Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
(nummer 6 natuurlijk, de rest mag je overslaan, al is het wel leuk om te lezen)
E: Extra filmpje; YouTube: Hidden OIL Rigs (w/Twenty BILLION Barrels) Beneath Los Angeles!!!
Stel je voor dat je olie moet stelen van onder een winkel centrum! Dat zou toch ongelofelijk zijn?
[ Voor 56% gewijzigd door Thomas op 11-09-2013 12:19 ]
Verwijderd
Er is een probleem opgetreden bij de productie van de normale versie van Grand Theft Auto V voor Xbox 360. Hierdoor kunnen minder aantallen worden uitgeleverd aan Nederlandse retailers, zo heeft Gamer.nl van verschillende bronnen uit retail vernomen.
De gevolgen voor de consument lijken vooralsnog miniem. De verschillende retailbronnen melden dat er momenteel een inhaalslag wordt gemaakt om zo snel mogelijk een nieuwe batch te drukken en af te leveren. Deze wordt waarschijnlijk maandag geleverd, al denkt één retailer dat deze dag niet gehaald wordt. De meesten van hen verwachten daarom gewoon aan de vraag te kunnen voldoen op lancering. Rockstar heeft nog niet gereageerd op de berichten.
De leveringsproblemen bij GTA 5 zouden ontstaan zijn vanwege fouten in het drukproces. Enkele van de bronnen melden dat twee van de tien banden waarop de Xbox 360-versie gedrukt werd, niet goed functioneerden. Hierdoor kon een deel van de gedrukte exemplaren niet uitgeleverd worden. Twee retailers geven aan dat zij hierdoor in eerste instantie een derde minder exemplaren krijgen aangeleverd. Retailer Nedgame spreekt over een reductie van zo'n tien procent.
Bron : http://www.gamer.nl/nieuw...60-gevolgen-lijken-miniem
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Nee niet bang. Ze willen hun klanten beschermen.Donnie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:54:
http://www.videogamer.com...evitable_gta_5_leaks.html
Rockstar is gewoon bang voor leaks...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ach, klanten kunnen er ook voor kiezen om bepaalde spoilers gewoon niet te lezen, dus ik snap de ophef niet zo.AtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:07:
[...]
Nee niet bang. Ze willen hun klanten beschermen.
Verwijderd
Is iemand dit al opgevallen. Als je kijkt naar de map en naar Sandy Shores gaat (midden v.d. map stadje bij het meer) en dan naar rechts kijkt tot het paarse parachute icoontje (op de berg) dan zie je ongeveer 1 cm eronder een bruin vlak wat in de berg is gebouwd (gaat ook een zandweg naartoe) ik ben ontzettend nieuwsgierig of dit een geheime legerbasis is, of misschien een verlaten mijn / kasteel? Wat denken jullie?
Moet toegeven dat R* het goed voor elkander heeft. Belde gisteren met mn lokale gameshop die nog wel eens een aantal dagen voor release een game mee geeft. (Trouwe klant haha)LuukwaHD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:40:
Beveiliging ja? Waarom zouden ze dat nou doen
En die gaf aan dat die aankomende maandagavond via koerier de games pas krijgt.. Overal beveiliging gesproken haha
Hier zie je het:
Die was niet leaked maar 'fan-art'Th_mas schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:43:
Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat kleine eiland uit de eerder gelekte map (die erg veel gelijkenissen vertoont met die officiële) bestaat of niet, op de officiële map staat hij niet, maar daar staat het wateroppervlak ook minder ruim op.
Hier zie je het:
[afbeelding]
Nederlandse PS5 clan / 30+
Hij zit in de map van Brady Games.AtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:57:
De tot op heden geleakte map is volgens mij niet in full detail. Daarvoor is die gewoon te kaal.
Wellicht. Tot dinsdag blijft het speculeren natuurlijk maar er zal vast wel hidden content aanwezig zijn dat niet op de map staat aangegeven.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:19:
Ola medetweakers.
Is iemand dit al opgevallen. Als je kijkt naar de map en naar Sandy Shores gaat (midden v.d. map stadje bij het meer) en dan naar rechts kijkt tot het paarse parachute icoontje (op de berg) dan zie je ongeveer 1 cm eronder een bruin vlak wat in de berg is gebouwd (gaat ook een zandweg naartoe) ik ben ontzettend nieuwsgierig of dit een geheime legerbasis is, of misschien een verlaten mijn / kasteel? Wat denken jullie?
Muzieklijst was overigens ook gelekt:
Schijnt fake te zijn, daarom maar linkjes
http://www.gta-v.nl/wp-co...13/09/gta-tracklist-1.jpg
http://www.gta-v.nl/wp-co...13/09/gta-tracklist-2.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2013 14:25 ]
ik zal het aftrappen met mijn lijstje waar ik me aan ergerde bij voorgaande gta's:
- ten eerste hoop ik dat ze die ''trigger'' eruit hebben gehaald dat als jij in een auto rijd dat opeen 1/8 van alle auto's opeens die auto is. bijvoorbeeld als je eindelijk de sultanRS gevonden hebt in gta 4 en dan opeens heeft iedereen hem, daar erger ik me echt aan.
- en ik hoop dat we eindelijk eens kunnen richten en schieten met een sniper zonder perse te moeten inzoomen, bij gta 4 was dit alleen mogelijk door achter een muur te schuilen en dan te switchen naar de sniper en dan te richten.
- ook hoop ik dat ze de area damage hebben verbeterd, zodat ik bijvoorbeeld echt gewoon een huis in de fik kan steken en dat die dan wegbrand of als ik met een truck recht tegen een stenen muur rij dat die muur ook kapot gaat.
dat zijn een aantal dingen die ik op dit moment kan verzinnen.
inderdaad dat had ik ook gezien in de trailer dat ze dat muurtje kapot rijden, maar het lijkt wel verdacht veel op een scene vind ikLuukwaHD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:11:
^ In de trailer kan je zien dat er muurtjes kapot gereden kunnen worden, over dingen in de fik steken is volgens mij nog geen informatie.
[ Voor 15% gewijzigd door BenjaminvSoest op 11-09-2013 14:17 ]
Volgens mij is dat soort destruction weer alleen voor bepaalde scenes. Anders draaide de game wel op de Frostbite engine.LuukwaHD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:11:
^ In de trailer kan je zien dat er muurtjes kapot gereden kunnen worden, over dingen in de fik steken is volgens mij nog geen informatie.
Croissant in hand, I was alone.
Ik betwijfel ook dat de destruction zo goed is als op dat niveau. GTA is nu niet echt je physics game, ook nooit geweest. Ik had graag watermeloenen kapot willen schieten in de gelekte missie met Franklin.guReMcO schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:19:
[...]
Volgens mij is dat soort destruction weer alleen voor bepaalde scenes. Anders draaide de game wel op de Frostbite engine.
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Het is een openingspost van een forum die heel netjes in elkaar steekt. Het is dus homemade.Martinspire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:22:
[...]
Nou heb ik normaal altijd mn zoutstrooier al bij de hand als het om Neogaf gaat, maar ik snap niet precies wat je ermee bedoelt. Ook al staat het daar, het ziet er imo legit uit. Er staat verder ook nergens dat het fake is (of ik moet eroverheen kijken)
Linksbovenin zie je ook "host : unknown " staan.
Er zit destructability in de omgeving, is bekend gemaakt. Niet alleen het muurtje dus.BenjaminvSoest schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:10:
Wat zijn de kleine details dat jullie hopen dat er in de gameplay zit?
ik zal het aftrappen met mijn lijstje waar ik me aan ergerde bij voorgaande gta's:
- ten eerste hoop ik dat ze die ''trigger'' eruit hebben gehaald dat als jij in een auto rijd dat opeen 1/8 van alle auto's opeens die auto is. bijvoorbeeld als je eindelijk de sultanRS gevonden hebt in gta 4 en dan opeens heeft iedereen hem, daar erger ik me echt aan.
- en ik hoop dat we eindelijk eens kunnen richten en schieten met een sniper zonder perse te moeten inzoomen, bij gta 4 was dit alleen mogelijk door achter een muur te schuilen en dan te switchen naar de sniper en dan te richten.
- ook hoop ik dat ze de area damage hebben verbeterd, zodat ik bijvoorbeeld echt gewoon een huis in de fik kan steken en dat die dan wegbrand of als ik met een truck recht tegen een stenen muur rij dat die muur ook kapot gaat.
Bomen kunnen in ieder geval in de fik, maar huizen is volgens mij niks over bekend.
Auto's kunnen via een benzine spoor in de hens worden gestoken.
Leest wel lekker weg, maar ben meer een Single Player ;P
Ja, maar op welk niveau?bram1984 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:43:
[...]
Ja, cutscenes zijn ook gewoon ingame. Ik kan zo 1-2-3 ook geen enkele game van de afgelopen jaren opnoemen waarbij de cutscenes niet in-game zijn.
Maar zoals ik net al zei: er zit destructability in de omgeving.
Stiekem hoop ik dat de dynamische destruction is zoals in het filmpje/gifje.
Maar eigenlijk verwacht ik niet dat dat zo zal zijn.
Ben benieuwd hoe ze de load gaan opvangen als GTA online wordt ge-enabled. Ik heb geen ervaring met zulke grote releases op consoles.dutchgio schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:44:
[...]
ik neem aan dat er geen continue verbinding nodig is met de servers van R* om GTA V te spelen.
Maar omdat het een cutscene is lijkt het daarom niet op dynamische destructability. Het is nog even afwachten hoe uitgebreid dit wordt.bram1984 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:43:
[...]
Ja, cutscenes zijn ook gewoon ingame. Ik kan zo 1-2-3 ook geen enkele game van de afgelopen jaren opnoemen waarbij de cutscenes niet in-game zijn.
We konden vroeger al houten hekjes en ijzeren hekken omver rijden, het is de vraag of dit nu uitmaakt met wat voor voertuig je dit moet doen. Trucks > stenen muren, auto > hekken.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
haha lekker realistisch als je op 15km naar beneden springt dat als je dan in het water terecht komt dat je het dan opeens wel overleeftPrimalFury schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:56:
[...]
Of proberen een waterlanding te maken en dan kijken of je vliegtuig ook mooi naar de bodem zakt, of gewoon verdwijnt in het waterledige.
GTA Online takes place after the main story, familiar faces will make appearancesVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:58:
[...]
Volgens mij juist net iets voor de gebeurtenissen in GTA V?
Bron: http://www.computerandvid...tion-activities-and-more/
Veel missies zijn ontworpen voor meerdere spelers. Het is dus niet eens mogelijk om alles in je eentje te willen doen.LuukwaHD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:51:
[...]
Precies wat ik bedoel, ik wil gewoon die online missies alleen doen.
Verwijderd
Beetje onduidelijk, bij CVG (die o.a. interview met Leslie Benzies hebben gedaan) wordt gezegd dat het voor het verhaal van GTA V plaatsvindt. YouTube: GTA V - GTA 5 Minute Facts - 64 GTA Online facts you have to know: Part 2 Meteen het 1e 'punt'Rhemme schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:59:
[...]
GTA Online takes place after the main story, familiar faces will make appearances
Bron: http://www.computerandvid...tion-activities-and-more/
Wat echt vet zou zijn was unlimited destruciton en kills.Sir_Hendro schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:02:
Zou opzich wel cool zijn dat wanneer je een vliegtuig crashed dit ook zo een enorme ravage maakt zo als in het echte leven. Bijvoorbeeld die jetliner laten crashen in de stad zou een gigantische ramp moeten veroorzaken
Alles wat kapot gaat blijft kapot, gebouwen verweren en kapotte gebouwen worden langzaam weer opgebouwd. Lijken blijven liggen en kapote auto's enzo, behalve als ze gebergt worden etc. Damnn...
Sommige punten kunnen best technisch gezien. Zeker op de next-gens.LuukwaHD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:05:
En de mensen die dood gaan worden dan weer geborgen en er worden nieuwe mensen geboren ;P Je moet je wel bedenken dat het een game blijft en geen real-life simulator
Iets in de zin van 'in soviet russia, buildings destroy your airliners'.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Kan me herinneren dat bij SA de brug leuning ook destructable was maar ook alleen dat stukje waar later de brandweer auto in game door heen ging.bram1984 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:43:
[...]
Zelfde voor het reclame bord.
Het zou wel realistisch zijn om dood te kunnen gaan terwijl je in een auto zit, in GTA IV kon je gerust van een klif afrijden of van een gebouw zonder er ook maar een schrammetje aan over te houden. Terwijl je normaal gesproken een val van 5 meter zo'n beetje geeneens overleefde. Ook het vallen in water van 50 meter uit de lucht.. dan hoor je gewoon morsdood te zijn eigenlijk.BenjaminvSoest schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:10:
Wat zijn de kleine details dat jullie hopen dat er in de gameplay zit?
50 meter val in het water kun je nog overleven, maar ik heb soms wel van 5 km. nadeel daarvan is dat je 10m lang doet voor je voor aan de kant bent. ( meestal laat ik mij zelf dan verdrinken ).Th_mas schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:12:
[...]
Het zou wel realistisch zijn om dood te kunnen gaan terwijl je in een auto zit, in GTA IV kon je gerust van een klif afrijden of van een gebouw zonder er ook maar een schrammetje aan over te houden. Terwijl je normaal gesproken een val van 5 meter zo'n beetje geeneens overleefde. Ook het vallen in water van 50 meter uit de lucht.. dan hoor je gewoon morsdood te zijn eigenlijk.
Dan moet je wel heel gelukkig vallen met 50 meter. En dan nog is er een grote kans dat je nooit meer loopt en de rest van je leven door een rietje eet.soccerroos schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:19:
[...]
50 meter val in het water kun je nog overleven, maar ik heb soms wel van 5 km. nadeel daarvan is dat je 10m lang doet voor je voor aan de kant bent. ( meestal laat ik mij zelf dan verdrinken ).
motabeatz.com
Michael en Franklin lijken mij namelijk leukere characters dan die Trevor.
toetboink schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:22:
Is het al bekend hoe het switchen tussen characters precies in zijn werk gaat? Kan je bijvoorbeeld de hele story alleen met Michael uitspelen? Of moeten er bepaalde missies met Trevor gespeeld worden voordat je verder kan gaan met Michael?
LOL, Trevor lijkt mij juist veruit het mooist. Lekker gestoord die gast, ongeleid projectiel. Is toch veel mooier dan een burgerlul of CJ 2.0.toetboink schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:22:
Is het al bekend hoe het switchen tussen characters precies in zijn werk gaat? Kan je bijvoorbeeld de hele story alleen met Michael uitspelen? Of moeten er bepaalde missies met Trevor gespeeld worden voordat je verder kan gaan met Michael?
edit: Sorry voor de dubbelpost.
Ik heb zelf de Turtle Beach X12 nu een tijdje en vind hem echt top.PrimalFury schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:28:
Iemand nog advies voor een USB headset rond de 50/70 Euro, zodat ik optimaal kan geniet van GTA V (overear)
motabeatz.com
[ Voor 14% gewijzigd door DoubleYouPee op 11-09-2013 17:04 ]
Volgens mij krijgen ze GTA V later aangeleverd als normale games. Ik ken 1 winkel die krijgt hem pas maandagavond bijvoorbeeld. Enkele uren voor de nachtverkoop..Murphy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:04:
Maar als ik het goed begrijp staan er nu dus dozen vol met GTA5 in de MediaMarkten en de Dixonsen van de hele wereld.
Ja maar ik hoop toch echt dat dit niet gebeurt! 17 september is de datum, niet eerder. We willen m graag spelen maar ik heb teveel respect voor R* om ze dit te laten gebeuren. Gewoon nog even 6 dagen wachten dusMurphy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:04:
Maar als ik het goed begrijp staan er nu dus dozen vol met GTA5 in de MediaMarkten en de Dixonsen van de hele wereld. Dan is er toch wel één of andere vakantiekracht die zijn baantje niet al te serieus neemt en er eentje jat? En dus ook een foto van de map kan maken en op internet kan zetten?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Dat is toch ook al gebeurd?!Murphy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:04:
Maar als ik het goed begrijp staan er nu dus dozen vol met GTA5 in de MediaMarkten en de Dixonsen van de hele wereld. Dan is er toch wel één of andere vakantiekracht die zijn baantje niet al te serieus neemt en er eentje jat? En dus ook een foto van de map kan maken en op internet kan zetten?
Precies, zowat elke cutscene heb ik geskipt in SA. De storymode is tof om het gebied geleidelijk aan te leren kennen. Maar freeroam (en dan online) is waar het over gaat.DoubleYouPee1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:03:
Verhaal/missies doet me eigenlijk vrij weinig.. kan van geen van de GTA's echt herinneren hoe het verhaal ging. Verhaal was meestal toch op zn best "OK" ..niet echt indrukwekkend. Ook altijd ongeveer hetzelfde... pick up this car... kill this person.. etc. Het draait voor mij meer om het free-roamen.
Dit is bij mij niet het geval, ik skip veel cutscenes bij spellen maar bij GTA zit het verhaal altijd goed in elkaar en zit er ook vaak nog goede humor in. Dit zal denk ik met GTAV hetzelfde zijn en ik zal dan ook alle cutscenes/filmpjes bekijkenRandmr schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:06:
[...]
Precies, zowat elke cutscene heb ik geskipt in SA. De storymode is tof om het gebied geleidelijk aan te leren kennen. Maar freeroam (en dan online) is waar het over gaat.
motabeatz.com
Vraag mij wel af hoe het zit omdat je met 16 man online kan zijn maar als je huizen koopt zijn ze toch al snel op ? of beland je telkens en de zelfde wereld?
Het zullen online wel alleen appartementen worden. Als ik de lift in loop kom ik bij mijn appartement uit en als jij dezelfde lift in loopt kom je bij jouw appartement uit (tenzij ik je net een uitnodiging heb gestuurd om bij mij op bezoek te komen).soccerroos schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:30:
Zoals ik het nu lees moet je voor online met meer man zijn, heb je zeker ook headset nodig.
Vraag mij wel af hoe het zit omdat je met 16 man online kan zijn maar als je huizen koopt zijn ze toch al snel op ? of beland je telkens en de zelfde wereld?
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Klopt.AtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:09:
Gta online is voor maximaal 16 spelers. Is dat niet wat weinig voor zo'n grote spelwereld? Vooral als je maar wat aan het free roamen bent is de kans niet erg groot om elkaar tegen te komen lijkt me.
32 of 48 kan naar mijn mening prima..
Ondanks dat je waarschijnlijk wel de locatie van anderen op de map live kunt zien(red dead redemption systeem) is het niet erg druk in de wereld vermoed ik zo, en is het eerder dat je op zoek moet dan dat je om de haverklap een player tegenkomt.
Om in de sfeer van red dead redemption te blijven: als je daar een posse aka party joine werd automatisch gevraagd om erheen te teleporteren.
En mini-games in steden konden ook altijd bereikt worden door een teleport/fast travel.
Ook waren in de dorpen of steden plekken aanwezig waar je kon fast travellen; naar elke gewenste locatie op de map.
Wellicht dat GTA V in de multiplayer ook eenzelfde soort systeem heeft om makkelijk van A naar B te komen.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 11-09-2013 18:31 ]
Ik denk dat je je verkijkt op de massiviteit van de spelwereld. Ik zou niet eerst een half uur willen jakkeren als ik iets interactiefs zou willen doen. Niet dat het een straf zou zijn maar daar gaat het nu even niet omSir_Hendro schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:08:
Ik hoop het niet, geef mij maar veel ruimte en maximaal 16 spelers zonder teleport. Maakt het veel intenser dan zo een game vol perma chaos.
Verwijderd
Grand Theft Auto Online is a dynamic and persistent online world for 16 players that begins by sharing gameplay features, geography and mechanics with Grand Theft Auto V
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 19:33 ]
Neen je deelt de gehele wereld met die 16 spelers.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:32:
Ik meende juist dat je een spel joinde met 16 spelers die in hetzelfde deel van de stad zitten.
Grand Theft Auto Online is a dynamic and persistent online world for 16 players that begins by sharing gameplay features, geography and mechanics with Grand Theft Auto V
Verder vermoed ik dat je per personage een paar intro missies hebt om o.a. hun special abilities te ontdekken.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
http://www.videogamer.com...evitable_gta_5_leaks.html
Wees dus gerust, geen spoilers
Zo zie je meteen de verschillen op grafisch gebied. AMAZING voor GTA VAtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:42:
[...]
Jouw linkje doet het hier niet maar hier de splitscreen versie. Erg goed gedaan!
YouTube: GTA V Trailer 2 - GTA IV Remake (splitscreen)
In deze video word GTA V naast andere R* games gezet.
[ Voor 11% gewijzigd door rjpurk op 11-09-2013 22:14 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij is dat bij Rockstar niet het geval, de trailers zijn werkelijk ingame materiaal.rgras schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:19:
Bedenk wel dat er een grote kans is dat er in meer of mindere mate CGI wordt toegepast bij officiële trailers.
Heb er geen bron bij, maar had dat gehoord bij de GTA IV trailers.
Zucht...
Aan het einde van de trailer die hier in dat YT filmpje wordt gebruikt wordt aangegeven dat alle getoonde footage 100% ingame is. De trailer was voor veel mensen ook voornamelijk een benchmark om te zien hoe goed - of slecht - het spel er nu uitzag. De screenshots daarentegen zijn wel opgepoetst of op een andere manier opgenomen om op die manier minder aliasing te hebben.rgras schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:19:
Bedenk wel dat er een grote kans is dat er in meer of mindere mate CGI wordt toegepast bij officiële trailers.
De laatste video fragmenten daarentegen zijn niet opgepoetst. De gameplay trailer is overigens geheel van een Playstation 3 af opgenomen. De geruchten gaan dan ook dat de PS3 in dit geval het hoofdplatform was. Of dit vertaald in betere graphics is onbekend, R* heeft, daarentegen, wel gemeld dat de verschillen nihil zijn.
Kortom, wellicht een iets betere view distance van schaduwen - zoals bij RDR het geval was - of een andere manier van AA toepassen - zoals bij GTA IV het geval was.
Kennelijk heeft ook iemand contact gelegd met de beheerder van NFOrush en diezelfde beheerder heeft het idee dat GTA V binnen 12 uur - give or take - online zal staan. Morgen kan het dus goed zijn dat GTA V te downloaden is voor welk platform is niet bekend. Ook zijn er geruchten dat de tweede DVD van de 360 versie van GTA V een andere beveiliging heeft. Echter is deze hele alinea een gerucht.
Aan de ene kant hoop ik dat we wat meer footage gaan zien van een gelekte release, aan de andere kant lijkt het me geweldig om het spel op de 17de te gaan spelen en het topic met mijn Mac naast me op de bank te gaan volgen.
[ Voor 0% gewijzigd door SacreBleu op 11-09-2013 22:34 . Reden: Iets met grammatica ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
[ Voor 1% gewijzigd door _VooDooMen_ op 11-09-2013 22:37 . Reden: foutje ]
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Bij GTA4 was het verschil toch wel zichtbaar, grafisch iets beter aan de 360 kant, maar qua sfeer was het de PS3 (alles had soort van waas).SacreBleu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:33:
De laatste video fragmenten daarentegen zijn niet opgepoetst. De gameplay trailer is overigens geheel van een Playstation 3 af opgenomen. De geruchten gaan dan ook dat de PS3 in dit geval het hoofdplatform was. Of dit vertaald in betere graphics is onbekend, R* heeft, daarentegen, wel gemeld dat de verschillen nihil zijn.
Kortom, wellicht een iets betere view distance van schaduwen - zoals bij RDR het geval was - of een andere manier van AA toepassen - zoals bij GTA IV het geval was.
Nog geen idee welke kant ik ga spelen, 360 heeft klein voordeel voor grote installatie, geen idee of PS3 installatie toelaat.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
LOL, die gast op 0.39 ken ik (nouja, ik weet wie het is)_VooDooMen_ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:35:
Schieten, racen en rammen! Even terug in de tijd
[video]
Een optionele installatie is iets dat alleen voorkomt bij de 360. Bij de PS3 heb je nooit zelf die keuze, niet dat ik ooit ben tegengekomen in ieder geval. Het is geen kwestie van het toelaten of niet, de game wordt gewoon automatisch geïnstalleerd (of niet) wanneer de game voor het eerst wordt opgestart, dit verschilt per game.SinergyX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:44:
[...]
Bij GTA4 was het verschil toch wel zichtbaar, grafisch iets beter aan de 360 kant, maar qua sfeer was het de PS3 (alles had soort van waas).
Nog geen idee welke kant ik ga spelen, 360 heeft klein voordeel voor grote installatie, geen idee of PS3 installatie toelaat.
Ik geloof dat het al bevestigd was dat de PS3 versie van GTA5 ook gewoon deels wordt geïnstalleerd, en daarna vanaf de disc gespeeld moet worden (zoals gewoonlijk). Of de game ook in zijn geheel kan worden geïnstalleerd op de 360 weet ik niet, maar dat zou misschien wel voordelen hebben in verband met lawaai van de dvd-drive?
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Hij refereert naar de mogelijkheid om het hele spel te kunnen installeren - dus ook de tweede disc - dat kan op de PS3 niet en op de X360 wel.Svenderson schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:55:
[...]
Een optionele installatie is iets dat alleen voorkomt bij de 360. Bij de PS3 heb je nooit zelf die keuze, niet dat ik ooit ben tegengekomen in ieder geval. Het is geen kwestie van het toelaten of niet, de game wordt gewoon automatisch geïnstalleerd (of niet) wanneer de game voor het eerst wordt opgestart, dit verschilt per game.
Ik geloof dat het al bevestigd was dat de PS3 versie van GTA5 ook gewoon deels wordt geïnstalleerd, en daarna vanaf de disc gespeeld moet worden (zoals gewoonlijk). Of de game ook in zijn geheel kan worden geïnstalleerd op de 360 weet ik niet, maar dat zou misschien wel voordelen hebben in verband met lawaai van de dvd-drive?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Klopt. Er zijn maar heel weinig games die echt native 1080p zijn, de meeste op deze generatie consoles zijn 720p. GTAIV was zelfs native nog wat lager dan dat, in ieder geval op de PS3.BenjaminvSoest schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:59:
vanavond keek ik even in de PlayStation store bij de details van gta 5 maar wat mij daar opviel is dat de resolutie 'maar' 720p is, klopt dat?
Heb ik dan misschien iets verkeert staan in mijn instellingen?
Nee dat heb je niet. De PS3 schaalt games niet en je TV ook niet.BenjaminvSoest schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:11:
Ik heb gewoon een full-hd scherm alleen als ik bij de input details kijk bij bijvoorbeeld diablo 3 (is ook 720p) dan staat er gewoon dat de input 720p is, het lijkt mij als het geupscaled word dat daar 1080p zou moeten staan?
Heb ik dan misschien iets verkeert staan in mijn instellingen?
Voor sommige mensen kan upscalen wel dat gaat dan via je receiver - zoals bij mij - je PS3 doet dat niet.
Iets zal toch moeten schalen, neem aan dat hij geen zwarte randen heeft bij 720p materiaal...SacreBleu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:14:
[...]
Nee dat heb je niet. De PS3 schaalt games niet en je TV ook niet.
Voor sommige mensen kan upscalen wel dat gaat dan via je receiver - zoals bij mij - je PS3 doet dat niet.
PSN: fonsmeister
GTA is ook te koop via PSN, daar is hij 18GB en is stuk sneller met laden dan de disc-versie, maar zit je weer met die PSN restrictie, mocht je hem ergens anders willen spelen.Svenderson schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:55:
[...]
Een optionele installatie is iets dat alleen voorkomt bij de 360. Bij de PS3 heb je nooit zelf die keuze, niet dat ik ooit ben tegengekomen in ieder geval. Het is geen kwestie van het toelaten of niet, de game wordt gewoon automatisch geïnstalleerd (of niet) wanneer de game voor het eerst wordt opgestart, dit verschilt per game.
Zou je toch verwachten dat je ook gewoon de disc-versie zou kunnen kopen en dan deze gewoon met 18GB laat installeren (of desnoods gekoppeld aan de PSN download), zulke dingen zullen we ws niet meer zien op de huidige consoles (of de volgende waarschijnlijk).
Edit, lees nu dat de installatie 8GB kost, X360 met 1 installatie disc en 1 play disc, PS3 blijft op 1 disc, maar beide gevallen dus nog ruim 10GB data wat van de disc moet worden gehaald. Mischien toch dan maar de digitale versie kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2013 23:39 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zwarte randen krijg je alleen als je beeldverhoudingen niet kloppen, aangezien 720 en 1080 dezelfde verhoudingen hebben (16:9) heb je sowieso geen balken. Je kunt zelfs 480p op een FullHD draaien zonder schaling en dan zie je geen zwarte balken.fonsmeister schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:32:
[...]
Iets zal toch moeten schalen, neem aan dat hij geen zwarte randen heeft bij 720p materiaal...
Jij begrijpt hem niet goed. hij bedoeld dat als het beeld niet geupscaled word, waar haalt de tv dan die extra pixels vandaan om dat full hd beeld te vullen met 720p materiaal.SacreBleu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:43:
[...]
Zwarte randen krijg je alleen als je beeldverhoudingen niet kloppen, aangezien 720 en 1080 dezelfde verhoudingen hebben (16:9) heb je sowieso geen balken. Je kunt zelfs 480p op een FullHD draaien zonder schaling en dan zie je geen zwarte balken.
De TV upscaled het wel degelijk.
720p is ~ 1 miljoen pixels. 1080p ~ 2 miljoen, je TV zal altijd die ~2 miljoen pixels gaan vullen, dus hij moet schalen. Als hij niet schaalt krijg je zwarte randen, dat staat los van de beeldverhouding. Of je TV dom of slim schaalt is niet wat hier wordt bedoeld, de meesten zullen niks van pixels of randen of kleuren interpreteren maar gewoon een of ander vast algoritme gebruiken maar dan nog schalen ze wel degelijk.SacreBleu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:43:
[...]
Zwarte randen krijg je alleen als je beeldverhoudingen niet kloppen, aangezien 720 en 1080 dezelfde verhoudingen hebben (16:9) heb je sowieso geen balken. Je kunt zelfs 480p op een FullHD draaien zonder schaling en dan zie je geen zwarte balken.
Edit: oftewel zie wat rjpurk ook al zei
[ Voor 2% gewijzigd door Jheroun op 11-09-2013 23:53 . Reden: tegelijktijdigepostenzo ]
Whoops, I stand corrected, I 'dacht' er heel anders over.Jheroun schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:52:
[...]
720p is ~ 1 miljoen pixels. 1080p ~ 2 miljoen, je TV zal altijd die ~2 miljoen pixels gaan vullen, dus hij moet schalen. Als hij niet schaalt krijg je zwarte randen, dat staat los van de beeldverhouding. Of je TV dom of slim schaalt is niet wat hier wordt bedoeld, de meesten zullen niks van pixels of randen of kleuren interpreteren maar gewoon een of ander vast algoritme gebruiken maar dan nog schalen ze wel degelijk.
Edit: oftewel zie wat rjpurk ook al zei
Bij mij heeft ie altijd uit gestaan... Nu nog.. Boeit dat wat?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ben nog geen enkele PS3-game tegengekomen die zich volledig op de harddisc installeert.SinergyX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:36:
[...]
GTA is ook te koop via PSN, daar is hij 18GB en is stuk sneller met laden dan de disc-versie, maar zit je weer met die PSN restrictie, mocht je hem ergens anders willen spelen.
Zou je toch verwachten dat je ook gewoon de disc-versie zou kunnen kopen en dan deze gewoon met 18GB laat installeren (of desnoods gekoppeld aan de PSN download), zulke dingen zullen we ws niet meer zien op de huidige consoles (of de volgende waarschijnlijk).
Edit, lees nu dat de installatie 8GB kost, X360 met 1 installatie disc en 1 play disc, PS3 blijft op 1 disc, maar beide gevallen dus nog ruim 10GB data wat van de disc moet worden gehaald. Mischien toch dan maar de digitale versie kopen.
Het zou inderdaad ideaal zijn als je gewoon de digitale versie kon downloaden wanneer je de game fysiek hebt gekocht. Enkel de digitale versie van GTA5 is voor mij geen optie, die landkaart en boekjes wil ik niet missen! Ik baalde al zo toen die map bleek te ontbreken in mijn tweede hands Red Dead Redemption.
Dat kan boeien, afhankelijk van de scaler in je TV, maar die moet wel heel brak zijn wil je verschil gaan zien, als je TV een van de eerste generaties HDtv is kan het uitmaken maar dan nog waarschijnlijk weinig. Verschil in kwaliteit van upscalers zag je vroeger vooral bij scaling van interlaced materiaal naar progressive (wat native is voor de meeste HDtv's). Je PS geeft sowieso progressive uitput.Vis schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:00:
Hebben jullie (de mensen met een PS3) bij Gameinstelliingen PS Upscalen Aan of Uit staan?
Bij mij heeft ie altijd uit gestaan... Nu nog.. Boeit dat wat?
Om een lang verhaal kort te houden, je kan hem eens switchen maar waarschijnlijk ga je geen verschil zien
Waarom zou je dit ook willen? het is toch beter om de cruciale bestanden op de HDD te installeren en alle overige bestanden die een game minder vaak nodig heeft vanaf je DVD of BluRay af te lezen. Op deze manier heb je ook nog meer snleheid. een HDD+HDDVD/BD zit je al op 150Mbits/s in werkelijkheid zal dit onder het gamen dan tussen de 50-70Mbits/s liggen. Bij alles op een HDD plaatsen heb je maar ongeveer 100Mbits/s aan optimale leestijd. In werkelijkheid zal dit op een luttige ~40Mbits/s aangezien de schijf meerdere bestanden tegelijk moet lezen.Svenderson schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:02:
[...]
Ben nog geen enkele PS3-game tegengekomen die zich volledig op de harddisc installeert.
Het zou inderdaad ideaal zijn als je gewoon de digitale versie kon downloaden wanneer je de game fysiek hebt gekocht. Enkel de digitale versie van GTA5 is voor mij geen optie, die landkaart en boekjes wil ik niet missen! Ik baalde al zo toen die map bleek te ontbreken in mijn tweede hands Red Dead Redemption.
Dus tenzij je geen SSD in je PS3 hebt is het niet eens voordeliger om het volledige spel vanaf een HDD af te spelen. Voor de mensen met en Xdoos die het op een externe HDD willen installeren; een USB 2.0 poort haalt geen hogere snelheden als 30Mbits/s dus maak wat geheugen vrij in je interne HDD als die erin zit.
[ Voor 7% gewijzigd door rjpurk op 12-09-2013 00:13 ]
Ik lees regelmatig dat op een kleiner Full HD scherm de PS3 er beter uitziet dan op een groot scherm. Klopt dit?
Ik twijfel zelf nu als ik me PS3 aan me tv moet hangen of aan me monitor om de beste ervaring/kwaliteit te krijgen.
De resolutie blijft hetzelfde, dus daar ligt het niet aan. Of het er op een groter beeldscherm mooier uitziet ligt aan dat beeldscherm - zijn upscaling mogelijkheden - en, natuurlijk, hoe ver je er vanaf zit.Meulendijks89 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:53:
Ik heb een Samsung 27 inch 1080 Full HD monitor en een Samsung ue55es6100 55 inch 1080 Full HD TV.
Ik lees regelmatig dat op een kleiner Full HD scherm de PS3 er beter uitziet dan op een groot scherm. Klopt dit?
Ik twijfel zelf nu als ik me PS3 aan me tv moet hangen of aan me monitor om de beste ervaring/kwaliteit te krijgen.
De graphics zijn min of meer hetzelfde, alleen als je op een groot scherm speelt en er even ver vanaf zit als op je kleinere scherm, dan zul je de pixels even groot zien. Laat ik het zo zeggen, 55" vanaf een meter of 3 ziet er even goed uit als 27" vanaf 1 á 1,5 meter. Ik zou hem lekker op je TV aansluiten
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Dan zou ik toch de definitie van spoiler eens opzoeken. Er zit hier geen enkele spoiler in namelijk. De reden waarom ik hier altijd over zeur, is dat 9 van de 10 spoiler tags info bevat die helemaal niks met een spoiler te maken heeft en die ikzelf ook wel gewoon zou willen lezen.green-tea schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:38:
[...]
Batsende honden, slechte video edit. Allemaal spoilers.
Die gast van die leaks heeft trouwens een console ban. Die kan dus niet meer spelen op zijn Xbox. R* neemt de boel aardig serieus. Volgens mij hebben ze een heel team zitten dat de hele dag internet afstruint naar lekken.
Maar over die lege wegen. Ik heb geen een filmpje gezien waarbij hij op de weg rijdt hoor. Tenzij je die in Grove Street bedoelt, maar das een doodlopende straat, geen wonder dus.
Dit topic is gesloten.
![]()
Grand Theft Auto V komt voor de PlayStation 3 en Xbox 360 uit. Probeer de discussie over next-gen consoles of een PC versie zo veel mogelijk beperkt te houden. Slowchatten kan hier: GTA V slowchat en meer topic
Daarnaast willen we dat gifjes ed spaarzaam worden geplaatst en als ze worden gepost, dan aub als link, om zware load voor de mobile users te voorkomen.
We zijn als moderators een beetje klaar met het blijven verwijderen van slowchat, warez en offtopic reactie's. Daarom geldt er vanaf nu een streng moderatie beleid waarbij deze berichten gelden als genoeg reden voor een (temp) ban. Wees gewaarschuwd
Het delen van informatie over illegale, pirated versies is NIET toegestaan.