KBDE schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:36:
[...]
Ik was er al bang voor. Preorder cancelled. Ik wacht wel op de PC versie met hopelijk goede mods.
Ik vrees alleen dat het niet zomaar te patchen is, bij GTA4 zat een werkelijk goede physics engine.
De voertuigen hadden allen een echte wielophanging, gewichtsverdeling, hoeveelheid grip etc. Dit gecombineerd met zwaartekracht simulatie en je kunt er leuke dingen mee doen.
Welliswaar is de handling van alle voertuigen kunstmatig flink vereenvoudigd in de final release van GTA4 maar toch merk je al dat het enigszins klopt. (Hoe goed de physics engine echt is merk je overduidelijk wanneer je de RealisticDriving_EFLC_13 geinstalleerd hebt).
Bij gta5 lijkt dit absoluut niet het geval. De auto's hebben oneindig grip lijkt het, geen eigen gewicht. Ik heb geen enkele auto zien overhellen in bochten, dus massa simulatie zit er ook niet in. Er lijkt ook niet echt zwaartekracht simulatie in te zitten etc. (quads die recht de berg op gaan met wat lijkt wel 200kmh op onverhard terrein WTF)
Jammer, heeeeel erg jammer.
Vermoedelijk gedaan omdat ze simpelweg de rekenkracht er niet voor hebben.
Ik hoop wel dat dit wordt gefixed in de PC versie (desnoods als optie)... maar zal wel niet.
Driving Physics
Tja. Het lijkt erop alsof ze gewoon de tractie flink verhoogd hebben.
Dat kon in GTA IV ook, had je ook wel eens van die carmods waarvan de auteur niet echt goed was wat betreft het coderen van de handling. Zo voel thet.
Als het goed is kunnen we dadelijk gewoon zorgen dat de tractie naar beneden gaat en dan zal 't wel weer wat realistischer en fijner aanvoelen.
Het is nu in ieder geval erg apart.
Ook lijken ze de mooie schokdempers uit GTA IV volledig verwijderd te hebben.
Zelfs een grote zware brandweerwagen gaat door de bocht niet door de vering maar blijft gewoon perfect level.
Model Deformation
Wat me ook opviel was dat de deformatie van auto's etcetera nogal onvoorspelbaar is.
Vriend van mij crashte met een learjet op een berg nadat de motoren waren uitgevallen. Jet was op de motoren na geheel onbeschadigd. Na de crash liet hij Michael echter tegen de jet aanslaan (bij de neus) en toen vervormde de hele voorkant. Zonder gein
De deformatie is niet minder of iets dergelijks, maar het lijkt erg onvoorspelbaar, bijna buggy.
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:43:
[...]
Inderdaad, heb hem de afgelopen week voor de 2de keer gespeeld en bevalt me wel beter (in het begin is het verhaal nog wel te doen).
Maar uiteindelijk wil ik met een Uzi op een BMX mensen ''poppen''. Dat is GTA voor mij althans
Ik begrijp dat compleet, maar voor mij was GTA IV juist zo'n succes omdat je al die rare dingen kon doen in een wereld die realistisch en 'echt' aanvoelde.
Er was veel mis met GTA IV, zo ontbrak er erg veel en dat is nu met GTA V opgelost.
Helaas is wel een beetje die lekkere realistische feel die mij zo aanstond weg.
Geen gamebreaker, maar wel jammer.
Hopelijk valt dat nog recht te modden, dan ben ik weer 100% tevreden. Mocht dat niet zo zijn, dan ben ik nog steeds 98% tevreden. Het is een geweldige game die er geweldig uitziet, en super aanvoelt.
[
Voor 21% gewijzigd door
DutchManticore op 15-09-2013 16:49
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.