Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:24:
Top Receiver dus, voldoet ruimschoots aan mijn wensen,1 vraagje bij het aanzetten springt ie steeds naar de tv ingang via ARC, ik wil dat hij op HDMI 2 ingang staat alwaar mijn VU+Duo op zit, kan het even niet vinden in de manual. Iemand een tip voor deze.
Waarschijnlijk is het HDMI CEC (wat op sommige merken gecombineerd wordt met HDMI ARC) wat voor dat probleem zorgt. Zet dat eens uit en zie wat er gebeurt. Nadeel is wel dat je ARC dan dus om kan vallen omdat CEC gecombineerd is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we eens proberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FeaR schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:06:
[...]
Waarschijnlijk is het HDMI CEC (wat op sommige merken gecombineerd wordt met HDMI ARC) wat voor dat probleem zorgt. Zet dat eens uit en zie wat er gebeurt. Nadeel is wel dat je ARC dan dus om kan vallen omdat CEC gecombineerd is.
Dat is hetgeen waar ik dus op doelde, dat is meerdere keren besproken in dit topic. Afhankelijk van het merk/type TV heet dat elke keer weer anders. Bij Samsung is dat Anynet bijvoorbeeld, en als ik dat aan laat staan, i.c.m. Yamaha HDMI control, dan schakelt mijn Yamaha ook over naar een ingang waarop ARC staat ingesteld, en dat wil ik dus ook niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderM78
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-09 10:48
goedemiddag heren en dames.

Ik heb thuis de yamaha RX-V773 te staan. Heerlijke receiver met een heerlijk geluid in combinatie met de Boston AcousticsSoundware s5.1
Nu heb ik alleen een "probleem" met mijn NetRadio.
Ik heb via de vTuner site van yamaha een aantal favorieten ingevoerd, maar er zijn zenders bij die niets meer doen, of gewoon een hele andere doorvoer geven.
Vb: Veronica Rock radio. Een leuke zender zonder geouwehoer en lekkere rockmuziek. Wat hoor ik vervolgens. De "gewone" Veronica hitradio. Op de site van Veronica doet de zender het nog gewoon, en via TuneIn op mijn telefoon werkt Rock radio ook nog gewoon.
En zo heb ik nog een zender die helemaal niets meer doet, waardoor de receiver een stapje zet naar de volgende zender in mijn lijst.

Zijn er meer mensen met dit probleem of moet er iets bij mij geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb vorige week de Yamaha RX-A830 gekocht bij Hificorner. morgen wordt ie (pas) geleverd. Hopelijk ben ik thuis en heb ik een momentje om er even mee te spelen :)

Ik ben erg benieuwd of ik (wat) verschil ga horen met deze receiver ten opzichte van mijn oude instapmodel de Pioneer VSX-527...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Als het goed is niet. :) Tenzij je echt hele grote, hongerige speakers hebt en kéihard wilt / kan draaien.

Maar niet getreurd: hij is wel prettiger te bedienen en er zitten meer opties op. Volgens mij zijn de knoppen en frontplaat ook niet zoals tegenwoordig gebruikelijk van kunststof maar van metaal, veel mensen vinden dat net wat mooier ogen / prettiger voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
die heb ik niet, maar ik heb wel het gevoel dat de pioneer net even wat sprankeling mist en 't lijkt allemaal net aan te gaan. Maar ik ben me bewust van het feit dat een upgrade van de speakers echt het verschil gaat maken (aan upgrade wordt gewerkt, ben aan't oriënteren :)).

Daarbij claimt Yamaha dat het qua audio beter zou moeten zijn. we zullen het zien.

Maar met name de bediening inderdaad en de mogelijkheden spreken mij aan. zo kun je bij de pioneer niet per bron het volume instellen bijvoorbeeld. deze is iets meer toekomst proof.

én t was volgens mij goeie deal: van 899 naar 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben over van de Pioneer VSX 2020 naar de RX-A850, en deze is beter hoor.
Geluid is geweldig, betere surround en vooral hij blinkt ook uit in Stereo, dat was zwak met de Pioneer.
Het Net gedeelte is heel uitgebreid en werkt vlekkeloos, mijn Flac's (ook HI-res) op de Syno spelen geweldig goed af en klinken alsof je in de studio aanwezig bent.

Blu Ray doet de woning op zijn vestiging daveren, een beleving dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Kijk, dat wil ik horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SanderM78 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:38:
goedemiddag heren en dames.

Ik heb thuis de yamaha RX-V773 te staan. Heerlijke receiver met een heerlijk geluid in combinatie met de Boston AcousticsSoundware s5.1
Nu heb ik alleen een "probleem" met mijn NetRadio.
Ik heb via de vTuner site van yamaha een aantal favorieten ingevoerd, maar er zijn zenders bij die niets meer doen, of gewoon een hele andere doorvoer geven.
Vb: Veronica Rock radio. Een leuke zender zonder geouwehoer en lekkere rockmuziek. Wat hoor ik vervolgens. De "gewone" Veronica hitradio. Op de site van Veronica doet de zender het nog gewoon, en via TuneIn op mijn telefoon werkt Rock radio ook nog gewoon.
En zo heb ik nog een zender die helemaal niets meer doet, waardoor de receiver een stapje zet naar de volgende zender in mijn lijst.

Zijn er meer mensen met dit probleem of moet er iets bij mij geupdate worden.
Heb het net even geprobeerd met Radio Veronica Rock (want zo staat ie in het vTuner overzicht), en als ik deze aan de favorieten toevoeg dan wordt deze keurig afgespeeld en is het ook het juiste station volgens mij. Ik doe verder erg weinig met Net-radio dus kan niet echt veel ervaringen delen over dit specifieke item.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@pgm: ik heb de RX-A830. Maar laat ik er vanuit gaan dat ze elkaar niet veel ontlopen :)

Ik ben tevreden met de review. Alle minpunten kan ik wel mee leven.

En de menu's kunnen nooit beroerder zijn dan mn VSX-527 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Smithkj op 12-10-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Da's precies het punt. Als je het wílt horen gá je het natuurlijk ook horen. ;) Mijn stelling is dat als het 2 moderne versterkers niet moeilijk gemaakt wordt en je niet met processing etc gaat werken, maar juist gewoon puur stereo speelt zonder enige aanpassingen, en dan op exact maar dan ook exact gelijk volume, dat er dan geen verschil te horen moet zijn. Anders is ie kapot. Maar natuurlijk doet placebo enorm snel zijn intrede. En hoe iets in de studio geklonken heeft weet ik ook niet - misschien wel redelijk beroerd, ik was er niet bij (het maakt ook niet uit, het gaat erom dat ik het lekker vind klinken). :)

Surround DSP standjes is een ander verhaal, die van Yamaha klinken naar mijn smaak in het algemeen beter dan die van Pioneer.

Maar goed, het is dus wel een prettiger te bedienen en mooier apparaat, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenmaal de menu's gewoon, werkt dat best lekker, moet je eens die van Denon proberen dan,

De minpunten in de test:

Geen DTS-X: voor mij geen meerwaarde
Limiet van 7 surround kanalen: ik blijf bij mijn 5.1 opstelling, dus overbodig hier
Menu's verwarrend: eigenlijk geen last van , weet nu alles zitten en vind deze ook snel terug.
Geen verlichting op de remote: dat had wel gemogen, meestal geen behoefte aan.

De Plussen:

Gewedlig geluid voor Muziek & Film: Mee eens, overtreft mijn verwachtingen
Dolby Atmos: Goed als je deze opstelling bezit, of het zal doorbreken ?
HDMI 2.0: Anno 2015 vanzelfsprekend dat het erop zit
Indrukkwekkende Future's: ze hebben flink hun best gedaan, mega uitgebreid dus
Multicast aanwezig: Goed, maar overbodig hier
Bouwkwaliteit: Uitmuntend dus, Yamaha ervaring en Expertise druipt ervan af
Design: Overtreft hun vorige Creaties, een Plaatje

Mijn Punten:

Phono ingang, zelden op receivers, Mijn Technics Draaitafel krijgt een 2de leven nu
Muziek weergave is van hoog niveau, meerdere presets geven zeer goed geluid
Is goede vriendjes met mijn B&W 5.1 / 600 speakers
Werkt ook snel door alle presets heen, vlotte bediening.
Blijft lekker koel, ook bij zware belasting.
Streamen vanaf de Syno Nas werkt als een speer, niet eerder tegenkomen, DLNA is zeer goed uitgewerkt.
Ondersteunig voor HI Res audio bestanden is een must, je kan ze vlot streamen.
De App (Android) is een plaatje en werkt bijzonder goed, verbazend goed gemaakt.
Blu Ray met HD geluid aan is echt een beleving op zich met deze receiver.

Waar voor zijn geld dus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Even een update: sinds dinsdag mijn RX-a830. Heel erg blij mee! zeker tov mijn Pioneer in gebruiksgemak en instellingen eitje. Bij mijn Pioneer durfde ik ARC en dat soort zaken niet aan, hier ging dat eigenlijk vanzelf en het werkt intuïtief.

Nog paar kleine zaakjes die ik nog wel instellen, maar dat komt wel.

én, hoewel Cap aangaf dat je geen geluidsverschil zou kunnen horen en dat het vooral tussen je oren zit, is dat verschil er wel degelijk. Mijn Tannoys klinken veel beter met de Yamaha, strakkere bas en rustiger geluid (zowel met pure direct als met processors aan).

Nu nog wel op jacht naar nog iets betere speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55
ik heb een yamaha rx-s600, waarbij ik dus 5 speakers heb. Als ik het geluid van mijn 5 boxen wil horen, moet ik 5 channel stereo kiezen, maar dan is het geluid toch slechts stereo, niet? Als ik dan een spel wil spelen of film wil zien in 5.1, dan werkt die toch louter op stereo ipv op echt surround? Of vergis ik mij daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb al enige jaren een RX-V1900 7.1 aangesloten die hoofdzakelijk voor Home-Theatre wordt gebruikt, maar ik heb mijn oog laten vallen op een RX-A1040.
Is dit voor mij een grote vooruitgang of zeggen jullie, laat maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pina schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 03:12:
ik heb een yamaha rx-s600, waarbij ik dus 5 speakers heb. Als ik het geluid van mijn 5 boxen wil horen, moet ik 5 channel stereo kiezen, maar dan is het geluid toch slechts stereo, niet? Als ik dan een spel wil spelen of film wil zien in 5.1, dan werkt die toch louter op stereo ipv op echt surround? Of vergis ik mij daar in?
Pagina 42 van de handleiding?

Ik heb verder geen idee wat ie er van een standaard stereo geluid wordt gemaakt, ik verwacht ruimtelijk stereo geluid.
Sa.Tan schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:27:
Ik heb al enige jaren een RX-V1900 7.1 aangesloten die hoofdzakelijk voor Home-Theatre wordt gebruikt, maar ik heb mijn oog laten vallen op een RX-A1040.
Is dit voor mij een grote vooruitgang of zeggen jullie, laat maar.
Als jij nu zaken mist aan de wat gedateerde V1900 dan zou een vooruitgang mogelijk kunnen zijn, maar aangezien je niet aangeeft wat je zou willen hebben aan mogelijkheden op je receiver wordt het lastig om een advies te geven.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2015 13:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ikzelf krijg wat de indruk dat het wat doffer gaat klinken door de jaren heen, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
En ik ben aan het eind van het latijn wat betreft de HDMI in ingangen, verder doet hij de dingen allemaal nog goed, ik dacht meer een update na al de jaren trouwe dienst.
Vandaar mij vraag omtrent de RX-a1040 (of de RX-A3030.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mocht je er zelf over twijfelen dan zou ik dat zelf op dit moment zeker niet doen, ik zou dan echter direct voor de A3030 gaan (as we speak), omdat hij werkelijk voor een geweldige prijs wordt aangeboden (nog op 1 plaats zo te zien). Dan zou ik zeker niet voor de A1040 gaan nu met dat geringe prijsverschil tussen beiden. Enkel indien je het prijsverschil tussen die twee (van dit moment) acceptabel zou vinden.

V.w.b. het doffer gaan klinken over de jaren heen, niet alleen de apparatuur wordt ouder, dat geldt ook voor de luisteraar, en dat zit inderdaad tussen de oren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Thanks, dat zijn de adviezen die ik zocht en wat betreft die ene winkel, die is al jaren mijn leverancier.
Zal nu eens mijn oren van binnen wassen en nog wat met de instellingen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55
hardware-lover schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:45:
[...]

Pagina 42 van de handleiding?

Ik heb verder geen idee wat ie er van een standaard stereo geluid wordt gemaakt, ik verwacht ruimtelijk stereo geluid.

[...]

Als jij nu zaken mist aan de wat gedateerde V1900 dan zou een vooruitgang mogelijk kunnen zijn, maar aangezien je niet aangeeft wat je zou willen hebben aan mogelijkheden op je receiver wordt het lastig om een advies te geven.
thnx, dat was de oplossing :Y
dacht altijd dat het fout was, want ik hoorde slechts geluid langs voornamelijk de voorste boxen, maar dat is volkomen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:37:
...
Streamen vanaf de Syno Nas werkt als een speer, niet eerder tegenkomen, DLNA is zeer goed uitgewerkt.
Ondersteunig voor HI Res audio bestanden is een must, je kan ze vlot streamen.
...
Ook de reden dat ik mijn Onkyo heb verkocht en een Yamaha heb gekocht. Lekker (5-channel) FLAC streamen vanaf mn Synology. Geen idee of je DSD kunt afspelen...

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg mijn analoge 2x80W oude versterker te vervangen met de yamaha RN=602 stereo reciever.

Belangrijkste redenen:

draadloos internetradio via wifi
en in de nabije toekomst ontvangst in de hobbyruimte met een bluetooth box.

Mijn vraag is of de ontvangst via de xperia boxv8 en de yamaha reciever probleemloos zal verlopen. Zodat ik mijn favoriete radiostations kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je DSD (DSF) audio demo tracks vinden om eens mee te testen.

https://www.oppodigital.com/hra/dsd-by-davidelias.aspx

Even getest, dsf speelt niet af, je kan ze converteren naar Flac met Foobar en de plugin :foo_input_sacd-0.8.4

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Goedemiddag,

Ik heb sinds een paar weken mijn Avantage RX-A830 en die bevalt mij erg goed. in de bediening, maar met name in combinatie met de Dali speakers die een paar weken later volgde :)

Ik ben even benieuwd naar ervaringen met Bi-ampen. je kunt op de versterker de surround aansluiting als bi-amp mogelijkheid gebruiken en mijn Dali's hebben dubbelen terminal. Ik ben benieuwd of iemand dat ook al een keer geprobeerd heeft?

Mijn veronderstelling was dat surround receivers in deze prijsrange over het algemeen vermogen leveren en dat verdelen over het aantal aangesloten kanalen. dus of je dan 2 speakers niet via bi-amp aansluit of 4 wel via bi amp aansluit zou dan geen verschil maken.

Klopt mijn aanname? of zit daar wel verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn front vloerstaanders als bi-amp aangesloten, en dat klink als een klok, zeker in stereo.
Het betreft B&W 684 speakers, surround versterkers van deze klasse hebben afzonderlijke versterkers aan boord per uitgang denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Over het nut van Passief Bi-amp is al veel geschreven. Mijn mening/ervaring - die over het algemeen op GoT gedeeld wordt - is dat het in deze klasse niets uit maakt. Op een forum als HT Forum liggen de ideeën al weer anders. Al ligt dat ook met speakerkabels waar passieve Bi-amp ook wel onder valt. Ga je actief Bi-ampen dan gaat het wel merkbaar zijn, maar dan zit je ook met andere extra apparatuur. Met passieve Bi-amp wijs je twee extra eindtrappen toe waarover het gehele signaal gaat. Niet te verwarren met twee keer zo veel vermogen overigens, het wordt verdeeld. Het ziet er natuurlijk wel leuk uit met twee paar kabels naar je speaker in plaats van een paar metalen bruggen of jumpers.

Bovenstaande alleen ervaren bij anderen, al mijn speakers tot op heden hadden single wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat je hoort dat telt, niet het theoretische geleuter dat in Hifi middens schering en inslag is.

Je uitleg is dan ook weer zo eentje, mij kan het geen barst schelen hoe het eruit ziet, het gehoor is de enige scheidsrechter, en dat van mij is nog goed genoeg om deze setup hier te smaken.

Mocht ik het verschil niet horen, dan waren die extra kabels al lang op zolder belandt.

Enkel het resultaat telt, de rest is gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tsja, en die kan jij dan direct weer terug verwachten dat het menselijk gehoor (en brein) zeer beïnvloedbaar is en absoluut niet representatief is voor harde feiten. Daar ga ik dan verder ook niet op in in dit topic aangezien daar al een zesdelige topicreeks van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Deze reactie slaat natuurlijk nergens op en dergelijk taalgebruik is ongewenst. Laten we de discussie inhoudelijk en fatsoenlijk houden.

[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 05-11-2015 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik wou de discussie hier niet oprakelen. Misschien mijn vraag tot de essentie terugbrengen: heeft de Yamaha 1 eindtrap of zit de bi amp op een 'andere'.

In het eerste geval ga ik t niet testen. In het tweede geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
hardware-lover schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:27:
Ik heb even gezocht en heb een soortgelijke post gevonden op een ander forum;

http://www.avsforum.com/f...read-65.html#post34996793

Daar staan wat adviezen wat desbetreffende RX-A1020 eigenaar zou kunnen proberen, het apparaat een tijdje van de stroom halen had schijnbaar geen baad en over het terugzetten naar de fabrieks-instellingen heeft hij niet meer teruggekoppeld. Ik denk bij niet terugkoppelen eigenlijk direct aan "probleem opgelost", want je ziet dat op zovele forums terug. Vragen om advies en bij een oplossing hoor of zie je er niets meer over.

Mijn advies is daarom hetzelfde dan daar wordt gegeven. Het apparaat een tijd van de stroom af (bijvoorbeeld komende nacht), en als dat niet mag baten dan een fabrieks-reset.

Edit: altijd prettig als iemand ook even laat weten of het probleem er nog is of dat het misschien is opgelost, en dan graag hoe?
Nadat een volledige reset naar fabrieksinstellingen het probleem niet oploste heb ik de receiver teruggebracht naar de winkel. Die heeft 'm opgestuurd naar een reparatiebedrijf en die hebben onder garantie het HDMI-board vervangen. Receiver doet het weer prima, oorzaak blijft onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Smithkj schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:01:
Ik wou de discussie hier niet oprakelen. Misschien mijn vraag tot de essentie terugbrengen: heeft de Yamaha 1 eindtrap of zit de bi amp op een 'andere'.
Wat pmg5700 en ondergetekende reeds gezegd hebben: je wijst eindtrappen flexibel toe. Dus met passief Bi-Amp op een receiver heb je dan vier eindtrappen op twee speakers. Wel allen gevoed door dezelfde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PhilipsFan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:18:
[...]
Nadat een volledige reset naar fabrieksinstellingen het probleem niet oploste heb ik de receiver teruggebracht naar de winkel. Die heeft 'm opgestuurd naar een reparatiebedrijf en die hebben onder garantie het HDMI-board vervangen. Receiver doet het weer prima, oorzaak blijft onbekend...
Dank je voor het terugmelden, altijd prettig ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
OK Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie RX-V577 en ik zoek nog een 5.1 setje hiervoor (mogelijk sluit ik zelfs 7.1 aan). Het is me echter niet helemaal duidelijk of ik speakers met een impedantie 4 ohm mag aansluiten. Achterin de handleiding staat bij tech specs
Dynamisch vermogen (IHF): RX-V577:Voor L/R (6/4/2 Ω)...........................................120/140/170
Dat impliceert van wel, maar ik kan me herinneren gelezen te hebben dat het niet kan. Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat je een instelling moet wijzigen.
Staat in de handleiding vermeld.

http://www.avsforum.com/f...eiver-power-question.html

http://faq.yamaha.com/us/...-v471_black__u/5793/6059/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
schaduw schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:38:
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie RX-V577 en ik zoek nog een 5.1 setje hiervoor (mogelijk sluit ik zelfs 7.1 aan). Het is me echter niet helemaal duidelijk of ik speakers met een impedantie 4 ohm mag aansluiten. Achterin de handleiding staat bij tech specs
[...]

Dat impliceert van wel, maar ik kan me herinneren gelezen te hebben dat het niet kan. Wat is het nou?
Die waardes bij 6/4/2 Ohm worden door meerdere fabrikanten opgegeven, maar het zegt niet dat de receiver tot die waardes stabiel is. Het laat zien hoe de versterker zich gedraagt bij een dip in de impedantie. Idealiter wordt dat bij elke halvering van de impedantie verdubbelt, maar dat zie je lang niet altijd. Als je 2 Ohm speakers op de receiver aan sluit zal je redelijk snel de protection modus aan hebben.

Komt bij dat een speaker met een nominale impedantie van 4 Ohm nog niets zegt. Een speaker van nominaal 4 Ohm kan makkelijker aan zijn te sturen dan eentje van nominaal 8 Ohm. De weerstand van een speaker fluctueert over het gehele bereik, dit van een paar Ohm tot tientallen. Als je een speaker hebt van nominaal 4 Ohm die redelijk stabiel is kan dat dus makkelijker zijn dan een speaker van nominaal 8 Ohm die ver en vaak dipt tot bijvoorbeeld 2,5 Ohm. Al is dat een deel van het verhaal aangezien je de gevoeligheid/rendement van de speaker ook in het verhaal mee moet nemen voor het totaalplaatje. Zie ook de FAQ voor een iets uitgebreidere versie.

Het instellen van 4/6/8 Ohm in de receiver zijn meerdere versies van te vinden op internet. De ene is natuurlijk instellen van de weerstand die de speakerfabrikant ook opgeeft. Met de alinea hierboven zie je wel meteen dat het krom kan zijn aangezien "nominaal" wat haken en ogen heeft. Mede daardoor heb je ook variant die stelt de receiver altijd op de max (veelal 8 Ohm) in te stellen. Het is namelijk niet zo dat de receiver ingesteld op 4 Ohm meer vermogen gaat geven, integendeel: ingesteld op 4 Ohm limiteer je de receiver zodat deze niet over zijn nek gaat. Het is meer een veiligheid. Door die limiet kan je de receiver knijpen. Enfin, de theorieën verschillen en het internet staat er vol mee. Het verschilt per receiver hoe veel je minder hebt in de 4 Ohm setting ten opzichte van de 8 Ohm setting. Al zijn die test wel gemeten op maximale vermogen en dat zal je eigenlijk nooit gebruiken.

Over het algemeen kan je 4 Ohm speakers met gemak aansluiten als je niet op te absurde volumes gaat spelen. De vermogens die in de huiskamer worden gebruikt zijn relatief laag dat een receiver daar wel mee om kan gaan. Maar dat is met veel in de audio: op normale volumes zal het veelal werken, pas als je grenzen op gaat zoeken wordt het wat voorzichtiger te werk gaan. Waarbij het voordeel is dat je oren veelal eerder de grens aangeven dan de apparatuur. Dat is ook de reden dat ik één van de personen ben die de receiver ook op 8 Ohm heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor wat het waard is, onderstaande reviewer zegt dat je bij 4 Ohm (surround) luidsprekers beter naar een andere receiver om kunt kijken? De RX-V577 kan via het menu enkel op 6/8 Ohm worden ingesteld.

More importantly, the unit is only designed for loudspeakers of six ohms or greater impedance, so if you have your heart set on a particular set of loudspeakers rated at four ohms, look elsewhere for your receiver.

Plus: Wi-Fi networking, Good overall home theatre performance, Good selection of digital audio formats to support
Minus: Not suitable for 4-ohm loudspeakers, Not suitable for low sensitivity loudspeakers

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2015 19:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bedankt voor de antwoorden! De instelling 8/6 Ohm is alleen voor de USA/Canada versie. Zojuist toch even geprobeerd, maar de procedure levert een andere instelling op die ik kan aanpassen (iets voor de afstandsbediening).

Het volume zal ik inderdaad altijd ruim binnen de perken houden, het is hier behoorlijk gehorig en heb nu nog een goede relatie met de buren :). Ik weet nu in ieder geval dat ik de speakers van 4 Ohm niet per definitie hoef uit te sluiten. Dat is erg fijn omdat ik met een zoektocht naar witte speakers voor een beperkt budget al weinig keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Hoewel de liefde tussen mijn RX-a830 en mij nog zeker niet bekoeld is hebben we wel een klein strubbelingetje: Sinds maandag werkt de ARC niet meer zoals het zou moeten.

Bij Netflix werkte ARC prima: Netflix op onze Sony TV aanzetten en dan volgde de receiver keurig: nu krijg ik een foutmelding op de Sony tv met communicatiefout met audiosysteem. waardoor de TV speaker geactiveerd wordt.

Ander punt is dat wanneer ik Spotify aanzet via de versterker en daarna de tv: dan zie ik Spotify via de Yamaha op het scherm, maar dan gaat de muziek ook via de tv... dus dan hebben we alleen pass trough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:44
Voor de Yamaha liefhebbers, Hificorner heeft de A3030 in de aanbieding voor 999 - lijkt me een aardige deal voor een topmodel.

Kon het zelf niet laten 8) Duidelijk meer power en controle dan mijn A1010. Qua finesse, details en ruimtelijkheid van een andere orde. Weet niet of het aan de ESS dac's ligt of de verbeterde inmeting, maar het verschil is een stuk groter dan ik had verwacht.

[ Voor 24% gewijzigd door InfinityG35 op 30-11-2015 21:35 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met als aanvulling op bovenstaande, het gaat om de Titanium uitvoering; http://hificorner.nl/hifi.../yamaha/rx-a3030-titanium

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:57
Wetende dat dit topic al wat ouder is ga ik het toch proberen.

Ik heb een DSP-Z7 met de meest recente firmware (1.23). Ik een opnameapparaat op een van de outputs aansluiten zodat ik alles wat de DSP-Z7 afspeelt kan opnemen. Dit moet (uiteraard) onafhankelijk van de volumeregeling gebeuren. Tot op heden is het me niet gelukt: Ik krijg OF slechts het signaal van een enkele bron ("net radio") door, of wel alle signalen maar niet onafhankelijk van de volumeregeling.

Ik wil er de hoofdtelefoonaansluiting aan de voorzijde niet voor gebruiken.

Ben bang dat ik alles al geprobeerd heb, maar wie weet. Hebben jullie nog een gouden tip?

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wat is "een van de outputs"? Lang niet elke uitgang is geschikt om een opnameapparaat op aan te sluiten. Als je bijvoorbeeld de Pre Out hebt dan gaat het signaal nog door de voorversterker en zit je met volumeregeling en eventuele andere instellingen. Je moet een Line Level uitgang hebben, veelal was dat een Tape Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
FeaR schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:41:
Wat is "een van de outputs"? Lang niet elke uitgang is geschikt om een opnameapparaat op aan te sluiten. Als je bijvoorbeeld de Pre Out hebt dan gaat het signaal nog door de voorversterker en zit je met volumeregeling en eventuele andere instellingen. Je moet een Line Level uitgang hebben, veelal was dat een Tape Out.
Zoals je weet bevat de Yamaha DSP-Z7 geen "tape out".

Ik zoek dus een output die EN geschikt is (m.a.w. line level uitstuurt), EN niet afhankelijk is van de volumeregeling, EN die alle inputs (Squeezebox, settop box, ps3, bt receiver) 'doorgeeft'.

Tot op heden niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met de MD/CD-R out kan je dus niets beginnen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
hardware-lover schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:01:
Met de MD/CD-R out kan je dus niets beginnen?
Niet voldoende. De MD/CD-R out geeft uitsluitend "net radio" door, en niet de signalen die op andere inputs worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zo te zien is er geen digitaal > analoog conversie beschikbaar dus dan gaat dat inderdaad niet lukken ben ik bang.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/yamaha%20digital%20analoog.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
En andersom? Zou uit (een van) de digitale uitgangen WEL alle bronnen (hdmi of toslink) worden doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aan het schema uit je handleiding te zien niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
RetroMan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Zoals je weet bevat de Yamaha DSP-Z7 geen "tape out".
Weet? Ik ken gelukkig niet alle in- en outputs van elke receiver. Al heeft de DSP-Z7 wel een Tape Out, combi uitgang met MD. Echter staat in de handleiding bij "opnemen audio" dat je de DVR In en Out moet gebruiken, alleen analoge signalen dus. HDMI mag nooit terug worden gezet naar een lagere input. Enige optie die je dus hebt is analoog met DVR of Optisch dan wel Digitale Coax naar de Optical Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHCP1977
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-03-2022
vraag?
heb recent een Yamaha RX-V479 aangeschaft met een NSSW210 Sub.
Nu maak ik gebruik van de geweldige Yamaha app. om het apparaat aan te sturen.
In die app kan je ook het volume aansturen. nu word het volume rond de -21dB ROOD.

Wil dit zeggen dat de amp aan zijn max zit?

Ik maak gebruik van een 3.1 opstelling met nu nog 4 ohms speakertjes.

tevens de vraag hoe ik zo in kan stellen als ik op de TV toets druk onde "scene" dat ook daadwerkelijk de TV inschakeld. Ik moet hem nu alsnog met "input" op de desbetreffende HDMI poort zetten. poort 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
1= onder je instellingen van je receiver staat max input... die moet je dan aanpassen naar.......wat je wilt.

2= heb je een hdmi kabel naar je tv ?
Zoja zit hij dan in de ARC aansluiting van je tv ?
Cec aanzetten in je menu van je tv en receiver.
Tv aanzetten en receiver aan.
Alles alles aanstaat een aantal seconden de knop tv ingedrukt houden bij scene.
Dan moet het werken.
Andersom ook, als ik mn tv aandruk gaat mn receiver ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem en wellicht dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb zojuist mijn lang verwachte Yamaha RX-V479 in ontvangst mogen nemen en aangesloten. Tot zover alles pico bello in orde. Speakers allemaal correct aangesloten en ingesteld en alles doet het ook naar behoren. Ik was een blij mens....

Dan maar is even fijn naar wat muziek luisteren via de bluetooth verbinding, want dat was immers 1 van de redenen waarom ik dat ding zo graag wilde. En daar komt 't, de bluetooth verbinding houd nog geen 30 seconden stand en dan valt ie zomaar uit. Ik heb alles opnieuw opgestart, heeft niet geholpen. Andere devices geprobeerd, allemaal hetzelfde euvel. Firmware update gezocht, maar die was er niet.

Nog iets raars is dat is via de musiccast app geen verbinding weet te krijgen ondanks dat we wel op hetzelfde netwerk zijn verbonden. Al met al ben ik er wel ff zoet mee geweest en weet verder even geen andere opties.

Iemand een idee? Of heb ik wellicht gewoon pech en is het apparaat gewoon niet in orde? Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Niemand?

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
Niemand een oplossing of idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Cassiuskleij schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 01:26:
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem en wellicht dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb zojuist mijn lang verwachte Yamaha RX-V479 in ontvangst mogen nemen en aangesloten. Tot zover alles pico bello in orde. Speakers allemaal correct aangesloten en ingesteld en alles doet het ook naar behoren. Ik was een blij mens....

Dan maar is even fijn naar wat muziek luisteren via de bluetooth verbinding, want dat was immers 1 van de redenen waarom ik dat ding zo graag wilde. En daar komt 't, de bluetooth verbinding houd nog geen 30 seconden stand en dan valt ie zomaar uit. Ik heb alles opnieuw opgestart, heeft niet geholpen. Andere devices geprobeerd, allemaal hetzelfde euvel. Firmware update gezocht, maar die was er niet.

Nog iets raars is dat is via de musiccast app geen verbinding weet te krijgen ondanks dat we wel op hetzelfde netwerk zijn verbonden. Al met al ben ik er wel ff zoet mee geweest en weet verder even geen andere opties.

Iemand een idee? Of heb ik wellicht gewoon pech en is het apparaat gewoon niet in orde? Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Niemand?
Dit http://nl.yamaha.com/nl/p...io-visual/musiccast/faqs/ gezien bij settings (Musiccast koppelen) en
operation (bluetooth)? Je hebt iig minimaal iOS 7.1 of Android 4.1 nodig. En voor MusicCast misschien UPnP aanzetten op je router?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 20:07
Zit er een storingsbron in de buurt die je (tijdelijk) even uit kunt zetten? Eigenlijk gewoon alles uit/weg behalve receiver en kijken of het dan over is. Verder miss even paar keer proberen en bepalen of het op hetzelfde moment wegvalt (dus echt steeds +- 30s), als dat het geval is dan zou ik gokken op probleem van je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Dit http://nl.yamaha.com/nl/p...io-visual/musiccast/faqs/ gezien bij settings (Musiccast koppelen) en
operation (bluetooth)? Je hebt iig minimaal iOS 7.1 of Android 4.1 nodig. En voor MusicCast misschien UPnP aanzetten op je router?
UPnP staat aan. Hij maakt verder ook goed verbinding alleen geen verbinding met de MusicCast app. Ook de AV controller app geprobeerd en die doet het ook niet. Daar ook een statisch IP adres geprobeerd te geven zoals de probleemoplossing had aangedragen, maar dat werkt ook niet. Alle devices die ik heb geprobeerd hebben minimaal android 4.1 of ios 7.1 of hoger. Ik heb besloten het op te geven en het ding om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
nextnext schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:58:
Zit er een storingsbron in de buurt die je (tijdelijk) even uit kunt zetten? Eigenlijk gewoon alles uit/weg behalve receiver en kijken of het dan over is. Verder miss even paar keer proberen en bepalen of het op hetzelfde moment wegvalt (dus echt steeds +- 30s), als dat het geval is dan zou ik gokken op probleem van je receiver.
Ik heb een andere bluetooth speaker (JBL GO) en die geeft totaal geen problemen met afspelen. Heb m op dezelfde plaats gezet als de receiver en ook daar doet ie het prima dus lijkt me sterk dat daar de oorzaak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
Jullie raden het nooit! Ik heb het probleem opgelost, maar heb nu weer een nieuwe. Ik ga mn best doen het zelf op te lossen, maar als jullie intussen suggesties hebben dan zijn ze zeker welkom.

Eerst even vertellen wat de oplossing is geweest. Ik ben vanmorgen terug gereden naar de BCC om de versterker om te ruilen. Ze hadden alleen nog een showroom model, maar dat gaf mij meteen de gelegenheid om de bluetooth even te testen. Daar in de winkel verbonden en zelfs tot het einde van de winkel een uitstekende verbinding. Helemaal top dus inpakken dat ding. Naar huis en het hele zooitje weer aangesloten en jullie raden het al, thuis hetzelfde euvel als het vorige model |:( Ik nadenken hoe dat nou mogelijk kon zijn en waar dan de stoorzender zit. Wat is er anders dan in de winkel... Al mn apparaten nagelopen, maar geen stoorzender gevonden en toen het illumineuse idee gekregen om de wifi van het apparaat zelf maar eens uit te schakelen. Tadaa de oplossing! Bluetooth werkt als een zonnetje en bleek dus dat de Yamaha z'n eigen stoorzender is, wel heel bijzonder maar goed.

Nu het volgende: hoe krijg ik de apps MusicCast en Control aan het werk als ik de wifi niet kan gebruiken en dus niet op hetzelfde netwerk zit? Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 20:07
Grr dat is wel heel nasty zeg. Neem aan dat je geen netwerkkabel hebt liggen en dus afhankelijk bent van wifi. Misschien nog idee om je wifi kanaal te wijzigen ofzo al heb ik geen flauw idee of dat uberhaupt zinvol is om verstoring bluetooth te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Of iets bij jou in huis wat enorm op de 2.4 Ghz band stoort, want met de Wi-Fi aan deed ie het in de winkel toch ook? Zet eens wat apparaten uit en kijk ook even of er iemand in de buurt misschien een erg sterk signaal uitzend? En bedraad aansluiten, als je die mogelijkheid hebt, dan kom je ook op hetzelfde netwerk. En nog een laatste tip, kijk of je wat apparaten op de 5 Ghz band kan omzetten, of knoop er een 5 Ghz AP bij :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:52:
Of iets bij jou in huis wat enorm op de 2.4 Ghz band stoort, want met de Wi-Fi aan deed ie het in de winkel toch ook? Zet eens wat apparaten uit en kijk ook even of er iemand in de buurt misschien een erg sterk signaal uitzend? En bedraad aansluiten, als je die mogelijkheid hebt, dan kom je ook op hetzelfde netwerk. En nog een laatste tip, kijk of je wat apparaten op de 5 Ghz band kan omzetten, of knoop er een 5 Ghz AP bij :)
De wifi stond uit in de winkel. Ik weet zeker dat het de versterker zelf is, want heb verder alle mogelijkheden uitgesloten. Heb wel een kabel liggen, maar afgezien van wat updates af en toe heb ik de internet mogelijkheden niet nodig dus zal ze niet missen. Heb ook al een mogelijkheid gevonden om de app te gebruiken via direct connect, maar moet even kijken of dat niet weer voor interferentie gaat zorgen. Ben benieuwd.

Iig ontzettend bedankt allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
nextnext schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:48:
Grr dat is wel heel nasty zeg. Neem aan dat je geen netwerkkabel hebt liggen en dus afhankelijk bent van wifi. Misschien nog idee om je wifi kanaal te wijzigen ofzo al heb ik geen flauw idee of dat uberhaupt zinvol is om verstoring bluetooth te voorkomen.
Dat zou idd een oplossing zijn om de Yamaha op 5hz te laten uitzenden, want bluetooth zend uit rond de 2.4 maar weet niet of dat een mogelijkheid is op de Yamaha. Zal ik eens onderzoeken. Aansluiten op de draad gaat geen voordelen opleveren helaas met betrekking tot het netwerk want heb er een router tussen gezet die voor het draadloze netwerk zorgt en de kabel gaat direct naar de modem van de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb een Yamaha RX-500D waar ik regelmatig flac op afspeel gestreamed vanaf mijn NAS.
Ook als ik multichannel (5.0) bestanden afspeel, wordt dit 2-kanaals afgespeeld. Kan de Yamaha 5 (of meer) kanalen flac afspelen die via het netwerk gestreamed worden?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:42
Wellicht dat hier iemand is die de oplossing weet/het probleem herkend... Ik zit met het volgende: Ik heb een Yamaha RX-V477, prima apparaat, goed geluid (dankzij Jamo speakers) en zeer gebruiksvriendeljik in combinatie met de app op de iPad.

Wel zit ik met het volgende: Wij zetten wanneer we van huis gaan de versterker aan op NET Radio zodat de hond een beetje kalm blijft overdag en wat afleiding heeft / lekker muziek kan luisteren. Wanneer ik de versterker aanzet start deze automatisch op met de laatste gekozen input, dit kan een HDMI-kanaal zijn, maar dus ook de NET Radio.

9/10 keer gaat het goed, maar soms, wanneer ik de versterker aanzet en deze weer verder gaat met de NET Radio, staat er in het scherm "Bookmarks", de radio gaat dan niet spelen. Wanneer ik vervolgens met de afstandsbediening en/of app op de iPad het gewenste radio-station kies gaat hij verbinden en afspelen, maar na 10/15 minuten gaat de versterker uit, alsof hij niet door heeft dat er een zender gekozen is... Ik heb al zitten spelen met de instellingen voor energiebesparing etc, maar dit uitzetten heeft geen zin.

Inmiddels is wel de oplossing gevonden: Wanneer de versterker opstart met NET Radio en met de "Bookmarks" melding komt moet ik hem even op USB zetten, paar seconden wachten, terug naar NET Radio, dan word er verbonden, gaat ie afspelen en werkt het heel de dag. Vreemd genoeg, het werkt alleen als ik USB kies, kies in één van de hdmi-ingangen of blader ik door de verschillende NET ingangen (Radio, Server, Airplay, Spotitfy) dan werkt het niet.

Verder doet de versterker alles goed, ik weet nu hoe er mee om te gaan, maar het is vooral irritant. Ik heb al contact gehad met Yamaha hierover (via CE Repair Services Mijdrecht), maar die geven aan dat ik hem dan maar terug naar de winkel moet brengen, terwijl ik er van overtuigd ben dat het gewoon een firmware probleem is en dus vanaf afstand op te lossen.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem? Is het een bekend probleem? Zijn hier oplossingen voor? Of ben ik echt de enige en ligt het aan mijn apparaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenb
  • Laatst online: 21-11-2022
Net even in het manual van mijn rx v 2067 gekeken en je kan door meerdere keren op NET te drukken de signaalbron van het netwerk selecteren. Dat kan dus een pc of nas zijn. Het lijkt erop dat je door de app mischien een keer teveel op NET drukt waardoor deze een andere signaalbron selecteert. Mischien een testje waard. Hoop dat je hier wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een 2 weken de Yamaha. R-N602, direct bekabeld via cat6. ( WiFi uit),
Musiccast app werkt echt prima op Android tablet en telefoon- ook gelijktijdig.
My Cloud NAS werkt ook prima met flac streaming.
TV en CD speler lopen via toslink/optisch & Blueray via coaxial spdif

Echter als ik via de app naar de Netradio luister en mijn UE roll Bluetooth speaker gekoppeld heb, is het geluid enkele seconden eerder bij de UE roll.? Vreemd, verwacht vertraging eigenlijk.

De app mag/zal verder uitgebreid mogen worden, verder zeer tevreden over alle mogelijkheden, kwaliteit, geluid en prijs.
Yamaha doet hier echt een serieuze aanval mee op Sonos.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bluetooth is een directe verbinding, denk aan mobiel bellen en carkit, nauwelijks vertraging. Hier is mogelijk de afhandeling in je router die voor iets vertraging zorgt. Kijk eens naar de instelmogelijkheden voor QoS, daar kun je o.a. UPnP toewijzen of nog meer services aan services priority. Ook kan je vaak een MAC adres prioriteit geven bij QoS.

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wellicht een wat ouderwetse vraag, maar hoeveel zin heeft het tegenwoordig nog om een 'goede versterker' te kopen?

Vroeger kocht je een goede versterker vanwege de betere elektronica en converters, tegenwoordig worden ze veelal geselecteerd op connectiviteit en mediafuncties. Omdat die evolutie zo snel gaat is een receiver al vrij snel verouderd en zal men hem willen vervangen. Het probleem is echter dat de markt voor tweedehands receivers nogal mager is en je er relatief weinig voor terug gaat krijgen.

Zo heb ik nog een receiver van het pre-HDMI tijdperk welke uit de wat hogere serie kwam om kwaliteit te kunnen leveren. Deze wil ik mogelijk op termijn wel eens gaan vervangen maar ik vraag mij dan af wat verstandig zou zijn. Hebben de hogere series op basis van geluidskwaliteit nog meerwaarde of is een goede DAC en elektronica tegenwoordig al vrij standaard? En kan je dus beter een leuke middenklasser halen omdat je er toch niet meer tien of twintig jaar mee gaat doen zoals vroeger? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Afhankelijk van je content, bronnen en luidsprekers natuurlijk. Speel je veel cd's of een eigen muziek collectie (bv FLAC) en je hebt ook middenklasse luidsprekers dan zal een middenklasse Yamaha
http://nl.yamaha.com/nl/p...ers-amps/aventage-series/ ??
het verschil wel kunnen maken. Inderdaad de evolutie gaat erg snel, maar persoonlijk vindt ik al die 'webdiensten' niet zo interessant en zou hier geen versterker op kiezen. Als alleen vTuner aanwezig is vind ik dit voldoende. En digitale ingang S/PDIF :)

Ook bij Yamaha geldt betere DAC's bij hogere series/varianten. Een luistersessie met jouw speaker setup bij een speciaalzaak is het mooiste om een indruk te krijgen natuurlijk.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bronnen voor muziek zijn meestal CD of Sonos. Speakers zijn een surround set van Mission vloerstaanders en boekenplankmodellen (achter) aangevuld met een REL sub. Voor muziek uiteraard slechts de vloerstaanders met sub. In mijn optiek kwalitatief genoeg om een receiver met goede output te rechtvaardigen. ;)

Qua beeld is het een verzameling van apparaten die direct op de TV aangesloten zijn en qua geluid digitaal op de receiver. Sommigen via de TV geschakeld. De CD/DVD-speler heb ik ooit bewust gekozen vanwege de goede DAC die erin zat en dus MA via 8-kanaals analoog naar de receiver kon sturen. Echter was dat qua synchronisatie niet goed te krijgen dus heb ik nooit kunnen gebruiken. :'(

Al die webdiensten vind ik ook niet belangrijk, daar is een receiver niet voor. Toch mis ik nu wel enkele zaken waarvan ik de meerwaarde wel zie. Denk aan HDMI schakelen, nieuwere digitale formaten ondersteunen (MA, DD+, etc), überhaupt audiodelay voor meerdere apparaten regelen. Daarnaast is het gewoon belangrijk voldoende aansluitingen te hebben en kwalitatief goede componenten.

Op dit moment gebruik ik de RX-V2500 en die bevalt kwalitatief zeer goed. Ik vind het alleen nogal moeilijk beoordelen hoe de nieuwere types zich zouden verhouden. Specificaties en kwaliteit kijken nog maar weinig reviewers of websites naar, de meesten focussen zich op triviale onzin als spotify connect of dergelijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Voor jou triviale onzin :) voor mij is Spotify juist weer een belangrijke optie.

Maar ik denk dat je bevinding wel juist is: receivers worden steeds meer meegenomen in technologische ontwikkeling. En verouderen daarmee ook steeds sneller.

Ik ben van een instap pioneer naar een middenklasse Yamaha gegaan (Rx-a830 aventage) en dat voelt veel meer solide aan. Of het geluid veel beter is? Ik denk te menen van wel. Maar dat blijft even de vraag. Ik ben wel heel blij met uitgebreide app bediening en prima netwerkmogelijkheden en goed werkende HDMI ARC (met mijn tv).

NAD heeft misschien wel wat je zoekt: minder snufjes en naar verluidt betere bouw.

Maar ik denk dat je niet vaak meer 10 A 15 jaar met versterker zal gaan doen. Met name door de snelheid waarmee HDMI en audio standaarden zich ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Daar ben ik ook bang voor. En dan ben ik dus benieuwd naar de daadwerkelijke kwaliteit van de prijsklassen, daar is nog maar moeilijk achter te komen. Uiteraard hoor je verschil tussen een €150 en een €500 receiver, maar heeft €1000 nog zin? Of €2000? Vroeger wel, maar is dat niet veranderd door de veranderingen in technologie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recentelijk een nieuwe tv geinstalleerd Sony KDL-W805C serie. Nu loop ik tegen een probleem aan dat ik het geluid van de tv niet via mijn receiver (Yamaha RX-S600) krijg.

Probleem doet zich voor bij het gebruiken van de smart tv functies als Youtube, Kodi e.d. TV kijken levert geen probleem op want dan loopt het geluid via Amino box direct naar de receiver.

TV is aangesloten via HDMI4/ARC op de receiver HDMI out 1. Geluid op TV ingesteld op speakersysteem, HDMI configuratie op receiver is: HDMI control On - TV auto=Audio 1 - Sync=On - ARC = on.

Helaas lukt het niet om het geluid via de receiver te krijgen.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit problemen weet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Heb ik ook last van gehad, sony & Yamaha combinatie. Heel irritant, was met geen combinatie meer goed te krijgen. Met name Netflix.

Toen m'n ouderwetse optische kabel tevoorschijn gehaald: prima oplossing. Maar bovenal werkte daarna arc / cec weer....

Dus optisch van tv naar receiver. Niet optimaal, maar werkt prima.

Edit: je zou de audio toewijzing kunnen aanpassen. Naar av4 bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Smithkj op 04-02-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smithkj: in de hdmi configuratie van de receiver alle toewijzingen voor tv audio geprobeerd, helaas geen resultaat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:59:
Recentelijk een nieuwe tv geinstalleerd Sony KDL-W805C serie. Nu loop ik tegen een probleem aan dat ik het geluid van de tv niet via mijn receiver (Yamaha RX-S600) krijg.

Probleem doet zich voor bij het gebruiken van de smart tv functies als Youtube, Kodi e.d. TV kijken levert geen probleem op want dan loopt het geluid via Amino box direct naar de receiver.

TV is aangesloten via HDMI4/ARC op de receiver HDMI out 1. Geluid op TV ingesteld op speakersysteem, HDMI configuratie op receiver is: HDMI control On - TV auto=Audio 1 - Sync=On - ARC = on.

Helaas lukt het niet om het geluid via de receiver te krijgen.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit problemen weet.
Zet jij je Yamaha ook op een AV ingang, de AV ingang die gekoppeld is aan ARC i.c.m. HDMI?
In mijn geval is dat standaard AV4, en dan pas komt er ARC geluid van de TV binnen de Yamaha.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardware-lover

In de HDMI configuratie TV audio op AV4 gezet. Vervolgens Youtube app op tv opgestart, receiver op HDMI4 gezet en AV ingang naar AV4 geschakeld.

Als ik jouw antwoord goed begrijp zou dat de juiste instelling zijn. Nog geen geluid. Van het weekend maar eens kijken of mijn HDMI kabel uberhaupt wel ARC ondersteund. Anders wordt het toch maar een optische audio koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
In het menu van de sony tv heb je de optie
Speakers.
Staat hij op tv of audiosysteem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vervolg op mijn perikelen om het geluid van smart tv (Youtube, Kodi) van mijn Sony Bravia naar mijn Yamaha RX-S600 receiver te krijgen.

Helaas na een middag prutsen is e.e.a. nog niet gelukt. Wat heb ik gedaan?

HDMI kabel vervangen door een High Speed HDMI kabel. Deze zit in HDMI 4 van de Sony Bravia, die gekenmerkt is met ARC. Kabel gaat in de HDMI out van de receiver, ook gekenmerkt met ARC.

Geluid instellingen op de Sony staat op audiosysteem.
HDMI instellingen op de receiver staan als volgt.

HDMI control = on
TV Audio Input = AV1
Standby sync = on
ARC = on

Als ik nu Youtube op de Sony aanzet en de receiver op HDMI4 en kies voor AV1 heb ik nog steeds geen geluid. Ook wanneer ik op de receiver de andere AV "kanalen" selecteer of kies voor Audio 1 of Audio 2 geen geluid.

Als volgende redmiddel heb ik dan maar een optische audiokabel vanaf de Sony naar de Yamaha aangesloten. Optische audio van de Yamaha staat gekenmerkt als Audio1 volgens mij. Dus Youtube gestart, receiver op Audio1 en wonderbaarlijk wederom geen geluid.

Het is mij in ieder geval duidelijk dat ik hier niet uitkom. Ik hoop dat er nog iemand een briljant idee heeft waardoor ik de smart tv functionaliteiten toch zo kan gebruiken zoals ik graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:30:
Een vervolg op mijn perikelen om het geluid van smart tv (Youtube, Kodi) van mijn Sony Bravia naar mijn Yamaha RX-S600 receiver te krijgen.

Helaas na een middag prutsen is e.e.a. nog niet gelukt. Wat heb ik gedaan?

HDMI kabel vervangen door een High Speed HDMI kabel. Deze zit in HDMI 4 van de Sony Bravia, die gekenmerkt is met ARC. Kabel gaat in de HDMI out van de receiver, ook gekenmerkt met ARC.

Geluid instellingen op de Sony staat op audiosysteem.
HDMI instellingen op de receiver staan als volgt.

HDMI control = on
TV Audio Input = AV1
Standby sync = on
ARC = on

Als ik nu Youtube op de Sony aanzet en de receiver op HDMI4 en kies voor AV1 heb ik nog steeds geen geluid. Ook wanneer ik op de receiver de andere AV "kanalen" selecteer of kies voor Audio 1 of Audio 2 geen geluid.

Als volgende redmiddel heb ik dan maar een optische audiokabel vanaf de Sony naar de Yamaha aangesloten. Optische audio van de Yamaha staat gekenmerkt als Audio1 volgens mij. Dus Youtube gestart, receiver op Audio1 en wonderbaarlijk wederom geen geluid.

Het is mij in ieder geval duidelijk dat ik hier niet uitkom. Ik hoop dat er nog iemand een briljant idee heeft waardoor ik de smart tv functionaliteiten toch zo kan gebruiken zoals ik graag zou willen.
Misschien heb je hier iets aan, gaat specifiek over een W805c
https://community.sony.be...-uit/m-p/2083421?nobounce

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik neem aan dat alle mogelijkheden vanuit de handleiding ook uitgeprobeerd zijn en alles zo ingesteld zoals aangegeven? Aangezien ik dezelfde receiver in het bezit heb, weet ik uit ervaring dat ARC met dit type Yamaha niet lastig is te realiseren. Verder is er weinig vanaf afstand mogelijk om nog meer behulpzaam te zijn.

http://helpguide.sony.net...ontents/TP0000648427.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vermeulen: bedankt voor het meedenken. Ook de instellingen voor digitale audio heb ik al op alle drie de instellingen gehad, maar helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardware-lover. Heel technisch aangelegd ben ik niet, maar voor mijn gevoel hoef ik voor ARC op de tv niet heel veel meer te doen dan bij geluid te selecteren voor audio-systeem.

Aangezien jij dezelfde receiver bezit, hoe staat de HDMI configuratie bij jouw dan ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op de Yamaha HDMI control aan, op de TV externe luidsprekers aan, dan AV4 en dan is er TV geluid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardware-lover: dan heb ik inderdaad de juiste conclusie over de werking getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Enige wat ik niet terug gelezen heb, is of in de instellingen van je sony tv bij hdmi control op 'on' staat.
Kijk daar is naar...

[ Voor 5% gewijzigd door Grandisimo op 06-02-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een hele goeie, maar waar vind ik die instelling, ik zoek al enkele dagen in het menu van de Sony of ik daar ook niet iets moet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://helpguide.sony.net...html?search=BRAVIA%20Sync

Ter algemene info en lering; https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2016 21:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdmi control ofwel bravia sync staat wel aan. Kijk ik echter in de apparatenlijst zie ik de receiver niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoektocht naar het op de juiste manier werkend krijgen gaat nog even door ben ik bang. Alle info ten spijt werkt het nog steeds niet.

Heb nu mijn hoop gevestigd op het werkend krijgen met een optische audiokabel. Vandaag de kabel aan mijn Mede8er gehangen. Hierop SPDIF ingegesteld op downmix. Audio 1 op de Yamaha geselecteerd en voila, geluid. Kabel is dus goed.

Optische kabel aan de Sony gehangen, maar hoe kan ik die instellen op SPDIF m.a.w. hoe vertel ik die dat de uitvoer van het geluid naar de optische uitgang moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Gisteren een RX-A850 gekocht. Nog steeds gek dat ze vrijwel overal uitverkocht zijn en Yamaha er niks meer van produceert (doen blijkbaar maar 1x per jaar productie draaien).

Helaas komen mijn speakers pas over 2 tot 3 weken maar gisteren alleen even aangesloten om te testen of ik geen DOA had. Geluid via speakers was geen probleem maar (niet dat ik het gebruik) geluid via de tv speaker was met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen. Je moet toch zeker mocht je dat willen ook daar geluid op kunnen krijgen?

Spotify vond ik overigens niet echt super werken beetje traag en nogal storingsgevoelig.

Ook crap dat ze nog gewoon alleen 2.4 GHz WiFi erin stoppen en geen ondersteuning voor 5 GHz.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

5GHz is dan ook een totale flop en zinloos. Het enige voordeel wat het biedt is dat (nog) niet de hele wijk het ook heeft en als stoorzender werkt. Verder is het uitermate storingsgevoelig en biedt het niets extra. Alle toepassingen die voor dergelijke apparaten gelden hebben meer dan zat aan de snelheid van 2.4 en dan geeft 5 alleen maar meer kans op problemen.

Ik snap wel dat het frustrerend is als je thuis graag alles op 5 GHz wilt draaien en helemaal geen 2.4 wil hebben, maar in de praktijk ben je dan een uitzondering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gonadan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:22:
5GHz is dan ook een totale flop en zinloos. Het enige voordeel wat het biedt is dat (nog) niet de hele wijk het ook heeft en als stoorzender werkt. Verder is het uitermate storingsgevoelig en biedt het niets extra. Alle toepassingen die voor dergelijke apparaten gelden hebben meer dan zat aan de snelheid van 2.4 en dan geeft 5 alleen maar meer kans op problemen.

Ik snap wel dat het frustrerend is als je thuis graag alles op 5 GHz wilt draaien en helemaal geen 2.4 wil hebben, maar in de praktijk ben je dan een uitzondering.
Tja streamen vanaf mijn NAS van hoge kwaliteit audio gaat toch echt wel beter via 5Ghz, evenals streamen vanaf internet uiteraard. Daarnaast zijn mijn 2.4 en 5 GHz netwerk gescheiden, waardoor ik met mijn telefoon niet de receiver kan bedienen als ik niet daarmee ook inlog op het 2.4 GHz netwerk.

Totale flop is echt overdreven. Ik haal met 5 GHz snelheden vanaf mijn NAS van 50 MB/s terwijl met 2.4 GHz ik nauwelijks aan de 8 MB/s kom.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 08-02-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor HD streaming zijn beide frequenties meer dan voldoende, technisch gezien heeft 5 GHz daar geen enkele meerwaarde. Zoals je het nu schetst denk ik dat je eerder een specifiek probleem met je 2.4 hebt. 5 GHz is namelijk niets sneller zolang je geen andere protocollen of technieken gebruikt. Het lijkt er dan op alsof het gekoppelde apparaat slechts één antenne heeft. Dan is het leuk dat je router een mimo zoveel keer zoveel specificatie heeft, als je apparaat dat niet heeft is het gewoon traag. Ook een apparaat met 5 Ghz kan op zo'n schrale manier uitgerust worden en dan wordt het dus niets sneller. :)

Overigens begrijp ik je frustratie heel goed hoor, maar 5 Ghz is daar zelf geen oorzaak van. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gonadan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:51:
Voor HD streaming zijn beide frequenties meer dan voldoende, technisch gezien heeft 5 GHz daar geen enkele meerwaarde. Zoals je het nu schetst denk ik dat je eerder een specifiek probleem met je 2.4 hebt. 5 GHz is namelijk niets sneller zolang je geen andere protocollen of technieken gebruikt. Het lijkt er dan op alsof het gekoppelde apparaat slechts één antenne heeft. Dan is het leuk dat je router een mimo zoveel keer zoveel specificatie heeft, als je apparaat dat niet heeft is het gewoon traag. Ook een apparaat met 5 Ghz kan op zo'n schrale manier uitgerust worden en dan wordt het dus niets sneller. :)

Overigens begrijp ik je frustratie heel goed hoor, maar 5 Ghz is daar zelf geen oorzaak van. :)
Dus eigenlijk is de WiFi module (die max $8 kost) die door Yamaha in een apparaat van 1000 euro is gestopt gewoon ruk, dat wil je zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eigenlijk wel ja. :P

Fabrikanten stoppen er componenten in die in hun ogen voldoen aan de doelen die ze willen bereiken. In dit geval externe connectiviteit en wat streaming faciliteren, daar is in feite 5 Mbps al genoeg voor. Waarom zouden ze er dan een high-end wifimodule in stoppen? Dat zou logischer zijn voor een NAS o.i.d.

Zo halen ook veel mobiele telefoons bij lange na niet de snelheid die je thuisnetwerk kan en zo heeft een low-budget wifi stick een veel lagere doorvoer dan een dure.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste