exact wat ik zei over de auto's dat het als een boot heen en weer gaat bij elke bocht die je neemt...wordt in dit artikel besproken en is gelukkig vernieuwd en verdwenen!
Das inderdaad ziek!
Maar ik veronderstel dat op de consoles dan verplicht een installatie op HDD moet gebeuren?
Op PS3 zal de wereld mooi op die BluRay passen en zou in wezen installeren op HDD niet nodig zijn, maar bij de Xbox 360 zit je met die eeuwenoude DVD technologie uit de oertijd.
Ik ben er zeker van dat er wel meerdere DVD's zullen zijn. If not: hulde aan Rockstar's ingenieurs om gans die wereld in 1 DVD te proppen.
Achja, ik moet wachten tot de glorious PC versie.
maarja de pc versie staat nog nergens vermeld, dus das afwachten en hopen en anders maar een ps3 kopenAsgaro schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:33:
[...]
Das inderdaad ziek!
Maar ik veronderstel dat op de consoles dan verplicht een installatie op HDD moet gebeuren?
Op PS3 zal de wereld mooi op die BluRay passen en zou in wezen installeren op HDD niet nodig zijn, maar bij de Xbox 360 zit je met die eeuwenoude DVD technologie uit de oertijd.
Ik ben er zeker van dat er wel meerdere DVD's zullen zijn. If not: hulde aan Rockstar's ingenieurs.
Achja, ik moet wachten tot de glorious PC versie.

Feit is: ik heb een PS3 Slim sinds enkele jaartjes geleden (vooral gekocht voor Red Dead Redemption, nog een pracht van een Rockstar gameleosand schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:34:
[...]
maarja de pc versie staat nog nergens vermeld, dus das afwachten en hopen en anders maar een ps3 kopen
Ik verwacht wel dat er een PC versie komt, maar terug dus 6 tot 8 maand na de console releases... Tot nu toe is elke Rockstar game ook keurig naar PC gekomen: van GTA IV, tot Max Payne 3 en zelfs LA Noire(prachtgame ook
Kheb er vertrouwen in.
Het feit dat de RAGE engine voor Max Payne 3 zo ontzettend goed geoptimaliseerd is voor PC, geeft me een vermoeden dat GTA V niet gewoon een brakke port zal zijn.
Ook is er nu DirectX 11 support in de engine:
Wikipedia: Rockstar Advanced Game Engine
[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 08-11-2012 23:45 ]
De games van Rockstar laten mij ook altijd twijfelen om een console aan te schaffen, omdat ze telkens weer top games maken waarvan de pc versie lang op zich laat wachten.
Alleen tot nu toe heeft het me nog niet zover gekregen om een console aan te schaffen. Ik blijf games als GTA (sandbox games) het fijnst spelen op een pc! Terwijl veel gamers juist andersom denken.
Ik kan iig niet wachten op de nieuwe GTA.. en ik ga weer hard twijfelen aan een console tegen de tijd dat ie uitkomt..
Alleen tot nu toe heeft het me nog niet zover gekregen om een console aan te schaffen. Ik blijf games als GTA (sandbox games) het fijnst spelen op een pc! Terwijl veel gamers juist andersom denken.
Ik kan iig niet wachten op de nieuwe GTA.. en ik ga weer hard twijfelen aan een console tegen de tijd dat ie uitkomt..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
ha ja maar net zoals de vorige release. volgens mij zeiden ze toen vrij snel dat er toch een pc versie zou komen en daarom toen neit aangeschaft maar denk er net zo overVis schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:51:
De games van Rockstar laten mij ook altijd twijfelen om een console aan te schaffen, omdat ze telkens weer top games maken waarvan de pc versie lang op zich laat wachten.
Dat is ook de marketingstrategie van Rockstar Games, ze willen dat mensen een console aanschaffen
Verwijderd
alleen jammer dat je nu geen huizen en panden kan kopen...ben benieuwd waar het geld wel ingestoken kan worden
Inderdaad.. in de trailer stond ook een huis te koop, dus hoopte dat het weer terug kwam. Maar heb er aan de andere kant wel vertrouwen in dat er genoeg savepoints zijn. Qua geld besteding dunnoVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 01:45:
alleen jammer dat je nu geen huizen en panden kan kopen...ben benieuwd waar het geld wel ingestoken kan worden
Wat mij bevalt is meer voertuigen dan ooit. Heb vandaag in SA alle voertuigen gespawnd en daar zat echt veel meer leuks tussen dan in IV. BF inject, Bandito, kart, monster, hotring, lowriders, vortex, tig verschillende vliegtuigen, veel meer heli's..
I served in a company of heroes.
Verwijderd
even wat feitjes opgesomd na het artikel goed gelezen te hebben, wat er dit keer niet inzit:
-geen huizen kopen
-geen fitness of optimizing van je character...behalve kleding
-geen dates
-weinig vrienden die je constant bellen (gelukkig)
-geen bekende stemacteurs meer anders wordt de focus teveel gelegd op bekendheid van de stem ipv de rollen die in de game spelen bewuste keus dus.
-geen auto's die stuurgedrag vertonen alsof ze zich op de zee begeven.
-geen pc versie tot zover bekend. dus (nog) geen mods mogelijk.
-geen meerdere steden/delen....het is enkel het fictieve los Santos...nagebouwd met als inspiratie: L.A.
-geen goede reflecties,ook floating cars,en alpha textures bugs gezien.....dit is reeds duidelijk zichtbaar op screenshots, aldus de bekende Icenhancer.
-geen fotografische game (joh)...en zo ik het lees..willen ze ook in de toekomst daar niet mee beginnen.
-geen meerdere flut minigames.....1 goed zeer uitgebreide minigame is golven. (en vele bankjobs die ze erg goed hebben uitgewerkt evenals geldwagens overvallen... maar dat zie ik meer als een bijverdienste dan een hobby als minigame
, en 1 character zal je als repo auto's in beslag kunnen nemen (niet bevestigd)...Wel dat dit het beroep is van 1 van de characters die je speelt.
-geen grote namen als CJ die terugkomen in V....wel "enkele bekende sub characters"die in IV zaten.
de enige 2 negatieve zijn naar mijn mening dat je geen huizen kan kopen en dat er nog geen pc versie is...
ik hoop dat er haaien zullen zijn aangezien ze de oceaan zo groot maken en toegankelijk maken. Wel zo grappig
-geen huizen kopen
-geen fitness of optimizing van je character...behalve kleding
-geen dates
-weinig vrienden die je constant bellen (gelukkig)
-geen bekende stemacteurs meer anders wordt de focus teveel gelegd op bekendheid van de stem ipv de rollen die in de game spelen bewuste keus dus.
-geen auto's die stuurgedrag vertonen alsof ze zich op de zee begeven.
-geen pc versie tot zover bekend. dus (nog) geen mods mogelijk.
-geen meerdere steden/delen....het is enkel het fictieve los Santos...nagebouwd met als inspiratie: L.A.
-geen goede reflecties,ook floating cars,en alpha textures bugs gezien.....dit is reeds duidelijk zichtbaar op screenshots, aldus de bekende Icenhancer.
-geen fotografische game (joh)...en zo ik het lees..willen ze ook in de toekomst daar niet mee beginnen.
-geen meerdere flut minigames.....1 goed zeer uitgebreide minigame is golven. (en vele bankjobs die ze erg goed hebben uitgewerkt evenals geldwagens overvallen... maar dat zie ik meer als een bijverdienste dan een hobby als minigame
-geen grote namen als CJ die terugkomen in V....wel "enkele bekende sub characters"die in IV zaten.
de enige 2 negatieve zijn naar mijn mening dat je geen huizen kan kopen en dat er nog geen pc versie is...
ik hoop dat er haaien zullen zijn aangezien ze de oceaan zo groot maken en toegankelijk maken. Wel zo grappig
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 10:31 ]
Het hele artikel is hier te vinden:
http://www.gamesthirst.co...g-thing-you-need-to-know/
Ik hoop dat er ook buiten de stad voldoende te doen.
De screens zien er mooi uit iig.
http://www.gamesthirst.co...g-thing-you-need-to-know/
Ik hoop dat er ook buiten de stad voldoende te doen.
De screens zien er mooi uit iig.
[ Voor 23% gewijzigd door Flex0r op 09-11-2012 10:43 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Staat op de vorige pagina ook al twee keer een link naar..
To dare is to do
juist had ik die even gemist

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Als ze het stuurgedrag van deel 4 kunnen evenaren ben ik HEEL tevreden-geen auto's die stuurgedrag vertonen alsof ze zich op de zee begeven.
Met een degelijke analoge controller was de besturing gewoon perfect. Heerlijk realistische physics die ervoor zorgen dat je niet zomer je wagen tegen 180 in een bocht kan werpen.
Ben wel benieuwd naar de xbox360 versie. Het liefst speel ik daarop (voor televisie met perfecte controller), maar het lijkt me sterk dat ze de hele wereld op 1 schijfje krijgen zonder opofferingen te maken.
[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 09-11-2012 10:43 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
@boeboe.....ik bedoel juist het booteffect van deel 4
maar jij doelt op rijeigenschappen van de wagen...
ja stuurgedrag is daar ook een synoniem voor ik weet het
maar ik bedoel eigenlijk hoe de wagen uit zijn vering wordt getrokken en scheef gaat hangen bij het geringste bochtwerk, ongeacht de wagen en snelheid
het ging mij om het fysieke aspect....wat overigens ook was opgevallen bij Rockstar blijkbaar want in het artikel spreken ze zelf ook over boateffect, die verdwijnt gelukkig.
ofwel dit effect
ja stuurgedrag is daar ook een synoniem voor ik weet het
het ging mij om het fysieke aspect....wat overigens ook was opgevallen bij Rockstar blijkbaar want in het artikel spreken ze zelf ook over boateffect, die verdwijnt gelukkig.
ofwel dit effect

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 10:52 ]
Snapt niemand dat de pc versies gewoon later uitkomen omdat die door ontwikkeld worden?
Daar moet dx 11, hogere resoluties en alle andere verbeteringen nog ingebakken worden.
Mss is het zelfs zo, dat het management pas aan pc versies wil denken als er een bepaald aantal console games is verkocht om zo zeker te zijn dat de extra investering van de pc versie eruit gehaald wordt.
Geen zorgen. GTA V pc komt ook
Daar moet dx 11, hogere resoluties en alle andere verbeteringen nog ingebakken worden.
Mss is het zelfs zo, dat het management pas aan pc versies wil denken als er een bepaald aantal console games is verkocht om zo zeker te zijn dat de extra investering van de pc versie eruit gehaald wordt.
Geen zorgen. GTA V pc komt ook
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
GTA 5 komt voor de Mac en PC, dat is nog steeds een enorme markt (en ik het geval van Mac zelfs sterk groeiend). Het is alleen de vraag hoe lang we er dit keer op moeten wachten...
Boel aannames in deze post. Volgens mij is het aandeel Macs nog steeds <10% en is GTA 4 ook niet op de Mac verschenen. Verder denk ik dat dit soort games gesponsord worden door Sony en Microsoft om de console verkopen te stimuleren. Zeker met evt nieuwe consoles in 2013 moeten ze van de voorraden af.Pyrone89 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:20:
GTA 5 komt voor de Mac en PC, dat is nog steeds een enorme markt (en ik het geval van Mac zelfs sterk groeiend). Het is alleen de vraag hoe lang we er dit keer op moeten wachten...
Wow, wat een bak met informatie. Met het meeste ben ik wel blij, op twee punten na:
- Ik hoop dat het goed uitgewerkt wordt, zo on-the-fly wisselen tussen de personages. Ik vond het wel grappig in GTA IV en Episodes dat het verhaal telkens terug kwam, maar dit is toch anders
- Handling van de auto's. Ik heb het al aangegeven, niet elke auto ligt strak op de weg. Als Rockstar hier een racegame van wil maken, moeten ze zich toch achter de oren krabben. Amerikaans afgestelde auto's zijn ontzettend gericht op comfort en hebben veel vering en demping.
- Ik hoop dat het goed uitgewerkt wordt, zo on-the-fly wisselen tussen de personages. Ik vond het wel grappig in GTA IV en Episodes dat het verhaal telkens terug kwam, maar dit is toch anders
- Handling van de auto's. Ik heb het al aangegeven, niet elke auto ligt strak op de weg. Als Rockstar hier een racegame van wil maken, moeten ze zich toch achter de oren krabben. Amerikaans afgestelde auto's zijn ontzettend gericht op comfort en hebben veel vering en demping.
Ik kijk al heel lang uit naar GTA 5, en met wat ik tot nu toe gezien heb krijg ik er alleen maar meer zin in :-)
Ik twijfel alleen aan het 3 character mechanisme. Voor gameplay situaties tijdens missies zal het vast een leuke toevoeging zijn, maar ik ben bang dat het voor mij afbreuk gaat doen aan de immersie van de game.
Ik wil niet die zijn, en dan snel die, en dan weer een ander. Ik wil me inleven in 1 personage en koning van de stad worden :-)
Ik twijfel alleen aan het 3 character mechanisme. Voor gameplay situaties tijdens missies zal het vast een leuke toevoeging zijn, maar ik ben bang dat het voor mij afbreuk gaat doen aan de immersie van de game.
Ik wil niet die zijn, en dan snel die, en dan weer een ander. Ik wil me inleven in 1 personage en koning van de stad worden :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Sssquirrel op 10-11-2012 07:43 ]
This is a Rapture reminder..
Die schrik heb ik ook.Sssquirrel schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 07:41:
Ik kijk al heel lang uit naar GTA 5, en met wat ik tot nu toe gezien heb krijg ik er alleen maar meer zin in :-)
Daarom dat ik hoop dat je de gehele storyline met 1 bepaald character kunt spelen en dat ze je niet verplichten om soms te switchen.
Dan kan je later terug de storyline terug uitspelen maar dan met andere character. Replay value to the max

Ik ga er aan de hand van het artikel vanuit dat elk character een eigen storyline heeft.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Dat zou fucking ideaal zijn!Asgaro schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:47:
Daarom dat ik hoop dat je de gehele storyline met 1 bepaald character kunt spelen en dat ze je niet verplichten om soms te switchen.
Dan kan je later terug de storyline terug uitspelen maar dan met andere character. Replay value to the max
En er staat dat de twee waar je niet meespeelt gewoon doorgaan met hun leven, dus wie weet in wat voor rare situaties je terecht komt als je switch naar een van die andere...Kez schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:21:
Ik ga er aan de hand van het artikel vanuit dat elk character een eigen storyline heeft.
Vincere Per Belli
Ik vind het jammer dat ze wederom hebben besloten om de mogelijkheid om "property" te kopen, uit het spel te laten. Het lijkt me niet zo zeer leuk om andere huizen te kopen, maar vooral het kopen en/of huren van garageboxen, helipads en bedrijven, of het chanteren van de verkopers/verhuurders daarvan kan mijns inziens een enorme toevoeging zijn aan het spel. Die dingen zijn volgens mij vrij eenvoudig te implementeren in het spel.
Heb je ook de reden gelezen waarom ze het eruit laten?
Je speelt met 3 personages, dingen als huizen kopen en daten zijn amper te implementeren omdat je met meerdere personages een stad deelt.
Een opmerkingen dat het volgens jou vrij eenvoudig te implementeren is klopt dan ook totaal niet.
Je speelt met 3 personages, dingen als huizen kopen en daten zijn amper te implementeren omdat je met meerdere personages een stad deelt.
Een opmerkingen dat het volgens jou vrij eenvoudig te implementeren is klopt dan ook totaal niet.
IGN komt vanaf 12 november met meer info over GTA 5.
http://www.ign.com/articl...rand-theft-auto-v-blowout
http://www.ign.com/articl...rand-theft-auto-v-blowout
Ik moet er niet aan denken om met het systeem van drie protagonisten te moeten daten en huizen te moeten kopen. Vooral niet aangezien de hoofdpersonen hun eigen leven leiden als je ze niet aan het bedienen bent.
Zou je met het ene personage ook het andere kunnen neerschieten? Ben in elk geval benieuwd in hoeverre je ze met elkaar kunt laten interacten (ene bij de andere in de auto laten instappen? Hebben ze dan eigen AI? of zullen de overige personages simpelweg 'weg' zijn als je met één speelt?)
Mixed Reality dev
De andere personages leiden hun eigen leven als je niet met ze speelt. Dus ik denk dat het mogelijk is om elkaar tegen te komen. Je moet immers ook bepaalde missies samen doen.Menesis schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:19:
Zou je met het ene personage ook het andere kunnen neerschieten? Ben in elk geval benieuwd in hoeverre je ze met elkaar kunt laten interacten (ene bij de andere in de auto laten instappen? Hebben ze dan eigen AI? of zullen de overige personages simpelweg 'weg' zijn als je met één speelt?)
20 mei 2013 consoles, PC oktober/november 2013 als alles goed gaat, anders februari/maart 2014. Duurt nog even, maar laten we hopen dat er meer aan is als GTA IV.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
GTA IV vond ik op VC na wel één van de beste GTA's..
Ik heb wel vaker spellen gezien die meerdere personages bevatte. Vervelend vond ik altijd als het verhaal out-of-sync was omdat je met één personage al veel verder gevorderd was dan met de andere, waardoor je bji personage 1 in een missie personage 2 wordt vermoord en dan doodleuk de missie met personage 2 moest doen.
Ik vind het altijd verschrikkelijk dat meerdere personages.
Ik vind het altijd verschrikkelijk dat meerdere personages.
Blijkbaar ben ik de enige die het een ruk zal interesseren dat de wereld groter dan spel x, y en z bij elkaar.
In SA reed ik vaak genoeg ergens langs waar geen zak te beleven was en wat 0,0 toegevoegde waarde aan het spel had.
Liever een echt levendige wereld met verregaande interacties dan een groot,groter,grootst spel wereld. Wat een onzin om te denken dat als iets groter is het ook wel beter zou zijn.
In SA reed ik vaak genoeg ergens langs waar geen zak te beleven was en wat 0,0 toegevoegde waarde aan het spel had.
Liever een echt levendige wereld met verregaande interacties dan een groot,groter,grootst spel wereld. Wat een onzin om te denken dat als iets groter is het ook wel beter zou zijn.
Mwoa.. deels eens, deels oneens.kaasaanfiets schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:38:
Blijkbaar ben ik de enige die het een ruk zal interesseren dat de wereld groter dan spel x, y en z bij elkaar.
Ik persoonlijk vind het fijn dat er flinke grote stukken zijn waar geen zak te beleven is, omdit dit in real life ook zo is, en vooral in Amerika. Veel open stukken waar niets of niemand leeft, alleen maar een snelweg en wat verlaten panden en 24/7 shops
Of het iets toevoegd aan de game?
Niet echt inderdaad aan de gameplay, maar wel aan het realisme en de impact van een grote stad.
GTA = Beleving
Ik vind het wel wat hebben, het rondrijden in die grote vlaktes. Wel ben ik van mening dat je altijd de mogelijkheid moet hebben om veel sneller ergens heen te gaan. M.a.w, zou het super irritant vinden als je voor een missie steeds 20 minuten moet rijden
Mixed Reality dev
Om 11 uur de preview online op gamer.nl
Om dan neergeschoten te worden na 2 minuten in de missieMenesis schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:54:
Ik vind het wel wat hebben, het rondrijden in die grote vlaktes. Wel ben ik van mening dat je altijd de mogelijkheid moet hebben om veel sneller ergens heen te gaan. M.a.w, zou het super irritant vinden als je voor een missie steeds 20 minuten moet rijden

De preview van gamer.nl is wel erg pro rockstar
.
Desalniettemin zal dit weer de grootste klapper van volgend jaar worden.
Desalniettemin zal dit weer de grootste klapper van volgend jaar worden.
Ja, dat was één van de weinig dingen die ik irritant vond aan SA. Dan heb je een missie waarvoor je tig km moet rijden en dan ben je na een paar minuten dood. Kun je weer helemaal opnieuw beginnen...spl3ndr schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:54:
[...]
Om dan neergeschoten te worden na 2 minuten in de missie
Rijden 
spoiler:
je kon in SA ook VLIEGEN hè 
Genieten

Bron: http://www.insidegamer.nl...-nieuwe-gta-5-screenshots
Totaal overzicht: http://www.gtagaming.com/news/comments.php?i=2103

Bron: http://www.insidegamer.nl...-nieuwe-gta-5-screenshots
Totaal overzicht: http://www.gtagaming.com/news/comments.php?i=2103
[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 12-11-2012 13:13 ]
Die review op insidegamer net even gelezen... geweldig weer hoor.. altijd krijg ik de kriebels om te spelen na een uitgebreide review van een nieuwe GTA, dit is met geen enkele game te vergelijken.
Het is toch wel redelijk duidelijk dat het screenshots van de console zijn en niet de PC versie, snap niet waarom mensen hier niog vraagtekens bij zetten, je ziet op sommige plaatjes echt wel aliasing en low textures, neemt niet weg dat het er alsnog heel mooi en sfeervol uitziet
Kan niet wachten.
Ik hoop inderdaad dat ze nu aan de AA gaan voor de PC versie. Vond het opmerkelijk dat GTA4 dat niet ondersteunde.
Mixed Reality dev

Je ziet overigens wel erg sterk gebruik van mipmaps (textures in lagere resolutie die in de verte worden gebruikt).
Maar ik zie het alweer helemaal zitten om in zo'n straatje je harrier (als die erin zit) te parkeren
[ Voor 58% gewijzigd door Menesis op 12-11-2012 14:29 ]
Mixed Reality dev
Agreed. Ik vind dat het wel iets heeft!Vis schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:23:
[...]
Mwoa.. deels eens, deels oneens.
Ik persoonlijk vind het fijn dat er flinke grote stukken zijn waar geen zak te beleven is, omdit dit in real life ook zo is, en vooral in Amerika. Veel open stukken waar niets of niemand leeft, alleen maar een snelweg en wat verlaten panden en 24/7 shopszo is het dus in het echt ook...
Of het iets toevoegd aan de game?
Niet echt inderdaad aan de gameplay, maar wel aan het realisme en de impact van een grote stad.
GTA = Beleving
Dit is ook een van de redenen waarom ik GTA IV relatief onorigineel vond. Een drukke stad kan iedereen maken. En drukke gebieden zie je in elke hedendaagse shooter bijvoorbeeld...
Ik wil wat meer variatie en daarom apprecieer ik wel als je kan rondcruisen op het strand, of een bergachtig landschap, of in de bossen.
Ik apprecieer net dat gevoel van dat je precies kunt verdwalen in een game. Red Dead Redemption heeft dit ook bijvoorbeeld.
Als je gekilled wordt op een missie, staat er steeds een taxi te wachten aan het ziekenhuis waar je spawnt. Moet je niet meer de rit afleggen maar gewoon die taxi nemen.spl3ndr schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:54:
[...]
Om dan neergeschoten te worden na 2 minuten in de missie
Tuurlijk kunnen meerdere developers een drukke stad uit de grond stampen, maar wat je verder zegt, ben ik het mee oneens.Asgaro schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:27:
[...]
Agreed. Ik vind dat het wel iets heeft!
Dit is ook een van de redenen waarom ik GTA IV relatief onorigineel vond. Een drukke stad kan iedereen maken. En drukke gebieden zie je in elke hedendaagse shooter bijvoorbeeld...
Ik wil wat meer variatie en daarom apprecieer ik wel als je kan rondcruisen op het strand, of een bergachtig landschap, of in de bossen.
Ik apprecieer net dat gevoel van dat je precies kunt verdwalen in een game. Red Dead Redemption heeft dit ook bijvoorbeeld.
[...]
Als je gekilled wordt op een missie, staat er steeds een taxi te wachten aan het ziekenhuis waar je spawnt. Moet je niet meer de rit afleggen maar gewoon die taxi nemen.
Ikzelf ben afgelopen zomer in New York City geweest, toen ik weer thuis was en voor het eerst weer GTA 4 speelde ging ik meteen op zoek naar landmarks, maar ook buurten die ik heb gezien in NY en meteen viel mij op dat veel hiervan terug te vinden was in GTA 4. Tuurlijk, dit was al sinds de release van GTA 4 bekend, maar wat mij vooral heel erg opviel, was dat R* met GTA 4 heel goed hun best heeft weten te doen met het vastleggen en implementeren van het gevoel en de beleving die je in New York City hebt in GTA 4.
Echter denk ik dat je hier pas echt over kan meepraten als je zelf in New York bent geweest, anders zal deze stad (hoewel ik dit dan nog steeds onterecht vind, aangezien LC het gevoel van een bruisende en levende stad geeft) misschien jou het gevoel geven dat je eerder beschreef..
Nou, de grijze blur geeft mij niet echt het gevoel dat LC een bruisende stad isProfoundValue schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:44:
Echter denk ik dat je hier pas echt over kan meepraten als je zelf in New York bent geweest, anders zal deze stad (hoewel ik dit dan nog steeds onterecht vind, aangezien LC het gevoel van een bruisende en levende stad geeft) misschien jou het gevoel geven dat je eerder beschreef..
Ik ben ook reeds in New York geweest.ProfoundValue schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:44:
[...]
Tuurlijk kunnen meerdere developers een drukke stad uit de grond stampen, maar wat je verder zegt, ben ik het mee oneens.
Ikzelf ben afgelopen zomer in New York City geweest, toen ik weer thuis was en voor het eerst weer GTA 4 speelde ging ik meteen op zoek naar landmarks, maar ook buurten die ik heb gezien in NY en meteen viel mij op dat veel hiervan terug te vinden was in GTA 4. Tuurlijk, dit was al sinds de release van GTA 4 bekend, maar wat mij vooral heel erg opviel, was dat R* met GTA 4 heel goed hun best heeft weten te doen met het vastleggen en implementeren van het gevoel en de beleving die je in New York City hebt in GTA 4.
Maar ik werd het op den duur wel wat beu dat je gewoonweg altijd in die stad zat. En altijd had je te kampen met filevorming en moest je je een weg banen tussen de auto's. Neem daar dan nog eens het onhandige rijgedrag bij waardoor je nauwelijks een bocht kunt nemen in hoge snelheid... Ik vond het soms wat frustrerend.
Ik mis toch wel de momentjes die je bv. in GTA SA had met die stoned hippie in zijn trailer met al zijn complottheorieën.
Huizen kopen zit er dus niet in, maar ze houden toch nog iets in petto om ons geld aan uit te geven!IG: En het geld als thema, de jacht op de dollar?
DH: Dat is niet alleen een thema, maar ook een betere mechaniek in het spel. Kritiek op IV die geheel terecht was: er was niet zoveel te doen met het geld dat je verdiende. Nogmaals, dat komt omdat we met teveel andere dingen bezig waren. Ik kan er nog niet al teveel op ingaan, maar er komt genoeg voor spelers om te kopen. En het wordt ook duidelijk in het verhaal dat geld de boel draaiende houdt.
Ik zou graag bijvoorbeeld een systeem zien waarbij je luxueuze auto's kunt kopen in winkels. En die auto's zou je dus niet gewoon zien rijden in het straat en bijgevolg gratis kunnen carjacken.
ik will kill frenzy terug.
Mixed Reality dev
Precies hoe ik er ook van hou! Na dit filmpje gezien te hebben, is dit precies wat ik bedoelAsgaro schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:59:
[...]
Ik mis toch wel de momentjes die je bv. in GTA SA had met die stoned hippie in zijn trailer met al zijn complottheorieën.Je moest dan wel altijd de countryside in rijden maar ik vond dat wel leuk ter afwisseling. Kon je gewoon met de tractor gaan lol.
Die uitgestrekte woestijngebieden
Check de graphics btw ook... sick!!
Gokje? Nep. Als je nu op Youtube gaat kijken vind je echt 100 verschillende filmpjes met gameplay en allemaal zijn ze anders. Ik wacht even rustig op de trailer van Rockstar zelf.Vis schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:11:
[...]
Precies hoe ik er ook van hou! Na dit filmpje gezien te hebben, is dit precies wat ik bedoel
Die uitgestrekte woestijngebieden![]()
[video]
Als GTA V dit evenaart, dan zal ik blij zijn!Vis schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:11:
[...]
Precies hoe ik er ook van hou! Na dit filmpje gezien te hebben, is dit precies wat ik bedoel
Die uitgestrekte woestijngebieden![]()
[video]
Wel een van de beste fake trailers die ik ooit heb gezien btw
Watja...
(nog niet eens bij stilgestaan dat het idd fake kon zijn
)
Maar aan een trailer hebben we ook niks... gameplay zegt mij zoveel meer...
Het ziet er iig wel huuuul vet uit

Maar aan een trailer hebben we ook niks... gameplay zegt mij zoveel meer...
Het ziet er iig wel huuuul vet uit
[ Voor 25% gewijzigd door Vis op 12-11-2012 15:36 ]
en waarom zou dit echt zijn? Het lijkt me sterk: realtime reflecties echt van de omgeving zijn nog altijd kostbaar in games. Ik denk dat ze vooral bij een game als gta5 daarom zoiets niet zouden doen. Tenzij dit screens uit de PC versie zijn...
Mixed Reality dev
MuddyMagical schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:21:
[...]
Gokje? Nep. Als je nu op Youtube gaat kijken vind je echt 100 verschillende filmpjes met gameplay en allemaal zijn ze anders. Ik wacht even rustig op de trailer van Rockstar zelf.
Menesis schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:09:
en waarom zou dit echt zijn? Het lijkt me sterk: realtime reflecties echt van de omgeving zijn nog altijd kostbaar in games. Ik denk dat ze vooral bij een game als gta5 daarom zoiets niet zouden doen. Tenzij dit screens uit de PC versie zijn...

http://www.gtav.net/news/single.php?id=4477Underwater world (with underwater caves) and diving equipment confirmed.
Side-missions similar to Taxi, Ambulance and Vigilante will be back but "probably not identical to the ones in previous GTAs" because they wouldn't fit in with the 3 main character personalities, but the "three will have odd jobs to do".
Trevor will be the skilled helicopter pilot, Franklin the skilled driver and sniper, Michael the "smooth operator", skilled and versatile.
Franklin is looking for a mentor and he finds one in Mike after they meet during one of Franklin's repo man jobs.
Trevor is inspired by the typical GTA player that only roams around the game creating havoc, death and destruction.
Mission types will vary among "big and small events , explosive, infiltration, super spectacular, family issues, invasion, hostage recovery, heists and robberies. Plus classic GTA missions but updated and improved."
Cover mechanics have been greatly improved and cover will be very important in the gameplay.
About the economy, Dan Houser says: "You will be able to spend money to buy interesting and fun things like expensive toys. We are still working on the economy but it will be a strong element in the game and players will be eager to make money to spend money. Something along the lines of "I went through all of this to make all this money and now I'm going to spend it on this crazy item."
Dynamic music during missions (similar to games like L.A. Noire)
No co-op for single player missions, but co-op modes will be featured in multiplayer.
Big focuss on multiplayer with a lot of content to keep players busy.
The song Radar Love was heard playing on the in-game radio.
Alamo Sea is the name of the Salton Sea like area.
Radial menu to select the 3 protagonists.
Switching in missions partially scripted - meaning, at times character switching will happen automatically.
In final part of a mission in the demo, the player can decide which character to use.
There are multiple different endings in the storyline which depend on the choices you made throughout the game.
The storyline takes around 25 hours to complete.
Map open from beginning, with the exception of some protected areas.
A certain amount of money will be needed to gain access to some missions.
shut_up_and_take_my_money.JPG
Hopelijk werkt de cover een beetje zoals in games als Uncharted. Ik heb bij GTA altijd het idee dat de controllers ineens uit 40 extra knoppen bestaat, zo onlogisch zit het altijd in elkaar.
Feitelijk is het wel logisch om te denken dat er een PC versie komt uiteindelijk.
Maar nu zijn er wat hardere bewijzen opgedoken:
1) IGN: http://www.ign.com/articl...rand-theft-auto-v-blowout
Rechts zie je een PC cover, die doorverwijst naar http://www.ign.com/games/grand-theft-auto-v/pc-20593
2)

Bron: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=532209
GTA IV voor PC werd ook indirect zo bevestigd via iemand van de support dienst: http://www.computerandvid...o-confirming-gtaiv-on-pc/
3) De derde laatste slide toont PS3/X360/PC als platforms.
Deze slides komen van deze persoon: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=503771&hl=
Als je kijkt naar een andere thread van die persoon, zie je dat dit wel degelijk een ex Rockstar employee is.
Hier gaf die al vroegtijdig info over het feit dat er drie speelbare personages zouden zijn: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=504969
Alleen geloofde niemand hem toen.
Rechts zie je een PC cover, die doorverwijst naar http://www.ign.com/games/grand-theft-auto-v/pc-20593
2)

GTA IV voor PC werd ook indirect zo bevestigd via iemand van de support dienst: http://www.computerandvid...o-confirming-gtaiv-on-pc/
Deze slides komen van deze persoon: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=503771&hl=
Als je kijkt naar een andere thread van die persoon, zie je dat dit wel degelijk een ex Rockstar employee is.
Hier gaf die al vroegtijdig info over het feit dat er drie speelbare personages zouden zijn: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=504969
Alleen geloofde niemand hem toen.

[ Voor 21% gewijzigd door Asgaro op 12-11-2012 17:28 ]
Dat er een PC-versie komt, lijkt mij ook wiedes hoor. Kwestie van timed release op de console. Overigens, je eerste argument van IGN is niet zo sterk. Die werken met geautomatiseerde boxarts, tenminste, dat is wat wij ook deden en scheelt tijd. Algemene boxart uploaden als (interne) placeholder en dan later wellicht een aangepaste uploaden.Asgaro schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:17:
Feitelijk is het wel logisch om te denken dat er een PC versie komt uiteindelijk.
2)
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt.me_mrtn schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:23:
[...]
Dat er een PC-versie komt, lijkt mij ook wiedes hoor. Kwestie van timed release op de console. Overigens, je eerste argument van IGN is niet zo sterk. Die werken met geautomatiseerde boxarts, tenminste, dat is wat wij ook deden en scheelt tijd. Algemene boxart uploaden als (interne) placeholder en dan later wellicht een aangepaste uploaden.
Alleen vind ik het raar dat Rockstar hier IGN dan niet op wijst. De IGN page die ik hier noem, is de hoofd GTA V page van IGN en zij zullen gedurende de komende week elke dag meer info over GTA V geven.
Die pagina zal dus zeer veel views trekken.
Moest ik bij Rockstar werken, ik zou toch aan IGN meegeven dat die PC boxart nog niet mag getoond worden als men toch eerst wilt focussen op consoles.
Oja, en ik heb bij puntje 3) nog wat info toegevoegd.
Mooie screenshots. Ben benieuwd naar de trailer die woensdag uitkomt!

I served in a company of heroes.
Leuk dat we daar nu echt kunnen geraken!
Niet zoals in LA Noire waar dat gebied off limits is...

nog even doorbijten (lees, lekker fröbelen) met de laatste cars/peds en ENB sets in GTA IV dan maar totdat het zover is!
ik wil hier zo hard een nieuwe videokaart voor als dat nodig is...
ik wil hier zo hard een nieuwe videokaart voor als dat nodig is...
ik zou bijna overwegen om een PS3 te kopen zodat ik het eerder kan spelen...
Als ik het zo bekijk heeft Sleeping Dogs nog betere graphics.Menesis schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:26:
[afbeelding]
Je ziet overigens wel erg sterk gebruik van mipmaps (textures in lagere resolutie die in de verte worden gebruikt).
Maar ik zie het alweer helemaal zitten om in zo'n straatje je harrier (als die erin zit) te parkeren
An a day keeps the doctor away.
Nou ja, de demo zag er ook niet zo geweldig uit.iApp schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:09:
[...]
Als ik het zo bekijk heeft Sleeping Dogs nog betere graphics.
En in LA Noire en Mafia 2 is er verder ook niks te doen naast de hoofd missies.Asgaro schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:41:
[...]
Leuk dat we daar nu echt kunnen geraken!
Niet zoals in LA Noire waar dat gebied off limits is...![]()
[afbeelding]

Nieuwe plaatjes:

Dat snap ik niet. Geen enkele (moderne) sandbox-game is zo gedetailleerd en heeft zoveel sfeer als GTA. Echt, daar kon True Crime/Sleeping Dogs al niet tegen op. Dat heeft Rockstar zo in de puntjes uitgewerkt, kijk maar naar Red Dead Redemption. Hoewel ik L.A. Noire een uitstekende game vond, was het gewoon leeg verder, hoewel de sfeer top was. Kun je nagaan hoe belangrijk dat is. Dat er nu wat jaggies te zien zijn, heb mij er tijdens IV al niet aan gestoord en dan zijn dit nog geen bewegende beelden.iApp schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:09:
[...]
Als ik het zo bekijk heeft Sleeping Dogs nog betere graphics.

Cover gemaakt
Moet eigenlijk nog een helicopter en politie achtervolging in historisch gezien
komt die iphone chick uberhaupt van rockstar vandaan? Vind dat zo'n rare prent =)
verder vet gemaakt trouwens
[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 12-11-2012 20:46 ]
Mixed Reality dev
http://media.rockstargame...eachweather_2880x1800.jpgMenesis schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:46:
komt die iphone chick uberhaupt van rockstar vandaan? Vind dat zo'n rare prent =)
Dacht heel even dat ik een audi-teken zag, maar ze hebben het gewoon doormidden gehakt
Verwijderd
eerlijk gezegd als je mijn mening vraagt...ga dan niet dood. Ik bedoel, hoe makkelijk wil je het hebben..Blik1984 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:30:
[...]
Ja, dat was één van de weinig dingen die ik irritant vond aan SA. Dan heb je een missie waarvoor je tig km moet rijden en dan ben je na een paar minuten dood. Kun je weer helemaal opnieuw beginnen...
dat wanneer je faalt je meteen de missie opnieuw kan doen, dan is er toch geen spanning en ga je anders de strijdt in omdat je het toch niet meer uitmaakt of je gekilled wordt want 2 minuten later ben je op dezelfde plek, hetzelfde trucje aan het doen.
Die vervelende km's die jij aangeeft lijkt mij een mooie motivatie voor je om wat beter je best te doen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 09:23 ]
Bwa, ik heb graag uitdaging in men games, maar GTA speel ik voor het verhaal, niet om 10 minuten te verliezen per mislukte poging van een lastig gevecht
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
gezien de plaatjes denk ik dat iedereen echt tevreden moet zijn met de graphics voor de PS3...we kunnen natuurlijk nog niks concreets beoordelen , we hebben geen ingame videobeelden gezien.
Het lijkt wel of iedereen (andere fora) te verwend is en gaat vergelijken met wat op PC mogelijk is. Ik vind dit al redelijk high end graphics voor PC laat staan ps3
Ik heb al een idee hoe je het geld kunt besteden...Ik hoop op exclusieve wagens/motoren/heli/jets die je anders in de game niet tegenkomt, idd showroom/garages met mooie dingen...en daar zal een extreem hoog prijskaartje aanhangen zodat je idd lang lang moet sparen...Dat er ook realistische bedragen worden gerekend...wat eerder in de vorige delen 100 dollar niks was alsof je 10 cent had gekregen, zal je nu misschien blij zijn als je het hebt, gooi daar een exclusieve wagen van 2 ton tegen aan en begin alvast met sparen. Ook zullen er geinige dingen inzitten die iedereen wilt hebben en voor zal sparen...prototype jetpack, nieuwe technology zoals james bond achtige dingen misschien benzine tanken, car tuning, schade herstel alfijntjes, je kan het zelf wel verzinnen wat ze er allemaal in kunnen zetten.
Ben ik wel benieuwd of cheats nog mogelijk zijn die Rockstar er normaal in heeft zitten via belcode...of wellicht moneycheat eruit gelaten. Ze geven aan dat economy in de game een hele grote rol gaat spelen..zou raar/zonde zijn als hier cheats vooruit komen..dan gooi je het hele economy systeem weg.
ow en die pc versie die komt echt wel...Het zou redelijk domme marketingstrategie zijn om nu al de PC versie bekend te maken....iedereen weet dat de PS3 grafische kaart verouderd is...Rockstar weet ook dat er vele zullen wachten op de PC versie wanneer dit bekend wordt,deze groep zal de PS3 game niet kopen maar geduldig blijven wachten...zo loopt rockstar natuurlijk omzet mis die ze nu wel verwachten....na paar maanden als de verkoop van GTA V blijft steken op de PS3 ..maken ze de release voor de PC bekend...100%...daarnaast als ze geen PC versie zouden maken, lopen ze nog meer mis...ze maken naar mijn idee mooi gebruik van het oude PS3/high end PC strategie....hier halen ze het maximale rendement uit.
de boefjes
Het lijkt wel of iedereen (andere fora) te verwend is en gaat vergelijken met wat op PC mogelijk is. Ik vind dit al redelijk high end graphics voor PC laat staan ps3
Ik heb al een idee hoe je het geld kunt besteden...Ik hoop op exclusieve wagens/motoren/heli/jets die je anders in de game niet tegenkomt, idd showroom/garages met mooie dingen...en daar zal een extreem hoog prijskaartje aanhangen zodat je idd lang lang moet sparen...Dat er ook realistische bedragen worden gerekend...wat eerder in de vorige delen 100 dollar niks was alsof je 10 cent had gekregen, zal je nu misschien blij zijn als je het hebt, gooi daar een exclusieve wagen van 2 ton tegen aan en begin alvast met sparen. Ook zullen er geinige dingen inzitten die iedereen wilt hebben en voor zal sparen...prototype jetpack, nieuwe technology zoals james bond achtige dingen misschien benzine tanken, car tuning, schade herstel alfijntjes, je kan het zelf wel verzinnen wat ze er allemaal in kunnen zetten.
Ben ik wel benieuwd of cheats nog mogelijk zijn die Rockstar er normaal in heeft zitten via belcode...of wellicht moneycheat eruit gelaten. Ze geven aan dat economy in de game een hele grote rol gaat spelen..zou raar/zonde zijn als hier cheats vooruit komen..dan gooi je het hele economy systeem weg.
ow en die pc versie die komt echt wel...Het zou redelijk domme marketingstrategie zijn om nu al de PC versie bekend te maken....iedereen weet dat de PS3 grafische kaart verouderd is...Rockstar weet ook dat er vele zullen wachten op de PC versie wanneer dit bekend wordt,deze groep zal de PS3 game niet kopen maar geduldig blijven wachten...zo loopt rockstar natuurlijk omzet mis die ze nu wel verwachten....na paar maanden als de verkoop van GTA V blijft steken op de PS3 ..maken ze de release voor de PC bekend...100%...daarnaast als ze geen PC versie zouden maken, lopen ze nog meer mis...ze maken naar mijn idee mooi gebruik van het oude PS3/high end PC strategie....hier halen ze het maximale rendement uit.
de boefjes
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 10:00 ]
Dat maakt voor mij nu ook een GTA tot perfecte sandbox game juist.Boeboe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:34:
Bwa, ik heb graag uitdaging in men games, maar GTA speel ik voor het verhaal, niet om 10 minuten te verliezen per mislukte poging van een lastig gevecht
Omdat je als het de eerste x is mislukt en je doodgaat, je die hele reis weer moet/mag maken.. je weer andere dingen tegenkomt op je pad, die vaak tot lachwekkende momenten leiden.
Ik heb ook vaak dat ik gewoon weer wat anders ga doen als ik onderweg ben op een missie
De vrijheid.
Wel fascinerend hoe Rockstar met deze game iedere keer zo'n gigantische hype weet te genereren! Ook ik zelf ben hier enorm vatbaar voor. Ik weet nog goed dat ik de eerste screenshots zag van vice city en daarna van san andreas. Ook herinner ik mij goed dat ik voor het eerst de trailer zag van GTAIV. kwijlend zat ik voor het scherm.
De belachelijke hoeveelheid details die ze in die games weten te stoppen zijn echt ongeevenaard. Van bellende voetgangers, tot mensen die in hun auto de binnenspiegel bijstellen. Of heb je wel eens geluisterd naar je auto als je een tijdje gereden hebt en je daarna uitstapt? Je hoort dan het tikken van het afkoelen van de motor!! Echt dat je daar gewoon aan denkt.
Ik ben wel blij te lezen van de interviews van Dan Houser dat ze niet al te veel naar reacties van het publiek luisteren. Want ik hoor zo veel mensen klagen dat GTA, GTA niet meer is, dat er weer Gouranga in moet en kill frenzy acties. Tja, dat stadium is Grand theft auto (gelukkig naar mijn mening) ontgroeid. Ik hou van over de top actie, maar het moet naar mijn mening wel een beetje realistisch blijven. Als je Chaos wilt veroorzaken en alles en iedereen kapot wilt knallen dan kan je prima Just cause en saints row spelen. Zulke spellen zijn ook erg leuk, maar ik hou van het beetje serieuzere tintje van wat GTA nu geworden is.
Het hoeft allemaal niet dramatisch en zwaar te zijn, er mogen van mij prima "james bond" achtige scenes inzitten. Maar even als voorbeeld. Gisteren speelde ik weer eens TBoGT en daarin zat een missie van Yusef, waarbij een treinstel gejat moest worden. Vanaf het moment dat je op de bewegende trein springt vliegen de helikopters om je oren en is er op ieder station een swat eenheid (waar komen die in godsnaam zo snel vandaan?) en ben je met een automatische shotgun 10 heli's uit de lucht aan het schieten. Tja, dat slaat in mijn ogen nergens op. Ook vind ik het jammer dat je bij bijna iedere missie altijd echt IEDEREEN kapot moet schieten. Zelden zit er een infiltratie missie in waarbij je beetje moet sneaken om iemand om te leggen. En als dat er wel is, dan moet je daarna alsnog iedereen kapot schieten. Hopelijk vinden ze dus wat meer inspiratie voor missies waar niet het enige doel is iedereen om te leggen. Wat meer diepgang en originaliteit met proportioneel geweld lijkt me wel fijn.
Dan nog een puntje van kritiek op de GTA games tot nu toe. Het hele gegeven van de games is altijd geweest de enorme vrijheid in een grote omgeving. Echter is daar in de story missies niets van terug te zien. Dit zijn vaak extreem lineaire bezigheden, waarbij de makers zelfs bepalen met welk wapen en op wat voor manier je de anderen om moet leggen. Zoals, neem dit sniper geweer, ga in die kraan en schiet dan iedereen kapot. Of neem deze sticky bombs en laat die uit de auto gooien om de vijand af te schudden. Ik wil dat verdomme zelf bepalen, het is niet voor niks een sandbox game!!! Ik herinner mij nog goed GTA 3, waarbij je een maffia baas bij zijn villa om moest leggen. Hij zou uit zijn villa rijden met een lomousine. Dus ik van te voren plannen. Grote truck gejat, blokkade gemaakt zodat file ontstaat. Ik start missie. Hop reset! Niks geen file meer, ik moest het idee volgen wat de makers verzonnen hadden. Ook de vele achtervolgingen zijn compleet scripted, tot en met wat voor autos er voor je rijden en wat daarmee gebeurt. Dat is iets (van wat ik lees) wat ze in Saints Row veel beter gedaan hebben. Ze geven jou de absolute vrijheid om de missie uit te voeren zoals jij dat wilt.
Zo heeeel verhaal met hoop kritiek, maar toch kijk ik erg uit naar deze game. Hopelijk is het gat tussen console/PC release niet al te groot!
De belachelijke hoeveelheid details die ze in die games weten te stoppen zijn echt ongeevenaard. Van bellende voetgangers, tot mensen die in hun auto de binnenspiegel bijstellen. Of heb je wel eens geluisterd naar je auto als je een tijdje gereden hebt en je daarna uitstapt? Je hoort dan het tikken van het afkoelen van de motor!! Echt dat je daar gewoon aan denkt.
Ik ben wel blij te lezen van de interviews van Dan Houser dat ze niet al te veel naar reacties van het publiek luisteren. Want ik hoor zo veel mensen klagen dat GTA, GTA niet meer is, dat er weer Gouranga in moet en kill frenzy acties. Tja, dat stadium is Grand theft auto (gelukkig naar mijn mening) ontgroeid. Ik hou van over de top actie, maar het moet naar mijn mening wel een beetje realistisch blijven. Als je Chaos wilt veroorzaken en alles en iedereen kapot wilt knallen dan kan je prima Just cause en saints row spelen. Zulke spellen zijn ook erg leuk, maar ik hou van het beetje serieuzere tintje van wat GTA nu geworden is.
Het hoeft allemaal niet dramatisch en zwaar te zijn, er mogen van mij prima "james bond" achtige scenes inzitten. Maar even als voorbeeld. Gisteren speelde ik weer eens TBoGT en daarin zat een missie van Yusef, waarbij een treinstel gejat moest worden. Vanaf het moment dat je op de bewegende trein springt vliegen de helikopters om je oren en is er op ieder station een swat eenheid (waar komen die in godsnaam zo snel vandaan?) en ben je met een automatische shotgun 10 heli's uit de lucht aan het schieten. Tja, dat slaat in mijn ogen nergens op. Ook vind ik het jammer dat je bij bijna iedere missie altijd echt IEDEREEN kapot moet schieten. Zelden zit er een infiltratie missie in waarbij je beetje moet sneaken om iemand om te leggen. En als dat er wel is, dan moet je daarna alsnog iedereen kapot schieten. Hopelijk vinden ze dus wat meer inspiratie voor missies waar niet het enige doel is iedereen om te leggen. Wat meer diepgang en originaliteit met proportioneel geweld lijkt me wel fijn.
Dan nog een puntje van kritiek op de GTA games tot nu toe. Het hele gegeven van de games is altijd geweest de enorme vrijheid in een grote omgeving. Echter is daar in de story missies niets van terug te zien. Dit zijn vaak extreem lineaire bezigheden, waarbij de makers zelfs bepalen met welk wapen en op wat voor manier je de anderen om moet leggen. Zoals, neem dit sniper geweer, ga in die kraan en schiet dan iedereen kapot. Of neem deze sticky bombs en laat die uit de auto gooien om de vijand af te schudden. Ik wil dat verdomme zelf bepalen, het is niet voor niks een sandbox game!!! Ik herinner mij nog goed GTA 3, waarbij je een maffia baas bij zijn villa om moest leggen. Hij zou uit zijn villa rijden met een lomousine. Dus ik van te voren plannen. Grote truck gejat, blokkade gemaakt zodat file ontstaat. Ik start missie. Hop reset! Niks geen file meer, ik moest het idee volgen wat de makers verzonnen hadden. Ook de vele achtervolgingen zijn compleet scripted, tot en met wat voor autos er voor je rijden en wat daarmee gebeurt. Dat is iets (van wat ik lees) wat ze in Saints Row veel beter gedaan hebben. Ze geven jou de absolute vrijheid om de missie uit te voeren zoals jij dat wilt.
Zo heeeel verhaal met hoop kritiek, maar toch kijk ik erg uit naar deze game. Hopelijk is het gat tussen console/PC release niet al te groot!
Dat vond ik in IV juist de afknapper dat ik hem nooit heb uitgespeeld. In RDR had je checkpoints. Dit maakte het juist leuk.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:21:
[...]
eerlijk gezegd als je mijn mening vraagt...ga dan niet dood. Ik bedoel, hoe makkelijk wil je het hebben..
dat wanneer je faalt je meteen de missie opnieuw kan doen, dan is er toch geen spanning en ga je anders de strijdt in omdat je het toch niet meer uitmaakt of je gekilled wordt want 2 minuten later ben je op dezelfde plek, hetzelfde trucje aan het doen.
Die vervelende km's die jij aangeeft lijkt mij een mooie motivatie voor je om wat beter je best te doen
Maak het een optie zodat gamers als jij er geen gebruik van hoeven te maken en gamers zoals mij het spel leuk blijven vinden.
En SVP gelijk de optie uit LA Noire erin knallen waar je de vraag krijgt of je een stuk straffeloos wilt overslaan als het naar X pogingen nog niet lukt.
Nog steeds een optie maar voor minder getalenteerde gamers zoals mij, ideaal om een game leuk te houden.
Want, uiteindelijk, game ik voor mijn plezier en niet om gefrustreerd te worden door een game.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volledig mee eens.Shodan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:14:
Ook de vele achtervolgingen zijn compleet scripted, tot en met wat voor autos er voor je rijden en wat daarmee gebeurt. Dat is iets (van wat ik lees) wat ze in Saints Row veel beter gedaan hebben. Ze geven jou de absolute vrijheid om de missie uit te voeren zoals jij dat wilt.
Het viel mij ook altijd al op dat tijdens een achtervolging het zo is opgezet in een script, dat hoe hard je ook rijdt, je nooit in de buurt komt van de auto voor je, totdat het script afgerond is.
Daarom was het vaak beter in een rustiger tempo te rijden (zodat je jezelf niet te pletter rijdt) totdat je kon zien dat het script toeliet dat je dichterbij mocht komen.
Dat frustreert best, omdat je het liefste op je eigen manier iets tot een einde wilt brengen.
Als ik bijv. mad skills heb wat rijden betreft, en ik kan eerder in de buurt komen dan oorspronkelijk bedoeld is, dan wil ik dat dit mogelijk is.
Hopelijk is de vrijheid in missies meer aanwezig in deeltje 5, maar ik ben bang dat ik halverwege de game alweer enkel bezig ben om de stad ondersteboven te schieten ipv. Storylines te volgen.

PSN ID: Ancta
Mensen ervaren grafische kwaliteit allemaal anders. Voor de een is de detaillering van de omgeving van belang, voor de ander resolutie en framerate.me_mrtn schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:17:
[...]
Dat snap ik niet. Geen enkele (moderne) sandbox-game is zo gedetailleerd en heeft zoveel sfeer als GTA. Echt, daar kon True Crime/Sleeping Dogs al niet tegen op. Dat heeft Rockstar zo in de puntjes uitgewerkt, kijk maar naar Red Dead Redemption. Hoewel ik L.A. Noire een uitstekende game vond, was het gewoon leeg verder, hoewel de sfeer top was. Kun je nagaan hoe belangrijk dat is. Dat er nu wat jaggies te zien zijn, heb mij er tijdens IV al niet aan gestoord en dan zijn dit nog geen bewegende beelden.
Op de PS3 is GTA IV qua sfeer en detail fantastisch. Qua resolutie en framerate is hij vrij crap. En dat weersysteem helpt ook niet mee. Iedere keer dat ik GTA IV weer een tijdje in mijn playstation heb zitten moet ik eerst wennen aan de relatieve onscherpte (lagere resolutie) en de wat lagere framerate.
GTA V in de Frostbite2 Engine. Dat zou gaaf zijn. Of pedestrians en auto's in BF3. Hmz...
Heb de game zelf ook op de PS3 gespeeld en kon mij er niet aan storen. Yakuza bijvoorbeeld is véél statischer wat dat betreft. GTA heeft nooit echt met spectaculaire beelden gewerkt, GTA 1 en 2? Bewuste keuze om topdown te kiezen. GTA 3 t/m SA? Tuurlijk zat er wel meer detail in SA, maar echt bijzonder was het ook nooit. Met GTA IV was het een keuze om een zo groot mogelijk publiek te bereiken door PS3 en Xbox 360 als platform te gebruiken, en die hebben zo hun beperkingen. Maar iedereen zal toe moeten geven dat GTA gemaakt wordt door de sfeer, anders is het geen GTA en kun je net zo goed het niet spelen. Dat is onzin.Jheroun schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:02:
[...]
Mensen ervaren grafische kwaliteit allemaal anders. Voor de een is de detaillering van de omgeving van belang, voor de ander resolutie en framerate.
Op de PS3 is GTA IV qua sfeer en detail fantastisch. Qua resolutie en framerate is hij vrij crap. En dat weersysteem helpt ook niet mee. Iedere keer dat ik GTA IV weer een tijdje in mijn playstation heb zitten moet ik eerst wennen aan de relatieve onscherpte (lagere resolutie) en de wat lagere framerate.
Volledig mee eens. Dit merk je in veel Rockstar Games!Shodan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:14:
In LA Noire bijvoorbeeld: daar hangt er rook aan het plafond in sommige locaties. Of als je iemand aanrijdt, stapt die uit zijn auto maar zie je hem manken.
Ook had je een missie waarbij je iets op moest zoeken in het archief van de Hall of Records. Daar moest je zelf echt nog een naam formuleren met een speciaal apparaat met hendeltje, vervolgens moest je rekenen, zodat je bij het juiste rek zou geraken waar de info staat. Allemaal subliem werk.
Geen enkele niet-Rockstar game heeft dit oog voor detail ooit kunnen evenaren.
LA Noire is zelfs een game die wat te uitgebreid geworden is qua spelwereld en blijkbaar moest Rockstar de developers aanmanen om stilaan de game eindelijk eens af te ronden.
Je moet voor de fun bijvoorbeeld eens achter huizen gaan kijken. Echt ongelofelijk: je komt daar prachtige taferelen tegen zoals kabbelende beekjes, terwijl je daar nooit moet komen voor de verhaallijn!
Ja ik ga LA Noire weer eens oppikken. Had hem tijdje gespeeld, vond het erg leuk maar was op een moment met andere games verder gegaan. Nu na het GTA V nieuws ben ik weer EFLC aan het spelen. LA Noire ook maar weer eens starten, kan in ieder geval alvast kijken in het oude Los Angeles!Asgaro schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:23:
[...]
Volledig mee eens. Dit merk je in veel Rockstar Games!
In LA Noire bijvoorbeeld: daar hangt er rook aan het plafond in sommige locaties. Of als je iemand aanrijdt, stapt die uit zijn auto maar zie je hem manken.
Ook had je een missie waarbij je iets op moest zoeken in het archief van de Hall of Records. Daar moest je zelf echt nog een naam formuleren met een speciaal apparaat met hendeltje, vervolgens moest je rekenen, zodat je bij het juiste rek zou geraken waar de info staat. Allemaal subliem werk.
Geen enkele niet-Rockstar game heeft dit oog voor detail ooit kunnen evenaren.
LA Noire is zelfs een game die wat te uitgebreid geworden is qua spelwereld en blijkbaar moest Rockstar de developers aanmanen om stilaan de game eindelijk eens af te ronden.
Je moet voor de fun bijvoorbeeld eens achter huizen gaan kijken. Echt ongelofelijk: je komt daar prachtige taferelen tegen zoals kabbelende beekjes, terwijl je daar nooit moet komen voor de verhaallijn!
LA Noir is dan weer precies het tegenover gestelde waarmee ik hem leuk vind idd.. terwijl ie ook van Rockstar is.Shodan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:40:
[...]
Ja ik ga LA Noire weer eens oppikken. Had hem tijdje gespeeld, vond het erg leuk maar was op een moment met andere games verder gegaan. Nu na het GTA V nieuws ben ik weer EFLC aan het spelen. LA Noire ook maar weer eens starten, kan in ieder geval alvast kijken in het oude Los Angeles!
De verhaallijn zit super in elkaar (ben nog niet uitgespeeld, had hem sinds kort voor 10 euro via Steam gedownload) maar verder als ik wil free roamen kan ik geen k*t doen.. en is ook niet leuk gewoon.. daar is het allemaal te traag voor, bewegingen, auto's etc... Allemaal erg trage besturing.
Ik word ook gewoon 'tegengehouden' om LA te verkennen omdat je er toch niets kunt doen
De verhaallijn is wel echt super, en probeer ik per case altijd het maximale uit te halen qua speelduur.
[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 13-11-2012 13:46 ]
Precies, het speelt totaal anders als GTA. Meer als Maffia serie.
GTA is vrijheid. Bij LA Noire vraag je je af waarom ze zo'n uitgebreide stad hebben gemaakt. Ik zou ook graag wat meer te doen hebben. Maar de sfeer blijft subliem.
GTA is vrijheid. Bij LA Noire vraag je je af waarom ze zo'n uitgebreide stad hebben gemaakt. Ik zou ook graag wat meer te doen hebben. Maar de sfeer blijft subliem.
Inderdaad jammer dat er niet veel te doen is in LA Noire's spelwereld. Wel heb ik 99% van de tijd zelf gereden naar de missies, in plaats van dat te skippen door mijn buddy te laten rijden. 
Ik vond het gewoon zeer leuk om eindelijk eens een jaren 60's game te spelen en oldtimers ownen! Zo moeten er veel meer games zijn: alles van die tijd is fantastisch.
Qua verhaal: naar het einde van de game toe, wordt het eigenlijk pas echt leuk.
Eerder zijn het dus allemaal aparte cases die niet gerelateerd zijn, en ik kan deels wel begrijpen dat er dan al mensen stoppen met de game.
Ik ga niets verklappen maar het feit is dat een groot complot aan het licht zal komen. En vele cases aan de Vice Desk en Arson Desk hebben dus uiteindelijk met elkaar te maken. Hoe en wat, dat moet je zelf maar ontdekken.
Zonde is dat vele gamers al veel sneller hebben afgehaakt bij deze game. Zo kijk ik naar de Steam achievements waar je kunt zien welk percentage van het totaal aantal LA Noire gamers een achievement hebben behaald.
Complete all cases on the Patrol desk.
68.9%
Complete all cases on the Homicide desk.
21.5%
Complete all cases on the Vice desk.
13.6%
Complete all cases on the Arson desk.
10.9%
Slechts 10.9% hebben de game uitgespeeld en het epische complot ontrafeld plus het sublieme einde meegemaakt.
En nog een grappige:
Drive more than 194.7 miles.
4.5%
Die heb ik dus behaald omdat ik het leuk vond om rond te rijden. Maar zo zie je maar: het grootste deel van de gamers gaf dus niet om het rondrijden en het experimenteren met oldtimers...
Ik vond het gewoon zeer leuk om eindelijk eens een jaren 60's game te spelen en oldtimers ownen! Zo moeten er veel meer games zijn: alles van die tijd is fantastisch.
Qua verhaal: naar het einde van de game toe, wordt het eigenlijk pas echt leuk.
Ik ga niets verklappen maar het feit is dat een groot complot aan het licht zal komen. En vele cases aan de Vice Desk en Arson Desk hebben dus uiteindelijk met elkaar te maken. Hoe en wat, dat moet je zelf maar ontdekken.
Zonde is dat vele gamers al veel sneller hebben afgehaakt bij deze game. Zo kijk ik naar de Steam achievements waar je kunt zien welk percentage van het totaal aantal LA Noire gamers een achievement hebben behaald.
Complete all cases on the Patrol desk.
68.9%
Complete all cases on the Homicide desk.
21.5%
Complete all cases on the Vice desk.
13.6%
Complete all cases on the Arson desk.
10.9%
Slechts 10.9% hebben de game uitgespeeld en het epische complot ontrafeld plus het sublieme einde meegemaakt.
En nog een grappige:
Drive more than 194.7 miles.
4.5%
Die heb ik dus behaald omdat ik het leuk vond om rond te rijden. Maar zo zie je maar: het grootste deel van de gamers gaf dus niet om het rondrijden en het experimenteren met oldtimers...
[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 13-11-2012 14:26 ]
Ik hoop dat de treinen bestuurbaar zijn. Vond dat op éénofandere manier altijd wel lache in GTA1
Mixed Reality dev
Met LA Noire zat je er wel zo'n 15-20 jaar naastAsgaro schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:22:
Inderdaad jammer dat er niet veel te doen is in LA Noire's spelwereld. Wel heb ik 99% van de tijd zelf gereden naar de missies, in plaats van dat te skippen door mijn buddy te laten rijden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
GTA SA had ook bestuurbare treinenMenesis schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:36:
Ik hoop dat de treinen bestuurbaar zijn. Vond dat op éénofandere manier altijd wel lache in GTA1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Grand Theft Auto V komt voor de PlayStation 3 en Xbox 360 uit. Probeer de discussie over next-gen consoles of een PC versie zo veel mogelijk beperkt te houden. Slowchatten kan hier: GTA V slowchat en meer topic
Daarnaast willen we dat gifjes ed spaarzaam worden geplaatst en als ze worden gepost, dan aub als link, om zware load voor de mobile users te voorkomen.
We zijn als moderators een beetje klaar met het blijven verwijderen van slowchat, warez en offtopic reactie's. Daarom geldt er vanaf nu een streng moderatie beleid waarbij deze berichten gelden als genoeg reden voor een (temp) ban. Wees gewaarschuwd
Het delen van informatie over illegale, pirated versies is NIET toegestaan.
Grand Theft Auto V komt voor de PlayStation 3 en Xbox 360 uit. Probeer de discussie over next-gen consoles of een PC versie zo veel mogelijk beperkt te houden. Slowchatten kan hier: GTA V slowchat en meer topic
Daarnaast willen we dat gifjes ed spaarzaam worden geplaatst en als ze worden gepost, dan aub als link, om zware load voor de mobile users te voorkomen.
We zijn als moderators een beetje klaar met het blijven verwijderen van slowchat, warez en offtopic reactie's. Daarom geldt er vanaf nu een streng moderatie beleid waarbij deze berichten gelden als genoeg reden voor een (temp) ban. Wees gewaarschuwd
Het delen van informatie over illegale, pirated versies is NIET toegestaan.