas geen informatie, wij zelf krijgen
ook pas de informatie op het moment dat deze beschikbaar wordt gesteld.
Nadat HTC de update heeft uitgebracht zal er altijd geruime tijd overheen gaat voordat de door
Vodafone aangepaste update beschikbaar is.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Ik heb mijn accu in het begin behandeld zoals ook in de topicstart staat en ik moet zeggen dat ik het kan redden met 44 uur. Moet ik wel bij zeggen dat ik geen games speel en vooral een beetje op Facebook en Youtube zit. Valt mij niet tegen.donvalentino schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:30:
mensen die twijfelen over de Anker batterij, dit is echt een goede verbetering voor je telefoon!!!
Heb hem nu ook zo'n 2 a 3 maanden en ervaar nog steeds een veel betere accu duur.
Gemiddeld gaat hij nu een halve dag langer mee, wanneer ik hem zelfs nauwlijks gebruik (alleen e-mail etc, geen games) dan haalt hij makkelijk 2 dagen wat de orginele batterij nooit haalt.
Tevens is de prijs ook geen reden om je tegen te houden:)
PSN ID Binloading_nl
Als HTC een uitrol doet van ICS dan is dat in principe voor alle telefoons. Echter als je een branded apparaat hebt, dan zal elke provider eerst zelf nog tijd uittrekken om hun eigen schil er op aan te passen voordat ze de uitrol naar 'hun' toestellen zullen uitvoeren. Branded phones hebben om die reden (bijna) altijd vertraging. Voor het tijdstip van de uitrol naar je branded phone zul je bij je provider moeten zijn. Daar heeft HTC niets mee van doen.niek87 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:52:
[...]
Niet echt vaag, duurt gewoon nog heel erg lang, wat overigens altijd zo is bij vodafone als er android updates uit moeten komen..
NOSIG
Ze zijn toch heel duidelijk geweest? Voor het einde van maart is altijd hun officiele statement geweest. Dus binnen 11 dagen kun je hem verwachten._Christiaan_ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:16:
Ter info, bij de HTC Legend was de Vodafone update ongeveer 2 weken vroeger dan de non-branded update.
Wel jammer dat er door HTC niks gecommuniceerd wordt over de status van de updates. Ik ben dat gedrag van HTC een beetje zat.
Kortom, we weten nog steeds helemaal niks.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik zou gewoon voor een Anker accu gaan. Met de originele HTC accu is de telefoon twee keer uitgevallen bij mij, met de Anker accu nog nooitDreanor schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:53:
Ik lees dat er steeds meer mensen last hebben van uitvallende telefoons, waaronder ik zelf.
Mijn Senstation (zonder XE) is al eens opgestuurd ter reparatie via Belcompany. Op de bon stond dat koptelefoon ingang gerepareerd was ...Waar ik dus nooit problemen mee had.
Nu, 2 maanden later valt mijn Sensation nog steeds uit, wel iets minder regelmatig maar soms nog 4x op een dag.
Nieuwe sim helpt niks. Deze heb ik al vervangen.
Batterij zit stevig en contacten zijn altijd stug en schoon.
Software is het ook niet, ik heb stock zonder apps een tijdje geprobeerd. Helaas valt hij dan ook uit.
Dus ik ga deze week terug voor nieuwe poging om het probleem op te lossen, hetzij nieuwe batterij, hetzij nieuwe telefoon of whatever.
Maar het lijkt mij bijna op een interne designfout ofzo waardoor zoveel telefoons er last van hebben.
+ de anker batterij is iets dikker waardoor mijn case steviger vast zit, precies goed! (nauwelijks gekraak)Tankiej schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:02:
[...]
Ik zou gewoon voor een Anker accu gaan. Met de originele HTC accu is de telefoon twee keer uitgevallen bij mij, met de Anker accu nog nooit
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
[ Voor 12% gewijzigd door MauriX op 21-03-2012 14:41 ]
Komt dat niet omdat de telefoon beweegt? Als je de telefoon even stil houd op camera modus dan focust hij automatisch, hoef je het scherm niet aan te raken. Heb je an hetzelfde probleem?MauriX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:39:
Tweakers,
Ik zit dit topic door te lezen en ik kom eigenlijk niemand met dit probleem tegen.
Mijn HTC Sensation heeft (vind ik) nogal problemen met focussen bij het maken van foto’s.
In het bijzonder met foto’s van dichtbij (+/- 30cm van object).
Het vervelende is, als ik hem laat focussen op het onderwerp (punt aanwijzen op je screen) dan gaat hij focussen.
Een moment (tijdens het focussen) is het onderwerp retescherp en vervolgens als de HTC denkt gefocust/klaar te zijn is het onderwerp weer volledig out-of-focus.
Iemand meer die dit ervaart?
Volgens mij kan de telefoon niet focussen op objecten die dichterbij staan dan 50 cm, maar ik kan me vergissen. Dit is net als met je eigen ogen. Je kunt wel focussen op iets wat heel dicht bij staat, maar dan moet je scheel kijken.MauriX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:39:
Tweakers,
Ik zit dit topic door te lezen en ik kom eigenlijk niemand met dit probleem tegen.
Mijn HTC Sensation heeft (vind ik) nogal problemen met focussen bij het maken van foto’s.
Het vervelende is, als ik hem laat focussen op het onderwerp (punt aanwijzen op je screen) dan gaat hij focussen.
Een moment (tijdens het focussen) is het onderwerp retescherp en vervolgens als de HTC denkt gefocust/klaar te zijn is het onderwerp weer volledig out-of-focus.
EDIT: Overigens heb ik alle instellingen/hulp/auto-settings al 's uit/aan gehad dus hier ligt het niet aan. Hij doet het ook als ik alle settings op auto zet.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Dan vergis jij je. Ik heb afgelopen zomer een foto van een libelle op een boomstam gemaakt en ik zat op 10-20 centimeter. Met telefoon op closeup stand een haarscherpe foto gemaakt waar je de naadjes op de vleugels en ogen kan tellen.Metalslave666 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:41:
[...]
Volgens mij kan de telefoon niet focussen op objecten die dichterbij staan dan 50 cm, maar ik kan me vergissen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Welke rom draai je? misschien ligt het daar aan, want oudere 4.0 roms kennen wel meer problemen met autofocus met camera.MauriX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:39:
Tweakers,
EDIT: Overigens heb ik alle instellingen/hulp/auto-settings al 's uit/aan gehad dus hier ligt het niet aan. Hij doet het ook als ik alle settings op auto zet.
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
[ Voor 54% gewijzigd door Raptorial op 21-03-2012 16:09 ]
Knowledge is power
die zou ik niet zomaar flashen als je niet s-off bent, als je al s-off bent kan het, maar dan ken je netzo gewoon een custom op basis van de laatste ota draaien.Raptorial schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:48:
Ik zie hier allemaal vragen over ICS, maar 1 simpel ding is me niet duidelijk.
Is ICS nou al uitgerold op de Sensation (XE) in Nederland, want ik heb een unbranded telefoon met een Vodafone sim, maar ik en mijn vriendin hebben hem niet binnen (ook niet met handmatig zoeken naar update)
Kan je hem wel handmatig updaten, of is er nog geen ROM beschikbaar die niet voor garantie verlies zorgt?
Ik heb de ICS versies hier gevonden.
http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/
Moet ik dan deze hebben:
RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.30.401.1_Radio_11.69.3504.00U_11.22.3504.07_M_test_240585.exe
Of verlies ik dan nog garantie?
GiTS
ja vanmiddag gelijk geflashed maar heb nog geen verschil gemerkt maar gebruik de camera ook zelden..Dus lastig vergelijken dandonvalentino schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:23:
Iemand die Android 4.0 draait dit al getest of dit ve verbetering geeft?
http://www.androidworld.n...comprimeerde-fotos-maken/
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
1. Is er al wel ergens een goede niet test ROM te vinden?
[ Voor 22% gewijzigd door Raptorial op 21-03-2012 16:59 ]
Knowledge is power
De update is nog niet uit (in NL), dus ik zou me daar nog niet druk over makenRaptorial schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:48:
Ik zie hier allemaal vragen over ICS, maar 1 simpel ding is me niet duidelijk.
Is ICS nou al uitgerold op de Sensation (XE) in Nederland, want ik heb een unbranded telefoon met een Vodafone sim, maar ik en mijn vriendin hebben hem niet binnen (ook niet met handmatig zoeken naar update)
Kan je hem wel handmatig updaten, of is er nog geen ROM beschikbaar die niet voor garantie verlies zorgt?
Ik heb de ICS versies hier gevonden.
http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/
Moet ik dan deze hebben:
RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.30.401.1_Radio_11.69.3504.00U_11.22.3504.07_M_test_240585.exe
Of verlies ik dan nog garantie?
Alleen Scandinavische landen hebben de update. En wat gebruikers in Engelang geloof ik. En het netwerk maakt niet uit, zolang je telefoon unbranded is.Raptorial schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:58:
[...]
1. Is er al wel ergens een goede niet test ROM te vinden?
Het duurt me allemaal te lang, en die gekke Duitsers hebben hem toch al?
2. Kan het zijn dat als ik op het Vodafone netwerk zit het wel uit maakt wanneer ik hem krijg, ook al is de XE unbranded? Of pakt hij hem dan wel via wireless ofzo?
[ Voor 21% gewijzigd door Upbeat op 21-03-2012 17:01 ]
Knowledge is power
GiTS
Je bent tot eind maart toch nog blij genoeg met Sense 3.0-Bas schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:10:
Net mijn nieuwe telefoon besteld (Sensation), zou ik wachten tot de OTA update er is, of toch maar direct 4.0 erop knallen? Mij lijkt het beter om nog even te wachten. Htc heeft toch gezegd dat hij eind maart uit zou rollen de ICS update? Kunnen ze daar nog vanaf stappen nu ze dat officieel hebben aangekondigd?
Daarvoor is de mijne de afgelopen 2 weken weggeweest (komt ws. morgen terug...halleluja)Dj-sannieboy schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:23:
Ik heb vandaag opgemerkt dat ik een stofje onder het scherm heb zitten. Ik heb m'n Sensation al weer een tijdje, maar dit stofje zit er echt pas sinds kort onder het scherm. Hopelijk worden het er niet meer.
Verwijderd
Oplossing is heel simpel:MauriX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:39:
Tweakers,
Verwijderd
Weet iemand een site waar je een notificatie krijgt als de update beschikbaar is voor de Sensation?Robbienio schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:07:
[...]
Je bent tot eind maart toch nog blij genoeg met Sense 3.0
Ik zou in jouw geval nog gewoon eventjes wachten.... Maarja dat ben ik
vanpeltje
Denk dat er wel een nieuwsberichtje op Tweakers komt zodra de uitrol begonnen is. Anders gewoon dit topic in de gaten houdenvanpeltje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:03:
[...]
Weet iemand een site waar je een notificatie krijgt als de update beschikbaar is voor de Sensation?
Ik check me elke dag suf voor die update en een e-mailnotificatie zou enorm schelen.
Iemand?
Je telefoon controleert het zelf ook en anders hier op het forum.vanpeltje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:03:
[...]
Weet iemand een site waar je een notificatie krijgt als de update beschikbaar is voor de Sensation?
Ik check me elke dag suf voor die update en een e-mailnotificatie zou enorm schelen.
Iemand?
Check of je achtergrondgegevens en auto sync uitstaan bij instellingen --> accounts en synchronisatie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:48:
Ik heb nu ook een probleempje met mn sensation xe. Als ik ga slapen staan mijn verbindingen altijd uit. Als ik wakker word is de wifi/3g of alle 2 ingeschakeld. Ik voel me hier niet echt prettig bij want ik weet dus niet wat er met mijn telefoon gebeurt s'nachts. ik heb net twee weken geleden de europese ics geinstalleerd via recovery.
zijn er meer mensen die dit probleem hebben? en weet iemand hier een oplossing voor? ik hoor t graag
PSN: MrMistral
PSN: MrMistral
Heeft vast met hun verkoop strategie te maken inderdaad, zeker omdat Sense 4.0 nu al zo goed als is overgezet van een HTC One S RUU naar Sensation. (youtube staat vol met video's)MrMistral schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:41:
Ik vind het trouwens een rare (en jammere) keuze van HTC om niet gelijk Sense 4.0 mee te sturen met de ICS update. Aan de andere kant zal dat wel te maken hebben met het uitkomen van de One X etc series, dat ze zich dan niet voldoende zouden kunnen onderscheiden. Maar toch jammer.
Verwijderd
Achtergrondgeg. en autosync heb ik direct al uitgeschakeld toen ik de telefoon kreeg. Wat apps betreft, die stonden ook op de vorige android versie en heb er toen geen last van gehad maar ik zal ze zo toch even nakijken. De verbinding is natuurlijk niet tergelijkertijd, heb dan verbinding met wifi maar zijn wel allebij ingeschakeld. Ik heb nu wel de "fouten rapporteren aan htc" uitgeschakeld, misschien dat dat het probleem is. Ik zie het morgen welMrMistral schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:38:
[...]
Check of je achtergrondgegevens en auto sync uitstaan bij instellingen --> accounts en synchronisatie.
Verder ook alle apps checken of deze niet zonder toestemming verbinding kunnen maken!
Snap echter niet hoe je WiFi EN je 3G verbinding tegelijkertijd aan kunnen staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 18:52 ]
Gebruik je ook Dropbox? Zo ja, krijg je dan die 25GB extra opslag?Minaaj schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:20:
[...]
Heeft vast met hun verkoop strategie te maken inderdaad, zeker omdat Sense 4.0 nu al zo goed als is overgezet van een HTC One S RUU naar Sensation. (youtube staat vol met video's)
Draai zelf op dit moment ook een Sense 4.0 rom.
Alles behalve bluetooth werkt, maar die hebben ze nu ook al op CM9 werkend gemaakt.
Er is ook ergens een online petitie om Sense 4.0 op Sensation/XE/XL/EVO3D te krijgen oid.
En ja we zijn hier op tweakers.net dus een custom rommetje moet niet al te moeilijk zijn. Dan heb je ook gelijk de functie om foto's te maken terwijl je filmt.
Jupyakutemre1995 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:33:
[...]
Gebruik je ook Dropbox? Zo ja, krijg je dan die 25GB extra opslag?
[ Voor 36% gewijzigd door Minaaj op 23-03-2012 23:01 ]
Ik had er ook last van en na een belletje met HTC raden zij mij aan om mijn simkaart te vervangen.Phyrro schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:43:
Aaaargh ik word helemaal gek van mijn Sensation!
Gebeld worden => The process com.android.phone has stopped unexpectedly.
Gebeld hebben => Scherm valt uit dus accu eruit om hem opnieuw te moeten starten.
Ik draai geen custom rom oid, heb al een factory reset gedaan, en heb VF-branded. Ik denk maar weer terug ermee? Dat zou al de 2e keer zijn, heb al een boardswap gehad. Kan ik niet gewoon een nieuw toestel eisen? Dit is geen doen zo!
Dankjewel, dan moet ik ook mijn telefoon binnenkort gaan rooten.Minaaj schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:58:
[...]
Jup
Your quota was increased to 25.25 GB! 9 mins ago
Nadat ik me pc had gekoppeld, maar je moet volgens mij ook een www.htcsense.com account hebben en die moet je weer eerst activeren op oudere Sense. Dit weet ik niet zeker, had wel HTC account gekoppeld in de rom, gebruik trouwens OrDroid 1.7.0 Sense 4.0
Ik kreeg dus gister een mailtje van dropbox over dat ik een HTC klant was.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq