offtopic:
[quote]
Mu.siQ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:55:
[...]
Couldn't agree more, hehe.
Ik ben nu alweer fan. De iPhone, maar dan met een fruitmandje als logo. Vind het nu alweer leuk

Dit is een spel wat voor mij reden is om tijdelijk een xbox360 / ps3 in huis te halen, pc release is altijd te lang wachten. Probs een 360 gezien de prijs

[/quote]
Ik ben sinds jaar en dag een PC-gamer. Toch heb ik 2 jaar geleden een PS3 Slim gekocht om wat PS3 exclusives te spelen en Red Dead Redemption (die game kwam nooit naar PC... maar wat een pracht van een game!

)
Maar ik ben niet van plan om GTA V op PS3 te halen. Zolang er nog genoeg games zijn die ik in de tussentijd kan spelen vooraleer de game naar PC komt, hou ik het wel vol.
Toen GTA IV uitkwam, had ik nog geen PS3 en heb ik dus gewacht op de PC-versie. Die heb ik dan uitgespeeld.
Na het kopen van die PS3 Slim heb ik ook goedkoop GTA IV gekocht om te zien hoe de console-versie nu vergeleek met de PC-versie:
- Op zich heb ik niets op de graphics aan te merken: ik wist van te voren dat het qua graphics niet zal kunnen tippen aan de scherpte van de PC-versie (1080p versus 720p). Het blijft een leuke beleving op consoles.
- Wat ik
wél jammer en storend vond bij de console-versie, zijn de framedrops als er veel op je scherm gebeurt. Dit vond ikzelf wel irritant en daarom heb ik de game niet op PS3 volledig uitgespeeld.
Ik had verwacht dat, net omdat elke console hetzelfde is op hardware-gebied, dat ze dit wel zouden kunnen zo optimaliseren dat er geen framedrops zijn. Maar niets is minder waar... Feitelijk toont dit ook dat de PS3 en 360 niet de nodige hardware hebben om een volwaardige GTA te draaien zoals het moet. Open world games zijn tenslotte zeer zwaar daar er continu data in- en uitgelezen moet worden.
- Ook miste ik de iCEnhancer mod waardoor je alles kleuriger kunt maken. (Maar dit is niet echt een breekpunt.)
- En eerlijk gezegd moet ik niets hebben van een controller: die vibration is wel leuk, maar ik vind het zo onnozel dat je auto-aim moet aanzetten om te kunnen genieten van het spel. En zonder auto-aim zou je teveel tijd verliezen met je crosshair op elke flik in je omgeving te krijgen en neer te schieten.
Ook zaken zoals rijden en tegelijk accuraat schieten vanuit je raam is extreem omslachtig en frustrerend met een controller.
[quote]
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 01:06:
GTA IV hoort op consoles thuis. Met keyboard en muis was het niet fijn te spelen.
[/quote]
Voor het rijden is een controller de beste keuze. Maar bij schieten gebruik ik toch liever een muis omdat je meer accuraat bent... Die auto-aim functie bij de controller is wel handig, maar ik vraag me af of dit de ervaring niet breekt. Je moest gewoon je lock-key spammen en automatisch wisselde je van enemy. Niets van skill vereist.
En als je dan auto-aim uitzet: tjah, dan is het net té moeilijk met controller.

[
Voor 7% gewijzigd door
Asgaro op 31-10-2012 09:59
]