Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Woohoo dog customization.
Mooie glimmende velgjes en een NOS kitje. 7(8)7

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Flex0r schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:50:
Woohoo dog customization.
Mooie glimmende velgjes en een NOS kitje. 7(8)7
Vergeet de hydraulics ook niet! 8)7
Nee, maar die opties uit San Andreas (waar ze nu al voor een deel van implementeren in V) zullen waarschijnlijk pas weer terug gaan komen in het volgende (next-gen) deel van de GTA-franchise. Niet zo gek ook, omdat deze qua performance (ook icm de Cloud) meer aankunnen, dus Rockstar waarschijnlijk ook meer met deze (San Andreas) opties kunnen en deze nog mooier en uitgebreider kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Tja hoe ver wil je met zulke dingen gaan, smaken verschillen.
Hond mee op missies kan makkelijk zijn aangezien deze ook mooi mee kan helpen vijanden uitschakelen, maar halsband aanpassen en ander accessoires "kopen" voor de hond vindt ik eerlijk gezegd meer iets voor The Sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Flex0r schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:21:
Tja hoe ver wil je met zulke dingen gaan, smaken verschillen.
Hond mee op missies kan makkelijk zijn aangezien deze ook mooi mee kan helpen vijanden uitschakelen, maar halsband aanpassen en ander accessoires "kopen" voor de hond vindt ik eerlijk gezegd meer iets voor The Sims.
Dat vind ik ook van mensen die zeggen:

'JE MOET KINDEREN KUNNEN KRIJGEN ÉN EEN BAAN IN GTA V'

Ja jongens, ergens is er een grens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dan heb ik liever dat je de halsband van kleur kan veranderen dan door een verrekijker te kunnen kijken die gericht staat naar de oceaan waar helemaal niets te zien is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Daar heb je ook weer een punt SC.
ProfoundValue schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:32:

Tijd voor Grand Theft Sims, hoor ik daar nu een kassa vollopen bij EA. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het zou wel vet zijn als je dan je hond op mensen kan afsturen om ze te bijten enzo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21

Pykow

Angelo OTR

Ricmaniac schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:54:
Het zou wel vet zijn als je dan je hond op mensen kan afsturen om ze te bijten enzo
of zelf de hond kunt spelen ghehe :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:25:
[...]

of op afstand bestuurbaar ghehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
[...]

Wil je mét de hond 'spelen'? Gatver zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
[...]

GTA now with Crotch-sniffing gameplay! :+

Verder kijk ik wel uit naar GTA V, ben benieuwd hoe ze alle nieuwe features uitgewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 14:51
De gameplay trailer ziet er erg goed uit.
Ik vind altijd: Gameplay boven Graphics :D.
Het ziet er toch netjes uit. Niet zo netjes als de screenshots natuurlijk, maar dat is altijd zo.

Vooral het kunnen aanpassen van je personage met kleding en dergelijke vind ik leuk.
Ook dat je steeds beter word ik de dingen die je doet. Hopelijk net als in GTA:SA dat je op een gegeven moment met twee wapens kan schieten :D.

Hopelijk wordt GTA 5 een GTA:SA 2 i.p.v. een GTA IV 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
ProfoundValue schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Haha, zou wel tof zijn dat je via de hond in First Person view rond kunt lopen! En dat je dan daadwerkelijk je snuit ziet :+

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Laat die hond lekker het zuur krijgen. Ik zie het alweer helemaal voor me: moet je dat beest tot in den treure gaan verzorgen. Krijg je weer zo'n vervelend vriendjessysteem als in IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hond gespeeld in Dead to Rights : Retribution.

Ik heb me met dat spel prima vermaakt.

Het was wel een wrede hond die mensen dood maakt in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
't zal vast een mooie versie worden met veel leuke items.
Persoonlijk vind ik dat er niet te veel "verzorging" in moet zitten van huisdieren, persoonlijke verzorging en contacten, etc.. daar zijn andere games voor.
Wat ik wel leuk vind voor het vermaak tussendoor zijn de vele items die je kunt bedienen om lol mee te maken. met zowel de diverse voertuigen(Pizzascooter en uit SA, parachute, vorkheftruck etc) als de minigames (poolen, tennis, wielrennen)

Zover het eruit ziet, zal het vast een vette game worden met veel vermaak en humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 maanden en we kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:06:
Nog 2 maanden en we kunnen spelen...
Als ie niet weer wordt uitgesteld :+ Maar dat zal niet gebeuren gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vanmiddag even bij een plaatselijke gameswinkel geweest en er is zelfs sprake van een midnight release, denk dat ik dat maar eens ga doen :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Slasher schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:18:
Vanmiddag even bij een plaatselijke gameswinkel geweest en er is zelfs sprake van een midnight release, denk dat ik dat maar eens ga doen :P
Sommige shops verkopen em ook wel vóór de releasedate. Moet je alleen wel beetje geluk hebben :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfoundValue schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:32:
[...]

En dan 's avonds met je vrienden afspreken omdat ze weer eens willen bowlen. ;) GTA: Sim City :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon dat als de politie je oppakt je 20 jaar in de cel moet zitten :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

vandaag deze op 9gag gezien XD moest toch wel erg lachen haha

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/ajr0RMx_700b_v2.jpg

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zag hem ook ja gisteravond langskomen bij 9gag, _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik zag hm ook, dat wordt geen productief weekje, of de hele week roepen: is het al weekend? (ik ben doordeweek van huis/PS3 weg vanwege werk)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Leuk gedaan!

edit: veel van zijn andere video's zijn ook toppers. Modding ftw _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Asgaro op 18-07-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Pykow schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:26:
[...]

No limit, of te wel waarom beperkingen erop leggen.
GTA San andreas vond ik zelf echt geweldig.
je kon je eigen trainen in wapens en voertuigen en je eigen lichaam.
als je veel ging eten werd je gewoon dik en at je niks dan werd je sneller moe en zo.
Vliegschool,rijschool,autoschool, auto's tunen, helicopters
heel veel winkels in kunnen voor kleren kopen, tatoo en je haar veranderen.
vriendinnen,hoeren,gangsters
parachute springen, gokken, snelweg met 3 steden.

Als ze dit in GTA V stoppen, met de sfeer en levendige stad van GTA IV, dan heb je voor mij de beste GTA game ooit gemaakt.
Dat je een huisdier hebt waar je op moet letten boeit me niet, ik ga echt niet steeds terug om me hond te verzorgen ofzo in een game.
AMEN NO LIMIT! the sky's the limit! mensen denken al veel te straight forward, en zien daardoor niks! als je met beperkingen denkt verander je nooit iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ProfoundValue schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Lekker onder vrouwtjes met rokjes lopen :X ik zie het probleem niet
ik stop graag me neus in andermans zaken :+

[ Voor 9% gewijzigd door Pykow op 18-07-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Cybpraetorian schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:38:
Ik zag hm ook, dat wordt geen productief weekje, of de hele week roepen: is het al weekend? (ik ben doordeweek van huis/PS3 weg vanwege werk)
Ik ben van plan een paar daagjes vrij te nemen rond de release. Lekker ongestoord gamen. Vriendin is dan toch aan het werk/school en dan kan ik rustig mijn gang gaan. :*)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:36:
Leuk gedaan!

edit: veel van zijn andere video's zijn ook toppers. Modding ftw _/-\o_

[video]
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
Kecin schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:06:
[...]

Ik ben van plan een paar daagjes vrij te nemen rond de release. Lekker ongestoord gamen. Vriendin is dan toch aan het werk/school en dan kan ik rustig mijn gang gaan. :*)
Ik heb gewoon mijn vakantie van 2 weken gepland vanaf de 17e. Collega's met kinderen blij, want die kunnen gewoon nu zonder dat er veel planning nodig is weggaan aangezien ik toch blijf, ik blij, want straks gewoon 2 weken ongestoord gamen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wat ik mij dan afvraag is, kun je dermate goed vermaken dat je 2 weken lang non-stop gta 5 wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik moet bekennen dat ik gta Vice City toch wel 2-3 weken gespeeld heb achter een stuk toen hij net uit was.

GTA III heb ik letterlijk van Dinsdagavond 11, half 12 tot Vrijdagavond 22:00 gespeeld heb.
Wel met slapen zo af en toe :@ en had toen maar een uur of 2-3 school zo tussendoor dus erg veel vrij tijd toen.
Helaas had ik toen de storyline al uit.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik moet bekennen dat ik gta Vice City toch wel 2-3 weken gespeeld heb achter een stuk toen hij net uit was.

GTA III heb ik letterlijk van Dinsdagavond 11, half 12 tot Vrijdagavond 22:00 gespeeld heb.
Wel met slapen zo af en toe 8)7 en had toen maar een uur of 2-3 school zo tussendoor dus erg veel vrij tijd toen.
Helaas had ik toen de storyline al uit.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JeroenV_ schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:56:
[...]

Ik heb gewoon mijn vakantie van 2 weken gepland vanaf de 17e. Collega's met kinderen blij, want die kunnen gewoon nu zonder dat er veel planning nodig is weggaan aangezien ik toch blijf, ik blij, want straks gewoon 2 weken ongestoord gamen 8)
Hier precies hetzelfde. Iedereen met kinderen enzo kunnen nu lekker op vakantie, ik werk met het lekkere weer gewoon door (vooral de rust op de afdeling, we zitten met 20 mensen in een open kantoor, is erg prettig! Dus ik werk sneller/geconcentreerd en kan later een paar dagen vrij nemen.)
Ircghost schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:14:
Wat ik mij dan afvraag is, kun je dermate goed vermaken dat je 2 weken lang non-stop gta 5 wil spelen?
Wellicht een stom antwoord, maar ik kan in iedergeval wel 1 week vol maken ja. Daarnaast heb ik met 2 vrienden afgesproken de plasma's op een rij bij mij thuis neer te zetten. Soort mini lan, zowel alleen spelen als over GTA online.

Overigens zou het wel echt super zijn wanneer je CO-OP zou kunnen spelen met de 3 character!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kecin schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:06:
[...]

Je bent niet de eerste waarvan ik dat hoor die dat zegt :) Mij gaat het niet lukken, pas de vrijdagavond kan ik beginnen zoals het er nu uitziet...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
Ircghost schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:14:
Ik zal ook heus nog wel wat anders doen, maar da's het mooie van vakantie: je kunt doen en laten waar je zin in hebt :+
De andere GTA's heb ik in het begin ook echt dagen achter elkaar gespeeld, dus dat zal met deze ook vast wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Echt, vrij nemen voor een game die je ook gewoon 's avonds en in het weekend kan spelen; ik zal het nooit snappen. Echt dood en doodzonde van je vrije dagen, tenzij je er nog 150 hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb er wel wat voor over om gewoon een behoorlijk uur achter elkaar in een game te stoppen die me echt boeit. Niet om 's avonds maar een uur of twee te kunnen doen. Helaas heb ik al een heleboel vrije dagen op gemaakt dit jaar, anders had ik rond de release wel een paar dagen vrij genomen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het weekend bestaat uit 48 uur. Daarin kun je de game waarschijnlijk zelfs uitspelen. En het kost je niet eens vrije dagen. En als je werkt in het weekend heb je vast wel op een andere dag vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ieder zo zijn eigen mening. Ik denk dat ik na 48 uur in GTA V nog niet uitgespeeld ben. En omdat gamen een hobby is en een vrijetijdsbesteding is het niet raar om daar vrij voor te nemen. Andere mensen nemen vrij om een dagje te gaan vissen, of om te gaan shoppen of om op vakantie te gaan. Het is maar net waar je je tijd voor nodig vindt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Laatst online: 07:41
bram1984 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:02:
Het weekend bestaat uit 48 uur. Daarin kun je de game waarschijnlijk zelfs uitspelen. En het kost je niet eens vrije dagen. En als je werkt in het weekend heb je vast wel op een andere dag vrij.
Het weekend bestaat uit 48 uur? Je meent het? Slaap jij niet?

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Winst schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Sommige weekenden wil dat er wel eens bij inschieten ja ;)
Of het is heel kort.
bram1984 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:44:
Echt, vrij nemen voor een game die je ook gewoon 's avonds en in het weekend kan spelen; ik zal het nooit snappen. Echt dood en doodzonde van je vrije dagen, tenzij je er nog 150 hebt natuurlijk.
Dat had ik vroeger ook altijd, de laatste jaren ben ik steeds een maandje naar de VS geweest met mijn vriendin en had ik dus nooit dagen over. Nu heb ik sinds 6 maandjes twee nieuwe huisdieren en vonden we het "zielig" deze onder te brengen bij familie als we ze pas hebben. Oftewel we gaan dit jaar niet dus ik heb dagen zat over en ineens begrijp ik waarom collega's soms een dagje vrij nemen "tussen door" om te gamen oid :) .

(Ik ga zelf 2 dagen vrij nemen op de XboxOne launch, Heb ze nu toch over)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Gisteren nog een discussie gehad over dit onderwerp.
ik heb zelf ongeveer 80 uur in GTA IV zitten op de PC en ongeveer nog 30 uur op de Xbox360.
in GTA San andreas en GTA vice city heb ik denk ik 200 uur of meer per game ingestoken en dat is echt veel voor een GTA game eigenlijk, waar je vooral je fantasie los moet laten tijden het gamen.

Normaal neem ik altijd 1 week of 2 weekjes vrij tijdens de Tilburgse kermis week en die begint vandaag.
echter heb ik dit jaar nog geen vakantie genomen en ik ga me vakantie later opnemen.
nu heb ik 2 momenten. GTA V of Battlefield 4 . Dit gaat echt een top jaar worden :D

Het is zo jammer dat er geen triple A titel uitkomt in de zomer maanden :(

GTA San andreas kon je in 1 weekend uitspelen. ook regelmatig gedaan samen met een maat.
Vrijdag op school afgesproken en dan gelijk na schooltijd gestart en dan maandag op school komen en dan alle missies uitgespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

^Dat.
bram1984 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:02:
Ik ga er niet vanuit dat ik hem dan uitspeel. Aangezien ik snel tussen de 50+ uren per week werk (ja dat lees je goed) houd ik weinig tijd over om zo'n spel te spelen en er echt voor te gaan zitten. Over het algemeen kies ik namelijk voor "quality time" met mijn vriendin door samen een filmpje te kijken, hapje te eten of gewoon te bankhangen. Ze wil wel iets anders zien dan de hele avond, elke avond GTA V op de 50". Gelukkig heb ik daardoor dus genoeg dagen bij werk "over" om vakantie op te nemen, valt GTA V toevallig tussen een paar projecten in. De keuze is dan dus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sowieso, de een vind het leuk om naar het museum of het strand te gaan en daar vrije dagen voor te nemen. De ander blijkbaar hiervoor... Who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Jawel, maar maakt dat het aantal uren minder? In Azië gamen mensen zichzelf dood, dus ik kijk nergens meer van op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04
Laten we er geen wedstrijdje van maken wie wel of niet vrij neemt of hoe lang hij na de release gaat spelen..

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Hoe meer vrijheid hoe beter toch?
Als Rockstar bij gameoptions nou eens gewoon een vinkje aan en uit laat zetten wat betreft benzine gebruik / tanken en andere opties die de meeste mensen te ver vinden gaan dan is het toch prima.

Wil je 't gebruiken, dan doe je dat, heb je d'r geen zin in zet je het lekker uit.
Ik ga die hele hond ook niet gebruiken, tenzij ik gedwongen wordt en dus ook geen halsbandjes kopen en weet ik het, maar ik heb toch geen last van dat die functie voor de mensen die er wel op zitten te wachten aanwezig is.

Edit://
En als hij niet op PC uitkomt, al ben ik 99% zeker dat hij dat wel doet, dan sla ik het spel over net zoals RDR. Op een console spelen is geen optie voor mij. Controllers vind ik echt ondingen, bij alles behalve Fifa.
Ik heb geen plezier van het spelen van GTA V op een console dus nja.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchManticore op 19-07-2013 16:35 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

DutchManticore schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:33:
Hoe meer vrijheid hoe beter toch?
Als Rockstar bij gameoptions nou eens gewoon een vinkje aan en uit laat zetten wat betreft benzine gebruik / tanken en andere opties die de meeste mensen te ver vinden gaan dan is het toch prima.

Wil je 't gebruiken, dan doe je dat, heb je d'r geen zin in zet je het lekker uit.
Ik ga die hele hond ook niet gebruiken, tenzij ik gedwongen wordt en dus ook geen halsbandjes kopen en weet ik het, maar ik heb toch geen last van dat die functie voor de mensen die er wel op zitten te wachten aanwezig is.

Edit://
En als hij niet op PC uitkomt, al ben ik 99% zeker dat hij dat wel doet, dan sla ik het spel over net zoals RDR. Op een console spelen is geen optie voor mij. Controllers vind ik echt ondingen, bij alles behalve Fifa.
Ik heb geen plezier van het spelen van GTA V op een console dus nja.
Voor GTA koop ik een console om het zo snel mogelijk te kunnen spelen.
ik hoop ook dat de game nog op de PC komt, maar in de tussentijd gewoon knallen op de 360.
het zal me veel moeite kosten om GTA V uit te spelen, omdat ik slecht ben met een controller, maar GTA IV is me ook gelukt ;)

Ik hoop dat je gelijk overal naar toe kunt gaan en niet dat er bepaalde delen zijn beperkt.
laat mij kiezen of ik vrij wil gaan spelen of de missies wil gaan doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Interessante antwoorden gelezen over hoe lang mensen kunnen gamen :). Ik heb er sowieso geen oordeel over hoor, ik was alleen benieuwd of je er zolang in kunt blijven zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Pykow schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:52:
het zal me veel moeite kosten om GTA V uit te spelen, omdat ik slecht ben met een controller, maar GTA IV is me ook gelukt ;)
Ik heb laatst GTA IV weer eens opgestart op de xbox en ik werd er gelijk aan herinnerd hoe log die besturing aanvoelt. Vooral het feit dat je de A-knop ingedrukt moet houden om met een normaal tempo te kunnen bewegen is heel irritant en daarbij is het dus onmogelijk om dan tegelijk te richten. Ik hoop toch wel dat ze dat veranderd hebben en sowieso de hele besturing een stuk verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubske12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2022
Haha, sowieso apart dat ineens iedereen de drang voelt om te reageren hoe 'close' zij zijn met hun partner wanneer iemand aangeeft dat hij liever gamed op zijn vrije dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VantageR schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:19:
[...]

Ik heb laatst GTA IV weer eens opgestart op de xbox en ik werd er gelijk aan herinnerd hoe log die besturing aanvoelt. Vooral het feit dat je de A-knop ingedrukt moet houden om met een normaal tempo te kunnen bewegen is heel irritant en daarbij is het dus onmogelijk om dan tegelijk te richten. Ik hoop toch wel dat ze dat veranderd hebben en sowieso de hele besturing een stuk verbeterd hebben.
Inderdaad.. ik speel nog altijd San Andreas online en als ik wel eens per ongeluk GTA IV opstart ben ik het al snel zat. Alleen al het rennen/lopen is al irritant, als je de richting veranderd draait de richting daarna direct een stukje terug.. het autorijden is al helemaal om te huilen, het lijkt wel ice racing :+ Jammergenoeg ben je alleen maar aan het autorijden of rennen en vindt ik IV echt onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 18:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Pykow schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Ik hoop dat je gelijk overal naar toe kunt gaan en niet dat er bepaalde delen zijn beperkt.
laat mij kiezen of ik vrij wil gaan spelen of de missies wil gaan doorlopen.
Is aangekondigd door R* dat er geen gebieden worden afgeschermd zoals in vorige GTA's.
:)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

beuker19 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:27:
[...]

Is aangekondigd door R* dat er geen gebieden worden afgeschermd zoals in vorige GTA's.
:)
Ow dat heb ik gemist JEEEEEJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Voor mensen die dit nog niet gezien hebben: Rockstar heeft enkele maanden geleden officiële playlists gemaakt:

Official Grand Theft Auto Radio Playlists on Spotify and iTunes
http://www.rockstargames....n-spotify-and-itunes.html

Zelf heb ik paar radiostations van GTA Vice City op CD gebrand voor in de auto. Bring me back to Vice :D

Disclaimer: ik heb - om die muziek eenvoudig te verkrijgen - via torrents gewerkt maar ik heb GTA Vice City, GTA San Andreas en GTA IV legaal op DVD. En daarnaast VC en IV ook nog eens extra op Steam. Dus op zich is hier niets mis mee: ik kon het evengoed uit de game zelf halen via wat extra werk.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 20-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb nog een weekje vrij als de game uitkomt, mijn collegejaar start pas op 26 september <3.

Kan echt niet wachten zeg. Gameplay ziet er fantastisch uit, kan zomaar de beste game van de generatie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Laatst online: 22-09-2023
Asgaro schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:20:
Voor mensen die dit nog niet gezien hebben: Rockstar heeft enkele maanden geleden officiële playlists gemaakt:

Official Grand Theft Auto Radio Playlists on Spotify and iTunes
http://www.rockstargames....n-spotify-and-itunes.html

Zelf heb ik paar radiostations van GTA Vice City op CD gebrand voor in de auto. Bring me back to Vice :D

Disclaimer: ik heb - om die muziek eenvoudig te verkrijgen - via torrents gewerkt maar ik heb GTA Vice City, GTA San Andreas en GTA IV legaal op DVD. En daarnaast VC en IV ook nog eens extra op Steam. Dus op zich is hier niets mis mee: ik kon het evengoed uit de game zelf halen via wat extra werk.
Awesome. heb gelijk Radio Los Santos meegepakt :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Sick! electro shock! hahaha :P & the beat 102.7! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
Asgaro schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:20:

Los daarvan is het downloaden van muziek in Nederland legaal, daar betaal je immers de thuiskopie heffing voor.. Daarnaast beschik je niet ineens over een licentie voor de muziek omdat je een spel hebt gekocht waar toevallig dat nummer in wordt gebruikt. :P

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grand Theft Auto V zou een hele leuke game zijn op de nieuwe generatie gameconsole omdat het om een open world game gaat die veel rekenwerk vraagt aan de videokaart .
Ik snap ook niet dat Rockstar games deze niet heeft uitgesteld naar 2014 op de platform PS4 & Xbox One .
Ik noem het ook geen slimme beslissing voor een game die erg duur is om te maken en trouwens is in het jaar 2014 de PS3 & Xbox 360 verleden tijd en zullen deze gameconsole,s niet meer populair zijn .
Ikzelf heb geen PS3 meer omdat ik op mijn laptop games speel en zal ook niet Grand Theft Auto V aanschaffen met een Xbox 360 of PS3 want dan word het een zeer dure game van €300,00 .
Afwachten of Grand Theft Auto V naar de PC komt maar dat zou dan ergens in 2014 zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:13:
Grand Theft Auto V zou een hele leuke game zijn op de nieuwe generatie gameconsole omdat het om een open world game gaat die veel rekenwerk vraagt aan de videokaart .
Ik snap ook niet dat Rockstar games deze niet heeft uitgesteld naar 2014 op de platform PS4 & Xbox One .
Ik noem het ook geen slimme beslissing voor een game die erg duur is om te maken en trouwens is in het jaar 2014 de PS3 & Xbox 360 verleden tijd en zullen deze gameconsole,s niet meer populair zijn .
Ikzelf heb geen PS3 meer omdat ik op mijn laptop games speel en zal ook niet Grand Theft Auto V aanschaffen met een Xbox 360 of PS3 want dan word het een zeer dure game van €300,00 .
Afwachten of Grand Theft Auto V naar de PC komt maar dat zou dan ergens in 2014 zijn .
Hoeveel % van de mensen zullen een PS3/Xbox360 hebben in 2014?
Hoeveel % zullen een PS4/Xbox One hebben?
Financieel is het veel interessanter om toch voor PS3/Xbox 360 te ontwikkelen dan voor een nieuwe PS4/Xbox One waar nog maar een klein percentage van de gamende wereld over kan beschikken. Verkopen voor PS3/Xbox360 zullen nog veel meer geld opleveren. Dus van verleden tijd spreken vind ik vrij snel... :?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Waarom uitstellen als ze nu kunnen cashen op de vele 360's en PS3's om de game vervolgens over 1-2 jaar nogmaals uit te brengen voor PC, Xbone en PS4.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 18:06
En daar komt nog bij dat de investering van PS3/360 ontwikkeltijd kan worden terug verdiend. Alle tools etc kennen ze uit hun hoofd, waardoor er meer gefocust kan worden op verhaal/gameplay etc.

Op mijn werk doen we dat ook. We ontwikkelen voor 1 klant die krijgt exclusiviteit voor 3-6 maanden, waarna andere klanten kunnen profiteren van de ontwikkeling, maar dan wat later de markt op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Nog 1 laatste opmerking over de pc vs consoles discussie, en dan hoop ik dat mensen het snappen. Ik snap dat mensen HEEEEEL graag gtav zien op de pc, maar rockstar is niet dom, en wil eerst zijn winst uit de game halen, voor de consoles. De winst halen ze niet uit de pc versie. En ja als je de game echt SUPER graag wilt dan moet je inderdaad een xbox of ps3 kopen. Zo niet... dan moet je geduld hebben :) Met genoeg vraag naar gtav voor de pc zal hij er komen. En zelfs met genoeg vraag voor de next gen, komt hij ook als downloadable game!

[ Voor 7% gewijzigd door swoutr op 23-07-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

swoutr schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:46:
Nog 1 laatste opmerking over de pc vs consoles discussie, en dan hoop ik dat mensen het snappen. Ik snap dat mensen HEEEEEL graag gtav zien op de pc, maar rockstar is niet dom, en wil eerst zijn winst uit de game halen, voor de consoles. De winst halen ze niet uit de pc versie. En ja als je de game echt SUPER graag wilt dan moet je inderdaad een xbox of ps3 kopen. Zo niet... dan moet je geduld hebben :) Met genoeg vraag naar gtav voor de pc zal hij er komen. En zelfs met genoeg vraag voor de next gen, komt hij ook als downloadable game!
Zo ff fijn dat iemand het nog een keer uitlegd, nu zal iedereen het wel snappen :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

swoutr schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:46:
Aldus de PC versie. En nu stoppen met die hele PC discussie, reageer alleen als er nuttige info is. Ga er gewoon vanuit dat de PC versie later komt dan de consoles, R* gaat heus de PC versie niet laten liggen, die willen ook cashen later.

Er zijn al 8 paginas gevuld met comments waar PC in voorkomt FFS. Zou per 1 augustus graag een nieuwe deeltje willen zien, beginnen we helemaal fris 1 maand voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 50 jaar en speel niet meer zoveel games meer als vroeger .
Momenteel speel ik F1 2012 PC
Tombraider 2013 PC
FarCry 3 helemaal uitgespeeld op PC en is een heel goede game .
Maar nu met de komst van Grand Theft Auto V krijg ik de prikkelingen en word heel nieuwsgierig naar de vernieuwingen tegenover Grand Theft Auto IV .
Grand Theft Auto IV heb ik maanden voor de release echt alle nieuws zitten zoeken op internet en kon niet wachten voordat hij uitkwam op Playstation 3 .
Nu ik geen gameconsole meer heb is het wel balen want GTA V lijkt mij een game waar je zoveel speelplezier mee kan beleven .
Wachten totdat GTA V uitkomt op PC lijkt mij heel moeilijk omdat het zeer lang kan duren .
En stel dat ik GTA V toch wil gaan kopen voor de gameconsole dan hoef ik maar alleen deze game en word het een dure aanschaf en gaat de keuze naar de Xbox 360 omdat deze goedkoper is .
Maar ik denk zelf dat de prijs GTA V + Xbox 360 slim 250GB toch wel €250,00 zal gaan kosten .
Dus een dure GTA V , is het wel waard moet ik mij de komende 2 maanden eens bekijken .
En trouwens speel ik alle games op mijn laptop met een Xbox 360 PC controller die ik fantastisch vind en zeer goed in de handen aanvoelt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Overweeg anders een tweedehands xbox 360. Ik heb de mijne 2 of 3 maand geleden via marktplaats op de kop getikt voor 75 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-07-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Vergeet ook niet dat je geld moet uitgeven om GTA online te kunnen spelen op Xbox, terwijl dit op de PS3 gewoon gratis is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 22-09 13:11
Weet wel dat Rockstar Advanced Game Engine games ietwat betere graphics/performance hebben op de 360 naast de PS3.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:29
Rynji schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:12:
Weet wel dat Rockstar Advanced Game Engine games ietwat betere graphics/performance hebben op de 360 naast de PS3.
Ah, vandaar dat Rockstar als lead voor de PS3 heeft gekozen. ;(

Ze worden beide naast elkaar ontwikkeld, dus verschillen zijn nihil.

[ Voor 12% gewijzigd door me_mrtn op 24-07-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:09
Rynji heeft wel gelijk voor GTA4 en Red Dead Redemption. Daar liep de Xbox 360 versie net wat soepeler.
http://www.eurogamer.net/...ta-iv-frame-rate-analysis
http://www.eurogamer.net/...-dead-redemption-face-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

RMX

Als je even nadenkt weet je dat ze eindelijk de PS3 & Xbox 360 onder de knie hebben. Ze kunnen nu het maximale uit het ding persen. En jij denkt dat ze binnen 1 jaar het hele spel geport hebben naar een andere console en al de oude code weggooien?
Dit is gewoon een perfecte afsluiter voor de generatie consoles en zal alle records verbreken. Daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Precies. Een nieuwe generatie kan best een nieuwe interessante trekker hebben maar als je wilt cashen kan je dat het beste aan het einde van een oude generatie doen.

Met san andreas deden ze hetzelfde, die kwam tegen het einde van de ps2 tijd uit en heeft nooit een release op ps3 gekregen (op die recente niet spannende psstore release na). Nou zat daar minder tijd tussen dan tussen 5 en de nieuwe generatie consoles maargoed. Ik heb me toen in moeten houden om geen ps2 te kopen :)

Het heeft mij wel verbaasd dat er geen opgepoetse san andreas versie op ps3 is verschenen zoals ze wel deden met 3 en vice city op de xbox, die heb ik echt grijsgespeeld. Misschien krijgt 4 wel een opgepoetste next gen release ofzo, je weet maar nooit. Hoewel ik dan liever san andreas bijgepoetst zie...

Anyhow, nog een maand of twee en dan kan mijn ps3 weer vol aan de bak, gelukkig duurt het nog even want mijn ps3 heeft het best zwaar met dit zomerweer, het leek wel een stofzuiger toen hij vanavond aanstond. Hopelijk is het in september iets koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik persoonlijk ga iig hem niet kopen als hij niet voor de PC komt. Ik heb nu GTA 4 gekocht, maar ik merk dat het op bepaalde stukken een erg slechte port is.

Het is toch jammer, GTA is geboren op de PC en nu krijgen we eigenlijk steeds een dikke middelvinger, omdat ze hun achterban niet meer respecteren.

Waarom geen universele global release? Ik zal het nog steeds niet kunnen bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bjorn89 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:38:
Ik persoonlijk ga iig hem niet kopen als hij niet voor de PC komt. Ik heb nu GTA 4 gekocht, maar ik merk dat het op bepaalde stukken een erg slechte port is.

Het is toch jammer, GTA is geboren op de PC en nu krijgen we eigenlijk steeds een dikke middelvinger, omdat ze hun achterban niet meer respecteren.

Waarom geen universele global release? Ik zal het nog steeds niet kunnen bevatten.
Nu weten we het wel over dat PC release gedoe, aub stop over de PC release, of je hem nou wel of niet gaat kopen ivm met de PC versie die niet snel uitkomt en praat over de game zelf!! 8 pagina's gevuld waar PC in voorkomt!
Waarom geen universele global release? Omdat R* dat vaker gedaan heeft. Just deal with it dat de PC versie later uitkomt! Deze hele topic is vervuild met zulke reacties :/

Topicstarter, aub open deel 2 de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alleen niet echt hoe GTA V ooit zonder zichtbare pixels kan draaien op een console van wat, 8 jaar oud? Maargoed, hopelijk is de besturing weer meer arcade zoals San Andreas, IV was echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik vond dat 4 een mooie manier van besturen had. Je voelde de wagens gewoon aan en dan ging het prima. Voelde ook heerlijk bij het botsen. Ze kunnen het wel wat directer maken, maar zo arcade als SA hoeft voor mij persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 02:08:
Ik snap alleen niet echt hoe GTA V ooit zonder zichtbare pixels kan draaien op een console van wat, 8 jaar oud? Maargoed, hopelijk is de besturing weer meer arcade zoals San Andreas, IV was echt prut.
Eens. Het valt me op dat er echt 2 uitersten zijn, een kamp dat echt voor de IV besturing is en de mensen die SA missen.
Zelf val ik onder de SA categorie. Wellicht is het e.e.a. in te stellen via het optiemenu? Ze gaven wel aan feedback meegenomen te hebben over de besturing van IV. In eerste instantie heeft iedereen daarover geklaagd bij de launch geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bjorn89 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:38:
Waarom blijven dit soort non-argumenten voorbij komen? het is niet alsof ze de pc-markt wat verschuldigd zijn 8)7

R* is geen liefdadigheidsinstelling maar maakt louter commerciele overwegingen. Blijkbaar is de pc-markt niet interessant genoeg, en ik denk persoonlijk dat dit voor het grootste gedeelte door piraterij komt, dus geef ze eens ongelijk? Als het je niet bevalt, koop lekker een van de consoles. Opgelost.

Verder is deze discussie offtopic, irritant, vervelend en vul nog maar wat van dat soort woorden in. Het voegt niets toe. Bekijk de topicwarning nog maar eens.
iPodKiller schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:47:
[...]

Nu weten we het wel over dat PC release gedoe, aub stop over de PC release, of je hem nou wel of niet gaat kopen ivm met de PC versie die niet snel uitkomt en praat over de game zelf!! 8 pagina's gevuld waar PC in voorkomt!
Waarom geen universele global release? Omdat R* dat vaker gedaan heeft. Just deal with it dat de PC versie later uitkomt! Deze hele topic is vervuild met zulke reacties :/

Topicstarter, aub open deel 2 de volgende maand.
+ 100

[ Voor 56% gewijzigd door Gunner op 25-07-2013 11:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Gunner schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Waarom blijven dit soort non-argumenten voorbij komen? het is niet alsof ze de pc-markt wat verschuldigd zijn 8)7

R* is geen liefdadigheidsinstelling maar maakt louter commerciele overwegingen. Blijkbaar is de pc-markt niet interessant genoeg, en ik denk persoonlijk dat dit voor het grootste gedeelte door piraterij komt, dus geef ze eens ongelijk? Als het je niet bevalt, koop lekker een van de consoles. Opgelost.

Verder is deze discussie offtopic, irritant, vervelend en vul nog maar wat van dat soort woorden in. Het voegt niets toe. Bekijk de topicwarning nog maar eens.

[...]

+ 100
Offtopic

Ik vind <--- vrijheids van meningsuiting.

Nuff said

Ontopic

Het blijft gewoon jammer, voelt als een backstab :)

Maar ik wacht wel gewoon dat hij er voor de PC is, en anders genoeg andere software makers die er wel heil in zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verder is deze discussie offtopic, irritant, vervelend en vul nog maar wat van dat soort woorden in. Het voegt niets toe.
Welnee, die discussie is helemaal niet off-topic. Er zijn toch genoeg aanwijzingen dat er aan een PC versie wordt gewerkt? Iemand op GTAForums heeft alles op een rijtje gezet.

Pas als Rockstar officieel keihard ontkent dat er een PC versie komt, ja dan is de discussie zwaar off-topic. Maar eerder niet, het is niet anders. Blame Rockstar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

Stop eens met die bullshit argumenten van piraterij altijd. :|

Als piraterij echt zo'n probleem was, zouden veel developers nooit nog een PC port maken. Maar even een reality check voor al de console gamers hier: PC gaming gaat nooit uitsterven, hoewel dit al sinds circa het jaar 2000 wordt beweerd... De meeste multiplatform games krijgen ook gewoon een PC release.

Daarnaast zouden indie developers het PC platform anders volledig mijden omdat net zij piraterij niet kunnen veroorloven. Maar nogmaals een reality check: indie games zijn véél meer profitable op PC dan op consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 10:15

oZy

Heeft Rockstar niet gewoon die tijd nodig om een goede port te kunnen maken naar het veel variabelere PC platform?

Er moet daar ook gewoon geld in het laadje dus de console versies achterhouden voor een multiplatform release is geen verstandige optie, en het in ongewis laten over de PC versie trekt ongeduldige PC gamers wellicht over de streep om óók een console versie te kopen. Misschien niet zo netjes maar ja, 't blijft business.
quote: Bjorn89
Kom op zeg, respect voor wie? Die achterban die bij de eerste aankondiging standaard begint te mekkeren dat het niet snel genoeg gaat? En alstie dan snel uitkomt is het weer een slechte port zeker. Heb gewoon een beetje geduld en begrip voor de markt. Die modbare, high res, multi performance level pc port komt er heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Asgaro schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Stop eens met die bullshit argumenten van piraterij altijd. :|

Als piraterij echt zo'n probleem was, zouden veel developers nooit nog een PC port maken. Maar even een reality check voor al de console gamers hier: PC gaming gaat nooit uitsterven, hoewel dit al sinds circa het jaar 2000 wordt beweerd... De meeste multiplatform games krijgen ook gewoon een PC release.

Daarnaast zouden indie developers het PC platform anders volledig mijden omdat net zij piraterij niet kunnen veroorloven. Maar nogmaals een reality check: indie games zijn véél meer profitable op PC dan op consoles.
Nee, 730.000 verkochte exemplaren voor de PC is echt booming business. Let op, 10,34 miljoen exemplaren voor de PS3 en 9,79 miljoen voor de Xbox 360. Trek je conclusies gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bobnofski schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Welnee, die discussie is helemaal niet off-topic. Er zijn toch genoeg aanwijzingen dat er aan een PC versie wordt gewerkt? Iemand op GTAForums heeft alles op een rijtje gezet.

Pas als Rockstar officieel keihard ontkent dat er een PC versie komt, ja dan is de discussie zwaar off-topic. Maar eerder niet, het is niet anders. Blame Rockstar 8)
Maar dat is vooralsnog geen reden om van elke tweaker hier te weten of je hem nou wel of niet op de PC gaat kopen.

Anders komt er gewoon een PC topic en een 360/PS3 topic de volgende maand, zijn we hier vanaf. Is ook met Battlefield 3 destijds gedaan, anders gaat het een rommeltje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Nee, 730.000 verkochte exemplaren voor de PC is echt booming business. Let op, 10,34 miljoen exemplaren voor de PS3 en 9,79 miljoen voor de Xbox 360. Trek je conclusies gewoon.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
oZy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:56:
Heeft Rockstar niet gewoon die tijd nodig om een goede port te kunnen maken naar het veel variabelere PC platform?

Er moet daar ook gewoon geld in het laadje dus de console versies achterhouden voor een multiplatform release is geen verstandige optie, en het in ongewis laten over de PC versie trekt ongeduldige PC gamers wellicht over de streep om óók een console versie te kopen. Misschien niet zo netjes maar ja, 't blijft business.

[...]

Kom op zeg, respect voor wie? Die achterban die bij de eerste aankondiging standaard begint te mekkeren dat het niet snel genoeg gaat? En alstie dan snel uitkomt is het weer een slechte port zeker. Heb gewoon een beetje geduld en begrip voor de markt. Die modbare, high res, multi performance level pc port komt er heus wel.
Ik ben niet deel van de achterban die normaal klaagt over games die niet uitkomen, er zijn genoeg exclusieve titels voor de consoles. Het is jammer dat deze franchise gewoon hun geboorte grond enigsinds verwaarloosd, begrijpelijk want de kosten worden er natuurlijk met consoles voornamelijk uitgehaald + het is een stabieler systeem.

Het is gewoon in mijn ogen jammer, en enigsinds disrespectvol om mensen minimaal 8 maanden te laten wachten op z'n blockbuster game.

Het irriteert mij als pc-gamer, ik maak mijn onvrede gewoon onbekend. Het is niet zo dat ik persoonlijk de redenen niet begrijp, het gevoel is gewoon dat de pc-gamer tegenwoordig op de 2de plaats wordt gezet, terwijl ik net zo graag GTA 5 wil spelen als iemand op de console.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
me_mrtn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Daar zijn wel 2 kanttekeningen bij te maken:

- Steam en andere digital distribution sites geven geen sales numbers vrij. Die 730.000 is dus enkel van games aangekocht in een winkel.
En we weten allemaal dat PC gamers al lang leven in het digital distribution tijdperk. En je kan ook vrijwel niet anders: het PC platform heeft nooit een echte "vertegenwoordiger" gehad die het platform pusht (zoals Sony en MS voor hun consoles doen.)
Bijgevolg worden PC game standjes in winkel ergens achteraan geschoven of vele winkels bieden zelfs geen PC games meer aan. Meer en meer developers geven hun game puur digitaal uit en besparen zo ook op maken van hoesjes, manuals, DVDs en transport.
Ook EA en Ubisoft hebben dit ingezien, met hun Origin en Uplay. EA heeft al meermaals laten weten dat Origin hun geen windeieren heeft gelegd.

- GTA IV is een zeer slechte port. Zelfs degelijke gaming PCs hebben er nog moeite mee. GTA VC en SA liepen beiden zeer goed, maar bij IV hebben ze niet echt moeite gedaan. Daardoor beperk je ook al een groot deel van je publiek...
En niet enkel slechte performantie: ook het installeren is een trainwreck.
Geloof me als ik zeg dat 90% van de PC games probleemloos installeren. Ook op het PC platform zie je meer en meer standaardisatie en wordt alles gefinetuned zoals op de consoles.
Maar bij GTA IV... no way...
Kijk naar die klachten, en dan vragen mensen waarom ze GTA IV laten liggen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/STEAM%20SUMMER%20SALE/gta4.PNG

Ik geef je zeker gelijk dat PC zeker qua sales achterloopt tov PS3 en 360, maar die 730.000 is dus ook niet echt juist.

[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 25-07-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Die getallen zijn trouwens al vrij oud.. In september 2011 zijn er al meer dan 22 miljoen GTA IV's verkocht..
http://www.gamasutra.com/..._Franchise_Above_114M.php

25 Miljoen eind 2012 -> http://www.mcvuk.com/news...continues-to-grow/0107140

[ Voor 68% gewijzigd door SmokingCrop op 25-07-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Om maar weer even ontopic te gaan, map heeft een update gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://media.gtanet.com/gta-5/images/grand-theft-auto-v-map-big.jpg

Meer info hier: http://www.gtav.net/map/

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Asgaro schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:04:
[...]

- Steam en andere digital distribution sites geven geen sales numbers vrij. Die 730.000 is dus enkel van games aangekocht in een winkel.
En we weten allemaal dat PC gamers al lang leven in het digital distribution tijdperk. En je kan ook vrijwel niet anders: het PC platform heeft nooit een echte "vertegenwoordiger" gehad die het platform pusht (zoals Sony en MS voor hun consoles doen.)
Bijgevolg worden PC game standjes in winkel ergens achteraan geschoven of vele winkels bieden zelfs geen PC games meer aan. Meer en meer developers geven hun game puur digitaal uit en besparen zo ook op maken van hoesjes, manuals, DVDs en transport.
Ook EA en Ubisoft hebben dit ingezien, met hun Origin en Uplay. EA heeft al meermaals laten weten dat Origin hun geen windeieren heeft gelegd.

- GTA IV is een zeer slechte port. Zelfs degelijke gaming PCs hebben er nog moeite mee. GTA VC en SA liepen beiden zeer goed, maar bij IV hebben ze niet echt moeite gedaan. Daardoor beperk je ook al een groot deel van je publiek...
Geloof me als ik zeg dat 90% van de PC games probleemloos installeren. Ook op het PC platform zie je meer en meer standaardisatie en wordt alles gefinetuned zoals op de consoles.
[afbeelding]

Ik geef je zeker gelijk dat PC zeker qua sales achterloopt tov PS3 en 360, maar die 730.000 is dus ook niet echt juist.
Veel Steam aankopen worden gedaan wanneer het spel al 3 jaar uit is en het voor 5 euro in de aanbieding op Steam ligt. Dat zet voor R* natuurlijk ook geen zoden aan de dijk...
SmokingCrop schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:07:
Die getallen zijn trouwens al vrij oud.. In september 2011 zijn er al meer dan 22 miljoen GTA IV's verkocht..
http://www.gamasutra.com/..._Franchise_Above_114M.php

25 Miljoen eind 2012 -> http://www.mcvuk.com/news...continues-to-grow/0107140
Dat de getallen oud zijn maakt weinig uit, daar het gaat om hoe de getallen zich onderling verhouden en niet om de absolute grootte.

Feit is dat PC verkopen gewoon gedrukt worden door piraterij, en ik wordt er een beetje moe van dat iedereen dat probeert te weerleggen om z'n eigen fouten goed te praten.
Het is niet dat consolegamers veel nobeler zijn dan PCgamers hoor, op consoles wordt het gewoon ontzettend veel moeilijker gemaakt om games te piraten... Het is niet voor niets dat de tweedehands markt in consolegames ontzettend veel groter is dan die in PCgames!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:15
Solomon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:27:

Dat de getallen oud zijn maakt weinig uit, daar het gaat om hoe de getallen zich onderling verhouden en niet om de absolute grootte.

Feit is dat PC verkopen gewoon gedrukt worden door piraterij, en ik wordt er een beetje moe van dat iedereen dat probeert te weerleggen om z'n eigen fouten goed te praten.
Het is niet dat consolegamers veel nobeler zijn dan PCgamers hoor, op consoles wordt het gewoon ontzettend veel moeilijker gemaakt om games te piraten... Het is niet voor niets dat de tweedehands markt in consolegames ontzettend veel groter is dan die in PCgames!
Als je met 'gedrukt' bedoelt dat er piraterij is en dus minder sales (heel theoretisch dus) geef ik je gelijk. Echter is er voor de PS3 en X360 ook een optie tot gekopieerde/gedownloade spellen spelen dus die theoretische situatie gaat daar ook op.
Als je het bedoelt met verkoopcijfers die in de praktijk worden gedrukt door piraterij dan wil ik dat je eerst met keiharde cijfers kom waaruit een directe relatie tussen piraterij en verkoopverlies blijkt. Succes daarmee.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Die kun je terugvinden op VGChartz. Ik maak het wat makkelijker:
- Xbox 360 verkoopcijfers
- PlayStation 3 verkoopcijfers
- PC verkoopcijfers
Asgaro schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:04:
[...]

[afbeelding]

Werkelijk, wat een struisvogeltactiek hanteer jij. GTA IV is geen game die massaal gedownload wordt, want dat kost bakken met data. In de winkel kopen is a) veel sneller en b) (voor de niet-downloader) meestal goedkoper dan digitale distributie. Natuurlijk zal EA niet zeggen dat Origin slecht loopt, dat is hun eigen platform. Maar dat loopt niet geweldig, dankzij de verplichting om het te gebruiken en de veels te hoge prijzen. Daarnaast is Origin ook prima te omzeilen. Enfin, dat staat daarnaast.

Dat GTA IV een matige port is, dat ben ik compleet met je eens. Overigens niet zo bijzonder gek, aangezien RAGE compleet voor de consoles is gemaakt en dus niet gewend is om DirectX calls te gebruiken.

Die 730.000 gaat nog niet eens om de cijfers, maar om de verhouding. Dat verschil is gigantisch te noemen. Als je naar Skyrim kijkt, die heeft een enorm brakke port op de PS3 gehad, desondanks is die game bijna tweemaal zoveel verkocht (zie VGChartz) op de PS3 als op de PC. Dát staat zelfs niet in verhouding tot de consolegames, om over de Xbox 360-versie maar te zwijgen. Het gaat er niet om hoe goed de game is, of hoe goed speelbaar die is. Feit is, dat het PC-platform dus niet interessant is als je multiplatform ontwikkeld. Consoles daar haal je de winst. Dat "indie"-ontwikkelaars dat toevallig wel eens hebben (Minecraft, FTL, Hotline Miami en nog een paar), wil niet zeggen dat er niet enorm veel indie's over hun nek gaan.

En om nog even over die vacature van twee weken terug te komen, grote kans dat dat voor Agent is. :D

En niet beginnen dat ik het PC-platform haat (afgezien van Windows wat ik een verschrikking vind), maar ik heb gewoon een degelijke game-PC thuis staan, waar ik wekelijks wel een uurtje of twee mijn pret kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Een nieuw stukkie artwork:

Afbeeldingslocatie: http://www.ebgames.ca/gs/images/bonus/gta-v-hb-bonus-lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
tikkietrugjaap schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:35:
[...]

Als je met 'gedrukt' bedoelt dat er piraterij is en dus minder sales (heel theoretisch dus) geef ik je gelijk. Echter is er voor de PS3 en X360 ook een optie tot gekopieerde/gedownloade spellen spelen dus die theoretische situatie gaat daar ook op.
Als je het bedoelt met verkoopcijfers die in de praktijk worden gedrukt door piraterij dan wil ik dat je eerst met keiharde cijfers kom waaruit een directe relatie tussen piraterij en verkoopverlies blijkt. Succes daarmee.
Gedrukt, als in 'drukken', iets doen reduceren. Ik hoop toch dat je met me eens bent dat er voor de PC meer piraterij is dan voor de consoles... Kijk meer eens naar de hoeveelheid torrents voor verschillende platformen...

Die vraag om cijfers voor iets wat iedere idioot kan beredeneren is weer zoiets wat mensen als jij doen, puur omdat ze weigeren de gevolgen van piraterij voor de game-industrie onder ogen te zien. Als jij niet doorhebt dat een significant deel van de miljoenen mensen die games downloaden de game niet meer koopt, waar men dat anders wel had gedaan, dan geef ik het op hoor. Het zijn net religieuze fanatici, er valt gewoon niet mee te praten...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
me_mrtn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:49:

[...]

Werkelijk, wat een struisvogeltactiek hanteer jij. GTA IV is geen game die massaal gedownload wordt, want dat kost bakken met data. In de winkel kopen is a) veel sneller en b) (voor de niet-downloader) meestal goedkoper dan digitale distributie. Natuurlijk zal EA niet zeggen dat Origin slecht loopt, dat is hun eigen platform. Maar dat loopt niet geweldig, dankzij de verplichting om het te gebruiken en de veels te hoge prijzen. Daarnaast is Origin ook prima te omzeilen. Enfin, dat staat daarnaast.

Dat GTA IV een matige port is, dat ben ik compleet met je eens. Overigens niet zo bijzonder gek, aangezien RAGE compleet voor de consoles is gemaakt en dus niet gewend is om DirectX calls te gebruiken.

Die 730.000 gaat nog niet eens om de cijfers, maar om de verhouding. Dat verschil is gigantisch te noemen. Als je naar Skyrim kijkt, die heeft een enorm brakke port op de PS3 gehad, desondanks is die game bijna tweemaal zoveel verkocht (zie VGChartz) op de PS3 als op de PC. Dát staat zelfs niet in verhouding tot de consolegames, om over de Xbox 360-versie maar te zwijgen. Het gaat er niet om hoe goed de game is, of hoe goed speelbaar die is. Feit is, dat het PC-platform dus niet interessant is als je multiplatform ontwikkeld. Consoles daar haal je de winst. Dat "indie"-ontwikkelaars dat toevallig wel eens hebben (Minecraft, FTL, Hotline Miami en nog een paar), wil niet zeggen dat er niet enorm veel indie's over hun nek gaan.

En om nog even over die vacature van twee weken terug te komen, grote kans dat dat voor Agent is. :D

En niet beginnen dat ik het PC-platform haat (afgezien van Windows wat ik een verschrikking vind), maar ik heb gewoon een degelijke game-PC thuis staan, waar ik wekelijks wel een uurtje of twee mijn pret kan vinden.
Ik vind dat toch geen struisvogeltactiek... Het is toch algemeen geweten dat digitale distributie bij PC gaming massaal veel populairder is dan gewoon retail verkopen?
Dan lijkt het me ook logisch om niet teveel waarde te hechten aan VGChartz, want daar draait het puur om retail verkopen.

En het klopt dat games zoals GTA IV een groot aantal GB beslaan, maar ik denk dat dat nog weinig mensen tegenhoudt. We zijn tenslotte 2013: zelfs de ISPs in mijn Belgenlandje - die bekend staan voor zijn strenge downloadlimieten - bieden nu degelijke limieten waardoor alles digitaal downloaden te doen is.

Even over en weer naar de winkel kan misschien wel sneller zijn, maar veel mensen kiezen toch de voordelen van Steam: je betaalt vanuit je zetel en begint te downloaden, je hebt automatic patching, achievements, etc.
Dusja: VGChartz is representatief voor console gaming, maar voor PC al jarenlang achterhaald. ;)

En dan over je Skyrim verhaal: die VGChartz tonen duidelijk niet het volledige verhaal voor PC, want Skyrim heeft op Steam records verbroken betreffende Concurrents Users ;) http://www.pcgamer.com/20...s-on-day-one-topples-mw3/
Dat lukt alleen als je game heel goed verkocht natuurlijk.

Voor de rest moet ik u gelijk geven.

Edit: conclusie: PC verkopen lopen zeker achter tov console verkopen, maar VGChartz tonen lang niet het volledige verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
tikkietrugjaap schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:35:
[...]

De kanttekening daarmee is dan wel dat de drempel voor het piraten op een console vele malen hoger ligt dan piraten op een PC. Bij beide console moeten modificaties worden uitgevoerd. Op een PC hoeft dat niet.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grand Theft Auto V komt voor de PlayStation 3 en Xbox 360 uit. Probeer de discussie over next-gen consoles of een PC versie zo veel mogelijk beperkt te houden. Slowchatten kan hier: GTA V slowchat en meer topic

Daarnaast willen we dat gifjes ed spaarzaam worden geplaatst en als ze worden gepost, dan aub als link, om zware load voor de mobile users te voorkomen.

We zijn als moderators een beetje klaar met het blijven verwijderen van slowchat, warez en offtopic reactie's. Daarom geldt er vanaf nu een streng moderatie beleid waarbij deze berichten gelden als genoeg reden voor een (temp) ban. Wees gewaarschuwd

Het delen van informatie over illegale, pirated versies is NIET toegestaan.